Diskuze k článku

Pochybnosti o udržitelnosti eura

Příspěvků 37

20.12.2010 6:54

Oprava

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 95.?.?.?

Jen takova malickost. Richard Sulik neni mluvci Slovenskeho parlamentu, ale jeho predseda.

234572

20.12.2010 13:13

Je treba vidiet veci v sirsich suvislostiach

calimero 147.?.?.?

Radicova a jej trpaslici nekopu do eura pre to, ze by nedajboze vedeli co vravia, ale pre to ze im to prikazali z USA, to predovsetkym.

Dalej.... Pomoc zadlzenym clenom EU nie ja ani tak pomoc im, ako hlavne pomoc ich veritelom, co su z vacsej casti prave banky tych akoze bohatych statov na cele s DE.

Takze v zasade si nemci za pomoci svojich danovych poplatnikov a chudobneho ale este nebankrotujuceho zbytku EU chcu zachranit hlavne a predovsetkym svoje banky. Ale ludom sa to samozrejme nesmie takto povedat. Ludom sa povie ze zachranujeme rozhadzovacnikov aby nebol problem tych rozhadzovacnikov hodit cez palubu az sa to uz bude hodit.

Vysldkom toho vsetkeho mozu byt dve veci:

1) Lud sa nasere pride cosi ako revolucia a slovo sukromny bankar bude rovnako sproste, ako za komara velkotovarnik.

2) Bankari si presadia svoje budu ludi este chvilu cicat po starom potom euro totalne zdevalvuju a tak si zaistia ze peniaze nebude mat nik okrem nich a jejich kamosov. Vsetci ostatni budu naveky uvezneni v dlhu.

234578

20.12.2010 16:02

RE: Je treba vidiet veci v sirsich suvislostiach

udo1 udo321123zavinačazet (tečka) sk 46.?.?.?

Reakce na 234578

To ako Calimero myslíte vážne, že podľa Vás "nemecké banky" vlastnia Nemci, "švajčiarske" Švajčiari,..?

Mohli by sme tu pošpekulovať akým spôsobom sú vyvíjané tlaky na "nemeckú" vládu, aby podporovala politiku "záchranných" balíčkov a tlačila do tejto absurdity ostatné krajiny. Každý triezvo uvažujúci Nemec vie, že je to vyslovene proti ich záujmom a ničí to ich imidž. Nie sú idioti. Občania spolkových zemí na tom šialene prerábajú. To len naše tupé "slobodné" médiá sa snažia vytvoriť dojem, že naši západnejší susedia na "záchrane" bánk na daniach, či dividendoch zarobia. Zase raz slepú oddanosť SSchutz&co. fašistickej "elite", alebo ich senilita.

Od určitého stupňa "zasvätenosti" neexistuje rozdiel v cieľoch tzv. "americkej" a "európskej" zahraničnej politiky.
Vzniká otázka: Pre koho Radičová pracuje?
a ešte dôležitejšie: Či vie pre koho pracuje?

Možno sa u nej naozaj prihlásil jej vlastný Človek.
Možno ju čaká aj s Orbánom nie h-istórická, ale kľúčová dejinná úloha.
Ak sa pre túto neľahkú cestu rozhodla, mali by sme jej popriať veľa zdravia a sily a každý podľa svojich schopností pomôcť.
Ak nie,..
Budeme sledovať ďalšie kroky..
Dôverujme, ale preverujme.

Ešte by bolo zaujímavé rozobrať Calimero, čo chápete pod slovom bankár?

234579

20.12.2010 22:12

RE: Je treba vidiet veci v sirsich suvislostiach

Akronym 89.?.?.?

Reakce na 234579

>To ako Calimero myslíte vážne, že podľa Vás "nemecké
>banky" vlastnia Nemci, "švajčiarske" Švajčiari,..?

Samozrejme, poniektorí tušíme, že to asi bude o niečo zložitejšie...Máte nejaký link, alebo poznanie nejakého pavúka vlastníctva,napr. takej DB alebo Credit Suisse ? Alebo ešte lepšie, aký je vlastnícky pavúk, napr. takej SNB alebo ČNB ?
To by veľmi " osvetlilo " súvislosti...


>To len naše tupé "slobodné" médiá sa snažia vytvoriť
>dojem, že naši západnejší susedia na "záchrane" bánk na
>daniach, či dividendoch zarobia. Zase raz slepú oddanosť
>SSchutz&co. fašistickej "elite", alebo ich senilita.

Nemyslím si, že " naše " slobodné média sú tupé...Taký Schutz je inteligentný človek, má ELO vyše 2000 v šachu...( ozaj pýtal som sa Vás v nejakom príspevku, či hrávate šachy ? )a že patrí k tej elite, no veď koho chleba ješ, tak takú pesničku spieva...Tým sa jeho fašizoidných článkov vôbec nechcem zastať.


>Vzniká otázka: Pre koho Radičová pracuje?
>a ešte dôležitejšie: Či vie pre koho pracuje?

Tu sa troška divím, pretože v nejakých príspevkoch ste tvrdil, že už každý politik viem, o čo ide.

Skúsme trochu rekapitulovať vývoj p. Radičovej:

- " dieťa " novembra 1989
- oddaná čechoslovakistka ( asi vtedy ešte nevedela, to čo vedel maestro Čarnogurský z Grand Orientu )
- šéfka Open Society súdruha Sorosa
- politologia na FiF UK (doc. a prof. - asi nikto nevie za čo?)
- ministerka práce...
- neuspešná kandidátka na prezidenta ( ani fiktívny vzťah s Jankom, ktorého oddane tlačila pred TV na vozíčku tomu nepomohol...)
- poslankyňa SDKÚ známa s falošným hlasovaním za kolegyňu
- líderka SDKÚ, po prevalení škandálu s financovaním tejto " kresťanskej " strany ( žeby Fiko dostal info z Kozej ulice? )
- nesvojprávna predsedníčka vlády SR

Takže ? Vy si myslíte, že ona nevie pre koho pracuje ??? Veď ona veľmi dobre vie, odkiaľ prichádzajú pútnici, ktorí jej radili a radia...A vie aj aký pútnik stojí za jej priateľom s. Sorosom ( pochopiteľne , to je len moja domnienka ). Tu predpokladám, že počas jej kariéry ju už zasvätili, aj do vyšších rangov...
Ale to my udo, môžeme asi len o tom tak trošku meditovať...Alebo je možné, že Vy udo, už patríte medzi tých vyššie zasvätených, a potom ...smekám a nechám sa informovať.

>Možno ju čaká aj s Orbánom nie h-istórická, ale kľúčová
>dejinná úloha.
Žeby ? A čo Klaus ? Ja viem, on už len kecá a nemá výkonnu úlohu.
Neviem...Ja tým nalogovaným " kočkám " ala Merkel moc neverím.
I keď, ako marionety, môžu zahrať pánovi režisérovi pekné divadlo. Veď preto si ich asi vybral do tragikomédie. Keď žena vstúpi na dosky, ktoré znamenajú svet, kto vie ako sa to nakoniec skončí...Obyčajne tam býva veľa hádok a rozvodov...


[smích]

234598

21.12.2010 14:19

RE: Je treba vidiet veci v sirsich suvislostiach

udo1 udo321123zavinacazet (tečka) sk 91.?.?.?

Reakce na 234598

akronym:
"pavúk vlastníctva,napr. takej DB alebo Credit Suisse ? Alebo ešte lepšie, aký je vlastnícky pavúk, napr. takej SNB alebo ČNB".

Mená nie sú podstatné. Dôležitý je cieľ a metódy, princíp práce ich periférie z pozície elít. Jedným zo základných princípov bezpečnosti skutočnej "elity" je bezpodmienečné utajenie totožnosti. Sociológia elít, ako odbor, funguje preto z veľkej časti deduktívne. Podľa analýz minulých a dnešnej situácie poznáme ich postoj a postupy a vieme odhadnúť nimi preferované varianty vývoja budúcich udalostí. Tak fungujú "privátne" analyticko-prognostické firmy a tiež prognostické ústavy jednotlivých štátov. Odkazy na knižnice príslušnej litertúry a odborné anlytické práce som tu viac krát uviedol. Ak Vás to Akronym naozaj zaujíma, kliknite na moje meno..

k Schutzovi a jeho inteligencii(chápaniu chodu vecí obecných)..

Myslíte, že je inteligentné pokračovať v tom, čo robí on, keď mu je jasné, čo bude nevyhnutne nasledovať pre neho a pre jeho rodinu a blízkych? Po tisícročia je to stále to isté. Navyše sme tu neraz spomínali objektívnu linearizáciu sociálneho času a jej dôsledky.

Otázne je, či je tak naivný a myslí si, že z toho vyjdu bez následkov, alebo nerozumie ani základným spoločenským procesom.
Rozhodne jeho konanie zrovna nesvedčí o jeho inteligencii.

Radičová..
Písal som:
"Mnoho politikov je už dobre informovaných"

O Radičovej je známe, že fungovala aj vo Vami spomínaných štruktúrach. Tie sú prísne hierarchické hlavne v informovanosti.
V ich pyramíde nekompromisne platí základný algoritmus:
"Mierou svojho chápania pracuješ na seba a mierou nechápania na toho, kto chápe viac".
Ako vysoko postúpila v štruktúre globálneho riadenia?
Úprimne: Neviem.
Či a aké ďalšie zdroje informácii okrem domovskej pyramídy má, je mimo okruhu mojich znalostí. Preto kladiem spomínané otázky.
Možno má nejaký čitateľ detailnejšie a čerstvejšie informácie ako my.

Klaus a Merkel?..

Klausa sme tu rozoberali a Merkelová tiež nemá ľahkú pozíciu.
Jej súkromné názory nehrajú až takú rolu.
Vždy treba mať na pamäti, ako Nemci tradične veľmi exaktne hovoria:
"Die Merkel?..Sie bekleidet ja nur das Amt des Kanzlers, wie auch Schröder, Kohl,.."
a to doslovne.

Majiteľom úradu spolkového kancelára, či premiéra, prezidenta de la republique, je systém. Ten má svojich správcov, alebo sa riadi sám. Ak sa riadi sám, tak ho tiež niekto musel do stavu "samoriadenia" dostať..
To sme tu ale tiež neraz podrobne rozoberali aj s odkazmi na príslušnú odbornú literatúru.

234638

23.12.2010 13:35

RE: Je treba vidiet veci v sirsich suvislostiach

Akronym 89.?.?.?

Reakce na 234638

Jedným zo
>základných princípov bezpečnosti skutočnej "elity" je
>bezpodmienečné utajenie totožnosti. Sociológia elít, ako
>odbor, funguje preto z veľkej časti deduktívne. Podľa analýz
>minulých a dnešnej situácie poznáme ich postoj a postupy a
>vieme odhadnúť nimi preferované varianty vývoja budúcich
>udalostí. Tak fungujú "privátne" analyticko-prognostické
>firmy a tiež prognostické ústavy jednotlivých štátov.
>Odkazy na knižnice príslušnej litertúry a odborné anlytické
>práce som tu viac krát uviedol. Ak Vás to Akronym naozaj
>zaujíma, kliknite na moje meno..

Samozrejme, že ma to zaujíma.Preto sa snažím, aby ste pustili "perie" ( pekný to výraz ).Takže , klikol som na Vaše meno, ale nebol som múdrejší...asi píšete moc zložito, pre pochopenie bežným čelovekom...tu máte mínus...ak neviete vysvetliť svoje ídey, myšlienky,postupy uvažovania, atď. - pre bežný plebs, ťažko čakať zvrátenie vývoja a lepšiu spoločnosť...
Uvedomte si v čom vynikajú politickí lídri, kdekoľvek sa pozriete...Jednoduchosť podania pre bežných ľudí,žiadne traktáty filozoficko - prognostického smerovania ...Takže udo, pokúste sa "znížiť" na úroveň myslenia bežného mužíka...Ak to nedokážete, tak sa len plácate na vysoko filozoficko - abstraktnej úrovni , ktorú chápe ...na Gaussovej krivke je to zrejme ...len tie necelé 2 % vyvolených, ktorým Boh nadelil...

Každý človek vníma seba, okolie, spoločnosť,vývoj,h -istóriu,
situáciu, kde sa nachádza, realitu...atď. úplne rozdielne, ako napr. jeho sused...Každého však zaujíma budúcnosť ( na h- is- tóriu, s prepáčením , sere väčšina, i keď tu sa asi nachádza odpoveď...preto je tak strašne kamuflovaná )...

P. Schutz je jednoznačný prototyp, chápem ho cez jeho fyzickú nevýraznú entitu, duševne patrí k tým chudákom ala prognostici
( vlastne v tom slove som si až teraz všimol, že sú tam zakompovaní gnostici... ).






>V ich pyramíde nekompromisne platí základný algoritmus:
>"Mierou svojho chápania pracuješ na seba a mierou nechápania
>na toho, kto chápe viac".

>Ako vysoko postúpila v štruktúre globálneho riadenia?
>Úprimne: Neviem.
>Či a aké ďalšie zdroje informácii okrem domovskej pyramídy
>má, je mimo okruhu mojich znalostí. Preto kladiem spomínané
>otázky.

>Možno má nejaký čitateľ detailnejšie a čerstvejšie
>informácie ako my.

Chápem udo...medzi hypotézou,teóriou,poznaním, vedomosťami, realitou a pravdou býva obyčajne veľké vákuum...

>Majiteľom úradu spolkového kancelára, či premiéra,
>prezidenta de la republique, je systém. Ten má svojich
>správcov, alebo sa riadi sám. Ak sa riadi sám, tak ho tiež
>niekto musel do stavu "samoriadenia" dostať..

Áno, tiež to tak vnímam...

234772

23.12.2010 17:56

RE: Je treba vidiet veci v sirsich suvislostiach

udo1 udo321123zavinacazet (tečka) sk 91.?.?.?

Reakce na 234772

Nemám momentálne veľa času, no v skratke..
Linky na spomínané knižnice sú viac krát uvedené pod menom udo a udo1. Skúste sa v tom trochu pohrabať.

akronym:
"Chápem udo...medzi hypotézou,teóriou,poznaním, vedomosťami, realitou a pravdou býva obyčajne veľké vákuum..."

k tomu..
Ako sa zvykne hovoriť:
"Nič nie je praktickejšie ako dobrá teória."
Ako chcete bez teórie niečo komplexné udržateľne riadiť?
Riadiť systém, ktorý nepoznáte?
Ak nemáte jeho model?
Ak máte lepší model, teóriu, dajte vedieť.
Je ľahké kritizovať.
Ponúknite alternatívu!

Áno, moje formulácie sú hodne terminologické.
Mali by sme sa možno viac pokúsiť vysvetľovať pomocou príbehov, prirovnaní a symbolov [smích]
mám tendenciu dávať viac takýchto vsuviek, no nejde to zo dňa na deň.. pracovať priamo s podvedomím..

Celé je to veľmi jednoduché a mnou používaný terminologický aparát sa používa už nejaký čas aj na základných školách. Umožňuje ľahkú interdisciplinárnu komunikáciu. Je zameraný na všestranný rozvoj osobnosti v zmysle tvorenia.

Posledné storočia používaný "klasický" terminologický aparát je postavený na báze spomínanej biblickej koncepcie.

Mnou používaný je trochu novší.

akronym:
"Každý človek vníma seba, okolie, spoločnosť,vývoj,h -istóriu,
situáciu, kde sa nachádza, realitu...atď. úplne rozdielne, ako napr. jeho sused.."


Vnímanie závisí od miery chápania chodu sveta a spoločnosti a jeho zákonitostí a typu psychiky človeka, jeho osobného názoru na dôsledky vyplývajúce z tohto chápania. Ako naloží s týmito vedomosťami-či egocentricky, alebo pre obecné blaho a rozvoj. To sme tu tiež neraz podrobne rozoberali. Podstata ľudskej psychiky je však u každého rovnaká.

234784

23.12.2010 18:40

RE: Je treba vidiet veci v sirsich suvislostiach

Akronym 89.?.?.?

Reakce na 234784

Zdravím udo,

troška som sa aj prehrabal, moc filozoficko - teoreticke pre mňa...
Veď viete, keď nevychádza oné ..., tak bude treba zrejmý zásah do korekcie systému. Keď to vychádza, tak treba systém moderovať a korelovať ho s novými premennými...atď.Nič, čo by bolo možné postaviť ako onô a oprieť sa o to...
Chápem a súhlasím, že kritizovať je to najľahšie, čo človek dokáže...Napriek tomu, pokúste sa Vašu teóriu priblížiť aj jednoduchým ľuďom...trebárs aj na príkladoch z reality...akcia...a reakcia systému ( aby to pochopili, bude asi treba použiť reálie z dôb súčasných...)
[smích]
Viete, mnohým biblická koncepcia hovorí ďaleko menej, ako antikoncepcia... [velký smích]

Podľa mňa, rukolapné a jasné vysvetlenie " cesty " človeka je najlepšou cestou oslobodenia jeho " uväznenej duše ".
Ak budem mať viacej času ,ponúknem aj trošku iný ,alternatívny model náhľadu na dianie na tomto svete.Bude určite značne subjektívny, ale určite jasnejšie zrozumiteľný...

Prajem Vám a všetkým zvědavcom krásne prežitie sviatkov, veľa zdravia, šťastia a porozumenia s inými dušičkami na tomto svete.

234785

25.12.2010 15:44

RE: Je treba vidiet veci v sirsich suvislostiach

udo1 udo321123zavinacazet (tečka) sk 91.?.?.?

Reakce na 234785

Tá teória nie je moja a nestotožňujem sa so všetkým, čo obsahuje. Je to ale podľa mojich skúseností najobsiahlejší a najlepší dokument tohto druhu s akým som sa stretol.

Spomínaná teória, lepšie povedané tzv. Koncepcia všeobecnej bezpečnosti ako alternatíva tzv. Biblickej koncepcii bola vyvíjaná od roku 1987 a v hrubých črtách dokončená na prelome rokov 1991-1992. Vznikla zo spoločenských potrieb a bola vypracovaná autorským kolektívom, skupinou zo zástupcami katedier jednotlivých prírodovedne, technicky a humanitne zameraných fakúlt dvoch hlavných univerzít.

Momentálne je na mnohých školách súčasťou sylabov. Nie len vo vyššom školstve, ale aj na stredných a základných školách. Prvé pilotné projekty a aplikačné štúdie do školstva prebehli v 90.rokoch. Samozrejme sa stále aktualizujú a prepracovávajú.

Neviem o tom, že by sa niečo podobné zatiaľ vo väčšom merítku zavádzalo aj u nás, aj keď som sa viac krát stretol s tvrdením, že tieto dokumenty boli preložené do slovenčiny. Ja ich však v preklade nemám. V online univerzitných knižniciach sú, pokiaľ viem, k dispozícii iba v originály a niektoré časti v angličtine a španielčine. Ako som spomínal, linky tu boli viac krát uvedené. Boli oficiálne prednesené aj v roku 2008 na konferencii pod záštitou OSN v Banskej Bystrici, kde vyvolali, mierne povedané, určitý rozruch a zmenu programu zasadania. Naše "slobodné" mienkotvorné média samozrejme zase objektívne ne-informovali. [smích]

Nur Schweigen und Totenstille.. Begräbnisstimmung bei den Mediensöldnern. Man versucht totzuschweigen. Das ist die allgemeine "Progressiv"strategie der "Elite".

U nás bola pred pár rokmi akademickej obci vládou zadaná podobná úloha, aj keď v menšom rozsahu.

Tiež prajem šťastné a veselé a veľa šibačov, ako sa u nás hovorí [smích]

234868

25.12.2010 22:44

RE: Je treba vidiet veci v sirsich suvislostiach

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 234868

Zdravím udo v tieto sviatočné dni,

>Tá teória nie je moja a nestotožňujem sa so všetkým, čo
>obsahuje. Je to ale podľa mojich skúseností najobsiahlejší a
> najlepší dokument tohto druhu s akým som sa stretol.

Rozumiem...poznanie bežného človeka je veľmi plytké ( iný lepší výraz ma nenapadol ), čiže voľne preložené, každý niečo tvrdí, ale hovno vie...
Na tom je založená každá hypotéza a neskoršie , keď je prijatá židovskou obcou stáva sa z nej ...teória. Tá je prezentovaná ako najvyššia pravda vzhľadom na momentálne poznanie...Dostáva sa do učebníc, skrípt, vedeckých kníh, prednášok ...atď.
Čo vlastne chcem tým povedať...
Udo zamyslíte sa nad skutočnosťou, že čokoľvek a kdekoľvek ( i na elitných školách )sa podrobuje určitému preverovaniu...Vieme už pomerne dobre odhadnúť, čo je vyložený klam, čo je polopravda a čo je klam absolútny...Nevieme, resp. nemáme sa o čo oprieť, aby sme mohli povedať, že toto je pravda, tobôž už absolútna pravda...A vôbec už nevieme, kto nám tú pravdu rediguje, kto ju podsúva do TV, učebníc, kníh , rôzného žánru,novín, reálneho života...atď.
"Vaša" teória hovorí, že je to pomaly samoregulované...Ja s tým absolútne nesúhlasím...
Prečo ?
Taký malý príklad z reality...
Kto sa stal zlatým slávikom v SR tento rok ?
Richard Muller...ten narkomanský hnoj, prehnitý zaslúženou psychickou poruchou sa stal ZLATÝM SLÁVIKOM...
Udo veríte tomu, alebo to je len tak zmoderované ( podotýkam, že hlasujú občania ).Je ten človek vôbec spevák ( on vlastne nespieva, len hovorí )? Takže takto asi vyzerá realita ?

Čo si myslíte ? Je ten MUHLER skutočne spevák , alebo Lady GAGA je len hus , alebo Ján Hus je lepšia hus ...Čo nám to prezentujú, resp. sa zamyslíte, prečo nejaké samovražedné hovno, ktoré sa volalo Hemingway dostalo Nobelovú cenu za poviedku Starček a more ( ak ste ju čítal, tak nevyniká takmer ničím...niečo podobné , ako najlepšia herečka v SR za r. 2009...)a tí lepší si utreli hubu...

Myslíte si, že kvázi biblický koncept determinuje ďalší holohoax ???Kto utrpel pri poslednom ? Tí, čo pozabíjali 60 - 80mil. kresťanov v cárskom Rusku, tí čo ovládajú bilióny dolárov v dnešných USA, tí, čo zdrhli z EU ako supermozgi ala Einstein, ktorý mal problémy si zaviazať šnúrky na topánkach a ukončiť strednú školu a jeho obrovský "mozog" sa zmestí za výraz E = mc2...pozrite sa na pravých vedcov, ako vyzerajú ich vzťahy, ktoré sa samozrejme len približujú realite...Pánečku, žiadna ala Schrodingerova rovnica o desiatkach premenných, čo vlastne ten žid Einstein zanechal, za čo dostal Nobelovku ? Žeby za rovnaké hovno ako Obamba alebo MUhler ??? Prečo bola osobná kuchárka meistra Hitlera židovka ?

Čo vy na to udo...aký biblický koncept na to sedí...?

234884

29.12.2010 23:57

RE: Je treba vidiet veci v sirsich suvislostiach

udo1 udo321123zavinacazet (tečka) sk 89.?.?.?

Reakce na 234884

Celkom dobre ste 89..popísali vonkajšie prejavy tzv. Biblickej koncepcie riadenia našej kultúry. Možno však máte pre ňu aj lepší názov. Odborne sa tak nazýva preto, lebo v klasickom západnom umení-divadle, sochárstve, maliarstve, hudbe,.. je podľa rôznych prepočtov zhruba 80% motívov biblických. Preto sa biblia javí ako koncept riadenia kultúry, t.j.našej kolektívnej a individuálnej psychiky, spoločenských stereotypov, nášho podvedomia.
Biblia má inak nádherný hrubý obal, ktorý tvorí viac ako 99% jej obsahu [smích]

Nikto sa nemôže tváriť, že má Pravdu.
Kľúčami od miešačky je metóda priblíženia sa k Pravde.
Každý má v danom momente svoju jedinečnú optimálnu úlohu,
ak prestane byť egocentrikom na úrovni 2-ročného dieťaťa a začne uvažovať nad tým, ako sa stať Človekom - osobou snažiacu sa o kooperáciu s HNR(Hierarchicky najvyšším riadením, Bohom, či Prírodou,.. ).
Spomínaný koncept je práve táto metodológia a nie Pravda sama o sebe.

V školách, u Riša, Gaga, či Husa, treba vyberať, hodnotiť, čo je v poriadku a čo nie. Je hlúpe všetko zahadzovať a vždy sa snažiť "začínať od znova", robiť "hrubé čiary" a podobné sprostosti. V tom má napr. aj Radičová pravdu, keď vyzdvihuje "Kontinuitu".
Od tzv."Židov" (judaistov), cigánov, boľševikov, či nacistov,.. sa tiež máme hodne čo učiť.
89.., porozmýšľajte čo?
Inak by tu neboli. Všetko má svoj zmysel a primerane so všetkým ostatným súvisí. Svet je mozaika.
Ak zistíme, že sme nehodnotili a nekonali dobre v zmysle všeobecného prospechu a rozvoja, treba názor a poprípade aj dejiny prehodnotiť. Nesmieme sa báť robiť chyby, či tzv. "hriechy"- umelý pojem pôsobiaci paralyzujúco na našu kreativitu a rozvoj. Problémom je zámerné dlhodobé konanie mimo Miery.

Samozrejme máte pravdu, že existujú ľudia, ktorých podstata myslenia je založená na lži a jej oddanosti. Jedno hovoria a druhé konajú. V komunikácii a práci s nimi treba byť opatrný. Našťastie ich nie je veľa a aj oni sú iba obeťami prevládajúcej "kultúry". Podľa sociologických štatistík v rámci Normálneho Gaussovho rozdelenia psychologických charakteristík populácie je to zhruba 1-2%. Spomínaný spôsob myslenia je síce masívne propagovaný, no človeku neprirodzený. Človek sa nerodí "zlý". Ak je však k týmto osobám majorita populácie indiferentná, osoby so zvrátenou psychikou vyhrávajú a dostávame sa automaticky do dnešnej globálnej situácie. Mnohí podstatou dobrí ľudia konajú však skratovo iba počas (samo-riadenou)kultúrou umelo navodených stresových situácii. Ak navodíte viac takých situácii, osoba sa stotožní s daným algoritmom správania a voila, máte klasického zombimanažéra, úchylného dôstojníka, politika a pod.

Psychológovia a psychiatri sa sizyfovsky snažia riešiť
dôsledky:
patologické známky správania jednotlivcov, namiesto riešenia príčiny:
prebiehajúcich zámerných patologický...Automaticky kráceno

235143

30.12.2010 0:00

RE: Je treba vidiet veci v sirsich suvislostiach

udo1 udo321123zavinacazet (tečka) sk 89.?.?.?

Reakce na 234884

doplnenie..k re: 89..

Psychológovia a psychiatri sa sizyfovsky snažia riešiť
dôsledky:
patologické známky správania jednotlivcov, namiesto riešenia príčiny:
prebiehajúcich zámerných patologických sociálnopsychologických javov

Inak..na to, aby niekto klamal, stačí opakovať počuté v zle zhodnotenej situácii, keďže tá sa stále mení..to sme sa už ale opäť vrátili k metodikám hodnotenia spoločenských procesov [smích]

235144

21.12.2010 7:03

RE: Je treba vidiet veci v sirsich suvislostiach

calimero 147.?.?.?

Reakce na 234579

A kde sa v mojom prispevku pise, ze zo zachrany nemeckych bank budu profitovat Nemci (ako nemecky lud)?

234618

21.12.2010 12:48

RE: Je treba vidiet veci v sirsich suvislostiach

udo1 udo321123zavinacazet (tečka) sk 91.?.?.?

Reakce na 234618

Ak by boli Vami spomínané banky "nemecké", mali by byť vo všeobecnosti majitelia Nemci, mať sídlo v Nemecku, platiť tam dane, odvody, reinvestovať "zisk", atď..
Možno som Vás ale zle pochopil a vy ste to mysleli úplne ináč..

234636

21.12.2010 17:18

RE: Je treba vidiet veci v sirsich suvislostiach

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 95.?.?.?

Reakce na 234579

Musela som sa 2x pozriet ,ci ste to naozaj pisali Vy, udo1.
"Radicovej by sme mali popriat vela stastia?"

Tej, ktora bola v spravnej rade Sorosovej Nadacie otvorenej spolocnosti? (Co je Soros zac, nemusim rozpisovat....)Spriahnutie s tymto clovekom vyvolava aspon obavy, ak uz nie odpor.
Tej, ktora bola hostom v slobodomurarskej lozi B´Nai Brith?
Tej, ktorá verejne prehlasila, "že pre pokoj a rovnováhu na Balkáne je potrebné, aby Kosovo uznali predovšetkým Srbi. Keď dôjde k tejto dohode, nebude už nič stáť v ceste tomu, aby Slovensko uznalo Kosovo". Ako to vyznie na pozadi spravy osobitneho spravodajcu Dicka Martyho o zverstvach, ktore v 90. rokoch spachala Kosovska oslobodzovacia armada pod vedenim isteho Hašima Thaçiho (porcovanie a rozpredavanie organov Srbov)? Bola vo vlade, ked Slovensko povolilo "humanitarne bombardovanie YU"
Bola aktivistkou iniciativy "Za spoločný štát", podpisala peticiu proti vzniku SR, pričom tato peticia oznacovala moznost vzniku SR ako hrozbu.
Jej postoj k americkemu radaru na uzemi SR je kladny :"sme členskou krajinou NATO a malo by nám záležať na bezpečnosti našej i našich spojencov - tým najefektívnejším spôsobom."

Tak k comu jej to mame popriat stastie?

234642

22.12.2010 2:48

RE: Je treba vidiet veci v sirsich suvislostiach

udo1 udo321123zavinacazet (tečka) sk 46.?.?.?

Reakce na 234642

Re: 95
"Musela som sa 2x pozriet ,ci ste to naozaj pisali Vy, udo1
"Radicovej by sme mali popriat vela stastia?""


Ako sa hovorí:
"Do tretice všetko dobré".
Vytrhli ste to z kontextu. Dávajte prosím pozor, čo robíte.
Z každej myšlienky sa dá takto vytvoriť jej opak.

Treba v ľuďoch podporovať to dobré, ak sa nájde čo i len náznak.
Verejnosť by mala sledovať činy koordinačného aparátu a hodnotiť ich. Podľa chápania a činnosti "plebsu" sa vždy vyvíjala kvalita života. To je železné pravidlo. Keď masu uvediem v stav negatívneho, namiesto pozitívneho postoja so správnou dávkou nihilizmu, akákoľvek prirodzená pozitívna zmena v zapredanom výkonnom aparáte nemá šancu proti samoriadenému systému. Ľudia sú baterky s energiou ich vlastných (spomínanými systémovými algoritmami kontrolovaných) emócii. V tomto prípade negatívnych.
To je jednou z hlavných úloh našich "slobodných" závislých médii a osôbok typu SSchutzkoko.

Napr.:
1.V minulých storočiach pri tzv.h-is-tórickom kresťanstve:
Akcentovanie hriešnosti, strachu potenciálneho "pekla" po smrti, čo v štatistickom merítku spôsobuje u väčšiny populácie pasivitu v otázkach riadenia reálneho spoločenského života. Nebezpečenstvo urobenia "fatálnej" chyby. Je to z tohto pohľadu veľmi zákerný, profesionálne vyprojektovaný spoločenský stereotyp vychádzajúci z hlbokých dlhodobých študii sociálnej a individuálnej psychológie hlavne tzv."západnej" kultúry.

2.Dnes vo viac sekularizovanej spoločnosti:
Hlavne zámerne zle vysvetľovaná relativizácia až nihilizácia akéhokoľvek názoru spojená so snahou rozšírenia zoznamu "popieračských tabu tém" (tzv.spoločensky nebezpečných názorov) a tlačenia celého zákonodárneho, výkonného a súdneho aparátu do úplného absurda odtrhnutého od reality. Z podobných postupov vždy vyplývajú osvedčené elegantné možnosti pre fašizujúce tendencie v spoločnosti. Viď dejiny..
Vždy sa stane to čo chce ľud. Vox po(pa)puli [velký smích], vox Dei.
Ako "elitka" by som sa teda musel nevyhnutne snažiť kontrolovať vôľu, emócie ľudu.

Qui Bono teda?, ak chceme z princípu nenávidieť I.Radičovú, pýtam sa 95..
Treba hodnotiť jej jednotlivé kroky. Urobila viacero zaujímavých, nie zlých.
Otázka je, či nehrá iba rolu syčiaceho plynu obozretne dočasne popúšťaného ventilu.

Ideálne by bolo, ak by napríklad aj Vami spomínaný Soros naozaj zmenil svoj postoj. Ak sa aj u neho objaví náznak, treba ho podporiť. Samozrejme nie je na škodu mať vyššiu mieru chápania chodu spoločnosti ako on, aby ste vedeli identifikovať potenciálny podvod. To nie je tak zložité. GP-KM&co. pracujú rovnako, len s opačným garde. Osoby ako G.Soros sú naozaj paradoxne dosť obmedzení vo vnímaní reality, lebo sú súčasťou hierarchie a obeťou svojho statusu.

Dúfam, že toto obšírnejšie vysvetlenie postoja pomohlo odstrániť naše nedorozumenia 95..

234672

22.12.2010 10:32

RE: Je treba vidiet veci v sirsich suvislostiach

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 95.?.?.?

Reakce na 234672

Toto obsirne vysvetlenie mi iba zmenilo nazor na Vasu osobu.
"Ideálne by bolo, ak by napríklad aj Vami spomínaný Soros naozaj zmenil svoj postoj. Ak sa aj u neho objaví náznak, treba ho podporiť." Tak toto hovori za vsetko. Viete, ja si myslim, ze svina je svina a nie rozporuplna osobnost. Je nebezpecne dat sa balamutit obcasnym hladkanim po hlave. Ale nie nezvycajne - preto sme tam, kde sme. Ja som za jasne pomenovanie veci pravym menom.

Radicova urobila tych krokov dost, aby sme videli, co je zac.

234697

22.12.2010 16:50

RE: Je treba vidiet veci v sirsich suvislostiach

udo1 udo321123zavinacazet (tečka) sk 89.?.?.?

Reakce na 234697

re: 95..
"Ja som za jasne pomenovanie veci pravym menom.
"

Ja detto.

Zase ide medzi nami pravdepodobne o nedorozumenie.

95..:"Ak sa aj u neho objaví náznak, treba ho podporiť." Tak toto hovori za vsetko."

Podporiť náznak dobrej myšlienky, nie zvrátenú podstatu osoby!!!

U akejkoľvek osoby hodnotím jej činy, postoje:
Áno,áno, nie, nie, áno, nie, nie, určite nie atď..
Vždy následne kladiem otázku:
Prečo má ten druhý pravdu a hodnotím jeho psychiku.
To isté vis-à-vis. Je to systém tzv. dialektickej autokorekcie dialógového režimu riadenia(odb.nazv.).

Dá sa použiť aj pri rozličných bazálnych cieľoch.
Napr. Ja a George [velký smích]
Pričom Džórdži má status iba výkonného a nie riadiaceho aparátu.
Riadiaca štruktúra "elitky" pracuje práve na tomto princípe, len z nášho pohľadu obrátene, ak sa rozumieme.
Celé je to v podstate veĺmi jednoduché.
Objektívna Funkčnosť tohto algoritmu, metodiky má hlboký zmysel, cieľ. Ako sme si hovorili: pravidlo-cieľ-tvorca..

.. sa na chvíľu vrátim k lepšiemu pochopeniu dialektického režimu komunikácie..:

Na áno sa zhodneme a vzájomne poučíme. Nie, ignorujeme, nedáme naňho akcent a ono postupne zmizne. Jeho matrica(podstatu práce s tzv.matricami sme tu neraz vysvetľovali) nedostane energiu našich emócii a prirodzene zanikne.
Viď tragédia po generácie tzv. h-is-tórickým kresťanstvom akcentovanej "hriešnosti" človeka a jej spomínaný devastačný účinok na podvedomie spoločnosti a vyplývajúce chybné(pre niekoho zámerné) spoločenské stereotypy správania sa.

Mnohí šialenci(nechcem urážať prasiatka [smích]) prehodnotia svoj postoj a pomôžu. Netreba ich zbytočne zavrhovať a robiť im strach. Samy si tak komplikujeme situáciu a im v návrate do ľudského spoločenstva taktiež.
Hodnotiť, varovať a podľa možnosti nikdy neodsudzovať, aj keď je to u niektorých chápavých extrémne egoistických indivíduii ťažké. Hlavne keď vykonávajú činnosť, ktorej dôsledky môžu byť za istých okolností pre spoločnosť fatálne.

Vzhľadom na súčasný vývoj som však optimista.

234724

29.12.2010 15:05

RE: Je treba vidiet veci v sirsich suvislostiach

rob25258 78.?.?.?

Reakce na 234578

Ja len k tým výsledkom.
ak sa aj ľud nasere, určite to nebudeme my, Slováci, my totižto vieme len hundrať popod nos a skutek utek.
a to druhé už je skutočnosťou.
v podstate s tým všetkým súhlasím. Veď prečo by štáty krachovali, keby nedĺžili bankám?

235102

20.12.2010 18:58

Euro nemôže padnúť

Tak je to 78.?.?.?

Padnúť môžu iba banky, ktoré bezhlavo požičiavali predĺženým vládam, a bankrotovať môžu štáty, ktoré nebudú môcť preplatiť svoje splatné dlhopisy. To padanie eura je mystifikácia, pravda pokiaľ nenastane bezhlavá emisia a požičiavanie centrálnou bankou.

234586

20.12.2010 20:07

RE: Euro nemôže padnúť

udo1 udo321123zavinacazet (tečka) sk 46.?.?.?

Reakce na 234586

RE:Tak je to 78..

Áno, matematika hrá na burze, trhu istú nie nevýznamnú rolu. Vždy ale bola, je a bude, ako aj burza a trh iba prostriedkom k dosiahnutiu obecne prospešných, či neprospešných cieľov.

Ešte stále sa bohužiaľ aj medzi verejnými činiteľmi, manažérmi a v riadiacom(výkonnom) aparáte všeobecne, nájdu ľudia, ktorí zastanú na Vami popisovanej úrovni chápania politicko-ekonomických sociálnych procesov.

234593

20.12.2010 19:06

Nemecký verejný dlh dosiahne historický rekord

sxg 195.?.?.?

Najväčšia európska ekonomika si tento rok musela zobrať nové úvery v celkovej hodnote takmer 50 miliárd eur.
http://spravy.pravda.sk/nemecky-verejny-dlh-dosiah...

234587

20.12.2010 20:05

RE: Nemecký verejný dlh dosiahne historický rekord

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 72.?.?.?

Reakce na 234587

A co jako?Bez statniho dluhu, chcete-li bez zadluzeneho statu, by nebyl kapitalismus, ve kterem se rodi milionari a miliardari.
Zakladni povinnosti statu je tisknout dluhopisy - vytvaret dluh!
Snaha poukazovat na slabost Eura a dluhy evropskych zemi je snaha propagandistickych omezencu odvest pozornost od podstaty problemu.
Zkuste hadat, proc se stejne dukladne nepropira zadluzeni Japonska nebo USA a donekonecna se resi zadluzeni hospodarsky bezvyznamnych zemi jako jsou Recko ci Irsko.

234592

20.12.2010 23:01

RE: Nemecký verejný dlh dosiahne historický rekord

kri 213.?.?.?

Reakce na 234592

no, ze sa neprebera dokladne dlh usa a japonska, tak to si rozosmial.

tlacenie dlhopisov vladami je kapitalizmus? prave naopak, toto uz nie je kapitalizmus, ale doslova fasizmus!

podstata problemu pricina je prave ten dlh, ako dlh vydavane peniaze. to kam sa to snazis odviest ty je prave to druhorade, to je dosledok.

234600

21.12.2010 13:14

RE: Nemecký verejný dlh dosiahne historický rekord

udo1 udo321123zavinacazet (tečka) sk 91.?.?.?

Reakce na 234600

Cieľom "elity" vždy bol fašizmus a jeho rôzne formy.

Z ich pohľadu sú v každej ideológii, náboženstve, v akomkoľvek zriadení podporované v prvom rade prvky vedúce dlhodobo k fašizmu. Lokálnej tvoriacej sa volenej, či nevolenej elite je vždy časom ponúknutá možnosť spoluparazitovať pod patronátom globálnej "elity". Ak je lokálka neposlušná, pristúpi sa k tzv. obriezke a vyberie sa nová lokálka. Všetko samozrejme nepriamo. Priame, štruktúrno-hierarchické riadenie je vyslovene iba doplnkové a zriedkavo používané. Platia statusové pravidlá založené na podprahovom riadení parametrov "demokratického [smích] " systému ako celku.

..a..áno, kumulačný dlh je mocný prostriedok k moci, tichému postupnému neodvratnému zotročeniu spoločnosti.
Preto bola akákoľvek forma úverovania po tisícročia trestaná ako jeden z najťažších zločinov. Trest smrti, alebo vyhnanstva sa týkal nielen jednotlivca a jeho rodiny, ale často celej komunity v rámci správneho chápania kolektívnej viny.

234637

22.12.2010 7:36

RE: Nemecký verejný dlh dosiahne historický rekord

Erwin 91.?.?.?

Reakce na 234637

Pane Udo1, poměrně často (i z Vašeho pera) se zde vyskytuje pojem "fašismus" ve vztahu k chodu EU. Možná by stálo za to toto trochu objasnit. Ono, když se řekne fašismus, představím si starého Duceho, jak dostává na prdel v Řecku, Jugoslávii, Habeši atd. Tento pojem ve mě vyvolává negativní pocity ve smyslu mnohaleté propaganty, které jsem byl za svůj život vystaven, toho nejhoršího, co tuto planetu postihlo. Pokud máte na mysli korporativní způsob vlády zemí ruku v ruce s moderními holdingy, či samotným státem vytvořených velkých společností, pak je vše v pořádku. Možná by tím pádem bylo vhodné používat jiné slovo.

234676

22.12.2010 13:53

RE: Nemecký verejný dlh dosiahne historický rekord

udo1 udo321123zavinacazet (tečka) sk 89.?.?.?

Reakce na 234676

Celkom dobre ste Erwin popísal dnešnú formu fašizmu [smích]
..eufemisticky nazývaného demokratúra..

Fašizmus je vždy nejaká forma vlády "elity". Jej cieľom je vládnuť paraziticky na úkor druhých pomocou obmedzovaniu ich informovanosti a zabránenia rozvoja ich potenciálu ako ľudí. Máva vodcu a nejakú ideológiu, príp. "náboženstvo".
Jedna zo základných protofašistických ideológii je bez pochýb aj spomínaný judaizmus, indický hinduistický kastový systém a v podstate všetky systémy spadajúce pod uvedené parametre. Tak aj naša "demokracia" je zas a znova čisto formou skrytého fašizmu. Môžem ho nazvať aj h-is-tórický islam, či "kresťanstvo", marxizmus, či iný eufemizmus.
Viď etymológia, dejiny slova fasca.
Ešte zaujímavejšie by boli snáď už iba jednotlivé varianty jeho abreviatúrneho, znakového rozboru.
Tam začina hlbšie chápanie súčasných a dejinných sociálnych a filozofických procesov.

234712

23.12.2010 8:47

RE: Nemecký verejný dlh dosiahne historický rekord

Erwin 91.?.?.?

Reakce na 234712

Tož včíl su z toho jelen, jak se u nás říká. Jestli jsem to správně pochopil, tak dle Vás je každá forma vlády elit fašismus. Jen marně přemýšlím, kdy vládl někdo jiný než elity.
Všechny zmiňované ideologie jsou tak podle Vás jen zjemněné pojmy forem fašismu.
Těžko se mi to chápe. Vracím se tím zpět k otázce, zda by nebylo správné pojmenovat tento zvrhlý systém nějakým výstižnějším názvem.

234754

23.12.2010 9:43

RE: Nemecký verejný dlh dosiahne historický rekord

steve 70.?.?.?

Reakce na 234754

.. BORDEL .., -ismus.

234759

25.12.2010 15:58

RE: Nemecký verejný dlh dosiahne historický rekord

udo1 udo321123zavinacazet (tečka) sk 91.?.?.?

Reakce na 234754

Zadefinujme si najprv pojem "elita" v zmysle politického marketingu a manažmentu.

"Elita" je koordinačné centrum s prevládajúcimi egoistickými tendenciami neplniace si svoju prvoradú úlohu.

Jedným z vysvetlení pojmu fasca je spojenie prútov so sekerou ako symbolu zjednocovania subjektu riadenia-lokálnej elity pod spoločnými záujmami zameranými na osobné blaho pod použitím manipulačných a donucovacích prostriedkov vo vzťahu k objektu riadenia-zvyšku spoločnosti(majorite).

Pre pojem "fašizmus" a jeho tendencie plati, ako všade, normálne štatistické rozdelenie Gaussovej krivky.

1.Na jednej limite grafu máme tendenciu k ideálnym lokálnym a globálnemu koordinačnému centru pracujúcemu v zmysle obecného prospechu, základného materiálneho zabezpečenia, rozvoja jednotlivca a spoločnosti s neustálou spätnou väzbou vo vzťahu k obyvateľstvu a poskytovania všetkých podstatných informácii verejnosti. Miera chápania a morálka spoločnosti je na takej úrovni, že nie je problém lokálny a globálny koordinačný aparát korigovať a v prípade potreby obmieňať.

2.Na druhej limite grafu máme zasa tendenciu k tvrdo fašistickým centralistickým systémom s rigidnou pyramídovou štruktúrou bez faktického kontaktu jej vrchu so spodkom, základňou, vládnucich na princípe zadržiavania informácii.

Otázka je:
Ktorým smerom je väčšina súčasných spoločenských zriadení momentálne tlačená-aká je súčasná tendencia?

Následne môžeme analyzovať možné varianty budúceho vývoja z pohľadu subjektu riadenia a z neho vyplývajúce riziká pre spoločnosť(objekt) a taktiež subjekt samotný.

Ideológie, médiá(4.forma moci) sú iba sprostredkovaním Koncepcie(5.formy moci).
Tá má fašistickú podstatu.
Cez riadenie verejnej mienky médiami a ideológiami, príp.tzv."náboženstvami" je vytvárané kolektívne podvedomie a stereotypy zmýšľania, na báze ktorých potom takto nepriamo riadení poslanci schvaľujú zákony(3.forma moci). Vláda(2.forma moci) ich vykonáva a súdy(1.forma moci) vlastne iba chránia spomínanú Koncepciu riadenia kultúry a tým podvedomia spoločnosti.
Odborne sa z pohľadu dejín zvykne nazývať aj Biblickou..
Ak máte Erwin nejaké lepšie pomenovania, definície pre dnešný systém, sem s nimi [smích]
Rád sa poučím.
Prípadne môžeme pozmeniť, predefinovať vyššie popisované charakteristiky.

A spomínaný Bordel-izmus?
No, nad tým by sa dalo pouvažovať [velký smích]

234870

27.12.2010 10:55

RE: Nemecký verejný dlh dosiahne historický rekord

Erwin 91.?.?.?

Reakce na 234870

>Ak máte Erwin nejaké lepšie pomenovania, definície pre
>dnešný systém, sem s nimi [smích]

Ne, nemám. Vaše vysvětlení je velmi výstižné a vyčerpávající. (ne, nejsem vyčerpán). Souhlasím s Vámi a jsem dobrovolně nucen nadále používat tento výstižný příměr.

234992

21.12.2010 22:46

RE: Nemecký verejný dlh dosiahne historický rekord

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 188.?.?.?

Reakce na 234600

Bez dluhu by kapitalizmus nefungoval, ale to neospravedlnuje napr. Ceskou republiku aby mela dluh nejakejch 1,5 bilionu CZK - jinymi slovy dluh, ktery je naprosto nesplatitelny navic s brutalne rostouci tendenci. Podle teto logiky bych napr. nesel do prace a pujcil si na zivobyti penize misto jejich vydelavani. Tak bych to delal az do smrti, byl bych nakonec po letech uz tak zadluzen, ze bych to splatit nedokazal, takze proc bych to delal.. Tohle je kapitalizmus? [zmaten]

234652

22.12.2010 21:18

RE: Nemecký verejný dlh dosiahne historický rekord

kri 213.?.?.?

Reakce na 234652

kapitalizmus bude fungovat ak budu v bankach 100% rezervy. cast ludi si spori a nasporenu sumu poziciavaju banky, aby netrpezlivi naplnili svoje potreby. hovorime o dokonalom previazani uspor na investicie. krach ekonomiky je dosledkom toho, ze pri sucasnom fungovani monetarneho penazneho systemu sa pani sporivi minuli (nikto prakticky nesetril). vdaka systemu frakcnych rezerv su zadlzeni prakticky vsetci. ani druhy extrem pre ekomoniku nie je dobry, a to ten, ked vsetci sporia. penazny obeh musi fungovat ako krvny obeh, peniaze sa nesmu stracat a nesmie sa ich objem neustale zvysovat. to by bol zaciatok pre fungujuci kapitalizmus, ktory je ale ako sa ukazuje prave u svojho konca.

ten dlh, ceska ale aj slovenska rastie preto, co si vyssie opisal. o povinnosti tlacit dlhopisy. preco staty netlacia peniaze? preco necinia tak ako franklin, lincoln, kennedy?

na zaver jeden citat:

Thomas A. Edison:

„Ľudia, ktorí neobrátia lopatu plnú hliny na projekte (Muscle Shoals Dam), neprispejú librou materiálu, získajú viac peňazí od Spojených Štátov než ľudia, ktorí zásobujú všetok materiál a vykonávajú všetku prácu. Toto je hrozná vec ohľadom úroku…"

ďalej pokračuje,

"No tu je pointa: Ak Národ môže vydať dolárový dlhopis, môže vydať dolárovú bankovku. Element, ktorý činí dlhopis dobrým, činí dobrým aj bankovku. Rozdiel medzi dlhopisom a bankovkou je ten, že dlhopis umožňuje brokerovi získať dvojnásobné množstvo hodnoty dlhopisu a ďalších 20%, kým mena, spravodlivý druh poskytovaný Ústavou, neplatí nikomu, len tým, ktorí prispievajú nejakým užitočným spôsobom. Je absurdné tvrdiť, že naša krajina môže vydávať dlhopisy a nemôže vydávať menu. Oba sú prísľuby platby, no jedno vykrmuje požičiavateľa peňazí a druhé pomáha Ľudu. Ak mena vydávaná Ľudom nie je dobrá, potom dlhopisy nie sú taktiež dobré. Je to hrozná situácia, keď sa Vláda, aby zabezpečila národné bohatstvo, musí zadlžiť a podriadiť sa ničivým úrokovým požiadavkám z rúk mužov, ktorí kontrolujú fiktívnu hodnotu zlata. Úrok je vynálezom Satana.“

234736

25.12.2010 23:43

RE: Nemecký verejný dlh dosiahne historický rekord

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 69.?.?.?

Reakce na 234736

Jenze v soucasnem systemu stat emituje dluhopisy proto, aby bankeri dostali do obehu nove penize.
http://pochybovac.wordpress.com/2010/10/29/statni-...

234887

22.12.2010 23:11

RE: Nemecký verejný dlh dosiahne historický rekord

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 81.?.?.?

Reakce na 234652

> Bez dluhu by kapitalizmus nefungoval

Kapitalistické státy fungovaly bez dluhů dlouhá desetiletí. Mnohé z nich dokonce tvořily rozpočtové přebytky. Na druhou stranu se dokázaly těžce zadlužit některé socialistické státy. Třeba SSSR, MLR či PLR. A předtím také mnohé feudální státy. A to dokonce tak hluboko, že byly nuceny vyhlásit státní bankrot.

Čím to? Že by to zadlužování zemí ani tak nesouviselo s konkrétní ekonomickou formací (feudalismem, kapitalismem, ...)? Ale třeba s něčím jiným? [mrknutí jedním okem]

234740

25.12.2010 23:33

RE: Nemecký verejný dlh dosiahne historický rekord

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 69.?.?.?

Reakce na 234740

Neni pravda, USA maji dluh uz od vzniku FEDu.

234886

21.12.2010 22:11

platidlo pro vsechny(?)

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 188.?.?.?

Iveta Radicova "sokovala" Brusel tim, ze rekla holou pravdu. Tak to jenom dokazuje, ze EU je nanejvys jakesi stado, a bacove jsou vozrali.. Euro budoucnost nema - v dosavadnim rozsireni. Ma budoucnost pouze pokud bude jako platidlo v zemich, ktere jsou na jakesi rovnocenne hospodarske urovni. Preju Slovensku at ten €urosrot brzo posle do haje!

234651

Příspěvků: 37

20.12. 06:54  Oprava
20.12. 13:13 calimero  Je treba vidiet veci v sirsich suvislostiach
20.12. 16:02 udo1  RE: Je treba vidiet veci v sirsich suvislostiach
20.12. 22:12 Akronym  RE: Je treba vidiet veci v sirsich suvislostiach
21.12. 14:19 udo1  RE: Je treba vidiet veci v sirsich suvislostiach
23.12. 13:35 Akronym  RE: Je treba vidiet veci v sirsich suvislostiach
23.12. 17:56 udo1  RE: Je treba vidiet veci v sirsich suvislostiach
23.12. 18:40 Akronym  RE: Je treba vidiet veci v sirsich suvislostiach
25.12. 15:44 udo1  RE: Je treba vidiet veci v sirsich suvislostiach
25.12. 22:44  RE: Je treba vidiet veci v sirsich suvislostiach
29.12. 23:57 udo1  RE: Je treba vidiet veci v sirsich suvislostiach
30.12. 00:00 udo1  RE: Je treba vidiet veci v sirsich suvislostiach
21.12. 07:03 calimero  RE: Je treba vidiet veci v sirsich suvislostiach
21.12. 12:48 udo1  RE: Je treba vidiet veci v sirsich suvislostiach
21.12. 17:18  RE: Je treba vidiet veci v sirsich suvislostiach
22.12. 02:48 udo1  RE: Je treba vidiet veci v sirsich suvislostiach
22.12. 10:32  RE: Je treba vidiet veci v sirsich suvislostiach
22.12. 16:50 udo1  RE: Je treba vidiet veci v sirsich suvislostiach
29.12. 15:05 rob25258  RE: Je treba vidiet veci v sirsich suvislostiach
20.12. 18:58 Tak je to  Euro nemôže padnúť
20.12. 20:07 udo1  RE: Euro nemôže padnúť
20.12. 19:06 sxg  Nemecký verejný dlh dosiahne historický rekord
20.12. 20:05  RE: Nemecký verejný dlh dosiahne historický rekord
20.12. 23:01 kri  RE: Nemecký verejný dlh dosiahne historický rekord
21.12. 13:14 udo1  RE: Nemecký verejný dlh dosiahne historický rekord
22.12. 07:36 Erwin  RE: Nemecký verejný dlh dosiahne historický rekord
22.12. 13:53 udo1  RE: Nemecký verejný dlh dosiahne historický rekord
23.12. 08:47 Erwin  RE: Nemecký verejný dlh dosiahne historický rekord
23.12. 09:43 steve  RE: Nemecký verejný dlh dosiahne historický rekord
25.12. 15:58 udo1  RE: Nemecký verejný dlh dosiahne historický rekord
27.12. 10:55 Erwin  RE: Nemecký verejný dlh dosiahne historický rekord
21.12. 22:46  RE: Nemecký verejný dlh dosiahne historický rekord
22.12. 21:18 kri  RE: Nemecký verejný dlh dosiahne historický rekord
25.12. 23:43  RE: Nemecký verejný dlh dosiahne historický rekord
22.12. 23:11  RE: Nemecký verejný dlh dosiahne historický rekord
25.12. 23:33  RE: Nemecký verejný dlh dosiahne historický rekord
21.12. 22:11  platidlo pro vsechny(?)

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

34

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 68 čtenářů částkou 10 139 korun, což je 34 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Akademie věd ignorovala Němci zavražděné studenty17.11.19 00:30 Česká republika 1

Zajímavá analýza honu na čarodějnice v USA16.11.19 19:28 USA 1

Ve věci nápisu "Památník věnovaný historicky posledním pracujícím Romům na území ČR" se může Policie ČR přetrhnout...15.11.19 23:54 Česká republika 5

Další vítězství Big Pharma: V Německu schválili zákon o povinném očkování proti spalničkám15.11.19 02:51 Německo 15

17. listopad 198915.11.19 00:34 Česká republika 3

Oni se fakt zbláznili. Po nákupu vrtulníků budeme prodávat státní hmotné rezervy12.11.19 20:21 Česká republika 4

Islamizácia v priamom prenose: Moslim prvýkrát na čele veľkého nemeckého mesta12.11.19 16:16 Německo 2

Nač potřebujeme 12 vrtulníků za 14,6 miliardy?12.11.19 16:10 Česká republika 1

Skoro polovina obyvatel Bruselu nosí venku prostředek na sebeobranu. Multikulturní výkladní skříň EU v plné nahotě12.11.19 00:25 Nizozemsko 1

Na Slovensku končí Natural 95. Bude jen E10 s vyšším podílem biopaliv11.11.19 01:50 Slovensko 0

Muslimský imigrant prořízl ve Znojmě Markovi Petružálkovi hrdlo. Rodina potřebuje peníze10.11.19 01:33 Česká republika 2

V Libyi straší ruští žoldáci09.11.19 21:24 Libye 4

Geoinžinierstvo na webe ČT2409.11.19 20:47 Česká republika 1

Ženy se omlouvají mužům08.11.19 19:48 Česká republika 5

Slepice Zemanová06.11.19 16:01 Česká republika 5

Sudeťačka Válková: Neziskovky jsou potřeba, Istanbulskou úmluvu ratifikujeme06.11.19 01:55 Česká republika 0

Demonstrace proti fašismu u sochy maršála Koněva 06.11.19 01:27 Česká republika 1

Už se ví, kdo střílel na majdanu do lidí06.11.19 01:11 Ukrajina 5

Šok v Berlíně: „I oni jsou lidi!“ Černoch prodávající drogy má sochu v parku05.11.19 01:03 Německo 4

Norimberské jezulátko je přičmoudlé04.11.19 23:33 Německo 3

Měnové kurzy

USD
23,16 Kč
Euro
25,59 Kč
Libra
29,88 Kč
Kanadský dolar
17,51 Kč
Australský dolar
15,78 Kč
Švýcarský frank
23,40 Kč
100 japonských jenů
21,29 Kč
Čínský juan
3,30 Kč
Polský zloty
5,98 Kč
100 maď. forintů
7,65 Kč
Ukrajinská hřivna
0,96 Kč
100 rublů
36,32 Kč
1 unce (31,1g) zlata
33 957,99 Kč
1 unce stříbra
392,84 Kč
Bitcoin
196 316,89 Kč

Poslední aktualizace: 17.11.2019 07:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 5 356