Diskuze k článku

Nedostižná nadstandardní morálka disidentů, kněze Umlaufa a Mladé fronty dnes

Příspěvků 41

25.5.2010 0:23

nemohu se zbavit

dub 89.?.?.?

neodbytného dojmu, ale autor se v kontextu tohoto textu skutečně jeví jako idiot.
sice se k tomu rétoricky přiznal, ale ve skutečnosti se domnívá opak.
ale žije ve svém zatuchlém ublíženém vesmírku, kdy se domnívá, že v celém vesmíru byli jedinými disidenty těch pár placených cizích špionů za bolševika, a naprosto mu uniká obecná kategorie disentu jako taková.

i když je sice veeeelmi zarážejícím, že rudé krávo, eh mladá fronta, něco takového zveřejnila, tak výrok černoprdelníka, že absence disidentů v politice je katastrofa, je navýsost pravidý. a důsledky zglajchšalotvaného názoru a politky vidíme všude kolem.

220028

25.5.2010 1:41

RE: nemohu se zbavit

Souhlasník/Nesouhlasník 83.?.?.?

Reakce na 220028

Mám též tento pocit. Disident (z latinského odpůrce) = člověk kriticky přemýšlející, schopný polemizovat s elitami i s jednotnou masou (dříve jí byli svazáci, dnes fažizující mladičtí příznovci ODS 09). Disident je schopne dát v zaměstnání výpověď, pokud podle něj ta práce i přes svou finanční výhodnost přináši víc škod než užitku. Disident je schopný prohlásit, v co upřímně věří, i když kvůli tomu může dostat přes hubu. Havel aspol. samozřejmě nemají patent na označení "disident", disidenti neboli rebelové svědomí a pravdy jsou za každého režimu.

220036

25.5.2010 6:54

RE: nemohu se zbavit

Dan13 85.?.?.?

Reakce na 220028

Dle mého autor moc neřeší obecnou kategorii disentu, ale ironicky sžíravým způsobem reaguje na skutečnost, že ač je dnes předlistopadový disent vyzdvihován do nebes (zejména na ČT a na iDnes), realita byla nejspíš diametrálně zcela odlišná. Pamatuji si televizní rozhovor s Landovským, jak barvitě popisoval jeho noční tahy (za hluboké totality !!) po hospodách s Havlem a nahánění ženských sukní (v té době byl VH ženatý s Olgou !!). Někteří lidé, perzekuovaní předchozím režimem, byli po 89 zhnuseni tím, jak se část disentu kolem Havla začala prezentovat. Jeden z těchto pamětníků a autor slavného otevřeného dopisu Havlovi dostal nedávno státní vyznamenání. O vzniku Charty, disidentech a celém tom jejich protirežimnímu boji si také myslím své. A jako koncesionáři ČT a ČRo se mi vaří krev, když vidím, jak jsou veřejné peníze zneužívány k úchylné propagaci tohoto disentu a jak je mladým lidem takto dennodenně vymýván mozek.

220046

25.5.2010 8:07

RE: nemohu se zbavit

josef.maly 94.?.?.?

Reakce na 220046

Ano, ironicky sžíravým způsobem reaguje na skutečnost. Prohlášení katolického kněze Umlaufa mj. popisující většinovou populaci jako idioty je trefné, což bylo potvrzeno nejen výslovným přiznáním autora, ale i celkovým vyzněním jeho článku obhajujícím maloměšťáckou podlézavost před zkorumpovaným disentem. Na rozdíl od autora si však myslím, že oba tyto postoje jsou zavrženíhodné. Hodnotím za pět. [pláč] [pláč] [pláč]

220049

25.5.2010 9:59

RE: nemohu se zbavit

janko janko (zavináč) karao (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 220046

..možná je dobré si uvědomit, že každá skupina do sebe vstřebává (leckdy i účelově) lidi s opačným záměrem než ze kterého skupina vznikla. A to je podle mě případ nejen charty, ale také třeba Hitlerovy zášti proti židům. I tato Hitlerova prvoplánová zášť se těm "chytřejším židům, co mají na starosti peníze" hodila k tomu, aby své etnikum, které nechtělo jít jejich sionistickým směrem, postupně likvidoval. Hitler byl nástrojem finanční moci zrovna jako Havel a jeho někteří "kamarádi".

Odpůrce jako jednotlivec je snadný cíl. A do skupiny odpůrců zařadit takové, kteří rádi později využijí získanou moc pro sebe - to je přeci "stará vesta", ti tvoří většinu populace. Takže opět snadný cíl. Misto likvidace nebo zesměšnění infiltrace a sliby "kšeftů".
Dnes v nových politických stranách jsou samozřejmě také zástupci morálky i "morálky". Ti, za které mluví jejich předchozí skutky - ti si postupně přicházejí pro příslušnou odměnu i "odměnu".
A je to tak dobře.
Autor článku není idiot, jen měl asi málo času situaci zkoumat z více stran.

220062

25.5.2010 19:00

RE: nemohu se zbavit

l.leimas 88.?.?.?

Reakce na 220028

Ano, velmi pěkné od římského katolíka a k tomu kněze. To je přímo osobní nasazení. Něco jako „Kalousek proti korupci a zadlužování“. Pikantní totiž je, že první literárně doložený disident, byl Jidáš Iškariotský pěkná postava. Moc se o ní nemluví, ale beze zbytku splňuje definici českého disidenta a jěště i něco navíc. Posuďte sami. Nesouhlasil s Kristem, přemýšlel, a vymyslel. Třicet stříbrných zazvonilo. Pak sice ševelila ještě i osika ale to už doloženo není. Doloženy ale jsou nové teorie Vatikánu které se loni objevily: a že to Jidáš vlastně myslel dobře, byl vlastenec, plnil boží záměr a měl by byt rehabilitován. Z tohoto pohledu nám pan farář nám prostě říká více Jidášů do české politiky. Však si je zvolte šance je za pár dní.
Přeju pěkný večer.
PS: „říkej Jidášovi třeba disident Jidášem zůstane a zrazovat bude dál.“

220110

25.5.2010 4:06

Ja mam sice k Darwinovi slusnou radku namitek, ale....

Rene Bartosek 75.?.?.?

Clanek jsem hodnotil za jedna. Dziny jsem nosil, ruskou kulturu jsem mel povinne, takze jsem si postupne rozsiroval obzory o necem jinem. Plastic people jsem neposlouchal, ale pred klasikou, na kterou nekdy mam naladu, davam prednost povetsinou jine muzice. Za to si na youtube nekdy podivam dokonce na Alexandrovce nebo neco z baletu. To da rozum, ze ruska baletni skola neni ten spravny ideologicky vzor, kupodivu v Londyne nebo New Yorku nemaji ten spravny uvedomely disidentsky nazor. [velký smích] [velký smích] A co me pobavilo je reakce tohodle ruskeho admirala, ktery velel Severni flotile (cas 0:58 - 2:20 ). Neco mi to pripomelo z toho realneho socialismu, ale to bych uvedomelym disidentum nedokazal vysvetlit. Nedokazal bych to vysvetlit ani uvedomelym soudruhum nebo uvedomelym demokratum, duraz je kladen na slovicko UVĚDOMĚLÝ.[mrknutí jedním okem]
http://www.youtube.com/watch?v=XAcc6cKeCBU&fea...
http://www.youtube.com/watch?v=OCtCKmV5kXc&fea...

220040

25.5.2010 9:16

RE: Ja mam sice k Darwinovi slusnou radku namitek, ale....

herbert 194.?.?.?

Reakce na 220040

Videa super, ale mozete k tomu niekto spravit titulky? [smích]
Diky

220054

25.5.2010 4:40

Kazdy,

Datel 75.?.?.?

kdo studoval VUML, a nebo vstoupil do KSC jenom ze musel byl vychcanek (netyka se to lidi kteri to delali z presvedceni). Ti to lide chteli mit vyhody nad lidma slusnycma, kteri by se nikdy tim stylem neponizili. Podivejme se na dnesni politickou elitu.

220042

25.5.2010 10:12

RE: Kazdy,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 80.?.?.?

Reakce na 220042

Ano, přesně tak. Myslím, že každý člověk, který byl za komunistů dlouhodobě ve vedoucí funkci musel být v KSČ, nebo musel studovat VUML a pak podepsat spolupráci s StB. Byli to bezcharakterní lidé - chytráčci, vyžírkové a grázlové. [bliji] [bliji] [bliji] [bliji] [bliji]

220066

25.5.2010 14:17

RE: Kazdy,

HHBB 85.?.?.?

Reakce na 220066

Doporučuji ML prostudovat, je tam spousta zajímavých věcí (a není potřeba nic podepisovat) - jen se dá těžko odhadnout, co to udělá s tvým charakterem, bacha na to, aby se z tebe nestal třeba vyžírka... [mrknutí jedním okem]
Například v USA spousta lidí uvažuje tak, že narodit se ve "východní evropě" je téměř něco jako "komunistická" národnost, často přitom hájí "svůj" západ marxistickými tezemi... [chechtot]

...dnešní svět plný pověr by byl fakt legrace, kdyby nebyl k pláči...

220087

25.5.2010 13:36

RE: Kazdy,

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 220042

Ono spousta veci nesla delat v tom realnem socialismu bez toho povineho vumlu. Ja jsem ho mel taky jeden semestr nez prisel slavny plys. Kdokoliv chtel studovat na VS musel mit zapocet pripadne zkousku z VUML, jinak proste jakykoliv obor nedostudoval. Chemii pocinaje, medicinou nebo filosofii konce. Ale neco od tohodle pana autora na tema realny socialismus se mi libilo i na BL, protoze jsou tak nejak ze zivota z toho skutecneho ne z toho vysneneho od "elity" jejimz typickym predstavitelem je nas velky humanista Havel. Tady neco je. [mrknutí jedním okem]
http://www.blisty.cz/art/41245.html

220085

25.5.2010 14:52

RE: Kazdy,

Ten, co odtamtud utek´ 24.?.?.?

Reakce na 220085

>Ono spousta veci nesla delat v tom realnem socialismu bez toho
>povineho vumlu.

Ale o tom to právě je. Kdo měl přesvědčení, že páni komunisti jsou svinskej režim, do toho VUMLU nešel. I za cenu toho, že nedostudoval. Takových je asi menšina, ale o to víc si takových vážím. Sám jsem se s normalizační komunistickou politikou potýkal a taky z těchto důvodů jsem tam nedostudoval. Nakonec jsem je vyprovokoval natolik, že mne sami STbáci doporučili vystěhovat se z ČSSR a já na jejich podmínky přistoupil. Dnes žiji v Americe. No a co? Nedovolili mi soudruzi normalizátoři vystudovat v ČSSR, dostudoval jsem v USA. Ovšem to, co tu zemi ovládá dnes, to raději nekomentuji, vím o tom z vlastní zkušenosti hodně. Pokusil jsem se tam vrátit, ale žít tam a vyznávat běžné morální hodnoty, v tak zkurvený společnosti nelze!!! To je přece jen v těch USA o mnoho lepší.

220089

26.5.2010 3:39

RE: Kazdy,

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 220089

Aha, pravda principy jsou dulezite. Tady v USA existuji taky neviditelne lajny, ktere se bezne neprekracuji? Taky provokujete? A kam budete utikat, kdyz vam nekdo naznaci, ze by jste si mel sbalit kufry? Nepopiram, ze v USA je situace ohledne stavu spolecnosti mnohem lepsi v CR a to i pres novoty jako Patriot Act. Mimochodem vadi vam Patriot Act? Guantanamo? Zruseni Habeas Corpus? Pouzivani muceni a to s oficilanim vedomi vlady, ktere je prezentovano verejne? Jdete za to vlade USA po krku? To jsou mnohem horsi veci nez projit formalnim politickym skolenim, kteremu se rikalo VUML a ktereme na vyjimky nikdo neveril.

220139

26.5.2010 9:03

RE: Kazdy,

Ten, co odtamtud utek' 24.?.?.?

Reakce na 220139

>Aha, pravda principy jsou dulezite.
A ne snad? Budete např. stoprocentně věřit člověku, který nemá páteř? Nezlobte se na mne, ale tiše souhlasit s režimem, i když naoko, v klidu si studovat a pak vše zradit a převlíknout kabát může jen morálně nevyspělý člověk. To myslím všeobecně, neberte to prosím na sebe. Ale, že takových v ČR je, že.
>Tady v USA existuji taky
>neviditelne lajny, ktere se bezne neprekracuji? Taky provokujete?
Samozřejmě, že ano. Naposledy jsem stihnul podepsat petici a finančně podporovat organizaci ICDSM za osvobození presidenta Miloševiče.

http://www.icdsm.com/
http://www.icdsm.com/files/signedby.htm

Taky jsem podepsal petici za president Bush impeachment.

http://www.petitiononline.com/ddc12/petition.html

Ale jsem si vědom, že to bylo k ničemu a dnes už to není aktuální.
>A kam budete utikat, kdyz vam nekdo naznaci, ze by jste si mel
>sbalit kufry?
To nevím, nicméně nikdy nikdo mi tady zatím nic takového ani nenaznačil. Zato v ČR po návratu z USA, zcela nepokrytě mi dávali někteří úředníci najevo, že jsem měl v těch USA zůstat. Prostě nevyhovět ani náhodou. Proč taky, když se tam roztahují ti samí lidé, kteří mne odtamtud vyštvali. Nemohu si pomoci, ale zde v USA jsou si lidé vstřícní, slušní vůči sobě a nápomocni jeden druhému o poznání více než v ČR. To bylo první čeho jsem si všiml ihned jak jsem začal dealovat s úřady i prostými lidmi. A to zde nebudu publikovat tu zlodějnu, která tam po "Sametu" nastala.
>Nepopiram, ze v USA je situace ohledne stavu
>spolecnosti mnohem lepsi v CR a to i pres novoty jako Patriot
>Act. Mimochodem vadi vam Patriot Act? Guantanamo? Zruseni Habeas
>Corpus? Pouzivani muceni a to s oficilanim vedomi vlady, ktere je
>prezentovano verejne? Jdete za to vlade USA po krku?
Po krku zrovna ne, takovej hrdina zase nejsem. Ale se vším vámi jmenovaným nesouhlasím a vadí mi to. Je to černá perla na americké společnosti která se dostala do područí těch "schopných všeho" a to mi vadí. Jestli se dokáže někdy vymanit, moc bych si to přál.
>To jsou mnohem horsi veci nez projit formalnim politickym skolenim,
>kteremu se rikalo VUML a ktereme na vyjimky nikdo neveril.
No, já nikoho nesoudím. A když už tak v první řadě režim, který láme charakter člověka. To si musí každej vypořádat se svým svědomím. Jen mi je proti srsti a trvám na tom, že morální to není.

220162

27.5.2010 4:13

RE: Kazdy,

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 220162

No vite, my jsem na ten VUML chodili. Rude Pravo uz tisklo i takove zvasty, ze v rukou logicky mysliciho cloveka to byla nebezpecna zbran proti uvedomelemu vyucijicimu, ci mene uvedomeleho rekneme s vadou patere na tom VUMLu. Nebyt plyse, tak hromada talentovanych lidi v oboru prirodnich ved by musela behem zkouskoveho obdobi se skripenim zubu sklonit hlavu nebo prestat ke skode vsech delat, co je bavi. Zrejme patrite k tem vzacnym lidem, kteri si mravni principy ceni vysoko.

Ona se zmenila strategie. Drive se zaviralo za to, ze se pravda rekla v case, kdy rekneme nevitezila. To bylo velmi hloupe, dnes se pravda proste rozredi v mnozstvi na zpusob "chleb a hry" a v pripade nutnosati se nasadi desinformacni kampan, skryta a sofistikoavna. Ale neda mi to a polozim Vam jednu otazku, aby jsme se dostali do analogicke situace s tim VUMLem. Kritizoval by jste tvrde rezim, pokud by jste vedel, ze bude okamzite nasledovat nejaky druh represe primo proti vam nebo lidem, ktere mate rad? Nemusite na ni odpovidat nikomu jinemu nez sam sobe. Abych byl uprimny, tak osobne se domnivam, ze na takovou otazku se dopredu odpovedet neda. Odpoved se ukaze, az kdyz clovek stoji v zivote tvari tvar takove volbe.

Tady je tak okrajove natuknute tema nasi debaty, i kdyz hlavne je to o tom, ze kdyz chci kritizovat, tak bud musim pocitat s tim, ze jak se do lesa vola, tak se z neho ozyva. Anebo musim umet tu kritiku podat na vhodnem priklade i vhodnou formou a ne na necem, ocem vim kulove. Ono se to ma tak, kdyz ja jako Cech nebo Hotentot reknu, ze Cesi nebo Hotentoti jsou banda xyz, tak to zni uplne jinak, nez kdyz to reknu jako Nehotentot.

Coz je pripad pana Golga. Ma sice pravdu, ze Stalin si prisle rozsirit imperium do Evropy. Ale ta Ruda armada, kterou ubranila svou zemi a porazila nepritele na hlavu, to nebyl Stalin. Pravdou je i to znasilnovani, coz uz nejak k armadam patri. A neprekvapilo by me, kdyby Wehrmacht se tesil v tomto bode daleko lepsi povesti. Na druhou stranu v nem neslouzili jednotky, kde vojaci zbastili, ze v pripade zajeti jim uriznou usi i nos. Koneckoncu hlavni provineni vojaku RA v ocich Stalina bylo, ze videli Evropu. Z toho duvodu putovala RA v masovem meritku do Gulagu, aby pochopila, ze se nic nezmenilo. To jiste znalec jako pan Golgo vi. Ja jsem hrozny clovek. Rec je o moralce a ja skoncim u Stalina. Ale chtel jsem naznacit, ze lidi se prilis zase nelisi ani od CR, Kanady nebo USA a to i v punkte moralky.
http://www.blisty.cz/2010/5/27/art52705.html

220275

27.5.2010 4:58

RE: Kazdy,

Datel 75.?.?.?

Reakce na 220275

Nikdo nemusel sklonit hlavu. Diky lidem kteri sklonili hlavu tento system krachoval. Kritizovat rezim nikdo nemusel, stacilo jem vychcane nestudovat VUML, nevstupovat do strany,do SSM. Co se tyce Vaseho posledniho odstavce. Dedek slouzil ve Wermachtu, prezil zajeti. Rude armady si vazil.Tak samo jako Nemecke rodine, nam nebylo nijak moc ublizeno. A nikdo od nas nebyl komunista, nebo student VUML. I na ten blby zapad jsem se nedostal driv, proto ze jsem nemel spravny kadrovy profil. Ale diky nahode ze ti studenti VUML, kteri o mne rozhodovali, nevedeli ze letadlo stoji v Kanade.

220280

27.5.2010 6:28

RE: Kazdy,

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 220280

VUML byl na vsech oborech. Chces byt doktor? Chces byt ucitel? Chces delat strojarinu nad rysovacim prknem nebo v praxi? Pak budes muset zkousnout 2 hodiny tydne toho podelaneho VUML. Nebo se muzes zkusit jit prostrilet pres draty, pripadne dostat na zapad pres Jugosku. A kdyz budes mit stesti a schrastis na to prachy, tak muzes zacit od nuly i delat na zapade universitu, ale spise budes makat na stavbe nebo neco na ten zpusob. Cestovni pas nedostavali bezne ani ti, co absolvovali tu podelanou zkousku z VUML, ale treba spickovy odbornici cestovali do zahranici a leckdo vyuzil tu moznost, ze se nevratil.

Vicemene se me nikdo neptal a byl jsem v pionyru, pak v SSM. ciste formalni zalezitost. V 15-ti je clovek na revolucionare moc pitomej, ale ne zas tolik pitomej, aby veril provarene ideologii. Za to je idealni matros na uzitecneho idiota, pardon hrdinu. Jeste v 18 jsem byl tak blbej, ze jsem ucastnil aktivne plysakove revoluce. Cestovni pas jsem za realsocialismu nevlastnil, ty spravne konexe jsme nemeli, prestoze v nasi rodine se radovi komunisti vyskytovali. 68 rok, kdy po bratrske pomoci byly masivne vydavany cestovnio pasy nez se to znormalizovalo. To jsem taky nestihl. Do lidi strilim nerad.

Ono pri dvou milonech clenech, tech rodin, kde zadny komunista nebyl moc neexistovalo. Pravdou je, ze jeden strejc zustal komunistou i po plysaku. Na rozdil od prevlikacu kabatu tomu skutecne veril. Kde jsem napsal, ze si Rude armady nevazim. Akorat patrim k tem, co vedi i ty mene hezke veci. Ono valka zblizka je pekne hnusna zalezitost.

Skutecnych disidentu jako treba Pavel Wonka bylo malo, rezim po normalizaci byl zatracene pevny, aby si s odporem poradil. Plys probehl pouze na zaklade dohody Washington-Moskva a spicek rezimu, kteri by radi legalizaovali svou moc v systemu, kde by ji mohli dat skutecne verejne na vedomi. Kdyby tomu tak nebylo, tak STB pozatyka par stovek lidi, nekolik tisic blbcu meho typu nastoupi k cetam kopacu primo z university i s tim "nedostudovanym" VUMLem a s celym slavnym plysakem je smitec.

220284

25.5.2010 21:30

RE: Kazdy,

hc 90.?.?.?

Reakce na 220085

To je zmatení pojmů. VUML = Večerní univerzita marxismu-leninismu

220116

25.5.2010 6:28

Skvělá úvaha a výborný článek

Saša 74.?.?.?

Patří pravda vítězům a morálně nadstandardním nadlidem?
Právem síly?
Je heslo „Pravda vítězí!“ vždy pravdivé?

Extrémní nadšení jakoukoli ideologií je zavádějící hodné idiota, zdravé je pochybovat a přemýšlet. Totéž ovšem platí o slepé nenávisti. Fanatismus je neomluvitelný primitivizmus. Morální je snad vidět svět, člověka i nepřítele z druhého břehu.

220044

25.5.2010 7:33

RE: Skvělá úvaha a výborný článek

Datel 75.?.?.?

Reakce na 220044

Saso nekdy lide musi byt fanatici- neboli nadsenci. Fanatik - nevim co si podtim slovem predstavujete.Clověk vášnivě nesnášenlivý k jiným názorům? Co by Jste chtel videt treba v rodine Bushovych ? To je jen priklad. Jak chcete videt sionisty? Jak se chcete divat na politika ktery vam lze do oci a parazituje na Vas. Jak se chcete divat na lidi kteri tstoupili do vladni strany jen pro prospech? Tak samo je to i stym VUML.Uvedomte si ze slusni lide jsou biti, kvuli tomu pohledu.

220048

25.5.2010 9:50

RE: Skvělá úvaha a výborný článek

Saša 74.?.?.?

Reakce na 220048

>Saso nekdy lide musi byt fanatici-

Jak pan Kadlubec píše, většina z nás patří mezi „idioty“, jak to napsat, stará se o rodinu, existenci, živobytí… Je hnán nutností a pudy, maximálně si někdy zanadává.

Znáte však typy lidi, co musí v každé hře vždy vyhrát a jsou nějak krkavější než většina, musí být na špici, ač se v zásadě k ničemu nehodí – to jsou bezpáteřní politici každého režimu, stejné typy lidí za každého režimu.

Fanatici bezhlavě věří, neptají se, vše je podřízeno převzaté ideologii. Nikdy nepochopí jiný nebo opačný pohled. Příkladem jsou sionisté a zde to souvisí s náboženstvím jen pramálo.

Nadšenci se dovedou nadchnout, ale jsou ochotni pochopit druhého, někdy i zkorigovat svůj názor nebo pokud najdou důvod zcela změnit své „nadšení“. Do této skupiny bych řadil i většinu hluboce věřících, ač Vám budou odporovat, život za víru nepoloží, ani nikomu vědomě nevezmou – zbytek patří k fanatikům.

Samozřejmě nadšenci jsou užiteční a každá „pravda“ je potřebuje. S fanatiky je to trošku horší, ti nemají svůj vlastní názor a není s nimi řeč – dnes je pro ně výraz extrémisté, což dnes také neznamená, že jdou nutně do extrému. Své ideologii mohou a nemusí být užiteční.

Zamotal jste do toho VUML (Večerní univerzita marxismu leninismu). Autor to vysvětluje, dále když budu i doopravdy studovat nějaký směr nemusím být jeho zastáncem a stejně jako za současného režimu, každý přisluhovač není ještě nutně kurva. Komunismus (pravděpodobně Marxismus Leninismus) není života schopný, ale jeho teoretické podání je stejně krásné jako křesťanství, je tam mnoho společných prvků, ovšem žít se tak nedá. Současný režim s komunismem soutěžil, proto máte nebo jste měli důchodové zabezpečení a jiné.

220060

25.5.2010 16:17

RE: Skvělá úvaha a výborný článek

mkadlec 62.?.?.?

Reakce na 220044

Je heslo „Pravda vítězí!“ vždy pravdivé?
Retrospektivne.
To, co zvitezi, je "Pravda".

220097

27.5.2010 1:04

RE: Skvělá úvaha a výborný článek

Jiří Kramář kramar (tečka) radun (zavináč) gmail (tečka) com 93.?.?.?

Reakce na 220097

http://yfrog.com/jxpravdap

220271

27.5.2010 6:41

RE: Skvělá úvaha a výborný článek

Saša 74.?.?.?

Reakce na 220271

Díky za vysvětlení. Tak taklhle je to s tou pravdou [mrknutí jedním okem]
Vložený obrázek

220286

27.5.2010 11:21

RE: Skvělá úvaha a výborný článek

Jiří Kramář kramar (tečka) radun (zavináč) gmail (tečka) com 93.?.?.?

Reakce na 220286

Sašo, děkuji za zobrazení. Při mém vzdělání a inteligenci ten ve vysvětlivkách Zvědavce naznačený postup nechápu. Co se však vzniku obrázku týká, je to veliká vzácnost, vniklá u jednoho okresního soudu. Nebudu jej raději jmenovat. Nevím totiž nic o skutečné politické orientaci autora - a co kdyby mne jednou soudil. Pravda by zase určitě zvítězila. Náš národ udělal již před věky historickou zkušenost, že pravda silnějšího vždy vítězí - zatím co hlasatelé té skutečné hoří na hranici. Opravdu rád čtu moralizování o občanské statečnosti, o zbabělosti pana Kadubce a uvědomuji si, že tento nepočetný, směsný a někomu směšný národ přežívá jenom proto, že si vytvořil už kdysi dávno skutečné poučení z krizového vývoje. Darwinovo učení platí odjakživa bez výjimky i mezi živočichy druhu Homo sapiens sapiens. A představa, že na Karláku na každém stromě jeden Palach - ta je opravdu strašlivá. S faktem, že blbec ani Haška správně nepochopí, jsem se již dopředu smířil.

220310

25.5.2010 9:00

farář=disident?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Pan jezuita nás nazývá idioty a zbabělci. Polovina z nich (duchovních) podepsala STB, druhá polovina kolaborantskou organizaci "Pacem in terris". To byli ti "disidenti".

220053

27.5.2010 11:48

RE: farář=disident?

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 62.?.?.?

Reakce na 220053

Spočívá-li idiotství lidu v neochotě něco podobného podepisovat, pak jsme zřejmě u kořene problému, jak to pan Umlauf myslel ...


Na disidenty si řada lidí jen hraje. S církevní konformitou nemá tento styl myšlení nic společného. Jde o jezuitský protimluv.

220312

25.5.2010 10:28

Výhrada k článku

miska 90.?.?.?

Dovolím si mít k článku jedinou výhradu: chybí tam odkaz na text 677 od bondyho, nelze doplnit??? - Jinak můj názor je, že je to skvělý text, prostě slušní lidé mohou být slušní i v bolševickém režimu, který dle mého názoru je dnes dotažen do dokonalosti.

Charta nepochopitelně zanikla po puči 89, prezidenta bojovníka proti komunismu volil komunistický parlament, slušní lidé dle mých informací z Charty si po dnes ani neškrtnou "v demokracii", vyprofilovaní válečníci (Ty tři války naší země mě také přijdou divné a nikým nevysvětlené) a ideologové dle mého názoru přispěli k tomu, že zde dnes máme to nejhorší z obou systémů.

PS Naprosto nechápu, kdo dělal bolševikovi PR??? Když jsem dostudoval co se dělo a děje v USA, také od lidí, kteří tam žijí, pak je pro mne nepochopitelné, že jsem toto zřízení mohl obdivovat a bylo to tak. Ukazuje to vše ale na to, že "světovláda", to vše je uměle vytvořeno skutečnou mocí, viz zděšení amerických politiků nad tím, že rozpouštíme Varšavskou smlouvu a snaha ať uděláme nějakou jinou, nechtěli abychom šli do NATO. Je to vše škoda, protože bolševismus už neměl sílu, lidi už štval neuvěřitelně a mohl ho nahradit rozumný režim, domnívám se, že právě "Chartisté", kteří si obsadili mnoho postů dohodou s bolševikem stojí za komplexní odprodej Česka do systémové hydry "kapitalistické demokracie" [bliji]

220070

25.5.2010 11:23

Souhlas s článkem

Lin 85.?.?.?

Tvrzení pana jezuity, napasované na domácí poměry, nepřijímám. V mikrosvětě svých vlastních zájmů a starostí jsou lidé dneska víc, než kdy jindy. A idiotů ve smyslu povídání pana jezuity, byla donedávna plná Amerika, kde žádný Husák nepůsobil.
A jestliže pokládá za disidenta člověka s takovými vlastnostmi a morálkou, o jakých mluví, pak mluví o zcela jiných lidech, než kdo se dneska tímto slovem (většinou sami) označují.
Znala jsem dost takových, kteří by sami o sobě nikdy neřekli, že jsou disidenti, nepokládali se za ně, ale udělali pro mě a můj další život mnohem víc, než nějaký Havel. Viz na základce učitelka dějepisu, nepřekrucující dějiny podle momentální "nálady", pak na střední opět profesor dějepisu, profesor na občanku, profesorka na češtinu. Těmhle lidem jsem vděčná, protože se mi snažili podat obrázek o světě bez falešných příkras, bez ohledu na možné postihy a osobní "problémy". To, co je motivovalo, bylo naučit nás myslet vlastní hlavou v jakémkoliv režimu. Bez očekávání ovací, vděku nebo výhod.

220073

25.5.2010 20:27

Citim se natolik nemoralni

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

ze mi nevadi ani omluva Sudetskym Nemcum a ani bombardovani postbolsevickeho VelkoSrbska.Co s tim?

220112

25.5.2010 21:39

RE: Citim se natolik nemoralni

Datel 75.?.?.?

Reakce na 220112

Nic. S tim se musite vyrovnat sam.

220117

26.5.2010 0:58

RE: Citim se natolik nemoralni

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Reakce na 220117

Nastesti nemusim, anzto jsem spokojen i bez prislusneho dovzdelani VUMLem.

220129

26.5.2010 6:49

RE: Citim se natolik nemoralni

Datel 75.?.?.?

Reakce na 220129

No a to se mame posrat z toho ze vam chybi charakter?

220148

26.5.2010 18:11

RE: Citim se natolik nemoralni

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Reakce na 220148

K tomu posrani mate moje svoleni[smích]

220222

26.5.2010 19:07

RE: Citim se natolik nemoralni

Datel 75.?.?.?

Reakce na 220222

Podivejte, i kdyz ja budu mit plne kalhoty , vam zustane hlava prazdna.

220225

27.5.2010 8:22

RE: Citim se natolik nemoralni

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 62.?.?.?

Reakce na 220129

Ale děláte to. Tím, že se o tom šíříte a zejména tím, jakým způsobem. Co si dokazujete? [velký smích]

220297

25.5.2010 21:03

Vyrojilo se nám to tu ale apologetů disentu.

qwe 88.?.?.?

Snad to budete vědět lepší než já: kdo z předlistopadových disidentů se veřejně postavil proti lumpárnám polistopadového režimu? A nemyslím ty nekonkrétní breky proti korupci, blbou náladu a podobně bezzubou a neadresnou kritiku. Neboli jalové tlachy Havla & Co.Kdo z nich se veřejně zastal sklářů, kterým nebyla vyplácena mzda, ačkoliv na ni mají nárok? Kdo se zastal nájemníků, které majitelé vyhazují z bytů, kdo z nich se zastal lidí, kteří jsou nuceni k otrocké práci? Já o nikom nevím. Disidentům šlo jen o naplnění jejich představ o režimu, aniž by vzali v úvahu názory někoho jiného - a to v tom lepším případě. V tom horším a častějším jim šlo o restituování majetku, to je např.Havel, ale našla by se jich další spousta, co jim šlo jen o peníze.

220114

26.5.2010 3:44

RE: Vyrojilo se nám to tu ale apologetů disentu.

p 125.?.?.?

Reakce na 220114

...byvali kralove cisarove a papezove/vcetne kardinalu a biskupu/ co si za dlouha leta vladnuti/absolutniho k tomu/ nashromazdili nejake to bohatstvi,zdaleka ne vsichni/zatimco veskrna a spol. co by disidentsti udernici to stihli za par kratkych let/nahrabat majetek pres 100 milionu / soudruh knez jaksi zapomnel ,ze v tom se vatikansti plutokrati a disidensti parvenu jaksi prevelice podobaji a byli to prave jezuite militantni fanatici co pomoci hrozeb,utlaku,ukladnych vrazd,zakulisnich intrik a zpovednich tajemstvi obohatili sebe svoje rodiny a pokladnice Vaticanu ...a tak naplnili ty nejvyssi idealy kteri mi obycejni ovcane-idioti nemuzeme pro mizive schopnosti a velmi nedostatecny talent k pathologicke chamtivosti pochopit...

220140

26.5.2010 11:30

Reakce od Pavla Koriťáka

Pavel Koriťák pav (tečka) kor (zavináč) seznam (tečka) cz 90.?.?.?

Pane Kadubec,
velice Vás zdravím. Jmenuji se Pavel Koriťák a pocházím z vedlejší vesnice Velké Kunětice. Dnes žiji se svou rodinou v Jeseníku. Nevím zda si na mne vzpomínáte, ale na mé rodiče určitě znáte. O rok později jsem se Zuzkou a Daliborem Šmerdou začly chodit do školy v Jeseníku na "sportovku". Velice rád na Vás vzpomínám. Strašně se mi líbilo jak jste vedl své děti k umění. Když jste nás učil, často jste nechal Zuzku hrát na klavír a já byl z toho vždy moc dojatej. Strašně se mi to líbilo. No a ještě si vzpomínám, že Vaše dcera Pavla hrála krásně na akordeon. No, ale proč Vám píši. Již asi tři roky s velkým zaujetím čtu na internetu vaše příspěvky v Britských listech a na Zvědavci. Vaše názory a úvahy, které v nich prezentujete, jsou pro mě velmi zajímavé, inspirující a povzbudivé. Se spoustou věcí se ztotožňuji jako by jste mi mluvil z duše, ale úplně se Vším zase ne. Holt jsem jiná generace. Je fakt škoda, že o tom, že publikujete na těchto poměrně hojně navštěvovaných webovkách ví jen málo lidí z Jesenicka. Tady na Jesenicku z místních publikací skoro všichni čtou jen ten Jesenický týdeník, kde jsou většinou jen fejetony bezchybného a věčně ukřivděného pana Chovance. Nic proti němu, ale přál bych bych mu větší nadhled. Už není nejmladší tak bych ho už sakra měl mít. Ale k věci. Už hodně dlouho se Vám chystám napsat a vyprokoval mě tomu až Váš příspěvek na Zvědavci "Nedostižná nadstandardní morálka disidentů, kněze Umlaufa a Mladé fronty dnes". Opět musím řící, že téměř se vším jsem se ztotožnil až na cituji: "Už vůbec mne neoslovovaly různé ty dharmy a karmy a mnohahodinové meditace před prázdnou zdí. A snad největší nemorálnost, kterou trpím dodnes, je to, že beru vážně Darwina." Rád Vám vysvětlím proč a možná, že Vás na oplátku budu zase inspirovat já i když to není má ambice. V zásadě souhlasím s tím, že víra začíná tam, kde končí lidský rozum. Mylsím si však a mám s tím i svou zkušenost, že člověk může povznést své tělo a ducha a vyrovnat se s vesmírem, vesmírnými zákony a smylsem svého života i jinak než přijetím víry v boha nebo naopak jeho odmítáním. Pocit, že jsem nešťastný, je daný žádostí být šťastný. Všechno kladné v sobě obsahuje i svůj zápor. Nevymaníte-li se z tohoto mechanismu, bloudění dvojakostmi nikdy neskončí. Byl jsem v tomto bludném kruhu i já a pomohla mi meditace a věci s ní spojené. Je to však na delší debatu. Jestli chcete rád se s Vámi někdy sejdu a podiskutujem.
S úctou a přáním Všeho dobrého
Pavel Koriťák
email: pav.kor@seznam.cz

220176

2.2.2011 22:35

Skvele pane Kadubec !!!

Jeyvmila jeyvr (zavináč) yahoo (tečka) ca 65.?.?.?

Nemate nekdy pocit ze " Hazite perly ? ... " Jsem schopna pochopit ti narozene davno po "rezimu", ze kriticky odsuzuji nas, co jsme zili abychom prezili a aby tahle nova Mlada Garda mohla kritizovat, nasi zbabelost a neschopnost.
Vsak i oni budou za par let kritizovani jejich Mladou Gardou stejne tak, jak my jsme meli za zle nasim rodicum a prarodicum ctyricata leta.
Take jsem nosila dziny a byvsi z Prahy tak jsem za ne platila a bony pokoutne vymenovala, ac jsem sama knira nikdy nemela ( a nemam [smích]) tak jsem chodila s kluky co byli olisousovani a oknirovani v dzinach a vsichni jsme pracovali a citovali Wericha. Kdyz jsem brala vyplatu, tak jsem spise myslela na to dziny, nez na budovani soc.spol. ale komu to povidam a co chvi vlastne rici ?
Jen jsem chtela opet poukazat na neskonale moudro pana Kadubce a vyjadrit muj obdiv k jeho stylu a jeho phylosophy.
Jarmila.ca

237522

Příspěvků: 41

25.05. 00:23 dub  nemohu se zbavit
25.05. 01:41 Souhlasník/Nesouhlasník  RE: nemohu se zbavit
25.05. 06:54 Dan13  RE: nemohu se zbavit
25.05. 08:07 josef.maly  RE: nemohu se zbavit
25.05. 09:59 janko  RE: nemohu se zbavit
25.05. 19:00 l.leimas  RE: nemohu se zbavit
25.05. 04:06 Rene Bartosek  Ja mam sice k Darwinovi slusnou radku namitek, ale....
25.05. 09:16 herbert  RE: Ja mam sice k Darwinovi slusnou radku namitek, ale....
25.05. 04:40 Datel  Kazdy,
25.05. 10:12  RE: Kazdy,
25.05. 14:17 HHBB  RE: Kazdy,
25.05. 13:36 Rene Bartosek  RE: Kazdy,
25.05. 14:52 Ten, co odtamtud utek´  RE: Kazdy,
26.05. 03:39 Rene Bartosek  RE: Kazdy,
26.05. 09:03 Ten, co odtamtud utek'  RE: Kazdy,
27.05. 04:13 Rene Bartosek  RE: Kazdy,
27.05. 04:58 Datel  RE: Kazdy,
27.05. 06:28 Rene Bartosek  RE: Kazdy,
25.05. 21:30 hc  RE: Kazdy,
25.05. 06:28 Saša  Skvělá úvaha a výborný článek
25.05. 07:33 Datel  RE: Skvělá úvaha a výborný článek
25.05. 09:50 Saša  RE: Skvělá úvaha a výborný článek
25.05. 16:17 mkadlec  RE: Skvělá úvaha a výborný článek
27.05. 01:04 Jiří Kramář  RE: Skvělá úvaha a výborný článek
27.05. 06:41 Saša  RE: Skvělá úvaha a výborný článek
27.05. 11:21 Jiří Kramář  RE: Skvělá úvaha a výborný článek
25.05. 09:00  farář=disident?
27.05. 11:48 MedaBeda  RE: farář=disident?
25.05. 10:28 miska  Výhrada k článku
25.05. 11:23 Lin  Souhlas s článkem
25.05. 20:27  Citim se natolik nemoralni
25.05. 21:39 Datel  RE: Citim se natolik nemoralni
26.05. 00:58  RE: Citim se natolik nemoralni
26.05. 06:49 Datel  RE: Citim se natolik nemoralni
26.05. 18:11  RE: Citim se natolik nemoralni
26.05. 19:07 Datel  RE: Citim se natolik nemoralni
27.05. 08:22 MedaBeda  RE: Citim se natolik nemoralni
25.05. 21:03 qwe  Vyrojilo se nám to tu ale apologetů disentu.
26.05. 03:44 p  RE: Vyrojilo se nám to tu ale apologetů disentu.
26.05. 11:30 Pavel Koriťák  Reakce od Pavla Koriťáka
02.02. 22:35 Jeyvmila  Skvele pane Kadubec !!!

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

70

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc srpen přispělo 107 čtenářů částkou 20 918 korun, což je 70 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

BAYER AG/Monsanto: "zpravodajské služby" pro zájmy korporací...23.08.19 09:49 USA 2

Hongkong - Google zablokoval 210(?) kanálů YouTube23.08.19 09:02 Čína 0

Jak reportér iDnes šukal s plástovým panákem22.08.19 17:47 Česká republika 5

Time: Zkouška nové americké rakety potvrdila obavy Moskvy!21.08.19 20:27 USA 1

Středočeský kraj zahltíme elektrosmogem za 1,4 milionu a budeme hledat, jak to využít21.08.19 20:14 Česká republika 1

Frontex natočil dronem, jak probíhá pašování okupantů do Evropy21.08.19 19:55 Evropská unie 2

Chorvatská diplomatka spáchala ideozločin a byla následně vaporizována20.08.19 16:42 Chorvatsko 3

To snad není možné! Prosím vás, řekněte, že se mi to zdá!19.08.19 09:09 Česká republika 26

Do Španělska kobylky nepovezeme, vzkázali pašeráci z lodi Open Arms19.08.19 08:37 Neurčeno 2

Radostné hýkání mainstreamu o 5G na stadionech, čtenáři vyjadřují spíše obavy16.08.19 20:02 Česká republika 5

Policie vláčí děti v poutech do pěstounské péče. Skandál? Ne. Běžná norská praxe16.08.19 16:12 Norsko 2

Ministerstvo podle Orwella 201916.08.19 02:05 Česká republika 4

Jak si drazí černouškové představují svůj život v Evropě15.08.19 17:44 Neurčeno 2

Chcete pastu bez fluoru? Zaplaťte!15.08.19 11:28 Česká republika 6

Jeffrey Epstein měl doma obraz Clintona v modrých šatech a červených lodičkách15.08.19 10:05 USA 0

Pašování okupantů do Evropy běží naplno14.08.19 11:20 Evropská unie 2

Za Soukupovu nevyváženost. TV Barrandov dostala pokutu 400 tisíc korun14.08.19 11:18 Česká republika 3

Polský premiér a moratorium na 5G sítě: Podepsal nebo nepodepsal?13.08.19 11:30 Polsko 0

Čtyři čluny za čtyři dny: Pašeráci zmnohonásobili transport okupantů do Evropy12.08.19 23:33 Neurčeno 1

Středočeský kraj dal na setkání vlastenců v Příčovech 50 tisíc, teď je chce zpět12.08.19 22:15 Česká republika 1

Měnové kurzy

USD
23,20 Kč
Euro
25,86 Kč
Libra
28,44 Kč
Kanadský dolar
17,41 Kč
Australský dolar
15,65 Kč
Švýcarský frank
23,80 Kč
100 japonských jenů
22,03 Kč
Čínský juan
3,27 Kč
Polský zloty
5,91 Kč
100 maď. forintů
7,85 Kč
Ukrajinská hřivna
0,92 Kč
100 rublů
35,07 Kč
1 unce (31,1g) zlata
35 441,37 Kč
1 unce stříbra
404,10 Kč
Bitcoin
241 308,08 Kč

Poslední aktualizace: 23.8.2019 18:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 5 842