Diskuze k článku

Promarněná šance vyléčit Velkou hospodářskou krizi

Příspěvků 30

14.4.2010 8:14

bohužel

Jiřin hlavakarel (zavináč) gmail (tečka) com 90.?.?.?

u nás v Česku nemáme politiky a starosty, kterým jde o prospěch celku, máme jen mlaskající prasata u koryt

P.S.: Vladimíre omlouvám se za prasata, ale mírnější termín jsem nenalezl [smích]

217125

14.4.2010 12:04

RE: bohužel

Kadlik 147.?.?.?

Reakce na 217125

mate bohuzel naprostou pravdu a dalsi veci je vyrok "Rakouská centrální banka podlehla panice" nejni tak uplne pravda panice propadnul pan redstitek a predved jak pekne umi lobovat [cool]

217134

14.4.2010 16:53

RE: bohužel

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 75.?.?.?

Reakce na 217125

Jirine, je na Vas aby Jste zacli pripravovat koryta a nasli spolehliveho reznika.

217153

14.4.2010 8:39

Krize?

Sam Ting Wong 213.?.?.?

Před pár měsíci jsem byl na delší služební cestě. Jeli jsme autem, takže když kolega řídil, já jsem se rozhlížel po krajině. Díval jsem se na políčka a lesy a uvědomil jsem si, že ty stromy tam venku, ani obilí, dokonce ani srnky nemají tušení o strašné krizi, kterou lidstvo prochází. Uvědomil jsem si, že příroda žádnou krizi nemá - obilí roste stejně jako každý rok, stromy rostou jako každý rok a dokonce i ty srnky se pasou na poli jako každý rok. Chvíli mi to vrtalo hlavou, jak si můžou takhle žít, když přeci řádí světová krize a to se jich přece týká také. Odpověď byla nasnadě, krizi má pouze lidský finanční systém a má ji proto, protože je špatně nastavený. Země vydá stejnou úrodu, jen my máme problém s jejím financováním.
Existuje mnoho jasných znamení, která ukazují, že náš systém je nemocný a to nikoli náhodně, protože jinak by se přece naši reprezentanti a volení zástupci snažili situaci vyřešit. Oni se o to nesnaží. Oni jen dělají, že se o to snaží, popřípadě si natisknou billboardy "znám cestu z krize". My ji známe také, ale není nám dovoleno se po ní vydat. Krizi si prostě rozvracet nedáme!

217126

14.4.2010 11:19

RE: Krize?

mtk 88.?.?.?

Reakce na 217126

>Krizi si prostě rozvracet nedáme!
To je ovšem velmi hezké podobenství. Palec nahoru. [smích]

217131

14.4.2010 15:56

RE: Krize?

Karel z Čech 85.?.?.?

Reakce na 217131

Podstatou kapitalismu je akumulace kapitálu. Ta probíhá plynule pomalu v době konjunktury a skokově v době krize. Nápad omezit akumulaci kapitálu se může zrodit pouze v hlavě levičáka, kterému je líto, že si neumí tak dobře nakrást jako zdatná modrá straka.

Řešení krize je pouze heslo pro konzumenty obávající se o svůj plný žlab. Konzumentům je třeba dát iluzi, že při dobrém chování stále ve žlabu něco najdou. Jen reptalové a lidé líní či neschopní přijdou o práci, majetek a úspory. Úspěšný člověk se krize bát nemusí - s trochou šikovnosti na krizi může vydělat. A neúspěšný člověk si za svůj neúspěch může přece sám.

Proto krizi nám neberte. Krize je síto, které vynese úspěšné a kterým méně úspěšní propadnou. Tak je to správné a tak to má být. [smích]

217150

15.4.2010 22:51

RE: Krize?

cifix 80.?.?.?

Reakce na 217150

Karle, přeci mluvíme o monetárním systému. A tento systém pomocí peněz tvořených z ničeho a úroku z nich akumuluje kapitál do kapsy bankéřů. Je-li to tak, tak mluvit o levici či pravici (či socialismu nebo kapitalismu) je zcela zbytečné, redundantní [smích]
2. Krize je obsažena v tomto monetárním/peněžním systému (viz třeba pěkně zde). Krize nastává pokud dochází ke snižování množství peněz, deflaci, tj. nejsou vytvářeny další dluhy, ale jsou snaopak pláceny a peníze tak, jak byly vytvořeny z ničeho zase mizí. Systém totiž funguje jen když neustále přibývá peněz - jelikož nejsou vytvořeny peníze na úroky. Takže dlužníci se perou o peníze, aby i úroky mohli splatit. Proto ČNB má "politiku cílování inflace na 2-3%", aby se systém udržel v chodu.
Takže Vaše řeč, že krize je heslo pro konzumenty a lenochy je platné pouze částečně. Padne i na normální lidi a není krize správná a nemá to tak být. Tento systém velmi silně akceleruje bezohlednost mezi lidmi. Je to systém pro deprivanty (viz video Fr. Koukolíka)
3. Proto je důležité nastolit systém spravedlivých peněz. A myslím, je to jediná věc, která je důležitá a mne politicky zajímá. Bez toho nemá smysl žádná politika, reforma důchodového či zdravotního či jakéhokoli systému. Ať se udělá cokoli bude pokračovat zadlužování a zotročování celé zeměkoule.
4. Proto je tento článek velmi cenný a i ten pokus. Je vidět, že měl okamžité výsledky, ač je nemohl potrvdit dlouhodobě, protože bankéři: "ne krizi" ale "peníze si rozvracet nenecháme".
5. Nevíte jestli má některá strana v programu "spravedlivé peníze"?
6. Nevíte jestli je tu v česku volaké společenstvo, které se tím zabývá? To je jediné, k čemu bych se snad společensky/politicky zaangažoval. Nic jiného nemá smysl.

217253

20.4.2010 14:32

RE: Krize?

AdamV soucasnyfolklor (zavináč) seznam (tečka) cz 90.?.?.?

Reakce na 217253

Díky za Váš příspěvek. Vidím to podobně jako vy. Je to jedna z mála věcí, kde bych byl ochoten se i politicky angažovat. O nějakých iniciativách v ČR vím, ale jejich program mě moc nepřesvědčil. Zajímavá strana existuje v Německu, ale je také celkem marginální. Pokud chcete, tak mi napište na email, a můžeme zůstat v kontaktu pro případ, že by se "něco dělo".

217520

21.4.2010 13:49

Ekonomický program

Roman Roman (tečka) Slama (zavináč) mail2me (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 217520

Na Vaši otázku, položenou výše, lze odpovědět kladně. Ano, existuje a je velmi v nemilosti současného režimu. Ač je zatím malá šance na jeho prosazení, budu tuto stranu podporovat právě kvůli tomuto programu.
Ještě jsem v diskuzi zaznamenal dotaz: Závěrem: všiml jste si, že článek neuvádí způsob platební komunikace obce Wörglu s okolním světem? Nevím, jestli kdokoliv zvenčí akceptoval místní měnu, jež asi nebyla konvertibilní mimo ono městečko.
Odpověď: Pokud je mi známo, tak v městečku Wörgel byla platnost obou měn, místní i státní, v denně stanovovaném kurzu, - byly vzájemně konvertibilní. Domácí obyvatelstvo upřednostňovalo z pochopitelných důvodů měnu místní.
Z minulosti si přece pamatujeme, že v ČSSR platila také dvojí měna, i to, které z nich dávala většina lidí přednost.

217587

14.4.2010 15:22

LOL

Malcik 195.?.?.?

Big LOL.

Jinými slovy, je třeba motivovat lidi, aby hlavně všechny své peníze co nejrychleji utratili. Hlavně žádné úspory a žádné půjčky. Všechno rozfofrovat za okamžitou spotřebu, hlavně nefinancovat žádný výzkum, nové technologie, kapitálové statky atd. Zastavit ekonomický růst, vždyť přeci není v zájmu státu, aby lidé byli bohatí, protože by si pak nedej Bože mohli myslet, že ten stát k ničemu nepotřebují a chtěli by ho zrušit.
Když spořit, tak jen když si chci koupit něco dražšího - jakmile ale na to budu mít, hned tu věc koupit. Když mám našetřené peníze, radši je utratit za luxusní auto, které nepotřebuji, než abych je produktivně někomu půjčil.
A když už budu na nějaký dražší (spotřební) statek spořit, tak ty peníze během spoření někomu půjčit, ale je vlastně jedno komu. I když o půjčku bude mít zájem totální idiot, který není schopen produktivního zhodnocení, a kapitál bude tak de facto "umtrvený" - nezájem. Že ve frontě čeká jiný podnikatel, dvakrát schopnější, který by přišel s něčím novým, co nám opravdu zvedne životní úroveň, ale na kterého se nedostane a z jeho nápadu tedy sejde? No, smůla.

Opravdu ideální systém!

Že tento systém fungoval rok a čtvrt? No to je báječné! - hypoteční bublina tedy musí být pravé nebe na zemi, protože ta fungovala minimálně 4 roky a to počítám jen tu její nejdivočejší fázi.

Ještě něco na zamyšlení: když se nyní všichni sebereme a půjdeme kopat jámy a zase je zahrabávat, nezaměstnanost bude 0%. Co to zkusit? Nemusíme to dělat tak složitě jako ve Wörglu a budeme stejně bohatí jako oni!

Kdybyste radši, pánové sociální inženýři, místo projektování nového řádu dali lidem svobodu a nechali je, ať si sami žijí život tak, jak chtějí.

217148

14.4.2010 16:20

RE: LOL

kalousekv 90.?.?.?

Reakce na 217148

Oho, liberál se ozval? Pochybuju, že lidé z toho města chtěli po roce svoji měnu zrušit. Tu jim zrušili ekonomické hlavy z centrální banky. Tak, kdo koho má nechat žít, jak si chce?

217151

14.4.2010 16:44

RE: LOL

Malcik 195.?.?.?

Reakce na 217151

Násilí ze strany centrální banky bylo nahrazeno násilím ze strany Wörgelského starosty, které bylo následně opět nahrazeno násilím ze strany centrální banky. Nějak tam nikde nevidím žádnou svobodu, nemůžu si pomoct. Tedy samozřejmě, pokud nemáte v ruce písemný souhlas všech obyvatel vesnice s používáním této měny. O čemž silně pochybuji, protože pokud si mám vybrat třeba mezi zlatem, které na hodnotě nabírá, a nějakou sociálně inženýrskou pseoudoměnou, která na hodnotě ztrácí, a kterou navíc nemůžu půjčovat za úrok, tak hádejte, co si vyberu.

217152

15.4.2010 12:05

RE: LOL

kalousekv 90.?.?.?

Reakce na 217152

Já nevěděl, že tam šlo o nějaké násilí. Souhlasím s Vámi, že to mění situaci.
Celkem by mě teď zajímalo, jak je ten starosta k tomu donutil. Jestli tam třeba měli ceduli: "Kdo bude požadovat odměnu za práci ve zlatě nebo za státní měnu, budiž zastřelen."

217213

16.4.2010 9:34

RE: LOL

Malcik 81.?.?.?

Reakce na 217213

Nejsem historik a neznám podrobnosti tohoto experimentu, ale pokud někde jedna měna "byla nahrazena" jinou měnou, muselo to být vynucené nějakým zákonem, vyhláškou nebo něčím podobným. Že na tu měnu přestoupili lidé dobrovolně, je málo pravděpodobné:

1) Aby celý trh přešel dobrovolně na jinou měnu, to se nestává ze dne na den, tak jako se nestává ze dne na den, aby zákazníci jedné špatné firmy najednou všichni přešli k jiné, lepší firmě. Tyto procesy trvají měsíce nebo spíše roky, kdežto zde to proběhlo v rámci dní, maximálně týdnů.

2) Nikdo neměl sebemenší důvod přejít na novou měnu. Nic by tím nezískal, pouze by tím ztratil. Pokud chtěl někomu půjčit peníze za nulový úrok, mohl to udělat i ve staré měně. Dlužník by byl jen rád. Stejně tak pokud by chtěl ze svých úspor platit daně, opět by to mohl udělat dobrovolně. Se starou měnou mohl dělat všechno, co mohl dělat s novou měnou, ale nikoliv naopak. Proto nevidím racionální důvod, proč by někdo přešel na jinou měnu, která mu nic nepřináší, pouze mu ubírá možnosti.

217283

16.4.2010 9:50

RE: LOL

Malcik 81.?.?.?

Reakce na 217213

Ještě dodatek, abych nebyl nepochopen: Nevím, jestli se tam přímo provádělo nějaké násilí, pravděpodobně ne. Nicméně existence zákonů (včetně zákonů o tom, jaká se smí používat měna) je z vlastní definice násilí. Nebude k němu přistoupeno, pouze pokud člověk ty zákony dodržuje. Ale pokud by s nimi nesouhlasil a nedodržoval by je, tak by represívní složky k násilí skutečně přistoupily. Proto když někdo něco někomu nařídí zákonem, jedná se o násilný zásah do jeho svobody, kterému se on nemůže bránit, pokud nechce riskovat vězení nebo smrt. Z toho důvodu nelze považovat přechod ze státní měny na obecní měnu za akt svobodné vůle. Pouze se prostě řeklo, že lidé nebudou nuceni používat měnu A, ale budou nuceni používat měnu B. Stále žádná svobodná volba a kdyby se někdo vzepřel a chtěl používat měnu C, tak by proti němu zasáhli jak před přechodem na novou měnu, tak po něm.

Abyste viděl, jak vynucení zákonů ohledně měny vypadá v praxi, zadejte do Googlu "fbi raid liberty dollar" a dočtete se, jak dopadly pokusy o vytvoření soukromé, svobodné měny v USA. Ta měna se jmenovala Liberty Dollar, byla krytá zlatem, a všichni kdo jí používali, jí používali zcela dobrovolně - prostě dobrovolně šli a vyměnili si své oficiální zelené U.S. dollary za tyto Liberty Dollary. Bohužel toto není v zájmu státu, protože tím ztrácí možnost okrádat lidi prostřednictvím tisku nových peněz a kontrolovat měnovou politiku celé ekonomiky, a proto má tyto měnové zákony, pomocí kterých tuto zcela svobodnou měnu prakticky zničil.

217284

16.4.2010 12:03

RE: LOL

abc 89.?.?.?

Reakce na 217284

Na východnom Slovensku sa hovorí: "I tak še dá, i tak še dá". Týmto sa ospravedlňujem adminovi, že nevkladám automatické odkazy, lebo nemám klávesnicu s hranatou zátvorkou. Po zakúpení sa polepším. http://dolezite.sk/Ako_funguje_bezurocna_ekonomika_187.html

217297

16.4.2010 15:58

RE: LOL

Malcik 81.?.?.?

Reakce na 217297

Tak to jste tomu tedy opravdu nasadil korunu [smích] V podstatě se tam píše, že zrušení úroků napraví všechny problémy. Kromě toho, že neuvádíte jediné vysvětlení, proč by tomu tak mělo být, tak v této diskusi bylo jasně dokázáno, že to problémy nenapraví, pouze je to prohloubí, jednoduše proto, že tuto politiku už v dnešním systému máme, jenom ne v takovém měřítku (v USA nyní nejsou sazby 0%, ale 0,25% - to není zase takový rozdíl). Je to hašení požáru benzínem.

Úrok není krádež, úrok platíte dobrovolně a pokud se Vám jeho placení nelíbí, prostě si neberte půjčku. Stejně tak úrok nezpůsobuje inflaci, řada lidí si to myslí a vůbec nechápu, kde to vzali. V Americe byla ve většině 19. století deflace, ačkoliv úroky se vesele platily.

Uvedený text je asi z toho co jsem za poslední dobu četl rekordman, co se týče koncentrace demagogie a totálního nepochopení problému na jednotku délky textu. Jestli je to celé myšlené jako vtip, pak gratuluji, opravdu se povedl [smích] Ale jestli ne, tak Vás trpce lituji.

217314

21.4.2010 16:57

RE: LOL

Karel z Čech 85.?.?.?

Reakce na 217314

>
>Uvedený text je asi z toho co jsem za poslední dobu četl
>rekordman, co se týče koncentrace demagogie a totálního
>nepochopení problému na jednotku délky textu. Jestli je to
>celé myšlené jako vtip, pak gratuluji, opravdu se povedl [smích]
>Ale jestli ne, tak Vás trpce lituji.

To, co jste napsal, velmi dobře sedí právě na vás. Při čtení článku jste přehlédl jednu podstatnou skutečnost, a to, že nová místní měna nenahrazovala měnu starou, ale byla měnou alternativní, tedy platící zároveň vedle měny státní. Tedy nikdo nemusel nikoho k ničemu donucovat. Bylo na lidech, kdo kterou měnu použije. Nová lokální měna, jejíž množství měsíc od měsíce stoupalo, byla kryta oněmi 40 tisíci šilinků státní měny.
Lokální měny mají ještě další výhodu, a to že berňáky z ní, resp. z hodnot pomocí této měny pořízených, nevybírají daně.

Samotný článek je napsaný čítankově, jistě se zaváděním alternativní měny byly i problémy, jako jsou vždy se vším, ale o podstatě není důvod pochybovat. Alternativní měna pomohla vyřešit problém jistě účinněji a úsporněji, než třeba stavba hladové zdi v Praze Karlem IV.

Měna a emisní měnová politika jsou součástí společenského řádu. Jsou to pouhé nástroje, kterými manipulují to mocní vzadu. Světe div se, řídí emisní politiku tak, aby oni byli ještě bohatší a ti chudí a chudší se stali ještě více chudší a poslušnější. V kapitalismu je základem společnosti akumulace kapitálu, a to jakýmkoliv možným i nemožným způsobem a bez ohledu na lidské neštěstí i na lidské životy. Právě naopak, více mrtvol přináší více kapitálu. V současné době dobrých 6 miliard konzumentů a lidí neovládaných můžeme snadno postrádat.

217600

14.4.2010 17:14

RE: LOL

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 82.?.?.?

Reakce na 217148

>Kdybyste radši, pánové sociální inženýři, místo projektování >nového řádu dali lidem svobodu a nechali je, ať si sami žijí >život tak, jak chtějí.
Můžete toto hezké zvolání pár body popsat směrem k praxi?!

217155

14.4.2010 17:33

RE: LOL

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 75.?.?.?

Reakce na 217155

Podle mne- zrusit nektere nesmyslne predpisy, quoty, snizit statni byrokracii.Politikum nastolit stejny rad, jak obycejnym pracovnikum, (pritvrdit osobni zodpovednost). To jen pro zacatek.

217156

14.4.2010 17:49

RE: LOL

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 75.?.?.?

Reakce na 217155

Vsechny ty popsane papiry ohledne ekonomie, eknomicke skoly(dcera na to dela vysku v Brne). Vse to jsou nesmysly. Cim vice takych darmozroutu, tim vice budeme platit na danich. Zivotni standart nam dava uzivatelny produk - zemedelstvi, stavebnictvi a jine vyroby + rodina. Cim vice darmozroutu, tim vice dluhu.

217157

14.4.2010 18:24

RE: LOL

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 217148

No pokud by lidé mohli žít jako ty ostatní zdejší druhy býložravé oživlé hmoty, tedy bez ošacení, obutí a obydlí, posilující jejich, bohužel pro jiné prostředí vyprojektovaný, termoregulační systém a pokud by svojí přirozenou výbavou typickou pro sběrače ovoce a zeleniny, případně hmyzu, dokázali získat kdekoliv v jistém podnebním pásu planety Země celoroční potravu, pak by to přání nechat je žít tak jak chtějí, možná vůbec nepřišlo na přetřes. Prostě by - v pudovém sdružování se jako jiní do stád, hejn, nebo tlup, umožňující jim snadnější zachování svého druhu před nebezpečenstvími a při dostatku potravy - jim vyhynutí nehrozilo. Jenomže ono tomu tak není a homo dvoumoudrý, tak jak ho pán Bůh stvořil, je na planetě Zemi schopen přežít jen v úzkém rovníkovém pásu, a ještě jen tam, kde se příliš nevyskytují jemu nebezpeční predátoři. Jelikož každé soužití života v nějakém druhu společenství má svá pudová pravidla, ale pro ty dvoumoudé již nestačí jen ta pudová, musí se do nich zapojit i to, co se jim vyskytuje mezi ušima, rozum. No a ta dodatečná pravidla, tím že nejsou pudová, se musí udržovat uměle jejich opakováním ve lbích celých populací. To samozřejmě vede k jistému způsobu organizování toho společenství, z něhož pak vyšla dělba činností a následně jejich usnadňování nástroji, využitím externích energií a dobývání surovin s jejich zpracováním. Tak lidstvo doputovalo až do éry kapitálu a nějaká snaha o to, žít si každý jak kdo chce, by jeho existenci ohrozila. Proto je takový požadavek hoden jediného označení. JE IDIOTSKÝ!!! [cool] [chechtot]

P.S. Ten závěr nijak netrvá na tom, že dosud známé způsoby organizace toho společenství idiotské nejsou a musí proto procházet průběžnou inovací tu po malých, tu zase po větších, či dokonce po velkých skocích, s nimiž ale samotný intelekt, byv zatížen setrvačnostmi jinak nehmotného myšlení, nedrží krok. Čím je proto lidstvo technicky dokonalejší, tím je společensky blbější a až dosáhne růstu technické dokonalosti blízkou rychlosti světla, nezůstane po jeho inteligenci ani stopa. [oči v sloup] [velký smích]

217158

14.4.2010 19:02

RE: LOL

Malcik 195.?.?.?

Reakce na 217158

Napsal jste vskutku literální skvost, jen jsem z něj nějak nepochopil, podle čeho soudíte, že nechat lidi svobodně žít je podmíněné tím, aby se odstěhovali do lesa na stromy.

217160

14.4.2010 21:00

RE: LOL

Datel 75.?.?.?

Reakce na 217158

Ale zapomnel Jste ze clovek ma ruce. A lide se vzajemne doplnuji. Jeden sbira ovoce, jeden stavi baraky. Co to placate ze clovek je schopen prezit jen v uzkem rovnikovem pasmu.Zahrnujete do toho i Eskymaky?Clovek ma pravo na to zit si jak chce s omezenim na moralni etiku.S Vasima zaverecnyma vetama souhlasim.

217165

15.4.2010 9:45

RE: LOL

pavt 85.?.?.?

Reakce na 217148

Moc děkuji za Váš komentář, že tu budou i u tohoto nesmyslu nadšené výkřiky, jako obvykle.
Jak správně zmiňujete, tento systém mohl skutečně fungovat jen v malém městečku a jen po krátkou dobu. Vede k nesmírnému plýtvání, kdy lidé pořizují věci, které vlastně nepotřebují, jen aby se zbavili peněz. O dlouhodobých investičních projektech (postavit třeba novou elektrárnu je záležitost několika let) ani nemluvě... Pokud je mi známo, ze na Zvědavci se s plýtváním velmi bojuje...že by názorová nekonsistence?[smích]

Kromě toho, pokud si článek přečtěte pozorněji, možná pochopíte, kde se vzala ta údajná prosperita (i když je to jen můj odhad). Klíčem je věta, že lidé začali platit obecní daně na několik let dopředu. Pokud bychom toto udělali v celé ČR, nejen, že by najednou nebyl žádný deficit, naopak, byli bychom v naprostém nadbytku...ten jeden rok. Co by bylo v ty léta další si lze snadno domyslet. V onom rakouském městečku další léta došlo opět ke krizi - i to je pochopitelné, lidé už daně dopředu zaplatili, najednou nebyly peníze. Opravdu, tohle NENÍ zázrak! [smích]

217200

15.4.2010 0:26

Ekonomický bič

Rostislav Mucha 85.?.?.?

Popsaný systém "ekonomického biče", tj. permanentních investic bez akumulace, je nesmysl, který může fungovat jen krátkodobě. Nevidím v něm nic nového, takto funguje už desítky (nebo stovky?) let systém: vydělat - rychle utratit. Důsledkem je mrhání zdroji s následným kolapsem po jejich vyčerpání. Tato teorie "kazících se peněz" je proti zdravému rozumu a nikam nevede.

217171

15.4.2010 11:23

RE: Ekonomický bič

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 217171

Nevím, jestli máte pravdu. Já jsem četl Bernarda Lietaera a ten naopak dost podrobně dokazuje, že podobný systém vede naopak k realizaci dlouhodobých projektů a nikoliv k mrhání zdroji. Má k tomu i historické příklady, např. z období gotiky, kdy fungoval peněžní systém, který tohle trochu připomínal a bylo to období relativní dlouhodobé prosperity.

217209

15.4.2010 23:02

RE: Ekonomický bič

Rostislav Mucha 85.?.?.?

Reakce na 217209

Netvrdím, že o tomto tematu není možná diskuse. Vy jste však pro svoje tvrzení neposkytl argumenty, které by zpochybnily názor, že takováto "řízená inflace" vede k rychlému zbavování se peněz, a tedy problematizuje realizaci dlouhodobých projektů, vyžadujících už zmíněnou akumulaci prostředků.
Závěrem: všiml jste si, že článek neuvádí způsob platební komunikace obce Wörglu s okolním světem? Nevím, jestli kdokoliv zvenčí akceptoval místní měnu, jež asi nebyla konvertibilní mimo ono městečko.

217254

16.4.2010 14:43

RE: Ekonomický bič

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 217254

Já to totiž bohužel nedokážu vysvětlit. To, co říkáte zní zní samozřejmě logicky, a opačná tamto mi znělo taky logicky, když jsem to čet. Bylo to něco o tom, že u finanční projektů s dlouhodobou návratností hrozí, že ta návratnost může být nižší než dát peníze někam za úrok.

217307

16.4.2010 17:11

RE: Ekonomický bič

Malcik 81.?.?.?

Reakce na 217307

Pokud je výhodnější "dát někam peníze na úrok" než je investovat do nějakého projektu XYZ, tak to znamená pouze to, že ten, komu jste ty peníze půjčil (a kdo Vám ten úrok bude platit) je schopen ty peníze investovat do nějakého jiného projektu ABC, který je perspektivnější než XYZ. Perspektivnější je ABC proto, protože je schopen ze své návratnosti splácet úrok, který XYZ ze své návratnosti splácet nedokáže. Jedná se tedy pouze o soutěž dvou projektů o zdroj financování, a vyhraje samozřejmě ten, který má lepší návratnost. A o to přeci jde.

217317

Příspěvků: 30

14.04. 08:14 Jiřin  bohužel
14.04. 12:04 Kadlik  RE: bohužel
14.04. 16:53  RE: bohužel
14.04. 08:39 Sam Ting Wong  Krize?
14.04. 11:19 mtk  RE: Krize?
14.04. 15:56 Karel z Čech  RE: Krize?
15.04. 22:51 cifix  RE: Krize?
20.04. 14:32 AdamV  RE: Krize?
21.04. 13:49 Roman  Ekonomický program
14.04. 15:22 Malcik  LOL
14.04. 16:20 kalousekv  RE: LOL
14.04. 16:44 Malcik  RE: LOL
15.04. 12:05 kalousekv  RE: LOL
16.04. 09:34 Malcik  RE: LOL
16.04. 09:50 Malcik  RE: LOL
16.04. 12:03 abc  RE: LOL
16.04. 15:58 Malcik  RE: LOL
21.04. 16:57 Karel z Čech  RE: LOL
14.04. 17:14  RE: LOL
14.04. 17:33  RE: LOL
14.04. 17:49  RE: LOL
14.04. 18:24  RE: LOL
14.04. 19:02 Malcik  RE: LOL
14.04. 21:00 Datel  RE: LOL
15.04. 09:45 pavt  RE: LOL
15.04. 00:26 Rostislav Mucha  Ekonomický bič
15.04. 11:23  RE: Ekonomický bič
15.04. 23:02 Rostislav Mucha  RE: Ekonomický bič
16.04. 14:43  RE: Ekonomický bič
16.04. 17:11 Malcik  RE: Ekonomický bič

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

50

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc únor přispělo 112 čtenářů částkou 15 139 korun, což je 50 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: CZ4720100000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
165eUVffx5CuUNwr12JbqqZi6AtrbN22Y7
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Johanku z Arku ztvární v Orléans míšenka, policie řeší rasistické vzkazy23.02.18 16:58 Francie 2

Buzny sbírají podpisy pod petici požadující svatby. Politici jim jsou nakloněni21.02.18 21:11 Česká republika 7

Neidentifikované vrtulníky v Afghánistánu21.02.18 02:27 Afghánistán 2

Protiruské pogromy na Ukrajině20.02.18 02:04 Ukrajina 1

Švédsky absurdistan. Krátke multikultúrne spravodajské okienko zo Švédska19.02.18 12:29 Švédsko 1

Starosta (soc. dem.): V Castel Volturno diktují pravidla Nigerijci19.02.18 01:36 Itálie 1

Německem i Rakouskem zní: Zrušme poplatky rádiu a televizi18.02.18 21:49 Německo 0

Sociální úřad přiznal migrantce s dětmi 7.345,45 eur měsíčně. Lidé, kteří to rozlobeně komentovali, budou stíháni pro nenávistné podněcování18.02.18 20:10 Německo 3

Dovolená jen pro černé Američanky18.02.18 16:39 USA 2

Berlín: Protestní pochod žen proti islamizaci k belínskému federálnímu kancléřství18.02.18 16:28 Německo 0

Viersen: Afričan znásilnil 65 letou Němku18.02.18 15:56 Německo 1

"Mnichovský diktát" EU: Pokud ministerstva sama neskoncují s rušivými emocemi okolo relokací, nadiktuje "konečné řešení" Rada Evropy18.02.18 15:43 Evropská unie 1

Dívky mizí ze startu formule 1. Jsou v protikladu s normami dnešní doby18.02.18 15:19 Neurčeno 1

Než migrant překročí hranice Evropy...16.02.18 18:35 Neurčeno 3

Vysoká hra Putina: Turecko nakupuje ruské S40016.02.18 16:25 Turecko 7

Transgender kojí15.02.18 14:47 Británie 1

Dva teplí sdílejí fotku "svého" dosud nenarozeného dítěte na Twitteru 14.02.18 17:23 Británie 3

Přihlouplí češti umělci opět školí Zemana a potažmo národ14.02.18 16:45 Česká republika 3

Tak je to tady: vláda znovu hlásí Česko k fiskálnímu paktu14.02.18 16:34 Neurčeno 0

Kto vraždil na Majdane?14.02.18 07:54 Ukrajina 2

Měnové kurzy

USD
20,62 Kč
Euro
25,35 Kč
Libra
28,80 Kč
Kanadský dolar
16,32 Kč
Australský dolar
16,16 Kč
Švýcarský frank
22,01 Kč
100 japonských jenů
19,29 Kč
Čínský juan
3,25 Kč
Polský zloty
6,07 Kč
100 maď. forintů
8,10 Kč
Ukrajinská hřivna
0,76 Kč
100 rublů
36,61 Kč
1 unce (31,1g) zlata
27 396,78 Kč
1 unce stříbra
340,84 Kč
Bitcoin
200 342,21 Kč

Poslední aktualizace: 25.2.2018 07:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 5 903