Diskuze k článku

První Štědrý den v Kanadě - dodatek

Příspěvků 36

28.12.2002 4:58

První Štědrý den v Kanadě - dodatek

Věra Kohoutová vera (tečka) brampton (zavináč) rogers (tečka) com 24.?.?.?

Pane Valtře, neozývám se v diskuzi často. Už proto ne, že by si čtenáři mohli myslet, že jsem s webem příliš spjatá, když pro něj některé věci dělám. Ale tady musím, protože mě svým způsobem "rozčílily" Vaše omluvy. Nemáte se zač omlouvat, obě věci jsou napsané velice hezky a pravdě odpovídají. Každý vnímavý čtenář pochopil, kde jsou ony hranice pravdy a nadsázky (prosím oddělte od smyšlenky). Ano, jsou mezi námi šťastlivci, kteří se nesetkali s opakem toho, co se o zemi zaslíbené tvrdívává. Patřím mezi ty, co už přes nepříliš dlouhý pobyt - 12 let - prožil mnohé. A i to nejméně příjemné a příznivé. Vzhledem k mému věku, mohu říci, že jsem to prožívala nejen s jistou dávkou emoce, ale s jistým nadhledem. Nic naplat - kdo neprožije, neuvěří -, parafrázuji staré české přísloví - sytý hladovému nevěří. Ale smyslem Vaší povídky nebylo si postěžovat na tehdejší prožitek, smyslem bylo ukázat na to, že takoví lidé mezi námi prostě jsou... tak to vidím alespoň já. A to se Vám jednoduše povedlo. Profesionálně mohu jen dodat, že je to velice dobře napsané dílko, a pokud jste jej psal s chutí a pokud se Vám linula slova na papír sama o sobě, přineslo i Vám určitou duchovní úlevu a radost. To nechť Vám je vodítkem pro další rozhodnutí, zda se ještě o něco podobného pokoušet. Mohu Vám jen poděkovat a se slovy upřímných sympatií (a dalším příslovím: Není na světě člověk ten, aby se zavděčil lidem všem) popřát Vám a celé Vaší rodině v novém roce jen radost.

7298

28.12.2002 12:12

RE: První Štědrý den v Kanadě - dodatek

Jiri Valtr 209.?.?.?

Reakce na 7298

>Pane Valtře, neozývám se v diskuzi často.
>Ale tady musím, protože mě svým způsobem
>"rozčílily" Vaše omluvy. Nemáte se zač omlouvat,

Pani Kohoutova, ja vim, ze jsem se nemusel omlouvat, natolik soudny jsem, ale taky vim, ze omluvy nemusi zustat vzdy jen omluvami.

Co se tyka psani, mam kdovijake zkusenosti, dokonce jsem vyhral i soudni pri, jejimz usilim bylo zakazat mi psat a publikovat (ne v komunisticke CSSR, nybrz v demokraticke Kanade...!!!), takze vetsinou me hned tak neco nevytoci - kritiky, jez prameni v nejakem nedostatku, prehlizim. Tentokrat jsem musel zareagovat, protoze onen postoj byl z nekolika hledisek na urovni, mimoto jsem se dovtipil, v cem prameni, a pro reakci jsem se rozhodl taky proto, ze uz davno predtim jsem se fabulaci jako fenomenem, jakoz i vlastnim problemem, zabyval.

>smyslem Vaší povídky nebylo si postěžovat na tehdejší prožitek,
>smyslem bylo ukázat na to, že takoví lidé mezi námi prostě
>jsou... tak to vidím alespoň já.

[smích]

>Mohu Vám jen poděkovat a se
>slovy upřímných sympatií (a dalším příslovím: Není na světě
>člověk ten, aby se zavděčil lidem všem)

Dekuji. Tesi me, ze mezi ctenari Zvedavce existuji i vnimavi lide, jimz neni urazka vlastni.

>popřát Vám a celé Vaší rodině v novém roce jen radost.

Podobne.

7306

28.12.2002 5:02

První Štědrý den v Kanadě - dodatek

3K 216.?.?.?

hovori sa,ze kazda emigracia poznaci ludi,tak si myslim ze ty si ziarivy priklad ...

7300

28.12.2002 21:46

První Štědrý den v Kanadě - dodatek

stefan usdoc (zavináč) post (tečka) cz 209.?.?.?

opet vsem:
clanek je velmi dobre napsany, at uz je smysleny nebo dle skutecne udalosti. problem vidim v tom, ze nebyl napsan "werichem", jinak by byl oznacen asi vsemi za vynikajici.
na adresu vsech tech "ctveraku"( pokousim se hledat adekvatni synonyma ve slusne verzi, aby dedousci nedostali infarkt z vulgarizmu), kteri timto opet nekomu spilaji do psychicky narusenych
bych dodal, ze kazdy z nas, ktery zdrhnul za tehdejsiho rezimu ma podobnou historku, resp. ji muze mit.
a tak tedy v duchu vanocnim preji temto "zlunasynum" by se zacali vzpamatovavat a uvedomovat si, ze s prispevky nemusi souhlasit, ale v zadnem pripade by nemeli atakovat osobne.
mam zato, ze by se melo prihlizet v cenzurnim oddeleni i k temto aspektum psani, tzn.: nadava-li nekdo nekomu do narusenych, blbych,
zkratka ve smyslu osobnich vypadku vuci komukoliv, pak by mel i tento prispevek mit zakaz vstupu do teritorialnich vod, nemyslite p.stwora?
dodavam, ze kopec vulagarizmu je nekdy jemnejsi, nez osobni projevy nekterych ucastniku vuci jinym! (tak jako vidime v odezve na tento prispevek)
a ze tu mame "bunch" staresinu, chytrolinu, broukpytliku, ucitelu a radilku, je nabiledni!!!!!
takze jak rika muj predrecnik, p. waltr, zadnym "ctverakum" se neomlouvejte, mejte je vsechny v otvoru ritnim(snad to nebudou brat jako vulgarizmus kmeti, kterym i toto je "moc" pak v analu ci anusu)

zdravim vsechny,
stefan
PS>[pláč]cekam, jestli jsem se moc neprovinil a zda-li budu editorem
"pripusten"[mrknutí jedním okem]!!

7316

28.12.2002 22:10

První Štědrý den v Kanadě - dodatek

Alexandr Stelšovský astelsovsky (zavináč) fastmail (tečka) fm 24.?.?.?

Milý pane Valtře,

článek ve Zvědavci nepotřeboval žádné vysvětlení. Je to skvěle napsané a snad každý se někdy s něčím podobným setkal. Dokonce i kdyby snad měl někdo to štěstí, že mu obsah není nějak blízký, pochutná si na dobré povídce.

Když čtete příspěvky čtenářů, za články, zjistíte, že ti lidé mají potřebu kritizovat, nesouhlasit, napadat, nechat se slyšet a v drtivé většině dokonce snad trpí duševní úchylkou.

Pan Mikin nerozumí. Tomu by to snad člověk ani neměl mít za zlé, on za to nemůže.

S přáním úspěšného Nového Roku, zdraví a veselí

Saša

7317

29.12.2002 2:11

RE: První Štědrý den v Kanadě - dodatek

matej 209.?.?.?

Reakce na 7317


Milý pane Valtře,

článek ve Zvědavci nepotřeboval žádné vysvětlení. Je to skvěle napsané a snad každý se někdy s něčím podobným setkal. Dokonce i kdyby snad měl někdo to štěstí, že mu obsah není nějak blízký, pochutná si na dobré povídce.

Když čtete příspěvky čtenářů, za články, zjistíte, že ti lidé mají potřebu kritizovat, nesouhlasit, napadat, nechat se slyšet a v drtivé většině dokonce snad trpí duševní úchylkou.

Pan Mikin nerozumí. Tomu by to snad člověk ani neměl mít za zlé, on za to nemůže.

S přáním úspěšného Nového Roku, zdraví a veselí

Saša


jsem na tom stejne, jsem jako Mikin, taky za to nemuzu, nicemu nerozumim, jsem v tom to svtu proste zmaten ..... pomozte prosim vas !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
taky nam vysvetlete spolecne s panem Mikinem, jestli trpime nejako
dusevni uchylkou, kazda profesionalni rada je vic ne dobra a je moc
vitana.
Vite pane Saso, my platime za "dusevni leceni " az 75 $ za hodinu.
Vy musete byt vlastne nas spasitel. Slibuji vam za sebe, ze to co
usetrim na psychiatrovi poslu vam. To co vam bude posilat Mikin
to si musite ovsem domluvit s nim.
Vite, nekdy takovy lecitel jako vy, je lepsi nez deset profesionalu
dohromady.

7324

29.12.2002 22:37

RE: První Štědrý den v Kanadě - dodatek

zizka 213.?.?.?

Reakce na 7324

mateji, těch 75$ psychiatrovi je málo. Chtělo by to spíš svěrací kazajku.

pf 2003

7349

31.12.2002 6:22

RE: První Štědrý den v Kanadě - dodatek

matej 130.?.?.?

Reakce na 7317

Milý pane Valtře,

článek ve Zvědavci nepotřeboval žádné vysvětlení. Je to skvěle napsané a snad každý se někdy s něčím podobným setkal. Dokonce i kdyby snad měl někdo to štěstí, že mu obsah není nějak blízký, pochutná si na dobré povídce.

Když čtete příspěvky čtenářů, za články, zjistíte, že ti lidé mají potřebu kritizovat, nesouhlasit, napadat, nechat se slyšet a v drtivé většině dokonce snad trpí duševní úchylkou.

Pan Mikin nerozumí. Tomu by to snad člověk ani neměl mít za zlé, on za to nemůže.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Ve svete se nestalo po prve, ze nefigurovali
na prvnim miste jen vedci sami. V mnoha pri-
padech to byli amateri, kteri posunuli hranici
nasich znalosti o mile dopredu. Takovym pri-
kladem muze byt treba archeologie ale i antro-
pologie. Tam prave prosti amateri udelali vetsi
kus odborne prace nez profesionalove. A to je
jen jeden priklad. Stejne je to tak s literarni
kritikou a psychologii. Staci si vsimnout prispevku
pana Alexandra (Sasenky) Stelsovkeho, ktery bez
jakehokoliv blizsiho vysvetlovani vsechny clanky
pana Valtra popisuje jako skvele a je jemi proste nad-
sen. Ale tim tento samouk nekonci. Vstoupil i do pole
dalsich profesionalu, do pole psychologie. Bez jakych
koliv nesnazi prisel na to, co se malo komu podari.
Zjistil ze pan Mikin, trpi dusevni uchylkou, ale zaroven
taky jako spravny psychodiagnostik, vi etiologicky, ze
uchylkar Mikin za to nemuze.
Snad nam v dalsich svojich prispevcich prozradi tajemstvi
svych literalne kritickych a psychoanalytickych schopnosti.
Zaverem bych chtel ric, ze veda a lidske poznani nema a
nikdy nebude mit hranice.

7383

2.1.2003 1:15

RE: První Štědrý den v Kanadě - dodatek

Alexandr Stelšovský astelsovsky (zavináč) fastmail (tečka) fm 24.?.?.?

Reakce na 7383

Milý Matěji, omlouvám se za dloubání do pana "Mikina". Ne, že by si to nezasloužil, ale rozpoutávat vášnivé osobní výměny názorů se prostě nemá. Tedy opravdu jsem mylně napsal :

Pan Mikin nerozumí. Tomu by to snad člověk ani neměl mít za zlé, on za to nemůže.

On nechce rozumět, pravděpodobně kdyby autorem byl někdo jiný snad by porozuměl.

Nikdy jsem o panu "Mikinovi" nenapsal, že trpí duševní úchylkou, to jste si prostě vymyslel. Chcete se mně dívat do "duše" nebo vyprovokovat, abych to napsal či alespoň potvrdil. V jiném odstavci a zcela všeobecně jsem napsal:

Když čtete příspěvky čtenářů, za články, zjistíte, že ti lidé mají potřebu kritizovat, nesouhlasit, napadat, nechat se slyšet a v drtivé většině dokonce snad trpí duševní úchylkou.

Sarkasticky se ozval anonym Matěj. Pane "Matěji", cítíte se napaden? Nemám pochyby o vašem duševním zdraví. Sám trpím nezdravou podezíravostí, že jde o pavlačovou hádku, vznešeně o slovní souboj.

Asi jsem pacifista a ne správný revolucionář. Můžeme mít zcela rozdílné názory a obdivovat různé "hrdiny" či státníky, ale ještě se nemusíme prát zcela mimo původní téma. Opravdu není důležité co si o sobě vzájemně myslíme. Ostatně pan Matěj má možnost mně říci co se mu zlíbí cestou osobní e-mail. Dokonce mně může zatelefonovat, na http://canada411.sympatico.ca/eng/person.html jsem jediný.

7418

28.12.2002 23:17

První Štědrý den v Kanadě - dodatek

Jindrich Hrdlicka 24.?.?.?

Ctenar Stefan tuknul do neceho zajimavyho......
Politicky korektni znamena podle definice: Berou se ohledy, veci se rikaji tak aby se nikdo neurazil a nenastval. Lidi pak maji moznost si vymenit nazory a ne zluc.
Opak, politicky nekorektni, vlastne vede k urazeni, umyslne a nebo neumyslne, nastvani a eventualne k nadavkam, jizlivosti, zesmesnovani a podobne.
Takze pan Stwora by mohl mit do noveho roku zajimave dilema. Je politicka nekorektnost vyhodnejsi ? Provokuje,stimuluje,dava moznost k zamysleni, coz je asi jeho prani. A nebo se stava "outlet"
tech co jsou sami doma, a zivot je tak trochu stve ?

Prominte pane Valtr, ze jsem to tady tak vtesnal, ale je sobota vecer, Cesi prohravaj s Kanadou, a ten rum chutna tak dobre........

7321

29.12.2002 4:02

RE: První Sˇteˇdry´ den v Kanadeˇ - dodatek

Mikin mikin (zavináč) yknet (tečka) yk (tečka) ca 199.?.?.?

Reakce na 7321

Tak tedy znovu:
tech nekolik clanku ktere tady pan Valtr zverejnil jsou podle meho nazoru spatne napsane a nedavaji smysl.
V jednom se rozhorcoval nad tim, ze si president Havel nasadil jarmulku. V dalsim zase, ze chtel dostat neco zadarmo, ale nedostal to. Pak zase nazval vsechny emigranty - zradci.
Ja nejsem naprosto jediny, komu se jeho clanky nelibi. Ty hlouposti ktere napsal dokonce primely takovou dobrou a snasenlivou dusi jako Aja aby prestala prispivat do diskuse (doufam, ze si to jeste rozmysli -[smích] ).
Rikam tady jen svuj nazor. Nenapsal jsem pokud vim zadne nadavky ci urazky, ani zde netvrdim, ze umim psat lepe nez pan Valtr. Rikam jen, ze ten clovek psat neumi a ze urazi lidi kolem sebe. Zato jsem se o sobe samem dozvedel spoustu zajimavych veci (vcetne cosi o dusevni uchylce od jakehosi Alexandra !?)
Preji Vam vsichni Uspesny Novy Rok se spoustou zajimavych clanku a diskusi....
Jiri Bilina -Mikin Dawson City; Yukon

7327

29.12.2002 4:08

RE: První Štědrý den v Kanadě - dodatek

Jirka ji_bo (zavináč) yahoo (tečka) com 66.?.?.?

Reakce na 7321

> Opak, politicky nekorektni, vlastne vede k urazeni, umyslne a nebo neumyslne,
> nastvani a eventualne k nadavkam, jizlivosti, zesmesnovani a podobne.

Jste si opravdu jisty, ze duvodem nadavek, jizlivosti nebo zesmesnovani je jakysi obecne popsatelny "jev", kteremu se zacalo rikat "politicky nekorektni" chovani/mluva a ktery je zalozen na myslence "nekdo by se mohl urazit, a tak neco radsi prestaneme rikat nebo to zacneme nazyvat uplne nesmyslne"?

A kdo bude stanovovat hranice toho, kdy se jeste nikdo neurazi? Soud? Budou soudci subjektivne posuzovat subjektivni pocity cizi urazenosti? A co takova pravda... Casto je pravda neprijemna - nebo uz nam na pravde az tolik nezalezi? Co kdyz je teorie o "neurazeni nikoho" jen dobre vymyslenym a velmi pruznym mechanismem nekterych zajmovych skupin, jak manipulovat se spolecnosti? (Viz napriklad soucasne ucelove medialni masirovani pomoci tisickrat opakovanych formulaci typu "diktator ze zeme XY ma technologie, ktere BY MOHLY BYT ZNEUZITY, a proto proti nemu musime preventivne zautocit".)

Kdo cte anglicky, tak doporucuji vtipne napsany "PC Primer" (http://www-personal.umd.umich.edu/~nhughes/htmldocs/pc.html), pripadne "Why 'Political Correctness' Cannot Be Correct" (Marc Berley, http://www.gofast.org/argos-spring-1998/article2.htm).

7329

29.12.2002 4:55

Skvělé odkazy

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 24.?.?.?

Reakce na 7329

Něco z toho přeložím. [smích]

7330

29.12.2002 7:48

RE: První Sˇteˇdry´ den v Kanadeˇ - dodatek

Mikin mikin (zavináč) yknet (tečka) yk (tečka) ca 199.?.?.?

Reakce na 7329

"diktator ze
>zeme XY ma technologie, ktere BY MOHLY BYT ZNEUZITY

Mohu to opravit ?
"Diktator ze zeme XY ma technologie, ktere jiz nevahal pouzit proti obyvatelum sve vlastni zeme a proto neni pochyb, ze je pouzije proti komukoliv kdo mu bude stat v ceste"

7331

29.12.2002 22:44

RE: První Sˇteˇdry´ den v Kanadeˇ - dodatek

zizka 213.?.?.?

Reakce na 7331

To jenom potvrzuje to, že dodavatel technologie ví, o čem mluví. Oč strašnější technologie musí mít dodavatel. Toho se nikdo nebojí, že je může někdy použít???? A taky třeba proti vlastním občanům???? Případ použití zamořených infikovaných pokrývek proti vlastním občanům v 19. století je notoricky znám.

Dám-li dítěti sirky, musím počítat s tím, že může zapálit barák.

7350

29.12.2002 2:05

První Štědrý den v Kanadě - dodatek

Sword 209.?.?.?

velmi dobre a slusne napsane. Neni divu, ze po podobnych zkusenostech se lidi meni. Konzumni a banalni kycovita atmosfera Vanoc nemuze vadit vidlakum bez vedomi vlastni identity, kultury a historie.
Nejen Pšonci, znam podobne podrazy od Čechů. Ti se skryji ve velkem meste a spolehaji na to, ze se ztrati. Je spravne jmenovat, byva to nejlepsi medicina. TSI Macecek Concord.

7323

29.12.2002 8:13

První Štědrý den v Kanadě - dodatek

Rudi 12.?.?.?

Nejak se mi to zda jako pohadka. V dnesnich cenach stoji kolem Vanoc krocan v prumeru 35 az 50 centu libra. Tedy cely krocan stoji 4 - 6 dollaru. Pul ceny by tedy bylo 2-3 dolary a nejake ty mandarinky za pul ceny rekl bych 2 kila za 2 dolace. Dohromady asi $5 dollaru. V drivejsich cenach by to bylo levnejsi. Ale pan Valtr platil $30. To znamena krocana a pytel mandarinek by nemit slevu platil $60 dollaru???
Mozna to neni pohadka ale jenom obycejna lez od zacatku do konce.

7333

29.12.2002 16:30

RE: První Štědrý den v Kanadě - dodatek

Jiri Valtr 209.?.?.?

Reakce na 7333

>Nejak se mi to zda jako pohadka. V dnesnich cenach stoji kolem
>Vanoc krocan v prumeru 35 az 50 centu libra. Tedy cely krocan
>stoji 4 - 6 dollaru. Pul ceny by tedy bylo 2-3 dolary a nejake ty
>mandarinky za pul ceny rekl bych 2 kila za 2 dolace. Dohromady
>asi $5 dollaru. V drivejsich cenach by to bylo levnejsi. Ale pan
>Valtr platil $30. To znamena krocana a pytel mandarinek by nemit
>slevu platil $60 dollaru???

>Mozna to neni pohadka ale jenom obycejna lez od zacatku do konce.
>
Vazeny pane, vase reakce je ponekud zlehcena. Ja jsem napsal, ze onen krajan mi rekl, ze mi onen Polak proda "krocana, stromek i mandarinky a banany", ne, jak vy pocitate pouze krocana a mandarinky, coz ovsem neznamena, ze tam mohlo byt jeste neco dalsiho, treba krome stromku i nejake tretky na nej, atd., ale to uz ponecham bokem. K cenam: Prave vcera jsme koupili krocana za $15.24. Dival jsem se mimochodem i na krabici mandarinek, jestli uz mezi nimi nejsou ponekud neduveryhodne, a byly. Cena: $7.99. Upozornuji, ze ceny jsou povanocni, tedy znacne nizsi nez predvanocni, jak jiste vite, ze to tak chodi. Krome toho zrejme pomijite fakt, ze ceny jsou nejenom v kazdem meste ci miste rozdilne, ony jsou rozdilne i v kazdem obchode. Navic jste zrejme kalkuloval s tim, ze se to udalo v osmasedesatem. Ne, tehdy se psal rok 1984.

7339

30.12.2002 8:40

RE: První Štědrý den v Kanadě - dodatek

db 212.?.?.?

Reakce na 7333

Rudi.

To není protokol z výslechu. To je povídka.
A ty nejsi inspektor Kojak a nehledáš sebemenší nesrovnalosti ve výpovědi případného vraha. Rozumíš?

7360

29.12.2002 12:48

První Štědrý den v Kanadě - dodatek

db danielb (zavináč) mybox (tečka) cz 212.?.?.?

Zdravím Vás pane Jiří Valtře.

Když jsem si v pátek přečetl váš článek, zanechal ve mně jistou stopu. Celé dva dny se mě honil hlavou. Čímž asi splnil svůj účel.

Uvědomil jsem si, kolik lidské blbosti, naivity a důvěřivosti je schováno za tímto prožitkem.

Nemám s emigrací zkušenosti a ani se necítím být povolán Vás jakkoliv kritizovat. Vždyť každého z nás někdo někdy napálil. Nebo člověk sám udělal nějaký kopanec, za který by se nejraději propadl pod zem.

Myslím si, že váš příběh je možno brát jako určitou výstrahu pro obdobné situace, které můžou potkat každého člověka.

Doufám, že ten proradný Polák se, za vaše zneužití, smaží v pekle.

Naopak se mě však nelíbí ono slovo PŠONEK.

Je to hanlivý výraz. A je to jediná záporná věc (dle mého soudu) v celém vašem článku.

A tento výraz naprosto kazí celkový článek (mluvím za sebe).

Uvědomil jste si někdy, že ten "zlodějský zmrd" (NE PŠONEK) je pouze prostředkem k vaší výchově novorozeného emigranta? A je naprosto jedno zda to byl Polák, Čech, Slovák atd. Že si za všechno vlastně můžete sám? (Důsledný rozbor vašich intencí vlastně provedli jiní - se střídavými výsledky)

Jsem však rád, že ten prstýnek jste dostal zpátky. Opravdu rád - jako by byl můj.

Je-li ten článek, povídka pravdivá tak obsahuje jistou dávku drsné reality pramenící z oné lidské blbosti, naivity a důvěřivosti.

Nechci tady obhajovat váš článek, chtěl bych však říct: kdo je bez viny ať hodí kamenem.

Kdo nikdy neudělal obdobný kopanec? Kdo nikdy nebyl, ve svých činech, motivován prostou chamtivostí či vidinou snadného zisku - tak ať si kopne.

Co se týče přehledností vašeho článku tak bych Vám rád doporučil používat poštovního klienta. Ať nemusíte být on line při psaní. Mr. Stwora Vám jistě poradí.

Měl byste potom možnost si v klidu přečíst celé dílo v klidu nemajíce strach, že o něho přijdete prvním zazvoněním telefonu.

Hlavně debata u vánočního stolu spojená s psaním dopisu babičce je zmatečná.

Málem jsem to si vytisknul a zvýrazňovačem si označoval dialogy, komentáře a text psaní babičce (tak jak to radil Matěj - bez stříhaní odstavců [smích]). Abych to pochopil.

Pane Jiří, ne vždy souhlasím s vašim psaním, s vašimi myšlenkovými pochody či vnímáním světa, ale tentokráte bych Vám chtěl říci - kašlete na fabulaci a konfabulaci v jakýchkoliv podobách a buďte svůj.

Díky za dodatek - pomohl mi.

Ten "PŠONEK" z vašich úst (péra) mě mrzí.


S pozdravem

7335

29.12.2002 17:32

RE: První Štědrý den v Kanadě - dodatek

Jiri Valtr 209.?.?.?

Reakce na 7335

>Naopak se mě však nelíbí ono slovo PŠONEK.
>
>Je to hanlivý výraz. A je to jediná záporná věc (dle mého soudu)
>v celém vašem článku.
>
>A tento výraz naprosto kazí celkový článek (mluvím za sebe).
>
>Uvědomil jste si někdy, že ten "zlodějský zmrd" (NE
>PŠONEK) je pouze prostředkem k vaší výchově novorozeného
>emigranta? A je naprosto jedno zda to byl Polák, Čech, Slovák
>atd. Že si za všechno vlastně můžete sám? (Důsledný rozbor vašich
>intencí vlastně provedli jiní - se střídavými výsledky)

Vazeny pane, dekuji za reakci. Dovolim si nekolik vet k vasi vytce. Ja jsem napsal, ze onen krajan ma dobreho kamose, a ukoncil jsem toto jeho neprime sdeleni dvojteckou. Nasledujici slovo "Psonek" je v uvozovkach, coz znamena, ze to rekl on, ne ja jako autor. A to pojmenovani "Psonek" je pokazde v uvozovkach, cimz se ja, jako autor, od toho pojmenovani vizualne distancuji.

>debata u vánočního stolu spojená s psaním dopisu babičce
>je zmatečná.
>
>Málem jsem to si vytisknul a zvýrazňovačem si označoval dialogy,
>komentáře a text psaní babičce (tak jak to radil Matěj - bez
>stříhaní odstavců [smích]). Abych to pochopil.

Moje zena povidku necetla, jenom ji ode me vyslechla. Jednou. Potom mi rekla, ze nejkvalitnejsi na ni je prolinani textu dopisu babicce s cinnosti v te domacnosti. Ja dost na moji zenu dam, v CR byla 23 let knihovnici, precetla tuny knih a cte porad, jeji proctelost k vytribenosti je znat na kazdem kroku, chci-li si v hlave urovnat, na co treba vlivem nadseni ci zainteresovanosti uz nestacim, vzdy to dokaze zkratkovite a neodiskutovatelne. Ale na druhe strane je fakt, co jsem kdysi davno slysel pri debatach jinych autoru: ze je zalezitost kazdeho "psavce", co respektuje. Jestli to, ze ne kazdy ctenar je schopen pojimat text tak jako on sam, jelikoz je toho textu plny a chape jej treba ve zkratkovitem vyjadreni, a krome toho uz zna i vyusteni, anebo treba byt sam sebou a "nutit" ctenare k urcite "kooperaci", jak tu trefne powerichovsku nadsazene napsal pan Hrdlicka - ze by mel prikladat lopatu. Jak z debat onech tvurcu vyplyvalo, to si kazdy autor musi umet zvolit sam, na to neexistuje pravidlo. Takze kdybych text napsal tak, jak mi to navrhujete, moje zena by treba rekla: to uz je vrseni nadbytecnych slov..., ja bych to dejme tomu uznal, ale rekl bych si, ze ne kazdy bude chapat text bystre jako ona..., a tak jak to udelat...? Vite, vec kumstu je zalezitost slozita. Van Gogh prodal behem sveho zivota pouze jeden obraz. Jeho styl, jeho vyjadreni se nelibilo. Dnes je jednim z nejuznavanejsich maliru vsech dob. To znamena, ze on predbehl dobu, zatimco ostatni zaostavali. Co myslite? Mel se podridit tehdejsimu trendu chapani? A tak je tomu i se psanim.

>Pane Jiří, ne vždy souhlasím s vašim psaním, s vašimi
>myšlenkovými pochody či vnímáním světa, ale tentokráte bych Vám
>chtěl říci - kašlete na fabulaci a konfabulaci v jakýchkoliv
>podobách a buďte svůj.

Dekuji vam za to, ze mi davate jeste sanci.

7341

30.12.2002 8:31

RE: První Štědrý den v Kanadě - dodatek

db 212.?.?.?

Reakce na 7341

Pane Valtr.

Je mě jedno zda tento výraz byl v uvozovkách nebo ne. Kdo jej řekl a kdo ne. Prostě v textu je a já jsem Vám napsal svůj názor (pocit).

Mr. Nohejl, dovolte vaši personu použít jako příklad

Mr. Nohejl může být členem australského Klubu přátel Izraele, ale když uvede antisemitský citát z nějakých pochybných WEB stránek v uvozovkách - myslíte, že to budu brát jinak?

Ještě jednou říkám. Je mě osobně jedno kdo to slovo řekl, ale vy jste jej cíleně použil. Tečka.

Pane Valtr. Pokud chcete psát a můžete psát, tak pište. Někdo vaše literární dílo určitě ocení. Cokoliv napsat není lehké a já vaší snahu nebo dílo nechci kritizovat. Nebudu tedy reagovat na druhou část vašeho příspěvku.

Nikdy jsem vaše články či komentáře nekritizoval. A doufám, že je ani v budoucnu kritizovat nebudu. Nelíbí-li se mi (nudí mě, jsou pro mně svým obsahem těžké) tak je prostě nečtu. Vaše [smích] za mými nebo jinými komentáři si vážím. Nic víc, nic míň.

Mějte se hezky, nerozčilujte se, užívejte života.

"Trzymajcie się ciepło"

Ať nedopadnete jako Van Gogh.


S pozdravem

7358

2.1.2003 16:41

RE: První Štědrý den v Kanadě - dodatek

Aja-vterka 66.?.?.?

Reakce na 7358

>Pane Valtr.
>
>Je mě jedno zda tento výraz byl v uvozovkách nebo ne. Kdo jej
>řekl a kdo ne. Prostě v textu je a já jsem Vám napsal svůj názor
>(pocit).

>
>Mr. Nohejl, dovolte vaši personu použít jako příklad
>
>Mr. Nohejl může být členem australského Klubu přátel Izraele, ale
>když uvede antisemitský citát z nějakých pochybných WEB stránek v
>uvozovkách - myslíte, že to budu brát jinak?

>
>Ještě jednou říkám. Je mě osobně jedno kdo to slovo řekl, ale vy
>jste jej cíleně použil. Tečka.


...myslim,ze nemate pravdu.I srovnani s panem Nohejlem pokulhava.
Kdyz pripustite,ze prispevek pana Valtra je povidka,nemuzete mu uprit autorske pravo vkladat do ust jeho postav to,co rikaji.Remarque v nektere sve knize usty jedne z postav hodnoti kladne fasismus.Je snad proto sam fasistou?
Kdyz budete od vsech autoru vyzadovat politickou korektnost(v tomto pripade slo o zdanlive zesmesneni Polaku),tak nam pomoz Panbuh,to bude k necteni.

7429

2.1.2003 22:35

RE: První Štědrý den v Kanadě - dodatek

db 212.?.?.?

Reakce na 7429

AJO, připouštím, že nemám pravdu.

Ale to je vlastně vedlejší. Já napsal svůj názor a pocit a za tím si stojím.

Jinak Ti přeji vše nejlepší v Novém roce 2003.

S pozdravem

7438

4.1.2003 22:59

RE: První Štědrý den v Kanadě - dodatek

Aja-vterka 66.?.?.?

Reakce na 7438

>AJO, připouštím, že nemám pravdu.
>
>Ale to je vlastně vedlejší. Já napsal svůj názor a pocit a za tím
>si stojím.

>
>Jinak Ti přeji vše nejlepší v Novém roce 2003.
>
>S pozdravem
..i Vam vsechno dobre.[smích]

7487

30.12.2002 11:37

RE: První Štědrý den v Kanadě - dodatek

easttrader67 easttrader67 (zavináč) metacrawler (tečka) com 193.?.?.?

Reakce na 7335

Vite, prekvapila me urcitym spusobem intenzita reakci na tento clanek. Nejsem dosti kvalifikovan abych mohl posoudit umeleckou kvalitu te "povidky" take ma cestina nedovoluje se prilis kritcky zabyvat kvalitou vyrazu. Pokud se ale jedna o obsah ci intenci (jestli to tedy neni l´art pour l´art) nejsem zrovna pozitivne prekvapen.
Urcite jste to cetl intenzivneji nez ja ale nemohl jsem si nevsimnout ze "povidka" popisuje rozpolozeni emigrantske rodiny v cizi oproti vlastnim problemu lhostejne zemi.
- zklamani uprchliku katolickou cirkvi , ktera neni schopna dat to co slibila.
-obet rodicu, kteri nechali doma vybavenou domacnost, a ted trpi materielne a dusevne emigraci, duvody pro emigraci se neozyvaji ale jsou minimizovane na ovoce a " dobre zazivani potomku".
-stereotyp polskeho kupcika ktery vyuzil nouzovou situaci vyzivatele ceske rodiny.
- heroizovani neexistujici meterielniho zabezpeceni v emigraci jako ochrana, zranenych, zradenych lidi ve vlasti.

Vite db, ten problem je ze to vse tak nejak bylo ale v podstate ne. Kdyz se podivate na reakce urcitych osob, uvidite ze je to takovy popis emigraci jak si ji hodne lidi chce predstavovat( utrpeni bez sance uniku) anebo hezka omluva vlastnich problemu.
Cahpu take ze cesky stereotyp "zleho polaka"obcas odpovida pravde, bohuzel vetsinou to byli Cesi kteri bez jakykoliv zabran vyuzili neznalost situace vlastnich krajanu.
Aby jste lae pochopil co me se na tom nelibi povim Vam take jednu kratkou povidku: Kdyz moji rodice prodali ten zbytek veci ktere jim patrily, snubni prsten a stan vydali se na cestu do Jugoslavie. Po navsteve nekolika konzulatu se jim podarilo dost viza. Cesi kteri s nemi utikali najednou zmizeli a tak jim pujcil jeden Albanec par marek aby mohli "prokazat" ze maji dost penez. (to byl svycarsky pozadavek). V mnichove sli k policii a ta je poslala na katolickou nadrazni misi. Ti jim obednali penzion na 2 dni a dali trochu kapesneho. Pak to slo vse dale, poznali hodne zlych a dobrych lidi ruznych narodnosti etc..... A ted mozna chapete proc se mi povidky pana Valtra nelibi

7362

31.12.2002 5:34

První Štědrý den v Kanadě - dodatek

Brnak 68.?.?.?

Pane Valtr,

Vase clanky vyvolavaji neobycejnou diskusi. Hodne diskuteru ma proti vasim clankum vyhrady. Ja vim, ze jste rekl, ze se mnou nadale nebude diskutovat, ale ja ctu Vase komentare, mozna si chcete precist muj.

Ve Vasich clancich a ve Vasich komentarich je hodne tak zvane acidity. Vezmete si priklad, jak my dva jsme se dostali do potycky. Pan Nohejl sem posila vselijake prispevky, ktere by podle neho na nas mely zapusobit a pripadne usmernit nas nazor na svet, Hitlera a zidy. Jeho prispevky jsou ale psany takovou ubohou cestinou, ze je tezko tomu dat nejakou vahu a nebo verohodnost. Ja jsem ho na to chtel upozornit. Pan Nohejl se k tomu nevyjadril, ale Vy jste mel ohen na strese. Misto toho, aby jste mu nejak poradil, tak jste se pustil do mne. Zacal jste se ohrazovat svoji znalosti cestiny a znamosti se svoji ucitelkou. Myslim, ze napred jste se mel vyjadrit k Nohejlove cestine a potom bust do mne, ze ani ja nejsem profesor Travnicek. Nevim, kde vidite svoje priority.
Hodne se tady ted mluvi o anonymite. Ja dam prednost cteni anonyma, na priklad O'Henry, nez neanonyma jako je Karl Marx, Julius Fucik a podobne. Pan Nohejl se podepisuje celym jmenem, a celou e-mail adresou, takze jeho prispevky by podle pana Hrdlicky a pana Stwory mely mit vetsi vahu, nez prispevky tak zvanych anonymu, ale jeho prispevky jsou prehlizeny, protoze jsou gramaticky velmi podprumerne a slohove tezko srozumitelne.
Vy, pane Valtr, misto toho, aby jste ho na to upozornil, tak jste mne zacal pocitat carky.
V dalsim svem prispevku jste mluvil o zrade, a ze kazdy emigrant je svym zpusobem zradce. Kdyz jsme se nejak ohradili (aspon nekteri z nas), tak jste nam dal najevo, ze si to nechceme uvedomit, ze tam v cesku je porad nekdo, koho jsme zradili, a vselijak jste to omilal, jenom aby jste neztratil svoji tvar. Mel by jste si uvedomit, ze kazdy jsme odchazeli za jinych podminek. Nekdo musel, nekdo ne. Jan Werich a Jiri Voskovec mozna museli, mozna ne. Jeden z nich se vratil, druhy ne. Koho budete odsuzovat? Koho budete nazyvat zradcem? Ja nikoho. Ja na to nemam pravo. Vy take ne.
Zaverem bych Vam chtel rict, ze podle Vasich clanku a Vasich reakci, ctenar dostava dojem, ze chcete, aby zivot byl podle Jiriho Valtra. Jestli nekdo chce mit jiny zivot, tak je na spatne ceste.
Nepochybuji, ze mate "psaci" schopnosti a nadani. Mozna by jste ale mel ve svych budoucich prispevcich vynechat roli pana Valtra. Alois Jirasek take nebyl zadnym psohlavcem a psal dobre.

7380

31.12.2002 15:09

RE: První Štědrý den v Kanadě - dodatek

Jiri Valtr 209.?.?.?

Reakce na 7380

>Hodne diskuteru ma proti vasim clankum vyhrady.
Ano, vim to. Ale dnes rano jsem dostal za posledni tyden 48. e-mail, vyjadrujici mi podporu, takze se na hnuj snad jeste nehodim.
>Ja vim, ze jste rekl, ze se mnou nadale nebude diskutovat,
Ano, napsal jsem to. Prectete si ale nasi vymenu nazoru pod clankem O strachu a zbabelosti, ktera zacina mym dne 17.11. ve 3:55. Tam jsem uvedl, proc jsem diskuzi s vami uzavrel. Nebylo to proto, ze bych vami opovrhoval, jak to ted vyzniva, ukoncil jsem ji po ujisteni, ze jste nesoudny.
>Pan Nohejl sem posila vselijake prispevky, ktere by podle neho na >nas mely zapusobit a pripadne usmernit nas nazor na svet, Hitlera >a zidy.
Povetsinou s nim nesouhlasim, ale ve svobodne spolecnosti ma pravo kazdy rici, co chce. Pokud to prezene a nekdo ho zazaluje, soud to zvazi.
>Jeho prispevky jsou ale psany takovou ubohou cestinou, ze je tezko >tomu dat nejakou vahu a nebo verohodnost.
Souhlasim. Ja se nekdy zactu, ale mnohdy si radeji setrim oci. Odmyslim-li to, jak podivne pise carky, mam zato, ze jeho sloh neni zde uplne nejhorsi. U tech ostatnich vam to vsak nevadi, protoze s nimi nazorove souznite.
>Ja jsem ho na to chtel upozornit.
To nebylo upozorneni, to bylo zesmesneni.
>Pan Nohejl se k tomu nevyjadril, ale Vy jste mel ohen na strese.
>Myslim, ze napred jste se mel vyjadrit k Nohejlove cestine a
>potom bust do mne
Ja nemam pravo poukazovat bezduvodne na sloh. Vas jsem upozornil proto, ze pokud chcete nekoho kritizovat za carky, musite je nejdrive sam psat spravne. Zacal jste vy. Tot vse.
>Hodne se tady ted mluvi o anonymite. Pan Nohejl se podepisuje >celym jmenem, a celou e-mail adresou, takze jeho prispevky by >podle pana Hrdlicky a pana Stwory mely mit vetsi vahu, nez >prispevky tak zvanych anonymu,
Mozna jsem cvok a treba se jednou z toho proberu, ale zatim se zastavam tech dvou. (Mimochodem, neveril byste, co vsechno uz jsem musel precist, a to jenom proto, ze uvadim cele jmeno i sveho emilka! Ale nevadi mi to, mne hlavne zalezi na tom, abych sve jmeno pod svym nazorem nikterak nezasklival.)
>V dalsim svem prispevku jste mluvil o zrade, a ze kazdy emigrant
>je svym zpusobem zradce. Kdyz jsme se nejak ohradili (aspon
>nekteri z nas), tak jste nam dal najevo, ze si to nechceme
>uvedomit
Je to vec svedomi, a zalezi, jak kdo se k tomu postavi. Ja mam na to svuj nazor, a zatim mi ho nikdo nevyvratil, jak ja jsem nevyvratil vas. Na to prece mame oba pravo a o to nam prece nejvic jde, ne?
>Zaverem bych Vam chtel rict, ze podle Vasich clanku a Vasich
>reakci, ctenar dostava dojem, ze chcete, aby zivot byl podle
>Jiriho Valtra. Jestli nekdo chce mit jiny zivot, tak je na spatne
>ceste.
Hm, vy si myslite, ze po precteni vasich prispevku a jeste nekterych dalsich diskutujicich ja ten pocit nemam...?

Pane ..., asi z Brna (vidite, ani nevim, jak vas oslovit)! Odpovidam, protoze tento vas prispevek je slusny, neobsahuje zadne osobni narazky a je k veci. Dekuji vam za takovy pristup.


7388

1.1.2003 0:51

RE: První Štědrý den v Kanadě - dodatek

Brnak 68.?.?.?

Reakce na 7388

Pane Valtr,

muj komentar Vam chtel ukazat, ze pro Vas jestlize neco, nebo nekdo neni podle pana Valtra, tak to neni v poradku. Vy jste si sebou z Ceska privezl to prislovecne ceske: "Jestlize chces mit svuj vlastni nazor, tak mne rekni, a ja Ti ho dam." Tohle dost drazdi lidi, kteri prevzali vice liberarni heslo: "Live and let live."
Jinak Vam gratuluji k podpore, ktere se Vam dostava pres e-mail.

7399

6.1.2003 4:59

RE: První Štědrý den v Kanadě - dodatek

Baron 12.?.?.?

Reakce na 7399

Brnaku, kdyz se trosicku zamyslim nad 48 e-mails pro pana Valtra, nejak mi nejde do hlavy, proc tak malo lidi p. Valtra povzbuzuje na zvedavci [smích]

7515

6.1.2003 9:26

RE: První Štědrý den v Kanadě - dodatek

milo admsoft (zavináč) atlas (tečka) cz 194.?.?.?

Reakce na 7515

Možná mu je píše jeho alter ego. [smích]

(pro pana Valtra, jedná se o vtip, abyste se zase nerozčílil)

7523

31.12.2002 20:38

První Štědrý den v Kanadě - dodatek

3K 216.?.?.?

brnak to napisal vystizne.
Mr.Valter je pravdepodobne ucitel cestiny,ktory praktizuje na web strankach a je spokojny ,ked nam moze hodnotit pravopisnu ,slohovu a este hlavne nazorovu stranku.Pravdepodobne ma zo svojou manzelkou rozvrh hodin, a kazdy tyzden konferenciu,ale zatial som nevidel ziadne ohodnotenie.Mr.Valter v CS sa hodnoti od 1 do 5 ,v USA od A do F,ostatne mna moc nezaujima.
Vase zadostucinenie spociva v tom ,ze vam ludia reaguju na clanky,ci uz pozitivne alebo negativne ,lebo ludia z vaseho blizkeho okolia su z vas pravdepodobne pekne otraveny.Rad by som sa vas spytal co ste dosiahol za karieru tu v amerike,alebo v CS?Ako ste pripravil svoje deti do zivota a ci su spokojne s vami?Mozete odpovedat a tiez nemusite. Pri mnohych clankoch ,ktore som cital napisanych vasou rukou mi prichadzal na rozum vtip [vyplazený jazyk]ride chlap k doktorovy a ziada predpisat pol viagry ,lekar sa divi a ponuka na predpis celu viagru.Pacient [napr.Mr.Valtr] vsak tvrdi ,ze nepotrebuje jebat ,ze ide pisat na web stranku a tam potrebuje len podjebavat.
Podla mna tie vase dva clanky su fraska,prec? Vysvetlim-..Keby to bol jeden clanok ,je to poviedka a je to akceptovatelne.Dva clanky-asi takto ,oh prvy clanok nedava zmysel ,je to kravina ,rychlo pridat druhy clanok na vysvetlenie ,aby z toho bola story sentimento.Ludia reagovali na prvy clanok,co si to dovoluju?!Alibizmus Mr.Valter ,alibizmus
Pomoct,poradit ,prosim ,pred kazdym prispevkom,ktory chcete zverejnit pouzite celu viagru a po priblizne 3 hodinach zasadnite ku computru a bez stresu sa pustite do pisania.
Cao.

7394

1.1.2003 3:00

První Štědrý den v Kanadě - dodatek

3K 216.?.?.?

to Brnak to napisal vystizne ,patrilo pre clanok od Brnaka zo dna 31.12.02 ,ale triky predlozil dalsi clanok pred moj komentar,a s tym clankom ja nesuhlasim.
Soudruhu od teba sa taketo triky ocakavaju,kedy pojdes znova na skolenie do Moskvy?

7400

2.1.2003 18:14

První Štědrý den v Kanadě - dodatek

Mirek Dockal 207.?.?.?

Na tomto webu zacina byt diky nekolika osobnim konfliktum zbytecne husto. Presne jak napsal Stefan: kdyby to napsal nekdo jiny, tak by byl klid.
Pane Valtre: moc pekna povidka

7430

8.1.2003 23:20

RE: První Štědrý den v Kanadě - dodatek

stefan usdoc (zavináč) post (tečka) cz 65.?.?.?

Reakce na 7430

>Na tomto webu zacina byt diky nekolika osobnim konfliktum
>zbytecne husto. Presne jak napsal Stefan: kdyby to napsal nekdo
>jiny, tak by byl klid.

>Pane Valtre: moc pekna povidka
jo, protoze je zde moc kokotu (slovensky kohout), kteri budou
"podsoulozovat" stale nekoho. a kdyby se psal sebelepsi clanek, tak tito "kohouti" budou uz z principu tento hanit!!!
(musim psat slusne, at nekteri kluci nemaji mindrak z vulgarizmu!)
stefan

7593

8.1.2003 23:29

RE: První Štědrý den v Kanadě - dodatek

stefan usdoc (zavináč) post (tečka) cz 65.?.?.?

Reakce na 7430

>Na tomto webu zacina byt diky nekolika osobnim konfliktum
>zbytecne husto.

>Pane Valtre: moc pekna povidka

dodatek, uz se mi z tech dedku, plesnivych take chce lejnovat. ja mit tento sever, tak pokud bych mel"screenovat ci cenzurovat", co a jak se pise, pak bych patrne volili i KDO, at je cenzura dusledna!
(mozna tip pro majitele.)
stefan

7594

Příspěvků: 36

28.12. 04:58 Věra Kohoutová  První Štědrý den v Kanadě - dodatek
28.12. 12:12 Jiri Valtr  RE: První Štědrý den v Kanadě - dodatek
28.12. 05:02 3K  První Štědrý den v Kanadě - dodatek
28.12. 21:46 stefan  První Štědrý den v Kanadě - dodatek
28.12. 22:10 Alexandr Stelšovský  První Štědrý den v Kanadě - dodatek
29.12. 02:11 matej  RE: První Štědrý den v Kanadě - dodatek
29.12. 22:37 zizka  RE: První Štědrý den v Kanadě - dodatek
31.12. 06:22 matej  RE: První Štědrý den v Kanadě - dodatek
02.01. 01:15 Alexandr Stelšovský  RE: První Štědrý den v Kanadě - dodatek
28.12. 23:17 Jindrich Hrdlicka  První Štědrý den v Kanadě - dodatek
29.12. 04:02 Mikin  RE: První Sˇteˇdry´ den v Kanadeˇ - dodatek
29.12. 04:08 Jirka  RE: První Štědrý den v Kanadě - dodatek
29.12. 04:55 Vladimír Stwora  Skvělé odkazy
29.12. 07:48 Mikin  RE: První Sˇteˇdry´ den v Kanadeˇ - dodatek
29.12. 22:44 zizka  RE: První Sˇteˇdry´ den v Kanadeˇ - dodatek
29.12. 02:05 Sword  První Štědrý den v Kanadě - dodatek
29.12. 08:13 Rudi  První Štědrý den v Kanadě - dodatek
29.12. 16:30 Jiri Valtr  RE: První Štědrý den v Kanadě - dodatek
30.12. 08:40 db  RE: První Štědrý den v Kanadě - dodatek
29.12. 12:48 db  První Štědrý den v Kanadě - dodatek
29.12. 17:32 Jiri Valtr  RE: První Štědrý den v Kanadě - dodatek
30.12. 08:31 db  RE: První Štědrý den v Kanadě - dodatek
02.01. 16:41 Aja-vterka  RE: První Štědrý den v Kanadě - dodatek
02.01. 22:35 db  RE: První Štědrý den v Kanadě - dodatek
04.01. 22:59 Aja-vterka  RE: První Štědrý den v Kanadě - dodatek
30.12. 11:37 easttrader67  RE: První Štědrý den v Kanadě - dodatek
31.12. 05:34 Brnak  První Štědrý den v Kanadě - dodatek
31.12. 15:09 Jiri Valtr  RE: První Štědrý den v Kanadě - dodatek
01.01. 00:51 Brnak  RE: První Štědrý den v Kanadě - dodatek
06.01. 04:59 Baron  RE: První Štědrý den v Kanadě - dodatek
06.01. 09:26 milo  RE: První Štědrý den v Kanadě - dodatek
31.12. 20:38 3K  První Štědrý den v Kanadě - dodatek
01.01. 03:00 3K  První Štědrý den v Kanadě - dodatek
02.01. 18:14 Mirek Dockal  První Štědrý den v Kanadě - dodatek
08.01. 23:20 stefan  RE: První Štědrý den v Kanadě - dodatek
08.01. 23:29 stefan  RE: První Štědrý den v Kanadě - dodatek

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

56

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 120 čtenářů částkou 19 700 korun, což je 56 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010

IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Sčítání hlasů v USA zřejmě ovlivňuje Harry Potter26.11.20 17:00 USA 1

Virginie: Mezi 5:07-5:12 ráno po volební noci zmizelo 169.000 hlasů26.11.20 16:33 USA 0

Obama napadl Hispánce za masivní podporu Trumpa a následně to od Hispánců schytal 26.11.20 10:59 USA 0

Volební fact-checker Facebooku dal v roce 2017 cenu Bidenovi, zaměstnanci dotují demokraty26.11.20 10:11 USA 0

Nevadský soudce odsouhlasil, aby Trumpův tým předložil soudu své důkazy o volebních podvodech26.11.20 09:21 USA 0

Pensylvánská soudkyně pozastavila certifikaci výsledků voleb 26.11.20 09:05 USA 1

Sadistická vláda nám dovolí nadechnout se, než zase přiškrtí25.11.20 22:48 Česká republika 1

Vývoj náboženství ve světě 1946 - 201925.11.20 12:36 Neurčeno 2

Novinky.cz zase straší covidem v Polsku, skutečnost je zřejmě jiná25.11.20 11:07 Polsko 0

Neuvěřitelně otevřený článek o teroru politické korektnosti na Expres.cz23.11.20 18:31 Česká republika 3

Sidney Powell: It will be BIBLICAL - advokátka bez obalu odhaluje podvody ve volbách23.11.20 13:53 USA 3

Newsroom ČT24 má jasno: hurá, očkovat!22.11.20 11:13 Česká republika 8

Spacákova revoluce 2?20.11.20 13:08 Česká republika 3

Novináři používají agregát dýmu pro zdramatizování protestů20.11.20 12:25 Slovensko 5

Sčítačka hlasů v poslanecké sněmovně je cinknutá a upravuje hlasování20.11.20 04:14 Česká republika 1

Šéf protiteroristické skupiny navrhuje národní debatu o kriminalizaci pochybovačů o vakcíně19.11.20 23:14 Británie 3

TRUMP TRIBUTE II CZ19.11.20 14:45 USA 0

Na Slovensku střílí gumovými projektily do hlav lidem18.11.20 22:25 Slovensko 0

Ještě jednou President Trump18.11.20 22:13 USA 1

Vláda vyrobila další paskvil, obchody zavírají při zákazu vycházení17.11.20 17:34 Česká republika 4

Měnové kurzy

USD
21,96 Kč
Euro
26,16 Kč
Libra
29,33 Kč
Kanadský dolar
16,88 Kč
Australský dolar
16,17 Kč
Švýcarský frank
24,23 Kč
100 japonských jenů
21,07 Kč
Čínský juan
3,34 Kč
Polský zloty
5,85 Kč
100 maď. forintů
7,25 Kč
Ukrajinská hřivna
0,77 Kč
100 rublů
29,02 Kč
1 unce (31,1g) zlata
39 724,77 Kč
1 unce stříbra
512,42 Kč
Bitcoin
366 363,51 Kč

Poslední aktualizace: 26.11.2020 19:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 5 092