Diskuze k článku

Proč nikdy nebudu bohatý

Příspěvků 43

8.12.2002 10:10

Procˇ nikdy nebudu bohaty´

Mikin mikin (zavináč) yknet (tečka) yk (tečka) ca 199.?.?.?

Mel bych k tomu jen nekolik pripominek. Ja sam jsem ziskal nove opravneni k nakupu pusek a munice a k drzeni "restricted weapons" (pistoli) ktere uz vlastnim pomerne snadno. Slozil jsem totiz pisemnou a praktickou zkousku hned napoprve a proto jsem nemusel chodit do zadneho kursu. Rovnez me nenavstivila policie ani dalsi podobne hruzy me zatim nepotkaly. Vse je tedy v poradku ? Rozhodne ne !!!
Tady "na sever od 60" (rovnobezky) neco takoveho muze tezko fungovat. Hranice s Aljaskou je (krome dvou silnicnich prechodu) jen cara na mape. Propasovat se da cokoliv. Lide kteri ziji v bushi maji nezamcenou a nabitou pusku oprenou na verande hned vedle motorove pily. A indianum to muze byt uplne ukradene. Ti zadny test psat nebudou........
Navic je tu financni stranka. Ten puvodni odhad myslim nebyl tak nesmyslny. Neni to prece jen otazka computeru - samotne vydavani a overovani prukazu by par milionu stalo. Jenze vlada chtela, aby to zaplatili sami drzitele zbrani na poplatcich. Drzitele zbrani se k tomu ale nemeli, tak vlada zpanikarila a nabidla doslova "v hodine dvanacte" registraci zadarmo. A ted - kdo to zaplati ?
Ja sam v tomhle mam rozdilne pocity. Nekdy si myslim, ze by byla nejlepsi takova vyse osobnich svobod jako v USA.
Potom si zase vzpomenu na dobu pred nekolika lety, kdy me vyhrozoval vrazdou (brokovnici) clovek postizeny manio-depresivnim syndromem. Tedy clovek, ktery by si dnes tu brokovnici ani nemohl koupit. Ja vim, mohl by ji treba ukrast.
Tak nevim co si o tom vsem myslet. Poradi me nekdo ?

6599

8.12.2002 17:46

Odpoved Mikinovi

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 24.?.?.?

Reakce na 6599

Jednotlivé provincie mohou mít různé předpisy (mimo těch fereálních) pro držení zbraní. Věřím, že v North Teritory je to jendodušší, než v Ontáriu. Já jsem popsal situaci, jak vypadala v roce 1993, když jsem žádal o zbrojní průkaz v Ontariu. Jak to je dnes, přesně nevím. Předpokládám, že šroub se spíše ještě utáhl.

Osobně jsem zažil návštěvu policie, která kontrolovala, zda kovová skříň, kde měla být pistole uložena, má dosti pevný zámek,je dosti těžká a dosti pevně přikurtovaná ke zdi, aby se nedala odnést. [pláč]

Co se ceny týče, všimněte si, že nikde nebylo popsáno, co všechno taková registrace obnáší. Mám zato, že důvod byl ten, že vlastně není o čem psát. Ten registr je opravdu jenom jedna malá pitomá aplikace s databází.

Vydávání průkazů - to jsou plastikové kartičky, které, jak jsem popsal, provádí jiná firma. Kartičky se posílají poštou, stejně jako zbrojní průkazy. O to se stará firma, která ty kartičky vyrábí. Náklady na výrobu jedné karty nepřekročí několik dolarů včetně poštovného.

Ověřování spočívá v možnosti naťukat na kterýkoliv počítač připojený na internetu číslo a dostat z databáze zpátky detailní údaje. Možná přes SSL. Je to tak primitivně jednoduché, že proti tomu je kód tady ve Zvědavci asi 50x složitější a rozsáhlejší.

Oni k tomu připočítavají ještě náklady na reklamu, tam jde opravdu o par milionů, ale to je strašný podvod. Jaká reklama? Nejde přeci o zboží, o kterém se zákazník může rozhodnout, zda si jej koupí nebo ne. Ta registrace je povinná, nač vyhazovat peníze za reklamu?

6610

8.12.2002 19:35

RE: Odpoved Mikinovi

Mikin mikin (zavináč) yknet (tečka) yk (tečka) ca 199.?.?.?

Reakce na 6610

Asi to tak je. Ty predpisy a sam "Bill 68" jsou sice federalni ale podle toho co pisete se zda, ze provincie mohou "pritvrdit". Anebo je to tim, ze cely ten novy zakon byl sity na miru pro velka mesta na jihu Kanady s vetsi zlocinnosti. Ve venkovskych oblastech a hlavne na severu, kde pro mnoho lidi je puska jen beznym naradim, vetsina lidi zatim nic nezaregistrovala a vlada ani policie zatim nevi jak dal. To me asi pred mesicem rekl clen R.C.M.P.
Ta reklama o ktere pisete se me zda byt takovy zoufaly pokus napravit neco, co Allan Rock zprasil.......

6616

8.12.2002 18:42

Proč nikdy nebudu bohatý

R. 24.?.?.?

Len tak pre zaujimavost: Vo Svajciarsku dostavaju ludia zbrane priamo od vlady. Kazda rodina zo zakona MUSI vlastnit zbran! Je to ich system domobrany. Predchadza tomu 'vojenska sluzba', ktora trva asi 2 dni (tusim) a spociva v kurze narabania so zbranou.

6612

8.12.2002 21:02

Proč nikdy nebudu bohatý

zdenek 66.?.?.?

a to se jeste usetrily penize nevytvorenim komise, ktera by vysetrila, jestli komise poverena vlastni registaci zbrani pracuje efektivne.

6620

8.12.2002 21:32

Proč nikdy nebudu bohatý

Dada info (zavináč) jgstrade (tečka) cz 195.?.?.?

Jsem prodejcem zbrani v Ceske republice a dosud jsem zazil dva zbrojni zakony. Od 1. ledna 2003 (tedy za par dni) bude platit zakon nový a paneboze chran nas pred dablem stokrat kamenovanym.
Pod ctihodnou zaminkou sladeni naseho zbrojniho zakona s normami EU vytvorila nase exekutiva ruku v ruce se zakonodarci opet jednu z legislativnich perel. Je-li jeho cilem znemoznit v CR podnikani se zbranemi je to potom ta prava pravni norma. Nekolik konkretnich ustanovení: Vsechny subjekty skladujici zbrane musely investovat nemale prostredky do pasivniho zabezpeceni (dvere, mrize, EZS) a nyni novy zakon vyzaduje u skladovych dveri tridu odolnosti 4 (tj prileti balisticka raketa, zasahne dvere, ty nadskoci a dopadnou zpet neposkozene- to je samozrejme nadsazka)tyto dvere stoji statisice a nema je nikdo z prodejcu ale ani zrejme zadny sklad policie.
Zavadi se evidence streliva - opet budeme od zakazniku vyzadovat osobni udaje, navic tyto udaje nebude kam psat, protoze evidencni kniha zbrani a streliva je pro zapisi streliva naprosto nevhodna ( jak tvurcum bohuzel uniklo) jediny vysledek bude, ze pres nesmirny a nesmyslny narust administrativy podnikatele bude schpen policii na dotaz sdelit, ze Franta Novak si 15x za rok koupil náboje 9mm Luger (tim vyrazne obohatime svetovy mir).
Dale se zavadi povolovani zbrani - s volnym nakupem je konec, ale opet je ten system primo skvely. U lidi co jiz maji zbrojni prukazy se po novem roce v pripade zadosti o nakup nove zbrane bude opet overovat bezuhonost ( vypis z rejstr. trestu) a spolehlivost (mj povest z mista bydliste) a uvede-li zadatel do zadosti duvod vydani zbrane takovy, co je uveden v zakone ( a ukazte mi blbce co uvede nejaky jiny), policie ono povoleni musi vydat. Neni tedy v zakone uvedena moznost, ze by policie mohla nad uvedenym duvodem premyslet.
U nových zadatelu o zbrojni prokaz probiha uplne stejna procedura a kdyz mu ho policie vyda a on si bude chtit koupit zbran, zacne cela procedura vzapeti znovu - at zije byrokracie.
Dalsi perla - v zadosti o povoleni nabyti vlastnictvi ke zbrani(tak to zakon fakt nazyva) je uveden typ zbrane ale predevsim jiz vzrobni cislo. Takze prijde zakaznik vybere si zbran, kterou chce koupit, vyplni zadost a odejde na policii, Ta ma 30 dnu na povoleni. Takze obchodnik aby schovaval 30 dni zbran o ktere ani nevi zda bude povolena, A druhy den prijde jiny zakaznik a treti den.... a za mesic jste docela pekna uschovna zbrani.
Nechci dale unavovat, protoze je toho mnohem vice. Novy zakon je to nejhorsi co jsem dosud na useku zbrani videl, je to nefunkcni hybrid, delajici z obcana nesvepravneho jedince, nesmyslne zatezujici podnikatele ale i napr. bezpecnostni agentury a prinasejici rovnez neumerne navyseni agendy spravnich oddeleni policie, na coz neni policie ani pripravena.
Jakoby tvurci zakona byli v Kanade na kukajde.
Soucítím se vsemi slusnými Kanadany a buh bud milostiv ceským priznivcum zbrani.

6621

8.12.2002 22:20

Strašné

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 24.?.?.?

Reakce na 6621

Všimněte si, že vlády obou zemí se chovají podobně. Cílem je udělat získání zbraně pro občana téměř nemožné. Tak nějak se nemohu zbavit dojmu, že vše souvisí se vším, že ty tlaky a ta buzerace na nositele zbraní jsou v souladu s potlačováním lidských práv a nástupem totality.

Pochopitelně, že pro vládu jsou neozbrojení občané, vydání na pospas komukoliv, lepší, než ti ozbrojení.

A jako obvykle, vše se zdůvodňuje blahem občanů. Pořád stejná písnička. Čím dál ohranější, ale pořád znovu opakováná.

Jak dlouho si to necháme líbit? Obávám se, že ještě dlouho.

Musím přiznat, že v tomhle je Amerika pořád ještě nejliberálnější - pominu-li Švýcarsko. Ovšem i tam, v USA sílí snahy o odzbrojení. Naštěstí tam mají v nošení zbraní tradici a mají to zabudováno přímo v ústavě. Domnívám se, že i v Americe dojde časem ke změně. Na rozdíl od jiných zemí ale zákaz vlastnit zbraně bude tam vyhlášen až jako poslední.

6629

9.12.2002 10:15

RE: Strašné

Jirka ji_bo (zavináč) yahoo (tečka) com 66.?.?.?

Reakce na 6629

> Musím přiznat, že v tomhle je Amerika pořád ještě nejliberálnější -
> pominu-li Švýcarsko. Ovšem i tam, v USA sílí snahy o odzbrojení.
> Naštěstí tam mají v nošení zbraní tradici a mají to zabudováno přímo
> v ústavě. Domnívám se, že i v Americe dojde časem ke změně. Na
> rozdíl od jiných zemí ale zákaz vlastnit zbraně bude tam vyhlášen
> až jako poslední.

Naštěstí? A viděl jste dokumentárně-komicko-tragický film "Bowling for Columbine"? (Autorem, "hercem" i producentem je Američan Michael Moore, http://us.imdb.com/Title?0310793.) Mimochodem, o Kanadě se tam na rozdíl od velmi silné kritiky USA mluví naopak pozitivně - bráno z pohledu minimálního počtu obětí zastřelených pomocí střelné zbraně rukou vraha. (I když je zvláštní, že vámi zmíněné události na Ecole Polytechnique v Montrealu docela důkladný Moore ignoroval.)

6648

9.12.2002 10:53

RE: Strasˇné

Mikin mikin (zavináč) yknet (tečka) yk (tečka) ca 199.?.?.?

Reakce na 6629

No ja to za tak strasne nopovazuji. Cely ten Bill 68 prosel v parlamente diky tomu, ze ho podporovala vetsina poslancu. Vetsina obyvatelstva Kanady zije totiz ve velkych mestech na jihu a vetsi kontrolu zbrani podporovala. Tak nejak ma demokracie fungovat - s tim nemam problem.
V Kanade (stejne jako v USA) ale existuje instituce ktera zajistuje aby lidnate staty nebo provincie nemohly "dupat" po tech malych. A to je Senat. Ovsem v Kanade neni Senat svobodne voleny ale senatori jsou dosazeni vladnouci stranou. Tim padem v nem sedi vetsinou liberalove kteri v tomto pripade pochopitelne nezasahli.
Souhlasim tady s pozici Reform Party ktera chce Senat voleny tak jako je tomu v USA.
Cele prosazeni Bill 68 povazuji za velke selhani jinak celkem dobre fungujici kanadske demokracie.........

6653

9.12.2002 3:33

Proč nikdy nebudu bohatý

klement danda dandak (zavináč) shaw (tečka) ca 68.?.?.?

100% tentokrat s vami souhlasim pane Stwora!!
A zejtra chteji odsouhlasit Kyoto. Podle vzorce 1 bil/2mil bude stat Kyoto 100 trilionu dollaru a kanadska ekonomie prestane existovat.

6642

9.12.2002 10:47

Proč nikdy nebudu bohatý

easttrader67 easttrader67 (zavináč) metacrawler (tečka) com 193.?.?.?

Nechci nikomu predpisovat jak ma myslet o zbranich jen bych mozna trochu upozornil na to ze je rozdil kde clovek prave zije. Nevidim absolutne zadny duvod proc by si kazdy kdo umi prave cist a psat mohl v Evrope koupit zbran. V Kanade a casti USA to je mozna jinak. V metropolitnich area NY, LA, etc. bych to videl jako v te Evrope. O Kanade prilis malo vim, (az na ty srandy co ovlivnuji CAD[smích]

6651

10.12.2002 10:04

RE: Proč nikdy nebudu bohatý

Jan Rys vts (zavináč) email (tečka) cz 193.?.?.?

Reakce na 6651

Estrado!Muzi!
to je dobre ze nechces nikomu predepisovat jak ma myslet o zbranich.Protoze na zaklade logiky tvojeho argumentu by bylo dobre lidem ve velkych mestskych aglomeracich nepovolit napr. vlastnictvi automobilu protoze je to nebezpecne skodi to prirode atd. maji prece vyspeli system mestske hromadne dopravy! Tak proc auta?

6693

11.12.2002 16:32

RE: Proč nikdy nebudu bohatý

easttrader67 easttrader67 (zavináč) metacrawler (tečka) com 193.?.?.?

Reakce na 6693

Vis Janku, v posledni konzekvenci mas pravdu. Nebudu s s tebou hadat, jen si dovolim ti doporucit se zapremysltet jaky rozdil je mezi zbranemi a auty. No nechame toho, nevis o cem mluvis.

6758

11.12.2002 20:24

RE: Proč nikdy nebudu bohatý

Jan Rys vts (zavináč) email (tečka) cz 212.?.?.?

Reakce na 6758

Estrado! Muzi!
pouc me jaky je ve tvem vysnenem demokratickem zrizeni rozdil mezi vlastnictvim zbrane nebo vozidla nebo cehokoliv jineho ?
Prece tim, ze se zakaze vlastnictvi nejake veci neklesa pravdepodobnost moznosti jejiho zneuziti !
Zase jsi ukazal ze tvoje cituji"obcas arogantni komentare" nejsou zpusobeny tvou intelektualni nebo jinou nadrazenosti, ale tvoji hlouposti a ignoranci. Asi bys moc touzil po tom aby nejaka rada starsich nebo moudrejsich nebo snad vyvolenych o vsem rozhodovala a narizovala nam ubohym hloupym obcanum co smime a nesmime. Mam pravdu vid?
P.S. je me te uprimne lito, ale blizi se vanoce tak si napis jeziskovi o trochu rozumu a snad budes snesitelnejsi a mene arogantni.

6767

12.12.2002 9:52

RE: Proč nikdy nebudu bohatý

easttrader67 easttrader67 (zavináč) metacrawler (tečka) com 193.?.?.?

Reakce na 6767

Ale Janku, demokraticke zeme maji jiz "radu moudrejsich" ta se jmenuje v demokracii vlada ci parlament. Jsem rad ze ti je me lito, opravdu, ukazuje to ze mas soucit s lidmi kteri jsou podle tebe slabsi ci hloupejsi. Na druhe strane jsi agresivni a emocionalne nevyvazeny. Takze by si nemel vlastnit zadnou zbran, na auto by to mozna stacilo.
Dekuji ti take ze jsi me citoval, davas mi tu moznost ti vysvetlit jak jsem to myslel. Byl jsem arogantnejsi oproti lidem kteri maji v podle me velice chaby intelekt. Jsi tedy lepsi clovek nez ja me te neni lito.

6785

12.12.2002 19:08

RE: Proč nikdy nebudu bohatý

Jan Rys vts (zavináč) email (tečka) cz 212.?.?.?

Reakce na 6785

Estrado!
ty me, ale nejak utikas od problemu vzdyt si tu prece rikal:

Nevidim absolutne zadny duvod proc by si kazdy kdo umi prave cist a psat mohl v Evrope koupit zbran...................

A ted tu placas cosi o citech a parlamentnich radach starsich.Proste nemas argumenty a projevujes se jako spravny levicak ti vzdycky pod rouskou tech spravnych a jedinych pravd omezuji svuj vlastni narod. Mimochodem vis, kdyz uz zijes v tom USA, ze pravo vlastnit zbran je zakotveno v ustave?
No zrekapitulujme to hrajes si tu na nejvetsiho obrance lidskych prav, humanistu a toho nejrovnejsimi mezi rovnymi a zaroven se nam tu verejne vyznavas z toho, ze jsi pro poruseni vasi ustavy a mas skryte touhy urcovat co muze mit kazdy svobodny clovek v soukromem vlastnictvi a co ne.Zbran to je jen zaminka tou to zacina a vis kam to dotahly tvoji soudruzi v Kambodzi? To je to po cem touzis?
P.S. ted si tak uvedomuji, ze jsem ti doporucoval napsat jeziskovi o trochu rozumu a chtel bych se ti omluvit vy tam prece mate Santa klause vid!

6811

12.12.2002 19:37

RE: Proč nikdy nebudu bohatý

easttrader67 easttrader67 (zavináč) metacrawler (tečka) com 193.?.?.?

Reakce na 6811

nechces se vyjadrit proc jsi lhal Janku?
a: nejsem obrance lidskych prav
b: nejsem humanista
c: zrovna nejsem v USA, jiz nekolik let
d: jsem spise konzervativni pravicak ale to je terminus pro svobodne lidi ne ne ..... kteri neumi ani v kontextu myslet

Nevidim absolutne zadny duvod proc by si kazdy kdo umi prave cist a psat mohl v Evrope koupit zbran...................
to mohu podepsat a to plati predevsim pro tebe

6816

13.12.2002 8:42

RE: Proč nikdy nebudu bohatý

Jan Rys vts (zavináč) email (tečka) cz 193.?.?.?

Reakce na 6816

Estrado, to je muj posledni prispevek do teto diskuze.
1)V predchozim prispevku si poprel sam sebe a vse co jsi tady zatim kazal. Do teto chvile jsem byl velice rad , ze mohu diskutovat s nekym kdo ma jiny nazor. Vis vymena nazoru muze cloveka obohatit.
Kdyz, ale popiras vsechno co tu kazes jsi nula a uz si s tebou nemam co rict.
2)Stale jsi me nepresvecil nejakym rozumnym argumentem ze se v 1933 nejak diskriminovaly zide.Vykriky typu "to je, ale proste historicky fakt" to opravdu neberu. Ve skole nas ucili ze Masaryk nechal strilet do delniku a taky rikali, ze je to historicky fakt.


P.S.doufam, ze zrovna nejsi nekolik let v CR.

6838

12.12.2002 10:22

RE: Proč nikdy nebudu bohatý

easttrader67 easttrader67 (zavináč) metacrawler (tečka) com 193.?.?.?

Reakce na 6767

Ach Janku ja zapomel ze jsi to ty ktery nevedel co se delo v 1933 a strasne jsi se zlobil kdyz jsem mu dal ty milovane fakta. Jako pravy lhar jsi pak tvrdil ze o to vubec neslo, mas hodne spolecneho s jednim panem z Australie. Tak mam pro tebe tady tvuj citat lhari:

"Zide vyhlasuji valku Nemecku !
tento titulek prinaseji 24.brezna 1933 nejvetsi britske noviny (Daily Express).V roce 1933 (to je podle Vas ten rok co Hitler sjednotil Nemce? ), ale jeste nemohla byt o pronasledovani zidu rec........."

no posledni veta je lez a ty jsi ani nemel tu cest se k tomu hlasit a ty chces svobodne rozhodovat jestli smis vlastnit zbran? To je vtip, ze? :_)

6790

12.12.2002 19:16

RE: Proč nikdy nebudu bohatý

Jan Rys vts (zavináč) email (tečka) cz 212.?.?.?

Reakce na 6790

Estrado sice je to diskuze k jinemu clanku, ale asi to ma neco spolecneho. Jak muzes tvrdit, ze je to lez? Rekni me prosim co bylo pachano za nasili proti zidum v roce 1933? Pogrom v Polsku nebo na Ukrajine? No s tim asi obrezany Adolf nemel nic spolecneho. Nebo mas snad nejake informace o necem podobnem v Nemecku toho roku? Pouc me a treba to proloz nejakym odkazem na www rad si poctu.

Malem bych zapomel zbrojni prukaz vlastnim.Zbran u sebe sice nenosim, ale urcite bych ji nevahal pouzit v pripade ohrozeni moji rodiny nebo majetku rudym ksindlem tvojeho razeni.

6813

13.12.2002 11:04

RE: Proč nikdy nebudu bohatý

easttrader67 easttrader67 (zavináč) metacrawler (tečka) com 193.?.?.?

Reakce na 6813

Podivej ja uz jsem ti odpoved dal, zvastale. Ne nema to nic spolecneho az na to ze jsi lhar nic vice nic min.
Nehrej si tady na tvrdeho antikomunistu, zajimalo by me proc si tu rudou pakaz nezastrelil kdyz moji rodinu okradli, no a ktery majetek ted chranis? doufam ze jsi si na nej aspon vydelal, uz ted se mi dela pri predstave ze moje dane bodou financovat take komunisticke kolaboranty velice spatne.

6846

13.12.2002 16:05

RE: Proč nikdy nebudu bohatý

Jan Rys vts (zavináč) email (tečka) cz 193.?.?.?

Reakce na 6846

Ja jsem se neudrzel........
NULO ! Timhle prispevkem ses myslim uplne shodil a uz te nikdo nemuze brat vazne [smích]

6854

13.12.2002 16:26

RE: Proč nikdy nebudu bohatý

easttrader67 easttrader67 (zavináč) metacrawler (tečka) com 193.?.?.?

Reakce na 6854

Proto jsi lhar, vytiskni si to

Bude znovu pogrom na Židy?
RE: Pogrom na Židy?
Ach jo Jane, proc jednoduse nepises o vecech o kterych neco vis?
1933 prisel Hitler na moc (Machtübernahme. chytraku, opravdu nemohla byt o pronasledovani zidu zadna rec? Odkud to beres?
Skoro okamzite zacala propaganda oproti zidum ktera kulminovala 1. dubna v dni boykotu zidovskych obchodu. To nikoho neudivilo,snad jen Jana Rysa 69 let pozdeji. Antisemitismus byl totiz programatickym bodem NSDAP. V dubnu zakazali politickym nepratelum a zidum bylo zakazano byt statnimi uredniky (jo po intervenci Hindenburga mohli zidi kteri bojovali v 1 svetove valce chvili zustat) V kvetnu spalovali hnedi chlapci knihy, jo tak to bylo a neda se o tom moc diskutoval. Bylo to jak to bylo.

easttrader67 03.12.02 14:39 -- Punc 5

6856

13.12.2002 19:32

RE: Proč nikdy nebudu bohatý

Jan Rys vts (zavináč) email (tečka) cz 212.?.?.?

Reakce na 6856


[smích]

6867

9.12.2002 13:32

V Kocourkově je to jednodušší než v Kanadě

Emma Bovary 209.?.?.?

Nevím jak po novým roce ale aspon ted.
V Česku je totiž velmi silná lobby nimrodů z velké části jedinců nepříliš vysokého IQ se sklony k alkoholismu, kteří by příliš náročné testy nezvládly.

6655

10.12.2002 3:01

Proč nikdy nebudu bohatý

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 203.?.?.?

Vlady ,jak v USA ,tak v Australii a jinde se snazi za zaclonou o terrorismu vymenit svobodu obcanu za bezpecnost a tou casti ma byt i odzbrojeni verejnosti,kde podle Magna Carta a Bill of rights ma pravo kazdy obcan na svou sebeobranu,ale politici sleduji odzbrojeni,protoze se boji vlastnich lidi ,ktere podvadeji a odplata by je mohla stihnout z rukou lidu ,tak ,jak vsemocne vyznamenany diktator Causesku dostal rozhodnuti z rukou soudu lidu ,ne zkoruplovanych zakonodarcu a to je jedine ,co jim nedava spat a tak se ohaneji,ze ,kdysi Hitler odzbojil Nemce ,coz se vubec nezaklada na pravde,spojenci byli prekvapeni po obsazeni Nemecka kolik zbrani v soukromem drzeni Nemci museli odevzdat do rukou okupacni armady a tak mnozi pritomni vojaci si kladli sami otazku "Jak to vlastne s Hitlerem a Nemeckym narodem bylo doopravdy?"
Dnes mame,tak zvanou demokraci a politici se boji vlastnich volicu,obehnani gorilama a neprustrelnou vestu je jejich denni ukazka jejich" policke prace".A,tak ,heslo ,ze demokracie je poslednim stupinkem pred diktatem ,ma neco do sebe.

6679

10.12.2002 4:07

PROC NASE RODINA NENI BOHATSI

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 65.?.?.?

Dnesni vlivne noviny The Christian Science Monitor prinaseji zpravu ze Americka "pomoc" Israeli, od doby Reaganovy administrace, stala prumernou Americkou rodinu kolem 40 000 dolaru (1 200 000 Kc). Je tento clanek projevem antisemitismu? Ci zneuctovanim pamatky mrtvych?

6681

10.12.2002 5:44

RE: PROC NASE RODINA NENI BOHATSI

Jirka ji_bo (zavináč) yahoo (tečka) com 66.?.?.?

Reakce na 6681

Těžko říct, jaký článek můžete mít na mysli. The Christian Science Monitor dnes zveřejnil zajímavý článek "Economist tallies swelling cost of Israel to US" (http://www.csmonitor.com/2002/1209/p16s01-wmgn.html). Tam se ale přepočítávaly americké výdaje v souvislosti s Izraelem (od roku 1973) na každého amerického občana, nikoliv na americkou rodinu. Americký ekonom Thomas Stauffer odhaduje, že celková suma vychází na 1,6 biliónů amerických dolarů (slovo "biliónů" je míněno jako český ekvivalent anglického výrazu "trillion", tj. tisíc miliard). Když to vydělíte nějakými 280 milióny obyvatel USA, vyjde uváděná částka 5.700 USD. (S vámi uváděnou částkou 40.000 USD to ale stěží může mít nějakou souvislost, protože by průměrná rodina musela mít 7 členů.)

A pokud jde o vaše dvě závěrečné otázky, tak tam je ještě těžší odhalit, na co konkrétně narážíte nebo v čem přesně vidíte problém.

6685

10.12.2002 6:53

RE: PROC NASE RODINA NENI BOHATSI

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 24.?.?.?

Reakce na 6685

Jirko, nejsem si jistý, ale bilion se obvykle překládá jako miliarda.

Jinak co se ceny pomoci týče, o tom tady máme ve Zvědavci dva články od Richarda Curtisse:
http://www.zvedavec.org/zpravySQL.php?clanek_id=330 a http://www.zvedavec.org/zpravySQL.php?clanek_id=332.

6686

10.12.2002 8:15

RE: PROC NASE RODINA NENI BOHATSI

milo admsoft (zavináč) atlas (tečka) cz 194.?.?.?

Reakce na 6686

Americký bilión by měl být 10 na 9, což je česky miliarda. Alespoň se to tady tak učí. Pokud se mýlím opravte mě někdo.

6691

18.12.2002 0:54

RE: PROC NASE RODINA NENI BOHATSI

Jirka jirid (zavináč) jicarillaonline (tečka) com 204.?.?.?

Reakce na 6691

To zalezi na tom jestli citujes cesky anglicky original nebo ceskou verzi publikace. V druhem pripade je samozrejme dulezite jestlize je preklad do cestiny proveden zpravne. Pokud ceska verze urcena pro ceskeho ctenare citovala bilion(csky, evropsky), potom zrejme anglicky original obsahoval trilion(americky). Who nows.

7008

11.12.2002 0:45

Re: V. Stwora, milo - nedorozumění?

Jirka ji_bo (zavináč) yahoo (tečka) com 66.?.?.?

Reakce na 6686

Pro upřesnění dodávám, že jsem překládal z americké angličtiny slovo "trillion". Uniká mi trochu, proč je mi celkem zbytečně doporučován překlad am.-angl. slova "billion" jako miliarda, neboť jsem nic takového nepřekládal a překládat nepotřeboval...

PS: Upozornit na starší (a relevantní) články ve Zvědavci je možná na místě, ale přece jen je to překlad originálu z roku 1997 - oproti tomu článek v CSM je zcela nový.

6725

10.12.2002 8:16

RE: PROC NASE RODINA NENI BOHATSI

Honza (USA) 65.?.?.?

Reakce na 6685

Ahoj Jirko,
To obfuscate an issue, the favorite tactics of an obfuscator is to haggle about numbers. How many witches were burned at a stake? One million or nine millions? By transferring the topic from human suffering to how many, the real issue gets subverted. If a typical intact family has two children, then the cost reported by the CSM ($5,700 per person times 4 equals $22,800 per family). As there are about 40 million intact families in the US, $1,600,000,000,000 / 40,000,000 equals $40,000 per family. But as this is a highly emotional issue, a maxim of an old Franciscan monk applies here: "For those who believe, no proof is necessary. For those who do not, no proof is possible." However, the real obscenity of your comment lies in the question "v cem presne vidite problem."

According to several recent studies, growing numbers of US households are facing poverty, this being a manifestation of the growth of social inequality over the last decade in America. Many poor families must choose between spending money on basic necessities-such as food, clothing and medical care-and paying utility bills to keep electricity, heat and running water in their homes.

Dr. Meg Powers, author of a "The Winter Outlook for the Poor," reports that 27 million poor American households in the at-risk category. Although the federal poverty guidelines are lower, her report considers $21,000 for a family of four (in 1997 dollars) the poverty ceiling. At this income level, families are routinely forced to sacrifice food and other necessities to survive.
For these families $22,800 is the difference between a livable life and hunger, poverty, and despair.

6692

11.12.2002 1:30

RE: PROC NASE RODINA NENI BOHATSI

Jirka ji_bo (zavináč) yahoo (tečka) com 66.?.?.?

Reakce na 6692

> To obfuscate an issue, the favorite tactics of an obfuscator is to haggle about numbers.

Sure, we can discuss different obfuscation methods used in the world but I don't find any benefit in doing that as it's pretty far from the original topic. (And if you try to suggest that I somehow intended to obfuscate the data or anything else then I have to say it's pretty ridiculous. Why would I do that?)

> If a typical intact family has two children, then the cost reported by the CSM ($5,700
> per person times 4 equals $22,800 per family). As there are about 40 million intact
> families in the US, $1,600,000,000,000 / 40,000,000 equals $40,000 per family.

Are you possibly the author of that anonymous post? ... Is yours the original explanation of how that $40k number was calculated? Or can I expect another explanation? By the way, wouldn't be much easier to stay with the original number ($5,700 per every US citizen) instead of coming up with somewhat artificial recalculation of the ratio while totally skipping incomplete families (and guessing the number of intact families)?

> However, the real obscenity of your comment lies in the question "v cem presne vidite problem."

Those my words ("v cem presne vidite problem."[mrknutí jedním okem] was reaction to questions: "Je tento clanek projevem antisemitismu? Ci zneuctovanim pamatky mrtvych?" Was that so unclear that you decided to use overly emotional expression "obscenity"? Notice that I didn't comment on the fact of money transfer nor the amounts transferred - I just requested better explanation how the two questions had related to the original topic.

> For these families $22,800 is the difference between a livable life and hunger, poverty, and despair.

I repeat - and I hope you'll understand it this time - that I made no inferences about the money transfers and their influence on American families. (Although, to a large degree, I pretty much agree with you.)

6728

11.12.2002 15:27

RE: US and THEM

Honza (USA) 65.?.?.?

Reakce na 6728

Ahoj Jirko,
Sorry for the overly emotional expression. We all would like to convey to people back home a message of compassion and humanism and our bickering distract us from our common goal.

Still talking about that money to Israel. I do not object to the US foreign aid that is earmarked for humanitarian purposes, as that $50,000 offered to the victims of the floods in the Czech Republic (1,600,000,000,000 / 50,000 = 32,000,000, about 1/3 of the average distance between the earth and the sun in miles, well illustrating the strength of fanatical religious beliefs).

But back to our common goal. To see its contours, one only has to compare the Sharon and Bush's reality of today's Middle East with its potential reality that the $1,600,000,000,000 could have accomplished. In words of Shimon Peres, "No more war. No more bloodshed. No more bereft parents, orphaned children, weeping widows. We are at a historic crossroads. Do we choose the path of the tongues of fire, billowing smoke, and rivers of blood, or of blooming deserts, restored wastelands, progress, growth, justice and freedom? (Shimon Peres, The New Middle East, p. 46).

The line is drawn. It is not between the Jews, fundamentalist Christians, and other people marked with various epithets, but between the Bush, Sharon, Brzezinsky, Pearle, and millions of other religious fanatics and war hawks and people as you, Vladimir, and millions of others, who stand for reason, justice, and other means of peaceful conflict resolution.

6754

10.12.2002 16:06

Proč nikdy nebudu bohatý

Zdenek zdenek (tečka) macura (zavináč) email (tečka) cz 192.?.?.?

Rad bych pripomel podobny pribeh se zahadnou zakazkou u nas V CR.
Asi pred roken vlada podepsala bez vyberoveho rizeni zakazku asi na 100 miliard korun nejake nezname izraelske firme na postaveni kousku dalnice. Po prepocteni na 1 kilometr to vychazi pry 5 krat vic, nez se u nas dalnice stavely dosud. Opravdu zvlastni, Nechapu.
Ale chci tady rict neco jineho, neco podobneho, co o cem psal pan Vladimir, ze ten system vlastne neni nic sloziteho a divi se kde dosli k tak zavratne castce. Ja jsem totiz letos na jare a pres leto si stavel dum svepomoci a zjistil jsem, ze to vlastne neni nic sloziteho. Nejdriv vykolikujete misto , kde bude dum, (Pythagorova veta pomuze pro pravy uhel), pak zavolate bagristu, ten Vam vykope zaklady , pak zavolate betonarku, Ti Vam tam vysypou betom a ja jsem ho jen trochu porovnal, pak jeste polozite nejake zeleza (karisite) a zalije se beton na zakladovou desku , no a stavi se... No vetsina by se asi zhrozila, jejda to musi delat jenom odbornici, ale kdyz se nad tim zamyslite, neni tam co zkazit, proste se to dela podle planu... Proc o tom pisu, protoze jsem pri te stavbe pochopil, ze postavit dalnici, pokud mate plany, je ve skutecnosti jeste neco jednodussiho. Zkracene receno, neni potreba zadna "bohata odborna firma", stat si to muze udelat svepomoci: staci jen 2-3 koordinatori ( Ti najimaji soukrome dopravce, bagristy atd) 2-3 ucetni, a 3-4 nezavisli stavebni dozorci, a dalnice se muze stavet, vse je dano planem, tady neni co zkazit. Proste delat veci svepomoci s dozorem. Nevim kolik, ale musi se na tom neuveritelne usetrit. Co si o tom myslite ?

6710

10.12.2002 17:55

RE: Proč nikdy nebudu bohatý

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 24.?.?.?

Reakce na 6710

>Po prepocteni na 1 kilometr to vychazi pry 5 krat
>vic, nez se u nas dalnice stavely dosud.

5 krát předraženo je ještě akceptovatelné. V případě, kterém jsem psal, je to předraženo 10 000 krát. [pláč]

Jinak váš příklad s domem je dobrý. Ono totiž na většině činností opravdu nic není. Tu a tam potřebujete odborníka (např. nebudete doma dělat transplantaci ledvin), jenže by často stačilo pronajmout si ho jen na ten kousek a zbytek udělat sám. Ušetřily by se sta miliardy. Akorát by si nenamastili kapsu kamarádičkové a rodiny politiků.

6712

10.12.2002 19:50

RE: Proč nikdy nebudu bohatý

Brnak 68.?.?.?

Reakce na 6710

Zdenku, nekdo, kdo rozhodoval o tom, kdo bude tu dalnici stavet asi dostal od te bohate firmy pekny baksis do kapsy. Kdyby to delal podle vaseho navrhu, asi by se moc neobohatil.

6718

12.12.2002 10:25

Za tři čtyři týdny ... asi ne.

Dušan Polanský dusan (tečka) polansky (zavináč) vabo (tečka) cz 160.?.?.?

Já se zase živím analýzou, nejsem žádný zázrak, ale tuhle aplikaci se vším všudy neuděláte za 3, 4 týdny (často pro programátory je typické, že analýzu, sepsání věcí kolem nepovažuji za práci, pouze ten kdo bouchá, tak maká). I když souhlasím s tím, že není až tak složitá. Proč ne Microsoft Server SQL, a proč takového giganta jako je Oracle? Vždyť je podstatně dražší. A už jsme u dalších peněz. Kvalitní servery také něco stojí. Náhradní zdroje také. Taková aplikace musí mít také svého správce, vyřešené provozní Musíte vytvořit nápovědy, pokyny pro uživatele, pro provozáře. Takové ty desítky maličkostí, aby projekt jenom nevznikl, ale i běžel. A dále při programování mít připravené příslušné číselníky, správce číselníku, aby případně mohli doplňovat další položky. A to je vše o programování. I určitá hirerchie práv atd. Ne ne žádné 3 nebo 4 týdny. Ovšem i přesto souhlasím, že i přesto je uvedená částka v milionech dolaru přehnaná.
I přes uvedené zjednodušení se mi článek líbí.

6792

12.12.2002 18:32

RE: Za tři čtyři týdny ... asi ne.

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 24.?.?.?

Reakce na 6792

No dobře. Tak osm týdnů. Ale určitě ne osm let. Jinak vše, co uvádíte, jsem už započítal. Tohle není mainframe. Nápovědy, pokyny pro uživatele - no, moc tam toho nebude. Nezapomeňte, že se jedná o jednoduchou logiku, žádné výpočty, struktura tabulek by byla velmi průhledná. Číselníky? Myslíte ty, které vynalezl pan Jiříček z OKD před 30 lety? Na co? Tady už nikdo žádné číselníky nezná. Vše se řeší relačními databázemi.

A částku, kterou jsem odhadl (50-100 tisíc kan.dolarů) vynásobte 20, abyste dostal cenu v korunách.

6806

21.4.2005 23:12

Proč nikdy nebudu bohatý

přemysl turista (zavináč) email (tečka) cz 85.?.?.?

já si nemůžu pomoci, ale mám nějak zafixováno, že slušný člověk zbran nepotřebuje. Vaše nářky mi tak připadají celkem úsměvné. Když už nějaký militantní jedinec bez toho kusu kovu nemůže vydržet, měl by nějakou tu úřednickou buzeraci vydržet. Ono je něco za něco-pletu se když si myslím, že v Kanadě bude míň lidí zabitých lidí sřelnou zbraní?

30385

22.4.2005 0:07

Proč nikdy nebudu bohatý

přemysl turista (zavináč) email (tečka) cz 85.?.?.?

myslel jsem ve srovnání s USA..
zdravím

30386

22.4.2005 0:12

Proč nikdy nebudu bohatý

přemysl 85.?.?.?

až teď sem si všiml, že se pokouším zapojit do 3 roky staré diskuze. No co už.. [smích]

30387

Příspěvků: 43

08.12. 10:10 Mikin  Procˇ nikdy nebudu bohaty´
08.12. 17:46 Vladimír Stwora  Odpoved Mikinovi
08.12. 19:35 Mikin  RE: Odpoved Mikinovi
08.12. 18:42 R.  Proč nikdy nebudu bohatý
08.12. 21:02 zdenek  Proč nikdy nebudu bohatý
08.12. 21:32 Dada  Proč nikdy nebudu bohatý
08.12. 22:20 Vladimír Stwora  Strašné
09.12. 10:15 Jirka  RE: Strašné
09.12. 10:53 Mikin  RE: Strasˇné
09.12. 03:33 klement danda  Proč nikdy nebudu bohatý
09.12. 10:47 easttrader67  Proč nikdy nebudu bohatý
10.12. 10:04 Jan Rys  RE: Proč nikdy nebudu bohatý
11.12. 16:32 easttrader67  RE: Proč nikdy nebudu bohatý
11.12. 20:24 Jan Rys  RE: Proč nikdy nebudu bohatý
12.12. 09:52 easttrader67  RE: Proč nikdy nebudu bohatý
12.12. 19:08 Jan Rys  RE: Proč nikdy nebudu bohatý
12.12. 19:37 easttrader67  RE: Proč nikdy nebudu bohatý
13.12. 08:42 Jan Rys  RE: Proč nikdy nebudu bohatý
12.12. 10:22 easttrader67  RE: Proč nikdy nebudu bohatý
12.12. 19:16 Jan Rys  RE: Proč nikdy nebudu bohatý
13.12. 11:04 easttrader67  RE: Proč nikdy nebudu bohatý
13.12. 16:05 Jan Rys  RE: Proč nikdy nebudu bohatý
13.12. 16:26 easttrader67  RE: Proč nikdy nebudu bohatý
13.12. 19:32 Jan Rys  RE: Proč nikdy nebudu bohatý
09.12. 13:32 Emma Bovary  V Kocourkově je to jednodušší než v Kanadě
10.12. 03:01 Robert Nohejl  Proč nikdy nebudu bohatý
10.12. 04:07  PROC NASE RODINA NENI BOHATSI
10.12. 05:44 Jirka  RE: PROC NASE RODINA NENI BOHATSI
10.12. 06:53 Vladimír Stwora  RE: PROC NASE RODINA NENI BOHATSI
10.12. 08:15 milo  RE: PROC NASE RODINA NENI BOHATSI
18.12. 00:54 Jirka  RE: PROC NASE RODINA NENI BOHATSI
11.12. 00:45 Jirka  Re: V. Stwora, milo - nedorozumění?
10.12. 08:16 Honza (USA)  RE: PROC NASE RODINA NENI BOHATSI
11.12. 01:30 Jirka  RE: PROC NASE RODINA NENI BOHATSI
11.12. 15:27 Honza (USA)  RE: US and THEM
10.12. 16:06 Zdenek  Proč nikdy nebudu bohatý
10.12. 17:55 Vladimír Stwora  RE: Proč nikdy nebudu bohatý
10.12. 19:50 Brnak  RE: Proč nikdy nebudu bohatý
12.12. 10:25 Dušan Polanský  Za tři čtyři týdny ... asi ne.
12.12. 18:32 Vladimír Stwora  RE: Za tři čtyři týdny ... asi ne.
21.04. 23:12 přemysl  Proč nikdy nebudu bohatý
22.04. 00:07 přemysl  Proč nikdy nebudu bohatý
22.04. 00:12 přemysl  Proč nikdy nebudu bohatý

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

19

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc duben přispělo 23 čtenářů částkou 6 531 korun, což je 19 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Někdo zaútočil na českou ambasádu v Moskvě. Petříček se zlobí: musíte nás ochránit!06.04.20 17:13 Rusko 4

Ropa ve Venezuele je nyní ve vlastnictví Ruska06.04.20 16:48 Venezuela 0

Na několika místech Velké Británie zapalují lidé vysílače 5G, podezírají je z podpory šíření koronaviru05.04.20 16:15 Británie 6

Staří bardi se probouzejí v zakrátko těžce zkoušené zemi05.04.20 13:02 USA 0

Vakcína ještě není, ale "odborníci" se už obávají reakce odmítáčů05.04.20 09:11 USA 6

Výroba ,,nezávadných, hygienických“ roušek05.04.20 07:58 Indie 6

Byl 15. březen 2020...04.04.20 19:59 Česká republika 4

Česká armáda odmítla pomoci českým lidem...04.04.20 12:10 Česká republika 3

Praha 6 přesouvá Koněva03.04.20 11:08 Česká republika 6

Hermafrodité a úchylové v Panamě mají problém. Málo respektu k jejich úchylce03.04.20 10:48 Panama 2

Člověk v tísni spustil pomoc Česku. A je zle.03.04.20 09:20 Česká republika 4

Proč jsou americké nemocnice klidné a prázdné?03.04.20 00:18 USA 8

Je podáno trestní oznámení na komisařku Jourovou za nenávist ke svobodě slova!02.04.20 19:22 Česká republika 3

Rockefellerova studie o "budoucí" epidemii02.04.20 08:56 Neurčeno 1

Už to začíná vypadat, jako by zemi vedli milionchvilkaři02.04.20 07:11 Česká republika 3

Podívejte se, kam přísná karanténa vede01.04.20 17:41 Itálie 5

Vláda: Zakážeme teplé počasí! Aby se lidi necourali venku01.04.20 13:10 Česká republika 3

Zákazy, zákazy, buzerace, zákazy: Několik mladých spáchalo zločiny. Opékali buřty v lese01.04.20 11:30 Česká republika 4

Policisté hlídají město v kostýmech v podobě koronaviru01.04.20 06:21 Bolivie 1

Rusko vyslalo do USA letadlo se zdravotnickými potřebami, Trump poděkoval. Proč o tom mlčí média?31.03.20 23:32 Rusko 0

Měnové kurzy

USD
25,49 Kč
Euro
27,55 Kč
Libra
31,35 Kč
Kanadský dolar
18,04 Kč
Australský dolar
15,54 Kč
Švýcarský frank
26,10 Kč
100 japonských jenů
23,37 Kč
Čínský juan
3,59 Kč
Polský zloty
6,04 Kč
100 maď. forintů
7,57 Kč
Ukrajinská hřivna
0,94 Kč
100 rublů
33,46 Kč
1 unce (31,1g) zlata
42 007,72 Kč
1 unce stříbra
376,16 Kč
Bitcoin
182 142,48 Kč

Poslední aktualizace: 6.4.2020 18:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 6 254