Diskuze k článku

Úvahy o konsensuálním společenském řádu

Příspěvků 57

16.7.2009 1:04

Ano

vymylimimozek.blog.cz 88.?.?.?

To je můj sen, až na to Rusko, stíha z Ruska je ve mně pořád jak v koze. Ale ani ve snu si nedovedu představit, jak si nechají všichni ti vlci vyškrábat beránky z huby.

195809

16.7.2009 10:05

RE: Ano

Ursus 83.?.?.?

Reakce na 195809

Toz koho penize beres, toho pisen zpivej. [chechtot]

195830

16.7.2009 13:18

RE: Ano

vymylimimozek.blog.cz 88.?.?.?

Reakce na 195830

Nebrat, to radši nežrat.

195837

16.7.2009 10:20

RE: Ano

Ursus 83.?.?.?

Reakce na 195809

Sice taky nejsem moc z rusa nadseny, ale jak to pozuruju, tak to k tomu opravdu smeruje. Skoda, ze rusko trochu nezapracuje pro dobro svych lidi. Sice velka mesta, centra jsou vystavni...chtelo by to trosku vice investovat do svych obcanu. Ale zase chapu, ze je to proste nepredstavitlene obrovska zeme.

195831

16.7.2009 9:23

Bata, kibucy,

insider 78.?.?.?

Těch pokusu o změnu je spousta.Bata měl system, kibucy měly systém a vždy nastala změna k horšímu.Viktor Fischl -AVIGDOR DAGAN, kniha Hovory s Janem Masarykem:já to nikdy nestudoval,ale jistě se židi budou muset s araby nějak dohodnout.A budou k tomu potřebovat hodně taktu.Ale jak to dopadne, tak,nebo tak,stálo to za to.Konec citátu. K tomu, proč je obrovský nárust světové populace,lze si vysvětlit obrovský zájem inkarnovaných duší o současné přelomové období a té příležitosti se toho zučastnit.Kdokoliv z vyvolencu vleze po čtyřech do norského bunkru,stav jeho mysli,zejména duše,bude pravdivě prezentovat jeho přežití či nepřežití a bunkr tomu nezabrání. [chechtot]

195828

16.7.2009 13:59

RE: Bata, kibucy,

insider 78.?.?.?

Reakce na 195828

ještě něco...http://loveforlife.com.au/files/SecreHistoryOfFreemasonry2004.pdf [zahanbení]

195841

16.7.2009 9:40

Nový konsensus

Norrland 212.?.?.?

Alexandr Solženicyn již před lety záhadně prohlásil, že Rusko a Německo jsou si souzeny. Jakožto obyvatel země, která se nacházi geograficky uprostřed tohoto názoru, to vnímám s postupem vývoje jako čím dále tím méně exotickou či nepřijatelnou vizi. Pojmy jako komunismus a antikomunismus, levice a pravice, to vše už hezkou řádku let fakticky neexistuje, zmizelo to v zárodečném amalgámu nově se formující geopolitické reality. Liberalismus sémanticky dosud existuje, ale je ve stádiu klinické smrti. Pan Lhoták to nepochybně rozpoznal. V tomto smyslu jsou dnešní mainstreamoví mediální fetišisté neobyčejně nudní a únavní. Ujel jim vlak a oni jen marně pískají na své píšťalky. Nová doba je postupně zatlačí do nicoty.

195829

16.7.2009 10:31

Cechy-Morava-Slovensko-Polsko

vinny 89.?.?.?

Znovu postavit ploty,zreknout se USD jako obchodni meny a zavrit kazdeho kdo by s nim chtel v techto statech platit za pokus o destabilizaci hospodarstvi,vyprovodit Parazity a politiky a vytvorit demokraticky rad ktery bude vyhovovat nam a ne cizakum.1.nevyhnutelny krok je neprijmout Lisabonsko-fasistickou smlouvu

195833

16.7.2009 13:36

Poslední odstavce

Vanguard 195.?.?.?

Jeden by si řekl, že nesmyslnost těch panslavistických bludů už dostatečně dokázal Karel Havlíček Borovský před 160 lety, ale jak je vidět, jsou pořád lidé, kteří v matičce Rusi spatřují spásu...

195839

16.7.2009 13:55

RE: Poslední odstavce

Anonymous 85.?.?.?

Reakce na 195839

Citát z titulku: Pište jen máte-li co říct[smích])
Můžu se zeptat?
Jeden by si řekl... v matičce Rusi spásu...
Otázka: Kde teda podle Tebe asi tu spásu máme v současné době hledat? Rád se nechám poučit, ale ne citátem od KHB. V odpovědi bych rád viděl i důvod, proč.
Děkuji

195840

16.7.2009 21:14

RE: Poslední odstavce

Vanguard 89.?.?.?

Reakce na 195840

Především sami u sebe a pak tam, kam už tisíc let patříme: na demokratickém Západě.

195861

16.7.2009 23:07

RE: Poslední odstavce

Anonymus 85.?.?.?

Reakce na 195861

To chceš říct, že máme spásu hledat u těch, kteří nás už nejednou zradili? Nebudu zacházet moc do minulosti, pravděpodobně Ti to moc neříká.
Proto znovu a ze současnosti: to máme hledat spásu u agresorů a interventů, abychom se jimi také stali?
To máme hledat spásu u těch, kteří vykradli republiku a kteří nás vrhli o 50 roků zpět?
Více jak polovina národa je finančně poddimenzována.
To máme hledat spásu u těch, kteří nás ještě chtějí zbavit suverenity a samorozhodování?
Viz poslední případ s kanadskými vízy.
Doposud prokázali buzeraci všeho směru, od kontroly mailů, odposlechy telefonů, až po kamerové sledování pohybu po celé republice - to snad chceš nazývat demokracií? to si ani totalitáři nedovolili. Nařizování unií zákonů, populárních v předválečném německu?
Tomu chceš říkat demokratický západ?
To co zde píšeš, jsou pouze čítankové bláboly, které nemají s realitou mnoho společného!

195873

22.7.2009 23:41

RE: Poslední odstavce

Horus 86.?.?.?

Reakce na 195873

Dobře to popsal už i Jirásek.

Alois Jirásek - Na Chlumku

...Asi hodinu cesty na sever od Brandýsa nad Orlicí stávala před šesti sty lety tvrz Chlumek.
....»Neboj se, synku, neboj!« rychle starý, ale posud statný vladyka vnukovi do řeči vpadl. »Neboj se nic! Naši se ještě všichni nesebrali, teprve sbírají síly a čekají, až jich bude více. Víš, že je těch v braní borců jako sršňů, a nadto, že se jedná o despotické velké rody a rodiny řízené osobnostmi sadistickými, které jsou poháněny žítím nad svou potřebu manipulováním jinými slušnými rody a rodinami agresivně. Tito v městech, jako v Mýtě, jsou s nimi a jim pomáhají.
Starý vladyka chlumecký, Janův děd nebyl nadarmo opatrný; slyšelť o manických všežravých braniborcích už tolik a sám už leccos také viděl, jakých surovostí se dopustili, že se nadál věru věcí nejhorších. Posud nejvíce okolo Prahy a uprostřed země zuřili; tam také svedeny první a těžké boje s nimi. Ale čím dále tím více se i do vzdálených končin hrabivci rozlézali a přepadali i odlehlé české osady, drancujíce je i zapalujíce. A přitom ani lidí nešetřili ani mladých ani starých, ani žen ani dětí. Víš-li, oč tu běží? O nic jiného, než aby nás zničili, aby náš jazyk český byl vyhlazen. Proto ta násilí a ukrutenství, proto se s těmi všežravými fanatickými psychopaty mimozemšťané spojili v našich českých městech a proto nejvíce stíhají nás zemany a všecku šlechtu.« »A proč právě nás?« ptal se syn, vladyka Zdislav.
»Tělo bez hlavy mrtvo. Šlechetný je nejmocnější, ten by se nejvíc těm břichopasníkům vzpíral. Proto pryč s ním. Až bude zničen nebo hrubě sláb, pak se již zastrašený lid poddá. Tot´ úmysl těch chtivých rodin měšťáků a v braní borců. A protož, milý Zdislave, víš, co činiti.«

196214

16.7.2009 23:20

RE: Poslední odstavce

jansmith1984 193.?.?.?

Reakce na 195861

Vanguarde, můžeš upřesnit jak si konkrétně představuješ hledání spásy především sámi u sebe a dále jak na tom demokratickém západě?


Jestli mě paměť neklame, tak většinou když v historii přišlo na lámání chleba (a nikoli na politicko verbální akrobacii/farizeii[smích]), tak se na nás ten demokratický západ obvykle vykašlal a nebo si svou asistenci nechal dobře zaplatit.

Jako precedens mě napadá notorický známý Mnichov, ale jistě by se našly i další příklady. Ať je tzv. slovanský východ jaký je, tak rozhodně netrpí tak silným pokrytectvím (viz. bližší košile než kabát) jako ten mediálně opěvovaný tzv. západ, který měl včele s jú es ej self propagandu vždy zvládnutou po Goeblsovsky na jedničku a čím větší špinavost nebo průser, tím lépe jej dokázal mediálně nejen doma, ale i bezduchům jinde, po Holywoodsku prodat.

Nebo to s tím pokrytectvím tak není Vanguarde? A co řekneš na US kolegu ve zbrani Izrael, který je přes všechny důkazy a fakta (dokonce i mainstream občas nějaké mezi dělný lid pustí[smích]), doposud oficiálně přesvědčen, že se kupříkladu při poslední invazi do Gazy ničeho v rozporu s mezin. a válečným právem nedopustil.?!?!?! Stát, který se takto chová i ve ve 21.st. také počítáš, do toho za pravdu a lásku bojujícího, demokratického západu?


Pokud ve své reakci na mne zde Vanguarde napíšeš, že se US-Izrael (tj. tebou glorifikované demokratické státy) dopouštějí historicky pokrytectví a izraelská IDF páchala v Gaze na civilech zbabělé válečné zločiny, potom jsem ochoten brát za relevantní tvé příspěvky v těchto diskuzích. Pozor - netvrdím, že ti ostatní jsou čistí jako okvětí bílé lilie, ale připomínám, že teď se bavíme o demokratickém západě!!!!

(A víš, proč podle mne zbabělé válečné zločiny? Protože izraelští vojáci ze strachu o svůj přip--raný život agresora přesně plnili instrukce nadřízených, aby nejprve stříleli a až potom zjišťovali na co nebo aby si brali při vstupu do budov civily jako živé štíty nebo - atd, atd...)


Pokud zde válečné zločiny Izraele v Gaze JASNĚ neodsoudíš, nemáš zde podle mne žádné právo (stejně jako "klouzači" Joseph nebo Vojta49) vystupovat jako člověk s morální či lidskou autoritou, kterému by měli ostatní pozorně naslouchat.


Tak co, vyjádříš se chlape nebo jako ti dva shora jmenovaní odkloužeš klasicky do nowhere?

jansmith[smích]

195876

17.7.2009 2:29

RE: Poslední odstavce

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 195861

Obamo, postav ten radar u nás, bojíme se Ruska,

a "demokraticky" (cca 70% občanů ČR je proti) se zasadíme o to, aby jsme tu ten radar měli. za ČR podepsáni: Havel, Vondra, Schwarzenberg.

No, když tahle proflánutá bilderberg-trojka nemohla argumentovat naším přecespojenectvím a morálním dluhem k jůesej, tak to zkusili strachem z Ruska. Jak hluboko lze ještě klesnout?

http://www.financninoviny.cz/tema/zpravy/havel-a-d...

Další, k smrti vystrašení jsou:

Valdas Adamkus Former President of the Republic of Lithuania

Martin Butora Former Ambassador of the Slovak Republic to the United States

Emil Constantinescu Former President of the Republic of Romania

Pavol Demes Former Minister of International Relations and
Advisor to the President, Slovak Republic

Lubos Dobrovsky Former Defense Minister of the Czech Republic, former Ambassador to Russia

Matyas Eorsi Former Secretary of State of the Hungarian MFA

Istvan Gyarmati Ambassador, President of the International Centre for Democratic Transition in Budapest

Rastislav Kacer Former Ambassador of the Slovak Republic to the United States

Sandra Kalniete Former Minister of Foreign Affairs of Latvia

Michal Kovac Former President of the Slovak Republic

Ivan Krastev Chairman of the Centre for Liberal Strategies in Sofia, Bulgaria

Alexander Kwasniewski Former President of the Republic of Poland

Mart Laar Former Prime Minister of Estonia

Kadri Liik Director of the International Centre for Defense Studies in Tallinn, Estonia

Janos Martonyi Former Minister of Foreign Affairs, Hungary

Janusz Onyszkiewicz Former Vice-president of the European Parliament, former Defense Minister, Poland

Adam Rotfeld Former Minister of Foreign Affairs, Poland

Vaira Vike-Freiberga Former President of the Republic Latvia

Lech Walesa Former President of the Republic of Poland

195885

17.7.2009 11:29

RE: Poslední odstavce

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 212.?.?.?

Reakce na 195885

Vtipné, jak někteří zednáři dovedou udat sami sebe na seznamu.

195903

16.7.2009 15:03

RE: Poslední odstavce

Antiseptik 69.?.?.?

Reakce na 195839

Mám mnohem větší důvěru v to, že lidé se společnou historií a podobnou kultůrou jsou schopni vytvořit mezi sebou něco lepšího pro všechny zůčastněné než v to, že nějací cizinci ať už přijdou nezváni z puškama nebo z šekovejma knížkama to s námi vlastně myslí dobře. Lepší panslavistické bludy, než dnešní globálně ekonomické bludy.

195843

16.7.2009 15:32

RE: Poslední odstavce

evina 89.?.?.?

Reakce na 195843

Hezky jste to napsal. Slované by měli držet spolu. Jsme si blízcí a patříme sem. nevím,proč ten pán před váma píše o panslavistických bludech. Asi jsou jemu bližší chazaři. Ale ti už celému světu dokázali jací jsou a oč jim jde.Myslím,že všem už to stačilo.At' už vyzkoušíme cokoli,bude to lepší než současný stav. [velký smích] [mrknutí jedním okem]

195846

17.7.2009 3:15

RE: Poslední odstavce

p. 125.?.?.?

Reakce na 195846

..drzet spolu je naramna idea i kdyz strach stale nekde v mysli otali...vital bych sjednoceni s mensimi slovanskymi narody..jako jsou srbove..silny narod,moralne sobestacny...zapd nam byl vnucen silenou agresivitou germanu a cirkevni ideologie a take na druhe strane technickym pokrokem a umenim /Itale a Francie/...pozdejsi krize /ekonomicke a moralni jako Mnichov/ prinesly rozhorceni a touhu po zmene,ktera take prinesla zklamani..orientace na Rusko /ale hlavne na mmensi slovanske staty/ by asi byla vyhodna a snad bychom meli prispet take necim / nevim cim a nejenom brat/ a tak ziskat pravo ovlivnit/rozhodovat/ o nasem narodnim osudu ale stale se nemohu zbavit dojmu,ze i po dosazeni jednoty/nase slovanska Achilova pata/ idea MOSTU /nejen mezi vychodem a zapadem/ i kdyz stara je prece stale dobra dost..

195886

16.7.2009 15:51

RE: Poslední odstavce

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 195843

Pane Antiseptiku, vy nevíte, že Vanguard se nepovažuje za Slovana? Proto mu nemůžete vyčítat, že nedrží s námi...

Ale Vanguarde, když už nechcete, aby se Slované spojili, zkuste navrhnout, který stát, kromě Ruska, by nás mohl zásobovat surovinami? Opravdu by mě to velmi zajímalo.

195848

16.7.2009 21:16

RE: Poslední odstavce

Vanguard 89.?.?.?

Reakce na 195848

Já se považuji za Čecha, za Slovana jen velmi omezeně, to je pravda. Jinak, nikde a nikdy jsem nenapsal, že nemáme obchodovat s Ruskem, to je zase další z tvých fantazií, které mi podsunuješ. S Ruskem obchodovat, ale co to jen půjde vyhýbat se jakýmkoliv ústupkům v politické oblasti.

195862

19.7.2009 23:53

RE: Poslední odstavce

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 77.?.?.?

Reakce na 195862

"Já se považuji za Čecha, za Slovana jen velmi omezeně, to je pravda. "

Po 1000 letech systematické evangelizace Slovanů Svatou římskou říší národa německého se není čemu divit. Aspoň ten jazyk a snad i DNA (nejspíše haploskupina R1a chromozomu Y) přežily, sice v latince resp. pomíchané s dalšími skupinami, ale co čekat více, že ano? ... [oči v sloup] [oči v sloup] [oči v sloup]

"co to jen půjde vyhýbat se jakýmkoliv ústupkům v politické oblasti."

Jen nedělat tvrdohlavé ve chvíli, kdy i Američan ustupuje. Býváme často papežštější než papež. Třeba havlo-vondrovsko-schwarzenbergovské lkání, co nedávno šlo Obamovi do Bílého domu je učebnicovým příkladem.
Není to vůbec vizitkou nějaké národní hrdosti, jen výrazem kňučícího lokaje, který byl hozen po změně kurzu přes palubu. Na to, abychom byli suverénní, nebudeme mít ještě minimálně dvě generace (pokud kdy, poněvadž úroveň národa rapidně klesá, a postupná likvidace pokračuje - viz. např. kauza postupné likvidace AV ČR), tak si nedělejme iluze.

Po všech pragmatických kalkulacích z toho vylézá pro některé starší ročníky nepříjemné zjištění: obchod (zejm. plyn)a z něj plynoucí pragmatické výhody (a zdaleka nejde jen o Rusko, ale všechny ekonomické pakty ve kterých figuruje -BRIC, SCO, CSTO ap.) anebo pravdoláskovné humanitární bombardování a rektální alpinismus nejhrubšího zrna?

V koutku své duše jistě tušíte odpověď, kterou Vám dá většina Čechů, pro které byl chléb, hry a nízké ceny vždy bližší než nějaké ideje (a nedejBože ty falešné, kterými jsme od sametu denodenně krmeni).
Na evropskou bruselkracii bych též nespoléhal, je to jen pokračování války Německa a Francie na ovládnutí Evropy jinými prostředky- ekonomicky s cílem vytvořit unifikovaný superstát, který nemá s původní vizí EU téměř nic společného.

196013

16.7.2009 16:21

RE: Poslední odstavce

Vanguard 195.?.?.?

Reakce na 195843

Společnou historii s Rusy jsme měli asi do 6. století a pak bohužel po roce 1945, společnou kulturu jsme měli naposled v tom šestém století. Průměrný Čech má s průměrným Rusem mnohem méně společného než s průměrným Němcem nebo Rakušanem (průměr berte samozřejmě s rezervou). O nějaké spřízněnosti s národy jako Bulhaři se nedá mluvit už vůbec.

195850

16.7.2009 17:33

RE: Poslední odstavce

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 195850

Hezkým výrazem a vyvrcholením té společné německo-rakouské kultury byla léta 1938-1945, která byla bohužel pro německého Rakušáka Hitlera tak nešťastně ukončena v tom roce 1945, poté, co nás noví adepti na naše nejlepší kamarády jaxi nechali na holičkách, že [pláč]. Nebýt těch ošklivých Rusů, už mohl být ten zpropadený slovanský problém konečně vyřešen...

195851

16.7.2009 21:18

RE: Poslední odstavce

Vanguard 89.?.?.?

Reakce na 195851

Nacismus byl stejné svinstvo jako komunismus, o tom žádná.

195863

16.7.2009 23:46

RE: Poslední odstavce

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 195863

A zajímavé je, že oba tyto -ismy vznikly v německých hlavách, že. Tedy komunismus v hlavě Marxe, takže napůl hlava židovská.

195879

20.7.2009 17:23

RE: Poslední odstavce

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 195879

Tohle absolutně nemá smysl s Vanguardem řešit. Ale je hezké, že se považuje za Čecha. [chechtot] [chechtot] [chechtot]

Co se týká nacismu, pak pokud vznikl v hlavě Hitlera, pak to byla také hlava napůl židovská.

196056

20.7.2009 0:39

RE: Poslední odstavce

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 77.?.?.?

Reakce na 195850

"Průměrný Čech má s průměrným Rusem mnohem méně společného než s průměrným Němcem nebo Rakušanem."

Proto byli obrozenci asi jen partou anarchistů a Vy dnes píšete a myslíte v češtině jen pouhou náhodou? A proto je lidový folklor, písně, pohádky, česká jídla, a další jen okrajovými excesy několika blouznivců, že...?
[oči v sloup] [oči v sloup] [oči v sloup]

196016

16.7.2009 14:05

Brilantní analýza ... a co dál?

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Blahopřeji, pane Lhotáku. Vaše analýza stavu současné demokracie v odstavci "Význam demokracie v konsensuální řádu" je skvělá.

Zejména princip, "Je-li demokracie vyjádřením podílu každého jedince na rozhodování, musí tento podíl růst a klesat s mírou odpovědnosti a zásluh toho, kdo rozhoduje", by mohl vést k nápravě drtivé většiny současných společenských problémů.

Jako poněkud nedomyšlené pak působí Vaše návrhy v závěru článku. Jestliže jakkoli donutíte ekonomické elity převzít odpovědnost (za správu věcí veřejných), musíte jim také svěřit příslušné pravomoci. A zde je kámen úrazu. Jak chcete zajistit, aby vládnoucí elity nezneužily svého postavení výhradně ku svému prospěchu?

Současní politici jsou ve valné většině ekonomickými diletanty. Úspěšní a tedy protřelí podnikatelé jsou pravým opakem. Dokážou dokonale předstírat, že činí vše pro blaho lidu, zatímco hájí výhradně své zájmy. Na rozdíl od politiků jsou navíc schopni přesvědčit prostý lid, že lépe už to nejde. To byste chtěl?

195842

16.7.2009 20:41

RE: Brilantní analýza ... a co dál?

google 93.?.?.?

Reakce na 195842

>Blahopřeji, pane Lhotáku. Vaše analýza stavu současné
>demokracie v odstavci "Význam demokracie v konsensuální
>řádu" je skvělá.

no, pan Lhotak, tvrdsie by som vam to nedokazal {nandat) ani ja.
pochvala od holoVojtosa. [chechtot]

195859

20.7.2009 17:18

RE: Brilantní analýza ... a co dál?

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 195859

To je pravda. Pokud něco pochválí Vojta, pak je něco špatně. Přečetl jsem si jeho příspěvky a jde o klasické nesmysly. Už se ani nedivím, kam na ně chodí. Pro něj jsou zloději (Kožený, Krejčíř) ekonomická elita, kterou přirovnává k Baťovi. Má smysl se nějak pozastavovat nad takovými bláboly? Už na ty jeho "příspěvky" ani nereaguji.

Ale souhlas. Pokud něco Vojta chválí, je něco špatně, to je jistá věc! [překvapení]

196055

16.7.2009 22:44

RE: Brilantní analýza ... a co dál?

Radim Lhoták rlhotak (zavináč) zvedavec (tečka) info 83.?.?.?

Reakce na 195842

K odpovědnosti patří pravomoc a naopak. Současné ekonomické elity mají moc a žádnou odpovědnost, tudíž se starají jen o svůj prospěch a odpovědnost za společenské důsledky svého jednání přesouvají na politiky. Ti zase mají časově omezený mandát a prakticky žádnou moc, protože tu vykonávají silové orgány na základě kolektivně přijatých zákonů a direktiv úředníků. Politici jsou tudíž osobně nepostižitelní. Ten, kdo má moc, má také odpovědně vládnout se všemi důsledky i následky, které to pro něho může mít, ručit za své vládnutí vlastní hlavou, a ne se schovávat za nějaké ideologie, demokraticky volené sbory a zákony právního státu. Skutečný vládce sice může zneužívat své moci, ale na své osobní riziko, které mu nedá spát. Dnešní elity zneužívají své moci, lobbují za své zájmy, manipulují a zůstávají v skrytu. V opačném případě by jejich zástupci ve vládě mnohem odpovědněji vážili své kroky, zvláště pokud by představovali hospodářský rozvoj vlastní země a byli na očích jako otcové národa.

V přirozené stavovské hierarchii ovšem nemají moc pouze ti nejbohatší. Moc a nárok na zastoupení mají podle své povahy všechny stavy, včetně těch nejnižších, které předčí ostatní svým počtem a schopností revolty, protože nemají co ztratit.

195871

16.7.2009 23:10

RE: Brilantní analýza ... a co dál?

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 78.?.?.?

Reakce na 195871

Podľa mňa súčasná forma demokracie (i pôvodná demokracia v Aténách-veď sa to celé zvrhlo na demagógiu) je nebezpečná ilúzia.

195875

17.7.2009 14:23

RE: Brilantní analýza ... a co dál?

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 195871

> K odpovědnosti patří pravomoc a naopak

O tom není pochyb, pane Lhotáku. Není ani pochyb o tom, že dnešní ekonomické elity lobbují z pozadí za své zájmy. Ovšem stále jste nevysvětlil, JAK je chcete dovést k odpovědnosti, dáte-li jim reálnou politickou moc.

A ještě poznámku k těm nejnižším stavům. Ty byly v každé společenské formaci vždy nejpočetnější. Logicky. A kdykoliv klesly na úroveň, kdy už neměly co ztratit, získaly revoluční potenciál. Soudíte, že v současných vyspělých zemích (kam už asi bude třeba zařadit i Čínu) existuje početně významný stav těch, kteří už nemají co ztratit? Tedy krom KLDR?

195922

17.7.2009 14:51

RE: Brilantní analýza ... a co dál?

Antiseptik 69.?.?.?

Reakce na 195922

Revoluční potenciál nejnižších stavů je vždy závislý na tom, do jaké míry je ti úspěšní ignorují a zneužívají. Pokud ti úspěšní mají též mimo úspěchu i rozum, mohli by si to uvědomit a revoluci se úspěšně vyhnout. Ovšem to by jim muselo jít o víc než jenom o prachy. To, že nevidí že s každou korunou uzmutou nižším vrstvám, korunou která je vzhledem k množství korun už jimi držených zcela pro ně zbytečnou, zvyšují revoluční potenciál těch komu tu korunu sebrali (neb pro ně ta samá koruna měla mnohem větší cenu a důležitost) moc o jejich rozumu nemluví.

195927

17.7.2009 15:58

RE: Brilantní analýza ... a co dál?

Radim Lhoták rlhotak (zavináč) zvedavec (tečka) info 83.?.?.?

Reakce na 195922

Nevím, v čem vidíte problém, pane Vojto. Pověříte-li někoho neomezenou osobní vládou, dáváte mu tím automaticky neomezenou osobní zodpovědnost za jeho vládnutí, čili osobně nese privilegia i důsledky svých chyb. Tu odpovědnost by měl přirozeně i v případě, že by se sám zmocnil autokratické vlády. Dnešní vláda má ovšem osobní odpovědnost velice omezenou, protože reprezentuje demokraticky zvolenou sílu, která podléhá zákonům právního státu. Pokud tedy jednoznačně neporuší zákon, který si stanovuje sama, je ve svém vládnutí nepostižitelná. Suverénní panovník, pokud přivede stát k úpadku či na mizinu, nutně musí očekávat odplatu od svých rozhněvaných poddaných, a to od všech stavů, kterých se to dotkne. Dnešní vládě se nestane nic, a to i pokud rozprodá celou rebubliku cizákům a zbídačí celý národ, nebo ho připraví o jeho nezávislost. Maximálně jako vláda skončí a ještě si od těch cizáků přijde na luxusní živobytí. Mimochodem, parlament přiravuje zákon, jímž se umožní prodej naší půdy cizincům. To by se dalo přirovnat vlastizradě, přesto se nikomu nic nestane.

195936

18.7.2009 23:28

RE: Brilantní analýza ... a co dál?

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 195936

Ten problém jistě vyvstane i Vám, pane Lhotáku, když si na místo anonymních (možná trochu zidealizovaných) ekonomických elit dosadíte konkrétní tváře. Co byste říkal vládě, v níž by premiérem byl pan Kožený, ministrem financí Krejčíř a kulturu by řídil pan Kočka? [velký smích]

O tom, že tito a jim podobní pánové sami sebe považují za ekonomickou elitu českého národa ani na chvilku nepochybuji.

195973

19.7.2009 0:36

RE: Brilantní analýza ... a co dál?

Radim Lhoták rlhotak (zavináč) zvedavec (tečka) info 83.?.?.?

Reakce na 195973

Pánové, které jmenujete, pane Vojto, jsou produktem současného systému, v němž panuje chamtivost, spekulace a sobecký individuální prospěch. Ti jmenovaní jsou navíc bezostyšní podvodníci, ani ne tvůrci materiálních hodnot. Skutečná elita, pokud by byla konfrontována se společenským dopadem svého ekonomického vlivu a byla všem na očích jako vládnoucí vrstva odpovědná za cestu vlastního národa, taková elita by přemýšlela i konala zcela jinak. Příkladem může být Tomáš Baťa, který působil v době, kdy ještě platily jisté zásady stavovské cti a odpovědnosti, i když liberalismus byl již na postupu. Zdá se mi, že nějak nechcete rozlišovat a dáváte do souvislostí vyloženě falešné a zavádějící příklady. Jde o nějaký předsudek? To není příliš k smíchu.

195974

19.7.2009 22:01

RE: Brilantní analýza ... a co dál?

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 195974

Ano, pane Lhotáku. Výše jmenovaní pánové jsou do vládních funkcí naprosto nevhodní. S příkladem Tomáše Bati jsem s Vámi zajedno. Ale kde dnes hledat podnikatele, srovnatelné s Tomášem Baťou?

Velmi se obávám, že to, čemu se kdysi říkalo stavovská hrdost, čest, a vysoká mravní úroveň dnes u ekonomických elit nenajdeme. Spolu s José Ortegou soudím, že

"lidská společnost je aristokratická vždy, ať chce či ne, svou vlastní povahou, a to až do té míry, že je společností, jen pokud je aristokratická. Pokud svůj aristokratický ráz ztrácí, přestává jí být. Lidsky řečeno, vynikající lidské vlastnosti, společenskou normu, je třeba hledat u nemnohých, nikoli u mnoha. Jestliže tedy vláda musí být vyhrazena pro nemnohé jako protiklad mnohých, pak naše dnešní doba hyperdemokracie a radikálního rovnostářství, kdy vládnou davy (zejména prostřednictví veřejného mínění), je dobou, kdy se ztrácí sama civilizace, protože dav drtí vše, co je jiné, výborné, kvalifikované a vybrané".

Opravdu myslíte, že toto je předsudek?

196004

19.7.2009 22:17

RE: Brilantní analýza ... a co dál?

Mirko D. 82.?.?.?

Reakce na 196004

Omyl pane Vojto. Davy nevládnou, ale ekonomická elita vládne prostřednictvím davů, které lze velmi lehce pomocí mediálního vlivu dotlačit do žádané polohy myšlení. Ovšem pro tuto " elitu" je vysoká mravní úroveň neznámé spojení slov.
"Vzpoura davu" to jsem také někdy dávno četl, tehdy mi to připadalo jako velmi dobré dílo. Budu se k tomu muset aspoň krátce vrátit, mám takový dojem, že pan Ortega opomněl jisté souvislosti.

196007

20.7.2009 9:03

RE: Brilantní analýza ... a co dál?

Radim Lhoták rlhotak (zavináč) zvedavec (tečka) info 83.?.?.?

Reakce na 196004

Radikální rovnostářství a demokratické iluze jsou jen nástrojem, který elitám dává možnost využívat své moci k vlastnímu prospěchu bez odpovědnosti a ohledu ke společnosti jako celku. Já říkám jediné, pokud bude znovu nastolen přirozený stavovský řád proti současné "demokracii", v níž samozřejmě lid nevládne ani náhodou, nýbrž ekonomické elity prostřednictvím svých politických loutek, a pokud tyto elity budou nuceny odkrýt se a postavit ke zjevnému podílu na výkonné vládě jako představitelé nejvlivnějšího stavu, nutná odpovědnost, která jim tím nastane před veřejností, změní jejich postoje. Buď se z nich stanou aristokrati, nebo přijdou i o své bohatství.

196032

20.7.2009 13:51

RE: Brilantní analýza ... a co dál?

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 196032

Vaše myšlenka je velmi ušlechtilá, pane Lhotáku. A bylo by skvělé, kdyby se jí podařilo zrealizovat. Pokud by ...

A tady je ten problém. Ten podmiňovací způsob
> pokud tyto elity budou nuceny ...
je dle mého soudu ten kámen úrazu. Kým, čím, a jak donutit elity ... Sám jste jako příklad vynikajícího zástupce ekonomických elit uvedl Tomáše Baťu. Souhlas. Možná se spolu shodneme i v tom, že on dosáhl svých úspěchů zejména pochopením a využitím základních principů motivace lidí. A to mé přihlouplé "kým, čím a jak" je právě o té motivaci. Tu ve Vaší myšlence stále postrádám.

Dovolím si zde ještě krátce zareagovat na pana Mirko D:
> Omyl pane Vojto. Davy nevládnou, ale ekonomická elita vládne prostřednictvím davů, které lze velmi lehce pomocí mediálního vlivu dotlačit do žádané polohy myšlení. Ovšem pro tuto " elitu" je vysoká mravní úroveň neznámé spojení slov.

Na téma kdo dnes skutečně vládne se vede nespočet debat, pane Mirko. Ve většině z nich se lidé přou, aniž by si definovali základní pojmy. Diskuze tak ztrácejí smysl.

Podívejme se na toto téma z hlediska účelu. Být významných členem ekonomické elity, prosazuji následující cíle (v pořadí důležitosti):
- mít maximální efekty při vynakládání minimálního úsilí,
- maximalizovat počet těch, kteří pracují, a tím jsou prospěšní sobě i nám,
- s minimálními náklady uspokojovat potřeby pracujících tak, aby byly se svým údělem spokojeni a nehrozila rizika revolucí,
- udržet či dokonce zmnožit přírodní bohatství planety tak, aby budoucí generace měly zajištěny co nejlepší podmínky k životu a tedy ke spokojenosti.

Soudíte, pane Mirko, že to, co vidíme kolem sebe ukazuje na fakt, že nám někdo podobným racionálním způsobem vládne? Nebo to spíš vypadá na to, že kolem nás zuří boj. Primitivní a na důsledky pro přírodu a mínění lidí se neohlížející rvačka?

Co říkáte, pane Mirko, vláda nebo rvačka? [mrknutí jedním okem]

196048

20.7.2009 16:10

RE: Brilantní analýza ... a co dál?

Radim Lhoták rlhotak (zavináč) zvedavec (tečka) info 83.?.?.?

Reakce na 196048

Jak donutit elity, aby se postavily čelem k odpovědné vládě? To je stejné, jako když se zeptáte, jak porazit současný liberálně demokratický systém a nastolit stavovský řád? To opravdu nevím, uvažovat o takové změně znamená přesvědčit většinu lidí, že si takovou změnu přejí. Dosud většina hájí demokracii. Jde asi o souboj idejí, nemyslíte? První krok by byl začít volit namísto dominantních liberálních stran strany konzervativní a národovecké. Jde vesměs o mimoparlamentní strany. Proč stále většina volí politicky korektní strany a nebo nic, čímž podporuje stávající systém? Pokud vím, jediná strana, která má dnes v programu národní obnovu nezávislosti politické i ekonomické, je Dělnická strana. Neříkám, že zrovna národní socialismus je cílem, ale jako první krok v tom vidím šanci k nastoupení cesty pozitivním směrem. Nakonec tzv. "extrémně pravicové" (hrozně nesmyslná nálepka) strany získávají v Evropě na váze s tím, jak klesá popularita demokracie. Nevím, co má za lubem Václav Klaus, ale myslím, že by stálo za úvahu ho podpřit ve směru posílení presidentských pravomocí k jisté formě prezidentské autokracie opírající se o paleokonzervativní kruhy a duchovní elity. Já ale nejspíše zůstanu u filosofického nadhledu a praktické kroky nechám jiným. (Nikdy ovšem neříkejme nikdy. [zmaten] )

196052

20.7.2009 22:14

RE: Brilantní analýza ... a co dál?

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 196052

Díky, pane Lhotáku, za trpělivost, s níž jste mi objasnil své stanovisko. A blahopřeji Vám k rozhodnutí, zůstat spíše u příjemného filosofického nadhledu. Jak si Vás pamatuji z dob naší dávné spolupráce, soudím, že pro praktickou politiku nejste vybaven těmi správnými "zuby, drápy a lokty". [smích]

196067

20.7.2009 17:25

RE: Brilantní analýza ... a co dál?

Mirko D. 82.?.?.?

Reakce na 196048

Jistěže vláda pane Vojto, a to velmi dopředu promyšlená a dlouhodobě praktikovaná vláda. Občas se jí něco nepovede přesně podle plánu, ale to se dá napravit. Je možné dělat i kroky, které vypadají jako nelogické, primitivní a s fatálními důsledky pro přírodu a lidi. Tyto kroky zpět následně umožní velmi rychle postupovat vpřed a maximalizovat efekty s minimálním úsilím.
Jakou revoluci máte na mysli pane Vojto, velkou francouzkou nebo tu velkou říjnovou, anebo i tu " revoluci" sametovou...Vy si opravdu myslíte, že tyto revoluce mají na svědomí davy? Rizika revolucí nehrozí, pokud tedy nebudou v plánu "elity". Vy byste šel s doživotní hypotékou dělat revoluci? Spíše zařezával v rachotě do poslední chvíle, podlézal zaměsnavateli a snažil se všemožně udržet status quo. Myslíte že mají starost o naši střechu nad hlavou a nejlepší podmínky k životu a tedy ke spokojenosti...
Udržet či dokonce zmnožit přírodní bohatství planety se dá velmi lehce- redukcí jejich obyvatel. Nepochybuji o tom, že i toto je v plánu " elit" a v budoucnu nás to čeká.
Kdo dnes skutečně vládne, tak to je otázka.

196057

20.7.2009 18:20

RE: Brilantní analýza ... a co dál?

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 95.?.?.?

Reakce na 196048

Problém je že súčasné elity sú krátkozraké, oni totiž veľmi nestarajú o budúcnosť väčšiny a o planétu ako takú (samozrejme ak sa nerátajú tie údajné plány na zníženie populácie o 90%), v skutočnosti ide im o to aby mali maximálny zisk bez ohľadu na to či to my plebs prežijeme alebo nie (samozrejme budú potrebovať nejaké to služobníctvo-tak to budí tí šťastnejší, snáď).
Čo popisujete Vy tak to je lepšia situácia ako je dnes.

No to je skôr boj ako vláda- snáď mi to prepáčite že som odpovedal namiesto Mirda. [mrknutí jedním okem]

196060

20.7.2009 23:03

RE: Brilantní analýza ... a co dál?

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 196060

I já se kloním k názoru, pane Oracle, že současný stav je spíše rvačka, než (nějakým skrytým vládcem) předem naplánovaný děj. Na toto téma jsme zde už mnohokrát diskutovali.

Pan Mirko je přesvědčen, že všechny větší historické zvraty byly předem připraveny. Netuším, jakými cestami k tomuto přesvědčení dospěl. Odhadl bych, že v podobných diskuzích, jako je tato. Má pro své tvrzení sebemenší důkaz? Nikoliv. Jen argument přibližně tohoto typu :

Kdo profitoval na listopadu/89? Především exponenti bývalého režimu. A pak také zloději, veksláci a lotři. Tedy vesměs vychytralí bezskrupulózní lidé.

Výborně. Máme z historie nějaký příklad, kdy na velkém společenském otřesu profitoval někdo jiný? Kdy třeba masy poctivých, skromných a pracovitých lidí přišly ke štěstí ve chvíli, kdy se zásadně měnila "pravidla hry"? V každém významném bodu zvratu se rodí příležitosti. K čestným krokům i k podlostem. A protože v každé společnosti je vždy přítomno určité procento všehoschopných lumpů, vždy dokážou revolučního zvratu využít ku svému prospěchu především oni. Nebo snad nomenklaturní kádry komunistického režimu nebyli všehoschopní lotři?

A ještě jednu otázku na Vás, pana Oracle. Souvisí s často tradovaným bludem, že ekonomickou elitu představují nějací zvrhlí lidé, které nezajímá nic jiného, než zisk. Co myslíte? Postavíte-li nesmírně bohatého otce před dilema. Buď se okamžitě vzdá veškerého svého bohatství včetně všech svých budoucích zisků nebo bude neprodleně usmrcen jeho jediný syn. Co myslíte, jakou volbu tento hypotetický zbohatlický lump učiní? [smích]

196071

21.7.2009 11:33

RE: Brilantní analýza ... a co dál?

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 95.?.?.?

Reakce na 196071

No čo si myslíte čo urobí, snáď otázka je jasná. Je tu ale veľké ALE vy hovoríte o extrémnych situáciách (uvažujete v extrémoch-prečítajte svoje príspevky), ja o bežnom živote, a v bežnom živote zbohatlícky LUMP a tzv. elita nemá záujem skutočne pomáhať bežným ľuďom, zväčša chránia svoje záujmy (česť výnimkám).

No čo sa týka revolúcií, boli zväčša finančne podporované istými kruhmi, hlavne posledné storočie.

Čo sa týka systému- finančného obzvlášť- je obludný, núti ľudí konať obludne (a niektorí sú fakt obludy v ľudskej koži).

Provokácia k zamysleniu : [mrknutí jedním okem]
Kto rozhoduje čo môžete (aké veci) čítať, jesť, piť, (fajčiť), či musíte sa dať zaočkovať, kde môžete bývať atď?
Odpoveď: SYSTÉM- nie je to nikto konkrétne, nemôžete na nikoho konkrétneho poukázať že "za to všetko môžeš ty".

Čo si myslíte kto má väčšiu moc ten kto má horu peňazí, alebo ten kto ovláda aj moje, Vaše a jeho myslenie/ myšlienky?
Odpoveď je snáď jasná. [mrknutí jedním okem]

Máme tak trochu všetci pravdu keď poviem:
Žijeme uprostred boja o prežitie, čo niekto naplánoval a riadi hlboko za chrbtom elity, konšpirátorov a obyčajných ľudí. [bliji]

196097

21.7.2009 16:08

RE: Brilantní analýza ... a co dál?

udo udo321123zavinac azet bodka sk 89.?.?.?

Reakce na 196097

Ano, je "elita" viditelna, ktora hra svoju rolu a hoci kedy ju obetuju. Aj tych najvyssich. Ty ktori su za nimi nikdy nevidite identifikovanych v spravach. Jedno zo zasadnych logickych pravidiel. Nieco ako vyssie Vojtom49 popisany vektor cielov. Jeho postup nebol daleko od pravdy .. ako pri vysetrovacke .. mohli by sme sa tu zahrat taku hru a podla vonkajsich znakov systemu dedukcne prist k parametrom tejto "elity" a nasledne sa ju pokusit co najkonkretnejsie identifikovat. Taky maly projektik v ramci Zvedavca [smích] [smích] Co vy na to ludia??

196110

21.7.2009 18:43

RE: Brilantní analýza ... a co dál?

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 95.?.?.?

Reakce na 196110

Viete čo bol najväčší úspech diabla?
presvedčil nás o tom že neexistuje.
Je to s tým chlapíkom podobne.

196120

21.7.2009 21:33

RE: Brilantní analýza ... a co dál?

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 196097

Soudím, pane Oracle, že v běžném životě fungují i standardní situace podobně, jako extrémní. Na příkladu volby mezi ziskem a životem potomka jsem chtěl jen ukázat, že každý člověk (dospěje-li do stadia rodiče), lhostejno zda bohatý či chudý, dá za všech okolností přednost prosperitě svých dětí přede vším ostatním. Proč asi?

No přece proto, že tak nás přírodní výběr v evoluci vytřídil. Byli-li v dávné minulosti mezi lidmi i tací, kteří dali před životem svých potomků přednost čemukoliv jinému, žádní potomci po nic nezůstali. Ani nemohli. A proto se vlastnost, "dát přednost vlastním potomkům před vším ostatním", rozšířila na celou lidskou populaci. Beze zbytku. Proto dnes mezi námi nemohou existovat žádní lidé, kteří před vším ostatním upřednostňují zisk či něco podobného.

Velmi podobné je to i s vlastností, která by lidi ponoukala (jen tak, pro nic a za nic) pomáhat druhým. Proč? Vždyť v historii vždy byli úspěšnější (vychovali více potomků) ti, kteří pomáhali vlastním. Důsledek? Opět stejný. Prosperovali (a dodnes přežívají) především ti lidé, kteří dávali přednost svým potomkům, blízkým, přátelům a členům své sociální skupiny přede všemi ostatními. Někdy se tomu také říká protekce.

Vy tuto logiku nazýváte "obludným systémem" Můžete naznačit, proč považujete zákonitosti, vytvářené a zdokonalované přírodou miliardu let, za obludné? Respektive, čím je chcete nahradit? [smích]

196131

22.7.2009 0:27

RE: Brilantní analýza ... a co dál?

udo udo321123zavinac azet bodka sk 89.?.?.?

Reakce na 196131

Toto ale vediete zlym smerom pan Vojta49. Samozrejme sa ti "ludia" musia obcas snazit hladat nejaku tu mieru v ich vyvadzani a honbe za ziskom, aby nevideli svoje deti s casu na cas na kandelabroch. To sa obcas stava. Zaroven im ale peniaze = moc pomahaju relativne uspesne branit svoje klany. Vami spominane vlcie "zakony evolucie" maju iste opodstatnenie, ale nemali by byt hlavnym zivotnym mottom CLOVEKA. Svoje konanie nimi obhajuju prave tito ludia-neludia. Nestavajte proti sebe prosim dve suvisiace veci. To je ich rozrusitelsky sposob. Treba sa snazit chapat a spajat.

196141

22.7.2009 2:02

RE: Brilantní analýza ... a co dál?

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 95.?.?.?

Reakce na 196131

Viete hyeny sú zaujímavé zvieratá, vládne u nich striktný matriarchát. V jednej svorke sa stalo že alfa samicou sa stala neplodná samica, ktorá terorizovala tie samice ktoré mali mláďatá-svoje sestry a sesternice,inak je to irelevantné-, pod jej velením lov bol neúspešný atď., spolčili sa proti nej a zvrhli ju, bolo to dosť škaredé.

Prečo to spomínam? Pretože s nami zaobchádzajú "elity" podobne.
Nie že by pracovali pre spoločné blaho, ale oni nás rovno všetkými možnými prostriedkami znemožňujú, a týmto ich počínaním ohrozujú nielen našu existenciu ale i existenciu celého ľudstva a života na tejto planéte- žiadny živočích takto nepostupuje. Síce jedinci z jedného druhu sťažujú navzájom životné podmienky(obvzlášť žijúce v skupinách ako hyeny, vlci atď), ale veľmi zriedkavo sa snažia zlikvidovať člena tej istej skupiny, alebo inej skupiny toho istého druhu.

S prírodzeným výberom nemám žiadne problémy-je potrebná, ale oni sú skôr paraziti v ľudskej kože, ktorý nás vysávajú a tvária sa pri tom tak dôležito, ako keby sme bez nich nevedeli prežiť, v skutočnosti by sme bez nich veľmi dobre poradili. Ved´ koľko schopných ľudí máme okolo seba, ktorý vedia všetko oveľa lepšie ako oni, a nedostanú šancu ukázať čo dokážu lebo nelezú do zadku tým naším "elitám".
Inak povedená paraziti sú potrebné ale nie títo. Podotýkam že na priveľa parazitov organizmus môže zomrieť, a snami to v poslednom čase nevyzerá dobre. [oči v sloup]

Tak na záver istý anglický gróf, ktorý sa chystal zradiť svojho kráľa a mal uňho svojho najstaršieho syna ako rukojemníka vyhlási:
"Bárs by som mal viac synov."- čo na to poviete? [vyplazený jazyk]

196145

23.7.2009 0:11

RE: Brilantní analýza ... a co dál?

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 196145

Lidské společenství se přece jen trochu liší od tlupy hyen, ne?

Otázku, nač společnost potřebuje elity, jsme zde diskutovali, pane Oracle, snad už tisíckrát. Vy tvrdíte, že jde jen o zlé a zbytečné parazity. Já soudím, že jde o nejdůležitější složku společnosti. A dokládám své tvrzení mnohokrát učiněnou zkušeností. Kdykoliv byly v historii nějaké země její elity zničeny (vyhnány, vyvražděny, znárodněny, ...) skončil takový experiment naprostým fiaskem. Od Táboritů počínaje, přes Francouzskou, Říjnovou, Únorovou či Kulturní revoluci až po bídu v dnešní KLDR.

Vždy jsem se na závěr ptal. Když jsou elity k ničemu, proč to bez nich nikde a nikdy nefungovalo a nefunguje? Zatím jsem na tuto otázku ještě nikdy nedostal žádnou odpověď - čo na to poviete? [smích]

196216

23.7.2009 11:19

RE: Brilantní analýza ... a co dál?

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 95.?.?.?

Reakce na 196216

Ja netvrdím že nepotrebujeme elity.
My nepotrebujeme týchto parazitov, ktorých teraz máme na krku.
Hovoríme o dnešnej situácií, či nie? [zmaten]

196238

16.7.2009 15:44

neuvěřitelné blafy

socialismo o muerte 85.?.?.?

ach jo [chechtot]

195847

16.7.2009 23:10

kecy

n.o.s rub-al-khali (zavináč) atlas (tečka) cz 208.?.?.?

pěkně napsáno nicméně problém je že tohle všechno jsou kecy!

velmi dobře víte že lidé jsou velmi jednoduše manipulovatelní, společnost která je postavená na mýtu a která nemá v krvi pochyby nad neměnnými pravdami bude vždy zredukována na otrockou velmi dobře je to patrné v dnešní době, dnes v době téměř 100% gramotnosti v době internetu drtivá většina společnosti akceptuje zcela nekriticky primitivní mýty. Nikdy nedokážete NIC se společností která je postavená na mýtu, budete se stále točit v bludném kruhu

195874

Příspěvků: 57

16.07. 01:04 vymylimimozek.blog.cz  Ano
16.07. 10:05 Ursus  RE: Ano
16.07. 13:18 vymylimimozek.blog.cz  RE: Ano
16.07. 10:20 Ursus  RE: Ano
16.07. 09:23 insider  Bata, kibucy,
16.07. 13:59 insider  RE: Bata, kibucy,
16.07. 09:40 Norrland  Nový konsensus
16.07. 10:31 vinny  Cechy-Morava-Slovensko-Polsko
16.07. 13:36 Vanguard  Poslední odstavce
16.07. 13:55 Anonymous  RE: Poslední odstavce
16.07. 21:14 Vanguard  RE: Poslední odstavce
16.07. 23:07 Anonymus  RE: Poslední odstavce
22.07. 23:41 Horus  RE: Poslední odstavce
16.07. 23:20 jansmith1984  RE: Poslední odstavce
17.07. 02:29  RE: Poslední odstavce
17.07. 11:29  RE: Poslední odstavce
16.07. 15:03 Antiseptik  RE: Poslední odstavce
16.07. 15:32 evina  RE: Poslední odstavce
17.07. 03:15 p.  RE: Poslední odstavce
16.07. 15:51 hestroy  RE: Poslední odstavce
16.07. 21:16 Vanguard  RE: Poslední odstavce
19.07. 23:53 MedaBeda  RE: Poslední odstavce
16.07. 16:21 Vanguard  RE: Poslední odstavce
16.07. 17:33  RE: Poslední odstavce
16.07. 21:18 Vanguard  RE: Poslední odstavce
16.07. 23:46  RE: Poslední odstavce
20.07. 17:23 hestroy  RE: Poslední odstavce
20.07. 00:39 MedaBeda  RE: Poslední odstavce
16.07. 14:05 Vojta49  Brilantní analýza ... a co dál?
16.07. 20:41 google  RE: Brilantní analýza ... a co dál?
20.07. 17:18 hestroy  RE: Brilantní analýza ... a co dál?
16.07. 22:44 Radim Lhoták  RE: Brilantní analýza ... a co dál?
16.07. 23:10 Oracle  RE: Brilantní analýza ... a co dál?
17.07. 14:23 Vojta49  RE: Brilantní analýza ... a co dál?
17.07. 14:51 Antiseptik  RE: Brilantní analýza ... a co dál?
17.07. 15:58 Radim Lhoták  RE: Brilantní analýza ... a co dál?
18.07. 23:28 Vojta49  RE: Brilantní analýza ... a co dál?
19.07. 00:36 Radim Lhoták  RE: Brilantní analýza ... a co dál?
19.07. 22:01 Vojta49  RE: Brilantní analýza ... a co dál?
19.07. 22:17 Mirko D.  RE: Brilantní analýza ... a co dál?
20.07. 09:03 Radim Lhoták  RE: Brilantní analýza ... a co dál?
20.07. 13:51 Vojta49  RE: Brilantní analýza ... a co dál?
20.07. 16:10 Radim Lhoták  RE: Brilantní analýza ... a co dál?
20.07. 22:14 Vojta49  RE: Brilantní analýza ... a co dál?
20.07. 17:25 Mirko D.  RE: Brilantní analýza ... a co dál?
20.07. 18:20 Oracle  RE: Brilantní analýza ... a co dál?
20.07. 23:03 Vojta49  RE: Brilantní analýza ... a co dál?
21.07. 11:33 Oracle  RE: Brilantní analýza ... a co dál?
21.07. 16:08 udo  RE: Brilantní analýza ... a co dál?
21.07. 18:43 Oracle  RE: Brilantní analýza ... a co dál?
21.07. 21:33 Vojta49  RE: Brilantní analýza ... a co dál?
22.07. 00:27 udo  RE: Brilantní analýza ... a co dál?
22.07. 02:02 Oracle  RE: Brilantní analýza ... a co dál?
23.07. 00:11 Vojta49  RE: Brilantní analýza ... a co dál?
23.07. 11:19 Oracle  RE: Brilantní analýza ... a co dál?
16.07. 15:44 socialismo o muerte  neuvěřitelné blafy
16.07. 23:10 n.o.s  kecy

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

53

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc říjen přispělo 118 čtenářů částkou 18 511 korun, což je 53 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010

IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

"Pane vrchní, jedno kafe!"

Tak tuhle větu teď stejně nemáte kde vyslovit. Podpořte raději tento web, který se vás snaží informovat otevřeně a bez politické korektnosti a je nezávislý od tlaků různých zájmových skupin. A dejte si rovnou symbolicky kávy dvě.
Děkuji za pomoc.

Ve zkratce

Hrdinství na Nově27.10.20 12:44 Česká republika 5

Poučme se, co způsobil totální lockdown v Izraeli26.10.20 00:42 Izrael 4

Jak u Prymulových hrabou a hrabou (pod sebe)24.10.20 18:21 Česká republika 5

Poskytovatelé hudby prý řeší nadřazenost bělochů. Písně čeká přísná kontrola24.10.20 10:04 Neurčeno 6

Soud dnes rozdal podmíněné tresty oběma autorům nápisu v Letech23.10.20 21:43 Česká republika 0

Vipná analýza Prymulova kiksu23.10.20 18:35 Česká republika 7

Prymulův konec? Neradujme se předčasně23.10.20 13:06 Česká republika 2

Sám Prymula náhubek neměl a chodí do restaurace i přes to, že je zavřel23.10.20 08:35 Česká republika 11

Na Slovensku testují "když budeš hodný, můžeš ven" - hlavní cíl hysterie kolem koronaviru22.10.20 21:22 Slovensko 2

Udavač volal linku 158 na chlapa bez náhubku22.10.20 21:14 Česká republika 4

AGENDA 2030 – TVŮRCI NYNÍ ZHODNOTILI SVÉ ZRŮDNÉ PLÁNY22.10.20 13:37 Neurčeno 0

Plánovaná demonstrace 28. října v Praze22.10.20 08:53 Česká republika 0

Bělorusko versus Česko21.10.20 20:43 Neurčeno 13

Česko žádá o pomoc21.10.20 13:25 Česká republika 9

Za polibek bez náhubků 400 euro20.10.20 17:33 Itálie 5

Soud v Německu rozhodl, že omezit zavírací dobu restaurací není opodstatněné19.10.20 21:32 Německo 4

Co je s panem prezidentem?17.10.20 09:47 Česká republika 7

Je třeba říci dost, burcuje Klaus. Nejsme ve válce, nestrašte mrazáky s mrtvolami14.10.20 11:11 Česká republika 3

Erouška je pochybná aplikace s placebo negativním efektem14.10.20 10:15 Česká republika 5

Ve stavu nebezpečí si schválí cokoli bez demokratické kontroly13.10.20 19:31 Česká republika 0

Měnové kurzy

USD
23,34 Kč
Euro
27,42 Kč
Libra
30,29 Kč
Kanadský dolar
17,53 Kč
Australský dolar
16,47 Kč
Švýcarský frank
25,65 Kč
100 japonských jenů
22,37 Kč
Čínský juan
3,47 Kč
Polský zloty
5,93 Kč
100 maď. forintů
7,44 Kč
Ukrajinská hřivna
0,82 Kč
100 rublů
29,62 Kč
1 unce (31,1g) zlata
43 893,59 Kč
1 unce stříbra
545,61 Kč
Bitcoin
306 757,04 Kč

Poslední aktualizace: 28.10.2020 19:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 5 245