Diskuze k článku

Snímač

Příspěvků 57

24.2.2011 1:27

Na svoje otisky prstů by člověk měl být opatrný.

Rene Bartosek 75.?.?.?

Nedávno jsem se díval zrovna na díl Dobrodružství kriminalistiky, který o nich byl. Mám takový pocit, že vzhledem na technologický vývoj možná už dnes nejsou otisky prstů akceptovatelné jako dostatečně přesvědčivý nepřímý důkaz. Pravda stát po nás pro naše blaho chce scan rohovky, otisky, stolici a vzorek DNA. Pro všeobecné dobro a blaho samozřejmě. Doufejme, že ti co k těmto datům budou mít přístup, mnoó když nebudou svatí, tak aspoň skoro svatí. [velký smích] [mrknutí jedním okem]

238529

24.2.2011 3:38

RE: Na svoje otisky prstů by člověk měl být opatrný.

Saša 96.?.?.?

Reakce na 238529

>vzhledem na technologický vývoj možná už dnes nejsou otisky
>prstů akceptovatelné jako dostatečně přesvědčivý
>nepřímý důkaz.

V Tampě (Fl, US) jsem šel (před měsícem) s šekem vypsaným na mé jméno a na Bank of America do té „Bank of America“. Samozřejmě, hned slečně za neprůstřelným sklem podsunuji škvírou pod sklem před ní podepsaný šek a pas. K mému překvapení, ona po mně chce ještě otisk palce! Ani jsem nevysvětloval, že moje otisky prstů snad ještě nikde nemají a není to tedy nejvhodnější identifikace.

238531

24.2.2011 6:50

RE: Na svoje otisky prstů by člověk měl být opatrný.

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 238531

Jaké vlastně dneska existuje soukromí? Tohle není kdo ví co, tohle je technologie přístupná veřejnosti už nějaký ten pátek. Odhaduju, že technologický vývoj je tak o dvacet let napřed před přítomým stavem přístupným veřejnosti. S dostatečnou datábází biometrických údajů budou moct soudy brzo nepřímé důkazy víceméně spláchnout do hajzlu. Celé ty DNA datábáze budou k hovnu, nepůjde s nimi zaručit nemožnost manipulace.
http://www.youtube.com/watch?v=Shl2lXIQcic

238538

24.2.2011 14:03

RE: Na svoje otisky prstů by člověk měl být opatrný.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 238538

Ještě před ukončením platnosti "stříbrné" kreditky od Cetelem, mě poslali novou "zlatou" a pak telefonicky otravovali pro její přijetí tak dlouho, až jsem na to kývl. Za pár dnů pak poslali i PIN. Jak jsem se cítil u jejího prvního použití při zakoupení zboží v řádu tisíců, to když mě prodavač oznámil sice platný PIN, ale neakceptaci karty serverem Cetelem, to si asi umí každý představit. Naštěstí jsem nebyl odkázán jen na tu jejich kartu. Na můj pozdější telefonický dotaz co to má znamenat, mě jejich operátor sdělil, že je nejprve nutné kartu aktivovat výběrem z bankomatu(!), jako by byly bankomaty už vybaveny biometrikou či co a při výběru každého nejspíš oskenují rentgenem, nebo prý ji můžu aktivovat přímo u nich na centrále a jako nouzovka je prý možnost poslat jim emailem či poštou kopii obou stran občanky. I zvolil jsem email a oskenoval OP a jsa si vědom možných rizik zneužití jak po trase tak u nich samých, jsem v těch skenech doplnil začernění dat, která nemusí pro jednoznačné ověření totožnosti vadit, když osobní údaje mají ve smlouvě i na těch skenech, ale ta začerněná místa nedovolují OP zfalšovat jako duplikát. A ejhle! To prý nemůžou akceptovat. Vysvětlení proč, nepodali. No a já zase nemůžu akceptovat dávat úplnou kopii svého OP kde komu, tak mají smůlu. Kreditek za lichvářský úrok je, až Bůh brání. No vlastně nebrání, protože jinak by lichváři nebyli.

238557

24.2.2011 18:09

RE: Na svoje otisky prstů by člověk měl být opatrný.

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 238557

Bohužel lidi tyto data poskytnou. Chybí jim představivost, co se s tím dá všechno především v systému s vysokou mírou korupce podniknout. Škola života má vynikající úroveň, akorát školné za některé zkušenosti může být dost drahé. K čemupak asi někdo potřeboval DNA g. tajemníka OSN? Nepochybuju v nejmenším, že pro některé organizace vyrobit indicie typu některých nepřímých důkazů biometrického charakteru není problém. Dodat k hodnověrnosti i vzorek DNA z případného místa činu jako takové třešínka do dortu důvěry nepřímých důkazů. Paradoxní na tom všem je to, že právě schopnost manipulace a praktické použití této schopnosti, znehodnotí výpovídací schopnost biometrických údajů. Za všechno je třeba zaplatit cenu. [mrknutí jedním okem]

238566

26.2.2011 19:34

RE: Na svoje otisky prstů by člověk měl být opatrný.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 238557

Ke kartám - většina bankomatů má kameru (na některých je i upozornění, že fotografie je archivována pro naši bezpečnost), takže v databázi (foto, jméno, adresa..) jsme asi už všichni. A co můžou s fotkama udělat příslušné programy, ukazuje tento odkaz.. Zatím jen v té hezčí formě..
http://www.lidovky.cz/unikatni-projekt-podivejte-s...

238669

26.2.2011 21:29

RE: Na svoje otisky prstů by člověk měl být opatrný.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 238669

Na kreditce je z osobních údajů jen jméno s příjmením, takže fotit si můžou do aleluja, pokud to jméno není zrovna "Jarní Vánek", či "Ten co spí pod mostem", kterých po světě asi moc nechodí a hned se tak ví o koho jde. [chechtot]

238678

27.2.2011 18:17

RE: Na svoje otisky prstů by člověk měl být opatrný.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 238678

Vážený, nechci hodnotit Vaši naivitu, protože nevím, ve které zemi žijete, ale v České republice chodí kreditky poštou doporučeně. Nebo se vydávají v bance, kde na žádosti uvádíte i jiné osobní údaje..Takže asi tolik. [chechtot] [překvapení]

238745

28.2.2011 9:04

RE: Na svoje otisky prstů by člověk měl být opatrný.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 238745

No obsah žádosti nikdo nezpochybňuje, Tady však šlo o bankomaty a těm se, pokud jsem se do nich kdy pokoušel "dostat", žádná lejstra nedávají. Rozhodně je po mě nechtěl zatím ani jeden, ale třeba jen dle pokynů svých odborů trucovaly, když i stroje mají duši. [zmaten] [velký smích] [chechtot]

238765

24.2.2011 15:19

RE: Na svoje otisky prstů by člověk měl být opatrný.

Martin300 68.?.?.?

Reakce na 238531

Mam podobnou zkusenost s Wachovii.Manzelka tam ma osobni ucet,ja ne.Sek vypsany na me jmeno mi nechteli proplatit,jedine po predlozeni dvou identifikaci + otisk prstu + poplatek 5$.Pak mi pani poradila,ze to muze podat moje manzelka kdyz tady ma ona ucet.A bylo vyreseno.Tomu se rika idiocie.

238561

27.2.2011 6:14

RE: Na svoje otisky prstů by člověk měl být opatrný.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 142.?.?.?

Reakce na 238531

Kluci ja se vysral na veskere osobni ekaunty a ziji. Bohuzel musim drzet byznysovy. Ted sumiruji expense na kone a srovnavam s autem. Jo Saso kdysi Jste mi psal ze svuj maly boj s mestem nevyhraji a ja ho vyhral. Jo holt vse je nase ubohost a pokud se mu tax pejrs nepostavime , dobre nam tak.

238705

27.2.2011 6:43

RE: Na svoje otisky prstů by člověk měl být opatrný.

Saša 96.?.?.?

Reakce na 238705

>Jo Saso kdysi Jste mi psal ze svuj maly boj s mestem
>nevyhraji a ja ho vyhral. Jo holt vse je nase ubohost a pokud se
>mu tax pejrs nepostavime , dobre nam tak.

Gratuluji! [smích] Omlouvám se za pesimismus [smích] ale nepodceňujte je...

238708

27.2.2011 8:23

RE: Na svoje otisky prstů by člověk měl být opatrný.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 142.?.?.?

Reakce na 238708

Ja na ne seru verte ty dobycti oci co sedi za pultem- nema cenu se rozepisovat. Vsak prijed na dovolenou. Krasne view vypestovanne jidlo .

238715

27.2.2011 20:12

RE: Na svoje otisky prstů by člověk měl být opatrný.

Martin300 68.?.?.?

Reakce na 238705

Ale to ja taky.Mel jsem svuj osobni + bussines account a samozrejme creditky.Zrusil a vyplatil jsem vsechno a nechal si jen ten bussines,ktery si drzim protoze musim.

Mohu se zeptat,v kterych koncinach se nachazite,ze premyslite nad konem ?Ne ze bych menil za auto,ale snim si o takove mensi farmicce s mensi hospodarkou,hlavne co nejdale od lidi.

238749

24.2.2011 5:14

Obtěžování softwarem

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Na podobné obtěžování operačního systému Windows Vista jsem u svého nového notebooku Toshiba reagoval jeho smazáním. Kromě obtěžování s otisky prstů byla firemní instalace doslova zahnojena desítkami zbytečných programům neustále lezoucích na síť a snažících se někde registrovat.

Jelikož výrobce nedodává s notebookem ovladače hardwaru a starší Windows XP si notebookem neporadily, nainstaloval jsem Linux. Nejsem žádný bigotní "linuxák", bez některých programů pro Windows se neobejdu, ale raději podstoupím to nepohodlí s jejich instalací pod Wine, případně hledáním plnohodnotných linuxových náhrad, než bych se dal takto obtěžovat.

238535

24.2.2011 8:59

RE: Obtěžování softwarem

RT 89.?.?.?

Reakce na 238535

Zajimave je i to, ze Windows si pro potreby OS vyhrazuje cca 20% datoveho prenosu na siti. Pak si vyzkousite pristup z windows hosta ma Sambu na linuxu nebo SMB na windows serveru a zjistite, ze jsou prenosove rychlosti uplne nekde jinde ... nasledna volba je lehka, alespon pro me ...

238543

24.2.2011 13:26

RE: Obtěžování softwarem

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 238535

Moje řeč. I když on ten Linux libovolné distribuce je s internetovými multimédii i a některým HW, pro widláky, pořád ještě dost na štíru. Ale v ostatním desktopovém užití je v pohodě a bez obav z virů, či porušení licencí i bez těch otravných nabídek a špehování, ale hlavně je skoro grátis se vším všudy co kdo jako SW potřebuje, nepočítáme-li 1 CD k net instalaci a její čas... Co ty domácí i většinu firemních uživatelů PC drží u Windows, to je fakt záhada, když na ně neustále hudrují, platí předražené licence za kde co na kde co a ještě na ně za každým rohem číhá nějaká levárna... [zmaten] Nejsou ony ty chemtrailis nakonec dílem M$ na ovlivnění myšlení? [překvapení]

238554

25.2.2011 1:47

RE: Obtěžování softwarem

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 238554

Ne každému vyhovuje všechno. Mně například nevyhovuje na můj vkus časté vydávání nových verzí některých distribucí na úkor jejich kvality. Málo která distribuce je v detailech odladěná tak, jako třeba Windows XP. Nejsou horší, ale nepracuje se na nich tak dlouho, takže pořád narážíte na něco, co nefunguje. Když Vám to vadí, vyřešíte si to sám, což chce ale poměrně dost znalostí systému. Pak vyjde nová verze vaší (jinak oblíbené) distribuce, kde je řekněme třetina nebo čtvrtina věcí jinak. Přejít na novou verzi a začínat od znova? Vyzkoušíte to párkrát, přičemž zjistíte, že sice spousta chyb byla opravena, ale bohužel nejede důležitý program, bez nějž se neobejdete. Například z těchto důvodů zůstávám stále u distribuce z roku 2007, protože jsem nenašel novější, která si poradí s hardwarem a kde zároveň rozchození důležitých programů mi nedá neadekvátně mnoho práce.

Směřování vývoje většiny desktopových distribucí Linuxu mně taky nenaplňuje velkým nadšením, vzbuzuje totiž dojem, že "linuxáci" kritizovali "Billovy omalovánky", jen dokud nezačali dělat omalovánky sami. Stejně to časem dopadne s údajně nepotřebnou defragmentací ext3 a linuxovými viry a antivirovými programy. Málo co je na světě černobílé a tak je to i s Linuxem a záležitostmi kolem něj. Vývoj Windows se mi líbí ještě méně, ale chápu, když někomu Linux nevyhovuje.

238587

24.2.2011 14:53

RE: Obtěžování softwarem

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 238535

Instalace pod Wine je nepohodlná? Buďto se spustí, nebo ne. Ale nepohodlná? V čem?

238560

25.2.2011 0:55

RE: Obtěžování softwarem

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 238560

Používám placenou variantu Wine, Crossover, který je uživatelsky velmi příjemný. Nepohodlné ale někdy je, když se instalace oficiálně nepodporovaného programu nespustí, nebo program nefunguje dobře. Pak začne "piplačka" s nejistým koncem, jestli se podaří program uspokojivě rozchodit instalací různých dll knihoven, runtime, fontů atd. Často to chce mít vedle instalované Windows a sledovat, které knihovny program v originálním prostředí volá, jak je nastavený registr atd. To je trochu nepohodlné (ale na druhé straně zase někdy zábavné), chcete mít program v Linuxu a stejně si hrajete s Windows [mrknutí jedním okem]

238586

27.2.2011 9:55

RE: Obtěžování softwarem

tmo 89.?.?.?

Reakce na 238535

no, spíše jsi nepochopil, co způsobuje to "obtěžování" možností přihlásit se přes snímač otisku prstu. -je to totiž samostatný doplňkový program, který lze odinstalovat, a měl bys pokoj. jenže to ty ne... raději budeš komplikovanej linuxák, než abys jednoduše vlezl do ovládacích panelů a odinstaloval si jeden předinstalovaný doplněk.
z čehož tedy jasně vyplývá, že nešlo o obtěžování operačního systému windows, ale to ti jistě nevadí, a máš o argument navíc, proč wokna hanět.

chtěl bych mít ty starosti nějakých troubíků o své otisky (že to nějaký superpočítač násilně vydobude na vašem notebooku) -jak by si asi ten superpočítač pronikal firewallem? a jak by správně propojil otisky uživatelů s různými konkrétními identitami uživatelů, plus z různých IP adres u přenosného počítače? ten program to prostě nedělá (je to jen porovnávač s údaji vloženými do lokální databáze, to asociováno se systémovým účtem uživatele, kterého přihlašuje), a lze si to jistě ověřit pomocí solidního oboustranného firewallu, který každou komunikaci programu dovnitř i ven ohlásí a dotáže se zda povolit/zakázat a nebo zda vždy povolit/vždy zakázat (uložení do výjimek).
no, ale analfabeti mají aspoň důvod pro diskuse a pro schizofrenní podezírání...
větší nebezpečí hrozí, že si někdo vezme vaše otisky z pivní sklenice ve vaší hospodě.

238716

27.2.2011 11:35

RE: Obtěžování softwarem

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 238716

Tak analfabeti jsou schizofrenní? K čemu potom ten řev M$ o pirátech, když SW, Gatesem pokládaný neoprávněně za dílo a nepochybně jeho korupcí soudu v USA za dílo prohlášený, nenaplňuje náš zákon jenž praví v cituji:
"§2 odst. (6) Dílem podle tohoto zákona není zejména námět díla sám o sobě, denní zpráva nebo jiný údaj sám o sobě, myšlenka, postup, princip, metoda, objev, vědecká teorie, matematický a obdobný vzorec, statistický graf a podobný předmět sám o sobě.", konec citace,
přičemž SW z ničeho jiného nežli z právě citovaných údajů nesestává jsa pouhým soupisem požadovaných úkonů CPU jednotky počítače. Takto pojato by dílem byla i každá účtenka z pokladny v obchodě. Počítače konec konců pochází ze snahy o automatizaci tkaní vzorů na tkalcovském stavu, později a vylepšené pak k získávání palebných údajů pro lodní děla a to by sotva kdo považoval za dílo ve smyslu autorského zákona, když místo tvorby sloužily k ničení. Že?

Tím že se na SW vztahuje licence, je přímo spojena s identifikačními prvky HW na němž je uplatněna a ten má zajisté svého konkretního majitele, který se na internet dostává prostřednictvím smluvního vztahu s poskytovatelem připojení, který má zákonnou povinnost vést provozní údaje tak, aby bylo nepochybné, kdo, kdy a jak dlouho s kým komunikoval. Právě odsouzený profesor za trestný čin vyhrožování svému kolegovi, byl shledán vinným právě z těchto nepřímých důkazů.

Tak co? Ještě jsou ti, kdo nevěří, že proprietární SW od kterého není dostupný jeho zdrojový kód, jsou nikoliv schizofrenní ty znalče cizích jazyků, ale xenofobní idioti? Není to spíše naopak a idioti jsou ti, kdo zcela naivně věří, že proprietární SW je čistý jako to slovo boží, ač se hemží viry, červy a jinou zhoubnou, či šmírovací havětí?

238721

27.2.2011 16:16

RE: Obtěžování softwarem

tmo 89.?.?.?

Reakce na 238721

>Tak analfabeti jsou schizofrenní?
ano, počítačoví analfabeti. a schizofrenici jsou posedlí, že je někdo pronásleduje.

co se týče snahy dokázat, že podle NAŠEHO (irelevantní) zákona se nejedná v případě software o dílo, musím konstatovat, že je nesmyslná. -o dílo bezpochyby jde, protože nejde jen o myšlenku samotnou, ale o její (pracné) převedení do funkčního tvaru, použitelného uživatelem. nejde ani o údaj sám o sobě. a už vůbec ne o denní zprávu, princip, vědeckou teorii, jakýkoliv vzorec ap.

tvoje snaha plyne z dvojího - z fanatické nenávisti k uzavřenému produktu MS, a z utopické představy, že každý má svou práci dávat v plen zdarma v podobě otevřeného kódu. to je samozřejmě nesmysl.
kecy o červech a jiné havěti jsou opět mimo mísu - jsou to zavlečené škodlivé kódy do jinak funkčního systému. kdyby se na to někdo zaměřil (jako že to zatím vůči Linuxu nikomu nestojí za to), určitě by vymyslel škodlivé kódy i pro jiné systémy. když se chce, všechno jde.

nicméně konstatuji, že jsi tím svým příspěvkem (asi záměrně) odbočil od původně řešeného k okrajovému. vůbec nešlo o debatu MS vs. Linux, ale o neschopnost určitých uživatelů pochopit jak co v systému funguje, o neschopnost provést základní úkon odinstalace nepohodlného programu, o šílenou obcházku přes nestandardní systém, a o choromyslné podezírání, že je všichni skrze všechno pozorují a špehují.

238730

27.2.2011 17:45

RE: Obtěžování softwarem

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 238730

To jako facebok, skype a jiné věcičky zadarmo, které v provozu pro stvovky miliónů uživatelů mají slušné náklady, se dělají jenom tak pro blaho lidu? V systému kde se od vynálezu peněz neděkuje? [velký smích] [velký smích]

238742

28.2.2011 0:14

RE: Obtěžování softwarem

tmo 89.?.?.?

Reakce na 238742

facebook nevím, prakticky nepoužívám, ale může (třeba časem) přejít od lákající fáze k fázi komerční (když už bude mít "svých" X stamilionů uživatelů. -pak už to bude za peníze, které budou platit obchodníci (a zprostředkovaně zákazníci). myslím, že jsem drobné komerční počátky facebooku už někde zahlédl. a jiné systémy, inspirované facebookem už jako komerční rovnou vznikly (kombinace MLM struktury - odměny z oveček, (částečného) volání+dopisování "zdarma", nakupování "se slevou" a možnosti nabízet své zboží na netu v tom systému (zřejmě za "drobný" poplatek).
pokud jde o skype, tam šlo o prestiž, budování standardu, a nyní tam jsou jakési příjmy z placených služeb (volání na pevné lajny i mobily, prodej HW bižuterie...) a inzerce.
nikdo nic nedělá zadarmo! NIKDO. maximálně zpočátku, dočasně, za účelem nalákání. vždy jde o investici, u které se doufá v návratnost, anebo v nejlepším případě o závratnou ziskovost v budoucnu.

238756

28.2.2011 9:50

RE: Obtěžování softwarem

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 238756

No ten Skype je fakt příklad od znalce. Ty znáš jeho zdrojový kód? A víš vůbec jak to funguje, když si z tvého PC udělá součást SVÉ sítě, které jsou firewaly pro smích? To je přece trojan jako vyšitý a to že je grátis, je jen vějička na ty co "šetří za každou cenu". Tam vůbec nejde o službu zájemcům, protože k tomu stačí HW VoIP, který ti v PC sotva může co šmírovat, když to jde mimo něj. Tam jde sice o službu, ale ve prospěch M$, nebo tajných služeb USA, kteří tak mohou šmírovat po celém světě zase o něco pohodlněji a mají ty informace GRÁTIS. Říká ti něco slovo ECHOLON?

Jak tak koukám na ty tvé příspěvky, tak máš s tím M$ hodně společného a tak není divu, že "koho chleba jíš...", není-liž to pravda milý Watsone? A s článkem mají tyto příspěvky společného víc, než je na první pohled vidno. Společným jmenovatelem je přece pořád M$, který se snaží ovládnout kde co a všude, přičemž si vyhrazuje, že za nic nenese odpovědnost. Kdyby nebyla justice M$ zkorumpovaná, tak by ty licenční podmínky pro naprostý diktát uživateli musela zakázat. Já už M$ naštěstí hezkou řádku let můžu poslat na smetiště dějin PC, kam ho měla IBM poslat už odpočátku, než se jí to dračí vejce vylíhlo.

238766

28.2.2011 23:24

RE: Obtěžování softwarem

tmo 89.?.?.?

Reakce na 238766

no "znalec" jsi přece ty, a trapně si myslíš, že jediný.
zdrojový kód skype není k dispozici, tak se tak blbě neptej.
a že (alespoň v minulosti) využíval konektivitu přihlášeného usera ve své speciální topologii sítě, to ví každý druhý už léta. tak nemachruj. v poslední době posilovali svůj vlastní uzlový HW.
součást své sítě si z PC neudělá (rozhodně ne v plném rozsahu). dobrý firewall není pro smích žádnému programu. ale pokud chceš skype používat a jsi příčetný, uděláš pro skype komunikaci ve firewallu výjimku... jinak bys nemohl ani vysílat a přijímat zprávy/hovory (v nastavení si můžeš změnit port, na kterém to fachčí). ovšem nikdo na světě tě nenutí používat něco, co se ti nelíbí... klidně používej ještě primitivnější ICQ, microsoftí messenger nebo nějaký okrajový produkt. anebo nic z toho.

tvoje averze k MS není výjimečná, spíše se vyskytuje u jisté sorty lidí často, i u některých přechytralých puberťáků. ale to je jedno. jsou lidé, kteří dokážou přesně sledovat síťovou komunikaci na úrovni paketů, a MS si nemůže dovolit nějaké tajné šmírování v uživatelstkých PC - kdyby se to na ně profláklo, měli by hned po kšeftu. a to po dost velkém kšeftu, miliardovém. proto si dají majzla a na něco takového raději ani nepomyslí.
další pohádky vyprávěj, až budeš mít něco konkrétního v ruce. zatím to jsou čistě jen dojmy.

238793

1.3.2011 10:00

RE: Obtěžování softwarem

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 238793

Co kdo ví co o tom, co si myslím? Ale o tom co si myslí M$, se dá odvodit z jeho chování řeznického psa. Co si myslíš ty, je mně fuk, ale tím, že nereaguješ na moje konkretní a hodně závažné indície z mého příspěvku 238691 zatím na konci diskuze, protože je sotva můžeš vyvrátit, tak to o tvém smýšlení vypovídá dost výmluvně - být věren svému chlebodárci až do roztrhání těla a ta konkurence musí zhynout, abychom MY mohli diktovat. Všechno a všem... Jestli ten M$ není jen supertajnou divizí IBM. tak ten kdo ho tenkrát najal na DOS a neuhlídal... [oči v sloup] no nechtěl bych být v jeho kůži... Já to všechno jen komentuji a už mně to nebaví, tak jdu na jiné pískoviště... [mrknutí jedním okem]

238805

28.2.2011 12:12

RE: Obtěžování softwarem

updown 85.?.?.?

Reakce na 238756

FB predsa zarába reklamou... Nič nepotrebuje zpoplatňovať.
(Teda ak sa bavíme o oficiálnych príjmoch a nehľadíme na Zuckerbergove pakty s vládou USA.)

238772

2.3.2011 11:07

RE: Obtěžování softwarem

baba_Blažková babaBlazkova (zavináč) atlas (tečka) cz 90.?.?.?

Reakce na 238535

Widle sedmičkové řady jsou zatím to nejhorší, co jsem na jakémkoli kompu potkala. Používat je mohou jenom lamy, kterým stačí poslechnout si písničku, uložit obrázek a pak se kochat, jak to v tom kompu "hezky vypadá". Ty krásné plastické ikonky! Toho implementovaného (zcela zbytečného) softwaru!

Já osobně komp používám k dělání muziky a považuju se v současné chvíli za odborníka na MIDI problematiku a proto nechápu, jak někdo může chtít mít na svém kompu shit, který neumí ani základní příkazy, které umí i pitomý mobil bez Symbianu (či podobného OS). Nechápu, jak někdo může chtít systém, který je propracovaný hlavně v tom, jak bonzovat na net, ale neumí úplné základy, které umělo i debilní Atari.

A prý už sedmičkám vyšel SP1! Takže zase MS jen "látá okna", místo aby něco kloudného a použitelného distribuoval. Na win8 snad už ani nejsem zvědavá a miluju blbce, kteří mi volají "hele, nefunguje mi to a to" a pak zjistím, že jim nějaký stejně debilní kámoš nainstaloval sedmičky, protože jsou "prostě super"! Jo, mají strašně hezké uživatelské prostředí.

A že prý jde pod sedmičkama rozchodit jakože virtuální XP a pak to běhá. HAHA. Ať jdou do háje. Osobně se domnívám, že Win XP Pro byl omyl, že to májkrosoftu poněkud "ujelo" tím, že po SP2 už jsou XPs skutečně použitelný a krásně přizpůsobitelný systém a tuto chybku "napravili" právě distribucí sedmičkových řad, které a priori předpokládají, že user je lama a proto je zbytečné mu jakkoli usnadnit přizpůsobení si systému k obrazu jeho.

Co se ovladačů pro XP týče, je to potíž a myslím si, že je to právě záměr, i když někdy stačí si počkat, já jsem si musela na slušné ovladače na inspirona počkat asi dva roky, prakticky mi slušně chodí až instal, co jsem dělala minulý měsíc, jinak to byla katastrofa, a ještě stále si nezapnu Bluetooth a Wi-fi taky nechodí tak, jak by mělo, aspoň že čtečka SD už jede jakž-takž. Takže stále hledám. Ale jsou to věci bez kterých se zatím obejdu, BT USB stojí necelou stovku a wi-fi teď zrovna nepotřebuju, a kdyby jo, tak mám kartu v PC, které jsem si postavila sama a proto umí to, co po něm chci.

Linux je krásná idea, ale SW, který potřebuju používat, na něm prostě nerozchodím, tečka.

A jde-li o používání sítě XPčkama, hele, jen debil si nechá automaticky aktualizovat widle a spousta věcí jde odladit firewallem. Před cca 5ti lety jsem začala používat Kerio a sama jsem čučela, kolikrát se mi Widle snažily samy o sobě dohrabat na internet, což jsem jim natvrdo zatrhla a hle, systém se bez toho skutečně obejde. Jenže blbci si nechají windowsovský FW a pak se diví. Protože oni neví, co mají dělat, když na ně jukne pop-up firewallu jiného a nechápou, co se děje "tam venku".

I já jsem v tomto "schýza". Ať. Ale můj komp dělá výlučně to, co chci já. Autor nemá ovladače na XPs, no, j

238840

2.3.2011 11:08

RE: Obtěžování softwarem - pokračování

baba_Blažková babaBlazkova (zavináč) atlas (tečka) cz 90.?.?.?

Reakce na 238840

I já jsem v tomto "schýza". Ať. Ale můj komp dělá výlučně to, co chci já. Autor nemá ovladače na XPs, no, já pro svůj laptop (víte že notebook znamená poznámkový blok?) už ovladače splašila, ač to nebylo zrovna snadné.
Jde to i cestou tou, že si prostě zjistím osazení a pak hledám ovladače ne pro značku laptopu, ale pro jednotlivé komponenty.

238841

24.2.2011 7:49

je to tak

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 195.?.?.?

Pavučina sociálnych sietí ako Facebook, Twitter, či iné, zbiera obrovské množstvo osobných údajov priamo od naivných, nič netušiacich osôb - prevažne mladých, ktorí vôbec nevedia vnímať súvislosti. Mozaika údajov o obyvateľstve sa dá dopĺňať novými a novými trikmi. Nepochybujem, že Google, či iné vyhľadávače archivujú zadané ciele i pripojenia, z ktorých boli konkrétne pojmy zadané. Nakoľko je táto databáza integrovaná, môžeme len tušiť. Dnešné technické možnosti sú však obrovské a stále sa zlepšujú.
Zadávanie intímnych biometrických údajov je nebepečné.
Nikdy som nebol vyznavačom Biblie a ku kresťanským cirkvám mám velmi rezervovaný vzťah (z obdobných ako horeuvedených dôvodov). No často skloňované proroctvá o beštii a označení začínajú dostávať čoraz jasnejšie rysy...

238541

27.2.2011 8:09

RE: je to tak

MoUdrostrak 90.?.?.?

Reakce na 238541

Každý nástroj poroby se ale dá obrátit proti otrokáři:

Facebook resp. SMS byly použity při odstranění pravicujícího bushisty a bombarderisty Jose Mario Aznara velice úspěšně.

Vložený obrázek

Elity polil ledový pot a nyní se pro vystrašené elity snaží tyto sítě zne/užívat strůjci psychologických válek proti Íránu a Líbyji a dalším nesehnutým a dosud nevyrabovaným.

Vložený obrázek

Je jen otázkou času, kdy se opět do akce dostanou ožebračení elitou ujařmení oVčané. Jak bude klesat životní úroveň a růst nedostatek potravin, ropy a energií, právě sociální sítě budou dobrým a spolehlivým křesadlem.

Vložený obrázek

I když zatím sociální sítě (zejména ty filtrované pravicujícími dikratůrami) slouží ještě lžím a destrukci morálky a všelidské solidarity.

238714

24.2.2011 10:16

Ja vrelo doporucujem

Smoker 91.?.?.?

Windows XP a to konkretne:
"Windows XP Pro Performance Edition SP3 November 2010"
od cloveka s nickom tj007s13 s domovoskou torrent strankou demonoid.me
Pouzivam uz asi 3 roky a rozdiel je ... no treba skusit [smích]
Mam to nainstalovane na 3 firemnych PC a 2 notebookoch - osobne na TP T500 - a ziadne okienko na mna nevyskakuje - asi to bude tym ze k tomu neinstalujem ani driver [smích]

238548

24.2.2011 13:38

RE: Ja vrelo doporucujem

sxg 95.?.?.?

Reakce na 238548

si píš ak je totok prada:
works great. fresh installation, using 75 MB of ram. and 0% cpu.

238555

24.2.2011 15:21

RE: Ja vrelo doporucujem

Smoker 46.?.?.?

Reakce na 238555

je, fakt treba skusit. cca raz za rok vyda chlapik upgrade s akutalnymi zaplatami.

238562

24.2.2011 14:48

RE: Ja vrelo doporucujem

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 238548

Jak je můžeš používat 3 roky, když jsou z listopadu 2010? Aby to byla pravda, tak by to musela být opravdu hodně stará verze, protože ty novější už mají úpravu, kdy se automaticky při instalaci přihlásí k jejich serveru, kam oznámí kompletní HW osazení PC, kde každá komponenta má svoje výrobní číslo a ví Bůh co i z obsahu HD. Ať instaluješ se sítí, nebo bez ní, máš pak 30 dní na registraci licence, jinak se stanou nefunkční a kdoví jestli to někam na HD, nebo do BIOSu nepoznačí. Když se objeví stejné číslo licence na jiném stroji, který se jim rovněž přihlásí, tak si tě hravě podle IP najdou, protože jim to policie jako trestný čin porušení autorského práva musí zjistit. A seš v p... Jestli si tě ještě nepodali tak je to jen proto, že nejsi v té frontě hříšníků na řadě. Ale neraduj se. Neminou tě. Nejsou to žádní samaritáni, ale tvrdí kapitalisti. Velký bratr je jako čert. Taky nikdy nespí. Konec konců jsou to přece Satanovi pohůnci... Radím Linux, openSUSE 11.3. Instalační Net verze má jen nějakých 160 MB, co jde i na mini CD a jsi v pohodě.

238559

24.2.2011 22:36

RE: Ja vrelo doporucujem

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 69.?.?.?

Reakce na 238559

Pouzivam jako laik Linux UBUNTU, po stazeni se z Netu nainstalovalo nejakych 400 MB softwaru, jede hezky cesky a nepotrebuji sracky jako Windows Office, protoze se mi nainstalovaly Open Officy, ty jsou pro me naprosto dostatecne.Kdyz jsem to tak pocital, legalne jsem usetril minimalne 6 Kc litru a jsem usetreny blbnuti s antivirem a antispamem.

238580

27.2.2011 16:41

RE: Ja vrelo doporucujem

tmo 89.?.?.?

Reakce na 238580

Open Office nejsou kompatibilní se standardem MS (nemluvě o celé šíři Office programů), takže jsou nepoužitelné minimálně pro firmy, ale i pro uživatele, kteří přijímají soubory od kolegů a přátel z většinového světa MS... zde nutně nastává problém s otevřením nebo přinejmenším se správným zobrazením/formátováním (a následně i při opačném zaslání souboru).
za tyto problémy (a mnohé další s ne zcela standardním HW) jsi ušetřil těch 6 tisíc... ale stálo tě to nějaký čas, stojí tě to další při řešení problémů a nekompatibility, a stát tě to bude něco i do budoucna. kdybys místo obcházení MS a řešení nesmyslů věnoval čas čistě práci, kterou děláš jako hlavní předmět své činnosti, vydělal by sis za tu dobu na MS software desetkrát (i vícekrát).
spamy se tě týkají stejně jako ostatních, používajících maily.
a viry jsou samozřejmě i pro linux, ale ne v takovém množství, protože to zatím pro tuto menšinovou skupinu uživatelů nikomu nestálo za to, aby se vývojem škodlivých kódů zabýval, když větší dopad bude mít stejná snaha zaměřená na systém většinový. nicméně viry jsou i v linuxovém světě, a jednou budeš překvapen, když žiješ v bláhové představě, že se tě viry netýkají. prostě ukazuješ, že tomu moc nerozumíš.
o speciálním software pro linux ani nemluvě. totéž platí i o hrách. dokonce i standard jako Photoshop, Illustrator, aj. dělá v linuxu potíže, a náhrada Gimpem není plnohodnotná ani produkce zcela přenositelná.
jednoduše řečeno: Linux je slepá ulička, komplikace pro komplikátory vlastních životů, pro chudé a pro sektáře. ostatní rozumní lidé si pořídí za pár tisícovek standardní software, který k práci potřebují, aby nemuseli mnohonásobek času (=peněz) věnovat permanentnímu překonávání nekompatibilit, na které by neustále naráželi.
jediné oprávněné užití linuxu/unixu je na pozici serverů. a snad ještě (díky ceně) v nějaké modifikované podobě v low-endových mobilech a podobných zařízeních.
aby bylo zřejmé - já nemám absolutně nic proti linuxu, mám něco proti omezenosti ortodoxních linuxářů.

238731

27.2.2011 17:17

RE: Ja vrelo doporucujem

djb 90.?.?.?

Reakce na 238731

Vůbec nevím co řešíte. Když ten člověk píše, že mu OpenOffice stačí, tak mu asi stačí a nedělejte mu tady nějaké evangelium pro jeho dobro.

Existují situace, kdy MS Office jsou nezbytností a existují situace, kdy OpenOffice bohatě stačí (např. neposíláte žádné komplikovaně formátované dokumenty a většině uživatelů skutečně stači bold/underline/enter - rozdíl mezi odstavcem a novou řádkou ani neznají nebo celá vaše firma jede na Linuxu a do světa posíláte leda tak pdfka nebo hotový software - daly by se nalézt mraky příkladů).

Zatím jsem nepotkal dokument z MS Office, který bych nebyl schopen bez potíží přečíst v OpenOffice. Dokonce jsem potkal vadný wordovský dokument, který MS Office nezpracovaly a OpenOffice bez potíží opravily.

Neříkám tak ani onak (sám jsem si koupil MS Office, protože u mě na formátování záleží), ale mě zas lezou na nervy omezené řeči ortodoxních zástupců obou stran.

Prostě potřebujete to, v jakém prostředí se pohybujete. Tečka. Není vůbec co řešit.

Je naprostý nesmysl prohlásit Linux za slepou uličku. Pokud porovnáte Linuxové možnosti před 10 lety a dnes, je na sakra dobré cestě se dostat i na desktopy, kam podle mě taky zatím nepatří, ale má dost dobře našlápnuto a v mnoho případech se dá bez potíží použít už dnes. Pokud vybavujete firmu 20 PC a máte admina a zamšstnance co s tím umí, tak za software (systém, kancelářský balík, poštovní server, sdílené kalendáře a kontaky, antivirus, tedy Windows/office/Exchange/Exchange CAL/Antivir) ušetříte třeba 120 000. pokud komunikujete se světem např. v pdfkách, tak je volba jasná.

Mimochodem, setkal jsem se i se zákazníky, kteří volily OpenOffice ne kvůli ceně, ale protože přechod z MS Office 98 (jo, i to se dnes používá) byl pro ně podstatně uživatelsky snažší, než na MS Office 2010 a kompatibilitu do světa zkrátka nepotřebovali.

Můj dojem z Vás je takový: Linuxu pořádně nerozumíte a tak je to pro Vás komplikace, kdybyste s tím pořádně uměl, mluvíte jinak.

238737

27.2.2011 23:22

RE: Ja vrelo doporucujem

tmo 89.?.?.?

Reakce na 238737

nejsem žádný hlasatel evangelia... myslím, že všem se zdravým rozumem je jasné, co je standardem a co jim v interakci s okolím způsobí méně komplikací a těžko řešitelných situací.
>a existují situace, kdy OpenOffice bohatě stačí
jistě, toto jsem v žádném případě nepopíral, netvrdil opak. jenže je "stačí" a "stačí"... dnes stačit může, zítra bude daný šetřílek řešit přechod na MS (například).
>většině uživatelů skutečně stači bold/underline/enter - rozdíl mezi odstavcem a novou řádkou ani neznají
ano, prostě analfabeti. pocházejí od nich dokumenty k pláči. chce to osvětu.
>firma jede na Linuxu a do světa posíláte leda tak pdfka nebo hotový software
ano, je to možné, ale pokud jde o firmu, tak ta NEJEN vysílá dokumenty, ale i přijímá od jiných. a jistě "jako naschvál" nebudou pocházet z OpenOffice.
>Je naprostý nesmysl prohlásit Linux za slepou uličku
podle mě ne. je to zacházka, kterou jsem se i já vydal, a dokonce několikrát (jednou mi "přes hubu" nestačilo, a myšlenka otevřeného SW "zdarma" se mi v zásadě líbila (tehdy jsem ještě plně nedocenil jednotnost vývoje systému pod jednou komerční firmou - linuxy jsou totiž částečně nekompatibilní i navzájem). ale nešlo to. prostě nešlo! a toho zbytečně promarněného času! takže vím velmi dobře o čem mluvím, osahal jsem si to víc než dostatečně. podobně šetřílkovské pokusy s officy různých verzí od Software602.
>Pokud vybavujete firmu 20 PC a máte admina a zamšstnance co s tím umí...
hahaha! a pak ten linuxový guru náhle podá výpověď, a ten, na němž vše viselo, chybí. a lamy si s problémy vědět rady nebudou. a nakonec se firma MS stejně vybaví...
>protože přechod z MS Office 98 (jo, i to se dnes používá) byl pro ně podstatně uživatelsky snažší
takový Office pro PC neexistoval. byl Office 95, 97, 2000, XP, a pak 2003, 2007, 2010.

Váš dojem je jen dojem. Linuxu rozumím docela dost, ale expert nejsem. nicméně na rozdíl od vás znám ty problémy ve firmách (i jinde) a vidím PRINCIPIÁLNĚ NUTNOU neslučitelnost s většinovým světem. prostě zdroj problémů, zbytečných překážek.

a nezanedbatelným důvodem je (kromě většího počtu Win-adminů) důležitý fakt, že když můžete jako správce nakoupit (jako obchodník dodat) software za peníze plus služby, nebo jen za služby, každý normální obchodník si zvolí i ty peníze jako marži z prodeje systému, office a dalšího SW. 50xPC * 2.000 = 100 tisíc Kč. -mít a nemít je obrovský rozdíl. a když navíc VÍM, že budu řešit méně problémů já i firma, je vymalováno.

238754

28.2.2011 14:39

RE: Ja vrelo doporucujem

djb 90.?.?.?

Reakce na 238754

samozřejmě, že firma dokumenty i čte, ale to OO zvládají dostatečně. (pokud nepotřebujete VB script)


>byl Office 95, 97, 2000, XP, a pak
>2003, 2007, 2010.

souhlas, měl jsem na mysli Office 97 - nicméně, pro od 95 po 2003 platí, že přeškolení uživatelů mna OO je snažší než na 2007/2010


>
>Váš dojem je jen dojem. Linuxu rozumím docela dost, ale expert
>nejsem. nicméně na rozdíl od vás znám ty problémy ve
>firmách (i jinde) a vidím PRINCIPIÁLNĚ NUTNOU neslučitelnost
>s většinovým světem. prostě zdroj problémů, zbytečných
>překážek.

Živil jsem se řadu let jako externí správce - mám velmi dobrý přehled.

Mimochodem, např. Autodesk některé top endové aplikace vyvíjel jen pro linux, protože Windows na ně nestačily. Pro pracoviště, kde je riziko katastrofy závislé na spolehlivosti aplikací, je Windows jako podkladový systém nedoporučován samotným Microsoftem (např. hlídání letového provozu)

To jen tak na okraj, abyste se trochu vymanil z té své slepoty. Nemíním ztrácet čas rozebíráním typu věcí, když linux admin odejde (jakoby win admin byl zdarma a linux admin existovlal jediný), popř. řešit "co kdyby se měl koupit další standardní software", protože zkrátka platí to, že různé firmy a prostředí mají různé potřeby.

Vy samozřejmě můžete vymyslet milion případů, kdy to bez windows nejde, já zas můžu předložit milion případů, kdy to bez nich jde a kdy je dokonce žádoucí či nezbytné pracovat bez nich.

Ale to je o prdu. Tady prostě platí, že vše je potřeba řešit individuelně a obvykle se nejvíc hodí mix obou platforem.

Je mi líto, že Vás stál Linux mnoho času, asi jste ho buď nezvládl(neměl jsem potíže s ovladači ani nepamatuji - samozřejmě musel jsem vědět, který hardware vybrat), anebo jste ho zvládl, ale užil tam, kde to bylo naprosto nevhodné.

238778

28.2.2011 23:47

RE: Ja vrelo doporucujem

tmo 89.?.?.?

Reakce na 238778

pochybuji, že je přeučení z MS xx na OO snazší než z MS na MS.
já tady nejsem od toho, abych se handrkoval o zcela výjimečných speciálních případech, kdy to nejde s MS, ani kdy to nejde bez MS. ani jsem toto netvrdil - ono to totiž bez Windows JDE (pokud nejste hráč), ale blbě, se zbytečnými komplikacemi, zvláště v interakci s většinovým okolním světem MS. a o tom jsem psal... doufám, že už jste to konečně pochopil.
a směs strojů MS a Linuxu ve firmě nelze považovat za optimální - dvojí standard si vyžaduje různé přístupy a neustále pamatovat na "specifika", omezení, možné kombinace podmínek. podle mě je nejlepší MS všude = minimum překvapení.
Linux bych použil leda na internetovou bránu/web-server, někde ve velké firmě snad unix i jako file-server/databázový server. ale to jsou výjimečné věci, které si i rád nechám utéct. raději mám jednodušší život... v jednoduchosti je krása, a proč se škrabat zbytečně složitě?

238794

27.2.2011 18:04

RE: Ja vrelo doporucujem

smoke 89.?.?.?

Reakce na 238731

Dovolím si nesouhlasit s myšlenkou, že
Linux je slepá ulička, komplikace pro komplikátory vlastních životů, pro chudé a pro sektáře

Domnívám se totiž, že na 90% domácích PC se používají pouze aplikace jako internetový prohlížeč, e-mail klient, přehrávač hudby, videa, atp. Na takové činnosti rozhodně není nutné kupovat licenci Windows (která takový PC prodraží až o třetinu), bohatě postačí např. zmiňované Ubuntu či jeho klony.
S problémy s kompatibilitou soborů typu .docx, .xlsx apod. v Open Office souhlasím, ale vzhledem k tomu, že domácí PC se obvykle nepoužívá jako pracovní nástroj, jsou výše uvedené problémy s formátováním atp. snesitelné. Mimochodem v práci používám Office 2003 a tam jsou problémy s výše uvedenými soubory mnohem větší.
Důvodné podezření na monopolistickou politiku MS, který si rád upravuje standardy jak se mu zrovna zlíbí, ponechám v tomto okamžiku stranou.
Co se týče Photoshopu apod. tak opět znám jen velmi omezený okruh lidí, kteří využijí nadstandardní funkce, které třeba Gimp postrádá.
Nejlepší věcí na Linuxu (používám Linux Mint 10 Julia) je ovšem jeho funkčnost out-of-the-box, po krátké instalaci na laptop včetně nabídnutého proprietárního grafického ovladače fungovala grafická 3d akcelerace, webkamera, scrollování touchpadem či vyhrazená tlačítka pro rychlý přístup na web, e-mail, regulaci jasu, hlasitosti apod. bez nutnosti instalace dalších driverů a navíc jsou v distru již nainstalovány nejpoužívanější aplikace.
Rovněž problematika bezpečnosti, spyware, virů a jiného malware je poměrně účinně řešena už jen systémem instalací z repozitářů (tedy není možno instalovat kdejaký pochybný .exe) a vyžadováním hesla root při každém zásahu do software počítače.

Osobně jsem byl velice příjemně překvapen tím, jak velký krok kupředu Linux v posledních letech učinil!

238744

27.2.2011 23:47

RE: Ja vrelo doporucujem

tmo 89.?.?.?

Reakce na 238744

> v práci používám Office 2003 a tam jsou problémy s výše uvedenými soubory mnohem větší. (docx, xlsx...)
nesmysl! samotný Microsoft nabízí software zdarma, pro korektní načtení daných typů souborů. a kromě MS existuje i mnoho různých viewerů od jiných výrobců SW. třeba zde. Existuje i (dávkový) konverter oběma směry docx<->doc (za 99 dolarů, nevylučuju, že někdo i zadarmo).
>bez nutnosti instalace dalších driverů a navíc jsou v distru již nainstalovány nejpoužívanější aplikace
to platí (a existuje, prodává se) i v případě předinstalace windows se suitou ovladačů (nulový požadavek na usera), užitečných programů (např. multimediálních), PDF Reader, antivir, atd., někdy i OEM Office, nebo zkušební verze.
>jsem byl velice příjemně překvapen tím, jak velký krok kupředu Linux v posledních letech učinil
ano, Ubuntu i jiné distribuce vypadají už dobře (konečně, po letech se přibližují Windows), ale stále kulhají kdesi vzadu... je to z principu - kdo dělá SW zadarmo, nemá takovou motivaci, ani zázemí. vývoj hlavního proudu je rychlejší a podporují jej výrazněji i producenti HW. a rozdrolenost mezi různé soupeřící distribuce "linuxu" to jen umocňuje. plýtvá se kapacitami. a logicky chybí prostředky na propagaci. a podpora obchodníků (kteří si s MS vydělají, zatímco na linuxu prakticky nic). -co asi nabídnou? co se asi bude při všech těchto momentech více šířit a upevňovat náskok?

238755

28.2.2011 13:15

RE: Ja vrelo doporucujem

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 238755

[překvapení]
a to jste sem všechno napsal sám a zadarmo? ...pokud činíte zhruba tak, jak myslíte, pak by samozřejmě musely vaše komentáře "kulhat někde vzadu"...
(něco jiného by ale bylo, kdyby vás za ty pitomosti někdo někde platil, pak byste zcela logicky jako bambula klusal vpředu [mrknutí jedním okem] ...)

BN

238775

28.2.2011 12:56

RE: Ja vrelo doporucujem

Smoker 46.?.?.?

Reakce na 238559

ach jaj [smích] tak logicky nemozem pouzivat November 2010 uz tri roky [smích] ,,, to by bolo aj ako klamstvo tak priehladne idiotske, ze by ma urazalo keby si si myslel ze takto naivne klamem[smích] ...
3 roky pouzivam verzie XP od tj007s13.
Posledna je Windows XP Pro Performance Edition SP3 November 2010" tu pouzivam cca od decembra [smích]
Za dlasie, mam to hodene na PC ku ktorym mam legalne verize XP - akurat ze pouzivam tu co som uviedol. Tolko v skratke[smích]

238773

24.2.2011 14:17

Staci

mkadlec 62.?.?.?

v setupu tu prstni ctecku vypnout a odinstalovat releantni software. Ale ten linux vam chvalim.

238558

24.2.2011 21:42

Poskytování osobních údajů.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Poskytnout komukoliv kopii občanské legitimace, číslo občanské legitimace nebo rodné číslo je dnes cesta jak přijít o byt dům nebo o hodně peněz. Ani na úřadech neposkytuji občanský průkaz. Pouze zbrojní průkaz, aby každý věděl, že si má dát pozor na ozbrojeného magora.

238577

24.2.2011 23:13

Tak ona to není sranda?

Lin 85.?.?.?

Když jsem článek četla, myslela jsem si, že je to další z "nachytávacích". Ale pak jsem si přečetla diskusi - a on je to fakt. Jaké překvapení pro mě, že Visty jsou až takové bestie... [smích] Že je s nimi "potíž", to jsem byla včas varovaná a protože dám na rady zkušenějších, byla jsem jejcih otravování ušetřená. Ale ten snímač mě fakt zaskočil... [oči v sloup] (teda jestli si neděláte srandu vy všichni tady).

238582

25.2.2011 1:53

RE: Tak ona to není sranda?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 238582

Pro jistotu bych na notebooku přelepil i webkameru neprůhlednou páskou, ať se na Vás někdo v nestřežené chvíli nekouká [smích]

238588

25.2.2011 19:03

RE: Tak ona to není sranda?

Lin 85.?.?.?

Reakce na 238588

Já pro jistotu webku ani nemám.... [velký smích]

238611

26.2.2011 22:53

RE: Tak ona to není sranda?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 238611

Tak ani tomu bych moc nedůvěřoval. Co když tu funkci kamery umí už i sám display? [vyplazený jazyk] Já jsem jednou doma nahrál na magnetofon dění v místnosti i bez mikrofonu, jeho náhradou sluchátky. Tenkrát byl jejich princip stejný, jak v opačném gardu. Výsledný šok "účinkujících" vykulených při následné reprodukci jako psí kšíry, byl k nezaplacení. [velký smích]

238692

25.2.2011 21:15

RE: Tak ona to není sranda?

AlA777 109.?.?.?

Reakce na 238588

hehe, nedavno jsem na takovou aplikaci narazil. Funguje to tak, ze na notebooku, nebo desktopu aktivuje snimani z vasi webkamery a obraz i zvuk posila na vybrany pocitac a dokonce to vypne i indikacni diodku na kamerce, takze ani nepoznate, ze vas nekdo smiruje.

238621

25.2.2011 15:48

největší a nejhorší trojan

fist.of.heaven 213.?.?.?

je windows! takže si buďte jistý, že všechno, co není v počítači "zabetonováno", zašifrováno a jinak zabezpečeno se v rámci pravidelných měsíčních "na hovno" záplat přechroustá, případně použije.je to jako když někdo vyrábí žárovky i lampy.zlevní lampy a pak si to vynahradí na žárovkách. ms na windowsech moc netrhne, zvláště při hromadných licencích, ale stačí mu, že se dostane k datům a s těmi pak kupčí...

238602

25.2.2011 18:33

RE: největší a nejhorší trojan

bejbous 217.?.?.?

Reakce na 238602

no tak aktualizace či záplaty jde samozřejmě zakázat, taky jde zablokovat "komunikace s microsoftem" kdy se počítač hlásí při zapnutí( či připojení na net), nebo odesílá každou navštívenou stránku v Internet Exploreru.

Nevím jestli je možné aby windows odeílaly velké objemy dat bez povšimnutí.

238609

26.2.2011 22:42

RE: největší a nejhorší trojan

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 238609

No možné je i to, co je nemožné. On snad kromě programátorů M$ někdo viděl, na rozdíl od Linuxu, zdrojáky Windows? Já tomu M$ nevěřím ani datum. Jakmile totiž mají na PC k dispozici síť, je jim každé PC s Windows plně v područí. Viry přece začaly už v DOSu a to jen proto, že M$ nekontroloval při aktivaci programů .exe z HD do RAM kontrolní součet jenž by vir odhalíl, třebaže byl v záhlaví programu po překladu ze zdrojáku do .exe k dispozici, Bylo to z neznalostí, opomenutím, nebo záměr? Já jsem přesvědčen o tom posledním, protože ta náprava nenastala dodnes a dodnes proto viry mohou působit. A dodnes jsou taky báječným kšeftem s antiviry téhož M$ a o tom komu jaký jiný SW podnik skutečně patří, se sotva kdy kdo doví. Pro to propojení totiž existuje vážné podezření. K vytvoření viru jsou přece naprosto nutné podrobné informace o chodu Windows a jejich slabých místech a není snadné se k nim dostat ani zpětným překladem, protože i jejich programátoři používají různé vlastní fígle dělající zpětný překlad obtížným, ne-li nemožným. No a kdo má jako jediný přístup ke zdrojovým kódům Windows?!

238691

Příspěvků: 57

24.02. 01:27 Rene Bartosek  Na svoje otisky prstů by člověk měl být opatrný.
24.02. 03:38 Saša  RE: Na svoje otisky prstů by člověk měl být opatrný.
24.02. 06:50 Rene Bartosek  RE: Na svoje otisky prstů by člověk měl být opatrný.
24.02. 14:03  RE: Na svoje otisky prstů by člověk měl být opatrný.
24.02. 18:09 Rene Bartosek  RE: Na svoje otisky prstů by člověk měl být opatrný.
26.02. 19:34  RE: Na svoje otisky prstů by člověk měl být opatrný.
26.02. 21:29  RE: Na svoje otisky prstů by člověk měl být opatrný.
27.02. 18:17  RE: Na svoje otisky prstů by člověk měl být opatrný.
28.02. 09:04  RE: Na svoje otisky prstů by člověk měl být opatrný.
24.02. 15:19 Martin300  RE: Na svoje otisky prstů by člověk měl být opatrný.
27.02. 06:14  RE: Na svoje otisky prstů by člověk měl být opatrný.
27.02. 06:43 Saša  RE: Na svoje otisky prstů by člověk měl být opatrný.
27.02. 08:23  RE: Na svoje otisky prstů by člověk měl být opatrný.
27.02. 20:12 Martin300  RE: Na svoje otisky prstů by člověk měl být opatrný.
24.02. 05:14  Obtěžování softwarem
24.02. 08:59 RT  RE: Obtěžování softwarem
24.02. 13:26  RE: Obtěžování softwarem
25.02. 01:47  RE: Obtěžování softwarem
24.02. 14:53  RE: Obtěžování softwarem
25.02. 00:55  RE: Obtěžování softwarem
27.02. 09:55 tmo  RE: Obtěžování softwarem
27.02. 11:35  RE: Obtěžování softwarem
27.02. 16:16 tmo  RE: Obtěžování softwarem
27.02. 17:45 Rene Bartosek  RE: Obtěžování softwarem
28.02. 00:14 tmo  RE: Obtěžování softwarem
28.02. 09:50  RE: Obtěžování softwarem
28.02. 23:24 tmo  RE: Obtěžování softwarem
01.03. 10:00  RE: Obtěžování softwarem
28.02. 12:12 updown  RE: Obtěžování softwarem
02.03. 11:07 baba_Blažková  RE: Obtěžování softwarem
02.03. 11:08 baba_Blažková  RE: Obtěžování softwarem - pokračování
24.02. 07:49  je to tak
27.02. 08:09 MoUdrostrak  RE: je to tak
24.02. 10:16 Smoker  Ja vrelo doporucujem
24.02. 13:38 sxg  RE: Ja vrelo doporucujem
24.02. 15:21 Smoker  RE: Ja vrelo doporucujem
24.02. 14:48  RE: Ja vrelo doporucujem
24.02. 22:36  RE: Ja vrelo doporucujem
27.02. 16:41 tmo  RE: Ja vrelo doporucujem
27.02. 17:17 djb  RE: Ja vrelo doporucujem
27.02. 23:22 tmo  RE: Ja vrelo doporucujem
28.02. 14:39 djb  RE: Ja vrelo doporucujem
28.02. 23:47 tmo  RE: Ja vrelo doporucujem
27.02. 18:04 smoke  RE: Ja vrelo doporucujem
27.02. 23:47 tmo  RE: Ja vrelo doporucujem
28.02. 13:15  RE: Ja vrelo doporucujem
28.02. 12:56 Smoker  RE: Ja vrelo doporucujem
24.02. 14:17 mkadlec  Staci
24.02. 21:42  Poskytování osobních údajů.
24.02. 23:13 Lin  Tak ona to není sranda?
25.02. 01:53  RE: Tak ona to není sranda?
25.02. 19:03 Lin  RE: Tak ona to není sranda?
26.02. 22:53  RE: Tak ona to není sranda?
25.02. 21:15 AlA777  RE: Tak ona to není sranda?
25.02. 15:48 fist.of.heaven  největší a nejhorší trojan
25.02. 18:33 bejbous  RE: největší a nejhorší trojan
26.02. 22:42  RE: největší a nejhorší trojan

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

34

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 68 čtenářů částkou 10 139 korun, což je 34 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Akademie věd ignorovala Němci zavražděné studenty17.11.19 00:30 Česká republika 2

Zajímavá analýza honu na čarodějnice v USA16.11.19 19:28 USA 1

Ve věci nápisu "Památník věnovaný historicky posledním pracujícím Romům na území ČR" se může Policie ČR přetrhnout...15.11.19 23:54 Česká republika 6

Další vítězství Big Pharma: V Německu schválili zákon o povinném očkování proti spalničkám15.11.19 02:51 Německo 15

17. listopad 198915.11.19 00:34 Česká republika 3

Oni se fakt zbláznili. Po nákupu vrtulníků budeme prodávat státní hmotné rezervy12.11.19 20:21 Česká republika 4

Islamizácia v priamom prenose: Moslim prvýkrát na čele veľkého nemeckého mesta12.11.19 16:16 Německo 2

Nač potřebujeme 12 vrtulníků za 14,6 miliardy?12.11.19 16:10 Česká republika 1

Skoro polovina obyvatel Bruselu nosí venku prostředek na sebeobranu. Multikulturní výkladní skříň EU v plné nahotě12.11.19 00:25 Nizozemsko 1

Na Slovensku končí Natural 95. Bude jen E10 s vyšším podílem biopaliv11.11.19 01:50 Slovensko 0

Muslimský imigrant prořízl ve Znojmě Markovi Petružálkovi hrdlo. Rodina potřebuje peníze10.11.19 01:33 Česká republika 2

V Libyi straší ruští žoldáci09.11.19 21:24 Libye 4

Geoinžinierstvo na webe ČT2409.11.19 20:47 Česká republika 1

Ženy se omlouvají mužům08.11.19 19:48 Česká republika 5

Slepice Zemanová06.11.19 16:01 Česká republika 5

Sudeťačka Válková: Neziskovky jsou potřeba, Istanbulskou úmluvu ratifikujeme06.11.19 01:55 Česká republika 0

Demonstrace proti fašismu u sochy maršála Koněva 06.11.19 01:27 Česká republika 1

Už se ví, kdo střílel na majdanu do lidí06.11.19 01:11 Ukrajina 5

Šok v Berlíně: „I oni jsou lidi!“ Černoch prodávající drogy má sochu v parku05.11.19 01:03 Německo 4

Norimberské jezulátko je přičmoudlé04.11.19 23:33 Německo 3

Měnové kurzy

USD
23,16 Kč
Euro
25,59 Kč
Libra
29,88 Kč
Kanadský dolar
17,51 Kč
Australský dolar
15,78 Kč
Švýcarský frank
23,40 Kč
100 japonských jenů
21,29 Kč
Čínský juan
3,30 Kč
Polský zloty
5,98 Kč
100 maď. forintů
7,65 Kč
Ukrajinská hřivna
0,96 Kč
100 rublů
36,32 Kč
1 unce (31,1g) zlata
33 957,99 Kč
1 unce stříbra
392,84 Kč
Bitcoin
196 316,89 Kč

Poslední aktualizace: 17.11.2019 07:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 7 481