Diskuze k článku

Izraelští vojáci odhalují brutalitu armády

Příspěvků 17

15.6.2011 13:44

něco navíc

ad infinetum infinetum (zavináč) gmail (tečka) com 78.?.?.?

Ačkoli to páchá člověk, zdá se to naprosto nelidské. Nicméně snad nikdo z nás si nedělá iluze, že by US army nebo jiná válečná skvadra snad postupovala jinak, když jsou i videa kde se slovy "light 'em up, shoot em, watch that motherfucker, he's hit, no, there's a runner, light that motherfucker" sledují dění z kamery na UAV. Pro mě osobně z toho plyne jedna zajímavá věc, a to fakt, že tihle kluci se k tomu přiznávají sami, není to tak, že nějaké uniklé video na ně ukáže prstem. Tohle je jiné.

Ještě před pár lety, když jsem začal dění Izra-Pal sledovat víc, tak v dokumentárních filmech, kde se pokoušeli o to samé, tedy dostat z vojáků pravdu, tak nepochodili; vojáci byli naprogramovaní nemluvit o tom a tak existovaly různé důkazy, jen ne přímá výpověď "ano, je to takhle hrozné, dělám to, dělají to tak mí kolegové, a jsme v tom až po uši a je nám z toho na blití." Takže posun tu je. Já si stojím za tím, že úspěch a pokrok vždy spočívá v tom, že někdo udělá něco navíc. Architekt se nebude držet trendu a v záplavě jednotvárných staveb naprojektuje nějakou nadčasovou, inspiruje další, zažehne jiskru. Investor samozřejmě musí taky udělat něco navíc, a kromě vyhovění svým potřebám může třeba potlačit ego a zkusit zafinancovat něco nového. Ale někdo musí udělat něco navíc. Stejně jako se nic nezmění, dokud někdo z těch naprogramovaných trigger-happy soldátů neřekne, že tohle je už moc velký svinstvo, takovýhle věci páchat na civilistech. Ale to udělá něco navíc, jeho povinnost je jenom tam být, poslouchat rozkazy shora a nepřemýšlet nad nimi. Pokud bych měl uznat, že takhle specificky funguje armáda, a že v lásce a ve válce je vše dovoleno, dobře; ALE sama společnost přece takhle nastavená není (alespoň ne transparentně) aby nutila člověka dělat věci, které sám považuje za nelidské. Takže je jen na každém jednom z nás, jestli bude krást, podvádět nebo hůř. Tihle izraelští vojáci jsou ukázkou toho, jak i celý izra-pal konflikt je "unesený" a ovládaný menšinou, která jej udržuje, živí, topí mu pod kotlem. A ti sami si pod sebou větev řezat nezačnou. Musí to být tihle pěšáci, obyčejní lidé, kdo udělají každý jeden z nich něco navíc.

Stejně je to u nás pěšáků, komparzu politického dění, takového demokratického křoví. Každý jeden z nás může udělat něco navíc. Kdokoli z těch politiků může svolat tiskovku, postavit se a říct, tuhle zakázku jsem pustil, ačkoliv jsem věděl na stopro, že se to obrátí proti obci. Na výdaje za kancl jsem si vědomě přičítal i zcela osobní náklady, je mi z toho na blití, špatně se mi s tím žije, nechci se schovávat před pohledy vás, kteří to prokoukli a nechci lhát do očím těm, kteří mě považují za čistého. Můžete a nemusíte mi to věřit, ale křivý jsem do politiky nešel, jen jsem se pod tíhou těch sraček kolem podvolil taky.

246075

15.6.2011 13:46

RE: něco navíc

ad infinetum infinetum (zavináč) gmail (tečka) com 78.?.?.?

Reakce na 246075

Zodpovědnost za to, že ještě nemáme v obci kanalizaci, přesto že na to z rozpočtu již odešlo dost prostředků, tu zodpovědnost nesu já, a jediný, kdo mi v tomhle mém počínání nevyšel vstříc, je starosta sousedních prdelákovic, jiné rovné lidi bohužel jmenovat nemůžu, ti ostatní ať už se rozhodnou sami, zda na sebe hodí ten první kámen.

Z tohohle mi vyplývá, že buď je tady všechno v pořádku a my pěšáci si jen ty problémy cucáme z prstu, nebo je to skutečně v řiti ale nic nemotivuje ty, co jsou alespoň u nějakého malého, kdyby jen komunálního nebo regionálního kormidla, aby vstali a ukázali, co je chybně, co skřípe, co nezvládli. Já bych takovému člověku zatleskal. Už bych ho znovu k veřejným penězům do jakékoli funkce nezvolil, to ne, ale chtěl bych si poslechnout vše, co může říct, a nechal bych jej bez odsudků žít dál. Jenže čisté svědomí a čest není něco, co by se dnes nedalo ocenit penězi. Přesto si myslím, že kdyby se rovní lidé vyjádřili v takovémhle smyslu, a začalo to u koumnit a té lokální politiky, tak z ní pak můžou vykrystalizovat čistí, transparentní, ne extrémní, čestní lidé s těmi pár důležitými schopnostmi, jako finanční myšlení, vůdcovství atd. A ti, po zkušenostech s lokální, malou politikou, pokud se po letech prokáží dobrými výsledky, tak bude samozřejmě vhodné je pustit k většímu kormidlu.

Je to rozhodně lepší, než aby o věcech zásadních pro tento stát, spolurozhodovala blondýna tak prostá a vulgární, že i v posteli bych z toho byl nesvůj, lidé tak arogantní a neschopní sebereflexe, že z jakéhokoli rozhovoru je jasné, že kloudný dialog a vyslechnutí všech stran nelze očekávat na žádné úrovni jejich rozhodovacího procesu..

Já bych tedy začal od příkladů. Dnešním lidem nikdo nejde příkladem. A pokud ano, jsou to unesené, pokleslé cíle, jako být nejbohatší, jako ten a ten, mít to, co ten a ten... Ale stejně, jako se teď dobře prodává namakané tělo a tučné konto a červený sporťák atd., tak třeba by stačilo málo ke změně a pár příkladů, pár prvních, co udělají něco navíc, a zlomí ty pokleslé hodnoty, že i ovečky by víc slyšely na "nemám nemanželské děti, nemám firmu ani akcie firmy, která bude obecními zakázkami žít, chci převzít zodpovědnost za tuhle konkrétní funkci, oblast, chci být financován transparentně, a nic víc, než abych já a moje děti a Vy také, abychom mohli říct, že je to tu po nás jednoznačně lepší. Jakmile někdo ucítíte, že nejednám v zájmu nás všech, dostanete prostor o tom diskutovat a pokud i po mých argumentech budete trvat na změně, udělám místo dalším." Určitě tu přece existují lidé, co si svou prací čistě a rovně získali prostředky, aby mohli více lidem ve svém okolí říct a racionálně zdůvodnit a argumentovat, co a proč je podle nich řízeno slabě, s úniky, a od tohohle začít.

246076

15.6.2011 13:47

RE: něco navíc

ad infinetum infinetum (zavináč) gmail (tečka) com 78.?.?.?

Reakce na 246076

(už dneska poslední, slibuju)

Bylo by snem, kdyby si Kuba Vágner místo reklamy pro banku natočil na handycam video, kde bude lovit ryby a řekne jen "nabízeli mi horentní sumy, který by mě a moji rodinu zabezpečily na dvě generace dopředu, ale mě bylo jasný, že to není jen tak a nechci se ztotožnit s něčím, co slouží ke zbídačení nás všech. Nežádám nic víc, než abyste zkusili vzdorovat všem těm pokleslým způsobům, na víc jak na dvacet vteřin nemám, takže lidi, nekraďte a nelžete a nenechte se okrádat a ani si lhát. Politiky, bankami, starosty, kýmkoli. Já jdu na ryby. Kuba." a tohle by se přece šířilo stejně jako ty debilní virální videa, třeba o přemluvení báby, ať jde k volbám... ono i video, kde náš kníže usne, nebo o někom řekne, že je to černoprdelník, tak takový se šíří světelnou rychlostí.

PS: jo, to s tím Vágnerem mě fakt štve a mrzí a možná to dám ještě do pár příspěvků, než nad tím zlomím hůl.. ale pro mě je to jak... skoro jak kdyby Mirek Dušín znásilnil školačku, jak se pro mě zpronevěřil svýmu příkladu dobrýho, rovnýho mladýho člověka.

PPS: jak jste spokojení se svým místním politickým vedením?

246077

15.6.2011 15:16

RE: něco navíc

martas300 68.?.?.?

Reakce na 246077

Ja Vam mohu rict,ze s tim Jakubem Wgnerem jste me sokoval.Jeste jsme nedavno se zenou chvalili jeho povahu a pristup,a ted tohle.Ja myslel,ze kdyz nekdo udela porad pro National Geografic,tak by snad jiz nemel potrebu delat reklamu jeste bance.Ale buhvi,co ho k tomu motivovalo.

Jinak jeste k Vasemu prvnimu komentari.To co popisujete je utopie.Neumim si predstavit,ze by nekdo z vrcholnych politku,apod. priznal verejne nejake sve prohresky,jen proto ze se mu hnulo svedomi.Dnes se totiz cest,nejake moralni hodnoty a svedomi moc nenosi.Je to lehce vypozorovatelne i v rodinach mezi nejblizsimi pribuznymi,to ani nemusite sledovat politiku a spolecnost.A v takove spolecnosti,ktera postupne zahodila moralni hodnoty,nelze ocekavat,ze se nekdo zvedne a rekne uz toho mam dost,me svedomi mi jiz nedovoli dal lhat ci krast.

246083

15.6.2011 15:58

RE: něco navíc

ad infinetum infinetum (zavináč) gmail (tečka) com 78.?.?.?

Reakce na 246083

únor: http://www.tvspoty.cz/csob-jakub-vagner/
květen: http://www.tvspoty.cz/csob-jakub-vagner-bydleni/

Já si nemůžu pomoct, ale pro mě je to fakt rána pod pás, i ten jeho hlas je takovej čistej, nevinnej, to co dělá, kde všude byl, jeho názory co jsem mohl zatím vidět a číst... jakej byl můj šok, když na mě čučel z letáku v bance.. Já jsem přitom cílovka, mě to má dostat, mladý lidi, shání bydlení, ženěj se, jsou zvyklí cestovat, maj rádi dobrodružství... no hnus, velebnosti.

K tamtomu, vím, že to je utopie, ale z čeho si můžu vybírat? Volit malou, velkou stranu, nevolit, protestovat, neprotestovat... tím nic zásadního nezměním, ani v sobě, ani v lidech okolo. Podle mě to skutečně vzejít může jen z takové "cesty samuraje," tedy odspodu, když si někdo postupně získá svoji komunitu, upraví si představy o tom, co ho čeká, zhodnotí, jestli to má šanci na úspěch, a pak se zkusí pustit o něco výš.. mít ambice hned na státovládu, to je trochu přehecovaný, proto mi ta vysoká politika přijde ze strany obyčejných lidí jako nedotknutelná, jak tu vždy někdo popisuje, že je to bezradnost, protože se tam nahoře věci mění jen naoko... jasně, ale tak tam musí začít působit někdo zevnitř, nebo tam někdo alespoň proniknout a upozorňovat na to, že je tam jeden "z našich." To je jako Ron Paul, nemusím se vším souhlasit, a můžu jeho boj vidět jako předem prohranej, ale pořád tam alespoň někdo je, kdo říká něco, s čím rezonuju, a kdo mi ukazuje, že se tam lze dostat. Nejde si to vylhat a přilítnout tam zkratkou, jako Bárta, tomu lidi časem prokouknou.. Jde o to se tam propracovat a budovat si zaprvé základnu, která podporuje, a zadruhé charakter, který odolává větším a větším svodům a podrazům. Tohle je přece reálnější, nebo přinejmenším stejná utopie, jako myslet si, že jedním hlasem ve volbách dokážu tuhle zemi šoupnout na lepší kolej, nebo že stávkou se mi bude dařit ve finále líp.. A když už o sobě nechat vědět, tak proč to dělat pasivně, hlasovat, cinkat, když můžu zkusit udělat něco navíc, a zkusit se zapojit aktivně, tvořit? Za pokus to stojí, ne? Vrátit se k poslušnýmu volení/nevolení můžu vždycky. Pokusit se nahlodat aspoň trochu tu politiku, kterou ukradli lidem. Myslím, že kdokoli dobrej, kdo se bál jít do politiky s tím, že ho to zkazí a semele, tak by za tím měl jít. Kdyby měl skončit jako nejposlednější poradce místostarosty v oněch prdelákovicích, pořád bude jeho vliv a šance působit pozitivně na okolí větší, než při pouhém jednom volebním hlasu. Nemyslíte?

246091

15.6.2011 16:22

RE: něco navíc

martas300 68.?.?.?

Reakce na 246091

Nemyslim.Protoze za soucasnemo spolecenskeho usporadani to nezmenite.Tento system neporazite politikou,tento system porazite kdyz ho budete ignorovat,neakceptovat.
A hlavne,nejaka vetsi spolecenska zmena bude mozna jen na individualni urovni.Kazdy se bude muset zamyslet sam nad sebou,co chce,jake jsou jeho hodnoty,a hlavne si to uvedomit.Tento stavajici system dlouho nevydrzi,tak proc ho opravovat stejnymi nastroji ,jake sam pouziva ?

jen takovej malej citat:"Pokud by se většina lidí rozhodla pro cestu návratu, přestala konzumovat, chtít, hledat v životě tělesné prožitky, uspokojování smyslů, a dostala se na cestu Návratu, duše by odcházeli / postupně - podle úrovně svého snažení / a zůstávalo by zde stále méně lidí - duší, které by sloužili stále méně výkonnému aparátu politiky a jejího základního snažení - vydobytí a zachování moci / někoho /. Pak by se jejich boj o stále menší zbytky potenciálu např,zbohatnutí stal krutějším a postupně by docházelo a jednou i došlo ke změně společnosti."

Treba s tim nesouhlasite,ale lidstvo by se melo zavcasu trosicku duchovne obrodit.Tim nemyslim jit do kostela,ma na mysli jit vic do sebe.

246092

15.6.2011 16:54

RE: něco navíc

ad infinetum infinetum (zavináč) gmail (tečka) com 78.?.?.?

Reakce na 246092

My spolu sice papírově nesouhlasíme, ale já to možná jen blbě popsal.

Stejně jako Vy vidíte jedinou možnost v obracení jedince za jedincem na vyšší, duchovní chápání, uvědomění, tak já si myslím to samé, a navíc, že v tom velmi pomůže vzor, příklad hodný následování. A ten nám tu chybí. Takže ne si tu obrodu nechat pro sebe, ale snažit se působit i na ostatní. Nemám na mysli skrz nově založené církve a hnutí, prostě se zapojit do rozhodovacího procesu v komunitě, zhodnotit, kdo jej vede a jak jej vede, a pokud mám za to, že bych to dělal s lepším výsledkem pro komunitu, tak se do toho zkusit zapojit. To, že politika je na nejnižší i nejvyšší úrovni jako nástroj stejně tupá a pro tohle nevhodná, tak to Vám nemůžu potvrdit ani vyvrátit, dokud s tím neudělám osobní zkušenost.

Za citát díky - odkud je? To je ta nejhorší situace, když tu někdo ocituje něco zajímavýho, a nedá sem zdroj.-) Souhlasím, že větší změna bude možná jen na individuální úrovni, ale vzor a příklad přece může jen dopomoci k takové obrodě? Nebo Vám jde o ten nástroj, že politika to prostě není a nebude a nemůže být, na jakékoli úrovni? Že se nemůže skrz politiku stát někdo příkladem, vzorem hodným následování?

Vy jste musel hodně přečíst, já se snažím taky číst, ale to přeci už samo o sobě značí, že nám někdo jde/šel příkladem, někdo zkoumá a bádá a pak místo aby se duševně povýšil "pouze" na individuální úrovni, tak svůj názor šíří okolí, třeba přes papír. A přece kdybyste neměl co číst, a ani já nečetl, tak se do tohohle bodu třeba taky dostaneme, jinak, ale podle mě jednoznačně komplikovaněji. Na tom se, myslím, shodneme, že kdo napsal ty knihy, pro Vás nebo pro mě tak inspirující, že nás přinutily přemýšlet a dál bádat a zvažovat co je to správné, tak ten autor je bezpochyby příkladem, vzorem, ne?

Proč by stejně tak nešlo uchopit snažení jednotlivce o šíření obrody skrze tu malopolitickou platformu? Čtenáře kniha jen tak neosloví, musí si ji najít, nějak se k ní dostat, stejně tak politiku lze celý život ze svého života vynechávat, ale je to taky nástroj, který se dá využít k motivaci, směřování a obrození, i kdyby jen úzkého okolí.

246095

15.6.2011 18:10

RE: něco navíc

Lin 85.?.?.?

Reakce na 246095

Vaše debata se mi moc líbí. Jak to tak čtu, jeví se mi, že se shodujete, akorát máte každý jiný náhled, což je úplně v pořádku. Důležité je, že chcete docílit téhož. A lidé jsou různí, s různým posláním, ke kterému patří i "vrozené" vlohy. Někdo je mistr slova, někdo výborný organizátor, někdo mistr ve fyzické práci. Jestliže pane Infi (máte dost složitý nick [smích] ) cítíte, že se chcete "projevovat" právě takhle, pak to udělejte. Je to vaše rozhodnutí a vaše cesta. Marťas vás správně upozorňuje, s čím vším se na ní můžete potkat. Vstoupit "čistý" do současné "vyšší" politiky a vydržet v ní je totiž i podle mne nemyslitelné. I když vynecháme nějaké semletí nebo přímo vyšoupnutí, nebudete moci pracovat, protože nenajdete partnery, kteří by o to stáli - nebo vám vůbec rozuměli. V komunální politice to možná budete mít lehčí, tam se snadněji můžete obklopit lidmi, kteří vás znají (a vědí, jaké činy už za vámi stojí), věří vám (a vy jim) a kteří vám budou rozumět. Ovšem - určitě narazíte na molocha státního aparátu, který z vás bude vytrvale vysávat sílu i odhodlání a také na věčné stěžovatele z řad občanů (těm se nelíbí nikdo a nic, líbí se jen sami sobě a myslí si, že svět se točí kolem nich). Ale...za pokus to stojí, pořád lepší, než nedělat vůbec nic. Držím palce. [smích]

246101

15.6.2011 21:13

RE: něco navíc

ad infinetum infinetum (zavináč) gmail (tečka) com 78.?.?.?

Reakce na 246101

Jo, je to tak, jak říkáte, i stanovisku Marťase rozumím. Vzít si ponaučení, nechat si poradit, ale pak se po rozumné úvaze do něčeho pustit. S tou špínou, molochem a nespolupracujícími/nepřejícími lidmi je to úkol o to těžší, ale pořád podle mě stojí za to, se o něco pokusit. Nota bene když to člověk vezme s pokorou, tak ten individuální růst půjde ruku v ruce, jak se bude muset vypořádat s těmi nástrahami... uvidíme. A za palec dík.-)

246121

15.6.2011 18:23

RE: něco navíc

martas300 68.?.?.?

Reakce na 246095

Poslyste,ja nejsem nejakej mudrc,a uz vubec ne sectelej,to jsou tady jini borci,kteri maji nastudovano.Sice ctu hodne,ale nekterejm lidem se tady skutecne nevyrovname.
Ten citat mam z jednoho komentare,podobne smyslejiciho cloveka.Jinak pokud mate zajem,hodne o tom diskutujeme na techto strankach
http://hledani.gnosis9.net/
to abychom zde nedrazdili duchovnem,nekteri lide jsou na to dost citlivi.

Jinak ja Vam rozumim,co se snazite rict tim prikladem,a ano nekteri autori me mohou byt prikladem.Ale naucil jsem se taky nikomu nic nevnucovat,uz jsem se mnohokrat spalil.Pravda boli,a kdyz ji nekomu servirujete,vetsinou se setkate s negativni reakci.Proto ti,kteri chteji jit prikladem,museji byt i odvazni,a odolni vuci tem negativnim reakcim.Neni to lehke,a mnoho lidi se do toho nehrne,a ti co se pokuseji otevrit lidem oci,mnoho jich toho poo case necha.
Takze otevirat dnes lidem v politickem prostredi,je dle meho nazoru mlaceni prazdne slamy.Kazdej trochu poctivej clovek toho po roce necha.A mimochodem,Ron Paul je taktez muj favorit,sleduju obcas i jeho projevy,ale taky ho pri minulych volbach medialne pohrbili.Cili muzete videt sam,kam vede snaha lidem otevrit oci.

246103

15.6.2011 22:03

RE: něco navíc

ad infinetum infinetum (zavináč) gmail (tečka) com 78.?.?.?

Reakce na 246103

Mudrc nemudrc, dík za link, a u mě je teda rozdíl jen v tom, že já jsem ještě na někoho tak ignorantskýho nenarazil, kdo by si nenechal rozumně domluvit, takže mám ještě ideály.-) ale on už mě někdo vyvede z míry.-)

No a Ron Paul... já si od začátku vážil toho, že co říká, myslí vážně. Bavilo mě odhalovat ty podrazy na něj. Když třeba Reuters informovalo, jak odmítl udělit medaili pro Matku Terezu... a jak je zvykem už nezmínili PROČ. Protože ústava tohle odměňování nedovoluje krýt z kapes daňových poplatníků. Jakmile teda hlasoval proti, tak sáhl do vlastní kapsy a vyzval ostatní kongresmeny, aby když ústava tohle neumožňuje, tak aby bezpochyby dobrou věc podpořili sami. On totiž není politik, se vším tím doublespeakem a horou másla na hlavě, se sekretářkou pod řečnickým pultem, atd. Je to státník, brání ústavu a vychází z ní, ctí ji. Já to beru pro srovnání podobně jako (a teď to velice zobecním a zjednoduším) jako desatero. Nejsem křesťan, ale jako soupis obecných morálních zásad to prostě sedí, stejně jako ústava, kterou Ron Paul tak brání, a chce její dodržování, tak ta taky funguje jako kvalitní základ a nástroj. Ale křesťani na desatero a reps a democrats na ústavu nabalili tolik bulšitu, že lidi už nekoukají primárně na ten původní význam. U toho mělo zůstat, nic víc potřeba nebylo, rozhodně světu neprospělo, jak to tyhle entity ohnuly. Útočnou válku musí schválit kongres. Hahá, fuck off constitution, budem tomu říkat dynamická vojenská akce nebo jakej to vymysleli zmetek, no a kongresu se ptát nebudeme. Nevezmeš božího jména nadarmo... fuck off desatero, pět zdrávasů, pusť nějakou korunu tady do toho talíře a Bůh ti odpustí. In God We Trust, máme to na penězích, God Help Us, aby ty naše stealth bombardéry někdo nesestřelil.. A Ron Paul tak nahlas jak jen může, říká: tahle válka je protiústavní, patriot act je protiústavní, Food and Drugs Administration je propletená v nejvyšším vedení s korporacemi asi jako velikonoční košík na kraslice... a tisíc dalších věcí, ohledně FEDu atd. A poslouchá a rezonuje s ním desetitisíce jeho fandů, hodně lidí s jeho názory souhlasí skrz videa a zprávy na netu, které si najdou samozřejmě jinými kanály než skrz masmédia, ale to je asi tak všechno... on už nemůže vystrčit hlavu víc, protože má sakra pět dětí a je to zodpovědnej táta, a ví, že když je někdo skutečně nepohodlně pravdomluvnej, ty olověný breberky maj tendenci kolem něj jen svištět. Představte si, že by tam místo Obamy byl Paul, v Afghánu, v Iráku a v Libyi by ubývali US vojáci, probíhal by audit FEDu, to se prostě neslučuje s tím, aby Ron Paul měl stále hlavu na svým krku.-(( A s tím že ho vždy pohřbí média... teď jsem dočetl Piráty Karibiku od Tariqa Aliho a tam je statement, že jedině Al Jazeera a venezuelská Telesur nejsou vlastněný nadnárodkama (NewsCorp, Disney..).

246126

15.6.2011 22:04

RE: něco navíc

ad infinetum infinetum (zavináč) gmail (tečka) com 78.?.?.?

Reakce na 246126

PS: a když si vezmu tu falešnou objektivitu, kterou prezentuje AlJaz, a na kterou jsem i já skočil tenhle únor nebo leden, když poskytovali to nejobsáhlejší pokrytí Tunisu, Egypta atd... no tak nám zbývá jen ta jediná Telesur... a na tu mimo Venezuelu snad nikdo nekouká.. Ron Paul je teda pro mě jeden z těch příkladů, hodných následování, jeden z těch vzorů. Z těch, co udělali něco navíc.

246127

15.6.2011 18:04

RE: něco navíc

ppppp 178.?.?.?

Reakce na 246076

>Zodpovědnost za to, že ještě nemáme v obci kanalizaci, ...

Kanalizácia je dobrá v meste, ale dedine často škodí. Predstavuje vodný skrat, vysušuje lokalitu, podporuje plýtvanie vodou. Exkrementy ide spracovať aj suchším spôsobom, ak je dosť miesta, alebo použiť malé čističky. Voda potom ide použiť na zavlažovanie, a nemusím ju povinne odviesť do kanála. Dosť na tom, že vymysleli, že aj za dážď treba platiť.
Kanalizácie je pre redšie osídlené oblasti, kde nie sú bytovky nedobré riešenie. Čo tak Bulharsko, tam vedia oveľa lepšie, čo je dažďová voda. Nemá zmysel všetko centralizovať, a odvolávať sa, že vo väčšom ide všetko lepšie. Stačí, ak vyhodnotíme kvalitu produktov dnešných veľkofariem a veľkochovov. GMO, Éčka, ATB aj so súvislosťami, a ďalšie "centrálne" veľkoskratky.
Uvažujem, že dokedy asi potrvá doba voľne behajúcich sliepok a voľne rastúcich stromov v záhrade.

Pardon za off topic, ale keď tá kanalizácia, tak aj reakcia.

246100

15.6.2011 22:19

RE: něco navíc

ad infinetum infinetum (zavináč) gmail (tečka) com 78.?.?.?

Reakce na 246100

Dobře, že jste to řekl. Já jsem si koupil kus půdy v menší obci, abych měl kam utéct z kanceláře, a jak jsem projížděl výroční zprávy od starosty a územní plán apod., tak právě jako největší akci tam řešili už několik let zpožděný projekt kanalizace, kdy v tom mizí peníze a nic hmotného lidi neviděli. Psal jsem to tedy bez přemýšlení o smyslu, což bylo už z podstaty špatně, jak říkáte ta kanalizace není pro každou situaci to nejlepší řešení... ALE... je snad lepší než trativody, ne? A prosaky z jímek? Tam ke mně na kopec se s trubkami nikdy nedostanou, a když jsem viděl že za kompostovací toaletu dám ke třiceti tisícům, tak jsem začal přemýšlet jaké další mám možnosti..

246128

16.6.2011 18:31

RE: něco navíc, kanalizace a toalety

ppppp 178.?.?.?

Reakce na 246128

Chce to ješte další level. Když je toaleta suchá, tak trativod vypadá úplne jinak, zvlášť, když je udelaný jak treba. Také obsah jímky vypadá zcela jinak, když tam nejde obsah toalety, ale jenom pračka redená dešťem. Prosaky? Nekorektní argument. Kanalizace muže mít také prosaky, když se udelá jako jímka s prosakem. Za sociku to takhle delali skoro schválne, aby nemuseli tolik čerpat a vozit "príliš rídkou" vodu, proste chteli vozit koncentrát. Nejde argumentovat nepoctivým rešením, a kvuli špatné aplikaci myšlenky udelat špatnou generálne i myšlenku. Separační toalety (oddelující tuhou a kapalnou složku) stojí kolem dvacet tisíc(treba z Brna), ne tricet, berou ho na zahrady a podobne. Zastávám koncept suché toalety, tam, kde to nevadí, cena ješte menší, než to separé.

246197

17.6.2011 2:03

RE: něco navíc, kanalizace a toalety

ad infinetum infinetum (zavináč) gmail (tečka) com 78.?.?.?

Reakce na 246197

Máte recht, o hajzlech se mám ještě co učit.-)
Ne, teď vážně, dík za ten tip i rady, já jsem teprve nedávno přešel z města "na samotu u lesa", takže si nechám poradit.

246237

15.6.2011 17:27

díky za článek

r.m. 94.?.?.?

je vidět, že v každé lidské skupině se najdou odvážní a myslící jedinci
všude jakoby vládl jen jeden typ omezených mentálů....že by nějaká globální sekta? [oči v sloup]

246099

Příspěvků: 17

15.06. 13:44 ad infinetum  něco navíc
15.06. 13:46 ad infinetum  RE: něco navíc
15.06. 13:47 ad infinetum  RE: něco navíc
15.06. 15:16 martas300  RE: něco navíc
15.06. 15:58 ad infinetum  RE: něco navíc
15.06. 16:22 martas300  RE: něco navíc
15.06. 16:54 ad infinetum  RE: něco navíc
15.06. 18:10 Lin  RE: něco navíc
15.06. 21:13 ad infinetum  RE: něco navíc
15.06. 18:23 martas300  RE: něco navíc
15.06. 22:03 ad infinetum  RE: něco navíc
15.06. 22:04 ad infinetum  RE: něco navíc
15.06. 18:04 ppppp  RE: něco navíc
15.06. 22:19 ad infinetum  RE: něco navíc
16.06. 18:31 ppppp  RE: něco navíc, kanalizace a toalety
17.06. 02:03 ad infinetum  RE: něco navíc, kanalizace a toalety
15.06. 17:27 r.m.  díky za článek

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

57

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc říjen přispělo 129 čtenářů částkou 19 970 korun, což je 57 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010

IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Vážení čtenáři,
děkuji všem, kteří přispěli. Máme poslední pracovní den před koncem měsíce a my máme vybráno jen něco přes polovinu. Prosím, zvažte případný příspěvek na tento web. Děkuji.

Ve zkratce

Ve francouzském Nice útočil muslim ve jménu víry29.10.20 21:39 Francie 0

Hrdinství na Nově27.10.20 12:44 Česká republika 6

Poučme se, co způsobil totální lockdown v Izraeli26.10.20 00:42 Izrael 4

Jak u Prymulových hrabou a hrabou (pod sebe)24.10.20 18:21 Česká republika 5

Poskytovatelé hudby prý řeší nadřazenost bělochů. Písně čeká přísná kontrola24.10.20 10:04 Neurčeno 6

Soud dnes rozdal podmíněné tresty oběma autorům nápisu v Letech23.10.20 21:43 Česká republika 0

Vipná analýza Prymulova kiksu23.10.20 18:35 Česká republika 7

Prymulův konec? Neradujme se předčasně23.10.20 13:06 Česká republika 2

Sám Prymula náhubek neměl a chodí do restaurace i přes to, že je zavřel23.10.20 08:35 Česká republika 11

Na Slovensku testují "když budeš hodný, můžeš ven" - hlavní cíl hysterie kolem koronaviru22.10.20 21:22 Slovensko 2

Udavač volal linku 158 na chlapa bez náhubku22.10.20 21:14 Česká republika 4

AGENDA 2030 – TVŮRCI NYNÍ ZHODNOTILI SVÉ ZRŮDNÉ PLÁNY22.10.20 13:37 Neurčeno 0

Plánovaná demonstrace 28. října v Praze22.10.20 08:53 Česká republika 0

Bělorusko versus Česko21.10.20 20:43 Neurčeno 13

Česko žádá o pomoc21.10.20 13:25 Česká republika 9

Za polibek bez náhubků 400 euro20.10.20 17:33 Itálie 5

Soud v Německu rozhodl, že omezit zavírací dobu restaurací není opodstatněné19.10.20 21:32 Německo 4

Co je s panem prezidentem?17.10.20 09:47 Česká republika 7

Je třeba říci dost, burcuje Klaus. Nejsme ve válce, nestrašte mrazáky s mrtvolami14.10.20 11:11 Česká republika 3

Erouška je pochybná aplikace s placebo negativním efektem14.10.20 10:15 Česká republika 5

Měnové kurzy

USD
23,45 Kč
Euro
27,34 Kč
Libra
30,28 Kč
Kanadský dolar
17,56 Kč
Australský dolar
16,44 Kč
Švýcarský frank
25,58 Kč
100 japonských jenů
22,40 Kč
Čínský juan
3,49 Kč
Polský zloty
5,92 Kč
100 maď. forintů
7,43 Kč
Ukrajinská hřivna
0,82 Kč
100 rublů
29,67 Kč
1 unce (31,1g) zlata
43 807,43 Kč
1 unce stříbra
546,39 Kč
Bitcoin
318 090,95 Kč

Poslední aktualizace: 29.10.2020 19:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 3 900