Diskuze k článku

Čas se zrychluje, zintenzivňují se změny a ty opravdu podstatné se blíží

Příspěvků 81

7.12.2010 4:01

Pěkně napsáno

Esmate 178.?.?.?

Pěkně napsáno, naprosto logicky a výstižně. Mám dojem, že postřehy pana Zelenky odpovídají natolik skutečnosti, že se vládci tohoto světa jejichž jméno nesmíme vyslovit, rozhodli vzít urychlovač času do svých rukou. Že k tomu využijí Wikileaks, ať už je pravý nebo uměle udělaný, považuji za nesporné.

233847

7.12.2010 5:06

RE: Pěkně napsáno

greeny ntpng (zavináč) activ8 (tečka) net (tečka) au 116.?.?.?

Reakce na 233847

velmi dobre napsany clanek. Vetsina lidi se dnes pta so se to vlastne deje. Proc jim jejich "predstavitele" v parlamentech a senatech ocividne lzou a okraji je tak bezcitne.Tazou se proc se staly informacni organizace takovymi kriminalnimi institucemi. Co se stane? No bezesporu se to vytribi, zhrouti. Tento statni banditismus se nemuze udrzet. Jak to bude vypedat az se tak stane?Nevim, ale jsem do hloubi duse presvedcen ze to bude nesmirne osklive. V minulosti nas uci historie ze se rezaly a sekaly hlavy

233848

7.12.2010 9:31

RE: Pěkně napsáno

abc 188.?.?.?

Reakce na 233847

Pre úplnosť dodávam, že meno vládcu poznáme. Je ním Satan, Diabol v duchovnej ríši a na zemi okultné skupiny, ktoré sa podriaďujú jeho vedeniu. Pravdu neobkecáme, preto budem konkrétny. Zmenu vlády nad zemou o ktorej všetci cítime, že príde, opisuje Biblia úplne konkrétne. Veriaci na ňu čakajú už vyše 6000 rokov. Nádej na zmenu začína v Biblii prvým proroctvom v 1. Mojžišovej 3:15 a končí Zjavením 22:20. Preto sú tí, ktorí chcú zmenu vlády nad zemou vyzývaní k zmene osobosti. V Zjavení 22:11 čítame:"Kto si počína nespravodlivo, nech ďalej koná nespravodlivo a nečistý nech sa ďalej znečisťuje, ale spravodlivý nech radšej koná spravodlivo a svätý nech sa ďalej posväcuje". Načo je dobrá taká zmena osobnosti, ktorú Biblia nazýva nová osobnosť? Čo vlastne predstavuje ? Aký dôvod máme na jej zmenu? V liste Efezským kresťanom 4:17-30 o nej apoštol Pavol napísal: 17 To říkám a vydávám o tom svědectví v Pánu proto, abyste již dále nechodili, právě jak chodí i národy v neužitečnosti své mysli, 18 přičemž jsou myšlenkově ve tmě a odcizeni životu, který patří Bohu, kvůli nevědomosti, jež je v nich, kvůli necitelnosti svého srdce. 19 Nechali za sebou všechen mravní smysl, oddali se nevázanému chování, aby chamtivě páchali kdejakou nečistotu. 20 Ale vy jste se neučili, že je KRISTUS takový, 21 pokud jste jej vskutku slyšeli a byli jím vyučováni, právě jako je pravda v Ježíšovi, 22 že byste měli odložit starou osobnost, která odpovídá vašemu dřívějšímu způsobu chování a která se kazí podle svých podvodných tužeb; 23 ale že byste měli být obnoveni v síle, která podněcuje vaši mysl, 24 a měli byste obléci novou osobnost, jež byla stvořena podle Boží vůle v pravé spravedlnosti a věrné oddanosti. 25 Proto nyní, když jste odložili faleš, mluvte každý z vás pravdu se svým bližním, protože jsme údy, které patří k sobě. 26 Zlobte se, a přece nehřešte; ať slunce nezapadne nad vaší podrážděnou náladou, 27 ani nedávejte místo Ďáblovi. 28 Zloděj ať již nekrade, ale spíše ať koná tvrdou práci a svýma rukama koná dobré dílo, aby měl co rozdávat někomu, [kdo je] v nouzi. 29 Ať z vašich úst nevychází žádné zkažené slovo, ale každé slovo, které je dobré k budování podle potřeby, aby předalo posluchačům to, co je příznivé. 30 Nezarmucujte také Božího svatého ducha, kterým jste byli zapečetěni pro den propuštění výkupným.
Takže podtrženo a sečteno a vyjádřeno slovy Ježíše u Matouše 39-41  a nepovšimli si, dokud nepřišla potopa a všechny je nesmetla, taková bude přítomnost Syna člověka. 40 Potom budou dva muži na poli: jeden bude vzat s sebou a druhý zanechán; 41 dvě ženy budou mlít na ručním mlýnku: jedna bude vzata s sebou a druhá bude zanechána. 42 Zůstaňte proto bdělí, protože nevíte, který den váš Pán přijde.

Pokiaľ niekto chce byť vzat

233856

7.12.2010 9:39

RE: Pěkně napsáno

abc 188.?.?.?

Reakce na 233847

Pokiaľ niekto chce byť vzatý do Nového sveta spravodlivosti, alebo inými slovami chce prežiť zmenu vlády nad zemou, musí takúto zmenu podstúpiť. Tá sa nedá obkecať. Ale výsledok stojí za to. Svet bez chorôb a smrti, s uspokojujúcou prácou v pozemskom raji, kde bezpečnosť a pokoj bude vyplývať so samotnej podstaty zmeny, ktorú musí urobiť každý ešte predtým ako sa zmena uskutoční. A verte mi, že veľa času na zmenu osobnosti nezostáva.

233857

7.12.2010 16:21

RE: Pěkně napsáno

thop 85.?.?.?

Reakce na 233857

Pěkný článek! Biblická proroctví se naplňují rychlým tempem. Porovnání s aktuálními informacemi např. na www.dobakonce.cz

233871

7.12.2010 18:12

RE: Pěkně napsáno

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 233871

biblická proroctví nejsou proroctví ale součást matrixu
žádná doba žádnýho konce není všechno jsou to jen kecy a manipulace

233876

7.12.2010 19:37

RE: Pěkně napsáno

kolokol 93.?.?.?

Reakce na 233876

Každá doba má svůj konec a jest-li to chceš popírat, tak jsi sám manipulátor [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot]

233880

7.12.2010 20:34

RE: Pěkně napsáno

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 233880

tak to ale patří spíš do učebnic dějepisu
ti kteří v té určité době žijí její konec nepoznají to jen chytří páni z fakult potřebují škatulkovat dějiny aby měli o čem plkat na přednáškách [mrknutí jedním okem]
samozřejmě že vše má svůj začátek a konec
ale žvanit o naplnování proroctví jakési bible která je z poloviny kompilát prastarých legend a o které nevíme pořádně kdo ji sepsal a proč ji sepsal mi přijde poněkud hloupé nebo spíš až skoro fanatické
to je jako kdybych dneska napsal že zítra ráno vstanu a opařím se čajem a zítra ráno bych vstal a opařil se čajem a rázem by každé mé slovo bylo slovo boží [mrknutí jedním okem]

233881

7.12.2010 16:50

RE: Pěkně napsáno

udo1 udo321123zavinacazet (tečka) sk 91.?.?.?

Reakce na 233847

RE:Estmate
"vládci tohoto světa jejichž jméno nesmíme vyslovit, rozhodli vzít urychlovač času do svých rukou."

"Zrýchlovanie", či linearizácia sociálneho času je objektívny proces. (Z hľadiska obrazného, priestorového, resp 4D je to samozrejme špirála..)
Zmenu logiky sociálneho správania, ako 2.významného faktoru súčasných zmien a "stresu" sme tu rozoberali.

Kedysi bol čas cyklický. Zmena generácii bola rýchlejšia ako zmena technológii. Tá zásadne vplýva na sociálne zmeny, keďže človek je jediný druh na zemi, ktorý v podstate všetko, čo potrebuje vyrába. V 1.pol.20.stor. predbehla frekvencia zmeny technológii frekvenciu zmien generácii. 2 svetové vojny a mnoho revolúcii po celom svete. Ľudstvo ako celok, systém sa dostalo do rezonančného stavu cez ktorý našťastie prešlo. Sociologický bol tento proces a stav popísaný a relatívne presne datovaný do dnešnej doby zhruba pred 3000 rokmi. Prislušné dokumenty boli nájdené v hrobkách egyptských veľkňazov a nachádzajú sa v berlínskom múzeu. Vtedajšie riadiace štruktúry nevedeli z hľadiska predikčných variánt a riadenia dohliadnuť za túto dobu a preto je dali pomenovanie apokalypsa. Boli schopní taktiež zhruba datovať aj začiatok technologického procesu a z toho vyplývajúcu nevyhnutnú stratu udržateľnosti pôvodného systému pyramídového elitárneho tandemného riadenia prediktor-korektor založeného na blokovaní informácii. Dnes je na to spomínaný termín "Zmena logiky sociálneho správania".

Preto aj dnešní politici mysliaci v kontexte starého modelu nie sú reálne schopní vykonávať svoju funkciu. Zároveň, ako pekne obrazne hovoria Nemeckí politológovia:
"Die Politiker bekleiden ein Amt".
Vo voľnom preklade to znamená, že politik len dáva tvár funkcii, úradu vytvorenému systémom, ktorý má svojich spomínaných správcov. Ak nespĺňa politik správcom preddefinované parametre danej funkcie, je systémom automaticky(akoby sám sebou) vyhodený, či zlikvidovaný..
Samozrejme na 99% nepriamo..
Mnoho z nich to do konca funkčného obdobia žiaľ vôbec nepochopí a správajú sa čisto podvedome, z pohľadu ostatných ľudí(voličov), nejako "čudne".
To isté platí pre novinárov a ďašie dôležité funkcie systému.
Tam majú "konspibusters"[smích] pravdu, keď tvrdia že žiadne rozkazy, direktívy de-facto neboli a preto sa ani nedajú dokázať novinármi, či na súde..

Skrátka a dobre, systém je navrhnutý na staré podmienky dosť profesionálne a sú v ňom zabudované skúsenosti min. nejakého toho tisícročia snahy riadenia globálneho h-is-tórického procesu koncentrácie moci.
1. objektívny faktor je teda tiež spomínaná objektívnosť globálneho procesu koncentrácie moci a subjektívnosť jeho kontroly, z čoho tiež vyplývajú veľmi závažné dôsledky.

V elitných kruhoch a školách sú tieto 2 faktory základom celej koncepcie súčasného politického marketingu a manažmentu.

Toť krátky výlet...Automaticky kráceno

233872

7.12.2010 5:57

Co k článku dodat?

Anonymus 109.?.?.?

e to obšírně rozepsaná pravda, která se nechá popsat jednou větou, jež je v článku také uvedena.
"fašisticko-komunistický hybrid"
Přesto lze článek vzít ze dvou rovin.
Více, nebo méně neslušní ???, co tímhle termínem chtěl autor říci?
Na pojmenování podobných, je odborníkem Hestroy, jenž by celý odstavec pojmenoval bez obalu jedním slovem "hajzlíci", a další omáčka je opět zbytečná.
Všechno vychází z jednoho rozvrstvení společnosti. Pokusím se vyjádřit v procentech, ale prosím o schovívavost, protože jsou to pouze odhady vycházející z běžného pohledu.
Řekněme, že zhruba 1% je skutečných podnikatelů, ať už je pojmenujeme jakkoliv. ( více neslušní?, mocní? - to je jedno, můžou mezi nimi být i lidé charakterní)
Dalších asi 29% jsou lidé ( méně neslušní?) - jsou to lidé, kteří si říkají podnikatelé, ale to oslovení si pouze přivlastnili. Je to skupina sluhů skutečných podnikatelů. Také by se tato skupina mohla nazvat "užitečnými idioty", jež v podobě vrcholného managmentu (třeba i samostané jednotky) vykonávají úkoly, které jsou po nich žádány, aniž by do procesu zapojovali své svědomí.
A ten zvytek asi 70% bychom nechali v kategorii "slušných"?

Nemyslím si, že tohle dělení na slušné a neslušné by bylo to pravé.
Také polepšení některých neslušných není způsobeno dozráním osobností, ale dozráním situace, kdy jsou rýžoviště vytěžené a je nad slunce jasné, že již několikrát prosíté už žádný zisk nepřinese.

Podívejme se na domácí dvorek, kdy např. zítra se chystá protest státních zaměstnanců, a vláda již dnes se jim směje, jak jsou bezmocní a že nic nevyprotestují.
Samozřejmě, protože společnost je rozdělena podle předchozího vzorce, a každý si myslí, že zrovna on je ten nepostradatelný, on je ten, kdo tvoří, kdo zaměstnává ty méně schopné, on je ten, jež je středem Zeměkoule.
Omyl!!!
Je pouze z řady "užitečných idiotů", jež dělá přesně to, co je po něm požadováno, a jelikož do každé vrstvy lze přiřadit pouze takovou sumu, která vznikne na základně pyramidy ( která se rapidně zmenšuje), je nasnadě, že buď se zmenší suma pro danou vrstvu, nebo se zmenší vrstva, aby se nakonec pyramida nepřevrátila.
A pokud by měl být protest "o něčem", je třeba aby všechny vrstvy spolu komunikovaly, aby zůstala pyramida, pyramidou a ne jen útvarem neurčitých rozměrů.
A to je otázka, kdy protestovali zemědělci, a všichni ostatní se jim vysmívali... co pořád chtějí, ať makají a neremcají. Mléko a maso si dovezeme, nebo uděláme ze sóje...nepotřebujeme je ???
Včely nepotřebujeme, med si dovezeme! - výrok někdejšího ministra zemědělství.
Pak přišli na řadu lékaři, s protesty neuspěli... nepotřebujeme je, ať si jdou, aspyrin si koupíme u benzinky a bolavý kloub ošetří mastičkář.

233850

7.12.2010 5:59

RE: Co k článku dodat? - dodatek

Anonymus 109.?.?.?

Reakce na 233850

Dnes protestují úředníci, protože nemají pomalu nad kým úřadovat... nabízí se odpověď "ať si jdou!"
Učitelé nebudou mít koho učit, protože ti méně majetní /cca 70% populace/ si školu nebude moci dovolit.
Kdo bude další na řadě?
Prozatím jen armáda si nedělá z ničeho starosti a nakupuje o překot v ještě větším měřítku, než v minulosti.
Jeden příklad za všechny z poslední doby, kdy v minulosti jim stačila 1/10: Zápalnou šňůru v délce 500km
No comment!

PS: Na začátku příspěvku má být "Je", nikoliv "e"

233851

7.12.2010 9:22

Pěkný článek, díky

kerob halibos (zavináč) seznam (tečka) cz 85.?.?.?

Nazval jste to velice hezky slušní a neslušní. Vím, že je to pokus obrazně vyjádřit stav toho co se kolem nás odehrává, ale pokusme se nad tím zamyslet. Ať by se jednalo o reformu stávající společnosti, nebo o pád staré a vytvoření společnosti nové, je jisté, že momentální stav není status quo. A stejně jako já, je periodicky se rozrůstající počet lidí, kteří cítí, že nějaká změna určitě přijde. Cítíme to všichni, že jsme došli do slepé uličky vývoje našeho společného bytí. Nemyslím tím techniku, ta si čím dál víc vystačí už i bez nás. Čekám jenom na dobu, kdy se začne replikovat sama a my se staneme nadbyteční. Ale zpět k myšlence. Dosáhli jsme obrovský pokrok ve vědě, technice, medicíně a v možná dalších sto oborech, ale v čem jdeme mílovými kroky zpět jsou lidské a společenské vztahy. Co je dnes rodina? Má ještě toto slovo vůbec nějakou váhu a cenu? Tam bych já začal hledat naše současné globální problémy. Člověk vpadne do teto společnosti a posadí ho k televizi, pak internetu, pokračuje vzděláním, vysněnou kariérou, kterou letí životem a neohlíží se zpět. Nehledí na následky svého konání. Chce být dravý, krásný, bohatý. Vidí to denně na Nově, Primě. Život se mu smrskne na krátké textové správy, práci, hypotéku. Jak jde dohromady nová stíhačka Gripen a několik tisíc bezdomovců? Jak nový Pandur a invalidé, na které není v rozpočtu místo? Kolik takových příkladů najdeme za 10 minut? Jak vytvořit spravedlivou společnost, když nám nefunguje to nejzákladnější a to vztahy doma u společného stolu. Jsme připraveni na novou společnost, nebo jenom chceme nějakou změnu, ať je sranda a něco se děje. Tu poslední revoluci jsme si nechali ukrást ze stejného důvodu. Více jsme chtěli. Budeme pracovat víc a budeme víc vlastnit. Tady je toho výsledek. Jako z Orwella ,, budu pracovat víc a radostněji,, Pak nás prodají na jatka, protože nejsme bez výkonu k ničemu. A tak hledáme cestičky k něčemu novému, nejlépe totální změna, ale nejlépe u sousedů. Doma ne, těžce jsme si na to vydělali a nechceme o to přijít. Proto hledáme na internetu a ne doma, nebo u sousedů. Kolik lidí pošle anonymní SMS na Haiti a překročí bezdomovce, který si za to zcela jistě může sám. Kolik lidí se rozbrečelo na malou Natálkou a mine dětský domov aniž by se zamyslel. Je to jenom moje úvaha, zda jsme připraveni na změnu, zda ji chceme opravdu. Co jsme tomu schopni obětovat a jakou cenu jsme schopni zaplatit. A ještě omluva za případné chyby.

233854

7.12.2010 10:29

RE: Pěkný článek, díky

Dap DapDapadap (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 233854

pane Kerob,Váš příspěvek je zcela vystihující a daleko lépe definující momentální stav než celý článek.
Děkuju - plně s ním souhlasím.
Vážím si Vás.

Dodal bych snad jen,že většina na skutečné změny zralá není.
(at už stojí na kterékoli straně)
Ty totiž začínají u sebe - ve svém vlastním životě a pohledu na něj.Málokdo je ochoten sám sebe omezit,většinou pomoc druhému se smrskne na "jenkdyžseto vyplatí",nebo jenabytobylo pohodlné.
Bohužel,velmi dobrá živná půda pro církve,sekty a jiné demagogy,protože většina lidí nechce nést odpovědnost sama za sebe.
Takže sice změna určitě přijde,ale opět bude ukradena a lidé časem zklamáni - budou to mít přece ale na koho svéct..[smích]
Ovšem i toto patří k přirozené selekci druhu a jeho vývoji.

233860

7.12.2010 10:53

RE: Pěkný článek, díky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 233854

>Člověk vpadne do teto společnosti a posadí ho k televizi, pak
>internetu, pokračuje vzděláním, vysněnou kariérou, kterou
>letí životem a neohlíží se zpět. Nehledí na následky
>svého konání. Chce být dravý, krásný, bohatý. Vidí to
>denně na Nově, Primě. Život se mu smrskne na krátké
>textové správy, práci, hypotéku.
Libi se mi to vase vyjadreni, ne vsak ze bych byl unesen obsahemn, nybrz kvuli tomu, jak pravdive jste vystihl ten zakladni problem. Bohuzel takovy je cely pokrokovy svet. A lide v zaostalych zemich nam ty "vyhody" zavidi.
Dalsi cast textu me uz ale nastvala:
>Jak jde dohromady nová
>stíhačka Gripen a několik tisíc bezdomovců? Jak nový Pandur
>a invalidé, na které není v rozpočtu místo? Kolik takových
>příkladů najdeme za 10 minut? Jak vytvořit spravedlivou
>společnost
Pred lety byl v Cesku duchodovy fond. Vladci jej prosustrovali, ale ne tim, ze by preplaceli ty, pro ktere byl vyclenen. Zlostne je, ze nekteri ti o to "zaslouzili" darmozrouti tam kvasi dodnes, vetsinu doby probenduji v poslanecke kantyne a v sini se objevuji az na hlasovani, aby pro znotyrovani spolecnosti odhlasovali napravu na ukor davu, kdyz sami pro sebe si uzakonili vydelky znacne nepomerne. Lzou nam do oci, vondrovsky krivi huby do ironickeho usklebku jako by se vratili z Bohnic, a my porad nic. Porad ta zada hrbime. Nejhorsi je, ze nase zeme neni vyjimkou. Tak pitomi jsou vice ci mene i davy v ostatnich pokrokovych zemich. Svet se riti do sracek.

233863

7.12.2010 9:26

Dobré vize, Blaničtí rytíři

mariah. bounce 93.?.?.?

Přidávám se též na stranu, která zatleská za takový článek. Realita je nám jasná, většině čtoucích zřetelná. Podstatná věc je vážně myšlenka vytváření dobrých vizí. O ty je nejen nouze, ale pochybuji o tom, že jsou nějaké odborně propracované, životaschopné na skladě. Doufám, že někde připravené a uchované před krysou a parazity. Regály jsou plné a přecpané katastrofických vizí, stejné úrovně jako hadry a elektronika z čínských manufaktur. Dlouho to fakt nevydrží a dětem to křiví nohy i charakter. A co s tolika odpady, východ tak odpad vozí levně na západ.
Vzhledem k té dobré vizi, pokládám základní kámen.Blaničtí rytíři-je to stručné a výstižné. Navrhnul bych alespoň takové nejosvědčenější vizi stejný název.

Tuším, že autor článku je velmi slušný člověk, ale místy bych také přidal na síle při správném pojmenování tzv. "neslušných", do roviny výstižnějších pojmenování.Bolševik je prostě bolševik, zločinec zločincem. K té revoluci v Rusku posílám odkaz na článek zvláště autorovi, pokud nečetl.Chápu,že nechcete,aby bylo cokoli napadnutelné. Je to korektní možná na veřejném webu, v rovině soukromí je však třeba nad tím pěkně a z hluboka odplivnout, co?
--------------------
Pro vytváření dobrých vizí je dobré mít čistou retrospektivní optiku, zbavenou balastu učebnic. Článek ve smyslu retro-cleaner:

odkaz:
http://vorovka.blog.idnes.cz/c/166669/Znat-souvislosti-Bolsevicky-prevrat-1.html
[cool] [cool]

233855

7.12.2010 9:52

Výborný článek Miroslave!

Petr Borovec info (zavináč) byzon (tečka) cz 81.?.?.?

Myslím, že pozitivní vize budoucnosti chybí v naší společnosti proto, že jen málokdo je schopen a ochoten si připustit, že každá změna začíná (a bohužel taky většinou končí, dříve než začne) změnou sebe sama. Prostě, se stávajícím myšlením (stávající myslí) jsme již na hranicích našich maximálních možností a "rychleji už to nejede". Kam nás naše mysl zavedla, to vidíme všude kolem. Staší se jen rozhlédnout. Točíme se v kruhu, honíme se jako pes za vlastním ocasem a vymýšlíme jen a jen různé modifikace tohoto stávajícího Systému. Neustále sledujeme (nejen) alternativní média s nadějí, že zachytíme jakousi "spásnou" informaci. Nezachytíme nic. Jen tím vlastně stávajícímu Systému dodáváme neustále potřebnou energii (pozornost) a prodlužujeme dobu jeho trvání. Oddalujeme jeho zánik. Tento Systém, ve kterém žijeme, funguje naprosto stejně už tisíce let (jen se zvyšuje četnost událostí, které prožijeme během svého života - souvisí to s tzv. zrychlováním času a fraktální charakteristikou času - Time Wave Zero). Tento Systém se změnit nedá. Může jen zaniknout na nedostatek energie (pozornosti, zapojení do systému, ...). Zanikne, pokud v něj přestaneme věřit, přestaneme ho potřebovat.

Zkuste se prostě odpojit. Nechte věci volně plynout, s bezpodmínečnou láskou ve svékm srdci, s důvěrou v moudrost vyšších energií vesmíru a s pozitivní, radostnou a veselou myslí. Ne, není to blábol. Může se to jevit jako paradox: "Proč mám měnit sám sebe, když vidím problémy všude kolem. Když nechám věci volně plynout, ztratím nad nimi kontrolu a vše bude ještě horší." Je projev našeho starého myšlení, které je důsledkem naší "výchovy" (deformace) a našeho "vzdělání" (recyklace) v Systému.

Kdo opravdu chce, najde dnes spoustu literatury a dalších forem informací na toto téma a může na sobě začít pracovat. Kdo ale opravdu chce? Kdo opravdu chce opustit staré "jistoty", staré vzorce myšlení, chování, vztahů a života?

Jedno je však jisté. Naše budoucnost a stejně tak i budoucnost celého lidstva na této planetě závisí jen a pouze na stavu naši mysli. Na stavu mysli každého z nás. Nevěříte, že je návod na změnu tak prostý? Zkuste to! [smích]

233858

7.12.2010 17:52

RE: Výborný článek Miroslave!

zero zreo (zavináč) seznam (tečka) cz 217.?.?.?

Reakce na 233858

Dobrý názor! Já se od systému krůček po krůčku odpojuji už léta. Vím že musím být soběstačný v mnoha směrech a to nejde změnit naráz. Bohužel systém je živen absolutní převahou dodavatelů energie. Velmi důležité je,aby každý kdo se odpojit chce nezabýval tím,co mu va současném systému vadí,ale aby měl vlastní konkrétní vizi co chce.

233874

7.12.2010 18:11

RE: Výborný článek Miroslave!

fohat 88.?.?.?

Reakce na 233858

milí lidé,představte si léčbu šokem...Václav Havel po projevu na foru 2000,kde fnuká nad pýchou,egoismem,posléze odejde PĚŠKY NA TRAMVAJ a odjede zcela prozaicky a se shodou se svým projevem.Šok pro dav,který nevěřícně kouká na palcové titulky v bulváru...Havel žije in natura,tak jak myslí i v přísném soukromí.Tento příklad by strhl lavinu váhavcu...... [oči v sloup] [oči v sloup]

233875

7.12.2010 10:48

odkaz doplňující článek

Anonymus 109.?.?.?

Zde.

233862

7.12.2010 11:23

https://sites.google.com/site/mirezel/

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 195.?.?.?

https://sites.google.com/site/mirezel/

233865

7.12.2010 12:09

Michael Ruppert, už nemusí nikomu nič vysvetlovať o zmene...

abc 188.?.?.?

http://www.mustwatch.cz/film/collapse/

233868

8.12.2010 2:27

RE: Michael Ruppert, už nemusí nikomu nič vysvetlovať o zmene...

kurvas kurvas (zavináč) seznam (tečka) cz 62.?.?.?

Reakce na 233868

No to je právě ten problém, že musíš a pořád dokola

233895

7.12.2010 15:16

Základní příjem

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 81.?.?.?

Já vidím dobrou vizi v základním nepodmíněném příjmu

http://eko.iwaldorf.cz/

233869

7.12.2010 17:13

Souhlas

juv 15.?.?.?

Vetsina z nás si nedokaze predstavit system fungujici na spolupraci. Namisto vzajemne likvidace ve jmenu zisku bychom se meli co nejdrive naucit spolupracovat. Mnozi namitnou, ze to nemuze fungovat. Naopak, spoluprace prinasi mnohem lepsi uspokojeni lidem nez samotny zisk at uz v jakekoliv forme. Lide at prestanou soutezit o paratka mezi sebou a podivaji se na skutecny problem nas vsech. Pokud zmenime mysleni a udelame krok blize k sousedovi, statu a kontinentu pak vyhrajeme. Deli nas jenom strach, mylna predstava o tom ci konkuruji sousedovi, atd. V soucasne dobe je vse relativni. Dnes mam penize na uctu a zitra padne mena. Spoluprace a jednota v kruhu vydrzi a ustane vse. V budoucnu se budou lide vracet na venkov a vse se bude opakovat jako pred sta lety. Lide pokud budou chtit prezit budou se muset naucit spolupracovat, chranit se navzajem a premyslet dohromady. Budoucnost preje pripravenym, tudiz se na ni pripravme! [smích]

233873

7.12.2010 19:02

RE: Souhlas

fohat 88.?.?.?

Reakce na 233873

něco málo navíc http://www.reiki-centrumpraha.cz/duchtrans-novinky.html [cool] [cool]

233877

7.12.2010 22:31

RE: Souhlas

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 233873

Ano. Buď budeme spolupracovat nebo nepřežijeme. To je to, co židé vědí už dávno, a co se pokouším poslední dobou také prosazovat.

Revoluce, změna řádu, nepokoje, občanská neposlušnost - nic z toho nám nepomůže. Už jsem to tady psal. I kdybychom zítra vyšli do ulic a pověsili všechny grázly z vrcholku pyramidy, okamžitě vznikne nové vedení a za chvíli se pojede dál po starém.

Potřebujeme, aby ubylo deprivantů ve vedení. Bude to chtít pomalou a uvědomělou výchovu našich dětí od egoismu a sobectví směrem ke spolupráci.

233885

8.12.2010 17:32

RE: Souhlas

rataj 78.?.?.?

Reakce na 233873

Systém fungujici na spolupráci si dokážu snadno představit. Je to např. orgánový systém zdravého těla, kde všechny orgány pracují ve vzájemném souladu, a je-li některý orgán napaden, ostatní mu ze všech sil napomáhají, aby negativního činitele přemohl a rychle se zotavil. Zdravý organismus pracuje k naší plné duševní i tělesné pohodě a tak, že si činnost jednotlivých orgánů vlastně ani neuvědomujeme. Další velmi důležitou věcí je, že všechny složky zde obětavě a zodpovědně pracují podle jediného zákona, jímž je prospěch celku. Žádná složka se tu „neulívá“ a každý zdravý orgán přijímá jen tolik živin, které pro správnou funkci potřebuje.
Zcela jinak je tomu u vážně nemocného organismu, kde dochází k velkému narušení vzájemné součinnosti, a kde nedostatečná funkce nejvíce zasaženého orgánu postupně způsobuje vadné fungování dalších orgánů. Člověk pak tyto patologické změny velmi bolestivě cítí.
Myslím, že toto analogicky platí i pro společenské vztahy. Perfektně zdravá společnost by fungovala tak, že všichni lidé v ní by poctivě a svědomitě pracovali podle svých schopností a dovedností pro dobro celku, bez snah o nepřiměřené, nebo dokonce zcela nepoctivé výhody a zisky, a každý by si dokázal vážit a oceňovat práci ostatních. Zajisté v takové ideální společnosti by neexistovaly žádné vážné neshody a taková společnost by byla schopna solidárně a dobře čelit různým negativním vlivům, které by se někde vyskytly ( např. živelné pohromy, infekční nemoci, neúroda).
Bohužel dnes vidíme, že dnešní společnost má k tomuto ideálu nesmírně daleko a spíše se blíží k těžce patologickému stavu. Hodně lidí se snaží využívat svůj dar mimořádných schopností nikoliv pro dobro celé společnosti, ale spíše pro všemožné nepřiměřené osobní výhody a zisky, nemluvě o přímo zločinných praktikách některých „výtečníků“, kteří se pro to neštítí různých špinavých machinací. Takto nespravedlivě a někdy i zločinně získaný majetek v rukou nemnohých, získaný na úkor ostatních, představuje značnou část národního jmění. Obrovské disproporce mezi značným, často neoprávněně získaným bohatstvím nemnohých a rostoucí chudobou ostatních, neschopnost současné společnosti řešit účelnou zaměstnanost lidí a účinně čelit negativním vlivům (kriminalita, drogy atd), vedou k rozpolcení společnosti a ke společenským nepokojům, které ještě více komplikují fungování společnosti.
O tom, jak společnost jako celek funguje, záleží na každém z nás, každý se pro to rozhoduje podle svého svědomí. Bohužel u některých lidí se zdá, že tuto věcičku jaksi postrádají.

233920

7.12.2010 19:30

Kooperace místo konkurence?

1+1 80.?.?.?

Hezký článek, jen bych nesouhlasil s výměnou konkurence za kooperaci. Systémy, kde je konkurence se vyvíjejí mnohem rychleji, než ty kde není. Viz. socialismus a kapitalismus. Není možné násilím zpomalovat vývoj, proto tato změna nebude možná, ale rozhodně se změní ekonomický systém.

233878

8.12.2010 2:02

RE: Kooperace místo konkurence?

udo1 udo321123zavinacazet (tečka) sk 46.?.?.?

Reakce na 233878

re:1+1

Taktiež nesúhlasím s "výměnou konkurence za kooperaci" 1+1..

Už sme sa veľakrát bavili o tom, že by bolo dobré aj pre posledných dinosaurov konečne vytriezvieť z dlhodobo zámerne deformovanej reality kde ni(e)kto proti sebe stavia dokonca ešte aj kooperáciu a konkurenciu.. to je fakt už príliš..

Dve spojené nádoby, ktoré jedna bez druhej nemôžu existovať. Samozrejme, ak ich zle zadefinujeme ako pojmy, môžeme naozaj skončiť v slepej uličke.
To isté platí pre socializmus a kapitalizmus - plán a trh, liberalizmus a konzervativizmus, komunizmus a náboženstvo,..

Ako môže byť trh(prostriedok) bez cieľa? Azda už nikto neverí že sa zázračne riadi sám?? Jeho prvoradou úlohou je napĺňať základné materiálne potreby ľudí, aby sa mohli duchovne rozvíjať. To samozrejme nevylučuje primeraný zisk, ktorý ak nebudeme kontrolovať, dostaneme napr. dnešnú situáciu zlatých padákov,..

Kooperácia bez rozvoja, cieľa, motivácie, konkurencie? Nič predsa nestojí a neustále sa musí zlepšovať. Inak zahynie. Vo svete, vesmíre predsa nikde neexistuje niečo statické. Všetko sa vyvíja, kmitá v nejakom smere, priestorovej špirále. Všetko so všetkým primerane súvisí. Pojem náhoda v tomto zmysle sa nedá predsa popísať iným výrazom, ako konšpirácia.

Marxizmus = materialistický ateizmus = Boha niet
H-is-tórické kresťanstvá = idealistický ateizmus = Boh je, ale je taký a taký. Ak v to neveríš, si ateista! WTF?
Veria v Boha, ale neveria svojmu vlastnému Otcovi..

Komunizmus(common)=spoločný, obecný
Katolikos=všeobecný, prospievajúci všetkým

Vnímavé prispôsobenie sa situácii bez zohľadnenia skúseností?
Znova: WTF? Ako niekoho zdravo uvažujúceho môže vôbec napadnúť postaviť proti sebe liberalizmus a konzervativizmus, poprípade tak ešte aj charakterizovať politické strany? To isté tzv. "ľavica" a "pravica". Ani politici samy sa začínajú vyhýbať týmto absurdným novinárskym priznaniam nechápania reality.

Aj plazy, ktoré sa nerozvíjali, vymreli.
Niektoré naplnili svoj potenciál a dnes máme vtáky a cicavce..
Ako sa zachovajú ľudia?
Stanú sa z nich Ľudia?

233892

8.12.2010 2:29

RE: Kooperace místo konkurence?

kurvas kurvas (zavináč) seznam (tečka) cz 62.?.?.?

Reakce na 233878

ano viz druhá světová válka kdy dvadcet laboratoří vyrabělo všichni to samé(letadlo zvané proudové, raketa zvaná na dálku a všichni chtěli být první) a jelikož je koalice sdílela tak získali náskok.

Jaké sociální zřízení máte doma?

233896

8.12.2010 10:22

RE: Kooperace místo konkurence?

KRONEOS 78.?.?.?

Reakce na 233878

Ano vývoj technologocký a společenský jde dopředu, ale zdá se , že vývoj člověka jako jednotlivce je pořád vzaostalý v té pyramidě , ne 1+1?

Důležitá je spolupráce- tím, že není spolupráce, ale otrocká podřízenost, tak tento systém jen plní zdání rychlého vývoje, protože jsme zvyklý být ovce-poslouchat pána, a proto říkáme, že tento systém=vývoj...Sami víme, že tento systém pyramidy a nespolupráce spíše bohatství rozmělňuje, a pak se ho nedostává, také proto, že ohromné výdaje se kvůli obraně zájmů elity a jeho otrockého stáda vyhazují oknem, a svět není bezpečný, a značně ideologicky zájmový. To vytváří neustálé kolo nepokojů a nespokojenosti....

Lze vystoupit z tohoto systému, ať ho ovládá kdokoliv, židé asi ne[smích], ale kooperací a hledáním shody, a kompromisu , rozumu můžeme tento systém značně zníčit. I ku prospěchu elity, která egoisticky svůj nesmyslný systém brání!!!!

233903

7.12.2010 19:34

Pěkné

Lin 85.?.?.?

Pan Zelenka mi udělal radost. Jasně a srozumitelně popsal, co se děje a pro pozorné i to, k čemu bychom měli směřovat. Doba se nám mění před očima a pochybuju, že by byl mezi námi někdo, kdo by si toho nevšiml. V občanském životě už pomalu netušíme, co vlastně platí, zákony, které byly platné loni, jsou dneska jinak a příští rok budou zase jinak. Navíc jsou na nás kladené ze strany společnosti (i zaměstnavatelů) stále větší požadavky. Nesmyslné. Točíme se jak veverky v kolečku a často nemáme čas se ani v klidu najíst. Mám dojem, že se všechno děje proto, aby lidé už vůbec neměli čas na sebe. Chvíli, kdy se člověk zastaví a "vypne". Čas, kdy je možné si ujasnit, proč to všechno dělám, jestli je vůbec pro mě nutné a přínosné to všechno "zvládat", jaké mám priority a bez čeho se klidně obejdu. Někoho dokope k takovémuto přemýšlení až nemoc, někoho nevaruje a nevzpamatuje ani ta. Realitu vnímáme svými smysly a ty jsou nedostatečné, protože poskytují informaci pouze o fyzické, zjevné rovině (vidím, ohmatám, ochutnám). Neuvědomujeme si, že nezávisle na tom, co vidíme a vnímáme, existují ještě jiné (nehmotné, skryté) roviny té samé reality. Setkáme se třeba s pěkným, výborně a vkusně oblečeným člověkem milého vystupování a laskavé řeči. Naše smysly vytvoří dojem slušného, milého a společenského člověka, ač skutečná realita může skrývat třeba několikanásobného vraha. A přesně takhle je to i s ostatní realitou, kterou vnímáme pouze svými smysly. Proto je třeba naučit se takto vnímat svět, který vás obklopuje. Poznat i ty ostatní roviny - to, co je skryté. Pak se dostanete do pozice hráče, který druhému vidí do karet, takže každým vaším tahem můžete změnit celou partii.
Proroctví a ostatní věštění - NIC není předem dané, protože realita je proměnná, ne pevně určená. Každé to proroctví vychází z určitého "pevného bodu" dané situace a pokud se změní situace, "pevný bod" už neplatí. Je nutné si ujasnit, jak bychom chtěli, aby se situace vyvíjela - ne být pasivními "čekateli" svého neblahého konce podle proroctví. Naše debaty by měly být NE o vzájemném utvrzování ve nevyhnutelné zkáze světa, ale TVOŘIVÉ = jak bychom chtěli, aby se situace vyvíjela dál = jakou realitu bychom si přáli. Na tohle krásně upozornil autor článku a přesně o tomhle jsem tu naposledy psala i já. Každý z nás - tím, co dělá a nedělá, jak žije, čemu dopřává sluchu, jak se chová k sobě i ostatním, jak řeší situace, jaký je jeho žebříček hodnot - buď pozvrzuje destrukční realitu nebo ji pomáhá dostat pod kontrolu. Jedině my sami můžeme svými postoji rozhodnout, jaká bude budoucnost našeho světa.

233879

7.12.2010 21:21

No nevím

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 188.?.?.?

Tak něco i z jiného soudku. Nenechám se už jen tak ladit do rozjivené nálady. Termínu kdy dojde na den D už bylo mnoho až nechutně mnoho a pořád se něco mění a je neuvěřitelné co vše se může měnit stále k horšímu. Doufám , že mě kvůli takovému názoru nebude někdo považovat za zbloudilou ovečku, která potřebuje ukázat cestu. Vize se plní neustále a jsou to obvykle vize někoho jiného, než ty běžné spodních 70%.
Dále si nemyslím, že se díky internetu děje tolik zajímavého, nejzajímavější informace budou ještě stále v knihách, a kdyby lidem tak rostlo uvědomění , tak by se to promítlo právě v jejich lepších vztazích , ne? Jenže vztahy se zhoršují , protože v lidech probíhají procesy spíš stále víc nehezké. Internet lidi přibližuje jen zdánlivě, jelikož komunikují a komunikují, ale na úkor osobní komunikace.
Davové manipulaci nepodléhali lidé ani za komunistů více jak dnes, ale co jim zbývá než řešit košili a pak kabát a pak snad něco dál. V tom je to stále stejné.
Jediné co se děje je, že se prohlubuje všeobecná krize- choroby, ekologie, zadluženost... A nikdo neví jak dalece dojde.
Termíny (a jako termíny - už brzy)na zlepšení fakt nežeru. Nemusí se týkat nás co žijeme nyní.

233884

7.12.2010 23:45

Zapomněli jste na příčiny a také je možné jít cestou "jiného" kapitalismu!

64 88.?.?.?

Jenom malou poznámku - celý zásadní posun v myšlení lidí je z velké části vygenerován zcela novými technologiemi, které se nedají zastavit a které ještě v dohledně krátké době obrátí celý svět vzhůru nohama.Informační,kontrolní a logistické technologie, obrovský skok v biotechnologiích, kde bude dosah do jiného způsobu získávání potravin - výroba velmi kvalitních proteinů na bázi hmyzu a mohu psát do nekonečna - úplně nové materiály, třeba grafen, nebo celý obor nanotechnologií! Prostě kam se podíváte,jakýkoliv obor je za cca 5 let úplně jiný! Jak budou vypadat za 5 let počítače a mobilní telefony?
Bude se muset ale také rapidně změnit člověk a jeho postoje,jeden k druhému, k přírodě a především v duchovní oblasti očekávám revoluci. Společnost se zase vrátí na cestu sociálně průchodné společnosti, kde myšlenka občanského platu pro každého, je stále aktuálnější! Bezdomovectví musí skončit!
Vypořádat se z bezdomovectvím je relativně velmi laciné, zajistit potřebným lidem hodně skromné úplně základní bydlení,aby nebyli na ulici a společnosti ubyde mnoho problémů. Jenom nevím, jak naložit s etnikem / cikáni a další /, které klasicky krade a ubližuje společnosti,i když je o ně slušně sociálně postaráno! Tady si dnes nevím rady a jde o cestu na dlouhou trať a bude stát hodně peněz!
Bude se asi také rapidně změnit pohled na soukromé majetky, kdy si majitel musí uvědomit, že vlastnit, znamená před celou společností, také velkou dávku odpovědnosti a hlavně té sociální!
Bude se také postupně měnit struktura vlastnických vztahů, kdy se začne vyplácet daleko širší kooperace, než doposud. Začínají se projevovat podobné tendence, třeba v našem zemědělství, kdy prohlásil ministr zemědělství / světe div se!!!/ , že je nutné, aby se zemědělci začali sdružovat do družstev, nejenom zemědělských, ale i spotřebních a dalších a tak se lépe bránili
narůstajícím globálním tlakům!
Upozorňuji všechny pseudopravičáky, že předválečná první republika ČSR, měla největší podíl družstevnictví v zemědělství z celé Evropy a ČSR byla dávána ostatním za vzor, jak má vypadat družstevní spolupráce v zemědělství obecně! To nemá co dělat s rozkulačováním a nuceným zakládáním "kolchozů" v padesátých letech!
Musí se také posílit role státu, nikoliv zvýšeným výběrem daní, ale přímým vlastnictvím, jako je třeba v Číne a jiných státech, kde je poměr mezi státním a privátním, cca 20% státního a zbytek cca 80% volný trh! Stát by si měl ponechat pod kontrolou jenom odvětví, která jsou zásadně důležitá pro celou společnost a kde je privatice kontraproduktivní a kde nějaká "soutěž" nepomůže, pouze neúměrně zdraží konečný produkt, či službu!
Jde o energetiku,vodárenství,základní zdravotnictví,retailové neinvestiční bankovnictví a podobné služby celospolečenského zájmu! Je ...Automaticky kráceno

233887

7.12.2010 23:48

Zapomněli jste na příčiny a také je možné jít cestou

64 88.?.?.?

Reakce na 233887

Pokračování -

Jde o energetiku,vodárenství,základní zdravotnictví,retailové neinvestiční bankovnictví a podobné služby celospolečenského zájmu! Je toho hodně, co nás čeká a nemine! Jenom musíme k sobě jako k lidem a jeden k druhému najít "lásku" a ta nás povede!
Jiná cesta růstu jenom pro růst a zisk nad všechny meze je pošetilost a ohrožuje celou planetu! Staré pravdy začínají hovořit a Marx / bez třídního boje a jiných hloupostí/ se bude muset znova oprášit, pokud někdo zrovna teď nevymýšlí úplně něco
nového a lepšího, než vykoumal a přesně popsal "tatíček" Marx!
Ano článek má pravdu, podstatné změny se blíží, změny budou bolet, ale jiná cesta není!

233888

8.12.2010 0:19

Základní aspekt života změnit nelze

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Pan Zelenka se lepší. Pochopil marnost NECHCISMU, když píše:
> Lidé většinou velmi dobře vědí, co nechtějí, ale málokdy mají komplexnější představu o tom, co by chtěli.

Má pravdu. Realita je však bohužel ještě horší. Nejen, že lidé nevědí, CO CHTÍT. Lidé neznají ani to nejdůležitější, co je provází jejich životem. ZÁKLADNÍ PRINCIP života. Tím principem je SOUTĚŽ. Ať se to někomu sebevíc nelíbí, je tomu tak. Mnozí NECHCISTÉ tak považují soutěž s ostatními lidmi o zdroje k uspokojování vlastních potřeb, o sexuální partnery, o statut ve společenské hierarchii, ... za cosi špatného, zmanipulovaného, nepřijatelného, nemravného. Soutěž prostě NECHTĚJÍ. A volají po změně, která má tuto "chybu napravit". Po "životních jistotách".

Většina lidí je dnes nespokojena. Soudí, že by byli šťastnější, kdyby bylo spravedlivěji rozdělováno společenské bohatství. Pod pojmem spravedlivěji si představují, že výrazně více bohatství náleží především jim samým. Nechápou, že bohatství jejich nespokojenost nespraví. Že bohatství není zárukou jejich vzestupu na společensklém žebříčku. Že si za ně nekoupí přátelství, vzdělání, úctu a důvěru ostatních, moudrost, lásku, zdraví, vysněného životního partnera, ... To všechno mají většinou ti schopnější z nás. Avšak nelze jim to žádným způsobem odebrat a rozdělit mezi nás, ostatní.

Závěr? Žádná změna nezbaví lidi vzájemné soutěže. Ani tzv. základní příjem, ani mimořádná úroveň vzájemné spolupráce, ani nic jiného. Ve chvíli, kdyby soutěž ustala, nastane stagnace, rozklad, úpadek. Bohužel. A v každé soutěži vítězí ti schopnější nad těmi méně schopnými. Bohudík. [smích]

233889

8.12.2010 2:25

RE: Základní aspekt života změnit nelze

kurvas kurvas (zavináč) seznam (tečka) cz 62.?.?.?

Reakce na 233889

omlouvám se, ale musím, protože to cáká z mísy. Když jsem odpověď začal číst měl jsem radost, že někdo konečně trefil hřebíček na hlavičku, ale vyklubal se z toho palec.

Ti nechcisté jsou tak dlouho drilování, že soutěž je správná a k něčemu, že už ani neznají, stejně jako vy, to slovo na opačné straně spektra. SPOLUPRÁCE. To je co?

Pokud máte námitek, domnívám se, že na základě vašich bohatých zkušeností, dosaženého vzdělání a okruhu přátel z úctou chápete význam slova RODINA. To je totiž ta poslední připomínka spolupráce. Podle toho jak to líčíte v odpovědi bych tipoval, že u vás doma se závodí i o kolečko salámu. Neděláte náhodou o jedno jídlo méně, aby se vyšponovala soutěž.

[chechtot]

233893

8.12.2010 16:23

RE: Základní aspekt života změnit nelze

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 233893

Rozumím-li dobře Vaším slovům, pane Kurvasi, odmítáte evoluční soutěž také. Soudíte, že je nepřirozená, někým nám "nadrilovaná".

Dovolím si připomenout Vám pár událostí, jichž jste byl (či jste) s vysokou pravděpodobností osobně účasten:
- v okamžiku Vašeho početí jste vznikl splynutím té nejrychlejší spermie s vajíčkem (z desítek milionů méně úspěšných),
- v prenatálním věku jste své mamince způsobil těhotenskou cukrovku, a soutěžil jste tak s ní o cukr v její krvi,
- už v ranném věku jste s ostatními kluky čůral kdo výš, házel a skákal kdo dál, běhal kdo rychleji, dělal na ostatní ramena, ...
- v pubertě jste si zdobil tvář cigaretou (fuj, jak to bylo odporné), otloukal se v u-rampě (bolelo to), nosil sice neúčelný leč nezbytně módní oděv, účes, obuv (brr, to byla zima, ale byl jsem "in"[mrknutí jedním okem],
- předváděl jste se před ostatními se svým "nejdokonalejším" nožem, (mobilem, bicyklem, prskoletem,...),
- v přítomnosti pohledné dívky Vás cosi nutí dělat a říkat věci, které Vás činí lepším, než ve skutečnosti jste,
- v zaměstnání se zásadně snažíte získat co nejvyšší ohodnocení (i když víte, že na ostatní tak zbyde míň),
- občas sníte o tom, mít Porche, Ferrari (či podobný kočkolap) a ukázat tak všem, jaký jste ...
- cosi Vás nutí psát do internetových diskuzí.

A teď to podstatné. Vše popsané jsou projevy soutěže. Opravdu soudíte, že Vás k této účasti na soutěži s ostatními už od předškolního věku někdo nutil, driloval? Kdo? Že by to byli ti lotři, Vaše geny? [velký smích]

Nyní k vašemu příkladu úspěšné SPOLUPRÁCE lidí. Statistika hovoří jasně. Polovina rodin končí rozvodem. To považujete za úspěch? Opravdu?

Nebo je i to plození potomstva (výběr partnera a následné rodičovství) také jen jedním druhem soutěže. A nevědomí lidé, kterým škola tuto skutečnost zatajila, v ní pravidelně selhávají. A odnášejí to jejich děti. Které nechápou, proč se jejich milovaní rodiče z ničeho nic na smrt nenávidějí.

Kdo je zde příčinou selhání SPOLUPRÁCE? Která v okamžiku početí jejich děťátka tak "pěkně fungovala"? Že by jim to chudáčkům zas někdo pokazil? Oni sami za to vůbec nemohou? [smích]

233917

8.12.2010 17:24

RE: Základní aspekt života změnit nelze

Anonymus 109.?.?.?

Reakce na 233917

Vojto,
>- cosi Vás nutí psát do internetových diskuzí.
ano, něco mě nutí, ale to je asi tak jediné, s čím v tomto příspěvku můžu souhlasit.
>Dovolím si připomenout Vám pár událostí...
Pokud tyto body budeme považovat za soutěž, budiž...
Ale ta soutěž měla nějaké pravidla založené na nějaké férovosti, ale pokud je někdo porušil, tak se okamžitě ponížil, ne-li přímo vyloučil z kolektivu
>- v okamžiku Vašeho početí jste vznikl...
Tenhle bod bych okamžitě zamítl a nespojoval s žádnou soutěží.
To bychom již asi sebrali soukromí a romantiku úplně ze všeho. Jsou věci, o kterých se běžně ví, ale dodržuje se nějaké TABU, alespoň ze slušnosti.
Promyslel jste, co by se asi stalo, kdyby při počínání potomka jste uvažoval tímto způsobem, jak by to dopadlo[zmaten]

A celkově: Nemám nic proti soutěži, ta je do jisté míry zdravá. Ale mám připomínky k nekalé soutěži. A to je to, o čem se tady dohadujeme. A nekalá soutěž, za tu považuji každou, která je nějak ovlivňována, ať zákonem, nebo korupcí, popř. lobingem atd.
A z toho plynou další problémy, se kterými se dnes musíme potýkat, a nejen my. A ty dnešní problémy jsou nicotné, podle toho co nás ještě čeká

233919

8.12.2010 14:31

RE: Základní aspekt života změnit nelze

Efs 85.?.?.?

Reakce na 233889

Pokud si představujete soutěž jako honbu za co největší spotřebou, čerpáním a ničením zdrojů, vytvářením odpadů a zhoršováním životního prostředí, omezováním a ubližováním ostatním přímo nebo nepřímo, blízko nebo vzdáleně a pokud v tom vidíte pokrok lidstva, je mi vás líto. Kolik už bylo takových soutěží? Ja se všešchny jmenovaly? Co z nich pošlo?

Vývoj přece musí jít cestou spolupráce, Lásky, skromnosti apod. To je základní aspekt nové doby, která přichází. Právě zmanipulovaní a "neslušní" lidé jdou cestou honičky, strachu, hamižnosti, bezohledné spotřeby a sobeckosti. Soutěží, kdo víc a jsou na to pyšní. Naopak ti, kteří poznávají, jak to asi je doopravdy, si vyberou mír, Lásku, skromnost a spolupráci. Dejte mi pokoj s takovou soutěží. Každý to jednou pochopí. A dojde k oddělení těch, kdo pochopí a kdo ne. Kdo se ztotožní s novou dobou a kdo ne. Nevíme, jak k tomu rozdělení dojde. Nevíme ani kdy. Mám ovšem za to, že čím méně lidí na to přijde včas a samo, o to více to potom bude bolet.

Pohoda, hezký den

233912

8.12.2010 15:51

RE: Základní aspekt života změnit nelze

kurvas kurvas (zavináč) seznam (tečka) cz 62.?.?.?

Reakce na 233912

halelujá, vždy když je temno nejhustší příjde anděl, děkuji za reakci

233915

8.12.2010 16:29

RE: Základní aspekt života změnit nelze

udo1 udo321123zavinacazet (tečka) sk 91.?.?.?

Reakce na 233889

Vojta49 81..
"Závěr? Žádná změna nezbaví lidi vzájemné soutěže. Ani tzv. základní příjem, ani mimořádná úroveň vzájemné spolupráce, ani nic jiného. Ve chvíli, kdyby soutěž ustala, nastane stagnace, rozklad, úpadek. Bohužel."

Áno, súťaž.. pri vzájomnej spolupráci..

Vojta49 81..
A v každé soutěži vítězí ti schopnější nad těmi méně schopnými.

Hádam sa len nechcete Vojta charakterizovať ako zviera?
V človeku je síce trochu živočícha..
Myslíte si ale, že to jej jeho celý potenciál?

233918

9.12.2010 14:55

RE: Základní aspekt života změnit nelze

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 233918

Děkuji Vám pánové Anonyme, Efs i Udo1 za reakce. Potvrzujete má slova o tom, že lidé neznají to, co je v jejich životě nejdůležitější. Neboť všichni říkáte přibližně toto:

Že je život především soutěž? Určitě ne PŘEDEVŠÍM. Možná trochu. A ještě k tomu často neférová. Život je přece daleko více láska, vzájemné pochopení, krása, víra, bratrství, empatie, spolupráce, přátelství, rovnost, přírodní harmonie, etc. Tedy ehm ... možná zatím není, ale u nás lidí (výjimečných tvorů) by určitě měl být!

Nezbývá, než položit otázky. Určitě jsme výjimeční? Proč by životní soutěž měla být fér? Proč by měl být život člověka plný lásky, víry, spolupráce, ...? Kdo to nařídil? Opravdu si příroda "přeje" něco, čemu by se dalo říkat přírodní harmonie? Proč?

Uměl by někdo z vás odpovědět na tyto prostinké otázky?

Prosba na závěr. Odpovědi typu "přeje si to stvořitel, nadliská vesmírná inteligence, létající špagetové monstrum a pod." prosím vynechte. [smích]

233962

9.12.2010 15:40

RE: Základní aspekt života změnit nelze

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 82.?.?.?

Reakce na 233962

Mravní síla. Kdo ji nemá, nemůže pochopit Vojto [smích]

233966

9.12.2010 16:04

RE: Základní aspekt života změnit nelze

Anonymus 109.?.?.?

Reakce na 233962

Vojto, Ty jsi kličkař.
(ne od toho, že máš kliku, ale proto, že kličkuješ, a vždy tomu rozhovoru udáš jiný směr,
tentokrát to není úhybný manévr až tak od věci)
Pokud by jsi se zamyslel nad svými články, prvním a tímto, tak už máš odpověď na stole.
Nevím zda odpovídat přímo, (tzn. vnucovat vlastní názor), nebo odpovídat formou otázek, aby jsi si odpověděl podle svého přesvědčení - asi zvolím kombinaci obojího.
Vím z předchozích článků, že jsi pragmatik, proto se budu toho přidržovat a vyvaruji se duchovna, bohů, nadpřirozeností apod. Vezmu si na pomoc hmatatelnou přírodu, a tam najdeme odpovědi, které Ti připadají tak zmatečné.( viz druhý odstavec)

Čověk je vyjímečný tvor? - toto by byla velmi obsáhlá diskuze, proto pojďme k těm jednodušším, a možná na konci bude i odpověď.
Ano, život je do určité míry soutěž. Vezměme si příklad, např.klání o samici, vyhrává vždy ten silnější, ale i toto má svá pravidla. Velmi málo případů existuje, kdy dochází k usmrcení slabšího. Ještě jsem nezaznamenal žádného jelena, že by po porážce oběhl palouk a nakopl soupeře do zadnice. Toto období "soutěže" přejde během několika dnů, a potom zase všichni spolupracují. Také jsem nezaznamenal, že by si ten silnější jelen osvojil celý palouk a ty ostatní vyháněl, jen proto, že je silnější. Viděl jsi v přírodě, že by někdo hamounil víc, než spotřebuje? Najdeš v přírodě příklad, že by třeba ten nejsilnělnější jelen seděl uprostřed palouku a zbytek stáda by mu nosil potravu?
>Proč by životní soutěž měla být fér?
Právě proto, že si chceme říkat lidé (člověk), a chceme být vyjímeční, chceme být dokonalejší než zvířata, se základním instinktem.
Ač jsem měl dobré předsevzetí, přeci se uchýlím k bibli slovy: "zlo, plodí zlo" ( zlo lze zaměnit za jiné slova, platnost je stejná), proto bychom měli především sami dbát o to, aby bylo všechno podle pravidel a fér.
Pravděpodobně jsem hodně odbočil z Tvých představ, proto to zatím nechám tak, a případně doplním až podle rakce [smích]

233968

9.12.2010 16:45

RE: Základní aspekt života změnit nelze

dub 89.?.?.?

Reakce na 233962

jednoduché. přežít může pouze stabilní systém. stabilní systém znamená rovnovážný, harmonický systém.
nerovnovážný a nestabilní se neudrží a zanikne, jde o neudržitelnou odchylku v harmonickém řádu vesmíru.
stačí?

233969

9.12.2010 16:54

RE: Základní aspekt života změnit nelze

udo1 udo321123zavinacazet (tečka) sk 91.?.?.?

Reakce na 233962

Ja Vojtovi49 odpoviem rovno 3. doplňujúcimi otázočkami, aby sme rýchlo prešli cez potenciálne nedorozumenia..

Vnímate Vojta svoje okolie, svet, vesmír, ako vzájomne primerane súvisiace procesy s istými pravidlami, alebo je všetko podľa Vás bezcieľna náhoda?

Vo vesmíre neexistuje nič statické, všetko sa mení, všetko sú procesy s nejakou tendenciou. Proces je buď riadený, alebo samoriadený(aj random algoritmus je formou riadenia), keď nevieme identifikovať subjekt riadenia. To samozrejme ešte neznamená, že neexistuje..

Myslíte si teda, že môžu existovať procesy s pravidlami bez cieľa a ten bez autora?
Nemyslím tým samozrejme nejakého bradatého deda [smích]

Následne, ak sa nejaký proces dopracoval k tak sofistikovanej n-tite, akou je človek, myslíte, že by mohol byť v súčasnej forme konečným výbehovým štádiom, určeným k "zániku", alebo má ešte istý rozvojový potenciál?

233971

9.12.2010 23:29

RE: Základní aspekt života změnit nelze

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 233971

Díky pánové. S dovolením odpovím v jednom příspěvku všem.

Ad pan "82". Odkud jste vzal svou „mravní sílu“ a jak se (ona ve vašich skutcích) projevuje?

Pane Anonyme. Evoluční soutěž je plná klamů, šálení a podvodů. Příklad? Chování žen, když líčí na muže. Používají (vezměme to zdola) botky na vysokém podpatku, hladce oholené nohy i ohanbí, hedvábné punčošky, stahující kalhotky s kraječkami, korzet, push-up podprsenku, gelové prsní implantáty, barvičkami namalovaný cizí obličej na svém vlastním, studánkově modré kontaktní čočky, nalepovací řasy, vyholené obočí, odbarvené, vyčesané a nalakované vlasy, parfémy s feromony, oděv, zdůrazňující jejich přednosti a zakrývající ... a tisíce dalších lstí a úskoků. Podvod na podvod.

A o co vlastně tímto "fér způsobem" ženy mezi sebou soutěží? No přece o to úplně nejdůležitější v jejich životě. O co nejkvalitnějšího partnera, který jim přinese bohatství, vysoké společenské postavení, kvalitní geny jejich potomstvu, ...

U jelenů nespočívá prohra v tom, že vítězný jelen nakope poraženého do zadku. Prohra tkví v tom, že ten poražený nemá příležitost zanechat po sobě potomstvo. To je nejstrašnější prohra pro každého živého tvora.

Prozradím Vám malé tajemství. V internetových diskuzích občas narazíte na zoufalce. Tento svět je pro něho peklem. Lidé jsou buď úplní hlupáci nebo bezcitné bestie. Systém je třeba vyvrátit z kořenů. Válka je nevyhnutelná. Vše se již brzo zhroutí, zkolabuje. Živí budou závidět mrtvým, ... Podíváte-li se na osobnosti, které tohle píšou, mají jedno společné. Zoufale se jim nedaří v partnerských vztazích. Partnera se jim buď vůbec nedaří získat, či je zklamal, opustily jej i děti, o nichž si ani není jist, zda jsou skutečně jeho, ...

Tito lidé jen neuspěli v SOUTĚŽI. V soutěži o to, předat své geny dál. Vy to vidíte jako banalitu. Pro ně se však díky tomu svět stal peklem. Tak důležité je, v soutěži uspět.

Pane Dube. Jmenujte mi ty harmonické a stabilní systémy, které trvají. Byl to praoceán protoplasmy? Jurští ještěři? Nebo společenství neandertálců? Egyptská či Římská říše? Pojem "harmonický řád vesmíru" je stejný nesmysl, jako jsou Palestinci potomci biblických Filištínských či Perun je bohem slunce. Je mi líto.

Pane Udo1.
1. Random algoritmus je metoda náhodného výběru a do reálného řízení má daleko.
2. Ano, môžu existovať procesy s pravidlami bez cieľa. Např. vznik, vývoj a zánik hvězd.
3. K vysvětlení stávající sofistikované (když myslíte) úrovně života nepotřebuji žádné speciální tvořivé síly. Téměř vše lze vysvětlit s užitím přírodních zákonů. Zda je někdo vymyslel, nebo jde o základní vlastnosti prostoru, hmoty a času nevím. A nepovažuji toto vědění za podstatné. Myslím, že důležitější je, znát je.

233980

10.12.2010 7:15

RE: Základní aspekt života změnit nelze

Anonymus 109.?.?.?

Reakce na 233980

>Chování žen, když líčí na muže.
Nj, tady se raději zdržím komentáře, ale neodejdu úplně bez odpovědi.
Nevím proč, ale nějak se mi připoměl film Crocodile Dundee, prostě nalíčí pouze na toho, který...
U toho jelena jste to zřejmě nepochopil. Myšleno bylo, že i když prohraje se všemi následky, které prohra ssebou nese, tak se nemstí.
Po internetových diskuzích moc nechodím, i když si někdy názory přečtu.
Tento odstavec je plný protichůdných detailů, pokusím se to trochu rozplést.
>Živí budou závidět mrtvým, ...
Toto je např. věta z proroctví Sybily,(královny ze Sáby) chcete říci, že to byla žena zoufalá? + další negativa v odstavci?
Já osobně si nemyslím, že pokud člověk poukáže v diskuzi na šlendrián jenž světem vládne, že zrovna musí být frustrovaný. Ono také psané slovo v diskuzi je třeba brát s určitou rezervou. Je to jakoby štěk, v dobrém slova smyslu. Ale popsat někdy v pár větách všechny okolnosti, aby měl příspěvek ten správný dopad, bývá skoro nemožné. (čas, prostor, soustředění se atd.)
Z těchto útržků bych si nedovolil hodnotit člověka, zda mu utekla partnerka, nebo má pochybnosti zda jsou potomci jeho..., většinou je to anonymní, a málokdo přijde s vlastním jménem na trh. A to, že se mi některé věci nelíbí a kritizuji je, že by mohly být lepší, nebo poukáži na šlendrián např. radnic s jejich výběrovým kolotočem kolem zakázek a pod. K tomu přeci nepotřebuji mít rozvrácenou rodinu, na to mi stačí oči a uši. Obzvláště v dnešní době, kdy si kliknete na obchodní rejtřík a vyběhnou souvislosti - a tady mě rovnou zaráží, že pokud je to tak snadné, že někteří radní si dovolí založit s.r.o. a všechny zakázky vyhrává jedna a tatáž firma, a nikdo ( z odpovědných ) si toho nevšímá? - hlavně kontrolní orgány jsou k tomuto laxní!?!, přitom si o tomto systému cvrlikají i vrabci na střeše.
A jsme opět v politice, kdy si přečtete finanční úniky a machinace ve zdravotnictví se současným zaváděním regulačních poplatků, u armády se současným navýšením rozpočtu atd. Přitom se jedním dechem hovoří o krizi, o chybějících financích, ale díry jimiž finance unikají, se neucpávají, ale naopak se dále zatěžuje daňový poplatník a to ještě ten, který na tomto dění má ten nejmenší podíl viny. ( opět na rozsáhlou diskuzi - ale kdo nechce vidět, nevidí. )
A k tomu jsou lidé, kteří takové jednání ještě schvalují - co dodat? Buďto jsou to provokatéři, anebo jsou v těchto praktikách zainteresováni.

233986

10.12.2010 19:57

RE: Základní aspekt života změnit nelze

udo1 udo321123zavinacazet (tečka) sk 91.?.?.?

Reakce na 233980

re: Vojta49..
Re:
Pane Udo1.
1. Random algoritmus je metoda náhodného výběru a do reálného řízení má daleko.
2. Ano, môžu existovať procesy s pravidlami bez cieľa. Např. vznik, vývoj a zánik hvězd.
3. K vysvětlení stávající sofistikované (když myslíte) úrovně života nepotřebuji žádné speciální tvořivé síly. Téměř vše lze vysvětlit s užitím přírodních zákonů. Zda je někdo vymyslel, nebo jde o základní vlastnosti prostoru, hmoty a času nevím. A nepovažuji toto vědění za podstatné. Myslím, že důležitější je, znát je.


Dobre Vojto49, ak nechcete, alebo nemôžete z nejakých dôvodov realitu pochopiť na tejto úrovni, treba ísť klasicky na ďalšiu..

1. Random(tzv. náhodný) algoritmus je neoddeliteľnou súčasťou komplexnejších algoritmov riadenia. Hádam aspoň chápete, že tak isto ako v prírodných a spoločenských vedách, je vysoko negramotné stavať proti sebe absolútny poriadok(dokonalú) harmóniu a chaos, ako motor zmeny. To je ako tupo stavať proti sebe v politike konzervativizmus a liberalizmus. Ako sme spomínali, buď vnímate svet ako jeden celok, kde všetko so všetkým primerane súvisí..mozaika.. Alebo ako kaleidoskop, ktorý akokoľvek otočíte, vždy dostanete iný s predchádzajúcim nesúvisiaci obraz. Stačí zdravý sedliacky rozum..

2.Ak vnímate Vznik, vývoj a zánik hviezdy obmedzene ako ojedinelý proces vytrhnutý z kontextu, tak ako vznik, vývoj a zánik bunky, potom sa naozaj môžete domnievať, že nemá cieľ [smích]

3. Hmm..takže tvrdíte Vojta49, že zákony existujú len tak samy pre seba a samy od seba, tak isto, ako tie v parlamentoch. Neexistujú teda ciele, záujmy a ani Vy sám asi žiadne nemáte..
Ako l´art pour l´art. Človek keď tvorí, tak iba pre to umenie samé. Nemá z toho potešenie, naplnenie potreby, skúsenosť, kontakt s druhými..
No, každopádne zaujímavý, netradičný pohľad na svet, ale budiš..

Vojta49:
"Zda je někdo vymyslel, nebo jde o základní vlastnosti prostoru, hmoty a času nevím. A nepovažuji toto vědění za podstatné. Myslím, že důležitější je, znát je."

Možno bude práve v tejto Vašej formulácii chybička..
Čas a priestor je iba formou miery, hodnotenia, číslo..
V tomto zmysle, na tejto úrovni chápania čas a priestor naozaj neexistuje. V tom mal Einstein pravdu, keď operoval s výrazom Časopriestor. Tak ako je veľmi závažná otázka: Prečo bola od 50.rokov min.storočia propagovaná tzv.Teória veľkého tresku?.. Ak nie je začiatok a koniec, nie je objektívne ani čas.
Urýchľovač v CERNE..správy..1 tisícinu sekundy po "začiatku(veľkom tresku)" existovali tie a tie častice. Čo chápeme pod slovom "ZAČIATOK"? Bolo predtým azda "NIČ"?"NIKTO"?
Ako sme sa bavili..Je veľmi ťažké približovať sa realite, ak vnímame svet na princípe Hmota, Energia, Čas, Priestor. Či v prírodných, alebo humanitných vedách. Energiu nie je možné oddeliť od hmoty, je iba zmenou jej stavu. Objektívnosť ex...Automaticky kráceno

234018

10.12.2010 20:09

RE: Základní aspekt života změnit nelze

udo1 udo321123zavinacazet (tečka) sk 91.?.?.?

Reakce na 233980

pokračovanie..

Vojta49:
"Zda je někdo vymyslel, nebo jde o základní vlastnosti prostoru, hmoty a času nevím. A nepovažuji toto vědění za podstatné. Myslím, že důležitější je, znát je."

Možno bude práve v tejto Vašej formulácii chybička..
Čas a priestor je iba formou miery, hodnotenia, číslo, slovo, kód, usporiadanosť informácii, pravidlá..
Pravidlá a ich poznanie sú kľúćové. V tom máte tiež pravdu Vojto. Boha niekde nazývali aj Vševesmírnou Mierou, Pravidlom. Boh je mierou všetkého a miera(pravidlá) je-sú Boh..
Možno tu potom viacerí myslíme to isté, len to každý trochu ináč vyjdruje. Chyba je potom v našom pojmovom aparáte a nie v nás zvedavých [smích][smích]

V tomto zmysle, na tejto úrovni chápania čas a priestor naozaj neexistuje. V tom mal Einstein pravdu, keď operoval s výrazom Časopriestor. Tak ako je veľmi závažná otázka: Prečo bola od 50.rokov min.storočia propagovaná tzv.Teória veľkého tresku?.. Ak nie je začiatok a koniec, nie je objektívne ani čas.
Urýchľovač v CERNE..správy..1 tisícinu sekundy po "začiatku(veľkom tresku)" existovali tie a tie častice. Čo chápeme pod slovom "ZAČIATOK"? Bolo predtým azda "NIČ"?"NIKTO"?
Ako sme sa bavili..Je veľmi ťažké približovať sa realite, ak vnímame svet na princípe Hmota, Energia, Čas, Priestor. Či v prírodných, alebo humanitných vedách. Energiu nie je možné oddeliť od hmoty, je iba zmenou jej stavu. Objektívnosť existencie samotnej informácie zostáva takto skrytá. Nemôžeme potom začať vedome tvoriť. Nenapĺňame tak jednu zo svojich esenciálnych potrieb.

Princíp Hmota, Informácia, Miera to umožňuje.
Tzv. Trojjedinosť Boha, či Prírody, Alaha, Najvyššieho Vudu..[smích]
Je to zhmotňovanie Našich, prípadne Jeho predstáv..
Najprv mám v hlave myšlienku, informáciu-obraz. Keď jej Slovom, rukami,..dám formu, nadelím ju mierou vznikne niečo nové, materializujem. Všetko pracuje na princípe matríc. Je to tak jednoduché. Pravda leží vždy na povrchu. To, čo neviem pomenovať, nepomenujem, akoby neexistovalo, pretože s tým nemôžem cielene pracovať, v tom s Vami súhlasím..

Zaujímavá otázka je Kto?Kedy? a Prečo? dal fatálny blokovací deformovaný 4-princíp ako infekciu do vedy a vzdelávania.
Potom máte aj Vy Vojta49 také problémy, aké máte.

Prosím skúste sa Vojta49 zamyslieť nad podstatou a nehľadajte zasa nejaké kozmetické nezrovnalosti. Nikto nie je dokonalý.
Možno ani Boh, Príroda a Tie naše zákony samy o sebe, ak sa rozumieme [smích]

234021

10.12.2010 19:37

RE: Základní aspekt života změnit nelze

Had... 82.?.?.?

Reakce na 233962

Zdravím Vojtěchu,

zkusím tohle: život jako takový žádný smysl nemá, jediný, kdo životu smysl vtiskne, jsme my sami. Takže je-li pro někoho smyslem života vraždění - má ho, je-li pro dalšího smyslem života poznání, hurá! Ať za ním kráčí, jiný se potřebuje kvůli SVÉMU smyslu života obětovat pro druhé, pro rodinu, pro firmu, pro Nobelovu cenu....

Prostě náš svět je náš svět - co s Bohem a přírodou, démony, anděly, bludičkami, vílami, vědci, tupci, politiky? Hovno! Jen pozorovat všechno a sebe sama.
Sami sobě vtiskujeme smysl svého života...

"Kéž jsou všechny bytosti šťastné" - to se doporučuje jako "zaklínací formule" v buddhismu jako proměna sebe a zabezpečující postoj na jinak trnité cestě k procitnutí, prozření.
I tohle může být takový malý, intimní, anonymní (kvůli vlastnímu bezpečí) a osobitý smysl života.
Zvláště, pokud vede k procitnutí a odmazávání nevědomosti, která nám nedovoluje znát vývoj svého života.

Takže kakám na to, zda si to přeje ještírek, Jehova, Buddha, Kristus, Obama, Bretschneider, či dalsí ředitel zeměkoule a kosmíru.
Já si to přeji, já se snažím si to ukočírovat. Ti všichni shora jmenovaní mi můžou (snad) pomoci, odstrašit atd. Ne-li, ať neprudí! Chci si jíst své ovoce, ať je jakkoliv sladké, nebo trpké. Zasadil jsem, sklízím a opět sázím, abych sklízel. A tak je to s každým. Jen ta paměť, ta paměť... Prosté. Pak mi nezbývá než sklidit bez reptání SVOJI úrodu, a SÁZET TO, co si přeji sklízet. Ještě prostší [velký smích] [velký smích]

Tož: kéž jsou všechny bytosti šťastné [mrknutí jedním okem]

234016

11.12.2010 16:14

RE: Základní aspekt života změnit nelze

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 234016

Opět díky za reakce, pánové. Připomenu, že se pokoušíme diskutovat otázku, zda ŽIVOT=SOUTĚŽ. Já se domnívám, že ano. Též soudím, že mnoho lidí považuje toto tvrzení za chybné, příp. málo významné. Protože soutěž se jim zdá (alespoň v případě člověka) buď nemravná (všichni přece máme stejná práva, tak nač o cokoliv soutěžit) nebo člověka nedůstojná. Soudí, že člověk je přece do té míry výjimečný (boží) tvor, že nějaké závodění s ostatními je ho nedůstojné (rvát se o žvanec, jak prasata o bukvice, no fuj!). A SOUTĚŽ je navíc „ošklivá“, protože se v ní podvádí.

Nemohu reagovat na všechny vaše argumenty. S mnohými souhlasím, s jinými ne. Pokusím se stručně ukázat, proč považuji SOUTĚŽ za tak významnou.

Po celou dobu existence života na této planetě (o jiném životě zatím nevíme) pro všechny organismy platí - je třeba MNOŽIT SE RYCHLEJI, NEŽ HYNEME. Abych se dokázal množit, musím soutěžit s:

1. predátory,
2. příslušníky ostatních druhů (užívají-li stejnou ekologickou niku, jako já)
3. parazity (příp. se vzdorujícím hostitelem, jsem-li sám parazit)
4. slepými přírodními silami (vedro, mráz, povodeň, sucho, hurikán, …)
5. s příslušníky svého vlastního druhu
a) o zdroje
b) o sexuální partnery
c) o co nejvyšší vlastní zdatnost (vyjádřenou u sociálně žijících tvorů dosaženou úrovní společenského postavení).

Jsem-li jako organismus ve všech uvedených bodech soutěže úspěšný, rozmnožuji se a tedy žiji. Nedokáže-li se libovolný druh života (prohrou v některé z podkategorií soutěže) množit rychleji než hyne, PŘESTANE (jako život) EXISTOVAT. A to je pane Hade ten SMYSL ŽIVOTA. Lhostejno, zda se Vám jeví banální či nízký. Víra, že život žádný smysl nemá nebo že si smysl svého života máme stanovit sami je s prominutím ...

Rozhodnou-li se všichni lidé, že smyslem jejich života je jakýsi "vyšší cíl" a investují-li všechny své zdroje do tohoto cíle, nezbyde na plození a výchovu dětí. Během jediné generace bude "vystaráno". O smysl lidského života se už nebude mít kdo zajímat.

Závěr? Většina pisatelů na tomto webu hořekuje na tím, kterak nás ti ZLÍ ovládají, vykořisťují, podvádějí, ... Přitom těch ZLÝCH je zanedbatelná hrstka proti drtivé přesile nás HODNÝCH. To opravdu nejsme schopni z těch našich mas vybrat (či cíleně vychovat) výjimečně schopné jedince tak, aby ty ZLÉ korektně porazili v životní soutěži? V soutěži, jíž jsme všichni (i ti ZLÍ) povinně účastni? Opravdu to nejde? Proč?

234058

11.12.2010 16:38

RE: Základní aspekt života změnit nelze

Had... 82.?.?.?

Reakce na 234058

No, tak v tom případě mi tedy jmenujte někoho, kdo tvrdí něco jako: ach to jsem šťastný, že jsem, já byl tak nešťastný, když jsem nebyl...
To, že si můžu sám určit, zda ten smysl existuje nebo ne, je přeci to nejlepší, co můžeme udělat, když už tedy žijeme.
A vidět smysl v plození a množení se. Hmm, tak to asi nebude úplně smysluplné.

A že život přestane existovat? Pche! Pak definujte tedy to slůvko "život". To jsme jako my, ta podivná lidská cháska, s tou vší havětí na téhle planetě?
A co jiné planety, a nemluvě o jiných sférách a dimenzích? To neexistují jen proto, že se o nich nepřednáší hromadně na univerzitách.

Vy jste si svůj smysl života určil a našel - buďte rád. Já jsem si ho našel právě v tom, že sám o sobě žádný smysl nemá... no a?

Hodně štěstí!

234059

12.12.2010 16:54

RE: Základní aspekt života změnit nelze

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 234059

Promiňte mi, pane Hade, strohost (a z ní plynoucí zdánlivou neúctu) mé předchozí odpovědi. Byla způsobena mou snahou, odpovědět alespoň na to nejpodstatnější v reakcích všech mých oponentů.

Možná se mnou budete souhlasit, řeknu-li, že největší lidská obava (a tedy i motivace) je STRACH Z NEZNÁMÉHO. Obvykle se tedy snažíme neznámým nebezpečím vyhnout. Nebo je alespoň předem odhadnout. Neznámá je ale celá naše budoucnost. A to je ten hlavní důlvod, proč vznikl Eden či Sedmé nebe. Kdo uvěřil, zbavil se té strašlivé obavy, co bude pak, po smrti.

Ovšem neznámé je obecně všechno, co nás čeká. Příští vteřinou počínaje. Některé budoucí události a jevy lze úspěšně předvídat. Střídání noci a dne, budoucí počasí, vývoj vegetace, ... Ovšem nejvíce naši budoucnost ovlivňují činy ostatních lidí. Bylo by proto navýsost žádoucí, UMĚT ODHADNOUT JEJICH BUDOUCÍ CHOVÁNÍ.

Evoluční biologové předpokládají, že nutnost odhadovat (příp. i ovlivňovat) budoucí chování lidí z vlastní society je hlavním motorem vývoje tak výkonného mozku, jakým disponujeme. Zřejmě se nemýlí. Mozky ostatních živočišných druhů se tak výkonnými nestaly. Přestože musejí zpracovávat stejné ekologické informace (žijí ve stejném prostředí), jako my lidé. S výjimkou výše zmíněných sociálních interakcí s lidmi.

Proč hovořím o strachu z neznámé budoucnosti? A z něho plynoucí potřeby odhadovat budoucí chování lidí? Těch lidí, kteří tu naši budoucnost mají do značné míry ve svých rukách? No protože SNÁZE SE ODHADUJE CHOVÁNÍ SUBJEKTU, JEHOŽ ZÁKLADNÍM POHNUTKÁM A MOTIVACÍM ROZUMÍM. Těžko odhadnu vývoj a důsledky svého případného střetnutí třeba s velkým špagetovým monstrem. O něm vůbec nic nevím. Pochopím-li smysl (nebo chcete-li účel) života lidí, porozumím tak mnohem lépe jejich chování, jejich pohnutkám i motivacím. A budu daleko úspěšnějším v odhadování jejich budoucích činů.

Tak se na mně prosím nehněvejte. Není to tak, že já jsem si
> svůj smysl života určil a našel ...
Chtěl jsem se jen podělit o své poznání. Dát příležitost lépe porozumnět. Vám i všem, kteří jsou schopni číst a ochotni se na chvíli zamyslet. Rozhodně jsem Vám nechtěl nic vzít.

Závěr? Zkusme pane Hade odhadnout, kdo je šťastnější? Ekonomicky úspěšný, leč bezdětný pár seniorů, kteří dožívají ve své luxusní vile na Hanspaulce, v garáži krásná auta, na kontě miliony, hromada času na své sebezdokonalování ... Nebo důchodci bez majetku, kteří nemají ani pořádné zubní protézy, s důchodem sotva vyjdou, všechno je bolí, ... Ale kolem jejich starých krků je objímají drobné ručky jejich nádherných vnoučat? Proč jsou vlastní vnoučata moudrými lidmi chápána jako KORUNA STÁŘÍ?

Mnoho štěstí i Vám. [smích]

234089

12.12.2010 18:52

RE: Základní aspekt života změnit nelze

Had... 82.?.?.?

Reakce na 234089

Nemám co promíjet - vyměňujeme si názory.
Odhadovat chování druhých může ulehčit život (je-li ten odhad správný), ale ještě lepší je z chování druhých načerpat poučení pro sebe. A vůbec nejlepší je "procitnout" a nemuset nic odhadovat, ale buď předem vše "zkalkulovat" anebo napřít sílu onoho vhledu.
Mně jste nic svým sdělením určitě nevzal [velký smích] , jak Vás to napadlo? To zavání příliš silnou vírou v přesvědčivost a dopad svého sdělení na druhé. A to není můj a Váš případ.
Odhadovat stupeň štěstí druhých a k tomu ještě fiktivních, modelových případů. Proč to?
Zkuste tedy také jiné modelové případy, kdy ony "koruny stáří" umlátí, utýrají atd. své prarodiče pro cokoliv - také jsou takové situace a není jich málo.

Jedno je jisté. VŠICHNI BEZ ROZDÍLU SVÉ ŠTĚSTÍ HLEDAJÍ, ALE MÁLOKDO HO NALÉZÁ.
Velmi blízko je ten, kdo nejdříve pochopí a pak i pracuje na tom, že nikdo a nic neudělá onoho hledajícího šťastného, kromě sebe sama...

Kéž jsou tedy šťastné všechny bytosti ( a že jich je!)
[mrknutí jedním okem]

234094

14.12.2010 11:58

RE: Základní aspekt života změnit nelze

udo1 udo321123zavinacazet (tečka) sk 46.?.?.?

Reakce na 234094

Vojta s Hadom, idete na to z dvoch pilierových pohľadov toho istého celku, ktoré bohužiaľ vinou "vzdelávania" a znetvorených spoločenských stereotypov kladiete absurdne proti sebe..

Vojto49 má pravdu v tom, že deti sú veľmi dôležité a keď ich nebudeme robiť, nesplníme jednu zo svojich prirodzených príjemných úloh a nebude život. Pravdu má aj Had v tom, že ak nepôjdeme ďalej v poznaní, postoji a snahe urobiť spoločnosť lepšou, tiež nebude život.

Všetci predsa chceme, aby život bol a chceme sa z neho aj prirodzene tešiť.

Hádam len cieľom nemá byť pár harakiri cvokmi propagované utrpenie?

234217

12.12.2010 21:07

RE: Základní aspekt života změnit nelze

Tyi 195.?.?.?

Reakce na 233889

Píši sem prvně, ale dovolím si tvrdit, že tvrzení: ŽIVOT je SOUTĚŽ je fatální nesmysl, který může z velké části za to, včem se jako lidstvo nyní nalézáme a co nás, jak tu mnozí tuší, čeká...ale to je záměr ELIT jak tu říkáte na Zvědavci.
O co chcete soutěžit? O zdroje o přežití, o samici, o životní prostor? Jistě, zdroje, prostor...k tomu brzy dojde, ale nemuselo, pokud by lidstvo šlo vývojem vyrovnaným jak po materiální tak po duchovní stránce. Bohužel v materiálním světě jsme došli dost daleko během krátké doby, ale duchovní a morální stránku života, jsme nechali na úrovni nedostačující pro správné využití technologií i zdrojů. Ale to je bohužel záměr.
Proto je ta soutěž pro Vás tak podstatná, ale názor je to chybný, nebo si snad myslíte, že jste neomezená individualita, tělo ovládané pouze egem, nic víc?.
To si myslí bohužel mnoho lidí.
Ale když to vezmeme do důsledku, z hlediska PRAVDY, tak s kým byste chtěl soutěžit? Sám se sebou?
Ano soutěž může být prospěšná, ale pro boha soutěžme například kdo namaluje lepší obraz, kdo dokáže vykonat prospěšnější práci, kdo lépe vychová své děti(v pravdě a porozumění), nebo já nevim co..[smích]
Lidé pohlceni materialismem, nuceni systémem soutěžit o vše, ochuzeni o podstatu a smysl života, pobíhaj jak kuřata pod stolem, narážejíc do sebe se perou o drobky, které padají k nim víceméně náhodně a nemají ani čas se zastavit a přehodnotit své postoje...
Systém je žene dál...jedna věc za druhou a naivně doufají že dosáhnou štěstí a spokojenosti, což žádná věc na světě samozřejmě neobsahuje.
Ale změna je těžká, mozek sám se brání velkým argumentům pokud by jejich přijetí jako pravdivých znamenalo zasadní přepis dosavadních informací a postojů zažitých po léta jako dogma a následné skládání a hledání pravdy podle nich je rovněž mnoha lidem proti vůli...znamená to přiznat si mnohé nepříjemné o našem životě i o nás samých.
A kdo zjistí, že ho tato systémem nastavená cesta nenaplňuje, tak tu máme super náboženství různého druhu, které nám pochytá mnoho oveček a slouží stejným zájmům...tím se nechci dotknout věřících, ale víra a svaté knihy byly okradeny o to hlavní a výklad je rovněž z části účelový.
Dalo by se o tom psát hodiny a mám mnoho dalších argumentů na podporu toho co píšu, ale memám moc dobré vyjadřování...no snad dává můj první příspěvek na Zvědavci trochu smysl
[smích]

234100

15.12.2010 15:51

RE: Základní aspekt života změnit nelze

pezx 80.?.?.?

Reakce na 234100

“Chamtivost a soutěživost nejsou výsledkem neměnné lidské povahy …Chamtivost a strach z nedostatku jsou ve skutečnosti stvořené a zesílené… Přímým důsledkem je to, že spolu musíme bojovat, abychom přežili.“ Bernard Lietaer, zakladatel Evropské měnové unie

234307

8.12.2010 1:57

At budou zmenyjakekoliv,nejvetsi skoda bude v rodinach, na detech

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 61.?.?.?

Koupili jste jablko pekne cervene a uvnitr bylo schnile, to bude ten novy svetovy rad.Anglie -Yorkshire,dava uz dnes priklad,kdy "pedofilove a nebo buzeranti vseho druhu,pokud neprijde hlaseni,ze zprznili nejake dite,tak maji dostat zaslouzenou financni odmenu od vlady z dani,danovych poplatniku,neverite?
Circles UK
Longford Prize 2010 for Circles UK. This prestigious criminal justice award which honours the life and work of the late Lord Longford has been awarded to ...
www.circles-uk.org.uk/
Samozrejme,ze vlada nema penize na rozhazovani,takze, pro obeti techto pedofilu-buzerantu-sadistu penize nebudou, ale tito takto zvyhodneni budou v nejmensim danem terminu ,to je sest mesicu,za dobre chovani,dostavat odmenu.
Nemohu si pomoc,ale ,kdybych volil mezi Hitlerem a timto programem ,tak dam hlas ve jmenu bezpeci mych deti a vnuku Hitlerovi.
Government support network for paedophiles.
Befriend a Paedophile: Special Treats for Paedophiles
How would you like to escort a newly released paedophile to the cinema and ten pin bowling as a treat for them so they don’t feel like outcasts and keep them out of trouble?
This is the new scheme funded by you, the taxpayer which will cost a staggering £17,500 per pervert.
The Circles of Support and Accountability project will start in Fife (Scotland) next year. Each pervert will be allocated five or six pals and meet weekly. (What for N.M.)
As the government has decided to reward paedophiles for sexually abusing children, after all they have been on their best behaviour while serving possibly as little as six months to two years so they deserve to be rewarded, when will victims be rewarded? Now isn’t there something seriously wrong with this picture?
Isn’t there something seriously wrong with a government who use the tax payer’s money without their consent to do so and make a pervert happy but the give absolutely nothing to the victims?
Why should paedophiles be given such treatment when their victims will suffer a lifetime of trauma, imprisoned in their tormented nightmare of self loathing and shame?

233891

8.12.2010 9:51

konkurence, kooperace a produktivita

pje 193.?.?.?

Napíšu na to článek. Ekonomická konkurence druhu homo sapiens sapiens není regulována přírodními zákony, k nimž regulovaní záměrně nepřispěli, ale podivnými zákony lidské společnosti uchopené právníky a placené majetníky. není divu, že taková konkurence vede k likvidaci těch, kteří se pokoušejí neexkluzivně kooperovat a dodržovat nezbytnou míru stabilizující slušnosti a humanity v podmínkách vzdálení se přírodní regulaci. Produktivita je nástrojem konkurence, nikoli jejím cílem či parametrem, takže její měření sklouzává k anonymním výkonovým kvantifikacím. Zajímavé je, že ekonomická dogmata stále opakují mantru o klíčové roli poptávky určující tržní nabídku, ač ta je uměle vytvářena marketingem různých forem včetně mediální masáže goebbelsovského střihu. Ano, jsem všemi deseti pro kooperační eliminaci důsledků "vítězi diktovaných zákonů konkurence".

233902

8.12.2010 18:58

Vyhejbám se diskuzím

vymylimimozek 109.?.?.?

protože těžce nesu, jak lidi navzájem urážejí, ale neodolám: nepodmíněný základní příjem a vykopání úroků ze systému je přece vize jako prase! Soutěživý pán by si přece mohl soutěžit v pohodě dál, to se nevylučuje. Chápu, že je to to poslední, co by otrokáři nechali projít, ale byla bych ráda, kdyby mi nějaký logik objasnil, proč by to,v podstatě, nešlo. Čekám, děkuju.

233922

8.12.2010 20:42

RE: Vyhejbám se diskuzím

Anonymus 109.?.?.?

Reakce na 233922

Asi odpovědí nepotěším, ale nemůžu si představit, že by úrok neexistoval. Je to nějaká odměna věřiteli, bance a pod.
Z této odměny samozřejmě je financován i provoz. Otázkou by zůstavala výše úroků.
Když to otočím, tak pokud by tato motivace (úrok) neexistovala, nebyla by motivace peníze půjčovat, odpadl by důvod.
A tady jsou dva velmi odlišné směry. Pokud já půjčím bance (uložím si u ní), dostanu odměnu kolem 1%, pokud nepůjdu do nějakého většího rizika a s koncem roku zjistím, že banka mě naúčtuje poplatky, které úrok převýší. (tak vlastně bance půjčím a ještě za to zaplatím), ale naopak, pokud budu chtít od banky půjčit, tak úrok bude minimálně 10x vyšší a navíc ještě manipulační poplatky a pokud zůstanu velmi při zemi, jsem na nějakých 20%.
A soutěž v tomto artiklu?
Teď v poslední době jsem zaslechl v reklamě, že se bude půjčovat přímo mezi lidmi, bez banky, odměna (úrok) bude dohodou. Sliby z reklamy říkají, že to bude výrazně přijatelnější.

Ale jako praxí vyléčený optimista si počkám nejméně rok, jaké budou ohlasy a názory na tento nový trend.

233925

8.12.2010 21:07

RE: Vyhejbám se diskuzím

vymylimimozek 109.?.?.?

Reakce na 233925

Já si to dovedu představit velmi živě - věci na dluh(všechny věci) podléhají zkáze a peníze, které jim leží, zřejmě taky, takže motiv půjčovat je jako hnis v bouli, chtěj ven. Půjčila jsem si jednou v životě, na drahou věžičkucdpřehrávačku a než jsem to splatila s úroky,tak se to posralo. Nikdy víc! A reklamy? Kdysi po šmirglové revoluci jsem se chytila na reklamu a slezl mi smalt s vany. Nikdy víc! Tak jo, ale furt mi tu nikdo nevyvrátil ten základní příjem. Čekám, děkuji.

233926

8.12.2010 21:41

RE: Vyhejbám se diskuzím

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 188.?.?.?

Reakce na 233922

Odpověděla jste si sama. Chápete, že jde o to poslední co by otrokáři nechali projít. Každá zájmová skupina má své vize a ve splňování vizí mají otrokáři, jak píšete, zkrátka navrch. Plní se jejich vize a s ostatními vedou obchody, vše je jen obchod, je to domluva na kterou přeci slušní lidé běžně přistupují,a běda jak někdo poruší pravidla, ovšem pravidla přerůstající někdy i zákony. Každá maličkost se stala obchodem a neúspěšní jsou neúspěšní, protože nepochopili pravidla. Jde vlastně o perfektní systém spolupráce, jiný systém spolupráce je prakticky vyloučen. Neexistuje alternativa k současnému systému. Systém by jí samovolně detekoval jako smrtonosnou náplavu. Zdá se mi , že lidi chtějí změnu sučasné realizované vize tak , že by si ji jen přikrášlili výměnou za ještě větší ochotu a poslušnost než doposud. Doposud to tak lidi taky dělali, a obvzlášť maminky vychovávají své děti k tomuto modelu, většinou se vše děje se zatnutými zuby až na "pár" rebelů nebo rezignovaných. Rozporuplnost je základem současné situace a volat po změně? Nesmysl.

233928

8.12.2010 22:31

RE: Vyhejbám se diskuzím

vymylimimozek 109.?.?.?

Reakce na 233928

Jsem, prosím, maminka od pěti dětí a ani jedno se jim nepovedlo, tak pozor. Samozřejmě si sama ráda odpovím, ale chtěla jsem rozbor základního příjmu v rámci planého teoretizování! Mně se to příšerně líbí a ráda bych slyšela protiargumenty. Ten základní je každýmu jasnej.

233929

9.12.2010 0:01

RE: Vyhejbám se diskuzím

dub 89.?.?.?

Reakce na 233929

už jsem to tu psal víckrát, takže ještě jednou pro vás.
základní příjem není řešením systému, ale parciálním řešením, jedním z mnoha, jedné konkrétní věci - formy distribuce technologické dividendy.
což je sice chvályhodné, ale nejde o systémové řešení, je pouze jednou z jeho dílčích součástí (a ne nutně optimální způsob distribuce).
vyhovuje?

233933

8.12.2010 23:06

RE: Vyhejbám se diskuzím

Efs 213.?.?.?

Reakce na 233922

Nejsa zrovna logik zkusím poskytnout svůj názor: Opět jsme u stanovení (si) výše odměny, výše zisku. Máte to v evangeliích. Je už pozdě, nebudu hledat, kde přesně. Míchají se zde dva novozákonní výroky (volně citováno): "Dělník si zaslouží svou mzdu" a "Zadarmo jste dostali, zadarmo dávejte." Neboli princip -- vzít si jen to (tolik), co (kolik) nutně potřebuji. Nic víc. Zavání to komunismem -- "každý podle svých schopností, každému podle jeho potřeb" (tato evangelijní myšlenka byla však -- jako mnoho jiných -- nechutně překroucena a zneužita). A opět narážíme na morálku. Uvědomit si, kde končí má potřeba a kde začíná vykořisťování druhého.

Pohoda, hezký den (spíše pokročilý večer)

233931

9.12.2010 1:14

RE: Vyhejbám se diskuzím

vymylimimozek 109.?.?.?

Reakce na 233931

Čekala jsem, naběhnu-li si na rudé vidle. Žádná potřeba, sumička na základní přežití a na potřeby by se dál vesele vydělávalo. Ti, co zneužívají každý systém, by zneužívali nadále a ti ostatní by neměli urgentní kruh v nose a při troše skromnosti by mohli dělat fůru krásných věcí, který odkládají na důchod. Parciální, ale změnotvorné. Systém bych co nejvíc odhierarchizovala až rozmašlovala.

233939

9.12.2010 15:53

RE: Vyhejbám se diskuzím

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 217.?.?.?

Reakce na 233939

Děti se nepovedou nikdy k dokonalému přání rodičů, ale k přání systému naprosto dokonale. Poslušňáčci a připosránci bez vlastního zdravého sebevědomí, kteří udělají všechno co se jim zavelí, tak jako doma. Nebo naopak rebelové, ale s nimi mašinérie zatočí ještě rychleji.
Jak by se vám líbil základní příjem po vzoru velké říše. Nezaměstnaní 12000, minimální mzda cca běžně 24000, přídavky na jedno dítě 5000, na dvě 10000, manuální práce one kvapík, většina práce v sedě v teple na anusu.Ceny stejné jak u nás občas něco levnější. Základní příjem je tam cca vyzkoušený, ale nefunguje to , lidé jsou tam nespokojení. A dosavadní debaty, se otázky proč jsou vlastně nespokojení, ani nedotkly.
To co vy chcete dělat systému, chce systém dělat vám,a také úzpěšně dělá, zamašlovat, roztřídit, a pentle opěvovat jak jsou hezké.

233967

10.12.2010 2:59

RE: Vyhejbám se diskuzím

vymylimimozek 109.?.?.?

Reakce na 233967

Moje děti se nepovedly systému, mě jo. Prosim vás, kde je ta říše, co jste o ní psal? To existuje? V případě, že by existovala a lidi tam byli nespokojení, tak holt by ta utopie nastala předčasně. Nebo není možná a svět je nápravný zařízení.

233983

10.12.2010 15:05

RE: Vyhejbám se diskuzím

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 188.?.?.?

Reakce na 233983

Aha to jsem nějak nepochopil váš příspěvek výš. Tak systému se nepovedly vaše děti? Stačí aby chodily do práce, víc nemusí a pokud nechodí, což si neumím představit pokud se vám povedli, tak přesto mohou posloužit i jinak. Svět je pestrobarevný.
Ta říše je ta samá kde si dali tu neskutečnou práci a natočili film zákl. příjem , který tak obdivujete. Kdyby jsme si měli v rámci nějakého vtipného projektu vzájemně prohodit naše sociální systémy přes noc, tak si neumíte představit co by se stalo. Tam během té samé noci a tady až po nějaké době po vystřízlivění.

234006

10.12.2010 11:20

Výborný článek!

Ahmed 195.?.?.?

Přesné pojmenování charakteristických znaků doby! Snad bych ještě doplnil (přehlédl-li jsem), že v poměru ku etické vyzrálosti se lidem dostává jisté pomoci, a to v nejrůznějších oblastech. A to je nemálo povzbuzující fakt! V tomto procesu velmi pomáhá CÍLEVĚDOMĚ pěstovaná radostnost (meditace, umění...), protože ta sebou zároveň přináší láskyplné chápání takových souvislostí, na který jen kalkulace rozumu nestačí. A zároveň se tak vymezuje náš rozměr, naše sebeu-vědomění, což je do blížící se bouřky výborným kompasem. A to nejen pro nás, rozumíte-li...? [smích]

233996

10.12.2010 16:22

RE: Výborný článek!

vymylimimozek 109.?.?.?

Reakce na 233996

Vím, že jsem nepoučitelně odolný idealista, ale na rozdíl od těch nebezpečných bez jakékoli urputnosti. Ta jistá pomoc u nás přímo bydlí, vím o ní odjakživa. A na cílevědomě pěstovanou radostnost jsem kadet, včech kadetů král. To je jediná cesta pro jednotlivce. Pak ještě sranda, to je polobůh naší rodiny. Člověk zmůže hrozně moc jen tím, co kolem sebe šíří.

234011

10.12.2010 19:59

RE: Výborný článek!

Ahmed 85.?.?.?

Reakce na 234011

Ano, ano, ano... [smích]

234019

10.12.2010 11:49

to autor

mazz 82.?.?.?

pěkný článek

řeknu to trochu jinak:
většina hraček si začíná uvědomovat svojí pozici...
akorát tzv. bohatí lidé ještě nepochopili, že jsou také hračky [smích]
pejsci vyhnali lidi a myslí si, že jsou lidi, ale jsou to jen hračky lidí bez srdce [smích]
pejsci se bojí jediné věci a to, že ztratí svojí moc ovládat [smích]
PS:žijí ve světě stresu a bojí se ho opustit. jaká to ironie [smích] [smích] [smích]

233999

10.12.2010 23:56

RE: to autor

mazz 82.?.?.?

Reakce na 233999

svět stresu = svět nedostatku [smích]

234032

11.12.2010 0:30

RE: to autor

mazz 82.?.?.?

Reakce na 234032

To jak si ten blahobyt zajistíte, zaleží už jenom na Vás všech [smích]

234033

11.12.2010 0:40

RE: to autor

mazz 82.?.?.?

Reakce na 234033

Celé to je velký omyl, omlouvám se všem kterým jsem ublížil nebo vnucoval svoje názory. Každý má nárok říci své. Byl jsem velice hrubý a omylný. Omlouvám se Vám všem.

234035

12.12.2010 9:51

RE: to autor

mazz 82.?.?.?

Reakce na 233999

Všichni jsme jen hračky v rukou mocných [smích]
Nástroj moci jsou peníze a vytváření umělého nedostatku
Kvaterniony a oktoniony nás pustí do světa volné energie [smích]
Svět lidských hraček = svět obchodu = svět konkurence [smích]
Svět spolupráce = pro blaho všech = svět hojnosti = v každý okamžik se máme lépe, díky společně vlastněné automatizaci výroby = odpadá stres z nedostatku [smích]
Umělý nedostatek vyvolává v lidech stres, který je potřebný pro ovládání celé společnosti, od nejnižších vrstev společnosti až po tu nejvyšší a vyvolává potřebu nezdravého(nelidského = zvířecího) boje...

PS: peníze kazí charakter [smích]
to je ůvod do problematiky dnešního světa [smích]

234078

11.12.2010 16:05

Pekny clanek ac naivni

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 64.?.?.?

ale pojmenovani trochu skodi. Ja jsem vzteklina a casto vybuchnu a kleji , da se rici clovek neslusny, ale snazim se byt ferovy v jednani. Ja bych spis rozlisoval na lidi poctive a na ten zbytek. Neverte ze pocet lidi tkz. neslusnych se rozpada. Naopak vzrusta. Cimdal tim vic jsme posuzovani podle majetku a ne podle charakteru .Pokud se Vam zda o boji tech nejmocnejsich , je to boj o moc. A boj v tech nizsich skupinach- o co? To co placne pan Klaus . nebo pan Nigel , je jen placani,

234057

Příspěvků: 81

07.12. 04:01 Esmate  Pěkně napsáno
07.12. 05:06 greeny  RE: Pěkně napsáno
07.12. 09:31 abc  RE: Pěkně napsáno
07.12. 09:39 abc  RE: Pěkně napsáno
07.12. 16:21 thop  RE: Pěkně napsáno
07.12. 18:12 aristokrat  RE: Pěkně napsáno
07.12. 19:37 kolokol  RE: Pěkně napsáno
07.12. 20:34 aristokrat  RE: Pěkně napsáno
07.12. 16:50 udo1  RE: Pěkně napsáno
07.12. 05:57 Anonymus  Co k článku dodat?
07.12. 05:59 Anonymus  RE: Co k článku dodat? - dodatek
07.12. 09:22 kerob  Pěkný článek, díky
07.12. 10:29 Dap  RE: Pěkný článek, díky
07.12. 10:53  RE: Pěkný článek, díky
07.12. 09:26 mariah. bounce  Dobré vize, Blaničtí rytíři
07.12. 09:52 Petr Borovec  Výborný článek Miroslave!
07.12. 17:52 zero  RE: Výborný článek Miroslave!
07.12. 18:11 fohat  RE: Výborný článek Miroslave!
07.12. 10:48 Anonymus  odkaz doplňující článek
07.12. 11:23  https://sites.google.com/site/mirezel/
07.12. 12:09 abc  Michael Ruppert, už nemusí nikomu nič vysvetlovať o zmene...
08.12. 02:27 kurvas  RE: Michael Ruppert, už nemusí nikomu nič vysvetlovať o zmene...
07.12. 15:16  Základní příjem
07.12. 17:13 juv  Souhlas
07.12. 19:02 fohat  RE: Souhlas
07.12. 22:31 Vladimír Stwora  RE: Souhlas
08.12. 17:32 rataj  RE: Souhlas
07.12. 19:30 1+1  Kooperace místo konkurence?
08.12. 02:02 udo1  RE: Kooperace místo konkurence?
08.12. 02:29 kurvas  RE: Kooperace místo konkurence?
08.12. 10:22 KRONEOS  RE: Kooperace místo konkurence?
07.12. 19:34 Lin  Pěkné
07.12. 21:21  No nevím
07.12. 23:45 64  Zapomněli jste na příčiny a také je možné jít cestou "jiného" kapitalismu!
07.12. 23:48 64  Zapomněli jste na příčiny a také je možné jít cestou
08.12. 00:19 Vojta49  Základní aspekt života změnit nelze
08.12. 02:25 kurvas  RE: Základní aspekt života změnit nelze
08.12. 16:23 Vojta49  RE: Základní aspekt života změnit nelze
08.12. 17:24 Anonymus  RE: Základní aspekt života změnit nelze
08.12. 14:31 Efs  RE: Základní aspekt života změnit nelze
08.12. 15:51 kurvas  RE: Základní aspekt života změnit nelze
08.12. 16:29 udo1  RE: Základní aspekt života změnit nelze
09.12. 14:55 Vojta49  RE: Základní aspekt života změnit nelze
09.12. 15:40  RE: Základní aspekt života změnit nelze
09.12. 16:04 Anonymus  RE: Základní aspekt života změnit nelze
09.12. 16:45 dub  RE: Základní aspekt života změnit nelze
09.12. 16:54 udo1  RE: Základní aspekt života změnit nelze
09.12. 23:29 Vojta49  RE: Základní aspekt života změnit nelze
10.12. 07:15 Anonymus  RE: Základní aspekt života změnit nelze
10.12. 19:57 udo1  RE: Základní aspekt života změnit nelze
10.12. 20:09 udo1  RE: Základní aspekt života změnit nelze
10.12. 19:37 Had...  RE: Základní aspekt života změnit nelze
11.12. 16:14 Vojta49  RE: Základní aspekt života změnit nelze
11.12. 16:38 Had...  RE: Základní aspekt života změnit nelze
12.12. 16:54 Vojta49  RE: Základní aspekt života změnit nelze
12.12. 18:52 Had...  RE: Základní aspekt života změnit nelze
14.12. 11:58 udo1  RE: Základní aspekt života změnit nelze
12.12. 21:07 Tyi  RE: Základní aspekt života změnit nelze
15.12. 15:51 pezx  RE: Základní aspekt života změnit nelze
08.12. 01:57 Robert Nohejl  At budou zmenyjakekoliv,nejvetsi skoda bude v rodinach, na detech
08.12. 09:51 pje  konkurence, kooperace a produktivita
08.12. 18:58 vymylimimozek  Vyhejbám se diskuzím
08.12. 20:42 Anonymus  RE: Vyhejbám se diskuzím
08.12. 21:07 vymylimimozek  RE: Vyhejbám se diskuzím
08.12. 21:41  RE: Vyhejbám se diskuzím
08.12. 22:31 vymylimimozek  RE: Vyhejbám se diskuzím
09.12. 00:01 dub  RE: Vyhejbám se diskuzím
08.12. 23:06 Efs  RE: Vyhejbám se diskuzím
09.12. 01:14 vymylimimozek  RE: Vyhejbám se diskuzím
09.12. 15:53  RE: Vyhejbám se diskuzím
10.12. 02:59 vymylimimozek  RE: Vyhejbám se diskuzím
10.12. 15:05  RE: Vyhejbám se diskuzím
10.12. 11:20 Ahmed  Výborný článek!
10.12. 16:22 vymylimimozek  RE: Výborný článek!
10.12. 19:59 Ahmed  RE: Výborný článek!
10.12. 11:49 mazz  to autor
10.12. 23:56 mazz  RE: to autor
11.12. 00:30 mazz  RE: to autor
11.12. 00:40 mazz  RE: to autor
12.12. 09:51 mazz  RE: to autor
11.12. 16:05  Pekny clanek ac naivni

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

40

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc září přispělo 83 čtenářů částkou 11 874 korun, což je 40 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Kanadský premiér má problém: Před 20 lety šel na karneval za Araba19.09.19 10:14 Kanada 2

Školy v Británii mají problém s babochlapy na záchodech19.09.19 00:28 Británie 4

Další kulturní obohacení pro Itálii: Okupant v Miláně bodl nůžkami vojáka do krku, křičel Alláhu akbar17.09.19 18:43 Itálie 1

Japonsko chce vypustit radioaktivní vodu z Fukušimy do moře15.09.19 21:40 Japonsko 7

Istanbulské ideologické zlo15.09.19 21:37 Česká republika 1

Akademik Ferák: Exodus moderného človeka z Afriky13.09.19 04:56 Slovensko 3

Další kulturní obohacení v Itálii. Italové budou Salviního ještě prstíčkem vyhrabávat z politického hrobu12.09.19 23:54 Itálie 5

Mrtvé včely kolem vysílače 5G12.09.19 12:59 USA 7

Případ Mazurek: Občan podal "sebeudání"11.09.19 21:11 Slovensko 3

Proruský žoldák? Co to je?11.09.19 19:08 Česká republika 5

Zeman v Srbsku: „Mám rád Srbko a srbský národ a nemám rád Kosovo“ 11.09.19 17:09 Česká republika 7

Praha - černých dealerů drog město zaslíbené...11.09.19 10:18 Česká republika 2

Jourová je místopředsedkyní Evropské komise. Dohlédne také na dezinformace10.09.19 16:27 Evropská unie 6

Hamáček šílí. Chce, aby ženy nemusely přechylovat příjmení09.09.19 15:55 Česká republika 6

Pelikán vydáním Nikulina nespáchal trestný čin. Jednal správně, řekl žalobce07.09.19 22:08 Česká republika 5

Poslance Mazureka se zastal Fico - a vyšetřuje ho policie též!06.09.19 21:38 Slovensko 5

Nová studie o příčinách pádu WTC705.09.19 15:32 USA 5

Diversita = bílá genocida05.09.19 10:42 Neurčeno 9

Z dění ve Středozemním moři (videa)05.09.19 08:04 Itálie 0

Liberálne médiá sú zhrozené. Prieskum ukázal, že učitelia omnoho viac dôverujú Hlavným správam ako Denníku N alebo SME04.09.19 20:38 Slovensko 0

Měnové kurzy

USD
23,44 Kč
Euro
25,90 Kč
Libra
29,26 Kč
Kanadský dolar
17,68 Kč
Australský dolar
15,93 Kč
Švýcarský frank
23,61 Kč
100 japonských jenů
21,71 Kč
Čínský juan
3,30 Kč
Polský zloty
5,96 Kč
100 maď. forintů
7,78 Kč
Ukrajinská hřivna
0,95 Kč
100 rublů
36,69 Kč
1 unce (31,1g) zlata
35 130,49 Kč
1 unce stříbra
417,29 Kč
Bitcoin
231 794,31 Kč

Poslední aktualizace: 19.9.2019 18:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 8 779