Diskuze k článku

Manipulácia – fenomén nového sveta

Příspěvků 65

8.11.2010 0:38

Jaký model

Abstrakt bezpenez2010 (zavináč) seznam (tečka) cz 78.?.?.?

I v názvosloví ("orgány", atd.) to vypadá na použití modelu Lidstva-Organizmu po vzoru fungování Člověka-Organizmu (jak po tělesné tak po "nehmotné" stránce). Jakýsi umělý organicismus ( organicizmus ). Železnice, silnice můžou být klidně jako lymatické a krevní řečiště dopravující buňky a náklady z/do "práce" (-funkce v..), internet nervová soustava, baráky nějaká kostní dřeň a podobně. Nezdá se Vám?

232121

8.11.2010 3:43

RE: Jaký model

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 121.?.?.?

Reakce na 232121

Ano, velmi zajimava myslenka, ale to vse zde na Zemi uz bylo pred prichodem (vyskytem) cloveka a v prirozene a prirodni forme (skaly a horske masivy, vodni toky, vitr, podnebi) a vse fungovalo jako celek a zive organizmy majici sesty smysl (tuseni, navigace). Zadny organismus nebyl schopen vyhubit kompletne jiny druh natoz znicit veskery zivot. To jen clovek zde figuruje jako rakovinna bunka na zivoucim organismu Zeme, ktery svym premnozovanim a agresivnim chovanim dusi a znecistuje az jej zcela zahubi a tim stejne jako rakovinne bunky samy sebe v tele cloveka znici tim, ze zahubi hostitele, presne tak si dnes pocinaji bunky - clovek. Clovek je rakovinou teto planety. Bila rasa je jeji nejagresivnejsi formou. Naproti tomu ruzne domorode kmeny ktere se naucily zit v rovnovaze s zivotnim prostredim jsou bunky neagresivni a nezhoubne.

232125

8.11.2010 11:56

RE: Jaký model

udo1 udo321123zaavinacazet (tečka) sk 91.?.?.?

Reakce na 232125

Re 121..:
Akosi ste pozabudli na 7. zmysel : SVEDOMIE
Stojí nad 6. zmyslom: INTUÍCIOU (vnímaním všeobecnej miery).
Pri 7.zmysle(postoji k nadobudnutým vedomostiam) sa začína delenie na Človeka a nedovyvinutého egocentrika.

121.., mali by ste si uvedomiť základné pojmy v živote.
Keď máte zámerne školou, médiami a infikovanou kultúrou deformované vnímanie, potom sa niet čo čudovať, že prirodzene chcete seba a všetkých okolo zabiť. Prestaňte teda byť egocentrikom. Svet sa netočí okolo Vás, ale okolo Niečoho, Niekoho iného. Skúste kooperovať. V prírode sú pravidlá, tie neexistujú bez cieľov a tie neexistujú bez Tvorcu. Všetko a každý so všetkým primerane súvisí a hrá svoje úlohy. Úprimne a vnímavo hľadajte svoju rolu v tejto veľkej mozaike kolobehu života a nájdete ju. To Vám garantujem. On a Vy, Vy a On. Vstúpte s ním v dialóg bez akýchkoľvek sprostredkovateľov. S každým komunikuje osobne a jedinečne pomocou životných okolností a príbehov, do ktorých vstupuje, keď spíte.
Vy a každý z nás je jeho dieťa, námestník Boha na zemi a podľa toho má konať. Máme sa tu mať dobre, napĺňať svoj potenciál a nie trápiť sa. On nie je úchylný masochista. O tom hovorí aj jedna z tých použiteľných známych biblických fráz: "Buď vôľa tvoja ako v nebi, tak i na zemi".
Inak, aby neprišlo k nedorozumeniu, tzv. "náboženstvá" a ich imitačnú úlohu naozaj nemusím.

PS:
A s tým rasizmom a sebanenávisťou to radšej príliš nepreháňajte, veď snáď aspoň tušíte, ako to v dnešných časoch chodí [smích]

232139

8.11.2010 15:47

RE: Jaký model

Abstrakt 78.?.?.?

Reakce na 232125

>Ano, velmi zajimava myslenka, ale to vse zde na Zemi uz bylo pred
>prichodem (vyskytem) cloveka a v prirozene a prirodni forme
>(skaly a horske masivy, vodni toky, vitr, podnebi) a vse
>fungovalo jako celek a zive organizmy majici sesty smysl (tuseni,
>navigace).
No, jenže to by bylo přirozené pojetí organicismu, ne UMĚLÉ o kterém jsem psal.
>Zadny organismus nebyl schopen vyhubit kompletne jiny
>druh natoz znicit veskery zivot.
Dokáže - umělý jakoOrganizmus jménem Lidstvo (neplést s člověkem jako takovým - jedincem - ten je též obětí Lidstva)
>To jen clovek zde figuruje jako
>rakovinna bunka na zivoucim organismu Zeme, ktery svym
>premnozovanim a agresivnim chovanim dusi a znecistuje az jej
>zcela zahubi a tim stejne jako rakovinne bunky samy sebe v tele
>cloveka znici tim, ze zahubi hostitele, presne tak si dnes
>pocinaji bunky - clovek. Clovek je rakovinou teto planety. Bila
>rasa je jeji nejagresivnejsi formou.
Rozlišujme - ne člověk, Vy například byste planetu jistě nerad zničil a nejspíš i těžko za svého života buňky dokázal.

>Naproti tomu ruzne domorode
>kmeny ktere se naucily zit v rovnovaze s zivotnim prostredim jsou
>bunky neagresivni a nezhoubne.
Nejsou integrované do tzv.Lidstva, to bude také tím,)
Za "rakovinné buňky" můžeme být považováni z pohledu Lidstva i Někteří my "vzdorní". Zatímco z pohledu Přírody je jako plíseň ta umělá civilizace. Z pohledu člověka jednotlivce mu Lidstvo - Civilizace ukradlo moc a svobodu a tím se (Lidstvo) jaksi oživuje a sílí.

Vidíme zde před očima, že takový mnohomnohobuněčný umělý organizmus vzniká podvodem - buňky neznají celek ani účel a přesto staví ono Lidstvo. Buňky musejí umírat, aby Lidstvo ožilo a přežívalo. Tak jako dítěte se množí a regulují, roste tím Lidstvo či se stabilizuje. Je to jednoduše větší KOPIE. Předpokladem je, že buňky musejí být vypěstovány do závislosti (zdegradované a neschopné samostatné existence), PODVODEM. Pod "vidinou" zdánlivých výhod momentálních se zaprodávají (a tím i potomky). Ovšem je třeba podotknout, že i v přírodě pořád zůstaly jednobuněčné organismy, přestože jsou vedle nich i mnohobuněčné (-tedy všichni se "nesjednotili".)

Ještě k pojmu organismus - je to tuším z latinského organum nebo organon - což je něco jako soustrojí nástrojů - instrument. Koho čeho?

232161

8.11.2010 17:51

RE: Jaký model

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 232161

"..Předpokladem je, že buňky musejí být vypěstovány do závislosti (zdegradované a neschopné samostatné existence), PODVODEM. .."

Zajímavé. Já si naopak myslím, že vše je od počátku ŽIVÝ, celistvý organismus (to "živý" je potřeba zdůraznit, protože tu opravdu lze vysledovat snahy ono "tělo" zmechanizovat), jen to jednotlivé buňky - možná podvodem - zapomněly - někdo/něco v nich pěstuje přesvědčení, že samotným by jim bylo lépe než v rámci toho, kam přirozeně patří. Až se rozpomenou, a přijmou svůj "úděl" informovaně a dobrovolně, nebude důvod k dalším podvodům a k agresi.

232166

8.11.2010 18:44

RE: Jaký model

Abstrkat 78.?.?.?

Reakce na 232166

Dovolím si upozornit, že nepíšeme o stejné věci (podstatě). Vy máte zřejmě namysli tímto výrokem:
>Zajímavé. Já si naopak myslím, že vše je od počátku
>ŽIVÝ, celistvý organismus (to "živý" je potřeba zdůraznit,
VĚCI PŘÍRODNÍ, jenže já jsem zmiňoval, že naopak ta civilizace je protipřirozený konstrukt - umělý a záměrný (ač to má vypadat jako "zmatený přirozený vývoj" ). Není to náhoda, není to příroda a není to neřízené a není to bez dovršení (a k cíli se dojde, jen to trvá)! Když už se bavíme o něčem takovém - předně abyste mě chápal, rozlišuju záležitosti minimálně na tzv. "VĚCI UMĚLÉ (LIDSKÉ), VĚCI PŘÍRODNÍ A VĚCI BOŽSKÉ (DUCHOVNÍ) - samozřejmě se to prolíná, ale je chybou je zaměňovat v uvažování o nich a práci s nimi: Systém planetární (přírodní) - "Bhulóka" NENÍ jedním a tím samým co SYSTÉM umělý (civilizace), který je jaksi paraziticky "koncipován" teprv na ní ! Z tohoto vznikají častá nedorozumění.

232173

8.11.2010 19:25

RE: Jaký model

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 232173

Chápu, přesto si ale myslím, že není v zájmu ani jednotlivců, ani celku, zdůrazňovat jakousi soběstačnost a nezávislost jednotlivých buněk. Právě takové vnímání sama sebe charakterizuje buňku rakovinnou. Kardinální chybou je podle mne zaměňovat svobodu s čirým egoismem.

232176

8.11.2010 21:02

RE: Jaký model

Lin 85.?.?.?

Reakce na 232176

Jednotlivec - tedy "buňka" - podle mého musí být soběstačný a nezávislý. Každý orchestr je tvořený ze samostatných a nezávislých hráčů, kteří skvěle umějí ovládat svůj nástroj a hrát na něj samostatně. Souzvuk celého orchestru je ale přímo závislý na osobním umění a profesionalitě každého hráče zvlášť. Je přímo nezbytné, aby každý z hráčů hrál svůj part (na svůj nástroj, který mistrně ovládá) a nesnažil se fušovat do řemesla jiným nástrojům. Nedá se určit, který z nástrojů je důležitější a který méně důležitý - i když ve skladbě má třeba jen drobný part. Jeden nástroj nemůže s jiným soutěžit nebo se ho pokoušet "přehrát". Pak by vznikla disharmonie a skladba by se nedala poslouchat.
Podobné je to při vícehlasném zpěvu. Všichni jsou důležití a nemůže řvát jeden přes druhého. Podobné je to i ve společnosti jako celku. Podle mého je na prvním místě právě to, aby každý byl samostatný a nezávislý, dokonale znal svůj "nástroj" (své umění a dovednosti, které si na svět přinesl a které ho odlišují od druhých) a svůj part (to, kde je jeho místo a kde může být díky svému "nástroji" celku prospěšný).

232181

8.11.2010 21:11

RE: Jaký model

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 232181

..Jednotlivec - tedy "buňka" - podle mého musí být soběstačný a nezávislý. ..

...řekla jaterní buňka...

Samostatný (do určité míry) ano, nezávislý ani náhodou. Život není koncert, je to opravdu poněkud složitější. Ale třeba jste výjimka, a zvládla byste jej zcela samostatně a nezávisle i na pustém ostrově (když tedy pominu, že byste se "samostatně a nezávisle" ani nenarodila)?

232182

8.11.2010 22:10

RE: Jaký model

Lin 85.?.?.?

Reakce na 232182

Narodila jsem se kvůli souzvuku dvou samostatných a nezávislých bytostí.
Nezávislost máme skutečně jen do určité míry, to máte pravdu. Jsem závislá třeba na vzduchu, který dýchám.
Ale já měla za to, že je řeč o lidské společnosti. Život sama na pustém ostrově bych zvládla a nevím, proč bych neměla.

232189

8.11.2010 22:22

RE: Jaký model

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 232189

Jak říkám, už proto, že bez ostatních lidí byste se ani nenarodila, ani byste "nic nevěděla a nic neuměla". Vše, co jste, je jen dědictvím všech těch, co tu byli před vámi a výsledkem soužití s těmi, co tu jsou s vámi. I ten "sou-zvuk" je z definice možný jen proto, že jste tu nejméně dva, proto je na onom "druhém" závislý. Bez něj by to byl jen zvuk, který by navíc nikdo neslyšel. Zřejmě vás slovo "závislost" irituje tak, že nejste schopna/ochotna domyslet jeho konsekvence.

A život na pustém ostrově byste zvládla jen tak, že byste přestala být lidskou bytostí v pravém slova smyslu. Pokud byste tam byla vysazena hned po narození, ani byste se jí nestala. Mnohokrát dokázáno - viz tzv. vlčí děti atd.

232192

9.11.2010 14:26

RE: Jaký model

Abstrakt 78.?.?.?

Reakce na 232192

Nemohu si pomoci[smích]..Setkal jsem se s přístupem, že "hodnota" člověka se v této společnosti (umělém sociálním organismu) poměřuje stylem: "Hlavně jestli pracuješ a platíš daně, tak si "dělej co chceš" (o morálce nemluvě)." Dále kolik už jako mladých a nevyzrálých je nuceno řešit jak vlastně "zapadnout", jak se uchytit do Systému, jak se "U-PLATNIT", "najít si "své" místo. Ten tlak někteří citlivější nevydrží a to není legrace, milí "dospělí." Tzv."trh práce" (což je vůbec zajímavý abstrakt[velký smích]) prý upřednostňuje uchazeče odoborné, specializované, dokonce velmi úzce specializované ("vědec, který si neumí uvařit čaj, ale zato umí pod mikroskopem "píchat" do buněk třeba" ). "Dělba práce?", jak by řekl "klasik"?
Ale ta analogie: "Buněčná diferenciace je koncept vývojové biologie, který představuje proces, jímž z totipotentní („všehoschopné“) nespecializované buňky (např. embryonální buňky, buňky kmenové a u rostlin meristém) vzniká buňka strukturně i funkčně specializovaná. .. V mnohobuněčných organismech musí jednotlivé buňky obvykle plnit odlišné, specifické úlohy a proto se také významně liší ve své stavbě, velikosti i metabolismu. Například v těle člověka se nalézá na 200 různých typů buněk (např. buňky kůže vypadají jinak a fungují zcela jinak než neurony), přestože vznikly dělením z jediného oplozeného vajíčka. Všechny buňky v jednom organismu nesou stejnou genetickou informaci a odlišné specializace je dosaženo jen tím, že je realizována v jednotlivých buňkách jen její část, tj. jsou aktivovány jen některé geny (označují se jako tzv. transkripční profil). Uplatňují se při tom příslušné regulační mechanismy. .. Buňky, které již jednou svou specializaci získaly ji jen těžko ztrácí a nemohou se specializovat na jiný typ buněk. Proces ztráty specializace se nazývá dediferenciace a je v současnosti předmětem intenzivního výzkumu. Nediferenciované buňky - v podobě kmenových buněk jsou potenciálně velmi významné v lékařství, dávají možnost dopěstování či opravě poškozených částí těla."( zdroj http://cs.wikipedia.org/wiki/Bun%C4%9B%C4%8Dn%C3%A1_diferenciace )Podobnost počtu "typů dierencovaných buněk" s tzv. povoláním lidí je poněkud nápadná - počet několik stovek. Pro-zraďte pro názornost jakou buňkou si Vy přejete být? Pokud teda buňkou (álkájdu ponecháme snad stranou ). [překvapení] [chechtot]

232224

9.11.2010 16:16

RE: Jaký model

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 232224

Spíš vy mi prozraďte, jak to chcete zařídit, abyste fungoval sám jako totipotentní buňka. Rád si praktickou radu a návod vyslechnu.

Mně osobně vyhovuje, být souhrnem spolupracujících buněk, a zároveň být sám buňkou, plnící v této inkarnaci jeden, v jiné zase druhý úkol (a tím si zvyšovat a rozšiřovat sebe-uvědomění), zvlášť, když jako jediné dvě praktické alternativy k tomu vidím být a) buňkou nespolupracující - tj. rakovinnou, b) nebýt.

232230

10.11.2010 2:44

RE: Jaký model

soFysiS 78.?.?.?

Reakce na 232230

"Avšak predestinace beze slov je hrubá a sumární; není s to navodit žádné jemnější rozlišování ani vštípit složitější pravidla chování. K tomu je zapotřebí slov, ovšem slov uvědomovaných. Krátce, hypnopedie. „Hypnopedie je nejsilnější prostředek pro vštípení morálky a pocitu komunity, jaký kdy existoval.“

„Predestinujeme masy k odporu vůči přírodě,“ uzavřel ředitel,
„avšak zároveň je uzpůsobíme tak, aby našly zalíbení ve všech sportech v přírodě. Přitom dbáme, aby každý takový sport nutně vyžadoval složité nářadí. Takže teď nejen používají dopravních prostředků, ale jsou také spotřebiteli průmyslového zboží. A proto ty elektrické šoky.“
„Ach tak,“ pravil student a přemožen obdivem zmlkl.

„Cože?“ zvolal udiveně Helmholtz. „Ale vždyť přece stále tvrdíme, že věda je všechno. To je fráze z hypnopedie.“
„Třikrát týdně mezi třináctým a sedmnáctým rokem,“ dodal Bernard.
„A všechna ta propagace vědy na naší vysoké škole...“
„Ano, ale jaké vědy?“ zeptal se sarkasticky Mustafa Mond. „Vy
jste neměl žádné vědecké školení, a tak to nemůžete posoudit. Já
jsem byl svého času docela dobrý fyzik. Dokonce příliš dobrý – dost dobrý, abych si uvědomil, že celá naše věda není nic jiného než kuchařská kniha, o jejíž ortodoxní teorii vaření není nikomu dovoleno pochybovat, a seznam receptů, ke kterým se smí něco přidat jen se zvláštním svolením vrchního kuchaře. Tím vrchním kuchařem jsem teď já.

Nikoliv jako kapky vody, třebaže voda dokáže vyhloubit dolík i
do nejtvrdší žuly, nýbrž spíše jako kapky vody tekutého pečetního
vosku, kapky, které přilnou a vytvoří krustu, spojí se se vším, nač padnou, až je tu skalisko z jediné šarlatové hmoty.
„Až konečně mysl dítěte je celá z takového našeptávání a až sou-
hrn těchto našeptávání je myslí dítěte. A nejen dítěte, ale také dospělého člověka – po celý jeho život. Mysl, která soudí, dychtí, rozhoduje se – mysl vytvořená z těchto našeptávání. A všechna našeptávání jsou naše našeptávání!“ Ředitel to málem triumfálně vykřikoval.
„Státní našeptávání!“ A uhodil do nejbližšího stolu. „A z toho plyne...“ Hluk ho přiměl, aby se otočil.
„Ó Forde!“ pravil změněným tónem. „Teď jsem děti probudil!“ "( Brand new world - Aldous Huxley )

232250

9.11.2010 16:22

PS

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 232224

A jestli chcete, abych vaši teorii bral vážně, promluvte si nejdřív se svými vlastními buňkami, a poraďte jim, ať se vykašlou na spolupráci a jdou si každá svou vlastní cestou. Zeptejte se svých neuronů, jestli by nebyly radši totipotentními jedinci, než otročit ve vašem těle, a nechte je jít svou cestou... (tedy pokud se tak už nestalo) [překvapení] [chechtot]

232231

9.11.2010 20:13

RE: PS

Abstrakt 78.?.?.?

Reakce na 232231

Vím to, člověk - jedinec má na víc než být buňkou nějakého umělého konstruktu závislý na rozhodnutích jiných a technice. To, co právě může člověka podepřít je pro někoho asi paradoxně (protože se snaží OD NÍ osamostatnit) příroda. Proto je systematicky likvidována, aby nebylo úniku a přišli jsme o tuto možnost. To nejlepší co můžete v této konstelaci udělat je vzít do zodpovědnosti kousek země a zachránit např. užitečné staré odrůdy stromů a pak dalších plodin a dát jim pravokořennou svobodu, protože to jsou pilíře. Když zachráníme je, oni pak zachrání nás. Bankovek se nenajíte drazí a z gumové stravy, co VYRÁBĚJÍ specializované složky Lidstva budete ne-mocní a závislí na dodání a libovůli od těchto složek, právě tak jako buňky Vašeho těla na tom, co s nimi zamýšlíte (Chudinka buňka, kdybych byl lotr, tak nějakou MŮŽU vzít a zahodit a ona zhyne.) "ŠOKUJÍCÍ" ODHALENÍ JE, ŽE PŘÍRODA NÁS NEPOTŘEBUJE, KDEŽTO MY JI ANO. Rájem obvykle nenazýváme zastavěné velkoměsto, ale zapomenutá nebo nedostupná či jinak před průmyslem a zlo-činnou PRACÍ nedotčená a chráněná místa. To je bohatství, to je HOJNOST. Kde je hojnost, netřeba se chovat "konkurenčně" a nevrle. Přátelé hojnost přírody dokáže "permakulturně" zajistit svobodu. Svoboda je otázka vůle (volní, volný, volit,..) a možností (hojnosti, schopností - moci, atd.). Nenechte se mást - nutnost omezuje svobodu.

232238

10.11.2010 7:57

RE: PS

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 232238

Včera jsem na tento příspěvek krátce reagoval, reakce zmizela, zkusím to tedy ještě jednou.

S vašimi názory na škodlivost úzké profesinální specializace, na degradaci "práce" na bezduché otročení na molocha a na odklon od živé přírody rád souhlasím. Tam, kde mluvím o akceptaci "údělu" v rámci celku, mluvím o zcela rozdílné věci. V rámci celku už něčím jste, jde spíše o to, abyste si uvědomil, čím, a pak se svobodně rozhodl, jestli tím být chcete. Nutnost neomezuje svobodu, pokud slouží zachování něčeho, co stojí za to zachovat. I v přírodě, kteru tak milujete, existují určité zákony - nutnosti, jejichž svévolné překračování by neznamenalo svobodu, ale pouze destrukci.

232253

8.11.2010 21:27

RE: Jaký model

HHBB 85.?.?.?

Reakce na 232181

>Souzvuk celého orchestru je ale přímo závislý na osobním umění
[cool]
dokonce od určitého momentu hudebník může zažívat pocity extáze (svobody?) v rámci souznění celého orchestru

232184

8.11.2010 22:05

RE: Jaký model

Lin 85.?.?.?

Reakce na 232184

Ano, řekla bych, že to tak je... Je to ohromná radost (až extáze) pracovat v celku, ale přitom být sám sebou. Neumím to popsat lepšíma slovama.

232188

8.11.2010 22:15

RE: Jaký model

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 232188

Být sám sebou se nevylučuje s nahlédnutím a akceptací svého specifického místa v rámci celku. Včetně akceptace oné nevyhnutelné "závislosti". Jaterní buňka je taky "sama sebou", i když je na celku životně závislá a nemůže bez něho existovat. Vše záleží na tom, jak to sama vnímáte, a jestli chápete nutnou spolupráci jako "břímě", či se jí podřizujete rozumně a dobrovolně. Přesně toto myslí klasik svým "svoboda je poznaná nutnost".

232190

8.11.2010 22:32

RE: Jaký model

Lin 85.?.?.?

Reakce na 232190

Asi jsme oba velice blízko, jen to vyjadřujeme jinými slovy. Neznám v těchto souvislostech pojem "nevyhnutelná závislost". Chápu to jinak. Člověk od narození dostává (bere) a měl by se dopracovat do stádia, aby začal dávat zpět. To, co dávat může, co umí a co mu jde nejlépe (teď nemyslím vůbec v materiální rovině). Jednoduše řečeno - měl by se dopracovat od JÁ k MY. A to není zrovna jednoduché, jak se na první pohled zdá a vyžaduje to podstoupit určitý proces. Pak je zbytečná i otázka na "břímě", protože MY je vědomé a dobrovolné. V tom procesu je třeba "část", kdy byste měl velice dobře poznat ten svůj "nástroj" a to samo o sobě je (aspoň pro mě) nadmíru těžké.
Jen na okraj k té jaterní buňce: i ona je samostatným celkem, tvořeným zas "akordem" jiných, ještě menších částic.

232193

8.11.2010 22:43

RE: Jaký model

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 232193

Jsme blízko až na to, že nesnášíte slovo "závislost" [mrknutí jedním okem] . Vše, co v tomto příspěvku popisujete, se může dít jen v rámci celku, který sestává ze vzájemně propojených, na sobě bytostně závislých, částí. Jak onen celek, tak jeho jednotlivé části (bez ohledu na svou velikost) se sebe-uvědomují. Uvědomit si sama sebe jako svébytné bytosti, které mají své specifické místo v rámci celku, je možná to, proč tu ten život - a my s ním - vůbec je. Jde o to, najít míru/střed/harmonii mezi krajním individualismem (pocitem výlučné samostatnosti a nezávislosti na celku a prací pouze "pro sebe" ) a ne-sebe-vědomým rozplynutím se v celku. A také o to, pochopit, že "služba" celku je v konečném důsledku službou sobě.

232194

8.11.2010 23:14

RE: Jaký model

Lin 85.?.?.?

Reakce na 232194

Máte pravdu - slovo "závislost" mě dokonce děsí. [smích] Možná z důvodu, že si pod tímhle pojmem představuju nesamostatnost s následky zotročení - a pokud zůstaneme u tématu článku - také manipulace. Prostě to, že se vás někdo snaží využít, nasunout do role (života), který vůbec není váš a neodpovídá vašemu "nástroji".
Ale takhle - jak jste mi to vysvětlil (i v odpovědi výše o tom dědictví) - takhle to beru a je mi to srozumitelné. Děkuju moc, oslovilo mě to.

232195

8.11.2010 23:17

RE: Jaký model

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 232195

Rozumím vašim obavám, jsou určitě oprávněné. Taky díky [smích]

232196

9.11.2010 0:24

RE: Jaký model

HHBB 85.?.?.?

Reakce na 232195

Připadám si až kacířsky, že vám vstupuji do děkování (78 ví, že se proti Spinosovi neargumentuje snadno), ale jste k sobě (z toho co prošlo vláknem) právě tak blízko, jako „ano“ k „ne“ (to není ve zlém). Pan 78 se zase děsí „egoismu“, ale právě egoismus bují z kolektivismu, neboť ego se vymezuje vůči systematickému celku jako neživému uskupení prvků (naleštěné kolečko soukolí). To je podřízeno řídící síle uspořádávající mechanismus (systém) = „poznaná nutnost“ (toť z pohledu součástky). Vně řízený mechanismus je nakonec podmíněn vnitřním hloupntím.
I následný výrok je silně varující
>"služba" celku je v konečném důsledku službou sobě.
V kombinaci s „poznananou nutností“ to znamená - „musíte sloužit, je to pro vaše dobro“ [mrknutí jedním okem]

232199

9.11.2010 8:22

RE: Jaký model

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 232199

To je infantilní reakce vzpurného hošíka, za kterou nestojí nic než vzdorovitý egoismus.

Já sloužit nemusím, ale CHCI, potože vím, že sloužím tomu, co mám rád, a v posledku sobě (to je reakce dospělého [mrknutí jedním okem] )

232212

9.11.2010 15:55

RE: Jaký model

soFYSIS 78.?.?.?

Reakce na 232212

"Jak vzácný dar mi byl dán. Dar přízně Tvé - jsi můj pán. Co dám Ti já? Jen úzkost mám. Mě soudit smíš, jsi můj pán. Jen blízkost svou, mi dál přej, prý nebyl RÁJ.. JÁ ZNÁM JEJ. V Tvém náručí se skví ten lán, Ty vládneš jím - jsi můj pán. Stůňu z Tvých věčných odchodů, kam zas šels, kam a z jakých důvodů. Odpusť mým hrozným představám při kterých i dýchat přestávám. -- Mým dnům jak jdou jsi DAL ŘÁD, čím jsem Ti já?-chci dál znát. Mnou nespoután, mnou milován, BUĎ VŮLE TVÁ, JSI MŮŮJ PÁÁN." (dRAcuLa).

Mimochodem PAN se označuje šimpanz.
Pro koho pracujete? Víte to vůbec?

232229

9.11.2010 8:28

RE: Jaký model

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 232199

A mimochodem - ono "ano" a "ne" má v našem duálním světě k sobě opravdu blízko - jedno bez druhého nemůže být, a jsou na sobě tak závislé, jako vy na celku a celek na vás.

A prosím, nepašujte sem žádný "uspořádávající mechanismus" - to je právě kořen zla. Nejedná se o žádný mrtvý, mechanický systém, ale o živou, láskyplnou bytost. Ovšem ten, kdo v sobě nemá srdce, ale pouze hodinový stroj, pochopitelně vnímá jen to, co na základě rezonance vnímat umí a může.

232213

9.11.2010 8:56

PS

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 232199

Ještě jen toto:

Z mého postoje ani příspěvků nevyplývá, že bych existenci určitého implantovaného mechanického systému do živého organismu těla neviděl, popíral či akceptoval. Uznávám, že díky absenci nicku je asi obtížné to sledovat, ale průběžně na manipulativní snahy tohoto implantátu poukazuji a ohrazuji se proti nim. I tento "boj" s implantátem pak považuji za "službu" onomu živému celku, jehož jsem i jste součástí, ať už to akceptujete nebo ne.

Ovšem vydávat onen mechanický implantát za ono tělo, zaměňovat jej s ním a popírat existenci onoho těla (kterým samozřejmě nemyslím církev ani nic jiného, co byste mi snad chtěl podsunout) je přímá služba právě onomu implantátu.

232214

9.11.2010 9:38

RE: PS

HHBB 217.?.?.?

Reakce na 232214

>To je infantilní reakce vzpurného hošíka
Lichotíte mi – byl jsem a vždy budu „vzpurný hošík“ (berte to jako poznanou nutnost, pane 78, kdysi 85, kdysi 90)
>"ano" a "ne" má v našem duálním světě k sobě opravdu blízko
To ano, ale třeba můj svět není duální ve vašem pojetí
>A prosím, nepašujte sem žádný "uspořádávající mechanismus"
No tak... vždy se najde nějaký pašerák - „poznaná nutnost“ (to je mechanismus - prostě nemůžete jinak, jinak popíráte mechanismus)
>Já sloužit nemusím, ale CHCI, potože vím, že sloužím tomu, co mám rád
Mít rád svého pána… (jistě, je to tak lepší, stejně nemůžete jinak.)
[smích]

232218

9.11.2010 11:33

RE: PS

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 232218

Jestli vám opravdu vadí ti, co slouží svému pánovi, protože jinak nemohou - no pak se tedy shodneme [smích]

232219

9.11.2010 12:40

RE: PS

HHBB 217.?.?.?

Reakce na 232219

Patrně vám vadit nebudou, dokud budete s jejich pánem zadobře a oni s vaším…
(problém bych spíš viděl v tom, jak se vypořádat s takto pojímanou "domácností" )

232221

10.11.2010 21:52

RE: PS

Lin 85.?.?.?

Reakce na 232221

Pokusím se reagovat tady na konci. Pročetla jsem si reakce a nemůžu si pomoci - pořád tak nějak vnímám, že se moc nelišíme. Možná je chyba ve slově "služba", které evokuje "sluhu" a tím i podřízenost a vynucenou (nebo slepou) poslušnost člověku nebo skupině lidí.
Podřízení jsme - ovšem ne jiným lidem nebo systému, lidmi stvořenému. Jsme podřízení zákonům života (přírody, božím - nazvěte to, jak chcete). S tím asi nic neuděláme a ani se z nich nevymaníme - platí pro všechny stejně. Jak zákony "hmotné" (jíme, pijeme, stárneme, podléháme gravitaci, tlaku...), tak duchovní (asi nejznámější "akce a reakce", ten už snad nikdo nepopírá).
Teď se v tom asi pěkně zamotám, ale přesto se pokusím, zjednodušeně. V článku je řeč o manipulacích. Za jednu z nejhorších pokládám tvrzení, že člověk je na světě kvůli tomu, aby pracoval, shromažďoval a rozmnožoval se. Jenže ten hlavní cíl člověčího bytí je někde úplně jinde. Člověk se má v první řadě najít a ty ostatní úkoly jsou jen vedlejší. Podle mého cesta ke změně společnosti vede přes změnu každého jedince (protože společnost se z nich skládá, je to "vyšší jednotka" ). Bez té osobní změny to bude stále o systému, který jedni budou dodržovat a druzí zneužívat, využívat a obcházet.
(není to vůbec o jednotné životní filosofii, stylu nebo náboženství je to o poznání "kdo jsem" )

232287

11.11.2010 8:03

RE: PS

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 232287

Také si myslím, že v zásadě nás rozdělovaly jen pochopitelné alergické reakce na určitá slova, která mají právě vinou manipulátorů negativní konotace. S touto vaší formulací nemám nejmenší problém, naopak [smích].

232297

11.11.2010 14:38

RE: PS

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 84.?.?.?

Reakce na 232287

> ... hlavní cíl člověčího bytí je někde úplně jinde. Člověk se má v první řadě najít ...

Říkáte v první řadě najít, Lin? Dovolte, abych Vás vyvedl z tohoto strašlivého bludu. S dovolením si vezmu na pomoc Vaše nejbližší. Vaší maminku a tatínka, dvě babičky a dva dědečky, 8 pra..., 16 prapra..., ... Sestoupíme-li jen o deset generací zpět, získáme pyramidu o 2 tisících Vašich předcích. Pokračujeme-li v historii Vaší rodiny ještě o dalších deset generací zpět, napočítáme cca 2 miliony Vašich předků. Je to málo?

Proč o nich hovořím? Protože oni svými konkrétními činy vyvrátili Vaše naivní přesvědčení. Dva miliony otců a matek proti Vám jediné. Ano. Oni všichni to dokázali. Vychovali svého potomka. Z nějakého důvodu to považovali ve svém životě za tak důležité, že NIKDO z nich na toto své poslání nerezignoval. Vůbec nic nevíme o jejich ostatních skutcích. S jistotou však víme, že své dítě dokázali vypiplat. Vy jste toho důkazem. Kdyby jen jeden jediný ze dvou milionů Vašich předků selhal, nebyla byste tu.

Cítíte tu ohromnou masu lidí? Dovedete si přestavit to jezero slz, moře jejich vlastní krve a oceán potu, které je to stálo? Kolik nejistoty, bolesti, úsilí, strachu, dřiny, hrůzy, hladu, bezesných nocí, sebeobětování, beznaděje, strádání, starostí, ... vynaložili? Kolik z nich za své dítě obětovalo zdraví? Nebo dokonce život? A Vy, která stojíte na špičce té kolosální lidské pyramidy? Vy zhodnotíte toto jejich obdivuhodné úsilí plivancem do jejich tváří. Když prohlašujete, že snaha rozmnožovat se, je jen jakousi manipulací. A že znáte něco o moc důležitějšího, než je nějaké hloupé rozmnožování.

Závěr? Kdyby průměrná délka jedné generace činila 25 let, napočítali jsme Vaše předky jen asi pět set let zpátky. Dovedete si představit to množství bytostí, kdybychom spočítali všechny Vaše předky rodu HOMO? Dva miliony let zpět? Kdyby jen jediný z nich selhal, Vy byste tu nebyla. Už trochu nahlížíte, co je v životě důležité a co méně?

232313

11.11.2010 15:08

Jak může Vojta 49, Vanguard a další "nasírači" něco cítit?

63 88.?.?.?

Reakce na 232313

Moc se divím, že jim skáčete na jejich rozvratné bláboly?
Potom, co vás vytočí, si z vás dělají na lehožumpě neskonalou "prdel", jak zase "Zvědavce" doběhli!!!
Jediná možnost , nereagovat a vykálet se na ně a požádat editora o "desinfekci"!!!
No třeba Vojta49 bude "oblbovat" masou lidí,jezerem slz,mořem vlastní krve a oceánem potu / jeden by se podělal smíchy,ten tak může dojímat svojí babičku!/ a přitom je to neskonale úskočný a podlý křivák,nenávidějící Zvědavce, ale jinak nehodný zřetele!!!

232315

11.11.2010 20:34

RE: Jak může Vojta 49, Vanguard a další

Lin 85.?.?.?

Reakce na 232315

Já tedy nevím pane nebo paní, jak tohle své psaní myslíte. Po svém jsem si to přebrala jako že bych měla pana Vojtu k něčemu provokovat, abych se mu pak mohla smát. Jak vás tohle vůbec napadlo? Z čeho soudíte (za předpokladu, že jsem si to "přeložila" správně)? Pokud mě paměť neklame, nejsem si vědomá, že bych kdy pana Vojtu v diskusi nějak znectila nebo se mu vysmívala.
Většinou se neshodneme, žije jinak a myslí jinak. Jenže to pro mě není žádný důvod k diskreditaci nebo výsměchu.
Jestli máte dojem, že se panu Vojtovi vysmívám, řekněte to rovnou a mně - a neschovávejte se za komentáře, zabalené do "mnohovýznamového tajemna".

232324

11.11.2010 20:23

RE: PS

Lin 85.?.?.?

Reakce na 232313

Pane Vojto, mám děti, takže vím, kolik úsilí stojí je vypiplat. Přesto ale tvrdím, že rozmnožování je druhořadým úkolem člověka. Možná se vám to zdá nepochopitelné, ale já pro tohle tvrzení mám své důvody. Nevím, jak u vás, ale v mém životě je výchova dětí a rodičovství jen jednou z rolí - nikoliv životní cíl.
Jestli si myslíte, že tím plivu někomu do tváře, nic moc s tím neudělám.

232323

11.11.2010 16:34

RE: PS

Bořivoj Nakopl 188.?.?.?

Reakce na 232287

Mezistupněm mezi lidmi a manipulantem je nějaká banda. Je to nějaké uskupení tvářící se jako subjekt nadaný zvláštní mocí. Třeba brigáda, korporace, armáda, stát, církev a nakonec i to lidstvo. Takové subjekty vytvářejí dojem, že mohou více než člověk, proto jsou šikovným nástrojem manipulace ve jménu takového kolektivu, který je slepen „vyšším zájmem“ nějakých božích zákonů, přírodních zákonů, zákonů nějaké „nezvratitelné“ autority, prostě nějakého pána, obvykle nějak zbožštěného. Tak jsou vytvořeny v člověku vnitřní hranice, které jsou pak za pomoci střídavého pocitu strachu a ochrany stále zmenšovány. Kdo se chce opravdu najít, tak se obvykle snaží s takovými hranicemi vypořádat, a tím se zbavovat „svého pána“.
Kdo to určil, co to jsou „přírodní zákony“. Vždyť jejich platnost se vždy stále dokola prokazuje jako podmíněná, a že se cítíme spoutáni, to ještě neznamená, že musíme být spoutáni.

232317

11.11.2010 21:02

RE: PS

Lin 85.?.?.?

Reakce na 232317

Nemám námitek. [smích]
Narazil jste na docela zásadní věc - a tou je strach. Není lehké se postavit svým strachům a dokonce je i rozeznat. Jsou v nás "zabudované" velice důmyslně a tak se často stává, že si myslíme, jak nás vede třeba láska k bližnímu, ale on to je jen kamuflovaný strach.
S tím "vyšším zájmem" bych zácházela opatrně. [smích] On je tu totiž každý sám za sebe a se svým vlastním "plánem"(zájmem), který se různí od "plánů" ostatních lidí. I tady bylo hodně zmanipulované a překroucené. Proto se snažím modlám v jakémkoliv "skupenství" vyhýbat.

232327

9.11.2010 0:10

RE: Jaký model

Sofysis 78.?.?.?

Reakce na 232190

"Zamnul si ruce. Je totiž samozřejmé, že se nespokojíme s pouhým líhnutím embryí - to přece umí každá kráva. "Máme zde PREDESTINACI. Dekantujeme naše nemluvňata již jako socializované bytosti, jako alfy nebo epsilony, jako budoucí kanalizační dělníky nebo budoucí..." Chtěl říci, budoucí světové kontrolory, ale opravil se a řekl:"...budoucí ředitele líhní."

/ "Já myslím, že epsilonům nijak nevadí, že jsou epsilony," řekla nahlas. "Jistěže ne. Proč také? ONI PŘECE NEVĚDÍ, JAKÉ TO JE, KDYŽ JE ČLOVĚK JINÝ. Nám by to ovšem vadilo. Ale my jsme byli predestinováni jinak. Ostatně jsme už také začali s jiným dědičným základem." "Jsem ráda, že nejsem epsilon," pravila s přesvědčením Lenina. "Kdybys byla epsilon," řekl Henry, "byla bys díky své predestinaci stejně vděčná za to, že nejsi beta nebo alfa."

/"Jeho predestinace
položila koleje, po nichž se musí pohybovat. Nemůže jinak, je mu to předem určeno. I po dekantaci je stále ještě v láhvi – v neviditelné láhvi infantilních a embryonálních fixací. Každý z nás,“ pokračoval inspektor zamyšleně, „vlastně svůj život prožívá v láhvi. Avšak jsme-li náhodou alfy, pak jsou naše láhve relativně obrovské. Těžce bychom nesli, kdybychom byli omezeni na užší prostor.

‚Lahvičko moje, v tobě zas být schován!
Škoda, že už jsem dekantován!
V tobě nebe modrojasné,
kolem tebe všecko krásné.
Vždyť na celém světě jiná láhev není,
která by dala tolik potěšení.‘

(Brand new world - Aldous Huxley - zdroj česky např. http://www.google.cz/url?sa=t&source=web&cd=6&ved=0CCsQFjAF&url=http%3A%2F%2Ffile025.mylivepage.com%2Fchunk25%2F698325%2F502%2FALDOUX%2520HUXLEY%2520-%2520Konec%2520civilizace.pdf&ei=tX3YTKzhEMrxsgbqwo3YBw&usg=AFQjCNElb8EDrHISpvYlXiKUbXlFZgCIRQ )

"John se také smál, ale z jiného důvodu – smál se z čisté radosti. „Ó ty nový a krásný světe,“ opakoval. „Ó ty nový a krásný světe, který takové máš obyvatele! Poleťme hned.“
„Někdy se vskutku vyjadřujete neobyčejně divně,“ pravil Bernard
a díval se upřeně na mladíka ve zmateném údivu. „A vůbec, neměl byste raději počkat, až ten nový svět opravdu uvidíte?“

232197

9.11.2010 2:27

RE: Jaký model

Sofysis 78.?.?.?

Reakce na 232188

"Vtom hlas překvapivě změněným tónem zatroubil: „Slyšte! Slyšte! Slyšte!“ Naslouchali. Po malé přestávce hlas poklesl v šepot, ale v šepot, který byl svým způsobem pronikavější než nejsilnější křik. „Vyšší bytost přichází,“ pokračoval a znovu opakoval: „Vyšší bytost přichází.“ Pak téměř odumřel: „Vyšší bytost je již blízko.“ A znovu ticho. Očekávání, na okamžik uvolněné, se znovu napjalo, silněji, silněji, téměř až k extázi. Vyšší bytost přichází – o slyšeli ji, slyšeli ji, jak tiše sestupuje po schodech, jak po neviditelných stupních přichází blíže a blíže. Vyšší bytost přichází. A náhle napětí vyvrcholilo. S vytřeštěnýma očima a s pootevřenými ústy Morgana Rottschildová vyskočila. „Slyším ji,“ zvolala. „Slyším ji.“
„Přichází,“ křičela Saroji Engelsová. „Ano, přichází, slyším ji.“ Fifi Bradlaughová a Tom Kawaguchi povstali současně. „Ó, ó, ó!“ neartikulovaně dosvědčovala Joanna. „Přichází!“ ječel Jim Bokanovsky. Předseda se naklonil kupředu a dotykem rozpoutal delirium činelů a dechových nástrojů, horečné vzrušení tamtamů.
„Ó, přichází!“ pištěla Klára Deterdingová. „Ááá!“ Znělo to, jako by jí někdo podřezával krk. Bernard cítil, že je už na čase, aby něco udělal. Vyskočil a řval: „Slyším ji! Přichází.“ Ale nebyla to pravda. Neslyšel nic a pro něho nikdo nepřicházel. Nikdo – přes všechnu hudbu, přes všechno stupňující se vzrušení. Avšak rozhazoval rukama a řval stejně jako ostatní. A když začali křepčit, dupat a šoupat nohama, křepčil a šoupal nohama rovněž. Chodili kolem dokola, kolový průvod tanečníků, každý s rukama
na bocích předcházejícího tanečníka, a dupali v rytmu hudby a vytepávali takt do zadnic před sebou; dvanáct párů rukou, bijících jako jedna; dvanáct zadnic jako jedna, rezonujících jako desky nástrojů. Dvanáct. Dvanáct jako jeden; dvanáct jako jedna. „Slyším ji, slyším ji, jak přichází.“ Hudba se zrychlovala; nohy dupaly rychleji, ruce dopadávaly v rytmu stále rychlejším. A najednou zaduněl silný syntetický bas. Jeho slova oznamovala blížící se vykoupení a skutečné naplnění souladu, splynutí dvanácti v jedno, inkarnaci Vyšší bytosti.
„Heče peče,“ zpíval hlas a tamtamy neustávaly v horečnatém dunění!
‚Heče peče, Ford a špás,
spoj se s dívkou hned naráz,
chlapci, dívky v roztoužení,
teď dojdete uvolnění.‘
„Heče peče,“ připojili se tanečníci s liturgickým refrénem. „Heče peče, Ford a špás, spoj se s dívkou...“ Za jejich zpěvu světla pomalu hasla – hasla, avšak zároveň se stávala teplejšími, sytějšími, rudějšími, až nakonec tančili v karmínovém šeru líhně. „Heče peče...“ V této krvavě rudé a zárodečné tmě tanečníci ještě chvilku vířili a vyklepávali stále ještě neúnavně rytmus „Heče peče...“(Brand new world _ A.Huxley)

232203

9.11.2010 7:00

RE: Jaký model

mkadlec 89.?.?.?

Reakce na 232203

Diky, clovece. Moje oblibena knizka.

232209

8.11.2010 10:55

RE: Jaký model

HHBB 217.?.?.?

Reakce na 232121

Zdá. Ale není to nic nového, a už jsme to jednou nakousli. Komplexnost takového myšlení je vyjádřena třeba výrokem - "Církev je třetí tajuplné tělo Kristovo", což lze vyjádřit i jako "lidstvo je organismus"... do těla se počítají "věřící", tedy ti co uvěří se stanou součástí "lidstva" jako jednoho organismu - spojí je jedno vědomí. A slovo "katolický" (veškerý) navíc podtrhuje význam nutné obecnosti.
Když budu bombardovat "nevěřící", tak to činím "v zájmu organismu" (lidstva), a tedy jsem i "humanitární".

232137

8.11.2010 18:13

RE: Jaký model

Abstrakt 78.?.?.?

Reakce na 232137

Jak si vykládáte pane HHBB tzv. požehnání Urbi et orbi ? Já to chápu asi jako vyslovení se pro města A svět(y?) - města jsou potažmo urbanizmus ("Urbanizace je zároveň globálním procesem přeměny venkovských oblastí na oblasti městské a přeměny venkovské společnosti na společnost městskou." http://web.natur.cuni.cz/~slamak/demo.html či http://www.osn.cz/zpravodajstvi/zpravy/zprava.php?id=1301 : "Více než polovina světové populace – 3,3 miliardy lidí – bude žít v roce 2008 v
městských oblastech. V roce 2030 to bude podle odhadů již téměř pět miliard. Populace měst a velkoměst v rozvojových zemích by se měla v průběhu jediné generace zdvojnásobit. Velká část nových obyvatel budou chudí."[mrknutí jedním okem], v městech jsou také civilio čili něco jako "občan města" a to vlastně hovoří o státech. Ty zase civilizaci a posléze globalizující pojetí - Lidstvo. / V případě "Světu či světům" nejde o planetu nebo Zemi nebo fyzický svět, ale např. virtualitu a podobné "paralelní vesmíry". Kdybych "zmodernizovaně" přeložil, co vlastně katolický (všeobecný) papež říká: " Požehnání globalizaci (s infrastrukturou civilizace) a virtualitě. " Není s podivem, že mu nestojí za požehnání např. ČLOVĚK A PŘÍRODA místo tamtoho výmyslu? HHBB není tou "tajemnou třetí nebo kolikátou opozicí" např. něco na způsob hermetismu (z určitého úhlu chápání prvky "pohanství"[mrknutí jedním okem]?

232167

8.11.2010 18:32

RE: Jaký model

Vanguard 195.?.?.?

Reakce na 232167

Urbi et orbi-Městu (Římu) a celému zbývajícímu světu...je to standardní úvodní klauzule veřejných prohlášení pocházející ještě z dob starého Říma, kterou katolická církev, stejně jako mnoho dalších věcí převzala. Jde tedy o formulaci několik tisíc let starou a hledat v tom nějaké spiknutí ohledně urbanizace, případně něco o paralelním vesmíru, to chce opravdu silnou fantazii...

232171

8.11.2010 19:56

RE: Jaký model

HHBB 85.?.?.?

Reakce na 232167

Přemysl Oráč oral, aby zasel pro novou úrodu k užitku člověka…
Dle římského výkladu Romulova orba (urba) byla posvátná proto, že zasel město (brázda vymezovala hradby). Ale orá se proto, aby se zaselo... v tomto případě užitkem mají být samotní lidé… čili urbanizace = odchov… (není k tomu třeba žádné extra fantazie, papež je římský biskup, který nahradil vojáka na trůně tím, že si ponechal jeho titul velekněze a systém pokračoval jako teokratický ku prospěchu věčné říše bez hranic - globální civilizaci)
Zajímavé by bylo porovnání s „materialistickým“ marxistickým konceptem – což je industrializace venkova (třeba i dnešní spoj. státy docela slušně naplňují tyto představy). Co se týká regulace odchovu, na to je tu „právní stát“ – jehož základem je římské právo, a pak mezinárodní právo, které vychází z norem římské církve.
>Není s podivem, že mu nestojí za požehnání např. ČLOVĚK A PŘÍRODA
V těchto souvislostech… není.

(Tak tajemná opozice… [mrknutí jedním okem] no… opravdu, jisté záležitosti jim dělají velké potíže… [smích] )

232177

14.11.2010 17:20

RE: Jaký model

Abstrakt bezpenez2010 (zavináč) seznam (tečka) cz 78.?.?.?

Reakce na 232177

HHBB: Z područí práva ( "římského" ) jak se vymanit ? Žádám Vás o nápovědu- je to pro mě osobně zásadní a nikdo mi na to dosud nedokázal podat PRAKTICKOU radu. Prostě mezinárodní a jakékoliv cizí než "moje přirozené právo" neuznat a informovat o tom někoho? Nebo lépe pracovat na něčem takovém v utajení? Nebo jinak? Mohl by mě pak ale jakýkoli stát zabít či zbavit takto nabyté svobody uvězněním jako zatoulaný dobytek? Jak se bránit jako člověk. Díky.

232408

14.11.2010 22:10

RE: Jaký model

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 232408

Pane Abstrakte, tady máte velmi PRAKTICKÝ příklad přímo z lůna nedotčené panenské přírody, jak to vypadá, když se vymknete z područí veškerého lidského práva a spolupráce:

http://scienceworld.cz/clovek/ikove-kultura-individualistu-5157 [velký smích]

232410

15.11.2010 1:13

RE: Jaký model

Abstrakt 78.?.?.?

Reakce na 232410

A Vy jste kdo "sedmdesátosmičko"? Prosím Vás, jak ten odkaz souvisí se současným "právem"?

232412

15.11.2010 19:59

RE: Jaký model

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 232412

No zřejmě tak, abstrakte, že Ikové neuznávají "mezinárodní a jakékoliv cizí než "svoje přirozené právo" a jsou naprostými individualisty s nejmenší možnou mírou sociální spolupráce - přesně dle vašich požadavků. Navíc žijí v panenské přírodě - takže přesně vyhovují vašemu zadání. Můžete se tedy "vymanit" tak, že se k nim odstěhujete. Praktičtější radu bohužel neznám, ale možná HHBB přijde s něčím lepším.

232426

16.11.2010 13:11

odpověď

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 217.?.?.?

Reakce na 232426

by závisela na tom, jaká jsou vaše kritéria pro lepší / horší, ale když jinak nedáte (ten váš plácanec mám nutkání něčím aspoň trochu omýt)…
V té oblasti lidé prakticky nic neprodukují, podobně jako u sousedů, kde jsou (ač se to zdá nemožné) na tom ještě hůře, přestože tam vládne, dost nevybíravě, něčí právo (nebude to nakonec právě proto?). Vy si opravdu myslíte, že ten „vědecký“ canc něco dokazuje? Asi ano, jinak byste to sem vůbec neuvedl, což je ostatně pro stádovitě vedenou společnost typické. Když už nakonec nic (což je více než časté), tak tu přeci máme „kapacity“, co nám připraví „argumenty“ (internet - třikrát hurá). Jak praktické…
Ale oni se ti vaši Ikové chovají vzhledem k okolnostem skutečně praktičtěji, než jejich sousedé v Súdánu. Pokud vás pokaždé o to, co budete chtít nějak získat, někdo bude chtít připravit (bez ohledu na to, jak je to pro vás potřebné), musíte směřovat tímto směrem, jinak bude společenství trpět v bídě hromadné (viz všelijaké obr. ze Súdánu). Jako Ik se můžete chovat v okamžiku krajní nouze, pokud si nevyberete hromadné trauma.
Ale abych se vrátil k tomu, o čem byla řeč, to co jste sem vpravil, to s tím totiž příliš nesouvisí. Závislý můžete být i jako poustevník. A vymanit se můžete i jako sociální tvor. Závislosti si nakonec pěstujeme sami a děláme to tak snadnější těm, co nás chtějí mít závislými, a ti nás v tom budou samozřejmě všemocně podporovat a protřelí to budou dělat nepřímo, což je ostatně i téma článku.
(hhbb)

232445

8.11.2010 4:11

biometrické údaje - jak je nedovolit

kon 78.?.?.?

Tak tohle mi hnulo žlučí:
„Návrh zachovává právo volby, zachovává právo na svobodu. Občan se může rozhodnout, jestli si bude chránit své soukromí a způsobit si tím případně i některé potíže ,“ řekl Polčák.
http://www.rozhlas.cz/zpravy/spolecnost/_zprava/ne...
Prosím poraďte - nechci být "občan" takového "státu", ale nemám úniku. Nechci aby mi někdo povoloval "právo volby" nebo dokonce NA SVOBODU. Kam šlápne PRÁVNÍ ŘÁD tam člověk končí. Co můžu dělat? Nějaké nápady? V první řadě teď řeším otázku dokladů - cestovní pas a občanský průkaz - rozhodně je NEPŘIJATELNÉ, abych dovolil na sobě odebírání biometrických dat.

232126

8.11.2010 7:06

RE: biometrické údaje - jak je nedovolit

charon cmartin (zavináč) airnet-cz (tečka) info 212.?.?.?

Reakce na 232126

Fotografie jsou také biometrická data a jsou v průkazech určitě od druhé světové války. Pokud bude v elektronickém průkazu "zadrátovaná" fotografie, jako v současném pasu, nejde o žádný pokrok. Pesimista by samozřejmě namítl, že se jedná o obrušování hran předtím, než nám tam vyhradí pole pro otisky prstů, obraz duhovky nebo oční sítnice apod ...

Ultrapesimista by upozornil na možnost mít tam při dostatečné kapacitě paměti průkazu schéma dat DNA nebo alespoň fragment částí podstatných pro jednoznačné rozpoznání [mrknutí jedním okem] To už by průlom byl a nejsem přesvědčen, že by se mu mohlo podařit zabránit byť i masovými protesty.

232128

8.11.2010 15:18

RE: biometrické údaje - jak je nedovolit

kon 78.?.?.?

Reakce na 232128

>Fotografie jsou také biometrická data a jsou v průkazech určitě od druhé světové války.
Nikolivě - obyčejná fotka není biometrický údaj.
Zato mapa tváře už ano a ta už je požadovaná do současných pasů, také otisky prstů. Jak hovoří slovenská wikipedia: "V súčasnosti štandardizované biometrické údaje sú digitálna mapa tváre, odtlačok prsta a snímka dúhovky."

>Pesimista by samozřejmě namítl, že
>se jedná o obrušování hran předtím, než nám tam vyhradí
>pole pro otisky prstů, obraz duhovky nebo oční sítnice apod
Trend je jasný. Nahánějí nás do připravené pozice. Mimochodem čip už v současných pasech je zabudovaný.

>..To už by průlom byl a nejsem přesvědčen,
>že by se mu mohlo podařit zabránit byť i masovými protesty.
Průlom virtuality do reality.
Tzv. osobní údaje jsou jen slova, ale dovolit snímání dat přímo z fyzického těla je nepřijatelné a nebezpečné - nelze je totiž už změnit! Poplach. [naštvaný] Tohle je krok, který je zcela zásadní. Prosím poraďte mi někdo co s tím.

232155

8.11.2010 18:43

RE: biometrické údaje - jak je nedovolit

djb 90.?.?.?

Reakce na 232128

Osobně si myslím, že hlavní rozdíl mezi biomterickým údajem typu mapa obličeje a klasickou fotografií bude výrazně snažší vytvoření software pro rozpoznávání obličejů ze záznamů kamer.

Zmíněné otisky prstů a DNA by možnosti opět rozšířily.

Ostatně, jinak by to ani nemělo význam a fotografie by stačila. V zásadě je logické, že osobní doklad musí být ozačen nějak jednoznačně s majitelem.

Nebezpečné je, pokud ty údaje jsou takového charakteru, že vlastník databáze údajů je schpen strojově rozeznat kohokoliv kdekoliv a např. zaznamenávat jména všech osob procházejících stanicí metra apod.

232172

8.11.2010 9:53

RE: biometrické údaje - jak je nedovolit

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 91.?.?.?

Reakce na 232126

Zrušením rodného čísla nastavíme chaos nebývalých rozmerov.
Kto chce na chaose ušetriť 30 miliónov a dá sa to vôbec?
A hlavne, v koho záujme sa to udeje?
EÚ nám prikazuje podivné veci a to, že ich bez slova prijímame, je zarážajúce.
Dostali nás do štádia apatie a ľahostajnosti. Skutočne je nám jedno, že riskujeme krádež a stratu vlastnej identity?
Stačí už len čip a môžu nás vypnúť.

232136

8.11.2010 18:46

RE: biometrické údaje - jak je nedovolit

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 232126

Mě by spíš hnulo žlučí zepat se proč. Proč, když máme systém občanských průkazů, který vcelku dobře funguje je potřeba aby se investovaly miliardy do něčeho, co není zdaleka nezbytné. Hlavně v době, kdy všichni pláčí nad dluhem a jak musíme šetřit.

232174

8.11.2010 13:03

Pasti a SKUTEČNÉ oběti na divadle světa

Sofysis 78.?.?.?

"Zvířata se shromáždila kolem káry. „Sbohem, Boxere,“ volali všichni. „Sbohem!“ „Blázni! Blázni!“ křičel Benjamin, poskakoval kolem nich a tloukl rozčileně kopyty do země. "Vy blázni! Copak nevidíte, co je napsáno na boku káry?" Zvířata se zarazila a ztišila. Majka začala písmena slabikovat. Ale Benjamin ji odstrčil a do hlubokého ticha četl: "Alfréd Simmonds, koňský řezník a klihař, Willingdon. Dodávky kostí, masa, kůží. Copak nechápete, co to znamená? Boxera odvážejí na porážku!" Z hrdel zvířat se ozvaly výkřiky hrůzy. V té chvíli muž na kozlíku pobídl bičem koně a kára vyjela ze dvora. Všechna zvířata ji následovala a zoufale křičela. Lupina se snažila rozhýbat své staré kosti, aby káře stačila. "Boxere!"křičela, "Boxere, Boxere, Boxere!" A v tu chvíli, jako by Boxer slyšel co se venku děje, objevila se jeho hlava s bílou skvrnou nad nozdrami na chvíli v malém okénku na boku káry. "Boxere!"křičela zoufale Lupina. "BOXERE! VYSTUP! RYCHLE VYSTUP! JEDEŠ NA SMRT!" Všechna zvířata hned začala křičet:"Vystup, Boxere, vystup!" Ale kára už začala zrychlovat a vzdalovat se jim. Boxer asi nerozuměl, co na něj Lupina křičela. Ale za malou chvíli zmizela jeho tvář z okénka a bylo slyšet bubnování kopyt uvnitř káry. Boxer se snažil dostat ven. Byly časy, kdy stačilo pár úderů Boxerových kopyt a z káry by byla hromádka třísek. Ale běda! Jeho svaly byly ochablé, zvuk kopyt pomalu slábl, až utichl. Zvířata začala v zoufalství apelovat na solidaritu dvou koňů zapřažených v káře. "Soudruzi, soudruzi!"křičela. "Neodvážejte našeho bratra na smrt!" Ale hloupá zvířata, příliš nevědomá, než aby byla schopna si vůbec uvědomit, co se děje, jen sklopila išu a zrychlila klus. Boxerova hlava se už v okénku neobjevila. A bylo už příliš pozdě, když někoho napadlo káře nadběhnout a zavřít vrata; kára jimi v příštích chvílích projela a rychle zmizela v dálce. Boxera už nikdo víc neviděl. O tři dny později bylo oznámeno, že zemřel v nemocnici ve Willingdonu i přes veškerou péči, jakou lze koni poskytnout. Tuto zprávu zvířatům oznámil Pištík. Uvedl, že byl přítomen posledním chvílím Boxera. "Byl to jeden z nejdojemnějších okamžiků, jakých jsem kdy byl svědkem," řekl Pištík, stírající si paznehty slzy." (Animal Farm - George Orwell)

232144

8.11.2010 13:10

...

\/\/ 212.?.?.?

"Niektorí jednotlivci (snažiac sa utiecť od teroru šokujúcej reality) sa dokonca od spoločnosti čiastočne odlúčia." ... chtel bych poznamenat, ze ac se mezi tyto lidi pocitam, nepovazuji za "sokujici realitu" zpravy v TV ci internetu ze sveta, se kterymi jen tezko neco udelam a ktere odmitam kvuli svemu dusevnimu klidu sledovat, stejne tak jako talentmanie a dalsi emotivni televizni produkci, ale napr. to, ze jsem o vikendu videl spadly kocarek v silnici, tak jsem zastavil auto a pomohl pani zpet s kocarkem na chodnik, ani jsem se na ni nemusel podivat a alkohol jsem citil na metr daleko a jelikoz uz bezne nedodrzuji etiketu, tak jsem ji na miste zeptal, jestli musi chlastat, kdyz se stara o dite ... neodpovedela, ale o par vterin pozdeji se objevil "tatinek" v podobnem stavu ... to je pro me sokujici realita ...

232145

8.11.2010 13:52

manipulace je hra

waterfall 193.?.?.?

Římané používali úsloví "chléb a hry"... Chléb je dnes pro velkou část populace zajištěn. Zbývají tedy hry. Pojďme zabavit společnost diskusemi. Např. rozdělíme je pár pichlavými články vždy na dvě skupiny, které se budou navzájem hádat. Tedy třeba levice vs. pravice, PRO Paroubka vs. PROTI, utrácet státní rozpočet (Keynes) vs. šetřit, postavit Kaplického knihovnu vs. nepostavit, židovské spiknutí vs. zlodějina elit atp.

Lidé se dostatečně zabaví hledáním nesmyslných subjektivních důvodů (o těch objektivních příčinách často nemají tušení - nedostanou informace) proč ANO a proč NE a zabaví se na velmi dlouhou dobu... Dokud nevyjde nový článek... A mnoho zdejších diskutérů jim v tom vydatně pomáhá... Waldemort si pak může dělat co chce, aniž by byl rušen...

232146

8.11.2010 18:13

RE: manipulace je hra

blablabla 213.?.?.?

Reakce na 232146

veľmi precenujte dnešnú spoločnosť, ich morálny rozpor spočíva v tom, čí občan x čo žongloval v česko-slovensko má talent s 8 kuželkami si zaslúži postúpiť do ďalšieho kola viac než chlapec po obrne čo imituje michaela jacksona - to je mentálny svet ovčanov, nad vašimi otázkami sa nikto nebude ani zapodievať a vyhlási vás za podivína - rovnako ako mňa

232168

8.11.2010 13:59

jakpak je dnes u nás doma?

fohat 88.?.?.?

http://www.blisty.cz/art/55363.html

232147

8.11.2010 14:10

GPS VERSUS GALILEO

fohat 88.?.?.?

předhodí se sousto,tvářící se demokraticky,jakože si člověk muže zvolit ovčanku dle svého gusta...Mezitím se česká věrchuška třese na tu užasnost,vybudovat v Praze evropské středisku pro fízlování ze satelitu,systém GALILEO.Domnívám se,že to středisku by mohlo být na slovutném pražském HAGIBORU,vedle budovy RFE,hezky pohromadě.Naproti, přes ulici je hřbitov,je ještě plno volného místa pro ty,co odmítnou jakoukoliv bohulibou činnost podobného rázu.Pragmatické a usporné. [oči v sloup]

232148

8.11.2010 20:16

Komu to prospívá ?

smutnyklaun 84.?.?.?

V současném světě mají média důležitou úlohu ,o tom není sporu.Je jasné, že většina médií ( především tisk, televize a rozhlas ) pracuje pro někoho a a je za to také odměňována. Pomocí médií a PR agentur lze výrazně ovlivňovat lidské chování, názory, postoje, hodnotový systém , prodej výrobků, vkus a pod. Toho jsou si mocní a bohatí velmi dobře vědomi, a proto mají rozhodující slovo v médiích nebo je přímo vlastní( Murdoch, Berlusconi,Turner aj.). Tak může početně mizivá menšina mocných ovládat většinu obyvatel, manipulovat s nimi dle svých potřeb, udržovat je v poslušnosti a v závislosti( seriály, sport, hudba),zvyšovat zisky svých společností a firem, ovlivňovat volební preference, a dále tak posilovat svoji dominantní roli ve společnosti.Dobře vymyšleno!

232179

Příspěvků: 65

08.11. 00:38 Abstrakt  Jaký model
08.11. 03:43  RE: Jaký model
08.11. 11:56 udo1  RE: Jaký model
08.11. 15:47 Abstrakt  RE: Jaký model
08.11. 17:51  RE: Jaký model
08.11. 18:44 Abstrkat  RE: Jaký model
08.11. 19:25  RE: Jaký model
08.11. 21:02 Lin  RE: Jaký model
08.11. 21:11  RE: Jaký model
08.11. 22:10 Lin  RE: Jaký model
08.11. 22:22  RE: Jaký model
09.11. 14:26 Abstrakt  RE: Jaký model
09.11. 16:16  RE: Jaký model
10.11. 02:44 soFysiS  RE: Jaký model
09.11. 16:22  PS
09.11. 20:13 Abstrakt  RE: PS
10.11. 07:57  RE: PS
08.11. 21:27 HHBB  RE: Jaký model
08.11. 22:05 Lin  RE: Jaký model
08.11. 22:15  RE: Jaký model
08.11. 22:32 Lin  RE: Jaký model
08.11. 22:43  RE: Jaký model
08.11. 23:14 Lin  RE: Jaký model
08.11. 23:17  RE: Jaký model
09.11. 00:24 HHBB  RE: Jaký model
09.11. 08:22  RE: Jaký model
09.11. 15:55 soFYSIS  RE: Jaký model
09.11. 08:28  RE: Jaký model
09.11. 08:56  PS
09.11. 09:38 HHBB  RE: PS
09.11. 11:33  RE: PS
09.11. 12:40 HHBB  RE: PS
10.11. 21:52 Lin  RE: PS
11.11. 08:03  RE: PS
11.11. 14:38 Vojta49  RE: PS
11.11. 15:08 63  Jak může Vojta 49, Vanguard a další "nasírači" něco cítit?
11.11. 20:34 Lin  RE: Jak může Vojta 49, Vanguard a další
11.11. 20:23 Lin  RE: PS
11.11. 16:34 Bořivoj Nakopl  RE: PS
11.11. 21:02 Lin  RE: PS
09.11. 00:10 Sofysis  RE: Jaký model
09.11. 02:27 Sofysis  RE: Jaký model
09.11. 07:00 mkadlec  RE: Jaký model
08.11. 10:55 HHBB  RE: Jaký model
08.11. 18:13 Abstrakt  RE: Jaký model
08.11. 18:32 Vanguard  RE: Jaký model
08.11. 19:56 HHBB  RE: Jaký model
14.11. 17:20 Abstrakt  RE: Jaký model
14.11. 22:10  RE: Jaký model
15.11. 01:13 Abstrakt  RE: Jaký model
15.11. 19:59  RE: Jaký model
16.11. 13:11  odpověď
08.11. 04:11 kon  biometrické údaje - jak je nedovolit
08.11. 07:06 charon  RE: biometrické údaje - jak je nedovolit
08.11. 15:18 kon  RE: biometrické údaje - jak je nedovolit
08.11. 18:43 djb  RE: biometrické údaje - jak je nedovolit
08.11. 09:53  RE: biometrické údaje - jak je nedovolit
08.11. 18:46  RE: biometrické údaje - jak je nedovolit
08.11. 13:03 Sofysis  Pasti a SKUTEČNÉ oběti na divadle světa
08.11. 13:10 \/\/  ...
08.11. 13:52 waterfall  manipulace je hra
08.11. 18:13 blablabla  RE: manipulace je hra
08.11. 13:59 fohat  jakpak je dnes u nás doma?
08.11. 14:10 fohat  GPS VERSUS GALILEO
08.11. 20:16 smutnyklaun  Komu to prospívá ?

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

29

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 58 čtenářů částkou 8 729 korun, což je 29 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Další vítězství Big Pharma: V Německu schválili zákon o povinném očkování proti spalničkám15.11.19 02:51 Německo 13

17. listopad 198915.11.19 00:34 Česká republika 2

Oni se fakt zbláznili. Po nákupu vrtulníků budeme prodávat státní hmotné rezervy12.11.19 20:21 Česká republika 4

Islamizácia v priamom prenose: Moslim prvýkrát na čele veľkého nemeckého mesta12.11.19 16:16 Německo 2

Nač potřebujeme 12 vrtulníků za 14,6 miliardy?12.11.19 16:10 Česká republika 1

Skoro polovina obyvatel Bruselu nosí venku prostředek na sebeobranu. Multikulturní výkladní skříň EU v plné nahotě12.11.19 00:25 Nizozemsko 1

Na Slovensku končí Natural 95. Bude jen E10 s vyšším podílem biopaliv11.11.19 01:50 Slovensko 0

Muslimský imigrant prořízl ve Znojmě Markovi Petružálkovi hrdlo. Rodina potřebuje peníze10.11.19 01:33 Česká republika 2

V Libyi straší ruští žoldáci09.11.19 21:24 Libye 4

Geoinžinierstvo na webe ČT2409.11.19 20:47 Česká republika 1

Ženy se omlouvají mužům08.11.19 19:48 Česká republika 5

Slepice Zemanová06.11.19 16:01 Česká republika 5

Sudeťačka Válková: Neziskovky jsou potřeba, Istanbulskou úmluvu ratifikujeme06.11.19 01:55 Česká republika 0

Demonstrace proti fašismu u sochy maršála Koněva 06.11.19 01:27 Česká republika 1

Už se ví, kdo střílel na majdanu do lidí06.11.19 01:11 Ukrajina 5

Šok v Berlíně: „I oni jsou lidi!“ Černoch prodávající drogy má sochu v parku05.11.19 01:03 Německo 4

Norimberské jezulátko je přičmoudlé04.11.19 23:33 Německo 3

A jede se dál močálem černým kolem bílých skal: Odborná konference 5G: bezpečnost, prosperita04.11.19 16:31 Česká republika 5

E15: katolická církev spekuluje na burze a přišla již o 70 milionů korun04.11.19 13:15 Česká republika 2

Grázl Soros: Dělám to dobře03.11.19 21:07 Neurčeno 4

Měnové kurzy

USD
23,16 Kč
Euro
25,59 Kč
Libra
29,88 Kč
Kanadský dolar
17,51 Kč
Australský dolar
15,77 Kč
Švýcarský frank
23,39 Kč
100 japonských jenů
21,29 Kč
Čínský juan
3,31 Kč
Polský zloty
5,98 Kč
100 maď. forintů
7,65 Kč
Ukrajinská hřivna
0,96 Kč
100 rublů
36,33 Kč
1 unce (31,1g) zlata
33 962,68 Kč
1 unce stříbra
393,10 Kč
Bitcoin
196 137,83 Kč

Poslední aktualizace: 15.11.2019 19:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 6 246