Diskuze k článku

Zánik cukrovaru v Hrochově Týnci

Příspěvků 80

12.3.2010 2:42

Anonymus

Anonymus 85.?.?.?

Opět smutné svědectví výsledků dnešních vlezdoprdelkových vlád.
Bohužel zdaleka není prvním a ani posledním smutným výsledkem.
Taktéž skončil cukrovar v Kojetíně, v Hulíně, Všetulích a další.
Podobný osud postihl i Poldovku, Kolbenku (ČKD)a další
dnes jsou na pořadu dne dřevařské giganty, jako Štětí, Ždírec, Ptení...
Jak dlouho ještě budeme tohle trpět a nečinně přihlížet, jak se likviduje a rozkrádá beztrestně dědictví "otců"?

214626

12.3.2010 3:34

RE: Anonymus

Anonymus 85.?.?.?

Reakce na 214626

Tak mě ten článek vytočil, že ani nevnímám, co do které kolonky vypisuji. Ne, že by tento článek byl novinkou, znám jej z dřívějška, ale jsou tyhle snímky ( nejen tyto) pořád iniciátory nějakého vychýlení z rovnováhy. Ta bezmocnost něco proti tomu udělat, ta beznaděj na to, že nebudeme nadále přihlížet podobným jevům.
Nedávno jsem zaznamenal stížnosti nad chováním německých policistů vůči - obdivuhodným českým občanům. Není tohle přímo výsměchem?
Dnes si na problém korupce zveme americké experty - je to asi tak, jako při pokeru přizvat hráče s cinknutými kartami.
Jedinou činností dnešní vlády, je vyhnat policajty na silnice a buzerovat a buzerovat za každou maličkost, vytáhnout i malicherný důvod pro zaplacení pokuty. Ukázat, kdo je tady pánem!
Všechny weby s povinnou registrací, aby se eliminoval "Vox populi"
Volební agitky jsou v režimu amerických agentur.
Jak to, že si dnes Topolánek stěžuje v médiích, že je to samý podraz a neférovost? Vždyť se všemožně se svými kumpány snažil právě tyto praktiky uvést do života, čemu se dnes diví?
Nechci spekulovat jestli je tak naivní, nebo přímo blbý, že si už ani do huby nevidí ( ono to koncem vyjde nastejno), ale tito lidé přeci nemůžou snad ani vystrčit hlavu z úkrytu, pokud mají alespoň kousek něčeho, čemu se říkalo "svědomí"

214627

12.3.2010 3:48

RE: Jak dlouho ještě budeme tohle trpět?

vodnik007 71.?.?.?

Reakce na 214626

Az do doby kdy si posledni Cech sbali kufry a ztrati se ve svete.

214628

12.3.2017 23:43

RE: Anonymus

Stránský 85.?.?.?

Reakce na 214626

"Jak dlouho ještě budeme tohle trpět a nečinně přihlížet, jak se likviduje a rozkrádá beztrestně dědictví "otců"? "" - no přece tak dlouho, dokud budou volit lidé ODS, TOP9, a jiné "standardní" strany. Kalousek je přece členem Bilderbergu, a proto má jasné instrukce, jak s naši zemí naložit. Volte TOP9![chechtot]

356436

12.3.2010 8:09

výborný článek

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 62.?.?.?

bohužel jen jako informační hodnota. Vědět o tom, co se děje.

Jinak je to děs běs, a bolí mě, že k takovýmto jevům dochází [pláč]


Přivítám další články více odkrývající to, jaké svinstvo se nyní páchá na našich tradicích, ať již kulturních, či ekonomických. V důsledku jde stále o nás.

Každý den mizí 15 hektarů zemědělské půdy, ministr ji chce desetkrát zdražit

příklad:
Vložený obrázek
automobilka TPCA u Kolína, postavená na úrodné půdě v Polabí

[bliji] [bliji] [bliji]

214637

12.3.2010 13:23

RE: výborný článek

quido2 81.?.?.?

Reakce na 214637

Pane MedoBedo ničení zemědělské půdy je pouze jeden aspekt. Ruku v ruce s tímto zlem kráčejí další, z nichž nejnebezpečnější je destrukce morálních hodnot.

Dhammapadam mysl 42:
Způsobit velké zlo muže ti nepřítel,
nebo i nenávist.
Mnohem však větší zlo způsobí mysl,
která je špatně vedena.

Zcela šokující čtení je v Protokolech sionských mudrců,a přitom dá se tvrdit, že v současnosti je již drtivá většina vizí realizována. A opět ticho po pěšině. Jsou také vyjímky, jako Martin Herzán Totalitní světovláda, nebo Zděk Patrick viz jeho web: http://smit.wz.cz a několik dalších. Jsou však přehlušeni masmédii, které unisono opěvují sex bez zábran, velkou publicitu dostávájí pornoherci. Alternativně, vesměs škodlivě, se vysvětlují různé deviace, které ještě dále narušují, nebo ničí již tak poškozenou heterosexuální rodinu. Ruku v ruce s tímto vývojem kráčí různé legislativní úpravy pro požívání drog, dnes již potvrzené umělé rozšíření různých nemocí, určitý druh muziky, ale také nenávist a strach. Viz terorizmus. Měli bychom se ptát, kdo nám vnutil tento ďábelský systém a především musíme vědět jak se bránit.

214651

12.3.2010 14:17

RE: výborný článek

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 214651

Pane Quido, neberte to tak špatně. Místo našeho soběstačného hospodářství máme nové vlaky!!!

Vložený obrázek

Líbí se vám? Takové hezké růžovoučké...

A kdože se první postavil do jedné řady s teplouškou klikou v ČD?

Vložený obrázek

Soudruh Sidovský už mluví o koncetráku. Jak jinak. Nic jiného ani neumí.

A soudruh Fischer po Duškově upozornění na teploušskou kliku na Ministerstvu dopravy a ve vedení ČD začal pištět: "Je to typ nejpodlejší a nejprimitivnější formy útoku na lidskou důstojnost." Ale, ale soudruhu premiére, a co takový koncetrák v Gaze? Ten je naprosto v pořádku, že?

Ano, ano, soudruzi. My víme, kdo stojí za propagací homosexuality a dalších "pokrokových" myšlenek, jako je multikulti, lichva atd. A kdo první piští a kvičí. My to víme, nemusíte nám to ještě cpát do hlavy horem dolem...

214659

12.3.2010 16:01

RE: výborný článek

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 214659

Pokud vim tak homosexualove jsou mensina, ktera spolu drzi velmi tvrde dohromady basu, i v byznyse. Takze me je vcelku ukradena jejich sexualni orientace, ale co mi rozhodne ukradene neni, aby si v statnich drahach ci jinde ve strukture statni spravy vytvareli nejakou svou kliku ve stylu ruka ruku myje. Pokud jde o formu sdeleni, tak ja bych popis tohodle kamaradsoftu zalozenem na sexualni orientaci formuloval ponekud diplomaticteji, ale krome formy jakou to bylo sdeleno, nevidim zadny duvod pro omluvu. Pan premier i s ministrem dopravy urednicke vlady, ktera nebyla zvolena ve volbach se pro me za me muzou treba... Jinak to kupe je lahudkove, uz tam chybi jenom Ken a Barbie. [velký smích] [velký smích]

214669

12.3.2010 16:26

RE: výborný článek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 82.?.?.?

Reakce na 214669

Už to zde zaznělo
Jedny z charakteristik fasismu : - Zavádí korporativismus. - Zavádí přímou či nepřímou, zjevnou či skrytou státní kontrolu či ochranu veřejných forem soukromého vlastnictví (nadací, holdingů, akciovek a jiných korporací), tzv. ekonomický fašismus - Podporuje klientelistické a mafiánské vazby vyhovující ekonomickým a politickým zájmům režimu a s jejich pomocí upevňuje ekonomickou a politickou kontrolu země. - Demagogicky zneužívá možnosti propagandy, manipuluje s fakty a idejemi a zvyšuje kontrolu médií

214672

12.3.2010 21:24

RE: výborný článek

l.leimas 88.?.?.?

Reakce na 214669

problém je, že tady nejde ani o orientaci, jako o vydírání na základě kompromitace. Své by o tom mohli vyprávět plukovníci z ministerstva obrany. Protřelá bukvice v nízké hodnosti se snaží chlastat s plukovníkem a vlést mu do postele, aby ho mohl vydírat. Když se to podaří jednomu přitáhne si "kamarády" plukovník to zařídí. Rozjede se systém, a začnou se dít věci že se člověk diví.
No a když se hošové můžou skrz anál prosazovat na jednom ministerstvu nebude náhoda, že jsou ve vedení na druhém. Myslím že s vyjímkou školství [chechtot] to bude na všech podobné.

214692

13.3.2010 1:23

RE: výborný článek

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 214692

Hmm, to budem mit v tech valkach ohromne bojeschopnou armadu. [velký smích] [velký smích] [velký smích]

214714

12.3.2010 16:42

RE: výborný článek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 81.?.?.?

Reakce na 214659

Snažím se to nebrat špatně,ale nejde mi to. Vysvětlím to: Každá myšlenka,čin,nebo vjem,vyvolá v mysli vibrace,které se uloží do podvědomí jako nesmazatelný a nezapomenutelný záznam.Ten se vynořuje z podvědomí do vědomí a to často i proti vůli. V každé bitvě mezi vůlí a představivostí nakonec zvítězí představivost. Na tom je založena pornografie. Uživatelé jsou jako ryby chycené do sítě.Je to zvláště nebezpečné pro dospívající. Jejich mysl je tímto způsobem nesprávně vedena.Někdo se z toho nevybabrá za celý život. Má to dopady na rodinu a celou společnost v podobě kriminality, jak jsme svědky v současné době,kdy sexuální zločiny jsou časté, a kruté.Prosímvás-co takový třináctiletý chlapec který zavraždil spolužačku a hodil ji do potoka ví o životě.To se stalo před několika lety v Čechách.Není také pravda, že za všechno může rodina. Obyčejný člověk je v tomto systému napůl otrok.

Pokud se jedná o pana Duška,jsem zcela na jeho straně.Já taky homosexuálům nepřeji nic zlého, ale je mi odporné již pouhé pomyšlení,že by na mě homosexuál sahal. To je pro heterosexuála přirozené, jako je přirozená touha homosexuála po druhém muži. Ať si to vesele spolu rozdávají a nás heterosexuály s tím neobtěžují. ˇA když vy tak pane Hestroy , tak já taky. Loučím se s budovatelským pozdravem:Čest práci.

214677

12.3.2010 16:49

RE: výborný článek

quido2 81.?.?.?

Reakce na 214659

Reagoval jsem na váš příspěvek pane Hestroy 77, ale nezobrazil se. Nevím, kde to vázne!

214678

13.3.2010 0:08

RE: výborný článek

MC11 88.?.?.?

Reakce na 214651

KAZDY!!!na tomto svete by si mel precist Protokoly sionskych mudrcu, aby pochopil o co tu skutecne jde. Kecy mojzisku, ze je to podvrh nastrceny ruskou tajnou sluzbou je jen pouhy kec a lez! Ten kdo ma oci vidi, ze vse co se za tech vice nez 100 let stalo je presne tak, jak bylo sepsano. Nize nekdo psal o tom, ze je treba byt sobestacny, mit moznost pestovani svych plodin, mit vlastni vodu atd. Asi zrejme jeste neslysel o kodexu Alimentarius, ktery bude vyse uvedene a prorozene veci zakazovat pod rouskou bezpecnosti atd. Platit zacal od noveho roku. Mam cim dal vice pocit, ze z toho je jen jediny unik a to prestat se bat vlastni smrti a POSTAVIT se proti tomu! Stalo se to mnohokrat a prichazi doba, kdy nebude jina moznost pokud si chceme zachovat lidskou dustojnost a hlavne svou svobodu a nezavislost.

214707

13.3.2010 12:00

RE: výborný článek

Magnus Maximus 88.?.?.?

Reakce na 214707

Spíše se také kloním k názoru že Protokoly sionských mudrců jsou asi podvrhem, než pravým dílem. Protokoly jsem nečetl, ale bylo mi to velmi podrobně vysvětleno jedním velmi vzdělaným starším pánem právníkem, který se touto problematikou zabývá celý život. Samozřejmě že se nedá prokázat na 100 % pravdivost či lživost. Jednoznačně se nedá vyvrátit ani jedna varianta. Podvrhu napovídají spíše nepřímé důkazy. Na druhou stranu kdyby to byla pravda, tak záměry zde uvedené jsou tisíkrát horší než Hitler a jeho parta. Tomu peklu na Zemi by se nic nevyrovnalo a živí by záviděly (nebou budou závidět mrtvým). Je třeba si ale uvědomit že nežidé nejsou také žádní beránci. Ted je mi jasné že sklidím hafo kritiky.
Zpět k cukrovaru... Celkem dobrý článek. Jen doplním, že například v roce 1965 vyváželo Československo 0,5 mil.t cukru. Už v roce 1998 to bylo opačně. Je však třeba konstatovat, že ČR nedokázala využít mimořádné konjuktury v tomto odvětví začátkem 70. let ke koplexní modernizaci výroby suroviny a koncentraci kapacit. Tím se tento proces odehrál zcela bez nás. Už začátkem 80. let bylo nutné řešit zastaralost našeho cukrovarnictví. Stagnace byla způsobena pochybnostmi o pěstování cukrovky v 50. letech a nedostatkem investičních prostředků v dalším období v důsledku nízkých odpisů a jejich odvětvového přerozdělování. Naše cukrovary v té době neodpovídaly ani průměru Evropy, protože po válce byly postaveny v té době běžné kapacitě na území ČR pouze dva nové cukrovary, a to Hrochův Týnec a Hrušovany nad Jevišovkou. Oba s kapacitní normou 4 tis.t. Nicméně řada cukrovarů, které prošly modernizací solidně obstály v konkurenčním boji. Zpracovatelská kapacita cukrovarů v ČR se po roce 1989 snížila o 30 %. Tak například do řepné kampaně roku 1999 vstoupilo 11 cukrovarů, které tehdy byly rozděleny mezi tři nadnárodní korporace.
Skupina SDA vlastnila cukrovary Dobrovice (7000t), Mělník (3000t), České Meziříčí (2800 t).
Skupina Eastern Sugar vlastnila cukrovary Hrochův Týnec (4500 t), Němčice na Hané (3000t), Kojetín (2500 t), Zvoleněves (5000 t), Modřany (1700 t).
Skupina Agrana Internacional vlastnila cukrovary Hrušovany nad Jevišovkou (5000 t), Uničov (1800 t), Opava (3200 t).

214765

14.3.2010 21:52

RE: výborný článek

l.leimas 88.?.?.?

Reakce na 214765

protokoly se dají snadno najít na netu, a není v nich nic víc nic míň než podrobný návod destrukce rodiny, společnosti a občana. A to ve dvou rovinách, konkrétní co je třeba dělat a udělat okamžitě a kam směřovat úsilí v budoucnu. Co prosazovat a co nedopustit. Jaké lidi prosazovat na vedoucí místa, jaké nazory podporovat apd. Jaké dopady to bude mít ve společnosti. A jaký to přinese prospěch. Vzhledem k současné situaci a výhledu do budoucna nemá vůbec smysl bádat nad tím jestli je to nebo není podvrh. Tady stačí staré římské "v čí prospěch" a normální selský rozum.

214953

13.3.2010 12:36

RE: výborný článek - cukrovar pokračování ..

Magnus Maximus 88.?.?.?

Reakce na 214707

Z výše napsaného je zřejmé, že trh je v zásadě rozdělen, bohužel v náš neprospěch. Jen pro zajímavost v roce 1918 bylo v ČR 167 cukrovarů a v roce 2000 14. S tím ale souběžně stoupala zpracovatelská kapacita ze 760 t cukrovky za den na 2923 t za den. Zásoby cukru se pokládají vedle zásoby obilovin za strategickou surovinu a pohybují se na úrovni cca 33 % její spotřeby. Je to typicky bursovní komodita. Světová cena cukru je nízká a všechny země EU včetně ČR mají své výrobní náklady vysoko nad prodejní cenou. V EU dochází k poklesu ploch řepy, ale produkce díky veliké regulaci má snahu stagnovat. Zkrátka není to dobrý výhled. Ale stále více zemí i těch, které nemají v produkci cukru žádnou tradici považují soběstačnost při produkci této potraviny vedle obilovin za prioritní v zemědělské oblasti. Pro zajištění domácí potřeby cukru je třeba vyrobit cca 450 tis. t cukru. Cukr v ČR patřil až do začátku 60. let k nejdůležitějším exportním položkám československého zahraničního obchodu. V roce 1921 exportovala ČSR 1,2 mil. t cukru a před druhou svět. válkou se podílela 57 % na exportu cukru z Evropy !!!Ve výnosech cukrovky v té době zaostávala pouze za Holandskem a Belgií a byla před Francií.
A ještě k tej tradici a minulosti: Naši předkové sladili medem a jeho kvašením získávali medovinu. Ve středověku k nám pronikl cukr třinový, který se prodával jako luxusní zboží z Dálného Východu.. Berlínský lékárník a hutní chemik Ondřej Zikmund Marggraf roku 1747 získal kristalický cukr lihovou macerací ze sušeného kořene bílé odrůdy řepy. Jeho žák a zet František Karel Achard tento objev prakticky rozpracoval. No a v roce 1800 až 1805 byl postaven první cukrovar v českých zemích v Hořovicích na panství hraběte Rudolfa Vrbny.
Dalo by se zde psát i o přadných rostlinách kde ČR byla světovou velmocí a dnes to úplně zaniklo až na nějaké množitelské plochy. Je zajímavé že například vlna z Islandu je mnohem levnější než vlna z našich ovcí či vlákno ze lnu i když obletí půlku Země, kde dopravní náklady musí být veliké. To však by bylo na samostatný článek. Takže tak ...

214769

14.3.2010 17:52

RE: výborný článek

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 77.?.?.?

Reakce na 214707

původ protokolů není u buřinek ale u černých sutan ...

Postavit se můžeme leda tak, že se každý naučí nějaké řemeslo, a začne směňovat s dalšími specialisty, za maximálního odříznutí se od sítí a vyvinutí vlastní produkce, schopné pokrýt individuální náklady.

Chyba lkajících řemeslníků a zemědělců je v tom, že jak v transu dokola opakují jednu mantru: vždyť s tímhle nemůžu nikomu konkurovat!

Stačí se na to podívat jinak: zapomenout na produkci směřující na trh, a produkovat pouze to, co spotřebuju plus pro lidi zapojené do směny. Netratím tak na inflaci převodem na peníze, netratím tak na vydřidušských požadavcích obchodních řetězců, netratím ve snaze snižovat ceny kvůli konkurenceschopnosti a netratím v důsledku zbytečné nadvýroby. A konečně: netratím tak čas, protože jej mohu rozvrhnout na desítky jiných drobných aktivit, abych nebyl jednostranně zaměřen a tím pádem o to více zranitelný - stejně jako smrková monokultura od kůrovce!

Slepice, králíky, zeleninu, brambory a jablka zvládne každý, a když k tomu přidá nějakou specializaci, a sežene síť podobných lidí, má vyhráno a netvoří frontu ani na pracáku, ani v poníženém předklonu před nadnárodní fabrikou. Zde se rodí svoboda.

Jsou tři body svobody: TPP

-Tradice

-Půda

-Práce (řemeslo, ať už výroba či služba)

navazují na ně

-Informace

-Dialog

z těch se pak rodí -Spolupráce

214925

14.3.2010 21:31

RE: výborný článek

Magnus Maximus 88.?.?.?

Reakce na 214925

Dovolím si Vám pane oponovat. V současné době není v zemědělství reálné přejít k samozásobitelství. Zemědělské podnikání stojí velké peníze. Tak například nový traktor v průměru pořídíte za cca 3 mil. Kč i více podle toho jak je silný, sklízecí mlátička (kombajn) stojí cca od 6 do 9 mil. Kč, dále musíte koupit za traktor nářadí, například pluh, sečku, rozemtadlo průmyslových či organických hnojiv, valník. Dále je vhodné mít alespon na část úrody vyhovující sklad, lépe poskliznovou linku. A to vůbec nezminuji se o tom kdyby dotyčný chtěl mít i živočišnou výrobu. To je taky ranec. Musíte zaplatit lidi ve firmě. Na to všechno se musí vydělat, takže není možné produkovat jen pro svojí potřebu a pro lidi ve firmě. Komodita se musí dát na trh. Nemůžete lidem platit obilím. Když budete mít farmu která má řekněme 1000 ha, tak aby to za něco stálo a budete zázemí budovat téměř z ničeho, tak během deseti let proinvestujete cca 120 - 150 mil Kč jako fík.... Samozřejmě že na to si musíte půjčit u bankéřů... Dnes vám na pole s motikou nikdo nepůjde, proto budete potřebovat ty stroje. Dále musíte počítat palivo. Normativ je 100 l nafty na 1 ha čili při té výměře, kterou jsem zmínil spotřebujete za rok alespon 100 tis. l nafty, ale i více podle podmínek ve kterých budete hospodařit. V dnešních cenách jsou to min. 3 mil. Kč za naftu. Sledujete jak ty prachy naskakují ? Vážně není to jednoduché. Obecně vzato zemědělci prodávají své produkty pod výrobními náklady. To je jako kdyby jste vyrobil auto za 100 tis. Kč a na trhu ho prodával za 90 tis. Kč. V zemědělství je to běžný stav ... Rozdíly do určité míry dorovnávají dotace at už z EU (SAPS) či naše národní (TO UP). Bez nich by nebylo možné vůbec hospodařit. A stejně je to ještě většinou málo. Je třeba si uvědomit, že zemědělci v podstatě na celém světě platí krutou daň za sociální smír a za to aby nebyla občanská válka. Celý systém je nastaven tak aby byly laciné potraviny. V zásadě dnes nikomu nekručí v žaludku v západním světě. Nejnebezpečnější je člověk když má hlad nebo když hladoví jeho děti. To udělá všechno na světě aby stav změnil. Čili pro vládnoucí třídu je takový stav nepřijatelný. Takže raději dotace a laciné potraviny než aby hladovělo třeba 15 % populace. Při samozásobitelství, které by se rozmohlo třeba i jinde v EU by nejvíce hladověli lidé právě ve městech. Potraviny by nesmírně zdražily. Ostatně ti lidé kteří ještě žijí a pamatují první republiku (například moje babka) by vám potvrdili jaký byl tenkrát hlad a bída. Dobře se měli jen velkotovárníci, šlechta, církev a velkostatkáři. Zbytek populace byl na tom špatně. Ale to jsem opět odbočil.

214948

15.3.2010 5:34

RE: výborný článek

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 77.?.?.?

Reakce na 214948

Děkuji za podnětnou reakci, ale:

Namísto traktoru to může být kůň, nebo vůl. Tažný kůň stáří cca 10 let se pohybuje okolo 40000 korun. Mizí tím velká pořizovací cena i potřeba paliva. Seno a oves získám ze svého.

Platit lidi ve firmě... takto bych byl zpět v systému ze kterého odcházím. Snaha o soběstačnost musí vycházet z toho, že každý něco vyprodukuje a smění, bez toho, aby práci či komoditu převáděl nutně na peníze.

Má vize je začít v malém, tak jak to uměli předkové.

Například Hnutí Hare Krišna již nějak podobně funguje. Chce to jen opustit stávající model myšlení a zkoumat, zda existují alternativy.

214987

15.3.2010 11:03

RE: výborný článek

Sam Ting Wong 213.?.?.?

Reakce na 214987

Máte pravdu, inspirace je všude kolem docela dost. Dokonce naše historie (slovanská, viz např. http://smit.wz.cz/) ukazuje, že jsme v minulosti (soběstačně) žili v souladu s přírodou a ne všechny vědomosti z té doby jsou ztracené. Záleží jen na nás, zda se odhodláme dát prostor myšlenkám na pozitivní změnu našich vlastních životů.
Mimochodem, obilí a podobné se dá pěstovat i bezorebně, takže není potřeba ani spousta techniky nebo tažných zvířat (která navíc sežerou velkou část úrody).

Při pročítání stránek, na něž výše odkazuji, bylo velmi zajímavé sledovat, jak se německý živel již odpradávna snažil roztahovat do našeho slovanského prostoru a využíval k tomu všechny možné páky, intriky a podlosti. Tisíc let zpátky k tomu používal mocenské nástroje katolické církve, dnes pro změnu nástroje EU. K tomu ještě doplním, že Slované je vždy vypráskali a hnali domů svinským krokem! Tato historie se však potlačuje. Měli bychom si ji osvěžit a uvědomit si, že v sobě máme velkou sílu, kterou ani staletí germánských intrik a vraždění neudolala.

215009

15.3.2010 17:54

RE: výborný článek

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 77.?.?.?

Reakce na 215009

Já jsem pro, my dva jsme si na to téma v minulosti psali, máme na co navazovat. Písněte mi email, ještě bych si s Vámi rád něco doujasnil. [smích]

215033

15.3.2010 4:14

RE: výborný článek

kozoroh 61.?.?.?

Reakce na 214651

/;Byvali Cechove statni jonaci, byvali rekove,muzi co kvet,
byvali,byvali,valcili,zpivali, tak je znal svet.
Cechove ,Cechove, jak se menite!
Budte zas rekove,jak vas znal svet, rekove v mysleni, v lasce a dychteni,pro vlasti kvet.
_---------
Kdyz, Cesky narod poprve slysel hrat na flasinet, Kde domov muj, tak za ty roky uslysime zase,ale tentokrate urcite naposlet,hrat na flasinet; Kde domov muj",kdyz to hraje slepec,ktery kolem sebe nevidi.
Jenze,tou dobou uz bude cela ceska vyrobni sila v narizeni z Bruselu zcela prevedena v jeden komplex,co by, svetoveho vyvozce pasticek na mysi.
Mate HRAD-Hradcany, vite co je defenstrace, tak se pohnete,hnuj uz neni pod okny prazskeho hradu,ale v zasedaci sini a je nejvyssi cas vyhazet jej z okna ven.Nejvetsi katastrofou je,kdyz si hlupak mysli,ze je chytry.Kdyby si nahodou nasi politici nevedeli rady, tak,jak vzdy predtim ,at jedou do Israelu,tak uz nekteri maji pernamentne zamluvene hotelove pokoje.
Nakonec z Cernych baronu bych vzal heslo; Imperialisticke plany zhati,nase (politicti vudcove) prasata boubelati!

Vložený obrázek

214985

12.3.2010 8:31

zloděj křičí chyťte zloděje

Střelec 77.?.?.?

Jak to, že si dnes Topolánek stěžuje v médiích, že je to samý podraz a neférovost? Vždyť se všemožně se svými kumpány snažil právě tyto praktiky uvést do života, čemu se dnes diví?
Nechci spekulovat jestli je tak naivní, nebo přímo blbý, že si už ani do huby nevidí ( ono to koncem vyjde nastejno), ale tito lidé přeci nemůžou snad ani vystrčit hlavu z úkrytu, pokud mají alespoň kousek něčeho, čemu se říkalo "svědomí"

Tomu se nemůžete divit. Takové jsou praktiky všech drzých šejdířů. Kritizují své dřívější činy tak jako by je spáchal někdo jiný. Podívejte se např. na Kalouska. Roztrubuje jak se musí napravit rozpočet a přitom ho sám zprznil. A část občanstva mu na to skočí a dává mu preference. Neuvěřitelné, ale je to tak. [oči v sloup] [oči v sloup] [oči v sloup]

214640

12.3.2010 9:39

RE: zloděj křičí chyťte zloděje

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 82.?.?.?

Reakce na 214640

To ještě nebylo poslední slovo!
Likvidace celých odvětví u nás pokračuje - již celá léta.
Stejně dopadly závody na výrobu buničiny, sušeného mléka, výrobu vakcín atd...

Už svítá ? [vyplazený jazyk] [vyplazený jazyk]

214644

12.3.2010 11:56

No a?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 188.?.?.?

Smiřte se už laskavě s tím, že naštěstí nežijeme za minulého režimu, kde se ztrátové podniky dotovaly a neztrátové byly ziskové proto, že byly neprodyšně uzavřeny hranice!
Prostě cukr ze zámoří je levnější vyrobit tam a dovézt ho sem, tak se to tak prostě dělat bude! A žádná Evropská unie nemá právo na to uvalovat tak gaunerská cla!
Na nějaké rádoby tradice každý spotřebitel kašle, tomu je srdečně jedno, kde se cukr vyrábí, záleží mu na kvalitě a ceně!
Když české cukrovary neumí vyrábět cukr tak, aby byly konkurenceschopné a mohly přežít sami, nemusely se spojovat s dalšími, tak ať zkrachují! Pro takové podniky není na trhu místo

214647

12.3.2010 16:00

RE: No a?

Anonymus 85.?.?.?

Reakce na 214647

Kde jsi byl na školení?
Cukr byl vysoce zisková komodita. Nemluvě o tom, že cukrovary tady vyráběly cukr několik století, a pravděodobně nebudeš chtít někomu namlouvat, že za Franz Josefa byly uzavřené hranice a že to byl ten minulý režim, o kterém chceš mluvit. Navíc o kvalitě bych nediskutoval, protože ta byla na vysoké úrovni a cena cukru z cukrovaru byla 2.20Kčs
A cukr ze zámoří, se s naší kvalitou rovnat nikdy nemohl!!!

A mimochodem, už aby to tady ten bolševik vzal nazpět do péče. Po celodenním martiriu v 50ti tisícovém městě jsem se vrátil, kdy jsem potřeboval sehnat gumové těsnění, ale marně. Až jsem si vzpomněl na jednoho dědu, který mi věnoval kus gumy, abych si jej mohl vyseknout. Ne, že jsem v krámě nesehnal originál těsnění, ale ani tu gumu na vyseknutí. Minule jsem se vrátil v podobné náladě, kdy jsem chtěl koupit komponenty k autonavijáku.
Lanko, sponky, kladičky a háček...nemožné sehnat.
Za komančů jsem tohle zboží dostal v každém kovomatu běžně k dostání, a za pár haléřů!
A jako zákazníkovi je mě srdečně jedno, jestli to bylo jen proto, že byly uzavřené hranice, ale nakoupil jsem, co jsem potřeboval.

214668

14.3.2010 3:39

RE: No a?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 188.?.?.?

Reakce na 214668

Na jakém školení?
Za Rakouska-Uherska možná nebyly hranice neprodyšně uzavřeny, ale české země byly nejvyspělejší část monarchie, takže logicky měly k dispozici celý trh zahrnující dnešní východní Evropu a Balkán, kde nebylo nic, tedy bylo kam dovážet.
A za Franze Josefa se fakt z Karibiku snadno cukr dovézt nedal. Jednak nebylo pořádně na čem, Rakousko-Uhersko nemělo pořádné námořnictvo, ať už bojové či obchodní a ani pořádné přístavy (zvlášť po ztrátě Itálie). Navíc tou dobou obchod s cukrem fakt nebyl liberální.

Co ty potřebuješ mi je ale úplně jedno. Já jsem včera potřeboval 2,5 palcový disk s rozhraním IDE. Zaběhnul jsem do nejbližšího shopu s počítačovým hardwarem a bum, za třicet minut jsem byl zpátky a instaloval jsem Windowsy...to si troufám tvrdit, že za tvých bolševiků, kdy spotřební průmysl a elektronika především byly sto let za opicema, by šlo těžko...

214869

14.3.2010 5:56

RE: Já jsem včera potřeboval

vodnik007 71.?.?.?

Reakce na 214869

Take vzpominam na shaneni temer cehokoliv. Letani po cele praze a clovek jen slysel 'nemame'

214874

14.3.2010 6:14

RE: No a?

Anonymus 85.?.?.?

Reakce na 214869

Na jakém školení?
Dříve soudruzi chodili na VUML, a dnešní fanatici na VUMP.
( kdybys nevěděl co to je, tak "Večerní učení modrých plků)
Kdybys ten disk potřeboval v době "za bolševika" v tržním hospodářství (mimo východní zónu) asi by jsi jej také nesehnal.
Ještě můžeš dodat, že za císařpána nebyl internet, a nyní jej máme.
Další diskuze je naprosto zbytečná!
Ale nicméně, asi v Tobě ještě nějaké jádro dříme. S tím druhým příspěvkem s Tebou celkem souhlasím.
A jinak, nebavme se tedy o tom co potřebuji já a co ty. Každý máme své potřeby, a každý je chceme ukojit.
Ten disk třeba koupíš, ale nenajíš se jej! A pokud půjde vývoj stejným způsobem, za nějaký čas ani ten disk nekoupíš, anebo jej budeš velmi pracně hledat.
600tis lidí bez práce, pro mléko chodíme jako v 50tých s konvičkou, výdělky 60% populace nepokryjí životní potřeby ( ne tím, že jsou neschopní, nebo líní)
Tak tohle se Ti líbí?
Mě ne!!! A neberu argumenty, že těch zhruba 3 mil. pracovních míst, které zde byly zrušeny, zankly jen pro ekonomickou neefektivnost, nebo neschopnost konkurence. To snad uznáš i Ty.
A tohle se mě nelíbí. Není to soutěž, ale diktát, kde nevládne cena a kvalita, ale podrazy a špinavosti, taktéž nekvalita.

214875

14.3.2010 8:25

RE: No a?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 214869

To je fakt úžasný, von asi každej potřebuje mít na ulici kšeft s IDE disky. Hlavně, že do lékárny a zpět to trvá hodinu, ač heren bych tu našel i šest. Knihkupectví ani jedno, domácí potřeby 1km daleko, do zeleniny jezdím o jednu čtvrt vedle, cukrárna je tuším jen v centru města nebo 12km daleko v dědině... ale hospoda a "zastavárna" na každým rohu. Elektronický součástky musím objednávat často v zahraničí neb odpověď na každou druhou věc co sháním u nás je "nemáme" nebo "objednejte si 1000kusů"!
Ostatně objednávat je už nutný všechno, onehdy jsem je musel honit v potravinách aby objednali francouskou hořtici a drůbeží paštiku... a pro šroubky velikosti M2,5 s válcovou hlavou jezdím málem 3km daleko. Koncovky na kohoutky k vodovodu za komančů měly kovový tisícihran a vydržely léta, nové jsou celé z plexi a vydrží asi měsíc.
Korkový pantofle jsem si musel nechat dovézt z Bratislavy. Tam totiž vyjdou na 5Eu ale tady podobné tak na 600.
A nemusím jistě říkat, že magneťáky, gramofony a pod, i ty co dělala Tesla (Condor, CM160, NC440) jedou dodnes, čínský šmejdy odejdou po roce. Hlava ve videu Samsung je pryč za rok, pokud dřív neodejde elektronika, v Avexu jela 8 let a nepodělal se mi dodnes (od roku 1986). O čem se tu teda bavíme?? Celou věc taky výborně doplňuje to, že všechno si máte vyzkoušet až doma a prodavač to často neumí ani zapnout natož vám poradit.
Co je teda dnes na těch změnách tak úžasnýho???
Ostatně už jste sháněl zedníka nebo instalatéra (co není původně ukrajinskej zubař)?? V hospodě mi nosí pivo profesorka biologie, v tamní kuchyni vaří zdravotní sestra, půlka pokladních na mne mluví z poloviny rusky nebo ukrajinsky, v nejlepším slovensky.
Do bot se nevlezu protože nějaký debil došel k názoru, že velikosti 44-45jsou zbytečné, že mám asi jen 4 prsty ale zato 7či8cm dlouhej palec!
Fakt úžasný zlepšení!

Krysa

214876

14.3.2010 10:15

RE: No a? -dodatek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 214869

ad: .to si troufám tvrdit, že za tvých bolševiků, kdy spotřební průmysl a elektronika především byly sto let za opicema, by šlo těžko...

---

Pokud jde o tu elektroniku možná měla starý design, ale "debilně blikající světýlka" mne nevytrhnou a i západní elektronika šla po devadesátých letech do háje. Tedy technickou kvalitou. Máte snad dojem, že přenosná TV z Asie z let kolem r. 2000 je lepší jak sovětský Šilelis vyráběný v 80tých letech?
(Není, citlivost Šilelisu byla mnohem vyšší... též přijímače fy. Radiotechnika jako Riga 103,104 byly mnohem lepší -mj. proto, že je navrhovali radioamatéři! Přijímače (třeba Leningrad 002) měly řadu vymožeností, kterým se dodnes podivují i moji známí radioamatéři v USA.)

A proč asi každý sháněl Condor ještě v roce 2000? No protože hrál líp, jak "asijský jezevčíci" a hlavně líp nahrával!
(Bodejť, když ti jezevčíci mají mazání magnetem, což Tesla naposled použila u magnetofonů Start a Blues někdy v šedesátých letech!)

A nevím co je tak "úžasnýho" na kvalitě záznamů v DivX, mp3, digitální "kostkovací" televizi nebo podivných nápadech jako
poslouchat hudbu z mobilu či čumět na fotbal na obrazovce velikosti krabičky od sirek. O uchování záznamů na vypalovaných CD a DVD nemluvě. Vy si fakt myslíte, že to ještě za 20let přehrajete?

Sto let za opicema jsou spíše dnešní radia a TV, neb se počítá, že kromě místní stanice to už nic chytit nemusí, ovládání bývá zrůdné, firmware stojí za prd a tuhne co chvíli, náhradní díly ze zásady na nic nejsou, a vše žere proud i "vypnutý" neb to ve skutečnosti vůbec vypnout nejde!

Dovedete si spočítat kolik by se v Evropě ušetřilo energie, kdyby ty krámy vypnout šly? (to je tak 20-50W na domácnost)

To že je nejde vypnout je jistě taky úžasný zlepšení: ale tak leda pro ČEZ!

Krysa

214889

16.3.2010 21:07

RE: No a?

hera 86.?.?.?

Reakce na 214869

Také jsme měli obchodní lodě s mateřským přístavem Praha lokalizované v polském Štětíně a také se plánovala dálnice na polském území podél Německa do Štětína. ODS, CSSD, TOP09, KDU apod. strany je nutné potopit. Byl to Klaus, který v 1995 jako první zadlužil Českou republiku.

215119

12.3.2010 16:03

RE: No a?

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 214647

Jenomze kvoty z CR se prevedly do Francie, kde vypetsovat cukrovku prilis efektivneji nejde. Francie je povestna i vramci EU svymi zemedleskymi dotacemi, to zrejme tu neviditelnou ruku pri vyberu efektivniho regionu pro cukrovku zmatlo. [velký smích] [velký smích]

214670

14.3.2010 3:43

RE: No a?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 188.?.?.?

Reakce na 214670

Já tady taky nejsem za obhájce Francie, naopak, to je to poslední, o co bych stál. Díky tomu, jakou tvář především stále levicová Francie vtiskla EU je v mých očích tento spolek na blití....
Jo fajn, trh pokrývající celý region je prima, ale právě evropská zemědělská politika a až zoufalá snaha chránit domácí "jézedďáky", za jejich ztráty vyhazovat peníze všech, to se mi hnusní....

214870

14.3.2010 9:00

RE: No a?

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 214870

Jenomze vek ceskeho jezedeka nezadrzitelne stoupa. Uz je v prumeru nejakych 56 let. Na rozdil od zemi tretiho sveta, kde dotavene potraviny zlikvodavali mistni farmare u nas existoval prumysl, vcelku bezpecno, kvalifikovana pracovni sila dostatecne levna a nebylo to z toho bohateho zpadu daleko. Jinak, receno, prestoze zemedelska vyroba v CR prestala byt sobestacna, tak nedoslo k hladomorum jako v zemcih tretiho sveta, ktere dostali dalsi ranu v podobe zdrazeni papirovych penez, kdyz byly zadluzeni az po usi. Neni nad to si vypujcit papirky v zahranici a verit, ze moc. politka a ekonomika jsou navzajem oddelene. Mnoo, zavislost ceskeho prumyslu na vyrobe automobilu a Nemecku je fatalni. O narustu sektoru sluzeb nemluvim. Aby jsem tu dotovanou zemedelskou sobestacnost jeste Francouzum se slzou v oku nezavideli.

214878

12.3.2010 16:34

RE: No a?

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 214647

Je vidět, že o tom nevíte vůbec, ale vůbec nic. Ale mluvíte zasvěceně, jen co je pravda. Asi jste to slyšel v televizi, že? Laskavě si zjistěte víc, než začnete trousit takovéto nesmysly.

Dle vaší nesmyslně hloupé a omezené (propagandou vytvarované) logiky tu můžem všechny podniky zavřít, nebo ne?

Když jste takový ekonomický génius, můžete mi laskavě sdělit, co budeme potom dělat? Jak se budeme živit? Službami? Aha, už rozumím!!!

>Na nějaké rádoby tradice každý spotřebitel kašle, tomu je srdečně jedno, kde se cukr vyrábí, záleží mu na kvalitě a ceně!

Vy si opravdu myslíte, že kvóty určované EU jsou volný trh? [překvapení] Vy si opravdu myslíte, že když někdo koupí cukrovary a pak je nechá zbourat, aby si uvolnil místo pro své výrobky, tak je to volný trh?

Ach jo. Chytrému napověz, hloupého kopni. Opravdu mě udivuje, jak někdo nedokáže přemýšlet hlavou... Tenhle svět jde rychle do kytek. Obecná inteligence se prudce snižuje a selský rozum maloměšťáci prostě používat neumí...

Jsem si jistý, že za války, po uzavření českého vysokého školství byste tu měl podobý "názor", s tím, že když se české vysoké školství neuživí, je potřeba ho zavřít... [překvapení]

214674

12.3.2010 16:59

RE: No a?

canario447 canario447 (zavináč) centrum (tečka) sk 190.?.?.?

Reakce na 214647

Neviem preco by sme sa mali zmierit s tym, ze u nas niekdo cielene likviduje vyrobu potravin. S tym ze sa cukor da lacnejsie vyrobit v zamori by sa dalo aj suhlasit,ma to vsak hacik.Kto povedal ze u nas je vyroba drahsia? Ak si niekto nevsimol, nebol problem s cenou ale s vyrobnymi kvotami.Cize ludskou recou povedane, Nariadenie kolko ton cukru moze CR (SR) vyrobit. Bodka.Nic o cene alebo konkurencii so zamorim.Vedia oni? To ze dovoz cukru zo zamoria presadzuje nejaka nadnarodna spolocnost lebo im z toho tecu pekne prasule este neznamena ze to tak aj ma byt.

214680

12.3.2010 17:20

RE: No a?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 75.?.?.?

Reakce na 214647

Typicky idiotsky nazor. Penize jsou jen papir, ale ropa urcena na dovoz mizi a neda se naprintovat. Prace - prijem se stratil, ale vydelavat bychom chteli, to proste fungovat nemuze. A kvalita? Nevim protoze pouzivam med. kterym nne zasobuji mistni vcelari.

214683

12.3.2010 17:48

RE: No a?

djb 90.?.?.?

Reakce na 214647

Za minulého režimu? Haha a kde jako žijete teď.

Takové dotace, jaké zažily ztrátové společnosti za loňský rok nezažil komunismus za desítky let provozu.(přičemž slovo ztrátové je velmi mírné).

A co dělá ten náš slavný kapitalismus? Zrovna dnešek jse si pro svůj příspěvek vybral dost špatně
Obama chce, aby Čína pohnula svou měnou a tím se snížila konkurenceschopnost Číny při vývozu

Kam se na to hrabe gaunerské clo evropské unie.

A co se týče na to na co kašle spotřebitel to je vcelku jedno. Důležité je, abychom se postupně nestali zcela závislými a nebylo možné nás vydírat zvenčí. Popř. abychom při krachu trhu kdesi v austrálii najednou neměli co do huby.

214684

12.3.2010 21:26

RE: No a?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 214647

Pozor. Každý stát a unie států má právo na ochranu svého trhu. To, že Evropská Unie přestala ochraňovat svůj trh a zaměřila se de facto na likvidaci cukrovarů ve východních zemích je důsledek našeho vstupu do EU, s nímž jsem nikdy nesouhlasil. Troufám si tvrdit, že české cukrovary by byly konkurenceschopné kdekoli na světě snad kromě Číny. A proč? Protože průměrná mzda v ČR je 4x nižší než ve Francii, absolutně nám nemůže žádný francouzský výrobek konkurovat. Jedině, pokud by měl dotaci. Jenomže dotovaný výrobek už není produkt kapitalismu, ale komunismu. Troufám si tvrdit, že Evropa je kapitalisticko-komunistický hybrid. Část průmyslu a zemědělství je dotovaná, státní úředníci mají komunismus. A potom samozřejmě nedotované firmy, bezdomovci a nezaměstnaný zažívají nefalšovaný kapitalismus. Je to jakási schíza, která by se měla léčit.

214693

13.3.2010 6:01

RE: No a?

juro 93.?.?.?

Reakce na 214647

vole

214730

14.3.2010 3:32

RE: No a?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 188.?.?.?

Reakce na 214730

Mluv laskavě slušně!

214868

14.3.2010 21:48

RE: No a?

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 77.?.?.?

Reakce na 214868

na Čecha, který fandí Izraeli a chtěl dávat do držky studentovi z Brna je to docela paradoxní požadavek [velký smích]

214952

12.3.2010 13:37

sobestacnost

Tsignotschka 90.?.?.?

hehe za chvili se tu v CR bez dovozu posereme. Drive jsme byli uplne sobestacna zem, a ted uz to ani te Evrope neosladime. Za komancu jsme v kazdem odvetvi meli odborniky a podniky, takze jsme si cokoliv mohli vyrobit sami a potravinove jsme byli taky sobestacni. Ted dostat CR embargo na vsechno, nic tu nedovezt, tak do mesic papa a jsme tu skoro jak ve stredoveku.

a proc s tim nikdo nic neudela? protoze jedine koho to asi stve jsme my a ostatni diskutujici na jinych alternativnich serverech. A jelikoz my sotva stihame ty diskuze, tak neni nikdo na napravu. by to chtelo opravdu probudit ostatni ovcany, nejlepe nejaky poradny informacni sok. Pak už by to slo treba hopem samo. Verim ze horke hlavy by se projevily.

A kdyz se podivate na kteroukoliv petici, at uz za odvolatelnost poliku, zavedeni verejneho referenda, proti ockovani atd... tak ji podepsalo max 5000 lidi.

214653

12.3.2010 14:03

RE: sobestacnost

Sam Ting Wong 213.?.?.?

Reakce na 214653

Nikdo s tím nedělá, protože to je záměr. Jednotlivé země tak budou navzájem závislé a budou potřebovat nadnárodní vládu, samy se ani neuprdnou, přesně jak říkáte.
Jakmile se ustálí Americká unie, Evropská unie a Asijská unie, může se pokročit k Celosvětové unii. Vždyť co jiného představuje globalizace? Je to globální možnost pro všechny podnikat po celém světě nebo je to spíše globální příležitost pro bohaté korporace ovládnout prostřednictvím trhu celou planetu? Copak si vlády nesedají na zadek, když si tu chce nějaká nadnárodní firma otevřít fabriku?
A my už s tím nic neuděláme. To není pesimismus, to je fakt. Nemáme prostředky, nemáme důvěryhodné a nezkorumpovatelné vůdčí osobnosti. Můžeme sice vyjít ulic jako v Řecku a všechno rozmlátit, pak se ale vrátíme do středověku (technicky, protože budeme mít všechno rozmlácené) a boháči to budou mít ještě snazší, protože mi budeme potřebovat jejich pomoc, abychom měli co do úst pro sebe a naše děti.
Jako jediná věc mě napadá odpojení od Systému v co největší míře - potravinová a energetická soběstačnost. To sice není lehký úkol, zvlášť když člověk bydlí v paneláku, ale na druhou stranu to způsobí potíže kapitalistům, protože soběstační (či jen do určité míry soběstační) lidé nebudou utrácet za jejich zboží (které je navíc v dost pochybné kvalitě). Místo zeleniny ze super/hypermarketu si vypěstujte svoji nebo ji kupujte od místního farmáře a udržte peníze v místní ekonomice (jako jeden příklad za všechny). Čím dál více lidí se o toto zajímá a tady vidím jistou možnost, jak oslabit Systém, který stojí proti nám.
Navíc tímto způsobem podpoříme místní komunitu a zaměstnanost. Špatná by nebyla ani vlastní lokální měna, kterou netiskne banka na bezcenný papír. Ale to je bohužel ošetřené zákony ve prospěch bank.
Je to fakt k zlosti, vidět, jak si to ti lumpové pěkně ošetřili a celému tomu zločinu dali legální formu.

214656

13.3.2010 1:58

RE: sobestacnost

artast 24.?.?.?

Reakce na 214656

Konecne se nekdo "dotkl" skutecneho problemu. Ano, likvidace cukrovarnickeho prumyslu je jednim z mnoha ukolu globalistu a je soucasti likvidace statni sobestacnosti. Jak jsi Same take vyse napsal, je treba zacit venovat usili k dosazeni vlastni sobestacnosti. Mit vsak svoji vlastni zahradku a prestat nakupovat v supermarketech jeste nestaci. Je treba take proti tomu zacit "aktivne bojovat" vsemi dostupnymi prostredky. Napr: stahovat z Internetu dokud to jeste jde (pres P2P) dulezite knihy, clanky, informace, videa, audia, atp.; rozmnozovat je, rozesilat a predavat vsem znamym i neznamym (formou emailu, CD-cek, web-hosting, postou, faxem, osobne, ...); prestat poslouchat TV; zacit poslouchat alternativni medialni zdroje na Internetu; poslouchat alternativni radiove internetove stanice (v USA a Kanade jich mame vice nez 300); ucastnit se prednasek ktere se zabyvaji kritikou soucasne ekonomiky, NWO, globalizace, Illuminati, statnim terorismem, falsovanim historickych dat, vysetrovanim 911, "false flag" operacemi, H1N1 a vakcinacni podvod, globalni oteplovani podvod, MK-Ultra, atd.), chodit mezi lidi a se vsemi o tom mluvit, totalne bojkotovat veskere volby (rozhodne je to lepsi, nez volit jakoukoliv "opozici"[mrknutí jedním okem], vytvaret nove komunity se zamerenim na dosazeni uplne vlastni sobestacnosti, bojkotovat "kosher" produkty, podporovat mistni vyrobu, bojkotovat zahranicni firmy, atp.
To je jen par prikladu, jak lze zacit aktivne bojovat. Pokud se brzy nezacnem "probouzet" ve velkych poctech, potom mam za to, ze nas bude cekat velmi neradostna budoucnost, resp. budeme nakonec vsichni ocipovani a tim padem totalne kontrolovatelni. Pokud se pak presto jeste nekdo vzepre, bude stacit ho uz jen "vypnout". Je to opravdu k zlosti, kdyz stale vidim, jak malo lidi je uz "probuzenych" a jak malo lidi ve skutecnosti je ochotno v tom neco delat. To plati nejen o lidech v CR, ale take o lidech v USA a Kanade. [zahanbení]

214717

12.3.2010 15:10

RE: sobestacnost

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 214653

>A kdyz se podivate na kteroukoliv petici, at uz za odvolatelnost
>poliku, zavedeni verejneho referenda, proti ockovani atd... tak
>ji podepsalo max 5000 lidi.

Lidé nejspíše podvědomě vědí, že petice je na nic. Je to berlička. Dudlík, který nám dali, aby utišili zlobivé děti. Petice není mocenský ani legální nástroj ke sjednání nápravy. Je to jen taková ponížená žádost, jestli by vašnostové laskavě neuvážili to nebo ono. A vašnostové si petiční archy věšejí na WC.

Jestli něco chceme změnit, musíme jednat. Vyhrnout si rukávy a začít ty zrůdy mlátit.

214665

12.3.2010 15:31

RE: sobestacnost

Tsignotschka 90.?.?.?

Reakce na 214665

ale chtelo by to mlatit ty prave zrudy a nedelat bordel jako v Recku. Proste naklusat do parlamentu a vsem tam poradne rozmlatit drzky. Pak uz snad zacnou zpivat kdo jim sype a veli a tak jit po tech lidech nahoru az uplne nejvyse.

214666

13.3.2010 0:05

RE: sobestacnost

daniela 95.?.?.?

Reakce na 214666

..a všechno to naštvání hezky podpořit sloganem-
Máme holé ruce


..pardon,na to by už ta zlodějská a příliš sebevědomá banda neslyšela.Takže, až se dáme řádně naštvaní zase jednou v listopadu do kupy, tak halekat hlasitě-

Máme hole v ruce!! [velký smích]

214705

13.3.2010 0:17

RE: sobestacnost

Antiseptik 69.?.?.?

Reakce na 214705

Raději máme ocelové hole v ruce! [velký smích]

214709

15.3.2010 8:40

RE: sobestacnost

mtk 88.?.?.?

Reakce na 214709

Skutečnost je však taková, že máme v ruce prd, humor je to jediné, na co se zmůžeme. Představa, že někdo ramenatý dává poslancům do držky přímo v parlamentu, je ohromně zábavná. A její zábavnosti se vyrovná už jen její naivita ... [chechtot] [mrknutí jedním okem]

214997

16.3.2010 7:50

RE: sobestacnost

Santorini 62.?.?.?

Reakce na 214997

no jo, jenomže ten kdo má opravdovou moc u nás přece nikdy v parlamentu nebyl....

215068

12.3.2010 13:42

demolice

Tsignotschka 90.?.?.?

jeste ten pozadavek o uplne demolici za kvoty, pekne fikane, naco zakonzervovat, zbourat a hned mame dalsi ovecky naveky zavisle na dovozu cukru

214654

12.3.2010 14:14

RE: demolice

canario447 canario447 (zavináč) centrum (tečka) sk 190.?.?.?

Reakce na 214654

Hmmm,to hej.Toto sa mi paci ako maju naponahlo, zlikvidovat akykolvek podnik,ale nie ekonomicky, ale doslova uplne, povedane zrovnat so zemou a nechat len planinu. K comu to je dobre? To snad aby nikoho ani nenapadlo nahodou tam obnovit vyrobu cukru alebo skusit robit nieco ine? Ved to su miliardy vyhodene von oknom.Preco tak rychla demolicia? Ved ten podnik mohol vyrabat cukor pre vyvoz ( napriklad taka Venezuela by ho za rozumnu cenu urcite kupila), alebo mohli rozobrat celu fabriku a odexportovat ju do Venezuely, tu maju problemy s cukrovarmi, ale nie, pani nariadili zrovnat so zemou, tak teda zrovnali.Podobne dopadli napriklad niektore cementarne v SR. Zmizli zo dna na den, ale co nezmizlo je cementarsky svetovy gigant Holcim, ktory ma zrazu u nas monopol na vyrobu cementu.Je zaujimave, ze to nikto nevidi. V jednom mestecku v SR bol malicky podnik na vyrobu skla.Pouzivalo sa na fukanie skenych flasiek do termosiek. Svojho casu to bol jediny svetovy vyrobca tohto druhu a cuduj sa svete ako jediny vyrobca dokazal skrachovat. No pochopi to niekto?Takto by sa dalo vymenuvavat rad za radom a prisli by sme na to, ze vyrobcovia z CSSR maly omnoho uspesnejsie casy pocas sociku co sa tyka exportu vraj so svojimi nekvalitnymi vyrobkami,ako tomu je dnes za tzv., slobody a s kvalitnymi produktami

214658

12.3.2010 21:16

RE: demolice

ppppp 87.?.?.?

Reakce na 214658

Súhlasím s canariom. Ja som v jednej takej cementárni pracoval, nie v tej, čo bola odstavená, ale tej, ktorú predali nadnárodnému gigantu, ktorý iba vylizoval smotanu, a čo sa dalo zrušil spôsobom, aby to nešlo vrátiť. Po rokoch oživujem inde staršiu linku na výrobu tvárnic, a vidím, koľko je to práce, ľudí, a úsilia dať iba nepatrný zlomok niečoho takého ako cementáreň znova dokopy. Reči o nekonkurencieschopnosti a o tom, ktorý podnik je treba zatvoriť a zrušiť sú typické reči tých, čo toho nevedia veľa urobiť, a absolútne nemajú predstavu o tom, čo to znamená investovať z vlastných alebo neúžerníckych peňazí. Nemajú predstavu o tom, koľko dnes stojí práca a materiál na investíciu obyčajnej malej mizernej linky, a o tom, že pokiaľ ten, čo investuje nekradne a platí pomerne vysoké dane, tak sa mu tá investícia vracia veľmi pomaly. Bavme sa nie o tom, čo je rentabilné, ale o tom, že štát rovnako zdaňuje činnosti, ktoré sú pre život a sebestačnosť nanajvýš potrebné ako tie, čo sú často absolútne nepotrebné. Je predsa logické, že keď nemám čo jesť alebo nemám strechu, tak si nebudem papierovú krabicu z pračky obkladať zlatom. Že štátna správa slabo rozlišuje, čo sú základné potreby, a čo nadštandard, a tvári sa, že každá činnosť musí byť zisková. To je ako keby som chcel fotosyntéze rastlín predpísať účinnosť solárnych panelov, alebo benzínového motora (v poradí priemerne 1, 12, 30 percent) Každému je jasné, že nekonzumujeme ani elektrinu, ani výfukové plyny. Nemôže byť predsa každá ľudská činnosť rovnako zdanená, pretože jednotlivé pracovné činnosti sú často prostredníctvom peňazí na neporovnateľnej úrovni. Máme ocenenú hodnotu jednotlivých pracovných činností v rámci štátu? Kde sa to reálne využíva v hospodárstve a v daniach? Mzdy, odmeny zamestnancom a štatistiky s tým nemajú nič spoločné. Čítal som dokument, kde ešte za feudalizmu ponúkol gróf možnosť ťažby rudy za podiel 1/15 z výnosu, čo je necelých 7percent...
Späť k cukrovaru. Je logické, že tieto otrasy spôsobuje nadnárodný kapitál. Chvíľu niečo zadotujú, zneužijú kdesi lacnú pracovnú silu, aby potom mohli zničiť na inom mieste konkurenciu a vytvoriť si závislosť na svojich produktoch veľmi často s horším pomerom úžitok/cena, než tomu bolo predtým, a samozrejme sa nabaliť a vo svojej činnosti pokračovať. Iba neviem, ako je možné, že toto ľudia nechápu, a na toto nereagujú. Veď nás to dostane do situácie, kedy budeme chcieť hrsť ryže ako tí, ktorým sme sa pred pár romi ešte posmievali. Prečo nikto nevidí, že ide o tichú ekonomickú vojnu. Asi preto, že za tým nevidí hodnotu, ktorá sa ničí, najskôr ani nevidí hodnotu v sebe.
Kto tu stavia na zelenej lúke - ten, kto má rýchle peniaze, vyzerá, že je jedno, ako k nim prišiel, a ani mu nezáleží, ako raz odíde. Ak by si mal niekto stavať z vlastného, nechoval by sa tak. Veď hráme podľ...Automaticky kráceno

214691

12.3.2010 23:50

RE: demolice

canario447 canario447 (zavináč) centrum (tečka) sk 190.?.?.?

Reakce na 214691

"Iba neviem, ako je možné, že toto ľudia nechápu, a na toto nereagujú".

Tato veta vo mne vyvolala spomienku ako mi otec este volakedysi davno vysvetloval ako to robi zapad s afrikou a s potravinami. Tvrdil mi, ze USA ta zacalo vyvazat potraviny ( obilie, ryzu, kukuricu) hlboko pod cenou.Teda predavat ho tam za velmi lacnu cenu. Toto polozilo na lopatky miestnych hospodarov a ich drahe vyrobky nikto nekupoval.Nasledne ked vsetci miestny hospodari zanikli, USA niekolkonasobne zvysila ceny az tak ze si potraviny v Afrike nik nemohol kupit a preto je tam hlad. Priznam sa, ze je to uz velmi davno,mal som tusim 15 - 16 rokov ked mi toto otec rozpraval a tiez sa priznam ze som mu to neveril a pokladal som to za jeho vymysel. V tej dobe som nechapal,preco by niekto robil take svinstvo a tym padom mi to nedavalo ziadny zmysel, naviac bol v tej dobe u nas socializmus, tak tomu bolo tazko uverit ze by to niekto dovolil.ved je to predsa jasne na prvy pohlad ze ide o spinavost. No a tu je odpoved na tu spominanu vetu.Zrejme si aj dnes ludia myslia nieco podobne co ja vtedy pred takmer 30 rokmi a tiez nemozu uverit ze by niekto take nieco dovolil a naviac u nas.Realita je vsak taka ze sa deje presne to iste. Mimochodom, len co na SK Holcim skupil vsetky cementarne a zlikvidoval ich tusim vyletela cena cementu o 100% hore. Takze tak nejako neboli nase byvale cementarne konkurencieschopne. To bude aj v pripade cukrovarov, mliekarni, bitunkov a akejkolvek potravinarskej fabrike.

214703

12.3.2010 14:26

cilek mel pravdu

valda 212.?.?.?

Bohuzel asi mel pravdu doc.Cilek,kdyz jednou v poradu CR"Jak to vidi..."predvidal a upozornoval,ze nam uz tady patri jen neco malo z toho co jsme meli.A ze do budoucna EU,Rusko uvazuji o CR jako miste uloziste jaderneho odpadu.

214661

14.3.2010 17:54

RE: cilek mel pravdu

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 77.?.?.?

Reakce na 214661

na odpadu můžeme díky novým reaktorům ještě vydělat

214926

12.3.2010 21:12

Nadějné vyhlídky

daniela 95.?.?.?

Tak jsem nejdříve byla až dojatá, jak vzorně se nám panstvo stará o poslední střípky našich továren,které každému státu dávají záruku soběstačnosti.Skvělé!!Ze zastaralého objektu, pomocí miliardových investic,je supermoderní podnik,který je schopný po všech stránkách plně konkurovat těm západním.
Zadoufala jsem,protože jsem o zastavení posledního českého cukrovaru nic nevěděla.Iděs o tom jaksi zapoměl dostatečně informovat.Tedy, zadoufala jsem, že éra ruinování postkomunistických památek je už za námi.
Ale ejhle,ono v tom našem státě ještě je co demolovat.A pro jistotu do roka a do dne srovnat se zemí,ať to stálo co to stálo,jen aby nás náhadou jednou nenapadlo si to znovu zprovoznit.
Takže,už ani vlastní cukrovary nemáme!Prý můžeme dovážet!Cokoliv.Co hrdlo ráčí.Nejásejme.Coby do soběstačnosti na tom už nejsme o moc lépe, než jižní Afrika.Budeme mít, co nám sousedé pošlou.Hezky kontrolovaně,abychom nebyly moc rozežraní a když nebudeme poslouchat,zavřou krám a vy češi..[velký smích] No,nejsem přehnaný pesimista, ale myslím si, že na tom ještě hodně zapláčeme.Bez svolení sousedů si jednoho dne neosladíme ani šálek čaje. [pláč]
Ale je dobře, že se na Zvědavci čas od času objeví podobná témata na stav našeho hospodářství.Nač žít ve věčných iluzích?

214690

12.3.2010 22:01

RE: Nadějné vyhlídky

Anonymus 85.?.?.?

Reakce na 214690

Danielo, tento článek je asi dva roky starý. Ale pravdou je, že se kolem toho moc nemluvilo.
Přiložený obrázek je z Googlemap, je to ukázka co zbylo po cukrovaru v Kojetíně. Donedávna na té mapě ještě byl neporušený, i když ve skutečnosti už neexistoval.
Vložený obrázek
Cukrovar v Kojetíně byl před předáním společnosti ES kompletně zmodernizován, přesto po dvou rokách šel k zemi. [pláč]
Neponechali ani nové ubikace, třeba pro bezdomovce na vybydlení. Byly to nové, moderně zařízené a vybavené garsoniery.

214698

12.3.2010 23:48

RE: Nadějné vyhlídky

daniela 95.?.?.?

Reakce na 214698

Za obrázek děkuji.A nemám slov.Už to, že někdo neměl ani zájem co nejdříve obnovit náhled do katastru v googlemapách,vypadá poněkud cynicky.Vždyť nejde o nezanedbatelnou plochu!
Pravda.Kdyby se někdo nebál, že budova či objekt by mohly jednou opět dobře posloužit,nač by investoval další miliony do demolice? [zmaten]

214702

12.3.2010 21:27

nejsme z cukru

jezirkar 81.?.?.?

U nas vyhladily cukrovar taky, misto nej tam stoji lidl ve kterem stejne nic nekoupite.misto repy vsude roste smradlava repka,udajne heineken zkupuje male pivovary rozrezava varny jen abychom pili jejich sracku.a stejne tak zrusili i armadu s tim ze se usetri a dnes uz ani nemaji prachy na to ,aby poslaly o par okupantu vic do iraku nebo kam uz vsude.myslim ze tu byl dobry prumysl a snad by sli i ty pandury vyrobit u nas.i kdyby se pred parlamentem upalilo 100 palachu se svinema ,ktery jenom zerou z koryt a jeste u toho mlaskaji,by to nehlo.navrhoval bych u tech svobodnych voleb rozmlatit jim drzky urny rozsekat defenestrovat hajzli a zacit znovu a lip.preju hodne stesti vsem.

214694

13.3.2010 0:15

RE: nejsme z cukru

Antiseptik 69.?.?.?

Reakce na 214694

To co se celosvětově děje je naprosto proti jakékoliv logice, kromě logiky absolutní kontroly. Místo abychom volně rozšiřovali myšlenky a pracovní postupy a nechali místní aby si vyrobili co potřebují pro sebe a tím se živili, děláme pravý opak. Fungovat to sice nemůže ale to se zdá že je tvůrcům takových nesmyslů úplně jedno. [zmaten]

214708

13.3.2010 4:57

Likvidace Českého státu

hera 86.?.?.?

pokračuje mílovými kroky. Němci se nakonec nebudou dožadovat pohraničních území a potažmo celé republiky. Ne. Vytvoří se totiž stav, kdy sami Češi budou prosit o přijetí do lůna Říše. Však se také před pár dny nechali slyšet ústy rakouského prezidenta Fischera (odsun byl nespravedlivý) a nějaké ženské z Landsmanšaftu, že čekají na odpověď českých politiků.

214728

13.3.2010 12:26

RE: Likvidace Českého státu

daniela 95.?.?.?

Reakce na 214728

Vytvoří se totiž stav, kdy sami Češi budou prosit o přijetí do lůna Říše.

...rozhodně s tím počítejme.Tak, jak bylo po 90 roce.Uměle držená chaotická situace byla využita k tomu, aby co nejvíce pitomců skandovalo pro vstup do EU.Návnadou, která má dosud velký ohlas je,prý "volný trh".Úmyslně v uvozovkách. To, co se jeví volným obchodováním,není nic jiného,než že češi jsou stále více nuceni kupovat u sousedů(viz cukrovary)-import.To, co vypadá jako export, je v převážné většině přesouvání polovýrobků či polotovarů z fabrik s cizími investory a majiteli,dál na západ,k dalšímu zpracování.Jednodušeji,jedniná česká fabrika není schopná dohotovit výrobek bez importů.
Takže,dobře nastavená cesta,jak nás mohou silné státy EU po lidsku vydírat.Stačí říci stop importům.Od potravin po průmysl.

214767

13.3.2010 15:11

RE: Likvidace Českého státu

Anonymus 85.?.?.?

Reakce na 214767

>To, co vypadá jako export, je v převážné většině přesouvání polovýrobků či polotovarů z fabrik s cizími investory...

Tenhle systém má ještě jednu pozoruhodnou vlastnost, a to celkem daleko závažnější.
Pro snadnější pochopení uvedu příklad.
1/ Vyrábíme automobil v celkové hodnotě 0,5milionu. Automobil se vyrobí a zkompletuje zde v republice, včetně komponentů, které dodají místní firmy. Ale vždy se nějaká maličkost musí dovést ze zahraničí. Pro příklad uvedu třeba gumičky do stěračů.
A teď nastává účetní kouzlo, kdy dovezené gumičky mají hodnotu 100tis a zbytek auta 400tis. Nejen, že podle tohoto poměru se dělí daně, ale pak se také poukazuje, že češi mají malou výkonnost v porovnání s importem. Tato praxe je běžná u všech firem, se zahraniční účastí.
2/ Firmy, které participují na státních zakázkách. V tomto oboru neznám ryze českou firmu. A proto, ihned po získání zakázky odchází 10-15% do centrály v zahraničí a za zbytek se teprve staví. Pak si ve zprávách vyslechneme, že stavíme nejdražší silnice na světě.
3/ Zahraniční partner si zajistí výrobu nějakého tovaru. Samozřejmě s exkluzívní smlouvou, že odebere celou produkci, ale nesmí se ani kus prodat bokem navíc! Takže výrobce je limitován pouze takovou výrobou, jakou mu odběratel odebere, nic víc. Aniž by výrobek opustil republiku, naloží se na dopravu, ale při vykládce z dopravy, už je ošetřen zahraničními doklady. Konkrétní výsledek je ten, že výrobce dostane 10% ceny a 90% je zisk a samozřejmě výkon odběratele. Tuto sumu zaplatí čeký zákazník, protože jinou možnost koupit výrobek nemá.
Mohl bych pokračovat dále, ale myslím tyto příklady postačí, aby si čtenář udělal představu, jakým způsobem nám pomáhá zahraniční kapitál, zahraniční vlastník.

214790

13.3.2010 17:32

RE: Likvidace Českého státu

smoke 89.?.?.?

Reakce na 214790

Je pravidlem, že české filiálky nadnárodních korporací vyvádějí všechny zisky mimo republiku, aby nezaplatily ani korunu na daních z příjmu právnických osob (v případě, že jim skončily "daňové prázdniny" naordinované sociálně demokratickou (sic!) vládou).

Oblíbený je například způsob, kdy se většinou bez tendru nominují zahraniční subdodavatelé provázaní (kapitálově i personálně) s mateřskou korporací. Tento subdodavatel pak účtuje za své služby nebo materiál přemrštěné částky. A navíc ani nemusí přímo vyvíjet příslušnou činnost. Na to si najme další firmy (např. české), které totéž zvládnou za třetinovou cenu, a jim přenechá veškerou práci. Sám se pak zabývá už pouze přefakturací. [velký smích]

214809

13.3.2010 18:15

RE: Likvidace Českého státu

daniela 95.?.?.?

Reakce na 214790

Přesně jak říkáte,pane Anonymusi.Takto funguje celý "volný trh",kdy si ve většině případů diktuje podmínky zahraniční odběratel.Pro některé nepochopitelné,ale podmínky si většinou klade i zahraniční výrobce odběrateli.Z toho jednoduchého důvodu,z kterého jsme začali.Český průmysl nemá zřízenou výrobu na veškeré náhradní díly, takže se musí dovážet.A tak vzniká postupně stále silnější závislost na zahraničních obchodech. [bliji]

214817

13.3.2010 21:28

Volby

hera 86.?.?.?

Pro mě je věc jasná. Nebudu volit žádnou stranu vzniklou po roce 1989.

214840

14.3.2010 1:58

RE: Volby

LaFox 90.?.?.?

Reakce na 214840

Hmmmm, v této zemi je stejný, neřkuli větší bordel jak za komunistů. Z tohoto faktu vyplývá také moje příští volba [smích]

214865

14.3.2010 18:04

RE: Volby

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 77.?.?.?

Reakce na 214840

přesně tak, volbami se legalizuje nynější organizovaný zločin

214927

14.3.2010 3:12

likvidace cskeho statu

greeny 116.?.?.?

tato situace neni pouze v cesku, je to po celem svete a ty zeme ktere resistuji jsou bombardovane do padrte. Mate dostatek prikladu za poslednich dvacet let.Nas nejvetsi nepritel u Vas v Cesku a u nas v Australii je MAMON

214867

14.3.2010 9:22

Cukrovar z opačného konce - založení

QWSAQ 79.?.?.?

Kniha o založení a prvních letech provozu Němčického cukrovaru (již také srovnaného se zemí)...
http://www.volny.cz/qwsaq/cukrovar
(klikněte na znak uprostřed stránky)

214879

24.3.2010 2:06

Demolice Jiruškovy koželužny v Týništi nad Orlicí 1

hera 86.?.?.?

Z historie města podle webové stránky:
"Kdy vzniklo první osídlení v Týništi nad Orlicí není známo. Odborníci předpokládají, že obec byla založena v 11. století. Jméno Týniště připomíná staroslovanský hrádek „týn“ a slovo „týniti“ česání lnu, který se v okolí hojně pěstoval."


"Týniti se" znamená "strmět-tyčit se". O nějakém česání lnu není ve Slovníku spisovného jazyka českého ani slovo. "Týniště" je staré slovo pro označení nějakého ohrazeného místa. Patrně pro dobytek na nějaké vyvýšenině, poněvadž “týn” označuje také hrad nebo tvrz (Karlštejn). "Týn" také znamená "trh", který vznikal poblíž nějaké tvrze nebo takového ohrazeného místa. Dokonce asi známe také původní praslovanský tvar slova “týniště”. Totiž“tíniščě”, poněvadž podobné slovo je napsáno na levé tlapě Chiméry z Arezza.

Vložený obrázek
Chiméra z Arezza z 5. stol.př.n.l.


Vložený obrázek
Text na levé tlapě chiméry.

Čte se zprava do leva jako "tinišč civil" a znamená "hradní strašidlo". Praslované ta slova psávali v ironickém smyslu na etruské chiméry, které měly hlídat etruské tvrze.


V názvu města "Týniště nad Orlicí" je dokonce zachována původní praslovanská výslovnost - viz "-ště" versus "-ščě". Známe například Týn v Praze za Týnským chrámem, Týn nad Bečvou, Týn nad Vltavou a různé Týnce. Ale také název hlavního města Řecka "Athenai", které znamená "A-Tínija" (U Týnce) a je evidentně praslovanského původu. Založeno prý bylo v 2. tisíciletí př.n.l. “Týniště”, “týn” atd. jsou velmi stará slova, přinejmenším 4000 let.

215728

24.3.2010 2:13

Demolice Jiruškovy koželužny v Týništi nad Orlicí 2

hera 86.?.?.?

Pokračování historie podle webové stránky:
"V létech 1495 – 1556 patřilo Týniště pánům z Pernštejna a správu mělo v Potštejně. Toto období bylo obdobím moudré vlády – došlo k budování rybniční sítě, což přineslo v 15 stol. městu a lidem obživu. Někdy v této době, nejpozději v 1. pol. 16. stol. byl vybudován 17,5 km dlouhý spojovací kanál mezi řekou Bělou v Častolovicích a Dědinou v Třebechovicích p. O., zvaný též "Vantroka". Jedná se o významný doklad hospodářského a technického zařízení, sloužícího k napájení panských rybníků, mlýnů, pil a valch v Týništi n.O. a nejbližším okolí. V roce 1572 Hanuš Haugvic z Biskupic, majitel panství Týniště, organizoval po řece Orlici voroplavbu, která měla velký přínos pro místní dřevozpracující průmysl."

Vložený obrázek
Týniště nad Orlicí. Koželužna v levém dolním rohu

Vložený obrázek
Psal se rok 1994 a továrna jela na plné obrátky

Vložený obrázek
19.10.2007 - Poslední pohled na ještě stojící, leč již 9 let nefungující továrnu.

Vložený obrázek
13.12.2007 - ... toto je jediná památka (na chvilku) na Jiruškovu fabriku

Vložený obrázek
8.11.2007 Církev organizuje práci rekonstrukcí kostela . jak dojemné

Vložený obrázek
Dnešní Tiniščě civil


Dnes platíme krutou daň neschopným politikům a ekonomům, kteří namísto aby podporovali obživu lidí, tak nechávají cizím firmám volnou ruku ke skupování a bourání továren v duchu tzv. "neviditelné ruky trhu". Ta ruka je neviditelná ale proto, poněvadž je skryta za plentou.

Proč byla koželužna řízeně demolována? Jak se stará starosta o obživu obyvatel Týniště? Tím, že řízeně rekonstruuje k obživě nepotřebný kostel?

215729

30.1.2011 13:20

Likvidace

anonym 86.?.?.?

Jak tohle mohl někdo dopustit? Nový cukrovar v plný síle a proč ho museli hned zbourat? Proč to třeba jen nezavřeli? Sejmout hlavu tomu, kdo je za to zodpovědný.

237097

14.9.2011 15:08

Bruselské kvóty zničily trh s cukrem

Evropě to osladíme! 77.?.?.?

Konec cukrové řepy a cukrovarů v Čechách?
http://www.podnikatel.cz/clanky/konec-cukrove-repy...

Sladkosti podraží. Bruselské kvóty zničily trh s cukrem
http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/nakupy/clanek...

253334

20.1.2012 19:50

Vse nam tu znicej

xxxx 217.?.?.?

At jdou do prdele s Eu.Hlavne ze znici spoustu fabrik co se v CR leta budovali a dnes cukr a ostatni dovazime a lide nemaji kde pracovat.Hlavne ze ve vlade mame nekolik set zlodeju a darmozroutu co nas okradaji kazdym dnem.PLATY minimalni a jidlo benzin atd.Stoji vice jak v Nemecku.

261421

12.8.2014 18:47

Rok 2014

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 93.?.?.?

Rok 2014: "...Faktem zůstává, že Česko je ve výrobě cukru soběstačné, a dokonce třicet procent ještě vyváží...."
Takže bych to neviděl tak černě.


http://www.novinky.cz/ekonomika/344795-ceske-cukrovary-budou-celit-vetsi-konkurenci-deregulace-zahybe-s-cenami.html

315310

Příspěvků: 80

12.03. 02:42 Anonymus  Anonymus
12.03. 03:34 Anonymus  RE: Anonymus
12.03. 03:48 vodnik007  RE: Jak dlouho ještě budeme tohle trpět?
12.03. 23:43 Stránský  RE: Anonymus
12.03. 08:09 MedaBeda  výborný článek
12.03. 13:23 quido2  RE: výborný článek
12.03. 14:17 hestroy  RE: výborný článek
12.03. 16:01 Rene Bartosek  RE: výborný článek
12.03. 16:26  RE: výborný článek
12.03. 21:24 l.leimas  RE: výborný článek
13.03. 01:23 Rene Bartosek  RE: výborný článek
12.03. 16:42  RE: výborný článek
12.03. 16:49 quido2  RE: výborný článek
13.03. 00:08 MC11  RE: výborný článek
13.03. 12:00 Magnus Maximus  RE: výborný článek
14.03. 21:52 l.leimas  RE: výborný článek
13.03. 12:36 Magnus Maximus  RE: výborný článek - cukrovar pokračování ..
14.03. 17:52 MedaBeda  RE: výborný článek
14.03. 21:31 Magnus Maximus  RE: výborný článek
15.03. 05:34 MedaBeda  RE: výborný článek
15.03. 11:03 Sam Ting Wong  RE: výborný článek
15.03. 17:54 MedaBeda  RE: výborný článek
15.03. 04:14 kozoroh  RE: výborný článek
12.03. 08:31 Střelec  zloděj křičí chyťte zloděje
12.03. 09:39  RE: zloděj křičí chyťte zloděje
12.03. 11:56  No a?
12.03. 16:00 Anonymus  RE: No a?
14.03. 03:39  RE: No a?
14.03. 05:56 vodnik007  RE: Já jsem včera potřeboval
14.03. 06:14 Anonymus  RE: No a?
14.03. 08:25  RE: No a?
14.03. 10:15  RE: No a? -dodatek
16.03. 21:07 hera  RE: No a?
12.03. 16:03 Rene Bartosek  RE: No a?
14.03. 03:43  RE: No a?
14.03. 09:00 Rene Bartosek  RE: No a?
12.03. 16:34 hestroy  RE: No a?
12.03. 16:59 canario447  RE: No a?
12.03. 17:20  RE: No a?
12.03. 17:48 djb  RE: No a?
12.03. 21:26  RE: No a?
13.03. 06:01 juro  RE: No a?
14.03. 03:32  RE: No a?
14.03. 21:48 MedaBeda  RE: No a?
12.03. 13:37 Tsignotschka  sobestacnost
12.03. 14:03 Sam Ting Wong  RE: sobestacnost
13.03. 01:58 artast  RE: sobestacnost
12.03. 15:10 Vladimír Stwora  RE: sobestacnost
12.03. 15:31 Tsignotschka  RE: sobestacnost
13.03. 00:05 daniela  RE: sobestacnost
13.03. 00:17 Antiseptik  RE: sobestacnost
15.03. 08:40 mtk  RE: sobestacnost
16.03. 07:50 Santorini  RE: sobestacnost
12.03. 13:42 Tsignotschka  demolice
12.03. 14:14 canario447  RE: demolice
12.03. 21:16 ppppp  RE: demolice
12.03. 23:50 canario447  RE: demolice
12.03. 14:26 valda  cilek mel pravdu
14.03. 17:54 MedaBeda  RE: cilek mel pravdu
12.03. 21:12 daniela  Nadějné vyhlídky
12.03. 22:01 Anonymus  RE: Nadějné vyhlídky
12.03. 23:48 daniela  RE: Nadějné vyhlídky
12.03. 21:27 jezirkar  nejsme z cukru
13.03. 00:15 Antiseptik  RE: nejsme z cukru
13.03. 04:57 hera  Likvidace Českého státu
13.03. 12:26 daniela  RE: Likvidace Českého státu
13.03. 15:11 Anonymus  RE: Likvidace Českého státu
13.03. 17:32 smoke  RE: Likvidace Českého státu
13.03. 18:15 daniela  RE: Likvidace Českého státu
13.03. 21:28 hera  Volby
14.03. 01:58 LaFox  RE: Volby
14.03. 18:04 MedaBeda  RE: Volby
14.03. 03:12 greeny  likvidace cskeho statu
14.03. 09:22 QWSAQ  Cukrovar z opačného konce - založení
24.03. 02:06 hera  Demolice Jiruškovy koželužny v Týništi nad Orlicí 1
24.03. 02:13 hera  Demolice Jiruškovy koželužny v Týništi nad Orlicí 2
30.01. 13:20 anonym  Likvidace
14.09. 15:08 Evropě to osladíme!  Bruselské kvóty zničily trh s cukrem
20.01. 19:50 xxxx  Vse nam tu znicej
12.08. 18:47  Rok 2014

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

63

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc srpen přispělo 91 čtenářů částkou 18 889 korun, což je 63 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

To snad není možné! Prosím vás, řekněte, že se mi to zdá!19.08.19 09:09 Česká republika 9

Do Španělska kobylky nepovezeme, vzkázali pašeráci z lodi Open Arms19.08.19 08:37 Neurčeno 2

Radostné hýkání mainstreamu o 5G na stadionech, čtenáři vyjadřují spíše obavy16.08.19 20:02 Česká republika 4

Policie vláčí děti v poutech do pěstounské péče. Skandál? Ne. Běžná norská praxe16.08.19 16:12 Norsko 2

Ministerstvo podle Orwella 201916.08.19 02:05 Česká republika 4

Jak si drazí černouškové představují svůj život v Evropě15.08.19 17:44 Neurčeno 2

Chcete pastu bez fluoru? Zaplaťte!15.08.19 11:28 Česká republika 5

Jeffrey Epstein měl doma obraz Clintona v modrých šatech a červených lodičkách15.08.19 10:05 USA 0

Pašování okupantů do Evropy běží naplno14.08.19 11:20 Evropská unie 2

Za Soukupovu nevyváženost. TV Barrandov dostala pokutu 400 tisíc korun14.08.19 11:18 Česká republika 3

Polský premiér a moratorium na 5G sítě: Podepsal nebo nepodepsal?13.08.19 11:30 Polsko 0

Čtyři čluny za čtyři dny: Pašeráci zmnohonásobili transport okupantů do Evropy12.08.19 23:33 Neurčeno 1

Středočeský kraj dal na setkání vlastenců v Příčovech 50 tisíc, teď je chce zpět12.08.19 22:15 Česká republika 1

Neviditelný pes na straně konspirátorů? Epstein pracoval pro Mosad12.08.19 16:42 Česká republika 1

Rudý mor nahradil duhový. Občas má církev pravdu11.08.19 19:25 Polsko 2

Babiš boduje: Narovnání podnikatelského prostředí11.08.19 01:00 Česká republika 2

Epstein se zasebevraždil a satanisté podpořili LGBT, mozaika se zaplňuje10.08.19 16:44 USA 2

Satanisté podpořili LGBT komunitu. Nic jako tradiční rodina neexistuje, hlásali na náměstí v Praze10.08.19 15:09 Česká republika 6

Akcie firmy Bayer vyskočily o 11 % poté, co právníci dohodli odškodné za RoundUp10.08.19 11:53 Německo 3

Žena žaluje nejstarší berlínský chlapecký pěvecký sbor za diskriminaci10.08.19 11:31 Německo 2

Měnové kurzy

USD
23,27 Kč
Euro
25,80 Kč
Libra
28,23 Kč
Kanadský dolar
17,47 Kč
Australský dolar
15,78 Kč
Švýcarský frank
23,72 Kč
100 japonských jenů
21,83 Kč
Čínský juan
3,30 Kč
Polský zloty
5,91 Kč
100 maď. forintů
7,90 Kč
Ukrajinská hřivna
0,92 Kč
100 rublů
34,74 Kč
1 unce (31,1g) zlata
34 795,81 Kč
1 unce stříbra
392,98 Kč
Bitcoin
251 457,68 Kč

Poslední aktualizace: 20.8.2019 06:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 11 481