Diskuze k článku

Dánsko je civilizovaná země?

Příspěvků 54

24.1.2010 7:11

Ano

Karel4 212.?.?.?

otřesný příklad tohoto dnešního pseudohumanismu...jatka za poslušného sledování davu ovčanů již bez lidského názoru, myslím, že cit u lidí se stále více vytrácí.

210416

24.1.2010 7:25

jsem vegetarian

insider 85.?.?.?

a verte,mili lide, ze ve veku 62 let to nebyla sranda,ale jiz tak jedeme v rodine 12 let. Barbarstvi 3dimenze se odrazi v osudu nevedomych hlupaku,kteri jednou budou kricet,jak to Buh muze dopustit,ze tak TRPIM?

210417

24.1.2010 8:43

RE: jsem vegetarian

Cosmic 194.?.?.?

Reakce na 210417

...Ani nevíte, jak je ten čas blízko.

210422

24.1.2010 22:48

RE: jsem vegetarian

insider 85.?.?.?

Reakce na 210422

je zpusob zabití za učelem konzumace. Jeden řezník u Mělníka prováděl na své soukromé porážce pudžu s rozžehnutou svící a po modlitbě dobytče zabil. ALE,teprve po zjištění,že zvíře je připraveno. Přírodní národy to dělají běžně,maso také chutná zcela jinak,než z jatek.TAKŽE eskymos,kteří žerou jen maso,mají k zabití pokorný přístup a zvířata to cítí a obětují se .

210533

24.1.2010 7:46

Jsme v tom vsichni !!!!!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

[pláč] obrazky mi pripominaji
predvanocni vylov rybniku v Cechach [pláč]
a dalo by se pokracovat..... chovatelske stanice - prumyslove zpracovavani - [pláč] jatka [pláč] )
Jsme "v tom" vsichni!!! o tom existuje 2 hodinove video in Deutsch "Erdlings" (Pozemstani)
[oči v sloup] [pláč] [pláč] [pláč] [pláč] [pláč] [pláč]

210418

24.1.2010 10:50

RE: Jsme v tom vsichni !!!!!

charon cmartin (zavináč) airnet-cz (tečka) info 212.?.?.?

Reakce na 210418

Nemůžu až tak docela souhlasit. Výlov kaprů a následný prodej až po zabíjení je v České republice "pokryt" spoustou hygienických předpisů a předpisů proti týrání zvířat. Je popsáno za jakých podmínek a jakým způsobem má byt ryba zabíjena aby jí nebylo působeno zbytečné utrpení. Tyto předpisy jsou zvláště v předvánoční době pilně kontrolovány úřady a přestupky postihovány. Televize se dychtivě věnuje statistikám přestupků proti těmto nařízením.

Praxe vyobrazená v článku by neprošla ani tím nejmírnějším kritériem naší legislativy. Naší legislativou by prostě neprošla vůbec a média by se mohla zbláznit ...

Z článku ani z odkazů se mi nepovedlo zjistit s jakou periodicitou tahle akce probíhá - doufám, že moc často ne ...

210434

24.1.2010 11:19

RE: Jsme v tom vsichni !!!!!

Choronzon 85.?.?.?

Reakce na 210418

video je online i v anglictine s ceskymi titulky:
http://mustwatch.hztz.cz/film/earthlings-pozemstane/

210440

24.1.2010 15:10

RE: Jsme v tom vsichni !!!!!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Reakce na 210440

dekuji Vam ...... za poskytnuty LINK
pane/ pani Choronzon 85.?.?.?

210481

24.1.2010 7:47

Člověk je bestie

Saša 74.?.?.?

Je zcela jisté a bez diskuze, že člověk je bestií, jedno z mála zvířat zabíjející jen pro zábavu a pro radost. Na rozdíl od jiných chytrých zvířat, ta naše „inteligence“ je víc zvrhlá.
Článek však vyžaduje upřesnění především co se týče Dánska. Ostrovy Faroe Vložený obrázekjsou sice bývalou Dánskou kolonií, mají však plnou nezávislost a nejsou součástí Evropské Unie!

Zdroj: http://en.wikipedia.org/wiki/Whaling_in_the_Faroe_...
Více o ostrovech Faroe: http://en.wikipedia.org/wiki/Faroe_Islands
Video: http://www.youtube.com/watch?v=Oou3N5ylvdI
Video obhajující zabíjení: http://www.youtube.com/watch?v=smkPdW0lY3E&fea...

V diskuzi pod články doporučují napsat předsedovi vlády ostrovů Vložený obrázek

Kaj Leo Johannesen

E-mail: kaj@farex.com nebo kajleoj@logting.fo
Nevím jestli je to nejúčinnější a nemohu potvrdit ani vyvrátit jestli od roku 2007 byli delfíni na Faroe loveni. Krvelační obhájci „lovu“, chtějí, aby lidé neznečišťovali moře, což delfíny rovněž zabíjí a ponechalo by jim to více tvorů ke „sportu“.

210419

24.1.2010 14:34

RE: Člověk je bestie

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 210419

Děkuji Sašovi i dalším, kteří zde uvádějí doplňující detaily, doplním je do článku.

210474

25.1.2010 23:54

RE: Člověk je bestie

MartinS 78.?.?.?

Reakce na 210419

Jedno z mála? To je pěkná blbost. Asi jste moc dokumentárních pořadů neviděl co? šimpanzi, kosatky, žraloci, hyeny ... mladé šelmy se učí lovit "týraním" jiných zvířat.

A nevím co je problém se zabíjením zvířat. Lidé jsou jenom dalším druhem šimpanze, nejsme tak speciální morální tvorové, na které si tu hrajete ...

210630

27.1.2010 10:55

RE: Člověk je bestie

pietroo 195.?.?.?

Reakce na 210419

Podobně Grónsko je stále ještě formálně součást Dánska, ale není členem EU. Jinak se omlouvám, ale pro facebook nejsem asi až tak stvořen,díky.

210759

24.1.2010 8:01

Strašné, ale...

Viliam K. 89.?.?.?

Strašné, ale než si utvoríme objektívny názor, je dobré sa oboznámiť s dejinami týchto ostrovov. Podmienky k životu tam kedysi boli veľmi drzné - krátke leto, počas ktorého ľudia si museli zabezpečiť potraviny na prežitie dlhej zimy... Možno, že čo bolo kedysi potrebné na prežitie, dnes sa mení na šou a obchod...
Viliam

210420

24.1.2010 8:44

Jen pár upřesnění ...

charon cmartin (zavináč) airnet-cz (tečka) info 212.?.?.?

Ostrovy zmiňované v textu mají i "české" jméno - jsou to Faerské ostrovy. Pod tímto jménem jsou zmiňovány ve většině česky psané literatury.

Většina zvířat na fotografiích nejsou evidentně delfíni. Je to dobře vidět na sedmém, osmém a desátém snímku. Podle mého laického názoru je to buďto kulohlavec černý nebo kulohlavec Sieboldův (chráněný, blízko vyhynutí). Souhlasím s tím, že se řadí mezi delfínovité.

V ostatních ohledech souhlasím s editorem - pro toto jednání nemohu najít přijatelné odůvodnění. Adresu k zaslání protestu si někde najdu.

210423

24.1.2010 10:40

Ještě úvaha o důvodech ...

charon cmartin (zavináč) airnet-cz (tečka) info 212.?.?.?

Nedá mi to - uvažoval jsem o kořenech popsané tradice. Obyvatelé Faerských ostrovů žijí více než z 90% z rybolovu. Zbytek ekonomiky stojí na chovu ovcí a v menší míře na turistickém ruchu. Kontroverzní tradice může mít původ ve faktu, že delfínovití jedí ryby. Jsou to tytéž ryby, které loví ostrované a kostra argumentace může spočívat na úvaze, že jsou to ryby, které ostrovanům "chybí v sítích". Alternativně se lze opřít o domněnku, že se ostrované na ostrovech prostě v historii nudili - kromě dřiny na lodích a při chovu ovcí tam není nic.

V důsledku stojíme před situací jako v rozvojové Africe a Americe: domorodci z nedostatku nebo nevědomosti likvidují něco, co nám všem v důsledku bude chybět. Výzva aby toho nechali ovšem nezbytně narazí na nesouhlas pokud nebude doprovázena uceleným návodem na řešení jejich situace, ne jen "nechte toho, nám se to nelíbí" a "jinak si klidně umřete hlady".

Neomlouvám vybíjení kulohlavců, to jistě v 21. století nijak omluvitelné není, jen předesílám, že ostrované to asi vidí z jiného úhlu.

210432

24.1.2010 10:53

Hnus, ale "naše" jatka nejsou o moc lepší

WoTaN 213.?.?.?

Souhlasím, že jde o otřesnou záležitost, ale přijde mi trochu pokrytecké pohoršovat se a k obědu si přitom dát kus jiné mrtvoly. Kdo jí maso, podílí se - ať si to omlouvá jakkoli - na skutečném holocaustu...

To je důvod, proč jsem vegetarián...

210435

24.1.2010 14:46

RE: Hnus, ale /Ja Vám fandím, ale bohužiaľ dnešný človek a hlavne jeho mozog

Gibi z Wilsonova 195.?.?.?

Reakce na 210435

je daný vývojom "požierania" živočíšnych bielkovín. Viete, že hlavne ženy majú radi mäso? Tých pár vegetariániek nenapraví štatistiku. Prečo asi? Osobne si ctím Vaše vegetariánstvo, ale je to cesta späť vedúca cez pár generácií k degenerácii. Človek sa vyvinul zo všežravcov a pojedenie mäsa zväčšilo jeho mozgovú kapacitu. Takže ľudstvo pôjde ďalej tak ako ide, požieraním viac menej chutne upravených mŕtvol. Čo je na tom zlé? Aj veľký Budhha voči tejto skutočnosti nemá námietok a východné národy boli čiastočnými vegetariánmi iba z núdze. Mäso nebolo pre všetkých.
Nakoniec ženy vegetariánky majú veľmi rizikové pôrody. Prírody tak dáva najavo, že táto úchylka nemá právo ďalej existovať. Človek je daný zvieraťom vo svojej podstate. Predátorom, všežravcom, kto pôjde proti tejto zákonitosti sám zle dopadne. Uschne a nebude ho žiadna škoda. Ako obyčajne prílišná viera v hocičo je škodlivá [velký smích]

210476

24.1.2010 21:31

RE: Hnus, ale /Ja Vám fandím, ale bohužiaľ dnešný človek a hlavne jeho mozog

daniela 95.?.?.?

Reakce na 210476

Jistě mi dáte za pravdu,že je rozdíl mezi požíráním a přežíráním.Tělo totiž dává často najevo,že ani tahle "úchylka"není v pořádku.Takže, není dobré zcela se zříci kousku masného plátku na talíři,není dobré ho mít přílíš.I biblické desatero moudře varuje před obžérstvím,a nikde není psáno,že živočichové tu jsou hlavně pro naše nenasytné břicha.Ani velký Budha to ve svých písních nikde netvrdil.Stejně tak si nemyslím,že musíme sežrat všechno, co se dá.
[smích]

210519

7.7.2010 18:34

RE: Hnus, ale /Ja Vám fandím, ale bohužiaľ dnešný človek a hlavne jeho mozog

bisan 15.?.?.?

Reakce na 210476

Milacik precitaj si CINSKU STUDIU od Campbellovcov a hned zistis kto je viac rizikovy - vegetarian alebo pozierac mrtvoliek.

223470

24.1.2010 23:13

RE: Hnus, ale

Alfons Mrkvička 92.?.?.?

Reakce na 210435

Je rozdil takhle ubít zvire a picnout pašíka - je kdyz ne mrtvy, tak minimalne v bezvedomi prakticky okamzite. Kdo ji maso = stravuje se tak jak je to pro nej naprosto prirozene, jsme proste vsezravci - ciste rostlinna strava je pro nas neprirozena (tvrte si cco chcete, je to holy fakt). Nejde o to nejist maso, ale o to doprat tomu zvireti slusne podminky a kdyz uz ho musime zabit, tak at je to bez zbytecneho stresovani a trapeni.

210539

24.1.2010 11:08

Ještě jedno upřesnění

charon cmartin (zavináč) airnet-cz (tečka) info 212.?.?.?

Ve zdrojových textech se lovený druh označuje jako "pilot whale", což má v češtině ekvivalent "kulohlavec černý". Vzhledem k lokalitě se patrně jedná o dlouhoploutvou variantu druhu. Je veden v červené knize ohrožených druhů.

Detailní popis vybíjecího druhu lovu (dříve dosti rozšířeného), a datace jeho historie sahající do 19. století, je popsán v anglické mutaci Wikipedie. Také se tam říká, že Faerské ostrovy jsou v současnosti patrně poslední místo, kde tato praxe ještě přetrvává.

210437

24.1.2010 11:57

RE: Ještě jedno upřesnění

jednorožec 81.?.?.?

Reakce na 210437

Tamtéž je také uvedeno, že hlavní potravu kulohlavců tvoří squid (sépie). Takže ryby ostrovanům neužírají.
Ty sépie právě mají velkou populační explosi, alespoň v Tichém oceánu.
http://digg.com/environment/The_Exploding_Squid_Population

210447

24.1.2010 12:02

Znamení doby

Sam Ting Wong 81.?.?.?

Lidé ničí přírodu neuvěřitelným tempem. Náramně se u toho baví a také vydělávají. Až na ně dolehnou důsledky tohoto nerozumného počínání, tak to zase svedou na Boha, jak už bylo předesláno, a budou se divit, proč to dopustil a budou se rozčilovat nad příběhy dětí s rakovinou, leukémií apod. Asi nikdy nepochopí, že tyhle potíže si člověk způsobuje sám.

Já se třeba přírodě pokusím něco vrátit na své zahradě, kterou momentálně vytvářím ve stylu přírodní zahrady. Když nás bude víc, někde se to projeví.

210448

24.1.2010 19:26

RE: Znamení doby

insider 85.?.?.?

Reakce na 210448

jsou tisíce zodpovědných,kteří změkčují takzvané Konečné řešení. Takže naděje tady je.

210504

24.1.2010 12:07

Co k tomu dodat?

Grovik 81.?.?.?

Snad je to, ze vetsina zvirat takto zabitych ma patrne vetsi IQ nez obyvatele toho ostrova.
Nejedna se o ryby, ale o savce. Savce s mozkem hodne velkyma a savce, kteri dokonce prokazatelne jeden druheho oznacuji jmenem! Dokonce maji jasne definovany zvuk oznacitelny jako smich. Jestli to neni znamkou inteligence tak nevim co. Pokud nekdo stvori Nejky Email (tak aby tomu ten zaostaly narod poruzumel) rad bych aby byl zverejnen a budu se ho snazit sirit dal. Popripade petice namirena, treba k evropskemu soudu taky neni spatny napad.

210449

24.1.2010 12:55

Je to zase jen o penězích

daniela 95.?.?.?

Ty obrázky jsou otřesné.Rozhodně to není možné srovnávat s naším,již tradičním výlovem rybníků.Ryba je součástí hlavního lidského jídelníčku.Ryby se lovili od nepaměti.Nic s lovem delfínů či jiných kytovců součastnosti není srovnatelné s minulostí.
Ti,kteří zastávají názor,že i kytovci se lovili od nepaměti,by měli vědět,že dříve se ulovení jednoho kýtovce pokládalo za nutnost,k obživě celé dědiny,pokud moře nevydalo drobnější ryby.Rozhodně se tímto masem nekrmila celá Evropa.
Součastná technika a technologie "povýšila" rybářství na jatka.Tak, jak je to vidět z obrázků.Pro součastné, speciálně upravené lodě není problém nahnat do sítí obrovská hejna ryb,co kdysi rybářům v počtu několika desítek mužů trvalo i týdny,dnes vyloví tyhle lodě,tahle technologie, během pár hodin.Pokud se takové výlovy za účelem výborných zisků konají několikrát do roka, pak se není co divit,že se i tihle vzácní,přátelští a velmi inteligetní tvorové ocitli na pokraji vyhubení.

A tak, zase je to o lidské chtivosti a nenažranosti,jehož hlavním motorem je biznis.Stále lepší technologie,stále větší tempo a pusu plnou ekologie,v které se láskyplný vztah ke všemu živému logicky ztrácí. [zmaten]

210459

24.1.2010 13:49

Nie ze by som to chcel nejak obhajovat

jano123 147.?.?.?

ale musime prihliadnut k takej drobnosti menom tradicia. Jednoducho to co je neprijatelne pre niekoho, kto tam prisiel a videl to prvy krat, pride uplne v pohode niekomu kto sa tam narodil. Ja (a verim tomu ze 99% civilizovaneho sveta so mnou) som napriklad do dnes nepochopil zmysel tradicie "pamplona bull run"..... ale ked vidim zabery pride mi ze domaci sa slusne bavia. Proste iny kraj iny mrav. Ja verim ze oni na to casom pridu tiez, len im to bude trvat dlhsie.

210464

24.1.2010 16:16

Jsem otresen. Jako vetsina z vas.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 79.?.?.?

Ale hlavne tou krvi, protoze s ni neprichazim rutinersky do styku, jako treba doktori ci reznici, a ona tam pusobi strasne. Mam vsak rad maso, takze musim akceptovat, ze zvirata jsou zabijena. Pak mam jeste vyhrady k dvema poslednim fotkam, na nichz je videt naznak brutality zabijejicich. Ale i k tomu vyjevu mam polehcujici poznamku. Myslim si, ze horsi jsou byci zapasy. Tam to zvire je postupne zranovano, trpi vic a dele nez ta zvirata, ktera jsou napadena s umyslem co nejrychlejsiho zabiti, coz v pripade delfinu je neodiskutovatelne. A co desive trapeni zvirat pri rodeu? A co sportovni rybari, jejichz ulovek ma zabodnut hacek v celisti a zoufale bojuje o zachranu, treba pul hodiny, a bolest tim stupnuje? Mohl bych vyjmenovat vice takovych hruz. Tady s temi delfiny to zvelicuje zkrvavena voda. Pusobi sadisticky. Kdyby vsak delfini byli odchyceni a zabiti az nekde v tovarne, taky by tam byla krev. Takze jsem otresen tou krvi a neotrelosti toho divadla, ale zabijenim zvirat ne, protoze maso mam rad. To, ze ten druh je na vymreni, je ovsem jina kapitola. Myslim si vsak, ze takto nesmlouvave odsuzovat zabijeni zvirat, jak jsem se tady dosud docetl, ma pravo jen ten, kdo maso neji.

210486

24.1.2010 16:58

Ono je to trosku inak!

zicho 92.?.?.?

Bolo to v jednom cestopisnom dokumente o Faerskych ostrovoch. Takyto ulovok sa deje 1 az 2 do roka. Drasticky to vyzera preto, ze
1) krv sfarbi vodu
2) je naraz pobytych vela zvierat

Ale porovnavali to s poctom zabitych losov (to su tie velke pekne zvieratka, ako kon s parohmi) a tych vo Svedsku zabiju (losov) tusim 2x tolko ako Faercania tychto malych velryb (myslim, ze to nie su delfiny a nie su na pokraji vyhynutia!) Akurat sa to nedeje naraz a tak to nikoho nezaujima. Na faerskych ostrovoch sa im podari len raz za cas narazit na hejno, ktore mozu takto poradit. A ze to robia na pobrezi a nie na mori sa deje len preto, ze je to jednoduchsie.

ps: robit si iluzie, ze na plavajucich rybarskych fabrikach na otvoronom mori sa deje nieco ine je naivne, akurat tam si nepustia Greenpeace.

ps2: detto Haiti ... teraz tam naraz zomrelo 200 tisic ludi a zrazu sa cely svet o Haiti zaujima ... kolko myslite v tom 2 mil. gete Port au-Prince rocne zomrie ludi bez zemetrasenia?

ps3: ten dokument sa vola Cestomanie, vysielala to Nova ale bohvie kedy, nemaju tuto relaciu v online archive, asi je starsieho data.

210489

27.1.2010 22:01

RE: Ono je to trosku inak!

nienor 78.?.?.?

Reakce na 210489

Ono to trošku inak nie je!
Bez ohľadu na to čo si myslíte, na obrázkoch sú skutočne delfíny. Ide o Delfína dlhoplutvého Globicephala melas a patria medzi ohrozené druhy!
Snáď to bude prisilné prirovnanie, ale neprišlo by vám to drastické ak by šlo o ľudí.
Alebo by to bolo iba kvôli krvi a ich množstvu...
Emócie delfínov sú rovnako silné ako u človeka, ich spoločenské správanie( aj iných druhov, napr. slonov) je porovnateľné s naším.

210808

24.1.2010 19:52

BB

Aja 74.?.?.?

Mocny pan a vladce...clovek. Brigitte Bardot .
Preklad je mizerny, ale na ty hruzy staci.

210507

24.1.2010 20:21

srovnání

Dedek 81.?.?.?

Srovnání s výlovem je mimo mísu! Ryby v rybnících jsou totiž vysazovány za účelem pozdějšího výlovu. To je zásadní rozdíl! Asi jako by někdo srovnával zabití slepice a skalního orla.

210510

24.1.2010 23:04

RE: srovnání

PantheraTigr 88.?.?.?

Reakce na 210510

Až budu mít hlad a skalní orel bude nejsnažší obživa tak je to jasná volba. Nevidím důvod, proř toho orla nezabít, neoškubat, neorožnit a nesežrat. Lidi sou zvěř tak proč si nedopřát trochu žvance?

210537

24.1.2010 20:29

Je mi z lidí zle

PantheraLeo 88.?.?.?

Na internetu čtu často, ale přispívám jen svátečně. Na zvědavci přispívám vůbec poprvé. Tento článek, ale hlavně diskuze pod ním mě k tomu však přinutila.

Většina příspěvků se tu pozastavuje nad tím, jak se můžou lidi chovat takovýmto způsobem ke zvířatům. Minimum přispěvovatelů potom zdůrazní, že ONI jsou vegetariáni. A jeden z tisíce to pochopí. Lidi, vemte rozum do hrsti! co je na tom tak děsného? no co? Naprosto nic. Je to koloběh života. To, že je to ohrožený druh je sice hezké, ale na faerských ostrovech jim to asi tak nepřijde, tak jich prostě žije hodně. Stejně jako domorodci v africe. Jednoduše se lidi smiřte s tím, že když se zabíjí tak teče krev, ale zároveň zabíjení přináší potravu.

A na závěr si nemůžu odpustit poznámku k vegetariánům (a podobným veg...). Kdyby Homo Habilis nezačal žrát maso, tak by se mu nevyvinul mozek a tím pádem by buďto vyhynul, nebo by se vyvinul naprosto jinak. Každopádně bysme tu nebyly. A pokud máte děti a nedáte jim maso, tak to má jediný následek a tím je poškození mozku. Takže jestli si myslíte, že tím že nežerete maso jste nějak pokrokoví tak to teda nejste, spíš ste pěkný zpátečníci.

210511

24.1.2010 22:40

RE: Je mi z lidí zle

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 77.?.?.?

Reakce na 210511

to chce klid
to se zde jen namnožili moralisti z města kteří si myslí že maso se vyrábí v Tescu [mrknutí jedním okem]
ti co jsou (jako třeba já) z vesnice tak vědí že zabíjet pro potravu je naprosto normální a v pořádku a taky tak občas sami činí [smích]

210531

25.1.2010 13:02

RE: Je mi z lidí zle

mkadlec 62.?.?.?

Reakce na 210531

Vidim jako v poradku maso snist. Jsem vnitrne smiren s tim, ze kvuli tomu abych dostal na stul kure, sekanou, stejk, file, musi prislusna zviratka prijit o zivot. Neudelal bych to sam, protoze to neumim a tomu zvireti bych asi zbytecne moc ublizoval a navic v tom Vami zminovanem tescu je to snaze dostupne uz zabite a vykuchane/naporcovane, takze proc nevyuzit dobrodini civilizace, zejo. Nicmene prestoze jsem "moralista z mesta" a zabijeni kytovcu povazuju za hnus (a to i od mych jinak oblibenych japoncu) zvlast, podle tohoto clanku bezduvodne, jsem kluk z vesnice, ze selskyho, a dedovi jsem pomahal stahovat kraliky a babicce skubat a kuchat slepice. Osobne si myslim, ze zvirata pro potravu chovana, takzvane domaci, v ekosystemu nechybi a nevidim jediny duvod, proc je nezabijet a nejist. Naproti tomu, lov ve smyslu aristokratickych (prominte [smích] ) honu, pripadne lov vzacnych druhu (ty kurata maji nejaky divny zobaky [smích] )jen proto, aby se na stul tech, keri si to mohou dovolit, dostala nejaka ta pochoutka, povazuji za necivilizovane a odsouzenihodne.
Tolik k vasemu prispevku
A ted k clanku.
Jsem toho nazoru, ze v otazce toho, jak a jestli vubec zabijet by mel ten, kdo ma v umyslu zabit, zauvazovat miru uvedomeni zabijeneho zivocicha. Proste jak moc ho bude mrzet a bolet, ze je zabijen. Mouchu rozplacnu bez nejmensich vycitek svedomi, slepici, kdyz pominu ze to neumim, bych humanne st~al, prase picnul zabijackovkou do hlavy, atd atd. Kytovce, vzhledem k jejich mire uvedomeni bych zabijel jen s nejvetsim sebezaprenim temer srovnatelnym snad jen s podobnym ukonem u cloveka, to jest dobrovolne ani nahodou.
Co se tyce bycich, kouhoutich, psich zapasu, toho paplonskeho behu s byky a te faerske veselice s kytovci a jinych podobnych aktivit, mam ma to jeste horsi nazor, vsechno jsou to formy tyrani zvirat pro pobaveni pana tvorstva. [bliji]

210581

26.1.2010 13:46

RE: Je mi z lidí zle

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 188.?.?.?

Reakce na 210581

Jsem na tom podobně. Maso mi chutná (i když už ne tolik co dřív), ale asi bych nesnesl pohled na zabíjení ťuťu ňuňu kuřátek, nebo roztomilých kraviček, či chundelatých králíčků. Sám si tento rozpor nedokážu vysvětlit. Samozřejmě vím že je člověk všežravec a maso potřebuje, ve svém okolí mám rovněž několik kostlivých vegetariánů, kteří vypadali zdravě a čile, dokud se nerozhodli přejít na "zdravější" rostlinnou stravu.

Další věc která mi vrtá hlavou je masivní propagace vegetariánství v médiích, filmech, všude. A co propagují voldemortí vlastníci médií rozhodně nemůže být ku prospěchu lidstva. Možná jde o prvek regulující porodnost a blokující zdravý vývoj dětí. Možná je za tím něco ještě ďábelštějšího.

Tak nevím,ale vypadá to, že vegetariánská propaganda působí na podvědomí a díky tomu přestává lidem chutnat maso. Nebo že by jsme skutečně vstupovali do věku vodnáře, kdy se budeme živit jen čistými energiemi a duchovně pro nás bude nepřípustné zabíjet živočichy? Čert se v tom vyznej. :-/

210665

17.7.2010 12:39

RE: Je mi z lidí zle

Chrabron 195.?.?.?

Reakce na 210511

kazdy sa mozeme mylit, mi ludia mozme okrem ineho prejavovat aj sucitenie, este tym sa poniektori asi odlisujeme.Tolko opakovane slovo Dalajlamu "SUCITENIE" Hanibal by vam to vysvetlil lepsie, ak mu poskytnete adresu Vasich priatelov. Ze vraj L.N.Tolstoj vyslovil myslienku cca" Vojny budu kym budu jatky. myslel tym asy ze to nie je nevyhnutne nieco aj ako UCTA KU ZIVOTU A SEBE. Cistote niakeho ducha nad nezmyslom. tam pri tej masakre im stacil jeden- desat kusov ked isto vedeli ze je celosvetovo chraneny, IDE O NENAZRANOST , KRVILACNOST S LUDSKYM PRIVLASTKOM- OTVARA SA MI NOZIK , ale vsak nemusim, vsak nechcem to pitvat ani plytvat casom .Vsak. Mna sa to netika. V suprmaku to nerve, nestona,neprosi, neossti vam to a neosere vase krvave gatky. To je nasa realita? 5 dni workoholik pak dva alkoholic. Dva dni pre seba, sobota v obchade u bedni a nedela na kybli.Mozme si predsa dokazat ze vieme aj insie. Priatelia aby sme Mi i nase Pokolenia nemuseli zivit obavy, ze sa nam to vrati, ako sa vracia vsetko co je u niekoho zacarovanym kruhom. (zrat)vedome a s vdakov. Chrabron [mrknutí jedním okem] pozriet sa da aj dalej o com pisem, jak a hlavne naco? stahuju s koze za ziva. Dasa zit aj inak, no sme asi masochysti.
http://mustwatch.hztz.cz/film/earthlings-pozemstane/ [bliji] [cool]

224293

24.1.2010 21:29

Člověk,verzus zvířata.....proč?

Belena 62.?.?.?

To,co se děje v dnešní době,je něco,co se ani slušně popsat nedá.Tolik zvěrstev,která jsou páchána na zvířatech,ale i na lidech....to je alarmující!!!V posledních dnech budou lidé bezcitní,zlí,sobečtí,chamtiví,bez lásky k bližnímu.....to jsou biblická proroctví,která se plní do puntíku.Chováme se jako vládci Země,která nám byla dána do užívání a kterou máme zvelebovat...My ji naopak ničíme maxi-rychlým tempem.Když se uctivě nechová člověk k člověku a naše děti nejsou k úctě k druhému vedeny,pak jen stěží budeme se zvířaty jednat citlivě.

210517

24.1.2010 22:06

Čisté svědomí, základ lži

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě koudelka (zavináč) cmail (tečka) cz 85.?.?.?

Jsou to otřesné obrázky. Ale pohlédněte na to jak oni žijí. Svět se globalizuje, Evropa se sceluje a nikdo si neuvědomuje, že ty rozdíly zůstanou a že se nemůžeme koukat jednotně na zločiny, morálku, na cokoliv. Odsuzovali byste kmeny kanibalů, kteří to dělají celou svou historii stejně jako německé vrahy? A kdo se tady snaží očistit vegetariánstvím, tak tomu můžu vyjmenovat desítky věcí, kterými je vinen. Na vše se dá pohlížet jako na zločin. Tím, že na Zemi žije necelých 7 miliard lidí jsou vinni všichni, kdo měli dítě. Ti zapřičinili, že dnes polovina těchto lidí hladoví, žije v bídě anebo dře od rána do večera jen kvůli přežití. Ti, kteří dřou od rána do večera zapřičiňují devastaci zdrojů na Zemi atd. atd. Chudí se obhajují chudobou, bohatí se obhajují prosperitou. A zase člověk sám si způsobuje nesvobodu, ať je to otrokář/stát nebo otrok/občan. Už víte, proč se v Bibli píše o prvotním hříchu člověka?

210525

24.1.2010 22:55

Nejedna se o delfiny

tygr willy 201.?.?.?

Nejedna se o delfiny, ale pilot whales - druh veleryb. Cely ten lov je pod kontrolou mistni vlady, je to mistni tradice a neni to pro zisk. Vsechno maso sni sami ostrovane. Staci si precist ten clanek na wikipedii.
Me to vsechno pripada mnohem mene krute nez chov a zabijeni jakehokoliv domaciho zvirectva.

210535

25.1.2010 0:03

Kontrdikce.

in-ocean 79.?.?.?

Nemuzete protestovat proti necemu. Proc? Protoze tim proti cemu protestujete vytvarite to proti cemu protestujete.
Je lepsi protestovat pro neco.

210542

25.1.2010 1:29

RE: Kontrdikce.

in-ocean 79.?.?.?

Reakce na 210542

Jeste doplnim.
Je to dano tim, ze kdyz nekdo udela prohlaseni co je spravne tak zaujima pozici (vytvari sve "nabozenstvi" za ktere pak musi bojovat a obhajovat ho) a zaroven rika, ze je take neco spatne. Tim vytvari konflikt a konflikt neni reseni, konflikt ani neni hledani hledani ci prinaseni reseni.

210548

25.1.2010 10:27

MAlbi_unregistered_lama

chlupatykravinec dvanactprdeli (zavináč) seznam (tečka) cz 195.?.?.?

dobry vecer, zkusil jsem napsat na tu prvni email adresu [velký smích] uvidime

210572

26.1.2010 14:16

RE: MAlbi_unregistered_lama

chlupatykravinec dvanactprdeli (zavináč) seznam (tečka) cz 195.?.?.?

Reakce na 210572

Vaše zpráva pro <kaj@farex.com> ze dne 25.01.2010 nemohla být doručena.
Zpráva je přiložena.

You message for <kaj@farex.com> from 2010/01/25 could not be delivered.
It's attached below.

Důvod / Reason:
---------------

4.0.0 szn; Timeout expired.



Persistent Transient Failure - Other or Undefined Status

210674

25.1.2010 22:07

kulohlavec černý

pragmatik 193.?.?.?

Nejedná se žádného delfína calderon, nýbrž o kulohlavce černého-Pilot Whales(Globicephala melaena).Jedná se o poměrně celosvětově běžnou velrybu,o které naopak někteří hovoří,že je spíše přemnožená.Je to ten typ velryb, které často uvíznou na plážích v Austrálii, Novém Zélandu a jinde na světě.Způsob lovu sice vypadá napohled drasticky,ale provádí se stejně více než 1000 let. Má na něj licenci jen místní obyvatelstvo z jednoho ostrova- pro vlastní potřebu.Podle stejného měřítka by se musely všude zakázat i domácí zabíjačky, kdy se jen lehce omráčené prase nechá vykrvit.Bohužel i tady již nějací pseudoochránci zvířat podali podnět pro týrání zvířat(obecní zabijačka v Mošnově). Lidi mějte rozum a nenechte se manipulovat někým,kdo ani neví o čem píše, hlavně, že vzbudí negativní emoce.

210617

26.1.2010 4:52

RE: kulohlavec černý

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 210617

>Nejedná se žádného delfína calderon, nýbrž o kulohlavce
>černého-Pilot Whales(Globicephala melaena).

Děkuji. A patří mezi delfíny nebo mezi velryby?

>Způsob lovu sice vypadá napohled
>drasticky,ale provádí se stejně více než 1000 let.

Počkejte, to je zajímavý argument. Tak když se něco dělá 1000 let, tak to nemůže být drastické? Tak to jenom drasticky vypadá?

>prase nechá vykrvit.Bohužel i tady již nějací
>pseudoochránci zvířat podali podnět pro týrání
>zvířat(obecní zabijačka v Mošnově).

Četl jste to? To nebylo kvůli zabíjačce. To bylo pro podezření z neodborně provedené zabíjačky.

>Lidi mějte rozum a
>nenechte se manipulovat někým,kdo ani neví o čem píše,
>hlavně, že vzbudí negativní emoce.

Ano, lidi, mějte rozum. A také srdce.

210638

26.1.2010 13:54

RE: kulohlavec černý

pragmatik 193.?.?.?

Reakce na 210638

Kulohlavec patří do čeledi delfínovitých, ale není to delfín (např.rod Stenella ), nýbrž rod Globicephala. Jinak jsou to všechno kytovci,stejně jako velryby.Způsob lovu ponechme stranou, je to jakási tradice, možná špatná, možná vyhovující.Slouží jako zdroj masa pro obyvatelstvo jednoho ostrova. Na zmíněné zabijačce v Mošnově(letiště u Ostravy) jsem byl a stejně jako další zúčastnění, kteří provozují stejné zabijačky doma, jsme na tom neshledali nic mimořádného.Že sebou prase cukalo, následkem malého omráčen? To není nic na závadu, naopak to přispívá k lepšímu vykrvení masa.Proto je vždy maso z domácí zabijačky kvalitnější, než z jatek, i když se jedná o zvíře ze stejného chovu.Menší prasata (do 100 kg) se často zabíjela bez omráčení, zabila se jen vykrvením.Do posledního okamžiku musí srdce zvířete pracovat.Dala se na zemi udržet.U velkých prasat to nepřipadá v úvahu,musí se omráčit, nedala by se udržet.Jinak jako autora si Vás velmi vážím a omlouvám se za nepřiměřeně zvolená slova ohledně manipulace...

210666

28.1.2010 10:07

RE: kulohlavec černý

nienor 78.?.?.?

Reakce na 210617

Delfín dlhoplutví (Globicephala melas) patrí medzi ohrozené druhy. Premnožené teda určite nie sú, neviem kde ste sa dostali k tejto informácii.

210839

8.2.2010 23:18

hnus

kolibřík 78.?.?.?

Už abychom všechno vymlátili a pokáceli pak coby lidstvo vychcípáme
a za pár milionů let až se to tady vyčistí bude na planetě nádherný místo pro život. Jen doufám že tak hnusná pakáž jako jsme už nikdy nikde nevyleze.

211978

20.7.2010 19:06

Predslov

Abriella abriella (zavináč) azet (tečka) sk 95.?.?.?

Ahojte všetci ochrancovia nielen delfínov, ale všetkých zvierat na zemi !

Na tento blog som natrafila z cela náhodne, pričom som hľadala nejaký článok o love tuleňov a tak som našla tento.

Autor sa zmieňoval o tom, že nenašiel petíciu na lov delfínov na Faors islands, pretože žiadna taká petícia ani nie je. Ja čo viem tak je iba e-mail, ktorý som dostala zo školy. Preto by som chcela poprosiť autora, nech mi napíše svoj e-mail aby som mu ho mohla poslať v prípade záujmu. Pokojne píšte aj Vy ostatní.

Čo sa týka petície na lov delfínov v Japonsku, tak na ne petícia existuje, našla som ju nedávno na internete aj s petíciou na tulene a odvtedy ich šírim ďalej. [smích]

Čo sa týka môjho pohľadu na danú problematiku tak si myslím, že nestačí pár slov nato, aby som zhrnula čo si o týchto činoch myslím, ale môžem povedať iba toľko, že to nie je správne, je to znak egoizmu, bezohľadnosti, absolútnej ne solidarity a nehumanizmu. Ani si neviem predstaviť ako tie delfíny, tulene, veľryby a iné krásne a mierumilovné zvieratká musí trpieť a čo nedokážem pochopiť, ako je možné, že sa to ešte vôbec nezakázalo.

Nedokážem dokonca ani jasať nad tým ak sa niečo napráva, pretože viem, že my sme tí, ktorí ničia, týrajú a zabíjajú a tak je naša životná povinnosť, aby sme napravili svoje krivdy a všetky chyby!

Som typ človeka a vždy som bola, ktorý sa nedokázal na problém pozerať s rezignovaným postojom, po každé keď sa mi niečo nepáčilo, som sa ozvala a nikdy som nebola ticho iba zo strachu z okolia, alebo z toho, čo si iní pomyslia.

Myslím, že to je cesta, po ktorej by mal každý kráčať, pretože len táto cesta je jediná správna, je to cesta k vzájomnej úcte a porozumenia.

Preto by ľudia mali podpisovať petície, vyjadrovať svoje názory dávať najavo, že s niečím nesúhlasia, prejavovať svoje emócie, rozhorčenie i nespokojnosť. Netýka sa to iba vlád, týka sa to nás všetkých !

Otvorme srdce tam, kde iní zakrývajú oči pred pravdou.

Darujme bezbranným a bezmocným to najkrajšie, čo sa v ľuďoch skrýva a to – súcit !

224580

20.7.2010 19:31

RE: Predslov

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 81.?.?.?

Reakce na 224580

Abriello,

petice jsou berlička, která jen málokdy něco řeší. Chce to radikální akci, s těmi sviněmi nějaké petice nepohnou.

224583

20.7.2010 20:09

Odpověď

Patrícia abriella (zavináč) azet (tečka) sk 95.?.?.?

Vladimíre,

Promiň, já jsem nějako zapomněla, že tohle je český portál, nechala jsem se unést. Taky nebudu nezdvořilá a chci napravit, že jsem se předtím nepodepsala svým pravým jménem.

Jmenuju se Patrície a jsem z BA. Chci ti hezky poděkovat za zveřejnění mýho příspěvku.

Co se týče těch peticí, sama jsem si toho vědoma ale touha a víra mě donutila jednat a na základě těchto elementu jsem doufala celým svým srdcem, že se nejedná o márni snahu, ale i lidstvo má moc jako smrtělný společenství něco ovlyvnit a podnítit vlády aby se na tuhle problematiku dívala i jiným pohledem - pohledem nás všech.

Zřejmě máš pravdu, ale já jako studentka vysoká školy ekonomie zatím nedokážu udělat pro tyhle kouzelné savce víc než šířit petici a podpořit různý zvířecí organizace :-/

224584

20.7.2010 23:06

RE: Odpověď

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 81.?.?.?

Reakce na 224584

>Promiň, já jsem nějako zapomněla, že tohle je český
>portál, nechala jsem se unést.
Ale ne, vždyť na to to tady je.

>Jmenuju se Patrície a jsem z BA.
Co je BA?

>Chci ti hezky poděkovat za
>zveřejnění mýho příspěvku.
[smích] Není zač. Vždyť říkám, že na to to tady je.


>Co se týče těch peticí, sama jsem si toho vědoma ale touha a
>víra mě donutila jednat a na základě těchto elementu jsem
>doufala celým svým srdcem, že se nejedná o márni snahu, ale
>i lidstvo má moc jako smrtělný společenství něco ovlyvnit a
>podnítit vlády aby se na tuhle problematiku dívala i jiným
>pohledem - pohledem nás všech.
Jj, mě tyhle věci také zlobí. A spoustu lidí to také zlobí. Ale dokud za tím budou prachy, jdou všechny ohledy stranou.


>Zřejmě máš pravdu, ale já jako studentka vysoká školy
>ekonomie zatím nedokážu udělat pro tyhle kouzelné savce víc
>než šířit petici a podpořit různý zvířecí organizace
>:-/
Všichni chceme něco s tím dělat a nikdo přesně neví, co by se mělo dělat. Ani já ne.

224594

Příspěvků: 54

24.01. 07:11 Karel4  Ano
24.01. 07:25 insider  jsem vegetarian
24.01. 08:43 Cosmic  RE: jsem vegetarian
24.01. 22:48 insider  RE: jsem vegetarian
24.01. 07:46  Jsme v tom vsichni !!!!!
24.01. 10:50 charon  RE: Jsme v tom vsichni !!!!!
24.01. 11:19 Choronzon  RE: Jsme v tom vsichni !!!!!
24.01. 15:10  RE: Jsme v tom vsichni !!!!!
24.01. 07:47 Saša  Člověk je bestie
24.01. 14:34 Vladimír Stwora  RE: Člověk je bestie
25.01. 23:54 MartinS  RE: Člověk je bestie
27.01. 10:55 pietroo  RE: Člověk je bestie
24.01. 08:01 Viliam K.  Strašné, ale...
24.01. 08:44 charon  Jen pár upřesnění ...
24.01. 10:40 charon  Ještě úvaha o důvodech ...
24.01. 10:53 WoTaN  Hnus, ale "naše" jatka nejsou o moc lepší
24.01. 14:46 Gibi z Wilsonova  RE: Hnus, ale /Ja Vám fandím, ale bohužiaľ dnešný človek a hlavne jeho mozog
24.01. 21:31 daniela  RE: Hnus, ale /Ja Vám fandím, ale bohužiaľ dnešný človek a hlavne jeho mozog
07.07. 18:34 bisan  RE: Hnus, ale /Ja Vám fandím, ale bohužiaľ dnešný človek a hlavne jeho mozog
24.01. 23:13 Alfons Mrkvička  RE: Hnus, ale
24.01. 11:08 charon  Ještě jedno upřesnění
24.01. 11:57 jednorožec  RE: Ještě jedno upřesnění
24.01. 12:02 Sam Ting Wong  Znamení doby
24.01. 19:26 insider  RE: Znamení doby
24.01. 12:07 Grovik  Co k tomu dodat?
24.01. 12:55 daniela  Je to zase jen o penězích
24.01. 13:49 jano123  Nie ze by som to chcel nejak obhajovat
24.01. 16:16  Jsem otresen. Jako vetsina z vas.
24.01. 16:58 zicho  Ono je to trosku inak!
27.01. 22:01 nienor  RE: Ono je to trosku inak!
24.01. 19:52 Aja  BB
24.01. 20:21 Dedek  srovnání
24.01. 23:04 PantheraTigr  RE: srovnání
24.01. 20:29 PantheraLeo  Je mi z lidí zle
24.01. 22:40 aristokrat  RE: Je mi z lidí zle
25.01. 13:02 mkadlec  RE: Je mi z lidí zle
26.01. 13:46  RE: Je mi z lidí zle
17.07. 12:39 Chrabron  RE: Je mi z lidí zle
24.01. 21:29 Belena  Člověk,verzus zvířata.....proč?
24.01. 22:06  Čisté svědomí, základ lži
24.01. 22:55 tygr willy  Nejedna se o delfiny
25.01. 00:03 in-ocean  Kontrdikce.
25.01. 01:29 in-ocean  RE: Kontrdikce.
25.01. 10:27 chlupatykravinec  MAlbi_unregistered_lama
26.01. 14:16 chlupatykravinec  RE: MAlbi_unregistered_lama
25.01. 22:07 pragmatik  kulohlavec černý
26.01. 04:52 Vladimír Stwora  RE: kulohlavec černý
26.01. 13:54 pragmatik  RE: kulohlavec černý
28.01. 10:07 nienor  RE: kulohlavec černý
08.02. 23:18 kolibřík  hnus
20.07. 19:06 Abriella  Predslov
20.07. 19:31 Vladimír Stwora  RE: Predslov
20.07. 20:09 Patrícia  Odpověď
20.07. 23:06 Vladimír Stwora  RE: Odpověď

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

57

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc říjen přispělo 129 čtenářů částkou 19 970 korun, což je 57 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010

IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Vážení čtenáři,
děkuji všem, kteří přispěli. Máme poslední pracovní den před koncem měsíce a my máme vybráno jen něco přes polovinu. Prosím, zvažte případný příspěvek na tento web. Děkuji.

Ve zkratce

Hrdinství na Nově27.10.20 12:44 Česká republika 6

Poučme se, co způsobil totální lockdown v Izraeli26.10.20 00:42 Izrael 4

Jak u Prymulových hrabou a hrabou (pod sebe)24.10.20 18:21 Česká republika 5

Poskytovatelé hudby prý řeší nadřazenost bělochů. Písně čeká přísná kontrola24.10.20 10:04 Neurčeno 6

Soud dnes rozdal podmíněné tresty oběma autorům nápisu v Letech23.10.20 21:43 Česká republika 0

Vipná analýza Prymulova kiksu23.10.20 18:35 Česká republika 7

Prymulův konec? Neradujme se předčasně23.10.20 13:06 Česká republika 2

Sám Prymula náhubek neměl a chodí do restaurace i přes to, že je zavřel23.10.20 08:35 Česká republika 11

Na Slovensku testují "když budeš hodný, můžeš ven" - hlavní cíl hysterie kolem koronaviru22.10.20 21:22 Slovensko 2

Udavač volal linku 158 na chlapa bez náhubku22.10.20 21:14 Česká republika 4

AGENDA 2030 – TVŮRCI NYNÍ ZHODNOTILI SVÉ ZRŮDNÉ PLÁNY22.10.20 13:37 Neurčeno 0

Plánovaná demonstrace 28. října v Praze22.10.20 08:53 Česká republika 0

Bělorusko versus Česko21.10.20 20:43 Neurčeno 13

Česko žádá o pomoc21.10.20 13:25 Česká republika 9

Za polibek bez náhubků 400 euro20.10.20 17:33 Itálie 5

Soud v Německu rozhodl, že omezit zavírací dobu restaurací není opodstatněné19.10.20 21:32 Německo 4

Co je s panem prezidentem?17.10.20 09:47 Česká republika 7

Je třeba říci dost, burcuje Klaus. Nejsme ve válce, nestrašte mrazáky s mrtvolami14.10.20 11:11 Česká republika 3

Erouška je pochybná aplikace s placebo negativním efektem14.10.20 10:15 Česká republika 5

Ve stavu nebezpečí si schválí cokoli bez demokratické kontroly13.10.20 19:31 Česká republika 0

Měnové kurzy

USD
23,45 Kč
Euro
27,34 Kč
Libra
30,28 Kč
Kanadský dolar
17,56 Kč
Australský dolar
16,44 Kč
Švýcarský frank
25,58 Kč
100 japonských jenů
22,40 Kč
Čínský juan
3,49 Kč
Polský zloty
5,92 Kč
100 maď. forintů
7,43 Kč
Ukrajinská hřivna
0,82 Kč
100 rublů
29,67 Kč
1 unce (31,1g) zlata
43 807,43 Kč
1 unce stříbra
546,39 Kč
Bitcoin
318 090,95 Kč

Poslední aktualizace: 29.10.2020 19:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 8 842