Diskuze k článku

Problém jménem zadluženost

Příspěvků 82

29.3.2010 8:44

Blbost našich politiků, nebo plán někoho v pozadí ?

SPECZ 193.?.?.?

Přemýšlím jestli za dluhem stojí pouhá blbost a nenažranost našich lokálních (j)elit, nebo jestli je to cíleně podporováno zvenčí s cílem ve správný čas nechat ekonomiku zhroutit.
Pokud by to byl plán, jeho cíl by trefně vystihovala část textu písničky od kapely Orlík :

"Když maj lidi hlad a nemaji co žrát,
přijde ňákej debil, začne je burcovat.
Tam za vysokou zdí, se potom stříleji,
polejvaj se benzínem a pečou v oleji... "

215939

29.3.2010 9:48

JAKÝPAK PROBLÉM?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Zadluženost naší země je problémem věřitelů, ne nás. Jako každý dlužník, ani stát nemá neomezenou schopnost plnit závazky. Takže ten kdo půjčil, ať si utře svůj nos, rychleji mu ČR splácet nebude.

Tito věřitelé (IMF, WB, ...) ať si tedy udělají svůj domácí úkol, totiž ať přecení své pohledávky směrem dolů. TATO JEDNODUCHÁ ÚČETNÍ OPERACE VYŘEŠÍ CELOU tzv. KRIZI. JENOMŽE TIHLE VĚŘITELÉ CHTĚJÍ DOHROMADY VÍC NEŽ CELOU ZEMĚKOULI A BREČÍ A BREČÍ. CHCETE JIM ZA JEJICH SLZY DÁT SVŮJ KUS?

ČR nevlastní nás ani náš majetek, ale jenom věřitelské postavení vůči nám, které nabyla svým vlastním zákonem.

215942

30.3.2010 16:25

RE: JAKÝPAK PROBLÉM?

kocour_easy 212.?.?.?

Reakce na 215942

Presne, jenom bych dodal a to otazecku odkud oni ty penize vzali na to je pujcit dale??Kdou jsou vlastne veritele naseho dluhu??
Trebas takove Nemecko, Francie ty maji svoje dluhy a stejne pujcuji dale http://ispigl.blogspot.com/2010/01/miliardove-dluhy-francie-srn-italie.html
Tim padem penize nejsou nicim jinym nez iluze.
Osobne si myslim, ze to je jenom takovy velky gulasz, aby normalni clovek se v tom nevyznal a urcite vrstvy z toho prosperovali.

216042

29.3.2010 9:55

Rozumný hospodář

Sam Ting Wong 213.?.?.?

by tímhle způsobem svoje hospodářství nespravoval. Záměrů je v tomto "hospodaření" jistě více. Naše politická "reprezentace" především využívá výhody plynoucí z jejich vysokých postavení, díky kterým zaopatří svoji rodinu a víc je evidentně nezajímá. Návody, jak by se situace dala řešit, existují, ale neexistuje reálný zájem podniknout kroky, které by skutečně vedly k rozbití začarovaného kruhu neustálého a zvyšujícího se zadlužování. Podniknutí takových kroků už si dnes žádá národního hrdinu, ale takového nikde ve vládě nevidím. Tam jsou jen kašpárci, co umí vylepovat přiblblé billboardy, kde na sebe navzájem háží špínu a slibují nesplnitelné.
Samozřejmě všichni víme, a často si to opakujeme, že existují i nadnárodní zájmy mezinárodních bankéřů a globalistů, kteří vysávají jednotlivé státy díky zkorumpovaným politikům a přivádějí je pomalu, ale jistě, k jejich konci.
Při této úvaze mě napadá, že mi jako obyčejní občané budeme muset být eliminování, tak či onak. Pokud se totiž vzepřeme se zbraní v ruce (něco jako revoluce), tak nás zlikviduje policie a armáda, popřípadě Eurogendfor a pokud se nevzepřeme a necháme se zadlužit tak, že se naše republika přejmenuje na Středevropskou pobočku J.P. Morgan, staneme se pro nového majitele naší země přebytečnými darmožrouty, které manažer pobočky nepotřebuje, protože je přece nebude živit a poslouchat jejich stížnosti na špatné životní podmínky.
Ale třeba nás nechají žít, když budeme potichu a spokojíme se GMO kukuřičnými plackami a GMO bramborovou kaší. Případné zdravotní potíže vyřeší vakcinace. V televizi určitě poběží přenosy z gladiátorských zápasů, takže možná ani nepoznáme, že už jsme v pekle.

215943

29.3.2010 12:44

RE: Rozumný hospodář

Co na tom záleží 90.?.?.?

Reakce na 215943

Výraznou osobnost si ta banda nahoře mezi sebe nepustí.
Je to tu horší jak za komančů!Ovčani remcaj a nic víc nedělají k tomu aby se něco změnilo k lepšímu.
Zrušili Dělnickou stranu bezdůvodně,cítili že by s nimi mohlo být zle.Dnes DSSS zakazují mítinky(shromáždění)v Táboru,Kladně a budou následovat další města.
O této straně je v mediích minimum informací,protože pokud by se lidé zamysleli,pochopili by,že je to naše poslední naděje!!!
Nevzpomínáte na p.Sládka a RSČ(Republikány)???
Podobným způsobem ho odstavili také!Nevzpomínáte na směr kterým se Republikáni chtěli ubírat?
Nevypadalo by to tu dnes trochu jinak?
Stačí cvaknout do vyhledávače DSSS a přečíst si stanovy a program.
Vše ostatní jsou lži a manipulace ovčanů těmi nahoře!!!!!!! [pláč]

215949

29.3.2010 16:20

RE: Rozumný hospodář

kolokol 93.?.?.?

Reakce na 215949

O problematice soudobého národovectví píše J.B. v článku "M. Sládek byl nástrojem židozednářských kruhů". Ukazuje ovšem obraz Sládka, který by vás zřejmě nepotěšil. Je docela dobře možné, že systém manipuluje s podobnými stranami s cílem diskreditace národního hnutí. Možná podle Maova hesla - plevel je třeba nechat povyrůst, aby se dal lépe vytrhat. Článek vyšel na odpor.org.

215960

29.3.2010 16:49

RE: Rozumný hospodář

r.m. 62.?.?.?

Reakce na 215943

No jasan, židům by se tady líbilo, ve svatý zemi jim hoří koudel u zadku.
Zadlužení je záměrné a nesplácení je taky záměrné, jde o úroky. Každý rok jistý výnos a z něj profituje klausova bankomafie.

215963

29.3.2010 10:19

Ludovik

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Bylo by zajímavé sledovat nitky až k těm, kteří zosobňují naše věřitele a v podstatě věřitele vlád všech evropských zemí. Bylo zajimavé vystopovat způsob jak dospěli k tak obrovským majetkům, že si mohou dovolit půjčovat tak obrovské sumy. Bylo by dobré zamyslet se nad tím, co asi budou chtít do zastavy při půjčování tak obrovských sum.

215944

1.4.2010 1:15

RE: Ludovik

danb 24.?.?.?

Reakce na 215944

Tady jsou nitky : http://www.youtube.com/watch?v=8F4IGwuKdUQ

216109

29.3.2010 10:38

Zadluženost je nová okupace mírovými prostředky

Fred 80.?.?.?

Co jiného je zadluženost, než vlastně lest, učinit stát závislým na jiném státě. Toto se ale děje ne okupací, ne válkou ale čistě cílevědomou postupným zadlužováním státu pod rouškou svobody a demokracie. Mocný stát nad slabým státem chce být spasitelem a tedy zachráncem slabšího státu a tím pádem mu nabízí pomoc, a aby to vypadalo navenek krásně a demokraticky, tak místo okupační armády posílá silný stát slabému státu svou materiální pomoc, která je už podmínka pro a uznávanou ideologii, na kterou tento slabý stát musí uvěřit podle Goebelsova hesla, stokrát opakovaná lež se stává pravdou. A tak pomalé zadlužování slabého státu je méně bolestnější než by byla jeho vojenská okupace. Výsledek je ale mnohem horší, neboť si občané zadlužovaného státu na tento stav pomalu zvykají a tento stát se ze zadluženosti nemůže dostat a musí plnit závazky vůči silnému státu. Tím se jedná vlastně o jiný způsob okupace, kolonializmu.

215946

29.3.2010 19:41

RE: Zadluženost je nová okupace mírovými prostředky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 215946

Můžete mi prozradit, kterému že to mocnému a silnému státu dluží Česká republika?

Jarmila

215971

1.4.2010 1:21

RE: Zadluženost je nová okupace mírovými prostředky

danb 24.?.?.?

Reakce na 215971

Rodine rothschildu ,kterym jiz patri dle odhadu polovina veskereho majetku sveta . Zde jsou jejich zacatky [url]http://www.youtube.com/watch?v=8F4IGwuKdUQ[url]

216110

29.3.2010 10:54

Tohle je bomba - USA omezují tok kapitálu

zeltom 193.?.?.?

Podívejte se na web pana Dvořáka. http://www.pro-investory.cz/
Link má hned na titulní straně.

Vybírám z citátů zákona:
‘(c) INFORMATION REQUIRED TO BE REPORTED ON UNITED STATES ACCOUNTS.—
‘‘(1) IN GENERAL.—The agreement described in subsection (b) shall require the foreign financial institution to report the following with respect to each United States account maintained by such institution:
‘‘(A) The name, address, and TIN of each account holder which is a specified United States person and, in the case of any account holder which is a United States owned foreign entity, the name, address, and TIN of each substantial United States owner of such entity.
‘‘(B) The account number.
‘‘(C) The account balance or value (determined at such time and in such manner as the Secretary may provide).
‘‘(D) Except to the extent provided by the Secretary, the gross receipts and gross withdrawals or payments from the account (determined for such period and in such manner as the Secretary may provide).

215947

29.3.2010 14:40

RE: Tohle je bomba - USA omezují tok kapitálu

kolokol 93.?.?.?

Reakce na 215947

Tak to je fakt bomba !!!
Články tu vycházejí v čestině, a proto předpokládám, že je ponejvíce čtou a komentují právě Češi. Ale nevypadá to tak. Pomalu v každém třetím příspěvku vidím citace v angličtině a na ně navázané komentáře v češtině. Tak pěkně děkuju. Já se učil 10 let rusky, ne anglicky. Ale na druhou stranu diskutér ukazuje, že je světový ...
Neber to osobně Zeltome, už jsem chtěl reagovat několikrát.

215956

29.3.2010 21:42

RE: Tohle je bomba - USA omezují tok kapitálu

zeltom 193.?.?.?

Reakce na 215956

Neukazuji, že jsem světový. Pokud se k diskusi v češtině hodí jako doplněk článek v angličtině, dám ho tam. Kdybych našel zajímavý článek v ruštině, dám sem link taky.

215983

30.3.2010 8:37

RE: Tohle je bomba - USA omezují tok kapitálu

Striga 85.?.?.?

Reakce na 215983

Předpokládám, že člověk, který sem dá citaci v angličitině, tomu jazyku rozumí. Protože čte české stránky, rozumí i češtině. Přijde mi od něj tedy jako lenost nebo neúcta k ostatním, že citaci nepřeloží.

Jako člověka částečně mluvícího několika jazyky mě štve, že už si dnes musím překládát výrazy z českých novin a celé články z českých stránek...

216013

30.3.2010 5:40

RE: Tohle je bomba - USA omezují tok kapitálu

p. 125.?.?.?

Reakce na 215956

...budes vitan kdyz navazes na neco zajimaveho z ruska/ a vo jakou bombu tady de??/

216001

29.3.2010 11:32

všude v liberálních žido-demo je zadlužování povinné

jan58 62.?.?.?

je to talmudská metoda ekonomického dobývání

215948

29.3.2010 12:48

Kdo,proč a jak tuto Zemi zadlužil.

pich 81.?.?.?

Tuto otázku bych přednostně položil. Nejedná se totiž jen o naši zemičce, je to problém dlouhodobý a hlavně celosvětový, čli globální, stejně jako jeho hlavní vinník - globální kapitál.
Lidé v našem dříve industriálním prostředí pracovali(vyjímky potvrzují pravidlo),vydělávali peníze a platili z daní provoz servisu, zvaný stát.
Po slavném vítězství kapitalismu nad zločinným "komunismem", už nebránilo nic tomuto kapitálu aby nás zde zbavil podstatné výroby, zavalil nás zbožím ze států neuznávajících "lidská práva", spíš pracovních zákonů a standartů obvyklých v našem civilizačním okruhu.
Přišla zákonitě nezaměstnanost a tudíž zvýšené náklady státu na sociální zabezpečení svých obyvatel, které samozřejmě kapitál nijak nezajímá.
Navíc se "řízením" servisu, zvaný stát, ujali podivní "lidé" bez skrupulí a vidouce kam vše kráčí, pojali ve velkém stlát pod sebe a balit se do tukových polštářů, jako ti křečci.
A tak všichni světoví "státníci", vlastně figurky pracující ve prospěch kapitálu a bránící jeho neskutečné výnosy, vymýšlejí jak přenést tyto "dluhy", čili vedlejší efekty kapitalismu, na ty nejspodnější.
Proto je nutno začít s úvahou, kdo,proč a jak tuto Zemi zadlužil. Protože následek něčeho se nevyřeší pouze úvahami o tomto následku. Je nutno zkoumat příčiny a pokusit se něco s tímto současnem "něco" udělat.
Co je to něco, to ať si zkusí řešit každý ...

215950

29.3.2010 14:01

Muzem si za to sami

Ursus 83.?.?.?

volime voly, naletime na sliby, nezajimame se, nestarame se, zadluzujem se..

215951

29.3.2010 14:40

Koho to zajímá?

Murray 217.?.?.?

Něco takového může trápit jen opravdového fanouška státu.

Já ve svém okolí vidím dost lidí, kterým už došlo, že spojovat svůj osud s tímto státem, či se Svazem Evropských Socialistických Republik obecně, prostě nemá cenu.

Čím dříve si člověk uvědomí, že státní bankrot, kolaps penzijních a zdravotních systémů, hyperinflace a následý pád nekrytých papírových "peněz", je nevyhnutelný, tím dříve může tomuto neodvratnému vývoji přizpůsobit své chování.

Vím o mnoha lidech, kterým to již došlo a chovají se podle toho. Politické debaty je už nevzruší a pokud vůbec volí, tak doleva, aby zkrátili agónii systému tak jako tak odsouzenému ke kolapsu.

Tito lidé mají přístupy různé. Někdo daní v daňovém ráji, někdo přešel na švarcsystém a daně silně optimalizuje, někdo se zcela odsunul do šedé ekonomiky (znáte snad řemeslníka či hospodského, který platí nějaké zaznamenáníhodné daně?), atd... Společné mají to, že jsou přesvědčeni o tom, že papírky z nápisem "Korun českých" a "Státní dluhopis", považují za potenciálně bezcenné a své úspory mají v něčem, co krachem systému hodnotu neztratí: například ve fyzických drahých kovech. Chápou význam úspor, vědí, že až jim bude 60, u lékaře a v lékárně se bude platit hotově a za potištěný papír jim nikdo nic nedá, ani chleba.

Čím dříve člověk přestane věřiv v zázrak, že se tento systém může nějak poučit a napravit, čím dříve se člověk začne realitě a vývoji přizpůsobovat individuálně, tím lépe pro něj.

215955

29.3.2010 17:24

RE: Koho to zajímá?

Petr Řehák 194.?.?.?

Reakce na 215955

Bohuzel se lide s timo nazorem najdou a neni jich malo [pláč] a verte ze ti co by meli byt za soucasny stav zodpovedni jenom jasaji kdyz si uvedomi kolik takovych je.

Penize a zadluzeni neni jediny problem dnesniho stavu. Tech problemu je mnohem vic. Pokud si myslite ze vasemi radami (ktere jsou vetsinou stihatelne zakonem) "ulite" majetky vam pripadne vasim detem zajisti spokojeny zivot tak muzete pozdeji nepekne procitnout.

Co se tech "voleb do leva" tyka tak pozor at to neprezenete. Oni pak umeji ti nahore znehodnotit vic nez jenom penize ktere stihnete utratit, ale i ten barak vam umeji pekne znarodnit. Ale "koho to zajima" ze ?

"Koho to zajima" ze jsme prihlizeli, zadluzovani nasich deti.
"Koho to zajima" ze porizeni tech deti je tak narocne ze vlastne ani zadne nemame a pomalu jako narod vymirame.
"Koho to zajima" ze ve svete se dere k moci diktatura.

"Koho to zajima" ... tohle vsechno ?
Zajima to zvedavce. Zvedavce kteri jsou zvedavi co se da delat aby se to cele pochopilo a snad i napravilo.

Pokud vase rada ohledne financni situace statu je takova ze si kazdej bude hrabat na sebe a to jeste zpusoby z nichz polovina je nelegalni rovnou a u druhe poloviny by bylo potreba konzultaci s pravnikem. Pokud dokazete vymyslet jen tohle a ostatnim rict "Koho to zajima" ... tak patrite s spis k te sorte lidi kteri tohle zpusobili a zhorsuji dnes nadale nez k tem kteri by radi vydeli opravdove vychodisko.

215965

29.3.2010 20:42

RE: Koho to zajímá?

Lin 85.?.?.?

Reakce na 215955

Pane, nejde o žádnou víru v zázrak, o chleba nebo placení u doktora.
Divíte se, že státní dluh může někoho vůbec trápit a podle vás je to "fanoušek státu". Jo, takovým lidem se běžně říká vlastenci. Lidé, kteří jsou si vědomi, že zemi, ve které žijí, nemají zadarmo, ale stojí na na mnoha hodnotách, penězi nevyjádřitelných. Vědí, že jinou nemají, že v ní mají své kořeny a v každé jiné zemi budou jen přistěhovalci bez identity. A národ, který ztratí svou vlast, svou identitu, je odsouzený k zániku.
Pro vás asi divné, protože - jak sám píšete - vy se přizpůsobíte bez ohledu na nějaký stát a v podstatě je vám jedno, jak s ním kdo nakládá.

215974

29.3.2010 15:28

Díky Talmanové Topolánek vydělal?

predplatitel 82.?.?.?

Dlouholetý partner Lucie Talmanové Michal Prunar, s nímž poslankyně žila jedenáct let a dodnes u ní bydlí jeho dcera Eliška, pracuje na postu ředitele ve firmě Eltodo EG. Právě u této společnosti skončil dluh Topolánkovy bývalé firmy VAE. Předseda vlády ji čtvrtinově vlastnil až do loňska. Okolnosti, za jakých se dostal dluh VAE do Eltoda, provází řada podezřelých skutečností. Eltodo VAE prominula více než čtvrtinu pohledávky. Získání půjčky i vyrovnání vyšetřovala policie. A nedávno uvedla, že se žádný trestný čin okolo půjčky nestal. Kvůli kauze se však kdysi otřásala Topolánkova kariéra. O napojení premiéra na Eltodo totiž psalo hned několik deníků, včetně Haló novin. Pražská firma totiž v minulosti dostávala, a podle informací našeho listu stále dostává, od Topolánkovy ODS řadu lukrativních zakázek. V Eltodu navíc pracoval někdejší významný představitel strany Jan Koukal… Stopa přes Talmanovou byla ještě nedávno poměrně nová. Protože Talmanová nyní žije s premiérem Topolánkem, je snadné se dovtípit, že Talmanová s dluhem vůči Eltodu Topolánkově firmě mohla pomoci. O co ale v tomto případu jde? Premiér totiž čelil podezření z podvodného získání úvěru od První městské banky, dnešní PPF banky. Ten získal před lety spolu s bývalými kolegy ze společnosti VAE. Kromě toho policie zkoumala i následné transakce s majetkem společnosti. Tedy i tu, během níž Topolánek prodal svých 70 kusů zaknihovaných akcií firmy za 2,5 milionu korun a použil je na pořízení svého nového bytu v Praze. Firma VAE splatila jen část úvěru, zůstal ale dluh téměř 16 milionů korun. Ten přešel z První městské banky na pražský magistrát, který ji následně prodal firmě BB Cash za 5,5 milionu korun. Pražanům tak vznikla desetimilionová ztráta. Pohledávku od BB Cash odkoupila právě společnost Eltodo. A právě to je na celém případu velmi podezřelé. Eltodo totiž odpustilo VAE z dluhu více než čtvrtinu, tedy přes 4,5 milionu. Navíc dobrovolně zrušilo zástavu na akcie, jimiž Topolánek a další společníci VAE ručili za půjčku. A do třetice zničili směnku, kterou Topolánek a další dva lidé ručili za dluh celým svým majetkem. Eltodo se tak dobrovolně zřeklo 4,5 milionu. A navíc zrušilo vše, čím do té doby VAE za dluh ručila. Proč ale bylo Eltodo tak velkorysé? Že by kvůli Talmanové někdejší spřízněnosti s Prunarem? Jedna verze tohoto příběhu tvrdí, že Eltodo odkoupilo pohledávku VAE proto, aby si zavázalo Topolánka a dostalo se přes ODS k veřejným zakázkám. Důležitou roli v tom měl hrát již zmiňovaný Jan Koukal, který po odchodu z pražského magistrátu pracoval právě v Eltodu. S Topolánkem se znali, Koukal navíc zakládal První městskou banku. Tuto verzi ale všichni zainteresovaní zásadně odmítají. Eltodo tvrdí, že dluh koupilo kvůli zisku a utužení kontaktů s obchodním partnerem VAE.
[bliji]

215958

29.3.2010 18:31

RE: Díky Talmanové Topolánek vydělal?

prostej člověk 85.?.?.?

Reakce na 215958

Ten Topolánek je ale břídil a troškař. Takhle složitě, kvůli drobným.

215967

29.3.2010 21:09

RE: Díky Talmanové Topolánek vydělal?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 215967

mimochodem v budovy Eltoda na Praze 4, sousedí s "durychovkou" - sídlem Marily, Ondrášovky, Setuzy atd. vlastněné kdysi přímo či nepřímo Mrázkem a Pitrem. právě z budovy eltoda byl patrně zastřelen "kmotr" Mrázek... jak to zpíval Werich? "źivot je jen náhoda...? Jednou si dole a jednou nahoře..."
PS: když jsem tam kdysi byl na jednání s Ondrášovkou, tak tam byla VELMI těžká energie, u dveří stál 2mětrový portýr s pistolí v podpaždí a v uchu "neslouchátko"... musel jsem vyplnit o sobě list vč. čísla OP, mobilu atd... co si velmi přesně pamatuju byl ten super-vozový park na parkovišti a tu enerigii toho míst... tmavá... :-/

215978

29.3.2010 21:27

Máme i dluhy vůčí sobě

daniela 95.?.?.?

Jsem názoru, že zadluženost státu je naprosto neřešitelná.
A to z mála důvodů-
-Dluhy jsou jistými skupinami "vyžádané"
(jen dluhy zajistí poslušnost "podřízených"- )
-Na splacení poslední dlužné častky neexistuje "bankovka".
(možný je způsob,vrátit půjčku a dluh doplatit novou,opět zlatem krytou měnou)
-státník si půjde půjčit vždy
(přeci nebude dřít bídu, když nemusí.Takže se opět objeví nové peníze v oběhu)
-nejsou prostory, které by umožňovaly k splacení dluhu vyrobit hodnotné věci(i kdyby byly,musel by celý národ "jet na doraz" -)

Takže, tohle je pár základních důvodů, proč dluh nejde splatit.
Je však třeba si uvědomit,že žijeme v časech,kdy se vše zdánlivě hroutí.Ale právě tak je to doba,kdy se člověk musí rozhodnout, pro co žít.Musí správně naladit své sny.Máme je všichni.A většinou sníme o-
-dobré kariéře
-velký "barák"
-každý rok dovolená u moře
-alespoň malý domeček se zahrádkou
-zdraví atd.

Ale něco tady chybí.Tyto sny nejsou naše konečné.V momentě, kdy se nám "sen"vyplní, máme další.Nekonečné kolo snů,tedy i tvořivosti.
Konečný a jediný sen, který by měl mít smysl pro všechny nás,je touha znát,pochopit,vědět.Proč se v Bibli říká, dokud nebudete jako ty dítka malá...?
Je to tak jednoduché pochopit !Jako děti jsme byly zvědaví.Všude jsme "strkali nos".Vše jsme chtěli vidět,osahat si.A jsme velcí (dospělí) a naše přirozená lidská zvědavost je pryč.Ženeme se za kariérami,majetkem....umíme jazyky(před 38. jsme biflovali němčinu,po 48.ruštinu,po 89.angličtinu.) Jaký to má smysl,když nepoznáme, kdy přijde zemětřesení,záplavy a vlastně už ani nevíme,z čeho roste zelenina.
Zvířata poznají nebezpečí včas.My lidé nepoznáme z chování přírody vůbec nic.Jsme dál, než jsme kdy byly.Jsme zatoulané ovce a místo toho, abychom každý za sebe hledali bezpečný úkryt,hledáme řešení tam, kde není.Kde není řešení,není žádná cesta.Správnou cestu člověk pozná.Dle toho,že nemá nepříjemnosti,nestresuje se a je neustále v pohodě.Také zdraví je "super".I tam, kde před tím nebylo. [smích]

215979

29.3.2010 22:29

RE: Máme i dluhy vůčí sobě

Lin 85.?.?.?

Reakce na 215979

Chtěla bych vás doplnit.
Ano, tahle doba nutí člověka k rozhodnutí. Mnozí pochopili, mnozí stále ještě ne.
Sny (pro mě výstižnějším slovem jsou cíle), které popisujete (barák, kariéra atd.) jsou ale sny NEtvořivé, pouhá "iluze o štěstí". Dosažením se pocit štěstí dostaví jen krátce, pak zmizí a díky naší falešné iluzi nastoupí okamžitě jiný. Proto to nekonečné kolo, o kterém píšete.
Naše cíle by se měly zaměřit jiným směrem. Každý člověk (a opravdu každý, to si troufám tvrdit), se cítí šťastným pocitem, že pro někoho něco znamená, že je důležitým v jeho životě, že nežije zbytečně, nepochopený, odmítaný nebo opuštěný. Touží být uznávaný pro své schopnosti, dovednosti, pro svou sílu, kterou dokáže "řešit" život.
A ano, samozřejmě... ten bezpečný úkryt by pro jedince měla být jeho nejbližší rodina. Pro rodinu je nezbytné bezpečí širšího území, na kterém žije.
Vím, že my tu v diskusích nevyřešíme "problém" státního dluhu (řešení určitě má, všechno má nějaké řešení). Diskuse jako takové určitě nemají tu moc změnit něco okamžitě a střelhbitě. Co ale umožňují je porovnávání názorů, které může vést i ke změně našich rozhodování právě k účelu, abychom si své rodinné přístavy bezpečí mohli vůbec realizovat.

215986

30.3.2010 21:10

RE: Máme i dluhy vůčí sobě

daniela 95.?.?.?

Reakce na 215986

Lin, psala jsem to.Naše sny nejsou konečné.Po dosažení jednoho snu(plánu),máme automaticky další.Svými sny tvoříme náš svět.Uvádíme jej tak ve věčný pohyb.A cestou za našemi sny s sebou strháváme "tvořivost osudu".Nebo také souhru náhod,souhru problémů,souhru starostí,radostí atd.

.."problém" státního dluhu (řešení určitě má, všechno má nějaké řešení). Diskuse jako takové určitě nemají tu moc změnit něco okamžitě a střelhbitě. Co ale umožňují je porovnávání názorů, které může vést i ke změně..

Právní cestou, tedy pravidly, které jsme si jako společnost stanovili,by se snad problém dluhů dal vyřešit.Nejvyšší soud by musel uznat nárok věřitele na vyplacení dluhů za neopodstatněný.Nebo také za nezákonný.Ovšem,máme tu další problém.Nevíme,co bylo účelem smlouvy.V tomto případě, byť ve velmi velkém měřítku, musí nutně platit tytéž zákony jako pro fyzickou osobu.A v tomto případě máme věřitelem (jeden z možných variant)Rothschildy a klientem českou vládu,my lidé jako ručitelé anebo "majetek".

Tak nebo tak,"zachránit" lidi jako celek nelze.Každý musí jít svou vlastní cestou.Nutit někoho,aby se vydal stejným směrem jako Vy, já,nemá žádný význam.Ale diskuse mají velký význam.Jak jste správně napsala,mohou vést ke změně rozhodnutí.A také myšlení.A to je opravdu velmi důležitá věc.[smích]

216052

30.3.2010 22:09

RE: Máme i dluhy vůčí sobě

Alexus 77.?.?.?

Reakce na 216052

Zensky...obe to co pisete a shrnujete...ze nejsou jen materialni cile...Ty nam spise podsouva soucasna civilizace....Aby jsme si mysleli,ze vrcholem je....mit neco materialniho....ale to nas po dosazeni jak pisete....neposune uvnitr....tam nas posouva jen to co zazijeme jako jednotlivci...nase zivotni zazitky, nas posouvaji dal...ale pritom to neni to co si muzeme koupit....Ale to jaci jsme....


Je to tak....a napsali jste to skvele obe.... [smích]

Diky

216054

31.3.2010 21:39

RE: Máme i dluhy vůčí sobě

Lin 85.?.?.?

Reakce na 216054

Podle nicku jste asi muž a tak mě dvojnásob těší vaše uznání. Zvláště na těchto stránkách, kde se to jen hemží dobře informovanými vzdělanci (muži). Bez mučení přiznávám, že občas při čtení příspěvků v některé diskusi rozumím snad každému třetímu slovu [velký smích] ( [oči v sloup] ) a marně v sobě pátrám po něčem, čím bych se mohla zapojit.
Díky za povzbuzení [smích]

216102

31.3.2010 21:33

RE: Máme i dluhy vůčí sobě

Lin 85.?.?.?

Reakce na 216052

Zdravím [smích] Jsem ráda, že se v podstatě shodneme i v pohledu na možná "řešení" dluhu. Vím, že nebezpečí "přenosu" na fyzickou osobu hrozí (a je víc než reálné, jinak by sekáči dluhů nebyli v takovém klídku) a proto mi veřejné dluhy vůbec nejsou lhostejné, ač sama za sebe jsem si žádné dluhy nenasekala. Líbí se mi jedno řešení, někde jsem to slyšela nebo četla, už nepamatuju - a to spočívalo na principu, že nikdo nemůže půjčit to, co ve skutečnosti nemá a dožadovat se vrácení. Banky také půjčují hodnoty, které nemají a nikdy neměly, jsou jen virtuální. Tak proč pak chtějí vrátit skutečnou hodnotu a ne tu virtuální? [smích]Kdyby bylo po mém, vrátím jim taky jen virtuální číslo, které si namastím v počítači.
Dál souhlas, že "mesiášský syndrom záchrany lidstva" je k ničemu. Netrpím jím. Přesvědčovat kohokoliv o čemkoliv je marné plýtvání vlastní energií. Můžu podat jen informaci a jak s ní kdo naloží je čistě jeho věc. Ostatně - už kdosi moudrý napsal, že ten, kdo přesvědčuje, potřebuje být sám přesvědčován.
Pěkný večer [smích]

216101

29.3.2010 22:57

DOBRÝ NÁPAD

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 80.?.?.?

Měl bych pro náš stát návrh. Každý občan dluží nyní 125 585,- Kč a dluh stále roste. Proč stát nedovolí jednotlivým občanům, kteří na to mají, aby se sami oddlužili tím, že by tuto částku splatili a nemuseli by platit úroky. Ale o to asi není zájem.
http://verejnydluh.cz/
http://www.zadluzeni.cz/

215988

30.3.2010 4:58

RE: DOBRÝ NÁPAD

kozoroh 61.?.?.?

Reakce na 215988

http://rense.com/general90/by%20the%20monoplists%2...
Ti,co nadelaji dluhy, tak si osvoji pravo ty dluhy splatit pomoci obycejnych obcanu ve prospech elity sveta,naroda,statu.Je to v podstate velmi jednoduche,v elektronickembankovnictvi sveta jsou triliony neexistujicich dolaru, co udela politik v kazem state sveta na pokyn z banky, uvali dan na pivo,benzin,alkohol,cigaretya takto ziskane penize pouziji k vymazani neexistujicich penez,ktere vyreklamuji existujicimi penezi, to je zivna puda elity sveta ,proto se prodavaji i dluhy,drive ,takovy koncili ve vezeni pro dluzniky a nedostali se ven,dokud nekdo je nevyplatil,dnes ,vyplaceni uvrhli na populaci obcanu.Kazda krise ,umele vyvolana ,je nastrojem obleknout nespokojeneho,reptajiciho obcana do uniforem a odeslat jej k likvidaci,zbavit se jich legalne ve jmenu neceho,vlastenectvi,napadenim statu,bojem za demokracii,svobodu,terrorismu, ale hlavne zredukovat silu proletariatu,aby nevypukla revoluce, ta je ocistna od vsemoznych zazobancu,kteri prehlizeli potreby lidu,takze, ve francouske,zmizela z vetsi casti slechta, ve spanelske zmizela cast duchovenstva pro velke majetky,jez mela spolu s velkostatkari, s pravniky a soudci, mexicka revoluce s velkostatkari, ruska revoluce,slechta, carsti byrokrate,inteligence i s temi,kdo se k revoluci nepridali.
Prakticky 70% veskerych prirodnich zdroju tohoto sveta vlastni jen par "rodin", podle sestaveneho zebricku Forbes,muzem nakonec zjistit,ze to co bylo v Nemecku v letech tricatych,tak,dnes je celosvetove,proto slavny projev Rotchilda,dejte mi kontrolu penez a mne nezajima,kdo vladne, ma svuj hluboky vyznam.
At least 139 of the Forbes 400 are Jewish | The Fundermentalist ... 5 Oct 2009 ... The richest American Jew, Larry Ellison, saw his wealth and his spot on this liest .... But most of these wealthy 'jews' give less to Jewish charities than the ... in the arts and sciences that benefits the whole world. ...Mnozi z nich zbohatli prave z vysledku revoluce,kde majetek jednich ,presel do rukou druhych.Revolucni mase zase zustal udel ,platit vznikle,umele vykalkulovane skody.Dluh statu,uvaleny na obyvatele, projde timto procesem,delnik za rok obdrzi v dolarech 14.000,ale elita v lepsi ctvrti, ma rocni prijem 185.000 dolaru,oba zaplati dluh statu ve zvyseni zvlastnich dani,delnik silne pociti zmenu prijmu,elita se bude splatce jen smat,popripade si najde cestu,tak ztratu nahradit,jestli jsou v podnikani,tak mate u nich mnohem drazsi nakup, delnik ,takovou moznost nema a problem je takto na cas vyresen.
Some quick stats: We are reasonably certain that 139 of the richest 400 Americans are Jewish, including 20 of the richest 50. Those top 20 control some $211.8 billion in personal wealth.
1.3 Lawrence Ellison 27,000 65 Redwood City Oracle
2.8 Michael Bloomberg 17,500 67 New York Bloomberg
3.11 Sergey Brin 15,300 36 Palo Alto Google
4.11 Larry Page 15,300 36 San Francisco Google
5.13 Michael Dell 14,500 44 Austin Dell
6.14 Steven Ballmer 13,300 53 Seattle Microsoft
7.15 George Soros 13,000 79 Westchester hedge funds
8....

Automaticky kráceno

215997

30.3.2010 6:14

RE: DOBRÝ NÁPAD

kozoroh 61.?.?.?

Reakce na 215997

http://blogs.jta.org/philanthropy/article/2009/10/05/1008323/at-least-139-of-the-forbes-400-are-jewish

8.16 Donald Bren 12,000 77 Newport Beach real estate – father is jewish
9.22 Carl Icahn 10,500 73 New York leveraged buyouts
10.23 Ronald Perelman 10,000 66 New York leveraged buyouts
11.24 George B. Kaiser 9,500 67 Tulsa oil & gas, banking
12.26 Sheldon Adelson 9,000 76 Las Vegas casinos, hotels
13.29 James Simons 8,500 71 East Setauket hedge funds
14.36 Steven Cohen 6,400 53 Greenwich hedge funds
15.42 Eli Broad 5,400 76 Los Angeles investments
16.44 Len Blavatnik 5,000 52 London Access Industries
17.44 David Geffen 5,000 66 Malibu movies, music
18.44 Ira Rennert 5,000 75 New York investments
19.49 Charles Ergen 4,900 56 Denver EchoStar
20.50 Stephen Schwarzman 4,700 62 New York investments
21.52 Samuel I. (Si) Newhouse Jr. 4,500 81 New York publishing
22.56 Micky Arison 4,300 60 Bal Harbour Carnival Cruises
23.61 Ralph Lauren 4,200 70 New York fashion
24.65 Lester Crown & family 4,000 84 Wilmette investments
25.65 Richard LeFrak & family 4,000 64 New York real estate
26.65 Donald Newhouse 4,000 79 Somerset County publishing
27.65 Daniel Ziff 4,000 37 New York inheritance, hedge funds
28.65 Dirk Ziff 4,000 45 New York inheritance, hedge funds
29.65 Robert Ziff 4,000 43 New York inheritance, hedge funds
30.77 Henry Kravis 3,800 65 New York leveraged buyouts
31.77 Paul Milstein & family 3,800 87 New York Emigrant, real estate
32.77 Samuel Zell 3,800 68 Chicago real estate, private equity
33.84 Leonard N. Stern 3,600 71 New York real estate
34.85 Stanley Druckenmiller 3,500 56 Pittsburgh hedge funds
35.85 Bruce Kovner 3,500 64 New York hedge funds
36.85 George Roberts 3,500 66 San Francisco leveraged buyouts
37.97 Riley P. Bechtel 3,000 57 San Francisco engineering, construction
38.97 Stephen D. Bechtel Jr. 3,000 84 San Francisco engineering, construction
39.97 Leonard Lauder 3,000 76 New York Estee Lauder
40.97 Theodore Lerner 3,000 84 Washington real estate

41.97 Steven Spielberg 3,000 62 Pacific Palisades movies
42.97 Warren Stephens 3,000 52 Little Rock Stephens Inc.
43.97 David Tepper 3,000 52 Milburn hedge funds
44.110 Stephen Ross 2,900 69 New York real estate
45.113 Daniel Och 2,800 48 New York hedge funds
46.113 Haim Saban 2,800 65 Beverly Hills television
47.118 Joan Tisch 2,600 83 New York Loews
48.123 Edgar M. Bronfman 2,500 80 New York liquor
49.123 Ronald Lauder 2,500 65 New York Estee Lauder
50.123 Mitchell Rales 2,500 53 Washington Danaher Corp
51.123 Steven Rales 2,500 58 Washington Danaher Corp
52.123 David Rubenstein 2,500 60 Bethesda leveraged buyouts

53.139 Mark Cuban 2,400 51 Dallas Broadcast.com
54.139 Malcolm Glazer & family 2,400 81 Palm Beach sports teams, real estate
55.141 Steve Wynn 2,300 67 Las Vegas casinos, hotels
56.147 Tom Gores 2,200 45 Beverly Hills leveraged buyouts
57.147 Bruce Wasserstein 2,200 61 New York Wasserstein Perella, Lazard
58.158 Nicolas Berggruen 2,000 48 New York Investments
59.158 Leon Black 2,000 58 New York lever...Automaticky kráceno

216004

30.3.2010 5:50

RE: DOBRÝ NÁPAD

p. 125.?.?.?

Reakce na 215988

...dluhy se daji prodavat jen je treba se to naucit v Usraeli ,neni treba se obavat Euro nas podrzi jako Recko...jen do toho nebat se a krast...

216002

30.3.2010 10:06

RE: DOBRÝ NÁPAD

Petr Řehák 194.?.?.?

Reakce na 215988

Tak prvne ta castka kterou uvadite je nesmysl.
Pouzit matematickou operaci deleni dosadit velikost a dluhu a pocet obyvatel vcetne novorozenat a starim umirajicich je nesmysl.
Ptat se proc to stat nedovoli je stejne jako ptat se za minuleho rezimu proc stat nedovoli svobodne podnikani a svobodu slova.

Splatit nejakou castku a osvobodit se tim od dluhu ? To je nejvetsi kravina ktera nehlede na to ze si neumim predstavit jak by probihala se prave statu do kramu vubec nehodi.
Presne ti lide teri by byli schopni a ochotni tak ucinit jsou totiz ti lide na kterych stat nejvic ekonomicky parazituje.

Jenom si polozte tyhle 4 otazky na 2 modelovych prikladech

8 clenna rodina (6 deti matka na materske otec na pracaku oba stezi zakladni vzdelani, narodnost neuvadim [mrknutí jedním okem] )
1.)Byla by tato rodina schopna a ochotna splatit vice jak milion ? .... zcela jiste NE
2.)Chtel by stat od takove rodiny ten milion s tim ze se v budoucnu nebude starat o jeji problemy a ona zase o problemy statu ? zcela jiste ANO

4 clenna rodina (2 deti jedno na vysoke skole druhe na gymnaziu, otec podnikatel prijem 200k/mesicne, matka managerka 50k/mesicne.
3.)Byla by tato rodina ochotna a schopna splatit neco pres pul milionu s tim ze dostane na vzdy ulevu od dopadu statniho zadluzeni. ... troufam si rict ze zcela urcite ANO
4.)Chtel by stat ztratit moznost ekonomicky vysavat takovouto rodinu ? ... si piste ze ani omylem.

Jak vidite tak myslenka ze by si jednotlive obcane mohli "odkupovat" statni hrichy je sice naramne krasna, ale je to asi stejna myslenka jako ze za nejhlubsiho komunismu by jsme volne cestovali a podnikali po celem svete a doma vypraveli v televizi o rozdilech v rezimech zemi ktere jsme navstivili.

216023

30.3.2010 5:20

Pane Zelinko.

Důchodce68r 81.?.?.?

Výborný článek, neboli, plně s Vaším pohledem souhlasím.
Jsem velice zneklidněn, doporučil bych nedozírné tresty všem politikům, kteří k tomuto vývoji přispěli, nebo ho trpěli.
Záhadou jsou mi nadále ještě dvě věci, které asi vzájemně souvisí.
Jednak to, proč jde o jev v naší části světa hromadný.
Jeden z projevů globalizace? Je to spontánní, nebo řízené?
Jednak to, komu se v konečné instanci tak velké částky dluží.
( Byl bych moc rád, kdybyste se svým pohledem na věc ve Vaší úvaze v tomto směru pokračoval.)
Zdravím vespolek.

215999

30.3.2010 8:40

Kdo

Erwin 91.?.?.?

schvaluje půjčky ? Kdo navrhuje jejich výši ? Komu se vlastně upisujeme ? Nejsou vždy za tím konkrétní osoby ? Neměly by tyto osoby nést přímou zodpovědnost ? Už se to tady řešilo, ale nedá mi to znovu nepřipomenout. ONI mají dluh, ne MY. Kdo má vůbec tolik drzosti a snaží se mi nakecat, že mám stotisícový dluh ? Já jen tajně věřím, že se to jednou otočí a předáme tyto darebáky jejich věřitelům v klepetech a řekneme jim : "Tady máte hoši vaše dlužníky, vemte si to od nich. My občané Česka vám nedlužíme nic, od našeho státu nedostanete ani niklák."
Trošičku mi ujíždějí nervy, omlouvám se za tón.

216014

30.3.2010 9:51

Víte koho máte volit

Choronzon 85.?.?.?

Pokud volíte levici, tak si pak nemáte právo stěžovat na zadluženost. Ani na drahotu. Pokud nevolíte vůbec nemáte si právo na cokoliv stěžovat taky. To je jednoduché.

Zravna včera jsem na tohle téma diskutoval v práci a přišlo mi téměř nemožné jedné paní vysvětlit, že když volí komunisty, tak nemá právo si stěžovat na to v jakým srabu je stát. Dokonce se mi nepovedlo vysvětlit ani základní rozdíl mezi kapitalismem a socialismem. Pro ni je socialismus svatý. Obvinila mne dokonce z naivity když jsem jí řekl, že to už bych raději volil ODS jakožto menší zlo než abych volil levici.

Někomu prostě není pomoci.

Ale vyplývá mi z toho, že je naprosto zbytečné nadávat na politiky nahoře. Viníky najdete v zrcadlech. Drtivou vetsinu populace verejný život naprosto nezajímá. Ale rádi remcaj.

Toť vše.

Mohu Vám dát doporučení koho volit. Ale pokud chcete volbu učinit zodpovědně, bude nezbytné si něco k tématu nastudovat (nebo se spolehnout na doporučení autority).

Už jsem to tu psal, že volím Svobodné.

Článek k tématu - tedy na vytvoření vyrovnaného rozpočtu, naleznete ZDE: http://www.svobodni.cz/media/clanky/807-mach-jak-vyrovnat-statni-rozpocet-bez-zvysovani-dani/

216021

30.3.2010 17:23

RE: Víte koho máte volit

Rastík 195.?.?.?

Reakce na 216021

Na to sa da povedat jedine: keby volby mohli nieco zmenit, uz davno by ich zrusili [smích]

216045

30.3.2010 22:04

RE: Víte koho máte volit

Lin 85.?.?.?

Reakce na 216021

Nejdříve k tomu "remcání". Veřejný život opravdu zajímá jen úzký okruh lidí a důvody jsou různé. Od otrávenosti (že voličův hlas straník potřebuje jen o volbách, jinak nedbá na nějaké výtky) po docela obyčejné přetížení sháněním prostředků k obživě. Proč se zajímat o veřejný život, když politici vůbec nedbají na vůli občanů a naopak se cítí dotčeni, když se někdo fundovaný zajímá a předkládá jiná řešení.
Ad "viníci". Nevím, ale podle mě jsme ve volbách dali mandát skupině lidí, aby tuto zemi vedla a aby hospodařila s penězi, které dobrovolně odevzdáváme. Viník je tedy jasný a na vývoji státního dluhu se podepsala jak levice, tak pravice. Tím narážím na vaši úvodní větu. Na řeči typu "za všechno můžou občani, protože špatně volej" jsem už docela alergická, protože je to v našich podmínkách (viz možnost vlivu občanů na odvolání provařených politiků nebo dokonce stran před vypršením poslaneckého mandátu) alibismus nejhrubšího zrna.
Koukla jsem na váš odkaz a na první pohled se zdá být celkem přijatelný. Ovšem na druhý pohled se shledávám se stejným typem propagandy, jakou mají i jiné strany.
Státní dluh roste ne od r.98, ale průběžně už od r. 93. Bod 6 je postavený na hypotéze růstu HDP, bod 7 souhlas, bod 8 nedoporučuju v podobě, v jaké je uváděný. Bodu 9 moc nerozumím, ale ty "daně z hazardu" jdou v první řadě obci do jejího obecního rozpočtu. Bod 10 opět nesouhlas kvůli jedné prosté skutečnosti, v programu vůbec nezmíněné - a to - kde vzít pracovní místa pro ty "rychleji dostudované" a "později v důchodu". Závěr tohoto bodu s "12-ti miliardami daní navíc" vyznívá sice optimisticky, leč populisticky. Bez příjmů tito lidé sotva co odvedou a pokud příjmy mít budou, chybí mi tu nějaký "plán", jak docílit výběru daní bez úniků. Takže cifra pouze matematická, papírová. Bod 11 souhlas, bod 12-14 s rozpaky, protože je to pro mě už tenký led a netuším, čí dluhopisy stát vlastní a jestli by prodejem vůbec něco získal. Bod 15 ano, je potřeba vzít politikům možnost libovolně "pracovat" s půjčováním.
Zcela mi ve výčtu snižování státních výdajů chybí kontroly účelnosti vynakládaných prostředků a roční povinné uveřejňování hospodaření ministerstev = na co konkrétně a komu. Jedná se mi o státní zakázky, předražené nebo nesmyslné "projekty", dotace atd.
Tak...to je jen na druhý pohled a jistě by se dalo najít mnohem víc nedostatků.

216053

31.3.2010 9:18

RE: Víte koho máte volit

Choronzon 85.?.?.?

Reakce na 216053

Zdravím,

Jsem rád, že se tu našel někdo kdo si dal práci a bod po bodu to přečetl. A dokonce okomentoval [smích]

CO se týče hospodaření ministerstev, podílu státních zakázek vůči soukromému sektoru a všeobecně míry státního přerozdělování, tak Svobodní jsou Pravicovou stranou. Tedy nestojí o přerozdělování. Nechtějí státní zakázky. Pokud by měl stát něco financovat, tak jen naprosté minimum. Dotace, subvence, produkční kvóty, cla a všeobecně intervencionismus je pro liberální stranu nepřijatelný.

Záleží jen na Vás do jaké míry se s tímto stotožnujete a podle toho následně volíte.

Já vím, že svést zodpovědnost na voliče je strasné. Vzdyt ti chudáčci za nic nemůžou. To ti nahoře z nich delaj blbce. Nejdrív slibují a pak si 4 roky delaji co chtejí. A obcani nemaji moznost je odvolat.

Bohuzel to je jen jedna strana mince. Kdyby to byla pravda, nikdo z tech kdo by se zpronevěřil důvěře voličů by nemohl být zvolen znovu. Jak tak ale koukám na naši scénu, tak mnozí dinosauři jsou voleni neustále dokola bez ohledu na to co vlastně dělají nebo nedělají.
Z tohoto úhlu pohledu se mi svedení viny na voliče vůbec nezdá jako alibismus. Naopak. Lidé by konečně měli přijmout zodpovědnost která s volbou přichází. Nepřistupovat k tomu znechuceně, beznadějně či svůj hlas zahazovat nevolením.

Já nevím v jakém okolí se pohybujete vy, ale já převážně mezi mladší generací a pak v továrně mezi lidmi všeho druhu. A jak mladí, tak dělníci s nimiž přicházím do styku nemají ani základní vědomosti o tom, co vlastně to státní přerozdělování znamená. Co to vlastně je ten socialismus a co to je ten kapitalismus.

Pokud takto na svoje vzdělání rezignovali a "nezajímá je to", z mého úhlu pohledu ztácí právo si na cokoliv z veřejného života stěžovat.

Pokud někdo volí podlé aféry která je jakožto poslední před volbami rozmáznuta " v blesku", pokud volí podle toho kdo slíbí vyšší mateřskou nebo cokoliv jiného. Prostě pokud volí nezodpovědně, bylo by poněkud směšné kdyby tam nahoře vnikla sestava která bude pracovat pro svobodu jednotlivce, svobodný trh a bude se snažit ( jsem liberál) minimalizovat vměsovani statu do ekonomiky jez se jiz tolikrát prokázalo jako neefektivní.

A kdyz se podíváte na prumernou populaci, stále se divíte tomu co se deje "tam nahore" ?

216061

31.3.2010 21:18

RE: Víte koho máte volit

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 216061

Také zdravím a díky za odezvu [smích]
Přiznám se, že jsem poněkud na rozpacích, jak reagovat. Prostě nerozumím... "Nechtějí státní zakázky" - jak, prosím? To budou poslanci sami opravovat např. silnice a státní budovy - nebo je všechny prodají soukromníkům? Vypadá to, že si dělám srandičky, ale já fakt už takovýhle ulítlý návrh četla. Zprivatizují veškerou městskou dopravu, vědu, školy, nemocnice, policii (však státní zakázkou je i její vybavení)?
Dál vytáhnu větu: " Kdyby to byla pravda, nikdo z tech kdo by se zpronevěřil důvěře voličů by nemohl být zvolen znovu" a opět tápu. Neznám žádný mechanismus, kterým bych jako volič mohla ovlivnit kandidátku strany a vyjádřit tak důrazný nesouhlas s "nasazením" člověka, který se mi v téhle straně příčí. Jak jistě víte, u nás musíte volit stranu a ne jednotlivce. Neznám ani mechanismus, kterým bych zabránila "přebíhání" prasátek od korýtka ke korýtku. A tohle je dle mého jedna z vážných příčin otrávenosti a nezájmu lidí o nějaké volby a o politiku vůbec. "Nová strana", kde je novým jen název a straníci poskládaní z panoptika "odložených", podle mě vůbec nic neřeší.
Stejný důraz, jako vy kladete na odpovědnost voličů, kladu já zároveň na odpovědnost politiků. No...a tu jsem nikde v "nabídce" (volebním programu) nenašla.
Díky i za další odkazy, přečtu ale později, až bude víc času. Mějte se [smích]

216099

3.4.2010 11:47

RE: Víte koho máte volit

Choronzon 85.?.?.?

Reakce na 216099

Zdravím [smích]

No u takové debaty už je třeba si vyjasnit na jakém ideovém základu stojíte. Pro mne je měřítkem úspěšnosti vlády míra mojí osobní svobody. Jak ekonomické tak politické. Svoboda pro mne není prostředek ale konečný.

Problematiku komunikací nemám nastudovanou, takze nemohu říci jak by se v tomto pripade stat mel zbavit nesmyslne zodpovednosti za silnice a predat ji do soukromých rukou. Co se týče vědy, nemocnic, školství... není ospravedlnitelné aby na vás bylo vynuceno přispívat na něco co buďto vůbec nechcete nebo si představujete že by mělo fungovat jinak.

Než vláda v USA navýšila daňovou zátěž na dnešní úroveň, bylo soukromé pojištění svobodou volby člověka. Stát od něj nevybral peníze na daních, ale ponechal mu je ať se pojistí sám.

Takze já si myslím, že čím méně toho bude stát spravovat tím lépe. Stačí srovnat školství a zdravotniství s obory kde funguje tržní konkurence. Všude kde je monopol dochází k plýtvání, úpadku kvality služeb.

No s těmi volebními lístky... Pokud např. chcete volit stranu XY ale nelíbí se vám jakým způsobem mají sestavenou kandidátku, tak můžete zakroužkovat "lidi dole". Tím dáváte straně najevo, že vaše preference jsou jiné než na kandidátce. Teoreticky je takto možno sesadit i vedení strany, ale pochybuji že k tomu kdy došlo. Jinak pochopitelně máte vždy možnost se na svoji stranu obrátit a v případě, že se vám nebude něco zdát tak položit dotaz.


Tak či tak. Podstatné je vaše osobní ideové zakotvení. To určuje jakým způsobem nahlížíte na stát a jeho roli v našich životech a ekonomice.

216301

31.3.2010 21:20

RE: Víte koho máte volit

Lin 85.?.?.?

Reakce na 216061

Jéééžiš.... omlouvám se, ale ta "anonymní" reakce je moje, zase mi vypadlo přihlášení.... [oči v sloup]

216100

31.3.2010 10:53

RE: Víte koho máte volit

Choronzon 85.?.?.?

Reakce na 216053

jeste jsem narazil na něco co by Vás možná mohlo zaujmout.

http://petrmach.cz/Cesta-k-naprave-verejnych-financi.pdf

216062

31.3.2010 1:20

RE: Víte koho máte volit

Rostislav Mucha 85.?.?.?

Reakce na 216021

Člověče, vy mluvíte jako dítě. Ale na děti se nemáme zlobit, navíc pamatuji časy, kdy jsem i já takto uvažoval... Ostatně, ta paní vás obvinila z naivity oprávněně, ale to pochopíte až sám a až později, nyní to ještě nemá smysl rozvádět. Kéž by věci dalÿ změnit pouze správnou volbou!

216058

31.3.2010 22:25

RE: Víte koho máte volit

Leo K leok (zavináč) email (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 216021

No nechci Vám kazit iluze, ale podíváte-li se na oficiální čísla - třeba http://www.finance.cz/ekonomika/statni-rozpocet/verejne-rozpocty tak zjistíte, že levice hospodařila lépe než pravice. Vezměte v potaz, že v roce 2003 se hradily škody z povodní 2002 a v roce 2004 se započítal dluh z konsolidační agentury ( Klausova cena za transformaci).
Vyčurat s levicí se podařilo jenom Kalouskovi (v r.2008), ale státní pokladnu to stálo 68 miliard pokladniční rezervy, kterou Kalousek rozpustil.

216105

1.4.2010 11:38

RE: Víte koho máte volit

Choronzon 85.?.?.?

Reakce na 216105

Můžete mi prosím vysvětlit jak může levice být schopna hospodařil tépe než pravice?

Pokud je mezi levou a pravou rozdíl jen v pojmenování, tak je to klidně možné. Ale pokud pravicí myslíte popuštění státních monopolů soukromému sektoru a levicí myslíte subvence, přerozdělování a státní monopol. Pak Si myslím, že postoj, že levice je schopna "hospodařit" lépe neobhajitelný.

Nehledě na to, že to s čím hospodaří jsou NAŠE peníze. A mají zůstat v našich kapsách. A ne být svěřeny vládě k hospodaření.

216129

1.4.2010 11:59

RE: Víte koho máte volit

Leo K leok (zavináč) email (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 216129

To nemá nic společného s vysvětlováním. Čísla (z ministerstva financí) hovoří řečí čísel - podívejte se na odkaz!

216132

1.4.2010 13:33

RE: Víte koho máte volit

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 216129

ty budeš asi ekonomický nedouk neschopný jakékoli představivosti
představ si ty "kapso" že je úplně jedno kdo peníze drží nebo jakým způsobem v ekonomice cirkulují peníze totiž jsou oběživo a nikoli majetek to si jen tupci tvého typu myslí opak a tak tedy když jsou peníze oběživo a tak jsou určeny k tomu aby obíhaly a protože stát daní jakoukoli transakci která v ekonomice proběhne tak v podstatě řečeno ad absurdum všechny tvé peníze co máš ty v těch tvých tupých kapsách všechny postupně projdou státním rozpočtem vždyt si spočítej kolik na daních se odvede státu už jen tím že si jedeš autem koupit chleba
celý hospodářství závisí v podstatě pouze na tom aby obíhaly v dostatečném množství peníze v ekonomice jakmile množství peněz v ekonomice klesá nutně musí přijít krize což není nic jiného než zmenšování trhu pro jednotlivé firmy protože lidi mají mín peněz na utrácení za zboží a za služby a k tomuto dochází protože skupinka bohatých díky rozšiřování svých společností a globalizaci ty paníze hromadí jelikož je nechce vyhazovat jen tak oknem a investice nejsou dostatečně rentabilní proto je třeba nějak dostat peníze zase zpátky na "dno" hospodářské pyramidy aby mohly obíhat a jedna z možností je zdanění ale ne tupců jako seš ty kteří mají bejvák na hypo fábku na lízačku kuchyn na stavebko a plazmu na spotřebák protože s takových se už moc nevymáčkne ale těch nejnejnejbohatších pro začátek bych navrhoval dan z dědictví nad určitou mez třeba 90% [smích]

216139

1.4.2010 13:49

RE: Víte koho máte volit

Leo K leok (zavináč) email (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 216139

Přesto, že mi je 71, tak vám tykat nebudu. Stejně si myslím, že jste si spletl tlačítko reagovat. Nešť! K Vaši "teorii". Těch skutečně bohatých zase tak moc není. Možná, že vám to přijde divné, ale největší daňový přínos je ("díky" převaze nepřímých daní)vytvářejí chudší vrstvy obyvatelstva. Daňová matematika je sviňa! [chechtot]

216142

2.4.2010 10:01

RE: Víte koho máte volit

Choronzon 85.?.?.?

Reakce na 216139

Pominu vaše pokusy o urážku a zaměřím se na vysvětlení základních chyb a nesmyslů jež jste tu naspal.

Peníze každopádně JSOU majetek. A to v tom smyslu, že jsou nejlikvidnějším statkem. Ale vztahuje se na ně totéž co na jakýkoliv statek jiný. Pokud toto nechápete - doplňte vzdělání.

Daně na které narážíte. Tedy vysoké danění. Jak příjmu, tak spotřební daně, ekologické daně a kdovíjaké ještě jsou pochopitelně levicovým ideálem. Levice je ta kdo je pro přerozdělování, progresivní danění.

Liberálové ( v původním smyslu slova ) by státní intervence do ekonomiky (podíl státu v ekonomice) osekali na minimum. S tím by samozdřejmě poklesla i daňová zátěž.


Váš finální návrh daňe z dědictví 90% považuji za jasný příznak levicového smýšlení. Nemáte právo si stěžovat na danění, přerozdělování a nic z toho co popisujete pokud jste schopen vypotit takovou hovadinu jako 90% (od urcite vyse) danění dědictví.

Propříště trochu dostuduj teorii a slušné chování ty levicovej intelektuále.

216184

2.4.2010 10:35

RE: Víte koho máte volit

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 216184

jsi tupec tím se tě nesnažím urazit pouze se tě snažím definovat
možná jsou podle tvého stupidního vidění světa moje názory levicové (i když by pomohly vyřešit jisté problémy ale všiml jsem si už že pravicoví svazáci jsou poněkud masochističtí)

jo a pa se liberálové probudili s rukou v nočníku [chechtot] ono totiž záleží co myslíš těmi státními zásahy jestli třeba postavenou dálnici opravenou silnici nebo vyléčenou zlomenou nohu apod

takže klidně si sni mokré sny o liberálních nesmyslech já zůstanu u toho že největším problémem jsou vychcané firmy které levně vyrábějí v číně draze prodávají v evropě a sídlí v danových rájích s tímto je třeba zkoncovat třeba silou takové kajmanské ostrovy by potřebovaly humanitární bombardování a ne jugoslávie [mrknutí jedním okem]

216187

2.4.2010 10:56

RE: Víte koho máte volit

Choronzon 85.?.?.?

Reakce na 216187

Ach bože. [chechtot]

Mentalita některých členů osazenstva je horší než leckterých dělníků se kterými jsem měl tu čest pracovat [chechtot] .

Ale jsem rad, že jste krom výpotků horké mysli pod zástěrkou anonymity vypotil i něco konkrétního. A sice poslední odstavec.

"Problem vychcanych firem a levného dovozu". A on je to snad problém? Že můžete nakupovat levně? Nebo snad máte nějaký skvělý návrh v podobě uvalení cel? Nefunkčnost vašeho postoje a jeho absurditu nádherně vykreslil již Adam Smith.

A jestli jsou vaše názory levicové? No to je snad zdřejmé, ne? [chechtot]

216194

2.4.2010 11:35

RE: Víte koho máte volit

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 216194

samozřejmě že návrh mám
uzavřít prostor EU a rusko celní bariérou aby se prostě vyrábět v číně nevyplatilo a nebo dovolit prodávat svoje výrobky v EU jen těm kteří zde odvádějí daně ze zisku jinak at si vyrábějí kde chcejí
ono argumentovat smithem je hezký problém však je že je to stejně stupidní argumentace jako argumentace marxem taky jistě velmi inteligentní a ctihodný pán jeho teorie jsou ovšem dobré tak leda někam do ekonomickofilosofických knih dál bych je pro jistotu nepouštěl [mrknutí jedním okem]
a co se týče levicovosti nebo pravicovosti mých názorů tak je to asi tak: jediné co si přeji je abych já nebo oblast ke které náležím prosperovala a je mi úplně jedno jakým způsobem [smích]

216200

2.4.2010 11:55

RE: Víte koho máte volit

Choronzon 85.?.?.?

Reakce na 216200

ohledně cel by snad pomohla kraťunká povídka od Frederica Bastiata tři konšelé. Myslím, že je to psáno čtivě a vysvětluje krásně podstatu problému. Proč nelze uvalit cla.

http://bastiat.borec.cz/bastiat_3lkonsele.pdf

Srovnávat relevanci Marxových myšlenek popírajích vlastnictví a Smithových který je naopak PRO vlastnictví a dávat je na stejnou úroveň se dá označit za intelektuální nihilismus.
Nemůžete tvrdit, že oba názory jsou stejně platné. Nejsou. Jsou to naprosto rozdílné teze.

Pokud si myslíte, že argumetace marxova je stejně relevantní jako Smithova, jste budto vnitřě rozpolcená osobnost (nihilista) nebo autory neznáte a pak vynášíte soudy o něčem o čem nic nevíte.

216206

3.4.2010 5:29

RE: Víte koho máte volit

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 75.?.?.?

Reakce na 216206

Chromozone Vy nekdy placate. Je videt ze Jste toho moc neprosel. Vse by Jste nechal na volnem trhu (neexistuje). Jak chcete zajistit ferove skolstvi, lekarskou peci , duchody ? Ja osobne jsem na svem - ani cent od vlady (ohledne deckym pridavkum, jsem jim vzkazal ze nejsu zebrak a at si tu almuznu strci do prdele). Jak chcete resit velke monopoly? Ty vam odrovnaji vse. Misto politiku Vam zacnou zacnou rozhodovat monopoly(uz se to z velke casti zacina dit). Posledni roky jde zivotni uroven lidi do prdele, lide maji strach neco rici proto ze by stratili praci. Jak chcete resit take veci ? To ze se nam dari trochu lip neznamena ze to je v poradku.Prestante studovat nesmysly, zacnete studovat zivot lidi.

216278

3.4.2010 11:32

RE: Víte koho máte volit

Choronzon 85.?.?.?

Reakce na 216278

Neprošel. To je pravda [smích] A v ledasčem je to i výhoda.

Je zajímavé, že zmiňujete problematiku školství, zdravotnictví a důchodů. A o kousek pozdeji se ptáte jak bych si predstavoval reseni monopolu.

Skolstvi, zdravotnistvi a důchodovy system jsou obří monopoly. A funguji tak spatne právě proto, že jsou monopoly. Dalo by se to označit za tyranii statutu quo. Všichni si myslí, že je automatické, že stát nás má léčit, vzdělávat a zaopatřovat ve stáří. To je nesmysl. Automatického ani přirozeného na tom není vůbec nic.

Ale skusím to uvést na jednoduchém příkladu. Dnes vám stát bere na daních něco přes 50% vašeho příjmu. Pokud bych tedy váš příjem zdvojnásobil a řekl, že ted nemužete od státu ocekavat nic. Co by se stalo? Nic. Uzavřel by jste zdravotní pojistku z peněz jež máte navíc. Z týhž peněz by jste si spořil i na důchod. Popř. nakoupil statky jež by vám v budoucnu přinášely užitek.

Slyšel jsem i odpoved, ze pouhé zdvojnásobení by nestačilo na pokrytí všeho toho co zajistuje stát. Zde je ale nádherne videt základní chyba takové odpovedi. Pokud by nestacil dvojnásobek v pripade, ze dan je cca 50%, pak jste více daňovým příjemcem než plátcem a chcete žít na úkor druhých.

To je logické, protoze cokoliv co stát zajištuje a "dává" musí nejprve od obyvatel vybrat na daních.

A problem monopolu v soukromém sektoru? No pokud pomineme technický monopol (vzniká málokdy v důsledku technické neschopnosti vzniku konkurence) pak monopol může vzniknout jen za přispění státu. Bez podpory státu se monopol velice rychle rozpadá vlivem konkurence.

Přijde vám, že studuji nesmysly? Že malý stát nemá smysl? Že je potřeba ta spousta uredniku? Ze jsou potreba vysoké dane, lekarska pece, verejne skolstvi a pod.? Pak si muzete stoupnout do rady tisíců lidí kterí mají kazdý nejaky svuj napad jak tohle trosku vylepsit a jak přerozdělovat "efektivněji". Naproti tomu volný trh by nabídl podstatne vyssí kvalitu a lepsí cenu.

216298

3.4.2010 19:32

RE: Víte koho máte volit

Leo K leok (zavináč) email (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 216298

Pro Kristovy rány, to jsou ale pindy! Školství, zdravotnictví a důchodový systém jsou veřejné služby a ne monopol - a to i v USA - kde většina prostředků jdoucích do těchto služeb je ze soukromých zdrojů!!!
To, co tady vykládáte, jsou totální nesmysly! Včetně příkladu. Složená daňová kvóta (souhrn daňových výdajů) je v ČR něco kolem 38% a ne přes 50%. Kdyby jste měl uzavřít skutečnou individuální zdravotní pojistku, bez solidární složky (podle pojistné matematiky), která by kryla náklady léčení v úrovni srovnatelné s dneškem, tak byste do ní musel měsíčně vkládat cca 30000 Kč.
To, co už nezmiňujete. Vůbec si nedovedu představit, že by stát negarantoval školství a důchody. Podobné výplody nejsou skutečností ani v Angole.
A monopol v soukromém sektoru - Vám neříká nic jméno Microsoft? British Petroleum? Monsanto? atd. Samí přátelé pokroku.
Vzpamatujte se, člověče a nepište takové voloviny!

216334

3.4.2010 20:39

RE: Víte koho máte volit

Choronzon 85.?.?.?

Reakce na 216334

Vy se vzpamatujte! To, ze zijewte cely zivot v nejakem systemu kde stat vam pomale utira pozadí jeste neznamená, ze je to tak normální. Já bych si radeji ponechal svoje penize ktere vydelam. A urcil si sám na co je chci dát. Podobni chytraci jako jste vy kteri se smirili s tim, ze jim dlouha ruka statu neustale satra v kapsách pak mají tendence vykřikovat, že to bez toho nejde. Ovsemze to jde.

Že si vy nedovedete neco predstavit je zpusobeno tyranii statutu quo.

Ovsemze skolstvi a zdravotnictví a duchodovy system jsou monopoly. A nejento. Dovolím si i kacířskou myslenku jez bude vasemu omezenému videní pripadat jako z jiné planety. Zrusil bych i státní monopol na emisi penez. Proc by mel stát vynucovat abychom pouzivali jen jeho menu. At vznikne konkurence i v tomto oboru a uvidíme jestli si soukromý emitent dovolí inflaci takovou jaká nastává při státním monopolu.

Zrusit se dají vsechny licence. Zadne zivnostenske listy by taky nemusely existovat. Vubec nejsou potreba.
Jenze to uz bychom se dostali do oblasti o ktere se ani neodvazujete myslet. Jak by mohl obycejny clovek unest vsechnu tu zopovednost kdyz by nebyl stát který by jej zbavil svobody pro jeho dobro, že? [velký smích]

Ale s nekterymi lidmi je to marná diskuze. To uz jsem si vsiml. Ale aby mi omezenec rikal at se vzpamatuji to uz je moc. (Omezencem myslím vás rozhled. ne vas intelekt) [chechtot]

216339

4.4.2010 9:18

RE: Víte koho máte volit

Leo K leok (zavináč) email (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 216339

Zkusil jste se zamyslet nad tím, co píšu já - a jak odpovídáte vy? Já jsem napsal, že složená daňová kvóta je mnohem menší, než tvrdíte vy - vaše reakce?
Napsal jsem, že školství, zdravotnictví a důchodový systém jsou veřejné služby a nikoliv monopol. Že na jejich poskytování má stát rozhodující vliv (ale nikoliv monopol), je něco úplně jiného. Dal jste naivní příklad ze zdravotnictví a já vám odporoval tvrzením, že skutečná individuální zdravotní pojistka, bez solidární složky (podle pojistné matematiky), která by kryla náklady léčení v úrovni srovnatelné s dneškem, by Vás stála měsíčně cca 30000 Kč. To je zhruba cena pojistky u standardní americké zdravotní pojišťovny a to je také důvod, proč je americké zdravotnictví ve svých výsledcích tak mizerné, ač má nejlepší odborníky a nejlepší výbavu.
Dovedete si představit školy, které by nesjednocovala žádná garance? Pravděpodobně by se časem vyvinul nějaký vztah mezi podnikateli a školou - a teď si představte jak byste se (se svými dětmi) v takovém galimatyáši vyznal? - Pokud chcete tedy vlastně zrušit stát - vracíte se k rodovému zřízení, kde všechno zařizuje rod. Od bezpečnosti až po inicializaci dospělců. Máte pravdu - v takovém zřízení peníze ani moc nepotřebujete.
Ty ojedinělé pokusy (v Rakousku a Německu), kde si obec vytiskla vlastní měnu nic nedokazují. Pořád k nim jezdila (státní) železnice, hlídala je (státní) domobrana, v nemoci jim pomáhal (státní) solidární systém. A všechny tyto pokusy vznikly jako pomoc v nouzi (když státní systém selhal) a byly zrušeny centrálními bankami dříve než by došlo k jejich kolapsu. Úspěch by mohly mít jedině tehdy, když by byly totálně izolovány od okolí.
Na to - pane nemyslíte.

216367

4.4.2010 11:48

RE: Víte koho máte volit

Choronzon 85.?.?.?

Reakce na 216367

http://www.finance.cz/dane-a-mzda/svet/den-danove-svobody/

nebo muzete skusit jiný zdroj pokud tomuto nevěříte.

216384

4.4.2010 13:17

RE: Víte koho máte volit

Leo K leok (zavináč) email (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 216384

Ano. Viz poznámku k Liberálnímu institutu níže. Tohle kukaččí vejce, které položil do českého hnízda V. Klaus, má všemi prostředky propagovat ideu neoliberalismu. Cituji z vašeho odkazu:U nás výpočet dne daňové svobody provádí Liberální institut. Liberální institut při svém výpočtu vychází z odhadů...
Takže jde typicky o součet a podíl dvou nepřesných čísel. I pokud bychom tomuto vysoce ideologickému pseudoukazateli přiznali určitou věrohodnost, tak 162 kalendářních dnů děleno 365 kalendářními dny vydá tak na 44%. Když tak šermujete odkazy - podívejte se na http://www.finance.cz/zpravy/finance/17295-danove-kvoty/. Je bohužel jen do roku 1999, ale určitě z tisku víte, že ji Topolánkova vláda snižovala. [cool]

216387

4.4.2010 15:08

RE: Víte koho máte volit

Choronzon 85.?.?.?

Reakce na 216387

Ale. Pán si dovoluje zpochybnovat liberalni institut? No proč ne. Koneckoncu zadna autorita neni nezpochybnitelna...

A vas duvod? "To jsou ti co s nimi měl něco Klaus..." A k tomu použité slovo NEOliberál. A je vymalováno, že? I hlupáček z horní dolní může označit liberální institut na základě toho, že je liberální ( [velký smích] ) a že melo něco s Klausem jako nedůvěryhodný.

O tom jak se menila danova zatez v zavislosti na tom ktera vlada mela prevahu se bavit nehodlám. Ani mne to moc nezajímá. Nepovazuji ODS za pravicovou stranu. Možná tak středopravou. Takže pro mne je to bezpredmetné.

216396

3.4.2010 19:49

RE: Víte koho máte volit

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 75.?.?.?

Reakce na 216298

Mam zato ze platim hodne vice nez 50%. Jsem pro zuzeni statni byrokracie, ktera nas proste vysava. Ale Vy jste za soukrome skolstvi, zdravotnictvi , cesty, duchody a podobne. Volny trh by vse vyresil? Co lide, kteri nato nemaji. Co ti kteri delaji za minimum a nebo jsou bez prace? Zjiste si kolik stoji solidni pojisteni v USA. Jak by podle Vas mely chudsi rodiny platit za skolstvi a pritom si setrit na duchod? Jak chcete vyresit volny trh aby byl doopravdy volny? "Že je potřeba ta spousta uredniku? Ze jsou potreba vysoké dane, lekarska pece, verejne skolstvi a pod.?" Vzdyt na to nepotrebuji studovat, abych poznal ze to vse jsou vyzirky. Jednoducha pomoc-zefektivneni. Ale o tom je dlouhe psani a cas mne tlaci.

216336

3.4.2010 20:42

RE: Víte koho máte volit

Choronzon 85.?.?.?

Reakce na 216336

pokud myslíte vaše dotazy vážně, skuste kouknout na toto:

http://www.uloz.to/4448020/podivuhodna-dobrodruzstvi-jonatana-gulli-ken-schoolland.pdf

216340

4.4.2010 9:36

RE: Víte koho máte volit

Leo K leok (zavináč) email (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 216340

Ano. Vytištěno Liberálním institutem - ing. Miroslav Ševčík CSc a podobní exotové. CSc má od minulého režimu a dnes se profiluje jako neoliberální (to je to, po čem toužíte) fanatik. Tahle krize, kterou teď prožíváme, je selháním neoliberalismu. Jestliže cena za nemravné zisky byla pád institucí, které stát zachránil z veřejných prostředků, tak v intencích té samé nauky by bylo, aby stát za tyto prostředky vykonával vlastnická práva. Takže tahle publikace - patří do stejné kategorie jako Utopie od Thomase Moreho.

216369

4.4.2010 14:36

RE: Víte koho máte volit

Montaznik 88.?.?.?

Reakce na 216369

Pane Leo K nehádejte se s "Chromozomem", on je poněkud jednostranně zaměřen, ale co , stát je podle neoliberálů špatný hospodář a lze doložit, že dvě třetiny soukromých subjektů jsou zloději a ekonomičtí gengstři!!!! Takže, kde je pravda? A o světové krizi, kterou zavinila prolhaná a zlodějská bankovní mafie z USA, není potřeba hovořit!!! Tady je písání, které usvědčuje Chromozoma, jak nestydatě kecá!

Behem tzv. Velke krize ve tricatych letech novy prezident Spojenych statu F.D. Roosevelt jmenoval tzv. Pecoruv vybor (Pecora Commission) aby se vysetrila pricina krachu na New Yorske burze v roce 1929. Pecoruv vybor prisel se zpravou ktera jednoznacne oznacila riskantni investovani bank na burze za pricinu financniho propadu a tim za pricinu Velke krize. Proto v roce 1933 byla uzakonena nova smernice - Glass-Steagall Act 1933 - jez rozdelila US banky na dva druhy. Na tzv. Komercni (nebo snad cesky obchodni) a tzv. Investicni banky. Komercni mohly prijimat penezni vklady od svych klientu - zakazniku, ale nesmely tyto vklady pouzit k investovani na burze. Investicni banky na druhe strane nemohly prijimat vklady od klientu ale jejich aktivita se jednoznacne nasmerovala na investovani a spekulace na burze. Bankeri USA usilovali dvacet pet let o odstraneni nenavideneho Glass-Steagall Act, zaplatili kolem 300 milionu "lobovych" penez US zakonodarcum v Kongresu az se jim to po trinacti pokusech v roce 1999 (Clinton) pod vedenim senatora Phil Gramm podarilo v US Kongresu !! Demisi Glass-Steagal Act v roce 1999 se US bankovni sektor vratil do doby pred rok 1929 - rok neregulovanych US bank, rok financniho krachu na New Yorske burze a rokem pocatku Velke krize. Jak jsem se zminil ve svem souhlasu s "Tonym", k dnesni financni krizi vedlo nekolik "nestastnych" kroku. Nekdo se napriklad zminil o umele udrzovane nizke urokove sazbe v dobach guvernera Centralni banky (Fed) A. Greenspana behem prezidentstvi Clintona. Cely "trik" udrzovani nizke urokove sazby je velmi hezky popsan v knize autora Ravi Batra - Greenspan's Fraud (Greenspanuv podvod). Je zcela jednoznacne, ze dnesni ekonomicka krize je "ditkem" bankeru a zkorumpovanych US zakonodarcu, ze v zadnem pripade "prilis mnoho regulace" neni dusledkem dnesniho ekonomickeho stavu, ba ze naopak, DEREGULACE US bank vedla k bankrotu velkych US bank a zmizeni investicnich domu ze svetla sveta !

216392

4.4.2010 14:59

RE: Víte koho máte volit

Choronzon 85.?.?.?

Reakce na 216392

A další takový co raději užije pojem NEOliberál. Nevím proč? Rád by jste sám sebe prohlásil za liberála a vadí vám, že by jste musel sdílet stejný prostor s lidmi jako jsem já? A tak jako reakci označíte mne ze NEOliberála s tím, že je tento pojem zabarven dostatečně pejorativně aby to vypadalo, ze vy to máte v hlavě vpořádku ale oni NEO nikoliv?
Neužívejte pojmy jejihž význam nechápete.


O krizi ve třicátých letech si můžeme klidně popovídat. Mám načteno několik knih na tuto tématiku. Vy by jste pravděpodobně označil jejich autory bud za hlupáky, utopisty apod. Čímž by jste zakryl to, že pasáž jež tu předkládáte je přepis. Vy sám jste toto téma nestudoval - nemáte to zapotřebí, že? [chechtot]


Ale sám sebe na tomto tématu odrovnáváte. Protože krize ve třicátých letech byla tak špatná právě z důvodu, že FED nereagoval dostatečně pružně. Kdyby poskytl chybějící likviditu dost rychle krize by byla mnohem kratsí.
O prvotnich pricinach se muzeme bavit hodiny. Selhání FEDu a centralizované moci mi však jakožto liberálovi stačí abych vám ukázal jak taková monetární politika vypadá v praxi.

Ale nedávno jsem narazil na docela vtipné video. Myslím, že dovede vtipnou formou vysvětlit jaký je rozdíl mezi rakouskou školou a Keynesiánstvím (jež mělo podstatný vliv na Vámi zmiňovanou krizi).

Chápu, že uvědomělí socialisté (nebo co vlastně jste? [velký smích]) vašeho ražení nemají zapotřebí studovat takové staré konzervy jako je Hayek. A věnovat čas tomu aby si prostudovali klasiky liberalismu. Na co? Stačí překopírovat text z wikipedie, označit oponenta v diskuzi za neoliberála (doufám že se dočkám vysvetlení mezi neo a standart [velký smích]) a máme problém z krku, že? [chechtot]


Přikládám 7minutové video zpracované do formy jež by jste mohl pochopit i vy. V případě zájmu mohu doporučit i četbu... Ale proč by jste se tak moc obtěžoval, že? [chechtot]

http://www.youtube.com/watch?v=Rqc1eHS290M

216395

4.4.2010 17:08

RE: Víte koho máte volit

Leo K leok (zavináč) email (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 216395

Máte v tom nějaký zmatek. O krizi v třicátých letech nechci mluvit, i když si v reakcích protiřečíte. Ale s Vaší představou liberalismu není všechno v pořádku. Historicky došlo koncem 20. století (koncem šedesátých let) ke krizi pravicového liberalismu, rozpor mezi sociálním státem jako odpovědí na Sovětský blok a liberálním konzervatismem vyústil v sociální bouře. Levicové strany vyvlastnily řadu liberálních idejí a podřídili je vlastním cílům. Liberální ideje se tak vrátili ke svým kořenům (u nás byli prvními liberály Mladočeši v levicové pozici ke Staročechům). Teorie i praxe tzv. třetí cesty (směr vytyčovaný v r. 1968), jsou teorie které vzešly z intelektuálního prostředí levicových labouristů. Levicové strany ovšem chtějí bránit „lidi práce“ státními garancemi. Jsou však vesměs také zastánkyněmi procesu globalizace, kterou vidí jako pozitivní výzvu. Ale jsou i obráncem nejrůznějších individuálních práv, odvozovaných od lidských práv obecně. Levice též akcentuje roli občanské společnosti. "Liberální" pravice si naopak nárokuje obranu národních států v boji s nejrůznějšími integračními procesy, které si vynucuje globalizace. Dále například kritiku multikulturalismu a přistěhovalectví. Vývoj stále zřetelněji postupuje ke stavu, který je v USA. Zatímco levice je v USA spojována s liberalismem (který reprezentuje Demokratická strana), pravice, reprezentovaná Republikány, praktikuje náboženský a sekulární konzervatismus. Liberální levice – jak v Evropě, tak v USA – je vesměs otevřená moderním idejím, jako je registrované partnerství, práva žen či tolerance k imigrantům, zatímco pravice je velmi zdrženlivá. Za cenu jistého zjednodušení se dá tvrdit, že zatímco liberální levice přijímá nadnárodní integraci, pravice je opatrná.

216402

4.4.2010 14:48

RE: Víte koho máte volit

Choronzon 85.?.?.?

Reakce na 216369

jen tak ze zajímavosti... Jakým způsobem dle vaseho názoru upravuje ona předpona NEO pojem liberál? Prijde mi ze tu uzíváte pojmy jez nechápete.
Jinak by jste asi nerekl takovou hovadinu, jakoze krize je selhání liberalismu (nevím co má znamenat to vaše NEO). Krize byla způsobena primárně tím, že si monetaristé myslí, že pohybováním úrokové míry lze řídit hospodářský cyklus. A ovšemže monetarismus není s liberalismem slučitelný.

216393

4.4.2010 15:08

RE: Víte koho máte volit

Leo K leok (zavináč) email (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 216393

Co je neoliberalismus si můžete vygooglovat např.http://cs.wikipedia.org/wiki/Liberalismus - stručně: je to resuscitace mrtvoly liberalismu - onoho "laissez faire". Vaše vysvětlení primární příčiny krize se diametrálně liší od názoru VŠECH finančních analytiků a z toho lze odvodit závěr, že buď jste zneuznaný génius anebo se tvrdošíjně mýlíte.
Takhle si z toho dělali prču už před 18 měsíci v Anglii (nevím jestli se dopouštím nějaké protizákonnosti, jestliže jsem to umístil na svůj web a proto mě na to případně upozorněte) - http://www.kyslinger.info/krize.avi

216397

4.4.2010 18:12

RE: Víte koho máte volit

Choronzon 85.?.?.?

Reakce na 216397

podle toho co pise wiki, tak by neoliberalismus mel opodstatnovat v nekterych pripadech statni intervence. Já jsem se tu snd nekde zastaval statnich intervencí? Tedy kdyz uz mate potrebu mne oznacovat takovýmto pojmem.
Kdybyjste mne oznacil za libertariána tak bych nebyl proti. [smích]

Ale neliší. A jaké analytiky jste četl vy? Já čtu rakouskou školu. Liberalni analitiky. Jak se na krizi divaji keynesiani nebo monetaristé mne zas tak moc nezajíma. Jejich teoriím nefandím.

A mrtvola liberalismu? Takové přívlastky si nechte od cesty. Jen zvýrazňují vaši neznalost. Nebýt liberalismu tak možná žijete v nějakém totalitním superstátu.

Ale jak tak čtu vaše příspěvky a pokud špinit laissez faire, tak je možné, že by jste více uvítal totalitu, že? Volné trhy vám nevoní? Raději by jste videl sám sebe v pozici mocného vládce jež ostatním diktuje co smějí kupovat a co ne? Obdivujete centrální plánování?

Kdesi jsem četl, že když se socialismu nepodařilo znárodnit a kontrolovat výrobní prostředky, pokouší se o to jinak - kontrolou výsledného produktu. Liberalismus není mrtvola. Naopak. Volné trhy jsou to co táhne civilizaci dopředu. A žádný plánovač ani totalitář nedokáže to co dovedou trhy.

A co vy jste vlastně zač? Napadáte zde liberalismus... Vybarvěte se! Jste socialista? Nebo nějaký z nezměrného přehršle intervencionistů? Myslíte si, že můžete ekonomiku kontrolovat? Že můžete lidi okrádat a přerozdělovat? Chtěl by jste si hrát na Robina Hooda?

Pochlubte se. Čemu vy vlastně fandíte když jste proti volným trhům?

216406

4.4.2010 19:04

RE: Víte koho máte volit

Leo K leok (zavináč) email (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 216406

Viz příspěvek č.216402

216407

4.4.2010 19:17

RE: Víte koho máte volit

jansmith1984 193.?.?.?

Reakce na 216406

Ty jsi vážně nezmar Choronzone, ale alespoň je legrace..[smích]


Už ti zde v debatách bylo různými nicky několikrát na příkladech vysvětleno, že volný trh (jak jej propaguješ ty a neo/liberálové) nikdy neexistoval, neexistuje a pokud se od základu nezmění voldemortí (pokřivenou ideologii liberalismu hlásající) Systém, tak ani existovat do budoucna nemůže.

Prostě a jednoduše to je idea, která patří z jistého pohledu do stejné kategorie jako např. komunismus a oba tyto systémy jsou možné jedině za zásadní změny přístupu, povah a charakterů jak E/elit, tak i tzv. obyč lidí, kteří takové (a jiné) systémy mají naplňovat.


Je to podobné jako se stranou, kterou ty (viz. tvé starší příspěvky) propaguješ -Stranou svobodných občanů (SSO)-, kterou ty vidíš jako jediného schopného kandidáta na vládnutí v ČR, kandidáta, který by vyřešil ekonomické a další problémy pro dobro VŠECH podle tebe nejlépe ze všech konkurentů a přitom nevidíš, že to je kukaččí vejce zprofanované strany s názvem ODS, která se na současném ekonomickém a společenském marasmu (od doby tzv. něžné) svou arogancí, podvody a pokrytectvím nejvíce podepsala.

V naší tehdejší debatě jsem ti nastínil jací výlupkové ve straně SSO (např. Payene-zradar nebo Bednář-bushista - oba nyní v předsednictvu a oba bývalí kovaní ODSáci) působí a buď si jist, že starého psa novým kouskům nenaučíš...[smích]


Mimochodem tehdy, a už je to docela dávno, jsi kategoricky tvrdil, že bývalý poslanec za ODS Payne ve SSO končí, ale jak to vypadá, tak jeho soukmenovci a zvláště ideologický leader p.Mach to ještě asi nezaregistrovali..[smích] Stále si jej totiž drží v republikovém předsednictvu a jejich web stránky to potvrzují viz:
Svobodní občané -předsednictvo

Na co se čeká? Aby mu bylo umožněno domluvit přestup k dalšímu kukaččímu vejci ODS tj. (viz. Kalousek) TOP09???

A Peace s tebou příteli a kamaráde.


jansmith[smích]

216409

4.4.2010 21:24

RE: Víte koho máte volit

Choronzon 85.?.?.?

Reakce na 216409

Nepochopil jsi nic.

Ale to nevadí. za chvilku mi vyprsi premium a na zvedavce uz chodit nebudu [smích]

Zezacatku mne to bavilo, ale ted vidim, ze to je porad dokola.

Neustale nekomu vysvetlovat jaky je rozdil mezi liberalismem a komunismem. Mezi pravou a levou.

Neustale poslouchat nihilisty kteri budou tvrdit, ze je to utopie. - Nesmysl. funguje to už celou věčnost. Pokazde kdyz si koupis rohlik tak fungují trhy. Jde jen o to si nehrát na boha a nemyslet si ze jde ruznymi zaasahy cenu rohliku stabilizovat.

Ale lidé tady (jak jsem mel moznost se v poslednich dvou tydnech presvedcit) maji radeji lamentování. O revoluci tu pise kdejaký hlupáček. Jeden tu kdesi dokonce psal, že je třeba aby tekla krev. A sklidil vcelku potlesk. Kdyz napíšu, že je třeba uvolnit trhy jsem napadán jakobych snad pocházel z jiné planety. Je to na zamyšlenou. Ale ne pro mne. Spíš pro vás.

S tim Paynem už jsem to psal. Na volební kandidatce nebude.
Jestli byl někdo dříve v ODS tak to je nějaké znamení?

A vis co je nejvtipnejsí? Ze jak tu tak vsichni svorně na mne útočíte... (Ty dokonce tvrdis ze volny trh nikdy neexistoval - naprostá absurdita) Sami nemáte nic co by jste napsali. Kdyz se tu objeví nějaký názor, tak je to bud jen kydání špíny na ty nahoře. Litujete se jak je to tezké. Ze je třeba aby se lidé zmenili... Ze vás ovladaji žide a buhvikdo jeste. Z toho je mi smutno. Skuste něco konstruktivního. Neutápět se v sebelítosti a psát nenávistné zprávy o blízícíse revoluci. K čemu to je? Kdo chce aby tekla krev?


A nad tím liberalismem se opravdu zamysli. Kdo řídí vývoj dejin? nejaké vzpiknutí? Opravdu veris ze jsou to nejaké skupiny? Vývoj dejin je boj o svobodu. Momentálne ji ztrácíme. A muzes verit tomu, ze cim vic stratis svobody ekonomické tim vice ji ztratis i politické.

Zapomen teda na litování se. Zapomen na to ze ti nekdo nakydal do hlavy hnůj na ODS a nevim jaké strany. A zacni myslet konstruktivně. S chladnou hlavou.

Jinak budes jen kverulant utápějící se v sebelítosti a čekající na revoluci.

216414

5.4.2010 12:57

RE: Víte koho máte volit

Leo K leok (zavináč) email (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 216414

Škoda, že jste se začal litovat. Kdybyste začal přemýšlet, mohlo by to být počátkem nějakého řešení. Liberalismus, tak jak mu rozumíte vy, je stará vesta a mnohé myšlenky působí jako tautologie. Je to dáno především tím, že ekonomie není žádná věda, ale soubor "šamanských" receptů, který se jenom jako věda tváří. Tomuto tvrzení nelze odporovat z jednoduchého důvodu: Není možné opakovat jakýkoliv jev, který ekonomie popisuje, za naprosto stejných podmínek - to je ovšem základní požadavek vědy. S tou tautologii - Ludwig von Mises např. Mravné je vše, co slouží zachovávání společenského řádu, a vše, co jej poškozuje, je nemravné.
Ano. Velice poučné. S takovouto filosofií mohu obhajovat cokoliv - i třeba Keynesův nacismus.
Současná krize byla způsobena byla sice způsobena deriváty mizerně krytých nástrojů - jak si z toho dělají legraci John Fortuna a John Bird na mém odkazu, ale tam jde o komediální nadsázku. Ve skutečnosti šlo o protrahovaný účinek Reganovy politiky deindustrializace USA, zadlužování obyvatel - viz deriváty hypotéčních zástav a výsledek je že v "ocelovém městě" Detroit lze koupit dům (takovou propadlou zástavu) za 2 dolary i s pozemkem. [bliji] [bliji]

216440

8.4.2010 23:41

RE: Víte koho máte volit

mazz 82.?.?.?

Reakce na 216414

neda mi to, musim se vas zeptat, jinde jste mi neodpovedel...
setkal jste se nekdy s nekym z vysokeho byznysu? vite jak se nici konkurence? Co prichazi po porazce konkurence, resp. zabrani celeho trhu? prijde mi ze se topite v knihach, ale o realite vite prd... odpovezte mi prosim, urcite to bude vsechny zajimat

216663

9.4.2010 13:46

:)

Pan P 80.?.?.?

Divím se, že se vůbec snažíte pana Chromozoma o něčem presvědčit. Nepřijde vám to naprosto zbytečné? Již po třetí odpovědi tohoto člověka je jasné, že přesvědčit ho je mnohem náročnější, než naučit veverku chodit na WC a ještě spláchnout. Jen prostě nechce připustit, že svět nebyl nikdy takový jako si celý život myslel. [smích] Tak ho nechte!!!

216700

9.4.2010 16:21

RE: :)

mazz 82.?.?.?

Reakce na 216700

je mi ho lito [pláč]

216720

Příspěvků: 82

29.03. 08:44 SPECZ  Blbost našich politiků, nebo plán někoho v pozadí ?
29.03. 09:48  JAKÝPAK PROBLÉM?
30.03. 16:25 kocour_easy  RE: JAKÝPAK PROBLÉM?
29.03. 09:55 Sam Ting Wong  Rozumný hospodář
29.03. 12:44 Co na tom záleží  RE: Rozumný hospodář
29.03. 16:20 kolokol  RE: Rozumný hospodář
29.03. 16:49 r.m.  RE: Rozumný hospodář
29.03. 10:19  Ludovik
01.04. 01:15 danb  RE: Ludovik
29.03. 10:38 Fred  Zadluženost je nová okupace mírovými prostředky
29.03. 19:41  RE: Zadluženost je nová okupace mírovými prostředky
01.04. 01:21 danb  RE: Zadluženost je nová okupace mírovými prostředky
29.03. 10:54 zeltom  Tohle je bomba - USA omezují tok kapitálu
29.03. 14:40 kolokol  RE: Tohle je bomba - USA omezují tok kapitálu
29.03. 21:42 zeltom  RE: Tohle je bomba - USA omezují tok kapitálu
30.03. 08:37 Striga  RE: Tohle je bomba - USA omezují tok kapitálu
30.03. 05:40 p.  RE: Tohle je bomba - USA omezují tok kapitálu
29.03. 11:32 jan58  všude v liberálních žido-demo je zadlužování povinné
29.03. 12:48 pich  Kdo,proč a jak tuto Zemi zadlužil.
29.03. 14:01 Ursus  Muzem si za to sami
29.03. 14:40 Murray  Koho to zajímá?
29.03. 17:24 Petr Řehák  RE: Koho to zajímá?
29.03. 20:42 Lin  RE: Koho to zajímá?
29.03. 15:28 predplatitel  Díky Talmanové Topolánek vydělal?
29.03. 18:31 prostej člověk  RE: Díky Talmanové Topolánek vydělal?
29.03. 21:09  RE: Díky Talmanové Topolánek vydělal?
29.03. 21:27 daniela  Máme i dluhy vůčí sobě
29.03. 22:29 Lin  RE: Máme i dluhy vůčí sobě
30.03. 21:10 daniela  RE: Máme i dluhy vůčí sobě
30.03. 22:09 Alexus  RE: Máme i dluhy vůčí sobě
31.03. 21:39 Lin  RE: Máme i dluhy vůčí sobě
31.03. 21:33 Lin  RE: Máme i dluhy vůčí sobě
29.03. 22:57  DOBRÝ NÁPAD
30.03. 04:58 kozoroh  RE: DOBRÝ NÁPAD
30.03. 06:14 kozoroh  RE: DOBRÝ NÁPAD
30.03. 05:50 p.  RE: DOBRÝ NÁPAD
30.03. 10:06 Petr Řehák  RE: DOBRÝ NÁPAD
30.03. 05:20 Důchodce68r  Pane Zelinko.
30.03. 08:40 Erwin  Kdo
30.03. 09:51 Choronzon  Víte koho máte volit
30.03. 17:23 Rastík  RE: Víte koho máte volit
30.03. 22:04 Lin  RE: Víte koho máte volit
31.03. 09:18 Choronzon  RE: Víte koho máte volit
31.03. 21:18  RE: Víte koho máte volit
03.04. 11:47 Choronzon  RE: Víte koho máte volit
31.03. 21:20 Lin  RE: Víte koho máte volit
31.03. 10:53 Choronzon  RE: Víte koho máte volit
31.03. 01:20 Rostislav Mucha  RE: Víte koho máte volit
31.03. 22:25 Leo K  RE: Víte koho máte volit
01.04. 11:38 Choronzon  RE: Víte koho máte volit
01.04. 11:59 Leo K  RE: Víte koho máte volit
01.04. 13:33 aristokrat  RE: Víte koho máte volit
01.04. 13:49 Leo K  RE: Víte koho máte volit
02.04. 10:01 Choronzon  RE: Víte koho máte volit
02.04. 10:35 aristokrat  RE: Víte koho máte volit
02.04. 10:56 Choronzon  RE: Víte koho máte volit
02.04. 11:35 aristokrat  RE: Víte koho máte volit
02.04. 11:55 Choronzon  RE: Víte koho máte volit
03.04. 05:29  RE: Víte koho máte volit
03.04. 11:32 Choronzon  RE: Víte koho máte volit
03.04. 19:32 Leo K  RE: Víte koho máte volit
03.04. 20:39 Choronzon  RE: Víte koho máte volit
04.04. 09:18 Leo K  RE: Víte koho máte volit
04.04. 11:48 Choronzon  RE: Víte koho máte volit
04.04. 13:17 Leo K  RE: Víte koho máte volit
04.04. 15:08 Choronzon  RE: Víte koho máte volit
03.04. 19:49  RE: Víte koho máte volit
03.04. 20:42 Choronzon  RE: Víte koho máte volit
04.04. 09:36 Leo K  RE: Víte koho máte volit
04.04. 14:36 Montaznik  RE: Víte koho máte volit
04.04. 14:59 Choronzon  RE: Víte koho máte volit
04.04. 17:08 Leo K  RE: Víte koho máte volit
04.04. 14:48 Choronzon  RE: Víte koho máte volit
04.04. 15:08 Leo K  RE: Víte koho máte volit
04.04. 18:12 Choronzon  RE: Víte koho máte volit
04.04. 19:04 Leo K  RE: Víte koho máte volit
04.04. 19:17 jansmith1984  RE: Víte koho máte volit
04.04. 21:24 Choronzon  RE: Víte koho máte volit
05.04. 12:57 Leo K  RE: Víte koho máte volit
08.04. 23:41 mazz  RE: Víte koho máte volit
09.04. 13:46 Pan P  :)
09.04. 16:21 mazz  RE: :)

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

25

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 52 čtenářů částkou 7 480 korun, což je 25 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Oni se fakt zbláznili. Po nákupu vrtulníků budeme prodávat státní hmotné rezervy12.11.19 20:21 Česká republika 3

Islamizácia v priamom prenose: Moslim prvýkrát na čele veľkého nemeckého mesta12.11.19 16:16 Německo 2

Nač potřebujeme 12 vrtulníků za 14,6 miliardy?12.11.19 16:10 Česká republika 1

Skoro polovina obyvatel Bruselu nosí venku prostředek na sebeobranu. Multikulturní výkladní skříň EU v plné nahotě12.11.19 00:25 Nizozemsko 0

Na Slovensku končí Natural 95. Bude jen E10 s vyšším podílem biopaliv11.11.19 01:50 Slovensko 0

Muslimský imigrant prořízl ve Znojmě Markovi Petružálkovi hrdlo. Rodina potřebuje peníze10.11.19 01:33 Česká republika 2

V Libyi straší ruští žoldáci09.11.19 21:24 Libye 4

Geoinžinierstvo na webe ČT2409.11.19 20:47 Česká republika 1

Ženy se omlouvají mužům08.11.19 19:48 Česká republika 5

Slepice Zemanová06.11.19 16:01 Česká republika 5

Sudeťačka Válková: Neziskovky jsou potřeba, Istanbulskou úmluvu ratifikujeme06.11.19 01:55 Česká republika 0

Demonstrace proti fašismu u sochy maršála Koněva 06.11.19 01:27 Česká republika 1

Už se ví, kdo střílel na majdanu do lidí06.11.19 01:11 Ukrajina 5

Šok v Berlíně: „I oni jsou lidi!“ Černoch prodávající drogy má sochu v parku05.11.19 01:03 Německo 4

Norimberské jezulátko je přičmoudlé04.11.19 23:33 Německo 3

A jede se dál močálem černým kolem bílých skal: Odborná konference 5G: bezpečnost, prosperita04.11.19 16:31 Česká republika 5

E15: katolická církev spekuluje na burze a přišla již o 70 milionů korun04.11.19 13:15 Česká republika 2

Grázl Soros: Dělám to dobře03.11.19 21:07 Neurčeno 4

Švédské dívce se zachtělo se bránit. Naštěstí ji včas odhalili a po zásluze potrestali01.11.19 19:42 Švédsko 7

Reprezentant ČR získal zlato na MS v kickboxu. Hádejte, jakou vlajkou si zakryl záda...01.11.19 16:45 Česká republika 7

Měnové kurzy

USD
23,25 Kč
Euro
25,59 Kč
Libra
29,86 Kč
Kanadský dolar
17,56 Kč
Australský dolar
15,88 Kč
Švýcarský frank
23,51 Kč
100 japonských jenů
21,37 Kč
Čínský juan
3,31 Kč
Polský zloty
5,97 Kč
100 maď. forintů
7,65 Kč
Ukrajinská hřivna
0,95 Kč
100 rublů
36,16 Kč
1 unce (31,1g) zlata
34 007,22 Kč
1 unce stříbra
393,44 Kč
Bitcoin
203 406,79 Kč

Poslední aktualizace: 13.11.2019 19:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 7 932