Diskuze k článku

Malicherné problémy naší blaženosti

Příspěvků 36

16.10.2009 6:27

.

cyp 195.?.?.?

Ani jsem tu snůšku blábolů nedočetl do konce. Tak za prvé...komunismus tady nikdy nebyl, ale to už je asi otřepaná fráze, nicméně pravdivá. Za další, zemi nerozkradli komunisti, přestože si taky něco přilepšili. Peníze na rozkrádání, pardon, privatizaci, k nám tekly ze zahraničí, především z USA, kdy si nadnárodní korporace začaly dělit tuto zemi. Krásně nám to ukazuje situace na Ukrajině, v Gruzii a podobně. Komunisti si přilepšili, to ano, ale jenom sbírali drobky ze stolu, protože přestože v této zemi vládli dlouhou dobu, pořád to byli jenom malí hráči v této společenské hře.

202600

16.10.2009 8:51

RE: .

Jarmila 83.?.?.?

Reakce na 202600

Kdepak pane cype, moc se mýlíte. Není to snůška blábolů, ale vše co v tom článku pan Hofhanzl napsal je do poslední mrtě pravda. Není v něm jediná věta lživá. Čtyřicet let nám tu totalitně vládli komunisti- tak to období klidně můžeme nazvat komunismem, i když to formálně byl socialismus. A vůbec-to jsou prkotiny, na kterých ten článek nestojí. Důležité je zjištění- a dnes už to v podstatě všichni víme, že revoluce nebyla žádná revoluce, ale že to byl od A až do Z řízený podvod, kdy si komunisti a estébáci řízeně rozkradli majetek celé republiky a dnes jsou z nich nejbohatší lidé v Česku. Mýlíte se velice, že si komunisti pouze jenom přilepšili. Vy máte asi na mysli tu jejich KSČM, která vystupuje navenek jako poctivost sama. Kdežto pan Hofhanzl píše o nejvyšších komunistických pohlavárech, kteří místo aby byli po sametovce potrestáni, tak se z nich stali nejbohatší kapitalisti v zemi. (Namátkou: Mohorita, Ulčák, Hušák)

202613

16.10.2009 9:36

RE: .

Jiří Kramář kramar (tečka) radun (zavináč) gmail (tečka) com 93.?.?.?

Reakce na 202613

Vážená paní Jarmilo, pokud setrváte v bludu, že nám vládli komunisti a nikoliv výtahem k moci vyzdvižení a včas uvědomělí potomci bývalých prvorepublikových majitelů, tak se k pochopení současné reality ani nepřiblížíte. Jestli mezi námi byli skuteční komunisté, tak ti nevládli, nýbrž byli za užitečné blbce - Sakmarovace a jim podobné úderníky. Máte podobně zúžený pohled na věc jako pan Hofhanzl, jemuž připadá náš pidistát jako vždy suverénní střed světa, v němž si děláme jen to, co sami chceme. A ta hysterická touha po trestání přisluhovačů a lokajů mocných je pro mnoho lidí prvním a bohužel i konečným cílem "svobodného" života. Je to nejspíš již v genetické výbavě Čechů vyrábět stále nové a nové svaté, jakoby ten první svatý a spravedlivě potrestaný kolaborant nestačil. Ta spravedlnost trestu nejlépe vynikne, když si uvědomíme jak nádherný prostor pro pozdější nápravu křivd se v srdcích pozůstalých vytvoří. V případě nutnosti se davu předhodí pro systém pár bezvýznamných obětních beránků, ti sejmou hříchy a původní vydřiduch kapitalista jen dočasně přetransformovaný v předvoj dělnické třídy se nám opět vyvrbí do své pravé a věčně nenažrané podoby. Ani ten socialismus tady nebyl, protože vždy vládla šlechta. Jednou rodová, pak rodovou šlechtu napodobující kapitalistická, po ní šlechta údajně rudá, kterou vystřídala nynější šlechta modrá. Stále jsou to ti samí uctívači zlatého telete dnes s moderně kvalifikovanou armádou svých lokajů. Každá taková elita si však nezasluhuje větší trest, než na prdeli jelita! Jinak se z toho věčného koloběhu duchovního obrození a nápravy křivd jednou všichni po.....

202617

16.10.2009 17:11

RE: .

Jarmila 83.?.?.?

Reakce na 202617

Pane Kramáři, nechci se s Vámi dohadovat o tom, kdo nám tady ve skutečnosti za komunistů vládnul. Jenom jsem chtěla jemně upozornit pana cypa, že zas až tak velký blábol to od pana Hofhanzla není.

202650

17.10.2009 1:48

RE: ./Pán Kramář na 100% s Vami súhlasím.

Gibi z Wilsonova 195.?.?.?

Reakce na 202617

Zlaté teľa a ľuďom prirodzená agresivita, daná vývojom z animálov, sú podstatou správania sa ľudí v spoločnosti. Nálepky ľudskej
spoločenskej formácie ako feudalizmus, kapitalizmus, socializmus atď. sú iba kryptonázvy rôznych spoločenských štruktúr ľudstva. Podstata je tá istá! S prepáčením, bláboliť dnes o zločinoch "komunizmu" alebo "kapitalizmu", je nedovidenie si na "špičku svého příliž lidského nosu". Napred musia urobiť revolúciu ľudia sami vo svojom duševnom vnútri. Inak bude ľudstvo odsúdené robiť tie isté chyby vo svojom "akože vývoji". Nakoniec "nič nového pod slnkom". Čo si tak ešte raz prečítať pani Jarmila "Hostinu Trimalchiónovu" od
Petrónia. Ak tam nájdete akési podobnosti s dneškom, tak budú isto iba náhodné [velký smích] ... Mimochodom na tú vnútornú revolúciu ľudstva neverím. Rád by som, ale už mám príliš veľa rokov na vieru v "lepší,příští". Nakoniec akási viera musí byť, čo keby? Lepšie sa tak žije, síce iba do vlastnej smrti, ale lepšie ...
[chechtot] [chechtot] [chechtot]

202690

17.10.2009 22:23

RE: ./Pán Kramář na 100% s Vami súhlasím.

Jiří Kramář kramar (tečka) radun (zavináč) gmail (tečka) com 93.?.?.?

Reakce na 202690

Vážený pane Gibi, děkuji za fakt, že jste. Člověk je společenské zvíře, od přírody tíhne lovit ve smečce a proto jako šedivý vlk samotář se necítí zrovna nejlíp - i když co malé vlče se rád pouštěl do bitek s celou smečkou.
Za poukazování na nesmyslnost revolucí jsem byl pronásledován již v šesté třídě - ponejprv v hodinách dějepisu. Odmítám i pojem "technická revoluce" pro jeho nevýstižnost. Má-li k něčemu tak nevhodně pojmenovanému dojít, musí se jeden či několik jedinců obvykle velmi soustavně snažit důkladně poznat a pochopit svět hmoty, než jej/je za tu námahu ve světě lidí okradou, aby na tom revolučním vynálezu zbohatli jiní. Z hlediska mravního bývá obvykle "technická revoluce" spíš kontrarevolucí - obzvlášť když si dnes povšimneme v mnoha případech ekologických důsledků té zářné revolučnosti.
S tou vnitřní revolucí lidstva a vírou v lepší příští jsme na tom úplně stejně. Nebýt ke hříchu neodolatelně lákající manželky, zůstal bych dokonce bezdětek. Abych se zbavil výčitek za ten rozumem nezdůvodnitelný záchvat naděje, vychovali jsme tři děti k samostatnému a důsledně humanistickému myšlení - a právě proto oba synové mají vojenské školy (v Košicích). K té zdánlivé nelogičnosti jsem dospěl po té, co jsem si přečetl Gorbačovův traktát o novém myšlení a pěrestrojce. Nebylo to špatné rozhodnutí mít syny i s takovou kvalifikací, protože dnešní realita je horší, než jsem si tehdy vydedukoval a manželce vylíčil. Nakoniec akási viera musí byť, čo keby?

202747

16.10.2009 16:07

RE: .

Občan ČR 124.?.?.?

Reakce na 202613

Vážená Jarmilo,
nechci polemizovat o komunismu nebo socialismu, to jsou nehmatatelné virtuální veličiny. Je to asi jako ovzduší, ve kterém jsme žili a které odvál čas. Je to stejné, jako roční období, kdy léto vystřídá zima.
Alespoň pro mně je důležitá fyzičnost, tudíž hmatatelnost, ať už zla, nebo dobra.
Proto se ztotožňuji s prvním pisatelem, že článek je intelektuální blábol, který se nedá dočíst do konce. Je to ztráta času.
V minulém réžimu, zrovna jako dnes nechci soudit systém, ale konkrétního člověka, nebo lidi a jejich skutky, které za ně hovoří nějakým jazykem.
Z Vaší nabídky vyberu třeba pana Hušáka. Měl jsem příležitost tohoto člověka poznat osobně při stavbě Sazka-arény, a zapůsobil na mě pozitivně jako člověk. Z obecného hlediska tento člověk vede firmu, která je zisková a něco vybudoval i přes podrazy tehdejší Špidlovy vlády. Snad uznáte, že je mě šumafuk jaké má názorové přesvědčení či sexuální orientaci.
Z tohoto pohledu hodnotím i stav naší vlasti. Přeci nemůžu odsoudit demokracii, jako špatný systém jen proto, že několik zrádců ve vedoucích pozicích tuto republiku rozkradlo a nechalo rozkrást.
Druhý příklad třeba Železný. Možná byl komunista, možná je žid, ale to jsou jeho osobní záležitosti. Tento člověk něco vybudoval a byl prachsprostě okraden. Soudy a obvinění, které kolem jeho osoby vytanuly, nebylo a doposud není nic jiného než buzerace ze strany pravdoláskové mafie, aby jím vybudovaný majetek, byl předán do rukou a pod kontrolu svých chlebodárců. Dodnes tito lidé sedí na vysokých postech a v parlamentu, a do této kategorie patří i zmíněný Hofhanzl. Jeho činnost není ničím jiným, než nesmyslným blábolením a dokonce i v oblastech, kterým vůbec nerozumí. Nebojím se říct, že v mnoha případech více uškodil, než byl prospěšný.
A tak na závěr vážená dámo, podle toho co jsem popsal, je mi milejší "komunista" Hušák, Železný a další jim podobní "komunisté", než nějaký Hofhanzl - nevím do jaké kategorie bych jej zařadil, abych nějakou skupinu neurazil.
A nemyslím si, že by to byly jen malicherné problémy, a o naší blaženosti bychom mohli diskutovat. Snad hovořil o své vlastní blaženosti.

202647

16.10.2009 20:09

RE: .

Karel z Čech 88.?.?.?

Reakce na 202647

Nebyl bych tak tvrdý při hodnocení Hofhanzlova článku a neoznačoval bych ho za "intelektuální blábol, který se nedá dočíst do konce". Faktek však je, že je to slabší odvar nedávno kolujícího článkuá Jiřiny Šiklové, raději se mýlící s Bushem, než by měla pravdu s Putinem, od kterého se J. Šiklová distancovala.
Čestmít Hofhanzl je odborníkem ve své zelené profesi. V politice je jeho orientace poněkud slabší. Přes hlouposti v článku uvedené si myslím, že jeho úmysl byl dobrý. Že ve skutečnosti není po krvi žíznící antikomunista, jen není smířen s tím, že nám v současnosti vládnou ti samí mafiáni, kteří před r. 1989 nosili rudé kabáty. Mylně však tyto po moci a majetku toužící bezzkupulózní prospěcháře označuje za komunisty. Komunisté (přemýšliví i ti natvrdlí) zůstali v KSČM nebo nejsou v žádné straně. Prospěcháři rychle změnili stranické kabáty. Sametové předání moci bylo jediné možné, aby nebyli bráni k odpovědnosti i ti převlečení, kteří za OF přebírali do svých rukou státní moc.
Konečně ani skončení moci fašistů ve Španělsku po smrti generála Franca nebylo žádnou krvavou revolucí. Jen tam na rozdíl od nás aspoň část vinníků represí byla podle zákona postižena.

Pomineme-li formulační bludy v Hofhanzlově článku, tak s mnohým lze podle mě souhlasit. Především s tvrzením, že zločin mafiána nebo příslušníka nové elity se u nás stal beztrestným. Fakticky nejsme (i když právně ano) a nemůžeme být právním státem, neboť smyslem dnešního právního systému není hledání práva a spravedlnosti. Zákony jsou u nás vykládány v zájmu silnějšího a podle potřeby vládnoucí moci. A pravdivé je tvrzení, že "Politická garnitura, která byla autorem a realizovala „sametovou perestrojku“, spáchala větší zločin a vlastizradu, než byl komunistický puč v únoru 1948."
Článek p. Hofhanzla na mě působí dojmem autorovy sebelítosti nad tím, že se propůjčil k dělání bílého koně nyní vládnoucím parazitům.

Neznám případ pana Hušáka, ale naprosto souhlasím s tím, co píšete o V. Železném. V jeho případě šlo o jediné - za jakoukoliv cenu mu sebrat nashromážděný majetek a práva a toto darovat mnohem vlivnějšímu božímu vyvolenci z USA. Republiku to stálo pouhých deset miliard.

202675

16.10.2009 21:04

RE: .

Občan ČR 124.?.?.?

Reakce na 202675

Dobře Karle.
Zestručním své úvahy do jedné otázky.
Uveď nějaký názorný příklad co kladného a pozitivního zůstává po panu Hofhanzlovi? Můžeš uvést i příklady z jeho zelené parkety!

Hušáka znát nemusíš, stačí když se projedeš po Českomaravské a asi v polovině se rozhlédneš, a myslím, že je úplně jedno, jestli tento člověk byl komunistou nebo ne. Já to nevím, tohle mně nezajímalo a ani bych se jej na to neptal. Tohle snad není měřítko. V minulém systému bylo mnoho schopných lidí komunisty, a nedá se o všech říci, že byli špatní.
A jen ještě doplním, napsal jsem, že u této stavby házela klacky pod nohy Špidlova vláda. V kauze "Železný" sehrál medvědí službu Sralbotka.

202676

19.10.2009 9:58

RE: stavba u Českomoravské

profesionální pochybovač 83.?.?.?

Reakce na 202676

Vy máte pocit, že na tom Hušák má zásluhu? Proboha, jsou to peníze tech drobnejch českejch lidí, kteří obden nosí penízky do Sazky v klamné naději, že zbohatnou.
A nota bene ze zákona to co zbyde po oddělení penízků na výhry a po oddělení peněz na provoz Sazky a pěkný plat pana Hušáka, mělo jít na český sport.
A jaká je skutečnost? Z těch peněz na sport se splácí a ještě řadu let bude splácet úvěr na postavení té haly. A o to jde stále méně peněz na sport. Ty velké kluby to nepotřebují, ale pomáhalo to méně propagovaným sportům, venkovským jednotám a sportovcům-amatérům.
Hala slouží hokejistům Slávie, občas nějaké sportovní exhibici, ale také vystoupením zahraničních pěveckých idolů nebo krasojízdě koní. To stěží zaplatí provoz haly.
Je fajn, že máme v Praze takovou velkou halu, ale ... nebylo by pro lidi lepší, kdyby na udržovaných sportovištích a v zateplených tělocvičkách bylo víc lidí a míň u televize?

202809

20.10.2009 21:15

RE: .

josifosis 62.?.?.?

Reakce na 202613

pan Hofhanzl v tom rozsáhlém traktátu dokonale vypustil zásadní roli organizovaného židovstva a sionismu

202901

16.10.2009 10:01

RE: .valda

valda 212.?.?.?

Reakce na 202600

Naprosto souhlasim.Ale kde neni "vule lidu" neni i i zlocin.My nejsme revolucionari,jsme ukecany nebo namysleny pohodari.Stydim se.ze jsem cech.Preju si aby moje dcery meli v budoucnu manzele cizince.Treba i Rusa.Jen ne Cecha.

202621

16.10.2009 19:49

RE: .valda

mtk 89.?.?.?

Reakce na 202621

>Stydim se.ze jsem cech.Preju si aby moje dcery meli v budoucnu >manzele cizince.Treba i Rusa.Jen ne Cecha.
Co tím chtěl básník asi tak říci? Odpovím si sám: hovno v trávě. Styďte se! [oči v sloup]

202671

21.10.2009 1:22

RE: .

Pepa z depa 96.?.?.?

Reakce na 202600

Proc lidi porad pisou o komunismu je tim, ze tam 40 let vladla komunisticka strana(nikdy zadna jina).
Nebyl to ani socialismus, byl to jen totalitni rezim.
V jinych zemich kdyz se vam neco nelibi, tak proste odjdete nekam jinam. Bohuzel v byvale Ceskoslovensko bylo obklopeno dratama, takze se nikam nemohlo.

To se ale uz rozepisuji o necem jinem. Myslim si ale ze by si to zaslouzilo cely clanek. [mrknutí jedním okem]

202918

16.10.2009 9:17

Co vedel uz Gándhí :-)

Sendman 89.?.?.?

Na svete neni zase tolik blbosti, jak by se na prvni pohled zdalo. Lide vedi, co se deje. V zone penez a moci temer kazdy. Nikdo v techto kruzich ale zmenu nechce, nebot participuje na porcovani vyzivneho kolace pro sluzebnictvo. Ten, kdo nema nic (tj. majetek do cca 150.000,- EURO [smích], muze psat do chatu, jit na demonstraci nebo nadavat v hospode. Nezmeni nic. Mozna jen - se dostane do svodek, ktere shromazdi seznamy pro obdobi, ktere bude "nevhodne" eliminovat. Zatim ale bude clovek s NIC pracovat ve firmach mocnych ci jinak vydelavat na nesmyslne dane a odvody, aby uzivil sve rodiny. Povetsine vsak ale jen na nespokojene zeny a deti, ktere by chtely mit vse, cim je bombarduji neodbytne reklamy. Co s tim? Nepomuze nic. Jen soustredit se na sebe! Zklidnit sve nitro a v nem hledat uspokojeni. Nebo ne. Je to na kazdem z nas, jak si uzije NEKONECNOU svobodu existence [smích]

202615

16.10.2009 9:24

hmm, když už jsme u komunismu a Ruska

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 62.?.?.?

tak v duchu jeho minulých negativ, po propojení se současnou situací, nyní vychází ruská scifi

Den opričníka

autor: Vladimír Sorokin
nakladatel: Pistorius & Olšanská
ISBN: 978-80-87053-29-4
176 stran

Vložený obrázek

"Kniha ihned po svém vydání vyvolala řadu diskusí a rychle dobyla žebříčky bestsellerů. Během čtyř let již byla vydána v jedenácti evropských zemích.
Rusko v roce 2027. Po době zmatků a období restaurace zde znovu vládne car. Země je obehnána Velkou zdí a odříznuta od zbytku světa. Životní standard je udržován pouze vývozem nafty a plynu a jediným státem, s nímž Rusko udržuje přátelské styky, je Čína, která do něj exportuje veškeré zboží, od Boeingů po toaletní papír. Na Sibiři žije 28 miliónů Číňanů a čínština se stává módním jazykem… Takový je svět Sorokinovy ostré antiutopistické satiry, které zobrazuje jako zemi navracející se k temným dobám Ivana Hrozného s hrůzovládou jeho osobní gardy – opričniny. Román nabízí grandiosní obraz Ruska na cestě zpět k minulosti. Myšlení a jazyk 16. století se tu mísí s novodobými reáliemi, asiatský despotismus, korupce a cynismus se spojují s moderní technologií a ruským nacionalismem. Noví orpičnici se tu projíždějí v červených mercedesech, vyzdobených psí hlavou na chladiči a koštětem na kufru. Tyto symboly stejně jako v době Ivana Hrozného hrozí každému, kdo se protiví carově moci, že bude nemilosrdně smeten z ruské půdy. Sorokin tak především varuje před nebezpečným směrem dalšího politického vývoje, před sklonem k isolacionismu a tendencí k barbarství, která se mu zdá být částí ruské metafyziky."


Zřejmě se stane součástí mojí knihovničky [smích] Ověřím si, do jaké míry se kryje s temnými vizemi Alexandra Dugina a dalších ruských geopolitických proroků.

202616

16.10.2009 9:59

RE: hmm, když už jsme u komunismu a Ruska

Jiří Kramář kramar (tečka) radun (zavináč) gmail (tečka) com 93.?.?.?

Reakce na 202616

Když začne někdo v Rusku hovořit o lidských právech, demokracii a o otevírání se světu, tak je to buď pomýlený intelektuál nebo placený agent nadnárodní těžařské společnosti - případně obojí, neboť takový ty zahraniční zloděje přijde levněji. Zkratku do temné historie barbarství otevřeli pánové Gorbačov a Jelcin. Kázat o demokracii v zemi, kde převážná část obyvatel má stále ještě mentalitu nevolníka lze, ale následky střetu se "západní civilizací" pak odpovídají poměru sil mezi jehnětem a vlkem. Ta psí hlava na chladiči není špatný symbol, když uvážíme, že i naši předci při hlídání stád používali psa. Skutečný problém však je v tom, že žádný bača nemá opravdový zájem na vysokoškolském studiu svých ovcí.

202620

17.10.2009 2:06

RE: hmm, když už jsme u komunismu a Ruska/ Pán Kramář.

Gibi z Wilsonova 195.?.?.?

Reakce na 202620

Nedávno bolo v "slovenskom mienkotvornom denníku SME" uverejnené
intervijú s týmto "pisatelom" Sorokinom. Priznávam, že jeho konjnkturálnu knihu som nečítal, zato jeho názory áno. Máte svätú pravdu v hodnotení tohto človeka. Buď je to "naivný blbeček", ktorý
si urobil zidealizovaný obraz o "demokraci" vo zvyšku Európy a USA alebo platený "inženýr lidských duší" akých je v ČR a SR dosť.
Pripomínal mi Pjotra Čaadájeva a jeho "západnictví". Kedysi som
odsudzoval cára Nikolaja I., že ho dal vyhlásiť za blázna, ale dnes
cárovi rozumiem oveľa lepšie. Naozaj, načo je duševnému nevolníkovi
idea? Veď jemu je tak dobre s "predžutou" pravdou [oči v sloup] A koľkých
duševných nevoľníkov je ešte aj dnes v SR a ČR. Ich počty zostávajú nemenné, bohužiaľ a nemajú tendenciu sa zmenšovať [překvapení]

202691

17.10.2009 22:42

RE: hmm, když už jsme u komunismu a Ruska/ Pán Kramář.

Jiří Kramář kramar (tečka) radun (zavináč) gmail (tečka) com 93.?.?.?

Reakce na 202691

Vážený pane Gibi, potěšilo by mne, pokud byste poslal email na moji adresu. Vzdálili jsme se od tématu a já bych Vám rád vylíčil podrobněji, jak jsem při mé první a asi už poslední cestě do Ruska dospěl k tomu paušalizujícímu názoru, jejž nazýváte v případě Sorokina svatou pravdou. Až si to Vám odvyprávím nanečisto, pak se uvidí, zda to neposlat jako samostatný příspěvek.

202748

16.10.2009 10:06

RE: hmm, když už jsme u komunismu a Ruska

valda 212.?.?.?

Reakce na 202616

Kdyz uz jste u proroku,tak neni na skodu poslechnout si proroctvi Vaclava Cilka.Sorokin ale nepise kde budeme my.Ze?

202623

16.10.2009 10:07

Vonkajšie znaky

nono2 193.?.?.?

Toto sú len vokajšie znaky ľudskej chamtivosti a zloby.
Majetok je fuč (hádajte kde?), omrvinky ostali doma. Ale jednooký je medzi slepými kráľom.

Základná idea sa nemení:

http://www.bigeye.com/antonysutton.htm

http://www.rutv.ru/video.html?tvpreg_id=111225&cid=125&d=0&mid=14

202624

16.10.2009 10:27

o zodpovědnosti ...

kavol 77.?.?.?

dovolím si býti lehce mimo téma ... když jsem četl pasáže o nedohledatelné zodpovědné osobě, začala ve mě opět vříti krev kvůli nedávnému dopisu od UPC, že prý rozesílám spam, a tudíž mi blokují odchozí poštu ... mail to byl napřesdržku z mnoha technických důvodů (hlavně protože jejich "záznam incidentu" vůbec nedokazoval, že bych s tím spamem měl cokoliv společného), přesto jsem ho nakonec nechal být (ač maje chuť předat ho ÚOHS pro nekalé praktiky při propagaci vlastního produktu), poněvadž bych stejně nemohl dělat nic jiného než seřvat nějakou operátorku na infolince, která si to chudák za těch pár korun almužny nezaslouží, a ani mě nesmí přepojit na kohokoliv skutečně zodpovědného za to, co jsem dostal (což ovšem muselo podělat nejmíň deset lidí, počínaje studentíkem, který za odpoledne zbastlil nefunkční technické řešení, a konče manažery kteří projekt zadávali a takové řešení nechali nasadit do ostrého provozu)

takže s tou odpovědností je to v dnešní době obecný problém ... pokud někdo někoho nechytne tváří v tvář, tak prostě smůla, a i když chytne, tak ne vždy to k něčemu je - viz nedávný případ řidičky, po vylítnutí do protisměru se vymlouvající na správu silnic, že za to můžou oni, že tam byly vyjeté koleje a kdesi cosi (hm, proč by ona husa měla přijmout zodpovědnost za to, že něco podělala, že nezvládla řízení, když jí zákon ukládá přizpůsobit rychlost a styl jízdy okolnostem ...)

202625

16.10.2009 10:59

Škoda času

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Články Čestmíra Hofhanzla jsou pouze plytkým opakováním různých modifikací vět typu: komunistická hydra se převlékla do ...blablabla. Myslím že je to především ztráta času.

202628

16.10.2009 13:26

Článek je blábol

Jan Zelený 193.?.?.?

Dočetl jsem to až k tezi od ruských kořenech komunismu a odpadl jsem. Pro informaci autora článku - komunismus je výslovně protiruský a je charakterizován jako genocida Rusů. S ruskou kulturou národem apod. nemá nic společného.

202636

16.10.2009 18:12

RE: Článek je blábol

nono2 78.?.?.?

Reakce na 202636

Bravo! Vrelo súhlasím. Genocída ruského národa bola naprogramovaná na Wall street.

202658

16.10.2009 13:47

děkuji velice, toto je konečně po dlouhé době pravdivý popis naší skutečnosti

Jiřin 90.?.?.?

děkuji tímto autorovi za precizní popis, pod který se mohu podepsat

bohužel je to "pouze" pravdivé hodnocení, není uveden náhled, jak tento tristní stav české společnosti změnit, velmi pravděpodobně ani žádný "demokratický" postup neexistuje, čímž nenabádám k revoluci, jednak násilí plodí násilí a za druhé celou realitu považuji především za možnost "učit sám sebe být lidskou bytostí"

díky ještě jednou, sice by se tento text měl šířit společností, ale většina by stejně nechtěla nebo nedokázala pochopit a přijmout pravdu...

202637

16.10.2009 14:42

Kdo je Čestmír Hofhanzl

Mirko D. 82.?.?.?

Z jiného článku pana Hofhanzla-"Spojené státy americké v minulém století třikrát svou vojenskou pomocí zachránili Evropu před sebezničením vlastní hloupostí. Bylo to v prvé i druhé světové válce. Potřetí Evropu zachránil Ronald Reagan tím, že uzbrojil Sovětský svaz svým projektem protiraketové obrany.

Radarová protiraketová základna na našem území je až teprve teď naší vstupenkou do společenství svobodných zemí. Všichni postkomunisté vědí, že až poté nastane v naší zemi skutečná změna. Změna, která ohrozí jejich politickou i ekonomickou hegemonii."

Ani tento článek pana Hofhanzla nemůže začít jinak než že veškeré zlo pochází z Ruska a Sovětský svaz jen na toto navázal. Ale pan Hofhanzl jistě ví, že marxizmus vznikl na Západě, dodnes je tam přítomen a nám v jistých formách vnucován. Proletářský komunismus tedy zcela správně vykazuje evropské rysy, ale rozhodně nemá ruské kořeny. Lenin a Trockij hned po převzetí moci začali likvidovat tisíce státních úředníků a všech vrstev inteligence z celého ruského národa aby konečně mohli začít vládnout pomocí negramotné masy lumpenproletariátu a vlastně zcela zničit původní ruský stát se všemi jeho atributy.
Kdo vybavil Lenina a Trockého na tato zvěrstva penězi a instrukcemi je jistě, a obvzláště tu, známo.
Moralista Hofhanzl by se měl především snažit o pravdivé vyjádření reality, nepřekrucovat pravdu a nezatajovat informace v zájmu svých představ. Tedy v lepším případě v zájmu svých představ, v tom horším spíše v zájmu představ někoho jiného a někde jinde. V zájmu představ těch jejichž dědové vykládali své představy Leninovi a Trockému.
Kdo je opravdu pan Čestmír Hofhanzl? Jen taková hraná opozice, aby dav měl na výběr z více názorů, a taky záloha pro každý případ. Podrobnosti lze nakonec najít v jízdním řádu, který se sice prohlašuje za falešný, ale vlaky podle něho jezdí kupodivu přesně.

202639

16.10.2009 15:57

RE: Kdo je Čestmír Hofhanzl

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 202639

Velmi trefne. Stredni trida predstavuje skutecne problem pro vsechny s ambicemi na svetovladu. Je prislis vzdelana, navic obycejni lidickove na ni pohlizemji s uctou, s mnohem vetsi uctou nez na politicke loutky. O ucte k loutkarum nemuze byt reci, protoze sami loutkari se rozhodli z nejakych duvodu zustat skryti ve stinu. Na druhou stranu bez existence stredni tridy nemuze existovat efektivni demokraticka spolecnost. Feudalni spolecnost rozdelana na uzkou elitu a negramotne masy ta samozrejme exitovat muze, staci se podivat do ucebnic historie, jak takova spolecnost funguje.

202646

16.10.2009 17:20

RE: Kdo je Čestmír Hofhanzl

Jarmila 83.?.?.?

Reakce na 202639

Váš příspěvek je velmi zajímavý. Tady je vidět, jak je každý člověk omylný- včetně mě. Pokud pan Hofhanzl vychvaloval radar, tak se u mě shodil. A samozřejmě v době internetu si již také dávno mohl přečíst jak to bylo doopravdy s tou ruskou revolucí. Ale jinak až doposud jsem s jeho články vždy souhlasila, protože víceméně dobře popisovaly realitu. Souhlasím s Vámi i s tím, že dnes si člověk musí dávat sakra bacha i na tzv. kladné postavy, které ve skutečnosti jsou jen hraná opozice.

202651

16.10.2009 18:39

RE: Kdo je Čestmír Hofhanzl

jansmith1984 193.?.?.?

Reakce na 202639

Po přečtení článku p.Hofhanzla musím konstatovat, že je to podle mne přesně tak, jak popisuje Mirko D. Ve svých řádcích akcentovaným důrazem na Ruskou kartu a absolutním ignorováním ostatních SOUVISLOSTÍ p.Hofhanzl okamžitě zapadl mezi skupinu studovaných a inteligentních, ale ve skutečnosti nevědomých a možná podjatých ignorantů, NEBO (což je pravděpodobnější) do skupiny na Systému závislé hrané "opozice" nebo přímo všeho ochotných lokajíků.


Úžasné ale na tom je, že narozdíl od mainstreamu, kde by čtenáři brali jeho názory za bernou minci a zase by o něco přibylo "bezduchů", kteří by se na Rusko a ruský lid (v souladu s něčími zájmy) dívali mezy prsty, zde ve vlákně se okamžitě díky postřehům a faktům souvislostí ZNALÝCH zvědavců odkopal a tím, že byly zmíněný i jeho názory v jiných záležitostech (zradar), tak se v podstatě jako důvěryhodný zdroj informací k zamyšlení zdiskreditoval.


I v tom spočívá zvláštní Spirit webzinu Zvědavec.org, který na jiných fórech najdeme minimálně. Nejen že Zvědavec dává odvážně zaznít málo "košér" článkům a informacím (nemající v oficiálních informačních kanálech pro masy tzv. nárok), ale prostřednictvím mnoha zdejších vzdělaných a na propagandě nezávislých diskutujících a jejich příspěvků dokáže velmi brzy odhalit odkud vítr fouká...

Pro pamětníky je příjemné i to, že se z dluhodobého hlediska podle mne viditelně zvyšuje i kvalita a složení zdejší komunity a reakcí, které generuje. Nekompromisní, ale zároveň čtivý přístup některých zástupců této komunity vedl k tomu, že se dříve velmi hlučná skupina arogantních a vulgárních "pepků" (diskuzi rozmělňujících a je jedno jestli přišli ze sionezvědavce nebo odjinud) pro ironii, úsměv a nadhled, na který narážela, začala vytrácet...[smích]


Je to dobrý signál do budoucna a to i proto, že se tím zvyšuje (i v očích nových návštěvníků) důležitý kredit tohoto webzinu.


jansmith[smích]

202660

16.10.2009 19:39

S ty blazenosti i malichernych problemu

Satanist 75.?.?.?

se jednou ovcani v CZ poserou! Perfektne napsany clanek, nema to chybu, opravdu to tak bylo a je! Ten kdo tento clanek psal jak se domnivam musel mit dlouhodobou zkusenost i s rudymi soudruhy kterym se v bejvalych zemich RVHP (Rano Vyjedu Hovno Privezu)taky rikalo brzdy narodniho hospodarstvi a podle vsech tech v clanku zminenych detailu v dnesni multikulturni dobe v ktery vladnou lzi a korupce mimoradny vypestovany pozorovaci talent. Tak ze Snemovne v ceskym rozkradenym krateru uz zbyva jen predlozit navrh aby v jazyce ceskym bez prodleni zavedli osm nebo devet padu. 1 pad kdo-co ?........ 7pad s kym-s cim?, 8pad kudy-kam?, 9pad kdy-za co?

202669

16.10.2009 19:51

Hra se slovy ?

David Z 88.?.?.?

Nejsem zdaleka tak orientovaný v situaci, abych se odvážil tvrdit, jestli článek je pravdivý, nebo není.

Můžu jen říct, že se určitým způsobem dotýká mé intuice, popřípadě tušení struktury. Mluvím o tom, že slova jako komunismus, socialismus, kapitalismus, demokracie, svoboda ... jsou dost možná jen potměšilou hrou elit.

Používájí se jako ideologie, jako propaganda sloužící k udržení "mas" v otupělosti. Myšlenkové, mravní, citové. Dokud jsme totiž otupělí, sloužíme elitám bez většího odporu, volky nevolky.

Jak se pozná ideologie ? Podle mne tím, že veřejná diskuze se stává tabu. Tak jako nedávno nikdo veřejně nediskutoval o komunismu / socialismu, stejně tak se dnes nikdo neodváží veřejně rozebírat pojmy jako kapitalismus, demokracii atd. Všichni se tváří, že se jedná o svatý grál a debatuje se o hloupostech.

A tedy je klidně možné, že když jedna verze ideologie přestává účinkovat, použije se jiná. A jestli to dělají titíž lidé, nebo jiná skupina .. na tom podle mne až tak nesejde.

Co s tím může člověk dělat? Asi jako vždy, začít u sebe. Třikrát se zamyslet, než připustím, že nějaká informace z médií může být pravdivá. Ověřit si, co se ověřit dá. A po tom všem stejně nezapomínat, že je to pouze "pravděpodobně" pravda.
Nakonec probouzet schopnost kritického myšlení u druhých. Bez Obrození Kritického Rozumu (nenapadá mne lepší název) bude pro elity vždy snadné manipulovat masou.

Nebo ne?

202673

17.10.2009 9:29

RE: Hra se slovy ?

mtk 89.?.?.?

Reakce na 202673

Nebo určitě JO, více než přijatelně vyjádřeno. Palec hore.
P.S. Na Kanta bacha, ten mlžil, až se z toho všichni zmlžili. [velký smích]

202712

19.10.2009 13:47

RE: Hra se slovy ?

pietroo 195.?.?.?

Reakce na 202712

To je pravda, za kritické myšlení se dnes považuje mlžení.

202820

19.10.2009 14:23

RE: Hra se slovy ?

HHBB 88.?.?.?

Reakce na 202673

Prostě to nemohu nezmínit. Na světě je téměř 6 miliard lidí vyznávajících nějaké náboženství. Pro nás jistě zajímavé číslo je asi 3,4 miliardy věřících hlásících se k tzv. abrahámovským náboženstvím.
>stejně tak se dnes nikdo neodváží veřejně rozebírat pojmy jako kapitalismus, demokracii atd. Všichni se tváří, že se jedná o svatý grál a debatuje se o hloupostech
Ač se to na první pohled nezdá, tak většina ideologií má oporu právě v náboženských systémech a jejich otevřených, nebo i skrytých hodnotách. Takže s tou svatostí se to opravdu nemusí vylučovat.

202821

17.10.2009 8:24

Jen zcela výjimečně

Kropáč kropac20 (zavináč) seznam (tečka) cz 94.?.?.?

"..Jediným smyslem a účelem té podivné revoluce, jak jsem brzo pochopil, bylo dát komunismu a jeho lodivodům „lidskou tvář“ kapitalismu."
Napsal bych, přímo "po Leninovsku": idealistický antikomunizmus - dětská nemoc korporativního kapitalizmu. Odhalení Stalinova kultu osobnosti předcházelo jeho vystoupení proti sionizmu. Do té doby byl gruzínský tyran docela košer, protože poslouchal své poradce. Neuvědomil si, že jeho osobní lékaři patří do stejného hnízda. V ČSR se školili piloti Izraele, vyvážela tam vojenská technika, ÚV KSČ pod vedením soudruha Slánského organizoval taková zvěrstva, jako Jáchymovský gulag, proces s M. Horákovou, etc., etc. Poté byla oddělena funkce kormidelníků a kapitánů (jak chcete, socializmu či komunizmu). Kapitány nenajdete v seznamech StB, jen málo v editacích Cibulky. Něco jiného by byly (pokud by byly) seznamy nomenklaturních kádrů KS. Kormidelníci mohli za všechno, i sněhové vločce se říkalo "kalamitka". Někde jsem četl, že i za potopení Titaniku mohl kormidelník.

"..masa obyvatelstva byla komunismem vytvořený „plebs“ bez vlastní vůle a reálné představy, co politika vůbec je.."
Ten plebs byl přeměněný proletariát na střední vrstvu, nejen již gramotný, ale schopný produkovat zboží za podmínek vysoké úrovně dělby práce. Povětšinou mistři světa, postižení "komunistickým" rovnostářstvím, potřebou stát fronty na banány a cestováním pouze do zemí RVHP.

"..Jediná společenská skupina, která měla peníze a zdroje schopné vložit do politiky, byli lidé spojení s bývalým režimem."
Ano. Ti skuteční avšak latentní kapitáni, výjimečně kormidelníci. Dále ekonomické elity vzniklé z kolotočářů, veksláků a t.p., po staru lumpenproletariátu.

"..Sametová cesta k blaženosti je postavena na dnes již více něž bilionovém státním dluhu, morální dluh většiny z nás je však násobně větší."
Směnečné právo je odvětví občanského práva, které se zabývá dvěma zvláštními druhy cenných papírů, směnkou a šekem. Ačkoli právo cenných papírů je obecně považováno za součást obchodního práva, směnečné právo se z tradičních důvodů řadí do práva občanského a je pokládáno za jednu z jeho "královských" disciplín. Znáte něco o cechovních vývěsních štítech? Nejznámější je dosud užívaný symbol "eskulapky" ve zdravotnictví (byť to byl původně cizopasník vlasovec medinský na špejli). Ti starší si pamatují zlatý disk před provozovnami holičství a kadeřnictví. Nespíš jejich patronkou byla Dalila. A ti ještě starší by si vzpomenuli na to, že zastavárníci (v Praze lidově "frc"[mrknutí jedním okem] užívali vývěsní štít v podobě červeného kotouče. I slepé kuře zrno najde.

202709

Příspěvků: 36

16.10. 06:27 cyp  .
16.10. 08:51 Jarmila  RE: .
16.10. 09:36 Jiří Kramář  RE: .
16.10. 17:11 Jarmila  RE: .
17.10. 01:48 Gibi z Wilsonova  RE: ./Pán Kramář na 100% s Vami súhlasím.
17.10. 22:23 Jiří Kramář  RE: ./Pán Kramář na 100% s Vami súhlasím.
16.10. 16:07 Občan ČR  RE: .
16.10. 20:09 Karel z Čech  RE: .
16.10. 21:04 Občan ČR  RE: .
19.10. 09:58 profesionální pochybovač  RE: stavba u Českomoravské
20.10. 21:15 josifosis  RE: .
16.10. 10:01 valda  RE: .valda
16.10. 19:49 mtk  RE: .valda
21.10. 01:22 Pepa z depa  RE: .
16.10. 09:17 Sendman  Co vedel uz Gándhí :-)
16.10. 09:24 MedaBeda  hmm, když už jsme u komunismu a Ruska
16.10. 09:59 Jiří Kramář  RE: hmm, když už jsme u komunismu a Ruska
17.10. 02:06 Gibi z Wilsonova  RE: hmm, když už jsme u komunismu a Ruska/ Pán Kramář.
17.10. 22:42 Jiří Kramář  RE: hmm, když už jsme u komunismu a Ruska/ Pán Kramář.
16.10. 10:06 valda  RE: hmm, když už jsme u komunismu a Ruska
16.10. 10:07 nono2  Vonkajšie znaky
16.10. 10:27 kavol  o zodpovědnosti ...
16.10. 10:59  Škoda času
16.10. 13:26 Jan Zelený  Článek je blábol
16.10. 18:12 nono2  RE: Článek je blábol
16.10. 13:47 Jiřin  děkuji velice, toto je konečně po dlouhé době pravdivý popis naší skutečnosti
16.10. 14:42 Mirko D.  Kdo je Čestmír Hofhanzl
16.10. 15:57 Rene Bartosek  RE: Kdo je Čestmír Hofhanzl
16.10. 17:20 Jarmila  RE: Kdo je Čestmír Hofhanzl
16.10. 18:39 jansmith1984  RE: Kdo je Čestmír Hofhanzl
16.10. 19:39 Satanist  S ty blazenosti i malichernych problemu
16.10. 19:51 David Z  Hra se slovy ?
17.10. 09:29 mtk  RE: Hra se slovy ?
19.10. 13:47 pietroo  RE: Hra se slovy ?
19.10. 14:23 HHBB  RE: Hra se slovy ?
17.10. 08:24 Kropáč  Jen zcela výjimečně

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

50

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc září přispělo 101 čtenářů částkou 17 338 korun, což je 50 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010

IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Dezorientováni Němci chtějí více afrických kobylek. Demonstrují s nápisy "My máme místo"22.09.20 18:59 Německo 4

Obchodní centrum Mercury, České Budějovice: Rouškové gestapo v akci21.09.20 16:29 Česká republika 3

Janek Ledecký: Zůstaňte negativní a buďte pozitivní!21.09.20 00:15 Česká republika 0

Rasistická černoška v letadle: Jsem královna Kalifornie20.09.20 23:33 Neurčeno 2

Arabská strana Švédska vyzývá k vysídlení těch obyvatel skandinávské země, kteří odmítají multi-kulti hodnoty a etnickou diverzitu18.09.20 19:00 Švédsko 5

Někdo zmlátil cyklisty v Rumburku. Byli to cikáni?17.09.20 17:26 Česká republika 2

Proč hynou statisíce ptáků? A proč se před smrtí chovají divně?17.09.20 11:21 USA 14

Až 90% testů v USA je chybně vyhodnoceno a přiznává to NewYork Times16.09.20 23:02 USA 3

Svědci Covidovi? Je jich 50 a mlátí lidi, kteří nemají náhubek16.09.20 22:14 Česká republika 6

Český COVID teror v metru15.09.20 21:31 Česká republika 9

Vládní pomoc firmám se ukazuje jako velká past15.09.20 09:55 Česká republika 1

Vládní semafor ukazuje nulové riziko - vláda nařídila plošně nosit náhubky12.09.20 12:45 Česká republika 4

Další důkaz funkčnosti švédského modelu při zvládání Covid12.09.20 12:22 Švédsko 7

Likvidace dopravy autem po Praze11.09.20 09:12 Česká republika 6

Nemáte homosexuály, ženy či menšiny? Zapomeňte na Oscara09.09.20 12:14 USA 4

Vakcína proti Covid-19 firmy Astrazeneca se ukazuje jako riziková09.09.20 11:11 Rusko 3

Dr. Hariri - Nová data z CDC ukazují, že na COVID-19 zemřelo jen 6% z původních 160 tisíc08.09.20 23:41 USA 1

Magor Novotný si přeje, aby Zeman a Babiš zemřeli08.09.20 22:29 Česká republika 11

Britský COVID teror v metru07.09.20 23:45 Británie 12

Žárovku vynalezl černoch, říká Biden07.09.20 23:12 USA 5

Měnové kurzy

USD
23,09 Kč
Euro
27,02 Kč
Libra
29,38 Kč
Kanadský dolar
17,35 Kč
Australský dolar
16,56 Kč
Švýcarský frank
25,10 Kč
100 japonských jenů
21,98 Kč
Čínský juan
3,41 Kč
Polský zloty
6,02 Kč
100 maď. forintů
7,44 Kč
Ukrajinská hřivna
0,82 Kč
100 rublů
30,32 Kč
1 unce (31,1g) zlata
43 880,58 Kč
1 unce stříbra
561,54 Kč
Bitcoin
241 582,70 Kč

Poslední aktualizace: 22.9.2020 18:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 6 392