Diskuze k článku
Geneticky manipulované plodiny: GMO katastrofa v USA. Lekce pro svět
Příspěvků 26
GMO plodiny maji vyhody:
. dlouha skladni doba a lehci distribuce na trh.
. mensi potreba chemikaliji
. vetsi vynosnost
. lepsi vzhled
Nevyhody:
. Jsou mene vyzivne , na priklad kukurice, obsah bilkovin je nizsi a skrobovin je vyssi, coz neni co my chceme videt.
. je mozne , ze jsou uvolnovany do potravin chemicke struktury nebezpecne nasemu zdravi. Na priklad , teprve nedavno, se zjistilo, ze soja a jeji produkty, ve vetsim mnozstvi muze poskodit thyroid.
. pokusy na mysich s GMO ukazaly jasne zdravotni hazard spojeny s GMO.
. Je dosti velky nebezpecne umele manipulovat s prirodou , neb nevime do detailu jak prirodni system pracuje a jake kombinace se mohou vyvinout.
. Dava se tim take velka moc do rukou monopolu jako Monsato, neb nevime co" pani tam maji za usima", a jestli jednoho dne , nebudeme je muset prosit o semena ci semana prestanou klicit?? a jestli toto neni casti snah vzit moc do svych rukou a ten hlad po moci a vlade tady existuje.
22.8.2010 8:46
RE: GMO co je pravda??
Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 178.?.?.?
Reakce na 226654
>. vetsi vynosnost
>. lepsi vzhled
>. Jsou mene vyzivne , na priklad kukurice, obsah bilkovin je
>nizsi a skrobovin je vyssi, coz neni co my chceme videt.
>. je mozne , ze jsou uvolnovany do potravin chemicke struktury
>nebezpecne nasemu zdravi. Na priklad , teprve nedavno, se
Inými slovami kto pestuje GMO, kukurice ten pestuje toxické pukance. Faktom je že z iného GMO pukance sa nedajú vyrobiť, ale to nič nemení na fakte že Monsanato a spol znásilňuje prírodu.
1) pukance sa dajú vyrobiť z tradičných odrôd kukurice - tak so to robí už storočie
2) pokiaľ sú pre teba pukance najdôležitejším či nebodaj jediným produktom z kukurice, je na čase aby si si doplnil vzdelanie.
Jsou zde tri hlediska na GMO , spotrebitele, statu a politiky, a Monsanto.
Spotrebitel je spise obet, neb dostava mene kvalitni ziviny, ktere jsou mozna levnejsi.
Stat se snazi vyuzit GMO pro dosazeni svych politickych cilu, ktere mohou byt lidske ci nelidske.
* Monsanto se snazi maximalizovat profit , spolu s jinymi spolecnostmi. Pak tady je jista politicka hra mezi statem a Monsanto a Elitou.
Co mne vadi, ze lidske zajmy jsou velice slabe chraneny statem(USA) a dollar je kralem.
Souhlasím. GMO mají své "momentální výhody", ale nikdo neví, kdy se z výhody stane obrovská nevýhoda. Výzkumy se příliš nezabývaly následky v dlouhodobějším měřítku. Kolikrát už to tu bylo? Viz DDT, různé nátěry, umělé hmoty atd., kdy se tvrdilo, jak jsou výhodné, účinné a pro život bezpečné. Čas ale ukázal pravý opak.
V případě GMO je z mého hlediska zásadní nedostatek ten, že jsou "nevýživné". I kdyby se neprokázalo v budoucnu žádné jiné nebezpečí, už tento fakt je v současnosti obrovským mínusem a argumentem proti. Naprostá většina současné lidské populace trpí totiž podvýživou. Zdá se to paradoxní, ale je to tak. Katastrofální nedostatek vitamínů, minerálů a dalších potřebných látek, které jsou důležité pro fungování lidského těla. My, tzv. "civilizovaní" (a často obézní), s plnými obchody potravin všeho druhu, jsme podvyživenější, než byli naši předci ve středověku. Potrava (ovoce, zelenina, obiloviny...) totiž neobsahuje to, co by obsahovat měla. Stala se z ní "masa", která vás sice zasytí, ale nedodá výživné látky.
A čo Zlatá ryža?
"Svetová zdravotnícka organizácia odhaduje, že každý rok takmer pol milióna detí stratí zrak kvôli nedostatku vitamínu A. Tento problém by sa dal riešiť pomocou novej odrody tzv. Zlatej ryže, ktorá obsahuje až 20-krát viac beta karoténu, ktorý sa v ľudskom tele mení na vitamín A."
Zroj: http://www.bbc.co.uk/slovak/science/story/2005/03/...
Aj keď - "Zlatá ryža sa dnes považuje za veľký úspech. Prezidentka Rockefellerovej nadácie Judith Rodinová hovorí, že vývoj geneticky modifikovanej ryže prebiehal najmenej 65 rokov za štedrej podpory nadácie. V súčasnosti nadácia financuje Medzinárodný výskumný ústav ryže, ktorého úlohou je zavŕšiť schvaľovací legislatívny proces v Bangladéši, Indii, Indonézii a na Filipínach, pričom sa predpokladá, že to je len začiatok uplatnenia zlatej ryže." ?!
Zdroj: http://www.biotechno.sk/index.php?id=32
22.8.2010 14:58
RE: GMO co je pravda??
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?
Reakce na 226654
Základní problém GM rostlin je v tom, že v další generaci budou neplodné. A na to sází Monsanto, že vytvoří armádu závislých zemědělců na jeho osivu. V USA je udajně případ zemědělce, který se upsal firmě Monsanto a když chtěl odstoupit od smlouvy, tak mu to prostě nedovolili a když chtěl osít z osiva z předchozí sklizně (z GM osiva)a chtěl se trhnout, tak mu nic nevzlíčilo (a pokud ano tak to bylo velmi mizerné). Teď si představte, že taková kukuřice je větrosprašná a opýlí ostatni druhy kukuřice...copak asi nastane za 10-20let?....Hladomor. V tomto kontextu je úplně podružné se zamýšlet jestli jsou nějaké látky v GMO vadné nebo ne. On asi ten B.Gates nedělá tu databanku semen v Norsku v podzemí asi náhodně, že?!
22.8.2010 22:15
RE: GMO co je pravda??
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 217.?.?.?
Reakce na 226663
To je práve to, o čo ide predovšetkým - Monsanto a spol. ovládnu trh s osivami a ne-GM odrody vymiznú (alebo budú kontaminované). Kým bude k dispozícii osivo hoci aj GM odrôd, ešte nie je najhoršie.
Ale predstavte si situáciu, kedy by dodávali nejakých 90% potrebného osiva ryže pre napríklad Bangladéž. V momente, keď sa rozhodnú osivo nedodať, je 95-98% populácie odsúdenej na smrť hladom. A pokiaľ dodávku podmienia ľubovolnými podmienkami, vláda na ich podmienky proste musí pristúpiť.
22.8.2010 16:17
RE: GMO co je pravda??
Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?
Reakce na 226654
>GMO plodiny maji vyhody:
>
>. dlouha skladni doba a lehci distribuce na trh.
>. mensi potreba chemikaliji
>. vetsi vynosnost
>. lepsi vzhled
Ale to je nesmysl. Snad jenom ta delší skladovací doba je pravda, ale za jakou cenu? Ovoce nevoní, všechno chutná stejně, nepoznáte, jestli jíte jahodu nebo borůvku.
Potřeba chemikálií je naopak větší (že vy jste nečetl ten článek?), výnosnost je menší.
Vzhled se dociluje jinak - viz nedávný článek zde Dejte si rajče.
Videla som film o praktikách firmy Monsanto v Južnej Amerike.
Vnútili roľníkom svoje GM semená a priviedli ich do krachu.
Najväčšou nevýhodou v dnešnej dobe nedostatku vody je to, že tieto rastliny majú mnohonásobne vyššiu potrebu zavlažovania a v oblastiach, kde je vody nedostatok, nastal problém.
Ďalší bol v cena za semená a tiež v predraženej chemickej ochrane.
http://www.tvina.sk/index.php?zobraz=videoarchiv&hraj=867
GMO plodiny maji vyhody:
. dlouha skladni doba a lehci distribuce na trh.
no to je spíš z hlediska kupujícího nevýhoda.
. mensi potreba chemikaliji
to není ale vůbec pravda
. vetsi vynosnost
o tom pochybuji
. lepsi vzhled
zase pokud chcete aby bylo každé rajče stejně velké pak ano, já ne.
Z nevýhodami ovšem souhlasím, jen ty výhody jsou dost pofidérní. Jediná výhoda je monopolismus pro Monsanto, ale to je jenom pro Monsanto, pak už pro nikoho jiného.
... As Seen On Zvedavec...
.. toz - Kruci, - jak je to !?, .. "nasli princeznu, nebo nenasli princeznu ?, - moji radcove " ..
--
http://www.youtube.com/watch?v=r-hYorNi0nA&NR=...
--
.. no, schvalne - zkuste ..., "klikni a rozjochluj"
http://www.youtube.com/watch?v=GsUtvOW6SR0
-------------------------
... "jahody i boruvky chutnaji stejne" - pise diskutujici Vladimir ..., Dodavam k tomu - zkousel jsem i kvetak, pneumatiku, brzlicek ze zida, noviny "USA Today" a Bibli ..
.. Vladimir nelze a jeho informace je cenna !!
Opravdu mi to vsechno chutnalo stejne !! A to je dobre !! My zvitezime a demokraticke 2.5 centimetrove mrkve s chuti PVC a vysoustruhovane okurky zadaji Iranu a jeho vice nez 300 nuklearnim hlavicim smrtelnou ranu !
Což o to princeznu by bývali asi našli, ale když z ní udělali bubáka na strašení lidstva, tak ona se schovala jinam než na jimi připravené místo. Asi se jí to moc nelíbilo hrát s ní takovou habaďůru. Já být Osáma (tedy princezna) tak se nezachovám jinak.
demokratůra dává o sobě vědět:
"Toto video není ve vaší zemi dostupné z důvodu porušení smluvních podmínek."
.. protoze jste souteroristi a ja ted nemam pristup do sveho email kybliku ....
mě zase do kybliku bacil hrom, tak přenáším píseček pod střehu, aby nekapalo na karbid
http://www.youtube.com/watch?v=cGGkp4TlGXo&fea...
http://www.youtube.com/watch?v=35jUIAM92u8&fea...
http://www.youtube.com/watch?v=q64LgQ2QfAs&fea...
http://www.youtube.com/watch?v=Ahf8j1yiQPY&fea...
HEEEJ, orliiici nasi muslimskiii, bratia naas krestanov ..., Dobre robiite, vela dobre robiite - len tie farby na tych ruurach su daake cudne, treba daaku samolepku nalepit ...
HEEEJ, orliiici nasi muslimskiii, bratia naas krestanov ..., Dobre robiite, vela dobre robiite - len tie farby na tych ruurach su daake cudne, treba daaku samolepku nalepit ...
Farby na rurkach su chutne, ziadne obavy krestianok.
http://www.youtube.com/watch?v=_wMdEsZjyGA&fea...
Adolf Hitler - geneticke vysledky.
------------
http://www.dailymail.co.uk/news/worldnews/article-...
------
.. a mohu dodat linky na 1,5 milionu povrazdenych iracanu, 5 milionu sirotku, 10 milionu na uteku, pasovani drog US armadou, pasovani zbrani toutez armadou, vycvik zabijaku v Sudanu (stejna armada), povrazdene svatebcany, vybombardovane zeme, znicene infrastruktury, fotografie novorozenat po ochuzenem uranu, tajne koncentraky napric zemekouli a .. jdu si udelat kafe ..., mate take zajem ??
http://www.tvina.sk/index.php?program=1&video=1886
23.8.2010 2:16
RE: USA náš vzor a nikdy jinak
Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 59.?.?.?
Reakce na 226667
Jednoduche reseni dajici pravdivou odpoved, jen si propomenme "povinne" ockovani proti chripce,kdo se nejvic branil ockovani,zdravotni personal,doktori a ovsem ten,jez to udelal,vynalezl.
Takze,vezmeme vsechny pracovniky co delaji do genetickeho obchodu ,od sekretarky,zahradnika az po reditele na jeden velky stadion a tam je drzme sest mesicu na jejich vlastnim vynalezu,denne dostanou geneticke potraviny,at si vari z nich co chteji a nesmi dostat nic,co neni genetickeho no a uvidime ,jak se budou chovat a svet se takto presvedci o vyhodach a nevyhodach genetickych plodin a budeme mit jasno oznacit takove podnikani,jako skryte eugenicke zamery s populaci teto planety.Protoze tito vedci maji velkou podporu v politikach za jiassky peniz,tak,par zkorumplovanych politiku prihodit k nim by je jiste take potesilo, aby v tom nejeli sami, mimo jine je to projev oddanosti k dolaru,ktery je vede ve vsem co muze ublizit druhym,beztoho,ze oni jsou v nejakem risiku zdravi, pokud ,by nejak nevydrzeli a bylo neco spatneho,tak je projev jejich vlastnich nasledku a svym osobnim prikladem daji lidstvu priklad,kterou spravnou cestou se mame dat, na hrob, pokud nektery z nich to nevydrzi mu muzem dat umele kvetiny, ty nikomu nemuzou ublizit,to je dokazana vec.
24.8.2010 4:58
Vpred milovymi kroky, kdoz se zastavil,ten zustal opodal.
Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 61.?.?.?
"If people let the government decide what foods they eat and what medicines they take, their bodies will soon be in as sorry a state as are the souls of those who live under tyranny."
Thomas Jefferson
Genetic Modified Foods - Senate Bill S510
Pod timto nazvem muzem cist, jak bude zachazeno s nami a zejmena nase pristi generace se dostane do plne kontroli techto nadnarodnich koncernu, sen o ovladnuti sveta a jedne svetove vlade jde do sve konecne faze.V Britanii je afera s prodejem hoveziho z klonovanych krav z jine strany muzem zase cist ,ze ve Svedsku okladaji semena vsemoznych plodin do podzemnich tunelu, takze,ctenari zamysli se,co vsechno je tim sledovano a kam to speje, uz jen to ,ze se vedci podileji na vyzkumu narozeni cloveka ze skumavky i treba cestou klonovani, proc to vsechno, kdyz nasi predni svetovy politicimaji plnou hubu miru a demokracie, boje proti terrorismu,zlocinnosti a jine propagandy, kdyz v zavetri se deji veci opacneho programu, ktery prameni z nejistoty tohoto sveta o zitrek.
"Seeds of Destruction: The Hidden Agenda of Genetic Manipulation, GMO crops and patented seeds were developed in the 1970’s with significant financial support from the pro-eugenics Rockefeller Foundation, by what were essentially chemical companies—Monsanto Chemicals, DuPont and Dow Chemicals.
http://www.guardian.co.uk/environment/2010/aug/16/artificial-meat-food-royal-society
Kdo, ze starsich ctenaru si nepamatuje propagandu komunistu,kdyz hlasali,ze za nas ve vyrobe vseho zemedelskeho bude pracovat chemie, takze,clovek bude pomalu osvobozen od jakychkoliv praci na poli,jen se bude praskovat a uroda bude zajistena.Ted to zase zkouseji tou inzenyrskou cestou, ze plodina bude odolna vsem nemocem,odolna atim i nechutna pro hmyz ,co ji cas od casu napadal,bude prispusobila i spatnym povetrnostnim podminkam, nedostatek vody-sucho, vse se pomoci laboratore prekona, proste,ceka nas stoleti zazraku.Nejlepsi mozky sveta pracuji na revoluci noveho zemedelstvi, ovsem s tim,ze nikdo jiny nebude moci provadet zemedelstvi"po staru", na to bude zakon.
In a set of 21 papers published by the Royal Society, the scientists from many disciplines and countries say that little more land is available for food production, but add that the challenge of increasing global food supplies by as much as 70% in the next 40 years is not insurmountable.
Chemicke jidlo a umele masicko bude vypadat velmi lakave,kdyz na tom nase chytre hlavy pracovaly cela desetileti.Jeste jen poznamka ,jak jim bude chutnat,nebo to bud ejne pro nas ?
15.2.2012 8:57
No a co dál ?
Ing. Martin Pavelka vkv (tečka) pavelka (zavináč) seznam (tečka) cz 46.?.?.?
Je jistě v pořádku, že autor článku popisuje celkové fatální nebezpečí firmy Monsanto pro svět. Rozbor škodlivosti geneticky upravených plodin pro lidstvo, stejně jako možná toxicita přípravků Roundup jsou snad též v pořádku - tedy v rovině popisné. Jediné, co mne trochu nesedí je celková slátanina minimálně dvou nezávislých problematik na základě jediné souvislosti - z kontextu vytržené.
Je třeba si uvědomit, že žijeme ve světě závislém na člověkem vytvořených chemických látkách.
Co se stane, když v tomto světě žít přestaneme? To mi v tomto a podobných článcích chybí.
Mám takový "sen" - bude to jak v pravěku. Bude vše ekologicky křišťálově čisté / včetně potravin /, druhy se budou chovat podle nejsprávnějších ekologických pravidel.
Pojďme do toho !!!
Musíme se však smířit s tím, že budeme žít v jeskyních, průměrný věk klesne na 40. A hlavně - zbude nás tady zlomek.
A co s tím zbytkem?
Navrhuji sebevraždy - autor článku by mohl jít příkladem .
V tomto smyslu mi připadá celý článek připadá jako plácnutí do vody, které má asi "vyburcovat veřejné mínění" ve prospěch nějaké jiné společnosti, než je firma Monsanto?