Diskuze k článku

Ropu se ukrýt nepodařilo

Příspěvků 61

12.1.2011 10:38

...je to smutné

Etheral 77.?.?.?

...ale obávám se, že i kdyby se do sanace následků této tragédie dalo hodně peněz, tak se to stejně moc pozitivně pro přírodu nevyřeší, není moc jak.....a že se zkresluje pravda to je standardní, je dětinsky naivní si myslet, že by to bylo jinak. Děje se to tady již prakticky od doby co lidstvo vzniklo a dít se to bude dál. Je to přirozená vlastnost vládců a mocných. Stejně tak je přirozená vlastnost většiny lidí se mít hmotně dobře a lépe a lépe. Každý se snaží v tomto směru, každý je to skoro jako pud (tedy pokud nejde o člověka co to vzdal, nebo jen dočasně nevidí možnosti). Tudíž jdou za ziskem. Je to díky systému který zde je. Dokud bude existovat možnost něco vlastnit (nejen fyzicky) a za to zaplatit, půjdou lidé (firmy) za ziskem. Krize co byla (nebo je- jak u koho) byla jen důsledkem toho, že země (USA) která díky celosvětové fixaci finančních trhů na dolar něco těžce nezvládla a to i z důvodu toho, že přestala za posledních patnáct let vyrábět (tvořit hmatatelné hodnoty, které by podpořily tisk jejich peněz). Výrobní útlum vznikl díky touze po zisku ve větším (jako u jedince, akorát že celek-firma) a ten šel za levnější pracovní silou, tím zvýšil zisk. Drtivá většina firem má akcie na burze (firmy tvořily zisk-akcie rostly) a šlo je koupit a na tomto vydělat. Nikdo nikomu nebránil i na tomto zbohatnout a tím vyvážit u sebe dopad který nyní třeba přišel. Každého věc. Pokud někoho současný systém zlobí je to logické. V kapitalismu to není lehké a je to systém nedokonalý. Ale čistý kapitalismus stejně v žádné zemi není. Kdyby byl, nejsou nikde poukázky na jídlo, neexistují sociální dávky apod. Chápu že pro mnohé jedince je nesnadné pochopit a přijmou realitu, že sociální dávky jsou na holé přežití. Nedá se za ně žít na úkor ostatních. Horší to je v oblasti postarání se o potřebné jako jsou například invalidé, ale ani v této oblasti to není zase tak špatné. Samozřejmě že například invalida bez svého bydlení s půjčkami na krku spadne do exekucí jako mnoho podobných lidí co mají zde například rozhozený řadič, ale dluhy nikdo mít nemusí (vyjma třeba hypotéky, ale to je jasná priorita ukrmit hypo a zbavit se ho, abych měl kde přespat....). Jedině změnit systém.....jiného východiska z toho co zde je, není. Třeba se to podaří. Zrušit vlastnictví, peníze a korporace.....vlády, korupčníky, finančníky...a zavést vládu lidu. Ale to by se nejdříve museli změnit ti lidé. [chechtot]

235889

12.1.2011 11:42

RE: ...je to smutné

JanaJ 78.?.?.?

Reakce na 235889

myslím, že se nakonec jako vždycky najdou bakterie , které si na tom mixu smlsnou že,..
v moři jsou i bakterie , které vegetují v pohodě v sirných pramenech na bodu varu..

235893

12.1.2011 13:12

RE: ...je to smutné

matla 87.?.?.?

Reakce na 235889

Veď práve to je ten problém. Ľudia. Sme vôbec schopní a ochotní zmeniť sa? Ale všetci!

235898

12.1.2011 13:41

RE: ...je to smutné

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 235889

Svatá pravda o těch korporací dostanou se skutečně všude. Zelené myšlení není výjímkou, jakákoliv myšlenka pokud může přinést zisk je nemilosrdně pokřivena penězy. Lidi by se neměli bát přestat myslet z důvodů strachu z moci, ale z důvodů preverzního zneužití čehokoliv ve jménu toho podělaného nejlépe progresivního zisku. Taky jsem byl naivně překvapený de facto zlověstným tichem nezávislých velkých ekologických organizací ohledně havárie. Kde byly, když se např. rozhodovalo o masívním použití toxických rozpouštědel? To by měla být jejich funkce jako zpětné vazby při velkém průseru. Problém s těmi penězy je ten, že se s prominutím nedájí žrát. Škoda, že ten pan Brezina nechce psát do BL. Vono na české scéně příliš názorově pestřejších deníků není k mání.
http://www.blisty.cz/art/56631.html

235900

19.2.2011 21:16

RE: ...je to smutné

BANJOKID 188.?.?.?

Reakce na 235900

Nemusíme chodit daleko.
Pan Steve Lichtág založil s J. Coustouem nadaci pro ochranu podmořského života.

Na Pana Lichtág jsem se obrátil několikrát, aby mi pomohl s prosazením řešení na zastavení úniku ropy v Mexickém zálivu.
Pouze jeho asistent mi napsal, že není v republice a jinou odpověď jsem už pak nedostal.

Řešení jsou velice jednoduchá a mohla být použita okamžitě. Mám i preventivní opatření, aby se to nemohlo nikdy opakovat. Nikoho to ale už vůbec nezajímá. Je to klasická ukázka opravdovosti rozhořčení při trvání katastrofy.

238325

12.1.2011 13:47

Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Nejprve zopakuji čísla, která udává autorka ve svém textu:

Celkový únik ropy do Mex. zálivu .......... 4,1 mil. barelů
Z toho 98% zůstalo v moři .................... 4 mil. barelů
Usazená ropa pokrývá tisíce km2 dna ... tedy nejméně 2000 km2
Ve vrstvě řádů centimetrů ..................... tedy nejméně 2 cm (neboť do jednoho centimetru hovoříme o řádu milimetrů).

Jeden barel obsahuje 159 l ropy. Celkový únik v krychlových metrech činí 651900. 98% z toho je 638862 m3. Toto množství ropy má pokrýt dno o ploše 2000 km2 vrstvou 2 a více centimetrů silnou (slovy autorky TLUSTOU).

Je něco takového možné? Tak schválně. [velký smích] K vytvoření dvoucentimetrové vrstvy na ploše jednoho km2 potřebujeme 20000 m3 hmoty. Máme k dispozici 638862 m3. To nám však postačí SOTVA K POKRYTÍ 32 km2! [chechtot]

Buďto udělala autorka (spolu se soudruhy z NDR [mrknutí jedním okem] ) někde chybu nebo jde o hloupý alarmismus. [smích]

235901

12.1.2011 15:43

RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu

Miloslav Alčer 188.?.?.?

Reakce na 235901

Kupecké počty jsou ti v tomto případě k ničemu.
Nebo si opravdu myslíš, že ta ropa je tam usazená v původním nezředěném stavu?
Dno je pokryto lepkavou břečkou = ne zrovna zdravou směsí, vytvořenou kombinací ropy, slané mořské vody, bahna a zbytků mořských řas a rostlin. [mrknutí jedním okem]

235905

12.1.2011 16:08

RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu

sen 87.?.?.?

Reakce na 235901

no nevím...kde ta čísla ta paní vzala, ale neoficiální údaj objemu vyteklé ropy je min. 50 mil. m3 uniklé ropy do oceánu. Realita může být ale mnohem vyšší.
Jistě , liší se to od oficiálního údaje, ale je Vaše volba věřit čemu chcete.
[mrknutí jedním okem]

235908

12.1.2011 16:36

RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu

jen tak 96.?.?.?

Reakce na 235901

>Buďto udělala autorka (spolu se soudruhy z NDR [mrknutí jedním okem] ) někde
>chybu nebo jde o hloupý alarmismus. [smích]

Sice autorka udělala možná početní chybu, ale pokud jste si z toho vzal jenom tohle, tak jste politováníhodný ignorant. Je to obrovská eko-katastrofa, ač se zrovna vám to třeba nezamlouvá a za každou cenu to musíte zlehčovat. Proč se proboha stavíte do role obhájců bezohlených nenažraných firem ničících naši planetu??? Co vám to přináší???
[překvapení]

235909

12.1.2011 18:09

RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu

63 88.?.?.?

Reakce na 235909

Vážený Jen tak!
Vojta 49 je provokatér a nasírač, takže se na ty jeho bláboly vykašli!
Oceán je obrovský ekosystém o jehož funkcích toho ještě hodně nevíme. Je zcela zřejmé, že masivní únik cizorodé látky jako je surová ropa , mu příliš neprospívá! Spíše řeknu přesně, že vůbec nevíme, jak moc jsme ho poškodili. Možná málo, potom dáme na modlení, že se zase tolik nestalo, ale je zde nebezpečí, že prostor úniku je drasticky poškozen na mnoho desítek až stovek let a míru poškození nejsme schopni teď hned kvantifikovat!!!
Jenom tupoň a blábolista Vojta49 je schopen napsat slátaninu, kde míru poškození zlehčuje a napadá autorku, že plocha poškození je jiná, než dokládá vypočtem a nazývá ji alarmistkou!
Proč a také o co, se hádat s volem? Je to škoda času. Vojta 49 zde zřejmně škodí z nějakého úmyslu,než že by jenom otravoval z blbosti!Kolik tě Vojta49 platí za otravování na Zvědavci?
Je zde na Zvědavci několik podobných, asi mají rozepsané "nasírací" služby a tito smrdutci budou na každém článku hledat cokoliv, aby mohli zašťourat a odradit případné další čtenáře, protože jim Zvědavec zřejmě vadí!

235916

12.1.2011 19:26

RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu

kolokol 93.?.?.?

Reakce na 235916

Možná je nasírač, ale na druhou stranu nelze házet čísly jen tak. Sice se nejspíš nejedná o souvislou vrstvu sedliny, ale řádově bych se dostal podle uvedených čísel sotva k milimetrové vrstvě. V tom má nasírač pravdu. V tomto bodě by měla být informace upřesněna, rozvedena nebo opravena. Jde o důvěryhodnost sděleného (a to ani nemusím být šťoura technik).
Jinak mě zaujala ta paralela s "řešením" finanční krize. Podobnost čistě náhodná?

235919

12.1.2011 20:18

RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 235919

>Sice se nejspíš nejedná o souvislou vrstvu sedliny,
>ale řádově bych se dostal podle uvedených čísel sotva k
>milimetrové vrstvě. V tom má nasírač pravdu. V tomto bodě
>by měla být informace upřesněna, rozvedena nebo opravena. Jde
>o důvěryhodnost sděleného (a to ani nemusím být šťoura
>technik).

Jakákoliv čísla jsou jen HRUBÉ odhady. Počínaje tím, kolik že to ropy vlastně uniklo. Prostě to nikdo neví. Navíc ropa nevyvěrá jen z jednoho polámaného vrtu, ale prosakuje i kolem a teď už se protlačuje ven spolu s metanem po rozsáhlé ploše mořského dna. Pod zálivem zřejmě vede mimořádně bohatá řeka ropy sloužící jako mazivo mezi pevninskými krami. Těmi divokými vrty porušili citlivou rovnováhu a tenká krusta oddělující dno od ropy se bortí. Tlak je tam obrovský, takže o nějakém uzavření není řeč.

235922

12.1.2011 20:41

RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 235919

Ano, sedlina bude zřejmě v řádu mikrometrů, protože na uvedenou plochu větší vrstvu uvedeného množství barelů nedokáže nikdo pokrýt. Je totiž třeba vzít v úvahu, že velká část objemu ropy se velmi brzy vypařila do vzduchu (obsah lehkých frakcí, a dokonce těkavých), další část se rozložila mechanicky a roznesla do šíře oceánu, kde si s tím bakterie rády a bez prodlení poradily (zkonzumovaly) a jen relativně malá část nejtěžších frakcí ropy se usadila, a to spíše ve větších shlucích, než v rovnoměrně rozprostřeném filmu. Moře obsahuje miliardy bakterií a jiných vlivů, které jakýkoliv materiál či znečištění degradují a odbourají. I mimo lidskou činnost existují výrony ropy z podloží do oceánu, a příroda si s tím vždy poradila, a vůbec není celé mořské dno pokryto za celou tu dobu pokryto sajrajtem.

235927

13.1.2011 9:22

RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu

jen tak 96.?.?.?

Reakce na 235927

>Je totiž třeba vzít v úvahu, že
>velká část objemu ropy se velmi brzy vypařila do vzduchu
>(obsah lehkých frakcí, a dokonce těkavých),
A co když vůbec ta vyvěrající ropa se vzduchem do styku nepřišla? Ropa má měrnou hmotnost podle druhu a kvality 730 - lehce nad 1000, voda 1000. Takže záleží o jaký druh ropy se jedná. Některá vůbec vyplavat na povrch nemusí! Vy jste si jist, že víte o jaký druh jde, že tak suverenně tvrdíte, že se část velmi brzy vypaří do vzduchu? Prosím, vysvětlete!
>další část se
>rozložila mechanicky
Můžete popsat co si představujete pod pojmem "mechanický rozklad ropy"? Jaké produkty takovým mechanickým rozkladem vzniknou, jejich vlastnosti ap.?
>a roznesla do šíře oceánu, kde si s
>tím bakterie rády a bez prodlení poradily (zkonzumovaly) a jen
>relativně malá část nejtěžších frakcí ropy se usadila, a
>to spíše ve větších shlucích, než v rovnoměrně
>rozprostřeném filmu. Moře obsahuje miliardy bakterií a
>jiných vlivů, které jakýkoliv materiál či znečištění
>degradují a odbourají. I mimo lidskou činnost existují
>výrony ropy z podloží do oceánu, a příroda si s tím vždy
>poradila, a vůbec není celé mořské dno pokryto za celou tu
>dobu pokryto sajrajtem.
Krásná přednáška. Jenže než si s tím ty bakterie poradí, většina živých organismů které přijdou s ropou do styku, zahyne. To jaksi neberete v úvahu. Ano, když je to samovolný výron nic se nedá dělat, ale když taková havárie vzniká nedodržení postupu těžební firmy je to trestuhodná devastace přírody lidmi.

235946

13.1.2011 22:20

RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu

tmo 89.?.?.?

Reakce na 235946

drahý "jen tak", nějak ti to nemyslí logicky. olej (oil) skutečně na vodě plave, to znamená že je lehčí než voda (sám uvádíš rozmezí měrné hmotnosti 730-1000).
nějak jsi při té hluboké úvaze (před zbytečnou, hloupou a klasicky nepřátelsky laděnou reakcí) zapomněl uvážit, že tato ropa skutečně po hladině plavala, viděli jsme to v tv-zpravodajství, a dokonce doplavala až k floridě i jinam. dále jsi nějak nezvládl pochopit, že ropa není konzistentní hmotou, ale že je tvořena frakcemi - některými těkavými a lehčími, které se vypařují a snadno odbourávají, a těžšími (těch je jen zhruba polovina veškerého uváděného objemu v barelech), a ty jsou odbouratelné až po delší době a mohou částečně pokrývat dno oceánu, ovšem nikoliv rovnoměrně, tak, aby bylo možno hovořit o uváděné kontaminované ploše... to ani náhodou. tím nijak neomlouvám trestuhodnost lidského konání, které tento "únik navíc" způsobilo. ale tyhle věci se i přes veškerá opatření občas stávají, a jsou pak poučením pro další firmy, že zanedbání může znamenat i ekonomickou (a morální) likvidaci firmy.
dotaz není na mě, ale já si pod pojmem mechanický rozklad ropy představuji separaci jejích součástí v mořské vodě (gravitací, rozdílnou měrnou hmotností součástí ropy) a činnost vln a větru. dále se do toho ne-organického, tedy spíše mechanického odbourání dá počítat chemická reakce se solemi, kyslíkem a dalšími plyny a prvky. a ty jsou rozptýleny v moři.
že některé organismy ve styku s ropou uhynou (jistě ne všechny), to je možné. budou přírodou rozloženy a mršiny se stanou vítanou potravou pro další organismy. ale řeč byla o mikro-organismech, baktériích, které se uhlovodíky živí. z tohoto hlediska to pro přírodu neznamená žádný problém... koloběh hmoty a energie. žádná extra devastace, s níž by si příroda neporadila... dříve či později.

235989

14.1.2011 8:52

RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu

jen tak 96.?.?.?

Reakce na 235989

>drahý "jen tak", nějak ti to nemyslí logicky. olej (oil)
>skutečně na vodě plave, to znamená že je lehčí než voda
>(sám uvádíš rozmezí měrné hmotnosti 730-1000).
Pokud vím, psal jsem 730 až lehce nad 1000. Tzn., že pokud se jedná o ropu nad 1000 tak asi neplave. A pokud jsem viděl záběry z toho nešťastného vrtu, tak se to tam válelo všelijak. Něco nahoru ke hladině a něco ke dnu, tak nevím. Pravda je, že velká skvrna byla na hladině a zamořila pobřeží.
>dále jsi nějak nezvládl pochopit, že ropa není konzistentní
>hmotou, ale že je tvořena frakcemi - některými těkavými a
>lehčími, které se vypařují a snadno odbourávají, a
>těžšími
Ale ona je konsistentní, je to převážně směs uhlovodíků a malé množství síry a dalších stopových prvků.. Ty frakce tam sice jsou obsaženy, ale zdaleka se neodpařují tak snadno jak vy píšete. A pokud nevystouá na povrch, tak v hloubce 1500m je tlak 150 Atm. a tam už se neodpaří ani ty lehké frakce.
Při normální teplotě se poměrně rychle odpaří plynné složky jako methan a propan. Pomaleji už lehký benzin, ten potřebuje teplotu 30-85°C. Těžký benzin potřebuje 85 - 180°C, aby se frakčně oddestiloval. Petrolej asi 180 - 270°C. Potom následují olejové složky od 270 - cca 500°C. Pak zbyde asfalt.
Jak sám víte, teplota vody v oceánu v místě nepřesahuje 30°C, tak si udělejte úsudek sám. Takže žádný rychlý odpařovací proces na hladině nenastane. Zbyde taklová hustá kaše podobná mazutu, která přetrvá hodně dlouhou dobu a patřičně otráví život mnoha živočichům i lidí. Z dlouhodobého hlediska (věku a proměn planety) ale je to nicotné, to uznávám.
>dotaz není na mě, ale já si pod pojmem mechanický rozklad
>ropy představuji separaci jejích součástí v mořské vodě
>(gravitací, rozdílnou měrnou hmotností součástí ropy) a
>činnost vln a větru. dále se do toho ne-organického, tedy
>spíše mechanického odbourání dá počítat chemická reakce
>se solemi, kyslíkem a dalšími plyny a prvky. a ty jsou
>rozptýleny v moři.
Mechanický rozklad je blbost. Když už hovoříme o ropných uhlovodících tak ty jsou velmi stálé. Proto se používají třeba jako mazadla, kde třením jednotlivých mech. součástí se nerozkládají. Když použijete k mazání ložisek třeba živočišný, nebo rostlinný tuk, dlouho by neběhalo. Tyto tuky se teplem a tlakem rozkládají na mastné kyseliny a ty by jednak porušily ložiskový kov a potom ztrácí mazací schopnosti.
Reakce ropy se solemi? Asi těžko, nebo velmi obtížně, spíše věřím v působením slunečního světla (UV) a oxidací. Potom už zde zmíněnou bakteriální činností. Jenomže podle mně je dost ubohé se spásou hledět na bakterie a přehlížet smrt milionů složitějších organismů a zamořených pláží. Vy to vidíte jinak, prosím. Je chvályhodné, že aspoň tu katastrofu považujete za trestuhodné lidské konání. [smích]

236023

15.1.2011 13:04

RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu

tmo 89.?.?.?

Reakce na 236023

je mi jasné, že jsi odborník na petrochemii, když přece děláš ta ropná zařízení [velký smích] ale že se benzín odpařuje až při 30-85°C (resp. 85-180°C), to mě fakt dostalo [chechtot] -slyšel jsi už někdy o tom, že benzín je těkavý i za pokojové teploty? že benzínové páry (musí se tedy asi vypařovat) jsou vysoce hořlavé? a slyšel jsi o tom, že voda se například vypařuje i pod bodem mrazu, tzn. z ledu?
obávám se ale, že jsme zabrousili do podružných detailů. to podstatné bylo, že:
- uniklá ropa se částečně vypařila, uplavala na hladině, byla odčerpána na speciální lodi, a také rozložena mechanicky, chemicky či zkonzumována bakteriemi
- zbývající část ropy dosud plave na hladině či pod hladinou a čeká na svůj rozklad
- nejtěžší zbytek se zřejmě usadí na mořském dně, ale rozhodně ne rovnoměrně a na takové ploše, jak špatně vypočítala autorka (kontaminace uvedeného počtu km2)
- vojtu jsi tedy napadl neoprávněně a zcela zbytečně... a stejně zbytečně se hádáš se mnou.
všechno tohle je ti už nyní konečně jasné, takže není o čem dál diskutovat. snad i toto pochopíš.

236097

15.1.2011 13:23

RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 236097

Díky, pane Tmo, za racionální argumentaci. Problém je, že v diskuzi s věřícími racionální argumenty neplatí. Pojem "věřící" neznamená jen religionista. Pokud lidé uvěří v jakýkoliv blud, efekt je stejný.

V případě silné víry dokonce přestane fungovat i paměť věřícího. Ropných havárií přece už na světě proběhlo bezpočet. Třeba ta, kterou provedl Husain, když nechal "osvíceně" vypustit do Perského zálivu přibližně stejné množství ropy, jako uniklo z vrtu BP. Kde jsou dnes její katastrofické následky?

236100

15.1.2011 17:40

RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu

jen tak 96.?.?.?

Reakce na 236097

>je mi jasné, že jsi odborník na petrochemii, když přece
>děláš ta ropná zařízení [velký smích] ale že se benzín odpařuje
>až při 30-85°C (resp. 85-180°C), to mě fakt dostalo [chechtot]
To mi jasné je, jenže vám není jasná skutečnost, že odpařovat benzín v čistém už oddestilovaném stavu je podstatný rozdíl, než ho oddestilovat ze směsi těžkých uhlovodíků (ropy). Jasně, čistý benzín se poměrně lehce odpařuje už při pokojové teplotě. To mně nemusíte snad ani poučovat. Jenže rozpuštěný ve směsi těžších uhlovodíků potřebuje k odpaření podstatně vyšší teplotu, nebo to bude trvat podstatně déle. Zadejte si prosím vás do googlu "frakce ropy" a doplňte si základní vědomosti. Nebo jestli nevěříte ani tomu, učiňte pokus. Smíchejte litr benzínu s litrem oleje a dejte do odpařovací misky. Do stejné misky nalijte čistý benzín a dejte obojí při pokojové teplotě odpařít. Uvidíte sám, že ve směsi s olejem se benzínu odpaří nepatrné množství ve srovnání v misce s čistým benz. Chechtáte se mi, osočujete mně a přitom nechápete základní fyzikální vlastnosti látek, takže se chechtáte svojí, řekněme, nedovzdělanosti v tomto směru. Duníte tady jak práznný barel od ropy. Já nepopírám, že se ty velmi lehké frakce neodpaří v přírodě z té ropy vůbec, nicméně bude to trvat hóódně dlouho. Určitě podstatně déle, než jak vy to demonstrujete na příkladu čistého benzínu. No a stejně, ty těžší frakce jako petrolej a olejovité se neodpaří ani za léta.
>a slyšel jsi o tom, že voda
>se například vypařuje i pod bodem mrazu, tzn. z ledu?
Proč srovnáváte vlastnosti vody v souvislosti s uhlovodíky?. Tam se jedná o naprosto odlišné vlastnosti.
>- vojtu jsi tedy napadl neoprávněně a zcela zbytečně... a
>stejně zbytečně se hádáš se mnou.
Pan Vojta by v první řadě při jeho počtářských schopnostech měl vypočítat jaké množství té ropy se prohnalo trubkou o daném průměru, za X měsíců při přetlaku výronu několika desítek Atm., do oceánu. Pak se můžeme seriozně bavit dál. Jenže - zná pan Vojta či vy tyto parametry?

236129

14.1.2011 11:57

RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 235927

Jen a jen pro Vás "88-tko" Letmé seznámení s provozem AVD
Surová ropa se přivádí na sklad, její množství se měří pomocí dilatačního měřiče. Ropa se nasává čerpadlem a protlačuje se přes první část trubkových aparátů ohřívacího systému, pokud tento nestačí k ohřevu, pak ropa prochází přes parní ohřívače. S teplotou 130oC přechází ropa na odsolování kde se zbaví podstatné části chloridů. Z odsolování se ropa čerpá pomocí čerpadla do pofrovací nádrže (V = 100m3). Z té se pak ropa dopravuje přes výměníky tepla do flešové kolny s teplotou asi 230oC. Zde získáváme jako hlavový produkt Lehký benzín, který se vede na louhování a stabilizaci. Jako boční destilát získáváme Petrolejový boční destilát, ten se v horkém stavu nastřikuje do hlavni Atmosférické kolony. Jako patový destilát odchází odflešovaná ropa. Ta se dopravuje pomocí čerpadla do ohřívací pece, kde se jí udělí teplota 320oC. Takto připravena je přiváděna do Atmosférické kolony, kde je rozdělena na tyto frakce. Benzínový řez LBi, který se čerpá na louhování a stabilizaci....To jsou fakta a nyní Váš blábol :Je totiž třeba vzít v úvahu, že velká část objemu ropy se velmi brzy vypařila do vzduchu (obsah lehkých frakcí, a dokonce těkavých), další část se rozložila mechanicky a roznesla do šíře oceánu, kde si s tím bakterie rády a bez prodlení poradily (zkonzumovaly) a jen relativně malá část nejtěžších frakcí ropy se usadila, a to spíše ve větších shlucích, než v rovnoměrně rozprostřeném filmu. [cool]

236031

12.1.2011 20:32

RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 235909

>Je to obrovská eko-katastrofa, ač se zrovna vám to třeba nezamlouvá a za každou cenu to musíte zlehčovat.
O ekologické katastrofě samotné Vojta vůbec nepsal, a její zlehčování tam nečtu, ať se koukám jak se koukám...

>Proč se proboha stavíte do role obhájců bezohlených nenažraných firem ničících naši planetu???
Máte problém s NORMÁLNÍM vnímáním psaného textu??? Poukázáním na obrovskou disproporci mezi realitou a tvrzením autorky se Vojta rozhodně nestaví do role jakéhokoliv obhájce (on ve svém příspěvku NIC neobhajoval). To spíše vy se nepodloženě dohadujete, že Vojta nějaké nenažrané firmy obhajuje... a protože to píšete jako hotovou věc, nejen že ze sebe děláte kašpara, ale i lháře.
Zdá se, že jak si KDOKOLIV COKOLIV dovolí na těchto stránkách OPRÁVNĚNĚ kritizovat (a i kdyby neoprávněně, jen ze svého subjektivního hlediska), seběhnou se zde hlupáci a začnou jej osočovat a napadat... jako by zde směli psát jen lidé devótní k zdejšímu serveru a jeho majiteli... jakoby zde byl povolen jen jeden typ příspěvků.

>Co vám to přináší???
Ano - co VÁM to přináší?

235924

13.1.2011 8:49

RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu

jen tak 96.?.?.?

Reakce na 235924

>Máte problém s NORMÁLNÍM vnímáním psaného textu???
>Poukázáním na obrovskou disproporci mezi realitou a tvrzením
>autorky se Vojta rozhodně nestaví do role jakéhokoliv obhájce
>(on ve svém příspěvku NIC neobhajoval). To spíše vy se
>nepodloženě dohadujete, že Vojta nějaké nenažrané firmy
>obhajuje... a protože to píšete jako hotovou věc, nejen že
>ze sebe děláte kašpara, ale i lháře.
Proč bych měl mít problém? Když někdo napíše o autorovi mj., že "nebo jde o hloupý alarmismus.", tak si v první řadě vybavím, že se věc zlehčuje, ne? Možná jsem to přehnal, ale dalo by se říci, že tím je panem Vojtou nepřímo obhajována ta firma odpovědná za katastrofu. Já si pod pojmem hloupý alarmismus představuji něco hloupě alarmujícího, hloupě zveličeného. Takže v souvislosti s uniklou ropou, něco hloupě a zbytečně přehnaného. A ta katastrofa podle mého názoru (a názorů řady ekologů) nicotná rozhodně není, takže logicky vyvozuji, že pan Vojta toto zlehčuje. Nebo vy si to vykládáte jinak? Takže prosím pěkně proč Kašpar, nebo lhář??? Máte zvláštní logiku a schopnost nálepkovat a urážet diskutéra.
>Zdá se, že jak si KDOKOLIV COKOLIV dovolí na těchto
>stránkách OPRÁVNĚNĚ kritizovat (a i kdyby neoprávněně,
>jen ze svého subjektivního hlediska), seběhnou se zde hlupáci
>a začnou jej osočovat a napadat... jako by zde směli psát jen
>lidé devótní k zdejšímu serveru a jeho majiteli... jakoby
>zde byl povolen jen jeden typ příspěvků.
Co to tady povídáte vy pane přechytralej? Pane, co se zdá je sen a ne realita. Vždyť ten váš příspěvek je zde uveřejněn a nikdo vám nic neupírá. Kritizujete a nic vám upíráno není. Krom toho, jste to vy, kdo se zde pasujete do role nálepkovat někoho hlupákem, lhářem ap. Já nic takováho nenapsal, ráčej si uvědomit.

235942

13.1.2011 22:41

RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu

tmo 89.?.?.?

Reakce na 235942

a kdo jiný, než "jen tak", by opět prázdně replikoval, aniž se poctivě zamyslel a spravedlivě, podle pravdy a reality si opravil názory a přestal hloupě bránit autorku, která napsala dílem pravdu, dílem však nesmysly a nepřesnosti.

>Když někdo napíše o autorovi mj., že "nebo jde o hloupý alarmismus.", tak si v první řadě vybavím, že se věc zlehčuje, ne?
"hloupý alarmismus" je hloupý sám o sobě, bez vztahu k osobě. pokud se autorka hloupého alarmismu nedopustila, pak se hádáš a zastáváš zbytečně. a pokud se ho dopustila, pak je tvá obrana hloupější, než její nesmysly.
v sousloví "hloupý alarmismus" nevidím ani stín zlehčování. natož pak nějaké (vojtovo) obhajování jakési firmy. toto tam prostě nebylo a není. tak si i toto laskavě oprav v té své makovici, ano? jde prostě o to, že někdo dopady přehání (=alarmismus), nezohledňuje schopnosti přírody, a místy píše i hlouposti (=hloupý).
že něco je nebo není podle "ekologů", to mě zase až tak moc netankuje... takzvaní ekologové pod rouškou ekologie často sledují ekonomické zájmy, a matou lidem hlavy nedokazatelnými tvrzeními. (ne všichni).

>Máte zvláštní logiku a schopnost nálepkovat a urážet diskutéra.
logiku třeba já mám v naprostém pořádku, a docela si na tom zakládám. tím víc mě dráždí tvé nelogičnosti a nekorektní emocionalita.
čím "urážet"??? tímto? "a protože to píšete jako hotovou věc, nejen že ze sebe děláte kašpara, ale i lháře" -to je přece snadno doložitelný fakt, ne? pokud zde někdo někoho napadal a urážel, pak obětí takových tupanů byl spíše (a jako první) vojta. lze si to vše přečíst v této diskusi a pouvažovat nad tím alespoň dodatečně... nenuť mě rozebírat to dopodrobna. zkus aspoň teď zapojit mozek.
k poslednímu odstavci se snad ani nebudu široce vyjadřovat. objektivita, počty (povolených a neznámé množství nepropuštěných) příspěvků určitého typu a většinová smečka ublížených agresivních individuí, to jsou prostě fakta. myslící to vidí, člen smečky ne, anebo to raději nepřizná.

235992

14.1.2011 15:02

RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu

jen tak 96.?.?.?

Reakce na 235992

Tohle vaše blábolení komentovat nebudu a když tak jedině jedním slovem - BLBOSTI. Takže podle vaší logiky autorka pravdu nemá a jen a jen vy, samozřejmě ano. Ostatní, kteří se té vaší pravdě jaksi "nehodí do krámu" je potřeba zesměšnit, označit patřičnou dehonestující nálepkou a vyřadit z diskuse a případně i ze života.
Tak toto je jedna neblahá vlastnost, (která mi tam otrávila život), velmi rozšířená tam v ČR a byla taky příčinou proč jsem se odtamtud vrátil zpátky do Ameriky.
V Americe jsem mnoho let pracoval v továrně, která vyrábí mj. zařízení pro zpracování ropy. Pro firmu jsem vymyslel i několik zlepšovacích návrhů. Stále jsem pomýšlel na návrat do ČR a nakonec to uskutečnil. Protože mám v tomto směru určité zkušenosti, dostal jsem v ČR nabídku od ředitele jedné výrobní firmy pracovat na projektu zařízení, které využívalo odpadní plasty ke zpětnému zpracování na směs uhlovodíků, čili de-facto ropu. S nápadem přišel jeden český vědec a dokumentaci měli dva polští inženýři. Vyrobili jsme tam funkční miniaturu a skutečně z odpadu, který je odsouzen hnít po staletí nečinně na skládkách, jsme byli schopni vyrobit za pár korun ropu. Využívala se tam vlastnost, katalyzace pomocí určitých oxidů a odpadní teplo při procesu, takže bylo potřeba minimální vstup energie.
Nebudu zde dlouho zabírat místo, ale s českým přístupem k věci, tj. přesně takovým jako tady presentujete udělali z českého vědce magora a podvodníka, kterého nakonec zavřeli do vězení. Poláci to vzdali a já taky. Projekt prostě zhasl na debatách typu vašich, co by kdyby a kdo má pravdu a kdo ne a že to fungovat stejně nebude. No a ten samý přístroj dnes vyrábí a má jej patentována americká firma.... Bez problémů, v pohodě a dokonale funkční.

236041

14.1.2011 16:16

RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 236041

Vážený, tak je to přece správné, správný vynález musí patřit do správných rukou.. Přece nejde, aby Češi zbohatli na tak významné věci.. [mrknutí jedním okem]

236046

14.1.2011 16:51

RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu

djb 90.?.?.?

Reakce na 236041

Pokud už to má patentované nějaká firma, není co tajit a jistě nám řeknete jméno firmy a číslo patentu ?

Zhodnověrnilo by to celý příběh.

236049

14.1.2011 17:18

RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu

jen tak 96.?.?.?

Reakce na 236049

Jednalo se v podstatě o tohle:

http://www.novinky.cz/veda-skoly/179681-ropa-vyrob...

http://www.agronavigator.cz/default.asp?ids=146&am...

Ta firma se to pokusila patentovat tam v ČR, ale jak to dopadlo přesně nevím. To už jsem se rozhodl vrátit do USA a věc mně přestala zajímat. V poznámkách mám, že se jednalo o název "Laboratorní zařízení pro termokatalytický rozklad plastů a gumy."
Přihlašovatel se jmenoval Stanislaw Heinzinger, Polák. Datum podání 22.8.2008. Číslo zápisu 192027.

Jak to má ošetřeno ta am. firma nevím.

236052

14.1.2011 17:46

RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu

jen tak 96.?.?.?

Reakce na 236049

>Pokud už to má patentované nějaká firma, není co tajit a
>jistě nám řeknete jméno firmy a číslo patentu ?
>
>Zhodnověrnilo by to celý příběh.
Nevím to jistě, v poznámkách mám,že by to mohl být americký patent 3733255. Učiňte dotaz na výše jmenované firmy. [smích]

236056

15.1.2011 12:46

RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu

tmo 89.?.?.?

Reakce na 236041

no, hele, když pravdu a korektní argumentaci komentuješ údajně jedním slovem (nakonec dvěmi sty osmdesáti čtyřmi), tak to je mi jasné, že jsi fakt kapacita [velký smích]
o podobném zařízení, jen to bylo na principu tlaku a teploty, jsem už kdysi četl... je to už pár let. rozhodně ale nešlo o český vynález ani o americký. myslím francie, holandsko nebo tam někde. ale to je jedno - svým blábolivým příspěvkem jsi k původníému tématu neřekl nic, a jen jsi odvedl pozornost stranou. a postěžoval sis na údajnou "českou vlastnost", a uvedl jsi příklad úplně mimo mísu.
ovšem v solidních kruzích opravdu je rozhodující, zda někdo mluví či nemluví pravdu. chápu ale, že nemyslící, zato však blábolící emocionální rytíře znechutí, když jim někdo dokáže, že předmět jejich obrany je neudržitelný, takže už se nedá pokračovat. -no, dalo by se... totiž uznáním pravdy oponenta. ale to ti nedovolí ego miniaturního chlapečka. a tak musíš aspoň ukázat, že máš přece jen nějakou cenu, když děláš ta ropná zařízení... [velký smích]
hezký psychologický úkaz... dobrý vzorek ze zdejšího stádečka. bavím se. ale jsou tu i horší.

236093

15.1.2011 17:51

RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu

jen tak 96.?.?.?

Reakce na 236093

Pravda? Kterou pravdu myslíte? No, že ptám, že? Pochopitelně tu vaši, že. Jenž to, co jste zde v diskusi předvedl s prominutím svědčí o vašich mizivých vědomostech daného problému a to jestli považujete za pravdu, tak to je na pováženou.

Kdo mluví o vynálezu??? Já od samého začátku píši o nápadu realizovat známou věc, ne, že jde o vynález. Ta metoda teplotní pyrolýzy org. látek je pochopitelně známá kdekomu. Už od středověku. Tady šlo o to sestavit fungující stroj a pokud možno za levno a s min. přísunem vnější energie. A potom tento přístroj nechat patentovat. Skonstruovat se ho povedlo, patentovat Čechům asi ne. To je pávě ono. Když do věcí začnou hovořit "na slovo vzatí odborníci" typu vás ,blábolícího rytíře, takových, kteří ze své posice mluví do všeho naprostými hovadinami, ale mají moc rozhodovat ve svých rukou, prostě těm odborníkům otráví život a oni jdou jinam. To si to neuvědomujete? Proč myslíte, že spousta českých vědeckých kapacit je v zahraničí? Nejsou důvodem vždy jen peníze.

236131

15.1.2011 22:54

RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu

hc 90.?.?.?

Reakce na 236131

Ignorujte ho. Jedno z pravidel udržitelnosti webových diskuzí říká, že na idioty se nereaguje.

236169

15.1.2011 23:48

RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu

jen tak 96.?.?.?

Reakce na 236169

Máte pravdu, nechal jsem se moc unést. [smích] [mrknutí jedním okem]

236179

13.1.2011 1:03

RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu

RomanTička 217.?.?.?

Reakce na 235901

Běž opruzovat mezi své, Vojtíku..

235934

13.1.2011 1:27

RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 235901

Máte naprostou pravdu pane Vojto. Nejde o nějaké naředění. Co říkate na informace v tom předchozím článku. Z toho přírodovědná drezúra autora, kterou získal s jistým stupněm vzdělání přimo čiší. A jsem si jistý, že na americké highschool to nebyla. Ta je zatím na výjimky horší než český gympl bez už možná povinné matury z matiky se nám USA v úrovni všeobecného vzdělání podaří rychle dohnat. Akorát bych rád věděl, jaký důvod budou mít vědecké špičky ze zahraničí působit v Kocourkově.
http://www.zvedavec.org/komentare/2011/01/4145-mex...

Dále, pokud faktem je bez ohledu na matematickou hrubou chybu autorky, plocha 2 000 km2 dna kontaminovaného ropou? Tohle samozřejmě ví pánbú a možná v Bílém domě, pokud tam provedli sondáž, a jám myslím, že musí monitorovat situaci. Nevěřím, že by ztratili zbytky zdravého rozumu. Sice jsme překvapivě objevily velmi čiloučký život hloboko pod mořským dnem a ohledně životaschopnosti považuju bakterie za jasnou jedničku na planetě. Určitě už rozdejchali ta rozpouštědla. V případě příliš vysokých koncentrací nějakého sajrajtu, včetně přídních uhlovodílu nebo čehokoliv jiného dokážou přejít na sporu a jejich reprodukční schopnost v přiznivých podmínkách je mimořádná.
http://scienceworld.cz/biologie/bakterie-ziji-i-ki...


Špatná zpráva je, že tam jsou asi trvale a existují rovnováhy, co nespotřebují a má kudy putuje dále. Bakterie se sice bez kyslíku obejdou, ale vyšší formy života už mají problém. Faktem je že pokud je geologicky značně labilní oblast poškozena dlouhodobě těžbou je všecko pouze otázka času a zemětřesení na Haity tomu určitě nepřidalo. Naštěstí minulou sezónu neproběhl velký hurikán. Sice by nám rozptýlil ropu, ale zase by se při dně zvýšil pravděpodobně gradient a mohl by dojít i k nějakému dalšímu poškození dna. Teď se můžeme dohadovat donekonečna, ale úpřímně vám řeknu, že se v této věci budu velmi rád mýlit.

235936

15.1.2011 20:32

RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 235901

Ja to neviem, ale aká je hustota (merná hmotnosť) ropy?
Je to zvláštne ale pri havárii tankerov pláva predsa na hladine.
Tak prečo je na dne?

236147

16.1.2011 21:02

RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 236147

Hmm a zkusil jste nekdy tu ropnou skvrnu plovouci na hladine podplavat?
Videt plovouci skvrnu na hladine je jedna vec a videt vyverajici ropu z hloubky 1500 m je vec druha.

236221

12.1.2011 14:31

bakterie si pošmáknou

JanaJ 78.?.?.?

Bakterie schopné trávit uhlovodíky v ropě jsou využívány při čištění ropných skvrn, na pláže se někdy přidává hnojivo, aby se růst bakterií podpořil (např. po havárii tankeru Exxon Valdez).
V Mexickém zálivu se objevila bakterie, která rozkládá ropu. Jde o dosud neobjevený druh, který přeměňuje toxickou směs z ropné katastrofy v zálivu na netoxickou. Upozornil na to americký deník USA Today.

235902

12.1.2011 16:44

RE: bakterie si pošmáknou

jen tak 96.?.?.?

Reakce na 235902

>Bakterie schopné trávit uhlovodíky v ropě jsou využívány
>při čištění ropných skvrn, na pláže se někdy přidává
>hnojivo, aby se růst bakterií podpořil (např. po havárii
>tankeru Exxon Valdez).

To je sice krásný, ale USA Today měl spíše popsat jak je to "prospěšný" pro ostatní mořské živočichy a rostliny, nejen pro ty bakterie....
To jsou typické uklidňovací články pro veřejnost. Ale aby alarmovali předem na nebezpečné postupy těžařských firem a varovali před vznikem takových katastrof, to je ani nenapadne.
[bliji] [bliji]

235910

12.1.2011 17:46

RE: bakterie si pošmáknou

JanaJ 78.?.?.?

Reakce na 235910

po shlédnutí pobřeží Nigérie pomocí špióna Google Earth mě jímá běs, obrovské ropné skvrny v deltách řek..

235914

12.1.2011 23:46

RE: bakterie si pošmáknou

fohat 88.?.?.?

Reakce na 235914

strejda prolomil omertu http://www.overstream.net/view.php?oid=mmloryans0t6 [chechtot]

235931

12.1.2011 18:46

Není zrovna důležité....

Lin 85.?.?.?

... přít se o to, jestli jsou uniklé "barely" v přesných číslech. Podstatné, že ropa tekla a tekla hodně dlouho. Podstatné je, jaký sajrajt byl použitý pro "odstraňování následků". Jak už tady někdo napsal, oceán je ohromný ekosystém, kde jedno ovlivňuje druhé. Stačí si ho představit jako vlastní tělo. Do něj taky rveme spoustu let jeden jed za druhým a dost dlouho se to vůbec nijak neprojeví. Tělo dělá, co může a umí - ale i tady máme své limity a i tady jedna "oblast" ovlivňuje druhou. I blbá chřipka ovlivní funkci srdce, jater, střev, ledvin... Dokud jsou ostatní menší tělní "ekosystémy" zdravé a celkem vpoho, celé tělo se s chřipkou za nějaký čas bez následků vyrovná. Ale běda, když tomu tak není...

235917

13.1.2011 1:25

jak to tedy je

kutra vainova (tečka) 937 (zavináč) seznam (tečka) cz 187.?.?.?

Oficialni mnozstvi unikle ropy by nemohlo pokryt 2 tis. km2, ale vedci skutecne ropu v tloustce 2 cm videli, na teto rozloze take, jiste, ze ne vsude stejne, pravdepodobne v zavislosti na morskych proudech, oboje se da snadno urcit, neni tedy spise otazkou, kolik ropy to vlastne uniklo? To se totiz tak snadno overit neda.

235935

13.1.2011 1:40

Lidstvo si lze samo sobe,ze je panem prirody, vse se nam vrati zpet.

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 61.?.?.?

Shlednete jen rense.com a udelate si prehled "porucime vetru,desti", ze nas ten vitr s tim destem neposlechne, v jadru se jedna o lidskou chmtivost a blbost,ktera jde v ruku v ruce, nasim nestestim je mamon,ktery je hnaci silou ke konecne katastrofe, nakonec zaplavy po svete a zejmena te dv Australii ukazuje ,kde vsude radnice nechala postavit domy v zaplavove zone-oblasti a agenti to vse dobre prodali,az voda odejde ,jake ceny baraku a pozemku budou?
Ale ,vratme s ek prirode ,kterou za zadnou cenu neobalamutime,kazdy nas lidsky podvod a uz je jedno ve jmenu cehokoliv se nam ,jako bumerang vrati.
Posudte zpravy:Mass Bird/Animal Die-Offs - Why?


100s Dead Blackbirds Found Along I-65 In Athens, AL

1,000s Of Fish Wash Up In Chicago, 100s Dead Birds In CA

Map Of All Recent Bird And Fish Dis-Offs

Animal Die-Offs - 'It Must Be Your Imagination'

More Than 100 Dead Birds Found Off CA Hwy

'Indigestion' Blamed For Turtle Doves Falling Dead In Italy

More Dead Birds - Now Near St. Louis, MO

Military Testing Behind Mass Bird, Fish Deaths?

Possible HAARP Locations Around The World

80+ Pigeons Fall Over Dead At Quebec Area Farm

Birds And Fish Now Dying All Around The World

AR Weather Radar Image About Time Birds Fell - Vid

Quebec Bird Deaths Stump Wildlife Officials

More Animal Death Mysteries - Sweden, Brazil & New Zealand

8,000 Turtle Doves Fall Dead In Italy - Strange Blue Beak Stains

Collation Of Dead Birds And Fish

Why ARE 1000s Of Birds Dropping From The Sky?

100 Of Dead Birds Found In Nashville Area

Thousands Of Dead Fish Wash Up On Folly Beach

ANOTHER Avian Die Off, Kentucky

Animalcide? - Mass Bird & Animal Die-Off

Top 10 Theories About Dead Birds & Fish

EPA & Bayer Honeybee Killing Conspiracy

USDA Honeybee Colony Collapse Disorder Report - PDF

Another Fish Die-Off - Maryland

Recent WorldWide Dead Birds, Fish - Map

Tens Of Thousands Of Birds Dead In Manitoba

100 Tons Of Fish Dead Since Last Thursday

FL - Thousands Of Fish Dead In Spruce Creek

40,000 'Devil' Crabs On UK Beach w/Hypothermia

Dead Blackbirds Show Massive Physical Trauma

Another Arkansas Genocide - Fish This Time

Arkansas Bird Kill Unsolved - Fish Kill Now At 100,000

Dead Birds, Fish In Argentina, Louisiana, AR And KY - Vid

3,000 AR Birds Fell Dead Out Of Sky From 'Fright' (sure)
Posledni zprava, pro mnohe treba prilis fantasticka, bude,zemrel posledni homosapiens-clovek.
Co po nas zustane, predevsim hory odpadku na sousi a v oceanech na dne opetne hory odpadku, kazdy den z Menhetenu dva obrovske cluny vyjizdeji na "volne more' ,aby tam pohrbili co mesto vyprodukovalo-odpadky.
Dalsi otazkou by bylo,kolik se znici prirody ve jmenu vyroby vsemoznych zbrani a jejich pouzitim?
K cemu je lidska organisace a to velmi nakladna, kdyz od konce druhe svetove valky nedokazala zajistit jediny den klidu zbrani?
K cemu jsou nase politici a i zkorumplovany kostel-nabozenstvi,kdyz lide musi zit stale ve strachu,ze vypukne valka,ze nekdo nekde musi byt znicen pro nase dobro,svob...Automaticky kráceno

235937

14.1.2011 2:51

RE: Lidstvo si lze samo sobe,ze je panem prirody, vse se nam vrati zpet.

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 61.?.?.?

Reakce na 235937

Nakonec ,pres vsechny byrokraty na vsechno a na nic ,Cesi snedli zavadne veprove maso a rad bych vedel kolik vselijakych odborniku-kontroloru potravin a jineho mame. kdyz se Cesky narod nacpal vadnym veprovym masem,ma vubec ,nekdo nejakou zotpovednost v tom nemoznem aparatu?
Vepřové s dioxinem se prodalo i do ČR, lidé už je zřejmě snědli
Vepřové maso z německého chovu kontaminované rakovinotvorným dioxinem bylo počátkem ledna prodáno zčásti i do Česka a Polska...
Jak je mozne, ze dioxin se dostal touto cestou ne jenom do veproveho masa ,ale i jinam ,treba do vajicek a vsude tam ,kde pouzivaji vajicka ,treba v pekarstvi,cukrarenstvi a jinde?
Jestlize v prirode dojde k nejakemu ukazu hromadneho umirani "cehokoliv",tak si myslim,ze to musi byt predevsim lidska chyba,nezotpovednost,lenost,co zavinila tuto katastrofu, jednou z veci,proc velryby udajne pachaji sebevrazdu, se doslo k nazoru ,ze sonar,umisteny na valecnych lodich,jim zcela zprehazi jejich "cestovni zaznamy", zcela narusi navigaci a tim dochazi k hromadnemu uhynu,dalsi veci jsou tuleni, kteri take zaznamenaji jakykoliv skodlivy vyskyt v jejich zivotnim prostredi.Takze,clovek se svym spatnym hospodarenim si sam sobe "vykoleduje" nouzi,hlad a hladomor,kdyz znici zdroje potravin svym nezotpovednym chovanim.Nakonec zprava z Nemecka,co se stane s Rhin-em,po vyliti velkeho mnozstvi kyseliny?
A barge carrying sulfuric acid produced by BASF SE, the world’s biggest chemical company, capsized on the Rhine River in Germany today, leading authorities to halt traffic on Europe’s busiest waterway.
Two of the vessel’s four crew are still missing and local authorities haven’t yet determined whether the 2,400 metric tons of acid on board is leaking, Germany’s Federal Shipping Administration said today in a statement on its website.

http://www.bloomberg.com/news/2011-01-13/ship-with-acid-cargo-capsizes-on-rhine-halting-barge-traffic-in-germany.html
Jen namatkou,vzpomenme udalosti v Madarsku,kolikrat doslo k otraveni Dunaje.
http://planetsave.com/2011/01/07/mass-bird-and-fish-death-map/
Nakonec,lidstvo i tak umira na nasledky valek,kde se pouziva deploy uranium, jez ma smrtelnou dobu 4,2 bilionu roku,takze, je upn ejedno ,jestli zijete v Londyne a nebo New Yorku,radiaktivita v mikroskopickem provedeni cestuje zcela volne kolem celeho sveta,takze ne jenom v Jugoslavii,Iraku a Afganistanu,ale i ve vasem miste kde se momentalne nachazite, dostanete darecek lidske hlouposti-radiaktivitu,pocet rakoviny na celem svete roste.
Vložený obrázek

236011

13.1.2011 18:18

pište jen máte-li co říct

Jan Vítek ocelove (tečka) konstrukce (zavináč) email (tečka) cz 85.?.?.?

Zajímalo by mně, proč jsem tu nenašel svůj včerejší přízpěvek do diskuze, že by to něco, co jsem myslel, že si zaslouží být řečeno bylo nevhodné?

235968

13.1.2011 18:24

RE: pište jen máte-li co říct

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 235968

Tak to jste se nějak spletl. Poslední vymazaný příspěvek nese datum 11.1. a určitě nebyl od vás.

235969

13.1.2011 23:33

RE: pište jen máte-li co říct

Jan Vítek ocelove (tečka) konstrukce (zavináč) email (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 235969

ok, my bad.
Možná jedu pře wifi a mám dost blbý signál, někdy se ztrácejí packety. možná, že to po druhém odkliknutí neodešlo
[smích]
zkusím to napsat znovu.

235996

13.1.2011 22:30

RE: pište jen máte-li co říct

steve 97.?.?.?

Reakce na 235968

Jane Vitku - budte pozornejsi pri zadavani prispevku, musite kliknout 2x (overeni vzhledu a samotne umisteni ..), rikat muzete co chcete. Tady. Na nekterych jinych mistech by jste byl preventivne ukopan uz pri prvnim nadechnuti ..., - zkuste to jeste jednou .. [mrknutí jedním okem]

235990

13.1.2011 23:54

článek plný blábolů.

Jan Vítek ocelove (tečka) konstrukce (zavináč) email (tečka) cz 85.?.?.?

takže ještě jednou, jakou vypovídací schopnost má článek, který je podložen argumenty typu "vysokoškolský vědec prokázal" nebo "jak vědci zjistili" , táži se, který věděc a kteří vědci? Připomíná mi to argumenty typu "jedna paní povídala" jaké jsou k vidění jen ve strašné věži a readers digestoři kde taky z oblibou používají argumenty typu "jak vědci zjistili","jak všichni dobře víme" apod.
navíc mě dokážou velmi rozesmát tvrzení typu "ředidla z ropy uvolnila víc jedovatých látek, než v ní je", popřípadě že něco z ropy vysublimovalo (viz sublimace - přeměna skupenství z pevného na plynné, bez tekuté mezifáze) představa vrtu z něhož se sype ropa v tuhém skupenství je lehce řečeno úsměvná. Nemluvě o hojivých účincích ropy a ropných produktů - každý automechanik potvrdí, že nejlíp se poraněná místa hojí, přetřeme - li je šmírem od motoru.
Množství uniklé ropy je obrovské....i když v porovnání s tím co permanentně teče do moře v nigerii už po 20 let je i toto zanedbatelné (ale tam žijí ti, co nejsou "gři" tak to nikoho nezajímá).
Udivuje mně však u takovýchto diskuzí jeden fakt, proč se nikdo nepozastavuje nad tím, že se tak dlouho nikdo nesnažil ten vrt uzavřít? To opravdu všem uniká skutečnost, že to nechali téct do moře volně jen proto, že se nesnažili vrt uzavřít, ale zabezpečit vrt tak, aby bylo možno pokračovat v těžbě a to bez ohledu na to, kolik toho vyteče. Až když několik pokusů o udržení těžby selhalo, tak se vrt uzavřel. Já osobně jsem byl od začátku v kontaktu s Macondo accident support teamem a celou dobu jsem z toho měl pocit, že dělají, jako, že něco dělají, aby veřejnost neřvala, že se to nesnaží uzavřít.

236000

14.1.2011 13:33

RE: článek plný blábolů.

Luxor 195.?.?.?

Reakce na 236000

"poraněná místa hojí, přetřeme - li je šmírem od motoru"
No tak sláva, konečně zdravotnictví ušetří a zbude na prachy doktorům. Ráno si načepujou u benzínky a pacientům budou polívat rány přímo z kanystru.
Teda co já se ještě nedozvím...

236038

14.1.2011 15:11

RE: článek plný blábolů.

Jan Vítek ocelove (tečka) konstrukce (zavináč) email (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 236038

No, ono to není moc k smíchu. 95% všech krémů a mastí (pokus se skutečně jedná o krém a nikoli gel nebo emulsi) má jako základ vyzelínu z čeho jiného než z ropy. Dokonce i přípravky v ophtalmologii. Natíráte se krémem na opalování? používáte indulonu nebo třeba framykoin? Netešil byste jak často na sebe patláte ropné produkty a ani o tom nevíte. většina žen má h..bě napatlanou ropu denně. Pokud se Vám nelíbí co sem napsal o šmíru od motoru tak zajděte do libovolného autoservisu a zeptejte se. Při manuální práci často vzniká spousta drobných poranění na rukou. třeba zedníci a nebo i autokarosáři je majě běžně zahnisané......ale nikdy automechanici.
A to jsme se bavili jen o ropě, co mi řeknete, když budu tvrdit, že třeba surový dehet vznikající při koksování uhlí s vozí jako surovina pro farmaceutický průmysl? Protože tohle je prostě fakt.

236043

14.1.2011 18:56

RE: článek plný blábolů.

baba_Blažková babaBlazkova (zavináč) atlas (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 236043

Honzo, samozřejmě, že z ropy se dělá spousta fajn věcí, nejzářnějším příkladem je černá mast, kdo měl kdy podebraný prst, ví svoje. Mimoto si zítra před plesem plácnu na obličej fakt vydatnou vrstvu ropy, čímž vykompenzuju oblasti, kde ke mně příroda byla skoupá, avšak kdybych byla mořskou sasankou, patrně bych nebyla příliš nadšena z ropných produktů pokrývajících mé tělo (láčku) a to v jakékoli podobě, ani kdybych hnisala, což si myslím, že láčkovci zpravidla nečiní. [mrknutí jedním okem]

236059

14.1.2011 19:12

RE: článek plný blábolů.

Jan Vítek ocelove (tečka) konstrukce (zavináč) email (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 236059

Milá kačenko, když se v souvislisti s mořským dnem, jež je zasaženo, tak se bavíme o hloubkách, kde je takový tlak a teplota, že zemní plyn unikající z vrtu tvoří s vodou hydridy metanu a vytváří nádherné ledové skulptury. Proto se taky BP nepodařilo udržet těžbu. V tomhle prostředí by takové sasance bylo docela buřt co pokrývá její tělo. [smích]

236062

14.1.2011 23:24

RE: článek plný blábolů.

Jan Vítek ocelove (tečka) konstrukce (zavináč) email (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 236038

mimochodem, zbude na platy doktorům?
myslím si, že mají až moc. Pár faktů :
1) pro CNN nejmenovaný lékař prohlásil, že je neúnosné aby pracovali za stejný plat jako prodavači v McDonaldu, že berou jen 22.000,- hrubého
2) Leadeři akce "děkujeme, odcházíme." ve svých požadavcích uvedli, že požadují zvýšení mezd o cca 10.000,- měsíčně tak, aby se dostali na úroveň, kterou si člověk po 6 letech studia zaslouží, a touto úrovní má podle nich být čtyřnásobek průměrné mzdy. (průměrná mzda je cca 21.500,- hrubého)


TAKŽE OPRAVTE MNĚ, PROTOŽE NEUMÍM POČÍTAT lékaři mají nyní 22.000,- hrubého a chtějí přidat cca 10.000,- aby se dostali na 86.000,- hrubého. KDE UDĚLALI SOUDRUZI V NDR CHYBU?


3) podle vyjádření slovenské lékařské komory můžou české kolegy nahradit slovenští lékaři, neboť platy v ČR jsou oproti slovenským dvojnásobné.
ŽEBY NA SLOVENSKU MĚL LÉKAŘ 11.000,- CZK HRUBÉHO? TEDY CCA 350 OJRO?

4) jistý nedovno v médiích zmiňovaný odstupšivší ředitel nemocnice byl kritizován, že svým oblíbeným lékařum na záchrance nechával vyplácet vyšší prémie než ostatním , a že tím pádem si jeho vyvolení vydělávali cca 180.000,- měsíčně oproti ostaním, kteří měli zhruba polovinu.

MŮŽETE MI TEDY VYSVĚTLIT PROČ SE NADPRŮMĚRNĚ OCEŇOVANÍ LIDÍ CÍTÍ BÝT UKŘIVDĚNI NATOLIK, ŽE SI BEROU PACIENTY JAKO RUKOJMÍ?
Já chápu, že čerstvý lékař bez atestací při nástupu má výplatu nižší, ale ani tak to není pod 40.000,- čistého.

236076

19.2.2011 22:26

RE: článek plný blábolů.

BANJOKID 188.?.?.?

Reakce na 236000

Sice nevím, s kým jste komunikoval, ale mě se nepodařilo z tohoto týmu získat smysluplnou odpověď. Věci se začali hýbat až ve chvíli, kdy jsem psal přímo Haywardovi a zbytku vedení a kdy jsem každé 2 hodiny psal Obamovi.
Přesto jsem se nedočkal takového stupně spolupráce, aby jsem je mohl naučit, jak se to má udělat.

Také jsem z počátku podezříval BP, že to nechce zastavit. Jenomže jsem jim pak nabídl řešení, že by mohli i nadále těžit a nemuseli vrt zavírat úplně.

Z celkového dění se nakonec vyklubala naprostá neschopnost vedení BP cokoliv udělat. Systém sběru nápadů byl chaotický, pokusy o zastavení diletantsky pokažené a když nakonec zvolili moje řešení, do poslední chvíle nevěřili, že to bude fungovat.
Nejhorší je to, že nikoho nezajímá, že se podobným haváriím dá snadno zabránit.

238332

15.1.2011 3:12

Pane Vítku, děkuji,

ighb 91.?.?.?

za Vaše příspěvky 236000 a 236043. Z celé plejády diskutérů - s malými výjimkami, jako je namátkou příspěvěk 235924 - jste snad jediný, který se vyzná v materii. Kdo se nahonem "dovzdělával" s pomocí mainstreamu, šířícím pseudoekologické slaboduchosti, které pak bral za bernou minci a dodával k tomu v nejlepší víře, že koná dobro ještě zuřivost, míšenou s hysterií, dozajista nikdy neuvěří tomu, co napsal Jan Vítek. Problém však není v tom, jestli někdo něčemu uvěří, problém je v tom, zdali někdo něco o materií ví. Možná na schůzích zelených aktivistů si všichni budete radostně přitakávat a vyprávět si, jak jste to těm Vítkům nandali, ale taková vítězství nebudou ani Pyrrhova - nejsou žádná. Myslíte, že se to nepozná, jaké nesmysly fabulujete - ano vy, vystupující pod nickem "jen tak".

Chtěl jsem se ale původně jen obrátit na Vás, pane Vítku. Ono fantasírování o následcíchoné "nehody" mne ani tak moc nikdy nezajímalo, protože to považuji za dobře okloněnou diskusi. Tu opravdu smysluplnou diskusi jsem totiž nikde doposud nezaznamenal. Jde totiž o hlavní problém celé té causy - jak může vybuchnout den a půl hořící plošina - a potažmo, jak se může následkem onoho velice divného výbuchu (čeho) potopit nepotopitelná plošina. Podotýkám, že při každých vrtech se s takovými požáry z principu věci musí počítat a taky se počítá. Plošina sama neposkytuje žádný prostor, kde by mohlo dojít k míšení methanu se vzduchem v množství, aby to pak mohlo bouchnout - zvláště, když plošina hoří a všechen plyn, který by theoreticky vyhučel nahoru, okamžitě chytne od ohně, který je k dispozici. Výbuchy plynu mají následky v uzavřených prostorách - v domech - ale ve volném prostranství, jako je moře eventuální výbuch nemůže mít žádné zničující následky - pro lidi, co se vyznají, není třeba vysvětlova proč. Fabulace, že to bouchlo hned zpočátku jsou rovněž nesmysl - důkazem jsou lidé, kteří přežili. Kdyby měl nastat opravdu výbuch ve volném prostoru takový, aby byl fatálně destruktivní pro konstrukci vrtné plošiny, následkem čehož by se musela potopit, nemohl by přežít nikdo - jenže ve volném prostoru nejsou výbuchy plynných směsí vůbec srovnatelné s výbuchy v uzavřených prostorách.

Do onoho potopení plošiny byla zřetelně intaktní trubka, která vedla nahoru směs plynu a oleje (ropy) - jinak by nahoře nemělo co hořet způsobem, jak takové plošiny hoří - klasická fakule a protože olej stříká na plošinu podchlazený (dole je teplota kolem 5°C, nemluvě o dalším ochlazení uvolněním tlaku), tak plošina sice hoří mocně, ale na její konstrukci to nemůže mít žádný vliv. Podívejte se na chronologické záběry z onoho jednoho a půl dne, kdy plošina hořela. Hořící ropa nemá nikdy dostatek kyslíku na svůj uhlíkový obsah, proto hoří čadivým plamenem - mimochodem, to je stejný problém hoř

236080

15.1.2011 16:56

RE: Pane Vítku, děkuji,

Jan Vítek ocelove (tečka) konstrukce (zavináč) email (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 236080

Máte pravdu, ale rozepisovat se o tom, že výbuch sám o sobě je dost podezřelý se mi nechtělo, většina lidí vidí jako samozřejmé, že když je někde plyn, tak to může bouchnout. Metan ale aby mohl vybouchnout musí se vzduchem vytvořit výbušnou koncentraci (5,3% - 35% metanu ve vzduchu). Takže otázka pro obecenstvo, jak dostaneme metan z bodu "a" (kterým je místo kde tento uniká z příslušné trubky) do bodu "b" (kterým je místo, kdekoli poblíž, kde by mohl vytvořit výbušnou koncentraci se vzduchem), pokud jediná cesta vede přes fakuli hořící nafty unikající z téže trubky a přes tento oheň musíme ten metan dostat, aniž by shořel (když si uvědomíme fakt, že na metanu, jakožto jednoduchém uhlovodíku si ohen pochutná daleko radši než na ropě) ??? Kdopak mi odpoví na tuhle otázku? Jak dostat hořlavinu přes oheň aniž by shořela a mohla potom někde poblíž vybuchnout?
To už je daleko pravděpodobnější že vybuchne směs uhlovodíkových zbytků a kysličníku uhelnatého jakožto produktů nedokonalého hoření, pokud za optimálních podmínek jako je bezvětří a tak vytvoří se vzduchem oblak s výbušnou koncentrací. O takovéhle možnosti, že by k tomuto došlo se ale ani nespekulovalo, přesto, že je to daleko pravděpodobnější možnost než výbuch samotného metanu.

236121

15.1.2011 3:15

Pane Vítku, děkuji, II.

ighb 91.?.?.?

Podívejte se na chronologické záběry z onoho jednoho a půl dne, kdy plošina hořela. Hořící ropa nemá nikdy dostatek kyslíku na svůj uhlíkový obsah, proto hoří čadivým plamenem - mimochodem, to je stejný problém hořících baráků v cause 911 - teplota, kterou vyvíjí takový plamen není pro ocelovou konstrukci nebezpečná. Otázka zní - co za těchto okolností způsobilo potopení "nepotopitelné plošiny" ? Myslíte, že by byl problém onomu potopení pomoci nějakým jednoduchým inside job - libo, kdo by jej organizoval a prováděl ? Samozřejmě, když se takové otázky ani neformulují, tak nikdo nebude hledat pak stopy na potopených částech v jedenapůl kilometrové hloubce.Vždyť přece "plošina po dni a půl hoření vybuchla a potopila se" - to, že hořela předtím den a půl se v souvislosti s výbuchem ani raději nepřipomíná. Co kdyby si někdo vzpomněl na heslo - napřed oheň, potom plyn - aby nám třeba nebouchla (trošku) při zapalování plynová trouba... Poudačky pro laiky, jak vybuchuje více než den hořící plošina jsou pro "jen tak" et al. - ale pro lidi, kteří dávají věci do souvislostí to samozřejmě nestačí.

236081

19.2.2011 21:38

RE: Pane Vítku, děkuji, II.

BANJOKID 188.?.?.?

Reakce na 236081

Vy si sice dáváte věci do souvislostí, přitom vám uniká, že jsou i jiné věci které mohli bouchnout a vy je neberete v potaz.

Stejně tak v kauze 911 jde vše vysvětlit přirozenou cestou. BTW. pád dvojčat jsem prorokoval během asi dvou minut od přerušení Simpsnů kvůli této aktualitě. Byxla to vlastně druhá věc , kterou jsem prohlásil. Tou první bylo to, že tajné služby nic nekonaly z důvodů politické záminky k příští válce.

238329

15.1.2011 4:42

Vse ,co se stane ,souvisi se vsim,staci se jen rozhlednout kolem sebe.

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 61.?.?.?

Vložený obrázek
Na teto planete je par jedincu anebo rodin ,jez maji vliv a nebo doslova ridi osud teto planety a nebo celeho lidstva a vysledky muzem videt kolem nas a nebo staci cist denni tisk,kde zjistite vliv techto lidi,od vymyvani mozku,az po cenzuru a zakryvani zkutecnosti.
Every day in America, 38 people are murdered; 58 are arrested for rape; 1,165 are arrested for aggravated assault. Almost 1,600 people are arrested per day for some other form of violent crime, and 4,550 people are arrested for drug crimes. Another 3,950 people are arrested for driving under the influence. And American children take at least 200,000 pills for mental, emotional and behavioral disorders, every day.
Druha tvar Ameriky;news and network “programming” is mind-controlling propaganda issued by the “partners” in the Rothschild League of Banks including Goldman-Sachs, JPMorgan-Chase and UBS that direct BP, Transocean, Halliburton, the clean-up capitalists, Corexit suppliers, even the trailers used by clean-up crews, through co-investors heavily represented in the Partnership for New York City (PFNYC), founded by David Rockefeller and chartered by the Royal Family of England. All together, these “partners” wield the most formidable economic power in world history.Prilis mnoho sili se dalo do jednech rukou, v ejmenu obchodu-kapitalismu,tak,jak i jednech rukach byla sila Stalina,Trockeho-Bronstein a nebo Kaganovice.Tito lide se pres mamon-penize stali nadlidmi.
Vložený obrázek
Valkou,vseho druhu se bohatne, bohatsvi "roste" na mrtvolach jinych lidi.

236083

15.1.2011 13:01

článek: Kam zmizel metan? Zázrak v Mexickém zálivu

JanaJ 78.?.?.?

Dva měsíce po explozi plošiny Deepwater Horizon uniklo do okolních vod Mexického zálivu 200 000 tun metanu. Za další dva měsíce tento metan nečekaně rychle zlikvidovaly metanožravé bakterie.
dále viz http://www.osel.cz/index.php?clanek=5485

236096

Příspěvků: 61

12.01. 10:38 Etheral  ...je to smutné
12.01. 11:42 JanaJ  RE: ...je to smutné
12.01. 13:12 matla  RE: ...je to smutné
12.01. 13:41 Rene Bartosek  RE: ...je to smutné
19.02. 21:16 BANJOKID  RE: ...je to smutné
12.01. 13:47 Vojta49  Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu
12.01. 15:43 Miloslav Alčer  RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu
12.01. 16:08 sen  RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu
12.01. 16:36 jen tak  RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu
12.01. 18:09 63  RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu
12.01. 19:26 kolokol  RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu
12.01. 20:18 Vladimír Stwora  RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu
12.01. 20:41  RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu
13.01. 09:22 jen tak  RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu
13.01. 22:20 tmo  RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu
14.01. 08:52 jen tak  RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu
15.01. 13:04 tmo  RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu
15.01. 13:23 Vojta49  RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu
15.01. 17:40 jen tak  RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu
14.01. 11:57  RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu
12.01. 20:32  RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu
13.01. 08:49 jen tak  RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu
13.01. 22:41 tmo  RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu
14.01. 15:02 jen tak  RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu
14.01. 16:16  RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu
14.01. 16:51 djb  RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu
14.01. 17:18 jen tak  RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu
14.01. 17:46 jen tak  RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu
15.01. 12:46 tmo  RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu
15.01. 17:51 jen tak  RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu
15.01. 22:54 hc  RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu
15.01. 23:48 jen tak  RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu
13.01. 01:03 RomanTička  RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu
13.01. 01:27 Rene Bartosek  RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu
15.01. 20:32  RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu
16.01. 21:02  RE: Jak snadno usvědčí kupecké počty autorku z alarmismu
12.01. 14:31 JanaJ  bakterie si pošmáknou
12.01. 16:44 jen tak  RE: bakterie si pošmáknou
12.01. 17:46 JanaJ  RE: bakterie si pošmáknou
12.01. 23:46 fohat  RE: bakterie si pošmáknou
12.01. 18:46 Lin  Není zrovna důležité....
13.01. 01:25 kutra  jak to tedy je
13.01. 01:40 Robert Nohejl  Lidstvo si lze samo sobe,ze je panem prirody, vse se nam vrati zpet.
14.01. 02:51 Robert Nohejl  RE: Lidstvo si lze samo sobe,ze je panem prirody, vse se nam vrati zpet.
13.01. 18:18 Jan Vítek  pište jen máte-li co říct
13.01. 18:24 Vladimír Stwora  RE: pište jen máte-li co říct
13.01. 23:33 Jan Vítek  RE: pište jen máte-li co říct
13.01. 22:30 steve  RE: pište jen máte-li co říct
13.01. 23:54 Jan Vítek  článek plný blábolů.
14.01. 13:33 Luxor  RE: článek plný blábolů.
14.01. 15:11 Jan Vítek  RE: článek plný blábolů.
14.01. 18:56 baba_Blažková  RE: článek plný blábolů.
14.01. 19:12 Jan Vítek  RE: článek plný blábolů.
14.01. 23:24 Jan Vítek  RE: článek plný blábolů.
19.02. 22:26 BANJOKID  RE: článek plný blábolů.
15.01. 03:12 ighb  Pane Vítku, děkuji,
15.01. 16:56 Jan Vítek  RE: Pane Vítku, děkuji,
15.01. 03:15 ighb  Pane Vítku, děkuji, II.
19.02. 21:38 BANJOKID  RE: Pane Vítku, děkuji, II.
15.01. 04:42 Robert Nohejl  Vse ,co se stane ,souvisi se vsim,staci se jen rozhlednout kolem sebe.
15.01. 13:01 JanaJ  článek: Kam zmizel metan? Zázrak v Mexickém zálivu

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

25

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 52 čtenářů částkou 7 480 korun, což je 25 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Oni se fakt zbláznili. Po nákupu vrtulníků budeme prodávat státní hmotné rezervy12.11.19 20:21 Česká republika 3

Islamizácia v priamom prenose: Moslim prvýkrát na čele veľkého nemeckého mesta12.11.19 16:16 Německo 2

Nač potřebujeme 12 vrtulníků za 14,6 miliardy?12.11.19 16:10 Česká republika 1

Skoro polovina obyvatel Bruselu nosí venku prostředek na sebeobranu. Multikulturní výkladní skříň EU v plné nahotě12.11.19 00:25 Nizozemsko 0

Na Slovensku končí Natural 95. Bude jen E10 s vyšším podílem biopaliv11.11.19 01:50 Slovensko 0

Muslimský imigrant prořízl ve Znojmě Markovi Petružálkovi hrdlo. Rodina potřebuje peníze10.11.19 01:33 Česká republika 2

V Libyi straší ruští žoldáci09.11.19 21:24 Libye 4

Geoinžinierstvo na webe ČT2409.11.19 20:47 Česká republika 1

Ženy se omlouvají mužům08.11.19 19:48 Česká republika 5

Slepice Zemanová06.11.19 16:01 Česká republika 5

Sudeťačka Válková: Neziskovky jsou potřeba, Istanbulskou úmluvu ratifikujeme06.11.19 01:55 Česká republika 0

Demonstrace proti fašismu u sochy maršála Koněva 06.11.19 01:27 Česká republika 1

Už se ví, kdo střílel na majdanu do lidí06.11.19 01:11 Ukrajina 5

Šok v Berlíně: „I oni jsou lidi!“ Černoch prodávající drogy má sochu v parku05.11.19 01:03 Německo 4

Norimberské jezulátko je přičmoudlé04.11.19 23:33 Německo 3

A jede se dál močálem černým kolem bílých skal: Odborná konference 5G: bezpečnost, prosperita04.11.19 16:31 Česká republika 5

E15: katolická církev spekuluje na burze a přišla již o 70 milionů korun04.11.19 13:15 Česká republika 2

Grázl Soros: Dělám to dobře03.11.19 21:07 Neurčeno 4

Švédské dívce se zachtělo se bránit. Naštěstí ji včas odhalili a po zásluze potrestali01.11.19 19:42 Švédsko 7

Reprezentant ČR získal zlato na MS v kickboxu. Hádejte, jakou vlajkou si zakryl záda...01.11.19 16:45 Česká republika 7

Měnové kurzy

USD
23,25 Kč
Euro
25,59 Kč
Libra
29,86 Kč
Kanadský dolar
17,56 Kč
Australský dolar
15,88 Kč
Švýcarský frank
23,51 Kč
100 japonských jenů
21,37 Kč
Čínský juan
3,31 Kč
Polský zloty
5,97 Kč
100 maď. forintů
7,65 Kč
Ukrajinská hřivna
0,95 Kč
100 rublů
36,16 Kč
1 unce (31,1g) zlata
34 007,22 Kč
1 unce stříbra
393,44 Kč
Bitcoin
203 406,79 Kč

Poslední aktualizace: 13.11.2019 19:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 6 116