Diskuze k článku

Budeme se podepisovat třemi křížky?

Příspěvků 86

7.5.2010 6:36

...

pepanos pepano (zavináč) zoznam (tečka) sk 195.?.?.?

Predpokladam, ze autor je hrdy na to ze zije v Kanade, Predpokladam, lebo clanok som nemohol docitat. Skoda.

218859

7.5.2010 9:50

RE: ...

fohat 90.?.?.?

Reakce na 218859

V Etobicoke žil,nebo žije člověk, Kanadan,z Prahy,který byl patriot,hrdý na svou vlast.Nezmínil se nikdy dětem o své puvodní vlasti,preferuje styl Kanady,jen mne udivovalo to,když ty děti přijeli do Prahy po Listopadu,upadli na zadek nad kulturnosti,památkami a životní urovni.Měli vágní představu,že táta pochází ze země,kde lezou po stromech,neví, co je lednice,atd.Muj kámoš z mládí, jejich tatík se odkopal,když jim nic nesdělil a nepřipravil je na kulturní šok. SHRNUJI,jsem rád,že jsem v Praze,která má nakročeno na DUCHOVNÍ CENTRUM Evropy. [cool]

218868

7.5.2010 11:22

RE: ...

mt-svk 91.?.?.?

Reakce na 218868

Na to DUCHOVNÉ CENTRUM ste prišli ako? Viem, že nie ste v tom sám, ale pochybujem o tom, podľa mňa je to len zbožné prianie Čechov.

218872

7.5.2010 11:44

RE: ...

HHBB 78.?.?.?

Reakce na 218872

zcela jednoduše...prostě to víš a je ti jedno, co si o tom brebentí ti okolo... [smích]

218874

7.5.2010 13:08

RE: ...

quido2 81.?.?.?

Reakce na 218872

Nejedná se o Čechy ale o celou civilizaci.Předkládám článek z "ORIGINS MAGAZINE"- Princip redukcionalizmu.

Fyzik Paul Davies: Věřím,že nyní chápeme,jak vznikla veškerá hmota a energie ve vesmíru."Ale vědecká verze stvoření jde dál a vábně slibuje,že se nám jednou povede vysvětlit dokonce i to,jak samotný základ existence-prostor čas-povstal doslova z vůbec ničeho."
Tato vize představuje vyvrcholení vedeckého hledání odpovědi na ty nejzákladnější otázky o přírodě a původu vesmíru.
Již od času Newtona má věda za to,že všechny fenomény mohou být popsány(alespoň v principu) jako měřitelné jevy,které lze stanovit výpočtem za použití jednoduchých matematických zákonů. Z této premisy,kterou lze nazvat principem redukcionizmu,vyplývá,že realita je v podstatě jednoduchá a že lidské bytosti,bereme-li v úvahu sílu jejich intelektu a smyslů,mohou nakonec být schopny plně pochopit povahu i původ všech jevů ve vesmíru. Ačkoliv je princip redukcionizmu od počátku neprokazatelný,poskytl základní strategii vedeckému výzkumu,a jak vědci přicházeli s jedním úspěchem za druhým,jejich víra v univerzální uplatnitelnost tohoto principu stále sílila.
Avšak laické přijímání principu redukcionizmu má jistě velmi znepokojivé důsledky.Redukuje vesmír na mechanizmus fungující na základě neosobních matematických zákonů a redukuje lidskou bytost na komplexní submechanizmus,jehož "vůle a pocity" představují pouhé vzorce chemických interakcí mezi molekulmi.
Hodnoty a etické normy již nemohou být chápány v důsledku toho jako základní principy přijaté od transcendentálního stvořitele, který definuje konečný účel a smysl lidského života.Stávají se pouhými strategiemi přežití,které vznikly náhodou a udržely se pro svou efektivitu za jistých podmínek a budou odsunuty stranou neúprosnou fyzickou proměnou se změnou těchto podmínek.
Fyzik Wolfgang Pauli s ohledem na to předpovídá:"Může se stát,že v nepříliš vzdálené budoucnosti ztratí příběhy a obrazy starých náboženství svou přesvědčivost i pro průměrného člověka.Až se to stane,obávám se,že se stará etika složí jako domeček z karet a budou páchány nepředstavitelné hrůzy". Uvážíme-li vážné důsledky redukcionistického přístupu moderní vědy,měli bychom se zdráhat přijmout jej jako zcela správný,pokud nejsou předloženy zcela přesvědčivé důkazy.Mnoho vědců a filozofů má za to,že je takových důkazů již dostatek.Přesto bližší pohled na současné vědecké teorie odhalí,že tomu tak prostě není.Ačkoli vědci nepochybně dospěli k mnoha významným objevům,unáhlili se v prohlášení,že dokazují jejich systém světa založený na redukcionalizmu.
Naším základním poznatkem však je,že redukcionalistický světonázor moderní vědy není v žádném případě neotřesitelný,je proto možné načrtnout alternativní náhled, v němž je svět chápán jako pouze čás...Automaticky kráceno

218883

7.5.2010 13:23

RE: ...

quido2 81.?.?.?

Reakce na 218883

pokračování:
v němž je svět chápán jako pouze častečně kvantifikovatelný a kde je místo jak pro účel, tak pro duchovní kvality.
Takový teoretický systém by nám měl umožnit propojit oblasti vědění doposud rozdělené mezi domény vědy a náboženství. Jeden přijatelný model pro takové propojení lze nalést v indické védské (vaišnavské) filozofii,která nabízí sofistikovaný intelektuální rámec,který zahrnuje vysoce propracovaný nástin fyzického vesmíru a ověřitelný popis netělesných fenoménů jako je vědomí. Redukcionalističtí myslitelé nemají monopol na poznání života a vesmíru.Rozumné alternativní názory si zaslouží právě tak seriozní zvážení.Jinak výlučný nárok vědců vyznívá neseriozně a lidem je odpírána skutečná svoboda výběru.

Začíná se u školství. A o to jde!

218885

7.5.2010 15:11

RE: ...

mt-svk 91.?.?.?

Reakce na 218885

Ja som sa ale pýtala ako môžete tvrdiť, že to bude práve Praha. Na Východe sa tvrdí, že to bude Rusko.

218891

7.5.2010 18:08

RE: ...

quido2 81.?.?.?

Reakce na 218891

To tvrdí fotah 90. Já se s ním neztotožňuji.Hodně se tady změnilo. Dnes na novinkách byl článek, že 14ti a 15ti letí žáci šikanovali spolužačky tak,že je třetí nožičkou laskali po tváři. Přitom, učitelé mnohdy ví, ale bojí se zasáhnout.Josef Pazdera a Stanislav Mihulka popisují rozšíření pohlavních chorob mezi mládeží- je to katastrofální. Ještě horší rozšíření pohlavních chorob mezi mládeží je v USA. Přitom se jedná právě o ty 14ti nebo ještě mladší ročníky. Sprostota a neúcta ke starým lidem je dalším ukazatelem. Prostě Západ se svou kulturou kráčející českými luhy nám nepřinesl nic pozitivního. Je tedy třeba začít s osvětou. A to právě u školství. A to je také smyslem článku pana Stwory. Jak se to podaří záleží na globálním vývoji. Svět je v pohybu a nedá se to zastavit. Rozhodovat budou pochopitelně silní hráči, BRIC, tedy i Rusko.

218903

7.5.2010 23:05

RE: ...

hc 90.?.?.?

Reakce na 218891

Samozřejmě, že to nebude Praha. Nebude to ani žádné jiné místo. Žádná duchovní centra nebyla, nejsou a nebudou, protože "duchovní centrum" není správný výraz.

218922

9.5.2010 11:10

RE: ...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 82.?.?.?

Reakce na 218891

Jedno z vysvětlení, které koluje:
r. 1926 realizoval K.Minařík v Hradci Králové stav Buddhy. On sám popisuje tuto realizaci duchovních hodnot (uskutečnění a jejich žití ve všedním běžném životě) ve svých knížkách z mnoha pohledů a pro mnoho lidských typů - od přemýšlivého kopáče kanálů až po univerzitní myslitele. Každý ze spektra lidské společnosti náležitě zralý si může v jeho knihách najít vysvětlení a návod k "průlomu do duchovna" stejně tak jako návod k pomalému, bezpečnému zrání. A když ne návod, tak zajímavou korekturu a vysvětlení z oblasti "abstraktního éterična" zajisté.

Nicméně k té realizaci absolutního poznání. Součástí těchto pochodů a vhledů byl (je a bude) přehled o stavu celého lidstva "just in time" ve vztahu k duchovním hodnotám.
A tak jedinec škrabající se právě ze stavu běžného lidství k čistotě plně duchovní bytosti poznává, kterak je aktuálně lidský rod "táhnut" směrem k duchovnu.
Ten, kdo realizuje vysoké duchovní stavy "slupne" vlastně touhy a přání ostatních lidí, které jsou uložené ("zakonzervované" ) v mentálním prostoru (společné vědomí) lidstva.
Pak tedy je i povinován "oprášit" poznání a cestu ke svobodě (spáse atd. atd.) sdělit světu, aby splatil svůj dluh ostatním lidským bytostem, které mu umožnily (umožňují) žít a POZNAT.
Vždy, když se toto odehraje (to "slupnutí" oněch tužeb po dobru a poznání jedním jedincem) stojí lidský svět na křižovatce a ona určitá destinace je na nějaký čas "duchovním centrem" světa.
Proto byla nějaký čas Indie, Egypt, Tibet, Palestina atd. atd.
Protože K.Minařík byl prvním Buddhou v bílé rase a navíc ve středu Evropy, tak se pro zjednodušení tvrdí, že "Praha" je oním centrem...a Minaříkovi realizace byly oním mocným impulsem dosahujícím až do světa vědy - kvantová fyzika a vůbec celkové nasměrování vývoje ZRALÝCH LIDÍ ke studiu prvku zvaného ... VĚDOMÍ ....

No, každopádně ať tak či onak - jeho nauka je výborná a pokračuje a z mého nedůležitého pohledu je úplně buřt, zda se ezotérikové dohadují veledůležitě, kde že to centrum důůcha vlastně je... [velký smích]
Je dobré hned nevěřit, ale ověřit (studiem a praxí). Také zbytečné zavrhnutí na základě neznalosti se nedoporučuje (zbytečné komplikace na další cestě životem).
Prostě hlavně na pohodu a s úsměvem - leckdy ani nic jiného nezbývá. [cool]

218997

7.5.2010 17:38

RE: ...

Lin 85.?.?.?

Reakce na 218887

Promiňte...ale P.Chobotovi nevěřím ani slovo. Vím, můj "problém". Tenhle člověk je podle mě jen dalším "artistou na trhu" esoteriky.
K její škodě, bohužel...
Nevěřte všemu a všem, co si dává do názvu slovo "esoterika".

Přečtěte si, prosím, jednu z jeho "vizí" a soustřeďte se nejvíc na kapitolu "Kdo s kým má bojovat".

http://www.petr-chobot.eu/sls_svetovemeditace.htm

A pak - o Praze jako duchovním centru se mluví už velice dlouho, u nás už nejméně od r. 1990. Jestli trochu vnímáte, pak byste měl/a vědět, že něco jiného je mluvit a něco jiného je realita. Že to nepříjde samo od sebe jen proto, že je to napsané v nějakých starých proroctvích. "Povolaní" taky můžou totálně selhat, jak se to v historii stalo už několikrát.

218899

7.5.2010 19:32

RE: ...

fohat 90.?.?.?

Reakce na 218899

ověřěná osoba,pusobící v Peru a jinde potvrdila to,co PCH sděluje.Tož tak.

218912

8.5.2010 15:48

RE: ...

janko janko (zavináč) karao (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 218899

Lin, vážím si vašich vstupů, proto reaguji. P. Chobot patří k lidem, kteří mají "v hlavě" jiný koncept lidské existence. I já mám jiný než většinová společnost.
Chci tím jen nabídnout, že váš typ vzdělání není připravený na chápání různých jevů, které lze pouze osobně zažít - a následně zařadit nějak do svého života. P.CH. poznal různé oblasti ve světě informací, který je přístupný v jiném typu mozkové aktivity.
On a mnozí další jsme tu proto, abychom většinovou populaci vedli k chápání i jiných vztahů než těch, které lze vypozorovat či odvodit z "blízkého okolí".
...asi i pro vás je zatím nepřijatelná informace, že naše hmotné tělo má svého nehmotného dvojníka v podobě mnoha "informačních balíčků", uložených tam, kde podle vědy je pouze "temná hmota". Tedy v prázdném prostoru vesmíru.
Budu postupně šířit jiné paradigma o úloze člověka a prostoru, který je jeho domovem. Je na čase propojit slovníky vědy s pojmovým materiálem tzv. duchovního světa. [bliji]

218950

8.5.2010 19:06

RE: ...

Lin 85.?.?.?

Reakce na 218950

Zdravím, Janko. I já si vašich vstupů vážím a taky respektuju váš názor. Ovšem - k Chobotovi vůbec důvěru nemám a právě proto, co dělá a hlavně JAK to dělá. Mám k tomu svůj důvod a kdoví, možná je tím důvodem můj "informační balíček", který mi říká něco jiného, než co tvrdí p. Chobot.
Domníváte se, že můj "typ vzdělání" (tady nějak nevím, o čem mluvíte) není připravený Chobota pochopit. Vaše domněnka, nevyvracím vám jí, bylo by to zbytečný.

218964

7.5.2010 14:11

RE: ...

tapanmisra 94.?.?.?

Reakce na 218872

V Praze je rada duchovnich center, jako napr. budhistickych, krestanskych , krsnaky a jejich pruvody a restaurace v Praze mame , nekolik esoterickych obchodu, konaji se tam festivaly, akce, koncerty . Dobre je na tom v tomto smeru i Budapest, Londyn ale i jine mesta. Praha ma hluboke duchovni koreny a to lze vypozorovat na archytekture (napr. mnoho kostelu), zidovske mesto, alchymiste a esoterici v Praze zili a studovali. Je mozna pro nekoho nutne aby v Praze zil nekolik let a casem to mozna pochopi. Dnesni Praha ma mnohotisice vickrat toho materialismu nez toho duchovna to souhlasim, ale i tak v Praze neco prezilo, priziva a prizivat bude........!!!!

218888

7.5.2010 15:16

RE: ...

mt-svk 91.?.?.?

Reakce na 218888

Toto všetko je aj v Moskve. Kijev je tiež starodávne mesto. Nadôvažok, v Rusku nikdy neprebiehala taká inkvizícia ako v Európe (i keď so starovercami sa Peter vysporiadal svojským spôsobom). Nadôvažok, v Rusku po dlhé stáročia existujú vedľa seba rôzne náboženstvá. V minulom storočí bol cár Nikolaj II. moslimami a budhistami (dokonca aj mnohými orthodoxnými Židmi) uznávaný, volali ho Biely cár.

218892

8.5.2010 8:36

RE: ...

abc 89.?.?.?

Reakce na 218872

Môže byť len jedným z centier, už vás dobehli a predbehli v Astane. http://www.youtube.com/watch?v=GGOsfL7RBD4&feature=fvsr

218937

8.5.2010 15:59

RE: ...

janko janko (zavináč) karao (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 218937

...center pro přestavbu myšlení (tzv. duchovních) je po světe mnoho. otázkou je, které se stane v určité době tím hlavním.

Rusko jako země je dokončením okruhu, počínajícího Čínou a Indií. A Česko se svou geografickou a mentální polohou je spojovacím územím pro poznatky "východu a západu".
Postupným návratem k národním státům a jejich verzi národního jazyka se patrně dočkáme stěhování "hlavních center" vždy tam, kde určité etnikum vyladí svůj způsob sdílení informací (= jazyk) do lepší podoby než je ten stávající.
Takhle jsme se dostali k jazyku "matematiky řady" z původní "matematiky symetrií. Vliv Latiny v evropských jazycích vyústil až do podoby angličtiny, která převedla matematiku a "sebe" do forem počítačových jazyků, kterými lze popsat i tvary světů, které známe jen z fantazie.
A čeština je patrně tím jazykem, který postupně bude ty světy z říše fantazie převádět do běžně přístupné reality.
...tož asi tak....

218951

9.5.2010 15:40

RE: ...

mt-svk 91.?.?.?

Reakce na 218951

Kde je napísané, že to nemôže byť ruština. Ako Slovenka môžem operovať tým, že to môže byť slovenčina (ktorá má najbližšie ku všetkým slovanským jazykom).
Duchovní Východu tvrdia, že duchovným centrom má byť Rusko.

219007

9.5.2010 17:23

RE: ...

janko janko (zavináč) karao (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 219007

...když si přečtete pořádně, co píšu, tak zjistíte, že Rusko je tím konečným centrem po určitou dobu, DOKONČUJE okruh.
A pokud se týká rotace jazyků, budete si muset asi nastudovat více mých textů, aby vám byla úloha hebrejštiny dříve a češtiny v blízké přítomnosti jasnější.

219010

7.5.2010 13:03

To byla příliš drsná ironie, ne?

Souhlasník/Nesouhlasník 83.?.?.?

Reakce na 218868

Duchovní centrum Evropy? Centrum města je vybydlené, plné kanceláří a předražených putik pro sexuální a alkoholové turisty z Německa a Británie. Okrajové části Prahy jsou ubytovnami pro zoufalce, kteří se nedokázali uchytit v rodných regionech ani na Západě, a tak kvůli pár tisícovkám navíc odstřihli své kořeny a odsěhovali se do "metropole", v níž už ani vzduch nevoní a voda z kohoutku se nedá pít. Na ulicích zaslechnete buď implicitní chválu multikulturalismu v podání imigrantů anebo zapšklé nadávky na všechno a všechny v podání Pražanů, kteří ovšem přece jen jedno pozitivum vidí: Praha je duchovní centrum vesmíru [velký smích].

218882

9.5.2010 17:44

RE: To byla příliš drsná ironie, ne?

Robocrep 85.?.?.?

Reakce na 218882

Co máte proti pražské vodě z kohoutku? Se zbytkem se dá víceméně souhlasit, ale vodu, tu my máme dobrou [cool]

219011

7.5.2010 12:22

RE: ...

Kropáč kropac20 (zavináč) seznam (tečka) cz 94.?.?.?

Reakce na 218859

Autor získal absolutorium v Kanadě: zaplať a můžeš číst do ALELUJAH.

218878

7.5.2010 9:29

.

cyp 195.?.?.?

Bohužel se stejný systém vzdělávání zavádí i u nás. Jsem hrdý na to, že jsem prošel socialistickým školským systémem, který mě naučil všechno, co do života potřebuji a ještě hodně věcí navíc.

218864

7.5.2010 11:47

za vzdelani odpovidaji rodice

vaclaus 93.?.?.?

Za vzdelani svych deti odpovidaji v prve rade rodice. Ti vybiraji pro sve deti skolu, ti jsou odpovedni za to, ze deti ve skole prospivaji a ze po skole nebehaji jen tak po ulici, ale venuji se nejake smysluplne cinnosti. Ve vychove deti vynikaji zejmena Zide. Snazi se dat detem co nejlepsi vzdelani a co nejvice je vytizit a to tak, aby je to i bavilo. Proto maji Zide v prumeru lepsi kvalifikaci, lepe placenou praci, vice uspechu v zivote. A take problemy, neb ti ostatni jim to nepreji.

218875

7.5.2010 20:30

RE: za vzdelani odpovidaji rodice

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 217.?.?.?

Reakce na 218875

To vôbec nie je také jednoduché.
Ako si chceš vybrať školu pre svoje deti, keď všetky v meste a okolí sú na jedno kopito?
A pokiaľ je nejaká "lepšia" - máš na to, aby si ju zaplatil?

218915

10.5.2010 22:26

Jó, eugenika - ale to je běh na dlouhou trať

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 218875

a Židé jsou dost unikum, navíc byli trpěni v Evropě jen kvůli návaznosti křesťanství na Starý zákon - a ta vytrvalost, vypověděli je skoro odevšad a hned byli zase zpátky ...
Vyšší IQ mají kupodivu spíše západní Aškenázové, u muslimů sefardi při nemožnosti lichvy a kariéry tak prudký inteligenční boom nemají.
O skupinové vývojové strategii těchto Asiatů, proti které jsou k individualismu vedení gojim prakticky bezbranní, nemluvě.

219075

7.5.2010 11:54

já jsem rád

jkluk jkluk (zavináč) seznam (tečka) cz 212.?.?.?

já jsem opravdu moc rád, že jsem prošel tzv. socialistickým školstvím, protože to, co se dnes ve školství děje a jaký úpadek našeho školství je možné pozorovat, tak to mě opravdu děsí. A to všechno se nám, potažmo našim potomkům velice vymstí!! Na druhou stranu je mi jasné, že čím menší vzdělanost lidí, tím lépe se s nimi manipuluje, že ??????????? [zmaten]

218877

7.5.2010 12:38

Vladimíre,

lkh 109.?.?.?

Vše se mění, vše plyne. Držím Ti palce. Tvoji kluci snad nejsou taková pometla.

218879

7.5.2010 13:19

Zářné zítřky

Střelec 77.?.?.?

Tento vývoj je přirozený. Je třeba ho vidět v souvislosti se západními trendy. Jestliže jsou lidé předurčeni k redukci a ti ponechaní k službě elitám, potom nepotřebují umět číst ani psát. Otroci to nepotřebují. Otroci musejí poslouchat příkazy a pracovat.

Taková stupidnost nebyla ani za toho zatracovaného minulého režimu. Mne osud obšťastnil vzděláním všech stupňů za socialismu. Děkuji mu za to. Ač nemám humanitní vzdělání tak básniček znám větší počet. To jenom pro dokreslení jak se dříve vzdělávalo.

Co by na tento vývoj asi řekl prof. Wichterle a co asi na to říká můj guru prof. Zahradník.

218884

7.5.2010 13:50

Je to smutne

canario447 canario447 (zavináč) centrum (tečka) sk 190.?.?.?

Toto co sa pise o urovni skolstva v Kanade, mozem len potvrdit z europy. Ked sme pred rokmi s bratom odisli zit do Spanielska,jeho deti samozrejme nastupili do spanielskych skol. Ponecham stranou uplne nezmyselny system odstupnovania skolstva a len opisem situaciu v skole po ich nastupe do miestnej primarky.Dvaja synovia uz chodili do skoly v SR,najstarsi mal ukoncenu 4 triedu, mladsi tretiu a dcera 2. triedu.Posledna v spanilesku nastupovala do prvej triedy.Ked za nami prisiel zbytok rodiny, nevedeli ani slovo po spanielsky a v priebehu dvoch mesiacov deti nastupovali do miestnej skoly. Bola to celkom sranda,ked si spomeniem ako sa vracali domov s placom, ze nicomu nerozumeju.No v kratkom case si zvykli. A potom to prislo.Najstarsi ( ukoncena 4 trieda ZDS) asi po troch mesiacoch prisiel na to ze jeho znalosti prevysuju znalosti ziakov posledneho rocniku miestnej skoly a den co den sa v skole nudil. jeho dcera po troch mesiacoch napisala diktat zo spanielciny s mensim poctom chyb ako miestny ziaci za co si vysluzila nelichotive prirovnania.Na konci roka mladsi prepadol z telesnej vychovy ( mimochodom v SR hraval aktivne futbal za nejaky detsky klub)ale kedze v spanielsku nieje mozne opakovat rocnik, nic sa vlastne nestalo.Vlastne stalo.Tato skusenost chlapca tak silno motivovala, ze v dalsom roku sa uplne vyflakol ucit cokolvek a prepadal takmer zo vsetkych predmetov.Po niekolkych rodicovskych schodzkach sme prisli na sokujuci objav. Najdolezitejsie predmety v skolskom systeme spanielska su Hudobna vychova a hra na flautu, malovanie, a telesna vychova. Vsetko ostatne je druhorade.
Najstarsi chce ist studovat za zubara. Hmm, pri tejto urovni skolstva, ochranuj ma vsetci svaty dostat sa takto vystudovanemu zubarovi do ruk.
Teraz zijem vo Venezuele, mam svoje vlastne deti, takze az v septembri nastupia do skoly dam vediet ako to vyzera so skolstvom tuna, pretoze sa tvrdi ze po reforme miestneho skolstva maju najmodernejsi skolsky system na svete, tak som sam zvedavy.Zatial mozem komentovat len fungovanie Kolumbijskeho systemu. Na pocudovanie daleko predci v kvalite ten spanielsky model, aj ked tam mam zasa vyhrady k tomu ze za vsetko sa plati a skolska dochadzka nieje povinna.

218886

7.5.2010 16:20

RE: Je to smutne

karel4u 189.?.?.?

Reakce na 218886

Nemusite se obavat. Zubar prece spravuje zuby, to je stejne jako napriklad spravovat boty. Ja ziji v soucasne dobe v Mexiku, kde podle zubaru z USA mistni zubari nemaji dostatecne vzdelani, ale nejlepsi praci mi udelala mala Indianka s malyma rukama.
Co se tyce hrani na fletnu a malovani a telesna vychova. To prece fungovalo po tisice let. Prineslo to demokracii a pokrocile mysleni Recku a Rimu, ktere ovsem bylo zniceno barbary.
Pres pokrocile kulturni mysleni v Cesku stale nevidim "pokrocile clanky" ani v novinach, divadelni produkci, dokonce ani v televisi.
Nejlepsi Cesky novinar je Fabiano Golgo, ale ten je z Brasilie.
Co se tyce toho podepisovani, kdo se v soucasne dobe podepisuje. Tedy svym opravdovym jmenem.

218896

8.5.2010 2:46

RE: Je to smutne

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 218896

A recke filosoficke skoly, ktere se zabyvali komletne vsim. Mel bych otazku jak se skakanim pres svihadlo a drncanim na harfu, kdyz to sarkasticky prepisknu dostali treba k astromiii, lekarstvi, matematice, fyzice, stavebnictvi... Ono Rekove toho hodne prejali z tech vychodnejsich starsich civilizaci. Ze Golgo je nejlepsi novinar v CR? A ma to znamenat, ze je opravdu dobry? Co ctu na BL stoji povetsinou za starou backoru. Zrejme mam jina meritka na zurnalistiku nez pan Golgo.

Nemluvim ted o nejakem iluzornim duchovnu v v konzumistanu zvenem CR. Mam zly pocit, ze povestne ceske rucicky uz brzo dokazou pouze krast, a studenti, kteri si nechaji vypracovat i diplomove prace z nas brzo udelaji narod dutych hlav. Prava v Plzni jsou pouze kousek ledovce nad vodou. Nastesti to nebude trvat dlouho, spolecenstvi ktere pohrda poctivou praci a je ke vsemu pitomoucke a intelekt dokaze uzit pouze k nejake levote nebo zlodejine je krajne nezivotaschopne.

Nase mlada avantgarda se nemusi bat ( 25% podle pruzkumu verejneho mineni ) , ti stari jim z toho jejich krajice ujidat dlouho nebudou. Kde neni mravnmi zaklad neni zadna spolecnost. A kde neni spolecnost nejsou lidi, protoze skupinovy tvor jako clovek nedokaze prezit osamocene. Nad duchovnem v CR bych si mohl, tak akorat... Ne, ze by to na tom slavnem zapade bylo s tim duchovnem a vzdelanosti nejak ruzove. I konzumistan si zada svou cenu, kterou je treba zaplatit.
http://www.blisty.cz/2010/4/6/art51922.html
http://www.novinky.cz/domaci/195477-domaci-ukoly-r...
http://www.novinky.cz/domaci/187889-ucitele-se-oba...

218929

8.5.2010 4:58

RE: Je to smutne

karel4u 189.?.?.?

Reakce na 218929

Estetika, pane Bartosek estetika.
Eventualne se diky pochopeni estetiky rozvine touha po vzdelani a prohlubovani znalosti. O tom svedci posun a progress technologii v poslednim stoleti.
Neni to pro vsechny, jen mala vetsina je schopna se opravdu vzdelat.
To o cem se zde pise neni o vzdelani jako takovem, ale o touze po nalezeni klice ktery by otevrel vstup do vyssich trid, ktera touha je vyjadrovana lidmi kteri vyrostli v delnickem pochopeni spolecnosti. Jedna se o touhu o tom jak se stat lepsim delnikem, specialistou, vydelat si vice penez, byt uzitecnejsi pro spolecnost pro kterou pracujete.
V opravdovem velkem svete se klade ale spise duraz na schopnost dobre konversace, byt dobrym spolecnikem, na to nepotrebujete hluboke znalosti.
Pani Jacquelina to vyborne popsala kdyz psala o soukrome skole, ktera se nesnazi vychovat odborniky, ale vytvorit konexe ktere budou dobre po cely zivot.
Universalni vzdelani jako takove neexistuje, tedy vzdelani udelene skolami je tuctovy manual k ovladani mas.
To opravdove vedeni je vlastne dynamika zivota ktera je interpretovana vzacnymi komentatory, at to byl napriklad Hus,
Smith, Marx, Lenin atd, a prejimana, casto velmi pomalu prejimana osvicenci. Teprve potom se popularisuje a dostane do skolskeho curiculum a je vyucovana profesory kteri ji casto sami nerozumi.

218932

8.5.2010 7:41

RE: Je to smutne

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 218932

Souhlasim vzdelani pro penize je vzdelani pro penize. Skutecny vzdelanec ma pozitek z toho, ze muze premyslet o vsem moznem, proste to dela, ze ho to naramne bavi a ukazuje mu to realitu bohatsi o necekane uhly pohledu. Myslite, ze v konzumne nastavene spolecnosti to je silny trend?

218934

8.5.2010 16:50

RE: Je to smutne

abc 89.?.?.?

Reakce na 218934

ale treba sa vrátiť ku klasike. V 29 - 30 minúte filmu Zeitgeist, sa dozvieme prečo je získavanie vzdelania súčasťou spiknutia mocných proti ľudstvu. Citujem: "Vzdelanie je v súlade s tým, čo štát a vláda chce...Vláda nechce, aby boli vaše deti vzdelané, nechcú aby príliš premýšľali....a aby sa tak ani náhodou nedostali do cesty mocným len vďaka tomu, že vedia premýšľať....to je dôvod, prečo len 3% ľudí číta knihy...15% časopisy...ale 99% pozerá TV a hrá počítačové hry...

http://video.google.com/videoplay?docid=-634118612...

Existuje však jedno vzdelanie, ktoré dlžíme dať svojim deťom všetci. Je to vzdelanie, ktoré im zostane ako trvalé dedičstvo. V tomto ohľade nesieme mi rodičia zodpovednosť, ktorú z nás nesníme ani škola a ani cirkev. Napriek tomu, že toto vzdelanie patrí k všeobecnému vzdelaniu, veľa rodičov ho zanedbáva na svoju škodu aj škodu svojich detí.

http://www.watchtower.org/b/20040901/article_01.ht...

218957

8.5.2010 21:08

RE: Je to smutne

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 218957

Skutecne vzdelani nemuze probihat bez kritickeho mysleni.

218969

8.5.2010 21:13

RE: Je to smutne

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 218932

Jeste mala poznamka k te estetice. Dam takovou analogii, abych upozornil na dulezitost formy i obsahu. Kdyz mistr brusic dostane do rukou surovy diamant, tak svym mistrostvim mu muze dat formu, ktera zvyrazni prednosti, ktere jsou v nem skryty. Pokud dostane kozi bobek, tak ani skutecne mistrostvi mu nemuze dat podobu, ktera bude pusobit esteticky.

218971

7.5.2010 15:43

jen nekolik poznatku

Oldis 81.?.?.?

vzdelani je jako halda pisku, kdyz zni odstranite jedno zrnko, porad je to slusna hromada. Takhle uvazuje patrne ona pedagozka, jenze ono se tech zrnicek postupne odstranuje vic a vic, a ze slusne hromady je spis uz jen mala hromadka a za chvyli nezbude ani to.
Co se psaciho pisma tyce, tak s tim sem zkoncil nekdy v pate tride, kdy sem zacal psat psace, cimz sem snizil pocet chybejicich hacku a carek v diktatech o dobrych 99%, jako dislektik, kdyz nenapisu hacek nebo carku hned po tom co napisu pismeno k nemuz nalezi, coz si vynuti preruseni psaneho slova, coz u psaciho pisma vede k otresne graficke uprave, tak na konci slova uz se mi nepovede je doplnit spravne v nejakem prijatelnem casovem limitu, abych pri diktatu mohl bez stresu zacit psat dalsi slovo, a to nepocitam premitani nad i a y, kdy v okamziku kdy ho pisu mi obe varianty prijdou rovnocenne a nemam cas prochazet vylucovaci metodou vsechna pravidla, abych si oduvodnil proc tam jedno byt nema a druhe ma. zatimco pri psani pismem tiskacim, kdy ale pouzivam velka i mala pismena, mam casu na reseni i a y mnohem vice a proto uspesnost pri diktatech mi rapidne vzrostla. tolik k mim dvacet let starym zkusenostem s psacim pismem. Samozrejme ho nezavrhuji, a ponechal bych ho prve tak jak sem ho zazil tj prvni ctyri roky rozhodne vyzadovak prave kvuli zminenemu procvicovani motoriky.

218894

9.5.2010 7:29

RE: jen nekolik poznatku

hani 90.?.?.?

Reakce na 218894

Já měl štěstí na učitele od základky k polytechnice; tehdy (za tzv. socialismu - státního kapitalismu) byl učitel vážený občan.

218989

7.5.2010 17:22

Právo na vzdělání

Jacqeline 99.?.?.?

Milý Vladimíre,
stejné zkušenosti mohu potvrdit v případě našich třech hochů, kteří se narodili všichni v Kanadě. Moje frustrace nebraly konce, každým dnem jsem si uvědomovala, že naši tři hoši nikdy nemají šanci dostat míru základního vzdělání srovnatelné s českým školským systémem, ve kterém jsme vyrůstali my. Pro rodiče je to doslova tragedie, zvažovala jsem poslat děti do Česka, ale tam byl zase problém pokud jste neměl upravený poměr s ČR, a jako další, kdo se vám tam bude o děti starat.
Připadala jsem si jako tornádo, když jsem jenom třikrát týdně musela zasahovat a požadovat, aby se moje děti učily základní věci, počínaje držením pera či tužky, sklon písma a další. Moje argumenty s ředitelem školy, že je budu soudit, protože úmyslně promrhavají cenné tři první roky s tiskacími písmenky a hrami na místo skutečného samotného obsahu učení nebraly konce. Nechala jsem si poslat ceské knížky, začala jsem je učit sama. Měnili jsme školy jako ponožky, ovšem s nulovým výsledkem. Curicullum nastavené tamními School Boards bylo všude stejné. Tato frustrace se pouze navršila, když jsme v tomto zoufalství dali našeho nejstaršího syna do prestižní privátní školy, za velké peníze, ale ještě s horším obsahem výuky než tomu bylo na public schools.

Vzalo nám to celé dva roky odhalit ten podvod soukromých škol, kde sice museli nosit žáci uniformy s logem Trinity School a anglo-saskými tradicemi a povinně se účastnit všech možných zájmových kroužků hlavně kolem sportů všeho druhu, ale také povinně nacvičovat ve školním muzikálním bandu, aby mohli udělat show pro své rodiče hned po prvním čtvrtletí. Jelikož většina z nich neměla žádné formální základní hudební vzdělání, měli prolém číst noty a výsledek byl tomu přiměřený. Nedalo se to poslouchat.
Na tomto setkání s rodiči pouze defilovali majestátně majitelé korporací s nejdražšími vozidly perfektně nablýskanými, podávali si ruce, takový soukromý klub, do kterého když zapíšete dítě, máte mít téměř jistotu, že tento klub se vám postará, nebo zajistí pro vašeho potomka budoucnost v jejich korporacích. Téměř jistá záruka, ale když jste se zajímal blíže o vzdělávací náplň, nebyla o nic jiná, naopak ještě o mnohem slabší než tomu bylo v public schools. Takže ani tady to nebylo o obsahu.

Zpátky tedy na public school system s vědomím, že nemáte na vybranou až do té doby, než se děti začnou zajímat o universitní vzdělání. Teprve potom zjistíte ty napáchané škody, protože většina z těch co se kvalifikuji na odbornou VŠ zjistí hned v prvním semestru ty nesmírné mezery a látku nemají šanci zvládnout. Vraceji se tedy zpátky, aby si znovu privátně zaplatily učitele matematiky, fyziky a chemie, aby si látku potřebnou doplnily, pokud se hlásí na technické obory, jinak šanci nemají. Je to doslova tragicke, smutné, namahavé a frustrující...Automaticky kráceno

218897

7.5.2010 17:31

Narok na vzdělání

Jacqeline 99.?.?.?

dokončení

především proto, že ti, kteří nemají stamina se tomu podrobit a nasadit v této fázi úplně propadnou a tento školský systém nikomu nic nedluží, není za nic zodpovědný, ať už přispíváte nemalou částkou svými daněmi a měl byste mít tento základní nárok na vzdělání svého potomka ošetřen.

218898

7.5.2010 17:58

RE: Narok na vzdělání

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 218898

Ano. Já jsem prošel podobným procesem. Pamatuji si na ty schůzky s řediteli místních škol, také jsem si chodil neustále stěžovat, nosil jsem jim staré české učebnice a ukazoval, co by děti jejich věku měly umět. Všechno marné. A to ještě oba kluci byli zařazeni do "classes for gifted children" nebo jak se tomu říkalo, s individuálním plánem. Oba jsem intenzivně učil česky, i gramatiku, museli doma psát rukou a psacím, poslal jsem oba na rok do Čech a rok do Francie a rok do Německa. Výsledek? Patrně malinko lepší než průměr, ale v konečném součtu nakonec u nich převážila klasická kanadská ignorance a nevzdělanost. [naštvaný]

218900

7.5.2010 18:04

RE: Narok na vzdělání

Montaznik 88.?.?.?

Reakce na 218900

Svět neúprosně spěje k horizontu,

nastal čas otevřít poslední novou frontu,

v níž zbraní bude jen rozum a cit,

boj proti zlu ať veden je všemi,

kdo chtějí prostě, lidsky žít.

V sázce je život na této zemi.

218902

8.5.2010 16:16

RE: Narok na vzdělání

janko janko (zavináč) karao (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 218902

Montážníku, připomněl jste mi, že by se i sem hodil "kodex rytíře slov" ( po našem = "blablarytíře"[mrknutí jedním okem], kteroužto kratochvíli každoročně provozujeme na památném kopci Bla(bla)níku.

Rytíř slova:
1. se rozhodne podle svého uvážení pro vstřícný přístup k ostatním lidem
2. dovede rozeznat, kdy jeho svoboda narušuje svobodu jiného člověka
3. podle svých možností dává občas něco svého někomu jinému
4. je ozbrojen pouze slovy a láskou
5. ví, kdy má a kdy nemá mluvit

...třeba se příště třetí sobotu v dubnu sejde na Blaníku víc "rytířů slov"....

218955

9.5.2010 8:21

RE: Narok na vzdělání

Datel 75.?.?.?

Reakce na 218900

Nelibil li se Vam system vyucovani. Proc Jste nezacli vyucovat decka sami? Vzdyt Kanada to umoznuje. Proc tratit cas s nejakyma uciteli ? Vzdyt vemte v uvahu ze mysleni nasich decek je likvidovano uz od narozeni- ockovani. trvale noseni plinek , zakaz rodicum dat spravne vychovny pohlavek a to jsem porad u tech predskolnich. Ve skole ucitele vlastne nemaji zadne vychovne prava. A obsah uciva. V nekterych predmetach po nich chteji moc za kratkou dobu - napr. matematika. Nuti decka pouzivat kalkulacky a v proverkach ma stejny pocet bodu priklad 1+1 jak nejaka rovnice( diky tomu vychazi percentualni vysledky velice dobre}. Jen v nasem okrese v letosnim roce zrusili 14nact skol, z niz nektere mely skoro 100% obsazeni. Bohuzel skoly , at jsou na jake koliv urovni neuci decka premuslet. Jedina obrana je vzit jejich vyucovani do svych ruk.

218990

9.5.2010 15:39

RE: Narok na vzdělání

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 218990

Myslite si, ze obycejny clovicek si muze dovolit platit kvalitni domaci ucitele?

219006

9.5.2010 20:54

RE: Narok na vzdělání

Datel 75.?.?.?

Reakce na 219006

Proc ucitele? Toho klidne muze zastat manzelka. Knihy a pomucky dostanete ze skoly. A prvni roky nejsou tak narocne. Jen to chce cas. A pro decko to je pravdepodobne to nejlepsi co mu muzete dat.

219019

9.5.2010 21:03

RE: Narok na vzdělání

Antiseptik 69.?.?.?

Reakce na 219019

Přesto ale budete platit na státní školství jako blbej. Není to trochu uhozený? Jistě že si můžeme klidně všechno dělat sdami, učit děti a péct chleba ale na co potom platíme? Já platím dokonce školy ve dvou okresech, maje v druhém chatu. A to moje děti už dávno nestudují neb je jim přes 30. A čí manželka má tak čas učit děti? Naopak potřebuje aby vypadli z domu a ona se mohla věnovat práci ať už doma nebo někde jinde.

219020

9.5.2010 21:20

RE: Narok na vzdělání

Datel 75.?.?.?

Reakce na 219020

Platit budeme a budeme platit vice a vice (HST). Bohuzel to zeplatime nevyridime zde na Zvedavci. To by jste mel jit spise za svym MP. Tam by Vam to po soudruzsky vysvetli. Ja to udelal a po jejich vysvetleni jsem je pozadal o provaz-ze jim na taky zivot stejne seru. Ja take platim ve dvou okresech, presto ze s tim systemem nesohlasim. A ci manzelka ma cas ucit deti? To je jen na rodicich. My radsi zili velice skromne s jednoho platu. A podle nas se to vyplatilo. S Vasi posledni vetou sohlasim. Skoly nejsou skoly ale odkladaci zarizeni.

219021

9.5.2010 22:10

RE: Narok na vzdělání

Antiseptik 69.?.?.?

Reakce na 219021

S tím MP mi to ani nepřipomínejte, kdysi jsem psal ministru financí o tom že když ještě byla FST a PST (federální a provinciální daň z prodeje) tak se počítala ta provinciální po přidání fedrální, tudíž jsme platili daň i z daně. Víte co mi napsal? Že děkuje, že mám vlastně pravdu ale že by nám to stejně naúčtovali jinde. Máme to jedno, oloupěj nás tak jak tak kdekoliv a kdykoliv, legálně či ne. Zděs vsjo ravno. [velký smích]

219022

10.5.2010 6:00

RE: Narok na vzdělání

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 219019

Ale ja jsem mel stesti na kvalitni ucitele v tom realnem socialismu. A pri vsi ucte moje mama by me nikdy nedokazala dat to, co oni ani na zakladni skole. O stredni skole vubec nemluvim a myslim si, ze meli byt tvrdsi naroky, aby se s nami pak nemuseli babrat i v zakladnich vecech vyucujici na universite. Abych byl uprimny, tak na zakladni skole jsem krome jazyku vicemene v hodinach nudil, slo ze me dostat zcela jiste mnohem vetsi vykon.

Nas tridni na gymnaziu, byl ucitelem od panaboha a rozciloval se casto, ze uroven vyuky se musi prizpusobovat prumeru a mel pravdu, taky jsem se nudil. A to na kazdeho studenta nebyla nejaka rocni dotace, ktera by tlacila kvalitu zase dolu. Teprve rychlokurz z matematiky na universite, prinutil mozek bezet na plny vykon. Bylo to v pondeli vecer a clovek mel takovy zvlastni jiskrivy pocit v ciste hlave po hodinach, kdy se vracel parkem na koleje. Bohuzel to trvalo pouze v uvodu, kdy jsem byl myslenkove schopen stihat, co nam prednasejici psal na tabuli, asi po mesici jsem uz jenom tupe opisoval z tabule, protoze jsem myslenkove nestihal a musel jsem se tim prokousavat doma.

Pri vsi ucte, kvalitni vzdelani si obycejnu lidckove nedokazi zajistit sami. Lze to udelat pouze jako verejny zajem. Samozrejme pokud tento verejny zajem je opomijen nebo existuje zamer snizit vseobecnou uroven vzdelanosti, tak verejne skolstvi se muze dostat, do tak tragickeho stavu, ze deti nauci vice mama doma. Ruzni chytraci si mysli, ze drahe privatni skoly budou stacit. Ale to se myli, prestoze je inteligence dedicna, tak genialita se vyskytuje nahodne bez ohledu na spolecenske postaveni. Zhruba v pomeru 1:200.

Bude mizerne verejne skolstvi, dojde ke stagnaci. To, ze v USA to funguje samo od sebe je iluze. Za prve tady je propracovany system na vyhledavani talentu ze slabsich socialnich vrstev. Od elementary school se pisou nejake standartni testy a druha vec je ekonomicka situace ( dolar svetova mena ), relativne vysoka mira svobody pritahuji mozky ze zahranici. To ma vliv na tom, ze USA jsou na spici vedeckeho a technologickeho vyvoje a to znovu pritahuje experty ze zahranici. Taky to nese penize, takze neni problem pro spickove skoly typu Caltech sehnat nejakych 97% spoznorskych daru na provoz. Jak uz jsem uvedl drive, skutecny vzdelanec ma poteseni, z toho, ze muze myslenim neco vytvaret.

V CR to je nemyslitelne. To co vykladaji Madl s Issovou o skolnem ( a nejenom o skolnem ) jsou totalni hovadiny. Nejvetsi sponzor je tusim CEZ, ktery sponzoruje gympl, kde je reditelem syn Vaclava Klause a to castkou 100 milionu rocne. Universita Palackeho mela v 90-tych letech 10 000 studentu a 10 000 zamestnancu. Kdybych vzal na zamestanace rekneme prumerny plat 15 000 Kc/mesic, tak rocne potrebujete pouze na platy castku skoro 2 miliardy Kc. Na sponzory, at v CR kazdy zapomene, obvzlast v obdobi krize. To nemluvim o vytapeni budov, elektrine, telefonnich uctech ( internet )... Kolik by tedy muselo byt skolne, aby universita nezkrachovala? 200-300 000 Kc rocne?

Uz dneska potrebuje student i bez skolneho nejakych x tisic mesicn...Automaticky kráceno

219030

10.5.2010 6:00

RE: Narok na vzdělání

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 219030

Uz dneska potrebuje student i bez skolneho nejakych x tisic mesicne, aby mohl studovat. Zavedete skolne na verejnych vysokych skolach plosne a mirime plnou parou vpred k zemim tretiho sveta. Nemam nic proti tomu, ze nekdo vedle verejneho skolstvi vytvori spickove privatni skoly. To by vytvarelo tlak na kvalitu vyuky i studentu, a stejne by musela existoavt sit na vyhleavni talentu. Pulka talentovanych studentu na skolach typu Harvard je na stipendium a neplati skolne, ta druha pulka studentu plati velmi masne skolne, ktere tvori nekoli procent nakladu na provoz, zbytek jsou sponzori. Takovych elitnich skol je v USA nejakych 10-15. Kolik by jich bylo schopnmo existovat v CR? Jedna? Zadna?

219031

10.5.2010 8:09

RE: Narok na vzdělání

Datel 75.?.?.?

Reakce na 219030

Pane Bartoska Vy uz to komlikujete. Ja jsem psal ohledne Kanady, jejiz skolni system je velice mizerny.A tykalo se to prvnich ctyrech - peti roku. A v tomto znicenem skolnim systemu je to pravdepodobne jedina obrana ktera prinasi vysledky,jak v jeho znalostech, tak v jeho chovani..http://www.canadafreepress.com/index.php/article/13606

219038

10.5.2010 13:53

RE: Narok na vzdělání

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 219038

Vite ja o skolnim sytemu Kanady moc nevim, takze pouzivam priklady z blizke minulosti v CR, a myslim, ze obecne z toho lze vyvodit zavery. Ale skutecne mi prijde, ze pokud by me dokazala lepe naucit ucivo ZS moje mama, tak jsme takrikajic vsichni ve velkem pruseru. A mam takovby pocit, ze v CR probiha ten trend, kdy verejne skoly jdou do haje zeleneho a zadne elitni skoly nebudou existovat v nejak prijatelnem poctu.

219056

10.5.2010 19:05

RE: Narok na vzdělání

Datel 75.?.?.?

Reakce na 219056

Tak si ale myslim , ze Vase mama by Vam dala vic, behem prvnich par roku, nez Kanadsky skolsky system. A bude hur.

219064

7.5.2010 18:14

RE: Narok na vzdělání

Střelec 77.?.?.?

Reakce na 218898

Milá Jacqeline,

to co jste zde popsala je ještě větší obžaloba kanadského školství než to co zde napsal Vladimír v základním článku. Je s podivem, že i v takovém školství se mohou najít děti, které se později v životě dokáží uplatnit. Vy píšete kolik vás stálo námahy a času zajistit svým synům kvalitní vzdělání a že jste ve skutečnosti to co bylo potřebné zajistila vlastními silami. Zasloužíte hlubokou poklonu. Podle toho co zde čtu nabývám přesvědčení, že v Kanadě jsou asi vzdělaní jenom odborníci, t.j. ti, kteří se systematicky zásluhou svých rodičů připravili na svou profesi a ostatní jsou jednoduší a málo vzdělaní. Nedovedu si takovou společnost představit. Položím hloupou otázku. Jak je to s dělníky? Oni umějí jenom nacvičené práce a při jakýchkoliv mimořádných situacích by si neporadili ? [překvapení]

218904

7.5.2010 18:26

RE: Narok na vzdělání

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 218904

Jedním ze základních problémů kanadského (a potažmo západního) školství je odbourání soutěživosti. Kde není soutěživost, není výkon, dobře o tom píše Foglar. To je výsledek politické korektnosti, kdy se všechny výsledky tají, vysvědčení se předává v zalepených obálkách, děti nesmějí vědět, jak jsou na tom v porovnání s ostatními, aby "se necítili down". Laťka se neustále snižuje na úroveň těch nejslabších, aby se nikdo necítil hůře. Máme o tom dva výstižné články na Zvědavci: Proč nemůže být `politická korektnost´ korektní a Rukověť politicky korektního.

218908

7.5.2010 20:43

RE: Narok na vzdělání

Oldis 81.?.?.?

Reakce na 218908

soutezivost? no nevim, tim sem nikdy postizen nebyl, telocvik me nebavil, s kazdym dalsim stupnem se o stupen zhorsili me znamky, domaci ukoly sem ignoroval, stredni skolu sem delal sest let [velký smích], nikdy me nezajimalo jestli sem ve vysledich na zacatku od zacatku nebo od konce, nebo uprostred. a po stredni skole sem sel delat konstruktera [velký smích]
co sem si ale vsiml, tak holky byli hodne soutezive, predhaneli se ktera bude mit vic jednicek, a nedopadly nijak skvele, da se rict ze dopadli spis prumerne, nektere delaji prodavacky, nektere sestry, urednice, takove celkem nic moc prace co se kvalifikace tyce.

218916

7.5.2010 23:20

RE: Narok na vzdělání

Jacqeline 99.?.?.?

Reakce na 218904

Milý pane Střelec,

děkuji za poklonu, si totiž velmi málo lidí v Česku uvědomuje, jakou nesmírnou oběť jsme my emigranti tady museli pro své děti podstoupit. Jedná se vlastně o základní právo na vzdělání, které jsme my co by emigranti považovali za naprostou samozřejmost v zemi, ve které jsme strávili naše mládí.
Pan Stwora ještě připsal o soutěživosti na školách, jsem na to úplně zapomněla. Ale ano, vzpomínám, prý by to mohlo těžce poškodit psychologii jedince, kdyby se ukázalo, že jeho spolužák má lepší známky. Těchto trivialit bylo skutečně hodně. Všechny děti byly tímto poškozeny, neboť jako vzor sloužil anglosaský model, který považuji za jeden z nejhorších. Když se ale přesunete do Ameriky, tak tam je to ještě o moc horší v porovnáním s Kanadou.
Vzdělaní jsou pouze děti těch jedinců, kteří do toho dali vlastní úsilí a dohlédli na to, aby ty dané mezery v systému pomohli vyplnit. Tam, kde to rodiče nechali náhodě, to dopadlo, co vím po většině špatně. Jakmile se ale vaše dítě dostalo a udrželo na dané universitě, bylo vyhráno.

Položil jste otázku jak je to s dělníky. Dělníci, co pracují na linkách mají přesné manuály a dělají pouze úkony, které jim přikazuje manual. Nic jiného se od nich neočekává a také k tomu byly cvičeni. Jiní, co vykonávají samostatné práce nikoliv na linkách mají svoje nadřízené, kteří za ně dělají rozhodnutí, všichni jsou v podstatě vycvičováni na nějaké zadané úkony, ale kdyby nastala situace měli udělat vlastní rozhodnutí, volají svému šefovi, jestli jim daný úkon odsouhlasí.

218923

8.5.2010 18:31

RE: Narok na vzdělání

n.z. 99.?.?.?

Reakce na 218923

Vazena pani a toto je i pro pana Strelce

Hluboce s Vami citim; ja jsem se az tak daleko v zajmu deti nesnazil a vidim, ze to bylo snazeni vskutku sysyfovske. Pro uplnou pravdu navrhuji (a meli bychom si dat ruku na srdce), ze jsme to zmrsili my sami sobe a svym detem tim, ze jsme odesli. Byly ruzne motivace, ja vim a neminim je napadat ci kritizovat, nicmene sklizime si za to svou 'urodu'. Tezko kdy slo o kejhak jak to nekteri radi uvadeji, tak tomu nebylo.

Dopad nizkeho ocekavani (low expectations) se ale vztahuje/-val i na nas dospele. Proste blbci nas v teto zemi povazuji prinejlepsim tez za blbce a s tim je nelehke se psychycky vyrovnat. Ja to symbolicky vysvetlim takto: umite-li delat cary z leveho horniho rohu do praveho dolniho, nikdo od vas nebude ocekavat (a nebude vam verit), ze je take umite delat z praveho horniho do leveho dolniho. Jinak receno jste "specialista" s tim ze nic jineho nevite. Znam pripad vysoce kvalifikovaneho inzenyra z Cech, ktery aby vubec obhajil zivobyti, se stal nejprve elektrikarem. Najednou se vsichni hrozne divili, jak je mozne, ze on "elektrikar" umi opravit nefungujici komunikacni zarizeni..... to je myslim perfektni dukaz toho co rikam v predchozim. Prave tak znam pripad inzenyra-stavare s lety zkusenosti doma, ktery ac si udelal zdejsi "stavebni prumyslovku", nikdy praci v oboru nedostal.

Tomuto nestastneho chapani nas cizincu zde 'napomahaji/-li' i nekteri z nas urputnou a nezpravedlivou kritikou pomeru ve stare vlasti - totiz ponizuji vse co odtamtud poslo vcetne vzdelani a delaji to v mistni reci a mistni to hltaji a vydavaji za pravdu: "...ah tak takovy byl ten komunismus ubohy, neni proto divu, ze se zhroutil!"

Takovy byl pripad jednoho fuj-cecha (mam silne pokuseni uvest jeho plne jmeno, neb si to zaslouzi) v nasem meste, ktery napsal pred lety clanek do mistnich novin o tom, ze k dosazeni titulu na ceske universite postacovalo "predat profesorovi klice od auta". A skutecne, ne za dlouho pote jsem slysel, jak si o tom mistni s posmeskem vypraveli. Pozdeji jsem se dovedel, ze dotycny 'krajanek' byl notoricky alkoholik. Takove a podobne vylevy delaji nasi situaci o dost obtiznejsi. Natrzeni sedaci casti riznym kopem by za to nebyl zdaleka dostatecny trest - jestli by vubec za to stal.

218960

9.5.2010 14:38

RE: Narok na vzdělání

Jacqueline 99.?.?.?

Reakce na 218960

Milý pane n.z.99

bolestivé to bylo, zbytečné nikoliv. Já to beru v životě tak, že prostě nemůžete mít naprosto všechno, vždycky to je něco za něco. Přesto si ale myslím, kdyby mi někdo řekl, tedy ještě před emigrací, že bohužel nemohu očekávat tu samou úroveň vzdělání v Kanadě právě na základní a středních školách, byla bych tomu velmi ráda a zvažovala bych jestli volit Kanadu, nebo jiný evropský stát. Tyto informace ale dostupné nebyly a nikdo vám to neřekl předem. O tom to bylo, nikdy to nebylo o tom, zůstat v Česku po okupaci v 68.
Well, i toto jsme přežili, i když to bylo bolestivé, ale zase nesmíte přehlížet jiné stránky, které byly pozitivní.
Vemte si jenom ten fakt, že bychom zůstali v Česku a neodešli a teď byste byl celý život naštvaný, že jste tu možnost měl a neudělal to, a také když by se rozhodovalo o vašem potomkovi na VŠ, tak uliční výbor dával posudky, pak jestli jste byl v té správné straně a já už ani nevím co všechno hrálo tu hlavní roli. Na druhé straně jsme si nikdy nemuseli ohýbat páteř, podplácet nikoho a neustále se někde plazit, abychom získali nějaké výhody nejen pro sebe, nebo pro své děti. A nemyslete si, že to lidi také nepoznamená.
Některé výhody či nevýhody se zase kompensovaly něčím jiným a tak moje sumárum mi dává, že pořád to bylo správné rozhodnutí v té době. Jedno je však jisté, že nebýt te ruské okupace, tak jsem nikdy o emigraci ani neuvažovala, ale to už se dostáváme jinam.

219003

7.5.2010 19:09

RE: Narok na vzdělání

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 75.?.?.?

Reakce na 218898

My jsme zvolii cestu domaci vyuky. Nastesti system nam to trpel. Kdyz kluk nastupoval do pate tridy, dali jsme ho do soukrome skoly, kde jeho tridni byla polka a mela na neho jako Evropana tvrde pozadavky. Ted chodi do statni skoly. Je to fakt bida a utrpeni. Skoly v posledni dobe zastavaji ulohu daycare.

218910

8.5.2010 16:06

RE: Narok na vzdělání

IP24 24.?.?.?

Reakce na 218898

Vazena Jacqeline,
Vase hodnoceni skolskeho systemu je vystizne. Education je nevycerpatelne tema v kterem se radi "rypame" uz hodne let.
Kanadsky system tak jak ho znam, ucil jsem na stredni skole 28 let, se neustale meni, snad nejvic od roku 1968, ale je cim dal tim horsi. Taky ma velkou spoustu kritiku, ale je porad "nepremozitelny".
A jakakoliv snaha o rozumnou zmenu "from inside" vede jakehokoliv disidenta jenom k neprijemnostem ze strany vedeni. Pak si uvedomite ze ten jejich "niceness" je jenom vlastne "sanitized nasty".

Doporuciji vynikajici knizku z vynikajicim nazvem: "More Money Than Brains: Why Schools Suck, College is Crap & Idiots Think They're Right". A pak jestli mate moznost, film "Idiocracy".

Diky za vase komenty.

Jindrich Hrdlicka

218952

9.5.2010 14:54

RE: Narok na vzdělání

Jacqueline 99.?.?.?

Reakce na 218952

Vážený pane Hrdlička,

děkuji Vám za odkazy i za přispěvek. Budu se snažit si tu knihu pořidit, je vidět, že to neustále pokračuje a to je pro mě nemilá zpráva. Sice dnes už jsou naši hoši dospělí a téměř zajištěni, ale zřejmě to vypadá, že bychom meli mít obavy i o vnoučata a připravit se na druhé kolo.
Snad se ale nějaké řešení najde.
Přeji vám krásný den do Ontaria.

219004

7.5.2010 18:01

A teď k článku

Lin 85.?.?.?

Už před lety proběhly nějaké studie o úrovni vzdělávání před padesáti a více lety a v současnosti.
Zjistilo se, že úroveň vědomostí vysokoškoláka nyní se rovná úrovni maturanta v první republice.

Že prosazuje něco takového zrovna pedagožka, je podle mě dost tragédie. [zmaten]

Moje dcera absolvuje teď praxi v mateřské školce. Chodí domů celkem zděšená, co dnešní předškoláci vlastně "umí". "Těžké ruce", místo vybarvování jen čáranice přes celý papír, neschopnost namalovat samostatně nějaký tvar a už vůbec ne "něco", co aspoň vzdáleně připomíná zvíře nebo postavičku.
Takže je jasné, že když s nimi nikdo nemaluje, aby si ruku uvolnili a rozcvičili, nemůžou pak zvládat písmenka ve škole.

218901

7.5.2010 19:19

RE: A teď k článku

Alis 94.?.?.?

Reakce na 218901

Také se připojím. Mám to sice "z druhé ruky" - známá povídala, že její kamarádka povídala - takže neručím za to, že situace je skutečně taková, jak se ke mě doneslo. Ale po přečtení příspěvku Lin se mi to zdá velmi pravděpodobné, že zdroj nekecá [smích]

Učí v mateřské školce v satelitním městečku. Děti neumějí ani jíst příborem (lžící), neumějí se obléci, zavázat tkaničky, zkrátka nic. Mnoho dětí zůstává ve školce do nejzazší možné hodiny, rodiče je doma jen posadí k večeři a pak jdou hned spát - čili společně strávený čas s rodiči prakticky nula. Někteří rodiče dokonce nepokrytě očekávají od učitelek, že děti všechny tyto základní návyky naučí. Otázkou pro mě zůstává - proč takoví lidé vůbec děti mají?

Současný trend podporující co nejranější ústavní výchovu má dle mého jediný cíl - zpřetrhat vazby mezi dítětem a rodiči, nejlépe ještě dříve, než se stačí zpevnit. Výsledkem budou děti strádající citově, odcizení od rodičů, žijící ve vlastním světě - dokonalý polotovar otroka.

Jen malé, neobjektivní srovnání: Už někdy ve 3-4 letech jsem kreslila princezny, kosmické rakety, domečky.. Ještě ve 14 letech jsme si s holkama hrály s panenkama, s igráčkama atd., lezly po stromech, nosily mikinu s Mickeymousem a móda bylo něco, co šlo mimo nás. Dnešní čtrnáctky vypadají jako dvacítky, a spíš než na stromě je potkáte s makeupem a nebo na diskotéce. Moje čtyřletá neteř stěží namaluje sluníčko. Za to mi ochotně hlásí, že má nové botičky, a ty jen tak někdo nemá.

Hodně se toho během pouhých 20ti let změnilo.

218911

7.5.2010 19:35

RE: A teď k článku

Lin 85.?.?.?

Reakce na 218911

Váš zdroj fakt nekecá [smích]
Totéž se stalo i mé dceři, když jedné mamince říkala, jak synek nezvládá pomalu ani lžíci a jako předškolák by měl - ať s ním tedy doma trénuje a dohlédne, jak jí.
Víte, co odpověděla?
Prý - od toho si platím školku, abyste ho to tu naučili!
Dcera se jí marně pokoušela vysvětlit, že učitelky mají naučit její dítě jiným věcem a ne základním návykům, jako je hygiena, oblékání a stolování.
Zcela pravdivé je i to vaše povídání o společně tráveném čase.
Rodiče říkají, že "musí vydělávat peníze" a tak od toho přeci platí školský zařízení, aby ty jejich potomky nejen všechno naučily, ale také jim vyplnily volný čas.

No... a jak píšete v závěru, co jste zvládala vy jako předškolák a co vaše děti, dcera se často "jistí" u mě otázkami, jestli si pamatuje dobře, jak ona tehdy....

218913

7.5.2010 22:01

Dúfam že na tento príspevok zareaguje niekto.

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 95.?.?.?

Dúfam že túto civilizáciu nezažije ani jedno moje dieťa a dúfam že ani žiadne NWO. V skutočnosti ako celok mne nebude jej ľúto, až na niektoré veci v prípade úplného kolapsu služieb.
To preto hovorím že sa dejú hrozné veci, oproti západu majú na vrch morálne a kultúrne aj krováci, a to z jednoduchého dôvodu, ich prostredie nič iné ani nedovoľuje. Kým mi vrchol civilizácie a blahobytu so všemožnými možnostmi utápame sa v dekadencií. Myslím si že apoštol Ján sa mýlil keď písal svoje zjavenia lebo tých jazdcov nie je 4 ale 5, menovite dekadencia, bezbožná moc, vojna a smrť. [cool]
V skutočnosti hnijeme sa za živa, nielen obrazne(v duchovnom smere) ale aj doslovne, toho dôkazom sú rôzne choroby ktoré boli ešte koncom 19.- začiatkom 20. storočia celkom zriedkavé napr. rakovina, nech mi nikto netvrdí že je to čisto genetika, lebo s ním vybehnem. Naše ego narástlo do takých rozmerov, že si myslíme že môžeme dovoliť všetko bez ohľadu na následky, našťastie následky svojich činov zastihnú každého. [velký smích]
Načo myslím napríklad rozpad finančného systému, myslím si že bašta demokracie a jej vládnuce elity čoskoro zažijú horúce chvíle, zväčša to bude na nejakej hranici vlastného domu, ochranka sem, pevnosť/protiatómoví kryt tam, pretože jeden indián z kmeňa hopi povedal: "Pred ľudskou zlobou protiatómový kryt nikoho neochráni."
Tento systém dlho neudrží a rozpadne sa, totiž má v sebe "zabudované" semená vlastnej skazy.
Nemusíte so mnou súhlasiť, ani to nechcem, chcem len aby ste ma vypočuli.

PS: Pán Stwora, myslím si že čakacia doba na otvorenie článkov je príliš dlhé, stačilo by týždeň dva.

218918

8.5.2010 15:40

Autor natuknul zazivne tema

n.z. 99.?.?.?

a to zvlaste z pohledu pristehovalcu. Vskutku, moje pozorovani jsou shodna: Kanada produkuje analfebety. Pritom si zdejsi skolsky system dava vysoka vyznamenani (bez potuchy, ze sebechvala smrdi jak evropane rikaji); jsou pry na tak vysoke urovni verejneho vzdelani, ze se mohou porovnat s kymkoli ve svete! Opravdu?? Jak to muze rici zeme ktera nema sousedy; kdyz pomineme neuveritelne podvzdelane Americany na jihu a ledni medvedy na severu. Tudiz, nemaji meritko a tim ani nemohou znat sami sebe. Je to kompletne odlisna situace nez Evropa kde kazdy kouka druhemu pres plot a snazi se s nim pomerit.

Nejvetsi podvod na studentech a cele spolecnosti je tzv. "vysoka skola" neboli high-school. HS krome povrchniho kurikula uci deti hlavne taktickemu lhani a podvadeni - vse ovsem v ramci patricne nastavenych podvadecskych zakonu zakonu pripravenych pro prave tak podvadecske pravniky. Z HS vyjde na konci kulturni negramota je na to jeste hrdy, to je produkt kanadskeho skolstvi. Ale, proc se tomu divit - neni to vlastne ucelem? Neni to to co chteji - tupou, eticky a moralne nevdelanou populaci?

Videt v kontrastu Evropu a potazmo Cesko jako opacny pripad a pravy ideal je pochybne. Je nekolik jinych a kulturne diversnich skupin a narodnosti ktere dosahuji vyssi vysledky ve vzdelani. Je tu kuprikladu Korea, Taiwan a samozrejme Rusko se svym vysokym vseobecnym vzdelanim, ale i nektere staty v Jizni Americe a leckde, ktere svoji uroven vzdelani a tim znalost sveta rapidne vylepsuji.

Brat Prahu za "kulturni a duchovni cetrum Evropy" (a snad i sveta?) - s tim mam opravdu vazny problem. Praha se stala vlastne mestem cizincu, kde Cesi jen pracuji a vecer se vraceji domu do predmesti a na venkov kolem. Praha je zaplnena skvarem cizich rekvizit jako 'mekacu', odpornych nakupnich center a stupidnich reklamnich tabuli. A nemusime hledet jen na Prahu - je bezne videt v ceske krajine benzinovou pumpu s napisem ON THE RUN...Toto vse je ceske kulture zcela cizi. Nenahrazujme proto jeden extrem druhym. Ale o tom se dost podrobne a pravdive rozepisuji druzi diskutujici.

218949

8.5.2010 17:16

RE: Autor natuknul zazivne tema

Střelec 77.?.?.?

Reakce na 218949

Pane n.z., zde jste mi promluvil z duše. Poslední dva odstavce z vašeho komentáře jsou naprosto pravdivé. Včetně hodnocení vzdělání v Rusku. Přitom naši lidé se dívají na Rusy skrze prsty a mají je za primitivní. Musím poukázat na to, jak se oproti našim dětem snaží děti z některých jiných států vzdělání získat a vzdělání si velmi váží. O naší mládeži se toto ve všeobecnosti říci nedá. Naší mládeži jde především o získání papíru. Jeho skutečná hodnota může být klidně nulová.

Že je Praha zahlcena škvárem se nedá popřít. Bohužel to není jen Praha, ale i jiná města a místa u nás. A co jazyk ? Vždyť ten se doslova przní všelijakými anglismy, používanými snad proto, aby jimi byla předvedena světovost. Jistě je leckde nutné je použít není-li český výraz, ale proč jimi nahrazovat pěkná česká slova. Proč reprízujeme , jsme zainteresováni, registrujeme, přidáváme ingredience atd. Ze sdělovacích prostředků se na nás tyto hrůzy neuslále valí a naši lidé už asi ani neznají slova, která jim odpovídají v našem jazyce (tedy ekvivalenty [smích] )

218958

8.5.2010 22:13

RE: Autor natuknul zazivne tema

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 217.?.?.?

Reakce na 218958

>Že je Praha zahlcena škvárem se nedá popřít. Bohužel to není jen Praha, ale i jiná města a místa u nás.
Mesto funguje ako magnet a prachovka zároveň - čím väčšie, tým lepšie...
Raz za čas sa musí prachovka vytriasť z okna, a to nastane až/ak nastane kolaps systému. Nebude to nič pekné ani z diaľky, nie to ešte zblízka.

218973

8.5.2010 17:52

Skolske systemy jako ten popisovany v Kanade

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

se museji prizpusobit multikulturalistickym pozadavkum, v tom je ten vtip.Pokud se do zeme hrnou statisice imigrantu se ziskanymi kulturnimi, socialnimi a vzdelanostnimi dovednostmi a schopnostmi ze sve domoviny, tak je naprosto zrejme, ze se kdysi uceleny a uspesny koncept skolstvi musi rozstristit na nesmyslnosti, ktere celou vzdelavaci soustavu pomalu udusi.

218959

8.5.2010 18:48

RE: Skolske systemy jako ten popisovany v Kanade

n.z. 99.?.?.?

Reakce na 218959

Me to spis pripada pane/ pani, ze ucelem teto podivne pitomoucke hry je umele 'stupidizovat' prisle multikulturalni deti (a nemluvme na moment proti nim, nez my jsme jimi take) na uroven mistnich debilu tak, aby nevynikali. Nikdo z deti pristehovalcu nebyl pozadu, skoro vzdy naopak excelovali. Dalo by se o tom mluvit cele tydny. Pristi Tesla musi mit kazde jine jmeno nez slovanske.

Je v tom dobry dil zamrzle anglosaske jesitnosti; mluvim pouze ze zkusenosti a bez predsudku. Je to v zaveru o zglajchsaltovani (mediocracy) vice nez o cem jinem. Dav bez individualismu je konecny cil.

218961

9.5.2010 1:28

RE: Skolske systemy jako ten popisovany v Kanade

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 218961

> Nikdo z deti pristehovalcu
>nebyl pozadu, skoro vzdy naopak excelovali.

Teď generalizujete a není to pravda. Záleží na tom, odkud přišli. Imigranti z asijských zemí na tom v průměru bývají celkem slušně, Číňané, Indové většinou nemají problémy. Problémy mívají černoši a Mexičané, taky Cikáni (těch tu naštěstí moc není). Jenomže přiznat to - to by byl rasismus. Dát je do separátních škol - také. Takže se všechno snižuje na jejich "standard".

Ale o tom ten článek nebyl. To už jsme se odchýlili od tématu. Ten článek je o ČR.

218977

9.5.2010 10:42

mentální genocida našich dětí

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Mentální genocida dětí není jen doménou Kanady, USA či západní Evropy. Už v rámci modernizace dorazila i do ČR. Kvalitní školství, které navzdory bolševické propagandě naučilo člověka kritickému myšlení a širokému rozhledu, je už u nás minulostí. A díky školským reformám Ministerstva školství pod vedením Strany zelených (jejich program je 100procentně NWO friendly) bude ještě hůř. Poslední hřebíček do rakve vysokého školství byla změna financování škol. Dnes si školy nemůžou dovolit vyhodit studenty, protože by přišly o peníze. Takže neznalost, co by před pouhými deseti lety neprošla studentovy u maturity a byl by u ní vyhozen, projde dnes vysokoškolákovi u bakalářských zkoušek v klidu. Kdyby jej zkoušející profesor vyhodil, tak by hned druhý den byl na koberečku u děkana.
Ostatně, není se co divit. Tohle bylo popsáno už v Protokolech sionských mudrců:

...Stručně řečeno, ze zkušenosti mnoha staletí víme, že lidé žijí a nechají se vest ideami, že tyto ideje jsou nasávány lidmi pouze pomocí vzdělání poskytovaného se stejným úspěchem všem věkovým skupinám, ale samozřejmě různými metodami. Pohltíme a zkonfiskujeme pro naše využití poslední jiskřičky svobodného myšlení, které jsme v minulosti po dlouhou dobu odváděli k věcem a ideám, které jsou užitečné pro nás. Systém nasazování uzdy je již v běhu díky takzvanému systému názorného vyučování, jehož účelem je z gojímů udělat nemyslící poddajná zvířata, která čekají, až jim věci budou ukázány, aby si o nich vytvořili nějakou představu...
...Získali jsme vliv na justici, systém voleb, tisk, osobní svobodu, ale nejdůležitější je, že jsme začali ovlivňovat vzdělání a výchovu mládeže, jako základní kameny svobodné existence...
...Oklamali, zmátli a zkazili jsme mládež gojímů tím, že jsme ji vychovali na principech a teoriích, o nichž víme, že jsou lživé. Přesto jim je vštěpujeme...
...Aby masy nezačaly tušit, o co jde, rozptýlíme je zábavami, hrami, kratochvílemi, vášněmi a zábavními parky...tyto zájmy nakonec odpoutají jejich mysli od otázek, o nichž bychom byli nuceni s nimi polemizovat. Lidé si budou stále více odvykat myslet a tvořit si vlastní názory a začnou mluvit stejným tónem jako my, protože jim nabídneme nové směry myšlení...
...Klasicismus, stejně jako studium všech ostatních období dějin, v nichž je více špatných než dobrých příkladů, nahradíme studiem programů budoucnosti. Z lidské paměti vymažeme všechny skutečnosti z předešlých staletí, které jsou pro nás nepříznivé, a ponecháme tam jenom ty, jež zobrazují všechny chyby vlád gojímů. Studium zaměřené na otázky praktického života, povinnost podrobovat se příkazům, vztahy mezi lidmi navzájem, vyhýbání se špatným příkladům, které rozšiřují infekci zla, a podobné otázky výchovné povahy budou stát v popředí vyučovacího programu, který bude...Automaticky kráceno

218995

10.5.2010 9:04

frikulíni

Esoterik 77.?.?.?

....jsou free,cool a in neboli generace frikulínů je, dle mé osobní zkušenosti zcela mentálně jinde, nežli generace moje. Mezi mnou a mým 16ti letým vyženěným synem je pouhých šestnáct let a rozdíl je obrovský. Jelikož s ním výborně vycházím tak mám možnost zprostředkovaně nahlédnout do jeho světa a světa jeho spolužáků. Základním poznatkem a rozdílem je prakticky nulová snaha o obecný rozhled, který je velmi důležitý při utváření názorů.Chybí přirozená zvídavost. Jsou dosti selektivní a co je nezajímá je prostě nezajímá a není to jako za nás, kdy nás třeba nebavil jeden nebo dva předměty, nyní je to obráceně....z devíti předmětů je zájem tak o dva, maximálně tři. Katastrofou byl přechod na střední obchodní školu, což ukazuje na tragédii českého základního školství. Na základce je šetřili a vždycky se to nějak nechalo na dvojku udělat, nebo vytáhnout. Škola nechtěla problémy, za devět let docházi nikdo nikde nepropadl a nejhorší známka na vysvědčení byla čtyřka a to jen u pár lidí z jednoho, možná dvou předmětů. Na střední škole byla zajímavá hned první rodičovská schůzka, kde třídní prosil, doslova prosil rodiče, aby děti chodily do školy, že je mnoho absencí a pozdní příchody o dvě hodiny jsou norma. Nyní po třetím čtvrtletí propadá z 31 dětí patnáct....z těch patnácti 12 ze dvou a více předmětů. Zažil jsem na škole v prváku také třídění zrna od plev, ale nikdy takového rozsahu a ani jsem v té době o ničem takovém neslyšel. Konaly se díky tomu již dvě další mimořádné rodičovské schůzky a výsledek žádný, přitom nejde o nějaké asociální děti. Většina rodičů problémových se dostaví, ale svorně tvrdí, že s nimi nehnou....prostě nehnou, prý zkoušejí všechno možné a jde to až na hranici ztráty kontaktu s dítětem a to nikdo nechce, bojí se úniku do drog apod. Tak raději pasivita a bezmoc.....Perlička na závěr: jednou jsem jel s ním náhodou kolem jeho střední školy, kousek od ní stojí základní škola Štefánikova, kam jsem chodil, tak jsem se ho zeptal jestli ví kdo byl M.R.Štefánik. Nic......kdyby alespoň zapátral a snažil se o určení doby kdy žil...nic, zcela nevěděl a bylo mu trapně. Mě také, neměl jsem se ho ptát poněvadž jsem zapomněl, že končili na základní škole s dějepisem v roce 1914......

219041

10.5.2010 9:52

RE: frikulíni

steve 174.?.?.?

Reakce na 219041

Jezisikriste - Esoteriku, - to co jste napsal prece nemuzete myslet vazne !! Vy jste si to vymyslel !? Asi Vam cigani ukradli boty od dveri a Vy se ted Vsem mstite pomluvami demokratickeho skolstvi !! Priznejte se. Najdeme Vam ty boty ...

219044

11.5.2010 3:57

Elementární geografická neznalost

AM 84.?.?.?

Vážený pane Stworo,

ve Vašem příspěvku BUDEME SE PODEPISOVAT TŘEMI KŘÍŽKY? ze dne 7. 5. t. r., uveřejněném na Vašem zpravodajském internetovém portálu www.zvedavec.org, mně nemile překvapila tato pasáž: "... emisaři Nové doby do Čech s poslední,..." Podle Vás na Moravě a popřípadě okrajové části Slezska není v platnosti povinná školní docházka?!!! Překvapuje mně, že člověk příkladné statečnosti, provozující publicistisko-politické informační stránky, které vybočují z neobjektivního spektra tzv. hlavního proudu sdělovacích prostředků, Vašeho formátu, se spolupodílí po boku se zmiňovanými servilními masmédii, na čechizaci jedné z nejstarších zemí evropského kontinentu, paradoxně ze které se šířila nejen písemná gramotnost od příchodu slovanských věrozvěstů, sv. Cyrila a Metoděje, kterou ve svém výše uvedeném článku tolik hájíte...

Dlužno dodat, že platná Ústava České republiky začíná těmito slovy: "My, občané České republiky v Čechách, na Moravě a ve Slezsku..." Dle písemného sdělení Ústavního soudu (SPR. ÚS 772/09) je možné podat proti označování území Moravy výrazem Čechy žalobu.

219083

11.5.2010 4:45

RE: Elementární geografická neznalost

steve 70.?.?.?

Reakce na 219083

pro AM .. "My, občané České republiky v Čechách, na Moravě a ve Slezsku..." Dle písemného sdělení Ústavního soudu (SPR. ÚS 772/09) je možné podat proti označování území Moravy výrazem Čechy žalobu.
--
Synku, tvoje starosti bych chtel mit .. [chechtot] [chechtot], ale jestli to je pokracovani v tech ruznych predeslych zalobach podle naplanovaneho scenare - toz si synku posluz. Tvuj tata by ti mel hajcmanem poradne zmalovat zadek - za take blbe napady ..., sem si isty, ze ku poradne robote si v zivote necuchnul. ale hrat si pyskem na vlastenca - na to si majster ! Ty "spaso Moravy" ....

219084

11.5.2010 7:13

RE: Elementární geografická neznalost

Esmate 85.?.?.?

Reakce na 219084

Pane Steve, dival jsem se na Vase prispevky. Jsou zajimave psane a s neobvyklymi postrehy. Chtel bych se Vas zeptat - nechtel by jste napsat do Zvedavce nejaky (nebo par) clanek? Bylo by nejak mozne?

219089

11.5.2010 14:45

RE: Elementární geografická neznalost

Střelec 77.?.?.?

Reakce na 219083

k AM: Tady se musím připojit k Steve, který sice zemitě, ale naprosto výstižně okomentoval váš vstup. To vás nenapadlo, že ve srovnání s problémy, které hýbou naší společností je vaše výtka komická ? Vy když mluvíte o našem státě tak vyjmenováváte Čechy, Morava a Slezsko ? Já tedy ne. A ač žiji na Moravě, zkracuji si vyjádření na Čechy, české a pod. Zkusím od dneška v rozhovorech dodržovat dikci Ústavy České republiky a přeříkávat všechny 3 země a počkám, až se mě někdo zeptá, jestli jsem zdravá na hlavu. [velký smích] [zahanbení]

219117

15.3.2012 15:20

RE: Elementární geografická neznalost

Moravan 194.?.?.?

Reakce na 219117

Pokud byste byla zdravá na hlavu, tak byste věděla, že je možné použít taky termín "Česká republika". Vy budete asi taková "Moravanka", jako byl K. Henlein "Čech" [smích]

265267

23.5.2010 1:13

Ano, je to opravdu hrůza

G3 85.?.?.?

konec psacího písma je jednoznačnou předzvěstí konce civilizace [smích]

219926

8.6.2010 14:06

Ďes

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 195.?.?.?

Je to fakt děs (hrôza). Na jednej strane sa Česko stáva modernou (módnou) krajinou západného typu, na strane druhej nostalgicky pokukuje po kniežatách (možno aj kráľoch). A naopak: Na strane jednej likviduje svoju nepochybne kultúrnu históriu (napr. písomníctvo), na strane druhej v rámci módnosti zveruje vládu do rúk kniežatám všakovakého (historického) ale nie českého pôvodu.

221511

Příspěvků: 86

07.05. 06:36 pepanos  ...
07.05. 09:50 fohat  RE: ...
07.05. 11:22 mt-svk  RE: ...
07.05. 11:44 HHBB  RE: ...
07.05. 13:08 quido2  RE: ...
07.05. 13:23 quido2  RE: ...
07.05. 15:11 mt-svk  RE: ...
07.05. 18:08 quido2  RE: ...
07.05. 23:05 hc  RE: ...
09.05. 11:10  RE: ...
07.05. 14:11 fohat  RE: ...
07.05. 17:38 Lin  RE: ...
07.05. 19:32 fohat  RE: ...
08.05. 15:48 janko  RE: ...
08.05. 19:06 Lin  RE: ...
07.05. 14:11 tapanmisra  RE: ...
07.05. 15:16 mt-svk  RE: ...
08.05. 08:36 abc  RE: ...
08.05. 15:59 janko  RE: ...
09.05. 15:40 mt-svk  RE: ...
09.05. 17:23 janko  RE: ...
07.05. 13:03 Souhlasník/Nesouhlasník  To byla příliš drsná ironie, ne?
09.05. 17:44 Robocrep  RE: To byla příliš drsná ironie, ne?
07.05. 12:22 Kropáč  RE: ...
07.05. 09:29 cyp  .
07.05. 11:47 vaclaus  za vzdelani odpovidaji rodice
07.05. 20:30  RE: za vzdelani odpovidaji rodice
10.05. 22:26  Jó, eugenika - ale to je běh na dlouhou trať
07.05. 11:54 jkluk  já jsem rád
07.05. 12:38 lkh  Vladimíre,
07.05. 13:19 Střelec  Zářné zítřky
07.05. 13:50 canario447  Je to smutne
07.05. 16:20 karel4u  RE: Je to smutne
08.05. 02:46 Rene Bartosek  RE: Je to smutne
08.05. 04:58 karel4u  RE: Je to smutne
08.05. 07:41 Rene Bartosek  RE: Je to smutne
08.05. 16:50 abc  RE: Je to smutne
08.05. 21:08 Rene Bartosek  RE: Je to smutne
08.05. 21:13 Rene Bartosek  RE: Je to smutne
07.05. 15:43 Oldis  jen nekolik poznatku
09.05. 07:29 hani  RE: jen nekolik poznatku
07.05. 17:22 Jacqeline  Právo na vzdělání
07.05. 17:31 Jacqeline  Narok na vzdělání
07.05. 17:58 Vladimír Stwora  RE: Narok na vzdělání
07.05. 18:04 Montaznik  RE: Narok na vzdělání
08.05. 16:16 janko  RE: Narok na vzdělání
09.05. 08:21 Datel  RE: Narok na vzdělání
09.05. 15:39 Rene Bartosek  RE: Narok na vzdělání
09.05. 20:54 Datel  RE: Narok na vzdělání
09.05. 21:03 Antiseptik  RE: Narok na vzdělání
09.05. 21:20 Datel  RE: Narok na vzdělání
09.05. 22:10 Antiseptik  RE: Narok na vzdělání
10.05. 06:00 Rene Bartosek  RE: Narok na vzdělání
10.05. 06:00 Rene Bartosek  RE: Narok na vzdělání
10.05. 08:09 Datel  RE: Narok na vzdělání
10.05. 13:53 Rene Bartosek  RE: Narok na vzdělání
10.05. 19:05 Datel  RE: Narok na vzdělání
07.05. 18:14 Střelec  RE: Narok na vzdělání
07.05. 18:26 Vladimír Stwora  RE: Narok na vzdělání
07.05. 20:43 Oldis  RE: Narok na vzdělání
07.05. 23:20 Jacqeline  RE: Narok na vzdělání
08.05. 18:31 n.z.  RE: Narok na vzdělání
09.05. 14:38 Jacqueline  RE: Narok na vzdělání
07.05. 19:09  RE: Narok na vzdělání
08.05. 16:06 IP24  RE: Narok na vzdělání
09.05. 14:54 Jacqueline  RE: Narok na vzdělání
07.05. 18:01 Lin  A teď k článku
07.05. 19:19 Alis  RE: A teď k článku
07.05. 19:35 Lin  RE: A teď k článku
07.05. 22:01 Oracle  Dúfam že na tento príspevok zareaguje niekto.
08.05. 15:40 n.z.  Autor natuknul zazivne tema
08.05. 17:16 Střelec  RE: Autor natuknul zazivne tema
08.05. 22:13  RE: Autor natuknul zazivne tema
08.05. 17:52  Skolske systemy jako ten popisovany v Kanade
08.05. 18:48 n.z.  RE: Skolske systemy jako ten popisovany v Kanade
09.05. 01:28 Vladimír Stwora  RE: Skolske systemy jako ten popisovany v Kanade
09.05. 10:42  mentální genocida našich dětí
10.05. 09:04 Esoterik  frikulíni
10.05. 09:52 steve  RE: frikulíni
11.05. 03:57 AM  Elementární geografická neznalost
11.05. 04:45 steve  RE: Elementární geografická neznalost
11.05. 07:13 Esmate  RE: Elementární geografická neznalost
11.05. 14:45 Střelec  RE: Elementární geografická neznalost
15.03. 15:20 Moravan  RE: Elementární geografická neznalost
23.05. 01:13 G3  Ano, je to opravdu hrůza
08.06. 14:06  Ďes

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

49

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 101 čtenářů částkou 14 640 korun, což je 49 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Když dojdou argumenty: "Novinářka" z Deníku N dala facku redaktorovi Sputniku22.11.19 21:08 Česká republika 3

Němci chtějí odstranit Babiše přes Milion chvilek, protože překáží zrušení Benešových dekretů20.11.19 23:29 Česká republika 25

Babiš na Ukrajině odsoudil ruskou agresi a podpořil územní celistvost Ukrajiny19.11.19 22:52 Česká republika 3

Destiletý syn vdovy ISIS: "My vás zabijeme, vybijeme vás. My vás povraždíme."19.11.19 21:09 Sýrie 12

University and College Union (UCU): Bílí mohou být černí, pokud si to přejí18.11.19 23:27 Británie 4

Texas: Černošksá učitelka surově zbila bílou středoškolačku se speciálními potřebami18.11.19 22:45 USA 3

Bletchley: Gang snědých mladíků brutálně napadl bílou dívku18.11.19 22:28 Británie 0

Pravda a láska se vrhla na Klause jr. s dcerkou17.11.19 20:19 Česká republika 3

Co ČT1 neuvádí: Alternativa pro Švédsko nabízí imigrantům cestu domů17.11.19 18:44 Švédsko 1

Obří ikona Grety shlíží z fasády a přísně rentgenuje duše kolemjdoucích17.11.19 10:59 USA 6

Akademie věd ignorovala Němci zavražděné studenty17.11.19 00:30 Česká republika 2

Zajímavá analýza honu na čarodějnice v USA16.11.19 19:28 USA 1

Ve věci nápisu "Památník věnovaný historicky posledním pracujícím Romům na území ČR" se může Policie ČR přetrhnout...15.11.19 23:54 Česká republika 8

Další vítězství Big Pharma: V Německu schválili zákon o povinném očkování proti spalničkám15.11.19 02:51 Německo 15

17. listopad 198915.11.19 00:34 Česká republika 3

Oni se fakt zbláznili. Po nákupu vrtulníků budeme prodávat státní hmotné rezervy12.11.19 20:21 Česká republika 4

Islamizácia v priamom prenose: Moslim prvýkrát na čele veľkého nemeckého mesta12.11.19 16:16 Německo 2

Nač potřebujeme 12 vrtulníků za 14,6 miliardy?12.11.19 16:10 Česká republika 1

Skoro polovina obyvatel Bruselu nosí venku prostředek na sebeobranu. Multikulturní výkladní skříň EU v plné nahotě12.11.19 00:25 Nizozemsko 1

Na Slovensku končí Natural 95. Bude jen E10 s vyšším podílem biopaliv11.11.19 01:50 Slovensko 0

Měnové kurzy

USD
23,13 Kč
Euro
25,50 Kč
Libra
29,67 Kč
Kanadský dolar
17,40 Kč
Australský dolar
15,69 Kč
Švýcarský frank
23,20 Kč
100 japonských jenů
21,28 Kč
Čínský juan
3,29 Kč
Polský zloty
5,93 Kč
100 maď. forintů
7,63 Kč
Ukrajinská hřivna
0,96 Kč
100 rublů
36,21 Kč
1 unce (31,1g) zlata
33 846,85 Kč
1 unce stříbra
394,06 Kč
Bitcoin
165 120,73 Kč

Poslední aktualizace: 22.11.2019 19:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 8 148