Diskuze k článku

Univerzálne riešenie kríz

Příspěvků 36

9.1.2011 19:19

Klíčem je jít k podstatě.

Rene Bartosek 75.?.?.?

Přirovnám to k pacientovi. Existuje x příčin, které mají nějaké důsledky např. vysoký tlak, ale pro nás bude lepší rakovina. Podaří se identifikovat nádor, výříznout a přežít vedlejší účinky léčby, což často v moderní medícíně je problém. Pokud však neodstraním příčiny vzniku, tak je pouze otázka času, kdy se někde objeví další rakovinné bujení. A nakonec pacient je udolán, není podstané zda léčebynými metodami, rakovinou nebo kombinací obojího.

Náš problém je neslučitelnost exepanzívně nastaveného systému s konečnou dlouhodobě využitelnou kapacitou této planety, a z něho se odvíjí jednotlivé důsledky zmiňované v článku zasahující jakoukoliv oblast lidské činosti. Primárně je toto nastavení dáno finačním systémem nekryté měny, což na kapacitu prostředí přímo nemá vliv, ale...

Teoreticky by šlo i nekrytou měnu postavit neexpanzívně, za předpokladu, že dohled nad emitací měny neměli lidé, ale přinejmenším nezkorumpovatelní svatí. To jde řešit, krytou měnou, kterou ani hajzlík hrubého ražení nemůže dlouhodbě manipulovat. Pokud totiž vybílíte někomu vysoko postavenému majetek a nemůžete jako protihodnotu nabídnout potištěný papír akceptovaný většinou jako peníze, pak to má velmi neblahý vliv na zdraví a délku života v tomto slzavém údolí.

Primární problém je způsob fungování peněz na principu fraktalních rezerv, což je na druhou stranu možné taky pouze u nekrytých peněz. Existují tedy dva silné principielní důvody proti nekryté měně z hlediska dlouhodobé stability!! A člověku z lidu, pokud vyložíte jak to funguje je zřejmé, že toto funguje pouze dokud realita připouští dočasně možnosti expanze. Není možnost expanze, pak celý fiannční systém se dostane do problému, a tyto problémy se ve formě propojených komplexních krizí projevuje v různých sférách lidské činosti.

Velké celky nejsou příčinou. I dříve existovala impéria, jestliže stala na pevném základě vydržela stovky let, jestli neměla fundamnet rozpadla se většinou se smrtí imperátora nebo i dříve. Stabilita nefunguje na přání tvůrců nějakého projektu, ale na schopnosti těch, co vytváří nějakou strukturu být ve vysokém souladu s realným děním. Málo třecích ploch, se transformuje v robustní životaschopný systém.

235776

9.1.2011 19:49

RE: Klíčem je jít k podstatě.

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 235776

Pravda jsou jedinci, kterí si myslí, že odstraní třecí plochy a změní hromadně lidí. Vždy se těmto jedincům v rámci dějin civilizace podařilo velmi rychle zvýšit tření nad neúměrnou mez a vždy došlo k jistým systémovým změnám fundamentálního charakteru. Lidská blbost chamtivost a jiné motivační faktory nemoci zváne světovláda, přesněji řečeno jde o pokus nastolit globálně diktaturu, osvícenou jak jinak? Tak lidé s touto motivací se vždy bude utěšovat, že se poučila z minulých chyb a teď to určitě klapne.

Možná by se měli položit otázku : Jak obtížně je pro cílevědomého člověka s vysokou morální motivací a železnou vůlí změnit sebe sama? Jako většina lidí nedisponuju vlastnostmi v maximě potencionálně dostupné člověku, ale pracuju na tom abych se zásadně změnil, a jde to hodně hodně z tuha. Představa, že bych měnil někoho jiného? Přijde mi to jako v tom vtipu o zlaté rybce, která se zeptá. Hmm, co jsi vlastně chtěl v tom předchozím přání, co nešlo splnit? [velký smích] [mrknutí jedním okem]

235777

9.1.2011 20:59

Jak obtížně je pro cílevědomého člověka s vysokou morální motivací a železnou vůlí změnit sebe sama?

in-ocean 212.?.?.?

Reakce na 235777

Rene, neni lepsi otazku polozit do roviny: Jsme schopni najit samy sebe, ktere se skryva pod tihou toho, co vytvorila nase mysl/ego a co si o sobe myslime, ze jsme? Gnothi Seauton. [smích]

235779

9.1.2011 21:10

RE: Jak obtížně je pro cílevědomého člověka s vysokou morální motivací a železnou vůlí změnit sebe sama?

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 235779

Pravda jít k podstatě. Na druhou stranu, není nutné změnit ego, než se před námi otevře hlubší pohled?

235780

10.1.2011 13:41

RE: Jak obtížně je pro cílevědomého člověka s vysokou morální motivací a železnou vůlí změnit sebe sama?

in-ocean 88.?.?.?

Reakce na 235780

Souhlasim. Jen bych to postavil do roviny, ze ego vznika mysli a identifikovanim se s mysli. Nejspise nejlepsi by bylo se umet oddelit od mysly/ega. Ego pak zmizi, neni treba ho menit. Proste Byt a mit mysl. A tu pouze pouzivat ve vztahu k celkovemu byti (vsemu zivemu, prirode - neboli k bohu(nejak ta krasa musi byt pojmenovana)). [smích]

235797

9.1.2011 21:40

Co nám v dětských létech zatajili

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Položme si otázku. Co je nejdůležitější pro naši budoucnost? Co ji nejvíce ze všeho ovlivní? Moudrý člověk pravděpodobně odpoví: Budoucnost závisí na schopnostech a vzdělání dnešních dětí. A to více, než na čemkoli jiném. Má pravdu? Myslím, že má.

Na chvíli se posuňme o generaci zpět. Do doby, kdy my jsme byli ty "dnešní děti". A položme si druhou otázku. Co očekávali naši rodiče od své budoucnosti? Splňuje dnešní realita jejich tehdejší přání? Jestliže ano, je vše v pořádku. Pakliže ne, leží bezpochyby značný díl viny na nás, jejich tehdejších dětech. Naše vzdělání a schopnosti zřejmě nestačily k tomu, abychom naplnili jejich vize.

Jinou otázkou je, zda nám v době přípravy na dospělost někdo náležitě vysvětlil, jak moc na nás záleží? Za sebe si tím vůbec nejsem jist. A jestliže ano, pak bez náležitého důrazu. V podstatě nám tak strašně důležitou věc zatajili.

Proč o tom mluvím? Protože autor článku hledá všemožné příčiny současné krize. A tu hlavní opomněl. Nás samotné. A také nezmínil to nejdůležitější pro její řešení, pro budoucnost. Děti.

A tak si kladu poslední otázku. Nedopouštíme se stejné chyby, jako naši rodiče? Vědí dnešní děti o své úloze pro budoucnost? Vysvětlil jim někdo naléhavost jejich poslání? Obávám se, že autor ne. Jinak by tak důležitou věc ve svém článku zmínil.

235781

10.1.2011 7:44

RE: Co nám v dětských létech zatajili

MoUdrostrak 90.?.?.?

Reakce na 235781

Vojto, nas Velky pravicujici cviciteli, opet s Vami nemohu souhlasit: Dnes pri assesmentu na manazerske pozice neni problem najit jedince s odpovidajicim formalnim vzdelanim nebo praxi. A tedy vzdelanosti. Nejvetsim problemem je dneska empatie /EQ/. Specialistu existuje tolik, ze je lze prehazovat lzici bagru. Ale najit jedince, kteri dokazi motivovat, ridit, jsou visionari a navic nejsou oportunisticky flexibilni, abys jehlou pohledal.

Nikdo z diktatoru nebyl negramot nebo hlupak. Vetsina dnesnich pravicujich zlocincu v bilych limeccich ma skvele formalni skoly, vystupovani a vysokou inteligenci. Presto nici vedome zivotni prostredi, vykoristuji ostatni /viz. pan Bakala a "jeho" 40.000 najemniku/ a davastuji budoucnost svoji i svych deti. A potupne "musi" stehovat sve rodiny do svycarskych exilu, nakolik jsou si sveho zlocinneho jednani vedomi. Ohybaji korupcne rozhodnuti Nejvyssich soudu, instaluji si nove politicke strany, vyssavaji, na co narazi.

A to z jednoho jedineho prosteho duvodu: Vsechny generace, ktere predchazely, byly presvedceny, ze investici do svych deti a jejich vzdelani posunou sebe i budoucnost "nekam dopredu". My jsme prvni generaci, ktera nemuze neco podobneho odpovedne prohlasit. Vime, ze jsme na zenitu, maximalne vyuzivame zdroje okolo sebe az to praska ve svech. Dusime se ve vlastnich zplodinach a velkou cast energie potrebujeme k jejich likvidaci. Proto je velice tezke vest deti k moralce, empatii a verohodnosti. Kazdym nasim dennim krokem, zapnutim vypinace, nastartovanim auta, pracky, klimacky, otevrenim uzaveru detergentu si lzeme do vlastnich kapes. A deti to vidi, jsou schopne vyhodnotit. A aby se nezblaznily nebo neufetovaly ve velice mladem veku, tak volky nevolky MUSI prebirat nasi hodnotovou skalu, pokrytectvi a krivactvi. A zaroven takto od mala postizene deti jsou i nasi jedinou pojistkou na stari a na budoucnost lidstva... Se vzdelanim to nema naprosto dnes jiz nic spolecneho.

235791

10.1.2011 15:27

RE: Co nám v dětských létech zatajili

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 235791

Naopak já s Vámi souhlasím, pane Moudrostraku. Tedy se dvěma úvodními odstavci Vašeho příspěvku. Všimněte si, že i já jsem na prvním místě uvedl SCHOPNOSTI dnešních dětí. Určitě tedy souhlasím, že je velmi obtížné

> najit jedince, kteri dokazi motivovat, ridit, jsou visionari ...

Ano, takové schopnosti bychom měli u dětí rozvíjet. Spolu s jejich formálním vzděláním.

Vaše přesvědčení, že my jsme první generací lidstva, která se zásadně odlišuje od generací předchozích je nesmysl. Proč? Protože vychází z přesvědčení, že
> jsme na zenitu, maximalne vyuzivame zdroje okolo sebe ... Dusime se ve vlastnich zplodinach ...
Alarmistické prognózy, že už brzo dojde uhlí, se poprvé objevily před stopadesáti léty. Dtto s ropou před sto léty. Dtto s vodou před padesáti léty. Nyní je moderní tvrdit, že kdyby každý Číňan chtěl auto, nestačí na to světové zásoby železa. Alarmistu nenapadne, že auta budoucnosti by mohla být i z nějakého jiného materiálu. A nejspíš také budou.

Klíčem ke všem ostatním zdrojům je energie. Např. kubík odsolené mořské vody přijde na 0,5 USD. Je-li osmotická odsolovna poháněna přímo jadernou elektrárnou.

Celkový zářivý výkon Slunce činí asi 3,8 x 10na26 watů. Cca jedna dvoumiliardtina z toho dopadne na Zemi. Odrazem od atmosféry, oceánů a ledovců (albedo) se asi 35% z této energie vrátí zpět do kosmu. Zbytek více než 10.000 krát převyšuje současnou spotřebu energie lidstva. [velký smích]

Takže na zenitu budeme pane Moudrostraku až ve chvíli, kdy budeme schopni využít nejen všechnu energii, která dopadá na povrch Země, ale úplně všechnu zářivou energii Slunce. A to určitě tak brzo nebude. Takže žádný strach, naše děti nejsou o nic víc "postižené", než jsme jako děti byli my. A budoucnost patří jim. [smích]

235801

10.1.2011 17:16

RE: Co nám v dětských létech zatajili

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 235801

Solární energie je značně rozptýlená, to příliš nejde ruku v ruce se snahou o globalní centralizaci nemluvě o termodynamických zákonech. V přírodě dochází ke koncentruce v sekundarních procesech typu bouří, takže netvrdím, že by tam nebyla cesta k udržitelné energii pro civilizaci, ale nutně to bude vyžadovat decentralizovaný přístup a technologicky zvládnout rozumnou míru koncentrace. Kdo by zkoušel kromě zelených mozků vycoucnout energii z hurikánu, že ano? I kdyby to uměl, tak co by s tím dělal, ono rychle neničivě šoupnout někam hromadu zkoncentrované energie není jenom tak. Mimo jiné solární energie, znamená větší nezávislost jedince a komunit. A všimnul jsem si, že reralné objevy se nám začínají mnozit jako houby po dešti. Možná to bude tou IT, ať jsem in. [velký smích] I když já ji nějaký pátek ke sběru informací používám.

235808

10.1.2011 17:20

RE: Co nám v dětských létech zatajili

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 178.?.?.?

Reakce na 235801

Pokiaľ ide o energiu, máte pravdu, je toho dostatok, doslova v ňom topíme, len získať k nemu prístup vyžaduje extra prácu mozgových závitov.

>
>Klíčem ke všem ostatním zdrojům je energie. Např. kubík
>odsolené mořské vody přijde na 0,5 USD. Je-li osmotická
>odsolovna poháněna přímo jadernou elektrárnou.

S štepnými reaktormi by som nežongloval, je to v konečnom dôsledku špinavá a nebezpečná technológia. Snáď máte dostatok vedomostí a súdnosti aby ste prišli na to prečo to tvrdím.

>> jsme na zenitu, maximalne vyuzivame zdroje okolo sebe ...
>Dusime se ve vlastnich zplodinach ...

>Alarmistické prognózy, že už brzo dojde uhlí, se poprvé
>objevily před stopadesáti léty. Dtto s ropou před sto léty.
>Dtto s vodou před padesáti léty. Nyní je moderní tvrdit, že
>kdyby každý Číňan chtěl auto, nestačí na to světové
>zásoby železa. Alarmistu nenapadne, že auta budoucnosti by
>mohla být i z nějakého jiného materiálu. A nejspíš také
>budou.


Každý Číňan nemôže mať auto, lebo potom doprava Číny skolabuje a to totálne. Čo sa týka alarmistických prognóz s vodou je to pravda, no nie je to jeho množstvo ale jeho čistota.
Polutanty typu:
PAU - polycyklické aromatické uhľovodíky
PCDD - polychlórované dibenzo-p-dioxíny
PCB – polychlórované bifenyly + PCT – polychlórované terfenyly
HCB – hexachlórbenzén
PCDF-Polychlórované dibenzo-p-furány
PCDD-Polychlórované dibenzo-p-dioxíny
DDT
atď
sú prakticky všade, od tukových vrstiev ľadového medveďa, cez baltického sleďa, pitnú vodu, pôdu, Vaše jedlo až po Vaše telo, a to ešte som nespomenul ovzdušie čo dýchate (v meste).

Na rozdiel od Vás ja viem o čom rozprávam lebo z toho budem mať skúšku, totiž ja študujem environmentálnu analýzu. [cool]

235809

10.1.2011 17:37

RE: Co nám v dětských létech zatajili

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 235809

To s tou zkouškou při vší úctě mi nepřijde jako rozumný argument. Myslím, že pan Vojta má pravděpodbně něco napsané před i za jménem. Já kupříkladu jsem postižen pouze středoškolským vzděláním. [velký smích]

Ale POP to je zajímavé téma. Nejde teď o komerční proud muziky, ale o velmi z biologického hlediska stálé látky, které produkuje ve velkém množství naše civilizace. Problém je, že dvakrát zdraví tyhle POP neprospívají. Poněvadž 7 ze zatím 12 těhle sraček ( seznam se má rozšiřovat )jsou pesticidy, není zas tak těžké dohadnout jak vypadá jednoduchá nerovnice. Na jedné straně vysoká produkce a na straně druhé vysoká trvanlivost, pokud to je obsaženo ve vodě a potravinách, nezapomínejme, že se jedná o pesticidy, pak to má své důsledky.

Koneckonců normy Kodex Alimentarius ke zdravé výživě mluví vice než jasně. Nejdéle je používané DDT. Čistě pro inspiraci, když studujete? Jaká bude závislost koncentrace jednotlivých sraček ze seznamu POP na základě délky jejich používání? Selský rozum sice má svou teorii, ale nejde o empiricky vědecky doložený fakt. [mrknutí jedním okem]

235812

10.1.2011 19:27

RE: Co nám v dětských létech zatajili

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 178.?.?.?

Reakce na 235812

>To s tou zkouškou při vší úctě mi nepřijde jako rozumný
>argument. Myslím, že pan Vojta má pravděpodbně něco
>napsané před i za jménem. Já kupříkladu jsem postižen
>pouze středoškolským vzděláním. [velký smích]

>
>Koneckonců normy Kodex Alimentarius ke zdravé výživě mluví
>vice než jasně. Nejdéle je používané DDT. Čistě pro
>inspiraci, když studujete? Jaká bude závislost koncentrace
>jednotlivých sraček ze seznamu POP na základě délky jejich
>používání? Selský rozum sice má svou teorii, ale nejde o
>empiricky vědecky doložený fakt. [mrknutí jedním okem]

Ani som to nechcel použiť ako rozumný argument, len aby nezačal tárať že neviem o čom hovorím. [vyplazený jazyk]

Otázka za otázku, asi koľko rokov sa komerčne používajú halogénderiváty, 50-60 rokov?
PCDD a PCDF sa nikdy nevyrábali, predsa vyskytujú, vznikajú pri spaľovaní PVC a ostatných chlórovaných derivátov, na likvidáciu halogénderivátov treba použiť vysoko teplotné spaľovne, ktoré sú drahé.
DDT som použil ako príklad, ale je toho ešte viac sú tu herbicídy, pesticídy je toho aj na 2 príspevky.

Netreba tu rýpať, nepodplatný enviromentalista vie svoje. [cool]
Keby zdravý/selský rozum ako predmet na školách, mnoho akože vedcov by prepadol i tak že má pritom kopu titulov. [vyplazený jazyk]
Že pán Vojta? [velký smích]

235816

11.1.2011 0:30

RE: Co nám v dětských létech zatajili

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 235816

Máte pravdu, pane Bartošku. Hustota solární energie na Zemi je nízká. Konverovat ji na elektřinu je při současné účinnosti fotovoltaiky je nesmysl. Lidstvo však potřebuje energii i ve formě potravin. Což třeba využít miliony hektarů oceánů k hydroponii? Hydroponicky lze vypěstovat v podstatě vše. A nemusí to být na hladině. Z hlediska stability prostředí budou výhodnější velkofarmy, umístěné mělce pod hladinou tropických oceánů. A může nás tu klidně žít 15 miliard.

Elektřinu by bylo daleko výhodnější získávat z velkoplošných fotovoltaických panelů v kosmu. A dopravovat ji na Zem prostřednictvím koncentrovaného mikrovlného paprsku. Tato technologie je známa. Jakmile vystoupí ceny energií nad určitou hranici, dočkáme se realizace. Soudím, že prvních aplikací se dožijeme.

Mimochodem, jak účinkuje čaj? Nebo se Vám dočasně ulevilo a tak jste to nechal "na pak"?

V otázce POPs máte pane Oracle také pravdu. Jde o látky, jejichž dlouhodobé účinky na živé organismy nejsou dostatečně známy. Není v silách nikoho, zabránit babičce z Šumavy či obyvatelce slumu u Bogoty, aby si přitápěly plastovými odpadky. Ani uhasit dlouhodobě hořící skládky v chudých zemích. Ani zabránit, aby majitel malé spalovny nenacpal v noci do kotle hromadu PVC. Bohužel. A tak můžeme jen teoretizovat o tom, co působí tak markantní pokles plodnosti současných mladých mužů. Může to být i některé z těch perzistentních organických „svinstev“.

Nezbývá, než produkci POPs potírat. A vlivy stávajících koncentrací chápat jako evoluční tlak prostředí. Podobné tlaky způsobily, že 98% dosud žijících organismů vymřelo. A co my, lidé? Z pohledu trvalého růstu dožitého věku i z neklesající porodnosti některých etnik bych soudil, že ten tlak nebude tak tragický.

Přeji šťastnou ruku a chladný rozum při zkoušce. [smích]

235826

11.1.2011 3:27

RE: Co nám v dětských létech zatajili

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 235826

Otrnulo mi a čaj jsem trestuhodně zazdil, ale... napsal jsem si to na kus papíru, které by moje záda potřebovali denně. Cvičím teda hodně často, soustavnost a rutina v některých věcech mi dělá stále problémy, ale snažím se to změnit. [smích] [mrknutí jedním okem]

235829

10.1.2011 17:35

RE: Co nám v dětských létech zatajili

MoUdrostrak 90.?.?.?

Reakce na 235801

Vazeny Vojto, nas pravicujici Velky Cviciteli, pokud by vsechno, co zde deklarujete bylo pravdou, tak by Cinska lidova republika, vedena uspesne Komunistickou stranou Ciny jako nejvetsi veritel celeho Zapadniho svete, nemusela resit dopravu kolektivisticky. A zatim co stavi rychlostni zeleznice, navysuje kapacitu letist, tak zaroven prudce zacina regulovat individualni drzbu automobilu. Neni to tedy problem zdroju, ale odpadu, smogu, prostoru...

Zkusil jste si predstavit, ze by se vetsina Ciny stala Singapurem? V Singapuru /a dnes jiz i v Japonsku/ musite sehnat certifikat o drzbe parkovaciho mista, nezli si smite auto zaregistrovat. To same ceka brzo i Cinany. Jen diky vrozenemu a tisicileti budovanemu kolektivismu jsou (zatim) schopni tahle pnuti zvladnout. A navic jeste maji kam se rozvijet a koho dohanet. Odpad ale bude daleko vetsim rizikem, nezli zdroje. Dnes i v budovach mirneho pasmu se v zime misto topeni chladi. Natolik se za par desitek let zmenilo mikroklima uvnitr budov = diky PC a IT a dalsi elektronice a moderni elektrotechnice, ktera produkuje teplo. Teplo na sebe vaze smog a ozon. Smog a ozon jsou nejvetsim podhoubim astmatu, alergii a dalsich modernich onemocneni.

A my mame soucasne vychovavat deti, aby setrili energiema - a soucasne jiz odmala je na nich musime ucit byt zavislymi? A oni nas kazdodenne vidi s nimi hyrit? Muzeme spoutat dle Vasich vizi zdroje, ale premenit jejich tepelne ucinky na pozitivni dopady je z dnesniho pohledu doopravdy velika fikce.

Nevyresili ji ani v NY nebo Californii behem nejvetsich udobi konjunktur, neumi ji resit HongKong, Singapur, Shanghai, Peking, Moskva a dalsi dnesni centra prosperity a husteho osidleni. Diky tomu ma sever EUropy, ktery je velice enviromentalne orientovany, staly priliv high-tech specialistu a vedcu z jinych oboru, kteri meni "sklenena pekla" a danove raje za jistotu socialniho statu s relativne snesitelnym enviromentem. A take co nejdele trvale udrzitelnym pro svoje deti. Je to vedle kriminality a rovneho pristupu ke vzdelani, jeden z hlavnich duvodu, proc zle socialni staty, s vysokym zdanenim a obrovskym socialistickym prerozdelovani porazeji v konkurenceschopnosti "sklenena nizkodanova pekla a "raje"". Ale cely svet by se na zemekouli s hustotou zalidneni a urbanismem jako je ve Skandinavii nevesel. Takze limity jsou jasne dane...

235811

11.1.2011 1:09

RE: Co nám v dětských létech zatajili

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 235811

Problém individuální dopravy v Číně bych neřešil, pane Moudrostraku. Ať budeme "věštit" sebelépe, budoucí realita stejně půjde svou cestou. Třeba právě vylehčení konstrukce dopravního prostředku, vyvolané potřebou nahradit kovy, spojené s nedostatkem pozemních komunikací způsobí, že právě v Číně začne éra individuální dopravy vzduchem. Zpočátku samozřejmě jen pro ty nejbohatší, posléze i pro masy. Cesty pokroku jsou neodhadnutelné.

A odpadní teplo? Kdyby se podařilo zvýšit průměrnou teplotu v mírném pásmu o 2 stupně, vzrostla by dle odborných odhadů zemědělská produkce o 15%. Protože průměrná teplota na Zemi kolísá i bez vlivu člověka, byl tento stav již jednou v Čechách zaznamenán. V průběhu 15. století. Na památku tohoto oteplení nám zůstalo rčení o tom, kterak "za krále Holce byla za groš ovce". Podobný teplotní výkyv je zapamatován i ve jménu Grónska. Dovedete si představit tu krásu, kdyby se Grónsko a celá Sibiř staly úrodným zeleným krajem? Ovšem toho my lidé se svými chabými prostředky určitě nedosáhneme. Tedy alespoň za našich životů ne. Bláboly IPCC o růstu globální teploty jsou jen jejich dobrým obchodním trikem. Ve skutečnosti nebyl za posledních deset let žádný vzrůst globální teploty Země zaznamenán.

Ovšem úplně jsme utekli od tématu. Dokázal byste ve stručnosti naznačit Vy, jak si představujete řešení současné krize? A to takové, které by další cyklickou krizi vyloučilo? Opravdu by mě zajímal Váš názor. Jsem totiž přesvědčen o tom, že když masám "chudých" rozdáte ještě více blahobytu, než mají dnes, důsledkem bude ještě zběsilejší drancování všech pozemských zdrojů. A to je věc, proti níž brojíte. Nebo ne?

235828

11.1.2011 14:55

RE: Co nám v dětských létech zatajili

hc 90.?.?.?

Reakce na 235828

>Cesty pokroku jsou neodhadnutelné.

Cesty pokroku jsou odhadnutelné velmi snadno: pokus -> omyl -> katastrofa.

235848

12.1.2011 9:21

RE: Co nám v dětských létech zatajili

MoUdrostrak 90.?.?.?

Reakce na 235828

Vojto, nas Velky pravicujici Cviciteli, ja o vozy - Vy o koze... Neresil jsem globalni oteplovani. Ale agrumentoval jsem faktem (ne pranim nebo domnenkou), kdy ve velkych koncentracich/hustote obyvatelstva+intenzite dopravy=vznika zdrave neobyvatelne ghetto, ktere produkuje/pritahuje smog+ozon=astma+alergie. A my tenhle coctail zanechavame nasim detem jako potvrzeni "naseho uspechu".

Je to jednoznacny fakt=zkuste "pobyt" par mesicu v NYC, Singapuru, Jakarte, Shanghaii, Moskve...a dalsich centrech "businessu a prosperity". Je to odpovedi na Vase pochybovani, zda jsme "uz na zenitu" a zda uz bude jenom hure.

Dalsi Vase futuristicka utesovani typu +2C = +15% globalni zemedelske produkce jsou takove ucty bez hostinskeho. URCITE by byla vykoupena zatopenim nejurodnejsich a zaroven nejobydlenejsich nizkopolozenych regionu (Holandsko, Banglades, povodi Mekongu...). Nikdo neni schopny predpovedet, zda by zaroven nebyla ovlivnena mira srazek v oblastech, jako je napriklad pravicovane vytunelovana a zbidacela Ceska republika = zda by zde nevznikly misto Vltavy a Labe jen sezonne se rozvodnujici potoky.

A ted odpoved na Vami polozenou otazku: "Dokázal byste ve stručnosti naznačit Vy, jak si představujete řešení současné krize? A to takové, které by další cyklickou krizi vyloučilo? Opravdu by mě zajímal Váš názor. Jsem totiž přesvědčen o tom, že když masám "chudých" rozdáte ještě více blahobytu, než mají dnes, důsledkem bude ještě zběsilejší drancování všech pozemských zdrojů."

Vcera bezen na ceske CT24 http://www.ct24.cz/o-cem-se-mluvi/112184-quo-vadis-planeto-tema-pro-bilancni-debatu-na-ct24/ Uplne nahodou jsem cast odchytil. Pravicujici mediokrate tam navaleli mj. "Nobelistu" Edmunda Phelpse, "šéfa Centra pro kapitalismus a společnost na prestižní Kolumbijské univerzitě". Ten Vasim rozeklanym jazykem "jednoznacne" odznacil jako vinika krize a vseho zleho v Emerice i v EU a zbidacele CR socialni stat. Kontroval mu Prof. Jan Keller, známý český sociolog, environmentalista, politolog, socioekonom, pedagog, vysokoškolský profesor, spisovatel, publicista i závozník v pivovaru tim,

ze tedy asi nechape, za co se dnes Nobelovy ceny prideluji, kdyz v EUrope DNES PROSPERUJI, V KRIZI SE NEZMITAJI a PROSPERUJI "jen prave nejvice socialni staty, s vysokym prerozdelovanim, socialnimi naklady a obrimi danemi" /CELA Skandinavie, Nemecko, Francie.../.

Vsechny ostatni pravicujici staty, vedene NEVIDITELNOU RUKOU TRHU, NIZKYMI DANEMI A LIKVIDACI SOCIALNIHO STATU se dnes zmitaji v dluzich, problemech a stoji pred vybuchem socialniho napeti /Recko, Italie, Spanelsko, Portugalsko, Irsko, UK.../.

Po faktech z ankety Světového ekonomického fóra (WEF) http://image.tn.nova.cz/media/images/750x750/Sep2010/672454.jpg asi uz neni z me strany mnoho co dodat.

............

235884

12.1.2011 9:21

RE: Co nám v dětských létech zatajili

MoUdrostrak 90.?.?.?

Reakce na 235884

................

Chapu, ze Vy, jako kovany pravicujici vzyvatel "Více Klause, více Kožených, méně zlých daní, méně státu a méně přerozdělování" mne napadnete, ze jsem typicky zastydly komunista, ideologista a ziju mimo realitu, kdyz jen pravatizace VSECH zisku a nacionalizace VSECH ztrat prinasi dobro pro vsechny pozemstany.

Ale to uz je udel pravicujicich dogmatiku, kteri vedou svet od jedne krize ke druhe, od jedne velke valky a konfliktu k jeste vetsim ........ a sve deti vodi okolo vil s 6m ohradami, strinami a ochrankami, okolo montoven, skladek, uradu prace, exekutorskych officu a zastavaren do nedelnich spolku Mladych konservativcu, aby jim a sobe zajistil "lepsi pravicujici budoucnosti" [vyplazený jazyk]

235885

9.1.2011 22:50

prapríčina

ppppp 78.?.?.?

Prapríčina problémov nebude samotná veľkosť. Ak pripustíme viac komunít, než jednu, tak nie je pravdepodobné, že by boli rovnaké, a príde k trecím plochám. Indiáni by skončili, ako skončili, Čína by mohla existovať, ako existuje. Ide o to, aké sú ciele, v podstate aký softver s akými cieľmi si nechajú ľudia natiahnuť. A či má ísť o dlhodobé prežitie v rovnováhe s prírodou.

235783

9.1.2011 23:59

Tomáš Baťa ku kríze v roku 1932

xxx888 178.?.?.?

„Příčinou krize je především morální bída. Přelom hospodářské krize? Nevěřím v žádné přelomy samy od sebe. To, čemu jsme si zvykli říkat hospodářská krize, je jiné jméno pro mravní bídu. Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek. V naší zemi je mnoho lidí, kteří se domnívají, že hospodářský úpadek lze sanovat penězi. Hrozím se důsledku tohoto omylu. V postavení, v němž se nacházíme, nepotřebujeme žádných geniálních obratů a kombinací. Potřebujeme mravní stanoviska k lidem, k práci a veřejnému majetku. Nepodporovat bankrotáře, nedělat dluhy, nevyhazovat hodnoty za nic, nevydírat pracující , dělat to, co nás pozvedlo z poválečné bídy, pracovat a šetřit a učinit práci a šetření výnosnější, žádoucnější a čestnější než lenošení a mrhání. Máte pravdu, je třeba překonat krizi důvěry, technickými zásahy, finančními a úvěrovými ji však překonat nelze, důvěra je věc osobní a důvěru lze obnovit jen mravním hlediskem a osobním příkladem.“

235784

10.1.2011 16:58

RE: Tomáš Baťa ku kríze v roku 1932

baki 90.?.?.?

Reakce na 235784

Ale což nevidíme, jaké jsou poměry u nás??? MRAVNÍ BÍDA to je ten správný termín. Ten schodek státního rozpočtu, by ani nebyl, kdyby mravní bídy nebylo. Jen si skutečně sečtěte všechny položky, které byly zpronevěřeny, "vytunelovány", zkrátka a dobře - ukradeny. Budiž. byly ukradeny. Ale nikdo za toto není postihován, když tak v nepatrné míře. A po sečtení těchto položek zjistíme, že kdyby té mravní bídy nebylo, nebylo by ani státního schodku, ani údajné krize. Jakékoli moudré výklady příčin této krize či její řešení nemá smysl.

235806

10.1.2011 22:29

RE: Tomáš Baťa ku kríze v roku 1932

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 216.?.?.?

Reakce na 235806

Vzdycky me udivuji lide, kteri si mysli, ze statni rozpocet nemuze byt schodkovy.Prestante prosim psat o nejake mravni bide a uvedomte si, ze hospodarsky system, kteremu se rika kapitalismus je zalozen na tvoreni dluhu, jehoz zakladnim vystupem je pak statni dluh.Ten umoznuje politikum, aby s lidmi mohli zachazet jako s ovcemi.

235821

11.1.2011 9:03

RE: Tomáš Baťa ku kríze v roku 1932

baki 90.?.?.?

Reakce na 235821

Vážený anonyme. Nikde jsem neuvedl, že státní rozpočet nemůže být schodkový. Může a nemusí. Já jsem jenom upozornil na to, že ztráty státního rozpočtu způsobené korupcí, tunelováním,a pod. se ve své podstatě rovnají schodku státního rozpočtu. Kdyby tomu tak nebylo, pak by byl schodek státního rozpočtu zanedbatelný. Ostatní pak je již Váš výmysl. Tolik na vysvětlenou.

235834

11.1.2011 19:43

RE: Tomáš Baťa ku kríze v roku 1932

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 209.?.?.?

Reakce na 235834

Ale jděte vy brebto, bez státního dluhu by se nedala vyrazit ani jedna nová koruna.Těžko byste pak našel ve společnosti miliardáře nebo milionáře, kteří mají v tomto systému hlavní slovo.
Korupce a tunelování jsou nutné podmínky k tomu, aby současný systém byl udržitelný při životě.Kdo si myslí, že se lze korupce v tomto systému zbavit, je naivní prosťáček.

235862

12.1.2011 16:57

RE: Tomáš Baťa ku kríze v roku 1932

baki 90.?.?.?

Reakce na 235862

Vážený anonyme. Peníze nejsou důsledkem státního dluhu, což je již tisíce let známo. Peníze byly dříve, než nějaké státní peníze vznikly. Peníze jsou důsledkem JAKÉHOKOLI DLUHU. To znamená, že i jakýkoli soukromý úpis je na úrovni peněz. A ten nemá se státními financemi nic společného.
Toto se dočtete i v nejzákladnějších knihách ekonomiky, blíže pak je to rozebráno a vysvětleno v učebnicích ekonomie vysokých škol.
Snaha nás přesvědčit o tom, že máme dluhy, "které jsme nezavinili" a které "musíme" zapaltit ,je cílem našich politiků.

235913

12.1.2011 19:39

RE: Tomáš Baťa ku kríze v roku 1932

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 216.?.?.?

Reakce na 235913

Ale to jste na velkém omylu.Zkuste mi prosím odpovědět, proč se pořád tisknou nové peníze?Děkuji předem.

235920

15.1.2011 10:42

RE: Tomáš Baťa ku kríze v roku 1932

baki 94.?.?.?

Reakce na 235920

Ale to je přeci jednoduché. Protože jsou potřeba. A to nejen na problémy státního dluhu, ale i na soukromé potřeby a zadlužení soukromníků. Při ideálním stavu by mělo být tolik peněz, kolik je "zboží". Je-li zboží více, mluvíme o krizi. Je-li zboží méně, mluvíme o inflaci. Ale to jste se mohl dočíst v základních učebnicích pro ekonomické, či hospodářské školy všech stupňů, jak jsem vás upozorňoval. Nijak to ale nesouvisí se státním dluhem. Co tedy říkáte zemím, které hospodaří s přebytkem???? Nač tam podle Vás jsou potřeba peníze???
Znovu doporučuji si prostudovat základy ekonomie.

236091

10.1.2011 0:41

Kde je to řešení?

DRAKEN 92.?.?.?

Autor ve svém článku posal jen to, co všichni víme. Popisovat neustále dokola stav, který je znám, je, myslám zbytečné.
Daleko prospešnější a užitečnější, by bylo, kdyby byl schopen popsat, jak s tímto stavem naložit.
Přímá demokracie, je určitě dobrá věc, ale musí ji někdo,my, nastolit.
Čekat, že současná sebranka uzná, že je sebranka, zastydí se a odejde na smetiště dějin, je nesmysl. Někdo ji musí vykázat.
Otázka je jak, když všichni budeme hledat chyby u sebe a až se napravíme, tak se napraví vše ostatní. Do té doby totiž, už nebude co napravovat, nebudeme mít ani stát, ani republiku, zkrátka nic.

235785

10.1.2011 22:38

RE: Kde je to řešení?

Fero Kondelčík 87.?.?.?

Reakce na 235785

DRAKEN - výborně! Přesně!
Ja sa budem donekonečna meniť a vstupovať si do svedomia a medzitým mi zoberú dom aj záhradu. Ja mám už naozaj dosť tohto kvákania dookola. Keby som bol sebranka - presnejšie deprivant, o ktorých hovoríš, tak by som na uspanie oviec rozširoval po internete takéto články, ako tento od Orávika.

235822

10.1.2011 3:08

Jak to vidím já?

majdy 89.?.?.?

Milý pane Orávik, velice se mi líbí vaše zamyšlení. Nic lepšího jsem zatím nenapsal a nepřísluší mi hodnotit. S těmi krizemi to vidím stejně, že jejich příčinou jsou různé instituce také. Často je zatím jakási propaganda, takové malé vymývání mozků, a lidé pomalu přestali o svých životech myslet. Ten RUM jste rozebral s rozvahou, ale stále som srdcom s vami [smích] . To, že důvodem je získání moci, profitu, privilegií a seberealizace různých elit na úkor většiny lidí, je stále rozšířenější téma mezi námi. Vámi navrhované řešení, jsem si přidal k desateru. Pokud nebude stát řízen lidmi, nikdy nebude správně fungovat. Majdy

235786

10.1.2011 14:57

Ještě dodatek.

majdy 89.?.?.?

Reakce na 235786

Přečetl jsem si komentáře k článku a shledal jsem, že každý si vzal z jeho obsahu tu svoji pravdu. A v tom je kořen problému, levičák to vidí levicově, pravičák to vidí pravicově, liberál to vidí liberálně, kapitalista to vidí kapitalisticky....Zkusil se někdo podívat na ten problém z lidského hlediska? Naše Ego je dobrý sluha, ale zlý pán....Život by se dal krásně vyjádřit v moudru o dvou vlcích (dobro a zlo), žijících v nás, a jen na nás samotných záleží, kterého z nich živíme. A že děti jsou v dnešní době vychovávány (na rozdíl od manipulace), s tím se nedá shodnout. S láskou M

235799

11.1.2011 11:05

RE: Ještě dodatek.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 235799

Napsal jste hezký příspěvek, na který bych rád navázal.
Touto větou:
>Pokud nebude stát řízen lidmi, nikdy nebude správně fungovat.
jste asi neměl na mysli jakékoli lidi, zejména ne drtivou většinu z těch, co státy dosud řídí.
Vyloučil bych i podobné většině zdejších diskutérů pod článkem, kteří vidí věci i možné nápravy ze svého "specializovaného" pohledu, a zdá se jim, že mají řešení na dosah ruky. Mají sice svoji specializovanou pravdu, ale to nestačí, i když jsou někteří nadupaní vědomostmi jako universitní knihovna. Já bych do té Vaší věty navrhnul přidat adjektívum "moudré". Moudré lidi. Moudrý není totéž co chytrý, či nadupaný vědomostmi.
Jednou z cest k moudrosti je dialog nehluchých lidí dobré vůle, vědomě orientovaný na nalézání společných řešení. Jsme k tomu odsouzeni, a jiná cesta není.
Jak se civilizace "rozvíjí", tak se současně obzory poznání rozšiřují, a není v silách jednotlivce veškeré poznání obsáhnout. Je proto mylné se v prvním sledu zaměřovat na prohlubování vědomostí, leda by šlo o "obor člověčenství" v praktické rovině ve vztahu k ostatním lidem, jiným tvorům a životnímu prostředí. Není potřeba na nic čekat, na žádné "překlopení" (- nebude!), leda v nás samotných, ale pro každého v jinou dobu dozrání. Je možné každý den uskutečňovat malé kroky spolupráce, dohodnuté na principech otevřenosti, rovnosti, a nesobectví.

235839

10.1.2011 11:08

Univerzálne riešenie

Dan zPiesku 147.?.?.?

Zrušenie právnických osôb. Potom je strata jednotlivca priamym ziskom iného jednotlivca a ľudia si to vyriešia sami. V prípade právnických osôsb je možné anonymne okrádať fyzické osoby bez možnossti postihu tých, ktorí z toho majú osoh. V najhoršom prípade zanikne právnická osoba krízu spôsobujúca, ale dlhy zostanú nezaplatené. Pri osobnej zuodpovednosti nakoniec osoba podnikajúca ručí celým svojim majetkom. Pri právnickej osobe len podielom na firme = 100 000 korún, za niliónové dlhy. Pritom z právnickej osoby môžue jej majitelia beztrestne odčerpať násobok kapitálu, ktorý tam vložili. Aj sa zreťazí sled právnických osôb je aj pre štáty nemožné zistiť, kam putujú zisky. Štát môže len sanovať straty aby predišiel ešte väčším stratám z kolapsu. Dočasne. Kolaps príde a príde aj iný štát, kde obyvatelia budú mať ešte horšie postavenie. Čítal som včera knihu Suvorova: Deň M. Stalinov komunizmus bol podľa nej otrockou dikatúrou. Bola však efetívnejšia než Hitlerov národný socializmus. Stalin so zachovaním len 15 % vojnového priemyslu nakoniec porazil Hitlerom vybrakované zdroje celej Európy. Vyhral v ideologickej rovine a preto aj v ekonimickej rovine totálnej vojny. To čo máme v európe dnes je pdľa hesla rozdeľ a panuj. EU je rozdelená toľkými (nielen národnými) kategóriami, že je neakcieschoná voči nadnárodnému kapitálu a prijíma zákony ako výsledok firemného lobingu. Preto nemá budúcnosť ako celok len ako atomizované mafiánske štruktúry. Mafia sa o svoje ciele i ľudí stará najefektívnejšie.

235795

10.1.2011 15:04

Příčina i řešení

Hm 80.?.?.?

V tomto dokumentu je vysvětlena příčina a nastíněno i řešení:

http://dotsub.com/view/8facd416-c3ac-45e1-97a5-ce352b7d59cb

Pro náš vyspělý technologický systém je již dávno možné vyrobit pro jakéhokoli obyvatele planety dostatek jakéhokoli zboží a potravy. Problém je ten, že při dnešním ekonomickém systému je nemožné zajistit jejich potřebnou distribuci. Pokud budou lidé jen hodnocení dle své fyzické práce, které je stále méně potřeba, řešení se nikdy nedočkáme. Nanejvýš nějaké nové pokroucenosti, která lidstvo vždy stojí desítky milionů životů. Řešení je ekonomika postavená na zhodnocení zdrojů, které musí být ve vlastnictví celého lidstva a ne jednotlivců!

235800

12.1.2011 15:13

Zprava z Prava

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Obama chce zavést internetové občanky pro snadnější identifikaci lidí na webu

http://www.novinky.cz/internet-a-pc/222158-obama-chce-zavest-internetove-obcanky-pro-snadnejsi-identifikaci-lidi-na-webu.html

Vyjmuto z textu:
>...není cílem této iniciativy svázat svobodu lidí. „Mluvíme o posílení on-line bezpečnosti a soukromí,“ uvedl ministr obchodu s tím, že nová identifikace by přinesla řadu pozitiv. „Lidé by si s novým systémem nemuseli pamatovat desítky hesel na různé webové služby, ale jednoduše by použili unikátní identifikační systém,“ dodal.
O, jak uslechtile! Pak ze si USA nezaslouzi polibek.

235904

Příspěvků: 36

09.01. 19:19 Rene Bartosek  Klíčem je jít k podstatě.
09.01. 19:49 Rene Bartosek  RE: Klíčem je jít k podstatě.
09.01. 20:59 in-ocean  Jak obtížně je pro cílevědomého člověka s vysokou morální motivací a železnou vůlí změnit sebe sama?
09.01. 21:10 Rene Bartosek  RE: Jak obtížně je pro cílevědomého člověka s vysokou morální motivací a železnou vůlí změnit sebe sama?
10.01. 13:41 in-ocean  RE: Jak obtížně je pro cílevědomého člověka s vysokou morální motivací a železnou vůlí změnit sebe sama?
09.01. 21:40 Vojta49  Co nám v dětských létech zatajili
10.01. 07:44 MoUdrostrak  RE: Co nám v dětských létech zatajili
10.01. 15:27 Vojta49  RE: Co nám v dětských létech zatajili
10.01. 17:16 Rene Bartosek  RE: Co nám v dětských létech zatajili
10.01. 17:20 Oracle  RE: Co nám v dětských létech zatajili
10.01. 17:37 Rene Bartosek  RE: Co nám v dětských létech zatajili
10.01. 19:27 Oracle  RE: Co nám v dětských létech zatajili
11.01. 00:30 Vojta49  RE: Co nám v dětských létech zatajili
11.01. 03:27 Rene Bartosek  RE: Co nám v dětských létech zatajili
10.01. 17:35 MoUdrostrak  RE: Co nám v dětských létech zatajili
11.01. 01:09 Vojta49  RE: Co nám v dětských létech zatajili
11.01. 14:55 hc  RE: Co nám v dětských létech zatajili
12.01. 09:21 MoUdrostrak  RE: Co nám v dětských létech zatajili
12.01. 09:21 MoUdrostrak  RE: Co nám v dětských létech zatajili
09.01. 22:50 ppppp  prapríčina
09.01. 23:59 xxx888  Tomáš Baťa ku kríze v roku 1932
10.01. 16:58 baki  RE: Tomáš Baťa ku kríze v roku 1932
10.01. 22:29  RE: Tomáš Baťa ku kríze v roku 1932
11.01. 09:03 baki  RE: Tomáš Baťa ku kríze v roku 1932
11.01. 19:43  RE: Tomáš Baťa ku kríze v roku 1932
12.01. 16:57 baki  RE: Tomáš Baťa ku kríze v roku 1932
12.01. 19:39  RE: Tomáš Baťa ku kríze v roku 1932
15.01. 10:42 baki  RE: Tomáš Baťa ku kríze v roku 1932
10.01. 00:41 DRAKEN  Kde je to řešení?
10.01. 22:38 Fero Kondelčík  RE: Kde je to řešení?
10.01. 03:08 majdy  Jak to vidím já?
10.01. 14:57 majdy  Ještě dodatek.
11.01. 11:05  RE: Ještě dodatek.
10.01. 11:08 Dan zPiesku  Univerzálne riešenie
10.01. 15:04 Hm  Příčina i řešení
12.01. 15:13  Zprava z Prava

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

44

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 91 čtenářů částkou 13 252 korun, což je 44 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Němci chtějí odstranit Babiše přes Milion chvilek, protože překáží zrušení Benešových dekretů20.11.19 23:29 Česká republika 20

Babiš na Ukrajině odsoudil ruskou agresi a podpořil územní celistvost Ukrajiny19.11.19 22:52 Česká republika 3

Destiletý syn vdovy ISIS: "My vás zabijeme, vybijeme vás. My vás povraždíme."19.11.19 21:09 Sýrie 12

University and College Union (UCU): Bílí mohou být černí, pokud si to přejí18.11.19 23:27 Británie 4

Texas: Černošksá učitelka surově zbila bílou středoškolačku se speciálními potřebami18.11.19 22:45 USA 3

Bletchley: Gang snědých mladíků brutálně napadl bílou dívku18.11.19 22:28 Británie 0

Pravda a láska se vrhla na Klause jr. s dcerkou17.11.19 20:19 Česká republika 3

Co ČT1 neuvádí: Alternativa pro Švédsko nabízí imigrantům cestu domů17.11.19 18:44 Švédsko 1

Obří ikona Grety shlíží z fasády a přísně rentgenuje duše kolemjdoucích17.11.19 10:59 USA 6

Akademie věd ignorovala Němci zavražděné studenty17.11.19 00:30 Česká republika 2

Zajímavá analýza honu na čarodějnice v USA16.11.19 19:28 USA 1

Ve věci nápisu "Památník věnovaný historicky posledním pracujícím Romům na území ČR" se může Policie ČR přetrhnout...15.11.19 23:54 Česká republika 8

Další vítězství Big Pharma: V Německu schválili zákon o povinném očkování proti spalničkám15.11.19 02:51 Německo 15

17. listopad 198915.11.19 00:34 Česká republika 3

Oni se fakt zbláznili. Po nákupu vrtulníků budeme prodávat státní hmotné rezervy12.11.19 20:21 Česká republika 4

Islamizácia v priamom prenose: Moslim prvýkrát na čele veľkého nemeckého mesta12.11.19 16:16 Německo 2

Nač potřebujeme 12 vrtulníků za 14,6 miliardy?12.11.19 16:10 Česká republika 1

Skoro polovina obyvatel Bruselu nosí venku prostředek na sebeobranu. Multikulturní výkladní skříň EU v plné nahotě12.11.19 00:25 Nizozemsko 1

Na Slovensku končí Natural 95. Bude jen E10 s vyšším podílem biopaliv11.11.19 01:50 Slovensko 0

Muslimský imigrant prořízl ve Znojmě Markovi Petružálkovi hrdlo. Rodina potřebuje peníze10.11.19 01:33 Česká republika 2

Měnové kurzy

USD
23,07 Kč
Euro
25,53 Kč
Libra
29,80 Kč
Kanadský dolar
17,37 Kč
Australský dolar
15,66 Kč
Švýcarský frank
23,22 Kč
100 japonských jenů
21,24 Kč
Čínský juan
3,28 Kč
Polský zloty
5,94 Kč
100 maď. forintů
7,63 Kč
Ukrajinská hřivna
0,95 Kč
100 rublů
36,20 Kč
1 unce (31,1g) zlata
33 808,09 Kč
1 unce stříbra
394,57 Kč
Bitcoin
175 558,50 Kč

Poslední aktualizace: 22.11.2019 07:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 5 110