Diskuze k článku

Propaganda

Příspěvků 56

7.1.2010 7:37

Noam Chomsky a media

insider 85.?.?.?

americký ekvivalent téhož,viz dvoudílní dokument Noam Chomsky a media,aneb umělé vytvoření souhlasu. V dřevních dobách demokratury to někdy kolem roku 95 odvysílala ČT2. Ještě se později opovážila zveřejnit pravdivý dokument Julie Cohen Má země Sion,což dnes o reprize nelze uvažovat ani při extazi drogového opojení. [bliji]

209091

7.1.2010 18:26

RE: Noam Chomsky a media

insider 85.?.?.?

Reakce na 209091

ještě něco....kdypak to zmíní Britské listy??..http://www.lupa.cz/clanky/londynany-maji-spehovat-brigadnici/

209150

7.1.2010 10:08

Dotaz na znalce Koukolíkova díla

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Vzhledem k tomu, že u nás vzdělání není dobrovolné (povinná školní docházka), a i ostatní složky v článku popsané manipulace působí na člověka od nejútlejšího dětství, kdy je ještě není schopen vědomě prohlédnout a korigovat, a to již minimálně po několik generací, já osobně nevidím, jak se tomuto tlaku bránit.

Specifikuje někde pan Koukolík, kdo vlastně navrhuje a používá tuto manipulaci a navrhuje někde východisko ze situace, kterou popisuje?

209097

7.1.2010 15:35

RE: Dotaz na znalce Koukolíkova díla

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 209097

Nejsem znalcem Koukolíkova díla, ale myslím, že recept na tu šaškárnu je poměrně jednoduchý: informovanost. Jinými slovy šířit články, jako je tento, a jemu podobné.

209127

7.1.2010 17:38

RE: Dotaz na znalce Koukolíkova díla

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 83.?.?.?

Reakce na 209127

aj tieto prednášky v cz-rozhlase formát mp3 nemajú chybu!:
http://www.rozhlas.cz/radionaprani/archiv/?p_po=26...
Na Blistoch je tiež pár článkov z tejto oblasti:
http://www.google.com/custom?domains=www.blisty.cz...

Od starších autorov sa dá doporučiť G.Klimov - isté spektrum deprivantov v historickom priereze minulých storočí byvších u moci.
A podobne ponerológiu Lobieckeho prezentovanú napr na:
http://afinabul.blog.cz/rubrika/ponerologia
alebo aj
http://na-severu.blogspot.com/2009/09/pravda-k-moc...
Psychopatie, Psychopati, Ponerologie
Pán Stwora, tu treba hlavne mládež vzdelávať, teda nielen informovať, ale priam upozorovať, za čo Vám taktiež patrí veľká vďaka

209141

8.1.2010 23:23

RE: Dotaz na znalce Koukolíkova díla

Karel z Čech 88.?.?.?

Reakce na 209141

Na stránce http://www.hvezdarna.cz/index.php3?s=11&subs=1 jsou mimo jiné ke stažení Koukolíkovi přednášky
- Vzpoura deprivantů, 15. 5. 2007, 75 minut http://www.hvezdarna.cz/prednes/150507b.avi
- MUDr. František Koukolík, DrSc., Příspěvek k filosofii stupidity, 5. 5. 2009, 85 minut http://www.hvezdarna.cz/prednes/090505.avi

209301

7.1.2010 18:27

RE: Dotaz na znalce Koukolíkova díla

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 209127

Promiňte, ale bohužel nemohu souhlasit. Celým tím mechanismem jste zasažen dlouho předtím, než to dokážete kontrolovat, a v té době, kdy už byste mohl, jste téměř neopravitelně indoktrinován a závislý. Což pan Koukolík podle mne musí vědět. Pokud vás někdo nejprve promyšleně učiní závislým na nějaké droze, třeba na cigaretách, pak vám informace na krabičce "kouření zabíjí" už moc nepomůže, naopak je kontraproduktivní. A tak je to s "informovaností" i ve většině ostatních případů - závislý vnímá jen ty informace, které mu jeho závislost vnímat dovolí.

209151

7.1.2010 19:12

RE: Dotaz na znalce Koukolíkova díla

Antoninus 88.?.?.?

Reakce na 209127

Je mi líto informovanost ti mnoho nepomůže. Základem toho jak se nenechat ovlivnit není informovanost (dnešní doba je toho důkazem), ale schopnost "myslet". Tím myslím schopnost analyzovat a myslet logicky pokud člověk má tyto schopnosti není lehké ho ovlivnit. Dnes je totiž k dispozici obrovské množství informací z nichž velká část je nepravdivá či zavádějící je potřeba umět informace rozlišit ne je mít k dispozici.
Tedy šíření takovýchto článků bohužel mnoho nepomůže, může jen vzniknout větší zahlcení informacemi bez toho aby adresát z nich dokázal něco vyčíst, výsledkem je pak to že se dělají nesprávné závěry a navíc drtivá většina lidí si z informací nevybírá tu pravdivou ale tu co se jim hodí a sedí jim na jejich představu světa.
Tedy je potřeba rozvíjet určitou schopnost myšlení a to je jediná cesta ven.


Antoninus

209158

7.1.2010 22:47

RE: Dotaz na znalce Koukolíkova díla

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 209158

Doplnil bych, že je třeba rozvíjet nejen schopnost správného myšlení, je i správného cítění. Jedno bez druhého je špatně.

209173

10.1.2010 14:57

RE: Dotaz na znalce Koukolíkova díla

mz98 85.?.?.?

Reakce na 209173

A já bych si do třetice dovolil dodat že je třeba vidět na sobě všechny vzniklé následky a ty chtít napravit. Zmanipulovaný zdeprivovaný jedinec si vybere manipulující a deprivující řešení protože je v souladu s jeho dosavadními rozhodnutími díky nimž dosud z jeho pohledu úspěšně přežíval - tedy nechce měnit cestu. Jako odmanipulovaný jedinec už si pak sám dokáže vybrat správnou cestu. Vlastní zkušenost k nezaplacení.

209360

7.1.2010 17:07

RE: Dotaz na znalce Koukolíkova díla

JanaJ 94.?.?.?

Reakce na 209097

pokračování je: Základy stupidologie - Život s deprivanty II.
měli jsme tato díla jako povinnou četbu při studiu psychologie [smích]
jinak toho napsal více, je dobré mít pár jeho věcí přečteno...
( O nemocech a lidech, Josefu Švejkovi je 30 milionů let a další)...

209135

7.1.2010 20:50

RE: Dotaz na znalce Koukolíkova díla

jansmith1984 193.?.?.?

Reakce na 209097

Co jsem měl příležitost se s knihami MUDr.Koukolíka, videonahrávkami nebo v TV seznámit, tak to byla jedna z prvních věci, která mne u něj zajímala.

Nechť mne na konkrétním příkladě někdo případně opraví, ale mám pocit, že se specifikováním TĚCH, kteří podobné manipulace na profi úrovni používají důsledně vyhýbá a řekl bych, že v rozporu s naším společným přítelem laserem..[smích], pardón, chtěl jsem říci přítelem HHBB, ani nijak nenaznačuje.


Nedivím se. Tyto informace jsou velmi citlivé a pro jisté skupiny velmi nepohodlné a nepříjemné, a to podle mne proto, že patří mezi ty, o kterých se nemá (nesmí?) nahlas hovořit (mohly by spustit nežádoucí lavinu pozornosti) a teď nenarážím na naše "košér" přátele, ale myslím to obecně.

Pokrytectví je podle mne jedním z fenomenů naší civilizace a je to i stěžejním důvodem nedorozumění a marasmu, kterému od nepaměti na základě ovčího syndromu podléhá.


Docela by mne zajímal názor MUDr.Koukolíka na tento fenomen, ale vzhledem k tomu, že jej umístil do balíku s ostatními negativními lidskými vlastnostmi to vypadá, že se na toto téma od něj asi žádné podrobné úvahy nedočkáme.

Pro zajímavost něco z jeho úvodní eseje: „někteří příslušníci našeho druhu byli a snad jsou moudří, i když bývá těžké podle toho, co lidé dělali, dělají a jistě i dělati budou, určit, co to vlastně je. Pojmenovat náš druh s ohledem na tyto zkušenosti Homo sapiens stupidus mi připadá přesnější. Pořadí vlastností je rovněž výrazem slušnosti a dobré víry. Chytrost, moudrost, šlechetnost, velkorysost, laskavost, tvořivost, nevědomost, chamtivost, mazanost, zbabělost, krutost, nadutost, záludnost, pokrytectví i destruktivita jsou rozšířené vlastnosti příslušníků našeho druhu.“

Zdroj:
Homo sapiens stupidus
http://www.virtually.cz/?art=6025

jansmith[smích]

209168

8.1.2010 6:39

RE: Dotaz na znalce Koukolíkova díla

jara.f 62.?.?.?

Reakce na 209097

Jako člen zednářského exklusivního PEN-clubu nic takového pan Koukolík pochopitelně nespecifikuje.

209206

12.1.2010 17:44

RE: Dotaz na znalce Koukolíkova díla

pietroo 195.?.?.?

Reakce na 209206

Viděl jsem jednou Koukolíka v televizi jak vyprávěl s vytřeštěnýma očima, jak ti Němci úplně absurdně napadli Židy, jak tam jako promítli nějaké své problémy...a to mi stačilo. Toho člověka už nemohu považovat za člověka, který ví, která bije. Ono vzdělání psychologa k tomu ještě nestačí, aby se byl schopen orientovat v realitě. Bohužel. V tomto směru mají lidé o psycholozích naivní romantické představy. Jsou to bohužel také jen lidi, a někteří na tu práci nestačí. Není třeba mít z nich nějaký komplex.

209486

12.1.2010 18:37

RE: Dotaz na znalce Koukolíkova díla

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 192.?.?.?

Reakce na 209486

Přitom by stačilo tak málo. Říci, že Židi absurdně napadli pokojně se družící Němce.
Vy jste chodil patrně do nějaké lokální katolické školy, že se tak dokonale orientujete v realitě a víte přesně, která bije. Pane pietroo, neměl jste také vytřeštěné oči při psaní tohoto příspěvku?

209489

22.3.2013 19:27

RE: Dotaz na znalce Koukolíkova díla

Zdeněk Bělecký 86.?.?.?

Reakce na 209097

Podle našich právních předpisů je školní docházka v určitém věku povinná (do školy chodit musíte), ale vzdělávání samo o sobě je čistě dobrovolné (škola vám ho nabízí a je jen na vás, co s tím uděláte).

286903

7.1.2010 11:07

Průzkumy veřejného mínění

domju 82.?.?.?

existuje lež, hnusná lež a statistika

209103

7.1.2010 14:12

Skvělé

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Blahopřeji k výběru tohoto autora i tématu, pane editore. Pan Koukolík je jedním z nejmoudřejších lidí, jaké znám. Vidím, že i Vás zaujal. Práce MUDr. Františka Koukolíka vřele doporučuji všem. Každá jeho kniha obsahuje podobné moudré postřehy z různých oblastí lidského života.

Autorova analýza propagandy možná sejme klapky z očí obdivovatelů "videodokumentů" typu Zeitgeist. "Čtyři pilíře" propagandy z podobných "dokumentů" přímo čnějí.

Do budoucna bych doporučoval z pera pana Koukolíka stati o absurditě, stupiditě, iracionalitě, moudrosti, evoluci, ... Jsou ve formě krátkých esejí publikovány v jeho poslední knize pod titulem Jak si lidé hrají, vydané v ISBN 2009.

Díky [smích]

209121

7.1.2010 19:19

RE: Skvělé

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 209121

To jiste ano. Kdyz se ale jednou clovek zacne divat kriticky a myslet, tak uz s tim nejde prestat. Vzdycky ma pak tendenci jit k otazkam typu Proc? Jak? Kdo z toho ma prospech?...Jinak receno lze vnimat nesrovnalosti odfiltrovat ruzne triky a jit k podstate veci a pri tom pracne vybirat zrnka te pravdy, kterych je nekde vice, nekde mene. Nebezpecna neni poha lez, byt stojici na psychologicke manipulaci. Ta se jevi hloupe. Nebezpecna je sofistikovana lez pusobici na psychiku, jak se o ni pise v clanku. a takova lez stavi na mixu s pravdou a fakty, aby na nich vybudovala svou verohodnost. K Zeitgeistu predevesim dvojce bych mohl rict lecos kritickeho, ale to neznamana ze to nejsou i ty kousky pravdy.

209159

7.1.2010 19:30

RE: Skvělé

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 77.?.?.?

Reakce na 209159

"K Zeitgeistu predevesim dvojce bych mohl rict lecos kritickeho, ale to neznamana ze to nejsou i ty kousky pravdy."

To je jak mléko smíchané s jedem, René. Budete nadále mléko pít, i když budete vědět, že je v něm přimíchán jed? Však je to stále mléko, ne?

209163

8.1.2010 2:06

RE: Skvělé

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 209163

Jak by rekl Kristus oddelit zrno od plev. Ze zrna se da upect dobry bochnik chleva a clovek se nemusi bat, ze mu ublizi.

209196

8.1.2010 7:23

RE: Skvělé

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 77.?.?.?

Reakce na 209196

"oddelit zrno od plev"

někdy to dost dobře nejde, bývá to nerozpojitelně prorostlé - co pak s tím? zkoumat s rizikem těžkého omylu, nebo zahodit?

209211

8.1.2010 17:07

RE: Skvělé

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 209211

To co je prorostel zahodit s plevami, ale dobre zrno vybrat.

209257

13.1.2010 3:59

RE: Skvělé

Paul Sulc 151.?.?.?

Reakce na 209196

Bochnik chleba je sice velice dobra vec, nicmene plevy jsou ''vlaknina'' a obzvlaste je miluji streva. Takze : co je spatne a co je dobre ?

209510

4.11.2010 12:24

RE: Skvělé

Maftík 90.?.?.?

Reakce na 209510

Prosím dovolím si jen menší opravu. Vláknina nejsou plevy, ale pevný obal zrna.

231924

7.1.2010 21:42

RE: Skvělé

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 209159

> kousky pravdy.

Dobrá propaganda vždy obsahuje části pravdy. Propagandu, postavenou na čisté lži, by každý rychle prohlédl. Ne?

Otázka stojí jinak, pane Bartošku. A už zde byla rozsáhle diskutovaná. Proč kdosi vynaloží kupu peněz za scénář, výběr archivních dokumentů, natočení průvodního slova a hudby, střih, ... A pak celé to "dílo" dá zdarma k dispozici? PROČ?

Co soudíte třeba o následujícím motivu?

Jen se vy prosťáčci pořádně nazlobte na ty bankéřské pijavice, které vás vysávají nemravným úrokem a ještě si vyrábějí peníze ze vzduchu. Mluvte o nich, nadávejte jim, nenáviďte je. Myslete si, že oni jsou tou jedinou příčinou vašich nesnází. Jim to stejně nijak neublíží... Hlavně se vy hlupáci nestarejte o to, jak nakládáme s penězi, které jsme od vás vybrali na daních.

A ještě jedna poznámka. Každé sdělení lze nejsnáze učinit v písemné formě. Jak ovšem dostat do psaného textu barevné pohyblivé obrazy? Četná opakování toho důležitého? Emotivní hlas? Správnou hudbu? A vše namíchat tak, aby to správně brnkalo na city?

Nedávno jsem z jednoho podobného "díla" vytáhl jen samotné české titulky. Bez obrázků, hudby a emocí zbyl čirý blábol.

Chce-li mi někdo něco naléhavého sdělit, nechť tak laskavě učiní písemně. Číst umím. Umně naaranžovaná video-sdělení jsou velmi podezřelá. [smích]

209169

8.1.2010 2:05

RE: Skvělé

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 209169

Protoze moc neni a nebude nikdy monolit. Malokdy se na "trune" octnou filosofove, ale nikdy neni nouze o lidi s ambicemi. A lidi s ambicemi jsou rekneme velmi soutezivi. Samozrejme, ze se pusobi na emoce, vzdyt o tom jak konkretne se to deje povida clanek. Ja verim a to pevne v Boha. Muzu vas ujistit, ze ani emotivne ladeny Zeitgeist s moji virou nehnul ani o chlup. Ale je tam hromada vecicek fakticke povahy.

Pokud jde o zdroje informaci, tak bez propagandy a desinformaci se tezko dostanete k podstate. Informace vzdy znamenali moc a mocenska elita si toho je vedoma. Kdybych ja byl zavisly na moci, tak prvni vec, kterou bych udelal je monopol na zdroje moci. A osobne bych k tomu pouzil to, co je pouzito desinfromace, cejchovani sarlatanstvim, utajovani ve jmenu bezpecnosti nebo z duvodu vysokych nakladu na vyzkum, media, vzdelavaci system, manupulace smeru vyzkumu penezovody...

Kdykoliv doslo k nejake informacni revoluci, tak to to vyvolalo vyznamne zmeny be spolecneske hierchii. At uz to byl vynalez pisma, knihtisk, prumyslova revoluce a ted informacni technologie. Mit informace k dispozici v ciste racionalni logicke forme je sice prijemna predstava, ale takto to, co me vsechno zajima to naservirovane nikdy neni. Holt se musim prokousavat pres ruzne prekazky a propagandisticke manipulace hrajici na emoce patri k tem lehce zdolatelnym, aspon videno z meho pohledu cynika.

209194

8.1.2010 15:18

RE: Skvělé

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 209194

> Zeitgeist s moji virou (v Boha) nehnul ani o chlup

To Vám rád věřím, pane Bartošku. Autorům Zeitgeistu o víru v Boha vůbec nejde.

Těch věcí, na které si nemůžeme sáhnout, je mnoho. Nejen Bůh. K nejdůležitějším patří Dobro, Svoboda, Zlo, Láska, Spiknutí, Pravda, Nespravedlnost, ... A protože jde vesměs o neuchopitelné věci, nemůžeme si je ohmatat, ale věříme v ně. Každý máme svou představu o tom, co je Dobro či Zlo. A tam Zeitgeist dokonale boduje. Stačí pohledět do zdejších diskuzí. Ukázkově indoktrinuje mozky těch méně zkušených v otázce, kdo nebo co jsou hlavní příčiny Zla na Zemi. Nemyslíte? [smích]

209248

8.1.2010 17:18

RE: Skvělé

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 209248

Jakou mate predstavu? Ze lidi si promitaji Zeitgeist jako propagandu jednou za tyden nebo denne? Pokud mate obavu o vymyvani mozku, pak bych vedel o mnohem vetsich nebezpecich nez Zeitgeist. V clanku pod kterym diskutujeme je to rozebrano detailneji. Holt vy verite, ze zijeme v mnohem lepsim svete. docela by me zajimalo na jaky svet veri vzhledme na sve povolani profesor Koukolik. Ten deprivant je totiz jasny favorit v karierismu.

Muj pohled na vec je takovy, ze bohudik moc ze sve podstaty nejde prevest do absolutni podoby. Ani egyptsi faraonove ji nemeli. Jeden zkusil zavest kult noveho jedineho boha a jak dopadl? A taky, protoze psychopatie je geneticka zalezitost a postihuje pouze 1% populace, tak neverim, ze psychopate maji v tech vrchnich patrech pyramidy prevahu. Jedna se o klanovou zalezitost ve velmi dlouhodobem casovem horizontu. Nepochybne si lide v tomto mocenskem levlu za ten dlouhy cas museli vytvorit specialni zpusob jednani s deprivanty, protoze jsou pouzitelni jako vhodne mocenske nastroje.

209262

21.2.2010 8:19

RE: Skvělé

Petr Frank 62.?.?.?

Reakce na 209248

kdysi jsem rozebíral sám sebe a přišel jsem (a fakt jsem se tomu moc divil) na to, že "dobro", "zlo" a podobně vlastně neexistují.

Nebo spíš neexistují v realitě, existují pouze ve vesmíru našeho mozku.

A zde je ten problém, to co je pro nás "dobro" může být pro jinou entitu, ... zvíře , "zlo".

213105

7.1.2010 19:25

RE: Skvělé

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 78.?.?.?

Reakce na 209121

>Autorova analýza propagandy možná sejme klapky z očí
>obdivovatelů "videodokumentů" typu Zeitgeist. "Čtyři
>pilíře" propagandy z podobných "dokumentů" přímo čnějí.



Pán Vojta oznámil 2 skvelé správy:
1)V masmédiách hovoria celú a ničím nedeformovanú pravdu.
2) I najhlúpejši člen spoločnosti má IQ 150.
[oči v sloup]

209161

7.1.2010 23:34

RE: Skvělé

FZ 158.?.?.?

Reakce na 209121

Přestože uznávám přínos Dr. Koukolíka kritickému myšlení (možná bych mohl být znalcem jeho díla), musím konstatovat, že jeho dílo je také určitým druhem propagandy - té levicové (protikatolicko-pseudovědecko-humanisticko-ekologické), protože autor své názory presentuje jako kdyby to byla fakta, přičemž za zaklínadlo mu slouží "vědecké poznání" (ostatní jsou tmáři).
Možná přitakáte, že to tak má být, já mám ovšem výhrady proti jeho způsobu interpretace a argumentace, kterou autor podpírá parciálním vědeckým poznáním.
Typické schéma myšlení, které lze v jeho literatuře mnohdy nalézt, je následující:
i) je vědecky nalezena nějaká souvislost mezi nějakým lidským citem/náladou/myšlením a určitými nervovými přenašeči v mozku, popř. určitými strukturami mozkové tkáně. (Např. se zjistí, že u dobrovolníků, kteří byli požádáni, aby mysleli na své dětství, lze nalézt vyšší hladina dopaminu nevímkde). To je v pořáku.
ii) Dr. Koukolík prohlásí: "tento neurotransmiter je zodpovědný za takovýto pocit" nebo "následující oblasti mozku přísluší takovýto rozsah myšlení." A prohlásí: lidé, kteří mají nízkou hladinu dopaminu nevímkde, měli špatné dětství a jsou to ti, kteří byli vystaveni nevímjakým podmínkám, proto by měla rozumně uvažující společnost zajistit, aby (...). To je blud (nemáme potvrzeno, že např. nízká hladina dopaminu není právě v té chvíli u lidí, kteří třeba mají hlad nebo málo spali atd. atd.) a velmi nešťastný způsob další argumentace. ..Rád bych uvedl příklad přímo z jeho knihy místo toho plácání, ale nemám teď žádnou po ruce.

209183

8.1.2010 2:03

RE: Skvělé

mtk 88.?.?.?

Reakce na 209183

Ano, katolickou i koukolívkovskou propagandu si prozřetelně nechme raději dále od těla. Vlastně, jakoukoliv propagandu .... Aha, i tu mou, páč propaguji antipropagandistické myšlenky... ble .. anebo radši půjdem na panáka? [smích] [mrknutí jedním okem]

209193

8.1.2010 12:37

RE: Skvělé

micha michaVej (zavináč) seznam (tečka) cz 93.?.?.?

Reakce na 209193

Pan František Koukolík byl varován.Nedbal ovšem varování(jak mi potvrdila jeho babička) a nyní bude vystaven následkům.Zářný intelekt našeho arcimozkovědce je opřen,ehm,o pohádku. [smích]

209232

8.1.2010 8:54

RE: Skvělé

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 209183

Ano, taky se mi zdá, že (nejen) v díle páně Koukolíka je zřejmý soustředěný tah na branku vědy. Konečným efektem a zřejmě i cílem je soustředění moci v rukou vědců, nebo těch, kdo vyznávají jejich dogma. Otázkou zůstává, jaké mají vědci oprávnění, kde je záruka, že svou moc budou využívat spravedlivě? Neváhají rozřezat kočku zaživa, aby ukojili svou zvědavost. Klidně rozřežou zaživa i celou planetu, když to bude "v zájmu poznání".

209217

8.1.2010 11:17

RE: Skvělé

jansmith1984 193.?.?.?

Reakce na 209183

Hodně dobrý příspěvek FZ. Řadí se totiž mezi ty, které v rámci nového přístupu ke vnímání reality a informacím upozorňují na kritický přístup k autoritám, ať je jimi KDOKOLIV.


MUDr.Koukolík je jistě skvělý odborník a nemám důvod pochybovat, že i člověk, ale jeho myšlenky, teze, eseje je třeba TAKÉ podrobovat (na vůči autoritám ovčímu přístupu) nezávislému zkoumání a nenechat se nijak (bez zapojení selského rozumu a intuice) přímo nebo podprahově ovlivnit.


I autorita s dobrým úmyslem (mediální pseudoautority, mezi které řadím např. p.Weisse nebo Uzla, které mají podle mne dobrý úmysl zasunutý hodně hluboko..[smích]) se může nevědomě dopouštět skluzů, dezinformací nebo mlžení a ty odborné jsi zde naznačil.

Dr.Koukolík se podle mne (a tím netvrdím, že jeho celoživotní dílo nepatří mezi VELMI hodnotné v pozitivním slova smyslu) dopouští např. mlžení v tom, že jak uvádím v předchozím příspěvku neřekne to "B", bez kterého je "A" neúplné.

Jak jsem napsal, nedivím se mu. Jako velmi intelig.člověk si je jistě vědom následků, které by mu SYSTÉM v případě, že by tak odvážně učinil přichystal a protože má nastudovanou historii ví moc dobře, co se s lidmi, co řekli bez náznaků nebo mlžení jak se věci OPRAVDU mají, stalo.

Mafie a ti, kteří používají Lokaje k prosazování svých mocenských a jiných košér cílů by mu skrze ně dříve nebo později jistě tak znepříjemnili život, že mu to za to nestojí a jako moudrý muž se drží teze i zdejšího přítele HB, že všechno je stejně marnost...[smích]


Nějaký příklad demonstrující opodstatněnost ostražitosti vůči jakýmkoli autoritám??

V případě úvodní eseje Dr.Koukolíka je tím to, jak popsal Pořadí vlastností, které jsou podle něj, cituji: rovněž výrazem slušnosti a dobré víry. Napsal "pořadí" a tudíž odhaduji, že to mělo vyjadřovat i jistý žebříček, jak jednotlivé vlastnosti gradují.

Jak seřadil ostatní vlastnosti je na debatu, ale že postavil CHYTROST podprahově před MOUDROST je podle mne fatální nepřesnost, která by se lidem s jeho rozhledem, s jeho vlivem na vnímání ostatních, neměla stávat.


Pozor přátelé. Nechci zde vyvolat flameware filozofování JAK nebo PROČ to tak seřadil nebo myslel..[smích] Chci tím jen zdůraznit přesně to, co udělal i přítel FZ výše, totiž že každou informaci nebo názor nebo návod, kterou jakákoli autorita vyprodukuje je třeba vždy podrobit nezávislému, vědomému a kritickému (v dobrém slova smyslu) auditu.

Za co ale Dr.Koukolík zasluhuje úctu je, že poskytl veřejnosti KONEČNĚ start.pozici k ZAMYŠLENÍ nad tím KDO jsou deprivanti a že nemusejí být nutně jen na nejnižších společenských úrovních a zejména jak funguje PROPAGANDA a demagogie, coby opět metoda "E/elit", Ovčáků, Voldemortů (kteří podle přít.hábečka neexistují..[smích]) ve vztahu k většin.populaci.

jansmith[smích]

209227

9.1.2010 23:37

Ano,

pje 193.?.?.?

Reakce na 209227

vaše sdělení z posledního odstavce podepisuji a nemám vůbec problém s potenciální ikonizací moudrého pana profesora těmi, jejichž intelekt a étos na více než onu ikonizaci nedosáhne. František Koukolík pochopitelně dělá propagandu - zviditelňuje závažný problém reálné existence deprivantů, které množství jiných a mnohem více mocensky cílujících propagandistů zcela ignoruje, jakoby neexistovali napříč sociálními vrstvami...

209347

10.1.2010 23:06

RE: Ano,

jansmith1984 193.?.?.?

Reakce na 209347

Ano, máš pravdu pje. Dr.Koukolík z jistého pohledu provádí jistou odnož propagandy, ale jedná se o "JINOU" propagandu, než o jaké se zde v debatách obvykle bavíme...[smích]


Proto bych v případě jeho esejí a přednášek termín "PROPAGANDA" nepoužíval. Je totiž podprahově zavádějící a raději bych nabídl pojem "osvěta", "poučení" a z jistého pohledu "varování" před něčím, co může být za jistých okolností, pokud je většinovou komunitou z ignorance nebo kolaborace nerozpoznáno/tolerováno, destruktivní.


Pokud se bavíme o ikonizaci MUDr.Koukolíka, kterou jsi ty u určité skupiny občanů ochoten tolerovat, tak ta vytváří na podprahové úrovni mysli nevědomého člověka určitý rizikový aspekt, tj za jistých "vhodných" okolností brainwashingu tendence upadat do ikonizování i tzv. pseudoautorit.

Proto je důležité tento "ikonizační" vliv, kterým autority na nevědomé lidí působí (nebo v opačných případech tzv. pseudoautority) třeba vnímat jako potenciálně nebezpečný právě v případě sofistikovaných pseudoautorit.

Nehledě na to, že opravdové autority nemají ke zneužívání druhých skrze své adorování důvod, nevyžadují jej ani jej nijak neschvalují, i tak je podle mne dobré před adorací/ikonizací jakékoli AUTORITY (pro vyšší level vnímání reality) varovat.


Jedině člověk, který využívá pozitivních poznatků autorit (a uvědomuje si pokrytectví pseudoautorit) a není na nich NIJAK ani z důvodu jejích ikonizace závislý je opravdu SVOBODNÝ a rezistentní na jakékoli, byť pozitivní manipulaci.

To je ale na jinou debatu a zásluhy Dr.Koukolíka pro osvětu proti voldemortí manipulaci vůči většinové, permanentně od věků krvavě nebo chlebem a hrami manipulované populaci to nijak nesnižuje. A díky mu za to.

jansmith[smích]

209372

8.1.2010 14:42

RE: Skvělé

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 209183

Možná jste nám mohl, pane FZ, ukázat nějaký konkrétní příklad toho, kterak
> autor své názory presentuje jako kdyby to byla fakta
přímo v článku, pod nímž diskutujeme. Argumentovat proti někomu vlastními slovy, která mu vkládáte do úst, je nečestné.

A i kdyby pan doktor Koukolík občas povýšil svou víru na "vědecké poznání"? Kdo tak nečiní? Který člověk je absolutně nestranný a nezaujatý? Vy, pane FZ?

Nikdo není dokonalý. Ani pan Koukolík. Na světě je ovšem zoufale málo lidí, kteří dokážou svou mentální kapacitou obsáhnout to množství vědění, které až dosud nahromadilo lidské poznání. A nalézt v té záplavě informací to podstatné. A to pak stručně, jasně a srozumitelně předat ostatním. Tvrdím, že k dnešnímu datu není v ČR nikdo, kdo by se MUDr. Koukolíkovi v popularizaci tak obtížných témat, jako je třeba diskutovaná propaganda, vyrovnal. Kolik takových lidí znáte Vy, pane FZ? A kde jsou k dispozici výsledky jejich práce?

Možná se ovšem mýlím. Třeba se najde autor, který napíše pro Zvědavce esej na téma "moc". Tak kvalitní, jakou by napsal pan Koukolík. Zkusíte to, pane FZ? [smích]

209245

10.1.2010 19:15

RE: Skvělé

omega13 217.?.?.?

Reakce na 209121

Uff ..
zde je vidět, že ani četba takto hodnotného autora není lékem na otravu zpúsobenou mainstreamem

209368

7.1.2010 14:33

DOPORUČUJI PŘEDNÁŠKU MUDr. Koukolíka - Vzpoura deprivantů

xyc 80.?.?.?

http://video.google.com/videoplay?docid=-289994371...

209124

7.1.2010 15:49

Vyborna kniha

Choronzon 85.?.?.?

Četl jsem. Mohu jen doporučit.

Od Koukolíka jsou všechny knihy vinikající.

209129

8.1.2010 12:39

mimo sebe

petars 78.?.?.?

je celkom zaujímavé ako techniky, metody, nástroje propagandy vidia mimo sebe, ako niečo v niekoho rukách a hlavne nástroj proti nám., čo je nesprávné.Pritom ak ktorýkolvek pisatel v diskusii rozpovie,alebo napíše svoje zážitky z dovolenky s nejakým cielom (pochválit sa, upozorniť na čokolvek,informovat,........................) použije niekolko bežných trikov, skúmaných pánom docentom, na vyvolanie požadovaného odrazu v jeho vnímaní.
Komunikačné nástroje sú nám vlastné, ich zručné používanie je už iná vec na strane aktéra,- na strane druhej, - niekto uverí čomukolvek, niekto zas ničomu.
Propaganda, jej "triky" .......atd. sú naším osobnostným rysom a rozvíjali sa spolu s jazykom a komunokáciou

209233

8.1.2010 18:50

RE: mimo sebe

jansmith1984 193.?.?.?

Reakce na 209233

Protože rád nazývám věci prav.jmény petarsi, tak tvou, řekl bych, lehce podprahovou "obhajobu" Propagandy zpochybním a protože nechci být příkrý, tak jen dodám, že je podle mne z filoz. a lidsk. hlediska lehce zavádějící.


Máš pravdu v tom, že propagandy se nevědomé a charakterově NE příliš na VÝŠI lidské bytosti notoricky dopouštějí a také, že mohou mít pocit (samozřejmě až potom, co se samy zařadí mezi ty propagandou negat.postižené), že propaganda vzniká mimo ně a oni se na ní nepodílejí.

Podílejí, ale protože si lidé tohoto ražení (mimo jiné NEJEN v této věci) rádi lžou do vlastní kapsy, nepřiznají si to.


Problém ale je, že my se zde (Zvědavec na tento problém v zásadě tak nahlíží) myslím nebavíme o běžné mezilidské "propagandě" (přehánění, drobných lžích a polopravdách), ale o Propagandě řekněme korporátní, tedy vedené Z HORA DOLŮ (tímto přirovnáním zdravím diskuz.přítele Vojtu..[smích]), zaměřenou formou profesionálního brainwashingu (obvykle pro MOC a peníze do těch správných kapes) mocenskými strukturami a jejich Lokaji proti přísl.většinové populace (tj. od dob Franc.revol. tzv. Třetímu stavu a tímto naopak zdravím přít. hábečka.[smích])

Druhý problém, který z prvního vychází je ten, že většinová populace je od narození skrze pokřivenou výchovou a pokrytectví mediálních a dalších pseudoautorit (sofistikovaným vlivem takto dlouhodobě nastaveného Systému) k pokrytectví, tedy jak píšeš k Propagandě podněcována a PROTO se tak ve své většině nevědomě a pro různé benefity chová.

POZOR, nikoli všichni lidé se takto chovají a mám pocit, že i vlivem tohoto webzinu (který nástroje Propagandy, dogmat a demagogií ve svých článcích a diskuzích kriticky POJMENOVÁVÁ) takto probouzejících se lidí, kteří tebou zmíněnou Propag. ke svému životu nepotřebují a mění svůj přístup k vnímání reality, celosvět. přibývá.


To je "B", které by podle mne pro vyvážený pohled MĚLO zaznít!

Máš pravdu, cituji: "že Propaganda, jej "triky" .......atd. sú naším osobnostným rysom", ale v souladu s NĚKTERÝMI tezemi MUDr.Koukolíka by mělo zároveň zaznít, že k těmto deformacím v chování lidských bytostí dochází především z důvodů zneužívání anim.pudů, instink. a negat. emocí lidí a tudíž, že je takové chování výsledkem deformované výchovy a přímého nebo podprahového působení pseudoautorit na chování populace. Tj. genetické predispozice na to mají vliv jen minimální.

Patologických deprivantů je v populaci malé procento, ale učinit z lidí lehké deprivanty, jejíž život je založen na pokrytectví (tedy i osobní Propagandě) lze hromadně jedině skrze nástroje popsané v es. Dr.Koukolíka.

KDO tyto nástroje a PROČ od nepaměti v médiích a jinde používá je námětem debat i zde na Zvědavci, a tak přeji všem koho to zajímá příjemné studium.

jansmith[smích]

209274

8.1.2010 21:46

RE: mimo sebe

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 78.?.?.?

Reakce na 209274

Viete R+R, sionisti, illumináti, jezuiti a spol sú len súkolia v hodinovom stroji tohoto systému, áno sú to spiklenci ktorý si myslia že niečomu vládnu skutočnou mocou.
HHBB, mtk,mirda ale občas aj Vy zabúdate že hodinový stroj sa neposkladá sám od seba, vždy musí byť nejaký hodinár ktorý prišiel aspoň s nejakým návrhom.

Pri pátraní musí zájsť hlboko do minulosti a pritom musíme prijať také premisy a fakty, ktoré odporujú veci čo sme boli naučení vnímať ako zdravý rozum.
Preto som prišiel s teóriou že za týmto systémom stoja staroegyptský vrchný kňazi a ich potomkovia.

Trocha filozofickej podpore od Japoncov. Podľa Japoncov existujú tri druhy mocí: Moc meča, moc drahokamov a moc zrkadla.
Moc meča symbolizuje moc zbraní.
Moc drahokamov symbolizuje moc peňazí.
Moc zrkadla symbolizuje sebapoznania, táto moc je najväčšia.
Čo si myslíte pre človeka ktorý pozná sám seba, svoje skutočné možnosti a schopnosti existujú nejaké skutočné prekážky?
Nemyslíte si že hore-menovaní majú/mali dosť finančných zdrojov a voľného času aby odhalili svoje skutočné možnosti a schopnosti ?
Nemyslíte si že ľudia majú skryté možnosti a schopnosti?
Nemyslíte si že celý tento systém je nastavený tak aby sme nemohli objaviť svoje skutočné možnosti a schopnosti?
Nemyslíte si že keď prenesie tie správne slová so správnym spôsobom na správnom mieste a čase tak môžete zmeniť celého smerovanie doterajšej ľudskej histórie (hoci aj sila konšpirácie)?

209291

8.1.2010 21:51

RE: mimo sebe

HHBB 85.?.?.?

Reakce na 209291

>HHBB, mtk,mirda ale občas aj Vy zabúdate
buď konkrétní, nebo to vynech...dík... [mrknutí jedním okem]

209293

8.1.2010 21:58

RE: mimo sebe

mtk 88.?.?.?

Reakce na 209291

>Viete R+R, sionisti, illumináti, jezuiti a spol sú len súkolia v hodinovom stroji tohoto systému, áno sú to spiklenci ktorý si myslia že niečomu vládnu skutočnou mocou.
Souhlas. Jsem zvědav, jak s tím uspějete u Jendy. A jestli to všechno začalo v Egyptě? To bych možná nechal ještě otevřené ...

209295

9.1.2010 12:06

RE: mimo sebe

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 78.?.?.?

Reakce na 209295

U Jendy asi nijako, takisto ako u HHBB, Mirdy a mtk sú na tom podobne, každý má svoj koníček, problém je že hoci sú to svine, sú to produkty mnou menovaných Voldemortov.

> A jestli to všechno začalo v Egyptě? To bych možná nechal ještě otevřené ...

Prečo práve Egypt?
Patril medzi najstaršie civilizácie, snáď je i najstaršia civilizácia o ktorej máme hmotné a písomné svedectvá a jediná centralizovaná ríša z tých čias, ktorá robila politiku expanzívnej politiky, nerátam sem Čínu, Védsku Indiu a Š/Sumer pretože málokoho podrobili silou zbraní.
Čína vtedy bola uzavretá vo svojej výnimočnosti, Védska India bola vtedy zborom mestských štátov s vyvinutým priemyslom, v podobnej situácií bol i Šumer.
Tak jedine zostala Egypt vtedy najväčšia ríša so správnou ideológiou, preto si myslím že voľba Egypta ako pôvodcu je logická voľba.
Božskosť panovníka ako ideológia, je to zaujímavá paralela aj k dnešným dňom že(Americký prezident, Kim Ir-sen, Hitler atď)?

Mimochodom zdokonalovanie ich metódy propagandy, vymývania mozgov, manipulácie "vládnúcej vrstvy" a skrytého vládnutia môžeme sledovať v priebehu histórie v postupne zväčšujúcich sa ríš, pretože každá ríša od čias Egyptskej ríše v okolí Stredozemného mora sa postupne zväčšovala, výnimka je snáď Britská ríša a ríša USA kvôli geografickej polohy ale nezabúdajte že tieto ríše mali/majú kresťanský základ.
Rátam medzi ríše aj Katolícku cirkev ktorá bola svojim spôsobom ríša v kresťanských štátoch, mala svojho vladára, svoju organizovanú štátnu správu ale aj svoju armádu-prinajmenšom v Ríme. Stav KC nemenil veľmi ani po roku 1054, zmenilo sa to hlavne počas reformácie, Francúzskej revolúcie a po I. svetovej keď prebehla odluka štátu a cirkví.

209318

9.1.2010 19:17

RE: mimo sebe

jansmith1984 193.?.?.?

Reakce na 209295

U mně Oracle s tou větou, cituji: ("Viete R+R, sionisti, illumináti, jezuiti a spol sú len súkolia v hodinovom stroji tohoto systému, áno sú to spiklenci ktorý si myslia že niečomu vládnu skutočnou mocou." ) uspěl stoprocentně...[smích] příteli mtk.


V podstatě tím bylo jinými slovy řečeno to, co si myslím také (s jednou připomínkou, že Oraclovy "spiklenci" si to podle mne jen nemyslia, ale oni tu skutečnou MOC a vliv, viz. historické událostí, mají) a jediný důvod, proč jsem v debatách s větším důrazem a snahou o rovnováhu opakovaně připomínal R+R špičky byla tendence jednoho zdejšího přítele, kterého není radno tak nějak připomínat ..[smích], jejich vliv bagatelizovat a odsouvat mimo pozornost.

Pokud se tyto bankovní a finanční mafie na špičku pyramidy díky vlivu a podpory ideologie Talmudu, Tóry, Bible, Koránu vzhledem ke způsobu myšlení jisté monoteisticky (tj. na principu zneužitého principu DUALITY) materiálně uvažující náboženské víry v čase postupně NEDOSTALY (a pochybuji, že to zde někdo dokáže na důkazech, nikoli s použitím nevěrohodných náznaků, popřít - pokud ano, sem s těmi důkazy, jsem jedno ucho), tak jsou přesně jak píše Oracle součástí Systému. Systému, kde mohou mít jednotlivé MOCENSKÉ Voldemortí party rozparcelovány sféry vlivu a MOCI podobně, jak to funguje u mafiánských rodin nebo kriminálních gangů.


A Egypt? Také bych se ohlížel tím směrem, ale souběžně s tím bych měl stále na mysli fakt, že judaismus vznikl na pohanských základech a ostatní pozdější mocná světová náboženství na základech judaismu. Co tím chci říci? NIC, jen připomenout přísloví, že ryba smrdí od hlavy a že vodítkem jsou probírané pohanské, egyptské SYMBOLY a Symboliky.

jansmith[smích]

209334

9.1.2010 21:32

RE: mimo sebe

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 209334

Mnozí „experti“ na Zvědavci pochybují o biblickém názoru, že Satan vytvořil obrovskou organizaci jako „panovník [viditelného] světa“ i jako „panovník [neviditelných] démonů“. Porozumění, že ďábel řídí celosvětovou organizaci temných sil, vysvětluje mnohé, tu nastínené otázky, včetně soukolí v hodinách, které musel někdo seřídit. Když vynechají hodináře, tím se zbavují možnosti vidět historii i současnost ve správném světle. V opačném případě, když jsme my lidé jediní ďáblové, proč téměř všichni jevíme zájem o prospěch své rodiny? Například většina lidí jako jednotlivci opatřuje pro svou rodinu potravu, úmyslně se nechce otrávit a vyhýbá se nebezpečí, která ohrožují život. V tom přece není nic ďábelského. Ale když titíž lidé jednají společně jako národ, nebo obchodní korporace, něco jim překáží, aby viděli obecný prospěch. Nechají raději přebývající potravu shnít, než aby nasytili hladovějící obyvatelstvo. Znečišťují životní prostředí Země. Zbrojí pro vzájemné zničení v nukleární válce. Je to podivné, sebezničující jednání. Jakým vlivům se dá přičíst tato černá skvrna na lidském jednání? Davové psychóze? Některým nerozumným vůdčím osobnostem? Jistě, hraje v tom svou úlohu více činitelů. Bible sama poukazuje na někoho, kdo „zaslepil mysl“ nevěřících v celosvětovém „systému věcí“. Je to ten, „který je nazýván ďábel a satan, jenž svádí celou obydlenou zemi“. Manipuluje organizovaným lidstvem tak úspěšně, že ho Bible nazývá „bůh tohoto systému věcí“. — 2. Korinťanům 4:4; Zjevení 12:9.
Biblická kniha Daniel ukazuje, že vzpurní andělé dostali od satana moc nad světovými říšemi a stali se tak zmocněnci s vysokými tituly, jako například „kníže Persie“ a „kníže Řecka“. — Daniel 10:20, 21. Pozemská organizace satana se skládá s politické, obchodní a náboženské části. Lidstvo se rozmnožovalo a jiní ctižádostiví lidé jednali podle Nimrodova příkladu a uchvacovali moc. Člověk začal panovat nad člověkem k jeho škodě. (Kazatel 8:9) Mimořádně schopní vojevůdci a organizátoři posléze vybudovali ohromné říše, a to pro své obohacení a pro svou slávu. Bible se o některých z nich zmiňuje, například o Egyptu, Asýrii, Babylónu, Médo-Persii, Řecku, Římu a Anglo-Americké spojené velmoci. Historie dokazuje, že lidské panství žalostně selhalo, protože nám nepřineslo štěstí ani nevyřešilo naše problémy. Proč? Protože Satanův svět se neřídí spravedlivými zásadami. Všude převládá zkaženost. Je v politice i ve velkém obchodním podnikání. Zdá se, že zbrojení je hlavní oporou světové ekonomiky. Sdělovací prostředky občas odhalují skandály, například zpronevěry, jichž se dopouštějí vysocí vládní úředníci, a nezákonné obchodování se zbraněmi. Mezinárodní obchod se zbraněmi, včetně obchodu...Automaticky kráceno

209343

9.1.2010 21:36

RE: mimo sebe

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 209334

Mezinárodní obchod se zbraněmi, včetně obchodu s drogami a farmaceutickým prúmyslem ročně přesahuje závratní obrat dolarů, zatímco stamilióny lidí nemají ani ty nejnutnější životní potřeby.
A co říct o skaženem náboženství? Starověký Babylón se stal kolébkou náboženského modlářství. Jeho kněží učili nauky, jež zneuctívaly Boha, například o tom, že lidská duše žije dále po smrti a že posmrtný život je na místě plném hrůzných muk, na které dozírají démoni. Podporovali uctívání tvorů a množství bohů a bohyň. Vymysleli si báje, jimiž vysvětlovali původ Země a člověka na ní, a prováděli obřady a oběti, o nichž se tvrdilo, že zajistí plodnost v rození dětí a dobrou úrodu a vítězství ve válkách. Z Babylóna se rozcházely po celé zemi různé jazykové skupiny a roznášely s sebou babylónské náboženství. Mezi původními obyvateli Evropy, Afriky, Severní a Jižní Ameriky, Dálného východu a jižních moří proto bujely obřady a náboženské názory podobné těm, jež se pěstovaly ve starověkém Babylónu, a mnohé z nich existují dodnes. Kdekoli bylo zaseto falešné náboženství, tam začalo bujet utlačující kněžstvo, pověry, nevědomost a nemravnost. To všechno se stalo mocným nástrojem v Satanově ruce. Velký Babylón vždy zuřivě bojoval proti pravému uctívání. V judaismu prvního století stáli znalci Písma a farizeové — jako velice trestuhodná část hadova semene — v čele pronásledování hlavního semene ženy a nakonec přivodili jeho zabití. Tak mohl had tomuto semeni ‚zhmoždit patu‘. (1. Mojžíšova 3:15; Jan 8:39–44; Skutky 3:12, 15) Proč je tu popsáno, že mu zasadí ránu pouze do paty? Protože toto poranění se ho dotklo jen na krátký čas zde na zemi. Nebylo trvalé, neboť Jehova třetího dne Ježíše vzkřísil a vyvýšil ho k duchovnímu životu. — Skutky 2:32, 33; 1. Petra 3:18.
Oslavený Ježíš Kristus nyní slouží po Boží pravici a soudí Jehovovy nepřátele. Již podnikl kroky proti Satanovi a jeho andělům, když je svrhl a omezil jejich činnost na tuto zem, a proto se v naší době tak rozrostly těžkosti. (Zjevení 12:9, 12) Podle předpovědi však dojde i k odstranění Satanova pozemského semene, až Bůh vykoná rozsudek nad Velkým Babylónem a všemi ostatními složkami Satanovy organizace na zemi. Nakonec semeno Boží ženy, Ježíš Kristus, rozdrtí „hlavu“ Satana, toho lstivého starého hada, a to bude znamenat, že ten bude úplně zničen a nebude již mít nic společného se záležitostmi lidstva. — Římanům 16:20.

209344

9.1.2010 23:02

RE: mimo sebe

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 95.?.?.?

Reakce na 209334

>V podstatě tím bylo jinými slovy řečeno to, co si myslím
>také (s jednou připomínkou, že Oraclovy "spiklenci" si to
>podle mne jen nemyslia, ale oni tu skutečnou MOC a vliv, viz.
>historické událostí, mají) a jediný důvod, proč jsem v
>debatách s větším důrazem a snahou o rovnováhu opakovaně
>připomínal R+R špičky byla tendence jednoho zdejšího
>přítele, kterého není radno tak nějak připomínat ..[smích],
>jejich vliv bagatelizovat a odsouvat mimo pozornost.

K tej Vašej poznámke, kto má väčšiu moc chlapík kto má peniaze a snaží sa ovládnuť Vaše myslenie alebo chlapík ktorý ovládol myslenie toho chlapíka? Narážam na Rotschielda a na Talmud a Toru.
Nuž pozrime sa bližšie na zúbok monoteistických náboženstiev:

Islam hlása že keď budeš dodržiavať Allahové prikázania budeš žiť v raji, problém je že niekto nechal presadzovať spôsob čítania v ktorom plody myslenia nahradilo 40 panien s veľkými očami. [oči v sloup]
Kresťanstvo v podstate hlása že ste otrokom Boha/Ježiša, toto spískal Šaul z Tarsu, Ježiš takéto niečo nikdy nepovedal a že pridať sa ku kresťanom nebol z jeho hlavy na to beriem jed, a aj nato beriem jed že to nebola ani duch svätý, ani diabol čo ho osvietilo, skôr chlapík ktorého stretol na ceste.
Judaizmus v podstate vznikol ako výhradné uctievanie jedného boha v panteóne. Je to ako keby staroveký Gréci začali uctievať Dia pričom by uznali existenciu ostatných bohov. Pričom toto náboženstvo hlása že pokiaľ nie si čistokrvný Ž/žid nie si človek, vlastne je to prototyp nacizmu. [oči v sloup]

Viete s tými symbolmi je to tak:
Symboly sa stali dôležitejšími ako to čo znamenajú.

209346

10.1.2010 1:34

RE: mimo sebe

mtk 88.?.?.?

Reakce na 209334

>V podstatě tím bylo jinými slovy řečeno to, co si myslím také (s jednou připomínkou, že Oraclovy "spiklenci" si to podle mne jen nemyslia, ale oni tu skutečnou MOC a vliv, viz. historické událostí, mají)
Ano, mají skutečnou moc. Ale to neznamená, že by zároveň nemohli mít svého Pána.

209351

8.1.2010 18:10

Pět běžných klamů — nedejme se jimi ošálit!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

MEZI vzděláváním a propagandou je rozdíl — veliký rozdíl. Vzdělávání vám ukazuje, jak myslet. Propaganda vám říká, co si máte myslet. Dobří pedagogové předkládají problém z různých stran a vybízejí k diskusi. Propagandisté vás neústupně nutí naslouchat jen jejich názorům a brání diskusi. Jejich skutečné motivy často nejsou zjevné. Fakta roztřídí, použijí to, co se jim hodí, a to ostatní zatají. Fakta také překrucují a specializují se na lži a polopravdy. Nezaměřují se na vaše logické myšlení, ale na vaše emoce. Propagandisté se snaží, aby jejich poselství vypadalo jako správné a morální a aby vám dávalo pocit důležitosti a sounáležitosti, když se jím budete řídit. Podle nich patříte k těm chytrým a nejste sami, můžete mít pocit jistoty a bezpečí.
Dnes jsme bombardováni přesvědčujícími hlasy: filmové hvězdy prodávají kosmetiku, politikové prosazují politiku, obchodní cestující vnucují zboží, duchovní vykládají nauky. Až příliš často jsou ty přesvědčující hlasy klamné — jsou o málo víc než jen prázdná slova. Přesto se jimi lidé všeobecně dávají snadno svést. Často je to tím, že lidé nerozliší pravdu od klamu. Badatelé v oboru logiky používají slovo „klam“ pro každé vybočení z dráhy zdravého uvažování. Prostě řečeno, klam je zavádějící nebo nespolehlivý argument, u něhož závěr nevyplývá z předchozích výroků neboli premis. Klamy však mohou být velmi přesvědčivé, protože často silně působí na city — ne na rozum.
Klíčem k tomu, abychom se nedali ošálit, je znalost toho, jak působí klam. Podívejme se proto na pět běžných klamů:
Osobní útok. Tento typ klamu se pokouší vyvrátit nebo znevážit nějaký dokonale platný argument nebo výrok nepodstatným útokem na osobu, která jej pronáší.Jak snadné je dát někomu nálepku „hlupák“, „blázen“ nebo „nevzdělanec“, když říká to, co nechceme slyšet! Podobná taktika je napadnout někoho jemným špičkováním. Typické příklady: „Kdybyste věci opravdu rozuměl, neměl byste tento názor,“ nebo: „Tomu věříte jen proto, že vám řekli, abyste tomu věřil.“Osobní útoky, lstivé i neomalené, sice mohou zastrašit a přesvědčit, ale nikdy nevyvrátí, co bylo řečeno.
Odvolávka na autoritu. Tento způsob slovního zastrašování se provádí tím, že se někdo dovolává svědectví takzvaných odborníků nebo slavných lidí. Je samozřejmě přirozené obracet se na lidi, kteří o něčem vědí víc než my. Ale ne všechny odvolávky na autoritu jsou založeny na zdravém uvažování. Představte si, že vám lékař řekne: „Máte malárii.“ Odpovíte: „Jak to víte, pane doktore?“ Bylo by od něho velmi nerozumné, kdyby odpověděl: „Podívejte se, já jsem doktor. O těchto věcech vím mnohem víc než vy. Dejte na mě, máte malárii.“ Jeho diagnóza je pravděpodobně správná, ale dokazovat malárii tím, že to př...Automaticky kráceno

209269

8.1.2010 18:18

Pět běžných klamú - Nedejme se jimi ošálit!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

ale dokazovat malárii tím, že to přece říkám já, je klamné. Daleko výhodnější by pro něho bylo uvést fakta: příznaky, výsledky krevní zkoušky, a tak dále.
Neplatná odvolání na autoritu jsou také hojná v reklamě, kde slavné osobnosti běžně dávají svá doporučení v oblastech velmi vzdálených své odbornosti. Úspěšný hráč golfu vás povzbuzuje ke koupi kopírovacího přístroje. Profesionální fotbalista nabízí ledničky. Olympijský gymnasta doporučuje určitou značku obilných vloček. Mnohý se ani nezamyslí nad tím, že takové „autority“ asi o výrobcích, které podbízejí, vědí pramálo. Uvědomte si také, že i skuteční odborníci — jako každý jiný — mohou být straničtí. Vysoce důvěryhodný badatel možná prohlašuje, že kouření tabáku je neškodné. Jestliže je však zaměstnancem tabákového průmyslu, není takový „znalecký“ posudek podezřelý?
‚Připoj se k většině.‘ Zde se mluvčí odvolává na populární cítění, předsudky a víru. Lidé se obvykle rádi přizpůsobují většině. Při pomyšlení, že se vyslovíme proti převládajícímu mínění, máme sklon couvnout. Tento sklon považovat mínění většiny za automaticky správné, velmi účinně využívá klam ‚připoj se k většině‘. Například v jednom populárním americkém časopise ukázala reklama několik usměvavých lidí, jak popíjejí rum. Obrázek byl doprovázen textem: „Tak to je. Po celé Americe se lidé obracejí k. . . rumu.“ To je výmluvný příklad působení na pud stádnosti. Když si však něco myslí nebo dělají druzí, znamená to, že bychom to měli dělat i my? Populární mínění navíc není spolehlivým barometrem pravdy. Během staletí byly populární nejrůznější názory, které se později prokázaly jako nesprávné. Přesto dále trvá klam ‚připoj se k většině‘. Volání ‚Vždyť to dělá každý!‘ vede lidi k tomu, že berou drogy, cizoloží, okrádají zaměstnavatele a šidí na daních.Skutečnost je taková, že to každý nedělá. A i kdyby, není to důvod, abychom to dělali také.
Argumentace buď anebo. Tento klam zužuje případný široký rozsah možností na pouhé dvě. Když vám tedy někdo předkládá k úvaze nějaké buď anebo, zeptejte se sám sebe: ‚Opravdu existují jen dvě možnosti? Není jich víc?‘
Zjednodušení. Výrok nebo argument v tomto případě přehlíží podstatné myšlenky a příliš zjednodušuje to, co je snad složitou spornou otázkou.Na zjednodušení složité látky není samozřejmě nic špatného — dobří učitelé to dělají neustále. Ale někdy se věc zjednoduší tak, že se pravda zkreslí. Přečtete si například: ‚Rychlý růst populace je příčinou chudoby v rozvojových zemích.‘ Je na tom něco pravdy, ale přehlíží se jiné důležité ohledy, například špatná politická správa, obchodní vykořisťování a vlivy podnebí.
Nepodléhejme tedy klamům. Nedejme se jimi ošálit! [bliji]

209270

8.1.2010 23:41

RE: Pět běžných klamú - Nedejme se jimi ošálit!

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 209270

[cool] [smích]

209302

Příspěvků: 56

07.01. 07:37 insider  Noam Chomsky a media
07.01. 18:26 insider  RE: Noam Chomsky a media
07.01. 10:08  Dotaz na znalce Koukolíkova díla
07.01. 15:35 Vladimír Stwora  RE: Dotaz na znalce Koukolíkova díla
07.01. 17:38  RE: Dotaz na znalce Koukolíkova díla
08.01. 23:23 Karel z Čech  RE: Dotaz na znalce Koukolíkova díla
07.01. 18:27  RE: Dotaz na znalce Koukolíkova díla
07.01. 19:12 Antoninus  RE: Dotaz na znalce Koukolíkova díla
07.01. 22:47  RE: Dotaz na znalce Koukolíkova díla
10.01. 14:57 mz98  RE: Dotaz na znalce Koukolíkova díla
07.01. 17:07 JanaJ  RE: Dotaz na znalce Koukolíkova díla
07.01. 20:50 jansmith1984  RE: Dotaz na znalce Koukolíkova díla
08.01. 06:39 jara.f  RE: Dotaz na znalce Koukolíkova díla
12.01. 17:44 pietroo  RE: Dotaz na znalce Koukolíkova díla
12.01. 18:37  RE: Dotaz na znalce Koukolíkova díla
22.03. 19:27 Zdeněk Bělecký  RE: Dotaz na znalce Koukolíkova díla
07.01. 11:07 domju  Průzkumy veřejného mínění
07.01. 14:12 Vojta49  Skvělé
07.01. 19:19 Rene Bartosek  RE: Skvělé
07.01. 19:30 MedaBeda  RE: Skvělé
08.01. 02:06 Rene Bartosek  RE: Skvělé
08.01. 07:23 MedaBeda  RE: Skvělé
08.01. 17:07 Rene Bartosek  RE: Skvělé
13.01. 03:59 Paul Sulc  RE: Skvělé
04.11. 12:24 Maftík  RE: Skvělé
07.01. 21:42 Vojta49  RE: Skvělé
08.01. 02:05 Rene Bartosek  RE: Skvělé
08.01. 15:18 Vojta49  RE: Skvělé
08.01. 17:18 Rene Bartosek  RE: Skvělé
21.02. 08:19 Petr Frank  RE: Skvělé
07.01. 19:25 Oracle  RE: Skvělé
07.01. 23:34 FZ  RE: Skvělé
08.01. 02:03 mtk  RE: Skvělé
08.01. 12:37 micha  RE: Skvělé
08.01. 08:54  RE: Skvělé
08.01. 11:17 jansmith1984  RE: Skvělé
09.01. 23:37 pje  Ano,
10.01. 23:06 jansmith1984  RE: Ano,
08.01. 14:42 Vojta49  RE: Skvělé
10.01. 19:15 omega13  RE: Skvělé
07.01. 14:33 xyc  DOPORUČUJI PŘEDNÁŠKU MUDr. Koukolíka - Vzpoura deprivantů
07.01. 15:49 Choronzon  Vyborna kniha
08.01. 12:39 petars  mimo sebe
08.01. 18:50 jansmith1984  RE: mimo sebe
08.01. 21:46 Oracle  RE: mimo sebe
08.01. 21:51 HHBB  RE: mimo sebe
08.01. 21:58 mtk  RE: mimo sebe
09.01. 12:06 Oracle  RE: mimo sebe
09.01. 19:17 jansmith1984  RE: mimo sebe
09.01. 21:32  RE: mimo sebe
09.01. 21:36  RE: mimo sebe
09.01. 23:02 Oracle  RE: mimo sebe
10.01. 01:34 mtk  RE: mimo sebe
08.01. 18:10  Pět běžných klamů — nedejme se jimi ošálit!
08.01. 18:18  Pět běžných klamú - Nedejme se jimi ošálit!
08.01. 23:41 Rene Bartosek  RE: Pět běžných klamú - Nedejme se jimi ošálit!

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

44

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 91 čtenářů částkou 13 252 korun, což je 44 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Němci chtějí odstranit Babiše přes Milion chvilek, protože překáží zrušení Benešových dekretů20.11.19 23:29 Česká republika 18

Babiš na Ukrajině odsoudil ruskou agresi a podpořil územní celistvost Ukrajiny19.11.19 22:52 Česká republika 3

Destiletý syn vdovy ISIS: "My vás zabijeme, vybijeme vás. My vás povraždíme."19.11.19 21:09 Sýrie 12

University and College Union (UCU): Bílí mohou být černí, pokud si to přejí18.11.19 23:27 Británie 3

Texas: Černošksá učitelka surově zbila bílou středoškolačku se speciálními potřebami18.11.19 22:45 USA 3

Bletchley: Gang snědých mladíků brutálně napadl bílou dívku18.11.19 22:28 Británie 0

Pravda a láska se vrhla na Klause jr. s dcerkou17.11.19 20:19 Česká republika 3

Co ČT1 neuvádí: Alternativa pro Švédsko nabízí imigrantům cestu domů17.11.19 18:44 Švédsko 1

Obří ikona Grety shlíží z fasády a přísně rentgenuje duše kolemjdoucích17.11.19 10:59 USA 6

Akademie věd ignorovala Němci zavražděné studenty17.11.19 00:30 Česká republika 2

Zajímavá analýza honu na čarodějnice v USA16.11.19 19:28 USA 1

Ve věci nápisu "Památník věnovaný historicky posledním pracujícím Romům na území ČR" se může Policie ČR přetrhnout...15.11.19 23:54 Česká republika 8

Další vítězství Big Pharma: V Německu schválili zákon o povinném očkování proti spalničkám15.11.19 02:51 Německo 15

17. listopad 198915.11.19 00:34 Česká republika 3

Oni se fakt zbláznili. Po nákupu vrtulníků budeme prodávat státní hmotné rezervy12.11.19 20:21 Česká republika 4

Islamizácia v priamom prenose: Moslim prvýkrát na čele veľkého nemeckého mesta12.11.19 16:16 Německo 2

Nač potřebujeme 12 vrtulníků za 14,6 miliardy?12.11.19 16:10 Česká republika 1

Skoro polovina obyvatel Bruselu nosí venku prostředek na sebeobranu. Multikulturní výkladní skříň EU v plné nahotě12.11.19 00:25 Nizozemsko 1

Na Slovensku končí Natural 95. Bude jen E10 s vyšším podílem biopaliv11.11.19 01:50 Slovensko 0

Muslimský imigrant prořízl ve Znojmě Markovi Petružálkovi hrdlo. Rodina potřebuje peníze10.11.19 01:33 Česká republika 2

Měnové kurzy

USD
23,07 Kč
Euro
25,53 Kč
Libra
29,80 Kč
Kanadský dolar
17,37 Kč
Australský dolar
15,66 Kč
Švýcarský frank
23,22 Kč
100 japonských jenů
21,24 Kč
Čínský juan
3,28 Kč
Polský zloty
5,94 Kč
100 maď. forintů
7,63 Kč
Ukrajinská hřivna
0,95 Kč
100 rublů
36,20 Kč
1 unce (31,1g) zlata
33 808,09 Kč
1 unce stříbra
394,57 Kč
Bitcoin
175 558,50 Kč

Poslední aktualizace: 22.11.2019 07:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 9 223