Diskuze k článku

Argentina 1.část

Příspěvků 62

8.4.2011 9:21

argentína

Jan Divný 195.?.?.?

Jeden známy sa pred mesiacom vrátil z Argentíny. Jeho cieľom bola najmä Patagónia, je vášnivým dendrológom (biologická náuka o drevinách) a povolaním lesníkom. Prešiel prakticky celú Argentínu,rôzne divoké horské pásma, pampy, veľkomestá... Plný zaujímavých zážitkov, ktoré mu úprimne závidím (v dobrom zmysle slova), bez ujmy na zdraví a majetku sa vrátil do rodnej vlasti. Tu sa však dobrodružstvo len začalo. Na železničnej stanici v Bratislave sa milého Ondra "ujalo" komando asociálov (hádajte akej etnickej skupiny), ktoré z neho vymlátilo peniaze, osobné veci a skoro aj dušu. Krívajúc sa odobral na stanicu Źelezničnej polície, ohlásiť, čo sa mu stalo. Službukonajúci "chlpatý" mu oznámil, že železničná polícia s tým nemá nič spoločné, že má ísť prepadnutie hlásiť bežnej "štátnej" polícii. Ondrej sa tak nadávajúc a krívajúc vybral na druhú policajnú stanicu. Tu mu "chlaptý" oznámil, že oni s tým nemajú nič spoločné, pretože žel. stanica patrí do rajónu Železničnej polície (v čom mal v podstate pravdu). Tak sa milý známy - ešte viac nadávajúc, radšej vybral kúpiť si lístok na vlak domov, na Liptov...
Z našich daní platení ochrancovia zákona totiž neradi "kazia" svoje "čisté" štatistiky trestnými činmi (nejako to súvisí s prémiovými ukazovateľmi). Je jednoduhšie rozdávať 60-300 € pokuty za zlé parkovanie, či o 5 km vyššiu rýchlosť v dedine.
Veru, to, že ste sa šťastne vrátili z ďalekej cudziny, ešte nemusí znamenať, že prejdete bez ujmy aj hlavným mestom SR...
Človeka táto príhoda núti zamyslieť sa nad stavom našeho, nie tak dávno pokojného a bezpečného Slovenska. Kam sme sa to prepadli? Ćoraz viac ľudí začína nostalgicky spomínať na "zlaté časy" "zločinného" komunizmu, keď sa obyčajný človek nemusel báť ísť nocou po ulici, drogy boli iba v kriminálnyh filmoch západnej proviniencie a nikto (snáď okrem disidentov) sa nemusel obávať nezamestnanosti a exekútorov. Žiaľ, nostalgia je čoraz oprávnenejšia...

241297

8.4.2011 11:30

RE: argentína

Soudce Lynch 81.?.?.?

Reakce na 241297

Tak Vaseho kamarada chlapci multikulturne obohatili... Sice to obohaceni jiste nebylo stejne privetive jako v Argentine, ale za tu zkusenost to jiste stalo, ne? Ponevac, pak by byl Vas kamarad rasista. [pláč] [bliji] Pakas Cikanska!

241310

8.4.2011 13:14

RE: argentína

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 195.?.?.?

Reakce na 241310

Nuž, trafili Ste do čierneho. Problém je ešte v tom, že jedna "svoloč" je velmi konkrétneho etnického pôvodu, kým druhá má uniformu a mala by občanov chrániť (a zaslúžiť si tie na slov. pomery velmi sympatické výslohové penzie)...

241314

21.10.2013 22:40

RE: argentína

Barbora Benešová 87.?.?.?

Reakce na 241297

Žiji v Argentíně 3 roky, ale je tu dost nepravd...a nesmyslů , škoda, vše je jinak než píšete..

298332

8.4.2011 9:43

Parádní, Vladimíre!

pjenonym 193.?.?.?

Ač se lišíme tím, že já nekouřím (a mám tak o pár starostí méně), také při cestách za hranice šedých dní nasávám genia loci v přesvědčení, že už kvůli historii místa tam nějaký musí být - a obvykle také je. Oceňuji vnímání sociální dimenze všední městské reality - kromě pár silných jedinců se všem ostatním z uličního prachu sbírá neskutečně těžce. V Argentině by pomohlo vzdělání - jistě i té prodavačce květin. Děkuji za poutavou reportáž a těším se na další díly. A propos, z mého FF4 se nemohu dostat přes autorizaci (certifikáty) a tak tu plácám ananonymně (pje).

241302

8.4.2011 11:27

RE: Parádní, Vladimíre!

Soudce Lynch 81.?.?.?

Reakce na 241302

Z FF4 jsem se sem dostal. Musi Vam tam nabehnot tabulka, a pak musite odsouhlasit, ze Vite o moznem riziku... Vsak to znate. [smích]

241308

8.4.2011 12:19

RE: Parádní, Vladimíre!

karel4u 187.?.?.?

Reakce na 241302

Vzdelani ani tak nepomuze protoze co schazi je prevazne moznost prace. Kazda spolecnost ma jen tolik dobrych pracovnich mist a ty jsou obvykle reservovany pro pribuzne nebo zname.
Co se tyce prejizdeni hranic pri vstupu do USA, k urednikovi musete byt slusni. Tedy, dobry den pane, oni hlavne koukaji na takzvanou kulturisaci, tedy postoj k otazkam. Tyto jsou vzdy stejne, kam jedete, co tam budete delat a jestli neco vezete, urednik ma jen tolik casu na jedince.
Ja prejizdim hranice kazdy den, z Mexika, tedy je to osobni zkusenost. Kazdy pokus o aroganci je prijat s podezrenim, protoze americane a kanadane jezdi vlastne domu a tedy jsou zvykli a reaguji stejne .
vypada to, ze mexiko a argentina jsou si velice podobne.

241313

8.4.2011 14:55

líní indiáni

JanaJ 78.?.?.?

z historie dobyvatelů je známo, že nutit původní indiány k práci byl nadlidský úkol, oni prostě pracují leda tak"přiměřeně", že..

241321

8.4.2011 15:15

RE: líní indiáni

smoke 89.?.?.?

Reakce na 241321

Ostatně, proč by měli pracovat pro zájmy cizích mocností a kolaborantů z vlastních řad, že... Málokdo je k cizí moci tolik servilní a k vlastním lidem tolik tvrdý, jako Češi. [bliji]

241323

8.4.2011 17:07

Neni to tak zle

Catamount 72.?.?.?

Dekuji za krasny clanek.

Ceny letenek mnohokrat smysl nedavaji, tak jak jste naznacil, chapu vasi kritiku, ale vidim tu i pozitivni stranku. Tento "zmatek" casto umoznuje navstivit mista, kam by se clovek bud nepodival vubec nebo nemohl navstivit tak casto, jak by si pral. Typicka zpatecni letenka JFK-PRG se nedavno pohybovala kolem $800, pres Moskvu vsak pouze kolem $550. Pekna zajizdka, ale umozni mi navstivit pribuzenstvo dvakrat namisto jednou.

Pokud mate moznost vybrat si z vice letist, plati podobna pravidla. Napriklad dubnova letenka JFK-Honolulu vyjde na kolem $1000, avsak z Newarku (EWR) je to ve vybrane dny kolem $450 ... obrovsky rozdil, specialne kdyz je tu vice clenu rodiny.

Co se tyce letusek, naprosto s vami souhlasim. Je k tomu pouze jeden jediny duvod, a to odbory. Cim dele pro leteckou spolecnost pracujete, tim lepsi sanci mate pri "bidovani" na trasy, kde si prejete slouzit, tedy je to vlastne takova "reverse age discrimination". Toto plati pokud vim u temer vsech tradicnich US leteckych spolecnosti, a samozrejme to nejvice ovlivni zaoceanske nebo transkontinentalni lety, ktere jsou z pohledu letusek nejvice atraktivni.

Tusim pred asi 4mi lety jsem letel Northwest Airlines, nez je koupila Delta, z Detroitu do Amsterdamu, kde se jedna letuska jen stezi protahla skrz ulicku mezi sedadly; odhaduji, ze mela nejmene 100-120kg a tak 170cm ... poslal jsem stiznost. Posledni tri TATL lety jsem absolvoval s Lufthansou, Swiss, a KLM, a prestoze odbory maji, "problem" jsem zadny neshledal, spis naopak [mrknutí jedním okem] Zkuste take Singapore Airlines, pokud bude sance, opet zadny problem [mrknutí jedním okem]

241325

8.4.2011 19:45

Letecká doprava I.

Terps 129.?.?.?

Vyjádřím se jen k dopravě, protože to je obor, kterému se věnuji a narozdíl od vás mu i rozumím.

Pokud jde o ticketing, společnost continental Airlines nic neusoudila, trh určil, že cena letenky s mezipřistáním je levnější, než přímý let a to z jednoduchého důvodu - nabídka a poptávka.
Zatímco o přímé lety mezi Houstonem a Torontem není zájem (A to, že to operuje regional jet o tom svědčí), poptávka o lety mezi Los Angeles a Torontem je "překvapivě" mnohem větší a o poptávce o lety mezi LA a Houstonem ani nemluvím, tam je navíc přetlak, protože Continental jsou v procesu spojování se s United Airlines a toto je linka mezi jejich základnami, takže nabídka tu teď výrazně přesahuje poptávku.
A jak funguje prodej letenek? Aerolinka nabízí určitý počet míst v letadle za zaváděcí cenu, která tak tak pokrývá náklady, mnohdy ani to, a s tím, jak se let blíží a plní, stoupá tím uměrně cena letenky. A pokud se na trase dvakrát denně otočí letadlo pro 70 lidí, tak kupodivu ta cena bude vyšší, než když letíte s mezipřistáním do destinace, kam společnost má denně 10 letů se stroji o kapacitě 180 míst a z ní do destinace, kam má denně kapacitu 3x200 míst.
Protože i tak se najde skupina lidí, kteří zaplatí cenu letenky před odletem a to jsou ti, ze kterých aerolinie přežívají. Vy, co hledáte nejlevnější tarify, je fakt nevytrhnete. Letecký byznys financují full fare economy letenky a business class. Fakt není žádný umění naplnit na trase letadlo, problém je, aby vydělávalo. Delta měla každý den plnou linku z New Yorku tuším do Bukurešti a stejně ji po roce zavřela. Economy byla vyprodaná, ale v obchodní třídě nikdo nelétal. ČSA museli zrušit lety přes oceán, ačkoliv vyprodali economy, tak neefektivní a malé letadlo je nutilo jít pod náklady.

Aerolinky tu jsou od toho, aby vydělávaly, ne od toho, abyste cestu letadlem označil za nějvětší zážitek ve svém životě. Zaplaťte si obchodní třídu a budete moci říct, že se společnost snaží učinit vaše cestování příjemnějším.

Pokud jde o letušky, poděkujte svým odborářským přátelům (že jsem jich zde už pár viděl). Kdysi tuším v 50. a 60. letech bylo možné mít na letušku určitá fyzická kritéria - žena, do 30 let, svobodná, váha, výška, jakmile se něco z toho změnilo, výpověď - zkuste to zavést dneska. Vsadím se, že i tady by se objevily články o tom, jak zlé aerolinky diskriminují muže, že někoho vyhodily kvůli věku atd..

K tomu "takže to šlo, stačilo jen chtít." Ano, v momentě, kdy by reálně hrozilo, že nestihnete letadlo z Los Angeles byste pro aerolinku začal být problém, protože by se o vás musela starat, musela by vám platit hotel nebo vás posílat jinudy, což ji obsazuje kapacitu na dalších letech a pokud je možnost vás poslat pokudmožno přímo, tak ji společnost ráda využije.

241335

9.4.2011 11:02

RE: Letecká doprava I.

Soudce Lynch 81.?.?.?

Reakce na 241335

V říjnu jsem letěl do Chicaga s United. Letušky měly dobře přes 50 let. Ani jsem si nedovolil si stěžovat, že mi funguje pouze jedno sluchátko a tudíž, že mám filmy s mono zvukem. Připadal jsem si totiž jako na základce [smích] . Jinak dámy si svoje plnily na jedničku. Byl jsem rád a ocenil jsem, že United jsou moudré aerolinie, které zaměstnávají lidi bez ohledu na věk!
Na zpáteční cestě bylo "křeslo" v byznys třídě rozbité a tak nás poslali do vedlejšího letadla. Pan kapitán pochválil zaměstnance O'Hare za velice rychlé přendání zavazadel a potravy pro nás. Prý už hodně dlouho neviděl připravit letadlo během jedné hodiny.
CEO United je pan Smisek a vyslovuje to jako Smajsek. Až ho potkám, tak ho naučím říkat Smíšek [chechtot].
http://img18.imageshack.us/img18/1517/letadlo.jpg

241372

8.4.2011 19:46

Letecká doprava II.

Terps 129.?.?.?

Dokončení:

Už jenom proto, že předpokládám, že kvůli zpožděním vypadlo i pár cestujících z letu do Toronta, navíc vaše místo na letu do Los Angeles se může hodit někomu, kdo míří do Kalifornie nebo tam bude přestupovat.
Místo, abyste byl rád, že pro vás našli nejlepší možné řešení, ještě remcáte, že nebylo dostupné hnedka, takové lidi fakt mám rád.

Stejně tak kontroly, vadí mi, že v Argentině to takto flákají, a jsem rád, že v civilizovaném světě na těchto pozicích pracují zodpovědní lidé, kteří si uvědomují, jakou mají zodpovědnost. Věřte mi (a že jich pár znám), že pracují celou směnu pod permanentním tlakem a klepou se, aby jim něco neuniklo, protože ručí za životy lidí (stejně jako posádky či údržba letadel). Od člověka, který vydáváním blogu opravdu nenese žádnou zodpovědnost za nic, kritika fakt sedí.

Udělejte si tu anketu, kolika lidem dnes vadí kouření. Člověk nemusí být "globalista" či fanatický nekuřák, aby váš zlozvyk považoval za odporný a hnusil se mu. Namítnete, že vás mají alespoň na letišti zavřít do nějaké místnosti, kde se můžete svým drogám beztrestně oddávat (pak byste nadával, že vás segregují a zavírají jako trestance). Ale nejde jen o to, kam vyfukujete ten smrad, ale to, že si nemůžete zapálit ocení především ten, kdo bude sedět v letadle vedle vás. Těsně se na vás mačkat v ekonomické třídě, zatímco smrdíte s prominutím jako dobytek (smrd z vaší cigarety ještě umocní koncentrace kouře v kuřárně) - ne díky.

241336

9.4.2011 2:20

RE: Letecká doprava II.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 241336

Dekuji za moznost nakouknout se do zakulisi, do nehoz se z davu nevidi. Navic posledni dva odstavce beru, jako bych je vyslovil sam.

241353

9.4.2011 5:23

RE: Letecká doprava II.

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 241336

Pravda uvědomělý soudruh jako uvědomělý demokrat. Copak tahají těch vašich sedm zodpovědných statečných po soudech jako editora? [velký smích] [velký smích]
Jsem nekuřák, kouření mi pokud se to nepřehaní nevadí. Zakázat kouřit na ulici ve městě považuju za velmi uvědomělý nápad, poněvadž jedno auto spalí a vyprodukuje více sraček za hodinu provozu než armáda kuřáků. Nevidím taky důvod omezit kouření v hospodách. Ať si majitel sám rozhodne, co je pro jeho byznys lepší. A protože to musel udělat stát represivním zákonem, tak ono s tím odporem veřejnosti vůči kouření nebude tak horké, že jo? Poklud jde o závislost na různých drogách. Tak zajímavé čtení je Kodec Alimentarius. Čumění do bedny je mimochodem taky návykové. [velký smích] [velký smích]

241361

9.4.2011 12:57

RE: Letecká doprava II.

Miroslav Cyroň 46.?.?.?

Reakce na 241361

Pane Bartošek, jem kuřák (cca 10 cig), ale zakouřená místa mi vadí... [smích] . Raději přežiju 10 hodi bez než 10 hodin v zakouřeném dopravním prostředku. To je opravdu individuální. Do zakouřené hospy bych nevlezl. Ovšem na letištích by měly být kuřárny, to je bez debat. Zákaz kouření venku považuji za buzeraci.

Mimochodem, víte, že můžete mít zakázáno kouřit i doma v normálním bytě? Když jsme loni sháněli byt, narazili jsme na nový dům v ČB, ne levný (garsonka 10000/měs) kde dávají do smlouvy zákaz kouření v bytě pod sankcí vyhazovu. Upaloval jsem samozřejmě pryč [velký smích] .

241377

9.4.2011 15:53

RE: Letecká doprava II.

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 241377

Ve veřejných budovách zákaz, i když kuřáci taky platí daně a když mají svá práva menšiny, tak proč kuřáci nemohou mít vyhrazené prostory? Ale dobře většinou jednání na úřadech netrvají věčnost. V budovách privatního charakteru, kde se pohybuje hromada typu dopravy lidí taky zákaz, ale proč by privátní subjekt nemohl vyčlenit prostory pro kuřáky považuje-li to za rozumné? Dopravní prostředky, proč by jeden vagón nemohl být kuřácký? Neříkám autobus nebo letadlo, ikdyž pokud se někomu oplatí letadlo pro kuřáky? V hospodě, ať si majitel rozhodne sám, kdo je pro něj dobrý klient? To se zprvu stalo, když majitelé byli pro kuřáky, tak se protlačil zákon, že musí být kuřácké prostory technologicky podle norem odděleny. Majitelé hospod museli investovat třeba v Kanadě nemalé prostředky do technického zařízení, aby jim to po roce nebo po dvou zakázali stejně.

Jsem nekuřák, ale hospoda není veřejná doprava nebo úřad, škola..., je na majiteli jak svou kšeft povede. Privatní bydlení je znovu věc majitele, proto museli jít s cenou nájmu té garsonky dolů. Představte si, že bude existovat zákon, který striktně zakáže kouření v pronajímaných bytových prostorách? Nakonec vám zakážou kouřit i ve vlastním baráku, ale že zbaštíte v normovaných poravinách daleko horší věci je v pořádku a produkovat nenormované potraviny farmářům osolíme drakonickými flastry. To jenom tak na okraj tohodle tématu různých zákazů a licencí pro naše blaho. Šlo samozřejmě o to, že někdo si zkoušel vzít klacek na editora, možná jste si všimnul, že diskuzí o kouření jsem sew poslední dobou neuúčastnil. [mrknutí jedním okem]

241383

11.4.2011 17:35

RE: Letecká doprava II.

esw 109.?.?.?

Reakce na 241383

Je to sporné s těmi kuřáckými prostory. Já si zapálím svátečně u píva a to ještě dávám přednost viržinkám. Cigaretový kouř mě obtěžuje, prostě mi to smrdí. V Česku bývá z vlaku jeden vagón první třídy a půlka z něj je kuřácká. Je tam společný větrací systém a tak smrdí celý vagón. Jedna věc je, když mě očoudí kuřák někde na peróně, jiná, když v tom smradu mám být několik hodin. Nic proti náruživým kuřákům, mnozí z nich jsou moji kamarádi, ale jde o to, jaký má být kompromis. [smích]

241515

12.4.2011 13:59

RE: Letecká doprava II.

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 241515

Já nekouřím vůbec a s kopmromisama na základě zdravého rozumu a tolerance nemám problém. Znám hromadu velmi dobrých lidí, co kouří. [smích] [mrknutí jedním okem]

241596

9.4.2011 7:39

RE: Letecká doprava II.

MoUdrostrak 88.?.?.?

Reakce na 241336

TERPSi, vylil jste si uspesne zluc... Ale pan Editor nikoho neurazel ani nemachroval, jen uprimne a lidsky popsal svuj pohled na cestovani.
Vse je dnes "spolehlive" rizeno business inteligence = hodnoceno, porovnavano, prognozovano. Presto (nebo prave proto) nejgenialnejsi dealy i vynalezy vznikaji diky jedincum s netradicnim (nestadovitym) myslenim.
Interpretoru a cyniku Vaseho razeni, Terpsi, je dnes 12 do tuctu. A proto se svet dusi ve vlastnim smradu, odpadu a stave.
Latinskou Ameriku miluju pro jeji autenticitu. Nikdo s mozkem v hlave se z ni nevraci jako pravicujici pivni tatik, co za Zleho Bolsevika poslouchal "hrdinne a undergroundove" Kocaba... - jako kdyz do ni odjizdel.
Rovnice: Neregulovany trh+Nerovny pristup ke zdrojum, ke vzdelani a zdravotnictvi = rozpad systemu, soudrznosti a zejmena KRIMINALITA, je tam do oci bijici. Na druhou stranu, s odmrstenim pravicujicich DEforem IMF, WB a vyhnanim JuYsEj, Israele a "starych rodin" opirajicich se o eSSkadry Smrti/MoUdre Teamy - se cely kontinent zazracne vynoruje z bidy a marraSSmu - a miri skandinavskym smerem.
Pokazde, kdyz se zaborim do kuze v Embrareru si to potesene pokvituju...

241363

9.4.2011 11:12

RE: Letecká doprava II.

Soudce Lynch 81.?.?.?

Reakce na 241363

Nechce se mi zase koukat na to celé, ale BuSShův klan koupil dosti velké uzemí myslím, že zrovna v Argentině... [pláč] .
http://naturalnews.tv/v.asp?v=6B6D8E76B41489ACA5C1...

241373

9.4.2011 18:08

RE: 4 terps

Arkan 24.?.?.?

Reakce na 241336

Nechci se vyjadřovat k letecké dopravě a jakým se způsobem se to "patlá", s tím máš více zkušeností. Nicméně jsem toho osobně v životě nalétal hodně, hlavně se společností Air India a Indian Airlines, ale to bylo B.C. (before computer) v šedesátých letech minulého století. To se s dnešní situaci nedá vůbec srovnat.

Ale i tehdy se aerolinie snažily, aby vydělaly peníze, aby zákazníka dopravily co nejrychleji na místo určení. Problém byl v tom, že tehdy Air India nakupovala second-hand nebo spíše third-hand letadla, která už měla, hlavně ty motory, své odslouženo. A nepamatuji si, že by při nějakém letu (3x Praha-Kalkata a 3x Kalkata-Praha) nebylo někde "malé zdržení". Dva dny v Bahrainu, dva dny v Bejrutu, tři dny v Bombaji v hotelu Taj Mahal. Díky tomu jsem ale poznal několik zajímavých míst, neboť se o nás aerolinie musely starat.

Později, když jsem pracoval v Sýrii, to bylo kratší, a navíc není "nad hlučný, ale spolehlivý sovětský Iljušin", kde proudilo po celou dobu letu plzeňské pivo, které ten hluk po pár pivech přehlušilo. A letušky byly tehdy též mladé a usměvavé, "bodejť" by nebyly, dostaly se často z ČSSR.

Pokud jde o ty kontroly před nástupem do letadla, tady bych s tebou, terpsi, nesouhlasil. V únoru jsem byl na Kubě a ty prohlídky na letišti také nebyly tak "tvrdé". Jeden z důvodů může být, že tam čekají tři stovky lidí (muži, ženy a děti), kteří se těší na dovolenou - po té hnusné zimě - a jejich poslední "touhou" je vyhodit letadlo do vzduchu. Navíc na dovolenou spojenou s opalováním, nejezdí lidé, kteří jsou tzv. melanin rich, tj. opálení od přírody ani poloopálení ručníkáři z arabských zemí. Tím chci říci, že cestující jsou velice často posuzováni z bezpečnostního hlediska podle destinace, to samé platí po návratu (tam jde pochopitelně o drogy).

ALE když letím na dovolenou do Evropy, tak jsem opravdu rád, když jsou při té kontrole bezpečnostní zaměstnanci bdělí, zejména když vidím, že v té řadě - do stejného letounu - stojí Arab, Somálec, Síkh s turbanem, neboť bych rád doletěl ve zdraví alespoň do Amsterdamu, Frankfurtu či Vídně. Ale nechtěl bych, aby mne tady někdo obviňoval z rasismu, v baráku mám tři barevné televize.

O kouření se nebudu zmiňovat, já jsem přestal kouřit - po zápalu plic - v roce 1981, a nikdy jsem ani předtím nebyl silným kuřákem. Ale nevydržet pár hodin bez kouření, to tedy musí být Vladimír skutečně silný kuřák. A opravdu to smrdí, hlavně v zimě, když vám do vyhřátého autobusu nastoupí někdo, kdo právě na autobusové zastávce dokouřil cigaretu.

241389

9.4.2011 18:34

RE: 4 terps

Terps 129.?.?.?

Reakce na 241389

Nenacházím ve Vašem příspěvku nic, s čím bych nemohl souhlasit, snad jen k těm selektivním kontrolám. Vůbec nemám problém s tím, když obyvatelé z Blízkého východu postihne zostřená kontrola a ať si mumlá co chce o rasové diskriminaci, jen se bojím, že jednou jim to v té zafašované palici docvakne a pokusí se nějakým způsobem využít těch letů s mírnějším režimem, o kterých jste mluvil.

241390

10.4.2011 0:29

RE: 4 terps

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 241390

A co by z toho asi tak měli? Vyhodit do vzduchu pár prďolů, který nikoho nezajímaj, a společně s nimi se odebrat k Alláhovi rozebraní na prvosoučástky?

241412

10.4.2011 3:18

RE: 4 terps

Arkan 24.?.?.?

Reakce na 241390

Takže jsme se, řečeno slovy našeho drahého bývalého slovenského prezidenta JUDr Gustáva Husáka, v "globálu" shodli. Selektivní kontroly nebo "racial profiling", ať už je to nesprávné, rasistické, atd., to je prostě, bohužel, skutečnost a v mnoha případech naprostá nutnost.

Když jsem na dovolené v Praze a vidím v tramvaji či v metru cikána, tak si hned přendám peněženku, pas, kameru a jiné důležité - alespoň pro mne - věci více k tělu a dávám si větší pozor. Jen se podívej na "obsazení" věznic v USA, více než dvě třetiny negři a hispánci, to samé např. v Manitobě - většina Indiánů a negrů.

Ty obavy o tom, zda by mohl nějaký ručníkář této situace - letů s mírnějším dozorem - zneužít, na to je zase jenom jediná odpověď a řešení, "racial profiling". Když někdo má ručník nebo prostěradlo na hlavě, muslimské vousy, nezvyklé oblečení, stále se kolem sebe dívá a další znaky (jsou toho dvě stránky pro letištní "bezpečáky"[mrknutí jedním okem], hned s ním na pořádnou kontrolu, včetně kolonoskopie, if necessary but not necessarily. Případné vyložení jeho zavazadla z letadla a zrušení jeho letenky.

Ale jak už jsem napsal v minulém příspěvku, melanin rich lidé a polobarevní ručníkáři nejezdí na dovolené, aby chytili "bronz". A navíc, výbuch v kanadském letadle, o tom se ani v tisku moc psát nebude, ale nový útok na WTC nebó něco podobného, to je jiná odezva, to je tak říkajíc z jiného soudku.

Pan editor ti dal už druhé varování, byla by tě škoda, kdybys byl vyloučen; protože o věcech, kterým rozumíš, dokážeš odborně napsat. Holt, někdy ta pravda bolí a lidé ji nemají moc v lásce, mám s tím své zkušenosti jak z Nezvědavce tak i ze Zvědavce. Měj na paměti to co říkají o pravdě Angličané, "All truth is good, but NOT ALL truth is good TO SAY", so hold yourself back. Good luck. [smích]

241418

10.4.2011 4:44

RE: 4 terps

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 241418

Pravda posledně takhle důkladně zkontrolovali v USA velvyslankyni Indie. "S nasazením života provedli důkladnou prohlídku." Byly tak svědomití, že odletěla obratem zpátky domů. Koneckonců v Dílí můžou rachejtle nakoupit i v Rusku, stejně tak obrovské investice do jadrené energetiky lze realizovat přes Kreml nebo Francii. Nevím jestli ostraha nebyla navržena na metál a nedostanou třeba 4. července Medal of Honor. Udělal bych vyjímku, i když nešlo o členy ozbrojených sil , ale o nějaké uvědomělé demokraty s demokratickou pravomocí v privatním sektoru. Přijdou mi, ale takový soft. Já myslím, že chlapci od Blackwater tu malou holku, co křičela Dont touch me, tak tihle ostří myslitelé by ji rovnou zastřelili pro výstrahu i s rodičema. Tady je ten metál. Co myslíte dostane nějaký uvědomělý svědomitý a ostražitý zaměstanenc z civilních letišť v USA medajli za statečnost?
http://www.rudy102.estranky.cz/clanky/vyznamenani/...



Jenom, aby se nám ten terorismus typu rudých nebo hnědých brigád nerozrostl i na západě, tak by pak hrozilo, že se do zadku nebo někam jinam podívají každému. A zas by to s těma prohlídkama nepřeháněl. Mohlo by se lehce stát, že by v nějaké frontě po příletu držitele jistých pasů neplatili pouze poplatky, ale zadarmo by ji bylo provedeno i jisté urologické vyšetření. Jak se volá, tak se ozývá zpátky a často i s ozvěnou. [velký smích] [velký smích]

241420

10.4.2011 13:03

RE: 4 terps

hc 90.?.?.?

Reakce na 241418

>Když jsem na dovolené v Praze a vidím v tramvaji či v metru
>cikána, tak si hned přendám peněženku, pas, kameru a jiné
>důležité - alespoň pro mne - věci více k tělu a dávám si
>větší pozor.

Mně se kapsáři v pražské MHD pokusili okrást dvakrát a ani jednou to nebyli Cikáni... Na věci si dávejte pozor, až budete mít pocit, že se vás v tramvaji nebo v metru někdo divně tlačí. Pravděpodobně to nebude homosexuál, ale kapsář.

241443

9.4.2011 19:34

RE: 4 terps

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 241389

No jo no lidi smrdí z různejch důvodů. Bude třeba ty závadně smrdící vyloučit nejenom z dopravy, ale vůbec z toho našeho krásného uvědomělého a především demokratického soužití, že ano? Možná by jste nám mohl doporučit seznam vhodných parfémů, když máte doma ty tři barevný bedny a jste zcestovalej, tak to jste jistě byl i v zemi Křiška Diora. Aby náhodou někdo neužil nějakou smradlavou kolínkých pokud by se uvědoměle snažil maskovat svůj nevhodný zápach. Mě se to samozřejmě netýka, já jsem holt neuvědomělej, z takovejch jako já uvědomělej soudruh ani demokrat radost mít nemůžou. Naopak se jim často dělá nevolno, hlavně když se k tomu přidá nějakej nevhodnej zápach. [velký smích] [velký smích]

241393

9.4.2011 20:47

RE: René , lidé opravdu páchnou z různých důvodů, ale

Arkan 24.?.?.?

Reakce na 241393

pokud nejde o nějaký vážný zdravotní důvod a těch je řada, pak to většinou bývá nedostatek hygieny; protože se ráno nesprchují, nečistí si zuby, muži po holení nepoužívají after-shave atd.

Pokud jde o ty závadně smrdící, většinou "bezďáky", ty bych opravdu z dopravy vyloučil. V mnoha městech se do veřejné dopravy takový smraďoch dostat nemůže bez zaplacení či bez tzv. "síťovky", takového cestujícího to automatické zařízení do autobusu, tramvaje či metra prostě nepustí. V Praze je to ovšem trochu -doufám, že jen prozatím - jinak, tam se každý bezďák či cikán může projíždět tramvají či metrem, hlavně v zimě když mrzne, bezproblémově. Na cikána si nikdo netroufne -"diškrymynácija", na bezďáka také ne, ten je většinou ožralý namol a na nic nereaguje.

Když mluvíme - nikoliv o parfémech - ale o kolínských vodách a after-shave, tam bych ti mohl, Rene, poradit. Nejnovější je definitivně Gucci guilty, špatný není ani nový after-shave Prada (zejména pro tzv. intenzivního muže - bergamot, myrrh, patchouli and vanilla, ke kterým ty nesporně patříš); ovšem number one je Bleu de Chanel, to je woody-aromatic, určený pro muže, kteří se dívají "beyond the ordinary", něco jako ty v "Čikágu". Ovšem ani nový Hugo Boss Orange Man není k zahození, je spontánní, a energický, můj oblíbený je též Borsalino.

Celý ten trik je v tom množství, které na sebe - třeba po holení - "naplácáš". Pokud je toho moc - (například si pamatuji na automaty v moskevském metru, když jsi otevřel kabát před automatem, tak tam za 10 kopějek na tebe vystříkly "Duchy Moskvy" a pak jsi smrděl jako kurva) - pak budeš druhým lidem smrdět stejně tak jako kuřáci.

241400

9.4.2011 21:36

RE: René , lidé opravdu páchnou z různých důvodů, ale

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 241400

Doufám, že pitralon je oukej a budu konečně in. Ráno se nesprchuju na stavbě taky sprcha není běžný standart. Autobusem jezdím zřídka, ale zato jako střízlivej povětšinou smardlavej ( týden má pět pracovních dní ) nekuřák. Když nebude zbytí pokusím se vmáčknout nenápadně někde do rohu u otevřeného okna, kdyby mě nouze zahnala. Pravda be té síťovky platí člověk plnou cenu slevy tady v Čikágo 2.25 babek. To vypadá, že svaáteční jezdci jsou príma kunčafti. Prej šikagou v jednom indiánském jazyku znamená cibulový smrádek, ale konceknců vy jste odborník na cizí jazyky, že ano? Ale kdybych se decentně naplácal i vaším oblíbeným Borsalinem stejně vám budu smrdět, že jo bratře učiteli? Barevně sice ladím, ale barva není zdaleka všechno. Pravda? [velký smích] [velký smích]

241404

10.4.2011 1:38

RE: René, není ti stydno, poslat takový příspěvek, plný překlepů?

Arkan 24.?.?.?

Reakce na 241404

Ráno se máš sprchovat doma, co většina lidí dělá, na stavbách obvykle sprchy nejsou. V jednom indiánském jazyku to jméno Chicago opravdu znamená místo zasmrádající či zahnívající divokou cibulí něco jako skunk. V minulosti tam prý bývaly močály, mokřiska, kde tato divoká cibule rostla a zahnívala. Jinak se tomu městu říká, alespoň vždy v TV při předpovědi počasí, Windy City, asi kvůli tomu neustálému větru, který od Michiganského jezera vane, ačkoliv jsou i jiná města, která se té "větrnosti" naprosto vyrovnají, např. Boston, NY a LA.

První běloši, kteří tam založili něco jako "obchodní stanici" byli jako obvykle Francouzi z Quebeku, ti nakonec byli jako první, kteří prozkoumali Severní Ameriku, stejně tak jako nejdříve Španělé prozkoumali jih dnešních USA, ačkoliv někdy měli jména jako Cabeza de la Vaca (kravská hlava).

Dnes je Chicago proslavené tím, že odtud přišel do hlavnho města USA první muslimský míšenecký USA prezident Obama Hussein Barak, také že má jednu z nejvyšších kriminalit, pomalu více černochů, muslimů a asiatů než bělochů, kdysi to bývalo - za R-U - druhé největší polské město po Varšavě a české po Praze, atd.

Jinak také Chicago mělo kdysi českého primátora pana Čermáka, ale o tom jsem ti psal již před lety s poznámkou, že to i ty v Americe můžeš daleko dotáhnout. A navíc jméno Rene Bartošek by bylo i pro většinu anglicky mluvících občanů vyslovitelné a tudíž volitelné, narozdíl - třeba - od jména Emil Řehořek (alias bordánek). To je prostě v Chicagu nezvolitené jméno pro jakoukoliv funkci, nejenom pro Američany, ale i nevyslovitelné jméno pro "espaňol hablando" Hispánce, kterých tam máte požehnaně.

Pokud si ovšem decentně, důraz je na slově decentně, osvěžíš tvář po holení, pak budeš příjemně "páchnout", což v ruštině znamená vonět, celému okolí. Možná, že dnes ještě barevně ladíš, ale kdoví, za pár let už tomu tak nebude. Have a nice day and TYFSKM.

241415

10.4.2011 4:21

RE: René, není ti stydno, poslat takový příspěvek, plný překlepů?

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 241415

Překlepy a chyby. Jistě jste si povšimnul, že jsem zapracoval na tom, aby to bylo ke čtení, pokud možno bez prznění jazyka. mimo to, když záměrně užívám nějaký jazykový styl. Lámal jsem si hlavu nad tím proč to vidím až to odešlu. To je tím puzle způsobem myšlení, prostě to přelítnu nakonec rychle očima a pak koukám chyba ( samozřejmě pokud ji poznám) , překlep... Ale to mi na karmu nic extra špatného neudělá. Horší je to s obsahem a úmyslem. Nejedna i křišťálová osobní karma byla očazena. A co vy nebojíte se. Jednou se nebudete zpovídat z pravopisu, ale z obsahu? To jenom náš velký dramatik si asi myslí, že život lze prožít jako absurdní divadlo a pak říct to jsem nebyl já, to byl herec. Já s tím nemám nic společného. Zajímavý kryptogram nakonec. Copak to asi "pěkného" znamená? Docela to brní na ruku. [mrknutí jedním okem]

241419

10.4.2011 16:42

RE: René, není ti stydno, poslat takový příspěvek, plný překlepů?

jen tak 97.?.?.?

Reakce na 241419

>Zajímavý kryptogram nakonec. Copak to asi "pěkného" znamená?
>Docela to brní na ruku. [mrknutí jedním okem]

René, to byste musel znát pana Arkana od začátku. Akorát nevím, zda neudělal překlep v tom "Have a nice day and TYFSKM" a nemělo správně být : TYFSAK =Thank You For Shopping At K-Mart
[chechtot]

241453

11.4.2011 1:28

RE: René, není ti stydno, poslat takový příspěvek, plný překlepů?

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 241453

Bratr učitel a překlep. A ještě ve velkém písmu? Tomu nemůžu uvěřit. [velký smích] [velký smích]

241479

10.4.2011 11:03

RE: René , lidé opravdu páchnou z různých důvodů, ale

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 241400

Ty parfémy a deodoranty jsou dost jedovaté chemikálie. Fenol například to obsahuje. Tak se hezky pravidelně napajcuj. Reklam je na to hromada.

241434

10.4.2011 14:51

RE: 4 terps

n.z. 99.?.?.?

Reakce na 241389

Zdravicko Arkane

po delsi odmlce se opet bjeskate, a to co ctu je opravdove bleskobiti! Vidim, ze mate znalost a jste protrely, klobouk dolu. Navic, jste az tak 'ideologicky nezaujaty' ze se neostychate priznat, ze jste se tez jel podivat na Kastruv zazrak. Co ma hodnotu je to, ze hodne z toho je z prvni ruky.

Ja bych rad prispel k vasi znalosti z me zkusenosti. Pracoval jsem kdysi dole ve Statech, pres jeden rok. Mel jsem moznost nekolikrat prekrocit hranici nahoru a zpet dolu na TN visa. A jsem prave tak 'beloch' jako vy. Vite co? Po kazde jsem mel potize s pohranicnimi/pristehovaleckymi organy Rajchu. Nejhorsi byla udalost kdyz jsem skoncil kontrakt a firma mi jeste neposlala novy. Tehda, bylo to po Novem roce, me drzeli ti bdeli prisluznici 14 hodin na jejich uradu v Toronte. A to bylo daleko pred 9-11. Tak jsem si rekl, ze tohle je nedustojne cloveka a tu vec (i kdyz prace byla dobre placena a zajimava) jsem tam dole kratce na to zabalil. To k tomu "rasovemu profilovani". Jestli-pak takhle profilovali ty saudoarabske bombardery? Ptali se jich, zda maji pravoplatna inzenyrska osvedceni? Urcite ne. Mne ale profilovali velmi tvrde. Trochu se mi to zopakovalo pri me vlastni navsteve Kuby (jelikoz mam cesky puvod), ale byl to jen strohy pohled a jedna otazka navic a sel jsem dal.

V ostrem kontrastu ke koncentrakove atmosfere severni Ameriky je to co pamatuji z pravlasti 70.let. Tehda jsem pracoval u firmy, ktera mela smlouvu s jednou svedskou firmou na dodavky a montaz zarizeni. Coby sub-dodavatele pro ni pracovali lide nejen ze Skandinavie, ale i z Rakouska a Italie. Nekteri z nich tez ve Svedsku jako cizinci/zamestnanci zili. Moc jsem jim tehda z naseho chlivku zavidel. To byla v mych ocich svoboda, rozhodne NE to, co zijeme tady a dnes. To prekonava i tu byvalou CSSR.

Tohle se netyka Argentiny, ale ma to vztah k tomu co se dikutuje a proto bych to rad prihodil, prispeje-li to k neci osvete ci pobaveni.

241445

9.4.2011 19:46

RE: Letecká doprava II.

Zdenek Z. 64.?.?.?

Reakce na 241336

Terpsi, diky za podrobne vysvetleni. Zrovna tyhle veci me vzdycky zajimaly. Povezte - jak je to s cenami zpatecnich letenek? Byly doby, kdy zpatecni letenka byla casto levnejsi, nez letenka jednim smerem. Ted uz to tak, jak se zda, neni.
S tim kourenim take souhlasim. Nejsem militantni nekurak, ale ono to opravdu strasne smrdi. Nejen samotny dym z cigaret, ale i kuraci a prostory kde se kouri.

241394

9.4.2011 23:00

RE: Letecká doprava II.

Terps 129.?.?.?

Reakce na 241394

Tady hrají roli dva faktory. Jednak kdy je letenka kupována (viz moje předešlé příspěvky, pokud kupujete jednosměrnou letenku týden před odletem, tak bude cena vyšší, než u zpáteční letenky kupované půl roku dopředu, kde se trefíte do prázdného letadla) a za snižování výhodnosti zpátečních letenek stojí trochu také konkurenční boj. Pokud aerolinka má menší zisky a je tlak snižovat ceny letenek, nemůže vám nabídnout výhodnější cenu u zpáteční letenky (kde měla menší marži, než v případě jednosměrných), protože ta marže je už tak nízká, že není moc kam s ní klesat.

241407

10.4.2011 5:41

RE: Letecká doprava II.

Zdenek Z. 64.?.?.?

Reakce na 241407

Znovu diky. Neni nad to vyslechnout nazor odbornika ktery pise k veci.
Trochu se to ztraci v nesmyslnych kecech Arkana s Bartoskem, ale s tim asi prd nadelame.

241424

10.4.2011 16:19

RE: Letecká doprava II.

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 241424

To vy odborníci nemůžete chápat. To je stará citová záležitost, jde jaksi mimo vaše expertní senzory vnímaní. Holt stará láska nerezaví, taková malá etýda mezi Šejkem a bratrem učitelem. [velký smích] [velký smích]

241451

11.4.2011 18:27

RE: Letecká doprava II.

Arkan 24.?.?.?

Reakce na 241451

René, to opravdu takový "suchar" jako je Zdenek Z. 64 nemůže pochopit a uráží nás svou kritikou o "nesmyslných kecech", ale on asi nemá ten "expertní senzor vnímání" jako máme my. Navíc ignoruje moje příspěvky na téma cestování a letištní kontroly, které jsou k tématu a nikoliv OT.

"Jentak 97" má pravdu, opravdu jsem pochybil a udělal jsem překlep, mělo to být skutečně TYFSAK, mea culpa, mea maxima culpa. Už tomu bude možná přes třicet let, kdy jsem si povšimnul nálepky na pokladně v K-Martu a tak jsem se zeptal na smysl té nálepky. Slečna mi to vysvětlila a od té doby jsem dával pozor, zda to pokladní říkají. Když to neřekla, tak jsem jí to hned připomněl [chechtot]

Pokud jde o to nevěření, víra, naděje a láska, to jsou, René, pilíře křesťanské víry. Již Ježíš Kristus - zvaný J.C. - kdysi řekl, podle sv. Matouše 9, "Talitha kum", (Děvče, pravím ti, vstaň, tvá víra tě uzdravila). On mluvil většinou aramejsky, česky tehdy ještě moc nemluvil. Dnes už by to bylo jiné, jeho učedníci by mu český překlad na "lap topu" okamžitě "vygooglovali".

Pokud jde o tu "citovou stránku", moc to tady "neventiluj", protože tě, co to říkám, protože nás, jinak hned ten nunvář - promovaný kleštitel zvířat brodánek obviní z různých homosexuálních praktik, ač jsme od sebe tisíce kilometrů vzdáleni. [smích] A to vulgární zvíře Ben die Hure začne opět plácat něco o "vejškrabech". Už teď jsi na tom webu velice populární a není dne, aby tvoje jméno se tam neobjevilo. Ale ještě jsi nedosáhl mé popularity, není dne ani hodiny, aby tam moje jméno nefigurovalo. Tolik pozornosti a "lásky" si opravdu nezasloužím, to mi připomíná "pajány" na nezapomenutelného vůdce SSSR J.V.Stalina. To si trochu fandím, ale na Nezvědavci to budou zase detailně probírat, na to vem jed.

241518

11.4.2011 19:06

RE: Letecká doprava II.

Andrew Siddur 62.?.?.?

Reakce na 241518

Arkane, nebylo to s Vámi původně tak, že pro Zvědavce jste nebyl dost „zvědavý“, a pro nezvědavce zase dost „nezvědavý“?
Matně si vzpomínám na nějaké nezvýznamné půtky s přispěvatelem s přezdívkou „63“...

Čili že jste něco jako dítě amerického vojáka a Vietnamky, zplozené ve Vietnamské válce, ke kterému se nemají ani Američané, ani Vietnamci...? Zkrátka absolutní vyvrhel, pochybující o obou stranách mince (možná proto, že žádnou minci ani nepotřebuje)...?

Ale už dost toho sentimentálna, aby nás někdo nenařkl, že mu jeho (její) blog o stromech, lukách, šťavelu a Izraeli přestávají číst lidi, a místo toho se „toulají slovy“ tady na Zvědavci. [vyplazený jazyk]

241524

11.4.2011 20:09

RE: Letecká doprava II.

Arkan 24.?.?.?

Reakce na 241524

Siddure, asi tomu tak bylo. Zda jsem nebyl pro Zvědavce dost zvědavý a proti Nezvědavci ne dosti nezvědavý, to opravdu nevím. Já si osobně myslím, že jsem byl více než - bylo zdrávo - zvědavý pro Zvědavce a víc než nezvědavý pro Nezvědavce. O té mé zvědavosti se můžete přesvědčit, když si kliknete na jméno "Arkán". Kolikrát se sám divím, kolik jsem měl drzosti nebo odvahy odpovídat na ty příspěvky těch feministek na Zvědavci (častokrát býval můj příspěvek vymazán, někdy jsem byl i vyloučen).

Půtky s panem Peleškou (Laskavý, Prdelka, Montážník, 63 a další); -- když někdo plácá o izraelské genocidě v Gaze, kde žádní Izraelci dnes od roku 1995 nejsou, a jehož původní obyvatelstvo 400 000 vzrostlo na 1.6 milionu, kdy každá palestinská žena vyprodukuje 4.9 dětí a samotná Gaza je na 6. místě pokud jde o populační nárůst, a to vše se děje na 360 km2 (Praha, velká Praha, má 496 km2), tak se nediv, že jsem se ozval. To by si židé ve Varšavském ghettu libovali za takovou genocidu.

Pokud jde o Vietnam, tady rozhodně mohu říci, že vietnamského původu nejsem, táta byl pražský Němec, matka Češka, ale za rodiče člověk nemůže. Asi budu ten absolutní vyvrhel, ale co mohu dělat. La vie n'est pas (la) chanson.

241531

11.4.2011 21:13

RE: Letecká doprava II.

quido2 81.?.?.?

Reakce na 241524

Právě rozmanitost dává diskusi šťávu. A pokud se jedná o vás, ale také Arkana, příspěvky mají úroveň a nejsou bezduché. Je ale pravda, že bychom měli brát ohled na vlákno, když se diskutuje o lukách, stromech a přírodě,tak po malém odbočení je třeba,opět se vrátit k tématu. [smích]

241537

8.4.2011 22:28

Video

mapleleaf 207.?.?.?

K tomu vertikalnimu videu... Vetsina programu na editaci vedea obsahuje filtry mimo mnohych dalsich, k otoceni videa o 90 stupnu. Ja pouzivam na domaci video vetsinou Cyberlink PowerProducer nebo Pinnacle Studio. Vyhoda, jsou velice jednoduche pro uzivatele a pritom dokazou produkovat vysledky porovnatelne s prosumer editory.

241349

9.4.2011 0:07

RE: Video

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 241349

Já používám linux.

241351

9.4.2011 2:36

RE: Video

Peptalkin jebemnato (zavináč) mail (tečka) ru 62.?.?.?

Reakce na 241351

Presnejsie povedane GNU/Linux, pretoze samotny linux by ste si moc neuzil... Termin "Linux" oznacuje jadro...cize Kernel. Graficka nadstavba sa oznacuje ako GNU. Spojenim jadra a graf. nadstaVBY vznikne kompletna distribucia, ktora mava svoj nazov...napr. Ubuntu, Slackware, DSL atd.

Bol by som nerad, aby si to niekto vykladal ako slovickarenie. Je mi jasne, ze ludia tomu davaju skrateny nazov Linux, ale nie je to spravne a v odbornej brandzi mozu prist k nepochopeniu.

Osobne pouzivam distro Greenie a subezne aj Windows 7.

----------

Ad Argentina:
Ta kvetinarka je krasna...a citim z fotky, ze jej zivot je nie velmi lahky. Ak by som bol v jej tesnej blizkosti, mal by som nutkanie ju pohladit nezne po tvari.

Ten pan s tymi holubmi... obraz krasnej symbiozy cloveka s faunou a mam z toho dobry pocit.

Oba obrazky ma zaroven motivuju k hlbokemu zamysleniu sa nad skutocnymi zivotnymi hodnotami... zdraviu, laske, pravde a slobode(skutocnej slobode a nie slobode naoko)

241354

9.4.2011 4:44

RE: Video

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 241354

No jo, tak GNU/Linux, no. [smích] Máte pravdu.

>Ta kvetinarka je krasna...a citim z fotky, ze jej zivot je nie velmi lahky.
>Ak by som bol v jej tesnej blizkosti, mal by som nutkanie ju pohladit nezne po tvari.

To je divné, já jsem měl z ní ten stejný pocit. Viděl jsem ji na začátku svého pobytu, jak smutně skládá ty kytky do toho stánku. Seděl jsem tam asi hodinu vedle na lavičce. Za tu dobu se tam nezastavil jediný zákazník. Za týden jsem se na tu lavičku vrátil a znovu ji tam viděl. Tentokrát už jsem měl s sebou fotoaparát. Ty fotky (je jich zde víc) jsem dělal až při druhé návštěvě. Všimněte si času. Bylo 20 hodin večer. Ona tam určitě dřepěla od rána.

241357

10.4.2011 15:24

RE: Video

esw 109.?.?.?

Reakce na 241357

Je to hezká žena, má fluidum. A je v naději. To všechno dohromady u pozorných mužů vždy vyvolá sympatie. Ty fotky jsem si uložil do archivu. Tímto za fotky děkuji.

241446

9.4.2011 3:44

RE: Video

Antiseptik 174.?.?.?

Reakce na 241351

http://www.avidemux.org
Linux verze. Pod video filters je mozno otocit video 90,180 nebo 270 stupnu.

241355

9.4.2011 4:47

RE: Video

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 241355

Funguje to! Díky moc. Tohle jsem neznal. [smích]

241358

9.4.2011 13:38

RE: Video

Miroslav Cyroň 46.?.?.?

Reakce na 241358

Neznat Avidemux? To jste Linuxák? [smích]
Jinak já bych to dělal příkazovým Mencoderem.

241378

9.4.2011 4:13

RE: Video

canario447 190.?.?.?

Reakce na 241351

Na to otocenie vide v Linuxe bude zrejme stacit VLC media palyer, kedze je urceny prave pre Linux a osobne nepoznam lepsi prehravac nez je VLC. Priamo na spodnej liste okna efekty videa a tam kolonka geometria. Nasledne sa zobrazi kruh ktorym je mozne videom otacat do lubovolnej polohy. Potom uz len staci nastavit format a je to v suchu. Toto vsak vyriesi len prehravanie v PC, cize na upnutie na nejaku stranku bude treba video preconvertovat nejakym konertorom.
Prajem stravenie vsetkych zazitkov z Argentiny a v pripade zaujmu o dalsie spoznavanie Latinskej Ameriky, pozyvam do Venezuely. Spravim aj sprievodcu po tych stvrtiach kam v Argentine nevlezie ani policia.... [chechtot]

241356

9.4.2011 5:04

RE: Video

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 241356

>Prajem stravenie vsetkych zazitkov z Argentiny a v pripade zaujmu
>o dalsie spoznavanie Latinskej Ameriky, pozyvam do Venezuely.
>Spravim aj sprievodcu po tych stvrtiach kam v Argentine nevlezie
>ani policia.... [chechtot]

Jestli to myslíte vážně, tak beru. [velký smích] Nenajdete teď většího nadšence pro tento světadíl než mě. Ozvěte se mi na email.

241359

9.4.2011 14:47

RE: Video

canario447 canario447 (zavináč) centrum (tečka) sk 190.?.?.?

Reakce na 241359

Samozrejme ze ponuka plati a je myslena vazne. Odpoved emailom odoslana [smích]

241381

9.4.2011 14:57

Clanek je poutavy a zazivny

n.z. 99.?.?.?

prave tak jako serial z Thajska. Celkem to odpovida tomu co jiz vim, ale je to z pohledu (naseho znameho) vydavatele o to hodnotnejsi. Prvni postrehy jsou zpravidla ty nejlepsi.

Nu pratele, nyni mame vetsi a sirsi 'dimensi' sveta. Kde bychom asi radeji chteli zit....? Neni treba se asi rozpakovat, ze. Ovsem samozrejme, jsou tu jeste dalsi dva detajly. Prvni je, ze mesta jsou skoro vsude spise tou horsi reprezentaci te ktere zeme. Ten druhy je samozrejme okolo penez: za prachy kazdy muze mit svuj vlastni raj i v tom nejhorsim spelunku.

Dik za reportaz!

241382

9.4.2011 20:38

Dobreeeeeeee

Ping 88.?.?.?

Clanok je napisany velmi dobrym stylom.........dakujem

241399

9.4.2011 22:06

V Buenos Ares nie je more

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 178.?.?.?

Najblizsia morska plaz od Bs As je v Mar del Plata, 450 km od Buenos Aires, to co na mape vyzera ako more je v skutocnosti La Plata. Inak je clanok zaujimavym je to krasna a rownoroda krajina, La Recoleta stoji za to a Tigre tiez. Kuchyna je ovplyvnena talianskou, okrem pizze aj vynikajuce cestoviny. [mrknutí jedním okem]

241406

10.4.2011 10:41

Pane šéfredaktore, klobouk dolů.

esw 109.?.?.?

Poutavé a zajímavé čtení, těším se na další díl. [smích]

241432

11.4.2011 18:34

Nějak jste se "zapomněl" zmínit o "levicově smýšlejících občanech", kteří jako první začali pořádat hony na slušné lidi.

Mejla 83.?.?.?

A teprve potom to začali odnášet oni sami, bohužel i ti nevinní na obou stranách. Tak to dopadá, když se roztočí spirála násilí. Argentina měla být po 2. sv. v. druhou Kanadou vzhledem k podobným podmínkám a obrovskému potenciálu. Jen ti lidé jsou jaksi jiní..........

241519

13.4.2011 13:05

RE: Nějak jste se

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 241519

maňána, nejsme na světě jen pro práci

241723

25.4.2011 23:05

Argentina 2. cast ...........

Satanist 154.?.?.?

v nedohlednu? [smích]

242651

Příspěvků: 62

08.04. 09:21 Jan Divný  argentína
08.04. 11:30 Soudce Lynch  RE: argentína
08.04. 13:14  RE: argentína
21.10. 22:40 Barbora Benešová  RE: argentína
08.04. 09:43 pjenonym  Parádní, Vladimíre!
08.04. 11:27 Soudce Lynch  RE: Parádní, Vladimíre!
08.04. 12:19 karel4u  RE: Parádní, Vladimíre!
08.04. 14:55 JanaJ  líní indiáni
08.04. 15:15 smoke  RE: líní indiáni
08.04. 17:07 Catamount  Neni to tak zle
08.04. 19:45 Terps  Letecká doprava I.
09.04. 11:02 Soudce Lynch  RE: Letecká doprava I.
08.04. 19:46 Terps  Letecká doprava II.
09.04. 02:20  RE: Letecká doprava II.
09.04. 05:23 Rene Bartosek  RE: Letecká doprava II.
09.04. 12:57 Miroslav Cyroň  RE: Letecká doprava II.
09.04. 15:53 Rene Bartosek  RE: Letecká doprava II.
11.04. 17:35 esw  RE: Letecká doprava II.
12.04. 13:59 Rene Bartosek  RE: Letecká doprava II.
09.04. 07:39 MoUdrostrak  RE: Letecká doprava II.
09.04. 11:12 Soudce Lynch  RE: Letecká doprava II.
09.04. 18:08 Arkan  RE: 4 terps
09.04. 18:34 Terps  RE: 4 terps
10.04. 00:29  RE: 4 terps
10.04. 03:18 Arkan  RE: 4 terps
10.04. 04:44 Rene Bartosek  RE: 4 terps
10.04. 13:03 hc  RE: 4 terps
09.04. 19:34 Rene Bartosek  RE: 4 terps
09.04. 20:47 Arkan  RE: René , lidé opravdu páchnou z různých důvodů, ale
09.04. 21:36 Rene Bartosek  RE: René , lidé opravdu páchnou z různých důvodů, ale
10.04. 01:38 Arkan  RE: René, není ti stydno, poslat takový příspěvek, plný překlepů?
10.04. 04:21 Rene Bartosek  RE: René, není ti stydno, poslat takový příspěvek, plný překlepů?
10.04. 16:42 jen tak  RE: René, není ti stydno, poslat takový příspěvek, plný překlepů?
11.04. 01:28 Rene Bartosek  RE: René, není ti stydno, poslat takový příspěvek, plný překlepů?
10.04. 11:03  RE: René , lidé opravdu páchnou z různých důvodů, ale
10.04. 14:51 n.z.  RE: 4 terps
09.04. 19:46 Zdenek Z.  RE: Letecká doprava II.
09.04. 23:00 Terps  RE: Letecká doprava II.
10.04. 05:41 Zdenek Z.  RE: Letecká doprava II.
10.04. 16:19 Rene Bartosek  RE: Letecká doprava II.
11.04. 18:27 Arkan  RE: Letecká doprava II.
11.04. 19:06 Andrew Siddur  RE: Letecká doprava II.
11.04. 20:09 Arkan  RE: Letecká doprava II.
11.04. 21:13 quido2  RE: Letecká doprava II.
08.04. 22:28 mapleleaf  Video
09.04. 00:07 Vladimír Stwora  RE: Video
09.04. 02:36 Peptalkin  RE: Video
09.04. 04:44 Vladimír Stwora  RE: Video
10.04. 15:24 esw  RE: Video
09.04. 03:44 Antiseptik  RE: Video
09.04. 04:47 Vladimír Stwora  RE: Video
09.04. 13:38 Miroslav Cyroň  RE: Video
09.04. 04:13 canario447  RE: Video
09.04. 05:04 Vladimír Stwora  RE: Video
09.04. 14:47 canario447  RE: Video
09.04. 14:57 n.z.  Clanek je poutavy a zazivny
09.04. 20:38 Ping  Dobreeeeeeee
09.04. 22:06  V Buenos Ares nie je more
10.04. 10:41 esw  Pane šéfredaktore, klobouk dolů.
11.04. 18:34 Mejla  Nějak jste se "zapomněl" zmínit o "levicově smýšlejících občanech", kteří jako první začali pořádat hony na slušné lidi.
13.04. 13:05  RE: Nějak jste se
25.04. 23:05 Satanist  Argentina 2. cast ...........

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

44

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc říjen přispělo 98 čtenářů částkou 13 144 korun, což je 44 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

UPC od listopadu přestane vysílat RT22.10.19 10:12 Česká republika 1

Julian Assange: opětovná hrozba extradice22.10.19 07:53 Británie 0

Ďalšie 4 obete imigrantov, ktoré médiam nestoja ani za zmienku19.10.19 19:30 Rakousko 0

Africký okupant v Itálii: My jsme tady doma19.10.19 16:43 Itálie 4

Mějte panenky černošek a černoušků. K tomu nabádá ministerská příručka mikrojeslím19.10.19 02:59 Česká republika 1

Kalergiho plán na steroidech: další čerstvá várka okupantů dorazila do Chorvatska19.10.19 00:32 Chorvatsko 1

Idnes dokumentuje, jak v Polsku natočili vznik fake news, nejlépe, jak svede: výrobou fake news!18.10.19 15:19 Česká republika 0

Evropské daně: Už se blíží...16.10.19 11:35 Evropská unie 2

ELÁN a jeho "Bulvárné krysy" na black listu rádií16.10.19 08:35 Slovensko 3

Itálie povolila vylodění dalších 176 afrických okupantů15.10.19 17:11 Itálie 1

Podepište mezinárodní výzvu k zastavení 5G sítě14.10.19 23:00 Neurčeno 0

Tomio Okamura u Luboše Xavera Veselého na XTV14.10.19 21:16 Česká republika 4

Erdogan požaduje po NATO podporu v jeho agresi11.10.19 16:39 Turecko 1

V Německu řádí "pravicoví extrémisté"09.10.19 19:09 Německo 11

Vraždící ilegální migranty bude zase těžší vyhostit!08.10.19 18:55 Česká republika 4

Andrejka se ráda hladí: Zločinná LGBT krade čtyřletým dětem dětství08.10.19 13:02 Česká republika 2

V Německu najel Syřan kamionem do řady aut, zranil nejméně 8 lidí08.10.19 11:03 Česká republika 0

O incidentu v Ostravě referovala média, žádné nezmínilo, že šlo o skupinu cikánů07.10.19 20:05 Česká republika 1

Feminacistky bagatelizují dopad Istanbulské smlouvy07.10.19 20:00 Česká republika 1

Klimatická aktivistka: “Musíme začať jesť deti! Nemáme dostatok času!”05.10.19 18:23 USA 11

Měnové kurzy

USD
22,95 Kč
Euro
25,56 Kč
Libra
29,72 Kč
Kanadský dolar
17,54 Kč
Australský dolar
15,75 Kč
Švýcarský frank
23,21 Kč
100 japonských jenů
21,14 Kč
Čínský juan
3,24 Kč
Polský zloty
5,98 Kč
100 maď. forintů
7,77 Kč
Ukrajinská hřivna
0,92 Kč
100 rublů
36,07 Kč
1 unce (31,1g) zlata
34 065,69 Kč
1 unce stříbra
400,64 Kč
Bitcoin
188 596,21 Kč

Poslední aktualizace: 22.10.2019 18:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 6 487