Diskuze k článku

Romové I. část

Příspěvků 62

6.9.2011 9:14

JAK DÁL?

Honza3 209.?.?.?

Děti jsou u cikánů největším bohatstvím rodiny: „Žena je ako strom, ktorý musí rodiť každý rok.“ Cikáni se rychle množí v ideálních podmínkách, které jsme jim vytvořili a za čas jich bude více než bílých. O tom se vůbec nemluví a nikdo to nechce řešit. Kdo je pak uživí? Jak si politici představují budoucnost a vzájemné soužití? Na Slovensku se mluví již o občanské válce s cikány. Stejný problém je na Západě s muslimy, kteří se také přemnožují a bílí vymírají. Předáme dobrovolně Evropu muslimům a cikánům a vymřeme? Nebo se politici probudí?

252555

6.9.2011 9:43

RE: JAK DÁL?

Luxor 195.?.?.?

Reakce na 252555

Kdo je pak uživí ? On už se někdo najde. Když parazit vysaje a zničí svého hostitele, tak se jednoduše přesune jinam.
Řešení je jediné- změnit rámcové podmínky tak, aby parazitům nevyhovovaly (a to samozřejmě neplatí jen pro cigány). Ale bude mít současná vláda odvahu takové kroky udělat ? Odpověď už jistě známe [pláč]

252556

6.9.2011 11:31

RE: JAK DÁL?

Saša 74.?.?.?

Reakce na 252556

Žádný politický režim problém Romů uspokojivě sice nevyřešil, ale komunisti s „právem na práci“ byli přece jenom asi nejblíže. Je smutnou skutečností, že různé národnostní skupiny jsou převážně různě ambiciózní, převážně různě agresivní atp. „Řešení“ v Severní Americe s indiány je, že je drží povětšině v rezervacích (jen tam osvobozením od daní) v primitivních podmínkách. Agresivnější černoši nebo korektně Afroameričané, převážně přežívají v městských enklávách a ve vězeních. Ve Francouzské Polynésii před léty na práci dovezli pilné Číňany a ti se úspěšně kříží s původním obyvatelstvem a krásní Polynésané zanikají. Zbytek původních Polynésanů vítá zpěvem turisty na letišti Faa’a. To se mně zdá ještě nejpřijatelnější řešení a tak dovézt Číňany a v Ruzyni mohou hrát a zpívat Romové. [mrknutí jedním okem] Tedy ti Polynésané nejsou agresivní a nekradou, což je jejich zhouba. [mrknutí jedním okem]

252560

6.9.2011 13:39

RE: JAK DÁL?

MoUdrostrak 82.?.?.?

Reakce na 252560

Musim opet na 100% souhlasit s panem Sasou. Dovolim si doplnit, ze zli socialisujici Francouzi dovezli do Tichomori i mnoho Vietnamcu a Indonesanu. Proto v zamorskych depandancich zle socialisticke Francie/EU je mozne videt jen same pekne lidi. Navic zijici ve vysoce vyspelych spolecenstvich/communach. V britskych post/koloniich je lepe nad minoritami/domorodci a jejich udelu zaplakat. Jak je v case videt, pravicujici homofobni Cesi jsou vedeni v peci o Romy, Kelty, Ukrajince & Co. spise hodnym pravicujicim anglo/saSSkym vzorem[pláč]

252570

6.9.2011 13:42

RE: JAK DÁL?

MoUdrostrak 82.?.?.?

Reakce na 252570

misto homofobni jsem chtel uzit xenofobni...

252571

7.9.2011 8:43

RE: JAK DÁL?

Luxor 195.?.?.?

Reakce na 252560

No komunisti tomu možná byli nejblíže, jenomže nezapomínejme, že Husák je sem natahal. A právo na práci je sice hezká věc, ale všichni si pamatujeme, jakým způsobem tu práci dělali (v zájmu zjednušení textu se omlouvám za generalizaci).
Já jsem zásadně proti nějakému násilnému vystěhovávání atd. Opakuji, že základní je odstřihnout parazity od zdrojů a oni se pak sami přemístí na jiného hostitele.
Provedl bych:
1. Zásadní redukci porodného a příspěvků na děti u lidí, kteří si z toho dělají živnost
2. Důsledně potírat kriminalitu
3. Pomoci těm solitérům, kteří se chtějí dostat z gheta, aby se vzdělávali a pracovali

252618

7.9.2011 9:53

RE: JAK DÁL?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 252618

>Provedl bych:
>1. Zásadní redukci porodného a příspěvků na děti u lidí,
>kteří si z toho dělají živnost
>2. Důsledně potírat kriminalitu
>3. Pomoci těm solitérům, kteří se chtějí dostat z gheta,
>aby se vzdělávali a pracovali
Souhlasim. Jenomze stale existuji pochyby, jestli k tomu vlada v takove mire pristoupi. Jestli po utichnuti nejak skryte neuskoci. Myslim si, ze my, necikani, vlastnime rozhodujici zbran: neustale demonstrace v povolenych limitech - aby pohotovostni slozky byly nuceny, treba konkretne ted na seceru Cech, pretrvavat v pohotovosti, ale nemusely zasahovat. Tichy a neustavajici protest vetsinove populace a procez nutnost pritomnosti policejnich slozek prinuti vladu to neco s tim udelat - v podstate si to my, necikani, takto vynutime.

252623

7.9.2011 10:26

RE: JAK DÁL?

Luxor 195.?.?.?

Reakce na 252623

To máte naprostou pravdu. Jenže ty demonstrace by museli být v masovém měřítku, což je asi pořád ještě iluzorní. Pokud to budou jen ojedinělé, malé akce, tak se bude vládě nadále dařit je diskreditovat formou spontánních, či nastrčených idiotů, kteří budou křičet zvrácenosti jako "cigáni do plynu, oživte Hitlera" . A z toho budou paradoxně opět profitovat cigáni. [pláč]

252628

7.9.2011 19:44

RE: JAK DÁL?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 252628

Samozrejme. Doslo mi, ze jsem byl naivni.
Takze lze jen doufat, ze nejaka nahoda rozhybe deni, ktere zavane az k nam, a pak uz bude zalezet jen na nas, jestli budeme schopni tu vlnu zachytit a vyuzit.

252659

8.9.2011 7:14

RE: JAK DÁL?

Luxor 195.?.?.?

Reakce na 252659

Víte, strašně moc bych si přál, aby jste měl pravdu. Ale já už začínám ztrácet tu "Čapkovskou" víru v člověka. Dnes jsem si k vstávání zapnul rádio a co neslyším. Že náměstí a restaurace se plní lidmi, zapalují svíčky, vlna solidarity se vzedmula na facebooku, lidé vytvářejí sbírky... Rekl jsem si, to není možné, je to konečně tady, lidé oteřeli oči, toto bude konečně ono lidové povstání nebo přinejmenším nová vlna národního obrození. A pak hlasatelka dodá "ano národ pláče nad tragicky zemřelými hokejisty..."
Přátelé, já taky pláči, ale nad hokejisty, ale nad českým národem [pláč]

252695

8.9.2011 7:38

RE: JAK DÁL?

Luxor 195.?.?.?

Reakce na 252695

oprava : ale NE nad hokejisty, ale nad českým národem

252699

6.9.2011 17:22

RE: JAK DÁL?

uxca 192.?.?.?

Reakce na 252556

Ano, právě že současná vláda na řešení tohoto problému vůbec zájem nemá, naopak se jí výborně hodí ke kanalizaci frustrace a hněvu který je ve skutečnosti způsoben jimi a měl by proto být i proti nim namířen. Místo toho se uměle nafukují a přiživují problémy úplně jiné, aby se na ně svedla pozornost. Zkrátka, roděl a panuj. Třeba se mezi sebou sežerte, ale nás budete hezky poslouchat.
Proto tvrdím že základní podmínkou řešení problémů cikánů a jiných je změna vlády, popř. systému. Jak už tady někdo naznačoval, nejdále v úspěsné aplikaci civilizačního tlaku byli komunisti. Skutečně si myslím že tímto způsobem - právo na práci, omezení počtu dětí, silný vliv školy a úřadů na integraci a potírání vyloženě asociálních aspektů jejich kultury se zkulturnění dosáhne nejrychleji (pár generací) a je to i po morální a etické stránce správný postup.
Pak je tu samozřejmě ještě možnost se těch vyloženě nepřizpůsobivých ztracených případů zbavit jinak, např. deportace do indie (alias návrat do domoviny + zajímavá finanční pobídka). Ale obávám se že indická vláda by s tím asi moc nesouhlasila.
Jinak pokud by tu někdo chtěl argumentovat vyloženě extrémy typu hitler a jeho způsobem řešení, tak nechť si uvědomí, že právě kvůli němu tu ty problémy máme, tím že vyvraždil většinu relativně asimilovaných českých cikánů se pak k nám po válce přesunul mnohem parazitičtější povl bůhví odkud se všemi z toho vyplývajícími důsledky. Zvláště v té dnešní demokratůře se zdá, jakoby příjmali od naší většinové kultury to nejhorší a přitom z té své naopak to lepší spíše pozapomínali. A tohle se bohužel netýká jen cikánů, ale i majoritní společnosti. Schválně si uvědomme, jak se naše kultura vyvíjela po otevření se po r.89, hlavně s souvislosti s kontaktem s tzv. kulturou našeho nynějšího největšího uzurpátora (alias největšího spojence a dobrodince atd. atd..)

252578

6.9.2011 10:21

RE: JAK DÁL?

MoUdrostrak 82.?.?.?

Reakce na 252555

Ale vzdyt "my" coby-va majoritni vetsina, jsme taky jini, nezli praobyvatele "nasich" koncin. Proc by "nas" melo drasat, ze za par set let tu bodou zit Cinane ci Romove a chodit do mesit misto do Lidlu, Penny a dalsich "chramu", kterym jsme se se vsim vsudy misto deti, rodin a mnozeni se upsali?!

252558

6.9.2011 11:31

RE: JAK DÁL?

Honza3 209.?.?.?

Reakce na 252558

Pro MoUdrostrak - Vaše poraženecké nechci přímo říci sebevražedné názory nesdílím a myslím, že hodně lidem by vadilo, kdybychom vyhynuli. Aby se to nestalo je potřeba jen velice málo. Nepodporovat nepřizpůsobivé v množení a naopak podpořit natalitu bílých. I Hitler dokázal velmi zvýšit porodnost Němců pro potřeby války, takže to jde udělat velice snadno, ale politici to udělat nechtějí (nebo nesmí), protože tajný plán světových politických elit je nechat bílou rasu vyhynout. Proto je potřeba řešit situaci s politiky a volit správné lidi a strany.

252561

6.9.2011 13:37

RE: JAK DÁL?

MoUdrostrak 82.?.?.?

Reakce na 252561

To Honza3, ale vzdyt my dva nejsme ve sporu: oba konstatujeme, ze se bili malo mnozi - malo je 'bavi' se mnozit[smích]
Do te doby je pochopitelne, ze cerni, zluti, bezovi... budou pribyvat.
Btw. dnes jsem nenasel v okrajove casti ceskeho hl. mesta JEDINY cesky obchod s potravinami - sami Vietnamci. Z ceho by asi Cesi/bili dnes meli prosperovat, kdyz vyklizi jeden post za druhym?!
Ani Nemci nevyklizeli Turkum sva pracovni mista submiSSivneji...

252569

7.9.2011 22:58

RE: JAK DÁL?

Kysela 99.?.?.?

Reakce na 252558

Dejte si, proboha, sprchu.

252677

6.9.2011 10:32

RE: JAK DÁL?

keduT 78.?.?.?

Reakce na 252555

Přemnožují se zvířata. Navíc je poměrně zásadní rozdíl mezi muslimy a cigány - romy.
Muslimové pocházejí z mnoha národností a kultur. Jejich pozitivní vliv na vývoj lidské společnosti je stejně významný a důležitý jako vliv křesťanství.
Problematika vzrůstajícího počtu osob muslimského vyznání žijících na Západě je značně zveličovaná a hlavně velmi nesprávně argumentovaná. (citát od Čejky - Počet muslimů v ČR je asi 15 – 20 tisíc, ale praktikujících je jich jen zlomek cca. 1000. V Praze je jich několik set, cca. 600 – 700. Čeští konvertité jsou převážně ženy, které si vzaly muslima cca. 300 – 400.) - tito lidé někoho ohrožují? A jak?
Cigáni - romové jsou sociálně vyloučení z důvodů, které lze jen velmi obtížně řešit. Vyskytuje se mezi nimi řada osobností schopných kulturní i sociální asimilace, ale jsou spíše ojedinělými případy.
Počet cigánů - romů je nesrovnatelně větší a jejich počet se odhaduje jen obtížně. Tento problém se bude stupňovat. Řešení v souvislostí s ekonomickou krizí je v nedohlednu. Nikdo si s tím neví rady...

252559

6.9.2011 22:18

RE: JAK DÁL?

Robin 89.?.?.?

Reakce na 252555

Romský problém se dá vyřešit pouze integrací Romu do Státní správy. Jedině Romové kteří si sami vládnou vědí nejlépe kolik toho Romové potřebují. Kdo ví nejlépe kolik peněz potřebuju romská rodina, kolik heren a zastaváren postavit, proč zrušít cylostezky a nahradit je elekrifikovanou železnicí se zabezpečovacím zařízením, jak zrušit rasistické zákony, zrušit trestní odpovědnost Romu. Nebo si vemte některé nepotřebné uřady např Uřad práce, služebny policie, prokurátor. ROMOVE rozhodně patři do STATNI SPRAVY.
[chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot]

252606

7.9.2011 14:22

RE: JAK DÁL?

steve 96.?.?.?

Reakce na 252606

.. jsem mile prekvapen Vasim realnym pohledem na danou cigo-problematiku. Vami uvadene myslenky jsou zcela v kladnem souladu s odkazem holokaustu, ktery nam spolecne s cigany ve statni sprave - ukazuje "jak k lepsim zitrkum" !!

252640

7.9.2011 21:17

RE: JAK DÁL?

Sinuhet 78.?.?.?

Reakce na 252606

Dobrý den, jako ironie dobře napsáno. Na Slovensku se v několika obcích, kde žije cca 80% romské populace dostali romové do místních zastupitelství a stali i starostmi. V jedné nejmenované obci byl první počin pana Starosty okamžité zvýšení platu starosty na 3-násobek, odhlasován romskými radními. Jako druhý počin bylo odpuštění všech poplatků a daní, které jdou obci. Pák následně přenesení zátěže na "ostatní" populaci. Pak následně ze strany "ostatní" populace vyhlášená občanská neposlušnost ohledně placení daní a poplatků. Pak následně represe ze strany státní moci vůči neplatičům. Inu asi tak. [bliji]

252666

6.9.2011 10:03

Psychologie Romu

VIAN 88.?.?.?

Prave citam knihu od Petra Bakalare - Psychologie Romu. Vela veci mi je teraz jasnejsich - hlavne to, ze je zbytocne pokusat sa zaclenit ich do nasej spolocnosti. Su (pouzijem eufemizmus) ini. A hnev mas by som odporucal obratit nie voci nim (len vyuzivaju vytvorenu situaciu) ale voci tym, ktori im podmienky pre parazitovanie vytvaraju.
.
Ak by mal niekto zaujem si to precitat, kniha v pdf je aj na uloz.to.

252557

6.9.2011 12:57

RE: Psychologie Romu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 252557

Chci rici jenom takovou mozna drobnost. Bavil jsem se s jednim Cikanem a s jeho manzelkou. Rikal mi, ze temer devadesat procent cikanske populace je zavisle na drogach. Jenom nevim, jestli nemel na mysli nejakou vetev Cikanskeho etnika - Olasi atpd. Rikal ze ta situace je katastrofalni. Ze jsou postizene cele rodiny od desetiletych deti po stare padesatilete hlavy rodin. Rikal, ze Cikani vymiraji. Pokud mel pravdu, pak se ptam, proc tato skutecnost neni nikde zminovana. Jinak tvrdil, ze neuznavaji zadnou rovnost mezi pohlavimi. Divil se jak muzou obycejni lide - bili i cikani vyjit s prumernou mzdou a prozit cely zivot drinou a skromnosti. Rikal, ze zakony a medialni masaz je jedna vec, ale ze on svoje deti bude ucit to, jak to skutecne chodi.

252564

6.9.2011 11:45

Ucelovost ciganskej nedotknutelnosti

JL 94.?.?.?

Osobne si myslim, ze cigani su v nasich statoch podporovani ucelovo zo strany bohatsich, zapadnych krajin.

V zapadnych krajinach si vedia velmi dobre spocitat, co by sa stalo, ak by sme im tu my zobrali vsetky zvyhodnenia a zacal by platit rovnaky meter na vsetkych - vacsina ciganov by sa zacala tlacit prave na zapad, co by ale pre tieto krajiny znamenalo hotovu katastrofu. Ved si zoberte, ze staci, ak do maleho mestecka pride len jedna takato od davok zavisla ciganska rodina a kriminalita stupne o 100%, nehovoriac o klude v meste a kvalite byvania v celej ulici kde sa ,,ubytuju".
Preto tieto krajiny vytvaraju rozne fondy na ich podporu a ukazuju na nas prstom pri kazdej prilezitosti kedy mozu niekoho oznacit za rasistu.

IDE IM LEN O TO, ABY CIGANOV UDRZALI V NASOM STATE A V NASOM EKONOMICKOM SYSTEME!

Len si skuste predstavit, ze by sa vsetci cigani zo Slovenska (Ciech) vystahovali do inej krajiny - od toho momentu by stat koncil kazdy rok bilanciu v pluse! Minimalne o 60% by klesla kriminalita, o socialnych davkach ani nehovoriac a vo vacsine miest a obci by kvalita spolocenskeho zivota rapidne stupla. Zostali by financie na ine, potrebnejsie odvetvia ako je skolstvo, zdravotnictvo atd. (samozrejme, pokial by to politici cele nezbabrali).
Bohuzial, situacia je uplne opacna a tak ma stat problem starat sa o sucasnost, nie to este o buducnost!

Ak niekto velmi rychlo nepride z efektivnym riesenim ciganskej problematiky, najneskor do dvoch generacii tu mame obciansku vojnu.

252562

6.9.2011 12:50

Republika Romburk

Dilino 77.?.?.?

Romové už brzy vyhlásí na severu Česka samostatnou Republiku Chanov (třeba pod záštitou EU), kterou ČR okamžitě uzná. Rázem by obyvatelé Republiky Chanov nebyli českými občany a nemohli by se tak volně pohybovat po ČR a například se věnovat trestné činnosti. Občané Republiky Chanov nebudou součástí EU ani SIS (Schengenský prostor), tím pádem je pro ně vyžadováno platit vízum (60 EUR za vstup + pozvání), neměli by nárok ani na rozpočet ČR, ani na rozpočet EU, museli by začít makat a něco dělat sami. Pro tento účel by museli otevřít hranice obyvatelům EU, EEA (EHS), US a podobně, ale EU by vůči nim měla vízový režim. Romové v Chanově by konečně začali pracovat, měli by zároveň svůj stát, kam by si mohli sestěhovat své příbuzné a nebyli by oprávněni naprosto legální cestou k jednoduchému pohybu po území EU.

252563

6.9.2011 17:19

RE: Republika Romburk

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 252563

No, spíš abychom nedopadli jako Srbové s Kosovem.

Článek je výborný, a myslím že přispívá k pochopení mentality druhé strany a tím k předcházení zbytečných konfliktů. Trochu se ovšem obávám, jestli problém s Romy není vyvoláván uměle. Ve své okolí žádný rasizmus a předsudky vůči Romům nevidím, lidi se jich prostě obávají pro konkrétní projevy kriminality a obtěžujícího chování, ale nikomu, koho znám, nevadí romská národnost nebo romské etnikum jako takové. Naopak, slušným Romům, kteří mají zájem se integrovat do společnosti, všichni fandí (snad až na pár vypatlaných nácků a skinů).

Proto mně zaráží, jak někteří novináři údajný český rasizmus nafukují (např. Jan Čulík z BL) a docela by mně zajímalo, co za tím je. Obyčejná lidská blbost a snaha se zviditelnit, nebo zájem na diskreditaci našeho státu? Což o to, vládnoucí garnitura republiku diskredituje kde může, ale tohle míří víc do hloubky a proti nám všem. Demagogická argumentace Jana Čulíka je varující. Čulík přece velmi dobře ví, že státní občanství a národnost jsou v českých zemích a na Slovensku chápány jako dvě rozdílné věci (na rozdíl od anglosaského pojmu "nationality"; v naše případě je to dáno tím, že se Češi a Slováci nemohli po staletí identifikovat s žádným státním útvarem a proto se pojem národa či národnosti vyvinul na kulturním základě) a přesto interpretuje jako rasizmus, když většina obyvatel České republiky v souladu s historickým zvyklostmi označení "Čech" a "Rom" používá. Je to stejný druh manipulace, kterého se západní prostředky dopustily už mnohokrát (válka Ruska s Gruzií, konflikt Srbska a kosovských Albánců, Libye ...). Nevím sice, co o nás Čulík někde napíše anglicky, ale tak nějak očekávám, že se to moc neliší.

252577

6.9.2011 18:38

český podvod se slovíčky - pokračování

Sudeťan 77.?.?.?

Reakce na 252577

V extrémním případě pak může dojít k tomu, že zástupci českého národa v zemi Čechy tvrdí, že hovoří jménem celých zemí Koruny české (dále ”ZKČ”). Pro další text tak považuji za nezbytné upozornit na rozdíl mezi pojmy Böhmen a Tschechei. Pokud hovoříme o Böhmen, vycházíme z keltské názvoslovné tradice, hovořící o zemi Bójů (Bojehaemum , - Bohemia). Protože však Bójové jednak nebyli národem v dnešním smyslu slova, jednak na tomto území již dávno nežijí, nelze tomuto názvu přikládat jakýkoli nacionální náboj. Je to název pro zemi, bez ohledu na etnicko-jazykovou strukturu jejího obyvatelstva. Vztahem k takto definovanému území může být zemský patriotismus , pěstovaný zhusta šlechtou, která je sama ze své podstaty internacionální (respektive ne-nacionální).
Pokud hovoříme o zemi Čechy/Tschechei, jdeme historií zpátky až k mytickému praotci Čechovi a ke kmeni Čechů , který svým výstupem na horu Říp, dá se říci ”rezervoval” celou tuto zemi pro (tehdy pochopitelně ještě neexistující) český národ. Etnicky český mluvčí si jakoby nepřipouští, že by se tato země mohla jmenovat ještě jinak, a tak si usurpuje výhradní právo na její pojmenování. A - tautologicky - tvrdí, že sám název země zdůvodňuje jeho nadpráví, vyplývající z jeho příslušnosti k národu, jehož předkové ”dali této zemi jméno”.

Bohemismus, tato syntéza ”dvojjazyčené vlasti”, vzal za své. ”Novočeský národ” tak do budoucna zahrnoval pouze česky hovořící obyvatele země Čechy (resp. ZKČ). Němci - a stejně tak i Židé - ze země Čechy, potažmo ze všech ZKČ, jsou tedy eliminováni z ”českého pohledu” na ”českou věc” a stanou se prostě Němci (Židy). Někteří z Němců v zemi Čechy na tento stav reagovali tím, že se snažili být nadále nositeli ”češství” ve smyslu Böhmen. Zanedlouho tuto platformu - až na výjimky - opustili i oni a přiklonili se k definování území na němž žila jejich většina, názvem Deustchböhmen.* V jakémsi matematickém smyslu lze tedy hovořit o vztahu Böhmen = etnicky české Čechy + Deutschböhmen . Čechy ale v očích etnických Čechů byly majetkem česky hovořících obyvatel země celé, až k historické hranici.
Druhá rovina ”boje o slova” tkví v dichotomii mezi pojmy sudetské země (Sudetenländer) a české země. Sudetské země - jsou termín neetnický, odvozený od názvu dominantní horské formace, procházející tímto ”trojzemím”. Tento název sám o sobě nic nevypovídá o etnicko-jazykovém složení obyvatel této oblasti. České země je název etnizující, snažící se opět demonstrovat ”zvláštní práva” národa, ”po kterém se toto území přece jmenuje”. Matematizace vztahu z německy hovořící strany pak vypadá následovně: Sudetské země = etnicky české území ZKČ + Deutschböhmen + Deutschmähren + Deutschschlesien.
V tomto období vznikají i dvojí dějiny ZKČ. Oba náro...Automaticky kráceno

252584

6.9.2011 18:41

český podvod se slovíčky - pokračování

Sudeťan 77.?.?.?

Reakce na 252577

Druhá rovina ”boje o slova” tkví v dichotomii mezi pojmy sudetské země (Sudetenländer) a české země. Sudetské země - jsou termín neetnický, odvozený od názvu dominantní horské formace, procházející tímto ”trojzemím”. Tento název sám o sobě nic nevypovídá o etnicko-jazykovém složení obyvatel této oblasti. České země je název etnizující, snažící se opět demonstrovat ”zvláštní práva” národa, ”po kterém se toto území přece jmenuje”. Matematizace vztahu z německy hovořící strany pak vypadá následovně: Sudetské země = etnicky české území ZKČ + Deutschböhmen + Deutschmähren + Deutschschlesien.
V tomto období vznikají i dvojí dějiny ZKČ. Oba národy si jaksi chtějí ”pojistit” své domovské právo směrem do minulosti. Jednak tak vznikají jednostranné, tschechisch dějiny, při jejichž vytváření (osekáním dosavadních böhmisch dějin), sehrál velkou úlohu dějepisec a staročeský poslanec Říšské rady, František Palacký. Právě pod jeho taktovkou se roku 1820 vzniklá Společnost vlasteneckého musea v Čechách, která byla původně zemsky (böhmisch) orientovaná, přesmykla do tábora tschechisch. Zemský patriotismus je v Palackého uvažování prohlášen za zpronevěření se vůči národu. (Sudeto)německé - obdobně jednostranné - dějiny začínají germánskými kmeny Markomanů a Kvádů (tj. okolo přelomu letopočtu). Součástí tohoto ”rozdělení dějin” je - dodnes trvající - snaha zpětně nazvat sudetským Němcem někoho žijícího dávno před rokem 1848. V obdobné souvislosti může padnout zmínka o tom, že si Karel Veliký podrobil ”sudetské Slovany”.

252585

6.9.2011 21:17

RE: český podvod se slovíčky - pokračování

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 252585

"Zástupci českého národa" - to je kdo? Jestli myslíte tu sebranku politiků, která nám vládne, tak ti zastupují akorát tak sami sebe.

Mně jako člověku původem z Moravy zase vadí, když někteří lidé z Čech nebo i Slováci řeknou "v Čechách" a myslí tím Moravu. Je to nesmírně blbé, tupé a necitlivé. Nicméně nemá smysl se kvůli tomu hádat. Ano, Čechové dokážou s přehledem urážet národnostní nebo etnické cítění jiných lidí, zřejmě aniž by o tom sami věděli, ale to nemá nic společného s rasizmem. Občanská práva ze zde nikomu neupírají (aspoň ne na základě národnosti nebo etnické příslušnosti) ať jde o Romy, Němce, bílé, černé nebo jakkoli barevné.

To pojetí českého národa se vyvinulo na zdejším území zřejmě dost nešťastně, ale není to tak docela vina etnických Čechů (a Moravanů, Slezanů a kdoví koho ještě, kdo se s Čechy více či méně identifikuje). Pro mně za mně, můžeme si najít jakýkoliv společný název pro lidi žijící na území současné České republiky, který nikoho neuráží, ani nikoho neprotěžuje (jen ale nevím, co by to bylo). Mně šlo ale o něco jiného: lidi používají názvy ve významech, které jsou tu léta vžité, nic špatného tím nemyslí, když o někom řeknou že je Čech, kdežto jiný je Rom, a Čech pro ně není Rom a Rom je něco jiného než Čech, aniž by tvrdili, že jedno je lepší a druhé horší, podobně jako černoch a běloch taky není totéž. A Čulík, jako vzdělaný člověk, notabene humanitně vzdělaný, dobře ví, jak se věci mají, jak se ty pojmy vyvinuly, musel se to na vysoké škole učit, kdyby mu nestačilo, že tu sám žil, a přesto z nás dělá rasisty. A vidím to jako potenciálně nebezpečnou věc, kterou architekti NWO, plánující osudy národů, můžou velmi snadno zneužít, pokud jim budou lidé obývající tento středoevropský prostor překážet. Když jsem četl Čulíkovo "Česko na to jednou dojede", docela mně u toho zamrazilo... Mnichov jsme už jednou zažili (a možná se tak úplně z historie nepoučili).

252602

6.9.2011 18:58

RE: Republika Romburk

romburak 94.?.?.?

Reakce na 252577

mluvíte mi z duše...

252588

7.9.2011 8:45

RE: Republika Romburk

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 86.?.?.?

Reakce na 252577

Tak mně z duše nemluvíte. Nedávno jsme se shodli s kamarádem, že "žádný rasizmus a předsudky vůči Romům" nemají akorát lidé, kteří s nimi nežijí a nejsou nuceni koexistovat, tedy je prakticky neznají. Jestli to nebude případ i toho vašeho okolí.
I když pojem rasizmus je asi posunutý, cikáni nejsou rasa a lidé kromě cikánů obvykle s jinými problém nemají. Ale chtěl bych Vás vidět, jak se stěhujete "bez předsudků" do činžáku na patro k cikánské rodince, když byste měl už předchozí zkušenost s tímto.

252619

6.9.2011 13:01

jediné řešení ?

Anna 188.?.?.?

Jediným účinným řešení pro ty chudáčky utlačované, tolik dyzgrimynované, je jednosměrná letenka do Indie bez možnosti návratu. A všichni zpět do své vlasti. Hola, Indie volá.

252567

6.9.2011 14:26

Pozvanka

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?

Pozvánka do Zoologických Zahrad




cikán obecný - romus vulgaris




noční živočich


příbuzný šimpanze

má hnědé zbarvení


ale samička může mít světlou srst v oblasti hlavy

bojí se vody

a je charakterizován specifickým pachem

původně stepní druh

přizpůsobil se životu ve městech

vyskytuje se po celém území


je stěhovavý


někteří táhnou za potravou až za oceán

samička rodí i několikrát do roka

mláďata sají sociální dávky až do smrti

cikán obecný loví kořist bezbrannou


a na tu útočí v tlupách

je škodlivý


zákony chráněný

252572

6.9.2011 15:28

učte se cigánsky

Mosti, Čechi 77.?.?.?

česky - cikánsky/romsky:

Brno - Brna, Brnos
Čechy - Čechi
Hradec Králové - Hradecis
Jablonec nad Nisou - Jablonka
Liberec - Libercis
Most - Mosti
Pardubice - Pardubici
Ústí nad Labem - Usti , Usťi , Usťis

Banská Štiavnica - Šelmeca
Bardejov - Bartva
Bratislava - Požoma , Braťislava
Humenné - Homona
Košice - Kaša
Krásná nad Hornádom - Cipľaka
Levice - Ľeva
Michalovce - Naďmihaja
Nové Mesto nad Váhom - Uheľa
Petič - Petičis
Prešov - Perješis
Sečovce - Sejčis , Šejčis
Slovensko - Slováčiko
Spišská Nová Ves - Novejsis
Spišské Podhradie - Potradňa
Trebišov - Terebešis
Veľký Šariš - Bari Šaroša
Zvolen - Zoľoma

Budapešt - Pešta
Maďarsko - Ungriko

Osvětim - Aušvica , Osvěnčim
Polsko - Poľčiko , Poľsko

Bukurešť - Bukurešta
Rumunsko - Rumunsko, Rumuňija

252573

6.9.2011 16:22

Neschopnost, nebo i záměr neřešit romský problém, protože ten je především sociální a až potom rasový!

Dobroděj 88.?.?.?

Konečně slušný článek, který se ve velké šíři a zcela konkrétně venuje problému a za to autorovi díky!
Ve třetí části je také báječná stať, kterou je potřeba vypíchnout!
http://urfaust.bloguje.cz/903250-romove.php

Obávám se, že českým vládám Romové slouží jako dobrý hromosvod pro odvedení pozornosti od korupce na nejvyšších místech. Jedna korupční kauza politických špiček stojí daňové poplatníky více než romský problém jako celek. „Socky“ jsou dobrým terčem, na který se dá vše svést, a jednodušší jedinci takové manipulaci snadno podléhají. Díky tomu není zájem nejvyšších politiků na řešení soužití Romů a majority, a i proto problém není a zřejmě ani v dohledné době nebude řešen.

252574

6.9.2011 18:01

RE: Neschopnost, nebo i záměr neřešit romský problém, protože ten je především sociální a až potom rasový!

Xhamster 77.?.?.?

Reakce na 252574

No vidíte, a soudruh Generální nájemník si myslí, že je to přesně naopak:
Stanislav Křeček: Romský problém není problémem sociálním, URL:
http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/stanislav-kr...


Dle mě je to však následovně:

Za rasovým napětím na Šluknovsku stojí i výnosný byznys http://www.lidovky.cz/za-rasovym-napetim-na-slukno...

Kšeft ukrytý za boj s Romy: Kriminálka šetří ceny tepla http://aktualne.centrum.cz/domaci/kauzy/clanek.pht...

252579

6.9.2011 16:47

Velmi zajímavý a podnětný příspěvek od "Hulvata"

Dobroděj 88.?.?.?

Rád něco napíši, ale jak je vidět,je škoda vymýšlet nějaké nové "názory" , když jsou už vymyšlené a je pouze potřeba ty správné a podnětné najít, zveřejnit a nad nimi rozproudit diskuzi, která bude mít nějaké konkrétní výstupy a závěry a z nich možná alternativní řešení, která povedou k nějakým přesně měřitelným cílům. Na problém Romů jsou ročně uvolněny ze státního rozpočtu značné sumy peněz a tyto prostředky jsou následně "rozházeny" bez patřičného efektu!

http://urfaust.bloguje.cz/903250-romove.php

Kazdemu bude nekonecne blizsi to, ze cikani mu vykradli zahradku, zbili deti, okradli ho v tramvaji, a rvou v noci, nez pro nej imaginarni miliardy z predrazenych dalnic. Pokud je nekdo jiny, je to svetec a potrebuje sochu. Jeden policejni velitel na Slovensku soukromne rekl, ze rovnost a duslednost pred zakonem by znamenala pozavirat 2/3 dospele romske populace. Ale kam s nima a co pak s jejich detma ? Z ceho jasne plyne, ze by museli prijit politikove, kteri by prosadili konec pseudohumanizace vezenstvi - tedy vznik hromadnych vezenskych taboru s nucenymi pracemi, vznik dobrovolnych rezervaci jako kompenzace a alternativu umrti hladem, s tim, ze by se znemozneni kriminalni obzivy muselo opravdu hnat az do ceny umrti asociala hladem, resp. permanentniho vezneni. Takoveto veci se nedeji, viz Harman v Bratislave, ktery po letech bezmoci vzal zakon do svych rukou a cikanske sousedy vystrilel. Zdegenerovani eurohumaniste a profesionalni mimovladky takove efektivni reseni nedovoli i kdyby nas moudry a koncepci politik co by ho chtel existoval - jakoze zadny neni. Tak kde probuh vidite nejakou nadeji ze genocida nebude ? Ale prosim bez kecu a uvah co by bylo kdyby, tvrda fakta ! Zadna nejsou, leda zazrak, jako nad posteli pacienta v poslednim stadiu rakoviny. Pseudohumaniste timto neprimo cikany vyhubi. [oči v sloup] [oči v sloup] [oči v sloup] [oči v sloup] [oči v sloup] [oči v sloup] [oči v sloup]

252575

6.9.2011 18:15

Romská otázka?

Rene Bartosek 75.?.?.?

Úmyslně jsem zvolil sarkasticky provokující nápis. Doufám, že nějaký uvědomělý vůl mě uvede ve výroční zprávě o extremismu. Velmi zajímavý článek, nedokážu posudit do jaké míry autor vidí pod pokličku, ale přesto se tam vyskytují zajímavé informace.

V prvé řadě, lidé jako Čuněk nebo realitní kanceláře neřeší žádný problém, pouze ho přesunou z centra měst jinam. V případě vsetínska šlo o málo početnou komunitu, který postihl malou místní obec. V případě Prahy, Brna.... jde o severní Čechy. Současný stav ukazuje, že nedošlo k vyřešení ničeho, ale naopak k radikálnímu zhoršení situace. Upozorňuju, že se to vrátí jako bumerang zpátky s ničevější silou do velkých měst. Severní Čechy i Morava patří k chudším regionům a jakmile tam nebude nic a krize s tzv. "konzervativní vládou" přiškrtí ještě více socialní podporu, tak drobná kriminalita na lokální úrovni nebude stačit a proběhne částečně zpětná migrace a přesun kriminální činosti na města, kde se dá provozovat. Číslo jedna je samozřejmě Praha.

V diskuze zaznělo téma drogy, ať se nikdo neutěšuje nebo neobává, že i tvrdé drogy zdecimují jakoukoliv populaci. Na heroinu se dá vegetovat desítky let, toxikuje méně organismus než alkohol. Jistě všichni souhlasí, že alkohol nezdecimoval žádnou populaci. V případě indiánů šlo především o neštovice. Problém tvrdých drog leží v totální desintegraci individua, komunity a nakonec společnosti. Lidi mají pouze jeden koníček, nejsouschopni soustavně pracovat, soustředit se... Některé symptomy pospané v článku my silně připomínají lidi na tvrdých drogách.

Máme problém. Já ho mám taky přestože jsem za Atlantikem. Sice jsem několikrát zkoušel nad hroudou, z které pocházím zlomit hůl, ale nejde to. Pokud to udělám, poruším jednu ze zásadních věcí v této inkarnaci. Takže to prostě nemůžu udělat, protože bych popřel sebe sama. Za socíku to byl menší problém, protože stát nebyl ochoten platit pouze vypálné. Dnes to je velký problém z důvodu pouze výpálného a v budoucnu až nebude výpálné to bude obludný problém.

Kořeny jsou dlouhodobé, krátkodobé řešení neexistuje. Jestli někdo koketuje s Hitlerem nebo podobným smradem, pak tady je jistý citát jednoho pastora, který končí "... když si přišli pro mě, nebyl už nikdo, kdo by mohl protestovat"... Ale někdy se i s nepříjemným začít musí. V prvé řadě tvrdě omezit hazard. V Illinois je zákaz výherních automatů v hospodách. Donedávna bylo jediné kasino na lodi, protože kromě rezervací nesmí být na pevné zemi a teď jsem si všimnul, že někdo dostal výjímku na megakasíno u letiště, ale to se malých hospod netýká. Stát si musí spočítat rovnici drobná kriminalita a sociální rozvrat všeobecně, versus zdanění automatů.

Druhá věc. Omezit výdej hotových peněz. Vydávat nějaké kupony, tady se to jmenuje lin. Šek se dost...Automaticky kráceno

252580

6.9.2011 18:15

RE: Romská otázka?

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 252580

Druhá věc. Omezit výdej hotových peněz. Vydávat nějaké kupony, tady se to jmenuje lin. Šek se dostává v anglosaské společnosti jednou týdně, předpokládám že i podpora se dostává jednou týdně. Už to pomáhá rozložit problém neschopnosti dlouhodobějšího hospodaření. Lze vydat tyhle kupóny s datumem a přinutit, tak lidi aby chodili nakupovat v malém třeba třikrát týdně. Obchodník by při vyučtování za hotovost musel ke každému kupónu mít účet. Šlo by to možná osvobodit od daní, stejně jsou to veřejné peníze, aby to kompenzovalo jisté komlikace s tím spojené. To jde zavést hned. Samozřejmě při české vychcanosti za každou transakci při manipulaci od kusu zavést tvrdý flastr. Třeba 10 000 Kč, aby si to vychcánci velmi dobře rozmysleli. V opakovaném případě dočasná ztráta licence na prodej....

Další problém na pořadu dne. Tvrdý flastr i pro mladistvé za společensky nebezpečné trestné činy. Tak to praktikují v Británii, naposledy jsem registroval 14 let pro 14-ti letého, za to že se vsadil o snídani a kamenem utloukl v lese svou expřítelkyni. Naprosto v pořádku společensky nepřijatelné. Stejně tak útok mačetami v hospodě. Když s tím stát nic neudělá, lidi si nakoupí zbraně sami. A pak si s pětistovkou policajtů proti případnému pogromu můžou, tak akorát... Bohužel toto je pouze restrikce proti důsledkům.

Dle mého by do basy měli zavřít všechny zodpovědné za sračky okolo našich médií. Momentálně nám jejich blbost spojená s chamtivostí začíná nést své ovoce v podobě výtržnosti nárustu brutality u mladistvých.... Koza děcko v bedně vidět nesmí, ale brutalitu bez problému. To, že to bude po desáté hodině večer není řešení. Dlouhodobý problém. Stejně tak dlouhodbý problém je podpora ze strany státu na dvě děti a dost. Nechceme vymřít, nemůžeme ani jako populace expendovat nekonečně a stojíme o kvalitní výchovu dětí. To při větších počtech dětí o dvou pracujících rodičů ve většině společnosti není možné. Kvalitní výchovu více dětí si mohou dovolit zajistit pouze ekonomicky nezávislé vrstvy. Připomínám, že ekonomicky střední třída de facto přestává existovat.

252581

6.9.2011 19:54

RE: Romská otázka?

Lin 85.?.?.?

Reakce na 252581

René, možná v anglo-saských zemích. U nás je podpora vyplácená jednou měsíčně.
Systém poukázek už u nás také mnohé radnice zkoušely - a neúspěšně. Jde o to, že poukázku příjemce prodal někomu jinému - a samozřejmě - za "výhodnou" cenu, třeba za půlku. Tím dostal hotovost. Neuspěl ani systém, kde se člověk s poukázkou musel prokazovat OP. To pak opravdu nakoupil (potraviny, systém nepovoloval alkohol, cigarety, jiný nadstandart) správný člověk, ale nakoupil vlastně "na zakázku" nepoukázkáře, který za nákup zaplatil hotovostí (a třeba polovinu hodnoty nhákupu, někdy i míň). Tak si poukázkař přišel na hotové peníze a na radnici pak chodil "brečet", že dostává málo, že to nestačí.
Neosvědčilo se to ani v malých obcích, kde se všichni znají. Poukázkář sice nakupoval (třeba denně) povolené potraviny, ale vždycky se našel nějaký nepoukázkář, který mu vlastně "pomohl" celý systém zneužívat. Smutné, ale tak to je. Malý český člověk je v mnohém "podnikavější", než samotní Rómové. A těžko dohledávat, kde vlastně "nákup" skončil, když si ho z prodejny odnesla správná osoba a obchodník dodržel všechno, co měl.
Úplně stejně to dopadlo s poukázkami na otop (uhlí, dřevo) nebo s poukázkami třeba na ošacení nebo školní pomůcky. Dokonce i předplacené obědy na školní děti si vyzvedávaly jiné osoby s tím, že "dítě čeká venku a nají se doma" (a ono tam skutečně čekalo, ovšem oběd v kastrůlku putoval jinam). Když se začalo vyžadovat snědení jídla u stolu, dítě, které mělo obcí zaplacenou stravenku (třeba i nepapírovou, ale čipovou), ji klidně prodalo (a čip půjčilo někomu, kdo se chtěl najíst).
To jen na okraj...že mnohé radnice nebo obce se snaží "řešit" na vlastní pěst, protože problém je to skutečně obrovský. Ale nevím o žádné, kde by vymysleli skutečně neprůstřelný systém.

252593

7.9.2011 1:36

RE: Romská otázka?

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 252593

Neexistuje neprůstřelný systém. Pravidlo číslo vlastně jedna. Dostaneš předepsaný počet stravovacích listků a více ani floka, prošmelíš nechoď brečet, že to nestačí. Pro každého nastavený zákon o sociální pomoci stejně. Tečka. Jestli to je easy šmelit, tak za šmelinu zavést drakonické flastry pro šmelináře. U děcek během školní docházky to je jednoduché. Dostanou jídlo ve škole za dozorů učitelů, tady to tak funguje. Kdo na to má zaplatí plnou cenu, kdo na to nemá platí dolar za měsíc. Nikdo si tady jenom tak nelajzne neomluvenou školní docházku. Protože velmi brzo by musel na policajtech řešit velmi nepříjemné věci ze sociálkou, a riskuje za to i basu. Jenomže tady má policajt na ulici respekt.

252608

7.9.2011 19:33

RE: Romská otázka?

Lin 85.?.?.?

Reakce na 252608

Ano, souhlas. Pravidlo: dostal jsi, jiní s tím vystačí, na víc nemáš nárok. To je ovšem kámen...úrazu. U nás se mu říká "rasismus". Úředníci (i policajti) se tak bojí nařčení z rasismu, že raději "něco" znovu vyplatí. A to je ono bludné kolo, ve kterém se stále motáme, zatímco situace se stále zhoršuje. Dvojí metr, o kterém se moc nemluví.
Teď napíšu něco, co vlastně článek dokazuje. Rómové u nás jsou přesvědčeni, že stát se o ně musí postarat. Pro ně má vždycky někdo povinnost se postarat. Minulý režim je v tom utvrzoval, nynější chce "starej se sám". Není ovšem tak důsledný, aby ta na ně také uplatňoval v praxi, stejně, jako u bílých sociálně slabých. A já se obávám, že oni buď vůbec netuší nebo ani tušit nechtějí, že dneska jsou na tom bílí hůř, než oni. Mají dokonalý přehled o všech možných dávkách, o které je možné požádat (což bílý ani netuší, co všechno je možné dotovat). Z toho pak pramení všechny ty frustrace, vztek a nenávist na obou stranách. Na vině je hlavně celý systém a v něm zapojení úředníci. Peněz je málo, takže bílá, sociálně slabá rodina je odmítaná (dostane jen skutečně to, na co má nárok od státu, ostatní dávky, kde rozhodují radnice na základě "posouzení", jsou jim zamítány). Neřve totiž, nedělá scény, nevyhrožuje na ulici. Což rómská soc.slabá rodina umí, dělá a plně využívá (tady zevšeobecňuju).
Hodně špatně se mi o tom píše, nevím, jak vystihnout celé ty jemné disproporce systému, který je u nás skutečně nespravedlivý, protože nemotivuje pracovité, leč chudé. Spíš je trestá. Všechny tzv. "vládní pokusy" celou věc ještě zhoršují.
Abych byla konkrétní (na případu se snad lépe pochopí, co chci), např. bílá matka-samoživitlka, pracující (ač za směšnou mzdu), je systémem odmítnuta i v případě jednorázové žádosti o příspěvek. Prostě dětem někdo ve školce ukradl zimní boty a ona nemá na nové (a pojištěná, samozřejmě, není). Odůvodnění = radnice nemá peníze a ona přeci pracuje. Oproti tomu rodina notorických alkáčů (bílých), rodiče nepracují, děti chodí hladové a špinavé - té radnice zaplatí dětem pomůcky do školy včetně bačkor (protože rodiče vůbec nezajímá, že něco takového by měli dětem pořídit). Navíc zdarma i obědy v jídelně (jasně, chudáci děti, pro ně možná jediná příležitost se najíst).
To je prostě to ono, co pak vzbuzuje hořké a bouřlivé vášně. Nejen v případě nepracujících Rómů, ale nepřizpůsobivých vůbec. Můj dojem je, že systém jim vždy vyhoví, protože s nimi "není pořízení", takže jednodušší je - neřešit.
A k těm dozorům učitelů až jindy, už tak jsem se rozepsala. [smích] U nás totiž učitelé nemají povinnost dozoru ve stravovacím zařízení.

252657

6.9.2011 18:37

český podvod se slovíčky

Sudeťan 77.?.?.?

Lze tvrdit, že ještě kolem roku 1830 uvažovala valná většina obyvatel země Čechy na prvním místě zemsky. Slovo Čech bylo naprostým synonymem slova Böhme (latinsky Bohemus). Obě slova znamenala prostě obyvatel země Čechy. Nejpozději v roce 1848 však dostává tato dosavadní jednota první závažnější trhliny. Již dříve známé, dosud opravdu jen výjimečně probleskující etnicko-jazykové rozlišování, začíná být častější. Obyvatel země Čechy začíná být podle svého jazyka rozlišován buďto na kmenového Čecha (Stockböhme, Stock-Böhme, tj. česky mluvícího obyvatele země Böhmen, pro nějž se později ujal výraz Czeche (Čeche), Tscheche ) nebo na německého Čecha (Deutschböhme, Deutsch-Böhme, tj. německy hovořícího obyvatele země Böhmen). Mluvilo se o národní skupině českoněmecké, k tomu existoval i kompozitní substantivní tvar Čechoněmec (takto se nazývali německy mluvící obyvatelé českých zemí ze strany spoluobyvatelů jazyka českého). Z jednoho národa ve smyslu Nation vznikají dva národy ve smyslu Völker/Sprachvölker. V souvislosti s tím, lze z etnicky české strany vysledovat pokus o zajištění jistého ”nadpráví” pro česky hovořící stranu. Jeden z argumentů pro takovou konstelaci přitom tkvěl právě na půdě názvoslovné, a ukazuje tak, že v případě geograficky-politické terminologie naprosto nejde jen o banální ”slovní hříčky”, ale o podhoubí, z něhož může vyrašit zničující konflikt. Charakteristický může být výrok etnicky českého novináře a epigramisty, Karla Havlíčka Borovského, z roku 1848: ”Čech i Němec užívej každý všelikého pohodlí strany národnosti své ... jinak ale Čechové přednost mají, poněvadž v Čechách jsme a většina Čechů.”
Přesun od pojmosloví o základu böhmisch k tschechisch je tak příkladem, jak může být změna jediného slova důležitá. Tato změna totiž v sobě nese útok na základní domovské právo ne-česky hovořícího obyvatelstva v zemích Koruny české, a staví ho do pozice obyvatel druhé kategorie. Velkou roli přitom hraje ta skutečnost, že slovo ”český” může mít kvůli ”nedokonalosti” češtiny celkem 4 významy:

- záležitost vztahující se k českému národu v zemi Čechy (tschechisch in Böhmen)
- zálěžitost vztahující se k zemi Čechy (böhmisch)
- záležitost vztahující se k českému národu vůbec, tedy hlavně v zemi Čechy, v zemi Morava a v zemi Rakouské Slezsko - tj. k sudetským zemím (tschechisch, tschechisch in Sudetenländer)
- záležitost vztahující se k zemím Koruny české, (sudetisch)

V extrémním případě pak může dojít k tomu, že zástupci českého národa v zemi Čechy tvrdí, že hovoří jménem celých zemí Koruny české (dále ”ZKČ”). Pro další text tak považuji za nezbytné upozornit na rozdíl mezi pojmy Böhmen a Tschechei. Pokud hovoříme o Böhmen, vycházíme z keltské názvoslovné tradice, hovořící o zemi Bójů (Bojehaemu...Automaticky kráceno

252583

6.9.2011 19:02

Z nouze ctnost

n.z. 99.?.?.?

Napada me reseni, jak se v relativne 'lidskych' terminech s problemem vyrovnat. Podobnost vidim v indianskych reservacich v Kanade. Nevidim duvodu proc by vlada nejakym trikem neobesla regulace 'lidskych prav' (ktere udajne zarucuji svobodu pohybu apod.) a nevytycila pro Romy 'zajmove zvyhodnujici oblasti'. Holt Cesi se s tim uz musi nejak smirit ze kus zeme ztraci (jednou v nedavne historii ztratili vic).

Velkym motivatorem by mohly byt ekonomicke vyhody - kupr. zadne ci minimalni dane, podporu romsky preferovanych 'ekonomickych' aktivit apod. Vsimam si jak to jde mistnim Indianum v jejich reservaci s prodejem levnejsiho benzinu, kuriva a provozu hazarnich her(en). http://www.sixnations.ca/CommunityProfile.htm

V prostedi EU-absurdistanu je mozne ze by i tato jinak silne zpochybnena a zdiskreditovana organizace mohla na tyto 'enklavy' doplacet, o vynosu z turismu nemluve (cikanum se rika ve Francii Bohemes, ze). http://fr.wikipedia.org/wiki/Boh%C3%A8me

Nevidim (a myslim ze nejsem sam) variantu k permanentnimu odsunu do Indie za realnou. S tricky o jinych a nasilnych resenich si jedine ublizite sami sobe.

252589

6.9.2011 20:20

IndoCech

ikke 84.?.?.?

Ja jim rikam "IndoCesi" a rozhodne nejsem rasista - klidne jsem sedel s par z nich u stolu v hospode (opakovane), abych si o nich udelal vlastni nazor, protoze jsem zil po desetileti v zahranici a "IndoCechy" neznal. S tema, co jsem sedel v hospode, to byli normalni lide, kteri byli bezni pracujici, az na barvu pleti se nijak nelisili od mistnich delniku.

Tihle v hospode meli normalni pristup k zivotu, stejne mysleni jako cesky delnik, chovali se stejne, akorat meli jinou barvu kuze. Sedeli u stejneho stolu jako etnicti cesti delnici, tak proto jsem se vubec k nim dostal, protoze me zajimalo, jak mysli klasicky cesky delnik [smích] A ten akceptuje IndoCecha, kdyz IndoCech mysli a maka jako on.

To, ze jsou skupiny IndoCechu (pravdepodobne vetsina), kteri ziji ve vlastnicm getto, je bud otazka nemoznosti (ti bily jim nedaji PRIMERENOU praci) ci neprizpusobosti (ti cerni praci nechteji). Otazka je slovo "primerenost" - nechci to dale rozvadet.

I v Norsku je spousta Pakistancu ci Albancu, kteri se nechteji prizpusobit norskym pomerum: Neni problem si na inetu v norstine vyhledat vyrazy jako "b-gjengen" (= pakistansko-albanska mafie v Oslo) ci "young guns" (pakistanska mafie v Oslo). Pritom norsky system je velmi toleratni ohledne jinych narodu a de-facto umoznuje vsem adekvatni vzdelani (narozdil od Ceska), takze mafie neznaznornuji chybejici moznosti ve vzdelani jedincu a boj o jejich prava.

Mozna ale prave tato velka tolerance Norska byla duvodem pro teroristicky utok Breivika - ne proti te multikulti mensine - ale proti te etnicke casti norske spolecnosti, ktera multikulti podporuje.

Breivik utocil proti NE-cikanum, ale proti tem Norum, kteri de facto podporuji vyvoj jakesi divne a cizi spolecnosti, zalozene na jine kulture a hodnotach: V Cesku by byl takovy "psychopat" - soude dle popisu norskych ci ceskych zdroju - mozna i hrdina - viz tento clanek jak jsou Romove spatni - v Norsku s tim neprojde.

252595

6.9.2011 20:36

Článek se mi moc líbí

Lin 85.?.?.?

Je vidět, že autor má prostředí celkem zmapované. Souhlasím téměř se vším, s čím nesouhlasím, je na nepodstatnou polemiku.
"Normální" cikáni se za toto oslovení neurazí, protože znají jeho historické kořeny. Takže nevím, z čeho pramení tak vehementní prosazování označení "Rómové". Nevím, jestli to není jen naše specialita... ví někdo, jestli i v jiných národech (krom Slováků) používají jiné označení, než cikán? Nějak se mi zdá, že ani ne... ale fakt nevím, můžu se mýlit.
To, že pocházejí z Indie, je velmi pravděpodobné. Někde jsem četla takovou skazku (netuším, jak moc je pravdivá), že odtud byli vykázaní kdysi dávno (celý kmen nebo rod byl dán do "klatby"[mrknutí jedním okem] právě za mnohá a opakovaná provinění.
Severní Čechy vděčí za své současné problémy mj. Husákovi, který sem začal přesidlovat slovenské cikány a tím "čistil" Slovensko (snižovat jejich koncentraci v určitých oblastech). Další hromadný exodus ze Slovenska nastal brzy po rozdělení, kdy Slovensko vyplácelo menší sociální dávky než Česko. To se k rodinám již na Severu usazeným, stěhovaly mnohapočetné rodiny "příbuzných" a už tu zůstaly. No...a poslední "morovou ranou" je "podnikání" mnoha firem, které tu nakupují nemovitosti a stěhují sem "nežádoucí obyvatele" z lukrativních nemovitostí a lokalit kdesi ve vnitrozemí.
A jak z toho ven? Hodně těžko... Už si zvykli na výhody. Paradoxně ti, kteří se živit chtějí vlastní prací, to mají hodně těžké. Díky špatným zkušenostem se "soukmenovci" je těžko kdo do práce vezme nebo si je sjedná třeba i na brigádu. Jeden čas jsme uvažovali, že by nebyly marné obdoby pracovních knížek, kde by se daly zaznamenat reference o dotyčném. Ale... [oči v sloup]
A na závěr - pro obrázek. Cikánský kluk, nejlepší učeň v ročníku (automechanik), nemohl dlouho sehnat práci. Zažil i ponižující "cikány neberem" už od dveří. Teprve po "intervenci" to s ním riskl jeden značkový servis... a dodnes nelitují. Kluk patří k nejlepším a nejvyhledávanějším mechanikům. Sám se dovzdělával, kupoval a shánel odbornou literaturu (takže odpor ke knihám neměl [smích] ) a dneska za ním jezdí zákazníci i domů.
No... takže je hodně těžké "řešit šmahem"...

252596

7.9.2011 1:42

RE: Článek se mi moc líbí

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 252596

V tom je ten problém. Motivace. Plošné nastavení systému musí být takové, aby ten co na sobě maká jako ten kluk byl motivací pro ostaní nebo ať pro mě za mě zezelenají závistí. Jejich problém, a to platí mezi rasami i národy všeobecně. Poklud je plošné nastavení systému ve stylu posprejované zdi, jak budete lopaty makat, tak se zítra budeme mít, pak...

252609

7.9.2011 21:31

nie je mi jasné,

Sinuhet 78.?.?.?

že prečo autor, ak vkladá nejaké vety do úst Cigánovi, tak používa slovenčinu. Autor článku ako keby tým chcel naznačiť, že všetci Cigáni žijúci v Česku tam dokočovali zo Slovenska - čo ale nie je pravda a zo strany autora je to podpásovka.

252671

7.9.2011 22:48

RE: nie je mi jasné,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 252671

Není to žádná podpásovka! Jak bylo uvedeno, v českých zemích bylo před válkou 6000 cikánů a po válce už zbyl jen 1000... a to ještě zřejmě převážně bílých cikánů, inteligentnějších i bohatších olašských.
Z toho (a z praxe, z historie migrace za socialismu a pak i po rozdělení ČSFR) jasně vyplývá, že cikánů se do českých zemí nahrnula většina ze Slovenska, a dále i z Rumunska, Albánie, Maďarska, Ukrajiny a dalších zemí. Naprostá většina těchto přistěhovalců jsou ty jižanské, opálené typy.
Cikánská řeč není ani slovenská... je to taková hatmatilka... těch zmíněných asi 300 slov českých nebo slovenských, a do toho zamíchaná ta jejich cikánská slova.

252676

7.9.2011 23:45

RE: nie je mi jasné,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 252671

I kdyby většina Cikánů nebo-li Romů přišla do České republiky ze Slovenska a mluvila jenom slovensky, neměl by to autor dělat. Obvykle se druhý jazyk používá jen výjimečně, k mimoslovnímu podbarvení celého sdělení, k čěmuž převažující jazyk literárního díla z nějakého důvodu nestačí. Například vtipy znějí divně, pokud se přeloží (a ztrácejí dost ze svojí vtipnosti). Správně se tedy ptá pán ze Slovenska, proč autor nechává Romy mluvit Slovensky a co tím vlastně chce nebo nechce naznačit. Třeba že by Romové a Slováci měli k sobě, z českého pohledu, poněkud blíž? Doufám, že ne. Protože pak z toho především plyne, že ani Čech, ani Slovák nechce být jako ten Cikán, což je k chudáku Romovi poněkud nefér, ne? A všechny tři národnosti se budou mít vzájemně zase o trochu míň rády.

252680

12.9.2011 12:36

RE: nie je mi jasné,

sibirika 82.?.?.?

Reakce na 252671

Není to podpásovka. Vystihuje to tu skutečnost, že ti, co tady žijí už třetí generaci a jsou "asimilovaní", chodili do českých škol, ti už mluví česky. Slovensky mluví ti co přišli v posledních letech z východoslovenských osad za většími soc. dávkami a právě páchající mnohem víc kriminality. Ti naprosto nesžítí s prostředím.

253149

7.9.2011 23:10

Kde se vzali ?

Kysela 99.?.?.?

To je v podstate jedno.
Do Evropy zacali prichazet kolem roku 1220. Osmani je vysilali dopredu na smerech, kde hodali na Evropu utocit. Dali jim kone a vozy a za ukol meli delat jakysi pruzkum ci predvoj, zkoumat cesty a skodit. Meli legendu, ze jsou nabozensky promasledovani.
Udajne po dvou lletech byli "prokouknuti" a kubeni ve velkem. Jenomze dnes jich je v Evorpe okolo 22 milionu, dokonce se pripousti, ze jich je dvakrat tolik. A vsude, kam prijdou, tam se prizivuji. Dovedou daleko rychleji a lepe nez domaci publikum vyuzivat pro domorodce az nedostupnych vyhod.
Ten kdo je az zurive obhajuje asi vubec netusi, kolik tito lide Evropu stoji. Pokud se ve vsech zemich, kde jich je povicero nepouzije svycarsky zpusob reseni, budou se mnozit tak, ze predstihnou beritske muslimy. A uz nikdo nebude schopen je zivit.

252679

8.9.2011 13:09

RE: Kde se vzali ?

sirmiax 92.?.?.?

Reakce na 252679

Nebojte se, globalisté mají v kapse trumfy. Až přijde vhodný čas, budou "mizet" celé "nepohodlné národy".Ač to může znít poněkud cinycky, jsou taková opatření součástí plánů NWO co se týče depopulace planety. O cigánech jsem četl, že je připravená jejich genocida pomocí kombinovaných technologií tak, že budou hynout po tisících jak na mor. A nikdo nezjistí pravou příčinu toho jevu. A tak bude podobně postupováno i proti Baskům, Kurdům, Irům, radikálním arabským a černosšským etnikům a pod. Globalisté si "to" vyčistí sami i bez nás !!! Jen nevím, jestli je to dobře nebo špatně pro budoucí vývoj ve světě.

252745

9.9.2011 9:47

RE: Kde se vzali ?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 86.?.?.?

Reakce na 252745

Tady chybí už jenom dopsat "I can guarantee that!!!" že ano. Ptát se na zdroj je v tomto případě asi zbytečné.

252843

9.9.2011 10:06

RE: Kde se vzali ?

sirmiax 92.?.?.?

Reakce na 252843

Proč bych měl provokatérům pod anonymem život ulehčovat ???!!! Jen čmuchej, čmuchej, a pilně nalézej, když se o to tolik zajímáš !!! Neptej se mě, ale globalistů, proč plánují a dělají to, co se kolem nás a nad námi děje, trdlo !!!

252848

9.9.2011 19:37

RE: Kde se vzali ?

Franta Novák 86.?.?.?

Reakce na 252848

No vždyť to říkám ...
Teď jsem se podepsal, uvedete zdroj?

252884

8.9.2011 20:47

jediné řešení=

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

sterilizace romek po prvním dítěti

252789

9.9.2011 23:23

RE: jediné řešení=

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Reakce na 252789

před prvním dítětem

252909

31.3.2014 10:03

RE: jediné řešení=

steve 70.?.?.?

Reakce na 252909

.. zadne romky ! [chechtot]

307629

31.3.2014 10:20

RE: jediné řešení=

IVAn 85.?.?.?

Reakce na 252909

Toto řešení se přímo nabízí - precedentní rozhodnutí mezinárodního soudu o náhradě cca půl mega ostravským cigánkám otevírá cestu k humánnímu řešení. Za 2 až 3 generace (pokud by bílé dívky nelákala "exotika"[mrknutí jedním okem] by bylo po problému s náklady zlomkovými oproti současným výdajům. [chechtot]

307632

25.9.2011 10:46

No, nevím...

Bára 88.?.?.?

Kdysi byl, myslím, že v časopisu Reportér, publikován poměrně rozsáhlý článek na toto téma (sice jsem si výtisk schovala, ale tak dobře, že ho nemohu najít; až ho najdu, určitě ho okamžitě dám na net). Autor/ka v něm však uvádí něco podstatně jiného. Totiž to, že v Indii patřili cikáni k nejnižší kastě nedotknutelných, kteří však byli kvůli své lenosti, nepořádnosti, nečistotnosti, neukázněnosti a asociálnímu chování (krádežím, podvodům atd.) na rozdíl od jiných nedotknutelných kast natolik nesnesitelní a nepřijatelní, že je někdy po r. 1000 n.l. definitivně hnaly ostatní kmeny co nejdál od svých hranic. Na jihu a západě Asie neměli šanci se uchytit kvůli pořádkumilovénu a pracovitému místnímu obyvatelstvu, na severu se jim nelíbilo kvůli drsnějšímu klimatu a řídké obydlenosti, takže se definitivně v nejvyšším počtu zaháčkovali v "bohaté" a vůči vetřelcům celkem "mírumilovné" Evropě.
A pokud jde o výraz "rom", pak romistka dr. Milena Hübschmannová v jedné ze svých publikací z 90. let (myslím, že to byla romština pro samouky s připojeným základním slovníčkem; rovněž ji vlastním) uvádí, že toto slovo znamená "lepší člověk". Další komentář netřeba.

253907

8.11.2011 15:38

Zdravení jako gadžovský zvyk?

Romofob 85.?.?.?

Nevíte někdo, proč romové nezdraví - mladí, ale staří zdraví skoro jako první? V jejich kultůře pozdrav neexistuje?

256789

31.3.2014 0:28

Radikální řešení

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 37.?.?.?

Odstěhujeme se někam, kde ještě nejsou a v povzdálí budeme pak moci pozorovat, za jak dlouho to tady pochcípe hlady.

307623

Příspěvků: 62

06.09. 09:14 Honza3  JAK DÁL?
06.09. 09:43 Luxor  RE: JAK DÁL?
06.09. 11:31 Saša  RE: JAK DÁL?
06.09. 13:39 MoUdrostrak  RE: JAK DÁL?
06.09. 13:42 MoUdrostrak  RE: JAK DÁL?
07.09. 08:43 Luxor  RE: JAK DÁL?
07.09. 09:53  RE: JAK DÁL?
07.09. 10:26 Luxor  RE: JAK DÁL?
07.09. 19:44  RE: JAK DÁL?
08.09. 07:14 Luxor  RE: JAK DÁL?
08.09. 07:38 Luxor  RE: JAK DÁL?
06.09. 17:22 uxca  RE: JAK DÁL?
06.09. 10:21 MoUdrostrak  RE: JAK DÁL?
06.09. 11:31 Honza3  RE: JAK DÁL?
06.09. 13:37 MoUdrostrak  RE: JAK DÁL?
07.09. 22:58 Kysela  RE: JAK DÁL?
06.09. 10:32 keduT  RE: JAK DÁL?
06.09. 22:18 Robin  RE: JAK DÁL?
07.09. 14:22 steve  RE: JAK DÁL?
07.09. 21:17 Sinuhet  RE: JAK DÁL?
06.09. 10:03 VIAN  Psychologie Romu
06.09. 12:57  RE: Psychologie Romu
06.09. 11:45 JL  Ucelovost ciganskej nedotknutelnosti
06.09. 12:50 Dilino  Republika Romburk
06.09. 17:19  RE: Republika Romburk
06.09. 18:38 Sudeťan  český podvod se slovíčky - pokračování
06.09. 18:41 Sudeťan  český podvod se slovíčky - pokračování
06.09. 21:17  RE: český podvod se slovíčky - pokračování
06.09. 18:58 romburak  RE: Republika Romburk
07.09. 08:45  RE: Republika Romburk
06.09. 13:01 Anna  jediné řešení ?
06.09. 14:26  Pozvanka
06.09. 15:28 Mosti, Čechi  učte se cigánsky
06.09. 16:22 Dobroděj  Neschopnost, nebo i záměr neřešit romský problém, protože ten je především sociální a až potom rasový!
06.09. 18:01 Xhamster  RE: Neschopnost, nebo i záměr neřešit romský problém, protože ten je především sociální a až potom rasový!
06.09. 16:47 Dobroděj  Velmi zajímavý a podnětný příspěvek od "Hulvata"
06.09. 18:15 Rene Bartosek  Romská otázka?
06.09. 18:15 Rene Bartosek  RE: Romská otázka?
06.09. 19:54 Lin  RE: Romská otázka?
07.09. 01:36 Rene Bartosek  RE: Romská otázka?
07.09. 19:33 Lin  RE: Romská otázka?
06.09. 18:37 Sudeťan  český podvod se slovíčky
06.09. 19:02 n.z.  Z nouze ctnost
06.09. 20:20 ikke  IndoCech
06.09. 20:36 Lin  Článek se mi moc líbí
07.09. 01:42 Rene Bartosek  RE: Článek se mi moc líbí
07.09. 21:31 Sinuhet  nie je mi jasné,
07.09. 22:48  RE: nie je mi jasné,
07.09. 23:45  RE: nie je mi jasné,
12.09. 12:36 sibirika  RE: nie je mi jasné,
07.09. 23:10 Kysela  Kde se vzali ?
08.09. 13:09 sirmiax  RE: Kde se vzali ?
09.09. 09:47  RE: Kde se vzali ?
09.09. 10:06 sirmiax  RE: Kde se vzali ?
09.09. 19:37 Franta Novák  RE: Kde se vzali ?
08.09. 20:47  jediné řešení=
09.09. 23:23  RE: jediné řešení=
31.03. 10:03 steve  RE: jediné řešení=
31.03. 10:20 IVAn  RE: jediné řešení=
25.09. 10:46 Bára  No, nevím...
08.11. 15:38 Romofob  Zdravení jako gadžovský zvyk?
31.03. 00:28  Radikální řešení

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

24

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc duben přispělo 28 čtenářů částkou 8 386 korun, což je 24 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Ve Španělsku se policie vymkla kontrole07.04.20 21:40 Španělsko 0

Zemřela novinářka Tereza Spencerová07.04.20 18:12 Česká republika 2

Trump potvrdil právo USA na těžbu přírodních zdrojů na Měsíci07.04.20 14:18 USA 2

Pokuta 25 tisíc korun za bezdůvodnou jízdu autem během epidemie?07.04.20 13:51 Austrálie 2

Bill Gates: “Bez očkování proti COVID-19 nikdo nesmí za hranice ani sehnat práci”07.04.20 07:56 USA 3

Někdo zaútočil na českou ambasádu v Moskvě. Petříček se zlobí: musíte nás ochránit!06.04.20 17:13 Rusko 5

Ropa ve Venezuele je nyní ve vlastnictví Ruska06.04.20 16:48 Venezuela 0

Na několika místech Velké Británie zapalují lidé vysílače 5G, podezírají je z podpory šíření koronaviru05.04.20 16:15 Británie 8

Staří bardi se probouzejí v zakrátko těžce zkoušené zemi05.04.20 13:02 USA 0

Vakcína ještě není, ale "odborníci" se už obávají reakce odmítáčů05.04.20 09:11 USA 8

Výroba ,,nezávadných, hygienických“ roušek05.04.20 07:58 Indie 7

Byl 15. březen 2020...04.04.20 19:59 Česká republika 5

Česká armáda odmítla pomoci českým lidem...04.04.20 12:10 Česká republika 3

Praha 6 přesouvá Koněva03.04.20 11:08 Česká republika 6

Hermafrodité a úchylové v Panamě mají problém. Málo respektu k jejich úchylce03.04.20 10:48 Panama 2

Člověk v tísni spustil pomoc Česku. A je zle.03.04.20 09:20 Česká republika 4

Proč jsou americké nemocnice klidné a prázdné?03.04.20 00:18 USA 8

Je podáno trestní oznámení na komisařku Jourovou za nenávist ke svobodě slova!02.04.20 19:22 Česká republika 3

Rockefellerova studie o "budoucí" epidemii02.04.20 08:56 Neurčeno 1

Už to začíná vypadat, jako by zemi vedli milionchvilkaři02.04.20 07:11 Česká republika 3

Měnové kurzy

USD
24,96 Kč
Euro
27,17 Kč
Libra
30,80 Kč
Kanadský dolar
17,86 Kč
Australský dolar
15,44 Kč
Švýcarský frank
25,71 Kč
100 japonských jenů
22,90 Kč
Čínský juan
3,54 Kč
Polský zloty
5,99 Kč
100 maď. forintů
7,60 Kč
Ukrajinská hřivna
0,92 Kč
100 rublů
33,07 Kč
1 unce (31,1g) zlata
41 325,32 Kč
1 unce stříbra
378,93 Kč
Bitcoin
183 085,41 Kč

Poslední aktualizace: 7.4.2020 18:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 7 913