Diskuze k článku

Práce je lidstvu vrozena nebo vnucena?

Příspěvků 46

26.3.2010 7:52

Žil jste v komunismu?

loyza už zaregistrovaný 213.?.?.?

Autor článku se přiznává, že v mládí rád četl Engelse. Měl by tudíž vědět, že nemohl prožít svůj produktivní věk v komunismu, ani žádný Kříž nemohl psát do Literárek v komunismu, protož tento společenský řád dosud nebyl.
Komunismus, jak jej definovali právě pánové Marx a Engels, totiž nastane teprve, až na člověka nezbude žádná fyzicky těžká a psychicky nudná práce. Budou ji vykonávat stroje. Člověk bude dělat jen takovou práci, která jej baví a je pro něho koníčkem. Nebude tím pádem na práci, tedy na výdělku, existenčně závislý. Majetek přestane být ukazatelem společenské prestiže, snaha získat jej za každou cenu nebude pro nikoho natolik zajímavá, aby kvůli tomu musel krást, loupit, vraždit, nebo-li zmizí nejčastější motiv kriminality, ba i válek.
Že je to pohádka a utopie? Ale vždyť takové stroje, které dělají těžkou práci za nás, už existují, vyvíjí se i jejich automatické řízení bez obsluhy. V článku zmíněnou nudnou práci kancelářskou lehce zvládnou dnešní počítače.
Zbývá tedy poslední krok: Změnit přerozdělování výsledků té práce tak, aby na jedné straně netrpěl hladem a chladem ani ten, kdo pracovat nemůže proto, že nic neumí, na druhé straně aby měřítkem společenské prestiže a vážnosti nebylo, kolik toho máš, ale kolik umíš a dáváš společnosti. Pak teprve se bude moci tvrdit, že nastal KOMUNISMUS.

215833

26.3.2010 14:18

RE: Žil jste v komunismu?

Kropáč kropac20 (zavináč) seznam (tečka) cz 94.?.?.?

Reakce na 215833

Hi, hi! Kadubec píše:"..V době tzv. komunismu..". Vám to nic neříká?

215849

26.3.2010 8:35

Capitalism: a Love Story

Saša 74.?.?.?

Z americké perspektivy se stejnému jevu věnuje Michael Moore ve filmu Capitalism: a Love Story

Je to film zdařilý na Oscara, na kterého samozřejmě nebyl ani navržen, protože současný sobecký kapitalismus prezentuje (na rozdíl od tohoto článku) jako neslučitelný s demokracií a to US média závislá na reklamě nepřipustí. US média prezentují podvod, zlodějnu a loupeže jako svobodu podnikání. US média stejně jako česká jsou schopna prezentovat pravdu jako lež a naopak, jak to vyhovuje největším korporacím, které vidí pro své zaměstnance penzijní zajištění, zdravotnictví a dovolenou jako zbytečnost, která zaměstnancům jen bere svobodu chcípnout.

Současný vývoj našeho západního systému po americkém vzoru vede k tomu, že základní mezilidská pravidla platí jen pro pracující většinu, méně než jedno procento zámožných nejen může, ale předhání se v podvodu a krádežích, ti na vrcholu smí i vraždit.

215834

27.3.2010 10:05

RE: Capitalism: a Love Story

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 215834

Je zajímavé, že někteří pravověrní kapitalisté film bez problémů zasponzorovali ...
Asi má pomoci k případnému odstranění těch méně pravověrných zbohatlíků, až bude opět třeba dočasně nahradit vládu peněženky mocí "revolučního" davu na cestě k vytouženému NWO.

215867

27.3.2010 16:07

RE: Capitalism: a Love Story

Saša 74.?.?.?

Reakce na 215867

>Je zajímavé, že někteří pravověrní kapitalisté film bez problémů zasponzorovali

Když jde o peníze, víra jde stranou. Předcházející filmy Michaela Moore byly úspěšné a jde o dobrou investici. Na všem se dá vydělat a zcela jistě společnost Weinstein by investovala do Číny nebo v případě nějakého ozbrojeného konfliktu prodávala zbraně oběma stranám. Politickou ideologii na základě mylného zevšeobecnění přičítáme náboženským směrům a tak žijeme v představě, že křesťané jsou socialisté a židé zastánci kapitalismu.

Michael Moore je milionář, jeho zjev sice způsobuje soucit, ale kdyby odpovídal jeho příjmu a byl chudý, nikdy by nebyl filmovým režizérem. Méně socialistický, ale přesto sociální je velice inteligentní americký milionář Bill Maher, současně na HBO TV s pořadem „Real Time with Bill Maher“. Daleko revolučnější byl jeho předcházející program na ABC TV „Politically Incorrect“ za který byl z ABC vyhozen, specificky snad za nesouhlas s napadením Iráku. Po hříchu pochopil, že sranda má své meze. Přesto se pobavíte a stojí za podívání v USA v pátek večer.

215879

27.3.2010 16:37

RE: Capitalism: a Love Story

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 215879

Predevsim z hlediska dopadu na lidi jsou neskodne. Spravne bylo receno. Proc nevydelat nejaky ten gros navic? A taky proc neposilit viru ve svobodu slova? To, ze novinari si uz dlouho nemohou dovolit psat v novinach o svych uprimnych nazorech na skutecnost, to uz je druha vec.

215881

29.3.2010 5:57

RE: Capitalism: a Love Story

p. 125.?.?.?

Reakce na 215881

.. soude podle nedavnych akci a dle pritomneho chovani mocnych vse nasvedcuje tomu jsou si jisti svou moci ...

215934

29.3.2010 6:43

RE: Capitalism: a Love Story

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 215934

Nemyslim. Skutecna elita ma pristup k znacne kvalitnim informacim. Musi ji byt jasne, ze system nemuze dale pokracovat. Vysoky stupen kontroly nad stavajicim system na tom nic nemeni. Pokud system neni schopen pokracovat ve sve existenci, pak to nevyhnutelne soucasny staus quo stavi do pozice, ktera nemusi mit zasadni vyznam do budoucna. A to se dostavame do situace, kdy jedina vec, ktera je jista se nezyva nejistota. Protoze jedna z alterantiv budoucnosti je i chaos a kolaps komlexni civilizace, pak i lepsi znalost informaci, kontrola zdroju, ktere umoznuji lepsi pripravy na trasnformci nezarucuji, ze povedou k dostecne efektivite. Pri kolapsu civilizace z techto vyhod prilis nezbyde.

Pri transformaci systemu sice dojde ke snizeni moci tech, co jsou za kartelem centralnich bank. Ti budou logicky postizeni nejvetsi relativni ztratou pozice. Ale tito lide davno hromady papiru smenili za vecicky z realne ekonomiky. Samozrejme do hry vstoupi novy vyznamni hraci toho multipolarniho sveta a budou zadat svuj dil v mocenske usporadani, a zcela jiste to nebude jedna pyramida. Spise to bude vypadat jak retez z ruzne velkych propojenych clanku, kooperace bude pro preziti civilizace mit svou vahu. Furt lepsi mit stale velkou moc v civilizaci, nez absolutni moc na troskach civilizace. Aspon takhle bych to videl ja. I kdyz co clovek to nazor.

215936

30.3.2010 7:35

RE: Capitalism: a Love Story

p. 125.?.?.?

Reakce na 215936

...glorifikace a pridavani zazracnych vlastnosti elitam zda se pracuje jen docasne.. mala chybicka se vzdycky vloudi..a nejakej Svejk to konstrukci budovanou pilne a neomylne zboura..jejich chyby se v techto dnech se vrsi..uz si o nich cvrlikaji i vrabci na strese ...

216007

2.4.2010 1:16

RE: Capitalism: a Love Story

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 216007

Svejk je dobry v tom, ukazat s lidovym sarkastickym humorem na hloupost systemu. Jenomze ta skutecna elita je v ramci prevazne klanu u moci velmi dlouho. Dejte nekomu novemu moc a vestinou nevi, jak ji ma pouzivat. A to stoji vzdy potoky krve, staci se podivat na revoluce za poslednich 100 let. A co je zajimave ty miliony a miliony mrtvych jsou prevazne obycejni lidickove. Takze, kdyz si mam vybrat mezi stabilitou stare elity, ktera ztrati nejakou moc a nejakou novou elitou opilou moci?... Nerikam, ze pri tom skacu radosti.

Zbourat civilizaci jde snadno v jistem stadiu se jedna o prirozeny proces, neni na to potreba Svejku ani rezniku. Skoro nadlidske usili je v takovem obdobi civilizaci udrzet pri zivote. Vestinou davam prednost spravedlnosti pred pravem. Ale pokud je treba za spravedlnost zaplatit chaosem? Jestlize elita nesahne k hloupemu pouziti sily, tak ja rozhodne nepodporim zadne silove reseni. K nicemu dobremu by to nebylo. Ja hledam nejakou alternativu budoucnosti, v ktere bude existovat lidsvo v ramci civilizace.

Protoze naprosto neverim na funkcnost rovnostarske spolecnosti, tak vzdy bude existovat elita, a pak v te budoucnosti je treba pocitat s tou stavajici bez ni muzeme pocitat, tak s nuklearnim smetistem. Zmena financniho systemu na nezmanipulovatelny kymkoliv, svoboda informaci a prechod na neexpanzivni system existence lidske civilizace, to vse jsou velmi radikalni zmeny, ktere snizi moc elity, zvysi autoregulacni schopnost a stabilitu systemu vuci chybam, posili lokalni usporadani a komunity. Ale protoze lide jsou obdareni ruznymi talenty, tak lidske spolecnosti budou vzdy rozcleneny do ruznych skupin dle techto talentu. Zalezi na moralce, jak bude fungovat spoluziti techto skupin.

216172

2.4.2010 7:09

RE: Capitalism: a Love Story

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 75.?.?.?

Reakce na 216172

Stabilita nasi elity nas vede k zaniku. Podivejte se na posledni revoluce a kdo za nima stal? Porad ta jedna a ta sama elita. Vzdyt ta nase elita -cim vic ma tim vic chce. Proste to musi dojit do bodu kdy obycejny clovek uz nebude mit co stratit. A budou dalsi obycejni lide zabijeni. A zase stejna elita zustane, jen ponekud zmeni nazvy. Presne jak rikate-zadna radost. Rovnost nikdy nebyla a nebude.Elita existovat musi , ale zalezi na tom jaka. Babka vzdy rikala ze na chudy lid musi byt bic, ale spravedlivy. Prechod na neexpanzivni system existence lidske civilizace, to vse jsou velmi radikalni zmeny, Jsou , ale k nicemu.V poslednich patnacti letech mame spostu informaci- ale tratime cim dal tim vic svobody, zivotni uroven je take nizsi a lide maji vice strachu. Takze co zbyva? Zase jen ta krvava revolta.

216177

26.3.2010 8:39

akce Bororo

fohat 90.?.?.?

film je z roku 1972 a je tam všechno. Pohled mimozemštanu na chamtivost pozemských predátoru,zástupce farmaceutické firmy je zcela současný.... Jeho kvality jsou nadčasové. [cool] [cool]

215835

26.3.2010 9:15

Buď pozdraven pan Ježíš Kristus verzus Ahoj

misk 90.?.?.?

Velmi příjemný článěk děkuji, dovoluji si dodat zajímavost, kterou podnes popírá i Ústav pro jazyk český a to bez argumentace. Pozdrav Ahoj je z latiny a opět neznamená nic méně, než Ad HOnorem Jesus.

215836

26.3.2010 18:18

RE: Buď pozdraven pan Ježíš Kristus verzus Ahoj

l.leimas 88.?.?.?

Reakce na 215836

Rád se přidávám, opravdu velmi pěkný článek. A věta "vezni kridu i piší... " Mi jednu postavičku učitele ruštiny ze Slovácka opravdu připomíná. Jeho nesmrtelné výroky typu " odkuda vy idiote.." se dodnes v lidové slovesnosti pravidelně vzpomínají.
Že by jsme znali stejné lidi? [smích]

215856

29.3.2010 5:09

RE: Buď pozdraven pan Ježíš Kristus verzus Ahoj

p. 125.?.?.?

Reakce na 215856

...vyuka pozdeji pokracovala na "Odkuda vy idiote" spravna odpoved znela : "Ja idu sprasit vasu zenu"....

215930

30.3.2010 16:23

RE: Buď pozdraven pan Ježíš Kristus verzus Ahoj

lesov 89.?.?.?

Reakce na 215836

Ta věta zní správně takto, ostatně to vyplývá z událostí následujících...:

"Buď popraven pan Ježíš Kristus".

Ale i tak si myslím, že je to nesmysl neb jak se dnes jeví, ve světle nových názorů a informací, Ježíš jako osoba, vůbec neexistoval.

Ahoj. [smích]

216041

26.3.2010 9:53

Dakujem autorovi...

Peter10 213.?.?.?

...za pekny clanok, za trochu nostalgie, za trochu normalnej ludskosti, korej je dnes okolo nas cim dalej, tym menej.

215838

26.3.2010 10:13

Práce je lidstvu vrozena nebo vnucena?

abc 89.?.?.?

Článok je tragickým pojednaním o vnútenej práci. Pán Kadubec, našťastie Biblia vzhľadom na vašu tému práce začína v 1. Mojžišovej 1:28 požehnaním ľudí, v ktorom práca pre ktorú sme boli stvorení je opísaná takto: A Boh im požehnal a Boh im povedal: "Buďte plodní a rozmnožte sa a naplňte zem a podmaňte su ju a majte v podriadenosti morské ryby a nebeské lietajúce tvory a každého živého tvora, ktorý sa pohybuje po zemi." A v 1. Mojžišovej 2:15 sa dočítame o práci pre ktorú sme boli stvorení ďalej: "A Boh Jehova vzal človeka a osadil ho v záhrade Eden, aby ju obrábal a staral sa o ňu." Takže práca na zveľaďovaní pozemského raja mala byť požehnaním. Čo však dokázal človek okrem plodenia a rozmnožovania na zemi z pôvodného Božieho požehnania? Nič. Skôr opačne. Ničí zem aj tvorov, ktorí na nej žijú. K svojej škode nevníma požehnanie práce, pre ktorú bol zrodený. Preto je práca bez Božieho požehnania ponižením ľudských schopností a možností. Našťastie éra vnútenej práce sa rýchlo kráti. Ľudstvo potrebovalo zažiť takúto "obchádzku", aby si uvedomilo aká práca ho jediná môže povzniesť a dať mu pocit spokojnosti a šťastia. Je to práca na ochrane a vytváraní raja na zemi. Byť záhradníkmi zeme, nie je Bohom Jehovom nikomu vnucovaná.Takisto ovládnuť zem rozvíjaním vedeckého poznávania Božích diel a objavovania ich fungovania, nebude nikdy človeka ponižovať ale povznášať na úroveň o ktorej sa dnes ľuďom môže len snívať. Získa ju len ten, kto sa pouči z vnútenej práce, ktorá memá Božie požehnanie.http://www.watchtower.org/b/200805a/article_01.htm [mrknutí jedním okem]

215840

30.3.2010 0:03

RE: Práce je lidstvu vrozena nebo vnucena?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 215840

Tak nějak se projevuje demagogie v podání Svědků Jehovových. Vytrháváním z kontextu Bible. Ono totiž nelze dost dobře trvat na doslovném znění jejich vydání, jsouce ona a nyní pozor - kopií nepřesných překladů neúplných kopií nenalezených originálů žádné z knih Bible. A tak o tom "...naplňte zem..." a "...ktorý sa pohybuje po zemi." z té 1.Moj. 1:28, lze usuzovat jako o planetárním povrchu, nikoliv ale nutně konkrétně Země. Z dalšího verše pak jasně vyplývá, že v Ráji byli pouze vegetariáni - vše živé - jelikož měli k jídlu určeno jen to zelené rostlinstvo. O masu tam není ani muk. A dále pak v té 1.Moj. 2:15 "...aby ju obrábal a staral sa o ňu.", je evidentní nepochopení původního významu, protože čím by asi tak měli tu zahradu Eden "obrábať", když jaksi oba byli nazí a nepotřebovali ještě ani ty fíkové listy.

Dá se tedy místo vnucovaného významu této části Bible, dovodit jediný možný význam a to, že Eden nebyl na planetě Zemi, kde sice byl také život, ale zcela odlišný, s živočišnou říší vzájemně se požírající. Jedinou vhodnou planetou umožňující Biblí popisovaný život v Edenu, tak mohla být Venuše, s tehdy ještě příznivou atmosférou. Pak se ale něco událo, co se v Bibli popisuje jako zprotivení se lidí svému Stvořiteli na popud jeho odpůrce Satana. Následovalo tedy známé Stvořitelovo 1.Moj. 3:19 "V potu své tváře...", 1.Moj. 3:21 o jejich oblečení do dlouhých kožených oděvů, 1.Moj. 3:22 s konstatováním Stvořitele o lidském poznání dobrého a zlého a proto o zbavení jejich nesmrtelnosti, načež pak 1.Moj. 3:23 "Nato ho (zase chybně 1. osoba) Jehova Bůh vykázal ze zahrady Eden, aby obdělával zemskou půdu (až zde ve smyslu povrchu planety Země) z níž byl vzat", což symbolicky vyjadřuje prvky Mendělejevovy tabulky. Samotnou zahradu Eden - Venuši Stvořitel učinil podle 1.Moj. 3:24 hlídanou cherubíny a nepřístupnou "...planoucím ostřím meče, který se neustále otáčel...", aby tato kombinace střežila cestu ke stromu života. Povrch atmosféry pomalu protiběžně se otáčející Venuše má jak už je dnes známo cca 500°C a 100 atm., je tedy Biblí popsán zcela přesně Jestli skrývá strom života a v jaké podobě, bohužel dosud nevíme. Jisté je, že je nám navěky zapovězeno jeho plundrování. A to je dobrá zpráva.

Práce tedy byla pro lidi, vypoklonkované z Ráje-Venuše na Zemi, vzhledem k naprosto odlišným parametrům obou planet (oběžná dráha a rotace) nutností, k níž měli jen prvotní oděv a to co mají lidé (někteří) mezi ušima - inteligenci. Stvořitel je samozřejmě musel napřed vyučit výrobě nástrojů, zemědělství, lovu pozemských zvířat a nedat se sami ulovit, stavbě příbytků, dobývání surovin a energií, no prostě všemu potřebnému, jinak by nepřežili ani jediný den, tedy spíše noc. No a zbytek už je historie lidstva.

215993

30.3.2010 1:09

RE: Práce je lidstvu vrozena nebo vnucena?

djb 90.?.?.?

Reakce na 215993

připoměl bych Vám, že to vše jste vyčetl z kopií nepřesných překladů neúplných kopií nenalezených originálů. To jsou tedy sakra odvážné závěry. [chechtot] Ostatně, jestli považujete planoucí otáčející meč za přesný popis povrchu Venuše(určitě by to nemohlo být cokoliv jiého?), pak věřím že najdete všude vše co zrovna schází,-)

215995

30.3.2010 9:31

RE: Práce je lidstvu vrozena nebo vnucena?

lesov 89.?.?.?

Reakce na 215840

"...vzal človeka a osadil ho v záhrade Eden, aby ju obrábal..."
Ano to se píše ale co se tím myslí, je otázka. Pravděpodobně šlo o geneticky modifikované původní tvory (lidoopi?), určené na manuální práci.
Tato (otrocká) práce, pak byla požehnáním pro ty, co jí zadávali.
Ostatní zvířata na Zemi také pracují, mohl by někdo namítnout. Ano ale jen pro sebe a vlastní smečku. Nejsou nikým z vnějšku úkolována.
Proto souhlasím s názorem v článku, že práce, tak jak ji známe dnes, je svinstvo.

„Na světě jsme proto, abychom se prostě jen tak flákali. A nenechte si od nikoho nakukat nic jiného.“ Ferdinand Célin. [mrknutí jedním okem]

216018

26.3.2010 10:18

Nemuzu jinak

Kadlik 90.?.?.?

Nemuzu jinak nez vpodstate s autorem souhlasit byl sem rebel kterej nechtel pracovat uz za komancu a mym jedinym stestim bylo ze system padnul tesne pred tim nez jsem se musel zaradit do pracovniho procesu a i tak potom v podniku kam sem nastoupil na mne skousely komunisticky praktiky ze jim jako budu 4 roky delat otroka a ze mne nepropustej tak sem jim ukazal jak to funguje a proste tam prestal chodit zatimco oni dle zakona my byly poviny vyplacet aspon tu minimalni mzdu [chechtot]

Takze ani tomuhle systemu nehodlam delat otroka a drit odnevidim donevidi a nechat si 70% toho co vydelam ukrast ruznejma formama dani abych posleze zisti ze ty penize misto aby zplatily neco co stat skutecne potrebuje misto toko skoncily v kasach a tunelech nakejch smejdskejch politiku a jejich kamaradicku tak to nas..t a rozmazat politikum po ksichte.

Uvedomte si lidi ze ve sterdoveku sme odevzdavaly desatek tedy zhruba 10% toho co za ten rok clovek naskudlil a nadrel a kterejkoliv landlord kterekj to skusil zvednou se se zlou potazal vzbudte se bratri a sestry je na case aby jsme vymetly ten augiasuv chliv.

215841

26.3.2010 14:53

Článek dobrý, ale...

hestroy 77.?.?.?

Hned jedna z prvních vět mě trochu zarazila. Jak souvisí s odporem k práci pojem pravice? Tady je vidět, že autor ještě nepochopil, že pojem levice a pravice nám přinesli ti, na které máme dřít. Autor je tedy pevně zaháčkován do systému, aniž by si to uvědomoval. Ale to je problém naprosté většiny lidí, i těch, kteří si myslí, že už něco vědí.

215852

26.3.2010 18:14

RE: Článek dobrý, ale...

Saša 74.?.?.?

Reakce na 215852

Podobné články a dokonce filmy a pořady si můžete přečíst /vidět v USA. Jedním z nich je film o kterém píši (Capitalism: a Love Story). Stížnost je, že kapitalismus zcela ztratil nějakou lidskou tvář, nejzákladnější pravidla slušného jednání. Lidé se pravděpodobně mylně domnívají, že problém je politický (pravice vs levice) v zápalu dnešní kapitalistické sobeckosti člověk je zcela zapomenut. Chudák nezávidí tolik zámožnému, jako boháč chudákovi. Čím tlustší prase tím je nenažranější.

215855

30.3.2010 16:34

RE: Článek dobrý, ale...

lesov 89.?.?.?

Reakce na 215855

No, s tou poslední větou by se dalo polemizovat.
Ostatně i přísloví "S jídlem roste chuť", je diskutabilní.
Zkuste se pořádně nacpat a pak si řekněte, na co ještě máte chuť. [mrknutí jedním okem]

216043

26.3.2010 17:29

vzpominky na mladi

vaclaus 93.?.?.?

Kapitalis je zajimavy a krasny jenom v obdobi konjuktury. Jakmile konjuktura skonci a prejde v recesi, krasa kapitalismu mizi a objevuje se jeho prava tvar. V nouzi poznas pritele.

Ceskoslovensko vstoupilo zpet do kapitalismu davno po vrcholu povalecne konjuktury, navic bylo oslabeno pohodlim socialismu. Neexistovala zadna zkusenost s kapitalismem a take zadna ceska ci ceskoslovenska vladnouci kapitalisticka trida.

A tak nas cizi kapital snadno pohltil. To co zustalo jsou jen sentimentalni vzpominky na mladi u tech starsich. Mladsim je to uplne jedno.

215854

27.3.2010 22:06

RE: vzpominky na mladi

Střelec 77.?.?.?

Reakce na 215854

Cizí kapitál nás snadno pohltil proto, že celé to bylo předem připravené. Všimněte si, jak rychle se všechno odehrávalo. Aby v popřevratových zmatcích bylo možno využít chaos a politickou nevyjasněnost, tápání těch, kteří nebyli zasvěceni do toho co se chystá a nastavit podmínky pro destrukci hospodářství, zadlužení státu a tím ho učinit závislým na nadnárodních společnostech a cizím kapitálu, který je v rukách skrytých elit. Tak jsme se stali vazaly. Naprostými. Přes převodní páky, kterými jsou naše bývalé i současné elity.

215893

28.3.2010 8:19

RE: vzpominky na mladi

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 215893

Ano, napsal jste to naprosto přesně. Jako dnes si pamatuji, jak Dlouhý i Klaus nám tenkrát věšeli bulíky na nos a vyprávěli nám, že si musíme utáhnout opasky, aby se pak ekonomika odrazila ode dna. Dlouhý k tomu přidával průpovídky, že se musí do podniků napřed investovat, aby pak mohli prosperovat. Místo investicí je však nechali naši porevoluční vládci (pečlivě vybrané loutky), záměrně zpustnout, aby je pak vzápětí mohli za hubičky rozprodat nadnárodním korporacím. Dnes se ovšem Klaus tváří jako velký státník, který má nárok být oslavován v učebnicích a ve tváři má stálý nevinný výraz- já nic, já muzikant.Pak se mi někdo diví, že Klause nesnáším. A to jsem ho po převratu původně nesmírně obdivovalala. Krásně to všechno popsal Jan Kukačka v tomto článku:
http://dolezite.sk/Jan_Kukacka_Sametova_ekonomika....

A zde si můžete přečíst v jakém prostředí se vytváří politická rozhodnutí, v jakém prostředí se kují ty správné pikle, jak co nejlépe a co nejmazaněji ožebračit lid. Kdo je znalý problematiky, tak se tam toho nejvíc dozví, co je napsané mezi řádky. Taky se tam dočtete, že z Dlouhého se za odměnu stal bankéř v americké bance.
http://ekonom.ihned.cz/c1-39876240-kde-se-schazeji...

Jarmila

215903

29.3.2010 6:18

RE: vzpominky na mladi

p. 125.?.?.?

Reakce na 215893

..v 89..bylo velmi dulezite udrzet na vedoucich mistech komunisty kteri dokazali jiz svou neschopnost,hloupost a levnou korupcnost hodici se pro zamery jistych elit ridicich pravdolaskovce a zabranit schopnym a cestnym lidem dostat se do dulezitych a rozhodujicich pozic kde bylo mozno ubranit majetek nasi republik a statni poklad/.Take delnici zase dokazali tem mocnym ze bez vudcu jsou jen bezduche ,poddajne a poslusne stado/sam jsem byl delnikem vetsinu zivota/... dobre jen pro zotroceni...tomu kdo praskne bicem..

215935

29.3.2010 5:40

RE: vzpominky na mladi

p. 125.?.?.?

Reakce na 215854

...historie se otrocky opakuje,uz nas cirkev svata nekolikrate rozkradla /pocinaje vladou sv.Vaclava a triset volu a nejake ty tuny stribra chamtivym svatouskum z nemec / husitum se to pak nelibilo chteli neco zpet ...vice kradli svatouskove po Bile Hore a pak zase komunisti kradli protoze milovali lid a v 89 se rozkradla cela zeme zase ve jmenu lasky a pravdy...a co zbylo chteji z nas za kazdou cenu vyssat kardinalove v celem s tim poboznym pervertem ,chteji miliardy aby dostali zpet co si v minulosti nakradli...z desatku/casto to byly tretiny urody,vydelku vynucene hrozbami / potom uzasne boha-tli/tajne kuli/a kujou/ pikle a machinace se zpovednimi tajemstvimi za ucelem zmocnit se celych panstvi nestitli se vrazd a uchylnosti kterou ani nase nejvetsi fantazie nedomysli tito pokorni sluzebnici Krista kradli pro vetsi slavu bozi/Ad majorem dei gloriam/ a vlastnili bohatstvi doslova pohadkova.... dnes provozuji miliardove obchody..z ceho myslite,ze vybudovali Rim a jina slavna mesta v Italii /nejen z nasili ale take pomoci propagandistickych triku,ze slouzi nejakymy fousacovi nekde kdovikde...a jako dnes nas strasi kde kdo a vsim drive strasili svatouskove vecnym peklem,kdyz nedostali vse co chteli...

215933

27.3.2010 1:03

Postoj k práci

Magnus Maximus 88.?.?.?

Práce byla vždy vnímána jako něco opovrženíhodného, co je vhodné tak nanejvýš pro otroky či chudáky. Svobodný a bohatý člověk se poznal podle toho, že nemusel pracovat. To je základní kriterium vzácných statků. Dobré je to co je vzácné. Kristus se k práci nikdy explicitně nevyjádřil, ale v 6. stol. tak udělal svatý Benedikt, zakladatel západního mnišství. Ten rozvinul Kristův postoj k nevyhnutelnému zlu a aplikoval jej i na práci. A tak vzniklo Modli se a pracuj (оra et labora). Dnes je západní kultura posedlá workoholismem a tak už nechápe co je na této větě tak převratného. Položit práci za lidský ideál a dát jí po bok modlitbě je jako udělat rovnítko mezi pánem a otrokem, hlupákem a chytrým člověkem, bohatým a chudým, mužem a ženou ..

215857

27.3.2010 3:19

Moc hezky napsany clanek

Satanist 75.?.?.?

ktery me pripomel jisty doby mejlitelu a pomejlenejch. Presne tak za pomoci jednoho hoax a paragrafu to v dnesni demokracii delaji Israeliti kteri obcanum a ne jen v CZ zavidi na podrazce i psi hovno! [velký smích]

215858

27.3.2010 10:15

souhlasim

jiri kalina 82.?.?.?

souhlasim s vami, je to hezky napsane...
jiz pred par lety jsem rikal, ze tuto republiku vybudovali lide a ne komunismus!!! ti jenz by meli sklizet plody prace predchozi generace a rozvijet se dal, tak se podileji na jejim rozkradani a co zbyde na nas deti? [zmaten]

215868

27.3.2010 13:39

pocit z prace

Tsignotschka 90.?.?.?

me se taky pracovat nechce a vicemene ani nemusim, ale ten pocit z dobre udelane prace, kdyz vidite vysledek, treba kdyz neco postavite, tak ten pocit opravdu stoji za to.

215872

27.3.2010 15:01

co ak vsetci prestaneme robit?

kri 213.?.?.?

„Skutočná cena jednej každej veci, to znamená čo naozaj stojí jej nadobudnutie toho, kto ju chce vlastniť, je námaha a práca, ktorou je jej získanie podmienené ... Čo je zakúpené peniazmi alebo tovarom, je rovnako tak kúpené prácou, ako by sme to sami vlastnými rukami vyrobili ... Práca bola prvou cenou, najpôvodnejšou trhovou hodnotou, ktorou sa platili všetky veci. Nie teda zlatom alebo striebrom, ale prácou je vykupované bohatstvo sveta.“

Adam Smith

215875

27.3.2010 20:37

Budoucnost ukáže kterým směrem se lisdtvo vydá

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Výborný článek , tady přidávám video , jak by to mělo správně vypadat s tou prací v budoucnu , kéž by se toho alespon naše vnoučata dožily .
http://dolezite.sk/Zakladny_prijem_pre_vsetkych_video.html

215888

28.3.2010 15:48

RE: Budoucnost ukáže kterým směrem se lisdtvo vydá

Kropáč kropac20 (zavináč) seznam (tečka) cz 94.?.?.?

Reakce na 215888

Správně. Lze sice I-vyhledávačem nalézt více odkazů, ale přesto uvádím jeden z nich. Je zajímavý i vzpomenutím na politika posametové ČR, Vlastimila Tlustého.
http://www.advojka.cz/archiv/2008/14/zakladni-prijem-pro-vsechny

215909

30.3.2010 16:40

RE: Budoucnost ukáže kterým směrem se lisdtvo vydá

lesov 89.?.?.?

Reakce na 215888

Děti, rodiče, prarodiče, praprarodiče a jistě i vnoučata a pravnoučata vašich romských sousedů se už dožila nebo dožijí.
Kéž byste z toho měl radost jako já... [velký smích]

216044

28.3.2010 9:33

Rozdíl

Lin 85.?.?.?

Nevím, jestli otázka v názvu je položená správně. Je totiž rozdíl mezi prací a "prací".
Práce tvořivá, kterou dělám z vlastního rozhodnutí, vidím v ní účel, prospěšnost, smysl, realizuju se v ní - ta přináší radost, vlastně je to můj koníček, který dělám ráda. Takovou práci dělám s radostí a výsledek mě těší, bez ohledu na únavu nebo vyčerpání.
Oproti tomu práce "vnucená", kterou jsem okolnostmi přinucená dělat (ať už pro získání "hmoty" nebo jen proto, že se "to" samo neudělá), práce, ve které nevidím žádný smysl, prostě mě nebaví a žádnou radost mi nepřináší. K takové se musím kopat, výsledek nepřináší uspokojení, ale jen úlevný pocit, že "už to mám za sebou", cítím se unavená, vyčerpaná až znechucená.
Závěr: Myslím si, že práce není lidstvu vrozená. Je jen dobrovolná nebo vnucená.

215904

29.3.2010 14:05

RE: Rozdíl

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 215904

Souhlasím Lin, ta otázka je naivní. Ale z jiného důvodu, než soudíte Vy. Jak autor článku, tak ani nikdo z diskutujících se neobtěžoval definicí. Co je to práce? Práce je soustavná a cílevědomá ... k uspokojování lidských potřeb. Jinak řečeno. I když se Vám to sebevíc oškliví, pokakaný zadeček svého děťátka vždy znovu a ráda očistíte.

Naše mozky se ničím neliší od mozků našich předků. Oni nebádali nad tím, zda jim je práce vnucena. Oni jen prostě rodili a vychovávali své děti. A vychovat dítě, to je panečku nějaká práce! Činili tak generaci za generací. A teď to důležité. Ti, kteří to nedělali, žádné potomstvo nezanechali. Určitě mezi námi není nikdo, jehož předkové se rozhodli ze zásady nepracovat. Takoví lidé se na žádné potomstvo prostě nezmohli.

Autor mi proto připadá, jako by spadl z višně naznak. Vždyť on dnes žije a může psát svá "moudra" jen díky nezměrné práci tisíců svých předků. Kdyby jen jeden jediný z nich selhal, pan autor by nic psát nemohl. Nebyl by zde. A on se i přes to ptá, zda práce náhodou není lidstvu vnucena. [chechtot]

215952

29.3.2010 20:56

RE: Rozdíl

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 215952

Tentokrát s vámi budu celkem souhlasit. Bez tvořivé práce našich předků - a nejen té okolo potomstva - bychom dneska neměli tak krásnou zemi, jakou máme. Těžíme z ní doteď a máme na ní plynule navázat zas pro své děti. V mém pojetí se jedná právě o tu tvořivou práci, kterou vlastně nedělám pro svůj vlastní užitek, ale myslím při ní především na užitek pro ostatní a nejlépe i v budoucnu. Příklad (abych nebyla patetická):
Naši předci např. s oblibou sázeli stromy, kultivovali krajinu a věděli přitom, že se třeba nedožijí, až budou stromy vzrostlé a budou plodit. Dělali to pro ty, kteří příjdou po nich - a dělali to rádi a s láskou.
A já se obávám, že tohle dneska už ani neumíme a žijeme stylem "po nás potopa".

215975

30.3.2010 1:04

RE: Rozdíl

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 215975

Ta poslední věta je sice výstižná, ale není to příčina. Je to důsledek čehosi, co Bible pojmenovává slovem "modla". Tou modlou je kapitál a ten má jediný požadavek. Maximální zisk, jehož "pachatel" musí být bezohledný, sobecký, amorální. Ti jím ovládaní naopak ve všem poslušní.

Je předpovězeno, že na konci věků se ti v pozadí sami odhalí. Již se odhalují gestem Bafometa. Všichni světoví politici. Včera v noci pak byla repríza TV besedy s velmistrem Zenářské lóže v Česku. Oni prý ctí jen své rituály, ale do dění zásadně nezasahují, jen mají povinnost si pomáhat. Jak to nezasahování při plnění povinnosti si pomáhat dělají, když jsou rozlezlí kde se jen dá, toť záhada všech záhad. Asi schizofrenií, protože schopností se rozněkolikatit jsou nadáni jen archandělé.

215994

29.3.2010 21:00

RE: Rozdíl

Lin 85.?.?.?

Reakce na 215952

Vojto, teď jsem napsala odpověď, ale nebyla jsem přihlášená. Takže až se tu objeví, je ode mě [smích]

215976

30.3.2010 15:58

RE: Rozdíl

lesov 89.?.?.?

Reakce na 215952

Vojto49, z vašeho příspěvku mám dojem, že jste článek vůbec nečetl nebo nepochopil a to je to tam napsáno pěkně polopatě.
Ale líbí se mi vaše definice práce, jako "soustavné a cílevědomé utírání zadků našim potomkům". [velký smích]

Dále, základní životní potřeby, vydáváte za práci a o těch, kteří ze zásady nepracují, dělají děti a čekají s nataženou rukou, říkáte, že nejsou mezi námi. (Kde vlastně žijete a jak, s kým, proč?!)
"A teď to důležité." Připadá mi, že jste spadl z višně na znak nebo naznak. Napište, na co jste to vlastně spadnul a z jaké výšky, aby bylo jasno... [oči v sloup]
PS. Jestli vám je práce vlastní (dobře vám tak), tak myšlení vám bylo vyloženě vnuceno. [cool]

"Práce šlechtí a volovi vodře krk."

216039

30.3.2010 16:17

RE: Rozdíl

lesov 89.?.?.?

Reakce na 215904

"K takové se musím kopat, výsledek nepřináší uspokojení..."
Tak to nedělejte, nikdo vás nenutí... [smích]
Vaše předposlední věta je v zásadě správná, jen bych ji upřesnil.

Myslím si, že práce není lidstvu vrozena ale je to lenošení, které je naprosto přirozené.

Naší jedinou starostí je udržitelný život. Takže stačí, když budete jíst, dýchat a odpočívat. To je základ. Ještě bychom měli dělat děti, jinak by život nepokračoval a to je vše. Ostatní je na každém z nás.
Už jste někdy viděli nějaké zvíře dělat dobrovolně něco navíc, mimo ty základní úkony, jak jsem popsal?! Jistěže ne, zvířata nechodí do práce ani na melouchy nebo brigády. (Snad jen ta v zajetí, v cirkusu, v domácnosti, v armádě...)

216040

31.3.2010 0:05

manipulacia

man ipulation (zavináč) nie (tečka) eu 84.?.?.?

a klamstvo ... Zvedavec straca uroven ... ak niekto bol nuteny pracovat, bolo to preto aby niekto pracovat nemusel. Aby nepracovali vsetci. Co imlicitne znaci, ze vykoristovat je ok. Druhy odstavec clanku.

216057

Příspěvků: 46

26.03. 07:52 loyza už zaregistrovaný  Žil jste v komunismu?
26.03. 14:18 Kropáč  RE: Žil jste v komunismu?
26.03. 08:35 Saša  Capitalism: a Love Story
27.03. 10:05  RE: Capitalism: a Love Story
27.03. 16:07 Saša  RE: Capitalism: a Love Story
27.03. 16:37 Rene Bartosek  RE: Capitalism: a Love Story
29.03. 05:57 p.  RE: Capitalism: a Love Story
29.03. 06:43 Rene Bartosek  RE: Capitalism: a Love Story
30.03. 07:35 p.  RE: Capitalism: a Love Story
02.04. 01:16 Rene Bartosek  RE: Capitalism: a Love Story
02.04. 07:09  RE: Capitalism: a Love Story
26.03. 08:39 fohat  akce Bororo
26.03. 09:15 misk  Buď pozdraven pan Ježíš Kristus verzus Ahoj
26.03. 18:18 l.leimas  RE: Buď pozdraven pan Ježíš Kristus verzus Ahoj
29.03. 05:09 p.  RE: Buď pozdraven pan Ježíš Kristus verzus Ahoj
30.03. 16:23 lesov  RE: Buď pozdraven pan Ježíš Kristus verzus Ahoj
26.03. 09:53 Peter10  Dakujem autorovi...
26.03. 10:13 abc  Práce je lidstvu vrozena nebo vnucena?
30.03. 00:03  RE: Práce je lidstvu vrozena nebo vnucena?
30.03. 01:09 djb  RE: Práce je lidstvu vrozena nebo vnucena?
30.03. 09:31 lesov  RE: Práce je lidstvu vrozena nebo vnucena?
26.03. 10:18 Kadlik  Nemuzu jinak
26.03. 14:53 hestroy  Článek dobrý, ale...
26.03. 18:14 Saša  RE: Článek dobrý, ale...
30.03. 16:34 lesov  RE: Článek dobrý, ale...
26.03. 17:29 vaclaus  vzpominky na mladi
27.03. 22:06 Střelec  RE: vzpominky na mladi
28.03. 08:19  RE: vzpominky na mladi
29.03. 06:18 p.  RE: vzpominky na mladi
29.03. 05:40 p.  RE: vzpominky na mladi
27.03. 01:03 Magnus Maximus  Postoj k práci
27.03. 03:19 Satanist  Moc hezky napsany clanek
27.03. 10:15 jiri kalina  souhlasim
27.03. 13:39 Tsignotschka  pocit z prace
27.03. 15:01 kri  co ak vsetci prestaneme robit?
27.03. 20:37  Budoucnost ukáže kterým směrem se lisdtvo vydá
28.03. 15:48 Kropáč  RE: Budoucnost ukáže kterým směrem se lisdtvo vydá
30.03. 16:40 lesov  RE: Budoucnost ukáže kterým směrem se lisdtvo vydá
28.03. 09:33 Lin  Rozdíl
29.03. 14:05 Vojta49  RE: Rozdíl
29.03. 20:56  RE: Rozdíl
30.03. 01:04  RE: Rozdíl
29.03. 21:00 Lin  RE: Rozdíl
30.03. 15:58 lesov  RE: Rozdíl
30.03. 16:17 lesov  RE: Rozdíl
31.03. 00:05 man  manipulacia

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

25

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 52 čtenářů částkou 7 480 korun, což je 25 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Oni se fakt zbláznili. Po nákupu vrtulníků budeme prodávat státní hmotné rezervy12.11.19 20:21 Česká republika 3

Islamizácia v priamom prenose: Moslim prvýkrát na čele veľkého nemeckého mesta12.11.19 16:16 Německo 2

Nač potřebujeme 12 vrtulníků za 14,6 miliardy?12.11.19 16:10 Česká republika 1

Skoro polovina obyvatel Bruselu nosí venku prostředek na sebeobranu. Multikulturní výkladní skříň EU v plné nahotě12.11.19 00:25 Nizozemsko 0

Na Slovensku končí Natural 95. Bude jen E10 s vyšším podílem biopaliv11.11.19 01:50 Slovensko 0

Muslimský imigrant prořízl ve Znojmě Markovi Petružálkovi hrdlo. Rodina potřebuje peníze10.11.19 01:33 Česká republika 2

V Libyi straší ruští žoldáci09.11.19 21:24 Libye 4

Geoinžinierstvo na webe ČT2409.11.19 20:47 Česká republika 1

Ženy se omlouvají mužům08.11.19 19:48 Česká republika 5

Slepice Zemanová06.11.19 16:01 Česká republika 5

Sudeťačka Válková: Neziskovky jsou potřeba, Istanbulskou úmluvu ratifikujeme06.11.19 01:55 Česká republika 0

Demonstrace proti fašismu u sochy maršála Koněva 06.11.19 01:27 Česká republika 1

Už se ví, kdo střílel na majdanu do lidí06.11.19 01:11 Ukrajina 5

Šok v Berlíně: „I oni jsou lidi!“ Černoch prodávající drogy má sochu v parku05.11.19 01:03 Německo 4

Norimberské jezulátko je přičmoudlé04.11.19 23:33 Německo 3

A jede se dál močálem černým kolem bílých skal: Odborná konference 5G: bezpečnost, prosperita04.11.19 16:31 Česká republika 5

E15: katolická církev spekuluje na burze a přišla již o 70 milionů korun04.11.19 13:15 Česká republika 2

Grázl Soros: Dělám to dobře03.11.19 21:07 Neurčeno 4

Švédské dívce se zachtělo se bránit. Naštěstí ji včas odhalili a po zásluze potrestali01.11.19 19:42 Švédsko 7

Reprezentant ČR získal zlato na MS v kickboxu. Hádejte, jakou vlajkou si zakryl záda...01.11.19 16:45 Česká republika 7

Měnové kurzy

USD
23,25 Kč
Euro
25,59 Kč
Libra
29,86 Kč
Kanadský dolar
17,56 Kč
Australský dolar
15,88 Kč
Švýcarský frank
23,51 Kč
100 japonských jenů
21,37 Kč
Čínský juan
3,31 Kč
Polský zloty
5,97 Kč
100 maď. forintů
7,65 Kč
Ukrajinská hřivna
0,95 Kč
100 rublů
36,16 Kč
1 unce (31,1g) zlata
34 007,22 Kč
1 unce stříbra
393,44 Kč
Bitcoin
203 406,79 Kč

Poslední aktualizace: 13.11.2019 19:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 6 087