Diskuze k článku

Jak vlčí máky prohrály s odborem ochrany životního prostředí a starostkou městečka C.

Příspěvků 43

18.6.2009 0:43

Smutne..

in-ocean 80.?.?.?

Smutne jednani, ale nic prekvapiveho. Docela mi to pripomelo clanek o nezajmu v Kyselce u K.V., ktery jste tady take mel.

Kolikrat mi pripada, ze nekteri jsou jak naprogramovani a melou a melou a melou stale tu stejnou basen........ale svoji dusi, svuj rozum do toho nikdy nevlozi. A kdyz je pozadate o neco co nemaji natrenovano (napr. kam si stezovat), tak jsou vykolejeni a nevi. Oni ani netusi jak jinak se take da z pozice urednika jednat.

193538

18.6.2009 10:29

RE: Smutne..

Filla 213.?.?.?

Reakce na 193538

Ano, takovým gumovým loutkám bez vlastní vůle, které jen plní, co se jim řekne (protože to přece přišlo z vyšších míst!) se říká bioroboti. A pan Stwora narazil hned na tři takové - není divu, že nikdo z nich nebyl schopen pochopit, oč mu vlastně jde..

193564

18.6.2009 1:56

Tuhle pakáž si ještě platíme...

ELCID 90.?.?.?

Máte bohužel pravdu, Vladimíre. V ČR obecně ničí zeleň, s prominutím, kdo má díru do zadku a úředníci tyto činnosti horlivě podporují. Viz. stromy, které jsou káceny přímo lavinovitě, zeleň kolem silnic i ulic, která dosud kryla a tlumila vlivy dopravy atd,atd. Bohužel člověk nabývá dojmu, že to jsou schválnosti, že chtějí lidi vykořenit, namíchnout a ukázet jim, jaký jsou póvl, s kterým se oni bavit nemusí a nechtějí. A jen extrémisti proti tomu remcají. To jsme to dopracovali. Jediná šance, je to tu převrátit a trestat, trestat!!

193543

18.6.2009 6:42

dotaz

www.brazlie.blogspot.com 189.?.?.?

Muzu se zeptat nebo pozadat o odkaz, bylo-li to jiz napsano, proc se clovek vraci z Kanady do toho hnoje?
Diky

Btw. ta analogie s cikankama - fakt dobry.

193547

18.6.2009 7:29

RE: dotaz

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 81.?.?.?

Reakce na 193547

>Muzu se zeptat nebo pozadat o odkaz, bylo-li to jiz napsano, proc
>se clovek vraci z Kanady do toho hnoje?

Kořeny. Já je mám doma.

193553

18.6.2009 11:03

RE: dotaz

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 193547

Pane, stav společnosti je možná katastrofální, politici jsou možná banda největších grázlů a debilů pod Sluncem, ale naše země, ta naše česká země je nádherná!!! Řekl bych až mysticky. Vždy, když se vracím z ciziny, jsem uchvácen tím, jak je tady nádherně. Každý Čech by se měl povinně podívat do ciziny alespoň na rok, aby si vážil toho, co máme doma. Pak by možná pochopil, že stačí jen hodně málo k tomu, aby tu byl skoro ráj na zemi. Jen si uvědomit, že bychom měli držet pospolu, když už žijeme společně v našem obřím kráteru, v jehož přesném středu je Praha!

A ty cikánky? Velmi poetické a výstižné! To se vám opravdu povedlo, Vadimíre!

193568

18.6.2009 6:53

Profesionalita zahradnické firmy a úředníků obce?

Alena 89.?.?.?

Jsem vášnivá zahradkářka a prostor i za plotem mého obydlí chci mít pěkný. Daně platím stejně vysoké na okraji města, jako poplatníci uvnitř města, kde je údržba zeleně a péče o vzhled obce prováděna pravidelně. Jako studentka jsem byla na tzv. "stromečkové" brigádě na horských pasekách. Srpem jsme malé stromky obžínali. Zřejmě i zde mohl být zvolen tento postup. Keříky mohly být ochráněny před udušením a stráň mohla zůstat nadále krásná. Na ochranu průniku plevele do zahrádek by stačilo pravidelně vyžínat prostor o velikosti půl druhého metru před ploty zahrádek. Trvala bych na tom, aby do plánu údržby v obci byla zapracována údržba svahu obžínáním keříků do doby, než se rozrostou a postarají se o sebe sami a požadovala bych vysekávání pásu před ploty zahrádek. A pravidelně, nejméně čtyřikrát ročně. Zvláště, když je to v sousedství lidských obydlí. Z profesionality oné zahr.firmy mi jde hlava kolem, ovšem bylo-li to tak obcí "už v r.2007" u nich objednáno, pak je to velmi smutné.

193549

18.6.2009 16:51

RE: Profesionalita zahradnické firmy a úředníků obce?

es: 193.?.?.?

Reakce na 193549

es:
Kdyby ti zahradnici byli opravdu profesionalove, rekli by ze toto je (tedy vlastne byla) tak zvana "ekologicka zahrada", peclive by tam zalevali a nic netrhali.
"Plevel" je preci jen to co roste tam kde to "zahradnik" nechce. Na jimem miste to plevel neni. Priroda plevel nezna...

193602

18.6.2009 8:02

rada a spravedlnost

ladaaaa 195.?.?.?

Pane Stworo,
kdybyste mel opravdu soucit se svymi koreny, stane se z Vas starousedlik, a o takovychto a podobnych vecech bez problemu "v pravy" cas rozhodujete (napr. jako clen zastupitelstva??).
V tomto pripade mi nezbyva nic jineho nez konstatovat, ze demokracie a "spravedlnost" prece jen funguje, protoze se bere v potaz nazor vetsiny, a nikoliv jednotlivce-luftaka, ktery si na dva tydny jednou za rok prijede, a dela rozumy.
Bud se sem vratte na porat, anebo zustante v Kanade. Jedine tak se lze vyhnout one medvedi sluzbe byt "sluhou dvou panu".
Koseni kvetoucich rostlin odsuzuji, protoze je to stejne odporne jako zabijeni brezich samic, i pri trhani kvetu (bez, lipa) na zimni caje je mi jich lito, nicmene v tomto pripade jste dle meho nazoru opet plytval energii zbytecne, a jen ve svem okoli dokazujete, ze nejste zdejsi. A na to jsou Cesi ho dost citlivejsi nez treba obyvatele Kanady viz http://www.novinky.cz/zena/styl/170991-zivot-na-venkove-v-posledni-dobe-laka-cim-dal-vice-lidi-z-velkomest.html
s pozdravem
ladA
ps. ono ta celosvetova sebranka gypsiromu ma prave k vlcim makum mozna zvlastni vrely vztah, ale proc by se nechavali rozptylovat jejich nicenim od vyrizovani socialnich podpor...

193557

18.6.2009 10:32

RE: rada a spravedlnost

Alena 89.?.?.?

Reakce na 193557

Podle Vás demokracie a spravedlnost u nás bere v potaz názor většiny, nikoli lufťáka, je správně, pane Ladaaaao? Pan Stwora byl možná jediným, komu tento ohavný počin vadil a byl ochoten investovat čas a snahu zabránit nevhodnému obnažení zeminy svahu zahradnickou firmou, ač sám nadšeným zahrádkářem není, takže způsobenými škodami zborcením svahu není ohrožen tolik, jako jeho sousedé, nelufťáci. Jeho sousedům ve Vašem českém a nelufťáckém vidění světa demokraticky a spravedlivě vůbec nevadí, co se děje za jejich plotem. Zajímat je to bude, až "holý" val po přívalovém lijáku sjede a rozbourá jejich ploty. Dřív ne. Spravedlnost se možná dostaví až dojde k poškození jejich plotů a zahrádek, protože to bylo všem domácím nelufťákům demokraticky jedno. Není to ale náhodou jen obyčejná hloupost?

193565

18.6.2009 11:30

RE: rada a spravedlnost

ladaaaa 195.?.?.?

Reakce na 193565

Draha Aleno,
jedte do Afriky a chodte po mistnich uradech, ze umiraji mistni lide kvuli nedostatku vody, nebo vyrazte do Indie / Chiny a zkuste se na uradech ptat, proc lide ziji na skladkach a dychaji totalne spinave ovzdusi. Protestujte proti utrpeni lidi, rostlinstvo vcetne vlcich maku si poradi samo.
Nebo uz trpite komplexem, ktery nemaji ani vegani??
Breh proti sesuvu vlci mak ani horcice neudrzi, protoze jednolete, a proto kere - dreviny. Ze byly plevelem duseny je nesporne.
Apropoo, zvedavce, slusi ti vic politika, nebo se i zde objevi zprava o tom, kterak B. Obama umi za letu zabit mouchu ??

ladA

193572

18.6.2009 11:53

RE: rada a spravedlnost

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 81.?.?.?

Reakce na 193572

Ladaaao, nemám nic proti tomu, aby se tam vysadily pevnější a dlouhodobější rostliny, naopak. Ale snad by to šlo při trošce dobré vůle nějak skloubit i s tím "plevelem", ne? Třeba tak, že se odplevelil jen kruh kolem těch zasazených rostlin a zbytek zatím ponechal. Než ty keříky vyrostou.

Mimochodem, ty keříky tam už vegetí nějaký ten rok a nezdá se, že by se měly příliš k světu. Domnívám se, že důvodem může být nekvalitní půda více než dušení jinou vegetací, je to opravdu hlušina, na které se uchytí akorát ta plevel.

193575

18.6.2009 13:06

RE: rada a spravedlnost

ladaaaa 195.?.?.?

Reakce na 193575

Vladimíre,
souhlasím s Vámi, ale pochopte, Vase slova padnou na urodnou pudu pouze s ust starousedlika, zakoreni, vzrostou az z nich vyroste statny stroma, ktery nebude zadusen "plevelnymi plky neznalych".
Nenadarmo se rika, kdo chce s vlky vyti, musi s nimi ziti.
ladA
ps. ten pozemek ma urcite sveho majitele, a kazdy majitel si na svem pozemku muze delat co chce, poridte si louku plnou vlciho maku, a NIKDO vam je nepokosi

193580

18.6.2009 18:55

RE: rada a spravedlnost

steve 70.?.?.?

Reakce na 193572

nebo se i zde objevi zprava o tom, kterak B. Obama umi za letu zabit mouchu ??

.. Obama umi za letu zabijet i jine tvory, ale ty klipy na stejnem kanale neuvidis. Nekdo by mu mohl zacit posilat rakve, a to se jaksi k tvari "reformatora" nehodi. [oči v sloup]
http://original.antiwar.com/joshua-frank/2009/06/1...
http://news.antiwar.com/2009/06/18/us-drone-attack...
----
1./ ze umiraji mistni lide kvuli nedostatku vody
2./ proc lide ziji na skladkach a dychaji totalne spinave ovzdusi
3./ proc se musi 6.lete decko divat do brokovnice
4./ proc rika svedska zprava o uplatcich kauzy Gripen ceskym politikum
5./ proc bylo povrazdeno jeden milion tristadvacet tisic stodeset Iracanu
.. a dalsi proc, proc ..
A proc by tech vlcich maku nemohla byt skoda ..

193612

18.6.2009 21:21

RE: rada a spravedlnost

es: 94.?.?.?

Reakce na 193572

> ladA
.."kterak B. Obama umi za letu zabit mouchu??"

es:
Mluvim jako clen Dobrocinne Spolecnosti pro ochranu much (a jineho hmizu),
pan Obama mouchu nezabil v letu, ani k tomu nepouzil chopsticks! Pockal az na nej sedne. Takova vec se mezi lovci nedela, je to povazovane za "unter die Gurtellinie" ...

To co ukazali v TV me pripomina jednu knizku kde jednoho cloveka zavreli, protoze rekl ze na Cisare pana sraly mouchy...

193621

21.6.2009 5:43

RE: rada a spravedlnost

steve 70.?.?.?

Reakce na 193557

Ladaaaa ... myslim ze ona otazka "korenu" a navratu na stalo je videna z tve strany prilis jednoduse.
Lide odesli ze sve vlasti mnohdy prave proto, ze odmitali z titulu moralnich hodnot slouzit onomu jednomu "panovi". A ani dnes neslouzi druhemu panovi, Ac je to mozna k nevire, ale nemaji "pany". A take maji syny, dcery a vnuky, kteri uz maji koreny v Kanade, USA, Kostarice, Kolumbii. Narodili se tam, chodili do skoly, maji kamarady, pratele. A rodice s koreny v Cechach jim az do sve smrti budou pomahat. Neni to prirozene ? A domu se vrati treba az v truhle, zpet ke svym korenum. Walda se taky vratil domu a nejen on .. Jak rikal Honza Werich - clovek ma umrit tam, kde jako kluk hral s kamaradama kulicky do dulku ....-----------
nikoliv jednotlivce-luftaka, ktery si na dva tydny jednou za rok prijede, a dela rozumy....
..podle tohoto vyjadreni se kazdy, komu se napriklad nelibi genocida Palestincu - musi se odstehovat do Gazy a teprve potom ma pravo se k tomu vyjadrit ?
.. komu se nelibi dusledky financnich podvodu z USA - musi se stat obcanem USA aby mel pravo rici svuj nazor ?
.. musi se odstehovat do Afriky a musi s detmi hladovet - aby mel pravo rici, ze tech poslednich 400 mil. dolaru pro hladove deti bylo opet rozkradeno "demokratickymi vladami"?
A mohl bych pokracovat do nekonecna ...
---
neni jen cerna a bila, je take tolerance, pochopeni, velkorysost .. je mnohem vice nez vlci maky, mozna uz neexistuji, ale mely by v nas zustat. A nejen ony vlci maky. Lidskost barvi kvety. [oči v sloup]

193749

18.6.2009 10:38

Myslím, že stojí za to bojovat....i když se zdá, že to jsou větrné mlýny...

Templ 90.?.?.?

můj příběh...bydlel jsem v Praze ve Vršovicích.Parkovali jsme v ulici.Jednoho dne se zde objevily 2 značky se zákazem stání.Naprosto bezdůvodné a nepochopitelné. Následně v noci pravidelně přijížděla městská policie a pokutovala zde stojící auta.Jak jednoduché. I já zde dostal pokutu, protože do zbytku ulice se parkující vozidla nevešla.Kdo přijel později, skončil tam. Nikdo ze sousedů ty značky nechápal a nerozuměl jim. Jsem ve znamení berana a to mě provází celý život. V dobrém i ve zlém.
Vyrazil jsem na městskou policii. Důvod proč jsou tam ty značky.Jejich odpověď..nevíme, my pokutujeme dle značek. Možná to bude vědět státní policie. Tak jsem vyrazil na státní policii. Tam že s tím nemají nic společného. Prý o tom rozhoduje dopravní oddělení na magistrátu P 10. Vyrazil jsem tam ..našel zde povalujicího se uředníka pro kterýho jsem byl evidentně obtížný hmyz. Začal mi hned vypravovat, že to z důvodu že zde je úzká komunikace /silnice/ a z toho důvodu...bla, bla....
Naprostý nesmysl. Říkám, jestli je tak jak říkáte, tak ted vezmu metr a jdu změřit ulice ve Vršovicích a garantuju Vám, že 80 procent Vršovic nebude vyhovovat.A garantuju Vám problémy. Díval se na mě jako na blázna. Nejsou zvyklý na odpor. Nebyl si jistý jestli nenarazil na někoho, kdo by mu mohl dělat nesnáze...tak se zvedl a raději vytáhl plány a začal zjištovat proč tam ty značky jsou...
Z plánu zjistil, že je tam nemá zakreslené..znejistěl a začal plácat, že je tam jistě umístila Policie CR.
Řekl jsem, že chci jeho jméno a očekávám, že zjistí kdo nechal umístit tyto značky v této ulici. Pokud to neudělá, budu nucen si na něho stěžovat na Magistrátu hl. města. Slíbil že do týdne to zjistí. Rozhýbal jsem válejícího uředníka, který mi za týden sdělil, že nikdo neví kdo a proč zde ty značky dal.
Následný den přijela parta lidí a odřezala nosné kulatiny zabetonované do okraje chodníku i se značkami.
Celá tato akcička mohla stát daňového poplatníka cca 15 tis. Kč.
Stálo mě to den volna z práce...hodně energie...ale někdy
se dají zrušit nesmyslné věci, které se zdály, že jsou neměnné.

P.S: Miluji také vlčí máky...a jejich přirovnání k mladým cikánkám je nádherné...

193566

18.6.2009 11:28

RE: Myslím, že stojí za to bojovat....i když se zdá, že to jsou větrné mlýny...

in-ocean 80.?.?.?

Reakce na 193566

Vyborny priklad a jiste by se naslo spousty podobnych.

Jenze proc se vetsina chova jak ignoranti a zjevna blbost je nezajima (jak z pozice urednika ci cloveka), navic nekteri jako policie toho vyuziji k sikanovani a taktez se chova jak naprogramovana opice(je to tam a my budeme pokutovat). A kdyby tam stalo jejich auto tak budou rvat, ci volat kamaradickum, aby s tim neco udelali, ale pouze v jejich osobni prospech. Ne kvuli nesmyslnosti te znacky.

Nechapu tyto zpusoby a docela mne to nici.

193570

18.6.2009 22:22

RE: Myslím, že stojí za to bojovat....i když se zdá, že to jsou větrné mlýny...

Jan Marek 90.?.?.?

Reakce na 193566

To musel být krásný pocit vyhrát nad byrokracíjí [smích]

193628

18.6.2009 11:35

Šumava

insider 78.?.?.?

Pul roku po uraganu Kyrril jsem s manželkou kopíroval státní hranici,kde nalevo v Bavorsku stál normální les a napravo spoušt po Kyrillu, která se likvidovala.Připomínalo mi to oběti holokaustu, které čím déle po válce, tím více přibývají a žádají od Němcu kompenzace.Na Špičáckém sedle se tvrdě kácelo,řvaly tam mašiny,po roce se tam objevily luxusní byty na prodej.A NAKONEC chalupář,asi kyborg, zcela bezduvodně vykácel nádherné stoleté listnáče,které chalupě dělali přirozenou ochranu před vichrem od Javoru.Zustal jsem poprvé v životě v Praze, nebot v parcích je alespon vágní snaha o jakousi symbiozu se zbytkem zeleně.Kdo prchá z Prahy, ---bude min.rok svině z Prahy,moje zkušenost--má riziko,že zbohatlický soused bude v noci řádit,nebezpečí dálniční přípojky,v černošickém lese bude zakopávat o divokou skládku--moje zkušenost. [pláč]

193573

18.6.2009 15:13

Ach, editore, z celého srdce děkuji

Jiří Kramář kramar (tečka) radun (zavináč) gmail (tečka) com 93.?.?.?

Ten článek je nesmírně poetický, neboť vyvolal i takové vzpomínky. Znovu jsem uviděl tu ohnivě planoucí rudou, na krku jsem znovu ucítil laskající hebkost toho pracně a každodenně uvázaného šátku - a znovu jsem uslyšel píseň spolužáků, kráčejících ze samoty mezi prosluněnými zářijovými vinohrady do nové vesnické školy:

Rudé šátky na slunci hoří
jako rozkvetlý vlčí mák
a po celém kraji píseň letí
za skřivánkem vzhůru do oblak

Je to píseň šťastného mládí
kterou zpívá si do kroku
pod praporem mladých pionýrů
nejmladší armáda pokroku

Až k slzám mne dohání ta skvělá metafora, srovnávající krásu mladých cikánek a toho rudého plevele, jehož hebkost okvětních lístků mi později splývala s úchvatnou a nepopsatelně dokonalou hebkostí dívčích rtů.
Ovšem já se Vás, editore, decentně ptám: Do prdele, když už se zase znovu objevil ten úspěšně téměř vyhubený rudý plevel, kam se poděly ty skvostně krásné mlaďoučké Cikánky, koupající se s oblibou při měsíčku nahaté v Novém rybníce u Mikulova?! A kam se poděli ti žáčci poškoláčci, pozorující je sice už bez doma odložených pionýrských šátků - ale s nádherně rudýma ušima?! Kde je všechna ta krása dnes?!!! Tam, co je dnes všechen pokrok???
Dnes potkávám sice mladé ale jen dokonale nechutně obežrané Cikánky a při nečekaném pohledu do zrcadla mne strašívá jakýsi pohublý a plesnivějící dědek! A jistě si sám umíte domyslet, vážený editore, co si takový exot myslí o Vašich problémech s rozplevelnou ale plevel ničící údajnou demokratickou samosprávou.
Ještě jednou z celého srdce a tentokrát pěkně děkuji!

193593

18.6.2009 16:09

RE: Ach, editore, z celého srdce děkuji

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 81.?.?.?

Reakce na 193593

[velký smích]

193596

18.6.2009 16:30

RE: Ach, editore, z celého srdce děkuji

Aja 74.?.?.?

Reakce na 193596

No to je taky napad, jit s kytkou v ruce proti urednikum a razitkum. [pláč]

193598

19.6.2009 7:12

RE: Ach, editore, z celého srdce děkuji

Jarmila 83.?.?.?

Reakce na 193593

Pane Kramáři, my jsme jako pionýři zpívali tu píseň trošilinku jinak:

nikoliv píseň letí
ale letí píseň

Ale to je nepodstatný detail, jenom jsem se chtěla zeptat, jestli jste taky z vlčího máku vyráběli jako děti makové panenky (ale možná to byly makové cikánky[smích]). To jsme vohnuli ty hebké rudé okvětní lístky dolů, vzali kousek trávy a pevně tím kouskem trávy to převázali. Pak jsme vzali druhý tuhý stvol trávy, přiměřeně zaštípli a zasunuli do svázaných okvětních lístků tak, že ta tráva vytvořila dvě ručičky. A panenka (cikánka) byla na světě. Měla tmavězelenou hlavičku, ozdobenou černými vlásky a rudé šaty přepásané zeleným páskem. Byla to vlastně taková miniloutka, protože místo noh byla na špejli (stonek máku).

193650

19.6.2009 9:59

RE: Ach, editore, z celého srdce děkuji

Jiří Kramář kramar (tečka) radun (zavináč) gmail (tečka) com 93.?.?.?

Reakce na 193650

Vážená paní Jarmilo,
my jsme tu píseň v padesátých létech na jižní Moravě zpívali také tak, jak píšete. Ovšem při psaní toho mého příspěvku mne z vrozené škodolibosti napadlo přehodit ta slova do tvaru, jenž se mi více zamlouvá, a trpělivě čekat, jestli se ozve nějaký pamětník, jenž dbá, aby historie nebyla zkreslována ani v drobných detailech. Že se jako jediná ozvete právě Vy jsem sice netušil, ale vůbec mne to nepřekvapuje.
Na Vámi popisované makové panenky si pamatuji - dělávala je ovšem děvčata. Kdežto my - kluci, co jsme spolu mluvili - jsme raději při oslavách vinobraní v zámeckém parku sedávali na zemi jen malý kousek před pódiem. Ještě před první řadou vyhrazenou okresním tajemníkům - abychom dobře viděli pod rozevláté sukýnky panenkám nikoliv makovým. Ty však, jak ještě dnes zřetelně vidím, měly stehýnka mnohem půvabnější než Vámi uváděné špejle. Aby ten kousek historie byl do detailu pravdivý, musím ještě napsat, že ti komunističtí funkcionáři byli velice nepřející a prostřednictvím pořadatelů nás odtud vyháněli, aniž by tušili, že mnohé tehdy ještě pionýry tím zahánějí do řad protikomunistického odboje. Takže o tomto nesnesitelně zlovolném útlaku z mládí bych měl neprodleně informovat také ten ústav, co tak pečlivě a důkladně dokumentuje zločiny totalitních režimů. Před volbami by se jim to mohlo hodit.

193663

19.6.2009 10:09

RE: Ach, editore, z celého srdce děkuji

Jarmila 83.?.?.?

Reakce na 193663

Vidím, že jste byli pěkně vypečení pionýři.[smích]

193665

19.6.2009 10:31

RE: Ach, editore, z celého srdce děkuji

Jiří Kramář kramar (tečka) radun (zavináč) gmail (tečka) com 93.?.?.?

Reakce na 193665

Bohužel je Váš postřeh pravdivý a to perfektum v něm perfektně sedne. Jen výchovou vnucená galantnost a jemnocit mi brání uvést výstižný příměr jak. Ubývá nás a to nejen zásluhou té nejtrpělivější milenky. Mnozí pionýři už dezertovali neomluvitelným způsobem zaživa, o makových panenkách se jim už ani nezdá, šťavnatá stehýnka milují pouze v grilovaném provedení a jejich nejcituplnější a nejpoetičtější vyznání lásky zní: Jsi k sežrání krásná!

193668

19.6.2009 10:22

RE: Ach, editore, z celého srdce děkuji

WL 194.?.?.?

Reakce na 193593

No to jste celý Vy, pane Kramáři. Ženský, nezletilý a ještě k tomu ten nacionálizmus. Tentokrát však s Vámi souhlasím. Ovšem z hlediska demokracie, o kterou nám jde všem nejvíce, Váš postoj je zaostalý. Taková jedna nahatá cikánka, kterou pozorují kluci (a oplzílci jako Vy) za bukem, nám k růstu ekonomiky nijak nepomůže. Pěkné a mladé maso, digitálně upravené potřebujeme v médiích, nikoliv na ulicích, víme Kramář? Jak bychom vám prodali těch 20.000 výrobků, kterými oplývá naše svoboda v supermarketu?
Jo a ty cikánky a vlčí máky nebyly registrované, tak v demokracii nemají co dělat.

193667

20.6.2009 0:20

RE: Ach, editore, z celého srdce děkuji

Jiří Kramář kramar (tečka) radun (zavináč) gmail (tečka) com 93.?.?.?

Reakce na 193667

To se dalo čekat, Lischka! Uvědoměj si laskavě jednou pro vždycky, že mám dost svej vlastních chyb a neřestí a proto nepotřebuju, aby mi voni podsouvali ještě ty jejich. Měli by si raděj, než příště na moji adresu zase něco napíšou, prohlídnout ten Nový rybník i s vokolím a uvědomit si všecky souvislosti. Pak by i při svým vzdělání věděli, že i u jinech rybníků rostou vrby a ne buky. A možná by pak i pochopili, že jedno jediný zavrtění pěkně boubelatýho zadku jediné nahaté a ještě nezletilé Cikánky před vočima celýho hejna stejně nezletilejch kluků s rudýma ušima má pro růst naší ekonomiky větší význam, než všecky rady dohromady těch kravaťáckejech impotentů ze spolku, kterej si pojmenovali NERV.

Těm ještě vyjevenejm mladejm klukům při pohledu na tu krásu kromě jinýho roste libido, v jeho důsledku se za pár roků u stejnejch vrbiček zadělává na narůst natality celýho národa, kterej pak i bez cizinců nevymírá a má dost mladejch lidí s chutí do života a tím pádem je taky dost peněz ve státní kase na vobživu té furt narůstající armády důchodců. To poslední by jich, Lischka, už mohlo vážně zajímat.
Takže my to pěkný mladý maso, i bez té digitální úpravy, potřebujem na ulicích a hlavně u těch vrbiček. V jejich věku, Lischka, by už mohli mět ten správnej ánung, jak propastnej je rozdíl mezi šáhnutím na nahatej ženskej zadek doma na televizní vobrazovce nebo při měsíčku někde u rybníka na ten Cikánčin.

Nejlíp udělaj, Lischka, když u pana editora slušně požádaj vo výuku životní poezie. Jináč to jejich polepšení nevidím.

193707

18.6.2009 18:28

Souhlas

Tom77 85.?.?.?

Bydlím v docela krásné ostravské čvrti plné zeleně. V posledních pár letech začaly firmy pravidělně seřezávat křoví...ano, po nějaké době opět narostou, ale někdy taky ne. Nehledě na to, že se to mnohdy provádí době, když začínají hnízdit ptáci. Některé druhy, (např. vrabci, sýkorky a pod.) je často vyhlédávají.

Já nevím, mně ty se ty velké křoviny líbí. Nechápu proč je najednou spousta peněz na přehnanou údržbu, když se tím nic třicet let nedělalo a nikomu to nevadilo.
O zakrývaní větracích dír na panelácích raději nemluvě[pláč]

193608

19.6.2009 18:51

Musíme se bránit a nenechat si všechno líbit!

Anna 85.?.?.?

Stejné je to s bagrováním potoků, vylepšeno ještě okamenováním koryt, kde nemohou žít rybky apod., a kudy voda po dešti jen prosviští. Krajinu máme vyprahlou, půda neudrží vlhkost, protože mezi jiným dosud fungují ty nešťastné idiotské meliorace z 60. let. Z polí se hlubokou orbou kromě devastace půdy vybraly ještě kameny, které držely přirozeně v zemi vláhu... Ztratily se vodní plochy, nikdo je nehledá a nepotřebuje. Ztratily se stromy kolem úvozů, které bránily vysušování a byly větrolamy. Ztrácejí se stromy z měst - prý dělají nepořádek. Tak mohu pokračovat pořád dokola. Srdce mne bolí, když vidím tu naši krásnou zemičku pořád tak hrozně ničit. Musíme se vzchopit a daleko aktivněji se ohrazovat proti tupým a diletantským rozhodnutím úředníků, kteří většinou ani pořádně nevědí, oč se jedná. Držím nám všem palce, ať nám hlavně dobře slouží nervy!

193692

20.6.2009 0:51

zavolat ČIŽP

Mirek Mach mirek (zavináč) sophics (tečka) cz 213.?.?.?

Dobrý den,

myslím, že nejúčinnější způsob jak podobným excesů předejít je účastnit se rozhodování. Každý záměr musí získat nějaké úřední povolení, pokud má vliv na životní prostředí, pak mají i občanská sdružení (vzniklá za účelem ochrany přírody) právo na informace o těchto procesech a právo být účastníky správních řízení, vyjadřovat se, podávat odvolání i žaloby. Já vím, v diskutované věci na to není čas...

Takže, doporučuji kontaktovat Českou inspekci životního prostředí, ta má v krajním případě pravomoc, dle § 66 zák. č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, zakázat i činnosti, které jsou jinak úředně schválené. Lze argumentovat nepřiměřeností zásahu vzhledem k obecné ochraně všech živočichů a rostlin

"zák. č. 114/1992 Sb.,
§ 5 Obecná ochrana rostlin a živočichů

(3) Fyzické a právnické osoby jsou povinny při provádění zemědělských, lesnických a stavebních prací, při vodohospodářských úpravách, v dopravě a energetice postupovat tak, aby nedocházelo k nadměrnému úhynu rostlin a zraňování nebo úhynu živočichů nebo ničení jejich biotopů, kterému lze zabránit technicky i ekonomicky dostupnými prostředky. Orgán ochrany přírody uloží zajištění či použití takovýchto prostředků, neučiní-li tak povinná osoba sama."

Jinak můžete zajít na úřad a požádat o kopii správního rozhodnutí i o předložení správního spisu, jenž obsahuje podklady toho rozhodnutí (žádost investora, vyjádření orgánů státní správy, majitelů pozemku, sousedů atd.). Na to máte nárok podle zák. č. 123/1998 Sb., o právu na informace i žiotním prostředí. To, co vás bude zajímat si nechte zkopírovat (lze i vyfotit), doporučuji okopírovat zvláště správní rozhodnutí, které bylo k zásahu vydáno. Z dokumentů ve spisu se můžete dozvědět, co se v lokalitě chystá ještě v budoucnu a mohlo by vás nepříjemně zaskočit. Je ale dost možné, že žádné relevantní rozhodnutí k akci ani neexistuje, nebo nepovoluje plošné vytrhávání kvetoucích rostlin.

Já vím, chce to silný žaludek, držím Vám palce.

193708

20.6.2009 12:00

RE: zavolat ČIŽP

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 89.?.?.?

Reakce na 193708

Dobré rady. Díky.

Jinak, pro zajímavost, ta parta ze zahradních služeb se tam neobjevila ani ve čtvrtek, ani v pátek. Zůstalo to zatím nedoděláno, kytky tam jsou. Jásat je ale předčasné. Nikdo mi oficiálně nic nesdělil, takže možná jen nějaké technické problémy...

193724

20.6.2009 16:50

Nechtěl jsem původně diskutovat,ale editor zde bezděky otevřel naprosto zásadní problém

Montaznik 88.?.?.?

Reakce na 193724

celého současného vědeckého sporu, jak dále nakládat s přírodou a zda jsou nešetrné zásahy člověka do přírody i z hospodářského hlediska nutné a rozumné.Jako příklad uvedu obrovské rozlohy výsypek především na Mostecku, které byly ponechány po cca 50 let svému osudu a dnes ekologové jásají, protože zde nacházejí vysoce diverzifikovanou krajinu s velikým výskytem rozmanitých i vzácných druhů živočichů a rostlin a tato původně "odepsaná" krajina je navržena na státní ochranu !!! Také je zajímavým paradoxem, že nejlépe zachovanou "přírodu" a krajinu v ČR mají velké vojenské újezdy, kde je také i přes vojenskou činnost zachován naturální "klid", bez hospodářských zásahů do lesa a krajiny!!! Takže z těchto zjištění vyplývá, že největší nepřítel přírody je sám člověk z jeho nešetrnými zásahy, převážně hospodářského charakteru, z důvodů nadměrných zisků!!!
Je to dnes široce diskutovaný problém i současného zemědělství, kdy je preferován zisk nad fungováním krajiny, jako takové!
Zemědělská půda je zničená,vysokými nároky na výnosy, obecnou chemizací, kdy je fatálně poškozen přirozený vznik humusu,nepřirozeně veliké pozemky jsou zasaženy erozí a celkově se snižuje možnost přirozené "selské" zemědělské činnosti, která zde fungovala stovky let bez degradace půdního fondu!!!
Také současný průmyslový chov hospodářských zvířat je naprosto neudržitelný, kdy jsou zvířata "mučena" a "stresována" v "koncentrácích" a udržována při životě hormony, antibiotiky a dalšími přípravky a nakonec jsou zase za účelem zisku krmena nepřirozenou stravou / krávy v Británii kostní moučkou - nákaza BSE !!! a hromadná porážka tisíců zvířat a obrovská ztráta pojišťoven a farmářů!!!/ a dochází k obrovským škodám, které se budou "hojit" mnoho desetiletí!!!
Nechci zde jenom prázdně lamentovat, ale jediná cesta k nápravě vede přes návrat k přirozeným biologicky šetrným technologiím,jak v obhospodařování krajiny,tak v zemědělství!!!
Zde není možné pustit "trh" do procesů, které jsou potom vražedné pro celou společnost!!! Zrovna tak musíme všude, kde to jenom je možné, nechat přírodě její unikátní a božskou sílu!!!
Nic jiného totiž, i přes závratnou techniku nemáme!!! Pro mne osobně je největší a nejduchovnější "kostel" les!!! Když vstoupím do vysokého lesa , je to podobné , jako když jsem vstoupil do obrovského gotického chrámu!!!!

193732

21.6.2009 1:49

RE: Nechtěl jsem původně diskutovat,ale editor zde bezděky otevřel naprosto zásadní problém

Jiří Kramář kramar (tečka) radun (zavináč) gmail (tečka) com 93.?.?.?

Reakce na 193732

Vážený montážníku, plně souhlasím! Ono se totiž fatálně škodlivě projevuje i mocenské zasahování do přirozeného vývoje společenských vztahů mezi lidmi. Když za minulého a nyní konečně ze zákona zavrženíhodného režimu byla přirozená společenstva Cikánů zlovolně zbavena koní a kočovných vozů, změnily se i stravovací návyky takto postižených. Průběžně cestou kradené slepice byly nahrazeny sociálními dávkami, v důsledku čehož vymizely páně editorovy mladé, do divoké vlčí krásy rozkvetlé cikánky a byly již v dívčím věku vystřídány ošklivými tlustými ženami s vytahanými cecky. Za této situace se do obrovského gotického chrámu, jakým i pro mne je vysoký les, bojím vstoupit!

193743

22.6.2009 0:40

RE: Nechtěl jsem původně diskutovat,ale editor zde bezděky otevřel naprosto zásadní problém

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 193743

[velký smích] [smích] [chechtot] [velký smích] Tesat do kamene. Díky.

193788

21.6.2009 22:42

RE: zavolat ČIŽP

Anonymus 85.?.?.?

Reakce na 193708

Mirku, z obecného hlediska máš pravdu, ale tady se o tomto rozhodovalo nejméně před třemi roky.
Také předpokládám, že ty pozemky jsou dnes všechny v soukromém vlastnictví a majitelem bude ŘSD ČR, /nebo ministerstvo dopravy/ a tady platí trochu jiná pravidla.
Ale podle fotek a při troše představivosti a znalosti této problematiky je patrno, že tady došlo k jiným chybám a vlčí máky jsou jen výsledek nedodržení pracovních postupů a standardů.
Jinými slovy to vypadá na odfláknutou práci, nebo něco v této kategorii.
K tomuto potvrzení bych potřeboval více detailů, než je zde uvedeno[zmaten]

193784

20.6.2009 22:45

Změna titulku

Jan V. 86.?.?.?

Neměl by titulek článku spíše znít:
Jak jsme se svou hloupostí prohráli?

193739

21.6.2009 4:07

Poručíme větru, dešti, ted záleží na tom,zda nás vítr a dešt poslechne.

kozoroh 59.?.?.?

Tak, se to říkalo,ale, všichni víme,že to tak není,že člověk platí draze za omyly v našem "hospodaření".Vše,co roste kolem nás je k užitku, jen, člověk určuje,že něco je plevel, ale, mnohokráte se stalo,že ten plevel byl později shledán ,jako velmi užitečná rostlina.Tak, se přišlo na jedenu plazivou rostlinku,co zahrádkáži pleli a vyhazovali ven a ejhle,věda našla v ní cestu na lečbu srdečných nemocí.Prakticky vzato na všechny lidské neduhy existuje v přírodě rostlina,keř,strom, jež má svůj léčivý účinek.VAustralii prakticky vybili Aborodžince,jež měli obrovskou znalost všeho kolem nich,co se dalo použít v domácím lékařství, možná,že znali něco ,co by dnes pomohlo modernímu léčení rakoviny,ale,koloniální politikou,tato znalost zanikla, odešla. To ,samé je v latinsko americké znalosti tropických lesů, kde, Inkové rovněž,co by přírodní lidé měli velkou znalost domácího léčení přírodními prostředky, rovněž jejich znalost zanikla zničením říše Inků katolickými španěli, severoameričtí indiáni dodnes ještě praktisují a používají zkušenosti svých předků, ačkoliv, vlivem moderní doby i oni prodělávají změny ve své společnosti.V Brazílii se domorodci postavili na odpor v boji proti olejovým společnostem ,těžit a tím i ničit jejich životní prostředí a celkem v demonstracích bylo na padesát obětí z obou stran konfliktu, jejich boj o ochranu pralesa je boj o přežití.Člověk nese katastrofální následky, jako následek katastrof jejiž je sám původcem, podlední zpráva o francouském letadle, přinesla i zprávu,kolikumělých hmot a jiného odpadu je v moři, někde na dně oceánu,vrstva odpadu dosahuje až 10 metrů a není se ,co divit, každý den z New Zorku plují dva "šífy" plné městkých odpadků,aby byly pohrbeny v moři, ovšem,mozek lidí musí být zaměstnán "oteplováním planety", mořské smetiště nezapadá do celosvětových plánů.Zkončil bych tím, že mějme slitování nad tím vším,co roste kolem nás, nebot se vědecky dokázalo,že i rostlina cítí bolest, že není tak mrtvou záležitostí, jako byrokratický mozek, to,co možná násilně trhame,je zrovna to,co možná zachrání lidský život, historie domorodých= místních lidí, at v Číně a nebo v Malajsii a nebo ve stepích Ruska znala sílu bylinek, tak,jak i komunističtí mocnáři likvidovali bylinkáře,ale,pro sebe si přece jenom jednoho nechali, aby se zdravím nepřišli zkrátka.Člověk nemá drancovat přírodu,ale,rozumně používat, tam obchodní zájmy by se nikdy něly stát prvořadým zájmem, nebot, příroda patří všem,bez rozdílu, příroda není jen na okrasu,ale, i dar k našemu životu. Tak, vzpomínam na proroctví"Až bílý muž zastřelí posledniho jelena a porazí poslední strom a chytí poslední rybu, tak ,pozná, že nemůže jíst dolary."

193747

21.6.2009 6:19

RE: Poručíme větru, dešti, ted záleží na tom,zda nás vítr a dešt poslechne.

Jiří Kramář kramar (tečka) radun (zavináč) gmail (tečka) com 93.?.?.?

Reakce na 193747

Velice moudré proroctví, vážený kozorohu! Ale zkuste je vysvětlit i mnoha barevným, kteří ovšem pro potravu jeleny nestřílí a ani ryby neloví, neboť ve svém příkladném duchovním povznesení, ve své vesmírně uvědomělé globální spoluzodpovědnosti za osud všehomíra a se stále bezesnou pracovitostí - a hlavně se vždy příkladnou střídmostí - nad úplně malinkatými chlebíčky s kaviárem, zapíjeným ale úplně suchým šampaňským, dnem i nocí neúnavně řídí naši budoucnost.

193751

29.6.2009 11:47

Vlčí mák a první čakra

MichalM 82.?.?.?

Vlčí mák může být symbolem první čakry.

194260

29.6.2009 17:13

Bohužel...

Líza 212.?.?.?

mám už delší pocit, že zahradnické firmy jsou jen údržbáři zeleně, kteří vůbec nechápou souvislosti v přírodě a nemyslí a hlavně necítí... viz pahýly ořezaných stromů a keře seřezané k zemi... kdy už proboha přestaneme dělit rostliny na "plevel" a ty které jsme vzali na milost, zvířata na škůdce a ty, které můžeme nějak použít... taky bych někdy ráda oplevelila lidi kolem sebe...

194330

13.6.2018 19:44

lidská blbost je nezměrná

Alena 46.?.?.?

Takhle jsem se rozčílili, když u nás pokáceli zdravé stromy...OŽP reagoval na mou stížnost, která byla hodně hlasitá a nasraná, že odborníci uznali stromy za špatné a že se museli pokácet...co to bylo za ,,odborníky,, mi ale dodnes nesdělili....

364676

Příspěvků: 43

18.06. 00:43 in-ocean  Smutne..
18.06. 10:29 Filla  RE: Smutne..
18.06. 01:56 ELCID  Tuhle pakáž si ještě platíme...
18.06. 06:42 www.brazlie.blogspot.com  dotaz
18.06. 07:29 Vladimír Stwora  RE: dotaz
18.06. 11:03 hestroy  RE: dotaz
18.06. 06:53 Alena  Profesionalita zahradnické firmy a úředníků obce?
18.06. 16:51 es:  RE: Profesionalita zahradnické firmy a úředníků obce?
18.06. 08:02 ladaaaa  rada a spravedlnost
18.06. 10:32 Alena  RE: rada a spravedlnost
18.06. 11:30 ladaaaa  RE: rada a spravedlnost
18.06. 11:53 Vladimír Stwora  RE: rada a spravedlnost
18.06. 13:06 ladaaaa  RE: rada a spravedlnost
18.06. 18:55 steve  RE: rada a spravedlnost
18.06. 21:21 es:  RE: rada a spravedlnost
21.06. 05:43 steve  RE: rada a spravedlnost
18.06. 10:38 Templ  Myslím, že stojí za to bojovat....i když se zdá, že to jsou větrné mlýny...
18.06. 11:28 in-ocean  RE: Myslím, že stojí za to bojovat....i když se zdá, že to jsou větrné mlýny...
18.06. 22:22 Jan Marek  RE: Myslím, že stojí za to bojovat....i když se zdá, že to jsou větrné mlýny...
18.06. 11:35 insider  Šumava
18.06. 15:13 Jiří Kramář  Ach, editore, z celého srdce děkuji
18.06. 16:09 Vladimír Stwora  RE: Ach, editore, z celého srdce děkuji
18.06. 16:30 Aja  RE: Ach, editore, z celého srdce děkuji
19.06. 07:12 Jarmila  RE: Ach, editore, z celého srdce děkuji
19.06. 09:59 Jiří Kramář  RE: Ach, editore, z celého srdce děkuji
19.06. 10:09 Jarmila  RE: Ach, editore, z celého srdce děkuji
19.06. 10:31 Jiří Kramář  RE: Ach, editore, z celého srdce děkuji
19.06. 10:22 WL  RE: Ach, editore, z celého srdce děkuji
20.06. 00:20 Jiří Kramář  RE: Ach, editore, z celého srdce děkuji
18.06. 18:28 Tom77  Souhlas
19.06. 18:51 Anna  Musíme se bránit a nenechat si všechno líbit!
20.06. 00:51 Mirek Mach  zavolat ČIŽP
20.06. 12:00 Vladimír Stwora  RE: zavolat ČIŽP
20.06. 16:50 Montaznik  Nechtěl jsem původně diskutovat,ale editor zde bezděky otevřel naprosto zásadní problém
21.06. 01:49 Jiří Kramář  RE: Nechtěl jsem původně diskutovat,ale editor zde bezděky otevřel naprosto zásadní problém
22.06. 00:40 Vojta49  RE: Nechtěl jsem původně diskutovat,ale editor zde bezděky otevřel naprosto zásadní problém
21.06. 22:42 Anonymus  RE: zavolat ČIŽP
20.06. 22:45 Jan V.  Změna titulku
21.06. 04:07 kozoroh  Poručíme větru, dešti, ted záleží na tom,zda nás vítr a dešt poslechne.
21.06. 06:19 Jiří Kramář  RE: Poručíme větru, dešti, ted záleží na tom,zda nás vítr a dešt poslechne.
29.06. 11:47 MichalM  Vlčí mák a první čakra
29.06. 17:13 Líza  Bohužel...
13.06. 19:44 Alena  lidská blbost je nezměrná

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

29

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc únor přispělo 74 čtenářů částkou 10 306 korun, což je 29 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Masové šílenství švédské mládeže19.02.20 15:46 Švédsko 4

Šokující čísla z Číny19.02.20 07:36 Čína 6

Cena zlata soupá19.02.20 06:51 Neurčeno 0

Sebemenší náznak pravdy o černoších vede ke konci kariéry17.02.20 23:36 Británie 0

Recyklace je lež zaplacená ropou17.02.20 09:24 Neurčeno 0

Neffův Neviditelný pes začíná být příjemně viditelný16.02.20 19:24 Česká republika 2

Niektoré švajčianske kantóny pozastavili používanie 5G vysielačov. Švajčiarske úrady začali testovať ich bezpečnosť15.02.20 13:53 Švýcarsko 5

Státní dluh vzrostl na 1,64 bilionu, na dividentách odteklo 299 miliard14.02.20 16:16 Česká republika 4

Česká vláda opět provádí rektální alpinismus Izraeli14.02.20 16:08 Česká republika 1

Dokud budu prezident, rodiče budou máma a táta, řekl Putin14.02.20 16:05 Rusko 0

Výročí leteckého útoku na Prahu14.02.20 15:26 Česká republika 2

Neuvěřitelná justiční zvůle: Odmítnout ubytovat Rusy je OK, verbálně odmítnout migranty je trestné13.02.20 17:16 Česká republika 2

Parlamentní listy rozkrývají temné smlouvy Člověka v plísni tísni13.02.20 14:09 Česká republika 1

Křeček je nový ombudsman!12.02.20 20:31 Česká republika 4

Už je to tady zase: Prodavačku vyhodili z práce za názor. Ideopolicie zasáhla11.02.20 09:15 Česká republika 10

Výzva a prosba o pomoc: Zbývá jen pár dní na to, abychom zabránili opakování historické potupy. 11.02.20 07:45 Česká republika 2

Jsme horší než nacisté10.02.20 12:37 USA 1

Indie pošilhává po Velkém bratrovi po vzoru Číny10.02.20 10:21 Indie 1

Na ruské základně nouzově přistálo letadlo, téměř ho zasáhla syrská raketa07.02.20 10:54 Sýrie 3

Česko pošle Maroku skoro sto milionů korun na boj s migrací07.02.20 08:55 Česká republika 4

Měnové kurzy

USD
23,11 Kč
Euro
24,95 Kč
Libra
29,84 Kč
Kanadský dolar
17,47 Kč
Australský dolar
15,36 Kč
Švýcarský frank
23,49 Kč
100 japonských jenů
20,75 Kč
Čínský juan
3,29 Kč
Polský zloty
5,85 Kč
100 maď. forintů
7,40 Kč
Ukrajinská hřivna
0,94 Kč
100 rublů
36,27 Kč
1 unce (31,1g) zlata
37 193,17 Kč
1 unce stříbra
424,90 Kč
Bitcoin
221 193,53 Kč

Poslední aktualizace: 20.2.2020 07:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 7 675