Diskuze k článku

Breivikův čin pod Occamovou břitvou

Příspěvků 76

28.7.2011 3:21

pozor na břitvu

hjkl 199.?.?.?

S tou occamovo břitvou bych byl opatrný; je totiž užitečná hlavně ve vědě. Příroda bývá často i velmi tajuplná, ale není zákeřná a nepodvádí. Ovšem u lidí, a zvláště u jistých typů 'lidí' toto neplatí ani náhodou. Naopak; smyslem kamuflování loutkovodičů je právě narafičit to vždy tak, aby ta 'occamovská' hypotéza na kterou racionálně uvažující člověk přijde jako první byla dostatečně věrohodná aby mu nestálo dál pátrat do větší hloubky.
Tím se i jinak velmi inteligentním lidem spolehlivě zabrání zahlédnout pravdu nebo se jí aspoň přiblížit.
Tady na zvědavci bych čekal že mimo té základní hypotézy, kterou zde uvedl editor tu bude i dost místa pro všechny možné alternativy, z nichž možná postupně vykrystalizuje něco co dává mnohem větší smysl než to původní odsouzení.

Mě např. kupodivu dost vyhovuje vysvětlení že jde o pomstu izraele, (překvapivě!) dobře je to shrnuto i zde http://www.ksm.cz/ze-zahranici/oslo-vsechno-co-uz-vite.html

On totiž Breivik tím čím editor říká že byl jistě byl. Ale není logické právě někoho takového využít? Copak když najdu člověka s nožem v zádech, dojdu k závěru že některé nože jsou zkrátka velmi nebezpečné a měli bychom je dát pod zámek, místo abych se zajímal čí ruka ten nůž vedla? Ten Breivik, ať se mu to líbí nebo ne, byl jen takový nástroj. Sám o sobě by nedokázal nic nebo jen velmi málo. Zajímavá je spíš otázka, jaké a čí zájmy mu ten čin umožnily spáchat.

249272

28.7.2011 4:49

RE: pozor na břitvu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 249272

Zajímavé, podobná informace v kontextu Norské spolupráce s Ruskem je zde:

http://www.whatdoesitmean.com/index1506.htm

resp. v českém překladu zde:

http://www.chelemendik.sk/_Norsky_premier_nalehave_zadal_Putina_aby_pomohl_zastavit_masakr_1028336443.html

Také se mi zdá, že na jednoho obyčejného člověka je v celé teroristické akci trochu moc práce. Breivik je médii ovšem prezentován trochu výše, jako jakýsi druh nadčlověka, plavovlasá bestie, samozřejmě zavrženíhodná. Proč? Má to skrytě vzbuzovat sympatie, nebo krýt nepravděpodobnost, že to všechno spáchal sám? Některé historky a změna verzí připomínají poslední americký zátah na Usámu Bin Ladina. Ano, zřejmě to mohl Breivik spáchat vše sám, protože v lidských možnostech to je, ovšem ne snadno a ne pohodlně. Proč například nezůstal u těch bomb, ty mohl odpalovat hezky dlouho, než by ho dopadli? Ale on odpálí jednu a pak celé vynaložené úsilí na bombové útoky zahodí a jde se nechat chytit (a pravděpodobně zastřelit policejním komandem) na ten ostrov. Není to blbost? Proč ztrácí čas dorážením postřelených lidí, místo aby mnohem efektivněji zastřelil nebo zranil lidi další? Teroristovi jde přece obvykle o počet obětí, o hrůzu okolo a ne o to, aby zemřely konkrétní osoby. Neměli spíš zemřít svědkové, kteří by mohli potvrdit, že nebyl sám?

Pan Stwora píše, že nejjednodušší a nejpravděpodobnější vysvětlení je, že atentáty jsou dílo šílence. Má pravdu, že se obtížně hledá vysvětlení, komu atentáty prospěly. Ale co když jde jen o varování, zdvižený prst pro Norskou vládu: Podívejte, co vše se může ve vaší poklidné zemi stát, když nebudete hodní. To by se třeba mohl najít nějaký šílenec... hrůza domyslet. Příklady, kdy Norsko nebylo hodné, se přece najdou. Není to dost jednoduché vysvětlení?

249276

28.7.2011 18:22

RE: pozor na břitvu

Wigwam 217.?.?.?

Reakce na 249276

Doporučuji přečíst tento článek:
http://www.czechfreepress.cz/svet-kolem-nas/utok-v-norsku-proveden-pod-falesnou-vlajkou

249333

28.7.2011 19:56

RE: pozor na břitvu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 249333

Hrozna blbost a slatanina [chechtot]

249340

29.7.2011 11:02

RE: pozor na břitvu

Wigwam 217.?.?.?

Reakce na 249340

Ani bych neřekl.

249380

29.7.2011 20:18

RE: pozor na břitvu " BLBOST A SLATANINA - jak anonymne vsem sdelujete

Jeyvmila 174.?.?.?

Reakce na 249340

Co takhle napsat nejakou ne-blbost a ne-slataninu pokud tedy muzete Vazeny pane Anonyme ?
Tahle zbabela a nic nerikajici a neresici veta vlastne rika dost o pisateli Jey [chechtot]

249408

29.7.2011 22:33

RE: pozor na břitvu

MoUdrostrak 82.?.?.?

Reakce na 249408

To nebyl Anonym, jen hlas z LehoZumpy

249411

28.7.2011 9:13

RE: pozor na břitvu

eda521 193.?.?.?

Reakce na 249272

Souhlasím, vidím také mnoho důvodů k opatrnosti s dílem pana Occama. Napadá mě pro ilustraci příklad Kempelenova šachového stroje (např. http://en.wikipedia.org/wiki/Wolfgang_von_Kempelen), na kterém je jasně vidět rozdíl mezi tím jak se věc jeví a jak skutečně funguje. Tehdy to bylo ještě pro pobavení.
Ale pro tajné služby je toto denní chleba - rozdíl mezi krycí story a skutečným účelem je základním důvodem pro utajení. Bohužel, dnes už se z jejich práce baví jen vybraní jedinci. Pro nás, zvědav(cov)é diváky jejich akcí, nemůže být první dojem tím posledním. Occamova břitva tady nemusí být vhodnou pomůckou, resp. její aplikace nemůže být přímočará.
Bezprostředně po činu jsem zpravodajství raději vůbec nesledoval, protože dohady převažují a releventní indicie přicházejí teprve časem. Můj první dojem byl z nálepky "křesťanský fundamentalista". Jsem sice ateista, ale nevím o žádném rádoby fundamentalistickém výkladu křesťanské víry kterým by takový čin mohl být ospravedlněn. Je to zcela záměrné zneužití a pošpinění skutečných křesťanů a jejich víry, propaganda z toho trčí. Křesťané by se měli proti takové nálepce, ať pochází odkudkoliv, ohradit.

249292

28.7.2011 10:03

RE: pozor na břitvu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 249292

>Křesťané by se měli proti takové nálepce, ať pochází odkudkoliv, ohradit.
To oni nekteri houfne delaji, ale na druhou stranu mozna take inspiruji.

249297

29.7.2011 14:56

RE: pozor na břitvu

JanaJ 78.?.?.?

Reakce na 249272

od Koukolíka mám několik knih, nicméně nezabývá se fundamentálními tématy geopolického významu, jak vlastně Roschildové a spol. vytvořili komunismmus i nacismus, ve válce financovali obě bojující strany atd., je to popsáno na netu v různých pramenech, že..
teroristické skupiny obvykle nevznikají samy od sebe, snad s vyjímkou psychopatů, kterým definitivně rupne v kouli, jak se lidově říká...
bankovní elity potřebují neklid, strašení davů, aby se z daňových poplatníků daly vyrazit peníze na zbraně,špionážní satelity, raketky etc.
jediné místo, kde se udržuje klídek je podle nepsaných dohod Švýcarsko, místo kampeliček veřejných i tajných...a pár podobných oblastí po světě, kde, to nevím...

249394

28.7.2011 5:10

Hmm,

Rene Bartosek 75.?.?.?

Když aplikuju na Occamovu břitvu Popera, tak ji bez problému popřu i bez objevu černé labutě.

Jinak řečeno Occamova břitva i ty ostatní stojí na na jistém množství dostupných faktů, ale to neznamená že jsou k dispozici všechna důležítá fakta a pak stojí na racionalitě. Jenomže človíček není čistě racionální povahy, má emoce, víru ...

Náš Breivick si nejprv vyjede do Prahy nebo do Polska shánět zbraně a hnojivo, aby zjistil, že legálně si to může obstarat doma. Neví kolik toho potřebuje na bombu, tak toho pracně přepracuje dvakrát tolik, chce oslovit ideologicky veřejnost a napíše to komlikované jako manifest na 1500 stran Obávám se, že pan Breivic zná pouze jeden význam slova břitva bez přívlastků. Pokud by znal Occamovu břitvu, tak jedině jako antitezi.

249277

28.7.2011 7:07

RE: Hmm,

lesov 62.?.?.?

Reakce na 249277

Mám podobné pocity, při čtení zpráv a silný dojem, že nám media dávají nějak moc informací, jakoby se bála, že tomu, co se stalo nebudeme věřit a budeme si myslet něco jiného, než si máme myslet... Větší množství informací může být ale kontraproduktivní, páč ještě jsou na světě lidé, kteří nejsou líní myslet a najdou v informacích rozpory.

249284

28.7.2011 6:10

Port Arthur - ucme se z historie!

Out-of-jacket 155.?.?.?

Nevim, kolik ctenaru Zvedavce vi co se stalo na Tasmanii v mestecku Port Arthur: v dubnu 1996 tam NEKDO postrilel 35 lidi, vetsinu v male kavarne. Ten "nekdo" mel oficialne byt mlady blondak, dusevne mene vyvinuty, udajne se zalibou v puskach, ktery byl "usvedcen" a je dodnes zavren ve vezenske nemocnici. Pro ty co umi dostatecne anglicky, doporucuji clanek zde: http://www.whale.to/b/viallspam.html
Strucne bych to shrnul - s ohledem na udalosti v Norsku - asi takto:
Strilet lidi jako na bezicim pase neni jednoduche, ikdyz jsou treba zcela bezbranni. Joe Vialls (kdysi prislusnik elitnich jednotek) o tom vedel dost. Kdyz uz nic jineho, je zajimave si precist par udaju v nichz se zabyva otazkou strelby do lidi a predevsim tzv. "killed-to-injured ratio" tedy neco jako kolik lidi bude zranenych ve srovnani s poctem zabitych. Pokud se nejedna o ostrostrelce se specialnim vycvikem a tomu odpovidajici puskou a munici, je mozne ocekavat, ze na 1 zabiteho pripadne 5-7 zranenych. V pripade Port Arthuru, kde bylo zastreleno celkem 35 lidi, se vsak nic takoveho nestalo, ackoli teoreticky by tam melo byt 175-245 ranenych! Ve stisnenenm prostoru male kavarny strilel strelec od boku s tak neuveritelnou presnosti, ze behem prvnich 15 sekund zastrelil 12 lidi, kazdeho jednou kulkou do hlavy (ve vetsine pripadu par centimetru za ucho aby to byla "tutovka"[mrknutí jedním okem]. Jeho strelba obratila vyse uvedenou teorii na hlavu - pomer 20 zabitych na 12 ranenych - a to do te miry, ze Vialls dosel k zaveru, ze se muselo jednak o ostrostrelce zcela mimoradnych kvalit (nazor jineho odbornika byl, ze na svete je pouze hrstka strelcu, kteri by neco takoveho dokazali). Behem strelby doslo k panice takze lide nebyli stojicimi panaky..nicmene i presto onen ostrostrelec dokazal naplnit sve vrazedne dilo bez zavahani. Zkuste si tyto uvahy prenest do Norska a zeptejte se sami sebe, jestli by mohl jeden clovek postrilet - treba i za hodinu a pul 76 pohyblivych cilu a mel jeste dost casu a munice na to, aby ty ranene dorazel strelbou z blizka! Predopkladam, ze strilel z automaticke pusky a ne z kulometu... V Australii to tehdy Elita dokazala "zamaznout" (vysledkem bylo odzbrojeni civilniho obyvatelstva)...jsem zvedav, zda se v norske vlade najde nekdo dostatecne statecny a nezkorumpovany, aby se postaral o vyjeveni nezfalsovane pravdy!

Out-of-jacket [zmaten]

249280

28.7.2011 9:06

RE: Port Arthur - ucme se z historie!

Ladislav Kopecký 85.?.?.?

Reakce na 249280

Taky jsem toho názoru, že by to musel být superman s nadpřirozenými schopnostmi, aby tohle všechno dokázal sám. Neříkám, že nevraždil, ale někdo mu musel vydatně pomáhat. Možná si ani neuvědomoval, že byl někým zneužit. (Hitler si taky myslel, že zachraňuje svět a byl pouhou figurkou na šachovnici vyšších zájmů.) Rozhodně mu někdo musel pomáhat. Je také zajímavé, že jeho internetový profil vznikl 5 dní před tím masakrem. Více v článku na D-FENS:

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2011072501

Souhlasím tedy s tím, že závěry pana Stwory jsou unáhlené, založené na neúplných informacích a nedomyšlené.
Vždy se ptejme, CUI BONO? Je náhoda, že nikoli odpůrcům NWO, ale naopak jeho strůjcům? Těch náhod je poslední dobou nějak moc, nemyslíte?

249291

28.7.2011 12:12

RE: Port Arthur - ucme se z historie!

Lin 85.?.?.?

Reakce na 249291

Superman? Nene... pod Occamovou břitvou mi z toho vychází jedině Chuck Norris!

249307

28.7.2011 14:00

RE: Port Arthur - ucme se z historie!

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 249291

>Taky jsem toho názoru, že by to musel být superman s
>nadpřirozenými schopnostmi, aby tohle všechno dokázal sám.

Já neříkám, že byl sám. Dokonce o tom dost pochybuji. Je dost pravděpodobné, že měl komplice.

249320

28.7.2011 16:16

RE: Port Arthur - ucme se z historie!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 249320

No a přesně o tom je Occamova břitva: že když měl s velkou pravděpodobností komlice ( Vy už píšete jak Bartošek [mrknutí jedním okem]),tak to zcela mění situaci- byl to teroristický čin tajných služeb (Mossad).

Occamovu břitvu jsem například použila i v diskusi, zda byli Američani na Měsíci. Nebyli. Proč? Protože se kosmounati vyhýbali veřejným diskusím jak čert kříži. Kdyby na Měsící ale skutečně byli, tak by s velkou chutí rádi odpovídali na jakékoliv všetečné dotazy a diskusím se nevyhýbali.

Ráda jsem se dívala na detektivky s Colombem, protože on používal Occamovu břitvu. Jakmile se totiž někdo se svou výpovědí zapletl a byly tam nesrovnalosti, tak se na něj zavěsil a už se ho nepustil. Okamžitě věděl, že ten člověk je v tom namočený a buď něco ví, nebo je přímo pachatel.

To samé platí třeba i o 9/11. Jakmile se americká vláda zaplétala do neskutečných lží, tak výsledek je jasný: byl to inside job.

Jarmila

249327

29.7.2011 13:35

RE: Port Arthur - ucme se z historie!

Ladislav Kopecký 85.?.?.?

Reakce na 249320

Vladimíre, vidím, že se do toho začínáte pěkně zamotávat [smích] Pro osvěžení paměti se podívejte do diskuse pod ten první článek.
"Jsem pro trest smrti – a vykonat ho rychle":

"25.7. 2:39
RE: No... jdete na to zhurta
Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?
Reakce na 248869

>Nezlobte se, ale... Koukl jste na všechny dostupné informace?
Ano.

>Vy skutečně pokládáte Andersův masakr za čin sólo vraha?
Ano."

Já tedy rozhodně pro "trest smrti hodně rychle" nejsem. Spíš bych byl pro veřejný proces. Asi bychom se dozvěděli něco, co nemáme vědět. Proto proces bude s vyloučením veřejnosti.
Takže jsme logicky dospěli k názoru, že to nemohl provést jeden člověk, a nyní zbývá udělat jen krůček k názoru, že za tím jsou tajné služby nejmenovaných států. Podobně jako v Port Arthur nebo v Oklahoma City.

249389

29.7.2011 16:07

RE: Port Arthur - ucme se z historie!

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 249389

>Vladimíre, vidím, že se do toho začínáte pěkně zamotávat
>[smích]

O tom, že měl možná komplice, jsem psal v prvním i druhém článku o Breivikovi. Nevylučuji možnost, že jich bylo víc, k tomu mě vede především rozsah a preciznost zpracování toho jeho manifestu. Na druhé straně připouštím, že se to dalo zvládnout i solově, pokud se tomu hodně věnoval.

Má odpověď v diskuzi, kterou uvádíte, byla spíše myšlena tak, že žádná "vyšší politická ani zpravodajská moc" ho zřejmě neřídila ani nevyslala.

249396

28.7.2011 7:01

Jen malá poznámka

qwe 193.?.?.?

S Occamem, Popperem či třeba Gödelem je nutmé být při použití opatrný. Všechno to má velký význam, ale i omezení, meze platnosti, a to je třeba mít na paměti. Všechny nástroje se musí používat na to, na co jsou určeny. Einstein dával ze dvou teorií přednost té, které je estetičtější, mě se to líbí a vnitřeně s tím souhlasím, ale jako nesporný důkaz bych to nebral.

249283

28.7.2011 7:16

Vy preci vite vice nez vetsina nas - prostych ...

Tom 24.?.?.?

>V podstatě mi paní nebo pan opět vytýká ...

Ne, neviděl bych to tak. Pánpaní vám skládá poklonu a dožaduje se vámi ochucených delikates. Když jsem vás ondyho nacpal do DalajLamího hábitu, nebyl to pokus o srandu a to ani náhodou, to byla čistá intuice. Mno, a už je to tady! Lidi vás viděj jinak, než vy se vidíte v zrcadle. Tož pro tu srandu, jak říkával Jirka Táborský - sranda muší bejt i kdyby tatu vešali, dopřejte jim ten flák konspirace; jak zdá se, v diskuzi pod články se dosytosti dosud nevyřádili. Mašek, na jeho Osudu, si z chtěných vidin založil lukrativní a tvrdý byznys ...

Onoho "osamělého idiota", vidím zrovna tak jednoduše, jako vy. "Užitečného idiota" z něj konspiračně udělají všechna ta politická hovada, kterým se buzerace "nás prostých" hodí do krámu. Egoistický primitif se definitivně shodil výrokem, že se chce, k předběžnému výslechu u soudce, dostavit v důstojnické uniformě (sic!)

Konspiratifcům: Že on sám nemohl postřílet tolik lidí? Jak prosté - střílel je jako králíky! Ftip je v tom, že prchající králik skáče cik-cak, vy musíte mířit cak-cik a tak ho dostanete [velký smích]

249286

30.7.2011 0:57

RE: Vy preci vite vice nez vetsina nas - prostych ... - to bych neřekl

Big sister 83.?.?.?

Reakce na 249286

Až po ten předposlední odstavec jsem si říkal: "Na tom asi něco bude". Ale ten poslední cik - cak, cak - cik odstavec, to mě dostalo. To je totiž vypáleno čistě od boku, bez jakéhokoliv podkladu či argumentu.

Mašek, ne Mašek. Něco na tom hóóódně smrdí a jestliže zatím ještě nikdo nevymyslel jiné názvy než Inside job či False flag, tak to tak holt asi bude.

249412

30.7.2011 13:47

RE: Vy preci vite vice nez vetsina nas - prostych ... - to bych neřekl

Tom 24.?.?.?

Reakce na 249412

>Až po ten předposlední odstavec jsem si říkal: "Na tom asi něco bude". Ale ten poslední cik - cak, cak - cik odstavec, to mě dostalo. To je totiž vypáleno čistě od boku, bez jakéhokoliv podkladu či argumentu.

Ano, bylo to vypáleno od boku.Ale "podkladem či argumentací" této střely bylo - vyprovokovat zamyšlení nad tím, jakým způsobem ten hrůzný zločin probíhal - ta zoufalá bezbrannost obětí. Zamyšlení nad tím, proč jsou v rámci "celosvětového boje proti terorismu" - "dělány ze slušných lidí neozbrojené a NEBRÁNÍCÍ SE lovné cíle". - citace použita ze článku "Breivik není superman". Pan Stwora pod článkem připodotýká, že si tento článek neobjednal a já dopodotýkám, že jsem ho nepsal. [mrknutí jedním okem]

249462

28.7.2011 8:48

este je tu jedno vysvetlenie editorovho postoja

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 217.?.?.?

pripravuje si ideologicke aliby na najblizsi sudny proces v zmysle, "pozrite uz verim vsetkemmu, co media napisu, uz vobec nepochybujem nad oficialnymi vyhlaseniami, uz v takom duchu aj pisem" [chechtot]

249288

28.7.2011 10:57

RE: este je tu jedno vysvetlenie editorovho postoja

Ladislav Kopecký 85.?.?.?

Reakce na 249288

V tomto případě se musím pana Stwory zastat: Takové nízké pohnutky bych mu v žádném případě nepřipisoval. Spíš se jedná o přehnanou snahu o serióznost, která občas může být kontraproduktivní. Odůvodněné spekulace mohou být blíž pravdě než striktní držení se faktů a nedostatek fantazie.

249300

30.7.2011 1:00

RE: este je tu jedno vysvetlenie editorovho postoja

Big sister 83.?.?.?

Reakce na 249300

Co my víme? Do hlavy mu nevidíme.

Třeba je to pouhá boudička, kterak zvýšit .....

249413

28.7.2011 11:25

Zamysleni nad moznostmi jednoho cloveka

Atrey 81.?.?.?

Jestlize Breivik mel vytvorit ANFO bombu sam, prozkoumame nejake nemenne skutecnosti.
Udajne to melo byt cca 6 tunova naloz.
Takze jedeme z kopce:
Ledek amonny se prodava cca 50% dalsich 50% tvori inert Vapenec.
Na 6 tunovou naloz bylo tedy potreba 10tun komercne prodavaneho hnojiva. Dostat cisty dusicnan amonny znamena cele mnozstvi tj. 20 Padesatikilovych pytlu rozpustit ve vode (destilovane), zfiltrovat od inertu a zahustit ke krystalizaci. Voda ma b.v. 100 stupnu, ledek amonny se rozklada pri 120. Takze odparovani se musi delat na vakuove odparce za nizzsi teploty, jinak hrozi exploze uz pri odparovani. Dale pokracuje krystalizace. Dusicnan tvori 4 allotropickemodifikace krystalu, pricemz pouze jedna je vhodna pro vybusninarske ucely. Ledek se vyborne rozposti ve vode, takze krystalizaci je nutne provest nekolikrat, aby jste dostali vsechen z roztoku. Dale je velmi hydroskopicky, takze suseni na vzduchu v bezne mistnosti neprichazi v uvahu, takze susarny, nejlepe vakuove. Voda totiz snizuje v tomto pripade vybusninarske vlastnosti. Pokracovani dale.........

249302

28.7.2011 17:03

RE: Zamysleni nad moznostmi jednoho cloveka

kubrt2 94.?.?.?

Reakce na 249302

Nemáte tam o nulu víc ? 6 tun je celkem solidní hromádka, tak na tatrovku ...

249330

28.7.2011 21:30

RE: Zamysleni nad moznostmi jednoho cloveka

fist.of.heaven 213.?.?.?

Reakce na 249330

no o nulu navíc ne.ale já četl, že použil 6 tun dusičnanových hnojiv, takže výbušniny bude méně.ale stejně. to je pořád to samé. byl by toho náklaďák a musel by z toho udělat víc náloží se samostatnou iniciací.a logisticky se o tom nebavím, jak to tam dostal (a kdy) a neupoutal pozornost...

RT: "The bomb Breivik detonated in Oslo, killing eight people and injuring dozens of others, is believed to have contained nitrogen-based fertilizer. The Norwegian police believe the suspect used six tons of this substance, which Breivik had been buying under the cover-up of his “farm activities”."

249343

28.7.2011 23:19

RE: Zamysleni nad moznostmi jednoho cloveka

jen tak 96.?.?.?

Reakce na 249343

Lidi neblbněte. 6 tun toho nakoupil celkem. Ta nálož v Oslo určitě neměla 6t. Pokud jsem četl, měla něco přes 500kg, tj. 0,5tuny.

249349

29.7.2011 0:17

RE: Zamysleni nad moznostmi jednoho cloveka

fist.of.heaven 213.?.?.?

Reakce na 249349

ale jo. píšu, co jsem čet.jak už tu píšu od začátku, pokud nebudu mít nějaký slušný důkaz, tak neuvěřím ani tomuhle typu výbušniny. třeba i kvůli množství.ale zrovna tohle vytrvale spinujou už od začátku. ještě se tam nepodíval žádnej pyrotechnik či vyšetřovatel a lidi od stolu z druhý půlky evropy tvrdili, že to bylo na bázi dusičnanovýho hnojiva.asi aby nikdo neřešil co tam bylo doopravdy a kdo to tam tedy i doopravdy dal...

249360

29.7.2011 0:32

58 příspěvků tento měsíc

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 249360

Nárok máte na 10. Takže další až v srpnu.

249362

28.7.2011 11:38

pokracovani nad moznostmi cloveka

Atrey 81.?.?.?

Ledek po dukladnem vysuseni, je zpeceny v hroudach, je tedy nutne mleti a to co nejjemneji. ANFO je zkratka pro Ammonium nitrate - fuel oil. Dalsi slozka je tedy treba obycejna nafta.
Takze dalsi proces je dukladna homogenizace na vznik suspenze Dusicnanu amonneho v nafte. Pisi dukladna, jinak exploze skonci tzv. deflagraci, cili nevybusnym rozkladem. Pri vyrobe musi byt vse naprosto v suchem prostredi, jinak ledek samozrejme navlha a to prece terorista nechce. Norsko je u more, tudiz vlhkost vzduchu velmi vysoka. Na strzeni teto smesi k explozi je potreba velmi silny pocin, tedy dalsi brizantni trhavina (jinak se nam to rozlitne a nic nebude) Dalsi zajimava velmi znama skutecnost - nafta smrdi a je citit docela daleko.
Otazka za 10 bodu - jak jeden clovek tohle muze dokazat za rok a pul, aniz by vzbudil minimalne zvedavost uradu?
Nadoby na rozpousteni, odparky, krystalizacni misy, homogenizatory, velky odber energie a znalosti!!!!!!!!!!!!
Kde mohl sehnat dejme tomu PETN na rozbuch atd.
Zamyslete se, zvladli by jste toto doma sami?????

249303

28.7.2011 18:50

RE: pokracovani nad moznostmi cloveka

steve 96.?.?.?

Reakce na 249303

Mily Atreyi - Vas popis vyrobniho postupu a dalsi .., - je nadmiru dostatecny, jasny a i jinak bych rekl ... ano.
--
Avsak, - k vasi otazce: ..Zamyslete se, zvladli by jste toto doma sami?????, .. si dovolim pouze upresnit: .."budete-li i Vy milovat svuj izrahel stejne jako onen Nor, - izrahelsky strejda rad doda na rozbuch nejen PETN, ale treba i sproste koser casopisy s rasove cistymi kurvami na obrazcich ... Zdarma. Vydela na tom.

249336

28.7.2011 23:37

RE: pokracovani nad moznostmi cloveka

Kysučan 89.?.?.?

Reakce na 249303

Výborne pán Atrey,

popísal ste veľmi dobre takmer celú "peripetiu" technológie výroby výbušniny ANFO z priemyselného hnojiva!
Pre nových potenciálnych "aktivistov" ste im poskytol veľmi slušný manuál (samozrejme neznalý veci z toho nič nevyrobí a znalý ten použije úplne iné suroviny a v pohode vyrobí výbušninu aj s 4-5x väčšou brizanciou ako TNT).
Len maličkú poznámočku, miesto nafty sa používa špeciálny trhací olej a ten moc nesmrdí.

Ak ste si prečítali ten postup, tak je mimoriadne náročný aj pre skúseného VŠ chemika.
K tomu ešte pristupuje tiež základné technické vybavenie, ktoré je značne komplikované a drahé! Pre neznalú osobu by už len výber vhodnej vákuovej odparky alebo "bezpečného mlynčeka" bol veľmi ťažký oriešok.Ak by ste si také zariadenie chceli objednať, tak vám pošlú niekoľko stranový dotazník, kde je taká spústa technických údajov, že Breivik by so SŠ vzdelaním prakticky nemal žiadnú šancu ten dotazník vôbec vyplniť, pokiaľ by mu neasistoval niekto znalý veci...
Ak by to robil len tak na kolene (povedzme lopatou v sude, sušil by to v elektrickej rúre a mlel na makovom mlynčeku atď...☺),tak by mal veľmi veľké materiálne straty a výsledný
produkt by s najväčšou pravdepodobnosťou bol vhodný len na strašenie zajacov v Nórsku. [smích]

Celá mediálna lož, ohľadne Breivikovej výroby silnej brizantnej trhaviny, ktorá účinkovala v Oslo, je postavená na veľmi hlinených nohách!!!

Tých nezrovnalosti v "prípade Breivik" je taká spústa, že sa vôbec nečudujem, že kolektívne vedomie ľudstva doterajšie články ohodnotilo tak, ako ich ohodnotilo!
Žiadne britvy totiž pri "cigánskych eskapádach" globálnej elity už nepomáhajú...

V podstate je úplne jedno, či réžiu "prípadu Breivik" mala v rukách CIA, Mossad alebo MI5.Tie všetky majú veliacu štruktúru v nejakej centrále (udo1 tu viackrát písal, že centrála je vo Švajčiarsku - jediná slušnejšia forma demokracie, neutralita bez členstva v NATO alebo EÚ, žiadna vojna sa ho za posledné obdobie nedotkla, dlhodobá stabilita CHF - bez výraznejších inflačných tlakov, centrum bankárov - s centrálnou bankou všetkých emisných bánk vo svete - BIS atď.).
Ja som hneď v prvom článku k tomuto prípadu napísal komentár s viacerými nezrovnalosťami a podobnosťami, ktoré útočia na pravú podstatu ľudstva.Tie nezrovnalosti sa neustále prehlbujú a informácii, ktoré budú odhaľovať pravdu bude neustále pribúdať!
Tento prípad je bohužiaľ len ďalším pokračovaním "arabskej frašky dvojičiek" a priťahovaním "oprátky" celému ľudstvu!
Kto nepozná svoju históriu, musí si ju zopakovať!

Kysučan

249353

29.7.2011 12:01

RE: pokracovani nad moznostmi cloveka

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Reakce na 249353

kysušan a atrey
na výbušninu s "dostatočnou" účinnosťou postačuje aj "obchodný" dusičnan - účinnosť je samozrejme značne nižšia ako u čistého, ale "funguje to" aj tak. Ak niekto niekde odpáli pol tony takej zmesky, je celkom jedno, či to malo ekvivalent 100 alebo 300 kilo TNT.

5-6 krát väčšiu účinnosť ako TNT má len nejaká vec z ríše rozprávok. Aj 200% je na hranici možností, ak sa nepočítajú FAE či iné aerosolové systémy. A tie sú tak náročné, že sa bez špeciálnych znalostí a komplexného vybavenia pripraviť nedajú.

249382

29.7.2011 16:57

RE: pokracovani nad moznostmi cloveka

jen tak 96.?.?.?

Reakce na 249303

Znalosti mohl získat. To vyloučit nelze. Úřady o něm vědět vůbec nemusely. Sehnat a vyrobit účinnou látku na rozbušky? Třeba tady:


http://www.powerlabs.org/chemlabs/petn.htm

249397

30.7.2011 1:39

RE: pokracovani nad moznostmi cloveka

Big sister 83.?.?.?

Reakce na 249303

"Atrey píše: Zamyslete se, zvladli by jste toto doma sami?????"

--------------------------------------------------------

Asi ano, kdyby jsme k tomu měli pádný důvod. Třeba jako ho mají afgánci. Ti už se se svými IED dostávají také na pár desítek (stovek???) kilogramů, takže proč ne "náš" blondýn?

http://www.globalsecurity.org/military/systems/mun...


To pak i tato "autíčka", lítají vzduchem desítky metrů.

http://en.wikipedia.org/wiki/MRAP


A jako bonus tu máme i "Training kity".

http://www.inertproducts.com/ied_training_kits

249414

28.7.2011 11:57

WTC xy

Atrey 81.?.?.?

Jinak co pan Stwora nakousl ohledne WTCs.
Zabery vybuchu letadel pri narazech do WTCs, ohnive koule letckeho benzinu a pak cerny dym.
Udajne mely nosniky roztavit zar z uhlovodiku. Pri nerizene oxidaci vznika teplota max. 900 stupnu, cerny dym a tmave oranzova barva ohnive koule je typicky ukaz nerizene oxidace.
Trocha fyziky b.t. zeleza, potazmo ocele je 1540 stupnu.
Jsou k videni videa, kde vyteka z WTC zluty roztaveny kov.
Hlinik, kterym bylo WTC obaleno je ve svem roztavenem stavu stribrny. Takze to mohlo byt jedine zelezo, pac jiny material tam pouzit ve stavbe nebyl.
Miliony otazniku, pri znalostech prirodnich ved.........

249306

28.7.2011 22:06

RE: WTC xy - ocel a teplota

Stoura 94.?.?.?

Reakce na 249306

Jen dvě poznámky k té fyzice:
1. Ocel se taví při nižší teplotě než železo. Teplota tání závisí na obsahu uhlíku. Nejnižší teplota tání uhlíkové oceli je 1150°C. Vizte http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Fe-C-cs.svg, podstatná je horní čára, ďolík nahoře udává nejnižší telotu.
2. Ocel se nemusí tavit, aby změkla. Pří 300°C ztratí zhruba třetinu pevnosti, při 500°C má méně než polovinu, 800°C má už jen asi 10% pevnosti studeného kovu. (podívejte se třeba na výrobcem zaručenou pevnost ocelových šroubů při teplotách do 300°C http://www.k2l.cz/cz/technicke-informace/technicke-informace-2/mechanicke-vlastnosti-ocelovych-sroubu)

249346

28.7.2011 22:44

RE: WTC xy - ocel a teplota

Antiseptik 174.?.?.?

Reakce na 249346

S tím se dá souhlasit, ztráta pevnosti s teplotou je jasná. Ovšem jak se chová ocel při takových teplotách? Lehce se ohne. Pokud by dvojčata spadly tím že se pozvolna ohnuly a zhroutili pravděpodobně ve směru proti nárazu letadel dalo by se věřit že to bylo jak to popisují masová média. Ale těžko až pře-těžko by se zhroutili volným pádem do vlastní stopy a zanechali pod sebou tekutou ocel. Mimo to teplota v nižších patrech asi moc roli nehrála, měla spadnout jenom špička.

249347

28.7.2011 23:06

RE: WTC xy - ocel a teplota

Stoura 94.?.?.?

Reakce na 249347

V době nárazu by měla ta ocel být ještě pevná. A chování přetíženého materiálu závisí na zátěži a tvaru materiálu. Pokud jde o lámání nosníku, namáhaného v tlaku, tak se do určité síly skoro nic neděje a najednou to udělá prásk. (matematicky je to popsáno třeba zde http://www.kitnarf.cz/publications/2004/2004.10.ppk/2004.10.ppk.html) Na pokles pevnosti nosníku se lze dívat jako na zvětšování namáhání nosníku o neměnné pevnosti.

A jinak při tomhle požáru (http://www.youtube.com/watch?v=th2bnG_7UyY) jim z budovy také teklo něco žhavého.

249348

28.7.2011 23:32

RE: WTC xy - ocel a teplota

Antiseptik 174.?.?.?

Reakce na 249348

Ne ale všechny nosníky stejně po objemu budovy, muselo by tam být různé zpoždění. A ta budova ve videu? Spadla? Možná že nespadla a něco žhavého nemusí být ocel, spíš také není.

249352

28.7.2011 23:54

RE: WTC xy - ocel a teplota

Stoura 94.?.?.?

Reakce na 249352

Ta budova hotelu na videu nespadla celá. Popadaly ocelové části, pater, zůstalo stát betonové jádro. Ale mně šlo o to, že při požáru budovy může něco žhavého vytékat. Ať už to bylo co chtělo.

Nosníky WTC byly soustředěny uprostřed budovy, nikoliv v celém jejím objemu. Navíc nebyly ani svařovány, ale jen naletmo položeny na sobě a přidržovány lenkými deskami zboku. Je to vidět na troskách i na fotkách ze stavby. Takže si myslím, že cesta nejmenšího odporu mohla vést kupodivu právě přes jejich lámání v těch slabých spojích.

Ale asi bychom tuhle debatu měli vést pod jiným článkem. Sem to asi nepatří. Původně jsem jen chtěl opravit diskutujícímu špatný údaj o teplotě tání oceli. Takže tímto příspěvkem za sebe téma ukončuji.

249356

28.7.2011 23:39

RE: WTC xy - ocel a teplota

USAMA 46.?.?.?

Reakce na 249348

po nárazu letadel byla budova staticky stabilní. I kdyby oheň ovlivnil pevnost nosníků na vzpěr neexistuje energetický způsob jak zbytek budovy nad dvěmi uvolněnými patry vytvoří dostatečnou energii na zlikvidování zdravých nosníků ve zbytku budovy...
Nehledě na ty přeřezaný nosníky pod úhlem 30 stupňů. To totiž vzpěr nedělá panáčku... Je to matematickej, fyzikální a mechanickej nesmysl... [bliji]

249354

29.7.2011 1:36

RE: WTC xy - ocel a teplota

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 81.?.?.?

Reakce na 249354

Tady je nazor od mnohem vetsiho odbornika, nez jsme my.
http://www.youtube.com/watch?v=TNBAMAgM3OA&feature=player_embedded

249365

29.7.2011 1:26

RE: WTC xy - ocel a teplota

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 81.?.?.?

Reakce na 249346

Hm, ale pri takovemto obsahu uhliku uz to neni konstrukcni ocel, ale litina. [chechtot]

249364

28.7.2011 12:14

cc

pietroo 195.?.?.?

jenom kdyby ten Koukolík tu logiku i používal. jako člen spolku sisyfos s racionalitou ale moc společného nemá. snahou spolku je zastrašovat ostatní vědce, tedy chovat se jako deprivant, aniž by své teze byli schopni zdůvodnit. např. způsob jakým užívá Humeovu břitvu je trapný. podle něj jsou všichni co tvrdí že mají třeba zjevení marie, nebo plačící madony atd. podvodníci. tak to je věda. místo aby zkoumali co to je za jevy, neví co s tím, tak raději všechny apriori prohlásí za podvodníky. Tak to je věda a na to jsou ještě pyšní, považují se za racionální a ještě za tím účelem zakládají spolky k zastrašování svých kolegů. Co jsem zaznamenal je i posedlý popíráním telepatie. Tak to asi nebyl nikdy zamilovaný. A neprobudil se najednou v noci s tím že se něco děje a přesně v té chvíli mu přišla sms od partnerky. Jo, ale v kvantové fyzice např.pokus se zpožděnou volbou, tak tam telepatie platí? Raději o tom nemluví. Kdyby opravdu dělal vědu jak se má racionálně dělat tak fajn, ale on to nedělá. Jen má iracionální strach z "pavědy" a schovává to za racionální kritiku a tváří se jako seriózní vědec.

249308

28.7.2011 19:24

RE: cc

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 249308

Člověk, který napsal cca dvacet populárně vědeckých knih, se může v některých dílčích otázkách mýlit. Je to pochopitelné a každý jeho čtenář mu to rád odpustí. Šíře znalostí MUDr. Koukolíka je však i přesto výjimečná a obdivuhodná, pane Pietroo. Kéž bych měl alespoň zlomek jeho znalostí a schopností.

Na rozdíl od děl pana Koukolíka jsou Vaše "vědecké výplody" žalostnou směsicí pověr a neznalostí. Ovšem z Vašich slov je patrné, že sám sebe stavíte nad něho a zjevně JSTE SÁM SE SEBOU VELMI SPOKOJEN. Zkuste si vygooglovat, pro jaký typ lidí je takové sebehodnocení charakteristické.

Vojta49

249339

29.7.2011 0:06

RE: cc

MoUdrostrak 88.?.?.?

Reakce na 249339

Pan Koukolík spíše bedlivě pozoruje, nežli vědecky zkoumá. To neznamená, že s ním nesouhlasím. Jen mi připadá, že pan Editor hledal oporu, až ji (v panu Koukolíkovi) našel a pan Pitroo případnost opory podrobuje pochybám.

Obecně platí, ze "Predátory/elity je možno považovat za malé skupiny lidí, kteří se ve sféře hospodářských aktivit vyznačují vysoce nadprůměrným výkonem, vůdčími pozicemi v klíčových rozhodovacích procesech a schopností vytvářet exkluzivní, nezřídka i vzájemně rivalizující SÍTĚ formálního i neformálního společenského vlivu..."! A to je hodně ne/MoUdrostrakovsky korektně řečeno...

Plebs/GOJim je odkázán naopak se individualizovat/atomiSSovat a usilovně pravicovat, blbnout šišlavě na FaceBooku, aby Elitám světa a jejich zednářským, templářským, kabalistickým "sítím" a Bilderbergům nepřekážel.

Opravdu si o panu Editoru v případě "hrdinského" Norského MaŠŚína nejsem 100% jistý, zda svými dvěma články pan Editor jen provokuje na svém Zvědavci ostatní Zvědavce (a své závěry myslí navýsost pro-Vrchnostensky a ironicky) a/nebo to se svými výroky myslí vskutku na/Výsost vážně...?! [zmaten]

249357

29.7.2011 0:12

RE: cc

MoUdrostrak 88.?.?.?

Reakce na 249357

Pro koho žijeme, pracujeme, pravicujeme a vydáváme se ostatní Humanitárně bombardovat?!

The Bilderberg Network

Vložený obrázek

249358

28.7.2011 13:03

Nazor logika

Smoker 95.?.?.?

V podstate vsetko, co si precitate(me) v novinach, je nedoveryhodne (sme dopadli[smích]. Ja sa na to pozeram cez optiku "cudnych veci"
Co bolo "cudne"
1. Protiteroristicke cvicenie davam ako polocudne - moze by zhoda nahod.
2. Reakcia SWAT-u - trvalo im strasne dlho sa tam dostat.
3. Preprava - vrtulnik bol pokazeny - cudne, lod sa potapala - cudne az smiesne - je to ostrov - preco nezobrali akukolvek inu? Teda zobrali, ale kolko im to zas trvalo?
4. Vraj pouzival dum-dum strelivo - bola zmienka o postrelenom chlapcovi (Kazemi?) - dve zranenia nad kolenami a na clenku - ved by mu to odtrhlo nohy. Jedine ze to neboli strelne zranenia. Ale tych ostatnych 66 zranenych? Ake maju zranenia?
5. Efektivita strelby - 68 mrtvych, 66 zranenych.
To je zatial vsetko co mi napada.

249316

28.7.2011 13:46

RE: Nazor logika

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 173.?.?.?

Reakce na 249316

Pockejme si na zavery vysetrovaci komise.I kdyz se jiste nedozvime vsechno, tak budou voditkem norsko - izraelske vztahy.Ocekavam, ze brzy do Jeruzalema budou chtit odletet norsti vysetrovatele.

249319

28.7.2011 19:18

RE: Nazor logika

steve 96.?.?.?

Reakce na 249319

.. Ocekavam, ze brzy do Jeruzalema budou chtit odletet norsti vysetrovatele.
---
.. spise izraelske bombardery do Norska. Zavrit milovnika izrahele, ktery hrdinne "zmasinoval" antisemity, kteri chteli vymazat izrahel z mapy sveta, - to je popirani a Tydlimydli to Norum spocita ..

249338

28.7.2011 23:25

RE: Nazor logika

Antiseptik 174.?.?.?

Reakce na 249316

Mimo to šance že nějaký terorista samouk úspěšně provede bombový útok a vzápětí na to postřílí tolik lidí někde úplně jinde je dost mizivá. Chtěl bych vidět balistické testy na všech projektilech, i těch zarytých ve stromech zda skutečně vyšli z jedné zbraně a kolik jich vlastně je. Nějak moc štěstí pro něj a neštěstí pro zem co chce uznat Palestinu a bojkotovat Izrael na jednu akci samouka bez pomoci a vedení.

249351

28.7.2011 13:11

Tato pravidla kritickeho mysleni

n.z. 99.?.?.?

jsou pouzitelna v pripadech, kdy obe strany (ci vice stran) argumentu jsou rovnovazne s moznosti 'prevzit vedeni'. V nasem pripade tj. jednotlivec vs. stat vsak neplati. V prvni rade je treba uvazit co je stat. Tim je mocensky aparat urceny k potlaceni (pod zdanim ochrany) jednotlivce. Jinak receno v teto nesnadne situaci jednotlivec ma velice utly vyber moznosti jak na stat vyzrat. Je v permanentni nevyhode. Proto, chce-li svuj zamer prosadit, se musi uchylik k extremnimu reseni.

Dale uvazme, ze stat (jelikoz je casti mezinarodni aliance podobnych 'statu'[mrknutí jedním okem] ma k ruce monopolisticky manipulativni nastroj kterym jsou media. Co media hodi davu do placu to se instinktivne zere i kdyz to nechutna. Dalsi nastroj je psychologicky a tim je strach sympazizujiciho jednotlivce z vylouceni. Ten je prevazujici nad vsim a tim svoboda mysleni jednotlivce konci.

Verim, ze tento pripad je odlisny od toho co jsme zvykli posuzovat. Udeluje nam 'racionalni sok' takovym zpusobem ktery nejsme schopni zvladnout. V diskuzich vidim, jak mnoho jinak kritickych myslicich je zmateno a stavi se na jakousi 'neutralni' stranu (ktera neexistuje) a nebo se (vc. editora) priklani na stranu opresivni masinerie proti svobodymyslnemu (a radikalnimu) jednotlivci. Koho svobodu chtel onen individual omezit? Vsak dopredu vedel ze to bude hlavne jeho osobni.

249317

28.7.2011 16:05

vtip z NWOO

r.m. 94.?.?.?

Milý Holmesi, Timesy píšou, že Norova bomba vybouchla v autě, přitom dým se valí z oken v šestém patře.

Jak prosté, milý Watsone, ještě jste nikdy neviděl, aby se auto vyšplhalo do šestého patra?
[velký smích] [chechtot]

249326

28.7.2011 16:44

-

Luxor 178.?.?.?

Já jsem Koukolíka nedočetl. Myslete si klidně, že jsem ignorant, ale pro mě to bylo nudné čtení. Takže se nemohu vyjadřovat k žádným břitvám a teoriím. Nicméně znovu opakuji, že jsem rád za váš kritický přístup k tématu, důležité je, že jste se nikdy nebránil novým poznatkům. Je to základ kvalitní diskuse, kterou se můžeme dobrat k cíli. Protože v kauze Breivick si musíme přiznat, že zatím víme prdlajs. Jasné důkazy na konspiraci zatím nejsou, pouze mnoho indicií. Pro mě je hlavní indicií pro konspiraci fakt, že bezpečnostní složky totálně selhaly- otázkou je, zda to byla náhoda.
Znáte ten vtip:
Chlápek se před spaním koukne z okna na zahradu a vidí, že ve stodole chodí někdo s baterkou. Hned volá na pendrekárnu: "Hned přijeďte, mám ve stodole zloděje". Operační: "Nemám žádný volný lidi, až přijedou z terénu, tak je k vám pošlu, počítejte minimálně hodinu". Chlápek počká pět minut a volá znovu " Jenom chci nahlásit, že už nemusíte spěchat- odprásknul jsem je". Za 2 minuty sirény, majáky, auta, helikoptéry, před barákem zásahovka. Velící důstojník: " Sakra chlape, proč jste nám lhal, že jste ty zloděje zastřelil ?". Chlápek:" No, vy jste taky říkali, že nemáte nikoho volnýho".

A takhle to opravdu je. Pokud se někde střílí, tak prostě nevěřím, že zásahovka nemohla přijet. Že jim teklo do lodi a piloti vrtulníku měli dovolenou. Copak mají jedinou posádku ? To slouží 24hod nonstop ? To se nestřídají ? To je nesmysl. U pilotů vrtulníků se obzvlášť pečlivě kontroluje dodržování pracovní doby kvůli únavě, takže na provoz jednoho vrtulníku musí být několik týmů posádky a je vyloučeno, aby všechny týmy měly naráz dovolenou.
Chci jen říci, že ten NEZÁSAH bezpečnostních složek (který až příliš nápadně připomíná kauzy JFK či WTC) je pro mě hlavním markerem conspirace.

249329

28.7.2011 21:44

RE: -

fist.of.heaven 213.?.?.?

Reakce na 249329

premiér nebyl na místě. ani na druhém místě. ani na údajném třetím místě. místo silného prohlášení na veřejnosti, k uklidnění, případně připsání si politických bodů za vůdcovský a stmelující projev něco špital do telefónu. taková šaškárna. má ochranku a tajné služby. v akutních případech je může posílit. a pokud by to byl sólista, čeho se báli? buďto v tom měli prsty. nebo alespoň věděli (+). v tomto případě, by to mohl být dejme tomu i ten izrael, třeba se opravdu báli, že v nastalém zmatku nějaká tříčlenná jednotka ho dojde zlikvidovat. ať tak nebo tak, určitě to jsou věci, které stojí za povšimnutí...[mrknutí jedním okem]

249344

29.7.2011 4:00

RE: -

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 249329

Přesně to smrdí, že perfektně vycvičené komando muselo dojet zrekvírovaném člunu, z kterého museli vylívat vodu. Jestliže museli takhle zoufale improvizovat, tak otázka zní proč? Nějaká sabotáž, o které se nemluví? To by, ale Breivik i s nějakýma volama v exetremistickcýh bojůvkách nemohl dát dohromady ani náhodou. Ale Norové poté, oc odezněl první šok na mě udělali skutečně silný dojem a mají můj respekt. Všeobecně je zvykem mít na vysokých postech místo páteře gumu smíchanou s želatinou. Vyšetřovaní bude probíhat dlouho, byť si chytře vymluvili na to, že každou oběť budou vyšetřovat zvlášť. Žádný odklon od své politiky nehlásili ani doma ani venku. Jenom panáci z Bruselu budou navrhovat asi zákaz držení zbraní a prodej hnojiv. Pak, že se to nikomu nehodí. Když farmáři budou mít problém s hnojením, tak to můžou zabalit.

249367

30.7.2011 13:25

RE: -

Jollyjoker 87.?.?.?

Reakce na 249329

Ešte taká perlička k tomu. Nórsky premiér v priamom prenose na BBC poďakoval spravodajskej službe za dobre odvedenú prácu. No to teda áno, ak tým myslel moSSadníkov či ciankalistov, tak svoju prácu si odviedli nadmieru dobre. Byť nórskym spravodajcom, tak od hanby chodím po kanáloch...

249459

28.7.2011 17:07

Omluva za pocetni chybu

Atrey 81.?.?.?

Omlouvam se vsem za pocetni chybu jednoho radu. 10 tun je 200 padesatikilovych pytlu. [oči v sloup]

249331

28.7.2011 17:42

Hanlonova břitva

Radovan 88.?.?.?

Sice to nemá souvislost s článkem, ale ještě existuje Hanlonova břitva:
"Nehledej zlý úmysl v tom, co se dá vysvětlit prostou lidskou blbostí."
(Robert J. Hanlon, Scranton, PA.)

249332

28.7.2011 20:34

Jeden ze SuperSports je hunting

Satanist 50.?.?.?

a docela by me zajimalo co by se delo a co by psali v mediich kdyz by se nekdo z tech pozustalejch taky poradne nasral, z pomsty vlez treba do synagogy a vystrilel to tam vsechno i s rabinem.

249341

28.7.2011 20:44

je otázka, zda být pyšný

fist.of.heaven 213.?.?.?

při používání occamovy břitvy. je to typicky konzervativní "doktrína", snažící se zabránit změnám, udržet kontrolu a status quo.suchopárná věc, zcela nepochybně velmi oblíbená věc establishmentu (a spolků typu sisyfos). pokud se na to podíváme z hlediska kritického myšlení, svobody jednotlivce a toho, jestli má člověk v rukou vlastní život, můžeme si to přirovnat pro změnu k oprátce. svobodný člověk si oprátku (či ohlávku) sundal (nebo se o to ještě staží). člověk, který není slepý, ale není tak důsledný, případně odvážný apd. ten tu oprátku trpí. uvědomuje si ji, vadí mu, občas se jí snaží setřást, ale když se mu to nepovede, zase si válí svoji kuličku hnoje. ohledně occamovy břitvy mi to připomíná člověka, který si sám strčí hlavu do oprátky, dá si ji na dostatečně krátký provaz a pak se snaží nedělat příliš velké pohyby, aby se zbytečně neškrtil, což značí, že jde s davem, poslouchá pána a zásadně mu neodporuje. bravo, toto je další článek v řadě, kterým ukazujete, že kritické a svobodomyslné myšlení je pro vás jenom póza, marketingový trik a sypete si popel na hlavu na přiznání hříchů. příští článek by mohl být na téma, popíračům holocaustu smrt (samozřejmě v jasných případech že ano).zastánci occamovi břitvy typicky dovolují vývoj jenom v mezích mírného pokroku. tedy vylepšujte křesadla, ale musí to být předovka. zadovka? co to je za anarchistické vynálezy. tímto způsobem nebylo oceněno, případně bylo oceněno až po smrti autorů, spousta věcí z důvodu omezenosti tzv. "autorit". je to typické, když dojde k zásadním změnám. vždycky si vzpomenu, když se ptali maxe plancka, jak dokázal přesvědčit odpůrce své teorie.a on odpovídal, že je nepřesvědčil, ale že prostě vymřeli a noví už jeho teorii přijímali bez předpojatosti...

249342

29.7.2011 0:16

odkaz na D-FENS

fohat 88.?.?.?

tady jsou občas zajímavé příspěvky,ale sám editor,D-FENS se ted naposledy odkopal,kdy se opovážil jet SOCKOU,čili vlakem domu,do Českých Budějovic...atmosféra toho cestování je popisovaná prismatem jeho vnitřního přesvědčení,které ostře publikuje v článcích,tuhle proti socanum,policajtum,cyklistum.Pročpak PRÁVĚ JEMU se nachomejtla tlupa juvenilu,aby ho PROGRAMOVĚ PRUDILA?Až D-FENS pokročí ze zarytých myšlenkových stereotypu,nebude již dostávat LEKCE,nastavující zrcadlo jeho zastydlím a nepružným postojum.Nebude se tudíž stávat ona synchronní lekce,kdy se mu podělá auták,špinavý vlak,buzerující mládež...atd. At se jde vylouhovat na film STROM ŽIVOTA a po nějaké sebereflexi již takové lekce nebudou potřeba,náhle najednou vlak pojede načas,auták bude fungovat,vše poběží synchronně jako na drátku.Možná i vohnouti cyklisté budou svítit,jezdit za sebou,ne v protisměru...ovšem pak by jeho blok neměl o čem psát....Nakonec to vypadá,že harmonické soužití je sakra nuda,tak se vezme samopal a začne žatva...a D-FENSOVÉ mají dále jistotu,že mohou to rozebírat a psát a rochnit se v negacích.Pak se jim lekce špinavých vlaku,atd..bude vracet tak dlouho,až se změní VNITŘNĚ,ovšem leckomu zabouchá na dveře spíše ta zubatá,než k tomu poznání dojde.

249359

29.7.2011 10:31

jak (ne) strašit sám sebe

pavel robert 88.?.?.?

Také si myslím, že celá tato věc nemá se světovládou a globálními elitami nic společného. Jsou svědectví očitých svědků a začíná být stále jasnější, že se jednalo o pomateného a psychopatického, narušeného jedince mimo hranice empatie a sociálního cítění.

Začínám se dostávat z paranoidní bubliny posledních let a uvědomil jsem si, že dříve do určité míry užitečné odhalování negativních jevů a manipulací ve společnosti se stává prázdným mlácením slámy. I když jsou zde samozřejmě nadále velmi temné věci, pozvolna se rozsvěcuje. Je to spíše naše lpění na vlastních pohodlných přesvědčeních a smlouvách s temnotou, co vytváří překompenzované rozumářství.

I pro globalisty bych uplatnil presumpci neviny. Tam kde nejsou důkazy, je fantazírování k ničemu. Pane Stwora, za poskytnutou metodologii palec nahoru! [velký smích]

249375

29.7.2011 10:31

:-)

FreedomNC 69.?.?.?

Už jednou jsem se zastal pana Stwory a divil se naivitě některých zdejších "osvětových" čtenářů. Ozvu se znovu.

Jestli někdo vidí v činu norského blázna "Izraelem nařízenou odplatu Norsku" a "akci zrežírovanou Mossadem", tak je mi Vás líto. Můj šestiletý syn má víc rozumu a věří mnohem méně na pohádky než Vy. Dělat z nejprofesionálnější, nejchladnokrevnější a nejbezcitnější tajné služby světa bandu přitroublých usmrkanců, to chce mít opravdu hodně dětinské naivní myšlení. Když ve Vítkově zaútočili žháři, nečetl jsem zdejší články a diskuze. Také se tu stejně směšně věřilo na akci řízenou Mossadem? Pokládá někdo Timothy J. McVeighe za agenta vycvičeného a řízeného Mossadem?

Milé děti s myšlenkami plných čarodějnic, bubáků a upírů: lidská psychika je zvláštní svět. Někdo holt reaguje na tlak zvenčí výbušně. Kolik vrahů svých nevěrných manželek bylo agenty Mossadu? Kolik vrahů svých ignorantských šéfů bylo agenty Mossadu? Kolik rvaček v hospodách je vyvoláno agenty Mossadu? Kolik slyším dnes a denně narážek na cikány a to, co by se s nimi nejlépe mělo udělat. Také agenti Mossadu? Nebo jen frustrovaní občané, kteří mají ale natolik rozumu a sebeovládání, že zůstanou jen u verbálního ulevení si?

Ten čin v Norsku spáchal sebestředný, narcistický a psychicky iracionálně uvažující srab. Jako Mossad si pro nějakou akci nevyberu asociálního blázna z rozvrácené rodiny, s machiavellistickým komplexem. Který se chce stát mediálně známou celebritou a hrdinou, píše na židovské blogy a chválí Izrael na všech stranách.

Právě naopak. Trochu inteligentnější člověk by dokázal na činu tohoto exota zdiskreditovat a položit na lopatky současnou propagandistickou mašinérii Evropy i USA a nastartovat čas velkých změn. Místo toho se tu některé stádní ovečky předhání v tom, která čarodějnice s kouzelnou koulí norského blázna asi uhranula, vycvičila a zneužila. A jaká bulvární konspirace je fantastičtější a pro tyto naivky teda i uvěřitelnější.

249376

29.7.2011 12:12

citace reuters na aktuálně

fist.of.heaven 213.?.?.?

Ve vazební věznici Ila poblíž Osla už vznesl požadavek na zvláštní stravu, notebook, přístup ke svému manifestu a na stránky WikiLeaks. Vzhledem k tomu, že má nařízenou naprostou izolaci, se ale bude zřejmě muset uskromnit.

Autor: Reuters

tak už se nám rozšiřuje seznam proti všemu jde breivikův čin použít...

249383

29.7.2011 12:24

Další možný vývoj

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Novinky uvedly, že Breivik absolvoval výcvik v Bělorusku:

http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/240420-breivik-planoval-vice-utoku-mel-projit-vycvikem-v-belorusku.html

Jistě si umíme představit, co může následovat. Bělorusko cvičí teroristy (možná už stačí samo o sobě, že příslušníci běloruské armády prý na kontrakty bojují za Kaddáfího). Bělorusko je tedy darebácký stát, součást osy zla. Je třeba zakročit, dát Lukašenkovi lekci. Humanitární intervencí zavést demokracii. Ačkoli tandem Putin-Medvěděv si s Lukašenkem moc nerozumí, asi by Rusové takové humanitární akci na svých hranicích tiše nepřihlíželi...

Vzniká tedy nová šance na World War III, stačí jen malý ohýnek trpělivě rozfoukávat správným směrem. A nebude nutné řešit ani strop zadlužení USA, možný pád dolaru jako rezervní měny a na čas se zažehná i ropná krize. Neb v zničeném a poraženém Rusku bude nafty dost. No řekněte, není to hezký sen o novém úsvitu nad Pax Americana?

249385

29.7.2011 17:55

Pokusný balónek konspirací

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 249385

Západní média ku podivu "běloruskou stopu" prozatím nezaznamenala, aspoň ne taková, jako CNN nebo BBC a zatím mlčí. S informací přišel běloruský opoziční politik Michail Rešetnikov, chytili se dosud jen některé ruské servery a blogy. Šance k očernění Lukašenkova režimu a následný konfrontační vývoj je přímo skvělá, takže uvidíme, existuje-li v západní politice takový zájem. Neměl by být tak velký problém opatřit "nezvratné důkazy" podobně jako v případě Husajnových zbraní hromadného ničení a udělat z Běloruska baštu mezinárodního terorizmu. Pokud se to nestane, bude to rozhodně dobrá zpráva a naděje, že vyvolání války za účelem přikrytí ekonomické krize, alespoň v Evropě, příliš nehrozí.

249399

29.7.2011 19:43

Zpráva se šíří

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 249399

Zprávu o Breivikově běloruském paramilitárním tréninku uveřejnil norský zpravodajský server ve své anglické verzi pod titulkem "Breaking News":

http://www.norwaynews.com/en/

http://www.norwaynews.com/en/~view.php?72T6554KNa4833s285Hkm844TQ3884WT76EEm353ObS8

Mohlo by nás zajímat, že podle téhož serveru Breivikovy myšlenky oceňují čeští extrémisté. Informaci dodaly a ostudu nám udělaly Lidovky.cz, které taky momentálně rozmazávají spojení Breivika s běloruskou KGB.

249406

29.7.2011 20:57

RE: Další možný vývoj

steve 96.?.?.?

Reakce na 249385

.. Rusove jsou "Popiraci" !! A Tydli si je uz napsala do tlusteho sesitu.

249409

29.7.2011 12:58

no ten trest smrti

kurvas kurvas (zavináč) seznam (tečka) cz 213.?.?.?

mi zvednul mandle, jelikož to není nic jiného než vražda, kdy se odpovědnost rozplyne mezi žalobce, soudce a polovinu tupého národa co to schvaluje

a co se týká norska http://afinabul.blog.cz/1107/oslo-vsechno-co-uz-vite

249388

29.7.2011 19:32

RE: no ten trest smrti

kolokol 93.?.?.?

Reakce na 249388

Hodně zajímavý odkaz. Po jeho pročtení mi teď dává smysl Stoltengergův výrok brzy po činu - Vzkazuji těm, kteří to provedli, že se nedáme zastrašit (bez dalšího upřesnění).
Vypadá to, že všechno může být jinak, než se jeví, i když se člověk oholí kvalitní břitvou.

249403

30.7.2011 15:56

Pane stworo

Moon c (tečka) mario (zavináč) seznam (tečka) cz 83.?.?.?

Pane Stworo, vy jste to JESTE FURT NEPOCHOPIL, me přijde že to ani pochopit nechcete, tak já zkusim teda napsat co si myslim já.

Ten človek, byl naprosto ZDRAVY, právě v tom je ten problém, když zavraždí psychopat tak tam je to jasné, ale co když ten člověk se proste "rozhodl" ze své svobodné vůle že ten problém je tak těžký pro něj, že mu za to to stojí udělat a jít i do vězení?
Perfektne si vybral zbran, perfektne si promyslil co chtěl udělat, když chtěl jít před soud...tak si to světe div se chtěl obhájit a vysvětlit proč to udělal.

Kde to je? ja ho chci slyšet...žádné youtube..žádné novinky..slehla se zem

249482

Příspěvků: 76

28.07. 03:21 hjkl  pozor na břitvu
28.07. 04:49  RE: pozor na břitvu
28.07. 18:22 Wigwam  RE: pozor na břitvu
28.07. 19:56  RE: pozor na břitvu
29.07. 11:02 Wigwam  RE: pozor na břitvu
29.07. 20:18 Jeyvmila  RE: pozor na břitvu " BLBOST A SLATANINA - jak anonymne vsem sdelujete
29.07. 22:33 MoUdrostrak  RE: pozor na břitvu
28.07. 09:13 eda521  RE: pozor na břitvu
28.07. 10:03  RE: pozor na břitvu
29.07. 14:56 JanaJ  RE: pozor na břitvu
28.07. 05:10 Rene Bartosek  Hmm,
28.07. 07:07 lesov  RE: Hmm,
28.07. 06:10 Out-of-jacket  Port Arthur - ucme se z historie!
28.07. 09:06 Ladislav Kopecký  RE: Port Arthur - ucme se z historie!
28.07. 12:12 Lin  RE: Port Arthur - ucme se z historie!
28.07. 14:00 Vladimír Stwora  RE: Port Arthur - ucme se z historie!
28.07. 16:16  RE: Port Arthur - ucme se z historie!
29.07. 13:35 Ladislav Kopecký  RE: Port Arthur - ucme se z historie!
29.07. 16:07 Vladimír Stwora  RE: Port Arthur - ucme se z historie!
28.07. 07:01 qwe  Jen malá poznámka
28.07. 07:16 Tom  Vy preci vite vice nez vetsina nas - prostych ...
30.07. 00:57 Big sister  RE: Vy preci vite vice nez vetsina nas - prostych ... - to bych neřekl
30.07. 13:47 Tom  RE: Vy preci vite vice nez vetsina nas - prostych ... - to bych neřekl
28.07. 08:48  este je tu jedno vysvetlenie editorovho postoja
28.07. 10:57 Ladislav Kopecký  RE: este je tu jedno vysvetlenie editorovho postoja
30.07. 01:00 Big sister  RE: este je tu jedno vysvetlenie editorovho postoja
28.07. 11:25 Atrey  Zamysleni nad moznostmi jednoho cloveka
28.07. 17:03 kubrt2  RE: Zamysleni nad moznostmi jednoho cloveka
28.07. 21:30 fist.of.heaven  RE: Zamysleni nad moznostmi jednoho cloveka
28.07. 23:19 jen tak  RE: Zamysleni nad moznostmi jednoho cloveka
29.07. 00:17 fist.of.heaven  RE: Zamysleni nad moznostmi jednoho cloveka
29.07. 00:32 Vladimír Stwora  58 příspěvků tento měsíc
28.07. 11:38 Atrey  pokracovani nad moznostmi cloveka
28.07. 18:50 steve  RE: pokracovani nad moznostmi cloveka
28.07. 23:37 Kysučan  RE: pokracovani nad moznostmi cloveka
29.07. 12:01  RE: pokracovani nad moznostmi cloveka
29.07. 16:57 jen tak  RE: pokracovani nad moznostmi cloveka
30.07. 01:39 Big sister  RE: pokracovani nad moznostmi cloveka
28.07. 11:57 Atrey  WTC xy
28.07. 22:06 Stoura  RE: WTC xy - ocel a teplota
28.07. 22:44 Antiseptik  RE: WTC xy - ocel a teplota
28.07. 23:06 Stoura  RE: WTC xy - ocel a teplota
28.07. 23:32 Antiseptik  RE: WTC xy - ocel a teplota
28.07. 23:54 Stoura  RE: WTC xy - ocel a teplota
28.07. 23:39 USAMA  RE: WTC xy - ocel a teplota
29.07. 01:36  RE: WTC xy - ocel a teplota
29.07. 01:26  RE: WTC xy - ocel a teplota
28.07. 12:14 pietroo  cc
28.07. 19:24  RE: cc
29.07. 00:06 MoUdrostrak  RE: cc
29.07. 00:12 MoUdrostrak  RE: cc
28.07. 13:03 Smoker  Nazor logika
28.07. 13:46  RE: Nazor logika
28.07. 19:18 steve  RE: Nazor logika
28.07. 23:25 Antiseptik  RE: Nazor logika
28.07. 13:11 n.z.  Tato pravidla kritickeho mysleni
28.07. 16:05 r.m.  vtip z NWOO
28.07. 16:44 Luxor  -
28.07. 21:44 fist.of.heaven  RE: -
29.07. 04:00 Rene Bartosek  RE: -
30.07. 13:25 Jollyjoker  RE: -
28.07. 17:07 Atrey  Omluva za pocetni chybu
28.07. 17:42 Radovan  Hanlonova břitva
28.07. 20:34 Satanist  Jeden ze SuperSports je hunting
28.07. 20:44 fist.of.heaven  je otázka, zda být pyšný
29.07. 00:16 fohat  odkaz na D-FENS
29.07. 10:31 pavel robert  jak (ne) strašit sám sebe
29.07. 10:31 FreedomNC  :-)
29.07. 12:12 fist.of.heaven  citace reuters na aktuálně
29.07. 12:24  Další možný vývoj
29.07. 17:55  Pokusný balónek konspirací
29.07. 19:43  Zpráva se šíří
29.07. 20:57 steve  RE: Další možný vývoj
29.07. 12:58 kurvas  no ten trest smrti
29.07. 19:32 kolokol  RE: no ten trest smrti
30.07. 15:56 Moon  Pane stworo

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

70

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc srpen přispělo 107 čtenářů částkou 20 918 korun, což je 70 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Jak reportér iDnes šukal s plástovým panákem22.08.19 17:47 Česká republika 2

Time: Zkouška nové americké rakety potvrdila obavy Moskvy!21.08.19 20:27 USA 1

Středočeský kraj zahltíme elektrosmogem za 1,4 milionu a budeme hledat, jak to využít21.08.19 20:14 Česká republika 1

Frontex natočil dronem, jak probíhá pašování okupantů do Evropy21.08.19 19:55 Evropská unie 1

Pravda o 17. listopadu vyjde v polovině září najevo21.08.19 11:51 Česká republika 0

Chorvatská diplomatka spáchala ideozločin a byla následně vaporizována20.08.19 16:42 Chorvatsko 3

To snad není možné! Prosím vás, řekněte, že se mi to zdá!19.08.19 09:09 Česká republika 22

Do Španělska kobylky nepovezeme, vzkázali pašeráci z lodi Open Arms19.08.19 08:37 Neurčeno 2

Radostné hýkání mainstreamu o 5G na stadionech, čtenáři vyjadřují spíše obavy16.08.19 20:02 Česká republika 5

Policie vláčí děti v poutech do pěstounské péče. Skandál? Ne. Běžná norská praxe16.08.19 16:12 Norsko 2

Ministerstvo podle Orwella 201916.08.19 02:05 Česká republika 4

Jak si drazí černouškové představují svůj život v Evropě15.08.19 17:44 Neurčeno 2

Chcete pastu bez fluoru? Zaplaťte!15.08.19 11:28 Česká republika 5

Jeffrey Epstein měl doma obraz Clintona v modrých šatech a červených lodičkách15.08.19 10:05 USA 0

Pašování okupantů do Evropy běží naplno14.08.19 11:20 Evropská unie 2

Za Soukupovu nevyváženost. TV Barrandov dostala pokutu 400 tisíc korun14.08.19 11:18 Česká republika 3

Polský premiér a moratorium na 5G sítě: Podepsal nebo nepodepsal?13.08.19 11:30 Polsko 0

Čtyři čluny za čtyři dny: Pašeráci zmnohonásobili transport okupantů do Evropy12.08.19 23:33 Neurčeno 1

Středočeský kraj dal na setkání vlastenců v Příčovech 50 tisíc, teď je chce zpět12.08.19 22:15 Česká republika 1

Neviditelný pes na straně konspirátorů? Epstein pracoval pro Mosad12.08.19 16:42 Česká republika 1

Měnové kurzy

USD
23,25 Kč
Euro
25,78 Kč
Libra
28,48 Kč
Kanadský dolar
17,49 Kč
Australský dolar
15,73 Kč
Švýcarský frank
23,64 Kč
100 japonských jenů
21,84 Kč
Čínský juan
3,28 Kč
Polský zloty
5,91 Kč
100 maď. forintů
7,85 Kč
Ukrajinská hřivna
0,92 Kč
100 rublů
35,37 Kč
1 unce (31,1g) zlata
34 891,72 Kč
1 unce stříbra
397,72 Kč
Bitcoin
235 248,12 Kč

Poslední aktualizace: 22.8.2019 18:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 7 413