Diskuze k článku

Japonské úřady připouštějí, že smrtící plutoniový reaktor MOX teče

Příspěvků 53

26.3.2011 8:56

Situace je horsi, nezli bychom cekali

MoUdrostrak 109.?.?.?

Tvrdil jsem to od pocatku - na zaklade reakci US NAVY, diplomatu a zprav od japonskych kamaradek v Japonsku i ve svete. Japonci (i vetsina Asiatu) jsou tajnustkari, protoze "nesmi ztratit tvar". Proto bagatelizovali a zfusovali prvni reakci, aby nevyvolali paniku. A doufali, ze ono nejak samo...
Kamaradky mi to, co se deje ted predpovidaly ihned - maji zapadni vzdelani a proto si nedelaly iluze.
Dokonce i Lin zdravym selskym rozumem usoudila, ze to neni podle reakci blizkeho i vzdalenejsiho okoli selanka "k dohoreni a samovychladnuti...".
Z toho sajrajtu, co nam zacal obihat nad hlavama, staci vdechnout jednu castici-a pokud bude vyzarovat dostatecny "prikon", tak je na na bujeni zadelano... Plutonium nas obstastni az na 24.000 let. Tak se mame na co z coudici kuchyne tesit[pláč]

240361

26.3.2011 9:14

RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali

Luxor 195.?.?.?

Reakce na 240361

Souhlas. My co pamatujeme Černobyl víme, co taková havárie JE dokáže.
Na proroctví nevěřím, ale ani se neposmívám. Doufám, že Vanga neměla pravdu
http://www.cez-okno.net/clanok/2011/vanga-moslimovia-zacnu-proti-europanom-chemicku-vojnu

240362

26.3.2011 13:55

RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali

Kysučan 89.?.?.?

Reakce na 240361

No tak MoU,

nestrašte so všetkým (alebo ste na výplatnej listine strašiakov oviec...tie sa často objavujú aj s tým strašiacim psom a šéfom vo Vašich obrázkových príspevkoch [smích] ).Hoďte sem nejaký kontakt na Vaše japonské kamarádky,ak vedia po anglicky (to predpokladám), zavolám im a poreferujem ostatným zvědavcom, ako to tam vyzerá...



>Z toho sajrajtu, co nam zacal obihat nad hlavama, staci vdechnout
>jednu castici-a pokud bude vyzarovat dostatecny "prikon", tak je
>na na bujeni zadelano... Plutonium nas obstastni az na 24.000
>let. Tak se mame na co z coudici kuchyne tesit[pláč]

Skúste porozmýšľať, koľko jadrových pokusných výbuchov, či už podzemných,nadzemných, podmorských bolo vykonaných??? Koľko uránu U 235 a Plutónia Pu 239,240,241 sa dostalo do ovzdušia a morskej vody ??? Jedna častica MoU je špinavá propaganda, hoďte to aspoň o niekoľko tisíc rádov vyššie [smích]

Celá Nevada, Kazachstan,okolie Bikini ai. by už museli byť dávno hlboko mŕtve oblasti a každý beran na Zemi už nejakú tú časticu pohltil.Veď si to overte...Niekde neprebehlo od jadrových výbuchov, čo je oproti jap. elektrárni asi úplne hovienko,ani nie 50 - 60 rokov !!! 24 000 let...zatiaľ sa človek klame podstatne kratšiu dobu.
Asi preto sme už tak silne zmutovali, že negatívne správy sú základom ovládania ešte stále "neznalých" strach(k)oprdov.
Ale je aj pravdepodobné, že sa aj mýlim.Skúsme to dostať do roviny nejakej objektívnej pravdy.

[velký smích]

240376

26.3.2011 16:40

RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali

quido2 81.?.?.?

Reakce na 240376

Jaderné výbuchy v letech 1945 až 1998
-----------------------------------------
GB.........45
Francie....210
Rusko......715
USA........1032

240407

26.3.2011 16:47

RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali

quido2 81.?.?.?

Reakce na 240407

Doplnění:
Ve výčtu nejsou zahrnuty pokusné jaderné výbuchy Pakistánu, Indie a Číny.

240409

26.3.2011 17:50

RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 240409

Ještě Izrael a JAR a taky KLDR.

240423

26.3.2011 19:09

RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 178.?.?.?

Reakce na 240423

Ako rátam tak rátam dokopy vždy je to menej ako tých 1054 čo má na konte náš vzor naj-demokratickejší štát na svete USA [mrknutí jedním okem], odkaz .

240439

26.3.2011 16:44

RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Reakce na 240376

Nepodceňuj to...
Problém je v tom, koľko ton paliva MOX a s akým obsahom Pu (0,5-3% Pu) je vlastne v tom nešťastnom reaktore.

Pokusných výbuchov bolo necelých 2000, z toho väčšia časť v podzemí. Z "nadzemných" bola významná časť s uránovými náložami. Navyše, "výťažnosť" plutóniovej nálože je značne lepšia ako uránovej, a pokiaľ je plutóniová nálož použitá ako rozbuška vodíkovej bomby, značne presahuje 90%. Vo výsledku sa do životného prostredia dostalo údajne 1000-3000kg plutónia.

240408

26.3.2011 18:46

RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali

Kysučan 89.?.?.?

Reakce na 240408

RE:anonym 62

Nerád odpovedám anonymom, ale je evidentne vidieť, že vieš o čom je reč.Prečo nepoinformuješ hlbšou analýzou?
MOX môže mať aj viac ako 3% Pu.Základom je, že plutónium je veľmi ťažký kov, približne ako zlato a jeho rozsiahlejšia atomizácia je v realite možná len pri jadrovom alebo reaktorovom výbuchu.Zaiste pri roztavení palivových tyčí určite dôjde k nejakému úniku do okolia, ale to by som bral len ako veľmi lokálne ohrozenie.To, čo predstavuje väčšie ohrozenie sú ľahšie radionuklidy, ako napr. jód a stroncium,ktorých polčas rozpadu je oveľa kratší a tým sú aj ich účinky na ľudský organizmus oveľa devastujúcejšie!
Teória je jedna vec a realita tá druhá, ďaleko prozaickejšia.Po tých vyše 2 000 jadrových výbuchoch ste zaznamenali nejakú výraznejšiu deformáciu vo Vašom okolí???
Jadrový polygón Bikini bol vystavený výbuchu za použitia Pu, ktorý bol vyše 1000 krát silnejší ako hodili na Hirošimu...Hríb vystúpil do výšky vyše 100 km a spád zasiahol napr. aj Japonsko...A nič...( USA tam vykonali vyše 20 jadrových pokusov, ak si dobre pamätám ).Po Hirošime a Nagasaki bolo koľko mŕtvych a koľkí zomreli na následky z ožiarenia ( žiadné plutónium v tých atómovkách nebolo, avšak nevylučujem, že pri štiepnej reakcii nejaký ten atóm mohol vzniknúť, hoci štiepením vznikajú izotópy ľahších prvkov ako urán)???
Prečo sa rozdávajú tabletky jodidu draselného v okolí atómových elektrárni ?
Hlavne sa netreba báť ! Ak to nezvládnu Japonci, tak kto? Všimnite si skôr sprievodné znaky tejto havárie pre Váš bežný život.Okamžitý rast spotovej ceny energií...a tie sa následne premietnú do všetkých tovarov a služieb, ktoré ste nútení nakupovať... [smích]
Myslím si, že tu je zakopaný pes japonského strašenia...

240434

27.3.2011 9:59

RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Reakce na 240434

Plutóniová nálož Fat Man bola použitá na zničenie Nagasaki.

Plutonium je značne reaktívny kov (urán tiež). Reaguje s vzdušným kyslíkom, zvlásť vlhkým a s vodou a vznikajú oxidy, hydroxidy i hydridy (zlúčeniny s vodíkom) a to už pri teplotách okolo 100°C. Plutonyl (PuO2) sa následne dobre viaže s CO2. Za určitých podmienok je kovové plutonium s povrchovou vrstvou oxidov samozápalné už pri normálnej teplote a v roztavenom stave má silne redukčné vlastnosti, takže tavné kelímky musia mať špeciálne zloženie. (Ako "simulátor" plutonia sa pri testoch technológií používa cér)

Wiki uvádza, že pri jadrových pokusoch sa do životného prostredia dostalo asi 3,5 tony Pu, značná časť z neho (asi 2/3) predstavuje 239Pu a vznikla až počas výbuchu vodíkových bômb z uránu 238, ktorý je súčasťou konštrukcie druhého ("vodíkového"[mrknutí jedním okem] stupňa nálože.

240479

27.3.2011 20:55

RE: Elementární plutonium je pokládáno za jednu z nejtoxičtějších anorganických látek.

vodnik007 71.?.?.?

Reakce na 240408

Vazne? "Vo výsledku sa do životného prostredia dostalo údajne 1000-3000kg plutónia."
Nemate tam nejak moc nul? [oči v sloup]

240535

26.3.2011 18:51

RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali

MoUdrostrak 93.?.?.?

Reakce na 240376

Ale, ale Kysučane... za koho tu teď kopete? U plutonia vůbec nejde o koncentraci nebo počet výskytů - stačí jedna nešťastná expozice ... a utrum:

"Elementární plutonium je pokládáno za jednu z nejtoxičtějších anorganických látek. Podle některých údajů mohou být již mikrogramová množství tohoto prvku smrtelně jedovatá pro člověka, pokud se dostanou do krevního oběhu. Jiné zdroje však tvrzení o extrémní toxicitě kovového plutonia považují za tendenčně nadhodnocené a používané především skalními odpůrci využití jaderné energetiky... Mohutně se kumuluje v kostech a už nepatrné množství (zlomky mg na jednoho člověka) vyvolává vznik mnohočetných zhoubných nádorů, jejichž prognóza je více než špatná."http://cs.wikipedia.org/wiki/Plutonium

A že nám - oVčanům - vlády neukrajují právě zvlášť kosher chlebíčka...: "...byly zveřejněny doposud utajené informace o nehodě ve španělském Centru jaderné energie (Madrid). Došlo k ní roku 1970, kdy z centra uniklo do řeky Manzanares 40 až 80 litrů vysoce radioaktivní kapaliny s obsahem stroncia-90, césia-137, rhutenia-106 a izotopů plutonia. Následná měření zjistila na některých místech v okolí Maridu radioaktivní dávky milionkrát přesahující povolený roční limit. Poblíž Toleda, které leží 90 km po proudu, byly naměřeny dávky 10 000 krát vyšší. Zvýšená aktivita byla naměřena dokonce i v Lisabonu, kde se řeka vlévá do moře. Vláda tehdy rozhodla o přísnému utajení nehody, takže veřejnost nebyla nikdy varována!!!" Protože se voda z řeky používá k zavlažování polí, měsíc po havárii nalezl utajený průzkum 48 vysoce kontaminovaných míst na pozemcích kolem řeky. Vláda tehdy takto zasažené pozemky vykoupila, avšak zemědělci používali vodu z řeky i nadále."
http://www.toxicology.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=27

240435

26.3.2011 19:12

RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali

Peptalkin jebemnato (zavináč) mail (tečka) ru 62.?.?.?

Reakce na 240435

Je to tak, na rakovinove bujnenie staci castica, ktora je vdychnuta do tela. Davnejsie som cital o vedeckom vyskume, v ktorom islo o to, ze urcity pocet potkanov vystavili posobeniu radioaktivneho plutonia, rovnaky pocet oddelene vystavili posobeniu cigaretovemu dymu. Vyskum zistil dva fakty. Vsetky potkany ktore boli vystavene radioaktivite, tak za kratky cas im diagnostikovali zhubne nadory. Naopak ani jeden z potkanov vystavenych cigaretovemu dymu rakovinu nedostal./vyskum dalej pokracoval a zistili, ze na vznik rakovinoveho bujnenia staci ked sa do vnutra organizmu dostane co len jedna castica plutonia./

Vyskum nebol prilis medializovany a bol vykonany vedcami len preto, lebo sa im nepozdaval mainstreamovy nazor, ktory media spolu s lekarmi ludom omielaju a to, ze vraj za rakovinu pluc je kladena takmer vsetka vina fajceniu cigariet. Pricom staci sa chcilu zamysliet. Dnes fajci statisticky o cca menej ako polovicu ludi percentualne ako tomu bolo v patdesiatych rokoch, kedy bolo fajcenie IN a napriek tomu sa vyskyt rakoviny pluc zdvojnasobil. Niekde musi byt teda logicky chyba.

Moj nazor je rovnaky ako je nazor vedcov, ktori stoja za tymto pokusom a teda ze pricinu treba hladat v utajovanych skuskach jadrovych zbrani, ktore neustale kontaminuju zivotne prostredie. Pricom ludom je tento fakt stale zatajovany, alebo len okrajovo spomenuty a bagatelizovany.

Nemozem uz ten clanok najst. Ak sa mi to podari, dam sem odkaz.

240440

26.3.2011 19:21

RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali

MoUdrostrak 93.?.?.?

Reakce na 240440

Peptalkine, máte opět pravdu: Z toho důvodu má "hodný" Západ strach, aby se "špinavá bomba" nedostala do rukou "zlých" terroristů (nejl. Arabů nebo muslimů). Ti "zlí" by bombou nikoho neozařovali při výbuchu - jen by nálož výbuchem rozmetali - a oVčané by se částic nadýchali. Je to podobné jako se sporami plísní nebo sněti slezinné. Nejhorší je vdech...

240442

26.3.2011 19:28

RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali

MoUdrostrak 93.?.?.?

Reakce na 240442

Zajímavý odkaz na působení vzdušných částic plutonia

Vložený obrázek

How could people have been exposed to this contaminated dust?

If nearby residents or workers inhaled the contaminated dust, the large dust particles would likely have been filtered out in their noses and throats, and little would have reached important organs in the body. Finer plutonium particles were likely to be deposited in the lung. Some likely moved into the blood, depositing in the liver, bone and bone marrow and irradiating tissue there.

je http://www.cdphe.state.co.us/rf/903area.htm

240444

26.3.2011 19:33

RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali

Peptalkin jebemnato (zavináč) mail (tečka) ru 62.?.?.?

Reakce na 240442

Len chcem dodat kolego este, ze vdychnuta castica plutonia nemusi zrovna skoncit v plucach tam tam iniciovat bujnenie, ale moze krvou vycestovat po tele po roznych organoch... cize moze nador vzniknut kludne v peceni, oblickach, mozgu...vsade kam sa krvou moze dostat. Takze tu nejde len o rakovinu pluc. Tvrdim, ze za rakovinu ako taku mozu hlavne tie zasrane rozne skusky jadrovych zbrani, ktore kontaminuju vodu a vzduch radioktivnym materialom. Vyssie Rene uviedol nejake cislo. Lenze ktovie, kolko tych skusok v skutocnosti naozaj je. To sa ovcan nedozvie.

240445

26.3.2011 21:47

RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali

pavelcz 88.?.?.?

Reakce na 240440

Tento článek znám z několika zdrojů - jeden z nich je tento:
http://www.wmmagazin.cz/view.php?cisloclanku=2010120007 a funguje!

240456

26.3.2011 22:19

RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali

Peptalkin jebemnato (zavináč) mail (tečka) ru 62.?.?.?

Reakce na 240456

Zial cital som nieco ine... Bo to dost podrobny clanok, ktory opisoval metodiku toho skumania, ako to prebiehalo. Toto je len taky vycuc.

240460

27.3.2011 23:04

RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 93.?.?.?

Reakce na 240440

je to tento článek?
http://www.jitrnizeme.cz/view.php?nazevclanku=upoz...

240549

26.3.2011 19:23

RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali

Kysučan 89.?.?.?

Reakce na 240435

Ale no tak MoU,

ja kopem iba a len za seba.A ak máte na mysli jadrovú lobby, tak to už vôbec nie!
Vidím, že ste si vyhľadal informácie...Ale...wikipédia nie je ten úplne správny zdroj, tých správnych informácii.Tie správne bývajú veľmi často rýchlo vymazané... [smích] Tým však nechcem povedať, že Pu je ľahko stráviteľné pre človeka.Tie mikrogramové množstvá by som teda celkom zobral,ale nie častice, ako ste tvrdil predtým. Plutónium je syntetický prvok a jeho skutočné účinky a vlastnosti vie len globálna elita, ktorá nás ovláda.Možno jadrový fyzik - p. Semerád by nám mohol k tomu povedať niečo bližšie.
Zaznamenali ste doteraz nejakú jasnú smrť vplyvom Pu? A tí roľníci v ESP a PORT by možno niečo mohli povedať z reality. Tam by však určite reagovali skôr tie ľahšie rádionuklidy ako Sr90 a Cs.
Je množstvo známych prípadov, keď v zóne, kde by normálny človek neprežil z dôvodu vysokej rádioaktivity možno ani mesiac,žijú dlhodobo ľudia dlhé roky a nemajú žiadné následky.
Hold, príroda je stále ešte veľká neznáma, človeka nevynímajúc...

Hlavne sa netreba báť...Ani tej nevidiacej rádioaktivity...
Naše zdravie je z drvivej väčšiny odrazom miery nášho strachu a obáv!!!

240443

26.3.2011 20:41

RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali

MoUdrostrak 109.?.?.?

Reakce na 240443

Ale no tak Kysučane, nevím, proč jsi se domníval, že moje japonské kamarádky přeháněly. Znají japonskou povahu.

Tady máš ještě něco k zamyšlení...že tam "nic pod kontrolou nikdo nemá...":


"Deset dní před zemětřesením přiznala firma TEPCO falšování dat o kontrolách a údržbě na všech šesti reaktorech v jaderné elektrárně Fukušima 1"
Když se tohle děje v Japonsku, které slaví i Den ochrany proti katastrofám, jak to asi musí vypadat jinde?!!!!!!!!!!!!!

a dále:

".....Ve čtvrtek médii prolétla zpráva o dvou pracovnících elektrárny, kteří byli hospitalizováni s podezřením na popáleniny způsobené paprsky beta záření. Podle prohlášení mluvčího společnosti Tokyo Electric Power (TEPCO) Takašiho Kurity těmto dvěma zaměstnancům během oprav elektrické instalace v prostoru parní turbíny reaktoru číslo 3 natekla radioaktivní voda do pracovní obuvi. Následné měření na místě potvrdilo hladinu 400 milisievertů za hodinu. Dozimetry obou hospitalizovaných vykázaly dávku 170 až 180 milisievertů.

Japonskými medii rezonuje otázka, jak je něco takového vůbec možné. Elektronické dozimetry mají nastavenu limitní hranici na 20 milisievertech, po jejím dosažení přístroj automaticky spustí alarm a pracovník by se měl z místa neprodleně stáhnout. Jak mohli tito dva pracovníci nasbírat 180 milisievertů? Druhou alarmující otázkou je, v jakém vybavení a s použitím jakých ochranných pomůcek tito technici na místě pracují. Jak je možné, že v prostoru po výbuchu a následném několikadenním intenzivním zavodňování bazénů s vyhořelým palivem pomocí vodních děl a vrtulníků se pohybují dva technici v otevřené obuvi a zasáhne je patnáct centimetrů hluboká „kaluž“ v jedné z chodeb v okolí turbíny? Media se oprávněně ptají, kdo, s jakým vzděláním a za jakých podmínek na řešení situace v JE Fukušima pracuje..."

daleko více v článku:
http://www.ceskapozice.cz/zahranici/svetove-udalos...

240449

26.3.2011 21:28

RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 178.?.?.?

Reakce na 240449

Oh bože Japonsko a atómová energia je a vždy bola zlá kombinácia. [pláč]

240454

26.3.2011 22:07

RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali

Kysučan 89.?.?.?

Reakce na 240449

MoU,

Vy veríte médiám???
Tu správu si môžete prečítať v mnohých plátkoch, či už tlačených alebo internetových.Proste jarmulkáči hodia cez nejakú svoju agentúru ( trebárs Reuters )niečo pre ovečky a všetci ďalší to jednoducho prevezmú...
Ja som niekedy pracoval s beta žiaričmi Co60 a môžem Vám povedať, že to bolo strašné...Neustále kontroly,špeciálna evidencia,dohľad ŠTB atď.
Mám viacerých priateľov a spolužiakov, ktorí pracujú v JE Jaslovské Bohunice a trošku viem, ako to tam vyzerá ohľadom bezpečnosti, kontrol,prevencie, údržby ai.
Neverte médiam, pokiaľ sa o tom nepresvedčíte na vlastné oči...Miera mediálnych klamstiev a poloprávd sa neustále zvyšuje. Sám som bol svedkom niekoľkých incidentov, či havárií, ktoré média podali značne klamlivo a zavádzajúco.Až som neveril, že píšu o tom,čo som zažil a videl na vlastné oči [smích]

Ak ste niekedy mal na sebe atombordel, tak viete, že čižmy na takom oblečení neexistujú...Beta žiarenie by im veľmi neuškodilo ,ak by odev nebol porušený.Ale je možné, že sprostí japonci tam pobehujú len tak v gumákoch...A celkom nerozumiem, prečo tam nebolo spomenuté aj nejaké gama žiarenie...To tam pri rádioaktívnom jóde, či céziu býva tiež.
[smích]
Pokiaľ poznám japoncov, tak na tom pracujú určite veľmi intenzívne a so značnou mozgovou kapacitou...

240457

27.3.2011 1:31

RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 240457

Jestli dokázali postavit za 6 dní 150 km cesty, tak ve Fukušimě dokážou uvést ve skutečnost i to co je nemožné. Doufejme, že to bude stačit. Devastace bude nejhorší na lokální úrovni. To, že 3 lidi jsou ve špitálu, znamená, že to je zlé. Proč k tomu ochranému obleku nejdou udělat boty?
http://www.novinky.cz/zahranicni/svet/228755-japon...

240465

27.3.2011 1:52

RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 240465

Tak dobří ti Japonci zase nejsou. Ono 150 m je přece jen o něco míň, než 150 km, [velký smích]

Do toho atombordelu se leze v botách. Buď je to celá kombinéza, nebo něco jako mají rybáři při výlovu rybníka na nohy a i podobné rukavice. Jenomže v té hromadě suti a bez pořádného světla, se lehce o něco zavadí a oděv protrhne. Není to bůhví jak pevné. [pláč] Ono také záleží na tom, jaké záření se tam vyskytuje. Něco stačí odstínit i noviny, jiné potřebuje k odstínění olověnou desku, nebo rovnou vrstvený pancíř z tanku. [chechtot]

240467

27.3.2011 6:22

RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 240467

Pravda jenom 150 m za 6 dní. Děkuju za vyvedení z omylu. Eneregtické gama záření nějaký oděv neodstíní, možná tak skafandr NASA používaný na měsící během misí Apollo, že jo? Ať se pořádně zasmějeme. [mrknutí jedním okem]

240471

27.3.2011 6:37

RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 240471

Aby jste to špatně nepochopil, mě jde o tu druhotnou radiaci měsíčního povrchu. Měsíc nemá atmosféru, magnetické pole, kosmické záření padá na povrch furt. Ledaže by ten rozpad izotopů, co nejsou moc nebezpečné a jejich poločas probíhá zhruba v délce lidského života probíhal na Měsíci nějak jinak. Ten skafandr má určitě bytelné boty, to dá rozum. Já bych řekl, že nějaké velké vojenské tajemství to nebude, tak by to NASA mohla aspoň půjčit pro zachranné týmy.

240472

27.3.2011 10:06

RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali

djb 90.?.?.?

Reakce na 240472

Nevím, jestli hulili japonci nebo jestli hulili v redakci novinek.cz, ale tady se píše, kromě toho, že už jsme na hodnotách radiace jako v černobylu, že ti tři ozáření pracovali ve vodě bosí.
http://www.novinky.cz/zahranicni/svet/228967-zamoreni-druheho-bloku-fukusimy-dramaticky-stouplo-delnici-evakuovani.html
Pozn.: hodnoty s Černobylem s tím rozdílemn, že zde je to jen ve vodě přímo u reaktoru, v ČB to bylo v okolí několika km. Zatím SSSR vede o několik koňských délek.

Nevím jak Vás, ale mě docela mrazí. Buď to tam opravují nějací náhodní brigádníci, anebo to jsou protřelí jaderní harcovníci, co už maj to záření na háku ? Nevím. Ale připomínám, že předchozí vážná nehoda v Japonsku byla způsobena tím, že dělníci, kteří měli plnit nádobu uranem s max. množstvím asi 2.5 kg tam vrazili 16 kg a tak nějak se divili, že se jim to pod rukama štěpí. Tokaimura nuclear accident
Bohužel, Japonce nepřeceňovat šetří se všude...

240481

27.3.2011 17:11

RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 240481

Sleduju to pozorně a nebojte můj ksicht je přitom pomačkaný, jak mastnej papír od uzenýho. Jestli tam je vysoká radiace, pak se nezbývá než modlit, že se to nějak podaří těm lidem ucpat. U Černobylu byly výhoda, že únik šel vrchem, po výbuchu vodíku. Šlo to za cenu lidských ztrát zabetonovat zhora. Při Richteru 9, čert ví, kde je poškození, přes který jde únik, jestli to je někde ve spodu velmi obtížně přístupné, pak Bůh buď milostiv. Po 14 dnech od havárie byla naměřena radiace 300 km v oceánu. Další rozdíl, Černobyl byl ve vnitrozemí. Neuklidňují mě ani srovnání s atomovými testy, protože toho plutania v těch 250 tunách paliva, ať už přímo v reaktoru nebo jako vyhořelého, tam bude docela dost. Asi mnohem více než v Černobylu. Priorita zní, musí se za každou cenu zastavit únik. Jak daleko je Tokio? Dvěstě kiláků? [pláč]

240517

27.3.2011 20:31

RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali

LaFox 90.?.?.?

Reakce na 240517

Černobyl se zajišťoval i "zespodu" pomalu totiž docházelo k pronikání roztaveného jádra do země a hrozila následná termojederná reakce o síle cca 3-5ti megatun.
13. května už začíná hloubení tunelu pod reaktor. Na této akci přišlo o život 2500 horníků.
Doporučuji shlédnout dokument Discovery "Bitva o Černobyl"

240532

28.3.2011 8:39

RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 240532

Viděl jsem fotky sloní nohy. Co ta vytavená hrouda kovu může být, když uran je samozápalný? Pan Semerád se domnívá, že Pu na výrobu bomb a já souhlasím. Reaktor šel na nízký výkon z důvodu výroby Pu, spadl do iodové jámy, bylo před prvním májem a plán na výrobu bomb byl svatý. Zkušená obsluha poslala velícího soudruha do prdele, ale nová méně zkušená směna, zkusila reaktor vytáhnout z iodové jámy velmi riskantním způsobem. Dál už to známe, o když o hornických zachraných pracích jsem nevěděl. Pokud hrozila atomická exploze 5 Mega, tak mě nepřekvapuje, že dělali i hornické práce. Tisíce lidí zařvali a mnohem více jich zemřelo a bude umírat na rakovinu, ale nebouchlo to.

240571

28.3.2011 14:05

RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali

jen tak 97.?.?.?

Reakce na 240571

>Viděl jsem fotky sloní nohy. Co ta vytavená hrouda kovu může
>být, když uran je samozápalný?

Já tedy neznám co používali v Černobylu, ale běžně se pužívá oxid uranu. Samotný oxid uranu používaný v palivových tyčích je keramická hmota s vysokým tavným bodem, zhruba 3000°C a samozápalný není. Ten vytavený kov je patrně zirkoniová slitina z palivových tyčí a nerez oceli ze zařízení roztaveného reaktoru spolu s částí paliva z těch tyčí.

240589

28.3.2011 20:07

RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali

Dr.QQ 188.?.?.?

Reakce na 240532

[překvapení] Termojadrová reakcia určite nehrozila. [překvapení]

240617

28.3.2011 21:52

RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali

LaFox 90.?.?.?

Reakce na 240617

Ale hrozila, něco si o tom zjistěte [smích]

240621

29.3.2011 21:55

RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali

Dr.QQ 188.?.?.?

Reakce na 240621

Nič sa mi nepodarilo zistiť, tak ma poučte.

240697

27.3.2011 1:31

RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 240457

Zkušenosti jsou obvykle takové, že média v závažných událostech spíš bagatelizují, nežli naopak. Právě ze strachu z postihu pro šíření poplašné zprávy. Pokud se tedy objevilo 0.4 Sv/hod., když naše nynější hodnota limitu pro pracovníky s radioaktivními materiály byla stanovena na 0,05 Sv/rok!, tedy víc jak 70 000x nižší!!!, s pětiletým limitem 0.01 Sv (5 po sobě jdoucích let), přičemž základní limity pro ostatní obyvatelstvo jsou stanoveny ve výši 0.001 Sv/rok a smrtelná dávka je jen pár jednotek Sv, tak to znamená, že už tam chodí jen odsouzenci na smrt. Velmi podrobný popis dané problematiky je na http://astronuklfyzika.cz/RadiacniOchrana.htm

V současnosti je to již havárie 5.stupně, přičemž:
4.stupeň = havárie s účinky v jaderném zařízení;
5.stupeň = havárie s účinky na okolí;
6.stupeň = havárie s vážnými radioaktivními následky;
7.stupeň = velká havárie s rozsáhlými radioaktivními následky.

Okolí je tedy výraz značně eufemistický, když je tak nutné nazývat i zónu 30 km, jaká je vyhlášena.

240466

27.3.2011 10:12

RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali

MoUdrostrak 109.?.?.?

Reakce na 240457

Vážený Kysučane, neuplynulo ani 24 hodin - a máte tady další posun (doufám, že i ve Vašem uvažování):

Radioaktivní záření ve Fukušimě dramaticky stoupá. Oproti normálu je už desetimilionkrát vyšší

Moře v okolí elektrárny je zamořené 600krát víc než v pátek. Stále není jasné, jaká je přesná příčina rostoucí radioaktivity.

...Současně jaderný úřad obvinil vedení elektrárny, že se při snaze zastavit únik radioaktivity dopustilo řady chyb...

Jak dnes již dříve oznámil úřad NISA, hodnota radioaktivního jódu překračuje podle nejnovějšího měření bezpečnostní limit 1850krát, čili o 600násobek více než v pátek.

Ještě v pátek hodnota radioaktivního jódu 131 ve vzorcích odebraných zhruba 330 metrů od pobřeží u elektrárny překračovala bezpečnostní limit "jen" 1250krát, v úterý dokonce jen 125krát.

"Kdyby (ve firmě) řádně fungovaly informační toky, mohlo se možná nehodě zabránit," řekl podle agentury DPA jistý manažer Tepca deníku Jomiuri.

//////////

Zkrátka a dobře: Znalost mentality a odpozorování indícií někdy vydá za tisíce hodin teoretizování. Takže se moje kamarádky, bohužel, nemýlily.
Nechápu, jak můžete spojovat bezpečnost v JE za doby reálného socialismu se současným obdobím predátorského a casinového kapitalismu?! Tehdy šlo o bezpečnost a strach z obvinění ze sabotáže - dnes jde "JEN" o náklady a o zisk. Stačí si vzpomenout, jak prudce stouply havárie na příměstských železnicích v okolí Londýna po jejich privatisaci a osekání nákladů na provoz...
Sám mám jak technická, tak manažerská formální vzdělání - některá na českou kotlinu i raritní - co se vazby na "Crisis management" týká. Přesto jsem si žádnou prognózu nedovolil "střihnout" - a na tož se snažit cokoliv "počítat".

"When written in Chinese, the word CRISIS is compounded of two characters - one represents DANGER, and the other represents OPPORTUNITY"

Vložený obrázek

J.F.K. (1917-1963) 35th US President (speech in Indianapolis on April 12, 1959 + )

240484

27.3.2011 10:16

RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali

MoUdrostrak 109.?.?.?

Reakce na 240484

Odkaz na stránku v češtině se Vám zobrazí na: http://zahranicni.ihned.cz/c1-51367850-radioaktivn...

240486

27.3.2011 15:09

RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali

jen tak 97.?.?.?

Reakce na 240484

>"Kdyby (ve firmě) řádně fungovaly informační toky, mohlo se možná nehodě zabránit," řekl podle agentury DPA jistý manažer Tepca deníku Jomiuri."

Asi těžko. Ono to v začátku nevypadalo tak beznadějně. Reaktory přežily víc, než původně byly konstruovány a samotné otřesy jim závažně neuškodily. Stačili je zastavit a začali chladit, což je pro reaktor takto narychlo odstavený velice, velice důležité. Potom ale tsunami zničila dieselagregáty a vše pohřbila. Ostatně, nemá smysl to tady vlastními slovy popisovat. Dobré počtení je zde:

http://www.edgeoftheworld.cz/2011/03/15/proc-se-ne...

Akorát tam mám připomínku k těm palivovým tyčím. V tom článku je uváděno, že zirkoniové tyče odolávají teplotě 2200°C. To mi nesedí, protože pokud vím, tyto slitiny zirkonia mají tavný bod mezi 1840°C - 1850°C.
Westinghouse patentoval slitinu ZIRLOTM. Velice podobné experimentování ve složení zirkoniových slitin lze pozorovat i v Japonsku (slitiny Mitsubishi Developed Alloy, New Developed Alloy, skupina slitin J-AlloyTM) a Jižní Koreji (slitiny HANA-3, případně HANA-4 obsahující 1,5% Nb, 0,4% Sn, 0,2% Fe a 0,1% Cr). Takže všechny tyto slitiny mají bod tavení ca. 1850°C. To pominu ostatní zařízení reaktoru vyrobené z nerez ocelí s bodem tání tak ca. 1600°C.
Jde o to, že podle mně jsou ty reaktory odepsané, jakmile tam docházelo k výbuchům vodíku, muselo nutně dojít k termickému rozkladu vody, takže musela tam teplota překročit teplotu roztavení těch tyčí, když termický rozklad vody probíhá při teplotách 2500 °C a víc.
Takže dneska tam mají roztavené reaktory s nekontrolovatelným únikem radiace se kterými už se toho asi moc neudělá. Jakkoliv obdivuji Japonce, udělali blbost s výstavbou reaktorů rovnou u moře. Tvrdě podcenili případné důsledky.

>Nechápu, jak můžete spojovat bezpečnost v JE za doby
>reálného socialismu se současným obdobím predátorského a
>casinového kapitalismu?! Tehdy šlo o bezpečnost a strach z
>obvinění ze sabotáže - dnes jde "JEN" o náklady a o zisk.
Bohužel, všechno nasvědčuje tomu, že to tak je...

240505

28.3.2011 10:06

RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali

djb 90.?.?.?

Reakce na 240484

>reálného socialismu se současným obdobím predátorského a
>casinového kapitalismu?! Tehdy šlo o bezpečnost a strach z
>obvinění ze sabotáže - dnes jde "JEN" o náklady a o zisk.

Což je lež jako věž (snad nevědomá). Havárie v Černobylu byla spoluzapříčiněna nejméně třemi faktory nesmyslného šetření peněz.
1/ kontrolní tyče měly konce z grafitu, takže při pomalém zasunutí namísto omezení reakce tuto gradovaly

2/ sověti nestavěli vrchní kontrolní kryty, protože to bylo o hodně levnější - např. v USA Three Miles Island - tam ten kryt měli a proto se nestalo to co v černobylu

3) Strop elektrárny měl být z nehořlavých materiálů, ovšem šetřilo se, nebyl.


abychom se chápali MoUdrostraku. Nic proti Vaší, často oprávněné kritice současných systémů (nebudu používat slovo kapitlismus). Ovšem ten minulý systém (nebudu ho nazývat socialismem ani komunismem), si teda hodně idealizujete.

240578

28.3.2011 20:01

RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali

Kysučan 89.?.?.?

Reakce na 240484

Zdravím MoU,

>Vážený Kysučane, neuplynulo ani 24 hodin - a máte tady
>další posun (doufám, že i ve Vašem
>uvažování):

verte mi, že ja uvažujem permanentne( samozrejme, s tým sú spojené aj chyby, keďže máme pre analýzu zlé alebo prekrútené informácie )


>Radioaktivní záření ve Fukušimě dramaticky stoupá.
>Oproti normálu je už desetimilionkrát vyšší

Dementované...
( znova opakujem...neverte oficiálnym médiam vôbec nič, aj keď je možné, že danú situáciu zľahčujú ).Celý efekt spočíva v efekte vplyvu mediálnej správy na podvedomie človeka...Verte, že keď budete ožiarení dávkou aj možno 10 krát násobnou ako je tá smrteľná a nebudete o tom vedieť,tak prežijete ak máte silne vybudovanú psychickú a genetickú výbavu...




>"Kdyby (ve firmě) řádně fungovaly informační toky,
>mohlo se možná nehodě zabránit," řekl podle agentury DPA
>jistý manažer Tepca deníku Jomiuri.


Asi tak...jedna baba povedala agentúre Reuters alebo Fox News...

>Zkrátka a dobře: Znalost mentality a odpozorování indícií
>někdy vydá za tisíce hodin teoretizování. Takže se moje
>kamarádky, bohužel, nemýlily.

Skúsme sa dohodnúť MoU, ak Vás mám považovať za vierohodného diskutéra, zverejnite nejaký kontakt na nejakú Vašu jap. kamarátku a skúsim sa s ňou spojiť a podľa reakcie tu diskrétne zverejním, čo mi bolo povedané?

>Nechápu, jak můžete spojovat bezpečnost v JE za doby
>reálného socialismu se současným obdobím predátorského a
>casinového kapitalismu?! Tehdy šlo o bezpečnost a strach z
>obvinění ze sabotáže - dnes jde "JEN" o náklady a o zisk.

Ale no tak MoU, neviete o čom píšete...Dnešné jadrové zariadenia v bývalom soc. bloku sú ďaleko, ale ďaleko bezpečnejšie, vo všetkých prvkoch bezpečnosti, ako boli za socíku!!! Prečo ?
Pretože, ak nebolo v záujme SS energetických kapitánov , aby daná jadrová elektráreň prežila ( veď to poznáte ,kasínový kapitalizmus nepotreboval a ani nepotrebuje lacné jadrové energie z OST bloku ), tak jej vymýšľali také bezpečnostné prvky, že možno ( to priznám )Fukushima je len slabý bezpečnostný odvar...
>Stačí si vzpomenout, jak prudce stouply havárie na
>příměstských železnicích v okolí Londýna po jejich
>privatisaci a osekání nákladů na provoz...

Skvelý príklad na porovnanie MoU, možno pridať ešte dodávky vody v meste Oruro v Bolívii>>>>Ale to sme potom v úplne inej cenovej i techn. kategórii ( IV - I ).

>Sám mám jak technická, tak manažerská formální vzdělání
>- některá na českou kotlinu i raritní - co se vazby na
>"Crisis management" týká. Přesto jsem si žádnou prognózu
>nedovolil "střihnout" - a na tož se snažit cokoliv
>"počítat".
Nerozumiem...čo je to formálne vzdelanie ( také ako na Plzeňskej univerzite alebo len také, ktoré človek formálne nevykonáva )?


Ďaku...

Automaticky kráceno

240616

27.3.2011 4:26

RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali

Soudce Lynch 81.?.?.?

Reakce na 240361

http://www.naturalnews.com/031848_Fukushima_cover-...

240469

26.3.2011 12:18

smrt Elizabeth Taylor pro korporátní masmédia zase tak bezvýznamná není

ewq 109.?.?.?

poplakalo si také internetové komando eretz.cz:
http://eretz.cz/2011/03/zemrela-elizabeth-taylor-presvedcena-sionistka/

240372

27.3.2011 19:26

RE: smrt Elizabeth Taylor pro korporátní masmédia zase tak bezvýznamná není

Peptalkin jebemnato (zavináč) mail (tečka) ru 62.?.?.?

Reakce na 240372

Tak tato chudera sionistami protezovana bola presvedcena sionistka... [velký smích]

Mozem sa spytat, aky ciselny kod ma tato diagnoza?

Najnovsie tuto chorobu drzi aj Madonnu.

240527

28.3.2011 0:41

RE: smrt Elizabeth Taylor pro korporátní masmédia zase tak bezvýznamná není

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 240527

Dg 666

240555

26.3.2011 15:01

Panika

Magnus Maximus 88.?.?.?

Veškeré reportáže na téma JE v Japonsku mi připadají, jakoby měly zakrýt úplně jiný mnohem horší problém jinde ve světě a zároven u lidí vyvolávat paniku. Před nedávnem jsem četl zajímavou brožuru od našeho politologa Oskara Krejčího s názvem Válka, ISBN 978-80-7431-029-4, kde uvádí, že od 16. července 1945 do 25. května 2009 bylo na světě zatím provedeno 2052 jaderných testů atomových zbraní, dílem ve vzduchu, pod zemí, ale i pod vodou ... Z toho plyne že do prostředí se za ta léta dostalo určitě velké množství radioaktivních částic, hlavně na začátku testů, kdy zřejmě ještě nebyly takové znalosti v této oblasti jako dnes. No a v souvislosti s těmito testy jsem na netu kdesi četl, že právě tyto testy mají na svědomí miliony mrtvých po celém světě. Myslím že v porovnání s tím je havárie JE v Japonsku zatím procházkou růžovým sadem. Tím samozřejmě nesnižuji vážnost situace. Je zajímavé, že USA za výše uvedené období ztratily a NIKDY NENAŠLY 11 jaderných bomb ... To tedy oficiálně přiznaly. V bývalém Sovětském svazu to bylo určitě podobné, ale přesná čísla chybí ... Celé mi to připadá podezřelé takový masívní zájem medií, kdy víme pomalu o každém japonském prdu.

240387

26.3.2011 16:22

2052 jaderných testů atomových zbraní,

r.m. 94.?.?.?

Reakce na 240387

a zhruba tolik tun paliva s plutóniem tam je, problém není v tom kolik se toho uvolní celkem, ale kolik se toho odpaří najednou, skokově
kolik vzduchu přefiltrují tvoje plíce za týden?, pokud pak přijde týdení vlna myslíš, že nesplníš statistickou normu, kterou tu hájíš? ))))
[chechtot] [oči v sloup]

240405

26.3.2011 15:55

Zbraně

Vernyctenar 213.?.?.?

Mě by taky zajímalo, proč se tak straší jadernými elektrárnami, ale jadernými zbraněmi se nikdo nevzrušuje.

240400

27.3.2011 10:34

RE: Zbraně

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Reakce na 240400

ak buchne atomka, a ty si náhodu niekde v okolí, máš problém - kam sa odsťahovať...
ak buchnú atomky v počte väčšom ako mizivom, máš tiež problém - kam sa odsťahovať, na ktorú planétu... [vyplazený jazyk]

240488

27.3.2011 15:40

Smrtici plutonium

doubting thomas 83.?.?.?

Je s podivem kolik ctenaru Zvedavce rychle a radostne podleha masove hysterii, tak dlouho a pilne sirene vsemi masovymi mis- informacnimi sluzbami.
Prof Bernard L. Cohen stravil vetsinu sveho zivota bojem proti teto umele vyvolane davove psychose, zrejme bez viditelneho uspechu.
Jeho nazor na toxicitu plutonia si muzete precist zde http://russp.org/BLC-3.html , na jeho kvalifikaci, ze tedy asi vi o cem mluvi, a na jeho dalsi clanky se muzete podivat zde http://russp.org/nucpower.htm (oboje v anglictine, ale i nekdy komicky roboticky preklad dovoli pochopit co rika), a mezitim si letmo vzpomente na nedavnou hysterii okolo "smrtici ptaci chripky", a kolik lidi to radostne zralo i s navijakem ...
Prirozene je na kazdym jestli se prida, ja osobne tvrdim ze kazdy ma plny narok na svuj vlastni nazor - bez ohledu na to jak je mozna mylny ...
A pokouset se vysvetlovat neco nekomu, kdo neni bud schopny nebo ochotny to pochopit, je ciste ztrata casu a energie - to proste neni mozne!

240508

27.3.2011 16:00

RE: Smrtici plutonium

dub 94.?.?.?

Reakce na 240508

hm, tak nějak si matně vzpomínám, že nějaký významný vědátor, který se celý život zabýval atomem a hlásal, jak je bezpečný (až vymyslel bezpečnou neutronku), jakýsi edward teller, taky říkal že je to úplně neškodné a chtěl to ve velkém používat pro stavebnictví. a nějakou čirou náhodou byl i stejného původu...
ono s důvěryhodností je to problém, profesor neprofesor...

240509

27.3.2011 16:14

RE: Smrtici plutonium

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 81.?.?.?

Reakce na 240509

[velký smích] od jistého času, jak se někdo jmenuje "Khon" ala Cohen začínám mít kopřivku. Takové "profesory" nelze brát vážně, ti mají své zájmy...., jinak je to ale samozřejmě víc k pláči nežli k smíchu.

240510

27.3.2011 17:47

RE: Smrtici plutonium

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 240508

Já jsem pro empirický experiment. Jde o tzv. metodu olizometrie, pokud si pan profeser veřejně vdechne dle jeho názoru bezpečnou dávku plutonia, tak všem ukáže. Pan profesor může zhluboka dýchat čerstvej luft i v tanku prostřeleném DU munici, to má být mnohem bezpečnější než PU. Já myslím, že výrobce by mu za to poskytl možná i nějaký honorář. Nesmí to samozřejmě jako kuřák vykuckat nebo člověk s dobrou kuckací schopností dostat ven, musí to zarůst v plicích. Nejde o to kolik toho mohl vdechnout za 25 let v Los Alamos, ale kolik toho vdechnul a zarostlo to plicích a pak se dostalo dále v organismu. Samozřejmě to bude chtít více zastánců nízké rizika plutonia pro organismus, z důvodu statistiky pro srovnání vyskýtu rakoviny se zbytkem populace.

Nejde pouze o to, co vyzáří samo plutoniom, ale o druhohotnou radiaci a toxicitu, a taky kde to je v organismu. V místech, kde je velké dělění buněk jako kostní dřeň nic moc a ono chvíli bude trvat než se to dostane do kostí. Ve wiki jsou uvedeny ůčinky na myši a psi ohledně toxicity, kdy chcípne půlka populace, a jsou tam skutečně koňské dávky. Za prvé jsem někde četl, že člověk je geneticky mnohem citlivější na radioktivitu, než hromada živočichů. Za druhé člověk je poměrně dlouhověký tvor. Určitě ho zajímá i účinek Pu delšího časového charakteru a co se zachytí v kostech, to tam prostě zůstane. Pravda nízká rozpustnost a pouze alfa zářič mimo Pu240, ale nejenom láska je mocná čarodějka i čas lecos dokáže.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Plutonium

240520

Příspěvků: 53

26.03. 08:56 MoUdrostrak  Situace je horsi, nezli bychom cekali
26.03. 09:14 Luxor  RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali
26.03. 13:55 Kysučan  RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali
26.03. 16:40 quido2  RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali
26.03. 16:47 quido2  RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali
26.03. 17:50 Rene Bartosek  RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali
26.03. 19:09 Oracle  RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali
26.03. 16:44  RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali
26.03. 18:46 Kysučan  RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali
27.03. 09:59  RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali
27.03. 20:55 vodnik007  RE: Elementární plutonium je pokládáno za jednu z nejtoxičtějších anorganických látek.
26.03. 18:51 MoUdrostrak  RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali
26.03. 19:12 Peptalkin  RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali
26.03. 19:21 MoUdrostrak  RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali
26.03. 19:28 MoUdrostrak  RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali
26.03. 19:33 Peptalkin  RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali
26.03. 21:47 pavelcz  RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali
26.03. 22:19 Peptalkin  RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali
27.03. 23:04  RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali
26.03. 19:23 Kysučan  RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali
26.03. 20:41 MoUdrostrak  RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali
26.03. 21:28 Oracle  RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali
26.03. 22:07 Kysučan  RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali
27.03. 01:31 Rene Bartosek  RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali
27.03. 01:52  RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali
27.03. 06:22 Rene Bartosek  RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali
27.03. 06:37 Rene Bartosek  RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali
27.03. 10:06 djb  RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali
27.03. 17:11 Rene Bartosek  RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali
27.03. 20:31 LaFox  RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali
28.03. 08:39 Rene Bartosek  RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali
28.03. 14:05 jen tak  RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali
28.03. 20:07 Dr.QQ  RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali
28.03. 21:52 LaFox  RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali
29.03. 21:55 Dr.QQ  RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali
27.03. 01:31  RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali
27.03. 10:12 MoUdrostrak  RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali
27.03. 10:16 MoUdrostrak  RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali
27.03. 15:09 jen tak  RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali
28.03. 10:06 djb  RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali
28.03. 20:01 Kysučan  RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali
27.03. 04:26 Soudce Lynch  RE: Situace je horsi, nezli bychom cekali
26.03. 12:18 ewq  smrt Elizabeth Taylor pro korporátní masmédia zase tak bezvýznamná není
27.03. 19:26 Peptalkin  RE: smrt Elizabeth Taylor pro korporátní masmédia zase tak bezvýznamná není
28.03. 00:41  RE: smrt Elizabeth Taylor pro korporátní masmédia zase tak bezvýznamná není
26.03. 15:01 Magnus Maximus  Panika
26.03. 16:22 r.m.  2052 jaderných testů atomových zbraní,
26.03. 15:55 Vernyctenar  Zbraně
27.03. 10:34  RE: Zbraně
27.03. 15:40 doubting thomas  Smrtici plutonium
27.03. 16:00 dub  RE: Smrtici plutonium
27.03. 16:14  RE: Smrtici plutonium
27.03. 17:47 Rene Bartosek  RE: Smrtici plutonium

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

19

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc prosinec přispělo 39 čtenářů částkou 5 666 korun, což je 19 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Italské námořnictvo čelí Erdoganovi: Na Kypr dorazila italská fregata Federico Martinengo 10.12.19 21:50 Itálie 1

Turečtí vojáci vyvěsili tureckou vlajku na řeckém ostrově v řece Evros10.12.19 20:19 Řecko 0

Turecká letadla dnes 30x narušila vzdušný prostor Řecka v Egejském moři10.12.19 19:50 Řecko 1

Důkaz o "nezávislosti" průzkumů veřejného mínění10.12.19 14:14 Česká republika 4

Střelec v ostravské nemocnici zabil šest lidí. Neměl legální zbraň10.12.19 11:21 Česká republika 5

EU nařídila sledovat už od roku 2020 spotřebu každého řidiče, někteří na to doplatí10.12.19 11:10 Evropská unie 0

Poslanci chtějí zakázat domobranu10.12.19 11:06 Česká republika 1

Čína zakáže americkou technologii - začíná ná totální technologická válka 09.12.19 20:19 Čína 0

Cultural Enrichment #1309.12.19 19:39 USA 1

Belgie: Muslimský mob podpaluje vánoční strom na náměstí a řve "Allahu akbar"09.12.19 19:27 Belgie 1

Hihi. Chvilkaři se zlobí na Klause mladšího. Nemohou zneužit symbol trikolory09.12.19 17:51 Česká republika 2

Z dcery Angeliny Jolie a Brada Pitta se stává kluk09.12.19 11:20 USA 1

Chvilkaři proti Babišovi, Sardinky proti Salvinimu - stejný scénář, jak přes kopírák09.12.19 11:15 Itálie 1

Augsburg: Muslimové na vánočních trzích ubili hasiče09.12.19 11:11 Německo 0

V Jizerských horách místní obyvatelé obnovili nacistický památník padlým vojákům Wehrmachtu a oddílů SS 08.12.19 21:01 Česká republika 3

Istanbulská dohoda - čeští občané jsou záměrně podváděni08.12.19 20:02 Česká republika 1

Neschválení Istanbulské dohody je neakceptovatelné, řve feministka. Odhlasujeme, že k Istanbulské dohodě přistoupí EU jako celek, vyhrožuje EU komisař06.12.19 11:41 Evropská unie 5

Národná rada SR schválila Dodatkový protokol, zavádzajúci nové trestné činy za vyjadrenia rasovej a xenofóbnej povahy06.12.19 10:56 Slovensko 2

ODS: Občané ČR nesmí platit za podnikání premiéra Babiše, víme, jak na to dohlédnout06.12.19 10:50 Česká republika 1

Nejvyšší soud se zastal somálské studentky s hidžábem. Česko musí tolerovat náboženský pluralismus06.12.19 10:24 Česká republika 1

Měnové kurzy

USD
23,00 Kč
Euro
25,51 Kč
Libra
30,30 Kč
Kanadský dolar
17,42 Kč
Australský dolar
15,78 Kč
Švýcarský frank
23,33 Kč
100 japonských jenů
21,16 Kč
Čínský juan
3,27 Kč
Polský zloty
5,95 Kč
100 maď. forintů
7,72 Kč
Ukrajinská hřivna
0,97 Kč
100 rublů
36,18 Kč
1 unce (31,1g) zlata
33 833,49 Kč
1 unce stříbra
386,70 Kč
Bitcoin
165 364,98 Kč

Poslední aktualizace: 11.12.2019 19:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 6 883