Diskuze k článku

Naše dlouhá národní noční můra neskončila, teprve začíná

Příspěvků 24

9.9.2010 10:23

Obtloustli oVcane v JuYsEj

MoUdrostrak 85.?.?.?

Obtloustli oVcane v JuYsEj nejsou s to, prijmout svuj osud. A zacit makat, sestrit energiemi, vymyslet, recyklovat a nastavit si zrcadlo. Cela americka "stredni trida" je jen marketingovy podfuk, postaveny na levnych preklizkovych chatach, ktere vznikly na levne vyvrazdenym Indianum odcizene pude. Vytapeny skandalne levnou eletrinou, vymahanou vydiranim z jinych narodu na zemekouli. Stejne je to s umelou zamestnanosti a pracovni mobilitou - jakmile se budou muset srovnat ceny paliv, dani a poplatku na umernou a realnou vysi, vzniknou armady nezamestnanych, zmrzlych a neuzitecnych.

Ronny Reagan chlacholil v dobe, kdy privedl JuYsEj na prvni okraj bankrotu: Nesnazte se vyrabet nebo konkurovat, dear all! Zacneme se jen obsluhovat! Tiskneme zelene papirky, chrasteme vesmirnyma zbranema - a cely svet nas bude autocenSSurne ochotne zivit, satit a zahrivat! Staci nam par Khodorkhovskych, Havlu, Khasparovovu-Weisteinu, Vondru, Parkanovych, Vyskocilu, Panku - a nase 3. Rise bude stale se tesit prosperite! Dovezme par mega Mexicanos, Polaku a Bohunku - a ke stesti nam bude stacit jen kroutit volantem, mackat automaticky plyn a tesit se na dalsi bowl!

Zadny American nepochopi, ze by mel se zacit snazit, makat, vymyslet, vyrabet, vzdelavat se! A se svym diplomem z mistni "university" zavidet EUropskym vyucencum nebo asijskym kuli. American si stale mysli, ze k standardu Melrose Place mu staci delat na par hodin servirku nebo kadernici.

Jakmile zacne byt v preklizkovych chatach "stredni tridy" v JuYsEj zima, bude svetu na nejakou dobu horko!

227813

9.9.2010 14:05

RE: Obtloustli oVcane v JuYsEj

Protiproud 89.?.?.?

Reakce na 227813

Jo, bude to tam horký. A ty jejich překližkový domy budou pro poslední zahřátí pěkně hořet?

227825

9.9.2010 14:46

RE: Obtloustli oVcane v JuYsEj

Antiseptik 69.?.?.?

Reakce na 227813

A jak by měl něco pochopit, když mu v neustále tvrdí ze všech stran, z reklamních ploch, televize, novin a nákupních center že jediné co potřebuje je si něco koupit nikoliv něco dělat? Jedině snad ještě tak spálit Korán 11.09. Pak bude vše v naprostém pořádku i přes klesající hodnotu jeho chaty a stoupajícímu dluhu. Však nabízí i v televizi konsolidaci dluhů, ochranu před bankrotem. Jo Američan si pořídil zbraně, zákon mu to tak kázal, sice k tomu aby zabránil vládě ho zaprodat magorům, ale nakonec mu bude dobrá jen na to aby se sám v klidu doma picl, až dojde v lednici vodnaté pivo a plastový sýr.

227826

10.9.2010 1:30

RE: Obtloustli oVcane v JuYsEj

mo 85.?.?.?

Reakce na 227813

Tak jsou teda obyvatelé USA obtloustlí ovčané nebo nemají co jíst před jistou smrtí hladem je zachraňují jen food stamps? Jak se nám to hodí, že?
Je velmi veselé když občan banánistánu kde stále jeden maká a pět na něj civí, občan zvyklý na školství a zdravotnictví "zdarma", zvyklý na podpory v nezaměstnanosti, všemožné sociální dávky, přídavky na děti, placené mateřské, dovolené, nemocenské, odstupné atd. atd. radí Američanům kteří co si sami nevydělají to prostě nemají jak mají makat, snažit se a vzdělávat se.
Víte lidem jako vy by velmi prospělo cestovat a snažit se poznávat a až potom klepat "moudra" do klávesnice.

227836

10.9.2010 2:44

RE: Obtloustli oVcane v JuYsEj

hc 90.?.?.?

Reakce na 227836

Ty máš tedy opravdu přehled, trumbero. Takový mladofrontovní. Kontrolní otázka: jak dlouho a v jaké výši se tu vyplácí podpora v nezaměstnanosti?

227840

10.9.2010 9:19

RE: Obtloustli oVcane v JuYsEj

mo 85.?.?.?

Reakce na 227840

"Tu" myslíte USA nebo ČR? To opravdu netuším protože já jsem celý život makal a vydělával ať už v ČR nebo v USA místo abych se zajímal o to kolik dostanu na nějakých dávkách. Ale v době Googlu opravdu směšný pokus o cosi.
Jinak to ,že do USA se nikdy nejezdilo za sociálními výhodami (které v podstatě nejsou), ale makat a vydělávat je snad známá věc. Komu práce nevoní a chce soc. výhody tak jede do Kanady, Skandinávie...
Já jsem pracoval v USA 10 let, život a lidi tam dobře znám. Rady Amíkům jak mají makat zrovna od Švejků kteří byli nejdál v Chorvatsku a půl života "makali" v socialismu jsou hloupé a drzé, ale jak už jsem poznal typické.

227851

12.9.2010 0:08

RE: Obtloustli oVcane v JuYsEj

hc 90.?.?.?

Reakce na 227851

Na kontrolní otázku jsi odpovědět nedokázal. Příště se obtěžuj si zjistit o čem vlastně mluvíš, než začneš radit sám.

227933

10.9.2010 12:16

RE: Obtloustli oVcane v JuYsEj

MoUdrostrak 85.?.?.?

Reakce na 227836

Já jsem psal nekde o smrti hladem? [překvapení]

A jak emericane pracuji, planuji a investuji? A pecuji o sebe i verejne statky?

Abych nezachazel k neadresnym marginaliim: Naprosto se staci projet pychou Jab'ka MTA: Padajici stropy, odpryskane nekolikametrove kusy omitky, promacene elektricke turnikety louzich vody, hroutici se schody... Metro plne vegetujicich bezdomovcu s otevrenyma nelecenyma gangrenama. Nekdy nastoupite ve spicce do na prvni pohled poloprazdneho vozu - nestacite se odtamtud dekovat. Pul vagonu trainu naslapaneho "stredni tridou" a v dalsi pulce zaziva umira pred ocima netecne druhe pulky osazenstva nekdejsi lidska bytost. Obcas vidavam i "zavesne steny" na stropnich tycich, aby mel homeless alespon par desitek minut pocit vytopeneho soukromi (a pribytku).

Vazeny pane, nevim jak Vy, ale ja si (zatim) mohu dopravat nekolik dovolenych po celem svete do roka. A takovou bidu, jako na nekterych mistech ve slavnych bankrotujicich JuYsEj, je tezko pohledat kdekoliv v dnesni Vychodni EUrope - a nejen v te, co zacina velkym EU. A prilet do slavnych krachujicich JuYsEj i z rozvojovejsich zemi Asie, je dnes navratem o nekolik desetileti zpet v case. Takovy je dnes rozdil mezi urovni vybaveni a vzhledu letist v chude Asii a superskvelych "prosperujicich" JuYsEj, kde "kazdy maka" a "ma se dobre"[smích]

Pokud chcete, poslu Vam odkazy na korektni zdroje o tom, co vyplavalo behem hurikanu Cathrine na svetlo bozi skveleho nejen v New Orleans...

227855

10.9.2010 13:39

RE: Obtloustli oVcane v JuYsEj

Rene Bartosek 76.?.?.?

Reakce na 227855

Neni problem nafotit neco kdekoliv. Treba kamos mi rekl, ze sever Dublinu je opravdu husta ctvrt, cizi zaparkovane auto ma pry maji vyrazne snizenou zivotnost, zhruba tak jednu noc. Tady vhodne fotky lze poridit na jihu Chcicaga, ale ja vam je neposkytnu. Nedokazal bych se prinutit, abych neco takoveho fotil, ale demokraticky kdekoliv na svete. Tak, kde je na pocet obyvatel vice slumu v USA nebo rozvojovych zemich treba Asie? O osuntelosti CR pise treba Jan Culik na BL.

227859

10.9.2010 18:40

RE: Obtloustli oVcane v JuYsEj

Erika 52 91.?.?.?

Reakce na 227813

Osmnáct kritických postřehů z USA
Do Spojených států jezdím zhruba dvakrát ročně, ale ještě nikdy jsem se nezdržel tak dlouho v malém městě (šest týdnů, Ormond Beach, Florida). Stejně tak jsem tam nikdy nebyl v době tak podivné nálady, jaká byla v letošním lednu a únoru (taková podivná směs strachu a naděje...). A tak jsem si všiml věcí, které jsem dříve neviděl. Některé mě nadchly, jiné mě rozesmutnily. A protože se přikláním k rozšířenému názoru, že americká společnost je vcelku nemocná, viděl jsem spíše to negativní. Možná se na to zaměřuji také proto, že styl života Američanů zcela bez rozmyslu kopírujeme i u nás. Zde je to, co mi dalo facku, otevřelo oči, přinutilo mě přemýšlet. Kolikrát to jsou kraviny, ale možná jen na první pohled.

1. Zalévání trávníků. Bývaly doby, kdy trávník byl výsadou aristokracie. Obyčejný člověk měl nejspíš louku za barákem. Američané nebývale zbohatli a dnes má trávník každý (kdo nemá, ten po něm touží). Trávník - v porovnání s loukou naprosto mrtvý ekosystém - je třeba stříhat, zalévat, hnojit. A tak před každým druhým barákem vidíte hnojiče, střihače nebo jiné trávníkové údržbáře. Tzv. „Lawn Maintenance" je obrovský byznys. Co mě ale zaujalo? Většina našich sousedů vytrvale zavlažovala. I v den, kdy 48 hodin hustě pršelo, sousedi stále kropili, z toho 1/3 času chodník. V době, kdy miliarda lidí na téhle planetě nemá přístup k pitné vodě, je to smutný obrázek. Říkám si, tihle kluci asi nikdy neslyšeli o Al Gorovi.
2. Mega balení. Chcete si koupit pivko k večeři, dvě jablka, pár plátků sýra? Na to zapomeňte! Chcete pivko? Kupte si basu. Chcete jablka? Naberte si dva pytle po šesti librách (to je nejmenší balení). Pár plátků sýra, jak jsme zvyklí z pražské Billy? Neexistuje. Kupte si balík - navíc zabalený v trojím igelitu. Naprostá nadprodukce všeho. Na téhle planetě každou hodinu umírá tisícovka lidí hlady, a tady!? Více je lépe.
3. Nonstop klimatizace. Přestože jsme byli na Floridě, zažili jsme tam pěkné zimy. I když bylo venku třeba osmnáct stupňů (Celsia), v obchodech a hlavně v domech u sousedů jela klimatizace bez vypnutí. Ve dne v noci. Nonstop. Asi ani tihle kluci nikdy neposlouchali volání Al Gora!?
4. Hummer: "Pussy magnet". Vzpomínáte na Borata, jak si chtěl koupit magnet na holky? Přijde mi, že tím místy jezdí každý druhý. A nejenom Hummer. Prostě čím větší, tím lepší - Hummer, Toyota tundra, Ford pick-up. Prostě nevidíte nic moc jiného než obrovské pick-upy nebo obecně SUV. Dlouhou dobu platilo, že jste při nákupu těchhle obrovských aut dostali slevu na daních. Proč? Hodně žerou a to je dobré pro byznys. Mimochodem, každý 4.-5. barel ropy, který se na světě vytěží, se spálí na amerických silnicích. Síla, ne!?
5. Auta před školou. Jo, jo, hodně mé americké fascinace se točí okolo aut. Nedaleko naše...Automaticky kráceno

227877

10.9.2010 18:42

RE: Obtloustli oVcane v JuYsEj

Erika 52 91.?.?.?

Reakce na 227877

5. Auta před školou. Jo, jo, hodně mé americké fascinace se točí okolo aut. Nedaleko našeho domu byla střední škola „Seabreeze High School". Přál bych vám vidět školní parkoviště a hlavně ranní a odpolední zácpy. Máte pocit, že se na váš řítí obrovský pick-up, který nikdo neřídí, a na poslední chvíli si všimnete, že za volantem sedí desetiletý kluk (asi mu je šestnáct, ale tvářičku má na deset). Většinou platí, co student (od šestnácti), to auto, a tak parking před touhle školou je větší než před největšími nákupními centry v naší zemi - představte si třeba pražský Zličín.
6. Auta před domem. Většina našich sousedů měla dům pro auta (garáž) větší než dům pro lidi. Stejně tak je běžné, že večer před garáží stojí třeba další čtyři auta. V mnoha amerických domácnostech je totiž víc aut než lidí. Není divu. V televizi vidíte reklamu jen na auta a léky. A všechno na půjčky. Navíc litr benzínu vyjde na deset korun. A tak si říkám, kolik lidí už pozabíjeli v Iráku jen proto, aby jejich děcka mohla jezdit do školy „nabušenýma hummerama". Na jedné demonstraci jsem zahlédl zajímavý transparent: „No more iraqi babies in my tank!" To mluví za všechno, myslím.
7. Ulice jako po evakuaci. Tahle část Floridy se každý podzim pere s hurikány. Proto na každém kroku narazíte na značku „Evacuation point". Nemusíte ovšem čekat na hurikán, abyste si představili, jak to tu vypadá při evakuaci. Je známým faktem, že průměrný Američan chodí tak maximálně z domova do auta (10 metrů), z auta do supermarketu (50 metrů) nebo z auta do práce (100 metrů) a zpět. Na ulicích většinou nepotkáte ani živáčka. Většina Amíků ani chodit nemůže, neboť by to jejich klouby nevydržely.
8. Drive in. Od dob, co k nám do Čech zavítal strýček McDonald, známe „drive-in". Z amerických filmů známe možná i drive-in kina. Co mě zaujalo tentokrát, byl drive-in bankomat. Prostě se nemusíte namáhat a vylézat z auta. Přijedete, stáhnete okénko, fouknete tam kartu, vymačkáte pin, naberete bankovky a potvrzení, a tradá. A co mě nadchlo úplně nejvíc, byl drive-in church. Kostel pod širým nebem, kam zajedete jako do kina, na autorádiu si naladíte farářovo kázání, nad volantem se pomodlíte a hurá domů (nebo spíš do krámu nakupovat). Nulový pohyb. Naprosté pohodlí. Paráda. Ráj na zemi!
9. Fly-in. Když existuje „drive-in", musí existovat „fly-in". V sousední vesnici mají oplocenou osadu s ochrankou (tomuhle druhu bydlení říkají „Guarded community" - původně brazilský vynález), kde má každý obyvatel kromě obrovské garáže i hangár. Každý má totiž minimálně jedno letadlo. V této osadě bydlel i John Travolta, ale poté, co si koupil nový tryskáč, ho sousedi vystrnadili. Pro mnoho Američanů jsou dnes letadlo, jachta nebo vila na Havaji stejně dostupné jako škoda fabia pro průměrného Čecha. Říkám si, že ve světě, kd...Automaticky kráceno

227878

10.9.2010 18:45

RE: Obtloustli oVcane v JuYsEj

Erika 52 91.?.?.?

Reakce na 227878

Říkám si, že ve světě, kde hrubý domácí produkt 48 nejchudších zemí je méně než bohatství tří nejbohatších lidí v USA (www.globalissues.org), je něco sakra špatně.
10. Ňadro je nebezpečnější než pistole. Četl jsem, že v jednom nákupním centru policie zatkla a odvezla ženu za to, že na lavičce kojila své dítě. Běhat po ulici s bouchačkou u pasu však nikoho nevzruší. Stačí si vzpomenout, jaké vytržení způsobilo před lety odhalené ňadro Janet Jackson. A přitom v amerických filmech nevidíte místy nic jiného než bouchačky a krev. Z toho mi vychází, že Amíci se ženských prsou bojí více než pistole. A co teprve penis! To je divné, ne!?
11. Hyperlevné věci. Už jsem to psal do jednoho komentáře. Ať jste kde jste, máte pocit nonstop výprodeje: džíny za 10, dětské oblečení 2-15, boty do 30 dolarů... Nechápete to. Spotřební věci jsou tady tak levné, že není divu, že 94 % amerických středoškolaček považuje nakupování za svou nejoblíbenější aktivitu.
12. Silikonová prsa. Mnohé Američanky mají výstavní ňadra, to se jim musí nechat. Když se ale podíváte na Michaela Jacksona, dojde vám proč. Nejoblíbenějším dárkem k promocím amerických holek je právě chirurgická úprava prsou. Ano, čtete správně. K promocím! To znamená, že jim ještě nebylo třicet. Bomba.
13. Za to vás můžou sebrat! Jedeme ze supermarketu, kde jsme si koupili basu piva, kterou jsme měli v kočárku. Najednou k nám přijde pán s vyděšeným výrazem, ukazuje na tu krabici s pivem a říká: „Za to vás můžou sebrat! Být vámi tak to okamžitě schovám." Je úžasné pozorovat zástupy lidí s hnědým sáčkem v rukou, ve kterém mají láhev kořalky nebo plechovku piva. Ale zkuste to vyndat! Za to vás můžou sebrat.
14. Debit/credit. Když nakupujete, většinou (možná vždy) se vás ptají, jestli chcete nakupovat na půjčku. Zjistíte, že lidé tu většinou fungují jenom na půjčky. Hypotéka je zcela běžná a k tomu ještě plejáda kreditních karet a půjček na auta jiné nesmysly. Na trhu půjčování peněz je taková konkurence, že se banky a kreditní firmy předhánějí, kdo půjčí (i teď v dobách kritických!) víc. Je běžné, že za použití kreditní karty získáváte třeba „airmiles", a tak lítáte na oko zdarma.
15. Sledování televize. Průměrný Američan sleduje televizi 7-9 hodin denně. V průměrné domácnosti je televizí často víc než lidí. Zajímavé je uvědomit si, že polovina rodin spolu vůbec nevečeří, což je jediná příležitost se potkat (jinak jsou furt v práci - musí se sakra ohánět, aby vydělali na všechny ty půjčky). Polovina druhé poloviny u toho má puštěnou právě tu televizi.
16. Polovina Amíků nemůže spát: 48 procent Američanů říká, že pociťují více stresu než před pěti lety. Stejné procento říká, že v noci leží, kouká do stropu a nemůže usnout (zdroj Americká psychologická asociace, 2006). Co polovině Američan...Automaticky kráceno

227879

10.9.2010 18:47

RE: Obtloustli oVcane v JuYsEj

Erika 52 91.?.?.?

Reakce na 227879

Co polovině Američanů nedá spát? Proč se jich tolik dívá v noci na strop? Primárně dvě věci: peníze a práce - hlavní starost 75 procent Američanů. Přitom v roce 2004 to bylo 59 procent. Ta čísla jsou strašidelná, a to jsme v roce 2006 ještě neměli tušení, že přijde nějaká krize. Jaká čísla byste si tipli v roce 2009?
17. No antibiotics! Na mnoha potravinách v našem supermarketu svítily roztodivné nápisy začínající slovíčkem „no" - no hormons added, no antibiotics, no additives, no chemicals... Už i k nám do Čech se tyhle nápisy dostávají. Zdá se mi, že je bereme jako fakt. Ale faktem je také to, že když na jeden balíček napíšou, že neobsahuje chemikálie, potom říkají, že devět ostatních chemikálie obsahuje. Není divu, že v USA hovoří o epidemii rakoviny. Jestli jste viděli nějaké dokumenty na téma kvality potravin v USA, víte, o čem mluvím. Myslím bohužel (co se týče rakoviny), že my Evropané na Amíky úspěšně dotahujeme.
18. Národní asociace organizátorů. Protože je všechno tak levné a navíc vám do zadku vleze deset bank a čtyřicet kreditních společností s nabídkou úvěru, kterému neodoláte, Američané nakupují víc, než jsou schopni uskladnit. A tak je v USA běžným řemeslem tzv. organizátor, který k vám domů přijde a zorganizuje vám vaše hory majetku do úhledných komínků, krabic, přihrádek. A protože organizátorů je už pěkná armáda, sdružují se dokonce v asociaci.

Tedy na to, že se považuji za tolerantního a v zásadě i pozitivního člověka, je to pěkně netolerantní a kritický výčet. Jenomže já si nemůžu pomoci. Ještě mám v živé paměti extrémní bídu, na kterou jsme narazili při loňské cestě do Mali a Guinei-Bissau. Lidi tam však byli v zásadě šťastní. Když to porovnám s tou americkou rozežraností (a to myslím, že je slabé slovo) a dám si to do souvislosti s psychickým stavem americké společnosti, tak si říkám: „Něco je hodně špatně“. A nakonec, když se podívám do Evropy a vidím všechna ta satelitní městečka, nákupní centra, multiplexy, hypermarkety, silnice zacpané SUV auty, hypotéky, zadluženost, hon za zážitky a zábavou, všechna ta pozlátka, která jsme od USA okopírovali, tak nevím, nevím...

227880

10.9.2010 18:58

RE: Obtloustli oVcane v JuYsEj

Erika 52 91.?.?.?

Reakce na 227880

Stačilo by obmedziť tento nadmerný konzum a USA by nemuseli bojovať v toľkých vojnách, či už otvorených, alebo skrytých.
Blahobyt zaplatený krvou nemôže priniesť dlhodobé uspokojenie, lebo to, čo posielame svetu, nám svet vráti.
Inými slovami, "čo zasejeme, to budeme žať" a raz každý zaplatí svoj účet.

227883

11.9.2010 23:41

RE: Obtloustli oVcane v JuYsEj

Martin300 68.?.?.?

Reakce na 227883

Vazena Eriko/u,
takto jednostranny pohled jsem snad jeste necetl.Po precteni takoveho komentare by musel clovek neznaly mistnich pomeru zesedivet hruzou drive,nez by sem vubec prijel.Ziji v USA jiz 12 let (poslednich 6 let na Floride)tak si dovolim Vam v nekterych vecech oponovat.

1) S temi travniky mate sice pravdu,ale neni to vsude nebo u vetsiny americanu,jak popisujete.Kdyz vezmu jen Floridu,staci si vyjet 10 mil od pobrezi smerem do vnitrozemi a vsude naleznete krasne farmy,na nich zdrave kone a kravy.A to nemluvim o stredozapade,kde je farem jak maku.To co vy popisujete se tyka prevazne satelitnich mestecek a potom u par blbcu,co maj potrebu si hrat na honoraci.
2)Vas priklad s nakupovanim plati pro supermarkety,ale to je snad vsude na svete stejne.Staci si dojit/dojet do mistniho kramku od Polaku,Nemcu,Madaru,Italu,Mexicanu,atd. a muzete si koupit vse zvlast,a ne po kartonech jak Vy popisujete.Nehlede na to,ze produkty v techto kramcich maji casto nesrovnatelne lepsi kvalitu,nez co se dnes prodava v CR.
3)Klimatizace je pro kazdeho,kdo na ni neni zvyklej ze zacatku sok.Ale neni pravda,ze by amici chladili jak sileni.Naopak,snazej se setrit prave na AC,navic stari lide si AC nezapinaji skoro vubec,coz je utrpeni pro uklizecky.Kdyz je venku 35stupnu + vlhkost,tak to bez AC nejde.Mate pravdu,ze v obchodech je to casto zbytecne prechlazene.
4)Kde jste vzal,ze Hamr ma kazdy druhy.Ano,na silnicich je mozne videt spoustu pick-upu a SUVicek.Jsem denne na silnici i dalnici a odhadoval bych to tak na 35% pickup/SUV - 65% ostatni auta.Navic,uz jste nekdy zazil autonehodu?Ja ano,v CR v renaultu a byl jsem rad ze jsem to prezil,a v USA dvakrat (ne svou vinou)v SUV i v pickupu a byli jen pomuchlane dvere a korba.

227931

12.9.2010 0:04

RE: Obtloustli oVcane v JuYsEj

Martin300 68.?.?.?

Reakce na 227931

5)Tady s Vami v zasade souhlasim,je to idiocie aby 16leti nevyjezdeny smradi se prohaneli ve sportaku po ulicich mest.Ale znovu,neni tak ze uplne vsichni jezdi do skoly autem,rekl bych,ze je to tak 50/50.
6)Mozna je to pro Vas nepochopitelne,ale v USA ma v rodine skoro kazdy (dospely) auto.PROC???. Protoze se od 50.let zaclo s vystavbou satelitnich mestecek,a tak casem museli lide dojizdet kazdy treba do jine prace,dale a dale.Je faktem,ze mimo velkomesta je vpodstate velmi mizerna verejna doprava,navic v ni jezdi jen spodina,takze i pro pocit bezpeci a pohody lide jezdi svymi vozy.A nezapominejte,ze jsou zde obrovske vzdalenosti,proste ta auta jsou potreba.Nemyzslim si,ze v Kanade nebo Australii je to jine.Opet souhlasim s Vami ohledne reklam,to je naprosty vyplach mozku.Jeste bych dodal,ze v USA jiz japonske vozy po nekolikate prekonaly v prodeji vozy domaci vyroby,cili zde je videt,ze ne vsichni jezdi v hamrech jak popisujete.
7)Co to placate za kraviny,kdyby na ulicich nebylo zivacka,pochybuji ze by mesta utracela za chodniky a pesi zony.Nejspise jste byl cely svuj pobyt v nejakem rezortu nebo koukal na TV,jinak si nedovedu vysvetlit tak hloupou poznamku.
8)Co je spatneho na drive-in.Vite co to usetri casu a parkovacich mist.A ano,je to pohodlne.Ja osobne jezdim takhle do banky,nachodim se pak se psem na prochazce dve hodinky,tak proc bych mel furt vylezat z auta.
9)No to si snad delate legraci,zase placate nesmysly a lzete.Americanu je pres 300 milionu a Cechu 10,takze tech bohatejch je logicky vice a Vam z male CR pak pripada,ze je tady hodne bohatych lidi,ale je to stejne jako u nas nebo nekde jinde.Ze nekritizujete bohace na Francouzske riviere,nebo v Monta Carlu,atd..

227932

12.9.2010 0:24

RE: Obtloustli oVcane v JuYsEj

Martin300 68.?.?.?

Reakce na 227932

10) Souhlasim,ze konzervativni pojeti nahoty je v USA opravdu na hlavu,zrovna tak jako neprodaji 20 letemu pivo,protoze mu neni 21,ale od 18 muze do armady a po nekolikamesicnim vycviku muze jit zabijet nevinne lidi.Ale Vy jste videl nekoho po ulici behat s bouchackou ? Ja tedy za 12 let jen dvakrat,a to se jednalo o policisty v civilu.
11)Nakupovani je opravdu manie,predevsim u zenskych.Pral bych Vam ale videt cechy co sem prijedou na dovolenou.Prijedou s 1 kufrem a odjizdeji s 6.Nekteri sem jezdi jen nakupovat a hrat golf,a verte ze jsou jich tisice.JInak,Vam vadi ze ty veci jsou levne?Ja tedy za levisky rad zaplatim 30$ (protoze vetsi cenu nemaji) nez 150$ v Praze.V CR musi jeste stale hodne lidi nakupovat jen na trznicich,tak co je spatneho na tom koupit si za levno kvalitni vec.
12)Zkuste se porozhlednout v CR,a hlavne v Praze,je to sama plastika a silikon.V USA je sice treba hodne lidi s nadvahou,ale nestydej se za to,a zenska nemusi mit vedle techto plastickejch hyjen komlex menecennosti,narozdil od CR,kde mnohe zeny s nadvahou nesezenou ani pitomou podprsenku,protoze vse je dnes delane na vychrtle vyzablice.
13)Za 12 let jsem nikdy nedaval alkohol do sacku,a kupuji pivo a vino kazdy tyden.Nikdo mne nikdy nesebral ani nepokutoval.Je ale pravda,ze jsou tzv.dry country,kde to jiz tak snadne neni.
14)Mate pravdu,a je to jeden z hlavnich duvodu jejich soucasnych problemu.Ale neni pravda,ze by se banky v soucasne dobe predhaneli v nabidkach na kreditky.V podstate je dnes nemozne dostat beznou pujcku jako pred nekolika lety,na dum jiz potrebujete slozit minimalne 30-35% downpayment,a nabidku na kreditku jsem jiz 3 roky nevidel.

227934

12.9.2010 0:55

RE: Obtloustli oVcane v JuYsEj

Martin300 68.?.?.?

Reakce na 227934

15)Prosim Vas,muzete nam rici,kde by na to vzali cas (7-9hod) sledovat TV,kdyz zaroven tvrdite,ze se museji ohanet,aby poplatili sve ucty ?Ano museji se ohanet,jejich chyba kdyz si nabrali tolik veci na dluh.Ale reknete,vypada dnes situace v CR jinak,nebo to zacina byt podobne ? Ale uprimne !
16)Chcete rict,ze normalnim lidem v CR se spi dobre ? Co takhle posloucham zname v CR,tak si kazdej stezuje jak to stoji za hovno.Jak se furt zdrazuje,a jak vubec vyjdou s penezi.Takze opet,popisujete neco,co lze pomalu spatrit jiz i u nas.
17)Na tenhle bod Vam odpovim jen jedine.Prectete si tento odkaz a pak srovnavejte http://instinkt.tyden.cz/rubriky/tema/popelnice-evropy_24549.html

Se zaverem v podstate souhlasim,je pravda ze to dnes v Evrope vypada podobne a i u nas.Ale vypada to,ze si prebirame jen to spatne.Nicmene si myslim,ze i zde v USA je porad spousta lidi stastnych a ne vsichni jsou orientovani na penize a konzum.

Jinak se Vam omlouvam Eriko,nebot az ted na konci jsem si uvedomil,ze asi nejste autorem tech 18 bodu.Takze moje reakce patri spise autorovi.

227936

10.9.2010 1:57

NENI BOHA,KTERY BY TO DAL DOPORADKU.

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 59.?.?.?

Tato Elita sveta , ke ktere bankeri bezesporu patri, jsou dnes, tak vlivni svou financni moci, ze jim neni rovno. Doslo na slova Rothchilda, ktery rekl,"Dejte mi kontrolu penez a mne nezajima, kdo vladne!"Udelat napravu ,to znamena pro Elitu sahnout do vlastnich rad a to se za zadnou cenu nestane, nanejvyse, jeden "sezere" druheho v ramci "obchodu". Jejich trun slozeny z podvodu, sizeni, zlodejny a jineho, je svetove nedotknutelny, clovek-obcan manuelne pracujici neni schopen vydelat zlomek toho, co oni maji za bezpracny prijem denne v takove hodnote, ze clovek-obcan nema nadeji ani na ten zlomek za cely svuj zivot, navic, jeho "representanti" jsou na strane Elity, protoze z rad obcanstva je prijem zcela zanedbatelny proti "vsimneho " z rad sebevyvolenych a samoosvicenych, ostatnimu svetu nepostradatelnych. Hospodarska katastrofa, umele vyvolana je zivnou pudou Elity, ktera zkonfiskuje drobne uspory obcanu, banka proste zavre dvere se slovem "zkrachovali jsme" a obcanovy seberou vse, co v ni ma ,zcela legalne a navic nikdo je nemuze zalovat za zlodejny, takove narceni je trestne,urcene vlivem korupcnich politiku, soudcu, pravniku, tedy Elity same. Zde neni jine pomoci, jineho reseni, pokud si obcanstvo nepomuze samo, driv nez jej navliknou do uniforem a poslou nekam do sveta "delat poradek", branit svobodu a demokracii, ktera jim doma,v jejich state sebrala vse co doposud vlastnili. Elita bude platit, vojaka- zoldnere z penez, co banka zabavila v ramci bankovniho-statniho-soukromeho krachu, za ty same penize, ma zoldner-dobrovolnik, uz ma predplatny i plasticky pytel, kdyby jeho poslani zkoncilo osobni tragedii, mediama oznacenou "hrdinnou smrti".
Takze, reseni za dane situace neni a dloho nebude, pokud Elita-mafie bude u moci a bude bezcitne vladnout pomoci penez, jak rekl Stalin:" Smrt jednoho cloveka je tragedie, smrt tisicu, je jen soucet mnozstvi."Jinymi slovy , "po dobrem" nic nesvedeme, prikladem spravnosti tohoto nazoru je priklad jednani Elity same, ktera s nami nezachazi v rukavickach, od autonehod, sebevrazd, vrazd vseho druhu, nevysvetlitelneho umrti, pouziti legalniho procesu spojeneho s podvody a kriveho svedectvi a jineho. Zatim je takovy cas, ze naprava neni v dohledu, zatim neni ten spravny cas, kdy lide nemaji uz co ztratit a zustal jim jen holy zivot, ten cas odporu jeste neprisel.
USA ma 6% svetove populace a pouziva 1/3 prirodnich zdroju-ChapterIII-mineral and fuel NSSM200
http://wlym.com/text/NSMM...National Security Council Washington,D,C,20506
Jinak,obejit domaci revoluci, nespokojenost lidi, staci jeden nabozensky uzitecny idiot, jez na prani Israelu uvede v pohyb valku mezi krestany a muslimy, tak,jak nam zide-zionisti vyhrozuji uz roky,ze se tomu nemame moznost vyhnout,tak,ted nasli konecne jednoho ktery k tomu da duvod, palenim koranu a rozbuska na krveproliti je tady, zide samozrejme reknou,ze s tim nemaji naprosto nic spolecneho,oni trpeli,meli holocaust, ktery promenili v bankovni konta.Zionisti cely cas pres jejich media podnecuji stale obe strany, krestany a muslimy, ted nastava te...Automaticky kráceno

227837

10.9.2010 2:44

Jde o ten zaver.

Rene Bartosek 76.?.?.?

Verejne rozpocty jsou bankrot. Ono udrzet se u moci a vladnout bez hruzovlady je vzdycjky obtizne, i kdyz k tomu je tiskarna virtualni kredity, kterym rikame penize. Ma na to nekdo z mocenske elity vladnout i bez tiskarny? Ma to snad byt nekdo jako Mc Caine nebo Palin? Hodne spatny vtip a zkusit hruzovaldu v zemi, kde ma prakticky kazdy strelnou zbran? To vyvolava smich, ale hystericky.

Muzu vas ujistit, ze ten obezni American je stejne cetny jako obezni Cech. Zajedte mimo velkomesta a zjistite, ze vidlaci tady se jim rika redneck jsou v slusne kondici. A jsou mesta nad milion jako treba Denver, kde by jste tloustiky hledali hodne obtizne. Autor ma pravo by hodne kriticky, jako domaci zameta pred vlastnim prahem.

Kupodivu ja mam v Americany vetsi viru, zrejme je to tim, ze mam jako imigrant s ci srovnavat. Neodvratne konci system fiat money, doba je napajata a hystericka. Kdo se pokusi skapavajici system dorazit dopadne spatne, ale to neni nutne, protoze konec je nevyhnutelny. Otazka je jak kdo bude pripraven, az to spadne. Udajne Rakousko ma svou menu pripravenou v supliku do tri dnu nahradit euro. Jestli mu to pomuze je otazka. Cina, Indie, Rusko... utuzuji vazby, zelezenice, ropovody, skoupeni svetove produkce uranu, obchodovani ve vlastni mene.... Ti co sazeji na improvizace splacou nad vydelkem.

227839

10.9.2010 4:43

O cem je vlastne rec?

Rene Bartosek 76.?.?.?

Zvani se o tom, co ma ozivit ekonomiky, odrazit ji ode dna... Pak existuje hromada uvah, ze z tech a z tech duvodu nas kolaps nemine. A mimo verejny prostor existuje hromada analyz, co delat po kolapsu finmanciho systemu fiat money. Nemit alternativu muze mit mocenske centrum rizene idioty. Pevne verim, ze zadne takove se nevyskytuje.

Obchodni vymena rubl-juan, reaguje na fakt, ze s padem svetove rezervni meny ve forme fiat money, nastane prudky pokles mezinarodniho obchodu. Tato zavedena vymena aspon v obchodnich vztazich mezi dvema zememi castecne snizuje dusledky kolapsu. I kdyz silne pochybuju, ze pad papirovych penez necha existovat jakoukoliv formu fiat money. Tento dopad bude snizen pouze kratkodobe, ale i to muze byt velmi napomocne pro znovuvybudovani mezinarodniho obchodu.

Problem bude totiz stanovit vzajemny kurz nekrytych men. Prevahu velice rychle nabude barter a pak se stanovi smenne kurzy drahych kovu, protoze dlouhodobe jsou nezmanipulovatelne. Kratkodobe lze ocekavat pri zavadeni standartu drahych kovu ruzne manipulace smerujici k maximalizaci kurzu. Ale protoze kryty standart, lze zavest pri libovolnem mnozstvi kovu a pak dochazi ke zmene kupni sily, tak spekulace budou eliminovany snahou zajistit si dlouhodobou kontrolou nad skutecnou ekonomikou. Jinak receno, ti co budou vyckavat s cihlama prilis dlouho si nic "zajimaveho" za rozumnou a pozdeji ani za "nerozumnou" cenu neporidi.

Rozpad globalnich trhu povede i bez restrikci k tlaku na rgionalni sobestacnost v rade klicovych oblasti. Konkretne pro podindustrializovane USA to bude mit velmi pozitivni vliv. kolaps mezinarodniho obchodu smazene negativni obchodni bilanci, ale to se stane i pri ztrate kupni sily obyvatelstva. A dochazi k silnemu prirozenemu tlaku na obnovu prumyslove kapacity, samozrejme investice budou v krytem standratu plynout ve smeru maximalni efektivity,coz muze favorizoavt pro velke korporace jine regiony.

Ale USA disponuji obrovskym vojensko-prumyslovym komplexem. Ten bude postaven pred volbu silne redukce nebo restruktualizace smerem k civilnimu sektoru. Pres obrovsky narust publikacni cinosti napr. Ciny v prestiznich casopisech jako Nature, faktem zustava, ze 75% vyzkumu v USA je vojenskeho charakteru. Tedy tajneho, takze v odobrnych vedeckcyh casopisech je o nem ticho po pesine.

Ropny zlom vyvine enormne silny tlak na snizeni energeticke spotreby. Povede to ke zmen zivotniho zivota, vylidnovani velkometskcyh aglomeraci, decentralizaci... Prave vysoka spotreba USA a fakt, ze lokalni ropny zlom probehl v USA v 70-tych letch vytvari prostor pro obrovske uspory a transformaci ekonomiky i spolecnosti v obrovskem meritku. Zmenou v zpusobu dopravy, snizeni spotreby energie, lokalnim cvyzuiti zdroju, snizeni mobility, lokalni kumulaci kapitalu...

Samozrejme to se tyka te optimisticke casti, kdy jako civilizace nezkolabujeme, nebo aspon dostacne zivotaschopna cast civilizace nepodlehne kolapsu a udrzi stabilitu, ktera zabrni globalnimu valecnemu konfliktu, ale i varianta destrukce je potencionalni alternativou budoucnosti.

227843

10.9.2010 13:22

RE: O cem je vlastne rec?

Rene Bartosek 76.?.?.?

Reakce na 227843

Kdyz jsme u toho mezinarodniho obchodu, tak si neodpustim poznamku. Co se stane s vysoce exportnimi ekonomikami? Vicemene CR je silne zavisla na vysoce exportni ekonomice v Nemecku. I o tom je obchodni vymena juan-rubl. V Nemecku to zrejme bude problem tajnych pro vladu delanych analyz. Co Kocourkov docvaklo mu, ze ma problem?

227857

10.9.2010 11:39

Vsetko je v norme

calimero 147.?.?.?

V celej historii ludstva vzdy existovali rovni a rovnejsi, vzdy existovali pani a otroci. Nazvy sa menili, ale podstata ostala rovnaka. Clovek je mrcha tvor od prirody, ak nemusi nemaka, co moze, to ukradne, co nemusi, to nezaplati a jedine pravo, ktore nemozno porusovat, je pravo silnejsieho.

Boli casy, ked vladli nacelnici, neskor vladli krali, atd..... nedavno tovarnici, dnes vladnu bankari a vyvoj pojde zase dalej nebojte sa. Ale tak ako tak, vzdy su na svete ludia co si budu moct ruky zodrat po lakte a nebudu mat za cely zivot ani miliontinu toho to niekto iny ma bez prace, tak to bolo a vzdy bude.

Slava kazdej kasty rastie, kulminuje a potom vzdy zakonite klesa,.... pretoze cim je bohatstvo a moc koncentrovanejsie, tym je nestabilnejsie, tak ako ostatne vsetko v prirode. Nehovoriac o tom, ze to bohatstvo a moc odtrhava svojho vlastnika od reality a brani mu v prijimani spravnych rozhodnuti. Myslim ze slava a moc bankarov prave dosahuje zenitu, ale za takych 200 rokov bude trebars slovo bankar nadavka, podobne ako dnes napr otrokar.

Ako som uz pisal nazvy sa menia podstata ostava, my zijeme v storoci bankarov a kazdy z nas si moze po nociach zufat, ze sa nenarodil ako Rockefeller uplne rovnako ako si pred 3000 rokmi otrok v starom egypte mohol zufat, ze sa nenarodil ako syn faraona to ale na veci nic nezmeni a po bankaroch pridu casom zase ini. (mozno zase nacelnici [vyplazený jazyk] )

227852

10.9.2010 20:00

Tyto naivni uvahy o levici a pravici...

Esmate 85.?.?.?

nebo o demokratech a republikanech, ktere koluji ve vsech "demokratickych" zemich, maji jedno spolecne. Nechavaji lidi verit, ze ti jedni jsou jini, nez ti druzi.

Pritom je naprosto jedno, ktera parta je momentalne u kormidla. Vina za to co bylo se automaticky prehodi na tu partu pred tim a jede se porad tim samym smerem. Ti jedni predstiraji, ze jsou vice socialni, nez ti druzi, ti druzi se zase tvari "hospodarsky". Za odmenu si mohou ti co jsou momentalne u korytka, trochu nakrast z toho sousta, co jim "velci kormidelnici" ovladajici mimo jine produkci bankovek velkomyslne predhodi jako odmenu za to, ze poslusne vykonavaji co se jim poruci.

Tato hra na "demokracii" je vsude stejna jako at v Cesku nebo USA, nebo kdekoliv jinde. A vsimete si - obe se snazi zabranit, aby nevznikla treti parta.
Jestli by byla jina, nez ty dve puvodni, je otazka, ktera doposud nebyla spolehlive zodpovezena. [smích]

227889

Příspěvků: 24

09.09. 10:23 MoUdrostrak  Obtloustli oVcane v JuYsEj
09.09. 14:05 Protiproud  RE: Obtloustli oVcane v JuYsEj
09.09. 14:46 Antiseptik  RE: Obtloustli oVcane v JuYsEj
10.09. 01:30 mo  RE: Obtloustli oVcane v JuYsEj
10.09. 02:44 hc  RE: Obtloustli oVcane v JuYsEj
10.09. 09:19 mo  RE: Obtloustli oVcane v JuYsEj
12.09. 00:08 hc  RE: Obtloustli oVcane v JuYsEj
10.09. 12:16 MoUdrostrak  RE: Obtloustli oVcane v JuYsEj
10.09. 13:39 Rene Bartosek  RE: Obtloustli oVcane v JuYsEj
10.09. 18:40 Erika 52  RE: Obtloustli oVcane v JuYsEj
10.09. 18:42 Erika 52  RE: Obtloustli oVcane v JuYsEj
10.09. 18:45 Erika 52  RE: Obtloustli oVcane v JuYsEj
10.09. 18:47 Erika 52  RE: Obtloustli oVcane v JuYsEj
10.09. 18:58 Erika 52  RE: Obtloustli oVcane v JuYsEj
11.09. 23:41 Martin300  RE: Obtloustli oVcane v JuYsEj
12.09. 00:04 Martin300  RE: Obtloustli oVcane v JuYsEj
12.09. 00:24 Martin300  RE: Obtloustli oVcane v JuYsEj
12.09. 00:55 Martin300  RE: Obtloustli oVcane v JuYsEj
10.09. 01:57 Robert Nohejl  NENI BOHA,KTERY BY TO DAL DOPORADKU.
10.09. 02:44 Rene Bartosek  Jde o ten zaver.
10.09. 04:43 Rene Bartosek  O cem je vlastne rec?
10.09. 13:22 Rene Bartosek  RE: O cem je vlastne rec?
10.09. 11:39 calimero  Vsetko je v norme
10.09. 20:00 Esmate  Tyto naivni uvahy o levici a pravici...

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

42

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc září přispělo 92 čtenářů částkou 12 729 korun, což je 42 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

A je to zpátky: Paříž a Řím tlačí na rozdělování migrantů. Neposlušné země chtějí pokutovat20.09.19 17:39 Evropská unie 2

Kanadský premiér má problém: Před 20 lety šel na karneval za Araba19.09.19 10:14 Kanada 4

Školy v Británii mají problém s babochlapy na záchodech19.09.19 00:28 Británie 4

Další kulturní obohacení pro Itálii: Okupant v Miláně bodl nůžkami vojáka do krku, křičel Alláhu akbar17.09.19 18:43 Itálie 1

Japonsko chce vypustit radioaktivní vodu z Fukušimy do moře15.09.19 21:40 Japonsko 7

Istanbulské ideologické zlo15.09.19 21:37 Česká republika 1

Akademik Ferák: Exodus moderného človeka z Afriky13.09.19 04:56 Slovensko 3

Další kulturní obohacení v Itálii. Italové budou Salviního ještě prstíčkem vyhrabávat z politického hrobu12.09.19 23:54 Itálie 5

Mrtvé včely kolem vysílače 5G12.09.19 12:59 USA 7

Případ Mazurek: Občan podal "sebeudání"11.09.19 21:11 Slovensko 3

Proruský žoldák? Co to je?11.09.19 19:08 Česká republika 5

Zeman v Srbsku: „Mám rád Srbko a srbský národ a nemám rád Kosovo“ 11.09.19 17:09 Česká republika 7

Praha - černých dealerů drog město zaslíbené...11.09.19 10:18 Česká republika 2

Jourová je místopředsedkyní Evropské komise. Dohlédne také na dezinformace10.09.19 16:27 Evropská unie 6

Hamáček šílí. Chce, aby ženy nemusely přechylovat příjmení09.09.19 15:55 Česká republika 6

Pelikán vydáním Nikulina nespáchal trestný čin. Jednal správně, řekl žalobce07.09.19 22:08 Česká republika 5

Poslance Mazureka se zastal Fico - a vyšetřuje ho policie též!06.09.19 21:38 Slovensko 5

Nová studie o příčinách pádu WTC705.09.19 15:32 USA 5

Diversita = bílá genocida05.09.19 10:42 Neurčeno 9

Z dění ve Středozemním moři (videa)05.09.19 08:04 Itálie 0

Měnové kurzy

USD
23,47 Kč
Euro
25,86 Kč
Libra
29,27 Kč
Kanadský dolar
17,70 Kč
Australský dolar
15,89 Kč
Švýcarský frank
23,68 Kč
100 japonských jenů
21,82 Kč
Čínský juan
3,31 Kč
Polský zloty
5,91 Kč
100 maď. forintů
7,75 Kč
Ukrajinská hřivna
0,95 Kč
100 rublů
36,66 Kč
1 unce (31,1g) zlata
35 596,97 Kč
1 unce stříbra
421,78 Kč
Bitcoin
237 932,85 Kč

Poslední aktualizace: 21.9.2019 06:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 4 237