Diskuze k článku
A kde ten Irák je?
Příspěvků 32
Vubec se nedivim, spis se divim tem co z toho delaji big deal !!
Zemepis je to posledni co clovek by mel vedet. Relativne speaking !
Naco mat vobec nejake vedomosti? Ved oni to tam hore uz nejako povedu. Tak nejak to myslite?
Bude hur. Nektere skoly v Americe, hlavne na natlak rodicu, se snazi vyloucit evoluci z ucebnich osnov. Pry to neni potreba a hlavne, plete tem chudakum detem hlavy. To bude neco !! ))
Na tento clanek pan Stwora uz moc dlouho cekal
*
Nedavno jsem nasel prispevek pana Stwory v ceskych novinach, kde se pise prave o skolskych systemech. Velice se poburuje nad tim
jak se spatne uci v USA a dobre v Cesku.
Bohuzel popletl si citaty dvou ruskych generalu. To nerekl Kutuzov
ale Suvorov. On by tak rad, do vseho mluvil a vsechno opravoval
ale nejak mu to nejde. Ja si myslim, ze by mel zustat u toho cemu
rozumi nejlepe-pocitacove technice a vzdelani a hlavne zurnalistiku
nechat pro jine. Z clanecku taky kazdy ctenar pochopi jaky je jeho humanismus. Respekt cloveka k cloveku.
pan Stwora pise:
Tak už je to tady. Redukce množství látky. Snaha po "samostatném" myšlení. Jen nepřetěžovat mozek "nesmysly", které dítě nikdy nebude potřebovat, že?
Zapomíná se, mozek, jako každý orgán, se rozvíjí jen když je používán. A někdy i bolestně. "Těžko na cvičišti, lehko na bojišti," říkal Kutuzov. To tolik diskutované biflování má i dobrou stránku: cvičí to mozek. Opak znamená nechat ho zakrňovat. Ostatně těch zakrněných mozků mají dnes na Západě tolik, že by jimi mohli dláždit.
Jak dlouho budeme kopírovat každý výkal jen proto, že ma visačku Made in Západ? Čemu se chceme přizpůsobovat? Chceme produkovat stejné tupce a ignoranty, jaké produkuje dnešní západní svět?
>"On by tak rad, do vseho mluvil a vsechno opravoval
>ale nejak mu to nejde"
Vy taky.
A pak se divme, jakej bordel po svete delaj...
Tematicky preklep na CNN
http://www.kompost.cz/clanek/68621
Pokud se nejedna o nejaky vtipek kompostu
http://www.kompost.cz/
Nebo Americane prostrednictvim CNN
nenapadne naznacuji Nemecku ze
jednaji krajne nevhodne
skola hrou, to se propaguje az do high school, 6 predmetu, obecne vedomosti. - vysledek = hovno
junior college-priprava do "zivota" obecne ucivo s neurcitou orientaci. - vysledek = uz se musis trochu ucit, vis vic nez hovno
university-uz dany smer se specifikaci, uci se jen vybrany subject
a adekvatni predmety (rustina a marxismus se nebere)- vysledek=
je z tebe expert v tom, cim chces byt, ostatni te nezajima!
to je USA!
myslim, ze tento system je dobry, jine vedomosti si musi kazdy nasbirat sam, aby mel alespon obecny prehled o zivote a deni.
pamatuji CSSR ,tezka skola az po gymnasium = uci se zbytecnosti!
universita taky tezka, tim ze se ucily predmety, ktere nesouviseji s oborem(vyse uvedeny marxismus ci rustina)=vysledek=znas a umis se orientovat v mnohem, ale nejsi expert-mam na mysli ten s velkym "E",
aby me zase kluci ve "sborovne" nenapadli, ze hanm ceskou skolu a vzdelani!
a co se tyce talibanu a afganskych vojsk, koho to zajima kde to je?,
toho, kdo to chce vedet si to najde, period! a tak je to i s temi dalsimi vedomostmi a poznatky!
doma mam 2 teenagery, uceni maji na haku, i kdyz se tu znamkuje za upravu, odevzdany "projekt", uhlednost psani, jak pekne ci nepekne maji z organizovany folder a podobne. ve skole bud sedi na computeru nebo si delaji omalovanky, ano slysite dobre v 9 tride!!!
stefan, usa
Kazdy kdo se opravdu zajima o uroven vzdelani a vedomosti v ruznych zemi by se mel seznamit s vysledky organizace PISA. <www.pisa.oecd.org> V pruzkumu vedomosti 15-ti letych studentu ve 33 zemi sveta se nejlepe umistily zeme jako Jizni Korea, Japonsko, Finsko a Kanada. Cesko a USA vysly z tohoho srovnani lehce nadprumerne (dira do teorii o blbych Americanech !), Nemecko lehce podprumerne. Vetsina zemi byvaleho komunistickeho bloku a latinske Ameriky tabulku uzavira.
>Kazdy kdo se opravdu zajima o uroven vzdelani a vedomosti v
>ruznych zemi by se mel seznamit s vysledky organizace PISA.
><www.pisa.oecd.org> V pruzkumu vedomosti 15-ti letych
>studentu ve 33 zemi sveta se nejlepe umistily zeme jako Jizni
>Korea, Japonsko, Finsko a Kanada. Cesko a USA vysly z tohoho
>srovnani lehce nadprumerne (dira do teorii o blbych Americanech
>!), Nemecko lehce podprumerne. Vetsina zemi byvaleho
>komunistickeho bloku a latinske Ameriky tabulku uzavira.
Nemam moc v lasce ruzne pruzkumy,jen zridkakdy davaji presny obraz skutecnosti.Navic se tady smichala "jabka s hruskama"(National geographic a PISA-momichodem,nemohu se na ni dostat).Ja se pripojim a pridam "svestky".
Ziju v provincii Quebec(priznejte mi,ze je to Severni Amerika).Zakladni skolu (secondary 5) tu nedokonci 36% deti(holcicky jsou na tom v tehle procentazi-fuj,to neni hezke slovo-o neco lepe,nez kluci).Skoly,aby obstaly,snizuji naroky kladene na deti,z oficielnich i neoficielnich mist se zacinaji ozyvat alarmujici hlasy.A dokonce i takove,ze je opravdu potreba,aby se deti ucily,ze ne vzdycky muze byt skola "cool",a ze proces vzdelavani muze byt "bolestivy".V tehle,tusim,ze 6 000 000-onove provincii se odhaduje pocet negramotnych na 600 000 az 1 000 000.
Nekde je problem.
24.11.2002 19:25
RE: A kde ten Irák je?
Mikin mikin (zavináč) yknet (tečka) yk (tečka) ca 199.?.?.?
Reakce na 6021
Ajo, ty pruzkumy delane organizaci PISA zjistuji, jak jsou 15-ti leti studenti z nahodne vybranych skol pripraveni na prakticky zivot. Tedy skutecne srovnavam jabka s hruskami.
Myslim si ale, ze ty vysledky PISA zhruba koresponduji s hospodarskymi vysledky zminenych zemi.
S tou poznamkou, jak proces vzdelani muze byt "bolestivy" ale nesouhlasim. Vzpominam kolik jsem toho stacil "nadrit" jen abych prosel nejakym testem. Je to vsechno pryc. Vykourilo se to z me ubohe hlavy casto uz nekolik hodin po testu.
Zato veci ktere me zajimaly (nebo ve me dobry ucitel ten zajem probudil), nebo ktere byly "sranda", ty veci si pamatuji dodnes...
>S tou poznamkou, jak proces vzdelani muze byt
>"bolestivy" ale nesouhlasim. Vzpominam kolik jsem toho
>stacil "nadrit" jen abych prosel nejakym testem. Je to
>vsechno pryc. Vykourilo se to z me ubohe hlavy casto uz nekolik
>hodin po testu.
>Zato veci ktere me zajimaly (nebo ve me dobry ucitel ten zajem
>probudil), nebo ktere byly "sranda", ty veci si
>pamatuji dodnes
To mate,Mikine,pravdu,ze to co clovek "nasprtal",velmi casto zahy zapomnel.Jenze u exaktnich ved,treba jako matematika,neni zbyti.
Nakonec vlastne i u humanitnich-v jazykove vyuce musite gramatiku nacpat do hlavy,at jste motivovany dobrym ucitelem,nebo ne.Jinak to proste nejde,musi se tomu venovat nejaky cas a to nekdy opravdu "boli".
Vite,ja se tu setkavam s lidmi,kteri dokoncili misti zakladni i stredni skolu-pocitaji na prstech a pletou si ctverec s obdelnikem.
Samozrejme,ze je tu spoustu vysoce vzdelanych lidi,ale me spis strasi to vysoke procento malo a nebo spatne vzdelanych.
25.11.2002 10:58
RE: A kde ten Irák je?
Mikin mikin (zavináč) yknet (tečka) yk (tečka) ca 199.?.?.?
Reakce na 6047
Ajo, ja to asi posuzuji podle sebe. Jak me neco nebavi, je zle. V matematice jsem mel potize. Az na sedmou tridu, kdy jsme meli dobrou ucitelku. A co se tyka cestiny - neudelal jsem v diktatech jedinou chybu. Nejspis, protoze jsem vzdycky hodne cetl - gramaticka pravidla jsem se totiz nikdy nedokazal naucit.
Tenhle clanek byl ale o neznalosti zemepisu. To je neco, co nedokazu pochopit. Ja mam mapy rad, na stenach me jich visi 7. (Prave jsem je pocital). Afghanistan najdu okamzite. Jenze - pochybuju, ze jsem se to naucil ve skole........
>Ajo, ja to asi posuzuji podle sebe. Jak me neco nebavi, je zle. V
>matematice jsem mel potize. Az na sedmou tridu, kdy jsme meli
>dobrou ucitelku. A co se tyka cestiny - neudelal jsem v diktatech
>jedinou chybu. Nejspis, protoze jsem vzdycky hodne cetl -
>gramaticka pravidla jsem se totiz nikdy nedokazal naucit.
No prave,Mikine,posuzujete podle vasich osobnich zkusenosti.Jste schopen sam absorbovat znalosti a vedomosti.To neni dano kazdemu.
>Tenhle clanek byl ale o neznalosti zemepisu. To je neco, co
>nedokazu pochopit. Ja mam mapy rad, na stenach me jich visi 7.
>(Prave jsem je pocital). Afghanistan najdu okamzite. Jenze -
>pochybuju, ze jsem se to naucil ve skole........
..no a ti,kteri toho schopni nejsou,potrebuji postrcit.
Mate pocit,ze prehanim,ze je vsechno v poradku?
25.11.2002 20:02
RE: A kde ten Irák je?
Mikin mikin (zavináč) yknet (tečka) yk (tečka) ca 199.?.?.?
Reakce na 6078
>Mate pocit,ze prehanim,ze je vsechno v poradku?
>
>
Ano, myslim ze prehanite. Ale jen trochu V poradku urcite vsechno neni (moje pritelkyne je ucitelka a hodne o techhle vecech diskutujeme).
Celkove ale povazuji vzdelavaci system napr. zde v Kanade za mnohem lepsi nez to, cim jsem sam prosel v byvalem Ceskoslovensku.
>>Mate pocit,ze prehanim,ze je vsechno v poradku?
>Ano, myslim ze prehanite. Ale jen trochu V poradku urcite
>vsechno neni (moje pritelkyne je ucitelka a hodne o techhle
>vecech diskutujeme).
>Celkove ale povazuji vzdelavaci system napr. zde v Kanade za
>mnohem lepsi nez to, cim jsem sam prosel v byvalem
>Ceskoslovensku.
Ja nechci,Mikine,porovnavat ceske a mistni skolstvi(uz jsem to tu,tusim,jistym zpusobem nekde delala).
Mate na mysli vzdelavaci system v Kanade a nebo jeho vysledky?
Supky,dupky-nejaky konkretni priklad by se nenasel?
P.S.Doufam,ze to neni tak docela mimo dane tema,zemepis souvisi se vzdelanim.
26.11.2002 8:04
RE: A kde ten Irák je?
Mikin mikin (zavináč) yknet (tečka) yk (tečka) ca 199.?.?.?
Reakce na 6097
Ajo, mam na mysli vzdelavaci system i jeho vysledky - podle me jsou to spojene nadoby.
S tim prikladem to bude tezsi - ale kdyz tady v Dawsonu zajdu do skoly, vidim moderni budovu, dobre vybaveni, hezke ucebnice. A mezilidske vztahy (hlavne mezi studenty a uciteli) se nedaji uz s tim co pamatuju z Ceska vubec srovnat.
To jsou ale vsechno moje subjektivni pocity. To ovsem plati i na lidi, kteri rikaji "moje decka chodi do kanadske skoly a jsou blby jako polena
Tak asi zustanu u vysledku ke kterym se dopracovala ta PISA...
>Ajo, mam na mysli vzdelavaci system i jeho vysledky - podle me
>jsou to spojene nadoby.
>S tim prikladem to bude tezsi - ale kdyz tady v Dawsonu zajdu do
>skoly, vidim moderni budovu, dobre vybaveni, hezke ucebnice. A
>mezilidske vztahy (hlavne mezi studenty a uciteli) se nedaji uz s
>tim co pamatuju z Ceska vubec srovnat.
..i ja jsem znala jednu hezkou,moderni skolu v Praze,s prima uciteli....
>To jsou ale vsechno moje subjektivni pocity. To ovsem plati i na
>lidi, kteri rikaji "moje decka chodi do kanadske skoly a
>jsou blby jako polena
>Tak asi zustanu u vysledku ke kterym se dopracovala ta PISA...
...zustante u nich(PISA)
..i ja jsem znala jednu hezkou,moderni skolu v Praze,s prima uciteli....
Aja,
Ja zase znal jednu peknou moderni ucitelku v Brne. Hodne mne naucila.
26.11.2002 11:56
RE: A kde ten Irák je?
easttrader67 easttrader67 (zavináč) metacrawler (tečka) ckom 193.?.?.?
Reakce na 6097
O kanadskem skolstvi moc nevim takze ho mohu tezko srovnavat. Ale co se tyce skolstvi v byvale CSSR zda se mi docela jasne ze nemohlo byt mimo techniku a prirodovedu uspesne. Kdo je nucen sve dejiny manipulovat ztrati jakoukoliv moznost vyucovat adekvatne humanisticke predmety. (nemyslim tim zrovna sprtani cizich slovicek). Doufam ze se CR nevrati k starym "dobrym" tradicim ucit se veci zpameti a povazovat to za vzdelani.
Jak jiz jsem rekl nevim moc o Kanadskem skolstvi ale ocividne vyvoj teto zeme k velice vyspele spolencnosti neuskodilo.
zkus http://www.pisa.oecd.org/
Sorry , "off topic "
Nemohu nikde ve slovnících -a mám jich kopu - najít
vhodný překlad pro " flaming " a také pro "trolling ! .
Vladimíre , pomožte ! Díky, Jarda Winnipef.
25.11.2002 2:57
Ta slova ve slovníku nenajdete
Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 24.?.?.?
Reakce na 6003
Jde o počítačovou hantýrku. Pro vysvětlení slova flaming si klikněte na http://www.tuxedo.org/~esr/jargon/html/entry/flame.html a pro trolling na http://www.tuxedo.org/~esr/jargon/html/entry/troll.html.
Pane Stwora!
Nebyl jsem to ja, co vam rekl, ze to "trolling" nema s trpajzlikem (ktery je vlastne kladna postava v detskych pohadkach), nic spolecneho??
Kde je muj puncik???
češi zase v mezinárodních srovnáních nedopadají příliš slavně při řešení ukolů zkoumajicích tzv funkční gramotnost. To je třeba schopnost orientovat se v jizdním řádu.
25.11.2002 17:27
Jízdní řády
Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 24.?.?.?
Reakce na 6071
>češi zase v mezinárodních srovnáních nedopadají příliš slavně při
>řešení ukolů zkoumajicích tzv funkční gramotnost. To je třeba
>schopnost orientovat se v jizdním řádu.
Pravda. S tím jízdním řádem to potvrzuji. Já mám s ním také problémy. Na druhé straně nejsem si jistý, zda by kterýkoliv cizozemec byl schopen orientovat se v džungli zvané český jízdní řád. Tolik vyjímek a vyjímek z vyjímek nemá snad žádný jiný jízdní řád na světě.
myslim si ze znalost zemepisu patri do zakladniho vseobecneho vzdelani. Nechci po nikom aby vedel kolik je v oceanu litru vody, ale najit ho na mape. Uceni zamepisu vubec nemusi byt nuda.
Rad bych podotkl, ze bohuzel neni mozne deti ucit podle toho, co by samy (ne)chtely, ja sam bych pochopitelne byl v detstvi radeji kdekoli, jen ne ve skole, takze nechavat to na detech, popripade zamestnanych rodicich mi neprijde moc dobre. Samozrejme mnoho inteligentnich lidi jevi jiz ve skolezajem o vice uciva (viz vzpominky vynikajiciho vedce R. P. Feynmana), na druhou stranu znam radu lidi, u kterych hlubsi zajem vyvstal mnohem pozdeji. A kdyby tito lide nemeli za sebou naroky kladene nasim opovrhovanym (ze strany intousu a "humanistu" skolstvim, tezko by se zacali "seberozvijet nekdy v sedmnacti, museli mit urcitou sebedisciplinu.
Mikin mluvi o tom, ze mu nesla matika. Jak by to ale asi slo udelat, aby se nekdo ucil jen to, co mu jde? V 5 az 15 letech jde jeste dost tezko urcit, kdo ma pro co vlohy, nehlede na to, ze soucasna veda nevyzaduje specializaci, ale naopak siroky zaber a prehled i v jinych oborech.
28.11.2002 2:59
A kde ten Irák je?
Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 203.?.?.?
K cemu maji byt vedomosti,kdyz nam presidenti a cele vlady lzou?
Moderni otrok bez vedomosti si bude zit mnohem stastneji,nebot se nedostane do rozporu s pravem ,jez bylo ustaveno na lzi politiku a momentalnich vladcu.Dukazem je ,jak valka ve Vietnamu,tak ta pristi v Iraku a tem ,kdo mluvi pravdu a nebo ma znalosti,at ,uz jakekoliv ,tak roste jen a jen do problemu a pokud bude stat na svem ,tak se stane "terroristou".
The former Marine and ex-Pentagon official was part of a defense think tank that wrote a secret study of U.S. policy in Vietnam. The 7,000-page study, which became known as the Pentagon Papers, revealed that four presidents had steadily lied to the public and Congress about the U.S. war in Southeast Asia.
Disillusioned, Ellsberg leaked it to newspapers in 1971, setting off a furor that helped pave the way for the U.S. pull-out from Vietnam.
Ellsberg was imprisoned on espionage charges that were thrown out in 1973 and says he regrets only that he did not blow the whistle sooner.
"The worst thing I ever did was help get the bombing started" in Vietnam, he said.
He wrote his book, he said, because it holds timeless lessons on "the folly of self-delusion."
It opens with Ellsberg's discovery that the supposed North Vietnamese attack on a U.S. Navy ( news - web sites) ship in the Gulf of Tonkin in 1964 probably never happened and that President Lyndon Johnson knew it when he used the purported attack to persuade Congress to authorize U.S. military force in the region.
Ellsberg calls the Iraq war authorization "Tonkin Gulf II," adding: "I've studied this government's decision-making for 44 years. I don't know these specific individuals but I know some of their advisors. I understand that thinking.
"This war will look very, very bad within months after it starts," he said. "This war is an abomination that must not happen."
http://sg.search.yahoo.com/serch/news_sg_pf?p=ukey%3A5272583
29.11.2002 4:34
A kde ten Irák je? Leccos nemuzou najit ani doma .
Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 203.?.?.?
http://www.texemarrs.com/concentration_camps_in_america.htm
Some nine years ago a French-Canadian reporter named Serge Monast
called the ministry, desperate to speak with me personally. Mr. Monast
stated he had come into possession of documents which proved the
existence of a secret plan for a concentration camp system throughout
North America. He sent them to me and, after a parallel investigation of
my own, I became convinced the documents were authentic. Serge
Monast was telling the truth. The horrible, horrible truth.
Not too long afterward, Serge Monast, a vigorous man in his 40s, died unexpectedly of
a brief and mysterious illness. His friends suspected foul play, but there was no definite
proof he was murdered. Just before he died, Serge wrote to tell me he would be
contacting me soon to give me details of stunning new information he had discovered
about the concentration camps, including a map pinpointing locations. Information which,
Serge assured me, "will blow your mind."
I never received that information. Serge Monast died before he could get it to me. I
made a promise back then that I would get to the bottom of this matter and report the
truth to you, the dear readers of Power of Prophecy newsletter, who truly care for
humanity and are concerned about the rapid growth of the Police State.
Now, after years of intensive research and investigation, I have just released my latest
video, Gulag USA-Concentration Camps in America. In this jaw-dropping new
video, I present a mountain of new evidence and facts with many photographic materials.
I encourage you to obtain a copy of this revealing and documented video. Judge the facts
for yourself-and then act accordingly.
In Gulag USA, I examine and
review the bloody and deadly
historical record of concen-tration
camps. Many believe the Nazis in the
1930s and 40s were the first to
develop the systematic use of such
camps. In fact, for over 150 years,
genocidal concen-tration camps have
been used to roundup, incarcerate,
torture, and methodically massacre
targeted "enemies of the state,"
"inferior races," or "class enemies."
"Exterminate all the brutes"
In the colonial era in Africa, the British became experts at genocide. This was justified,
wrote the great liberal philosopher Herbert Spencer, insisting that "imperialism has served
civilization by clearing the inferior races off the earth."
The blacks, the European conquerors concluded, were "like unto brute beasts," worthy
of slavery, isolation, banishment and death. As the bloodthirsty character Kurtz, in
Conrad's apocalyptic novel, Heart of Darkness, remarked, "Exterminate all the
brutes."
Later, the Bolshevik Communists, international Jews under the leadership of Lenin and
Stalin, further refined the genocidal goals of concentration camps. While some ethnic and
racial groups, such as the Kulaks, were chosen for extinction by Soviet gulag, the
Communists mostly chose as
Nakolik bylo uceni uzitecne, poznate az v prubehu zivota. Radu z donuceni studovanych veci jsem povazoval sveho casu za nesmysl a ztratu casu. Dnes jsem presvedcen, ze "trenovany mozek" (t.j. i tzv. nesmysly) lepsi vykon nez ten netrenovany.
Zivot neprinasi jen situace a veci¨PODLE ME OSOBNI VOLBY, ktere mne "bavi=jsou prijemne" a na ktere jsem "trenovany".!
Ucit se veci pouze 'zabavne' nepripravuje na realnou skutecnost zivota, ktera - jak pravi klasik - neni jen prochazkou zahradou ruzovou. Jsem presvedcen, ze kazdy trenink mozku (i "nezabavny"je presto 1000x lepsi nez zadny.
P.S. A neverte, ze clovek "vsechno" zapomene: dostanete-li se do mezni situace, budete prekvapeni jak vam to "pali" v oblastech, ktere byly uz "davno zapomenuty". Jestlize vsak v mozku nemate ulozena ZADNA data, jak je pak "tvurcim, logickym, resp. jakymkoliv zpusobem" chcete kombinovat a pouzit?!
Je mi 60 a promoval jsem v roce 69.