Diskuze k článku

Nežít se lží!

Příspěvků 46

11.9.2010 11:19

Solzenicin videl jen osud Ruska ze sveho obcanskeho pohledu.

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 59.?.?.?

Vezmeme-li v úvahu 538 nejvýše postavených osob v porevolučním Rusku, jsou to 1 Čech, 1 Maďar, 2 Gruzíni, 3 Poláci, 3 Finové, 10 Arménů, 11 Němců, 31 Rusů, 34 Lotyšů a 442 Židů (82%), přičemž v celé Ruské říši žily pouze 4 miliony Židů, hlavně na Ukrajině, Bělorusku a východním Polsku (slovo Žid v ruštině označovalo židovskou národnost).
Prakticky vzato ,zde par stovek ,tak zvanych zidu, kteri ,mnozi z nich prijeli z New Yorku s Bronsteinem-Trockym, provedli statni prevrat, pod hlavickou revoluce,a le , z pohledu z venci muzeme dojit k poznani,ze to vlasne byla nabozenska akce ,takz vanych zidu proti pravoslavym krestanum a podle toho i s knezimi a kosteli zachazeli,co by v prvni rade odvety-nenavisti.
Rusko se tak stalo nabozensko-politickou laboratori ,jak ovladnout velky stat a jak uplne znicit zakonitou vladu, paralisovat slechtu a ovsem oblbnout prosteho muzika snem o lepsim zivote ,kdyz tem par stovkam cizincu-interventu pomuze "do sedla".Samozrejme ,ze to dopadlo tak ,ze tak zvani Rudi komisari nemeli absolutne zajem o rusky narod , kdyz dodnes neuznavaji jine narody tohoto sveta ,vse maji rozdeleno na dve skupiny,oni,co by zide a ostatni ,co zide nejsou musi byt zniceni.Takze v "laboratori Ruska si osvedcili,jestli jsou schopni s malym mnozstvi ovladnout cele nekolika milionov enarody a postvat jedny proti druhym ,aniz by si museli spinit ruce.

VEDENÍ GULAGU
Až do roku 1936 byl hlavou oddělení NKVD Boris Berman, a hlavou Gulagu Matvěj Berman, zřejmě jeho příbuzný. Jeho náměstkem byl Samuel Jakovlevič Firin.
Náčelníkem pracovních táborů v karelské oblasti byl Samuel Koran, v Severním kraji Finkelstein, v Sverdlovské oblasti Pograbinskij, v západní Sibiři Sabo, v Kazachstánu Volin atd.
Vedení „Souostroví Gulag“, jak tyto tábory nazval Solženicyn, se skládalo výlučně z Židů. Škoda, že Solženicyn, sám poloviční Žid, se o tom příliš nešíří. Jenže to by pak nedostal Nobelovu cenu!

Nakonec dnesni USA je druhym prikladem, kde takzvani zide tvori jen necele 2% americke populace a kdyz se voli president,tak ,kazdy ceka ,pro koho budou zide volit akanddat nezapomene navstivit ty dve procenta se sliby,kdyz jej zvoli, tech 98% ostatnich v tom nerozhoduji.
"Every time we do something you tell me America will do this and will do that . . . I want to tell you something very clear: Don't worry about American pressure on Israel. We, the Jewish people, control America, and the Americans know it." - Israeli Prime Minister, Ariel Sharon, October 3, 2001
---------
US has sent over $1.4 TRILLION dollars in aid to Israel in the last few decades. This means every US tax payer has paid almost $24,000 to each Israeli citizen.
Jewish Members of the 108th Congress,
Virtual Jerusalem
Senate (11— 2 Republicans, 9 Democrats)
Barbara Boxer (D-CA) Russ Feingold (D-WI) Dianne Feinstein (D-CA) Herb Kohl (D-WI) Frank Lautenberg (D-NJ) Joseph Lieberman (D-CT) Carl Levin (D-MI) Charles Schumer (D-NY) Arlen Specter (R-PA) Norm Coleman (R-MN) Ron Wy...Automaticky kráceno

227909

12.9.2010 10:41

538

538 77.?.?.?

Reakce na 227909

Proc 538? Ma to cislo snad nejaky hlubsi vyznam?

knihy o SSSR na strane:
http://lib.sarbc.ru/lat/WSUWOROW/

227943

12.9.2010 16:19

RE: 538

micha michaVej (zavináč) seznam (tečka) cz 92.?.?.?

Reakce na 227943

Má,stejně jako číslo 528. [smích]

227952

14.9.2010 10:06

RE: 538

djb 90.?.?.?

Reakce na 227943

pravděpodobně půjde o globální maximum křivky poměru židé vs ostatní národnosti ve vedení ruska. [chechtot]

228064

13.9.2010 15:31

RE: Solzenicin videl jen osud Ruska ze sveho obcanskeho pohledu.

udo udo321123zavinacazetbodkask 91.?.?.?

Reakce na 227909

Nie len Nobelova cena je vždy vo vyšších riadiacich kruhoch vnímaná ako známka odbornosti v kolaborácii, na tejto úrovni mnohokrát vedomej.
Hlavne v tzv. "humanitných" vedách.
Keď niečo pekne vyzerá a je tam veľmi mnoho pravdy, ešte to neznamená, že základný cieľ kompilácie je v poriadku.
Obsah biblie tiež na prvý pohľad vyzerá vábivo, lebo ľudia prirodzene majú radi čo je pekné a dobré.
Až pri hlbšom zamyslení sa ..
..So-lže-nicin..

228004

3.11.2010 23:47

RE: Solzenicin videl jen osud Ruska ze sveho obcanskeho pohledu.

sol 84.?.?.?

Reakce na 228004

Solzenycin videl Rusko vtedy tak, ako vacsina navstevnikov vidi USA. Otazka nie, kto je Solzenycinom dneska v USA?

231894

14.9.2010 9:50

RE: Solzenicin videl jen osud Ruska ze sveho obcanskeho pohledu.

Vanguard 195.?.?.?

Reakce na 227909

Ten Čech byl kdo, pokud se smím zeptat? Jaroslav Hašek?

228063

18.9.2010 2:16

RE: Solzenicin videl jen osud Ruska ze sveho obcanskeho pohledu.

steve 97.?.?.?

Reakce na 228063

..Jaroslav Hašek?
---
.. neee. Pravanguard.

228260

4.11.2010 1:57

RE: Solzenicin videl jen osud Ruska ze sveho obcanskeho pohledu.

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 59.?.?.?

Reakce na 227909

Z obcanskeho pohledu prejdeme na celosvetovy problem,co je stat Israel zac a zda to ,co oznacuji holocaust ma sve pozadi a sve ospravedlneni, to je otazka dnesnich dnu, jak se Israel chova ve sve okupaci cizi zeme -Palestiny,jez nema i dle bible sve opotstatneni pro Chazary,jez nejsou biblickymi zidy,tim padem jejich propaganda je jen pustou lzi,jak i o zivot pripraveny Koestler napsal v knize 13 kmenu.
Israel has been targeted by at least 65 UN resolutions and the Palestinians have been targeted by none. (View Sources & More Information)
Vložený obrázek
Ktery stat v celem svete ma takovy pocet prestupku proti rozhodnuti Organisace Spojenych Narodu a nebo to svetci ,ze i UN je n astrane svetoveho zidovstva a statu Israel?
Nakonec,stat Israel nemluvi za vsechny,tak zvane zidy, nebot je mnoho tak zvanych zidu,kteri jsou proti Israelu,jako nezakonneho statu a proti jeho rassisticke politice vuci vsem jez nejsou zide.Dobre to vystitihl clovek,jez doslova napsal,ze tak zvany antisemitista je kazdy,kdoz neni,tak zvanym zidem.
Rusko a Stalin,dal tak zvanym zidum ve vychodni oblasti Ruska republiku, jez stale ma nazev Zidovska Autonomni Republika, tak,jak Britove, ne ze sveho, ovsem, nabizeli Ugandu,co by zidovsky stat, coz nebylo v souladu s dnesni propagandou o bozim daru sepsanem v bibli, coz je divnym obrazkem 100 milionu utracenych krestanu v Rusku a na Ukrajine, kde vypukl hladomor a kanibalismus.
Nakonec americti obcanese, uz seznamili,co to je Israel.
Whenever Israel commits yet another atrocity, its defenders are quick to redirect public attention away from the grisly crime scene. Currently, there are headlines about allegedly anti-Semitic comments made by senior White House correspondent Helen Thomas. Pundits across the land evince outrage at her off-the-cuff 25-second statement made to a man who appears to be holding a camera right in her face.
Vložený obrázek
Americti obcane dnes,uz vedi,jak na tom jsou.
During Fiscal Year 2009, the U.S. is providing Israel with at least $7.0 million per day in military aid and $0 in military aid to the Palestinians.
Dnes by Solzenicin byl svedkem, jak si krestansky svet,kope vlastni hrob, pod vlivem materialismu,feminismu,homosexuality a jineho a se svou zkusenosti by poznal,kdo dela propagandu a nenavist k takzvanemu konfliktu krestane -muslimove pro blaho tretiho.
Still, there's a lesson in the events of 53 years ago that remains relevant today: on the rare occasions when U.S. leaders have the guts to stand up to the bluster of the Israelis and their supporters at home, to insist on respect for international law, to take their case to the American people and the world, and to back up their demands with the threat of economic sanctions, even the most recalcitrant Israeli government has to give in.
76 Americkych senatoru podporuje politiku Israelu,spolupraci a jeho financovani- "Americti obcane"!

231896

11.9.2010 14:43

krásný návod proti lži

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Taky to tak vidím...není jiné cesty z otroctví...nejlépe to umí vyjádřit lidé, kteří se po celý svůj život snaží žít v pravdě i za cenu osobního utrpení..děkuju, Solženicyne [smích]

227913

11.9.2010 14:53

Stoji lide o pravdu ?

Martin300 68.?.?.?

Vynikajici clanek.Dle meho nazoru lezi nejvetsi problem v neochote lidi priznat si,ze zijou ve lzi.Tato veta to vystihuje presne:
"Tak beznadějně jsme už klesli, že za každodenní skývu chleba se vzdáváme všech zásad, své duše, všech snah svých předků, všech příležitostí pro své děti – jen abychom neohrozili svou vratkou existenci."

Spouste lidem je jasne,nebo alespon tusi,ze tento i predchozi system je prohnilej.Presto si vecer pustej v TV zpravy a jsou zmateni,"vzdyt v tech zpravach rikaji neco jineho,vse je vlastne v poradku".Jeste bych dodal,ze tezko se potom v takovem prostredi odstranuje korupce,naopak ta buji jak rakovinovej nador,nebot lide vetsinou nechteji ohrozit svou existenci,a tak za ruzne vyhody,nekdy i jen za ten mesicni plat lzou lidem i sobe.

227914

11.9.2010 21:48

RE: Stoji lide o pravdu ?

baki 94.?.?.?

Reakce na 227914

Nestojí. Jen si vzpomeňme na kauzu Topolánek. Všichni, kteří jsou za ODS dnes ve vládě, Topolánka chválili a se ho zastávali. I Nečas. No a podívejme se na volby. ODS je zase u koryta. A i kdyby sám ďábel vedl ODS, opět by bylo na špici. Lidé pravdu nechtějí znát. (ODS jsem jmenoval jen namátkou).

227926

11.9.2010 22:30

200 let pospolu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 208.?.?.?

Zajímavé je, že co Solženicyn vydal svoji poslední knihu "200 let pospolu", tak v médiích přestal existovat. Z oslavovaného bojovníka proti komunizmu a celosvětově významného autora opět psancem. A jeho knihy v knihkupectvích nejsou k sehnání. Nevíte někdo, kde se dá 200let pospolu sehnat? (anonymně v obchodě, ne přes internet)

227929

12.9.2010 0:41

RE: 200 let pospolu

MedaBeda 77.?.?.?

Reakce na 227929

psancem ani tak ne, záleží na úhlu pohledu

Vložený obrázek

Vložený obrázek

"Od rána do budovy Ruské akademie věd, kde byla vystavena rakev s ostatky bývalého disidenta, proudily stovky lidí. Smuteční ceremoniál byl vystrojen v duchu pravoslavné církve, jak si zesnulý přál, ale měl znaky státního pohřbu.

(...)

Kolem otevřené rakve, která stála na katafalku pod velkou černobílou fotografií Solženicyna, stála vojenská čestná stráž. Na stěně visela ruská státní vlajka.

"
zdroj

Vložený obrázek

"Dopoledne se zesnulému přišel poklonit i předseda ruské vlády Vladimir Putin. Dorazil sám s velkou kyticí rudých květů. Přistoupil k otevřené rakvi, pokřižoval se a drobným skloněním hlavy vzdal zesnulému poslední poctu. Pak objal a políbil vdovu, jíž řekl pár soustrastných slov. Příchod Putina do smuteční síně vysílala ruská televize v přímém přenosu".


Ale tu knihu skutečně už asi sehnat nejde. V českém kapřím chlívku není o intelektuální sumce zájem.

227935

12.9.2010 1:10

RE: 200 let pospolu

dub 78.?.?.?

Reakce na 227935

kniha vyšla v českém překladu v r. 2004. ale fakt ji nikde neseženete. mozkopolicie se postarala.

227937

12.9.2010 22:03

RE: 200 let pospolu

MedaBeda 62.?.?.?

Reakce na 227937

první díl mám, dvojku snad prý má známý... ale tematicky jsem s běžnou četbou úplně jinde, tak snad jen jako zajímavost

227961

16.9.2010 1:48

RE: 200 let pospolu

hjalmar 91.?.?.?

Reakce na 227937

"Titul je vyprodán.
Uvedený titul nemáme skladem a není k dispozici ani u dodavatele. Nemáme informaci o tom, že by se připravoval dotisk."

Kupil som to pred 3 rokmi. Odvtedy chodim pre zaujimavost sem-tam spytat do knihkupectiev ci tu knihu maju. Nezohnatelne. Ona nebola stiahnuta, len vykupena. A nejakym zazrakom (ze by volny trh?[smích])zariadilo, ze sa uz nepripravi dotlac. Podla toho kde to maju v domacej kniznici, zistite ze ide o dobru rodinu [chechtot]

228180

16.9.2011 2:23

RE: 200 let pospolu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 83.?.?.?

Reakce na 227937

mám elektronickou verzi....obou knih..máteli někdo zájem

253467

12.2.2012 17:37

RE: 200 let pospolu

Vlastimil Filouš v (tečka) filous (zavináč) worldonline (tečka) cz 84.?.?.?

Reakce na 253467

Měl bych zájem o možnost získání obou dílů.
Děkuji.

263074

6.3.2012 11:38

RE: 200 let pospolu

Jiří Nitsche 217.?.?.?

Reakce na 253467

Dobrý den,
platí-li ještě Vaše nabídka, měl bych o elektronockou verzi obou dílů zájem.

S pozdravem

Jiří Nitsche

264749

4.1.2016 12:21

RE: 200 let pospolu

Rasťo 78.?.?.?

Reakce na 253467

Možno poslať link na I. a II. diel?
Ďakujem.

343847

12.9.2010 4:49

RE: 200 let pospolu

lesov 89.?.?.?

Reakce na 227929

A k čemu by Vám ta kniha byla, abyste se ujistil(a), že máte stejné, pokrokové názory a že "nejdete s davem" a abyste pak v neděli šli s tím davem do bližšího nebo jeli do vzdálenějšího supermarketu, koupit si svou kyselou veku a koblihu smaženou na margarínu?! [smích]

227938

12.9.2010 6:37

RE: 200 let pospolu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 227938

Nesmíte na nás pomalé tak spěchat. Odpojení od Systému vyžaduje čas a tvrdou práci. Až pak budeme mít, třeba jako Vy, počítač vlastní výroby, včetně součástek i softvéru, mléko od vlastní kozy, a chleba z vlastní pekárny.
Jinak ten Solženicyn vůbec není o pokrokových názorech, ale jde o historickou studii s mnoha odkazy na prameny, a má podtitulek Dějiny rusko-židovských vztahů v letech 1795-1995.

227939

17.4.2012 5:45

RE: 200 let pospolu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 227938

pravda jest
[bliji]

267090

12.9.2010 23:28

RE: 200 let pospolu

64 88.?.?.?

Reakce na 227929

200 let pospolu je velmi zajímavá kniha plná dat a nechá se úplně pohodlně půjčit v knihovně - v Praze ji má pobočka Školská, ale i jiné knihovny si jistě tuto knihu nositele Nobelovy ceny opatřili.
Jenom pro úplnost uvádím, abychom nebyli povrchní, Solženicyn se asi na 60 stránkách knihy zaobírá otázkou, kde je to vlastně žid a moc srozumitelné odpovědi se nedobral. Kniha je opravdu poctivě napsaná, tak jak je u Solženicyna obvyklé!

227962

13.9.2010 0:06

RE: 200 let pospolu

Magnus Maximus 88.?.?.?

Reakce na 227929

Tu knihu lze sehnat, ale jen první díl. Mám ji taky doma. Druhý díl, který pojednává o Židech v politice až téměř do současné doby sehnat nelze, alespon zatím. Lze si jí půjčit v knihovně.

227963

15.9.2010 8:49

RE: 200 let pospolu

MedaBeda 62.?.?.?

Reakce na 227963

"Druhý díl, který pojednává o Židech v politice až téměř do současné doby sehnat nelze, alespon zatím."

Já bych uvítal nějakou knihu o muslimech a zejména křesťanech v politice (kvůli procentnímu zastoupení této víry v Evropě oproti muslimům a jiným vyznáním), přeloženou do češtiny.

V angličtině jich o katolících pár je(v tomto ohledu jsem co se týče pravoslaví dosud příliš nepátral). Otázkou je, nakolik jsou tendeční jako literatura o židech, a nakolik věcně pravdivé.

Dokonce i o muslimech se cosi dá najít:

Muslim Europe or Euro-Islam: Politics, Culture, and Citizenship in the Age of Globalization
Islam and Politics (Contemporary Issues in the Middle East)
Islam, Politics, and Social Movements (Comparative Studies on Muslim Societies)
The Many Faces of Political Islam: Religion and Politics in the Muslim World

228124

13.9.2010 3:34

Blokáda 200 let pospolu v anglosféře

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 227929

trvá, zřejmě by mohly nějakému čtenáři dojít souvislosti ohledně osnovatelů zkázy dvou největších bílých velmocí (nebo snad tří ?).
Pochopitelně toto dílo rozdurdilo nejen tuzemskou modrou pipku, ale i Chruščovovu dceru, která mu spolu s řadou sionistických nohsledů přiřkla nálepku antisemity (i když jeho druhá žena byla údajně Židovka).
Dokonce i v nekrologu(!) byl kritizován, že zmínil tendenci židovských vojáků za "Velké vlastenecké" se zašívat v týlu (i když poctivě vyjmenoval řadu opačných příkladů). Již při četbě jsem předpokládal podobnou reakci filosemitů, neboť z pochopitelných důvodů toto nešlo podchytit odkazy tak důkladně jako řada jeho dalších poznatků (mj. neustále narůstající počet židovských obětí pogromů s každým dalším vydáním Židovské encyklopedie). Ovšem vzpomínky českých vojáků z 1. i 2. sv. války hovoří o podobném trendu vyvolených, takže na tom nejspíš něco bude.
Kupodivu se však najdou Židé, kteří jeho kritické stanovisko sdílejí ...

227966

16.9.2010 2:23

RE: Blokáda 200 let pospolu v anglosféře

hjalmar 91.?.?.?

Reakce na 227966

niekde som zachytil ze sa chysta vydanie v nemcine! ale KMEN blokade v anglosfere prisudil miesto dolezitosti niekde medzi zlozkami Roswell a vrazda Kennedyho [smích]

228182

16.9.2010 10:43

RE: Blokáda 200 let pospolu v anglosféře

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 82.?.?.?

Reakce na 227966

Pokud je něco pravidlem, musí to mít i svou výjimku-http://www.valka.cz/clanek.php?id=10555&

228187

17.9.2010 23:27

To byl žid s hodně malým ž

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 83.?.?.?

Reakce na 228187

spíše opravdový český vlastenec, jak vyplývá i z jeho členství v Sokole, na který neopomenul jeho soukmenovec Klein plivnout v pokračování Básníků.
Takových dnes asi už moc není. Četl jsem o něm, když byl ještě naživu (údajné Svobodovy memoáry "Z Buzuluku do Prahy" ) a divil jsem se, že tento opravdu neprůstřelný muž jak z béčkových válečných filmů neudělal armádní kariéru. Jeho židovství a odpor ke komunismu kniha pochopitelně nerozmazávala.
Nejspíš ani jeho vztah k sionismu nebyl natolik vřelý jako u jeho árijského a průstřelnějšího druha, Ant. Sochora.
Na Židy v kancelářích si stěžovali hlavně v Anglii, zajímavé je i to, že ze 400 veteránů od nyní populárního Tobrúku se po první dovolené v Palestině vrátila k praporu sotva desetina ...

228257

19.9.2010 0:04

RE: To byl žid s hodně malým ž

KILLROY 78.?.?.?

Reakce na 228257

??? mozete dat link/navigovat k zdroju na nieco k teme poslednej vety Vasho prispevku??? dakujem!

228333

12.9.2010 14:59

Stále aktuální Solženicyn

Lin 85.?.?.?

Nežít se lží se zdá na první pohled velice jednoduché "přikázání". Na druhý ale zjistíte, že zas tak jednoduché to není, protože vyžaduje osobní "zainteresovanost" - nést riziko i zodpovědnost.
Je vlastně velice pohodlné shrbit hřbet a páchat celý život kompromisy a odůvodňovat si je "vznešeným" - "nemohl jsem" (kvůli rodině, kvůli klidu, kvůli době... atd.) Jak - nemohl? Mohl, ovšem z nějakého důvodu se bál nebo vůbec nechtěl.
Teď jak to jen napsat... Kdo neumí stát rovně, nebude rovný za žádného režimu. Nežít se lží je "způsob" života. Ne každý to ale dokáže, dost lidí stále čeká na nějakého "osvoboditele", který ho "osvobodí". Celoživotní čekání - na jiné lidi, příznivější okolnosti, jiné režimy, lepší politiky, spasitele, konec světa, mimozemšťany... Dokud ale člověk neosvobodí sám sebe (od lží, od strachu, od závislostí, předstírání...), nestane se s ním nic, ač se vnější situace změní.
Pro mě spočívá svoboda mj. v mém čistém svědomí, ke kterému neodmyslitelně patří nelhaní. Nelhat jiným, nelhat sobě. Umět vidět realitu (tj. i své možnosti) a nést zodpovědnost za všechno, co řeknu, co udělám (a popř.zkazím). Člověk může být čím chce, může přijmout tisíce rolí - ovšem nesmí zapomínat, že se v nich vždy setká jen sám se sebou. Solženicyn moc dobře věděl, v čem spočívá svoboda a že to není jen o režimu, systému. Však každý systém může fungovat jen díky jedincům, na které je uplatňovaný. To "nežít se lží" je základním předpokladem k cestě za svobodou. A nemuselo by docházet ani k žádnému "osobnímu utrpení pro pravdu", pokud by bylo dost těch, kteří se nebojí stát rovně a neohýbají se kvůli dočasným výhodám.
Dík za tenhle článek.

"Ti, kteří jsou ochotní vzdát se svobody, aby si zabezpečili bezpečnost, si nezaslouží ani svobodu, ani bezpečnost."
Benjamin Franklin

227948

12.9.2010 19:14

Každý máme svou pravdu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 227948

Myslím, že kdybyste vzala téměř libovolné dva zdejší diskutéry s opačným názorem na jakýkoli daný problém, oba by byli upřímně přesvědčeni, že nelžou - ani sobě, ani vám (s výjimkou případných placených profesionálů - samozřejmě). Při vší své alergii na pana Lhotáka je mi jasné, že je o své vnitřní i vnější pravdě skálopevně přesvědčen. Každý fanatik je o své pravdě skálopevně přesvědčen. Kam to vede ukázalo naposledy například nacistické Německo, a i v dnešní krvavé a nespravedlivé politice bychom mohli na všech stranách konfliktů najít takové, co nelžou sobě ani jiným a s vlajkou pravdy a svobody hrdě vztyčenou vraždí a loupí co to dá.

Možná bychom se měli přeci jen více zaměřit na soucit a lásku, i když i tato slova je možno zneužít stejně jako pravdu a svobodu.

227956

13.9.2010 9:57

RE: Každý máme svou pravdu

jean.laroux jean (tečka) laroux (zavináč) seznam (tečka) cz 194.?.?.?

Reakce na 227956

Váš názor je mi nejblíže z celé této diskuze. Podle mne je mnoho pohledů na jednu a tutéž věc a nelze jednoznačně říct co je a co není tzv. OBECNÁ PRAVDA. Souhlasím, však i přesto se Solženicinem a jeho závěry. Vše je otázkou vlastního pohledu na svět. Vše není o nějaké univerzální či obecné pravdě ale o té VLASTNÍ pravdě. Vlastní pravda je momentální projekcí vlastního poznání a vlastního svědomí. Pak zde tedy jde o vlastní svědomí a odvahu neohnout hřbet. Nelhat tváří v tvář své vlastní pravdě a svému přesvědčení buď ze strachu nebo kvůli prospěchářství.

227979

13.9.2010 10:43

RE: Každý máme svou pravdu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 227979

Ano, můj názor neměl být polemický, jen doplňující. Život v pravdě, tzn. v autenticitě, je i nejdůležitějším předpokladem duchovního růstu. Ale právě na té cestě postupně pochopíme, že cílem není učinit tu vlastní pravdu pravdou obecnou (což si nejdříve mnoho bojovníků za pravdu myslí ), ale daleko spíše pochopit a akceptovat, že pravda toho druhého se může od té mé lišit. A pak by nás soucit a láska měly vést k mírovému sjednocení všech těch pravd do jedné společné a všemi dobrovolně akceptované pravdy.

227983

13.9.2010 11:43

PS

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 227979

K napsání onoho doplňujícího přspěvku mě vlastně vyprovokoval Franklinův citát v závěru příspěvku paní Lin, který jsem mnohokrát četl v diskuzích o oprávněnosti a přiměřenosti "boje za pravdu" bratrů Mašínů, kde jím diskutující činy Mašínů ospravedlňovali. A to je přesně to nebezpečí extrémního pojetí nutnosti "nežít ve lži". Mnoho fanatiků "pravdy a svobody" si tak ospravedlňuje své extrémní činy (často namířené proti svobodě a životu ostatních), přičemž jejich pojetí "pravdy" se často jen rovná extrémnímu sobectví z jejich strany.

227986

13.9.2010 17:15

RE: PS

Lin 85.?.?.?

Reakce na 227986

Povedlo se odeslat odpověď, tak hurá na další.
Pánové (oba), otevřeli jste docela zajímavé téma, aspoň tedy pro mě. Pane 85, souhlasím s nebezpečností "extrémního pojetí". Prosazovat násilím své "pravdy", nutit někoho, aby je akceptoval, aby jim věřil nebo podle nich žil - to už zasahuju do svobody druhého.
A nevěděla jsem, že ten citát byl hojně užívaný "u Mašínů". Já takové diskuse ani nečetla, mám se ráda. Chudák Franklin... [oči v sloup]
Jakýpak boj za pravdu? Krást a zabít na cestě za pravdou spoutaného člověka? Myslím si, že oba Mašíni moc dobře věděli, co provedli (tenhle "čin" se totiž nedá nijak omluvit ani lidsky pochopit) a celý ten tyjátr s "pravdou a svobodou" používali jen pro zahlušení svého vlastního svědomí. Proto potřebovali široké publikum hloupých nebo vypočítavých roztleskávačů. Hloupost extrémistů nemá meze a už kdysi (když je Topol vyznamenal) jsem napsala, že to je vlastně prima příklad a návod, jak beztrestně vystřílet Strakovku a ještě být za národního hrdinu.

228013

13.9.2010 16:50

RE: Každý máme svou pravdu

Lin 85.?.?.?

Reakce na 227956

No... na počtvrté už se mi snad podaří odpovědět. Včera mi to 2x vypadlo, dneska 1x zmizelo kdesi v kablíčkách a jsem zvědavá, co bude s tímhle.
Mít jiný názor, jinou pravdu - to přeci není nic špatného. To není o lži. Lhář vědomě klame, mate, předstírá, zamlčuje... Ale vždy je to vědomé a vždy s nějakým úmyslem. Ať už ošidit (i sám sebe), vyhnout se něčemu, ovládnout situaci nebo získat výhodu.
Kdo je o své pravdě vnitřně přesvědčený a má pádné důvody, jen oponuje. Neříká vám nic s úmyslem vás oklamat nebo zmanipulovat. Pokud se o to pokouší, nesděluje pravdu. [smích] Různost našich "pravd", o kterých jsme skutečně přesvědčeni, je ve svém výsledku k dobrému. Oponentura je něco, co nás může posunout, naučit nás podívat se na děje jinak. Nutí nás nezakrnět v nějakých svých pozicích a neustále se učit, poznávat, zkoumat, ověřovat. Pravda je proces - stejně jako svoboda.
Fanatismus je dogma - takže neměnné, nepřipouštějící nějaké zkoumání, pochybnosti, korekce. Fanatik (všeho druhu) pravdu nepříjme (= oním poznávacím procesem) - on jí pouze dostane naservírovanou a jediné, co udělá je - uvěří (ale neověří). Podle toho také vypadá "oponentura". Neunese tíhu argumentů a tak se uchýlí ke všelijakým kličkám nebo násilnostem. Není možné nikomu pravdu natlouct do hlavy. Už jen z důvodu, že každý přijímá jen to, na co stačí. Těžko prvňáka donutit, aby chápal třeba zákon relativity (ten nechápu ani já... [zmaten] )
Pro mě to "nežít se lží" je opravdu o nelhaní (soulad myšlení se slovy a činy), což ovšem nevylučuje, že můžu vězet až po krk v klamu a iluzi. Na to ale musím přijít jen já sama.

228012

13.9.2010 17:53

RE: Každý máme svou pravdu

mazz 82.?.?.?

Reakce na 228012

Dobrý den Lin, s vaší reakcí souhlasím. akorat ten zaver:"Na to ale musím přijít jen já sama." mi prijde trochu nestastny. muj pohled je takovy, ze spolecne na to prijdem. dnes (dle meho) nelze, aby jeden clovek prokoukl, co vse je na nem pachano. Verim ze klapky si musime sundat navzajem. to jen muj skromny pohled...

228014

13.9.2010 19:03

RE: Každý máme svou pravdu

Lin 85.?.?.?

Reakce na 228014

Ale však ano... nemyslela jsem, že na všechno musím přijít sama. Myslela jsem, že sama musím přijmout - tj. pochopit, ověřit si... a k některým pravdám ještě i dospět. S vaším pohledem bez výhrad souhlasím. Proto také chodím do diskusí. Často tu narazím na věci, které mě přímo bací po hlavě a pak si říkám - vždyť jo, je to tak jednoduché, mělas to celou dobu před očima a neviděla to, nenapadla tě spojitost.
Také zdravím... a děkuju. [smích]

228015

12.9.2010 17:05

Hodne moudrych lidi to vi, ale....

Rene Bartosek 76.?.?.?

Bez zájmu [občanů] o stát republika se stává de facto státem aristokratickým, byrokratickým, státem menšiny - forma sama nerozhoduje o podstatě státu.
(T.G.Masaryk)
http://www.osel.cz/myslenka.php?myslenka=2260

TGM mel na mysli zrejme stat, ktery dlouhodobe nesahne k teroru.

227953

13.9.2010 0:15

RE: Hodne moudrych lidi to vi, ale....

Magnus Maximus 88.?.?.?

Reakce na 227953

Jen taková malá poznámka k T.G.M. Všiměte si, že dnes se Mysarykem vlastně vůbec nikdo neohání. Vůbec se nepřipomíná v médidích. Po revoluci měl Masaryka každý plnou hubu,hlavně politici. Dnes nic. Že by ideály tohoto pána v dnešní době nevyhovovaly zdejším mocným ?

227964

13.9.2010 4:12

RE: Hodne moudrych lidi to vi, ale....

Rene Bartosek 76.?.?.?

Reakce na 227964

To bude mozna i tim, ze TGM si vzal v 17 letech pri koberecku u reditele do ruky pohrabac. Nepsalo se nic, zda ho i pouzil. [smích] Copak by si asi vzal na prezidenstky projev do ceskeho parlamentu. Presidenta Masaryka by meli nasi pani poslanci asi velmi neradi. Ono totiz byl zastance demokracie, na demográcii nebo demokratúru ci jine formy plutokracie by pravdepodbne svuj nazor rekl hezky zostra. Ono to ani jinak hodnotit nejde, kdyz clovek ma rad tu svobodu. [mrknutí jedním okem]

227967

13.9.2010 10:35

stale aktualne...

phill filip (tečka) hustava (zavináč) gmail (tečka) com 84.?.?.?

...na zaver clanku ma prekvapil datum, kedy boli tieto slova napisane. Zo zaciatku som citil, ako hovoria o tejto dobe...a je to tak, hovoria a vystihuju ju...

Totalita bola pre nas nieco podobne ako sucasny stav...nebola taka sirka slobody ako dnes, ale zato dnes je sloboda siroka, ale bez realnej moznosti...

...z tohto dovodu zijeme to iste v ruzovom. Oklamani a bez vychodiska...ale som rad, ze existuju veci, ktore nas dokazu povzbudit a inspirovat k uvedomeniu. Dakujem!

227982

14.9.2010 16:20

RE: stale aktualne...

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 178.?.?.?

Reakce na 227982

Aj ja som si najprv myslel, že je to o súčasnom stave spoločnosti, ale mýlil som sa.

228099

Příspěvků: 46

11.09. 11:19 Robert Nohejl  Solzenicin videl jen osud Ruska ze sveho obcanskeho pohledu.
12.09. 10:41 538  538
12.09. 16:19 micha  RE: 538
14.09. 10:06 djb  RE: 538
13.09. 15:31 udo  RE: Solzenicin videl jen osud Ruska ze sveho obcanskeho pohledu.
03.11. 23:47 sol  RE: Solzenicin videl jen osud Ruska ze sveho obcanskeho pohledu.
14.09. 09:50 Vanguard  RE: Solzenicin videl jen osud Ruska ze sveho obcanskeho pohledu.
18.09. 02:16 steve  RE: Solzenicin videl jen osud Ruska ze sveho obcanskeho pohledu.
04.11. 01:57 Robert Nohejl  RE: Solzenicin videl jen osud Ruska ze sveho obcanskeho pohledu.
11.09. 14:43  krásný návod proti lži
11.09. 14:53 Martin300  Stoji lide o pravdu ?
11.09. 21:48 baki  RE: Stoji lide o pravdu ?
11.09. 22:30  200 let pospolu
12.09. 00:41 MedaBeda  RE: 200 let pospolu
12.09. 01:10 dub  RE: 200 let pospolu
12.09. 22:03 MedaBeda  RE: 200 let pospolu
16.09. 01:48 hjalmar  RE: 200 let pospolu
16.09. 02:23  RE: 200 let pospolu
12.02. 17:37 Vlastimil Filouš  RE: 200 let pospolu
06.03. 11:38 Jiří Nitsche  RE: 200 let pospolu
04.01. 12:21 Rasťo  RE: 200 let pospolu
12.09. 04:49 lesov  RE: 200 let pospolu
12.09. 06:37  RE: 200 let pospolu
17.04. 05:45  RE: 200 let pospolu
12.09. 23:28 64  RE: 200 let pospolu
13.09. 00:06 Magnus Maximus  RE: 200 let pospolu
15.09. 08:49 MedaBeda  RE: 200 let pospolu
13.09. 03:34  Blokáda 200 let pospolu v anglosféře
16.09. 02:23 hjalmar  RE: Blokáda 200 let pospolu v anglosféře
16.09. 10:43  RE: Blokáda 200 let pospolu v anglosféře
17.09. 23:27  To byl žid s hodně malým ž
19.09. 00:04 KILLROY  RE: To byl žid s hodně malým ž
12.09. 14:59 Lin  Stále aktuální Solženicyn
12.09. 19:14  Každý máme svou pravdu
13.09. 09:57 jean.laroux  RE: Každý máme svou pravdu
13.09. 10:43  RE: Každý máme svou pravdu
13.09. 11:43  PS
13.09. 17:15 Lin  RE: PS
13.09. 16:50 Lin  RE: Každý máme svou pravdu
13.09. 17:53 mazz  RE: Každý máme svou pravdu
13.09. 19:03 Lin  RE: Každý máme svou pravdu
12.09. 17:05 Rene Bartosek  Hodne moudrych lidi to vi, ale....
13.09. 00:15 Magnus Maximus  RE: Hodne moudrych lidi to vi, ale....
13.09. 04:12 Rene Bartosek  RE: Hodne moudrych lidi to vi, ale....
13.09. 10:35 phill  stale aktualne...
14.09. 16:20 Oracle  RE: stale aktualne...

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

44

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 91 čtenářů částkou 13 252 korun, což je 44 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Němci chtějí odstranit Babiše přes Milion chvilek, protože překáží zrušení Benešových dekretů20.11.19 23:29 Česká republika 20

Babiš na Ukrajině odsoudil ruskou agresi a podpořil územní celistvost Ukrajiny19.11.19 22:52 Česká republika 3

Destiletý syn vdovy ISIS: "My vás zabijeme, vybijeme vás. My vás povraždíme."19.11.19 21:09 Sýrie 12

University and College Union (UCU): Bílí mohou být černí, pokud si to přejí18.11.19 23:27 Británie 4

Texas: Černošksá učitelka surově zbila bílou středoškolačku se speciálními potřebami18.11.19 22:45 USA 3

Bletchley: Gang snědých mladíků brutálně napadl bílou dívku18.11.19 22:28 Británie 0

Pravda a láska se vrhla na Klause jr. s dcerkou17.11.19 20:19 Česká republika 3

Co ČT1 neuvádí: Alternativa pro Švédsko nabízí imigrantům cestu domů17.11.19 18:44 Švédsko 1

Obří ikona Grety shlíží z fasády a přísně rentgenuje duše kolemjdoucích17.11.19 10:59 USA 6

Akademie věd ignorovala Němci zavražděné studenty17.11.19 00:30 Česká republika 2

Zajímavá analýza honu na čarodějnice v USA16.11.19 19:28 USA 1

Ve věci nápisu "Památník věnovaný historicky posledním pracujícím Romům na území ČR" se může Policie ČR přetrhnout...15.11.19 23:54 Česká republika 8

Další vítězství Big Pharma: V Německu schválili zákon o povinném očkování proti spalničkám15.11.19 02:51 Německo 15

17. listopad 198915.11.19 00:34 Česká republika 3

Oni se fakt zbláznili. Po nákupu vrtulníků budeme prodávat státní hmotné rezervy12.11.19 20:21 Česká republika 4

Islamizácia v priamom prenose: Moslim prvýkrát na čele veľkého nemeckého mesta12.11.19 16:16 Německo 2

Nač potřebujeme 12 vrtulníků za 14,6 miliardy?12.11.19 16:10 Česká republika 1

Skoro polovina obyvatel Bruselu nosí venku prostředek na sebeobranu. Multikulturní výkladní skříň EU v plné nahotě12.11.19 00:25 Nizozemsko 1

Na Slovensku končí Natural 95. Bude jen E10 s vyšším podílem biopaliv11.11.19 01:50 Slovensko 0

Muslimský imigrant prořízl ve Znojmě Markovi Petružálkovi hrdlo. Rodina potřebuje peníze10.11.19 01:33 Česká republika 2

Měnové kurzy

USD
23,07 Kč
Euro
25,53 Kč
Libra
29,80 Kč
Kanadský dolar
17,37 Kč
Australský dolar
15,66 Kč
Švýcarský frank
23,22 Kč
100 japonských jenů
21,24 Kč
Čínský juan
3,28 Kč
Polský zloty
5,94 Kč
100 maď. forintů
7,63 Kč
Ukrajinská hřivna
0,95 Kč
100 rublů
36,20 Kč
1 unce (31,1g) zlata
33 808,09 Kč
1 unce stříbra
394,57 Kč
Bitcoin
175 558,50 Kč

Poslední aktualizace: 22.11.2019 07:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 10 940