Diskuze k článku

Datové schránky - krok mimo?

Příspěvků 58

27.1.2010 5:58

Datové schránky

FRENKY 88.?.?.?

Pracuji jako správce sítě ve středně velké firmě a problematiku datových schránek jsem samozřejmě také řešil.
Pánové, na takový programový (chcete-li odborný) paskvil nenarazíte ani u studentů humanitárních oborů.
Naprosto největší prasárna, kterou tento zmetek obsahuje, je vynucená změna hesla po 90ti dnech.
Pokud totiž pro práci s DS (a k archivaci datových zpráv) používate externí aplikace (které např integrují DS do firemního informačního systému), nejsou tyto aplikace vůbec schopny rozpoznat, že si máte změnit heslo a zkrátka přestanou datové zprávy stahovat.
Jediná možnost je hlídat si to, a jednou za 3 mesice se přihlásit přes web a heslo změnit.
No zmetek na n-tou.

210734

27.1.2010 7:28

RE: Datové schránky

Sim 85.?.?.?

Reakce na 210734

Jirko, proč by studenti humanitárních oborů měli programovat?

210736

27.1.2010 10:26

RE: Datové schránky

Ursus 83.?.?.?

Reakce na 210736

Me jako stavare taky nutili chodit na filozofii a jiny prasarny

210756

27.1.2010 18:24

RE: Datové schránky

Oldis 81.?.?.?

Reakce na 210736

staci kdyz pochopi algoritmizaci a abstrakci, kupodivu i humanistums e to muze v praxi hodit.

210794

27.1.2010 7:33

RE: Datové schránky

blekota 89.?.?.?

Reakce na 210734

FRENKY:
To není ta největší prasárna. Daleko horší totiž je, že dokumenty poslané přes datovou schránku mají "životnost" jeden rok. To znamená, že po roce už není možno zjistit a doložit, jestli ten dokument vůbec někdy platil!
Znám spoustu lidí, kteří to řeší tak, že důležité dokumenty si chodí nechat vytisknout na nejbližší CzechPoint (samozřejmě za peníze). Protože pak jim aspoň zůstane potvrzený papír.
Existuje o tom rozsáhlá (odborná) diskuse třeba zde: http://www.lupa.cz/clanky/datove-schranky-bez-razitka-to-nepujde/

210737

27.1.2010 10:49

RE: Datové schránky

FRENKY 88.?.?.?

Reakce na 210737

Je to malinko jinak. Máte pravdu v tom, že datové zprávy vám zůstanou ve schránce pouze jeden rok a pak se automaticky mažou.
Datové zprávy lze ale uložit k sobě do počítače ve formátu .zfo, kterýžto obsahuje veškeré informace a kompletní hlavičku.

Čili ověřit datovou zprávu lze i po roce, za předpokladu, že jste si ji někam uložili, případně, pokud používáte pro práci s DS nějakou externí aplikaci, tak se Vaše datové zprávy archivují (po libovolnou dobu) v této aplikaci.

210758

27.1.2010 20:34

RE: Datové schránky

Petr K. 88.?.?.?

Reakce na 210758

Bohužel takhle uložená zpráva je jako důkaz pro soud či úřad bezcenná.

Takže všechno, co by jste kdy chtěli použít v rámci libovolného sporu (a i s úřadem) musíte za peníze tisknout na czechpointech.

210803

28.1.2010 19:16

RE: Datové schránky

charon cmartin (zavináč) airnet-cz (tečka) info 212.?.?.?

Reakce na 210758

Datová zpráva "vydrží" ve schránce jen 90 dnů. Potom ji systém smaže.

Lze si zaplatit službu, která se jmenuje "datový trezor" a životnost datové zprávy prodlužuje na dobu svého trvání (potenciálně tedy i na dost dlouho).

Zprávu lze ověřit i déle než, za jeden rok - jen to není právě komfortní. Detaily jsou dost složité [mrknutí jedním okem]

210895

30.1.2010 8:19

RE: Datové schránky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 210895

Právě: zaplatit! Všechny náklady s komunikacé od státu hradí adresát. Uřad jen pošle levnou písemnost. Tisk dokumentu, ověření pravosti pro další administrativu je na adresátovi. 30Kč za každou stránku. No, nechtěj dostat do schránky datovou zprávu s 50ti listy !

211006

30.1.2010 21:11

RE: Datové schránky

re-inkarnát ;-) 81.?.?.?

Reakce na 210758

>Datové zprávy lze ale uložit k sobě do počítače ve formátu .zfo

To je sice pěkné, ale jde o nedokumentovaný, uzavřený formát s monopolem jednoho dodavatele. Celé datové schránky jsou pak závislé na soukromé firmě, namísto toho, aby stát vyhlásil otevřený standard, který bude i po létech použitelný pro všechny.

211056

27.1.2010 8:38

RE: Datové schránky

charon cmartin (zavináč) airnet-cz (tečka) info 85.?.?.?

Reakce na 210734

Podle provozního řádu z 22.1.2010 už heslo má jít měnit i z rozhraní programových služeb. Má jít i zjistit, že se blíží jako vypršení.

V ostatních ohledech je webové rozhraní datových schránek skutečně slabé. Ve škole bych za takovou práci asi zápočet nedostal [mrknutí jedním okem]

210742

31.1.2010 12:06

Datové schránky ? = STÁTEM zvyšovaná INFLACE

HBD 85.?.?.?

Reakce na 210734

Aktivujete si nové heslo,následně Vám je ihned zneplatní, protože jaksi už utekl ten kvartál, během něhož jsme se k tomu všemu dříve neprokousali a to z obecně známých důvodů.Šli jsme na G-Point a tam nás upozornili: Každá další změna hesla už bude za 200 Kč. Takže nemusíte dostávat důvěrné zprávy do datové schránky, ale musíte STÁTU pravidelně platit každé čtvrtletí obnovování hesla. Takže, co STÁT nemá přijímy za "známky" ze všech koutů za dopisy, nyní s pravidelnou lehkostí tahá z našich kapes ! Je to názorný příklad státem zvyšované INFLACE.
Musíme vynakládat finance za zbytečnosti, co vymýšlí STÁTNÍ BYROKRACIE u svých stolů !

211095

4.11.2011 11:24

RE: Datové schránky

Klára 90.?.?.?

Reakce na 210734

Humanitární obory? To je jako co?? Myšleno asi obory humanitní... Neposmívala bych se těmto lidem, když to neumím ani správně napsat. [oči v sloup]

256550

27.1.2010 7:34

Díky! Poprvé od existence DS jsem se tématu od srdce zasmála.

lu2006 90.?.?.?

S datovými schránkami se mořím už od loňského léta za dvě akciovky a dvě s.r.o. Zatím největší buzerace, jakou jsem kdy zažila. Skutečnost, že musím změnit heslo ať chci nebo ne, jsem zjistila včera, ale myslím, že to je jedna z těch menších věcí. Pokud chcete, aby úřadem doručené dokumenty měly platnost originálu, musíte je: z datové schránky přeposlat na Czech Point, tam si je nechat vytisknout a ověřit za poplatek 30,- Kč za 1 stranu A4. Spočítá si každý sám, na kolik vyjde např. stavební povolení pro větší stavbu. Takové dokumenty mívají i 10 stran. To, že si můžete platit "datový trezor" za tisíce korun, nekomentuji. Zjistila jsem dobrý tip - právě při stavbách: pověří-li jednatel firmy pro jednání s úřady nějakou fyzickou osobu, musí úřady jednat s ní. A tím pádem i doručovat dokumenty klasickou poštou na doručovací adresu, tu si může pověřená osoba zadat do sídla firmy. Další zajímavosti k DS jsou na http://www.nedatoveschranky.cz nebo http://www.datoveschranky.tv

210738

27.1.2010 8:24

Dopis ze zdravotní pojišťovny na soud

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Měla jsem kvůli dluhu u VZP exekuci na dům, na katastru zapsáno soudní zástavní právo. Dům jsem prodala, VZP zaplatila. Realitka - naštěstí - chtěla kopii dopisu, kterým VZP oznamuje soudu, že je možno katastr odblokovat. Bylo to zasláno do datové schránky soudu.

Pracovnice VZP společně nadávaly, že absolutně nemají kontrolu, jestli posílané vůbec došlo. Taky nemají v mailu kopii, takže mi ofotily původní papírový dopis, který měly založený v mém spisu.

Pokračování zařídila realitka na soudu,když chtěla věc popostrčit. Zjistilo se,že mail o zaplacení dluhu na soud vůbec nedošel.

Takže paní na VZP vzala obálku, dopis vytiskla na normální papír a vše šlo s doručenkou postaru, ale bezpečně.

Mi už nehrozilo vlastně nic, ale realitka by se asi divila, kdyby jí soud nařídil na barák dražbu.... ať žije moderní technika.

Necítím se ve své zemi dobře. Bojím se všemocného státu, který může nařizovat beztrestně nebetyčné nesmysly, šikanovat, brát peníze i majetek, neustále mění podmínky čehokoliv a nikdo za nic nemůže.

Jsem bohužel příliš fixovaná na naši krajinu, řeč,lidi. Bohužel. Ráda bych z fleku emigrovala.

Zlatí komunisti - v tom smyslu, že bylo stálé právní prostředí.

210740

27.1.2010 10:03

RE: Dopis ze zdravotní pojišťovny na soud

FRENKY 88.?.?.?

Reakce na 210740

To, čeho bychom se ale opravdu měli bát, je snaha "elektronizovat" naprosto vše (datové schránky budiž příkladem).
A nejde jen o zneužití. To se samozřejmě děje a dít bude. Ale jde také o dostupnost takto zelektronizovaných systémů.
Vzpomínám jak před časem vypadlo jakési ověřovaci centrum platebních karet (tuším v Itálii - už nevím), a půka Evropy nemohla používat platební karty. A tohle byla jenom špička ledovce.

Osobně mám největší hrůzu z takzvaných "elektronických občanek" o kterých se teď intezivně jedná a snad už je i znám i termín (nesleduju to, tak nevím přesně).
Filozofie pánů poslanců je taková, že na jedné kartě (tedy přesněji v jedné centralizované databázi - karta bude pouze klíč) o vás budou uloženy všechny dostupné informace. Počínaje občankou, přes "kartu" pojištěnce až po zdravotní dokumentaci, ale i třeba zbrojní průkaz a další..no prostě vše.
O možnosti cokoliv v této databázi změnit, vymazat, doplnit..jinými slovy posrat..raději ani nemluvím.
Tohle bude přátelé průser jako hrom.

Pamtujte si, nikdy nikomu nevěřte (speciálně ne těm kurvám v politice), že cokoliv, co je v takzvané elektronické podobě je neprolomitelné, zabezpečené, maximálně chráněné a janevímještějaké.
Vždy se k tomu dá dostat, a vždy to někdo udělá.

Samozřejmě se vše elektronizuje pro blaho občana a sanžší komunikaci s úřady, ale to přeci všichni víte, viďte? [smích]

Howgh. [smích]

210749

27.1.2010 16:02

RE: Dopis ze zdravotní pojišťovny na soud

Sam Ting Wong 213.?.?.?

Reakce na 210749

Kromě toho posr*ní Vás také může někdo vymazat stisknutím tlačítka. To se mi jeví jako značně nepříjemné a jsem si jistý, že vydírání touto formou je budoucnost elektronických systémů.
Na druhou stranu, zkušení hacker by nám potom mohl vylepšit profil i příjmy [smích]

210784

28.1.2010 21:20

RE: Dopis ze zdravotní pojišťovny na soud

janko janko (zavináč) karao (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 210749

Frenky, jsi můj člověk.
Až se to tu připosere, budou potřeba schopní hackeři, kteří budou ve čtyřech vzájemných bandách hlídat všechny důležité elektronické databáze a programy.

Možná je to jen výplod mojí choré mysli, ale zkus si představit balík oběživa, který trůní za prolomením ochrany třeba databází vojáků, vnitra, nebo katastru nemovitostí, lékařskou komorou nebo rozvědkou....

...a na straně zabezpečení těch serverů by o stejný balík soutěžili dvě "nepřátelské" skupiny "hackerů" (= správců sítí a programátorů) - a na straně skutečných hackerů by obdobné dvě, tři,... skupiny (nebo jednotlivci, to je už na schopnostech)ten balík peněz dostaly, když tu ochranu prolomí.
Vtip je v tom, že na velikosti toho balíku uvnitř se bude podílet nejen firma (nebo stát), tak i ti ochránci (částí svého měsíčního platu).

Nevím, jak se dovedeš vcítit do každé z těchto čtyř "pozic", jestli je ten návrh pro tuhle komunitu průchozí. Nevím, kudy jim hlavy chodí, ale mohla by to být i dobrá zábava, placená stále rostoucím "žekpotem"....

210902

28.1.2010 22:38

RE: Dopis ze zdravotní pojišťovny na soud

fantomas 88.?.?.?

Reakce na 210902

databáze ministerstev, kat. úřadů, telefonních operátorů, bankovních ústavů atd. jsou už dávno propojené.

210909

27.1.2010 19:34

RE: Dopis ze zdravotní pojišťovny na soud

Orbital 189.?.?.?

Reakce na 210740

Pokud jste lina zmenit si mozek a budete jen frfnat, ze emigrovala bych rada..ale

tak si proste nic jineho nezaslouzite.

Dokud lidi nezacnou hlasovat nohama a danema, tak se to bude drzet dal.

210799

27.1.2010 8:37

Paskvil

Bruphen bruphen (zavináč) statni-hranice (tečka) cz 88.?.?.?

Souhlasím s předchozím reakcí... Jde o paskvil a pro malé podniky neskutečná zátěž na nervy i peněženku. A dle mého selského rozumu tu v první řadě jde právě o tu peněženku. Jen nákup techniky a různých doplňků ve státní správě, kde ráčím pracovat, stála neskutečné peníze. Je to experiment nemající v Evropě obdoby. Navíc se jaksi automaticky předpokládá, že každý zvládá PC jako samozřejmou věc. Pokud ne, bude to stát opět peníze. Zaplatíte nějaké firmě, že za vás bude tahat informace z datové schránky. Nemluvě o termínech jako je konverze dokumentů a podobné "jevy". Jsem PC nadšenec, ale od prvních informací o tomto "pokusu" jsem byl kategoricky proti. Právě proto, že vím, jak se technika rychle mění a že ne všichni počítačům holdují. Trochu altruismu by neškodilo ani tomu "vynálezci", který to uvedl v život. Ale čekat od vysokého politika altruismus je v těchto poměrech opravdu science fiction... Nezbývá nám, než se s tím poprat...

210741

27.1.2010 10:09

RE: Paskvil

FRENKY 88.?.?.?

Reakce na 210741

Ano, teď už nám bohužel nezbývá nic jiného, než se s tím poprat.
Ale osobně jsem měl velmi velmi dobrý pocit (a velmi jsem tomu směru fandil) z toho, že pár dnů před spuštěním to ještě skoro nikdo neměl aktivované (zejména ne statní ouřadové) a realně hrozilo, že se na to všichni vyserou, celé se to sesype, a vše se bude řešit postaru.
Politici už cosi frflali o rezervních plánech, posunech termínů a nemálo z nich si určitě také ucvrklo do kalhot.
Inu, škoda že to nedopadlo..našlápnuto bylo pěkně.

210753

27.1.2010 12:59

RE: Paskvil

Kadlik 88.?.?.?

Reakce na 210753

Ne my se memusime poprat stim ale stema debilnima politikama zaprve je hnat k odpovednosti a to i hmotne za ty vsecny paskvily a prusery a zadruhe je vsecny vyhazet a nahradit skutecne schopnejma lidma a ne divadilkem ritoleznich manasku

210766

27.1.2010 10:06

Je to priklad

VaclavC 62.?.?.?

jak temer dokonale zmrsit puvodne dobrou ideu (moznost elektronicke komunikace s urady je podle mne dobra idea). Jak uz tady zaznelo, implementace je priserna a hlavne z toho udelali ne moznost, ale povinnost, tam je hlavni problem.

210751

27.1.2010 10:08

Povim Vam to takhle

Michal1A 77.?.?.?

Jsem informatik, firemni administrator, podnikatel podnikajici v oblasti telekomunikaci a datovych sluzeb.
Osobne jsem se strankami potykaval 3 hodiny a pak jsem skoncil na info lince, abych se dozvedel, ze na datovychschrankach vstup nenajdu, ze je na mojedatovaschranka.. Vazeni, tohle bych navrhl na potrat roku a odmenu za nejvetsi prinos politiku po listopadu 1989. Absolutne nechapu ty hordy sracek, kterymi se musi prumerne vzdelany clovek prokousat.. Co dodat - v tomhle pajzlu jsme v hajzlu Pakistan se vsim vsudy, doufam ze se mi podari v brzke dobe zkapitalizovat majetek a odjet z teto zaprdene kotliny.

210752

27.1.2010 14:43

RE: Povim Vam to takhle

Maniok 94.?.?.?

Reakce na 210752

A kam jako chcete odjet? Možná před 20-30 lety,ale dneska už neplatí "kdo uteče vyhraje". Žádný místo,kde je to lepší už na světe neexistuje,vyjma rozvojových zemí. Tam je to ale tvrdý jiným způsobem. Dneska už je jedno odkud budeme budoucí globální kontrole jedince čelit. Přemýšlejte o tom trochu.

210775

27.1.2010 15:02

RE: Povim Vam to takhle

anna 85.?.?.?

Reakce na 210752

Přesně stejný je i muj příběh. Kdyby to platilo pro firmy, které mají minimálně např. 30 zaměstnanců, kteří na to mají sekretářku. Já mám sice sro - ale jsem tam sama, bez zaměstnanců. Tohle je jen další buzerace na obyčejné lidi. Člověk se sám živí, není nikde na podpoře. A úředníkům, kteří nám vysávají krev, to pořád nestačí. Další lumpárna, jak z nás ždímat peníze, trpělivost a sílu.

210778

27.1.2010 22:53

RE: Povim Vam to takhle

Vitek 94.?.?.?

Reakce na 210752

No ja mam trosku jinou zkusenost. Napsali jsem si u nas ve firme ISDS2Mail, coz je vec, co vam vse z datovy schranky preposila do emailu. Proste proto, ze to ve firme obcas potrebujeme, kdyz nam pisou z uradu a nemam na pocitaci Windows. Udelali jsem to tak, aby to slo pouzit uplne vsude, ne jen na Windows. Dali jsme to zdarma k pouziti vsem ...

Nemeli jsem na to zadnou dotaci, nic jako ti sraci co ten projekt datovych schranek zpackali. A krom par slusnych lidi co nam podekovali, jsem se setkal spis s negativnima reakcema a urazkama. Az jsem litoval, ze to je zdarma ...

210809

28.1.2010 0:21

RE: Povim Vam to takhle

mz98 85.?.?.?

Reakce na 210809

Od "bývalých" komoušů kladné vlastnosti nečekej - neobsahují je a asi ani netuší proč by měli [velký smích]
(Na koho platí klacek, musíš vzít klacek)

210816

28.1.2010 0:38

RE: Povim Vam to takhle

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 210816

tu generalizaci moc nechapu, ale predpokladam, ze podte tebe jsou komousi (byvali) i kozeny, krejcir, klaus, masaryk, turing, orwell, culik, obama, bush, blair a i stwora [smích]

210819

27.1.2010 10:17

Datové schránky

Vymazaný člen 89.?.?.?

S aktivací sem měl tedy taky dost práce. Ale nyní mi to hlásí (jak bylo již uvedeno výše), že mi za pár dnů končí platnost hesla. A za živého boha se mi nedaří to heslo změnit. Prostě to nefunguje!!! Co budu dělat za pár dní - nevím. Pravděpodobně se mi navždy zamezí vstup do těchto stupidních schránek... [bliji]

210754

27.1.2010 10:30

Tohle je dalsi dukaz toho, ze vsechno do ceho stat strci svuj rypak

Ursus 83.?.?.?

at uz je to myslenka sebelepsi, tak vzdycky zprasi....

210757

27.1.2010 13:54

RE: Tohle je dalsi dukaz toho, ze vsechno do ceho stat strci svuj rypak

mkadlec 62.?.?.?

Reakce na 210757

Nelze nez souhlasit. Pocinaje systemy statem uznavanych certifikatu (bezva byznys pro certifikacni autority) pres datove schranky az po opencard.
K datovym schrankam: nejvetsi provar je podle mne to ze dokumenty nezustavaji. Kdyz se o datovych schrankach zacalo mluvit, rikal jsem si, prima, konecne vsecny uredni komunikaty na jednom miste, snizeni nakladu na administrativu atd atd. A vono hovno, kdyz to chcete natrvalo, musite si to stejne vytisknout a zalozit do sanonu jako predtim. to overeni za tri petky na poste to jsem ani nevedel protoze datove schranky mne tim prestaly zajimat. [zmaten]
Proste, na co v IT sahnou to poserou.
P.S. Omlouvam se za vyrazivo.

210770

28.1.2010 0:45

RE: Tohle je dalsi dukaz toho, ze vsechno do ceho stat strci svuj rypak

Standa_ 80.?.?.?

Reakce na 210770

Jj tohle je hodně zajímavý. Nemám s tim zkušenost, nevim kolik kb, mb zabírají jednotlivý dokumenty, ale prokrista! Dnešní čim dál levnějši a hlavně zvětšující se diskové pole. Kapacita se dostává do enormních rozměrů.filozofie Googlu je nic nemazat [smích]. Seznam nabízí x GB velkou e-mailovou schránku, atd. A to jsou privátní společnosti. A na tohle že nemá stát? Ještě by mě zajímalo, na jaký databázi to běží. Optimalizace pouze pro IE že?
Někdo dostal hodně peněz, nic víc za tim nevidim.

210820

27.1.2010 11:26

jako vzdy,ku.va uz nekdo videl neco uzitecneho od nasich politiku

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

souhlasim s tim ze je to potrat chorych mozku-dokud to tu neovladne novy Hitler,tak tu furu sracek nikdo neuklidi.

210760

27.1.2010 12:18

Mě se datovky líbí

Petr Zelený 85.?.?.?

Mám 2 s.r.o. a chodit na poštu pro mě bylo utrpení, hodně dopisů se mi ztrácelo, skladovat papír je nad moje intelektuální schopnosti. Problém s přihlášením jsem neměl, návod je podle mě psán v pohodě, ale živím se jako vývojář podobných aplikací [smích] Reálný problém, které datovky mají, je naprosto nedomyšlené skladování dokumentů. Když si ho uložíte k sobě a je digitálně podpsán, skutečně ho už po roce neověříte. Změna hesla je spíš pro vaše dobro a myslím, že to je rozumná věc. Problém je, pokud služba nedá druhé službě hlášku, hele, změň heslo. Další problém, který vnímám jako špatně je nutnost mít datovku, že to není na bázi chci nebo nechci. Každý projekt má své muchy a musí se na tom pracovat.

210764

27.1.2010 12:38

Polistopadové změny?

petu 195.?.?.?

Polistopadové změny?
http://blisty.cz/2010/1/27/art50952.html

210765

27.1.2010 13:01

Tento "stát" budeme muset strhnout co nejdříve,pokud brzo sám nezbankrotuje!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

!!!

210767

27.1.2010 15:42

otazecka !

lesan lesanekusa (zavináč) yahoo (tečka) com 75.?.?.?

Jak vysoke jsou postihy pro lidi co se na tu hovadinu vyflaknou/ Jsou-li nejake?

210781

27.1.2010 16:08

RE: otazecka !

Petr Zelený 85.?.?.?

Reakce na 210781

Přímo nejsou žádné, ale nepřímo, když Vám nedojde dopis z finančáku nebo pozvánka na kontrolu od sociálky, soudní rozhodnutí apod. To je dost problém [smích]

210785

27.1.2010 16:11

RE: otazecka !

in-ocean 79.?.?.?

Reakce na 210781

At je jakakoliv, muze byt kdykoliv zmenena. Jde v podstate o kontrakt mezi dvema mrtvolama (firmama/ osobama - ano, stat je firma) a protoze stat vydava a tim padem kontroluje certifikaty, muze si s nimi delat co chce. A protoze stat je dluznikem a bude potrebovat vic a vic na splatky, pripravte se ze si bude vice a vice zadat.

Vas rodny list je take certifikat a vyse uvede plati i ve vztahu mezi statem a vami. [smích]

210786

27.1.2010 18:22

nehlede na to

Oldis 81.?.?.?

ze se zase nekdo na realizaci datovych schranek napakoval jako svine, kdyz to slysim tak me vzdycky bere amok a nutkani se nekde dozadovat statni zakazky jako treba stredocesky kraj 50milionu, tri polozky na webu stredoceskeho kraje a par formularu. A jedeme dal, OpenCard, stranky hlavniho mesta prahy. Ja se tu snazim jak kreten, delam neuveritelnou praci za neuveritelne penize, prevracim kazdou korunu, tlaci na me zakaznici a nekdo si vyzira statni zakazky ktere jsou predrazene az o 1000% [velký smích] dete vsichni do prdele [naštvaný]

210793

27.1.2010 22:57

Tip pro řemeslníky uvedené v článku.

zero 217.?.?.?

Nebylo by jednodušší ŽL zrušit a zkusit to načerno? Nestálo by za to zvážit,při kterém systému živobytí (podnikáním se to nazvat opravdu nedá) je více rizik a zohlednit též pravděpodobnost jejich výskytu? Ušetřený čas vysedáváním u PC lze věnovat vypisování formulářů na sociálku a pobrat nějakou almužnu od státu,aby měli na zaplacení případného dokázaného a vyměřeného daňového nedoplatku a penále.

210810

27.1.2010 23:43

blbost

kocour100 77.?.?.?

Skončil jsem u prvního odstavce. Truhlář co neumí s počítačem a má jednoho zaměstnance nemá s.r.o.. Nebo snad pan autor zná jednoho, dva takové? Znám několik truhlářů (mimochodem dnes se jím říká spíše stolař) ale ani jeden mně do toho nepasuje, všichni jsou živnostníci a nemají právnickou osobu. Vaříte z vody pane.

210812

27.1.2010 23:57

I rozum krok mimo

maut 82.?.?.?

Každý, kdo sloužil vlasti ví, že nemá-li se kolona vozidel změnit z organizovaného přesunu z místa na místo v totální chaos, musí se pohybovat rychlostí nejpomalejšího vozidla. Ti debilové v politice, zdá se, měli všichni modrou knížku, a ajťákům už se vojna vyhnula, a nejen vojna,ale i rozum a povědomí, že ty programy nedělají pro sebe ....

210813

28.1.2010 0:32

RE: I rozum krok mimo

mz98 85.?.?.?

Reakce na 210813

Kdyby na světě nebylo IT ignorantů a bezmozků tak už si dnes spokojeně plujeme matrixem hledíce vpřed, nikoli zpět [velký smích]

BTW, kdyby NWO zosnovali ajťáci, válčit se bude leda v doomu [velký smích]

(parafráze, vtip)

210817

28.1.2010 0:53

RE: I rozum krok mimo

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 210817

Myslím, že v ajťácích to nebude, pánové. Spíš bych to viděl na zadavatele projektu. Ten si přece objednává, co má za své peníze obdržet. Objedná-li paskvil a zaplatí za něj, dostane jej.

210821

29.1.2010 12:16

RE: I rozum krok mimo

hc 90.?.?.?

Reakce na 210821

Zde si lze udělat představu, co je asi hlavním zdrojem problémů státní správy v ČR. A protože - jak známo - kapři si rybník nevypustí, asi to hned tak lepší nebude.

210960

11.4.2013 0:00

RE: I rozum krok mimo

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 212.?.?.?

Reakce na 210960

Ano největší problém státní správy jsou lidi jako Pehe, Havel a podobné pijavice, co si ze státního rozpočtu udělali pokladničku pro své pochybné organizace.

287986

28.1.2010 0:00

A čo Slovensko?

lolofok 78.?.?.?

No ako toto čítam je mi z toho zle. Dúfam že podobná pitomost sa na Slovensku neuchytí.

210814

28.1.2010 16:55

Jiný "aspekt"

Lin 85.?.?.?

Chtěla bych jen upozornit na jiný "rozměr" datových schránek.
Stát platí České poště nemalý peníz za provoz datových schránek. Vzhledem k tomu, že se chystá privatizace České pošty, je to zajímavý "moment" v otázce jistých příjmů z pokladny státu.

210873

30.1.2010 8:53

Česká pošta jen provozuje, pakuje se někdo jiný

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 210873

Česká pošta jen provozuje, pakuje se někdo jiný. Kdo asi? Kdo jiný by šel do takového projektu a nesl svou kůži na trh? O2 snad nebo ta druhá firma? Přečtě si nejdříve kdo je subdodavatelem Telefonica O2
:
http://www.lupa.cz/zpravicky/datove-schranky-bude-implementovat-o2/

http://ekonomika.idnes.cz/za-provoz-datovych-schranek-ziskaji-firmy-stovky-milionu-pno-/ekonomika.asp?c=A091104_211950_ekonomika_vel

Kdo vydělá na datových schránkách
Česká pošta je oficiálním provozovatelem datových schránek. Funkce jí připadla ze zákona jako náhrada za ztrátu způsobenou úbytkem klasické korespondence. Ročně za to bude od státu inkasovat odhadem kolem 200 milionů korun.

Telefónica O2 má na starosti "technickou implementaci" datových schránek, připadne jí část výdělku z každé zprávy odeslané uvnitř systému. Firma zvítězila v tendru vypsaném Českou poštou.

Software602 je autorem "ovladače", bez nějž není možné se dostat přes základní rozhraní k obsahu datové zprávy. K zakázce se dostala jako subdodavatel Telefóniky O2.

Další IT firmy vydělávají na přechodu státní správy i firem na komunikaci přes datové schránky. Pro větší instituce připravují vnitřní systémy distribuce datových zpráv – takzvané spisové služby – nebo upravují jejich stávající. Cena zavedení spisové služby se pohybuje v řádu statisíců až milionů korun.

211010

28.1.2010 18:12

Jenom taková perlička na téma truhlář a počítač

LaFox 90.?.?.?

Mám známého truhláře, živnostníka. Koupil si počítač a dal ho do nákladů. Následná kontrola z FÚ mu neuznala tento náklad jako oprávněný a ještě mu udělila penále. Známý, jako správný ovčan, sklopil hlavu a penále zaplatil. Je to sice už asi šest let, ale i tak je to nesmysl, že ? Dalo by se najít x zdůvodnění oprávněnosti, když pominu účetnictví, které mu zpracovává externí účetní. Kdo nevěří ať tam běží, byl to FÚ Polná [smích]

210885

28.1.2010 20:32

Aj nás Slovákov to bude isto čakať

lubo123 62.?.?.?

Keď u nás niekto zacíti veľké provízie, odkopíruje každú hovadinu, len aby sa nabalil.

Možno by inak celkom dobre poslúžil aj Google so službami - Mail a Dokumenty, ak by implementoval elektronický podpis. A dokumenty by mohli medzi sebou i úrady zdielať.

210899

29.1.2010 11:37

vsechno je v pristupu lidi

mojejmeno 88.?.?.?

stat je nutno zcela ignorovat. Psat ouredni dopisy se slovy jste komunisticka verbez a dobytek. Jednou stejne skoncite a budou padat hlavy, tomu rozumi.

210955

29.1.2010 12:43

Povinné s otazníkem

E. Slimák 193.?.?.?

Nejsem si jist správností tvrzení, že ten, komu je datová schránka ze zákona zřízena, v konkrétním případě podnikatel - právnická osoba, je povinnen schránku využívat a dokonce pod hrozbou trestu.
Domnívám se, že lze informovat Ministerstvo vnitra o svém požadavku (úmyslně nepíši "požádat" - ve smyslu ponížené supliky) znepřístupnit datovou schránku.
Tuto vůli není třeba zdůvodňovat a ministerstvu něco platit. Do zákonem stanovené doby by schránka měla být znepřístupněna a uživatelé ISDS tak ztratí možnost do ní posílat datové zprávy. Ergo se vrátí se k listinné korespondenci.
(Viz § 11 odst. 4 zákona č. 300/2008 Sb. - je to tak???)

210964

1.2.2010 17:30

Tak tak

Petr Řehák 194.?.?.?

I když jsem jedním z těch "nějakých počítačovích inžinýřů" tak jsem musel taky chvilku luštit co to po mě (tedy vlastně po firmě mého otce) vlastně chtějí. A i když to netrvalo několik dní tak chvilku jsem s tím strávil a umím si představit že kdybych nebyl po ruce tak placený "konzultant" by to nedělal zas tak zadarmo [mrknutí jedním okem]
Co jsem se ale při tom pročítání dočetl z toho jsem se pěkně smál (takovej černej humor) protože "zadarmo" dostanete opravdu jen tu povinnost schránky periodicky kontrolovat a starat se a starat se.
A pokud by jste chtěli třeba jenom mít ty věci co vám přijdou archivovaný tak si musité už koupit od firmy co to provozuje službu. Pokud chcete vytvořit uřední opis tak musíte zajít na checkpoint a dát "spropitné" za vytištění a ověření protože to že si to vytisknete doma na tiskárně nestačí.
Nevím kdo to proč s jakým úmzslem vymejšlel ale zas na to doplatí obyčejní podstivci jako na geniální nástroj fiktivního doručení. Ale v případech kdy se někdo zadluží a exekutoří zvoní u dveří kde už třeba 7 let bydlí někdo jíný (zažil jsem dokonce 2x) protože proč nakonec neuvádět dávno neplatnou adresu že ? V takových vám žádná fikce doručení nepomůže a jak jistě víte z médií není teď připadů kdy exekutoři nekoukají vůbec na nic zrovna málo

211167

24.3.2010 8:51

Jak výstižné!

Růženka 88.?.?.?

Moc díky za super článek. Já totiž právě zkouším najít cestu, jak se probojovat do datové schránky. Zadávala jsem www.datovaschranka.cz, nebo www.datoveschranky.cz, a nic... žádný přístup... Až teď jsem se v článku dočetla, že to bude nejspíš www.mojedatovaschranka.cz, tak to jdu zkusit a pokud to nevyjde, tak se notebook prolétne oknem!!!!!!!! [oči v sloup]

215742

Příspěvků: 58

27.01. 05:58 FRENKY  Datové schránky
27.01. 07:28 Sim  RE: Datové schránky
27.01. 10:26 Ursus  RE: Datové schránky
27.01. 18:24 Oldis  RE: Datové schránky
27.01. 07:33 blekota  RE: Datové schránky
27.01. 10:49 FRENKY  RE: Datové schránky
27.01. 20:34 Petr K.  RE: Datové schránky
28.01. 19:16 charon  RE: Datové schránky
30.01. 08:19  RE: Datové schránky
30.01. 21:11 re-inkarnát ;-)  RE: Datové schránky
27.01. 08:38 charon  RE: Datové schránky
31.01. 12:06 HBD  Datové schránky ? = STÁTEM zvyšovaná INFLACE
04.11. 11:24 Klára  RE: Datové schránky
27.01. 07:34 lu2006  Díky! Poprvé od existence DS jsem se tématu od srdce zasmála.
27.01. 08:24  Dopis ze zdravotní pojišťovny na soud
27.01. 10:03 FRENKY  RE: Dopis ze zdravotní pojišťovny na soud
27.01. 16:02 Sam Ting Wong  RE: Dopis ze zdravotní pojišťovny na soud
28.01. 21:20 janko  RE: Dopis ze zdravotní pojišťovny na soud
28.01. 22:38 fantomas  RE: Dopis ze zdravotní pojišťovny na soud
27.01. 19:34 Orbital  RE: Dopis ze zdravotní pojišťovny na soud
27.01. 08:37 Bruphen  Paskvil
27.01. 10:09 FRENKY  RE: Paskvil
27.01. 12:59 Kadlik  RE: Paskvil
27.01. 10:06 VaclavC  Je to priklad
27.01. 10:08 Michal1A  Povim Vam to takhle
27.01. 14:43 Maniok  RE: Povim Vam to takhle
27.01. 15:02 anna  RE: Povim Vam to takhle
27.01. 22:53 Vitek  RE: Povim Vam to takhle
28.01. 00:21 mz98  RE: Povim Vam to takhle
28.01. 00:38  RE: Povim Vam to takhle
27.01. 10:17 Vymazaný člen  Datové schránky
27.01. 10:30 Ursus  Tohle je dalsi dukaz toho, ze vsechno do ceho stat strci svuj rypak
27.01. 13:54 mkadlec  RE: Tohle je dalsi dukaz toho, ze vsechno do ceho stat strci svuj rypak
28.01. 00:45 Standa_  RE: Tohle je dalsi dukaz toho, ze vsechno do ceho stat strci svuj rypak
27.01. 11:26  jako vzdy,ku.va uz nekdo videl neco uzitecneho od nasich politiku
27.01. 12:18 Petr Zelený  Mě se datovky líbí
27.01. 12:38 petu  Polistopadové změny?
27.01. 13:01  Tento "stát" budeme muset strhnout co nejdříve,pokud brzo sám nezbankrotuje!
27.01. 15:42 lesan  otazecka !
27.01. 16:08 Petr Zelený  RE: otazecka !
27.01. 16:11 in-ocean  RE: otazecka !
27.01. 18:22 Oldis  nehlede na to
27.01. 22:57 zero  Tip pro řemeslníky uvedené v článku.
27.01. 23:43 kocour100  blbost
27.01. 23:57 maut  I rozum krok mimo
28.01. 00:32 mz98  RE: I rozum krok mimo
28.01. 00:53 Vojta49  RE: I rozum krok mimo
29.01. 12:16 hc  RE: I rozum krok mimo
11.04. 00:00  RE: I rozum krok mimo
28.01. 00:00 lolofok  A čo Slovensko?
28.01. 16:55 Lin  Jiný "aspekt"
30.01. 08:53  Česká pošta jen provozuje, pakuje se někdo jiný
28.01. 18:12 LaFox  Jenom taková perlička na téma truhlář a počítač
28.01. 20:32 lubo123  Aj nás Slovákov to bude isto čakať
29.01. 11:37 mojejmeno  vsechno je v pristupu lidi
29.01. 12:43 E. Slimák  Povinné s otazníkem
01.02. 17:30 Petr Řehák  Tak tak
24.03. 08:51 Růženka  Jak výstižné!

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

44

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 91 čtenářů částkou 13 252 korun, což je 44 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Babiš na Ukrajině odsoudil ruskou agresi a podpořil územní celistvost Ukrajiny19.11.19 22:52 Česká republika 3

Destiletý syn vdovy ISIS: "My vás zabijeme, vybijeme vás. My vás povraždíme."19.11.19 21:09 Sýrie 10

University and College Union (UCU): Bílí mohou být černí, pokud si to přejí18.11.19 23:27 Británie 3

Texas: Černošksá učitelka surově zbila bílou středoškolačku se speciálními potřebami18.11.19 22:45 USA 3

Bletchley: Gang snědých mladíků brutálně napadl bílou dívku18.11.19 22:28 Británie 0

Pravda a láska se vrhla na Klause jr. s dcerkou17.11.19 20:19 Česká republika 2

Co ČT1 neuvádí: Alternativa pro Švédsko nabízí imigrantům cestu domů17.11.19 18:44 Švédsko 1

Obří ikona Grety shlíží z fasády a přísně rentgenuje duše kolemjdoucích17.11.19 10:59 USA 6

Akademie věd ignorovala Němci zavražděné studenty17.11.19 00:30 Česká republika 2

Zajímavá analýza honu na čarodějnice v USA16.11.19 19:28 USA 1

Ve věci nápisu "Památník věnovaný historicky posledním pracujícím Romům na území ČR" se může Policie ČR přetrhnout...15.11.19 23:54 Česká republika 8

Další vítězství Big Pharma: V Německu schválili zákon o povinném očkování proti spalničkám15.11.19 02:51 Německo 15

17. listopad 198915.11.19 00:34 Česká republika 3

Oni se fakt zbláznili. Po nákupu vrtulníků budeme prodávat státní hmotné rezervy12.11.19 20:21 Česká republika 4

Islamizácia v priamom prenose: Moslim prvýkrát na čele veľkého nemeckého mesta12.11.19 16:16 Německo 2

Nač potřebujeme 12 vrtulníků za 14,6 miliardy?12.11.19 16:10 Česká republika 1

Skoro polovina obyvatel Bruselu nosí venku prostředek na sebeobranu. Multikulturní výkladní skříň EU v plné nahotě12.11.19 00:25 Nizozemsko 1

Na Slovensku končí Natural 95. Bude jen E10 s vyšším podílem biopaliv11.11.19 01:50 Slovensko 0

Muslimský imigrant prořízl ve Znojmě Markovi Petružálkovi hrdlo. Rodina potřebuje peníze10.11.19 01:33 Česká republika 2

V Libyi straší ruští žoldáci09.11.19 21:24 Libye 4

Měnové kurzy

USD
23,05 Kč
Euro
25,52 Kč
Libra
29,79 Kč
Kanadský dolar
17,32 Kč
Australský dolar
15,66 Kč
Švýcarský frank
23,26 Kč
100 japonských jenů
21,24 Kč
Čínský juan
3,27 Kč
Polský zloty
5,94 Kč
100 maď. forintů
7,65 Kč
Ukrajinská hřivna
0,96 Kč
100 rublů
36,10 Kč
1 unce (31,1g) zlata
33 901,70 Kč
1 unce stříbra
394,37 Kč
Bitcoin
186 702,76 Kč

Poslední aktualizace: 21.11.2019 07:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 8 518