Diskuze k článku

Írán vzkazuje státům v Perském zálivu: nekupujte neúčinné americké rakety

Příspěvků 27

9.2.2010 7:18

Sestřelení okupantů,

Eso Rimmer 88.?.?.?

kéž by to byla pravda.

212008

9.2.2010 8:49

RE: Sestřelení okupantů,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 82.?.?.?

Reakce na 212008

To že např. rakety Patriot nejsou funkční měl možnost na vlastní kůži pocítit i Israel při válce v zálivu. Kdyby tam dal Saddam opravdu jaderné hlavice, Israel by už dávno zmizel ze stránek času. Byl to Pentagon, který pak Israeli platil za mlčení o "zázračných účincích" raket Patriot. Irán má samozřejmě opět pravdu [chechtot]

212011

9.2.2010 9:29

RE: Sestřelení okupantů,

Slavoslav 198.?.?.?

Reakce na 212011

nechcem ti brat iluzie, ale v prvej vojne v zalive bol patriot pouzity ako nudzove riesenie a bol navrhnuty proti lietadlam preto dosahoval nizku ucinnost proti scudom, odvtedy urcity pokrok spravili aj v tejto oblasti

212013

9.2.2010 12:24

RE: Sestřelení okupantů,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 82.?.?.?

Reakce na 212013

I zcela nulový pokrok se dá vlastně za určitý pokrok považovat , viďte [chechtot] Prostě když chceš prodat i hovno, tak ho musíš aspoň navonět [chechtot]

212033

9.2.2010 15:16

RE: Sestřelení okupantů,

Slavoslav 198.?.?.?

Reakce na 212033

no ked myslite, ze su to tie iste zbrane co boli pouzite vtedy a ze sa nespravili ziadne zlepsenia ... utesujte sa ako iranci

212050

9.2.2010 16:06

RE: Sestřelení okupantů,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 82.?.?.?

Reakce na 212050

Sestřelit dnes kulku kulkou dokaží stále jen v tom Hollywoodu. Irán tedy ví, co říká a proč to říká [chechtot]

212060

9.2.2010 15:20

RE: Sestřelení okupantů,

Vanguard 195.?.?.?

Reakce na 212011

Mimochodem, proč známý mírotvůrce a lidumil Saddám tehdy útočil na Izrael, který neměl s válkou o Kuvajt nic společného? Nebyl přece součástí koalice, která se proti Iráku zformovala.

212051

9.2.2010 16:00

RE: Sestřelení okupantů,

petr z jbc 94.?.?.?

Reakce na 212051

a mimochodem, proč mírotvorný stát izrahell zaútočil na zařízení uvnitř iráku, když irák nebyl součástí žádný protiizraelský koalice?

212059

9.2.2010 16:08

RE: Sestřelení okupantů,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 82.?.?.?

Reakce na 212051

Optáme se Madleine, proč mu to poradila? [mrknutí jedním okem]

212062

9.2.2010 10:14

Válka v zálivu

Vymazaný člen 89.?.?.?

Já jenom doufám, že nakonec k napadení Íránu nedojde a zvítězí zdravý rozum. Vládci USrael však zdravého rozumu nemají. Pokud tedy nakonec k útoku dojde, budu stát na straně hrdého íránského lidu, aby ubránili svou vlast a svobodu...

212015

9.2.2010 10:47

Iran proste potrebuje nejakyho nepritele

ursus 83.?.?.?

to je cely

212021

9.2.2010 11:32

RE: Iran proste potrebuje nejakyho nepritele

AlA777 ali (tečka) 3n777 (zavináč) gmail (tečka) com 85.?.?.?

Reakce na 212021

Dekujeme za podnetny nazor, budeme se jim zabyvat na pristi schuzi, kde Vas srdecne zveme. Adresa: Praha-Bohnice, na vratnici uz o Vas budou vedet.

212029

9.2.2010 11:33

RE: Iran proste potrebuje nejakyho nepritele

berkowitz 81.?.?.?

Reakce na 212021

A USA potřebují obsadit další ropná pole

212030

9.2.2010 19:54

RE: Iran proste potrebuje nejakyho nepritele

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 77.?.?.?

Reakce na 212021

Írán čeká na Mahdího a chce prosperovat, zbytek je mu ukradenej.

Stává se z něj těžiště islámského světa, až půjdou USA ke dnu, půjdou za nima i Sáudi, a nikdo jiný z islámského světa pak Íránu už nebude konkurovat (sice by něco teoreticky mohli uhrát Turci, ale ti jsou sekularizovaní a polatinkovaní, a v jejich společnosti to silně vře napříč všemi vrstvami). Krom toho, je to vyspělá země, s mnohými technologiemi, a prastarou kulturou, a má zaděláno na to, stát se oblastním hegemonem. Už nyní financuje projekty například v Afghánistánu a Tádžikistánu, spolupracuje s Ruskem (tranzit zboží do Indie coby jediný stabilní koridor v oblasti) a Čínou. Ti ho padnout nenechají (zvlášť potom, co nedávno USA schválily dodávku zbraní na Tchajwan), ať už budou zpravodajské hry jakékoliv. V ruské geopolitické teorii se s Íránem počítá coby gravitačním centrem muslimů. Bude-li takové existovat a fungovat, půjde se s muslimy dohodnout globálně, přes jednu centrální autoritu, a komu se to podaří, dostane významného žolíka do kapsy. Rusko, nebo Čína?

USA to nebudou, Británie se jakž takž snaží. Izrael vrčí a štěká, na kost kterou uloupil, padl stín z Persie. Proto se bojí, že o ni přijde, a vyhrožuje. Konflikt nepředpokládám, ledaže by někdo chtěl Izrael smazat.

212082

9.2.2010 15:38

Iran

Jan Waisser jawaiss (zavináč) gmail (tečka) com 193.?.?.?

Jo, jo, Patrioty zarusime, americky vrtulniky vymazeme z oblohy a pancire americkejch tanku budeme louskat jak orisky. To uz tady bylo v ruzne podobe nekolikrat pred tim. Skoda ze to pak v realu pokazdy vypadalo "trochu" jinak. Bude velice zabavne sledovat ty jatka az Iranci vytahnou do boje se svoji draze nakoupenou ruskou technikou se kterou neumeji zachazet a s cinskyma kopiema ruske techniky se kteryma neumeji zachazet a ktery fungujou v lepsim pripade z pulky tak jak original.

212054

9.2.2010 16:07

RE: Iran

petr z jbc 94.?.?.?

Reakce na 212054

k přímý konfrontaci peršáků a mariňáků bohužel nedošlo. píšu bohužel ne proto že bych si to přál, ale proto, že když k ní dojít mělo, pět vrtulníků usairforce k cíli ani nedoletělo. asi s tím ti zlatí chlapci neuměli zacházet a tak zažili jatka, zábavný mi to moc nepřišlo

212061

9.2.2010 17:07

patriot

palacinka 78.?.?.?

ty rakety, to je maličkost; jednak Amici jsou již 8 let ve válce a nic nedokáže tak nápomocí zbrojnímu průmyslu, jako stav permanentní války; pak kdyby Amerika skutečně zaútočila proti Íranu, ten by stejně neměl šance vyhrát - ať už jsou ty rakety funkční či nikoli; vždyť do Srbska ani nevkročili, stačilo to měsíc bombardování. Jo, sestřelí jim pár vrtulníků a pár letadel, americké ministerstvo prohlasí, že šlo o technické závady, země bude v troskách a "demokratická oposice" podporována státy svrhne legitimně zvolenou vládu - viz. pokusy po presidentských volbách. KDyby Írám měl jaderné zbráně, třeba by to bylo všechno jinak, ale tak asi brzy bude po Íránu.

212068

9.2.2010 19:18

Irán svým prohlášením dokazuje opak.

Antoninus 88.?.?.?

Pokud jsou Patrioty tak neúčinné tak proč Irán to roztrubuje? Pokud by skutečně neúčinné byly Irán by hezky mlčel a mnul si ruce jak jeho potencionální cíle nakupují neúčinnou obranu.
Jejich prohlášení naopak svědčí o značném technickém pokroku raket Patriot od první války v zálivu protože už dokonce Iránci se bojí, a docela mají proč. Protože Patrioty v kombinaci s totální vzdušnou nadvládou a schopností stíhacek sestřelovat taktické střely můžou být velice účinné a způsobit tak neefektivitu v případné raketové odvetě Iránu.
Už nad Izraelem dokázaly pár Iráckých raket sestřelit a tehdy to bylo jen nouzové řešení (patrioty původně byly stavěny jako protiletadlové ne protiraketové), od tédoby se však v technologii udělal značný pokrok.

Irán dělá zatím to samé jako dělal Irák (případně SSSR) před první válkou v zálivu, zveličuje svou armádu a schopnosti, před touto válkou panovalo přesvědčení že letouny Mig-29 převyšují americké stíhačky ve válce se však ukázalo že ani nad vlastní protivzdušnou obranou při pilotáži v boji zkušenými piloty nebyly schopny Migy-29 sestřelit jediné americké letadlo a byly doslova smeteny z oblohy. Podobný názor panoval o T-72 o kterém se soudilo že je plně srovnatelný se západnímy tanky, v boji však tyto tanky dopadly zcela katastrofálně, střely se v regulerní tankové bitvě s tanky M1 Abrams a ani jediný nezničily, Iráčani přitom utrpěly strašlivé ztráty což bylo obrovské překvapení jak pro sovětské tak západní stratégy. O Irácke republikánské gradě si také na západě myslely že je téměř neporazitelná, opak však byl pravdou.

Stejně by to dopadlo s opěvovanou protivzdušnou obranou Iránu která se nemá o co opřít. Stejně tak by se rozplynuly sny o zničujících pancéřovkách a s největší pravděpodobností i o zkázonosných Iránských raketových silách.

Irán se zatím může akorát modlit k Aláhovy aby nedošlo ke střetu s amerikou pokud budou Iránci takto zastarale vybavení. Nic méně je poznat že si to sami také uvědomují proto chtějí nakoupit nejmodernější protivzdušnou obranu z Ruska a rychle se ozývají jakmile jejich sousedi jsou vybavováni protiraketovou obranou (tak snižují účinnost raketového protiúderu). Proto se také nejspíše snaží o atomovku aby měly čím odstrašit. Zatím nemají totiž krom fanatičnosti revolučních gard moc co nabýdnout.




Antoninus

212080

9.2.2010 21:05

RE: Irán svým prohlášením dokazuje opak.

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 212080

K te vojenske casti bych se ridil strategiii, kterou navrhuje pan Lind pro pobalti, a ktera byla castecne realizovana v Iraku. Jiste neni pro Revolucni gardy problem provest masivni vycvik pro obsluhu rachejtli odpalovanych z ramene a jine vylepseni pro intenzivnejsi odpor proti okupaci nejenom na uzemi Iranu.

Destabilizace Predniho i Blizkeho vychodu ve vysokem stupni a velkem meritku je mozna i bez uspesneho protiutoku iranskymi raketami. Iran rozhodne jako prvni salvu raket nevystreli.

Rezim v Teheranu se chova velmi racionalne. Pravdepodbne USA by dokazali provest vojenskou vzdusnou operaci, ktera by minimalizovala okamzitou odpoved regulerni iranske armady, ale pro zniceni objektu hluboko v podzemi by byly nuceny pouzit bud takticke jaderne zbrane nebo jine sofistikovane moderni zbranove systemy, ktere pri utoku budou mit charakter ZHN.

Kdyz nekdo vybombarduje jadernou elektrarnu nebo zarizeni, kde se nachazi radioaktivni material konvencimi zbranemi, tak zamoreni okoli s vsemi dlouhodbymi dusledky se nebude prilis lisit!! Ja vim tzv. chytra bomba, kdy jedna cast prorazi diru, pak to bouchne uvnitr, a nakonec se to cele napolo zasype a napolo zatavi, aby toho moc neslo ven. A jak to bude vypadat, ukaze pouze ta praxe. Tech objektu v Iranu je nekolik stovek a jsou v huste zastavene infrastrukture. Verejne pristupne plany k tomu asi nebudou, ze ano?

Valecne uspechy je predcasne pocitat s predstihem. Nejaka valecna akce musi mit priority, kterych ma dosahnout. V plne nahote to ukazuji Irak a Afganistan. Valecna masina USA velmi rychle bez velkych ztrat odstranila vladnouci rezim a zrusila pri tom jeho armadu, ale co potom? V Afganistanu, prakticky neexistuji nejake cile infrastruktury, ktery by nebyly rozbomabardovany a uz tam "vitezime" 9 let s nutnosti neustale navysovat pocet okupacnich jednotek.

Pro Iran je neprijatelne, aby sel cestou ustupku v zahranicni politice, ktere mu znemozni prestat byt zemi tretiho sveta. Iran je mnohem vyznamnejsi stat, nez pobaltske zeme nebo CR ( a prave tyto zeme by meli sazet vice na diplomacii nez lezeni do riti, prizen velmoci netrva vecne ), aby musel pasivne prijmout zahranicne-politickou doktrinu diktovanou z nejakeho mocenskeho centra.

Clanek je propaganda, ale dusledky utoku na Iran by se jako bumerang vratili zapadnimu svetu. Neprimo pres Cinu a tusim vyznamny odberatel je i Japonsko, kde by slo o vypadek 2 000 000 barelu ropy denne z Iranu primo. A casem o obrovske vypadky v dodavkach ropy ze spratelenych rezimu, ktere se rozhodli jit zapadu na ruku.

Po nelegalnim utoku na Irak existuje diplomaticky precedent, ktery dela z veto v RB OSN jenom takovy hezky vypadajici nastroj k nicemu. Dodavka obranych protileteckych systemu muze byt komplikace pro diplomacii, ktera mezinarodni pravo pouziva k utreni zadku. Nemluve o rachejtlich Iskander. Po provokaci v Gruzii 2008, byla chvili rec, ze by je mohla ziskat Syrie. Sice se zkracenym doletem na 280 km, ale to muze byt bohate dostat pro splneni nejakych taktickych cilu.
http://www.blisty.cz/art/43094.html

212089

9.2.2010 22:36

RE: Irán svým prohlášením dokazuje opak.

Antoninus 88.?.?.?

Reakce na 212089

Plně s vámi souhlasím, napadení Iránu by byla pro USA politická i ekonomická sebevražda, to je jeden z důvodů proč to také neudělají. Je tu však druhý podstatnější důvod. Iránskou armádu by sice rozdrtily na prášek rychle ale pokud by ji chtěly opravdu porazit musely by území obsadit a to by nedokázaly bez vyhlášení válečného stavu ve svojí zemi. Takovou válku by již nemohly vést za mírových podmínek (jako tomu je nyní).

Podzemní zařízení by se daly celkem dobře vyřadit konvenčními zbraněmi, jelikož pokud vím tak na průbojnost se atomovky nikdy moc nedělaly. USA s tím experimentovaly ale nevým s jakým výsledkem. Problém je právě to co jste zmínil, radioaktivita uvolněná ze samotných zasažených zařízeních. Takový úder by vedl zcela jistě k (ze strany Iránu) totání válce. Možný by pak byl vpád do Iráku kde by měly vydatnou podporu místních šítů no ale to už je pohled příliš do budoucna (v případě napadení).

Irán si bezbubost západu uvědomuje, vý v jaké jsou momentálně USA pozici a také vý že ostatní západní země umí akorát kecat a tak se podle toho chová.

Je jasné že oznámení jako je toto je čistokrevná propaganda má to však jeden nebezpečnější rozměr a to že často se stává že autor uvěří vlastní propagandě. Už se to v historii dostkrát stalo právě ukázkový příklad je sousední Irák který uvěřil vlastní propagandě o síle své armády a tak si myslel že západní (změkčilé) vojáky porazí nebo jim minimálně uštědří těžké ztráty.

A jen dodatek k mezinárodnímu právu. To je už jen výplod fantazie OSN, není totiž pořádně možné aby mezinárodní právo někdo nějak vymáhal může se maximálně použít jako záminka k válce (vis Irák a jeho zbraně hromadného ničení našlo se tam několik zbytků chemických zbraní) ale přitom je toto právou porušováno všude na světě. Mezinárodní právo jsou bohužel dnes jen plané řeči. Problém také je že se velice často měří dvojím metrem právě v nedávném konfliktu v Gaze se to krásně ukázalo kdy OSN kritizovala Izrael ale to že Hamas útočí na civilní obyvatelstvo a jinak porušuje mezinárodní práva jim nevadilo. Je to jako kdyby nějaký člověk vrazil před policistou pěstí druhému ten by se následně bránil a policista by chtěl zatknout toho co se bránil jenom protože vypadá silnější než útočník. Problém však u mezinárodního práva je hlubší a to že žádný policait tam ani není.



Antoninus

212095

9.2.2010 22:35

RE: Irán svým prohlášením dokazuje opak.

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 212080

A jeste jedna vec. Jediny mozny stret za vyrovnanych podminek je mezi USA a Ruskem, sice kazdy podle geografickych a ekonomickcyh moznosti preferuje neco jineho, ale... Protoze letecka valka i jakychkoliv jinych zbranovych systemu je komlexni zalezitost, Zakladem jsou informace, at uz jde o sit vojenskych satelitu, plus hromada dalsich podpurnych technologii. Samozrejme takovy stret je nemyslitelny pri velkych jadernych arsenalech, protoze cilem utoku by muselo byt logicky zniceni strategickych zbrani, tak neni nejak tezke dojik k pravdepodobnemu scenari, ktery by nastal.

Z toho duvodu letouny 5. generace se na obou stranach vyrobi v poctu zhruba 300 kusu a tim to hasne. Neni treba chodit s kanonem na vrabce. Na nejake masivni nuklearni odzbrojeni muzeme zapomenout. Zacina bohuzel na intenzite silit militarizace kosmu. Samozrejme to uz je v behu nejaky cas, protoze navigacni satelity se dostali k verejnosti jako vedlejdsak vojenske technologie. Radar taky nestrili "patrony", ale pokud pro ne hleda cile, tak ...

212094

9.2.2010 22:54

RE: Irán svým prohlášením dokazuje opak.

Antoninus 88.?.?.?

Reakce na 212094

Zde bych trošku nesouhlasil, střet mezi Ruskem a USA by byl dost nevyrovnaný. Ruské ozbrojené síly by v tomto střetu neobstály jediné čeho by dosáhly bylo nejspíše zničení několika amerických měst. Zde je otázka jak na obou stranách jsou na tom s protiraketovou obranou. Jelikož systémy z dřívějších let sice byly účinné je otázka zda se stále užívají. Podle toho že v těchto otázkách se vše úzkostlivě tají bych řekl že antirakety stále mají obě strany k dispozici a zvláště díky určitému snížení jaderných zbraní obou stran by tyto systémy mohly získat v případném střetu na důležitosti. Ale už to prostě není ten sovětský svaz který se s USA měřit mohl, válka by stále byla nejspíše zničující.

Důvody proč se vyrobylo letounů páté generace tak málo jsou poněkoud prozajičtější. Rusko si tyto letouny prostě a jednoduše nemůže dovolit a USA má totální vzdušnou převahu nad jakýmkoliv protivníkem i se současnými letadly a díky odpadnutí hlavního soupeře (SSSR) se obávají že už stejně tyto letouny nebudou mít příležitost nasadit tak proč je vyrábět?

Nuklární odzbrojení nyní zatím trvá už nyní je podstatně méně aktivních jaderných zbraní na obou stranách. Otázka je jenom jestli se rozhodnou Rusové a USA podepsat novou dohodu. Paradoxně ale tato dohoda by mohla v budoucnu vést k válce, jelikož válka může být v případě že jedna strana věří že může vyhrát. Především do nového závodu za čas může vstoupit Čína a samozřejmě její konkurent v regionu Indie, to pak podstatně zvýší hrozbu konfliktu s jadernými zbraněmi. Jelikož u dosavadních hlavních držitelů jaderných zbraní (USA - Rusko) nejsou důvody ani chuť pro započetí potencionální války.
Máte pravdu z kosmu se využívá obrovské množství informací pro vojenské a toto využití skutečně sílí po dle mě sílit bude, jelikož jak jste trefně napsal "nestříli patrony ale hledá ně cíle".




Antoninus

212097

10.2.2010 0:41

RE: Irán svým prohlášením dokazuje opak.

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 212097

Par mest? Kdyby to melo byt par mest, tak treti svetovou uz mame za sebou i kolatelarnimi ztratami, ktera by nekomu za to vitezstvi staly. Rusove hrajou s oblibou sachy. Nepochybuji, ani v nejmensim, ze by dokazali zaridit utocnikovi Pyrrhovo vitezstvi. Otazka spise je kolik casu by nekomu zustalo pro nejake uvedomeni tohoto "vitezstvi". Pocitalo by se to na minuty a vteriny. USA nebo aspon cast silencu v zapadni elite se snazi dosahnout rozhodujici prevahu, umoznujici znicujici uder, ktery by vyradil vojenske kapacity jakehokoliv protivnika.

A i kdyby se to povedlo, tak co dal? Chteji dopadnout jako ve Severni Korei, kde se vladne strachem a terorem. Nebo jako v Iraku, pokud by to bylo v globalnim meritku, pak to je to vitestvi? Uplatnit to globalne bude mnohem vice vycerpavajici nez na uzemi KLDR nebo Iraku.

Ekonomicka situace, ukazuje se, ze USA prezily pad SSSR o zhruba 30 let. Soucasny americky vojensky rozpocet naprosto neodpovida ekonomickym moznostem USA! Rusko melo, cast strategickych vojenskych technologie de facto mimo sluzby behem chaosu v 90-tych letech. At jde o ponorky tridy Tajfun, strategicke bombarderu, at slo o provoz starsich typu Tu-95 ( z technickeho hlediska maxima, co jde udelat bez proudovych motoru ), nebo moderni stroje typu Tu-160. Ukrajina, ktera jich ziskala polovinu se jich zbavovala. Duvody? Naklady na provoz? Ale ty se plati za jakehokliv rezimu a v jakekoliv dobe!

USA po padu SSSR, zacali mit zajmy v geopolitickem prostoru, kterym se padem vychodniho bloku otevrel. A tohle velke sousto jim po 30 letech od vitezstvi ve studene valce zlomilo vaz. Zmizel silny nepritel, takze propaganda mam problem presvedcit u nutnosti expanze vojenskych rozpoctu obyvatelstvo. Problem je presvedcit i sve spojence, aby se ve vetsi mire angazovali na realnych vojenskych operacich. Obvzlaste po realnych vysledcich v Iraku a Afganistanu.

Vojensko-prumyslovy komlex uz z verejnych rozpoctu vice zdroju nedostane, protoze, kde nic neni ani smrt nebere. Silne pochybuju, ze skutecna mocenska elita vycleni sve privatni zdroje na finacovani neceho, co neponese vysledky. Ted mluvim o zdrojich ne o nejakem papiru, na ktery se da naslibovat a vytisknout cokoliv.

Faktem je, ze lidi s rucnimi zbranemi na bazi kalasnikova dokazi ve dvou lokalnich konfliktech vycerpat lidsky potencial armady USA a vazat tento potencial 10 nebo vice let. Absolutne nepochybuju, ze pokud s minimalnimi prostredky toto dokazou povstalci. Proc by si ohledne obrany neporadily zeme se slusnym vyberem zdroju, vlastnim kosmickym programem a technologickym vyzkumem? Jako Rusko a nastupujici mocenska centra jako Cina, Indie a s jistym zpozdenim se objevuje na scene i Brazilie. Neni nutne hrat technicky prim za kazdou cenu. Dulezite je drzet takovou vlastni uroven, aby to zajistilo odstraseni utocnika. Obvzlast pokud odpoved z hlediska zdroju vyjde levneji. Nerealny vojensky rozpocet USA splaskne jako bublina s nemovitostmi, a hromada vojenske techniky nepujde udrzet v provozuschopnem stavu.

212101

10.2.2010 13:38

RE: Irán svým prohlášením dokazuje opak.

Antoninus 88.?.?.?

Reakce na 212101

Ano pár měst, jelikož spočítejte si nyní aktivní strategické zbraně které jsou ve služně. Zjistíte že počet okamžitě použetelných JZ je oproti dřívějšku velice nízký na obou stranách. Už po tomto výpočtu zjistíte že Ruským úderem by byly v USA (případně v evropě) zasaženy akorát oblasti velkých měst, přitom by však drtivá většina země zůstala nedotčená už dávno se nejedná o totální zničení! Pokud však k tomuto přičtete protiraketovou obranu zjistíte že mnohá města by ani nebyla zasažena, jelikož obě strany by použily vše k odražení ničivého útoku. Antirakety užívají jaderné hlavice a američané také za studené války vyvinuly použití neutronové bomby pro likvidaci nepřátelských hlavic. Ty hlavice které touto obranou proniknou by se dostaly při své závěrečné fázi letu pod palbu klasické protivzdušné obrany (systémy schopné zachycovat rakety), ovšem ne takové jaké vidíme v nové koncepci americké protiraketové obrany ale protiletadlové systémy jako je na ruské straně SA-10 které pro tyto účely užívaly jaderné hlavice. Po tomto zjistíte že pro zničení strategického cíle jako je Moskva či jiná oblast chráněná obranou potřebujete více než jednu hlavici a to podstatně pokud by se vůbec takovouto obranu první vlnou útoků podařilo překonat. Tyto hrozby pro rakety jsou jasně patrné na tom že Rusko za drahé peníze vyvíjí rakety které v závěrečné fázi letu manévrují a jsou obtížněji zachytitelné, tento vývoj má svůj důvod.

Někdo by se zeptal "tak proč už třetí světová neproběhla" odpověd je jednoduchá, Rusko je vojensky slabší a navíc samo nemá takové ambice aby chtělo válku rozpoutat. USA které měly totální převahu a válku dokonce by se dalo označit že válku by mohly "vyhrát" jsou demokratickou zemí která je založená na ekonomice a taková válka by vedla k obrovským obětem což ekonomice zrovna neprospívá. V historii se můžete podívat že žádná demokratická země nešla dobrovolně do zničující války. Demokratické země jdou do válek buď pokud jsou přinuceny nebo do válek které jsou vzdálené a život v dané zemi neovlivní.

Ohledně toho "vyčerpání" lidských sil armády USA tak zde nevím z čeho vycházíte. Armáda USA ani zdaleka není vyčerpaná, uvědomte si že naopak americká armáda vede válku v Iráku, Afganistánu a ještě má jednotky i v jiných zemích za mírového stavu!!! To svědčí naopak o síle a o tom že těch pár lidí s ručními zbraněmi nedokázaly způsobit armádě protivníka žádné citelnější ztráty. Pokud by byla vedena válka s rovnoceným protivníkem, USA by začaly mobilizovat síly. Však se podívejte na armádu USA před druhou světovou válku a na jejich armádu na konci této války tam máte krásnou ukázku rozdílu mirového a válečného stavu. V takové válce se pak ale také nebere ohled na civilisty což by armádě paradoxně uvolnilo ruce.




Antoninus

212152

9.2.2010 20:11

Jenom jste zapomněli na mezinárodní právo!!!!

Montaznik 88.?.?.?

Už teď je tehdejší premiér Británie doma vyšetřován za bezdůvodné napadení Iráku a musí hodně klečet na hrachu, aby se obhájil, protože cca 180 Britů padlo zbytečně!!!
Já bych všechny "válečníky" zde na Zvědavci požádal, aby si dali nějaký mokrý obklad na hlavu, než začnou "válčit" a přetahovat se, kdo má lepší válečný "vercajk"!!!
Pokud bude chtít někdo rozpoutat další válečný konflikt, bude k tomu muset mít nějaký relevantní důvod! Zatím Irán všechny podmínky MAAE plní, takže USA a Izrael musí držet hubu a krok,všechny válečnické choutky si musí nechat zajít a tak to také zůstane!!! Dnes není mezinárodní situace vhodná na nějaké válčení a mezinárodní veřejné mínění není "namasírováno" útokem na WTC 9/11, kde je dnes už každému jasné, že v tom má někdo z vlády USA prsty!!!
Jsou na světě další země,jako je Čína,Rusko a bez jejich požehnání, se žádná "válčička" proti Iránu nepovede!!! Jaderný potenciál Ruska je dostatečný a stačí, aby se Čína pořádně naštvala a dolar skončí!!! Takže si myslím, že tentokrát USA a Izraeli zajde chuť opět napadat nějaký stát, který pro ně nepředstavuje nějaké nebezpečí!!! Že Irán neskáče, tak jak Izrael a USA píská, na to si budou muset zvyknout!!! Tak to povětšinou v mezinárodní politice chodí!!! Rusko by si také rádo dělalo ve východní Evropě, co by chtělo a musí utřít hubu!!!
A doufám, že zmlknou i všichni váleční rozumbradi zde na Zvědavci! To je úděsné číst slinty o tom, kdo má jaké zbraně a které jsou lepší! Infantilní kecy pitomců, kteří ještě asi nedospěli a kteří si hlavně nedovedou uvědomit, že oni ty zbraně zabíjí!!! Už vám to alespoň některým docvaklo, nebo potřebujete pár facek na probuzení!!! Existuje něco jako všeobecná charta OSN a také mezinárodní právo a to stále platí!!! [oči v sloup] [oči v sloup] [oči v sloup] [oči v sloup] [oči v sloup] [oči v sloup] [oči v sloup] [oči v sloup]

212084

9.2.2010 20:45

Past na araby.

Mrky 89.?.?.?

Írán něco jiného ví a něco jiného dělá. To co dělá USA je příprava na vtrhnutí do Íránu a chtějí si dopředu rozmístit systém Patriot kolem Íránu. Navíc mohou tento systém využít k rozpoutání mnohem většího konfliktu v regionu. Co když nějaký stát, který si od USA koupí PATRIOT (např. Sýrie) se postaví proti USA např. na pomoc Íránu? Pak budou mít USA i Izrael pádný důvod použít nové zbraně, které budou ničivější než jen napalm nebo bílý fosfor. Amerika si vždycky své nepřátele cvičila, podporovala, aby je nakonec využila a zabila. Dnes je nový plán. Zbraně které tyto státy měli podle USA dávno mít jim raději prodá, aby tam už konečně mohla začít 3. světová válka a USA se zachránily před kolapsem. Tak to je vše.

212087

9.2.2010 22:01

Tady pan Mrky uhodil hřebík na hlavičku!!!!

Montaznik 88.?.?.?

Reakce na 212087

Nechtěl jsem o tom mluvit, ale hlavní důvod , proč USA tak chřestí zbraněmi, je malá možnost uchránit svojí velmi nahnutou ekonomickou situaci před kolapsem ,normálními ekonomickými nástroji! Válečné hospodářství je východisko, i když vypustí džina z láhve ve formě skutečného rozpoutání světového konfliktu, který si myslím nikdo nepřeje, protože nikdo nedokáže předpovědět jak skončí a kdo bude vítěz a kdo poražený, protože poražení mohou být na konec úplně všichni, i ti, kteří konflikt rozpoutají, jak historie již mnohokrát doložila!!! Ostatně světová apokalypsa je již dlouhodobě předpovězena, takže co se má stát, se stejně stane,ať již s Iránem,nebo bez něj!!!! [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích]

212090

Příspěvků: 27

09.02. 07:18 Eso Rimmer  Sestřelení okupantů,
09.02. 08:49  RE: Sestřelení okupantů,
09.02. 09:29 Slavoslav  RE: Sestřelení okupantů,
09.02. 12:24  RE: Sestřelení okupantů,
09.02. 15:16 Slavoslav  RE: Sestřelení okupantů,
09.02. 16:06  RE: Sestřelení okupantů,
09.02. 15:20 Vanguard  RE: Sestřelení okupantů,
09.02. 16:00 petr z jbc  RE: Sestřelení okupantů,
09.02. 16:08  RE: Sestřelení okupantů,
09.02. 10:14 Vymazaný člen  Válka v zálivu
09.02. 10:47 ursus  Iran proste potrebuje nejakyho nepritele
09.02. 11:32 AlA777  RE: Iran proste potrebuje nejakyho nepritele
09.02. 11:33 berkowitz  RE: Iran proste potrebuje nejakyho nepritele
09.02. 19:54 MedaBeda  RE: Iran proste potrebuje nejakyho nepritele
09.02. 15:38 Jan Waisser  Iran
09.02. 16:07 petr z jbc  RE: Iran
09.02. 17:07 palacinka  patriot
09.02. 19:18 Antoninus  Irán svým prohlášením dokazuje opak.
09.02. 21:05 Rene Bartosek  RE: Irán svým prohlášením dokazuje opak.
09.02. 22:36 Antoninus  RE: Irán svým prohlášením dokazuje opak.
09.02. 22:35 Rene Bartosek  RE: Irán svým prohlášením dokazuje opak.
09.02. 22:54 Antoninus  RE: Irán svým prohlášením dokazuje opak.
10.02. 00:41 Rene Bartosek  RE: Irán svým prohlášením dokazuje opak.
10.02. 13:38 Antoninus  RE: Irán svým prohlášením dokazuje opak.
09.02. 20:11 Montaznik  Jenom jste zapomněli na mezinárodní právo!!!!
09.02. 20:45 Mrky  Past na araby.
09.02. 22:01 Montaznik  Tady pan Mrky uhodil hřebík na hlavičku!!!!

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

18

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc srpen přispělo 41 čtenářů částkou 6 325 korun, což je 18 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Maskot banksterů nabádá ke „správnému“ konání13.08.20 11:45 Evropská unie 0

Testování roušek - Jejich nošení vede k toxickým hladinám CO212.08.20 09:40 USA 3

Podívejte se, kam mizí restituce církvím z rozpočtu celého národa11.08.20 06:02 Česká republika 0

Ideopolicie vyšetřuje rasistický článek o požáru bohumínského paneláku10.08.20 09:20 Česká republika 4

Proč má stát platit odškodné přeživším požáru v Bohumíně?09.08.20 20:55 Česká republika 2

Požár v Bohumíně založili cikáni - média cudně mlčí09.08.20 10:16 Česká republika 7

Petice za ukotvení manželství jako svazku muže a ženy08.08.20 11:04 Česká republika 0

Africké kobylky na cestě do Evropy zahazují do moře doklady08.08.20 10:31 Neurčeno 0

Už ne ženy, ale "osoby s děložním čípkem"07.08.20 16:23 Británie 1

Média se skřípěním zubů přiznávají, že švédská cesta funguje05.08.20 21:56 Švédsko 9

Matteo Salvini hovoří o tom, jak ho chtějí zavřít na 15 let za to, že jako ministr vnitra bojoval proti nelegální migraci05.08.20 10:08 Itálie 1

Praha dá Prague Pride velké peníze, přitom bude kvůli koroně online04.08.20 11:37 Česká republika 2

České feminacistky napadly autora Čtyřlístku04.08.20 11:31 Česká republika 1

Německá SPD vyloučila kritika migrace Sarrazina03.08.20 22:23 Německo 1

Po antisemitismu máme anticikanismus...02.08.20 16:24 Česká republika 4

Migranti do Čech! padlo na půdě německého parlamentu01.08.20 10:33 Česká republika 1

Google umožní černochům označit své firmy jako "black owned"01.08.20 10:08 USA 3

Simpsonovi, rok 201031.07.20 23:35 Neurčeno 1

Černoch ve vlaku do Prahy obvinil personal z rasismu, protože dostal chleba31.07.20 20:32 Česká republika 5

Kdo nemiluje LGBT, nedostane peníze29.07.20 21:39 Evropská unie 1

Měnové kurzy

USD
22,14 Kč
Euro
26,14 Kč
Libra
28,91 Kč
Kanadský dolar
16,72 Kč
Australský dolar
15,87 Kč
Švýcarský frank
24,30 Kč
100 japonských jenů
20,74 Kč
Čínský juan
3,19 Kč
Polský zloty
5,94 Kč
100 maď. forintů
7,57 Kč
Ukrajinská hřivna
0,80 Kč
100 rublů
30,14 Kč
1 unce (31,1g) zlata
42 842,12 Kč
1 unce stříbra
572,00 Kč
Bitcoin
256 284,54 Kč

Poslední aktualizace: 13.8.2020 06:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 4 919