Diskuze k článku

Kritická analýza trhu a ekonomické krize

Příspěvků 97

11.1.2011 8:36

Souhlas

Michalll 77.?.?.?

Zdravím pane Lhotáku, důvody krize by samozřejmě šly rozepsat na několik knih či stránek, ale podstatu jste víceméně vystihnul. Myslím, že za pravdu Vašemu článku dává i pohled na nabídku práce na trhu. Při tomto pohledu člověk zjistí, že z deseti pracovních pozic jich devět je přesně v onom stylu o kterém píšete(management, finančnictví, IT, marketing, řízení firmy, obchodní zástupce atd.). Globalizovaný svět se přestal vyvýjet, inteligence lidí klesá, z vědy se stal byznys, nikoliv směr pokroku a lidské inovace. Vše je podřízeno penězům a nekonečnému zisku. Logicky se tento systém musí zhroutit a obávám se, že jsme svědky postupného pádu. Poněvadž jsem pesimista, nemyslím si, že společnost se bude schopna nebo ochotna změnit aby tomuto pádu předešla nebo zmírnila jeho následky. Počet informovaných lidí sice roste, ale čas běží a běží velmi rychle, v náš neprospěch. Otázkou zůstává, co se stane až svět zachvátí chaos a bída? Globální elita musí s tímto scénářem počítat a tak trochu před sebou vidím budoucí roky. Jak násilí a sociální deziluze poroste, státy budou nuceny pod tlakem přijmout represivní opatření. Svoboda jednotlivce bude zničena, mocenská struktura tohoto světa zůstane stejná, pouze si upevní svoji mocenskou převahu. Neofeudalismu, svět vyvolených pánů, jejich poskoků a strážců systému kontroly versus nemajetná a zbídačená populace nucená sloužit aby přežila. Třeba se pletu, doufejme.

235831

11.1.2011 15:46

RE: Souhlas

Diotallevi 94.?.?.?

Reakce na 235831

Obávám se, že se nepletete. Tenhle scénář se začíná rýsovat stále zřetelněji [pláč]

235849

5.2.2012 12:01

RE: Souhlas

Kateřina Katka50Cent (zavináč) seznam (tečka) cz 86.?.?.?

Reakce na 235831

Dobrý den,
píši diplomovou práci, kde zahrnuji i pohled na současnou situaci trhu práce ve spojitosti s hospodářsku krizí. Měla bych pár otázek a pana 'Rozkovce. Nemáte na něj kontakt, protože ten co uvádí prý neexistuje. Ozvěte se prosím na můj email: Katka50Cent@seznam.cz

Děkuji Vám

Schveigerová

262629

11.1.2011 8:57

Některé alternativní peněžní systémy jsou úspěšné

jjj 213.?.?.?

Zajímal jsem se o alternativní vydávání peněz a mašel jsem několik projektů ve Švýcarsku a Rakousku, jeden probíhá i v Německu u Kolína nad Rýnem. Výsledkem zavedení lokálních peněz má být posílení lokální ekonomiky a zabránění odtoku vytvořených hodnot.
Částečně se to daří, problémem je ohromná konkurence státních peněz - mnoho lidí volí okamžitou konverzi, aby mohli utrácet za jiné než lokální zboží (to je hezky popsané v tomto článku, že tam často bývá hlavní motivací líbivý marketing na něco, co člověk nepotřebuje nebo to i mnohdy vyloženě škodí).

V ČR je dle mých informací absolutní monopol státních peněz, jakékoliv vydávání poukázek a podobně je okamžitě stíháno. U nás proto žádný takový projekt jako ve Švýcarsku či Německu není realizovatelný.

235833

11.1.2011 11:01

RE: Některé alternativní peněžní systémy jsou úspěšné

Alex323 62.?.?.?

Reakce na 235833

Tiez ma tema alternativnych penazi zaujimala. Zial, internet je na tieto informacie velmi skupy. Az ma clovek dojem, ze to nefunguje, lebo inak by sa o uspechoch viac pisalo. Premyslal som teda, preco je to tak a dosiel som k zaveru, ze problem je snad v dvoch rovinach:
1. V nas, v ludoch. System nas dotlacil do apatie voci vsetkemu vokol nas. Nezaujimame sa o system a jeho efektivitu, ale co je horsie, nezaujimame sa ani u ludi v nasom okoli. Zabudli sme zit komunitne a to je zle. Alternativne peniaze su najma o komunite a dovere v nej. Bez toho to nejde.
2. System nema zaujem o alternativne meny. Naopak, stavia ich na hranu legalnosti (o.i. danove povinnosti a ich komplikovana kontrola). System vie, ze by to bolo pre jednotlivcov (skupiny) vyhodne, len on by tahal za kratsi koniec.

235837

11.1.2011 11:10

RE: Některé alternativní peněžní systémy jsou úspěšné

ra.ri.ta 217.?.?.?

Reakce na 235833

Problém s lokálními penězi je hodně dávno vyřešen, jmenuje se např. Směnka.

Problém který by to nevyřešilo se jmenuje DPH a DAŇ Z PŘÍJMU, které by bylo i tak nutno odvádět.

Jsou to však jen drobné technické zvládnutelné problémy. Nakonec všichni pochopí, že k přežití nepostačí dobrý marketing a líbivý obal, ale pořádný kus žvance. Je jen velmi malý krůček k tomu, kdy místní výroba obživne.

První signál bude, kdy přestanou lidi navštěvovat LIDL.

235840

11.1.2011 21:02

RE: Některé alternativní peněžní systémy jsou úspěšné

Mat111 193.?.?.?

Reakce na 235833

Projekty alternativních peněz beží i v České republice většinou se dají nalézt pod hlavičkou LETS. Problém je v tom, že je malá informovanost ovčanů a proto se tyto systémy nemůžou více rozšířit, protože nejsou tak známy a pokud jde o vyměnný barterový systém ať se nazývá jakkoli nemůže ho stíhat nijak i tento náš milovaný stát.
PS: Nejrozšířenější alternativní měnou v ČR kterou všichni bez problému akceptuji a nevydává ji ČNB jsou obyčejné stravenky se kterými můžete platit za zboží i služby [chechtot]

235871

11.1.2011 9:40

Reakcia

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Je mozne, ze odbornici tento clanok zkritizuju, ale ako bezny vysokoskolsky vzdelany clovek hovorim "tak to je čteníčko!" Dakujem, ze ste, pan Lhotak.

235835

11.1.2011 11:18

Článek je perfektní, vystihuje situaci přesně ale

Antiseptik 76.?.?.?

já se obávám že zavést jiný způsob placení (či jiné peníze) jen tak nepůjde, dokud budou ty dnešní platit. Byla by potřeba světová reforma, výměna peněz ovšem omezená způsobem občané jeden limit, firmy jiný a státy ještě jiný. V podstatě za účelem zbavit elity, mafie a podvodníky těch hromad co mají a souběžně elitám odebrat právo peníze tisknout.
Při čtení mě napadla jedna zajímavost. My nesmíme se ani křivě podívat na nikoho abychom nebyli nařčeni z rasismu či antisemitismu a oni nás mohou zcela svobodně škubat a schovávají se za stejná práva.

235841

11.1.2011 14:14

RE: Článek je perfektní, vystihuje situaci přesně a výstižne - Ďakujem autorovi, je to na Nobelovu cenu

matla 87.?.?.?

Reakce na 235841

Ja si myslím, že to nemusí byť také zložité. Treba sa učiť od nepriateľa a používať jeho metódy. Zabiť ho vlastnou zbraňou. Jeho zbraň sú peniaze. Ide o to založiť novú banku štátnu alebo súkromnú, ale najmä oddelenú od ostatného finančného systému.
V bake by nemuseli byť žiadne reálne peniaze, ale len elektronické.Máme predsa internetbanking. A nepoužívala by anglické názvy svojich produktov, ale polopatistické slovenské. Banka by musela fungovať samozrejme bezúročne a len s nákladmi na prevádzku, ktoré by však kontroloval štát a výška platov by bola na úrovni minimálnej mzdy. Banka nič neprodukuje!
Úlohou tejto banky by bolo prevziať celý obchod ostatných bánk.
Kľudne by sme mohli zostať pri €. Ide o to aby bankám nezostali žiadni zákazníci, len tie ich poskytnuté židovské úvery. Čo s tými úvermi to zatiaľ neviem, ale to je už na tých čo si ich nabrali. Čo takto vyhlásiť osobný bankrot a začať znovu?
Nie som právnik, ale keď sa chce všetko sa dá. Len neviem, ako do toho vniesť a udržať morálku. Ale jedno je isté, bez likvidácie úroku, vnesenia hodnôt morálky do života a šetrenia sa z tohoto nedostaneme.
Heslo storočia:
"Spokojný tu a teraz".

235847

11.1.2011 11:24

Krasna myslenka, ale jak pise jjj u nas neni mozna

pakos 195.?.?.?

Nejsem pravnik, takze nevim jak to presne je, ale myslim, ze je trestne vydavat vlastni "penize". Pritom je celkem jedno jestli to neco nazveme penezi nebo poukazkou. Soucasna spolecnost zije jiz dlouhou dobu zcela odtrzena od reality a ackoliv se muze zdat, ze clovek na nejnizsim stupni hierarchie - delnik(at uz u soustruhu nebo PC) se v nedostatku nejenom financnim, potaci na hranici reality a tuto si "vychutnava" tak tomu tak neni. Je to presne naopak. Jsou to prave hodnoty, ktere soucasna spolecnost uznava (v podstate jenom penize), ktere davaji moznost z tohoto vlaku vystoupit. Ovladani lidi a celych statu pomoci dluhu nemuze nikdy skoncit jinak nez obcanskou valkou a to v tom lepsim pripade. Nesouhlasim uplne s autorem v tom, ze bychom byli az tak moc manipulovani zamlcovanim nejakych ultra super technologii i kdyz je jasne, ze pokrok neni takovy jaky by rozhodne mohl byt. I kdyby tomu tak bylo, tak to rozhodne neni cernobile. Dokazete si vubec predstavit co by znamenal vynalez auta, ktere jezdi na obycejnou vodu nebo vzduch? To by neznamenalo ze Franta z vesnice usetri 1000Kc pri jezdeni na nakupy do Globusu, to by byl kolaps sveta, vedle ktereho je financni krize uplne nicotna. V normalne fungujicim svete by to byl skvely vynalez pro lepsi zitrky, ale soucasny svet je jiz prilis hluboko zahraban svym fungovanim v neproduktivnim systemu, kde se hraje hra jen o penize. Cokoliv co tuto hru narusi (povstani naroda, diktator, nalez nerostneho bohatstvi, zasadni vynalez -> proste jakykoliv zdroj velkeho kapitalu, ktery nebyl vypujcen) vazne ohrozuje tento system a lidi v nem. Predstavte si, ze nekdo vymysli harddisk se 100x vyssi kapacitou nez jake jsou dnes, stejnou spotrebou a zarucenou funkcnosti 10 let, v tu chvili budou bez prace tisice lidi jenom v CR a to jsem nenacrtnul zadne sci-fi jako je neomezeny zdroj energie zdarma.
Pozitivni zpravou muze byt, ze tady tento globalni system sveta jeste nejaky ten patek bude kolabovat a neskonci to zitra. Takze doufam, ze jeste stihnu mit deti a doufam, ze pri zkolabovani jim bude tak 10 [smích]

235842

13.1.2011 22:37

RE: Krasna myslenka, ale jak pise jjj u nas neni mozna

Gilhad 84.?.?.?

Reakce na 235842

Nevim, jestli je harddisk dobry priklad, ja pamatuju jak uzasne byly diskety, ktere zvladaly CELYCH 360 kilobytu, a to v kvalite, rychlosti a reprodukovatelnosti nesoumeritelne s kazetovymi paskami. Pamatuju neuveritelne prostorne disky s kapacitou 20 MEGA bytu! Povazte - to se pomalu snad ani neda zaplnit. Vypaleni CDcka za lacinych 1.000,- korun. Nevim, jestli se uz od te doby globalni system sveta tolikrat zhroutil, ale troufam si odhadnout, ze pokud by nekdo prisel se 100x vetsimi HDD s aspon radove stejnou kapacitou a rozmery za nejakou aspon trochu prijatelnou cenu, tak se okolo toho roztoci takovy byznys, ze se budou vsem oci jen protacet. A par let potrva, nez se nasyti trh a dalsich par let, nez se obmeni i ty stare dosud funkcni disky. Nacez budou nasledovat (no spis prubezne), dalsi vyuziti prostoru. Ja bych to vazne videl jako dalsi z beznych kroku ktere nekomu vynesou prachy, ale sok to nebude. (PS. blue-ray, SSD, ....)

235991

14.1.2011 23:49

RE: Krasna myslenka, ale jak pise jjj u nas neni mozna

hc 90.?.?.?

Reakce na 235991

A to jsou důležité věci. Dneska si kdejaký pobuda může dovolit disk zvící kapacity celého terabajtu a přitom si toho ani neváží, protože se mu ani na ten terabajt nevejde všechno porno. Já bych takového hajzla umlátil disketou z roku 1985.

236078

11.1.2011 12:05

Chyby v článku:

Guru 78.?.?.?

Blahopřeji panu Lhotákovi, že (generálně) se konečně vydal správným směrem.

Od blouznění o "absolutním jsoucnu" a "bylo to silnější než já" k tvrdé, kruté realitě.

Článek však obsahuje významné chyby, které by zbytečně pro příštích 100 let sloužily jako disinfo.

Zásadní chybný úsudek/závěr pana Lhotáka:
"Finančním elitám se pomocí obyčejné lichvy podařilo vytunelovat 80% hodnot vytvořených světovým hospodářstvím"

Nikoliv pane Lhoták, existuje superpečlivě akademiky spočítaný důkaz, že NIKOLIV úroky (lichva) jsou/byly zdrojem Vámi uváděných 80% bohatství.

Pravda je tato:

Za posledních 200 let přinesly všechny akcie všem svým akcionářům zhruba 1000ci (slovy: tisíci) násobně větší bohatství než úrokové výnosy majitelům zápujčního kapitálu.

Za 200 let 1 dollar zápujčního kapitálu vydělal zhruba 550 dollarů (po očištění o inflaci), kdežto u akciového kapitálu
je statistika taková:

1 dollar akciového kapitálu vydělal v průměru 555.000,- dollarů (po očištění o inflaci).

Z toho plyne, že Váš výrok o tom, že 80% čehosi bylo získáno lichvou nemůže být pravdivý.

Naopak: jenom menší část byla získána lichvou (úrokem) a podstatná část díky kapitálovým (konkrétně: akciovým) výnosům.

Diplomovaní "inženýři" opouštějící naše Sionizované školství obvykle vřeští:
"to nemůže být pravda, každý přece ví, že akcie nevydělávají 1000 krát více než úroky".

Tihle rychlokvašení hoši však neumí počítat. Nenaučili je to (jako součást ZioAgendy).

Fakta:

Úrok 3,2% p.a. akumulovaný po dobu 200 let vám vydělá zhruba 550 dollarů z 1 dollaru

Kapitálový výnos (např. vzrůst kursu) z akcie ve výši 6,84% p.a.
akumulovaný po dobu 200 let vám z 1 dollaru vydělá 555.000,- dollarů.

Z čehož plyne: Akcie nemusí "vydělávat" 1000 krát více. Zcela postačuje, když vydělává jenom o málo více než úroky a za 200 let máte díky akumulaci kapitálu 1000 krát větší bohatství než z úroků.

ZioNacisté, kteří infiltrovali naši kulturu a školství výše uvedené prosté znalosti nepropagovali, nevyučovali. Jejich agenda nepočítá s tím, že by Gojímové měli masově mít takové znalosti. Naopak jejich soukmenovci v těchto disciplínách dostávají dobrý trénink.

Dále z výše uvedeného plyne, že výkřiky a návody některých zde diskutujících (pod jinými články) jsou naprosté disinfo směřující k trvalé hlupotě a chudobě Gojímů.

Často se zde objevují výkřiky jako: "Nikdy si neberte úvěr, to je otroctví" atp.

Jaká je však skutečnost ? ZioNazi dobře vyškolení v těchto věcech se sami neobejdou bez úvěrů. Oni znají výnosový rozdíl viz výše.

Prostě typický ZioNazi se mrkne do seznamu Sayanů (Sayanim) - to jsou pomocní agenti nejrůznějších profesí, defektor Ostrowski uvádí, že např. jenom v oblasti Londýn mají 5000 Sayanů.
Saya...Automaticky kráceno

235843

11.1.2011 19:19

RE: Chyby v článku:

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 209.?.?.?

Reakce na 235843

Nezbývá nic jiného, než se zeptat, kolik práce a vlastního úsilí vložíte vy, abyste splatil úrok z úvěru a kolik práce vynaložil lichvář, který vám půjčil.Ty papírky, kterým se říká peníze, měly sloužit ke směně zboží za zboží nebo službu, k ničemu jinému.
Pokud tvrdíte, že někdo z úvěru zbohatnul, tak jste na jednom velkém omylu, lichvář nezbohatnul, nýbrž vás jednoduše okradl, protože vaši práci vynaloženou ke splacení úroku ohodnotil natištěním papírku.
Velmi jednoduchý a prostý trik, na který naletělo lidstvo v touze bohatnout.

235861

11.1.2011 12:27

ad výše

Guru 78.?.?.?

Sayani jsou na seznamech seskupeni podle profesí:
- političtí zrádci
- korupčníci
- majitelé autopůjčoven
- novináři
- redaktoři
- bankéři atd.

ZioNazi přijde do banky, kde Sayana bankéře již předem kontaktují a miliardový úvěr je rychle podepsán.
Obvykle neslouží k nákupu diamantů aj. sraček co nám podsouvají,
obvykle slouží k nákupu podniku (tj. akcií), které jak už víme ve 200 letém průměru vynášejí víc).

TO JE TA METODA, kterou z nás udělají slíbených 2800 otroků pro každého (nesmí být jmenovaní). Jejich agenda - Talmud, slibuje 2800 Gojimských otroků pro každého .... .

Ve světle výše uvedných faktů, jsou zde časté výkřiky "nikdy ne úvěr", "nikdy ne byznys", "nikdy ne kapitál" atp. naprostým zoufalstvím.

Takže jako ONI mají dělat byznys a skupovat na úvěr podniky po celé Planetě Zemi, ale my tady mezitím budeme diskutovat o jsoucnu a o "kapitál je asi jako možná špatný" ???

NE. Je třeba vzdorovat ZioNqacistům i na jejich "bitevních polích" - v byznyse, na trzích. Je třeba odhalovat jejich zločiny a nebát se je uveřejňovat.

Požadovat vyváženost zpravodajství ve Státní televizi (ČT1, ČT2),
kde 5x týdně propagují 4. Holokaust, ale nikdy ani slovo o 3. Holokaustu, kde také zahynulo přesně 6 milionů Židů (popsaném v The American Hebrew v r 1919).

Ano, požadujme vyvážené zpravodajství a proporcionalitu mezi funkcionáři a zaměstnanci.

Kdyby polovinu všech funkcí v ČT zastávali Eskymáci, nezdálo by se vám to podezřelé ?

Proč se nikomu nezdá podezřelé, že polovinu tvoří milovníci Talmudu ? Při posledním sčítání obyvatelstva jich bylo 0,03%,
tak proč jich jsou mraky na každém strategickém místě ?

Závěr: Neberte si úvěry na zaplacení dovolené, nekupujte jejich odpornou ZioNazi kultůru (filmy). Převálcujte je na trhu !! Demaskujte je, pranýřujte jejich zločiny. Nevzdávejte se !

235845

11.1.2011 15:57

RE: ad výše

jansmith1984 193.?.?.?

Reakce na 235845

Další dobrý příspěvek, ve kterém Guru popsal jak se věci mají, ale co je důležité, narozdíl od "vzdychání" a akademického sofi-filozofování některých diskutujících, navrhl i co dělat.


Osobně bych podtrhl následující:

1 - Je třeba vzdorovat ZioNqacistům i na jejich "bitevních polích" - v byznyse, na trzích.
2 - Je třeba odhalovat jejich zločiny a nebát se je uveřejňovat.
3 - Požadovat vyváženost zpravodajství ve Státní televizi (ČT1, ČT2)...
4 - Požadovat vyvážené zpravodajství a proporcionalitu mezi funkcionáři a zaměstnanci. Kdyby polovinu všech funkcí v ČT zastávali Eskymáci, nezdálo by se vám to podezřelé? Proč se nikomu nezdá podezřelé, že polovinu tvoří milovníci Talmudu? Při posledním sčítání obyvatelstva jich bylo 0,03%, tak proč jich jsou mraky na každém strategickém místě?

Závěr: Neberte si úvěry na zaplacení dovolené, nekupujte jejich odpornou ZioNazi kultůru (filmy). Převálcujte je na trhu!!
Demaskujte je, pranýřujte jejich zločiny. Nevzdávejte se!

---


Už se těším na reakci Vojty49 nebo mtk (pokud přijde) a Peace s nimi.

jansmith[smích]

235850

11.1.2011 18:39

RE: ad výše

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 178.?.?.?

Reakce na 235850

Súhlas, je to 1. skutočný návod na protiútok (či na obranu, veď útok je najlepšia obrana).

>Osobně bych podtrhl následující:
>
>1 - Je třeba vzdorovat ZioNacistům i na jejich "bitevních
>polích" - v byznyse, na trzích.

>2 - Je třeba odhalovat jejich zločiny a nebát se je
>uveřejňovat.

>3 - Požadovat vyváženost zpravodajství ve Státní televizi
>(ČT1, ČT2)...

>4 - Požadovat vyvážené zpravodajství a proporcionalitu mezi
>funkcionáři a zaměstnanci. Kdyby polovinu všech funkcí v ČT
>zastávali Eskymáci, nezdálo by se vám to podezřelé? Proč
>se nikomu nezdá podezřelé, že polovinu tvoří milovníci
>Talmudu? Při posledním sčítání obyvatelstva jich bylo
>0,03%, tak proč jich jsou mraky na každém strategickém
>místě?


>Závěr: Neberte si úvěry na zaplacení dovolené, nekupujte
>jejich odpornou ZioNazi kultůru (filmy). Převálcujte je na
>trhu!!

> Demaskujte je, pranýřujte jejich zločiny. Nevzdávejte
>se!


>jansmith[smích]

Ja zoberiem na seba ťarchu 1. bodu(dúfam že nebudem sám).
Poviem vám aj prečo, obchod a veda mňa vždy zaujímali, obecne vždy som chcel urobiť niečo všeobecne užitočné a bohužiaľ teraz je najlepšia vec zbaviť tých talmudisticko-sionistických chrapúňov zbaviť ich majetku a moci.

Na to je najdostupnejšia a zatiaľ (bohužiaľ) jediná zbraň-lichva. Mojím cieľom je uchrániť svoju slobodu a svojich blízkych vo väčšom merítku slobodu ľudstva.

Preto použijem lichvu ako zbraň, ktorá je používaná proti nám už nejaké to storočie, použijem proti nim bez mihnutia oka, urobím všetko preto aby ich vlastné pravidlá začali pracovať proti nim.
(Sakriš chýba mi smajlík na diabolský úsmev, pán Stwora mali by ste túto sadu už konečne rozšíriť).

Dúfam že moje volanie do zbrane bol účinný.

Of topik pán Stwora, chcel by som zariadiť predplatné, no mne z nejakého dôvodu furt ohlasuje že nie som prihlásený i napriek tomu že som prihlásený.

235859

11.1.2011 17:05

RE: ad výše

Kropáč kropac20 (zavináč) seznam (tečka) cz 62.?.?.?

Reakce na 235845

Citace: "Požadovat vyváženost zpravodajství ve Státní televizi (ČT1, ČT2)...". K tomu trochu humoru:

„Dnes je to přesně dvacet let, co byla nastolena demokracie a zrušena cenzura. Říkat a psát si může každý, co chce,“ říká do mikrofonu prezident Svazu českých a moravských nakladatelů. „A jak to dál bude s grantama?“ ptá se spisovatel z okresního města. „Budou, určitě budou. Pokud chcete se svojí žádostí u komise uspět, doporučuji prozaikům psát o totalitě a o holocaustu, samozřejmě se neodmítá sex a fantasy. Básníci by se neměli odchylovat od
přírodní lyriky,“ nabádá prezident. „Co současnost?“ ptá se prozaik z hlavního města. „Řekl jsem jasně – sex, totalita, holocaust, fantasy a přírodní lyrika,“ odpovídá důrazně prezident. „Totalita, holocaust, sex, fantasy! Totalita, holocaust, sex, fantasy!...“ skandují spokojení delegáti XX. sjezdu nezávislých českých a moravských nakladatelů a spisovatelů.
Pramen: Milan Kozelka, Britské listy dne 7.1.2011

235855

11.1.2011 18:14

RE: ad výše

steve 97.?.?.?

Reakce na 235855

.. Totalita, holocaust, sex, fantasy! ..
-----
.. Vystaci bohate pouze TOTALITA a HOLOKAUST - i to uz je "fantasticky vydup" ..,, - autosex.

235857

11.1.2011 19:14

RE: ad výše

Satanist 154.?.?.?

Reakce na 235857

Pri fantastickym vydupu zdejsich medii kterej se jako obvykle premeni v pritomnosti presidenta USA v terroristickou fantasmagorii az budou komentovat ten Totalni Holocoust zidu - vlastne miniholocaust nekolika zidu v Tucsonskym krematoriu nezbude na sex ani pomysleni. [chechtot]

235860

11.1.2011 20:35

RE: ad výše

Radim Lhoták rlhotak (zavináč) zvedavec (tečka) info 83.?.?.?

Reakce na 235845

Nějak mi ty Vaše závěry, pane Guru, nesedí. Je mi jasné, že akcie vysoce ziskových korporací mohou mít větší výnos, než úvěr s úrokem okolo 4%. Ponechám stranou, že banky a jiní lichváři půjčují na úrok 13% až 25%. Umím si představit, že na akciové burze se dá spekulacemi zbohatnout rychleji a řádově více, než z lichvy (ovšem zase na úkor někoho jiného). Jenomže ve výsledku co uděláte s těmi nahrabanými penězi, které nemáte za co utratit? Aby neztratily hodnotu, musí se vrátit zpět do oběhu cestou úvěrů, tak se i tito akcionáři podílí na lichvě bank a jen s jejich pomocí o své peníze nepřijdou (jen tak mohou dokonce pobírat úroky z vkladů). Navíc investice do akcií sice může mít větší výnos než úrok, ale také nemusí, může být 0 nebo i záporný (pokles hodnoty akcií), což se u zápujčního kapitálu nestane, protože návratnost půjček je vymahatelná zákony, návratnost akcií nikoliv. Neřeším tady bankrot akciové společnosti či dlužníka, tam jsou ztráty srovnatelné, i když banka dostane konkurzní peníze zpět ze zákona opět jako první. No a nějak zapomínáte, že úvěr dostanete automaticky zpátky i s úroky, kdežto peníze v akciích nikoliv, pokud je včas neprodáte, což se Vám dnes snadno může stát osudným. Dnes už těžko najdete akciovou společnost, jejíž Vámi zakoupené akcie budou dědit i Vaši potomci a mít z nich neztenčený nebo dokonce roztoucí výnos.

235866

11.1.2011 22:57

RE: ad výše

Guru 78.?.?.?

Reakce na 235866

Pane Lhoták, to nejsou mé fantazie,

to jsou přesná statistická data, které U.S. akademici sbírali 20 let a jsou skutečně od r. 1801.

Zveřejněno ve Forbes 1997 (U.S. edition)

Talmudisti ale tyto kouzla tzv. dlouhých časových řad znají již po staletí.

Nelze vypíchnout nějaké 2 leté období krize a z toho dělat závěry o nadřazenosti jogínů na trhu a tranzientnosti jsoucna a nefunkčnosti 200 letých statistických dat.

To je krutý reálný byznys.

Varování !!

Chtěli bste hrát hry s nulovým součtem jako např.: hod mincí, FX, futures na cokoliv atd. proti někomu, kdo po 3, 4, 5, 6 prohrách může donekonečna zdvojnásobovat sázky ??

Asi chápetekam to vede. Banksteři hráli hry s nulovým součtem a v 2008 prohráli 4 trilióny.

Požádali svou dceřinou soukromou firmu "FED" o výrobu nové další sady 4 triliónů dollarů a ty vsadili do dalšího kola všech her s nulovým součtem.

Takže v bitvách pozor !! Oni můžou sázet proti vám donekonečna.

A když prohrají i další kolo, vyrobí si další nové trilióny, které opět půjdou vsadit proti vám.

To je produkt Kabbally. Nekonečná manipulace a vychcávání s Gojímy. PhD. Makow analýzami zjistil, že i komunismus byl produkt Kabbally.

235874

12.1.2011 0:58

RE: ad výše

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 235874

Máte pravdu, pane Guru. Kapitál ve formě výrobních investic vždy vydělával víc, než kapitál bankovní. Ovšem zapomněl jste na dvě podstatné věci.

1. Když už investujete svou miliardu do produkční firmy, musíte ji také umět kvalifikovaně ŘÍDIT. Nejste-li toho schopen, ani sebelépe zavedená značka Vás nespasí. A v krátkosti přijdete o vše. Příklady? Jaká jména měly ve světě ještě v roce 1947 firmy Škoda, Baťa, Tatra, Avia, Jawa, ČZ, ČKD, ... A jakou obrovskou hodnotu? A co z toho zbylo po pouhých 40ti létech jejich socialistického (tedy diletantského) řízení? Nic.

2. Kolik umíte vyjmenovat produkčních firem, které působí na trhu 200 let a trvale vykazují Vámi definovaný meziroční růst hodnoty akcie? S výjimkou pár těžařských firem žádnou? Čím to? No z prostého důvodu. Svět se mění. A s ním i poptávka po produktech. A tak jako majitel miliardového kapitálu nesmíte usnout na vavřínech. Ale racionálně INOVOVAT produkty, DIVERZIFIKOVAT do nových oborů či zcela REALOKOVAT svůj kapitál. Tedy vyhledávat nové, lukrativnější příležitosti, učit se, vymýšlet, soutěžit, motivovat, ... A to dokážou jen nemnozí. Lidé jako Ford, Baťa či Kamprad.

Závěr? Skupovat podniky na úvěr nestačí, pane Guru. Krom kapitálu musíte mít ještě schopnosti ty podniky řídit a rozvíjet. A těmito schopnostmi se od nás liší právě ta malá skupina lidí, kteří ty podniky vlastní. Ovšem pozor. Většina z nás, prostých lidí, ve schopnosti těch bohatých nevěří. Jsme tak sebevědomí (sami se sebou spokojení), že bychom snadno uřídili Microsoft, Ikeu, VW nebo ČEZ. Přinejhorším po dvoutýdenním zaškolení. Jen kdyby nás k tomu pustili. [mrknutí jedním okem]

Mimochodem, nedlužím Vám něco?

235879

12.1.2011 13:27

RE: ad výše

Guru 78.?.?.?

Reakce na 235879

spor nebyl o tom, zdali stačí pouze skupovat podniky a neřídit je a neinovovat.

Já jsem vyvrátil tvrzení, že 80% bohatství planety je z úvěrových výnosů.

Akademici nic nedrželi 200 let, když podnik zkrachoval, poměrnou část portfolia ODEPSALI. A výnosy (simulací) reinvestovali do podniků, které v r.1801 ještě neexistovaly.

I nejotupělejší a nejzatvrzelejší persona snad může souhlasit s výpočtem, že (akciový) kapitál může vynášet v průměru 6,8%

což dává oněch 555.000,- dollarů akumulovaných výnosů.

Byly roky, kdy akciový kapitál vynášel 13,7 % a roky jako 2008,

kdy banksteři v 6. kole her s nulovým součtem prodělali 4 trilióny.

K sázce:

Ochmelkové z Dublinu sice vykonali veřejnou výstavku ještě před koncem r. 2009, ale bylo to natolik kontroverzní a ne zcela průkazné, že by nebylo fair po Vás něco chtít.

A krom toho X nezávislých labs zatím nic pozitivního nepotvrdilo. Takže plichta a ještě s odřenýma ušima.

Pokud fandíte super úspěšnému forecastrovi Geraldu Celente,
tak má velmi zajímavé interview s Fox News na YouTube z 1.1. 2011 video je velmi zajímavé počínaje 6 min 17 sec.

235899

12.1.2011 18:01

RE: ad výše

Lin 85.?.?.?

Reakce na 235899

S tím bych souhlasila. Nejsem sice v kapitálových trzích zrovna pevná v kramflecích, ale pokud se nepletu, jde o vytváření zisku a jeho přerozdělování akcionářům. O tom vždy rozhoduje nějaká dozorčí rada a ta určí, jakým způsobem se vytvořený zisk má rozdělit. Co půjde na dividendy, co na investice, co na zlepšení podmínek zaměstnanců atd. Když bych se porozhlédla v českých vodách, tak jestli se moc nepletu, zrovinka ČEZ vyplácí akcionářům ze zisku nemalé peníze a moc neinvestuje do obnovy stávající sítě. Možná je to mimo mísu, ale zdá se mi podivné, že celou síť dostal od státu takřka za hubičku (jasně, stát tam má stále většinový podíl) a zdráhá se síť rozšiřovat nebo modernizovat. Příjde mi, že až dojde na nějaké větší nutné investice, zaplatí to "stát" = z peněz nás všech.
Takových podniků se určitě najde víc, dobrým "korýtkem" jsou určitě i komunikace.

235915

11.1.2011 20:49

RE: ad výše

Magnus Maximus 88.?.?.?

Reakce na 235845

Dobrý příspěvek Guru. Půjčka jest cesta do pekel jak říká jedno staré židovské přísloví. Ano skutečným vládcem nad firmou v případě úvěru je poskytovatel cizího kapitálu. Jenže bez provozního úvěru lze dost těžko podnikat.

235867

11.1.2011 13:49

ekonomická reforma

pragmatik 193.?.?.?

V současné době probíhá diskuse nad velmi zajímavým konceptem
ekonomické reformy od Ing.Schlimbacha http://ekonomickareforma.cz/ormeggiare/reforma.pdf

Zdá se,že přináší řešení na většinu stávajících problému.Měla by se proto co nejvíc diskutovat a pokud se prokáže její smysluplnost,je nutné konat.. [smích]

235846

11.1.2011 16:22

RE: ekonomická reforma

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 235846

Pane pragmatik
Celé jsem to přečetl..faktem je,že některé věci jsem ndomýšlel-prostě jsem to jen četl jedním dechem. Ale mohu říci,že se mi toto dílko od Ing. Jiří Schlimbacha líbilo a objevuji v něm některé důrazy z 1.republiky....viz.znesnadnění nákupů spotřeb.zboží zahraničních výrobců,tvrdě regulovaný výdej deviz a pak několik myšlenek ze Švýcarska. Jediné,co bych v tomto díle poněkud zesílil by bylo tzv.: "Poslanecké Desatero" To je můj název pro jasné stanovení mantinelů VŠEM státním a politickým činovníkům v tomto státě. Mezi toto Desatero patří i růst či pád jejich platů s růstem či pádem státní ekonomiky,jejich osobní HMOTNÁ zainteresovanost na rozhodnutích(HMOTNÁ odpovědnost..končící až vyvlastněním majetků rodinných příslušníků)a jiné . Ale v komlexu se mohu pod návrh pana Ing. Jiří Schlimbacha..jedině podepsat!!!!!! A dodávám....KDY SE DO TOHO D Á M E ???? [cool]

235851

12.1.2011 16:07

RE: ekonomická reforma

pragmatik 193.?.?.?

Reakce na 235851

Je možno začít hned.Vyplnit přihlášku za člena sdružení,na stránkách Ing.Jiřího Schlimbacha.Agitovat a agitovat,vytvořit své místní sdružení.Aktivně kontrolovat politiky v místě dosahu,každý z nich někde bydlí.A tak jak se z drobných pramínků stanou potůčky a následně velká řeka, vyvolá se povodeň,která vymete stávající Augiášův chlév.Po vyhraných volbách změnit stávající systém dle uvedené reformy.Poprvé zde máme ekonomický systém se zabudovanou zpětnou vazbou na kvalitativní zvyšování úrovně společnosti,na rozdíl od současného turbokapitalismu...

235907

15.1.2011 22:17

RE: ekonomická reforma

mtk 88.?.?.?

Reakce na 235907

sorry, ale pokud něco máte na papíře, tak máte hovno. A pokud chcete experimentovat, tak si vzpomeňte na bolševické experimenty. A k argumentu předřečníka "růst či pád jejich platů s růstem či pádem státní ekonomiky,jejich osobní HMOTNÁ zainteresovanost na rozhodnutích(HMOTNÁ odpovědnost..končící až vyvlastněním majetků rodinných příslušníků)a jiné" ... bych uvedl jednoduchý korupční trik: zadavatel korupce se postará o vše potřebné po vyvlastnění majetku rodiny zkorumpovaného. Prostě se někdo za peníze obětuje a včas "vycestuje na Bahamy", nebo něco v tom smyslu; a sem tam uvízne myška v pasti. Tečka. Dokud o chodu společnosti bude rozhodovat člověk s defektním jednáním, nehneme se z místa. Jakékoliv systémy (třeba systémy "ekonomické reformy"..) s tímto předprogramem dojdou ke stejnému cíli. Buržoazní, bolševická, demokratická, ekonomická revoluce NIC neřeší. Je to jen pračka, krátkodobě roztočená do vysokých otáček, aby mozek vyždímal zbytky zdravého rozumu a v následném společenském krachu přijal Recyklaci předchozího systému. Rád bych se mýlil, ale domnívám se, že vada není v tom, co napravuje ta vaše reforma, ale v principu lidského chování, kdy lidé jistého (řekněme bídnějšího) charakteru mají podivuhodnou schopnost se v JAKÉMKOLIV systému orientovat lépe než ti druzí. I v té vaší "reformě" už je zaděláno na trojí lid, víme? Tímto nehodlám házet flintu do žita. Už jste si zkusili opravit barák výměnným obchodem (=bez peněz)?

236157

17.1.2011 9:34

RE: ekonomická reforma

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 236157

Pane "mtk 88"
bych uvedl jednoduchý korupční trik: zadavatel korupce se postará o vše potřebné po vyvlastnění majetku rodiny zkorumpovaného. Prostě se někdo za peníze obětuje a včas "vycestuje na Bahamy", nebo něco v tom smyslu; a sem tam uvízne myška v pasti. Aby k tomuto a k jiným excesům nedocházelo...je samozřejmě potřeba spousta nových zákonů,které tyto věci budou apriori řešit. Jen je potřeba vše dát dopředu dohromady,vytvořit z toho rozumné výstupy a pak předložit národu s Ústavně zanesenou podmínkou,že o všech věcech si lidé budou rozhodovat sami na základě ...... REFERENDA .......! To poté zaručuje i zpětnou vazbu z případů špatně vytvořených zákonů či nařízení!!!
Tímto nehodlám házet flintu do žita. Už jste si zkusili opravit barák výměnným obchodem (=bez peněz)?... [chechtot] Ale no tak ???
Peníze budou ve formě kreditu..na Vaše jméno a Vašem ůčtu...tím zaplatíte firmě,která opravu provede!!! [cool] Pohoda na tomto řešení je to,že "Berňák" bude mít okamžitě u Vašeho ůčtu,že jste zaplatil za opravu fa.Vomáčka tolik a tolik kreditů(peněz) a že v ten okamžik fa.Vomářka má zaplatit ...tolik a tolik na daních...což jistě není hned pravda..fa.Vomářka musí zaplatit za materiál,dopravu a jiné výdaje s tím spojené,ale vše to bude mít pod kontrolou BERŇÁK !!! [cool]

236242

11.1.2011 16:41

Mám pro vás ještě jednu lahůdku,

Kropáč kropac20 (zavináč) seznam (tečka) cz 62.?.?.?

která je ještě teplá. Tento článek prošel na Bakalově serveru, což je pozoruhodné.:

http://web.volny.cz/noviny/komentare/clanek/~volny/IDC/152096/

235852

11.1.2011 20:00

S čím nesouhlasím.

qwe 89.?.?.?

Nevěřím na neznámé zdroje energie, utajené, leč přesto snadno objevitelné, vždyť jeden takový údajně objevil již Tesla. Tesla ovšem nebyl žádný teoretik, elektromagnetické pole popsal již dříve Maxwell svými čtyřmi rovnicemi. Tesla byl typ jako Edison. Likvidace vynálezu konkurencí vypadá sice na první pohled přijatelně, ale naprosto neobstojí. Stačí si uvědomit, že do roku 1990 tu byl SSSR a celý socialistický blok a dosud je tu ČLR, kde má strana a vláda vše strategické naprosto pod kontrolou. Nemluvím o Kubě, co snad dovedl Tesla, dokázali by kubánští vědci také, a zrovna na Kubě s USA embargem by se to velice hodilo. Objev něčeho takového by dal tomu kterému bloku velkou výhodu před druhým.
Věci jako napsal autor se musí důkladně promýšlet ze všech stran. Ani se nebudu rozepisovat o základních interakcích...

235864

11.1.2011 20:34

souhlas

dirk 80.?.?.?

Po prvnich radcich jsem vedel,zemi clanek mluvi z duse. Lepe bych to nenapsal a presne vystihuje moje presvedceni. Souhlas ve vsech bodech...

235865

11.1.2011 20:51

Ajéje pan Lhoták zas chytil slinu

drfie 78.?.?.?

Jako vždy dlouhatánská směska dobrých myšlenek s naprostými bludy. Nemám čas ani chuť to nějak detailně kritizovat, tak jenom několik bodů.

>>Lidé začínají trpět ve stále větším počtu nedostatkem peněz.
Lidé netrpí nedostatkem peněz, ale zboží a služeb, které se za peníze dají koupit (je to ekonomická "analýza" tak vynechávám věci, které se za peníze koupit nedají). Zvýšení množství peněz pouze zvýší ceny. Naopak zvyšující se množství zboží a služeb tlačí ceny dolů, takže se stejným množstvím peněz se toho dá koupit více.

>>Postupně jediným místem, kde vzniká zisk a bohatství, je sféra obchodu a finančnictví...Postupně se stále více obchoduje, než vyrábí.
Vzhledem k tomu, že dokážeme vyrábět zboží stále efektivněji, tak můžeme pracovní sílu využít jinde. Např. podíl zemědělství na HDP klesl z většinového podílu před nějakými 100 lety na jednotky procent.
Samozřejmě státy udělují finančníkům všelijaký privilegia, vytvářejí centrální banky, měnové fondy apod. a samozřejmě souhlasím, že pryč s tím.
Ponechán na pospas spravedlnosti by finanční sektor musel plnit svou správnou úlohu - přesouvat kapitál (to co lidé uspoří) tam, kde jej spotřebitelé nejvíce potřebují.

>>Výnosy z vložených prostředků do tvorby hodnot se přelévají do rukou kupců, spekulantů a těch, kdo vládnou finančním tokům a nic netvoří.
Státní regulace k tomu bohužel vedou. Bez nich by kupci, spekulanti a finančníci byli prospěšní jako kdokoli jiný kdo poskytuje služby o které mají ostatní zájem.

>>Splácení úvěrů zatížených úroky odčerpává firmám zisk.

To záleží na tom, jak dobrá ta investice byla. Pokud špatná, tak "odčerpává zisk" a je to dobře, protože víc zbyde na ty, kdo udělali investice dobré, těm naopak zisk roste (nárůst zisku z investice je větší než úrok). O kvalitě investice rozhoduje kvalita rozhodovacího procesu investora.

>>Lidé, podniky, státy upadají do dluhových pastí...
Hloupí lidé, podniky vedené hloupými lidmi, státy (bez přívlastku, protože politici nejsou motivováni to řešit).

>>Vědci si uvědomili, že by museli stvořit živého tvora přesahujícího svými schopnostmi člověka. A takové monstrum by se nejen nedalo ovládnout, ale znamenalo by pro člověka velké nebezpečí.
Zábavná konspirační teorie. Ve skutečnosti se prostě umělou inteligenci na úrovni člověka nepodařilo (ani zdaleka) vytvořit, tečka.

>>Věci skutečné lidské potřeby jsou upozaděny,
Ony existují také věci neskutečné potřeby? [smích]

>>...klesá jejich kvalita i životnost, stávají se stále méně dostupnými a zatěžují neúměrně rozpočet lidí, kteří se stali závislými na nových technologiích podobně jako gambleři na hracích automatech.
Věci se staly tak levné, že se je nevyplatí opravovat. To bych řekl, že je spíše dobře. Proč si kupovat věc s desetkrát větší živ...Automaticky kráceno

235868

11.1.2011 20:53

kdo mě nemá ještě dost...

drfie 78.?.?.?

Reakce na 235868

Proč si kupovat věc s desetkrát větší životností, když stojí 10x více?

>>Na světových burzách raketově rostou ceny akcií nových firem, které se orientují směrem zcela nových, často i fantaskních, technologií.
To by samo o sobě nebyl problém. Problém je, že to centrální banky živí novými penězi a zachraňují ty, kteří zainvestovali špatně.

>>A banky mají otevřenou ruku, zvláště po té, co si vymohly, aby jim vlády západních států nemluvily do jejich emisí peněz.
Přesně tak. Až na to, že řešením není zrušit banky, ale omezit stát, aby nemohl dávat bankám privilegia.

>>Vysvětlování přínosu konkurence jako hybné síly trhu je pozůstatkem darwinismu a jeho evolučního pojetí vývoje druhů cestou restriktivní selekce a nemilosrdné soutěže. Zobecnění darwinismu na evoluční princip lidské společnosti přivedlo kapitalistický trh do stavu, který připomíná džungli, v níž se stali dominujícím druhem predátoři.
Nevím, kdo přirovnává trh k darwinovské evoluci. Nicméně ani tam není selekce jedinou silou, druhou silou je totiž mutace, která vytváří to nové, selekce jen odstraňuje to, co se nepovedlo. Navíc evolucí nevznikají jen "predátoři v džungli" (co by taky žrali?), ale vzniká i lidská inteligence nebo symbiotické vztahy.
Konkurence na trhu prostě znamená, že nikomu není bráněno se trhu zúčastnit a např. svou lepší nabídkou získat úspěch. Není to jediná podmínka pokroku.

>>Mám na mysli rozvoj Teslovy zářivé energie či studené fúze. Jakkoliv tyto nové a dosud neprobádané zdroje energie slibují revoluci v oblasti využití obnovitelných zdrojů a úlevu v mnoha směrech lidského života, mocné korporace a vědecké lobby, které od současných vlád pobírají obrovské granty na rozvoj tradičních technologií či termojaderné fúze bez jasného výhledu jejich úspěšnosti, tyto zdroje ignorují, brání jim v rozvoji a stahují vědecké materiály do tajných sejfů, aby nemohly spatřit světlo světa a konkurovat tak celým odvětvím, jimž daný status quo přináší astronomické zisky.
Opět směšná konspirační teorie.


Shrnuto: omezme moc státu, včetně centrálních bank a institucí jako IMF, plaťme zlatem, pracujme, spořme a mějme se rádi. Víc nepotřebujeme.

235869

12.1.2011 0:03

RE: kdo mě nemá ještě dost...

Stepe 85.?.?.?

Reakce na 235869

Vaši poslední větou jste měl vlastně začít.A na ni hned rozvinout "konspirační teorii",jak se k tomu dopracovat (omezení moci státu..atd.).Jinak to byla zbytečná a prázdná slova,kterých je všude nadbytek!

235878

12.1.2011 12:42

RE: Ajéje pan Lhoták zas chytil slinu

Lujza 178.?.?.?

Reakce na 235868

-Lidé netrpí nedostatkem peněz, ale zboží a služeb....
No , u nas, na Slovensku, je toho v obchodoch naozaj dostatok a poloprazdne kosiky nemame v dosledku toho, ze si nevieme vybrat. Vy asi patrite k inej vrstve, ale potom, prosim , nezovseobecnujte. Bratislava nie je Slovensko a Praha nie je Cesko. U nas sa citelne zdvihli ceny, hlavne potravin. Faktury za energie este nedosli. Ale uz teraz v mojom okoli rastie pocet rodin, co im nezostava napr. na oblecenie.

Vzhledem k tomu, že dokážeme vyrábět zboží stále efektivněji, tak můžeme pracovní sílu využít jinde......
Ano , kedze z ropy nam stroj vychrli 1000 vidliciek za minutu, a kedze sa lamu po jednom pouziti, treba ich naozaj vela, pracovnik vyrabajuci kvalitne a trvanlivejsie vidlicky je zbytocny a treba ho zamestnat ako obchodnika s vidlickami. Pripadne dojicku mozeme urobit pracovnickou banky, kedze pri efektivnej vyrobe chemickych skrobovych jogurtov je treba stale a stale menej mlieka.
Nepopieram, ze pisem velmi jednistranne, ale to robite aj vy.

Ony existují také věci neskutečné potřeby?...
Ano, su veci, ktore clovek potrebuje a tie, ktore v Radosinskom naivnom divadle nazvali - hovno v celofane. Odhadujem, ze pre vas su vsetky veci, ktore sa daju kupit, skutocne potrebne.

Věci se staly tak levné, že se je nevyplatí opravovat. To bych řekl, že je spíše dobře....
Nezda sa vam chore, menit pracku, susic na vlasy, stolicku....po par rokoch, lebo to nejde opravit? Ak vas uz neoslovuje neskutocne plytvanie (nebudem rozoberat na ukor koho a coho, kedze zijeme na obmedzenej Zemi), co s tolkym odpadom?

235895

12.1.2011 19:22

RE: Ajéje pan Lhoták zas chytil slinu

drfie 78.?.?.?

Reakce na 235895

>>je toho v obchodoch naozaj dostatok a poloprazdne kosiky nemame v dosledku toho, ze si nevieme vybrat...U nas sa citelne zdvihli ceny, hlavne potravin.
Rostoucí ceny jsou důsledkem "tištění peněz" centrální bankou. Kdyby bylo množství peněz v ekonomice konstantní a docházelo by k ekonomickému růstu (zvětšovala by se nabídka zboží a služeb), tak by ceny klesaly.
Je samozřejmě pravda, a já to nepopírám, že pokud jednotlivci "zvýšíme množství peněz" - ať už přesunem od jiných nebo natištěním nových, tak se jemu povede lépe. Ovšem na úkor ostatních. A pokud "zvýšíme množství peněz" všem stejně, tak nedosáhneme ničeho, protože nahoru půjdou i ceny.

>>Ano , kedze z ropy nam stroj vychrli 1000 vidliciek za minutu, a kedze sa lamu po jednom pouziti, treba ich naozaj vela, pracovnik vyrabajuci kvalitne a trvanlivejsie vidlicky je zbytocny a treba ho zamestnat ako obchodnika s vidlickami. Pripadne dojicku mozeme urobit pracovnickou banky, kedze pri efektivnej vyrobe chemickych skrobovych jogurtov je treba stale a stale menej mlieka.
Lidi nejsou tak blbí. To, co píšete, pokud by to byla pravda, by svědčilo pouze o tom, že nižší cena je pro lidi důležitější než odolnost nebo "správné" množství mléka. A kdo jste vy nebo já, aby lidem nakazoval, co je pro ně dobré.

>>Odhadujem, ze pre vas su vsetky veci, ktore sa daju kupit, skutocne potrebne.
Pro mě jsou věci, které si kupuji, potřebné. Právě proto si je přece kupuji. Věřím, že nejsem sám, kdo to takhle dělá [smích] Pokud někdo postupuje jinak, jeho problém. Často je tomu ale tak, že lidské preference nemají snadno viditelnou příčinu. Ale i tady platí, kdo jsem já, abych jim nařizoval preferovat něco jiného?

>>Ak vas uz neoslovuje neskutocne plytvanie (nebudem rozoberat na ukor koho a coho, kedze zijeme na obmedzenej Zemi), co s tolkym odpadom?
To je právě ten problém, co je plýtvání? Když někdo sestrojí pračku, která bude používat jen ty nejlepší materiály, bude ručně zpracovaná, bude mít integrovanou televizi, nebude plýtvání právě to? Vždyť ty drahé materiály šlo využít při konstrukci daleko potřebnějších věcí jinde a té vyplýtvané lidské práce... Takhle od stolu se to prostě vyřešit nedá, to lze vyřešit jen pomocí cen na volném trhu.
Co se týče odpadů: pokud by stát dohlédl na to, aby se skládkováním neporušovala práva občanů v okolí skládek, tak v čem je problém? Pokud bude problém se legálně zbavit odpadu, tak se to každý rozumný člověk promítne do ceny a o zboží s nízkou kvalitou nebude stát a firmy tak dotlačí vyrábět něco kvalitnějšího.

235918

11.1.2011 21:01

Je ještě čas ?

smutnyklaun 84.?.?.?

Dnes se v mezinárodním obchodě platí dolary. Vzhledem k tomu, že FED si tiskne ničím nekryté dolary po celých vagonech (zatímco jiné státy si je musí opravdu vydělat výrobou, obchodem či službami), nabízí se otázka , zda dynamické a rostoucí ekonomiky současnosti ( v Asii, Brazilie, Německo aj.)v časovém horizontu několika let nebudou nuceny v zájmu přežití přejít na jinou rezervní měnu.Vím, že právě státy Asie mají většinu obrovských finančních rezerv právě v dolarech, ale během několika desítek let by na změně rezervní měny mohly vydělat. Tím by se výrazně omezil vliv stávajících finančních žraloků na vývoj světové ekonomiky.Je však otázkou, zda by se v případě úspěšnosti tohoto tahu nakonec nestaly novými žraloky právě ony státy resp. jejich bankéři.
Je to začarovaný kruh, který je třeba někde přerušit.Tento systém má několik slabin. Největší je fakt, že se stávající proces nesmí zastavit či výrazně zpomalit, další slabinou je fakt, že stále méně boháčů ovládá stále větší počet chudnoucích lidí a dokonce celých států, další slabinou je fakt, že tento systém používá k ovládání stamiliónů lidí sdělovací prostředky, které jsou až na výjimky v rukou boháčů a lidé jejich vlivu silně podléhají,aniž by o jejich záměrech přemýšleli. Úplně prvním nezbytným krokem k nápravě současných tendencí je tedy začít přemýšlet, a to velmi rychle. Je ještě čas ?

235870

12.1.2011 2:47

RE: Je ještě čas ?

Oldis 195.?.?.?

Reakce na 235870

stejne je jejich prosperita zalozena jen na odbytu do usa, tedy na natisknutych penezich, jejich cena ale zatim klesa jen v predstavach, tedy dokud si neuvedomi ze vlastne nemaji zadnou hodnotu.

235880

11.1.2011 21:26

Slovni sracka s hrubkou

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

>Přelom 80. a 90. let minulého století byl zlomový v mnoha směrech. Dosud bipolární svět se náhle změnil. Západní kapitalismus slaví vítězství nad socialistickým experimentem a jeho vůdčí mocnost USA začíná pomýšlet na svět unipolární. Zrodila se idea Nového světového řádu (New World Order).
Vyzniva to pro me jako for. Opravdu si myslíte, ze NWO se zrodil na prelomu 80. a 90. letech minuleho stoleti?

Nekdo si prede mnou mysli, ze
>Článek je perfektní, vystihuje situaci přesně a výstižne - Ďakujem autorovi, je to na Nobelovu cenu.
Perfektni? Nobelova cena? Uboha prostoto!

235872

11.1.2011 23:32

RE: Slovni sracka s hrubkou

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 235872

přesně tak
vypíchnu jen to NWO ala unipolární svět po vedením USA
to je totiž takový nesmysl že mu není pomalu hodno
přemýšlel jsem nad tím nedávno a přijde mi spíš že to tzv. NWO americkožidovskokorporátního střihu není žádný NOVÝ světový řád ale je to spíš STARÝ světový řád vždyt to co dnes dělají USA se dělo i v minulosti za světové nadvlády anglie/velké británie
je to prachobyčejný imperialismus a dobývání a drancování světa
takže to co je nazýváno nový světový řád mi spíš přijde něco jako změna oproti dnešku to znamená něco úplně jiného to co se děje dnes je jen jakási psychologická příprava ovcí aby tu změnu a zachránění světa před "NWO" chtěly
nebudte ovce [mrknutí jedním okem]

235876

12.1.2011 10:22

RE: Slovni sracka s hrubkou

kolokol 93.?.?.?

Reakce na 235872

Když autor v článku odkazuje na Protokoly sionských mudrců, zřejmě má pojem o hlubších kořenech současného stavu světa. Takže pokud celý článek hodnotíte jen podle jednoho nepřesného vyjádření, dáváte najevo, že jej chcete za každou cenu shodit. A s ním i ty (což jste si asi nemohl odpustit), kteří ho ocenily.
Není to naopak (bez relevantní protiargumentace) ubohost z vaší strany??

235888

13.1.2011 8:29

RE: Slovni sracka s hrubkou

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 235888

>Takže pokud celý článek hodnotíte jen podle jednoho nepřesného vyjádření, dáváte najevo, že jej chcete za každou cenu shodit.
Jeden totalne nepresny udaj jasne zpochybnuje a tim znevazuje zbytek, proto je cely neduveryhodny.
>A s ním i ty (což jste si asi nemohl odpustit), kteří ho ocenily.
Co si zasluhuje jedinec, ktery neduveryhodnost odmenuje nobelovkou? Navic, co takova odmena hovori o odmenujicim?
>Není to naopak (bez relevantní protiargumentace) ubohost z vaší strany?_
OK, zde je nekolik poukazu:
>>O co tu jde? Rok 2000 znamenal konec ekonomiky postavené na systematickém rozvoji technologií a tvorbě pozitivní hodnoty, která přináší novou kvalitu do lidského života. Namísto ověřených výrobních postupů a hodnototvorných procesů nastoupily byznys procesy, namísto kvalitativních znaků podstaty a jejich racionálního rozlišení vystoupily do popředí iluzivní znaky povrchu, jimiž se podněcují lidské afekty a nejnižší instinkty, namísto stability a trvanlivosti se vnucuje neustálá změna, dráždivá či lidské smysly šokující inovace. Smyslem již není poskytnout trvanlivý a praktický výrobek, nýbrž zlákat kupující na stále rafinovanější zbytečnosti.
Predstavte si, ze ten odstavec by byl zbaven prvni pulky, pro me dost pindajici, asi takto:
"O co tu jde? Rok 2000 dostal postupně většinu světa od ekonomiky postavené..." Atd.
To zkraceni jasne vypovida, co autor zbytecne a navic navrsil tou prvni polovinou.

>>Většina firem se dostává na područí bank
Snad by melo znit namisto na podruci do podruci, ne?
A co to je za odborny udaj - vetsina? Ano, povida se to na pavlacich a i zde, ale pro duveryhodnost, jako je tento clanek predstavovan, chybi dukaz, odkaz na odbornou statistiku.
>>10% populace ovládá 80% finančních zdrojů.
>>80% finančních prostředků bude postupně umrtveno v bankách
Znovu chybi dukaz, odkaz na odbornou statistiku.

Vic se tim nehodlam zabyvat. Snad to pochopite, proc bych clanek nekorunoval nobelevkou.

235941

13.1.2011 19:25

RE: Slovni sracka s hrubkou

Radim Lhoták rlhotak (zavináč) zvedavec (tečka) info 83.?.?.?

Reakce na 235941

Nemám potřebu se proti Vašim zaujatým a emocionálně vypjatým výpadům obhajovat. Uvádím jen pro upřesnění, co považuji za NWO.

NWO je novodobý plán, který byl iniciován za prezidentství J.F.Kennedyho v roce 1961, kdy byl zadán úkol vypracovat "přísně tajnou" studii pro vytvoření nového světového řádu. Ministerstvo zahraničí vydalo publikaci (#7277) nazvanou "Freedom From War, The United States Program for a General and Complete Disarmament in Peaceful World" (Osvobození od války, Program Spojených států pro všeobecné a úplné odzbrojení v mírovém světě). Tato publikace popisuje třístupňový program na odzbrojení americké armády, zrušení vojenských základen a zřízení armády Organizace spojených národů. Tato "armáda" by byla celosvětovou policejní silou, která by byla používána jako "síla pro udržování míru" na celém světě. Tento plán zahrnoval, že "všechny zbraně hromadného ničení" budou odstraněny s výjimkou těch, které "budou požadovat mírové síly OSN" (str. 12, 1. paragraf). Aby byl "udržen mír, všechny státy znovu potvrdí své závazky, vyplývající z Charty OSN, zdržet se hrozby použití jakéhokoli druhu ozbrojené síly" (str. 16, 8. paragraf).

Později se tento plán, samozřejmě ve změněné podobě, vžil pod názvem NWO "New World Order".

235973

13.1.2011 21:03

RE: Slovni sracka s hrubkou

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 235973

Prislibil jsem, ze se timto problemem uz nebudu zabyvat, ale kdyz jste se do toho vlozil i vy, muj umysl padl.
>Nemám potřebu se proti Vašim zaujatým a emocionálně
>vypjatým výpadům obhajovat.
Proboha! Co je na mych vstupech "zaujate a emocialne vypjate"? To by me teda zajimalo. Vzdyt jsem chladnokrevne oskatulkoval realitu, a kdyz kdosi si pomyslel, ze jsem vyrukoval bez argumentu, zase chladnokrevne funkcne jsem je predlozil. Tato vase tri vyse zvyraznena slova me jen ujistila v tom, ze co a jak jsem dosud o vasem clanku napsal, jsem vystizne a opravnene napsal.
>NWO je novodobý plán, který byl iniciován za prezidentství
>J.F.Kennedyho v roce 1961 (atd.)
Zase: Pustil jste se sahodlouze do neceho, co s dosavadnim mnou vznesenym nesouvisi. Nerozumim, proc mi tim v teto chvili argumentujete. Jednak rok 1961 popira vase predesle
>>Přelom 80. a 90. let minulého století byl zlomový v mnoha směrech.
>>Zrodila se idea Nového světového řádu (New World Order),
a navic navrsene naznacujete, ze jako bych dal najevo, ze o NWO vim pendrek.
Pane, zkuste si napsat nekolik basnicek a pak si treba uvedomite, co je vrseni slov jenom pro vrseni, a z cela si utrete nekolik zachrannych kapicek.

235982

13.1.2011 23:38

RE: Slovni sracka s hrubkou

Radim Lhoták rlhotak (zavináč) zvedavec (tečka) info 83.?.?.?

Reakce na 235982

Nemohu si pomoci, ale Vy nejste jen emocionálně vypjatý, přímo se vztekáte, a těžko odhadnout proč. Pokud hodnocení "slovní sračka" je chladná kalkulace, potom si ani nechci představovat, co u Vás může znamenat emocionální vypjatost.

Rok 1961 nic nepopírá, protože ta studie byla dokončená v roce 1966 a teprve v mnou zmíněných letech se dostala na veřejnost. Já to tady uvedl jen proto, aby nebyly pochyby, že vše, co píši, má svůj objektivní základ. Takže s prázdným vršením slov problém nemám, a to ani v poezii, kterou jsem psal také. Mohu se ve svých závěrech mýlit, ovšem Váš příspěvek s odhalením chybného závěru či informace nemá nic společného. Je mi líto, že jste nepřispěl ničím vhodným ani zajímavým do diskuse. Potom ale k čemu vůbec takový příspěvek má sloužit? Máte v tom alespoň jasno?

235998

14.1.2011 7:32

RE: Slovni sracka s hrubkou

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 235998

>Nemohu si pomoci, ale Vy nejste jen emocionálně vypjatý,
>přímo se vztekáte,
Teda, vy nejste jenom "spisovatel", vy jste taky psycholog, ktery dokonce umi urcovat diagnozu i na dalku. Obdivuji takovou potenci.
>Rok 1961 nic nepopírá, protože ta studie byla dokončená v
>roce 1966 a teprve v mnou zmíněných letech se dostala na
>veřejnost.
Po vpadu CCCP v roce 1968 zareagovali uprchli socialiste s lidskou tvari naprosto zajimave: Ze USA propasly moznost rozsirit svuj vliv, jako predstupne pro demokraticke upraveni sveta. (Napr. Pelikan)
>vše, co píši, má svůj objektivní základ.
Pred reakci na toto vase tvrzeni jsem si prosel nekolik vasich predeslych clanku. Hledal jsem naprostou nezavislost, marne. V kazdem clanku se obnazujete jako nakloneny jednim a stale stejnym smerem. Jak muze byt takto jednim smerem nasmerovany clovek "naprosto nezavisly"? Ta schopnost je cosi nadpozemskeho, nejspis...
>Je mi líto, že jste
>nepřispěl ničím vhodným ani zajímavým do diskuse.
Zase podle predeslych clanku a jejich diskuzi: Pokud nekdo zareaguje na vas kriticky, je "nevhodny". Co je pricinou Vasi nedotknutelnosti? Ze by samolibost?
Co se tyka me, zminil jsem treba, ze nepouzivate dukazy/odkazy, ale vy nic, jen vam zbyla energie mirici na me:
>k čemu vůbec takový příspěvek má sloužit? Máte v tom
>alespoň jasno?
Vite, pane "spisovateli", mne bylo jasne to, o cem dnes pisete vy, uz v dobe, kdy doslo k atentatu na Kennedyho.
Pokud dospejete k vuli hledat, k cemu ma moje starecka zkusenost slouzit, zamyslete se, jestli se vam nahodou nesnazim ukazat cestu k tvurci pokore, ktera "spisovatele" teprve povysuje na spisovatele.
Uz opravdu mlcim, aby nas editor netipnul.

236019

15.1.2011 16:02

RE: Slovni sracka s hrubkou

Oldis 195.?.?.?

Reakce na 236019

jo vztekas se, uz od zacatku, jak male decko, a na to skutecne nikdo nemusi byt psycholog aby to poznal [velký smích]

236114

17.1.2011 5:50

RE: Slovni sracka s hrubkou

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 236114

>jo vztekas se, uz od zacatku, jak male decko, a na to skutecne
>nikdo nemusi byt psycholog aby to poznal [velký smích]
Posiluje me v sebeduvere skutecnost, ze z mych prispevku jste dokazal zvyraznit pouze naprosto nefunkcni aspekty. Budte na svoje vnimani a nasledne impulsy hrdy. [vyplazený jazyk]

236238

11.1.2011 23:32

pricina krize je zcela zrejma

Oldis 195.?.?.?

nedostatek volnych penez. pricinou nedostatku je urok.

235875

11.1.2011 23:33

RE: pricina krize je zcela zrejma

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 235875

žádný úrok = žádné peníze
protože vám nikdo nepůjčí

235877

12.1.2011 3:23

RE: pricina krize je zcela zrejma

Oldis 195.?.?.?

Reakce na 235877

penize != urok, penize nevznikaji urokem. penize kryji hodnoty, nahrazuji je v obehu, pro snazssi vymenu. penize by meli vznikat jen tehdy vznikneli hodnota. tj vyrobim 1milion cihel, statni penezni ustav natiskne penize odpovidajici 1milionu cihel, penize vlozi do obehu, rekneme za nejakou odvedenou praci, nebo muze se mnou cihly za penize smenit primo. nakonec si stejne muzu vybrat jesti smenim za nejakou cenu se statem nebo s nekym kdo nabidne vic.

235881

12.1.2011 6:24

RE: pricina krize je zcela zrejma

steve 97.?.?.?

Reakce na 235881

.. Vas nazor je "urokove malo svobodne pravicovy" - jinymi slovy - da se malo nakrast (vlastne nic). Takze jste popirac holokaustu a fasista ... [cool]

235882

12.1.2011 13:01

RE: pricina krize je zcela zrejma

Oldis 90.?.?.?

Reakce na 235882

ano, i s timto vedomim sem to psal.

235897

12.1.2011 14:43

RE: pricina krize je zcela zrejma

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 235881

peníze jsou dluh
poskytnutí dluhu je motivováno připočtením úroku
nebude úrok nikdo nepůjčí nevzniknou peníze nebudou peníze
neúročené fiat money jsou podobný nesmysl jako suchá voda

235903

13.1.2011 20:41

RE: pricina krize je zcela zrejma

Oldis 195.?.?.?

Reakce na 235903

a najednou zjistime ze to jde i bez penez, ale ono bude lepsi, asi takhle, aby ste si to lepe predstavil, mam tovarnu, neco vyrabim, mam venku sklad, nechce se mi ve meste do kramu nosit cihly, ktere delam, napisu tedy na papair 10 cihel, 20 cihel, to smenim za zbozi, lidi prijdou a cihly si odnesou a pak jim dojde ze si muzou na tohle udelat penize. jak takova prosta vec nemuze nekomu dojit? proc pujcovat? v systemu na urcitych mistech hodnoty sou, kdyz odvedu praci dostavam poukaz na hodnoty, tim ale nemyslim dnesni penize, kde dostavam pouze poukaz na inflaci [velký smích].
penize nemuseji byt dluh, pokud se nebudou pujcovat na urok, tedy se presuneme do oblasti investici, nikoliv pujcek, a pokud bude existovat mnozstvi penez presne odpovidajici mnozstvi hodnot. pak bude fungovat smena hodnot za penize a naopak.
moh bych jeste pokracovat uspesnym modelem penez se kazicich ....

235978

13.1.2011 20:55

RE: pricina krize je zcela zrejma

drfie 78.?.?.?

Reakce na 235978

>penize nemuseji byt dluh, pokud se nebudou pujcovat na urok,
Peníze opravdu nemusí být dluhem. Ale nijak to nesouvisí s úroky. Souvisí to s centrálním bankovnictvím (centrální banka "natiskne" peníze a půjčí je dál do systému) a se systémem částečných rezerv (ve kterém banky do jisté míry tvoří peníze z ničeho).
I ve zlatém standardu se systémem 100%ních rezerv může existovat úrok a přitom peníze nejsou dluhem - jsou poukázkami na zlato, které reálně existuje v sejfech bank.

235981

13.1.2011 20:46

RE: pricina krize je zcela zrejma

Oldis 195.?.?.?

Reakce na 235903

bezurocne si napriklad muze dovolit pujcovat stat, ten neni hnan motivem zisku. je a hele a najednou jdou do obehu penize.

235979

12.1.2011 7:30

Umělá inteligence?

Hm 204.?.?.?

Nevím zda v budoucnu bude řešit ekonomiku UI. Ale celosvětovou ekonomiku založenou na zdrojích bude muset řídit výpočetní systém s obrovským výkonem. Pro tento účel by se nejvíce hodily teoreticky vyvíjené kvantové počítače. Simulace těchto rozhodovacích procesů se již univerzitně zkoumají. Na této adrese

http://www.thezeitgeistmovement.com/wiki/index.php?title=BOINC

je možno si stáhnout program a projekt, který vytvoří z vašeho počítače část celkového simulačního procesu. Kdysi to začalo podobným projektem hledání umělých signálů SETI, dnes je možno přihlásit se do více projektů, např. vyřešení léčby rakoviny. Více na

http://www.czechnationalteam.cz/

Je zde i velice zajímavý článek "Počítač sestavený pro záchranu lidských životů" o človíčku, který měl pro život tolik málo času a přesto z něho nepromrhal ani vteřinu.

Takže, hurá do toho a dejte trochu výpočetního výkonu svého PC při prohlížení stránek do společné věci.

V našem protilidském systému ve kterém žijeme a který obyčejného člověka stále méně potřebuje, nemůže být žádná symbiotická UI spuštěna. Pro své nastavení, by nás okamžitě zničila!

235883

12.1.2011 10:13

no asi autora článku něco trápí.......

Etheral 77.?.?.?

...tak se hezky vypsal....netvrdím že v něčem nemá pravdu, ale po přečtení tohoto obsáhlejšího dílka se nemohu ubránit pocitu, že autor je v pěkných osobních problémech. A pod tímto vlivem publikuje. To neí moc profi.....vše je černé, nebo bílé.....my dole, oni nahoře......okradená většina menšinou.....všude dluhy, nikde peníze.....asi odraz autorova světa. takový zjednodušené přijatelné vidění okolí a světa..... [chechtot] [chechtot] [chechtot]

235887

12.1.2011 11:18

RE: no asi autora článku něco trápí.......

Radim Lhoták rlhotak (zavináč) zvedavec (tečka) info 83.?.?.?

Reakce na 235887

No, pane přechytralý, kdybych byl na straně elitní kasty, nebo byl vysmátý jako Vy, asi bych takovéto články nepsal, to máte naprostou pravdu. [oči v sloup] Jinak asi bude dobré, pokud se poučíte z některých účelově nezkreslených sociálních analýz současné společnosti (např. Keller a jeho západní zdroje), pak si uděláte lepší představu o tom, kdo je dole a kdo nahoře.

235892

12.1.2011 15:46

teda, to je shrnutí

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 82.?.?.?

Dobrý den Pane Lhoták, perfektní článek!
Jediné reálné řešení mi přijde, aby se lidé začali združovat v nějakých pracovních komunitách, kde by se vše bartrovalo. Vydělané peníze (které by tato komunita vydělala) zprvu investovat do vlastní obživy a postupně rozšiřovat objem služeb a produktů. Až to dojde k 100% hmotných zdrojů, pak peníze nebudou vůbec potřeba. Ale jak na to, nevím!

235906

12.1.2011 19:39

RE: teda, to je shrnutí

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 188.?.?.?

Reakce na 235906

Dobrý nápad, tak se združujte. Sestry vám to vysvětlí po svém.

235921

12.1.2011 20:36

Jen houšť

Maut 82.?.?.?

Skvělý článek, takových víc, a skvělá diskuze, klobouk dolů hlavně před nickem Guru. Reaguji na násobkový rozdíl mezi výnosy z penězoměnství a výnosy akciového trhu. Asi je nám všem jasné, že když si člověk v kasínu nedře sako o zeď a hodí žetony na to správné místo, vydělá balík. Kdo se bojí života pod mostem, nebo chápe princip prosperity kasína, do toho mafiánského bordelu s cinknutými kartami prostě nechodí. A když chodí, měl by vědět, že finanční trhy jsou "zero summ game", tedy zbohatnete vždy jen na úkor jiného hráče, a bank bere vždy. To, co Guru vypichuje, ale nekomentuje, spočívá v tom, že vyhrává trvale, stovky let, mafie, co má k dispozici bezednou zásobárnu jednotek měny, které si sama vytváří, absolutně kontroluje celý systém od ratingových agentur po orgány státního "dozoru" a prosazování zákonnosti a celý systém práce s informacemi - od zfalšovaných statistik, přes koupené nobelistické "autority", po finanční i mainstreamový tisk. A má vlastní armádu hedgových, penzijních a jiných fondů, atentátníků ála Soros, co na povel popravují celé ekonomiky. To se to krade, a někdy i legálně. V tom bordelu vládnou bohem vyvolení, uměle vyvolávané paniky honící houf traderů z extrému do extrému jako emocionálně vyšinuté stádo vzdělaných bezmozků a INSIDER informace. A v poslední době stále častěji využívaný "flash trading" mezi vyvolenými, který je schopen během minut položit slavný Wall Street i US ekonomiku na záda. Nedávno si ho chlapci odzkoušeli a je to garant konce na povel. Však s tím už Pauson vydíral kongresmany při TARPu. Proč to vlastně píši. Všichni podvědomě, díky bankstery zmršenému vzdělání, srovnáváme hrušky s jablky, ten svět reálné globální ekonomiky, kdy se vyplatilo investovat do vzdělání, výzkumu, vývoje, kdy vstup neprivilegovaného s úsporami na finanční trh byl sice rizikový, ale prediktabilní, proto bylo riziko relativně nízké, ten svět, co přinesl prosperitu v době, kdy se zabýval uspokojováním reálných potřeb reálnými užitnými hodnotami - ten začal zmizet v prvních letech 20. století a umřel nejpozději v roce 1971. Od té doby vydělává pouze spekulace, ohýbání trhů kartelovými i státními zásahy,(volný trh i demokracie je iluzí), vládne šalba a klam, vlastní jméno neviditelné ruky, co stanovuje ceny i vše ostatní je Goldman Sachs/Citigroup/JP Morgan a její profesí je fnanční kriminalita. Na pozadí všech těch "vychytralých" indexů, politicky korektně upravovaných metodik výpočtu a churchillovsky falšovaných statistik je, paradoxně (dle o nejmanipulovanější trh), jediným pevným bodem cena unce zlata a kupní síla unce zlata.

235925

12.1.2011 20:41

Jen houšť

Maut 82.?.?.?

Pokračování :
Přepočteme-li všechny ty indexy a procenta na unci zlata, najednou vylezou obtížně uvěřitelná fakta. Spoření a pojišťovnictví jako systémový sponzoring mocných a průměrné výnosy investorů do reálné ekonomiky (nikoli do bublin a exotických instrumentů) jako výsměch. Nemá tedy cenu chodit do sporů o čísla a lži, protože ta pravdivá čísla a realita obecně, je výlučnou doménou pánů světa a díky tomu ten svět věřících Tomášů ovládají. BTW, jen na okraj - banksteři světu oficiálně prodávají deflaci v USA a ničí světovou měnu USD carry-tradem a historicky bezprecedentní tvorbou ničím nekrytých USD, které končí - v bankách a spousta se jich povinně vrací do FEDu. Oficiální inflace v prosince 2010 jen asi 1,4% yoy, reálně, dle ShadowStats.com (metodika výpočtu z 80.let), 8,5% yoy. Postavte na tom prvním čísle business plan, finanční strategii ....... A o tom to je. Dostanete se do potíží – a spadnete do rukou ….. vládců peněz. Tak dochází k největšímu transferu bohatství, a ne hrátkami s bankovními kupóny a nesplnitelnými sliby, co jim lidé říkají peníze.

235926

12.1.2011 22:05

RE: Jen houšť

jansmith1984 193.?.?.?

Reakce na 235926

Výborné doplnění od Mauta, které je další skvělou protiváhou některým zdejším rádoby sugestivně"pravdivým" názorům, či úvahám..[smích]

Někteří zdejší akademici a ekonomové amatéři by si měli znovu přehrát teze sociologa Jana Kellera o cílené likvidaci střední třídy a sociálního státu ve prospěch siosoukromého sektoru (a MOCI a peněz do těch správných kapes), kdy tzv. sociální státy jsou na tom paradoxně stále ještě celkové lépe než krachující státy založené na sobectví a kleptokracii typu USA. Je dobré si všimnout, že i v navenek krachujících USA to jde podle manuálu: bohatí stále více bohatnou a chudí o to více chudnou, tj. společnost založená na pokrytectví se rozkládá, viz. realizující se vize oblíbených Protokolů.


Na dobrou TV DEBATU k zamyšlení upozornil MoUdrostrak ve sloupku "Ve zkratce" pod nadpisem "Konečně je pravda venku: Krize z dílen Bilderbergu!"
-Planeta Země 2011-

jansmith[smích]

235928

12.1.2011 22:25

skutecnost

Jork 95.?.?.?

Clanek je vykreslenim soucasnosti. Mnoho lidi na techto a jinych diskuzich o skutecnem svete vi, vetsina vsak nikoliv. Potrebujeme tudiz neake druhe osviceni. Otazkou je zda jsme schopni uskutecnit samotnou zmenu sami od sebe nebo si nechame dat retez na krk dobrovolne. Podle spousty sociologu, psychologu, atd. jsme jeste ´nedozrali´. Jenom doufam, ze se sekli..

235930

13.1.2011 21:42

Komunistické recepty autora nefungují!!

spasitel7 spasitel7 (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Tento článek je neuvěřitelně hloupá komunistická propaganda centrálního řízení, kdy jen autor ví co jsou hodnoty. V první řadě, všechny hodnoty vytváří byznys a žádné hodnoty nevytváří komunističtí ideologové jako autor článku. Lidi nejsou hloupí a sami rozhodují, co koupí a co ne za své peníze a opravdu nepotřebují hloupého autora tohoto článku aby jim radil!! Lidem se nikdy nevedlo tak dobře jako nyní v celé historii lidstva!! Nynější system tedy funguje a to velmi dobře. Špatně se vede jen těm, kteří se vyhýbají poctivé práci a službě druhým a to je dobře!!

235987

14.1.2011 7:32

RE: Komunistické recepty autora nefungují!!

mazz 82.?.?.?

Reakce na 235987

Ale fungují! Je to jediná funkční cesta. Komunistická revoluce + jasné stanovení pravidel je to jediné možné. Zaměření se na plnou automatizaci výroby a vzdělávání lidu. To je ta správná cesta! Znárodnění koncernů pro blaho všech. Vláda odborníků co vědí, co dělají. Všechny obory open-source (aby se v tom mohl každý rýpat) - žádná tabu. Nastavení platů tak, aby dělnický lid měl více než lid vzdělaný - to bude dostatečný tlak na ing. aby automatizovali automatizovali a automatizovali. Jak bude ubývat dělníků, tak ing. a ostatním plat poroste. Snad jsem to napsal srozumitelně.

236018

14.1.2011 8:58

RE: Komunistické recepty autora nefungují!!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 236018

Ale fungují! Je to jediná funkční cesta. Komunistická revoluce ..Pane mazz 82 ??????????? [překvapení]
To snad nemyslíte vážně ??? Židobolševická revoluce ??? Nebudu Vás nálepkovat-protože spousta lidí řekne,nebo napíše něco tak špatně,že to tak nikdy nemyslela. Židobolševik už u opratí byl.....Slovany to stálo pomalu 70-milónů životů!!!! Co zkusit revoluci Normálně uvažujících lidí,ctící svou domovinu,ctící svoji zem a ctící svoji svobodu ve SVÉ !!!!! ZEMI??? Taková revoluce by se nenašla????? Pokud ano..okamžitě se hlásím ,beru KONKOR a čištění,vyčistím,napáskuji a jdu do toho!!! [cool]

236024

14.1.2011 15:56

RE: Komunistické recepty autora nefungují!!

mazz 82.?.?.?

Reakce na 236024

To, že mluvím o komunismu, neznamená, že mluvím o bolševicích či kubě a tak podobně. Pro mne má každý režim své chyby. Ty chyby dělají lidé a né režim! Nazývám to komunismem i když jsem utopista. Měl jsem napsat utopistická revoluce. Věřím, že vše jde dělat mnohem lépe! Akorát mám pocit, že na těch rozhodujících místech nejsou ti správní lidé... Revoluce ideálů, ctění kvality života, vlastní země, svých kořenů atd. To jsou moje cíle...
PS: ctění ducha a né ega. kapitalismus je o egu, utopismus o duchu, tedy podle mě [smích]

236044

14.1.2011 12:43

RE: Komunistické recepty autora nefungují!!

spasitel7 spasitel7 (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 236018

Milý pane,

hrůzu komunismu jsme tu měli 40 let a nevím proč jste ještě s vašimi bláznivými názory neodjel na Kubu nebo do Severní Koreje abyste poznal v praxi jak fungují vaše myšlenky. Chcete umírat hlady jako v Koreji nebo vydělávat za práci 400,-Kč měsíčně jako na Kubě. Jeďte, neváhejte.

236036

14.1.2011 11:39

RE: Komunistické recepty autora nefungují!!

Radim Lhoták rlhotak (zavináč) zvedavec (tečka) info 83.?.?.?

Reakce na 235987

Opravdu nevím, kde jste v článku našel komunistickou propagandu. Hodnoty nevytváří byznys ale produktivní sféra. Lidé častěji nekupují to, co opravdu potřebují, ale k čemu jsou vedeni manipulací. Životní úrověň a kvalita lidkého života rozhodně není historicky na nejvyšší úrovni, spíše naopak. Takže o hlouposti si dovolím uvažovat na Vaší straně.

236028

14.1.2011 12:13

RE: Komunistické recepty autora nefungují!!

Erwin 91.?.?.?

Reakce na 236028

Pane Lhoták, rád čtu Vaše články buď zde nebo na Vašem blogu. Jsou poměrně vyčerpávajícím pohledem na téma samy o sobě a psané, řekl bych, gramotným a obratově výstižným jazykem. Ne každý reaguje na svém blogu či jinde na vlastní články. Děláte dobře, že zde raegujete a snažíte se nejasnosti a polemiky uvést na pravou míru z pohledu Vašeho záměru, co jste chtěl sdělit.

Trošku se ale degradujete, na rozdíl od myšlenek a úvah, které jsou produktem střízlivě a bystré mysli, když o diskutujícim tvrdíte, že je hloupý. Nějak mi to k Vám nesedí. Všichni jsme nebo byli v určitých oblastech hloupí, ale na to musíme přijít sami. Jestliže nám někdo bude namlouvat, že jsme hloupí, můžeme reagovat různě, ale pokud si to sami neuvědomíme, do té doby jsme hluší a slepí.

236033

14.1.2011 12:26

RE: Komunistické recepty autora nefungují!!

spasitel7 spasitel7 (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 236028

Dobrý den,

je třeba, abyste přestal číst nesmysly Karla Marxe a konečně zjistil jak svět funguje kolem vás. Všechny hodnoty vytváří byznys, byznys rozhoduje, co bude vytvořeno, kdy a kým. Jediná produktivní sféra v ekonomii je byznys, vše ostatní jako stát jsou jen paraziti.

Lidi tu byli 40 let manipulováni komunistickým režimem, aby si mohli koupit jen to co jim dovolilo centrální plánování a nyní ve svobodném světě si kupují co chtějí oni sami. Lidi nejsou jen snadno manipulovatelné stádo jak si to myslí komunisti, ale inteligentní jedinci, kteří vědí daleko lépe než komunistická hovada, co si mají za svoje peníze koupit. Zákazník vybírá, ne autor článku nebo jiná, samospasitelná, arogantní, komunistická hovada, která chtějí rozhodovat za druhé.

O tom, že se dnes pracujícím vede lépe než kdykoliv v historii českého národa jsou vědecké a ekonomické studie, které se ovšem nehodí komunistickým hovadům a jejich propagandě!!

236034

14.1.2011 17:39

RE: Komunistické recepty autora nefungují!!

mazz 82.?.?.?

Reakce na 236034

Milý pane, akorát jste trochu zapoměl, že za komunistů nebyla automatizace výroby a obávám se, že taková studie radši ani neexistuje - jak by vypadal komunismus dnes, resp. jaké by byly ceny, při stavajícím stupni automatizace výroby. [velký smích]
PS: trochu myslet a ono se rozsvítí [smích]

236055

14.1.2011 22:29

RE: Komunistické recepty autora nefungují!!

spasitel7 spasitel7 (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 236055

Když chci srovnat kapitalismus s komunismem ve stejné době na stejné úrovni tak porovnám Východoněmeckého Trabanta se Západoněmeckým Mercedesem. Jen jeden výrobek slouží lidem lépe a to je vždy ten západní, kapitalistický!!

236074

15.1.2011 9:30

RE: Komunistické recepty autora nefungují!!

mazz 82.?.?.?

Reakce na 236074

Řeknu to trochu jinak, věřím že může existovat hybrid mezi kapitalismem a komunismem (já tvrdím, že je to systém akcionářů). Kde bude kvalita života na prvním místě. Monopoly mají také centrální řízení, akorát jsou hnány dopředu ziskem! Již jsem to tady psal, za komunistů chyběla dynamika vývoje, od plátna k praxi to trvali i několil let. Mluvil jsem již i o ztracených projektech, např. zmíněný automobil tam je! Komunisti záměrně brzdili vývoj, protože společnost nikdy nesměla předběhnout západ. Hodně lidem bylo zakázáno upgradovat, už jen z toho titulu, že by někdo přišel o práci a to si nemohli dovolit!

V systému, kde bude automatický nárok (např. strava, ošacení, dopravana atd.) nikoho ztráta zaměstnání "pálit" nebude! Přeškolí se a půjde dál! Získá se tím potřebná dynamika vývoje. Je potřeba udělat tolik věcí, že máme min. na 20let vystaráno. Nebudou nezaměstnaní (resp. budou, ale vždy jen krátce). V tomto systému půjde kvalita jedině nahoru, protože s vývojem (technickým pokrokem) se dá dosáhnout jak kvantita, tak kvalita. Když se podíváme ještě více do budoucnosti, tak zjistíme, že v tomto systému, bude automatický nárok na výměnu používaného zboží. Protože nový produkt bude třeba lehčí, kvalitnější, s menší spotřebou energie atd. Ty staré produkty se zrecyklují a vyrobí se z nich více nových [smích]

236088

17.1.2011 9:49

RE: Komunistické recepty autora nefungují!!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 236034

Mno?? Pane spasiteli7???
Lidi tu byli 40 let manipulováni komunistickým režimem, aby si mohli koupit jen to co jim dovolilo centrální plánování a nyní ve svobodném světě si kupují co chtějí oni sami.
Už jste pouvažoval nad tím,kam jde ten nadbytek z centrálně neplánované nadvýroby?? Vezměme si takovou pračku. Neprodala se ani v USA,ani v Evropě a ani v Asii.....co se s ní pak děje??? Nyní považme..kolik energie,surovin a umu bylo do ní vloženo a co se s tímto ..po neprodání stane??? [cool] Právě to je jeden z velkých problémů neřízeného neplánování. Suroviny dochází,o energie bude v brzku válka- co nyní???? Upozorňuji,že zamávat mi před obličejem marxovým Kapitálem..je to samé,jako zamávat býku rudým hadrem !! [mrknutí jedním okem]

236243

14.1.2011 0:12

Par veci k zamysleni

Gilhad 84.?.?.?

Jestlize si jiz nelze zajistit misto na slunci a porad hrozi konkurence novych hracu, jak pak prijde (aspon z hlediska PC, ktera jsou dnes skoro vsude), ze trh CPU je prakticky rozdelen na AMD a Intel, trh GP na Nvidii, Ati a Intel a zadni novi hraci je nijak viditelne neatakuji? Pricemz rozhodne nelze rict, ze by k zadnemu rozvoji zde nedochazelo (nebo jen k prezdobovani) - vykony rostou a spotreba klesa kazdym rokem. Vyberte si cenouvou kategorii dle libosti (pripadne i v prepoctu na zlato), a postavte vedle sebe typickeho zastupce letosniho a tri roky stareho - ten rozdil nebude jen prazdne pozlatko, ale pekny kus suroveho vykonu.

Jestlize nelze zalozit uspesny projekt, kde by rada lidi davala na spolecnou hromadu, odkud by mohl brat kazdy dle svych potreb, jak vysvetlite stale narustajici podil Linuxu na ukor Windows? (Nemyslim, ze napriklad google farmy pocitacu by se daly brat jako minoritni kutilska zalezitost par geeku ... na Windows nebezi ani omylem, a takovych prikladu je plno.) Nebo, mame-li zustat na poli desktopu - IE uz taky silne ztraci pozici a nevypada to, ze jeste nekdy dosahne sveho byvaleho rozsireni.

236002

14.1.2011 1:24

RE: Par veci k zamysleni

Radim Lhoták rlhotak (zavináč) zvedavec (tečka) info 83.?.?.?

Reakce na 236002

Dobrý námět k zamyšlení. Trh základního HW ovládá pár světových značek. Jde o vysoce náročnou technologii výroby a v tomto případě asi není důvod k velké diverzitě, protože taková výroba musí být hromadná, aby se vyplatila, jinak by ty CPU byly neskutečně drahé. Víte ale, na co se dnes spotřebuje 95% výkonu těch CPU? Pouze na grafické efekty systému windows a software, který staví právě a jen na líbivém efektu. V zásadě na něčem, co lidé vůbec nepotřebují. Pro průmyslové využití a tvorbu hodnot to je naprosto k ničemu. Jedinou výjimkou jsou CAD systémy, které ovšem potřebují jen konstrukční kanceláře. Pokud by se vývoj IT ubíral plánovitě a racionálně jako pomoc při zvyšování lidského blahobytu, měl by dnes každý výrobní podnik k dispozici centrální počítačový systém, který by dokázal řídit fabriku s řádově vyšším výkonem a efektivitou, než je tomu dnes. Microsoft převrátil smysl automatizace úplně na hlavu, takže naprostá většina vývojářského úsilí se orientuje na věci bez zřejmého přínosu pro smysluplné pojetí lidského života. Naopak tomu životu škodí.

236009

14.1.2011 12:33

RE: Par veci k zamysleni

spasitel7 spasitel7 (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 236009

Co lidi potřebují si rozhodnou nejlépe lidi sami, ne aby to za ně rozhodoval nějaký bláznivý, komunistický ideolog, či centrální plánovač!! Tu hrůzu centrálního plánování co mají lidi chtít jsme tu měli 40 let komunistického režimu. Nikdo nikdy není chytřejší rozhodovat co lidi potřebují než zákazník, který na to co potřebuje vytáhne peníze z vlastní kapsy!!

236035

14.1.2011 17:16

RE: Par veci k zamysleni

mazz 82.?.?.?

Reakce na 236035

Nabídka určuje poptávku + jak je na tom vaše peněženka. Takže zákazník vybírá jen to nejlevnější v odpovídající kvalitě srovnatelné s jeho peněženkou. [smích] Když člověk na kvalitu nemá, tak je mu konkurence akorát tak k ...

podle mě, např. prodavač elektra vás vyzpovídá jaký že to krám potřebujete a pak Vám ho vnutí, takže ví lépe než vy, co potřebujete. Takže zákazník, je jen jeden ze stáda [smích]
PS: lidé se v dnešní době prostě nemohou orientovat, je toho hodně co musí člověk sledovat, aby byl v obraze [smích]
Co z toho vyplívá? Že zákazník není nejchytřejší a ví jen to, že chce kvalitu, snaží se v tom marasmu orientovat a má kvůli tomu plnou hlavu nesmyslů [smích] Jako chudáci důchodci, ti ví přesně v kterém krámě mají co a za kolik = to je kvalita života [chechtot]

236051

14.1.2011 18:49

RE: Par veci k zamysleni

Radim Lhoták rlhotak (zavináč) zvedavec (tečka) info 83.?.?.?

Reakce na 236051

Ano, nikdo nikdy a nikoho neomezoval v tom, co si může koupit z dané nabídky a podle svých možností. Tak Vás jen doplním, jak se ta nabídka s lety vyvíjí podle generací: Naši prapředci, stačí se podívat třeba do Českého Krumlova, v jakých krásných a útulných domech žili, a to jsou dnes 200 let staré, jakými skvosty mistrů truhlářů, řezbářů, kovářů, hrnčířů a ševců se obklopovali, jaké dobroty řeznického, uzenářského či cukrářského umění jedli. Naši prarodiče, ty pamatujeme, mírný pokles kvality ve prospěch kvantity, přesto kvalita i provedení domů, nábytku, všech domácích potřeb i jídla, vesměs ještě ze selských zdrojů, byla mnohem lepší, než u našich otců. Přesto já mám dodnes slušný nábytek ještě z dob socialismu, ten, co jsem si koupil nedávno, je pár mizerných desek, které jsem si musel sám smontovat. Také jako kluk jsem si naposledy pochutnal na výborné zabijačce, jedl opravdu dobré pečivo, nosil pohodlné a trvanlivé boty, používal bytelné a pěkné věci domácí potřeby. Dnes? Když zajdu do supermarketu, vidím plné regály něčeho, z čeho se mi dělá jen špatně, nemám na výběr ke koupi ani kus dobrého žvance, od pečiva, přes sýry, uzeniny, polotovary či základní suroviny. Z oblečení obcházím hromady nevkusných hadrů a nevím, do čeho bych se oblékl, boty, co by se daly opravdu nosit, hledám jako jehlu v kupce sena, v nábytku mám pocit, že když si stluču pár prken a hodím na to polštáře, vyjde to na stejno. A obydlí, podívejte se na současné novostavby, kurníky horší než paneláky, kde můžete slyšet všechny sousedy, o čem si povídají, a házet z výšky špačky na střechy aut pokrývající ulice. Opravdu životní úroveň, jakou by nám museli všichni předci závidět. [oči v sloup]

236058

15.1.2011 20:51

RE: Par veci k zamysleni

Gilhad 84.?.?.?

Reakce na 236058

Verim, ze kdybyste pred mnoha lety zasel do vyvarovny pro chude, tak ta polevka z ripy by vam taky moc nejela a kance nadivaneho holoubetem byste tam nenasel. Kdyz zajdete pro jidlo do supermarketu, kde se honosi jen tim, ze jsou jeste levnejsi nez konkurence, tak se nedivte. Kdyz obleceni nakupujete u tamanu za "cista pade", tak se taky nedivte, ze bude vypadat trochu jinak, nez kdyz si ho nechate usit u mistra krejciho. Kdyz jsem chtel poctivy mec, taky jsem nekoupil plechovy vylisek v tesku, ale nechal si ho udelat od zkuseneho mistra - cena byla jina a provedeni take. Stejne tak si muzete nechat vyrobit i boty, nabytek ... akorat pokud chcete kvalitu, bude to proste drazsi, nez to nejlevnejsi, co se da ve velkem vyrobit. Ale tak to bylo vzdy a vsude.

Je to vas vyber, rozhodnete-li se mit veci jen par, ale kvalitnich, nebo spoustu nekvalitnich ale levnych. Bohuzel vetsina lidi dava prednost tomu druhemu, ale je to jen o osobnich preferencich.

236149

15.1.2011 21:14

RE: Par veci k zamysleni

Radim Lhoták rlhotak (zavináč) zvedavec (tečka) info 83.?.?.?

Reakce na 236149

Mám obavu, že většina lidí nutně musí dát dnes přednost jen pár věcím z těch nekvalitních. Ty kvalitní jsou tak předražené, že si je prostě nemohou dovolit. Dříve si lidé většinou mohli dovolit zase jen pár věcí, zato těch kvalitních. S těmi vývařovnami pro chudé asi máte pravdu, jenomže kde jsou takové vývařovny dnes? Snad nemáte na mysli supermarkety? Potom 80% populace je dnes chudina. To nemá historickou obdobu. Například průměrná spotřeba masa na hlavu ve středověkém městě byla 1 Kg na den.

236152

16.1.2011 2:19

RE: Par veci k zamysleni

Gilhad 84.?.?.?

Reakce na 236152

No, kdyz vidim, jak se ze supermarketu vali ty davy ovesene precpanyma taskama, tak se mi nejak nezda, ze by ti lide brali jen nutne veci a ze by ta kvanta zrovna zlevnenych/akcnich aususu brali jako nakup do zasoby, kterou budou cerpat dlouho ... kolikrat od nekoho slysim, ze si "proste nemuze dovolit" koupit tak drahou vec jako ja, ale pritom vidim, ze v souctu utraci vic on. Ale to je vazne jeho vyber, jestli bude mit par kvalitnich veci, nebo kopu nekvalitnich ale lacinych.

Jestli si da pet piv, krabku cigaret a blaf, protoze je vsechno drahe a pak se dorazi par hambacema a bagetou protoze se toho blafu nenajedl, nebo si da jeden poradny i kdyz drazsi obed, naji se lepe, zdraveji a jeste usetri.

Nerikam, ze nejsou lide, kteri maji tak malo, ze s tim nic nadelat nemuzou, ale co vidim "bezne chude", tak je to vec jejich volby, ze maji plno lacinych kramu co nic nevydrzi a za nic nestoji, ale jsou ve sleve "no a nekup to za tu cenu", misto solidniho vybaveni. Kvalitni vec kterou by chteli nekoupi, ze je draha, ale nekvalitnich lacinych cetek, ktere az tak moc nechteji ale jsou zlevnene naberou tolik a tolikrat, ze v souctu utrati vic.

236185

17.1.2011 18:16

RE: Par veci k zamysleni

mazz 82.?.?.?

Reakce na 236185

No nechci vám do toho moc kecat, ale argumentujete finančně nevzdělanýma lidma. Dnes již málokdo uvažuje tak, že většinou méně je více(kvalita a né kvantita). Kdo za to může? Já tvrdím že systém, to on udělal z lidí fin. negramoty. Kdo a proč to tak chtěl??? [zmaten]

K tomu pivu, cig. atd., pokud je člověk takto na dně, tak už asi ani neuvažuje nad kvalitní stravou...

236256

19.1.2011 16:47

RE: Par veci k zamysleni

Gilhad 84.?.?.?

Reakce na 236256

Myslim ze mluvime o tomtez - ja rikam, ze lide jsou hloupi a radsi utraceji hodne za hodne lacinych veci nez by koupili min, ale kvalitnich veci, vy rikate, ze ze system z lidi udelal hlupaky, co radsi utraceji vic za lacine veci, nez by si doprali kvalitu. V tom mezi nami neni sporu. Ja jen upozornoval, ze kdyby lide nebyli hloupi, tak i s temi penezmi co maji si mohou doprat kvalitnich veci, i kdyz ne v takovem mnozstvi, kolik si kupuji tech lacinych.

Cili ze problem vetsinou neni v nedostatku penez, ale v hlouposti te volby. Ze problem s kvalitnima vecma neni ten, ze by to neslo, ale ze se nechce.

236422

19.1.2011 17:15

RE: Par veci k zamysleni

mazz 82.?.?.?

Reakce na 236422

No vidíte a já usuzuji, že je to problém příjmů, protože pokud chce člověk kvalitu, tak si za ní musí sakra připlatit a to při dnešních cenách a průměrné mzdě je veliký problém. Dle mého, většina občanů ČR (odhad, asi 60%) na kvalitu nemá a proto o ní radši ani nepřemýšlí.

236424

14.1.2011 12:50

RE: Par veci k zamysleni

spasitel7 spasitel7 (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 236009

Pokud zahodíte komunistické recepty a budete se věnovat tomu, jak rozbít světové kartely a monopoly, abychom měli více konkurence na trhu a tím lepší kvalitu a nižší ceny pro spotřebitele, můžete posunout pokrok vpřed a ne vzad jako se svými omšelými komunistickými návody, podvody a propagandou!!

236037

14.1.2011 16:38

RE: Par veci k zamysleni

mazz 82.?.?.?

Reakce na 236037

Už Vás vidím, jak rozbíjíte monopol [smích] Lidé nepotřebují automatizovat např. výrobu potravin? Třeba banda o 10mil. lidech (akcionářů) vlastnící výrobu a distribuci potravin je dle mého ideál [smích]

236048

15.1.2011 16:07

RE: Par veci k zamysleni

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 178.?.?.?

Reakce na 236048

>Už Vás vidím, jak rozbíjíte monopol [smích] Lidé nepotřebují
>automatizovat např. výrobu potravin? Třeba banda o 10mil.
>lidech (akcionářů) vlastnící výrobu a distribuci potravin
>je dle mého ideál [smích]

Pokiaľ je to zväz malovýrobcov tak s tým súhlasím, inak nie.

236116

16.1.2011 9:48

RE: Par veci k zamysleni

mazz 82.?.?.?

Reakce na 236116

Je to svaz občanů jedné země. V konkurenci a penězích vidím velký neřešitelný problém. Vždyť zde na zvědavci se o tom hádají lidé už pěkně dlouho a nic nevyřešili [smích] dokud budou peníze, tak bude i korupce... [cool]

236199

Příspěvků: 97

11.01. 08:36 Michalll  Souhlas
11.01. 15:46 Diotallevi  RE: Souhlas
05.02. 12:01 Kateřina  RE: Souhlas
11.01. 08:57 jjj  Některé alternativní peněžní systémy jsou úspěšné
11.01. 11:01 Alex323  RE: Některé alternativní peněžní systémy jsou úspěšné
11.01. 11:10 ra.ri.ta  RE: Některé alternativní peněžní systémy jsou úspěšné
11.01. 21:02 Mat111  RE: Některé alternativní peněžní systémy jsou úspěšné
11.01. 09:40  Reakcia
11.01. 11:18 Antiseptik  Článek je perfektní, vystihuje situaci přesně ale
11.01. 14:14 matla  RE: Článek je perfektní, vystihuje situaci přesně a výstižne - Ďakujem autorovi, je to na Nobelovu cenu
11.01. 11:24 pakos  Krasna myslenka, ale jak pise jjj u nas neni mozna
13.01. 22:37 Gilhad  RE: Krasna myslenka, ale jak pise jjj u nas neni mozna
14.01. 23:49 hc  RE: Krasna myslenka, ale jak pise jjj u nas neni mozna
11.01. 12:05 Guru  Chyby v článku:
11.01. 19:19  RE: Chyby v článku:
11.01. 12:27 Guru  ad výše
11.01. 15:57 jansmith1984  RE: ad výše
11.01. 18:39 Oracle  RE: ad výše
11.01. 17:05 Kropáč  RE: ad výše
11.01. 18:14 steve  RE: ad výše
11.01. 19:14 Satanist  RE: ad výše
11.01. 20:35 Radim Lhoták  RE: ad výše
11.01. 22:57 Guru  RE: ad výše
12.01. 00:58 Vojta49  RE: ad výše
12.01. 13:27 Guru  RE: ad výše
12.01. 18:01 Lin  RE: ad výše
11.01. 20:49 Magnus Maximus  RE: ad výše
11.01. 13:49 pragmatik  ekonomická reforma
11.01. 16:22  RE: ekonomická reforma
12.01. 16:07 pragmatik  RE: ekonomická reforma
15.01. 22:17 mtk  RE: ekonomická reforma
17.01. 09:34  RE: ekonomická reforma
11.01. 16:41 Kropáč  Mám pro vás ještě jednu lahůdku,
11.01. 20:00 qwe  S čím nesouhlasím.
11.01. 20:34 dirk  souhlas
11.01. 20:51 drfie  Ajéje pan Lhoták zas chytil slinu
11.01. 20:53 drfie  kdo mě nemá ještě dost...
12.01. 00:03 Stepe  RE: kdo mě nemá ještě dost...
12.01. 12:42 Lujza  RE: Ajéje pan Lhoták zas chytil slinu
12.01. 19:22 drfie  RE: Ajéje pan Lhoták zas chytil slinu
11.01. 21:01 smutnyklaun  Je ještě čas ?
12.01. 02:47 Oldis  RE: Je ještě čas ?
11.01. 21:26  Slovni sracka s hrubkou
11.01. 23:32 aristokrat  RE: Slovni sracka s hrubkou
12.01. 10:22 kolokol  RE: Slovni sracka s hrubkou
13.01. 08:29  RE: Slovni sracka s hrubkou
13.01. 19:25 Radim Lhoták  RE: Slovni sracka s hrubkou
13.01. 21:03  RE: Slovni sracka s hrubkou
13.01. 23:38 Radim Lhoták  RE: Slovni sracka s hrubkou
14.01. 07:32  RE: Slovni sracka s hrubkou
15.01. 16:02 Oldis  RE: Slovni sracka s hrubkou
17.01. 05:50  RE: Slovni sracka s hrubkou
11.01. 23:32 Oldis  pricina krize je zcela zrejma
11.01. 23:33 aristokrat  RE: pricina krize je zcela zrejma
12.01. 03:23 Oldis  RE: pricina krize je zcela zrejma
12.01. 06:24 steve  RE: pricina krize je zcela zrejma
12.01. 13:01 Oldis  RE: pricina krize je zcela zrejma
12.01. 14:43 aristokrat  RE: pricina krize je zcela zrejma
13.01. 20:41 Oldis  RE: pricina krize je zcela zrejma
13.01. 20:55 drfie  RE: pricina krize je zcela zrejma
13.01. 20:46 Oldis  RE: pricina krize je zcela zrejma
12.01. 07:30 Hm  Umělá inteligence?
12.01. 10:13 Etheral  no asi autora článku něco trápí.......
12.01. 11:18 Radim Lhoták  RE: no asi autora článku něco trápí.......
12.01. 15:46  teda, to je shrnutí
12.01. 19:39  RE: teda, to je shrnutí
12.01. 20:36 Maut  Jen houšť
12.01. 20:41 Maut  Jen houšť
12.01. 22:05 jansmith1984  RE: Jen houšť
12.01. 22:25 Jork  skutecnost
13.01. 21:42 spasitel7  Komunistické recepty autora nefungují!!
14.01. 07:32 mazz  RE: Komunistické recepty autora nefungují!!
14.01. 08:58  RE: Komunistické recepty autora nefungují!!
14.01. 15:56 mazz  RE: Komunistické recepty autora nefungují!!
14.01. 12:43 spasitel7  RE: Komunistické recepty autora nefungují!!
14.01. 11:39 Radim Lhoták  RE: Komunistické recepty autora nefungují!!
14.01. 12:13 Erwin  RE: Komunistické recepty autora nefungují!!
14.01. 12:26 spasitel7  RE: Komunistické recepty autora nefungují!!
14.01. 17:39 mazz  RE: Komunistické recepty autora nefungují!!
14.01. 22:29 spasitel7  RE: Komunistické recepty autora nefungují!!
15.01. 09:30 mazz  RE: Komunistické recepty autora nefungují!!
17.01. 09:49  RE: Komunistické recepty autora nefungují!!
14.01. 00:12 Gilhad  Par veci k zamysleni
14.01. 01:24 Radim Lhoták  RE: Par veci k zamysleni
14.01. 12:33 spasitel7  RE: Par veci k zamysleni
14.01. 17:16 mazz  RE: Par veci k zamysleni
14.01. 18:49 Radim Lhoták  RE: Par veci k zamysleni
15.01. 20:51 Gilhad  RE: Par veci k zamysleni
15.01. 21:14 Radim Lhoták  RE: Par veci k zamysleni
16.01. 02:19 Gilhad  RE: Par veci k zamysleni
17.01. 18:16 mazz  RE: Par veci k zamysleni
19.01. 16:47 Gilhad  RE: Par veci k zamysleni
19.01. 17:15 mazz  RE: Par veci k zamysleni
14.01. 12:50 spasitel7  RE: Par veci k zamysleni
14.01. 16:38 mazz  RE: Par veci k zamysleni
15.01. 16:07 Oracle  RE: Par veci k zamysleni
16.01. 09:48 mazz  RE: Par veci k zamysleni

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

44

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 91 čtenářů částkou 13 252 korun, což je 44 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Babiš na Ukrajině odsoudil ruskou agresi a podpořil územní celistvost Ukrajiny19.11.19 22:52 Česká republika 3

Destiletý syn vdovy ISIS: "My vás zabijeme, vybijeme vás. My vás povraždíme."19.11.19 21:09 Sýrie 11

University and College Union (UCU): Bílí mohou být černí, pokud si to přejí18.11.19 23:27 Británie 3

Texas: Černošksá učitelka surově zbila bílou středoškolačku se speciálními potřebami18.11.19 22:45 USA 3

Bletchley: Gang snědých mladíků brutálně napadl bílou dívku18.11.19 22:28 Británie 0

Pravda a láska se vrhla na Klause jr. s dcerkou17.11.19 20:19 Česká republika 2

Co ČT1 neuvádí: Alternativa pro Švédsko nabízí imigrantům cestu domů17.11.19 18:44 Švédsko 1

Obří ikona Grety shlíží z fasády a přísně rentgenuje duše kolemjdoucích17.11.19 10:59 USA 6

Akademie věd ignorovala Němci zavražděné studenty17.11.19 00:30 Česká republika 2

Zajímavá analýza honu na čarodějnice v USA16.11.19 19:28 USA 1

Ve věci nápisu "Památník věnovaný historicky posledním pracujícím Romům na území ČR" se může Policie ČR přetrhnout...15.11.19 23:54 Česká republika 8

Další vítězství Big Pharma: V Německu schválili zákon o povinném očkování proti spalničkám15.11.19 02:51 Německo 15

17. listopad 198915.11.19 00:34 Česká republika 3

Oni se fakt zbláznili. Po nákupu vrtulníků budeme prodávat státní hmotné rezervy12.11.19 20:21 Česká republika 4

Islamizácia v priamom prenose: Moslim prvýkrát na čele veľkého nemeckého mesta12.11.19 16:16 Německo 2

Nač potřebujeme 12 vrtulníků za 14,6 miliardy?12.11.19 16:10 Česká republika 1

Skoro polovina obyvatel Bruselu nosí venku prostředek na sebeobranu. Multikulturní výkladní skříň EU v plné nahotě12.11.19 00:25 Nizozemsko 1

Na Slovensku končí Natural 95. Bude jen E10 s vyšším podílem biopaliv11.11.19 01:50 Slovensko 0

Muslimský imigrant prořízl ve Znojmě Markovi Petružálkovi hrdlo. Rodina potřebuje peníze10.11.19 01:33 Česká republika 2

V Libyi straší ruští žoldáci09.11.19 21:24 Libye 4

Měnové kurzy

USD
23,05 Kč
Euro
25,52 Kč
Libra
29,79 Kč
Kanadský dolar
17,32 Kč
Australský dolar
15,66 Kč
Švýcarský frank
23,26 Kč
100 japonských jenů
21,24 Kč
Čínský juan
3,27 Kč
Polský zloty
5,94 Kč
100 maď. forintů
7,65 Kč
Ukrajinská hřivna
0,96 Kč
100 rublů
36,10 Kč
1 unce (31,1g) zlata
33 901,70 Kč
1 unce stříbra
394,37 Kč
Bitcoin
186 702,76 Kč

Poslední aktualizace: 21.11.2019 07:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 7 917