Diskuze k článku

Globální trendy a Česká republika

Příspěvků 95

25.1.2010 6:41

Dobrý článek na podobné téma je

Saša 74.?.?.?


No 'hope for Haiti' without justice
od švédského profesora Marka LeVine z Lund University.
Bohužel je to příliš dlouhé k pohodlnému přeložení. V krátkosti článek klade spoluvinu Spojeným Státům za zbídačení Haiti před zemětřesením a pravděpodobně v pokračování i po něm. Zničení místního zemědělství zahraničními korporacemi je nějak podobné jak v ČR, stejná je podoba prodeje všeho co snad za něco stojí, pomoc bude spočívat ve výstavbě (amerických) resortů, možná a v nejlepším případě, přesunutí nějaké výroby nejlevnější pracovní síle v Karibiku. Jsou tam již dál na cestě pokroku!

210558

25.1.2010 7:50

Na pomoc Haiti

svornost 212.?.?.?

som nedal a ani nedam ani cent. Na to aby niekto dostal pomoc si ju najprv musi zasluzit - co by mohol byt leitmotiv clanku p. Stworu. Pokial niekto ma ozaj snahu pomoct Haitanom, nech si najprv precita tuto reportaz priamo z Haiti, ale upozornujem ze je to na vlastne riziko:
http://www.jansochor.com/reportaz/slunecni-mesto.html

210562

25.1.2010 23:47

ˇRE: Co se stalo s obyvateli "slunečního města "

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 210562

Přečetl jsem si reportáž, je opravdu neuvěřitelná!
Reportáž byla před zemětřesením, a tak mě napadlo, co se asi stalo s obyvateli "slunečního města" po zemětřesnění, když víme o děsivých počtech mrtvých v budovách.....
..... není to náhodou tak, že se jim nestalo vůbec nic? Protože, když na vás padne papudekl nebo plot, máte maximálně odřeninu. Není náhodou možné, že se ve vznikajícím chaosu dokázali zorientovat nejlépe, mají v hrůze výcvik a každopádně velkou odolnost a možnost být volní. Nebo alespoň je tu velká šance, hupsnout na loď a ten zbytek, už si v sobě musí vyřešit sami. Podstatně hůře asi dopadli ti, kteří toto podporovali nebo chodili kolem a hlavně bydleli v domech... [mrknutí jedním okem] Ne, že by byli obyvatelé slun. města svatí, to těžko, ale z těchto podmínek byla asi opravdu těžká cesta ven ...

Zajímavé, že by boží mlýny? [cool]

210628

26.1.2010 17:37

RE: Na pomoc Haiti

svornost 88.?.?.?

Reakce na 210562

Tak som trocha zmenil nazor. Haitanov zomrelo skoro 200 000 a to sa uz dokaze prejavit na HDP. Preto im pomoct treba. Navrhujem, aby sme im zo Slovenska poslali 200 000 novych Haitanov ako nahradu...

210694

25.1.2010 7:50

Skvely clanek, ale Cechum je to souzene

MoUdrostrak MoUdrostrak (zavináč) web (tečka) de 90.?.?.?

Vazeny pane Stworo, opet jste nasel horke tema: Cesi jsou soucitni, ale musi palit vlastni produkci.
'
Zacnu ale od konce: Sam mam take "ovci kozesiny ze Zealandu, losi zase z Norska", ale ceske mi chybi. Je to jednoduche: Cech umi kvalitu vyrobit, ale uz ji neumi "nacancat", aby byla neodolatelna. Podobne je to s architekturou: naprosta vetsina turistu obdivuje v Cesku dila italskych, nemeckych a jinych nelokalnich architektu. Jak v Praze, Karlovych Varech, Ceskem Krumlove, Liberci etc. Cesky jsou velice hezke, ale stredne hezke Francouzce, Polce nebo Italce staci satek a dokaze s nim ze sebe vykouzlit sarmantni damu. Ceska si se satkem neumi poradit. Jeste by na sobe prirozeny puvab dozajista satkem zkazila a vypadala by, jak kdyz miri do chleva. Marketing a spotrebitelska empatie je Cechum a Ceskam cizi. Proto jsou v cizine vyhlasena ceska auta a ceske manzelky. Sklo, bizuterii, etiketu Pilsen Urquell, Mattoni a pod. nelze povazovat za ryze cesky marketing.
'
Cechy a Cesky "udelala" prumyslova revoluce. Protoze jsou ve sve prapodstate velice gruntovni a diky husitstvi a antireformaci neduchovni a ateisticky narod, dokazali se rychle spolehnout na vedy a techniku a nechat duchovno jinym, mene fortelnym narodum. Diky tomu Cesi zbohatli a i dokonce dnes, narozdil od nejblizsiho okoli, bohatnou. Presto maji problem neco "zabalit", "nacancat", privabit kupce: kramky na Kralovske ceste v Praze maji nejen cizi majitele, ale i cizi prodavace. Cech dokaze byt vyrobnim manazerem, vedcem, cifrspionem, ale nikoliv schopnym obchodakem.
'
Sam jsem na Haiti prispel. Chapu to jako napravu svinaren, kterymi se na Haitanech provinila kdysi Francie a dodnes Haiti vyssavaji americke tezarske a plantaznicke korupcnicke korporace, kterym haiske bezvladi nejenze vyhovuje, ale jeste ho podporuji stejne, jako jim vyhovovala predcastrovska Kuba a jimi dosazovani pravicujici proami diktatori. Jakykoliv ostruvek v Karibiku v okoli Haiti je oazou prosperity, pokud dnes patri Francii a spada do socialni EU. Haiti melo smulu, ze se zakonzervovalo v dobe, kdy i v Evrope byla bida a JůYsEj jen tehdejsi bidu peclive zakonzervovaly. Obecne se vzdycky pomaha tam, kde jde o bidu systemovou. Haiti bez podpory, jako maji okolni francouzske ostruvky coby soucast EU, take nemuze vybrednout z marastu a po zemetreseni zvlast. Bez masivni injekce zustane vredem.
'
Samozrejme vsude na svete, i v nejbohatsich statech, existuji individualne potrebni a meli by byt bohatsim a schopnejsim okolim podporovani a vedeni.V Cesku lze ale volit se socialnim akcentem. Misto toho slychavam: proc nevolis ODSku, kdyz bys diky ni a jejim antisocialnim, antirovnostarskym a a protisolidarnim DEformam usetril na danich rocne desetitisice resp. stovky tisic?! A mohl bys beztrestne tunelovat, krast, privatisovat a defraudovat...
'
Nekteri Cesi tedy voli proti socialnu a postizenym panim, co pak musi prezivat ve stanech. Presto vetsina Cechu pomaha a sklada se na cizi nestesti. Blizsi kabat, nezli kosile?!

210563

25.1.2010 9:02

Reakce

Malcik 77.?.?.?

S nesmyslností a povrchností pomoci Haiti naprosto souhlasím.

Část o dovážení vlny je ale úplně mimo:

1) Kritizujete volný trh. Za prvé: to, co máme, není volný trh. Za druhé, když něco kritizujete, nabídněte řešení. Netvrdím, že volný trh je ráj na zemi, ale bohužel nevím o tom, že by někdo někdy vymyslel lepší systém.

2) Když je levnější dovážet vlnu z Nového Zélandu, a to i po zaplacení nákladů na transport, tak to asi něco znamená - znamená to, že na Novém Zélandu prostě zvládnou udělat stejnou práci s méně zdroji. Proti zdravému rozumu by naopak bylo, tu vlnu nadále "vyrábět" draze v Česku. Říká se tomu komparativní výhoda - prosím, nastudujte si trochu ekonomie, než se pustíte do podobných polemik.

3) Idea samozásobitelské ekonomiky sice má něco do sebe, ale bylo to právě její opuštění, které vedlo k ekonomickému rozkvětu mnoha zemí (a s tím samozřejmě pokles počtu válek). Jedna země, kde se této ideje stále drží, je Severní Korea. Nejsem si jistý, jestli je to to, co chceme.

4) Kdyby nějaká země začala omezovat vývoz důležitých komodit, jejich cena poroste, díky čemuž volný trh bude motivovat ostatní, aby tu komoditu začali vyrábět jinde. Holt nevybijeme všechny ovce a některé si necháme, a až cena vlny začne růst, necháme je opět rozmnožit a jejich vlnu začneme prodávat.

210568

25.1.2010 15:51

RE: Reakce

canario447 canario447 (zavináč) centrum (tečka) sk 190.?.?.?

Reakce na 210568

s odovodnenim zeby na Novom Zelande vedeli vyprodukovat a este aj doviest sem vlnu lacnejsie ako to vedia urobit cesi s vlastnymi ovcami rozhodne nesuhlasim.Za tym treba hladat nieco ine. Uvediem priklad na bananoch. Zil som na Kanarskych ostrovoch, ktore su mimochodom jednym z najvacsich producentov bananov. Banany sa na ostrovoch do triediciek vykupuju po 90 centov. Plati sa za celu vahu strapca aj so stonkou ( teda ajs bananmi co sa pri triedeni vyhodia) cim sa dost zvysuje cena za kilo exportovanych bananov. Teraz vsak pride prekvapenie., Tieto banany sa nedovazaju do europy, ktora je celkom po ruke, ale sa vozia na druhu stranu sveta do USA, kde sa predavaju za 0.68 dolara kilo.?????? Viem mi toto niekto matematicky vysvetlit? Ako sa da na takomto obchode zarabat? A pestovatelia bananov na Kanarskych ostrovoch si ziju velmi dobre. A teraz dalsie prekvapenie.Do europy sa vozia banany z Brazilie, Ekvadoru , Venezuely a ostatnych sttov Latinskej ameriky a predavahju sa v prepocte pod jedno euro. (neviem presne, kolko teraz stoji kilo bananov, uz som nebol 7 rokov na SK)Pytam sa v com spociva zarobok,prepravovat banany z europy, zo statu co je v EU a teda oslobodeny od cla do USA a z Ameriky zasa vozit banany do europy aj s colnymi poplatkami? To iste zrejme bude platit na vlnu z Noveho Zelandu, alebo o polovicu lacnejsie jablka ako su europske z Australie.

210593

26.1.2010 16:15

RE: Reakce

KILLROY 192.?.?.?

Reakce na 210593

to co opisujete je mozne kvoli "CAP"u - Spolocna Polnohospodarska Politika EU. Kanarske ostrovy su uzemie Spanielska, preto tam polnohospodari beru stedre dotacie (=su bohati). Moc dobre podmienky na banany tam vraj nie su, uroda je zla, ale!... polnohospodar dostane tak ci tak dotaciu podla toho kolko pody obhospodaruje (bez ohladu na to ci to preda). Z juznej/strednej ameriky sa podla mna vozia banany len preto ze su krajsie (lepsie podmienky pre plodinu).

s tou vlnou z NZ by to tiez mohlo byt tak. Vlada NZ podpori domace polnohospodarstvo (ktore pozostava VELKOU VACSINOU z chovu ovci), kdezto my mame polnospodarstvo velmi diferzifikovane (vela plodin).

hrebik do rakvy polnohospodarskej tradicii su obchodne retazce ktore kupuju jablka, hrusky, cize normalne plodiny tohoto regionu, z Talianska, Spanielska,... Je to najskor preto ze tam maju dlhodobe obchodne vztahy/vazby, resp. vedenie sidli prakticky v Zapadnej Europe. V takom pripade sa trh nenosi..

210685

25.1.2010 16:35

RE: Reakce

Antiseptik 69.?.?.?

Reakce na 210568

Takovéto ekonomické důvody by platili, kdyby neexistovali věci jako státní dotace. Jelikož existují, a není se čemu divit, neb některým státům jde o to aby se uživili jejich lidé, tudíž jejich produkty zvýhodňují na světovém trhu. A v tom případě podporovat domácí výrobu by bylo na místě, třeba když ne dotací tak znevýhodněním dovozu, ovšem takové řešení lze aplikovat pouze u států, které mají kontrolu sami nad sebou a to není případ dnešní ČR.
Ekonomické teorie jsou jedna věc, a praxe je jiná. Jinak by to totiž fungovalo a my všichni víme že to nefunguje. Nebyli bychom zavaleni dluhy, státními, firemními, soukromými a městskými.

210597

25.1.2010 16:54

RE: Reakce

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 188.?.?.?

Reakce na 210568

Přesně tak, protekcionismus naštěstí už nemá v ekonomice místo.
A díky globalizaci existuje něco, čemuž se myslím říká zóna demokratického míru. Dovedete si představit válku mezi USA, Japonskem, EU čí Čínou? To by zruinovalo všechny státy ekonomicky!
Stejně tak, kde by byla dneska Čína, kdyby nebyl globální ekonomický trh a USA neměli dvojí deficit? Když USA vyrovnají ekonomickou bilanci, tak to způsobí Číně neskutečné potíže, proto bude dál USA půjčovat peníze na nákup čínského zboží.
K tomu čtvrtému bodu. Jak to dopadlo v Jižní Americe, když se tam prosadila teorie nahrazování importů? Pokusili se zrušit závislost na globálním světě tím, že to, co dováží, budou vyrábět sami. Jenže tím vyhnali lidi z plantáží a dolů do fabrik, tím pádem se připravili o exportní příjmy (teorie rozvoje taženého exportem je zcela legitimní způsob zajištění hospodářského růstu!). To, co předtím dováželi, stejně nebyly schopní vyrobit a museli dále dovážet a už to nebylo čím platit jako dřív, takže se museli brutálně zadlužit, ať už u soukromých bank či u států, které to neudělaly (třeba státy vyvážející ropu). Což například z Argentiny, která mezi válkama byla na stejném stupni rozvoje jako Itálie, udělalo zemi, která zažila několik státních bankrotů!
Díky bohu za globalizaci a za specializování jednotlivých oblastí a regionů. Ať se v ČR vyrábí jen to, co je možné vyrábět konkurenceschopně...

210599

25.1.2010 19:24

RE: Reakce

hc 90.?.?.?

Reakce na 210599

Víte, jak skončí globalizace? Nejdřív krachem a potom válkou. Jako vždycky všechno.

210607

26.1.2010 18:44

RE: Reakce

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 210607

Přesně.

Jen ti učení "ekonomové" ve službách kapitálu blábolí o prospěšnosti globalizace pro lidstvo. Monokultury čehokoliv jsou sice produktivnější než diverzifikace téhož, ale jen v ideálních podmínkách. Ty se však nedají efektivně zaručit trvale, jelikož kapitalistický volný trh má sice pravděpodobnostní průběh, ale ten je deformovaný prioritami vědomé vůle jeho účastníků a tak s postupující globalizací roste neustále hrozba globálního kolapsu, jak dokazuje i ta současná krize, jejíž konec je sice optimisty (neinformovanými to pesimisty) ohlašovaný coby světlo na konci tunelu, jenže pesimisté již tuší, že na jednokolejce je to světlo protijedoucího expresu a globálnímu střetu tedy není jak zabránit. Příroda si jako vždycky pomůže sama. Lidé jsou zde cizí element, neschopný existence bez berličky technické civilizace a když jim ji odebere, vyhynou. Jak prosté.

210703

27.1.2010 16:20

RE: Reakce

JirkaF 89.?.?.?

Reakce na 210599

Teda pane, to jsou pozitiva a sociální jistoty jak bejk. Uf!

Globalizace má největší pozitivum, že když si v USA někdo uprdne, zbytek světa je v toaletě těsně před spláchnutím. Vivat globalizace!! [bliji]

210787

27.1.2010 17:56

RE: Reakce

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 82.?.?.?

Reakce na 210599

>Přesně tak, protekcionismus naštěstí už nemá v ekonomice místo.
[velký smích] [velký smích] [velký smích]
Aha! A devítihlavý drak tam k vám létá často? Nebo tu o Červené Karkulce mám taky rád...

210792

25.1.2010 18:55

RE: Reakce

Montaznik 88.?.?.?

Reakce na 210568

Hovoříte o komparaci - /srovnávání / a o volném obchodě.
Mohli bychom srovnávat a hodnotit volný obchod, kdyby nebyl světový volný obchod zdeformován a v současném rozložení
kapitálových toků nelze o volném a rovném obchodě na světě vůbec hovořit! To by jste měl spíše nastudovat vy!!!
U některých základních komodit nelze vůbec skutečnou cenu stanovit,protože i když je cena jakoby "tržní" , není skutečnou nákladovou cenou a tudíž není cenou skutečnou. Můžeme začít u ropy a skončíme u té vlny.Nechci se přít, ale cena 2 korun za kg,nebude skutečnou cenou a ani na Novém Zélandě nelze za tuto cenu kg vlny nejspíše vyrobit, i když jsou tam vynikající podmínky - ovce nemusíte na zimu nikam zahánět, pasou se celý rok na zeleném - tudíž velká úspora nákladů, ale přeci jenom cena stříhání,balení, doprava bude nejspíše někde jinde, než na 2 korunách za kg.Není vyloučená nějaká i skrytá forma podpory exportu této komodity - příkladně exportující farmáři nemusí platit nějaké daně a jiné dávky státu apod., a tudíž mohou jít pod nákladovou cenu!!!
Celý současný světový obchod je jedna velká "levárna" a ani uvnitř EU není v proklamovaném volném obchodě žádný pořádek!!!
Právě v zemědělství především!!! Jde o dotace, kdy zemědělci v nových zemích mají dotace nižší , než na západě a třeba Polsko si váží svých zemědělců a za jejich pracovníky platí Polský stát
všechny sociální dávky a zdravotní pojištění - takže jasná skrytá dotace!!! Jak potom může český zemědělec soutěžit v nákladech s tím polským,když musí podobné platby hradit v plné výšši!!! Takový bordel je v EU a naše "modrá lůza" u moci jenom další devastaci českého zemědělství jenom nahrává! Neprůhledný systém dotací je zkorumpovaný až do Bruselu a nejedná se přímo o korupci jako takovou, ale o korupci politickou, která je ještě horší!!! [oči v sloup] [oči v sloup] [oči v sloup] [oči v sloup]

210605

26.1.2010 12:44

RE: Reakce

janko janko (zavináč) karao (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 210605

,,ano Montážníku, a situace jde ještě dál. Až k těm, co si tisknou peníze a vytváří ceníky komodit. A jimi modelují ekonomiky států, samozřejmě tak, aby také spadly do dluhů.
Vytvořit objem toho, co "si umíme udělat sami" je třeba vztáhnout na regiony, od rodiny až k národu či státu.
A to, co jiní umí lépe, to od nich koupit za to, co zas my umíme lépe. Udělat i prodat.
Termín "modrá lůza" se mi moc líbí. Kdo má prachy, může vymýšlet ve svém volném čase další kulišárny, jak zaměstnat ty ostatní, aby oni neměli volný čas k prohlédnutí těch kulišáren.
Modrá barva je i barvou naší inteligence, uchovávané v barvě vody a oblohy. Bohužel se našla dost silná skupina těch, kdo svou inteligenci používají jen pro sebe. A od dob "zlatého telete" tu šéfují svá telata (nás) pro růst svého zlata.

210661

26.1.2010 12:53

RE: Reakce

Malcik 77.?.?.?

Reakce na 210568

Několik lidí zde uvedlo, že je divné, že výkupní cena banánů a dalšího zboží je u zemědělců vyšší, než tržní cena na cílovém trhu. Moje odpověď je taková, jakou už zde napsalo několik lidí, tedy že za to můžou dotace. Moc si neumím představit soukromého zemědělce, který by dlouhodobě dobrovolně dělal ztrátu. Jiný důvod tedy těžko může být.

Proto jsem také v bodě 1 napsal, že se nenacházíme ve volném trhu. Je tedy dost zavádějící kritizovat alokaci zdrojů v uspořádání, které máme dnes, a svalovat vinu na volný trh, tak jako to bylo řečené v článku. Trh neselhává, selhávají pouze neustále pokusy o zásahy do něj, v tomto případě tedy dotace. Lidstvo se stále nechce poučit, že ty zásahy jsou prostě kontraproduktivní. Např. dotace zemědělcům v EU přispívají k hladomoru v Africe. Kvůli tomu, aby se (nejen) Francie nemusela milostivě vzdávat zemědělství, tak Afričané nemůžou konkurenceschopně exportovat to jediné, co umí a čím si můžou vydělat na lepší životní úroveň. O to pokrytečtější potom je, když EU schvaluje hospodářskou pomoc pro Afriku.

Pokud autor článku neměl na mysli kritizovat volný trh, ale nesmyslnost dotací a protekcionistických opatření, pak s ním souhlasím, ovšem pochybuji, že to tak bylo. Já se na druhou stranu omlouvám, že jsem v příspěvku nezdůraznil souvislost mezi bodem 1 a 2.

210662

25.1.2010 9:18

Pane Stwora, tleskám.

RomanTička 85.?.?.?

Výborný článek. Toto by měla být povinná četba pro všechny ty Džamily Kocáby, pravdolásky a další globální humanitární dobrodince.

210569

25.1.2010 13:13

RE: Pane Stwora, tleskám.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Reakce na 210569

Nemylte se! I mnohem mene inteligentni tvorove mohou dosahovat skvelých úspěchů!

Kam se hrabe Buffet. Nejlepším hráčem na burze je cvičená opička Lukerija
http://finweb.ihned.cz/c1-40158610-kam-se-hrabe-bu...

Co jsou pak třeba nám platní všichni ti "odborníci". Haitane je snadno předčí, jen holt mají asi větší smůlu. [chechtot]

210583

25.1.2010 9:52

Tuto stránku navšítili

elerik elerik (zavináč) centrum (tečka) cz 82.?.?.?

428 lidí . Když každý dýme 100 kč máme pro paní Alenu kauci [smích]
Tak mne napadlo, že by jsme s tím tady mohli začít, když už se tady o tom píše. Jednou měsíčně najít někoho kdo se dostal takhle blbě na ulici a složit se.
DMS umíme posílat všichni. Tak tohle by jsme také mohli dokázat ne ?
A trochu by jsme se hnuli z místa. Navíc pan Stwora by dostal do rukou pěkného trumfa.
V rubrikách by se založilo nové oddělení, do kterého by se vložily během smolné příběhy lidí. Během měsíce by jsme v diskusi odhlasovali kterému z nich to dáme a další měsíc by jsme to zrealizovali a současně hledali dalšího.

Ale háček, že ?
Haiti to jde fakt snadno. Jednoduchý alibismus. Tady by jsme se museli všichni aktivně podílet. Kdo ze čtenářů například, žije v Děčíně, mohl by paní Alenu najít, zrealizovat předávku jménem Zvědavce, případně pomoct při realizaci kauce atd. Nehlaste se všichni [velký smích]
Jak by to mohlo fungovat skutečně dobře.
Někdo najde dotyčného člověka. Předá panu Stworovi informace, Jméno bydliště, a účet. Pan Stwora by napsal informace sem, čtenáři by poslali peníze na daný účet. Dotyčný by částku vybral a dotáhl věc do konce.
Tak kolik z vás napadla otázka...co když nepředá a peníze si nechá ? [chechtot]
Tedy šance na realizaci takového humanitárního projektu celkem rapidně klesá.

210571

25.1.2010 12:51

RE: Tuto stránku navšítili

michal.jelen michal (tečka) jelen (zavináč) centrum (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 210571

Naprostý souhlas, toto řešení bych podpořil. Jediný problém bych viděl v získávání relevantních informací, které by vedly k lidem, jež pomoc opravdu potřebují. Snad by se vždy dalo spolupracovat s místními novináři, kteří by o těchto problémech stejně měli psát... (čili také trumf pro ně)

MJ

210579

27.1.2010 7:46

RE: Tuto stránku navšítili

Pavel58 62.?.?.?

Reakce na 210571

Souhlasím beze zbytku, jen mě napadá, že se tady snažíme suplovat stát. Ten stát, který tady byl před 20 lety, ten to částečně řešil. Znal jsem pár lidí, kteří sice seděli víc, než museli, ale na druhé straně jsem neznal nikoho, kdo by nemohl pracovat, když chtěl a nebo kdo by musel být bezdomovcem, když nechtěl.

210739

27.1.2010 9:13

RE: Tuto stránku navšítili

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 62.?.?.?

Reakce na 210571

Jdu do toho. Kafrat nad tím, co je špatně, a nic nedělat, je pokrytectví. Stovka měsícně nikoho nezabije. Navíc, napomůže znovuobnovit solidaritu, která je silně potřebná k tomu, aby se obyvatelé tohoto státu narovnali. Hrábáním pod sebe si akorát křivíme páteř.

Vložený obrázek

Co se týče předávky, mohou na to být dva, náhodně vylosovaní dobrovolníci. I kdyby nežili v Děčíně a měli tam dojet. Info o té paní by mohl mít nějaký azylák, nebo starosta.

210743

27.1.2010 16:50

RE: Tuto stránku navšítili

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 210743

No dobře. A kdo to bude organizovat? Zvědavec na to nemá ani licenci, ani právo, ani zdroje a čas. A jak si zajistíte, že ten, kdo to bude dělat, nebude krást? Víte, jaký úžasný business je charitativní činnost? Máte málo všelijakých těch Člověků v tísní a podobných mafiánských organizací?

210790

27.1.2010 17:13

RE: Tuto stránku navšítili

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 77.?.?.?

Reakce na 210790

Vladimíre, možná jste právě elegantně vyjádřil důvody, proč je to v ČR tak jak to je...


Nicméně, abyste v tom nebyl sám: osobně jsem se vyjádřil v tom smyslu, že hodlám přispívat. Čas mi nyní neumožňuje to ještě organizovat.

Existují veřejná konta, kde jde krásně sledovat, kam peníze odchází. Koneckonců, můžete jej pro Zvědavec zařídit rovněž, a ukázat, kam peníze čtenářů tečou.
Je-li všeobecná paranoia a nedůvěra tak silná, že řešení neexistuje, pak Blaničtí rytíři už vyjíždět nemusí. To jsme to totiž pak už prohráli úplně. Beze srandy.

210791

25.1.2010 10:55

DARY

kocour_easy 212.?.?.?

No ja bych jeste otevrel otazku tech tzv, daru. Zase to je jenom past na ty moralne-soucitne ovcany. Kolik opravdu z tech vybranych penez dojde tady k tem haitanum. Uz hned na zacatku z 30kc DMS si poskytovatel sluzby ukroji 10% a to 3kc. No a tak bych moh pokracovat dale.
K tem potrebnym prijde jenom zlomek, ale nejlepsi je ze ty haitane se nejakym penezma nenaji. Potrebuji jidlo, obleceni, leky. Takze tady zavladne trh. Dejme tomu ze opravdu tech 27Kc prijde na pomoc Haiti, tak tam budou muset nakoupit ty potrebne veci od USA a hadam, ze urcite je nebudou "nakupovat se slevou"(nekde i psali, ze HAITI "nechcou" materialni pomoc ale jenom finance). Takze suma sumarum, se ptam sam sebe jestli ma mit cenu byt moralni a posilat nejakych vydriduchum penize, kdyz vlastne tem potrebnym prijde zlomek(mozna par procent) z toho co poslu. Neni lepsi jim opravdu pomoc materialne?? To plati i pro zdejsi pani Alenu. Jsou urcite momenty, kdy je potreba pouzit penize, ale kdyz uz posilat tak primo tem lidem. Ne pres prostredniky, ktery si z tech penez vezme sve procento [pláč]

210573

25.1.2010 11:06

Nez poslat nieco na Haiti...

jano123 147.?.?.?

...to radsej bankovku hodit do pece.

Nech uz sa na svete stane cokolvek, dobre ci spatne, smutne ci vesele, vzdy sa najde niekto, kto sa na tom pohotovo nabali. Takze odhadaujem, ze pri sucasnej situacii na Haiti sa bude dat povazovat za uspech, ak 5% v Cechach vyzbieranej pomoci skutocne dostanu potrebni.

Pokial ide o tu vlnu tak ta ma trapi viac nez Haiti, ale s Haiti suvisi tiez.... za situaciu na Haiti mozu z velkej casti potraviny dovazane zo zahranicia, ktore zlikvidovali domacu produkciu a cosi podbne sa deje aj v Cechach ci na Slovensku len to este nepocitujeme tak kruto, nakolko si na tie dovazane potraviny ako tak dokazeme zarobit v otrockych tovarnach na vyrobu vselijakeho haraburdia (hlavne aut). Az sa tieto tovarne presunu dalej na vychod, tak bude mozno musiet Haiti posielat pomoc nam..... [velký smích]

Ale teraz vazne,.... situacia okolo sebestacnosti nasich krajin hlavne potravinarskej, ale aj vsetkych ostatnych (zrojnej, odevnej, ...) je vazna a stale sa zhrosuje.... a bude sa zhorsovat dajej, az kym nedopadneme ako Haiti, alebo kym si ludia neuvedomia ze topanky a tricka z Ciny, maso a mlieko z Nemecka, soja, kukurica a obilie z USA... vlna z Noveho Zelandu, atd,...atd.... SU AJ ZA DARMO DRAHE!!!

210575

25.1.2010 12:42

Já nesouhlasím

Vodník 83.?.?.?

Tedy ne úplně. Je pravda, že je absurdní, posílá-li ČR desítky millionů na Haiti, zatímco jeho vlastní občané mrznou. To je ale systémová chyba (viz článek o senátorech, o nichž se ani neví, kolik procestují). To, že stát má mít odpovidající záchytnou síť pro tyhle Aleny a jiné nedobrovolné bezďáky, je samozřejmá věc a selhávání ČR jakožto civilisované země. Nestojí to ale nikterak v závislosti na nutnosti (a - naštěstí! - ochotě) poslat pomoc tam, kde je to tak naléhavě potřeba. Stát by měl strukturelně (nikoli pomocí rockových koncertů) pečovat o své chudé. A vedle toho posílat pomoc tam, kde to potřebují.

Připomíná mi to trochu argument: "Já nikdy nedávám žebrákům, stejně to prochlastaj!" Tento postoj v ČR převládá. Je to postoj těch dvou starších bratrů z té pohádky, kteří nedali Lišce Ryšce skývu chleba, protože "uměli počítat". Já se snažím chovat jako ten nejmladší bratr. Mojí morální povinností (v mých očích) je dát almužnu. Jestli ji žebrák prochlastá, je to jeho zodpovědnost. Ale jestliže si žebrák, když mě vidí přicházet, říká: "Jestli mi tenhle něco dá, neprochlastám to, ale začnu nový život" a já se na něj v tu chvíli vykašlu, je to moje zodpovědnost. Ať se ti, co nikdy nedají almužnu, modlí, aby nikdy nemuseli na almužně být závislí!

210578

26.1.2010 23:59

RE: Já nesouhlasím

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 210578

On problém není ani tak v tom dát almužnu, jako v tom, že není dána přímo, nýbrž přes kdovíkolik kovíkoho kdovíkam. Za socializmu se ukradlo vše, co nebylo přibité. Za kapitalizmu nepomůže ani zabetonování s ostrahou, aby to neskončilo v těch "správných" rukách. Kapitál nezná pojem morálka, spravedlnost, soucit, dokonce ani pojem člověk. Kapitál zná jen pojem maximální zisk. A kapitál se stal naším bohem. Jediným a všemohoucím... Máme jedinou šanci jak být zase lidmi. Zbavit se vlády kapitálu dříve, než nás zakotví ve svém Matrixu. A čas běží jako jelen...

210725

25.1.2010 13:15

Na co půjdou peníze??

baki 89.?.?.?

Kdyby peníze takto vybrané šly na zbraně Al-Kaidy, nebyl by to ani zdaleka první případ...

210584

25.1.2010 13:32

Zkusim se na to podivat z jineho pohledu

mkadlec 62.?.?.?

Nejdriv spi polozim otazku: Je dobre uprednostnovat pomoc obetem humanitarnich katastrof pred pomoci "vlastnim" socialnim pripadum?

A odpovim si sam. Kdyz to vztahneme na nasi republiku a Haiti, myslim ze je dobre neco na Haiti poslat. Proc? Z jednoducheho duvodu. U nas vsechno "funguje", mame system socialniho zabezpeceni a o socialni pripady by se takovehle instituce mely postarat. Mame, vodu, elektrinu, funkcni dopravni sit atd, atd. Jsou pravda politovanihodne pripady, nicmene ty jsou zpusobeny chybou onoho systemu ne jeho neexistenci.
Jenze na Haiti momentalne nic takoveho vlastniho nemaji, protoze podle zprav v mediich jejich doprava, zasobovani pitnou vodou, zdravotnicka pece a vsechny ostatni tyhle veci zkrachovaly. Prakticky prestaly existovat.
A to je duvod proc si myslim, ze je dobre se na teto pomoci zvenci podilet. Neresim uz, jestli se ona pomoc dostane tam, kde bude uzitecna, protoze to uz je na jiny clanek.

210586

25.1.2010 14:35

RE: Zkusim se na to podivat z jineho pohledu

Memento 88.?.?.?

Reakce na 210586

Souhlasim se clankem.Je pokrytecke posilat penize nekam, kde absolutne neni zadna jistota, ze budou smysluplne vyuzity. To je radsi prochlastam v hospode. Solidarita je krasna vec, ale musi mit urcity smysl, nemluve o tom ze na Haiti nefunguje zadna oficialni vlada. Hospodarstvi zde neni zadne a americane si uz brousi zuby na to jak jak tam utrhnout co se da. Nehodlam financne podoporovat jejich okupaci. Staci to, co predvadi v Iraku a Afghanistanu. To same lze aplikovat na vsechny staty v Africe. Nechci byt xenofob, ale cernosi jsou opravdu jenom opice dobre na plantaze, uz si to konecne priznejme. Nechci je vsechny hazet do stejneho pytle, jsou mezi nimi i vzdelani jedinci ,ale vetsina bohuzel takova je. S jednim etnikem uz tu zkusenost mame a vsichni vidime jak se profiluje i v Anglii uz je prokoukli.

210590

25.1.2010 17:02

RE: Zkusim se na to podivat z jineho pohledu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 188.?.?.?

Reakce na 210590

Trošičku protimluva, ne?
Na Haiti není žádné hospodářství, ale Američané si brousí zuby, až tam utrhnou, co se dá?
Haiti je plné "opic, dobrých na plantáže", ale Američané se už třesou, až to budou okupovat? [velký smích]

210600

25.1.2010 19:50

RE: Zkusim se na to podivat z jineho pohledu

Pastinak original 188.?.?.?

Reakce na 210600

To preci neni protimluv...Pry tam maj hodne ropy kterou zatim netezi a urcite tam toho bude vic co se da vydrancovat a co je lepsi na praci nez "opice, dobry jen na plantáže"¨?? Strojniky a geology si privezou sami a Cernoch auto ridit zvladne a na obsluhu bagru taky par vyjimecnych jedincu najdou..[smích]Bohuzel je to tak..doud nezustava mesicni krajina, je o co bojovat

210609

25.1.2010 22:07

RE: Zkusim se na to podivat z jineho pohledu

daniela 95.?.?.?

Reakce na 210590

Nezbývá,než s panem Memento souhlasit.Ale právě tak plně souhlasím s názory pana Stwory,jak je uvedl v tomto článku.Vypůjčila bych si tuhle tu větičku

Do novin se dostane jen zlomek podobných případů. Myslím, že nejde ani o tu pověstnou špičku ledovce, že takových smutných osudů bude mnohonásobně více

Zoufalství našich lidí je všude kolem nás a my je většinou ani nevidíme.Jsme zahlceni nesmyslným stereotypem a tempem, do jakého nás z velké části vrhnul právě tento systém.Nemáme čas na rodiny, jak by bylo správné, nemáme čas na nejbližší příbuzné a tak,za zoufalé a potřebné pomoci pokládáme ty, které vidíme a slyšíme o nich v médiích.Uvažujeme takříkajíc "globálně".
Svět se globálně zmenšil,vzhlížíme na dění kolem sebe rozhlížením se do obzoru.A při té,nic nevíme o těch co žijí k nám nejblíže.Je to, jako by umírající v dáli volal o pomoc.A já vyslyším jeho volání,úprkem se mu ženu na pomoc,při té si nevšimnu, že cestou zašlapu a dorazím desítky jiných, kteří už ale nemají sílu volat.
Takhle se dá hovořit i o miliónech, které se posílají z naší země na pomoc cizím obyvytelům.Jak říkal pan editor,tyto peníze by mnoho našich lidí potřebovalo také.Ale tohle nám již média neukáží.V tom to také je.Kdyby tolik energie, kolik média vkládají do vyvolávání lítosti nad haiťany, vkládali i do zveřejňování zoufalostních situací našich krajanů,myslím, že by se leckdo musel nutně probudit,aby pochopil,že nabízet pomoc vůbec nemusíme tak daleko,jako je Haiti.
Je to opravdu zvláštní,že haiťana volat slyšíme, ale vlastního souseda neslyšíme.
Můj názor na hospodárnost s naší ovčí vlnou je,že se nám to jednou opravdu zle vymstí.Pamatuji,že dříve měl v našich vsích snad každý alespoň slepice a králíky.Kraj jsme opravdu úrodný.Dnes je nemá téměř nikdo.Všude na otázku proč, zní-je s tím práce, v supermarketu to koupím levně,atd.To uteklo pouhých dvacet let! Nechci ani domyslet, kam se s takovými úvahami dostaneme za dalších deset či dvacet let.Základ jakéhokoliv státu je hospodářství, zemědělství.Bez toho je stát prakticky odzbrojený.Ať si každý říká co chce.Nikdy,opravdu nikdy bych nespoléhala na to,že nám vždy a ochotně sousední státy pomohou.A jestli pomohou, tak opravdu velmi draze.Se židovskou přirážkou. [bliji]

210618

26.1.2010 13:44

RE: Zkusim se na to podivat z jineho pohledu

janko janko (zavináč) karao (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 210586

pane mkadleci, tak to řešte. protože tam je jádro pudla. Zjistit, jestli si nesou lidi na Haity následky za své předchozí chyby (nezájem o věci veřejné a z toho pramenící střídání stále větších hajzlů v řídících funkcích) - anebo jestli jde o "pomstu přírody", která následně vyžaduje solidaritu zemí, které jsou v lepší situaci.
Vaše otázka a odpověď přesně vystihuje povahu většiny našeho (i jiného) národa - "mělo by se".

Znalost kontextu je východiskem pro osobní aktivitu, nezájem o kontrolu těch, komu dávám svou důvěru, je příčinou toho, jakou máme vládu i my.

Kdyby spadly po zemětřesení i tři čtvrtiny Prahy se sídly našich "orkánů" , jak by to tu vypadalo? Většina vládců by odjela na svá sídla tam, kde "je klid"? Anebo by se všichni strhli v pomoci dát vše zas do pořádku?
Tady si zkuste odpovědět. Řešte.

210664

26.1.2010 14:10

RE: Zkusim se na to podivat z jineho pohledu

mkadlec 62.?.?.?

Reakce na 210664

Ok, resim.
Nejsem Nejvyssi Soudce a tak nevim jak je na tom Haiti se "zavinenim" sveho soucasneho stavu, at uz primo nebo na karmicke urovni, o pomste prirody nemluve. Co se tyce hajzlu v ridicich funkcich, skoro si myslim, ze "nehajzl" snad ani nemuze ve verejne ridici funkci byt a jestli ano tak je pouze otazka casu kdy ho z ni vysypou anebo zhajzlovati. Kdyz si to tak vztahnu k tomu co se deje u nas, tak nas by mela potkat tsunami a zemetreseni v rozmezi cca 3 dnu po sobe
Ve svoji otazce jsem se neptal jestli by se melo ale jestli je dobre posilat. "Melo by se" jsem pouzil ve vztaju k nasi socialni zachranne siti ktera dobrotive zachytava neprizpusobive obcany, poskytuje pridavky na deti milionarum a propousti devadesatilete babicky. Tam s vami naprosto souhlasim, presne to vypovida o povaze naseho naroda a jeho spravy veci verejnych.
Odmitam se k Haiti nebo obetem jinych humanitarnich katastrof chovat stejne jako nekdo k bezdomovci kdy ho posle do p... patricnych mezi jenom proto ze "to stejne prochlasta".

210671

26.1.2010 14:50

RE: Zkusim se na to podivat z jineho pohledu

janko janko (zavináč) karao (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 210671

..jo, sbírat informace a najít v nich fakta je stále horší. Viz článek
http://www.matrix-2001.cz/clanek-detail/4226-militarizace-pod-rouskou-pomoci-jde-o-humanitarni-operaci-nebo-invazi-2/ , který je ale na placeném serveru. (Na mail vám jej mohu poslat).

Jakmile si pokládáme otázku "Komu tohle či ono prospěje?" vedou nitky vždycky k těm, co tahají za nitky. A ty jsou dvojího druhu, nitky v podobě manipulace skrze peníze - ty používají mocní ze Země.
A jsou i "nitky", které jsou přístupné pouze v jiných frekvencích lidského vědomí - tam je rozhodujícím prvkem důvěra. Důvěra, opřená o součtové nástroje lidského poznání - o výsledky vědy a vhledu filmových tvůrců, kupodivu....
Filmy Matrix, Pán Prstenů, seriál Haryfotrů a dnes Avatar - jsou dobovou stavovou informací o naší pozici mezi vyspělejšími civilizacemi. Ale kterou "vrstvu informace" si z filmů kdo odnese - to záleží hlavně na tom, čím takový divák sám žije - otvírají se mu další a další souvislosti. Anebo shlédne "bezva počítačovou 3D fikci" a jde na pivo nebo do postele.

210677

26.1.2010 14:54

RE: Zkusim se na to podivat z jineho pohledu

janko janko (zavináč) karao (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 210677

jen úryvek ze zprávy na Matrixu:

Závěrečné poznámky
Haiti je země pod vojenskou okupací, která byla podnícena Spojenými Státy převratem, ke kterému došlo v únoru roku 2004. Vstup několika desítek tisíc amerických vojáků může z hlediska jejich dlouhodobé přítomnosti působit spíše kontraproduktivně, pokud jejich skrytým zájmem bude společně s činností místní domobrany uvrhnout tuto zemi do nového sociálního chaosu. Zda tomu tak skutečně bude či nikoliv ukáže budoucnost.
Tyto zahraniční síly vstoupily do země, aby oficiálně posílily „MINUSTAH“ (mírové síly) a haitskou policii (vybudovanou na bývalých „Tonton Macoute“), která je od roku 2004 odpovědná za válečné zločiny proti haitskému lidu včetně nevybíravého zabíjení zahraničních civilistů. S největší pravděpodobností dojde ke koordinaci velení struktur „SOUTHCOM“ a „MINUSTAH“. Haitský lid vykazuje vysoký stupeň vzájemné solidarity, odvahy a společenské angažovanosti.
Rabování a podobné aktivity, které cíleným způsobem prezentují některá ovládaná média, jsou ve skutečnosti výjimečným jevem. To samé platí i o ryze humanitárních záchranných týmech z celého světa a mírových organizací, které se usilují pomáhat přímo v terénu. Je potřeba si uvědomit, že žádný skutečný rozvoj, nebo obnova země nemůže dost dobře fungovat pod cizí vojenskou okupací.

210678

25.1.2010 14:25

KDO OPRAVDUJE URČUJE VŠECHNY GLOBÁLNÍ TRENDY !

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Bloodlines of the Illuminati
Fritz Springmeier

http://www.bibliotecapleyades.net/bloodlines/index.htm [bliji]

210588

25.1.2010 15:53

Jeětě bych přidal jeden odkaz

elerik elerik (zavináč) centrum (tečka) cz 82.?.?.?

který také stojí za pročtení, neb je to náhled z druhé strany.

http://www.jansochor.com/reportaz/slunecni-mesto.h...


peace

210594

25.1.2010 16:41

Lov veleryb

tygr willy 201.?.?.?

Aha, takze Cesko nema dovazet vlnu protoze ma sve vlastni ovce. Ale obyvatele Faerskych ostrovu by meli prestat po staletich lovit veleryby a zit z dovezeneho.
Veru pekna logika !!!!!!!

210598

25.1.2010 19:41

RE: Lov veleryb

Antiseptik 69.?.?.?

Reakce na 210598

Jasně, to bychom nakonec mohli chtít aby snad i lidojedi přestali pojídat turisty a misionáře. Aby vrazi přestali vraždit a zloději krást. To by to dopadlo co? [chechtot]

210608

25.1.2010 21:23

Souhlas

Evropan 835 (zavináč) seznam (tečka) cz 188.?.?.?

Jakákoliv pomoc'rozvojovým zemím' je nemravná a škodlivá

210613

25.1.2010 22:22

hm...

xman 217.?.?.?

Tak teď nevím... V našem hypertrofovaném socialistickém státečku nemusí nikdo skončit na ulici - pokud ví, na jaký úřad má zajít - možná byste se divili na jaké všechny příspěvky má občan nárok. Nejsem socialista a přiznávám, že se mi takové masivní přerozdělování prostředku příčí - jedno pozitivum však vidím: u nás je procentuálně nejméně chudých lidí v Evropě.
Váš příklad s 90ti letou babičkou je opět mimo - průměrný důchod je u nás 10 tisíc (pokud má odpracované roky), ubytovna se dá sehnat od 2 tisíc, slušný nájem od 5. Jaké potřeby má tak starý člověk? Nevystačí si s 5 tisíci?
S tím souzením jste opět mimo - člověk má nárok na přidělení právního zástupce zdarma, pokud to vyžadují jeho sociální poměry. A to i v občanskoprávních sporech.
Z celého článku mám takový pocit, že z pana Stwory hovoří pouze závist, že nikdo neposlal žádný příspěvek jemu. [oči v sloup]

210619

25.1.2010 23:14

RE: hm...

Pavel Bocek bo (tečka) cek (zavináč) seznam (tečka) cz 88.?.?.?

Reakce na 210619

xmane a co říkáte na to?

V roce 2002 mi bylo pracovníky úřadu práce doporučeno, abych se odhlásil z evidence úřadu práce a začal doma pečovat o oba svoje částečně bezmocné rodiče, protože, jako bývalému oceláři mi asi stejně jen těžko budou moci nějakou jinou práci najít. Byl jsem opakovaně ujišťován, že táto práce je pokládaná, jako každá jiná, to znamená, že i v případě úmrtí mých rodičů mi vznikne nárok na podporu v nezaměstnaní. A tak jsem začal doma pečovat o oba rodiče, jako o osoby blízké.

Ze začátku to práce nijak těžká a náročná pro mě nebyla, protože rodiče měli „pouze“ druhy stupeň bezmocnosti, ale postupem času, tak, jako rodiče stárli a ztráceli své sily, se tato práce stávala stále náročnější. Když pak jeden z mých rodičů vážně onemocněl a měl už přiznán čtvrtý, to znamená ten nejtěžší stupeň bezmocnosti, tak jsem to všechno zvládal už téměř jen s vypětím všech sil. Jistým zadostiučiněním bylo pro mě aspoň to, že bývalý ministr práce a sociálních věci pan Petr Nečas, opakovaně ve sdělovacích prostředcích s oblibou prohlašoval, že si je třeba vážit a cenit v naši společnosti všech těch lidi, kteří o těžce postižené staré občany doma pečuji, protože domovu důchodců je málo a navíc stát na tím i hodně ušetři, protože na jednoho takto opečovávaneho člověka nemusí vynakládat až tolik finančních prostředku, jako to je například v domovech důchodců a jiných obdobných pečovatelských zařízeních. Navíc pan Petr Nečas také opakovaně prohlašoval, že nejtěžší a nejvíc traumatizující pro každého člověka je to, když mu zemře někdo s blízkých, nebo když ztratí své zaměstnáni, a že o takovéto lidi se musí naše společnost umět vždy postarat.

A jaká byla skutečnost? Když mi oba rodiče (87 a 92 let) na přelomu roku 2008-2009 krátce po sobě zemřeli a já jsem se přihlásil do evidence úřadu práce, tak mi bylo sděleno, že nemam nejen nárok na žádnou podporu v nezaměstnanosti , ale že nemam nárok ani na žádné sociální dávky. A tak jsem zůstal ve svých 52 letech zcela bez finančních prostředku. Nikoho na úřadech nezajímalo, že jsem vlastně nepřetržitě několik posledních let 24 hodin denně pracoval bez nároku na jakoukoliv dovolenku a odpočinek, a stát na mě tak ušetřil i nemalé finanční prostředky. Nikdo mi nebyl ochotny ani vysvětlit z čeho mám vlastně žít, když téměř žádna volna pracovní místa nejsou. Nikdo mi nebyl ochotny vysvětlit ani to, jak si mam vlastně hledat nějaké zaměstnáni, když nemam ani žádné finanční prostředky na dopravu, atd,atd. Bylo mi jen sděleno, že když nemam na dopravu, tak abych chodil všude pěšky. Až v té době jsem si uvědomil, jak strašně daleko k pravdě mají ty slova pana Nečase...

Cely text na http://www.sdruzeninezamestnanych.estranky.cz
( menu: Osudy a příběhy nezaměstnaných)

210622

25.1.2010 23:31

RE: hm...

xman 217.?.?.?

Reakce na 210622

Co na to říkám? Neznalost zákona neomlouvá a opravdu nechápu, jak ho napadlo odhlašovat se z evidence ÚP (pokud je ten příběh pravdivý, o čemž silně pochybuju). Pokud mi něco český úředník doporučí, nejlépe je si všechno 10x ověřit. A ještě něco: Na úřady chodím jedině s diktafonem [mrknutí jedním okem]

210625

26.1.2010 13:55

RE: hm...

janko janko (zavináč) karao (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 210625

ixmane ty jsi asi dost nechápavej. Netušíš, že ještě existují lidi, kteří znají slovo důvěra - a chtějí jej opět dostat do běžné praxe.
Chytráci jako ty, ti si z nahrávek pak sestaví třeba i vyděračské náhrávky - aby měli vždy své výhody jisté. Pojištěné.

Možná v příštím životě budeš mít příležitost si vychutnat, v čem ses v tomto životě spletl. Ale ty určitě na žvásty o reinkarnaci nevěříš, já si je určitě také vymýšlím.
Anebo si 10x ověříš, co je na tom pravdy.....

210667

26.1.2010 14:13

RE: hm...

xman 217.?.?.?

Reakce na 210667

Pokud si člověk neuvědomí, že život prostě není fér, tak má smůlu. Buď se přizpůsobí nebo si nechá celý život kálet na hlavu. A na žvásty o reinkarnaci opravdu nevěřím [mrknutí jedním okem] Pokud tě hřeje u srdíčka, že se v nějakém příštím fiktivním životě budeš mít lépe, je to tvoje volba.

210673

26.1.2010 14:58

RE: hm...

jansmith1984 193.?.?.?

Reakce na 210673

Je to jinak xmane a tímto tě jako dřívějšího debatního oponenta zdravím příteli a kamaráde...[smích]


Máš pravdu, že život nebývá fér a že je třeba si SOUVISLOSTI, které k tomu vedou nastudovat a uvědomovat si je, ale co jsi vůbec NEZMÍNIL a co mělo být naopak ZDŮRAZNĚNO je fakt, že přizpůsobit se tomuto v mezilidských vztazích po věky uměle vytvořenému statusu quo ještě neznamená s tímto Systémem (jak jsou jim lidské komunity řízeny a ovládány) kolaborovat, parazitovat na něm nebo jej pro svůj vlastní prospěch na úkor jiných a většinou slabších a bezbrannějších zneužívat.

Jestli si myslíš, že lidské bytosti jsou zde na této Planetě právě PROTO, tak jsi podle mne na omylu a je jedno, jestli je má k pokoře a synergii přivést strach z tzv. Boha nebo princip inkarnace nebo nic z toho, nebo možná něco, co tyto notoricky známé a deformovaně propagované axiomy PŘESAHUJE.


Většina kolaborantů se Systémem si vůči těm silnějším a výše v pyramidě MOCI postaveným NIC nedovolí a jen se přip-sraně lísá. Vůči těm pod sebou se ale chovají přesně jak jsem popsal výše a tvé názory, které zde v debatách dlouhodobě prezentuješ ukazují, že si tato fakta neuvědomuješ nebo jako správný lokaj Systému takový Systém obdivuješ a přiživuješ se na něm.

Je to o těch tzv. animálních pudech a instinktech, které jsou v nás stále po zvířecích předcích hluboce (v někomu více, v někomu méně) usazeny a pokud nevěříš na Boha či reinkarnaci, o to více by sis tyto evoluční zákonitosti měl pro dobro nejen své, ale i ostatních lidí uvědomovat a jako lidská bytost, která má na rozdíl od zvířat již rozum, na sobě v tomto smyslu popracovat...


A k tomu ti dopomáhej Bůh, reinkarnace, Zlaté tele (ke kterému většina Lokajů košér zaníceným pohledem vzhlíží) nebo cokoli co uznáš nebo neuznáš za vhodné.

A Peace s tebou.


jansmith[smích]

210679

26.1.2010 16:09

RE: hm...

xman 217.?.?.?

Reakce na 210679

Nemám sílu tady s vámi polemizovat, zvědavec postupně upadá do propastných hlubin. Já ateista nejsem a moje víra mi stačí k tomu, abych veděl, že za spravedlivý svět nemá smysl bojovat, protože opravdová spravedlnost teprve příjde. Já s žádným systémem nekolaboruju, neobhajuju pokřivený globální pseudokapitalismus, jedno vím ale jistě - kapitalismus je pro lidskou přirozenost nejlepší systém. Nemusí se vám to líbit, ale to je asi tak všecko, co s tím naděláte.

210683

26.1.2010 18:27

RE: hm...

janko janko (zavináč) karao (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 210683

Je faktem, že pro většinovou populaci to, co píšete o kapitalizmu, platí.
také platí, že se ten systém postupně mění a platí, že musí zůstat na Zemi lidi, kteří jej budou obhajovat. Nemám s tím problém.

Mějte se jak umíte, nic jiného vám také nezbývá.

210699

26.1.2010 18:37

RE: hm...

jansmith!(*$ 193.?.?.?

Reakce na 210683

Slova, kterými ti odpověděl janko xmane jsou i má slova.

A Peace s tebou.

jansmith[smích]

210702

26.1.2010 18:49

RE: hm...

xman 217.?.?.?

Reakce na 210702

Jasně, ať žije Zeitgeist [mrknutí jedním okem] Jak dopadlo budování utopických společností jsme už viděli mnohokrát. Holt člověk se z historie nepoučí [mrknutí jedním okem]

210705

26.1.2010 22:57

RE: hm...

janko janko (zavináč) karao (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 210705

víš ixmane, že ta poslední kapka, kdy přeteče pohár, funguje i obráceně? Že opakování "učiva" po mnoha pokusech vždy vede k cíli?
Že třeba i věda vždy vymyslí nějakou hypotézu - a tak dlouho vyrábějí přístroje, které ji mají potvrdit - až se jim to povede. Vždy to tak bylo a bude.
Lidské myšlení je tak zkonstruované, ale to asi nevíš, že?

Že se pro řešení některých obtížnějších úkolů musí vystřídat mnoho generací, to možná tušíš, ale spíš ne. projekt univerzální spravedlnosti trápí lidstvo už dlouho. A řešení je na dosah.
Buchovo mlýny se už začaly točit.

210719

26.1.2010 19:36

RE: hm...

Karel z Čech 88.?.?.?

Reakce na 210683

>... jedno vím ale jistě -
>kapitalismus je pro lidskou přirozenost nejlepší systém.
>Nemusí se vám to líbit, ale to je asi tak všecko, co s tím
>naděláte.

Být duševní mrzák je jistě i pro postiženého mnohem horší, než telěsná vada. Jen to není na první pohled viditelné. Jak se takový postižený člověk bude srovnávat se systémem, který co nevidět nahradí zanikajícíkapitalismus? Snad bude lepší, aby se takové otrocké duše nového uspořádání světa ani nedožily. Scházel by jim bič, který zbožňují. Takový člověk mi hodně připomíná islámské a hinduistické fanatiky, kteří se v procesí bičují do krve - čím víc jejich krve, tím lépe se cítí.

210709

26.1.2010 16:47

RE: hm...

janko janko (zavináč) karao (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 210673

Ixmane, z tvé reakce je zřejmé, že přizpůsobení pro tebe znamená oplácet stejné podobným, byť v mezích svého rozhledu a moci.
Jakmile se ale dopustíš přemýšlení, tak zjistíš, že příroda nemá důvod zamítat "přeměny podobností" - což je jiný název pro reinkarnaci.
A tvarují nás přesně ty síly, o kterých ještě nevíš, protože se pohybuješ svým myšlením jen v oblasti jevů a projevů hmoty.
V informačních polích je vše stejné jako tady, jen "v opačném gardu". Tam se formuje z tvých dobrých i špatných činů projekt pro vlastnosti dítěte (tzv. osud), které se někomu narodí v době, kdy se najdou vhodní rodiče pro takové dítě. Je to složitější proces, který míchá hmotné geny s "informačními balíčky" vlastností a schopností.
Jestli ti hlava funguje, tak asi víš, že pro některé vlastnosti nebo i defekty věda nemá genetické vysvětlení. Já ano.
A blíží se doba, kdy o moje informace bude zájem.

210687

26.1.2010 17:00

RE: hm...

xman 217.?.?.?

Reakce na 210687

Tý jo, na zvědavci jsou borci, kteří odhalili smysl veškerého bytí, ví naprosto přesně, jak všechno funguje, kdo koho ovládá... Větší kapacity než Einstein. Obdivuju vaše přesvědčení o vlastní neomylnosti, naprosto všechno je vám jasné. Například o sobě jsem se tady dozvěděl, že jsem žid a agent BIS + externí spolupracovník CIA a Mossadu.
BTW: O vaše fantasmagorie nebude nikdy zájem [mrknutí jedním okem]

210688

26.1.2010 22:45

Vzkaz editora

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 210688

Vzhledem k tomu, že máte trend urážet diskutující a osobně napadat autora, a vzhledem k tomu, že stejně máte už 20 příspěvků tento měsíc (nárok máte na 10), další příspěvky vám pouštět nebudu až do příštího měsíce. Ledaže by byly velmi kvalitní.

210718

27.1.2010 1:12

RE: Vzkaz editora

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 210718

Editore! Vesmír je dualitou protikladů a bez hodnoty jednoho, nelze ohodnotit opačné. Bez projevů sobců tak nelze posoudit projevy kolektivistů a určit tak onu mez mezilidských vztahů, která odlišuje tvory řízené pudy, od bytostí řídících se inteligencí opatřenou vůlí. Vy a zajisté i jiní tu hranici už máte nastavenu, ale mnozí z návštěvníků Vašich stránek určitě ještě ne, jinak by svět vypadal jinak. Dopřejte jim tedy možnost být těmi kdo již ví, být dovedeni k poznání. Je to důležitější, než lpění, i když vedeném dobrým úmyslem, na Vámi stanovenými pravidly. Ono je někdy obtížné z pouhých vnějších projevů kohokoliv, vyprofilovat si ho k "obrazu svému", když není v nás samých pevně zakotveno, k "jakému obrazu" máme být my sami... Vlastně se to nepovedlo ani samotnému Stwořiteli [mrknutí jedním okem], když vdechl v Adama svobodnou vůli, ale s mizerným poučením co si s ní počít, což musel pracně a nepříliš účinně napravovat prostřednictvím proroků.

210728

27.1.2010 14:22

RE: Vzkaz editora

janko janko (zavináč) karao (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 210728

..stvořitelovi se to povedlo, podmínkou věčnosti je totiž schopnost vytvořit chybu a následně ji zařadit nebo eliminovat. Z chyb se pak vytváří polaritní systém v opačném směru. Oba spolu vytváří nekonečné variace a kombinace hmotných a nehmotných informací - podle ustálených, opakováním zpevněných pohybů.
A tyhle dva systémy máme i ve svém těle. Druhotný mozek v podobě "končetiny na krku" je řízen "soustavou rozhodovacích nástrojů ve vývojově starší "dutině těla".
Aura a potrava pak zajišťují postupný příjem už známých informací z blízkého i vzdáleného prostoru.Hlava (ego) řídí to naše maso, srdce a další vnitřní orgány pak zpracovávjí ve spolupráci s aurou informace tak, aby vždy měly převahu ty vzdálené, dříve známé jako "duše člověka".
Podmínkou pro chápání koloběhu informací v prostoru je fakt, že informace nenosíme v hlavě, ale jsou uložené tam, kam je posíláme "rychlostí světla" - tedy do "tmy" vesmíru.
"Procesor" ve starších i mladších částech mozku si pro ně jen sahá.
Kdo se naučil jako první "lítat" bez mechanických pomůcek, ten je dalším zástupcem emergentní (vložené) hladiny poznání skutečných schopností člověka.
Je to nastavené na nejslabší článek lidstva, ten určuje smysl a pevnost systému, který jsme jako spolustvořitelé tady na Zemi budovali spoustu miliónů "let". A nejslabšími jsou ti, kdo zatím nevědí, jak ty naše soustavy "mozků" (rozhodovacích systémů) pracují.

210774

26.1.2010 23:28

RE: hm...

janko janko (zavináč) karao (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 210688

...a víte ixmane, že to, co vám lidé přisuzují, tak většinou odpovídá i vašim vlastnostem? To platí samozřejmě i o druhých, těší mě, že mě srovnáváte s Bertíkem. Ale svou neomylnost jsem nikde nepropagoval, mýlit se umím.
A že můžete vědět za čas to, co já - to je také zřejmé. Ale chce to trochu jiný přístup. Trochu důvěry a vlastností, které přisuzujete mně.

210720

25.1.2010 23:58

RE: hm...

djb 90.?.?.?

Reakce na 210619

Kdykoliv, kdekoliv vidím slovo PRŮMĚRNÝ, mám chuť zeširoka nadávat.

Tady se jedná o KONKRÉTNÍ příběh JEDNÉ babičky, tak jděte s tím průměrem desetkrát do háje.

Kolik je minimální důchod byste nevěděl?

Kolik lidí bere podprůměrný důchod nám také nenapíšete?

210631

26.1.2010 11:35

RE: hm...

xman 217.?.?.?

Reakce na 210631

To opravdu nevím, ale ty si to určitě najdeš. Akorát vím, jaké důchody berou příbuzní a těch 10 tisíc to je [mrknutí jedním okem] Pokud spolu žijí 2, tak z 20 tisíc se dá krásně důstojně vyžít [mrknutí jedním okem]

210653

26.1.2010 12:22

RE: hm...

djb 90.?.?.?

Reakce na 210653

Jo, čím víc smajlíků, tím si člověk připadá chytřejší.

Podívejte Vy, milej, optimisto.

Od argumentace průměrem k argumentaci "znám dva lidi a ty jsou v pohodě", jste teda ponížil o deset řádů.

Já znám taky jednoho, důchod 10 000 a k tomu si přivydělá tak 30 000. Super. Takže článek je blbost a všichni důchodci jsou za vodou. Nebo jakže to uvažujete?

Až Vám jeden příbuzný umře, zbyde druhému deset + vdovský důchod(možná).

Pokud platí těch Vašich 5 000,- nájem, tak mu zbyde 5 000,- = 167 Kč/den

Důchodci zřejmě nepotřebují vodu, elektřinu, jíst jim stačí chleba, na kulturu, časopisy, noviny, nedej bože cigarety nebo snad dokonce na léky nemají nárok. Takže bude úplně v pohodě a ještě Vám může kupovat hračky.

Jo a pro Vaši informaci, minimální důchod je někde okolo 3 000.

210658

26.1.2010 15:55

RE: hm...

xman 217.?.?.?

Reakce na 210658

Cigarety - tak to jsi mě vážně pobavil [velký smích] Kdo si stěžuje, že nemá prachy a přitom chlastá a hulí, je opravdu slaboduchý jedinec. Trošku si započítáme, jo? 2 lidi, 2 krabičky denně, dejme tomu 150 Kč na den365=54 75010 let = vážení, prohulit přes půl mega za 10 let a pak si stěžovat na nedostatek peněz, takový člověk je opravdu zralý na kulku mezi oči.
Můžeš tady házet čísly, jak chceš, pokud člověk celý život pracoval 10 tisíc má - ten průměr dost zvyšují důchody bývalých rudých lampasáků a fízlů, kteří kupodivu i přes svou minulost pobírají výsluhový důchod ve výši přes 20 tisíc.
Moje matka teď dostala poloviční invalidní důchod ve výši 8000 a opravdu si nestěžuje.
A statistika je neúprosná - nejméně chudých lidí v Evropě je u nás. Ale Češi budou pořád jenom remcat a nadávat, jak mají málo - ale něco vám řeknu: Mluví z nich jenom obyčejná závist a lakomství jako z tohoto článku. Lidi jako vy ani nenapadne pomoci jiným v nouzi, místo toho se skrývají za směšná prohlášení, jestli nám pry Haiťani pomůžou, až budou povodně. Víte co? Zajeďte si na to Haiti a uvidíte, že ti lidi jsou vděční za tu obyčejnou vodu a kdyby měli prostředky, jistě by pomohli i tobě, pokud by ti povodeň vzala dům. Po návratu domů si možná uvědomíš, že si tu žijeme jako prasata v žitě a neustálé remcání Čechů ti bude v tom kontrastu připadat tak tupé a zhovadilé jako mně.

210681

26.1.2010 16:39

RE: hm...

djb 90.?.?.?

Reakce na 210681

Zkrátka Vám ty počty Xmane nejdou. Na to jak se chytnete cigaret jsem se přímo těšil, ale co třeba ty léky, elektřina, plyn a voda Vy ekonome?

Jestli chcete házet jako ukázkou Vaší matkou, tak nám laskavě napište, kolik má našetřeno, kde bydlí, jestli jí někdo pomáhá, jestli potřebuje a doplácí nějaké léky, jestli má přívýdělek, platíli nájem a inkaso apod. Jinak je ten příklad zase na nic.

A aby bylo jasno. Já nikomu nezávidím. Jsem v produktivním věku a s důchodem se snažím vůbec nepočítat a mít raději našetřeno.

Nehodlám nikomu závidět, že se má lépe a nehodlám říkat, že se mají všichni naši důchodci dobře jen proto, že jinde se mají hůř.
Jo, takoví židi v koncentráku ve frontě na plyn, ti se měli ještě hůř. Na Haiti je v podstatě ráj? Takhle uvažujete?

Miochodem ani netvrdím, že se haiťanům nemá pomáhat. Vy nějak vůbec evidentně netušíte o čem mluvím. Jinak byste tady pořád neházel individuální ukázkové případy a netahal do toho Haiti.
(ano, i já znám jednotlivé haiťany co se mají dnes na haiti velmi dobře - podívejte se třeba na vládu - takže se mají dobře všichni?)

210686

26.1.2010 18:26

RE: hm...

xman 217.?.?.?

Reakce na 210686

Tak když chceš příklad: Bydlím v malém městě v družstevním bytě 3+1, celkový náklad na bydlení se vším všudy 5000 měsíčně. Potřebuje důchodce bydlet v 3+1? Pokud se spokojí s garsonkou, náklady na bydlení spadnou ještě níž (třeba na 3-4 tisíce). Po reformě zdravotnictví utratí za léky max. 5000 ročně, což je nějakých 400 Kč/měsíc. Zbude mu nějakých 6000 (pokud si nic navíc nešetřil, ale takových je doufám málo), opravdu se z toho nedají nakoupit slušné potraviny na měsíc? Klidně si i může dopřát 3x týdně jídlo v restauraci a že jich u nás na menýčka chodí požehnaně. Ukážeš mi nějaký jiný výpočet?

210698

26.1.2010 20:23

RE: hm...

Pastinak original 217.?.?.?

Reakce na 210698

Nejspis by bylo nejdriv rici, ze malokdo se chce v duchodu stehovat nekam jinam nez zili cely zivot a uz vubec ne do maleho mestecka kde bude lekarska pece hure dostupna nez ve velkem meste kde ale rozhodne nemuzete sehnat najem do 5000 kc..
Kdyz vas tak ctu tak mam dojem ze byste udelal nejaky duchodovy mestecka kam byste prestehoval vsechny duchodce a za "krasnych "5000 kc mesicne byste je tam nechal dozit o chlebu a vode...
Mimochodem je mi 30 ale narozdilod vas se asi mnohem lip dokazu vcitit do zivota druhych...
Jo a souhlasim s tim co tu psal janko a jansmith...
Povysujete svoje opici pudy nad to co dela cloveka clovekem....

210710

27.1.2010 1:35

RE: hm...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 210710

Hluboce se mýlíte. Opice neví co to jsou pudy a co dělá člověka člověkem. Věda nám sice tvrdí, že člověk pochází z opice, ale jako se vším ostatním i zde není vývoj rovnoměrný a tak vzhled není ani zdaleka atributem k odlišení nástupce od předchůdce. Lze pouze konstatovat, že nástupce to odlišení rozpoznat dokáže. Předchůdce nikoliv.

210730

26.1.2010 17:18

RE: hm...

djb 90.?.?.?

Reakce na 210681

to je takzvaný test diskuze.

Pokud byste chtěl diskutovat a uměl myslet, napíšete - cigarety, no to by si snad mohli odpustit, ale ty léky, elektřina + jídlo to se 167 Kč na den není lehké.

Jenže jakmile zavoláte cigarety a o ostatním tiše mlčíte, je jasné, že jsem diskuzi s Vám věnova já i ostatní zde zbytečný čas.

A víte co? Já Vám ani nevěřím, že jste byl kdy někdy pomáhat.

210692

26.1.2010 18:18

RE: hm...

xman 217.?.?.?

Reakce na 210692

Já nemám potřebu tě o něčem přesvědčovat. Jedno ale vím jistě - většinu lidí odsud by ani nenapadlo hnout pro někoho prstem.

210696

26.1.2010 18:33

RE: hm...

jansmith1984 193.?.?.?

Reakce na 210692

Ten čas jsi debatou s xmanem nestrávil zbytečně djb.

Naopak. Tu debatu jste totiž nečetli jenom vy dva, ale domnívám se i spousta dalších zvědavců a tudíž to, že xman tzv. ujíždí není důležité. Mnoho dalších lidí si díky ní totiž utřídilo myšlenky a názory a to je to, co se počítá.


A pokud jde o mne, ta bych se moc divil, pokud by to bylo ve prospěch přítele a kamaráda xmana...[smích]

jansmith[smích]

210701

26.1.2010 18:49

RE: hm...

Pastinak original 217.?.?.?

Reakce na 210681

Hele Buranku zkus vyzit s temahle penezma ve vetsim meste nedejboze v Praze..To ze u vas na vesnici tvuj soused pronajima vejminek za 5000 tak to neznamena ze to je bezny najem.. [chechtot]

210704

26.1.2010 14:06

RE: hm...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Reakce na 210653

Kdy šli do důchodu? Loni? Nebo pře 15 lety? OMG, to jsou zase kecy... [oči v sloup]

210669

28.1.2010 5:07

RE: hm...

p 125.?.?.?

Reakce na 210631

Pane Stvora,zacnete vybirat penize pro p.Alenu ted !!Jeden prispevek 100Kcs.

210824

27.1.2010 1:04

RE: hm...

skeptixhymselv 90.?.?.?

Reakce na 210619

reaguju ciste a jenom na xmanuv (hodne stupidni) argument s prumernym duchodem ... [mrknutí jedním okem]

kdyz mame prumerny plat v ceske republice (placnu asi starsi udaj) 20 tisic hrubeho ... kolik procent myslite ze je lidi v te skupine NAD tou castkou ?

PRUMERNY PLAT nema nic spolecneho se skutecne realnym platem v ceske republice, misto prumeru se ma pouzivat median - coz nejjednoduseji receno je ten, kdo je v rade, ktera vede od nejnizsiho k nejvyssimu presne uprostred

prumer je napriklad:

(100 + 20 + 20 + 20 + 20 + 20 + 20 + 20 + 20 + 20) / 10 = 28

zaokrouhleny median je v tomto pripade 20 a 100 je abnormalni vykyv samozrejme pri 10milionech lidi to je trosku jinak (matiku k medianu si najdete na internetu)

cili pokud je prumerny duchod v ceske republice 10, pak chudaci duchodci, protoze median je tak 7.5 maximalne

co se tyka ubytoven za 2k, tak sou narvany vozralou a duchodcum dost nebezcnejma typama, ktery sou tu vetsinou jenom kvuli tomu, ze se lidem lepsim (jako treba kapitalista xman) nechtelo makat rukama a machat se ve srackach, pronajem za 5 je fakt super, ja osobne mam 26 metri ctverecnich v dome s majitelem, s regulovanym najmem, mimo centrum a platim 6k vcetne energii, je tu asi tak 4 metry na kterych se da chodit, chapu, duchodce nepotrebuje stul s pocitacem, takze by mohl mit tak 6 mozna i 7, mohl by vyhodit skrine na saty, vzdyt je nepotrebujem, nakonec by si mohli postavit patro a usetrit dalsi [smích]

cim vice kapitalismu mame, tim vice socialni politiky potrebujemde [smích]

zdravim myslitele xmana, zjisti si co je to median (prumerny plat je termin politika a ne statistika), jaka je dnesni realita a vubec di neco delat ty kluku zabednena a nesed porad u kompu

210727

27.1.2010 3:27

RE: hm...

Saša 74.?.?.?

Reakce na 210727

>reaguju ciste a jenom na xmanuv (hodne stupidni) argument s
>prumernym duchodem ...

Hyenismus „xmana“, který závidí důchodcům i byty a vyhnal by je z města je odporný a snad si nezaslouží ani komentáře. Co na tom, že každý státu na důchod platí a má právo žít nadále v důchodu stejným způsobem jako žil před důchodem a není ani žádnou povinností mimo to střádat. Myšlenkou primitiva je, když přijde stáří tak je okrást.

210732

25.1.2010 23:30

Podivná charita

pragmatik 193.?.?.?

Autor naprosto přesně vystihl podstatu věci,velmi pěkná analýza.Obyvatelé Haiti potřebují především zorganizovat fungující státní správu a trh, tj. dosáhnout pořádku, vytvořit pracovní místa a směnu.Současná charita dělá z místního obyvatelstva masově spíše bezdomovce. Proč investovat vlastní práci a energii s nejistým výsledkem do něčeho, co mohu získat zadarmo jako pomoc charity(OSN atd.).? Zde se naskýtá otázka: komu současná, celosvětově rozšířená praxe slouží? Postiženému obyvatelstvu? Ne. Sponzorům? Možná. Určitě má však současný styl charity mimořádně negativní výsledek v Africe. To určitě žádný soudný člověk nechce. Kdo vlastně z toho skutečně profituje? [zmaten]

210624

25.1.2010 23:41

RE: Podivná charita

xman 217.?.?.?

Reakce na 210624

Charita má rozhodně smysl po přírodní katastrofě - prvotní pomoc je prostě potřeba (jako jídlo, voda, přístřeší). Dlouhodobou pomoc má například promyšlenou ADRA, po tsunami v Asii (mimochodem, vzpomínám si jak pan Stwora dokonce zpochybňoval existenci této katastrofy) zakoupili např. místním rybářům lodě, aby se co nejdříve postavili na vlastní nohy. Takže pokud přispějete prověřené organizaci, smysl to určitě má. Činnost Adry jsem zažil na vlastní kůži - pomáhal jsem vloni jako dobrovolník při povodních a opravdu jde vidět, že ty peníze dorazí tam, kam mají. Navíc v celém Česku mají jen 10 zaměstnanců, takže na režii padne méně než 10 % (u ostatních organizací to bývá i 50 a více %)

210627

26.1.2010 0:16

RE: Podivná charita

pragmatik 193.?.?.?

Reakce na 210627

Vůbec jsem neměl v úmyslu zpochybňovat činnost charity jako takové, spíše moje zamyšlení bylo orientováno po dlouhodobých cílech této tzv. pomoci.Okamžité (krátkodobé) zásobení postižené oblasti nikdo nezpochybňuje, je nezbytné. Jenomže, když pomoc má spíše dlouhodobý charakter, rozvrací vnitřní trh se všemi důsledky z toho vyplývajícími, pak je zcela diskutabilní. To má pan Stwora naprostou pravdu.I Vámi uváděná pomoc dodávky lodí by byla diskutabilní, kdyby došlo k likvidaci místní výroby lodí(přímá dodávka lodí). Zde však, jste jenom financovali místní loděnice,pokud je mi známo, což se zdá navenek v pořádku.Avšak zcela jistě cena, kterou jste za lodi zaplatili, pokřivila místní trh. Navíc určitě celá akce proběhla přes místní prostředníky, tudíž bylo spotřebováno více peněz, než bylo nutné.Pokud uvádíte, že na režii u Vás padne jen 10 %z vybraných příspěvků(obvykle se vždy jedná o milióny), pak je to především pro zúčastněné úžasný bussines a pro přispívatele velmi smutný fakt.To, že u ostatních nadací je režijní číslo, dle Vás,podstatně horší, tak to už není smutné, je to mnohem horší-je to odpověď na základní otázku, komu to vlastně slouží.

210633

26.1.2010 11:46

RE: Podivná charita

xman 217.?.?.?

Reakce na 210633

Nevím, proč píšete "u nás", já jsem pro Adru pracoval jen jako dobrovolník. Nechápu, o jakém pokřivení trhu mluvíte, ti rybáři by nikdy nebyli schopni si ty nové lodi obstarat, takže je lepší je nechat chcípnout hlady? Pokřivená je jedině tak humanita tady na zvědavci.
BTW: Adra nikdy nepracuje přes prostředníky, ale přes své místní pobočky. Na Haiti mají dokonce svoji nemocnici. A pokud se vám těch 10 % zdá moc, tak už opravdu nevím, co na to říct... Když se něčemu věnují na plný úvazek od rána do večera, tak si aspoň nějakou mzdu zaslouží (20 tisíc měsíčně pro 10 lidí vám hned hodí 2,4 mil. Kč ročně). Smutnější je spíš to, kolik si z každé DMS vezme operátor.
Jak říkám, mnohem raději přispěju peníze tam než Stworovi.

210654

26.1.2010 12:24

RE: Podivná charita

djb 90.?.?.?

Reakce na 210654

Jestli pro ADRU pracují lidé, kteří ani nedokáží pochopit, že s důchodem můžou být problémy, je na času tu organizaci zrušit.
Evidentně jen další vyžírkové, kterým jsou blízcí ukradení.

210659

26.1.2010 16:04

RE: Podivná charita

xman 217.?.?.?

Reakce na 210659

Kdy jsi naposledy ty vzal lopatu a šel pomoct svému spoluobčanovi v nouzi?
A jak to vůbec souvisí s důchodem? Máme to štěstí, že patříme mezi nejbohatších pár % lidí na této planetě a místo toho, aby za to byli lidi vděční, tak takoví jako ty, umí jenom remcat a stěžovat si na to, jak je ten systém nefér a nedej bože, když má soused víc peněz než ty! Mluví tu z vás jenom závist a nic jiného a skrýváte to za rádoby oduševnělé řečičky o tom, jak je kapitalismus prohnilý, jak lidi nejsou duchovní apod. KOLIK Z VÁS TADY NAPADLO NĚKOMU SKUTEČNĚ MATERIÁLNĚ POMOCT? Zajeď se někdy podívat do Somálska, Bangladéše apod. a uvidíš, co je to opravdová bída. Tam lidé bojují každý den o holý život, o každé sousto, pak ti příjdou spory o to, jesli má člověk důchod 8 nebo 10 tisíc opravdu směšné.

210682

26.1.2010 17:14

RE: Podivná charita

djb 90.?.?.?

Reakce na 210682

- já se věnuju pomoci postiženým, není to takový adrenalin jako jet za cizí peníze na výlet do Bangladéše a vyprávět doma jaký jsem dobrák a namlouvat (kamarádům a sobě), že jsem někomu pomohl.

- s důchodem souvisí to, že jste člověk bez nejmenšího sociálního cítění a hrajete si na charitu (jasně, když to je "IN", jako třeba afrika nebo Haiti nebo medializovaná přírodní katastrofa se statisíci mrtvými a je to supr výlet)

- já si na nic nestěžuju já se mám dobře

- nemáme žádné štěstí, my jsme si to tvrdě odpracovali

- žádné duchovně kapitalistické řečičky jsem nevedl ani ve snu

- jo bojují, ale pokud někomu chcete pomáhat musíte se zeptat, proč je tam kde je a jak to systémově změnit (tj. vzdělání, práce vytvoření ekonomiky), jakékoliv házení rýže a dotací k rozežrání a rozkradení nikdy nikomu nepomohlo. To jen takoví jako Vy si tím pak štípnou odpustek a připadají si lepší. Jiný efekt to nemá.

- a co jste Vy a ta Vaše Adra nebo Člověk v tísni udělali např. pro postižené v Bhópálu? Na ty se každej leda tak vyprd, jenže to holt není módní afrika, a není to takovej doják pro lidi, protože to není v televizi, že. A že to komplet posrali bílý a proto by se měli opravdu snažit, když v lokalitě je alespoň šance na zavedení ekonomiky, to taky nikoho nezajímá. Proto to taky asi není moc v televizi.

- už moc otravuju moderátora, tedy nashle

210690

26.1.2010 18:32

RE: Podivná charita

xman 217.?.?.?

Reakce na 210690

Ja nevím, jestli jsi tak natvrdlý, že tady pořád opakuješ něco o Haiti a Africe. Já jsem konrétně mluvil o pomoci při povodních na Moravě. Taky nevím, proč opakuješ nesmysl o nějaké "mojí" Adře, pouze jsem prostřednictvím ní pomáhal tady v Česku a nikdy jsem nebyl ani v Africe nebo Bangladeši. Takže opět trochu mimo, žádné odpustky si neštípám.

210700

26.1.2010 14:06

RE: Podivná charita

janko janko (zavináč) karao (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 210654

..opět chybka ixmane, 20 tisíc hrubého + daně státu = cca kolik???

mně stačilo, když jsem po založení Obecně prospěšné společnosti KARAO na účet vložil 1000 Kč - a po několika měsících, kdy se účet NEPOHNUL, tak banka žádala peníze, že už ty moje spotřebovala na poslání 1 papíru měsíčně o "stavu účtu". Ten beztak dělal už dávno zaplacený automat.
Tomu se ale u nás říká podnikání.

Ale firma, která podniká s režií 10%, ta zaslouží pochvalu, pokud těch 10% jsou živí lidé. A také záleží, co píšou do režie a co do "výrobních" nákladů - ale to snad až jindy....

210670

26.1.2010 14:25

RE: Podivná charita

xman 217.?.?.?

Reakce na 210670

Jaká chybka? Já jsem udělal jenom orientační výpočet pro 10 lidí a jak vidno, když Adra vybere cca 25 mil. ročně, tak to vychází na těch 10 %.
Jinak pokud vím, velké humanitárky to mají udělané tak, že je velké banky jakoby sponzorují - tudíž jim banka dělá všechno "zadarmo" (rozuměj za reklamu), ale jinak souhlasím, banky u nás mají šílenou poplatkovou politiku.
Jinak by mě zajímalo, kolik ušlechtilých lidí ze zvědavce si při loňských povodních vzalo volno, navléklo si gumáky a šli zadarmo pomáhat. Nebo ty povodně byly taky jenom spiknutí mainstreamu? Mám takový pocit, že se tady o té humanitě jenom tak prázdně plká...

210675

26.1.2010 14:10

RE: Podivná charita

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Reakce na 210654

Ale chodíš sem furt, chytráku, že jo... Ty musíš být hrozně zásadový člověk...

210672

26.1.2010 16:13

RE: Podivná charita

xman 217.?.?.?

Reakce na 210672

Teď už tu chodím jenom proto, abych se pobavil [mrknutí jedním okem]

210684

25.1.2010 23:35

Na Haiti jsem nikdy nebyla

Lin 85.?.?.?

Nemůžu soudit, do jaké míry je Haiťan takový nemakačenko a čeká, kdo mu co hodí. O téhle zemi jsem zas tak moc z novodobé historie nevěděla. Nevím, do jaké míry je pravdivý tento článek : http://www.blisty.cz/art/50825.html
..ale tak nějak tuším, že nekecá.

Neposlala jsem peníze, protože nemám důvěru k tomuto způsobu "dobročinnosti".

A teď k článku:
- vlna = dotace + politika (už to tady psali přede mnou.
- paní bezdomovkyně = oběť našich neschopných ouřadů.

Víte, na místech, kde by měli lidem v tísni poskytnout informace a zařídit všechny možné podůrné státní dávky (je jich dost), sedí nekvalifikovaní packalové, kteří se velice často ani v patřičných zákonech nevyznají. Podávají lidem chybné informace a člověk je tu až na posledním místě. U paní tohoto věku je i pitomcovi zřejmé, že se v zákonovém guláši "porevoluční doby" asi těžko orientuje, formuláře jsou nad její síly a měl se jí nějaký ouřada osobně věnovat.
Abych to neviděla tak černobíle... často jsou tam packalové jen proto, že ti schopnější už dávno vypadli jinam, protože vykonávat práci na takovém místě nejsou medy (viz naši "etničtí" spoluobčné).

210626

26.1.2010 17:16

Zaslouzene diky.

vodnik007 71.?.?.?

Ti co pomahaji Haiti je forme daru si zaslouzi pochvalu ale napadla me myslenka tykajici se pujcek. Nove pujcky jsou sice vyhodne, 2 roky bez uroku ale stale pujcky, pridane jiz existujici dluhum. Haiti se za dva roky o moc nepozvedne a bude dluzit jeste dlouha leta potom.
Nebyla by galantnejsi pomoc ve forme daru? Nakonec USA podporuje Izrael priblizne 3 miliardami dolaru rocne, coz neni pujcka ale suma, ktera neni splacena.
Americani si dnes nemohou dovolit rozdavat ale tento dar pokracuje a jeste se ma zvysit.
Pro zasmani: http://wakeupfromyourslumber.com/node/3689
Spis k placi! [pláč]

Byla zminka, ze se Americani pripravuji na vykoristovani Haiti, ktere sedi na velkem lozisku oleje. Proc ne? Staci udelat smlouvu, ze se tam zalozi olejovy prumysl, Amerika, nebo kdokoliv jiny si tam privydela po urcitou dobu a po uplynuti dane smlouvy Haitane prevezmou vedeni. Haiti se okamzite pozvedne z dnesni absolutni bidy a budouci generace bude mit zajistenou prosperujici spolecnost.
V minulosti nam komuniste podstrkovali slovo vykoristovani ale byznys je byznys. Problem je, napriklad v Nigerii, ktera s USA spolupracuje, ze penize z oleje nic pro tamejsi lid nic neprinasi. Za to nemuzeme vinit Americany ale nigerskou vladu.

210691

26.1.2010 18:17

globalizacia je dobra pri vymene informacii a nie tovarov

laci 89.?.?.?

globalizacia ma aj kladne stranky, a ak by si ich ludia uvedomili mali by sa ovela lepsie..
to ale ty co su pri moci nechcu a preto podla mna vytvaraju umelo globalizaciu s jej zapornymi prejavmi aby ju ludia odmietli (aj ked opak sa moze zdat pravdou)
nasledovat bude obnova statov, nacionalizmus, nabozenstvo atd..
a tak dokolecka..

210695

26.1.2010 23:49

Pecka

lesan lesanekusa (zavináč) yahoo (tečka) com 75.?.?.?

Akorat sem vcera slysel v radiu ze americke vyletni lode nevynechavaji Haiti .Takze je to zastavka s prohlidkama zricenin?,,, no asi ne. [smích]Zemetreseni DIKYBOHU nezasahlo tu cast kde cruise lode vypustaju amiky milujici turistiku na ostrov.

210724

27.1.2010 3:06

rense.com Obchod s lidskymi organy, proc jsou Israelci na Haity?

kozoroh 61.?.?.?

Zda se to byt neuveritelne, ale , svetovy tisk a vyroky mnoha lidi, davaji tusit,ze udalosti na Haity nejsou plne prenaseny na verejnost,co se tam deje v zakulisi v te zachrane a pomoci obetem zemetreseni.

http://rense.com/general89/harv.htm
According to Israel's Ministry of Foreign Affairs, it includes "40 doctors, 25 nurses, paramedics, a pharmacy, a children's ward, a radiology department, an intensive care unit, an internal department and a maternity ward (able to) treat approximately 500 patients each day," including in two surgery rooms.

On January 20, Lebanon's Al-Manar TV reported on the mission, citing a damning You Tube video posted by an American named T. West from a group called AfriSynergy Productions.

"The video presents something to think about while exploiting the horrible tragedy that has befallen Haiti where Israeli occupation soldiers are engaged in organ trafficking."

Israel faced these charges before. In November 2009, Alison Weir's article in the Washington Report on Middle East Affairs headlined, "Israeli Organ Trafficking and Theft: From Moldova to Palestine." She cited an August Donald Bostrom article in Sweden's Aftonbladet suggesting that Israel illicitly removes body parts, including from Palestinians.

She stated:

"....Israeli organ harvesting - sometimes with Israeli governmental funding and the participation of high Israeli officials, prominent Israeli physicians, and Israeli ministries - have been documented for many years. Among the victims have been Palestinians."

Nancy Scheper-Hughes is a UC Berkeley Professor of Medical Anthropology, founder of Organ Watch, author of scholarly books and articles on the subject, and "unflinchingly honest in (citing) the Israeli connection."

"Israel is at the top," she states. "It has tentacles reaching out worldwide. (It has) a pyramid system at work that's awesome....they have brokers everywhere, bank accounts everywhere; they've got recruiters, they've got translators, they've got travel agents who set up the visas."

They pay "the poor and the hungry to slowly dismantle their bodies" or simply take what they want from fresh corpses. Body parts are commodities, to be harvested and sold to the rich, even though organ sales are prohibited in most countries, but not in international law.
Ne jen ,toto pojednani nahani hruzu,ale ,jeste k tomu jsou clanky o velkem a velmi rychlem tlaku adoptovat syrotky, coz ,mnozi tusi,ze je to obchod ,opet ,jak ziskat nahradni lidske organy.Toto ma ve svych rukach mezinarodni organisace kriminalniku-obchodniku.
http://www.dailymail.co.uk/news/worldnews/article-...
Dalsi zajimava zprava je ,ze Israel se pokousi delat pokusy s umelim zemetresenim.
http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/133083
(IsraelNN.com) The Seismologic Division of the Ministry of National Infrastructure's Geophysical Institute will attempt to simulate an earthquake in the southern Negev on Thursday.
Takze,cte...

Automaticky kráceno

210731

Příspěvků: 95

25.01. 06:41 Saša  Dobrý článek na podobné téma je
25.01. 07:50 svornost  Na pomoc Haiti
25.01. 23:47  ˇRE: Co se stalo s obyvateli "slunečního města "
26.01. 17:37 svornost  RE: Na pomoc Haiti
25.01. 07:50 MoUdrostrak  Skvely clanek, ale Cechum je to souzene
25.01. 09:02 Malcik  Reakce
25.01. 15:51 canario447  RE: Reakce
26.01. 16:15 KILLROY  RE: Reakce
25.01. 16:35 Antiseptik  RE: Reakce
25.01. 16:54  RE: Reakce
25.01. 19:24 hc  RE: Reakce
26.01. 18:44  RE: Reakce
27.01. 16:20 JirkaF  RE: Reakce
27.01. 17:56  RE: Reakce
25.01. 18:55 Montaznik  RE: Reakce
26.01. 12:44 janko  RE: Reakce
26.01. 12:53 Malcik  RE: Reakce
25.01. 09:18 RomanTička  Pane Stwora, tleskám.
25.01. 13:13  RE: Pane Stwora, tleskám.
25.01. 09:52 elerik  Tuto stránku navšítili
25.01. 12:51 michal.jelen  RE: Tuto stránku navšítili
27.01. 07:46 Pavel58  RE: Tuto stránku navšítili
27.01. 09:13 MedaBeda  RE: Tuto stránku navšítili
27.01. 16:50 Vladimír Stwora  RE: Tuto stránku navšítili
27.01. 17:13 MedaBeda  RE: Tuto stránku navšítili
25.01. 10:55 kocour_easy  DARY
25.01. 11:06 jano123  Nez poslat nieco na Haiti...
25.01. 12:42 Vodník  Já nesouhlasím
26.01. 23:59  RE: Já nesouhlasím
25.01. 13:15 baki  Na co půjdou peníze??
25.01. 13:32 mkadlec  Zkusim se na to podivat z jineho pohledu
25.01. 14:35 Memento  RE: Zkusim se na to podivat z jineho pohledu
25.01. 17:02  RE: Zkusim se na to podivat z jineho pohledu
25.01. 19:50 Pastinak original  RE: Zkusim se na to podivat z jineho pohledu
25.01. 22:07 daniela  RE: Zkusim se na to podivat z jineho pohledu
26.01. 13:44 janko  RE: Zkusim se na to podivat z jineho pohledu
26.01. 14:10 mkadlec  RE: Zkusim se na to podivat z jineho pohledu
26.01. 14:50 janko  RE: Zkusim se na to podivat z jineho pohledu
26.01. 14:54 janko  RE: Zkusim se na to podivat z jineho pohledu
25.01. 14:25  KDO OPRAVDUJE URČUJE VŠECHNY GLOBÁLNÍ TRENDY !
25.01. 15:53 elerik  Jeětě bych přidal jeden odkaz
25.01. 16:41 tygr willy  Lov veleryb
25.01. 19:41 Antiseptik  RE: Lov veleryb
25.01. 21:23 Evropan  Souhlas
25.01. 22:22 xman  hm...
25.01. 23:14 Pavel Bocek  RE: hm...
25.01. 23:31 xman  RE: hm...
26.01. 13:55 janko  RE: hm...
26.01. 14:13 xman  RE: hm...
26.01. 14:58 jansmith1984  RE: hm...
26.01. 16:09 xman  RE: hm...
26.01. 18:27 janko  RE: hm...
26.01. 18:37 jansmith!(*$  RE: hm...
26.01. 18:49 xman  RE: hm...
26.01. 22:57 janko  RE: hm...
26.01. 19:36 Karel z Čech  RE: hm...
26.01. 16:47 janko  RE: hm...
26.01. 17:00 xman  RE: hm...
26.01. 22:45 Vladimír Stwora  Vzkaz editora
27.01. 01:12  RE: Vzkaz editora
27.01. 14:22 janko  RE: Vzkaz editora
26.01. 23:28 janko  RE: hm...
25.01. 23:58 djb  RE: hm...
26.01. 11:35 xman  RE: hm...
26.01. 12:22 djb  RE: hm...
26.01. 15:55 xman  RE: hm...
26.01. 16:39 djb  RE: hm...
26.01. 18:26 xman  RE: hm...
26.01. 20:23 Pastinak original  RE: hm...
27.01. 01:35  RE: hm...
26.01. 17:18 djb  RE: hm...
26.01. 18:18 xman  RE: hm...
26.01. 18:33 jansmith1984  RE: hm...
26.01. 18:49 Pastinak original  RE: hm...
26.01. 14:06  RE: hm...
28.01. 05:07 p  RE: hm...
27.01. 01:04 skeptixhymselv  RE: hm...
27.01. 03:27 Saša  RE: hm...
25.01. 23:30 pragmatik  Podivná charita
25.01. 23:41 xman  RE: Podivná charita
26.01. 00:16 pragmatik  RE: Podivná charita
26.01. 11:46 xman  RE: Podivná charita
26.01. 12:24 djb  RE: Podivná charita
26.01. 16:04 xman  RE: Podivná charita
26.01. 17:14 djb  RE: Podivná charita
26.01. 18:32 xman  RE: Podivná charita
26.01. 14:06 janko  RE: Podivná charita
26.01. 14:25 xman  RE: Podivná charita
26.01. 14:10  RE: Podivná charita
26.01. 16:13 xman  RE: Podivná charita
25.01. 23:35 Lin  Na Haiti jsem nikdy nebyla
26.01. 17:16 vodnik007  Zaslouzene diky.
26.01. 18:17 laci  globalizacia je dobra pri vymene informacii a nie tovarov
26.01. 23:49 lesan  Pecka
27.01. 03:06 kozoroh  rense.com Obchod s lidskymi organy, proc jsou Israelci na Haity?

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

18

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 38 čtenářů částkou 5 502 korun, což je 18 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Skoro polovina obyvatel Bruselu nosí venku prostředek na sebeobranu. Multikulturní výkladní skříň EU v plné nahotě12.11.19 00:25 Nizozemsko 0

Na Slovensku končí Natural 95. Bude jen E10 s vyšším podílem biopaliv11.11.19 01:50 Slovensko 0

Muslimský imigrant prořízl ve Znojmě Markovi Petružálkovi hrdlo. Rodina potřebuje peníze10.11.19 01:33 Česká republika 2

V Libyi straší ruští žoldáci09.11.19 21:24 Libye 4

Geoinžinierstvo na webe ČT2409.11.19 20:47 Česká republika 1

Ženy se omlouvají mužům08.11.19 19:48 Česká republika 5

Slepice Zemanová06.11.19 16:01 Česká republika 5

Sudeťačka Válková: Neziskovky jsou potřeba, Istanbulskou úmluvu ratifikujeme06.11.19 01:55 Česká republika 0

Demonstrace proti fašismu u sochy maršála Koněva 06.11.19 01:27 Česká republika 1

Už se ví, kdo střílel na majdanu do lidí06.11.19 01:11 Ukrajina 5

Šok v Berlíně: „I oni jsou lidi!“ Černoch prodávající drogy má sochu v parku05.11.19 01:03 Německo 4

Norimberské jezulátko je přičmoudlé04.11.19 23:33 Německo 3

A jede se dál močálem černým kolem bílých skal: Odborná konference 5G: bezpečnost, prosperita04.11.19 16:31 Česká republika 5

E15: katolická církev spekuluje na burze a přišla již o 70 milionů korun04.11.19 13:15 Česká republika 2

Grázl Soros: Dělám to dobře03.11.19 21:07 Neurčeno 4

Švédské dívce se zachtělo se bránit. Naštěstí ji včas odhalili a po zásluze potrestali01.11.19 19:42 Švédsko 7

Reprezentant ČR získal zlato na MS v kickboxu. Hádejte, jakou vlajkou si zakryl záda...01.11.19 16:45 Česká republika 7

Čínští operátoři spustili 5G pro běžné uživatele01.11.19 15:25 Čína 3

V Berlíně strčili pod přijíždějící metro Íránce30.10.19 20:06 Německo 4

Demografická katastrofa na Slovensku.30.10.19 18:56 Slovensko 6

Měnové kurzy

USD
23,12 Kč
Euro
25,51 Kč
Libra
29,73 Kč
Kanadský dolar
17,46 Kč
Australský dolar
15,83 Kč
Švýcarský frank
23,25 Kč
100 japonských jenů
21,18 Kč
Čínský juan
3,30 Kč
Polský zloty
5,97 Kč
100 maď. forintů
7,64 Kč
Ukrajinská hřivna
0,94 Kč
100 rublů
36,15 Kč
1 unce (31,1g) zlata
33 665,45 Kč
1 unce stříbra
390,25 Kč
Bitcoin
201 961,90 Kč

Poslední aktualizace: 12.11.2019 07:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 9 063