Diskuze k článku

Americká akademie environmentální medicíny požaduje okamžitý zákaz všech GM potravin

Příspěvků 55

12.6.2009 1:16

Znaceni

in-ocean 80.?.?.?

Ja to tedy zatim v obchodech nesledoval, ale mate nekdo zkusenost, jak jsou GM potraviny odliseny - znaceny v CR a v UK?

193138

12.6.2009 6:24

RE: Znaceni

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 202.?.?.?

Reakce na 193138

tiez ma uvedena tema zaujima a tak prosim niekoho, aby skusil reagovat. okrem otazky vyssie ma tiez zaujima, co sa na uzemi europy, pripadne ciech, slovenska pestuje a je to GM?

193159

12.6.2009 9:59

RE: Znaceni

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 82.?.?.?

Reakce na 193159

Konečně začíná být zřejmé, proč si pár nejbohatších lidí a firem tak pracně buduje na severu tzv. Noemovu "archu" všech semen a rostlin. Až bude dokonalý monopol firem jako je Monsanto, těmto lidem se bude platit doslova zlatem za získání původních odrůd či semen nedotčených genetickou modifikací. Mají to s náma pěkně vymyšlený a už se tím ani netají. [pláč]

193172

14.6.2009 15:50

RE: Znaceni

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 212.?.?.?

Reakce na 193172

Je to tragedie. Jdou na to pres predpisy - napr. za GM Food se musi oznacovat pouze to jidlo, ktere obsahuje GM slozky vic nez 2 nebo dokonce 3%. (navic obcasny "preslap" pres caru se ignoruje). Znamena to, ze kdyz si koupite kukurici nebo soju, ktera neni oznacena jako GM, neznamena to, ze neobsahuje toxicke GM slozky!! Do budoucna jim staci v predpisech menit pouze cislo pred % a novelizace predpisu bude vypadat jako banalita. Co se tyce sankci, nevim o zadnych, vedlejsi skodlive efekty se budou dlouhodobe ignorovat, popr. varovani pred nimi se bude oznacovat za zbytecne panikareni, konspiracni teorie, nevedecke bludy, resp. se bude oponovat tvrzenim typu "dejte mi nevyvratitelne dukazy o tom, ze GM je v danem pripade skodlive"... Na princip preventivni opatrnosti se uplne zapomina.

Jako reseni vidim, aby kazdy clovek odkladal naturalni semena v lahvickach v suchu, chladu a ve tme a cekal na prilezitost zdrava semena rozsirit. To dokud jeste takova semena jsou. Za par let budou mit pro nas cenu zlata. Pomuze i to, pokud se nebudete bat rict lidem kolem sebe svuj nazor.

Co se proti nam chysta dal? 1. zvysovani povolene slozky GM v potravinach bez povinneho oznacovani jako GM, 2. ignorace resp. popirani skodlivosti GM, 3. zakaz "neoverenych" nebo "nebezpecnych" plodin (za ty budou oznacovany ty, ktere jsou 100% naturalni), 4. patentove poplatky za GM semena pro Monsanto a podobne parazity (ve spojeni s drakonickymi sankcemi), prodrazujici potraviny a zemedelskou vyrobu, 5. zemedelskou policii i na zahradkach u rodinnych domu, 6. vymyvani mozku propagandou o tom, ze je to prave diky GM food, ze miliardy lidi maji co jist, 7. tvrzeni, ze pokrok (spravne rozumej: krokovy postup v zednarskych planech) nezastavis.

193281

12.6.2009 8:35

RE: Znaceni

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 193138

bohužel GM potraviny/jejich složky jsou značeny jen někdy a i tehdy dost nezřetelně... někdy dokonce jen ve slovenské verzi překladu složení. zdá se, že slováci více lpí na zákonu?
jak ale může spotřebitel bojovat za označení? nijak. přenosnou laboratoř s sebou nenosí a rozdělat výrobek nesmí... než ho koupí. a co výrobce laskavě neoznačí jako GM potravinu, to pro spotřebitele prostě je potravina z klasických surovin. tedy může jen stěží výrobce zažalovat. a i kdyby, pokuta se možná vyplatí... při 100% rozdílu mezi cenami.

skutečností totiž je, co píše jarmila níže - že olej z GM surovin je za 17 Kč, zatímco jiné oleje za dvojnásobek (např. 35) a třeba kvalitní panenský olivový olej za 100 a více... a to je ho ještě obvykle sedmička nebo půl litru.
řešení? snad pěstovat si svoje olivovníky a úrodu osobně lisovat.

193166

12.6.2009 9:07

RE: Znaceni

korutan 81.?.?.?

Reakce na 193166

Je zajímavé, paní Jarmilo, jak tělo samo reaguje na tyhle umnělotiny! Po těch „zdravých“ rostlinných máslech mi od začátku bylo blbě, pálila mne žáha a tak jsem se velmi rychle vrátil, jako Vy, ke klasice. Pozřít „rostlinnou“ šlehačku na cukrářských výrobcích je pro mne nemožné! Výběr mražené zeleniny provádím podle stejných kritérií.

Zůstává ale jedna zásadní otázka; Proč ten sajrajt do nás tak tlačej! Musíme si uvědomit, že plno tohohle svinstva se do nás dostává již „předžvejkané“. Je to součástí nejrůznějších krmných směsí všeho zvířectva pěstovaného ve velkém! Na jedné straně blbneme z nemoci šílených krav, u které pokud nekonzumujete jejich syrový mozek, nemáte šanci se nakazit, a na straně druhé do nich cpeme nejrůznější substráty z GMO a jenom někteří jsou ochotni připustit a vidět možné důsledky. Přitom, s ohledem na množství konzumace potravin vyrobených v podnicích nadnárodních potravinových společností, je nebezpečí kontaminace organismu těmito jedy velmi vysoké, nepřímo úměrné možnosti veřejnosti provádět kontrolu způsobu a kvality výroby! Navíc, při totální (nebojím se říci extrémní), ochotě politiků upřednostňovat své osobní ekonomické zájmy před zájmem společnosti která je volila, nelze očekávat jejich strany adekvátní reakci na danou problematiku!

Je důvodem násilného zavádění těchto potravin pouze ekonomický profit, nebo právě ony zdravotní problémy vedoucí ve svém důsledku ke snížení schopnosti lidské reprodukce a tím absolutního počtu obyvatel této planety!???

193169

12.6.2009 15:10

RE: Znaceni

Jarmila 83.?.?.?

Reakce na 193169

No, já když jsem viděla, jak ta „zdravá“ rostlinná másla snadno chytají v lednici plíseň, tak jsem od nich brzy upustila. V dnešní době nakupovat, to je úplná věda. Člověk u toho musí pořád přemýšlet, protože není všechno drahé automaticky dobré a všechno levné automaticky špatné. I když je pravda, že v zásadě platí, že dražší věci jsou kvalitou lepší. Dneska si musíte dávat pozor úplně na všechno a prohlédnout si dobře i co píšou třeba na různých jogurtech. Tak na levném ovocném jogurtu je napsáno, že obsahuje modifikovaný kukuřičný škrob. Na dražším ovocném jogurtu je napsáno, že obsahuje různé cukry, barviva a konzervační látky- ale naštěstí kukuřici neobsahuje. Ale na čistém bílém jogurtu je napsáno, že obsahuje pouze mléko a živé jogurtové kultury. Výsledek bádání je tento: nejíst žádné levné ani drahé OVOCNÉ jogurty, ale kupovat si pouze kvalitní čistý bílý jogurt a do toho si pak sám dát jakékoliv libovolné ovoce. V tomto případě udělám reklamu bílému jogurtu KLASIK od Olma Olomouc, protože obsahuje jen to mléko a živé kultury a píšou, že to nemá ani žádné konzervační látky.

Proč ten sajrajt do nás tlačej? Protože z toho mají ekonomický efekt a vůbec jim nevadí, že značná část obyvatelstva pak z toho má zdravotní problémy. Tím totiž nahrávají svým „soudruhům“ z nenažraných farmaceutických firem, které pak tyto nemocné občany léčí. Ty firmy už jsou tak dokonale rozežrané, že už neví, co by si za ty léky řekli. Když jsem si teď koupila minilahvičičku jodisolu za 40 Kč, tak jsem jenom nevěřícně zírala.

193187

12.6.2009 15:43

RE: Znaceni

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 193187

Proč ten sajrajt do nás tlačej? Protože z toho mají ekonomický efekt a vůbec jim nevadí, že značná část obyvatelstva pak z toho má zdravotní problémy. Tím totiž nahrávají svým „soudruhům“ z nenažraných farmaceutických firem, které pak tyto nemocné občany léčí.
------------------------------
Tohle je slovo do "rvačky", paní Jarmilo. Další tahy zločinců ke snížení počtu lidské populace je farmaceutický průmysl a ty jejich plánované povinné vakcinace. Ale to už je zase jiná kapitola a snad nám tady paní Amiourová o tom brzy napíše článeček, když už to jednou slíbila?

S těma jogurtama máte naprostou pravdu. Hlavně číst nálepky na výrobcích a vyhledat si na internetu informace. Je to hrůza, co se v tomto šíleném světě děje. Teď už skutečně jde o přežití. Tohle kdysi nebývalo. [pláč]

193190

13.6.2009 3:20

RE: Znaceni

amiourka kamio (zavináč) centrum (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 193190

Díky, Mirku o Audrey Ryburnové a podobně postižených a na základě tvé rešerše. Ale teď jedu na dovču a ještě mne čeká epidemie, ale pan Stwora mi neodpovídá, budu to muset šoupnout jinam.

193217

13.6.2009 17:04

RE: Znaceni

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 193217

>...Ale teď jedu na dovču a ještě mne čeká epidemie, ale pan Stwora mi neodpovídá, budu to muset šoupnout jinam.
------------------
Pan Stwora to s námi myslí dobře. Pravda se musí předkládat po malých dávkách. Hodně špatných zpráv může vést k depresím a k masovým sebevraždám. Zvědavec si nemůže dovolit ztrácet čtenáře. [smích]

P.S. Příjemnou dovolenou, Kateřino. [smích]

193236

12.1.2012 22:48

RE: Znaceni

125canwelaugh 125canwelaugh (zavináč) gmail (tečka) com 85.?.?.?

Reakce na 193190

ale vždyt z těch krav jde všecho jedovatý, to by jste musela mít svojí krávu ale aspon to mlíko neni mrtvý, pasterizovaný

260871

12.6.2009 18:53

RE: Znaceni

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 193169

Není pravdivé vaše tvrzení :
>Na jedné straně blbneme z nemoci šílených krav, u které pokud nekonzumujete jejich syrový mozek, nemáte šanci se nakazit, a ...

cituji (je to o prionech):
Původce se vyznačuje vysokou rezistencí k běžně používaným
postupům dezinfekce a sterilizace. Teplotu 121°C přežívá
1 hodinu, teplotu 240°C 1 minutu (1). Formalinová fixace tkáně
tepelnou rezistenci ještě zvyšuje. Rovněž většina dezinfekčních
prostředků je při běžně používaných koncentracích neúčinná.

z FAKTA A OTÁZKY KOLEM BOVINNÍ SPONGIFORMNÍ ENCEFALOPATIE

Z toho plyne, že ani běžným způsobem vařený mozek (ale i jiné orgány) nejsou vhodné ke konzumaci...

193199

13.6.2009 15:56

RE: Znaceni

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 75.?.?.?

Reakce na 193199

>Není pravdivé vaše tvrzení :
>>Na jedné straně blbneme z nemoci šílených krav, u které
>pokud nekonzumujete jejich syrový mozek, nemáte šanci se
>nakazit, a ...

>Z toho plyne, že ani běžným způsobem vařený mozek (ale i jiné >orgány) nejsou vhodné ke konzumaci...

Pane/pani, na to si musite zvyknout, ze pani Jarmila pali od boku clovekyne jen libovolnou razi a jen na zaklade sve podezrivave vize. Umet presivat je v jejim pripade prospesne. [mrknutí jedním okem]

193235

13.6.2009 18:29

RE: Znaceni

Jarmila 83.?.?.?

Reakce na 193235

A Vy se zase příště pořádně podívejte, na koho ten pan/paní reagoval, než se zase zbytečně a neoprávněně budete otírat o mě. [oči v sloup]

193243

14.6.2009 13:48

RE: Znaceni

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 75.?.?.?

Reakce na 193243

>>pani Jarmila pali od boku clovekyne jen libovolnou razi a jen na zaklade sve podezrivave vize. Umet presivat je v jejim >>pripade prospesne.
>A Vy se zase příště pořádně podívejte, na koho ten
>pan/paní reagoval, než se zase zbytečně a neoprávněně
>budete otírat o mě.
A Vy nejste takova? [zmaten]

193274

12.6.2009 3:35

česká řeč a chyba překladu

Čechomil 69.?.?.?

>>V malé vesnici v Andhra Pradesh se pásli buvoli po 8 let bez problémů na bavlníkových rostlinách. 3. ledna 2008 se pásli poprvé na BT bavlně. Následující den všichni onemocněli a do 3 dnů zemřeli.

Zvířata nikdy neumírají, ale chcípají nebo hynou. Jediná výjimka je u včely, která jako jediná z nelidských tvorů umírá.

193145

12.6.2009 7:45

RE: česká řeč a chyba překladu

Jarmila 83.?.?.?

Reakce na 193145

Já záměrně nikdy nepoužívám u zvířat slovo, že chcípají. Pro mě zvířata umírají stejně jako lidé. Naopak u některých "lidí" si člověk kolikrát pomyslí: měl by chcípnout, šmejd jeden. Něco takového si myslím i o "lidech" z Monsanta. Lidé by se na ně měli vrhnout a nacpat je těmi jejich potravinami, ať se jimi nažerou až prasknou.

Že ty jejich potraviny nejsou oblíbené svědčí to,že v Tescu již nabízeli sojový olej za pouhých 17 Kč. Přesto lidé čím dál častěji radši kupují drahé olivové oleje. I já to tak dělám. Taky jsem přestala kupovat jakákoliv rostlinná másla a kupuji výhradně pravé, živočišné máslo. Nyní i pečlivě vybírám mrazenou zeleninu.Jakmile se tam vyskytuje kukuřice, nekoupím to. Také si člověk musí dát bedlivý pozor na uzeniny. I tam bývá často přimíchána sója.

193162

12.6.2009 8:52

RE: česká řeč a chyba překladu

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 81.?.?.?

Reakce na 193162

>Já záměrně nikdy nepoužívám u zvířat slovo, že
>chcípají.

Já také. [velký smích]

193168

12.6.2009 10:54

RE: česká řeč a chyba překladu

cyp 195.?.?.?

Reakce na 193162

Naprosto s vámi souhlasím. Zvířata umírají, jenom někteří lidé chcípají, nebo by alespoň měli. Čím dál více zjišťuji, že jsou zvířata na vyšší úrovni než lidé.

193175

12.6.2009 12:49

RE: česká řeč a chyba překladu

insider 78.?.?.?

Reakce na 193162

jsem vegetarian a mlaskám si na bulguru s tofu,např.Muže mi nějaký odborník sdělit,kolik srágor je v bulguru? Moje 61tiletá figura jede jako namydlená,doktory znám z vyprávěnek dědku v tramvaji. [velký smích]

193181

12.6.2009 22:18

Olej za 17 korun v TESCU požehnání každého motoristy!!!!!

Montaznik 88.?.?.?

Reakce na 193162

Báječně na něj jezdí všechna dieselová auta - ale pozor je lepší jenom v létě, protože v zimě dělá potíže!!!Musí se smíchat s naftou!!!! Nafta stojí 27 za litr, olej z TESCA 17 korun!!!!
No nekup to !!!!Takže je to trochu opruz, koupíte pár krabic oleje v Tescu a už jezdíte - to je za měsíc docela dost peněz!!!! Není nad geneticky modifikované oleje!!!! Ale žrát se to nedá!!!! Trochu jsem to zkusil,ale má takovou divnou chuť - jakoby smrdí myšinou, nebo něčím podobným!!! [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích]

193209

14.6.2009 4:07

RE: česká řeč a chyba překladu

Čechomil 69.?.?.?

Reakce na 193162

Nepatříte náhodou Vy a ti kteří Vám zde přizvukují do subkultury pomatených pejskařů, kteří si myslí, že psi jsou lidi a lidi jsou zvířata?

193249

14.6.2009 7:53

RE: česká řeč a chyba překladu

Saša 74.?.?.?

Reakce na 193249

Drahý Čechomile, někteří tvorové, když nejsou ve při jak Vy, tak jsou vepři? Psi naštěstí nejsou lidé, jinak by se neříkalo „čím více poznávám lidi, tím raději mám psy“ . Mám lidi a psy rád a je to jen nevšední pohled víry, že homo sapiens do říše zvířat nepatří. Nejen zvířata, ale i naděje umírá poslední. Lneme svůj k svému a tak také vznikla subkultura ismů a všechny ještě nevychcípaly. Lidé jsou chytří a jednou bohužel, na tu chytrost lidstvo také vymře. Ostatní živočišné druhy vymírají sice nejen naší zásluhou, ale zřídka svojí vlastní. Pokud se necítíte „na chcípnutí“ tak byste mohl pochopit, že ve výrazu je pouze emocionální rozdíl, ale výsledek pro vše živé je naprosto stejný. Většinou si vážíme savců více než hmyzu a tak nechápu tu pomatenou subkulturu touhy býti včeličkou.

193257

14.6.2009 14:05

RE: česká řeč a chyba překladu

Čechomil 69.?.?.?

Reakce na 193257

Mně tady jde hlavně o jazyk, který by se neměl soustavně prznit, ať má člověk jakékoliv názory. Prostě věta jako třeba : "Býk se pásl na na louce, ale z trávy onemocněl a zemřel." mi trhá uši až u hlavy. Vám ne? Když se tomuto dá volný průběh tak se také můžeme setkat s větami jako tahle:"Býk ráno jedl na louce ke snídani trávu, ale udělalo se mu z ní nevolno, roznemohl se a umřel." To chcete?

193275

14.6.2009 17:24

RE: česká řeč a chyba překladu

Jarmila 83.?.?.?

Reakce na 193275

Nemám tušení, proč Vám pane Čechomile, věta, že býk zemřel, trhá uši. Namouduši, mě to uši netrhá. Ale připadá mi to naprosto přirozené. Rozhodně přirozenější než věta, že býk chcípl. Představuji si, jak jsem majitelkou býka a pěstuji ho od narození. Mezitím se k tomu býkovi vytvoří láska. Mám to zvíře ráda. Proč bych měla o něm říkat, že mi chcípl? Slovo chcípl se v češtině stalo pejorativním výrazem. Když někoho nenávidíme, tak o něm řekneme, že nejlepší by bylo, aby ten dotyčný chcípl a byl od něj pokoj. Nebo když se někdo nekultivovaně cpe jídlem, tak o něm řekneme, že žere. To je taky pejorativní výraz. Proč bych měla užívat pejorativní výrazy pro zvířata, když je mám v podstatě radši než lidi? Městští lidé mého typu se dostali do situace, že by vůbec nemohli chovat domácí hospodářská zvířata. My bychom je totiž nechali dožít až do jejich přirozené smrti. Neexistovalo by, že bychom slepici utnuli hlavu na špalku a udělali si ze své kamarádky, která nám celý život poctivě snášela vejce, polívku- jak jsem to viděla v dětství u své tety.

193284

14.6.2009 18:56

RE: česká řeč a chyba překladu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 75.?.?.?

Reakce na 193284

Prici se mi "chcipl", to uznavam, jedna se v ceskem jazyku o ponekud vulgarni vyzneni, ale co treba "zdechl" anebo "posel". Ani jeden z dvou mnou zminenych vyrazu by se k Vasi lasce nehodil?

193292

14.6.2009 23:03

Česká řeč je dostatečně bohatá,aby přesně popsala jev,který se stal, bez míry citového zabarvení!

Montaznik 88.?.?.?

Reakce na 193284

Proto se také ve veterinárních tabulkách používá slovo úhyn!
Přirozený úhyn v chovu je jedna položka vyplňovaná do statistiky!
Takže zvíře uhynulo! a tím je celá debata odbyta!!!
Jenom bych všem nekritickým "sbližovatelům" se zvířaty připomněl, že zákonodárci po dlouhé debatě ponechali zvířeti právní status věci! , se zvláštní doložkou, že tato "věc" vyžaduje zvláštní zacházení a nesmí se týrat!!!Tolik dikce právního předpisu!Myslím,že právníci jsou natolik moudří a vědí,proč tak rozhodli!
Uvádím zde tuto skutečnost proto, aby nevznikl nějaký rozpor a lidé si zachovali ke zvířatům, i těm domácím mazlíčkům jasný přístup! Můžete mít svoji kočku či psa seberaději a stejně milujete pouze "živou" věc!!! Takový je přístup společnosti -
já sám jsem na vahách, kam se zařadit - ale jsem pro jasnou linii neubližování ničemu živému a dokonce jsem hodně proti zabíjení zvířat kvůli potravě!!! I když zde je možné polemizovat, jsou přírodní přirozené národy / eskymáci/, kteří by bez zabíjení zvířat nepřežili!!! Jenomže oni vždy předtím než šli zabíjet pro nezbytnou potravu, příslušné "zvíře" odprosili a požádali Boha, aby jim prominul, že berou živému organismu s "duší" , život!!! Bohužel, to naše civilizace nezná a kdo byl někdy na jatkách, tak mu zrovna pěkně u srdce nebylo.Jenom ve Slaném byl svého času řezník / už bohužel umřel/, který poraženému zvířeti vždy uspořádal "očistný" rituál! Snad byly jeho uzenky chutnější a mohl je pozřít i člověk, který příliš maso nemusí!!! Je farizejství, když nekriticky milujete svého psa , či kočku a přitom se vesele cpete svíčkovou,bifteky a vepřovou!!! To všechno byla zvířata, která měla svůj život a byla surově, bolestivě zabita proto, aby jste si nacpali svoje "bachory" a tuk vám stékal po bradě!!! Jak by vám asi bylo, kdyby jste měli pozřít pečeného svého domácího miláčka? A přitom zvíře jako zvíře!!! Takže bych všem nekritickým milovníkům zvířat dal jednoduché ponaučení! Používejte především rozum ve vztahu ke zvířatům! Zvíře není člověk a dokonce může být pro svého pána a především děti velice nebezpečné, především v šíření různých infekcí a cizopasníků! Pes ve městě je při skutečné infekční "pandémii" vysoké riziko! To bohužel nechtějí chovatelé za žádnou cenu slyšet,ale důkazy jsou jasné!Takže rozum do hrsti a držte si psy a kočky od těla a dejte pozor na děti!!! Pes,kočka,papoušek atd., je jiný biologický druh a každý rozumný člověk musí takový poznatek respektovat!!! [smích] [smích] [smích]

193294

14.6.2009 17:42

RE: česká řeč a chyba překladu

mtk 80.?.?.?

Reakce na 193275

>"Býk ráno jedl na louce ke snídani trávu, ale udělalo
>se mu z ní nevolno, roznemohl se a umřel."

Já bych to, s Vaším dovolením, vylepšil: ... a odešel na věčnost, kde jej Bůh přivítal ve svém hájemství nekonečné lásky. [mrknutí jedním okem]

193287

14.6.2009 7:57

RE: česká řeč a chyba překladu

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 193249

Mnozí lidé jsou horší, než zvířata, ale pokud to tobě připadá normální, potom to nikdy nepochopíš.

193258

12.6.2009 7:53

Dotaz?

Maw maw (zavináč) seznam (tečka) cz 213.?.?.?

Nevíte zda a jestli jsou u nás GM potraviny povinně označovány a jak? Například níže zmiňovaná kukuřice a to i zeleninové směsi, salámy, ale i další potraviny... ?

193163

12.6.2009 8:29

Těch šmejdů ktreré otravují lidi se vyrábí spousty

Občasný čtenář 24.?.?.?

Třeba Aspartam, to je šmejd k pohledání:

http://www.jitrnizeme.cz/view.php?nazevclanku=slad...

193165

12.6.2009 10:06

RE: Těch šmejdů ktreré otravují lidi se vyrábí spousty

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 82.?.?.?

Reakce na 193165

A na jihu ho silné sluníčko dokáže rozložit i na formaldehyd. Není divu, proč např. Chavéz Coca-Cola ZERO ve své zemi zakázal. Víte, ono "je v ní /ve shodě s jejich reklamou/ více než si myslíte" [chechtot]

193173

12.6.2009 9:51

Nase Biologicke centrum AV CR ma vsak jiny poplatny nazor - je spravny ?

Zabak 195.?.?.?

Bílá kniha o geneticky modifikovaných plodinách

Ve světě se již 14 let rozvíjí moderní zemědělství založené na pokroku molekulární biologie a genetiky. Využívá metodu transgeneze, která - poprvé v historii lidstva – vylučuje ze šlechtění náhodu. Metoda spočívá v přenosu přesně vybraných přirozených genů mezi organismy, jež se nekříží.. Na rozdíl od postřiku insekticidů nejsou ohroženy užitečné druhy hmyzu. Pro svou neškodnost pro jiné organismy se suspenze spor B. thuringiensis často používají v ekologickém zemědělství. Zemědělci pěstující GM plodiny ušetří prostředky za nákup insekticidů a omezí výjezdy techniky. Současně mají vyšší příjmy, protože potření klíčových škůdců se promítne do vyšších výnosů. Podobné výhody přináší zemědělcům pěstování GM plodin, které tolerují určité systémové herbicidy. Usnadňují odstranění plevelů s menší ekologickou zátěží. Může se také omezit orba.
...Za celosvětovým trendem výrazně zaostává využití GM plodin v Evropě a s tím spojené snížení konkurenceschopnosti evropského zemědělství na světovém trhu. Pro komerční využití je v EU povolena jen GM kukuřice chráněná Cry toxinem proti zavíječi kukuřičnému a obdobným škůdcům. Ta se pěstuje na Pyrenejském poloostrově a v několika málo jiných státech. EU navrhla pravidla tzv. koexistence, která dávají rolníkům svobodu volby mezi použitím GM plodin a běžnou nebo ekologickou agrotechnikou. Bohužel, některé členské státy (např. Rakousko, Maďarsko, Francie, Německo a další) odmítají jakékoliv GM plodiny...

Zkušenosti zemědělců, ekonomické tlaky a jednoznačný postoj odborné veřejnosti vedly Evropskou komisi k zahájení aktualizace regulačních pravidel. Rada ministrů vyzvala vědeckou komunitu, aby se zúčastnila debaty o této problematice. ČR má ve výzkumu i využití GM plodin dlouholeté zkušenosti a čeští vědci se účastní činnosti mezinárodních orgánů v této oblasti. Považovali proto za svou povinnost, zejména v době českého předsednictví EU, poskytnout politikům přehled o stavu současných znalostí. Činí tak formou Bílé knihy, která upozorňuje na nesrovnalosti mezi zjištěnými skutečnostmi a zastaralými regulačními pravidly.
...
4. Při hodnocení rizik je třeba brát v úvahu i přínosy a srovnávat alternativní technologie, tedy např. GM plodiny odolné vůči hmyzu versus standardní plodiny ošetřené insekticidy versus plodiny pěstované metodami ekologického zemědělství.
...

prof. RNDr. František Sehnal, CSc., ředitel Biologické centrum AV ČR, v. v. i., České Budějovice
cely clanek na www.akademon.cz

193171

12.6.2009 11:43

RE: Nase Biologicke centrum AV CR ma vsak jiny poplatny nazor - je spravny ?

felix10 147.?.?.?

Reakce na 193171

Pane profesore - ja by som mal jedinú otázku: Kto financoval ten váš "výskum" ???

193177

12.6.2009 15:25

RE: Nase Biologicke centrum AV CR ma vsak jiny poplatny nazor - je spravny ?

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 193171

Žabáku, to je dobře, že jsi to sem dal. Alespoň si lidi uvědomí, jaký cíl má "naše" akademie věd v ČR. Ředitel Biocentra prof.František Sehnal tady prosazuje něco, co stovky lékařů a stovky vědců v Americe a v jiných částech světa po mnohaletých testech již otevřeně nazvali jedy v naších potravinách a přitom naši "vědci", včetně pana Koubka to budou neomaleně obhajovat. "Neomaleně" je přitom ještě velice mírný výraz. A jak už to tady Felix napsal, naskýtá se tedy otázka: "kdo jim ten jejich výzkum financuje"?

193188

20.6.2009 14:49

RE: Nase Biologicke centrum AV CR ma vsak jiny poplatny nazor - je spravny ?

Ruprecht 89.?.?.?

Reakce na 193188

Bílá kniha shrnuje výsledky řady mnohaletých výzkumů, které byly financovány různě, například z prostředků Grantové agentury České republiky, z výzkumných záměrů, evropských grantů... Vytvářejte si konspirační teorie po libosti, ale peníze Monsanta ani jiných biotech firem v tom opravdu nejsou. Stáhněte si celou Bílou knihu a prostudujte ji, abyste se o GMO alespoň něco dozvěděli, protože ta vaše diskuse tady je v mnoha ohledech k smíchu (a k pláči zároveň). Děsíte se něčeho, o čem vůbec nic nevíte - nebo o čem do vás valí dezinformace Greenpeace a podobní vykutálenci. Také doporučuju přečíst si původní stanovisko AAEM, které je sice v mnoha aspektech mimózní (je to ostatně nátlaková organizace sdružující lidi s určitým názorem, nikoli obecná lékařská či vědecká organizace, jak se snaží předstírat), ale ne tak, jak se tváří český překlad, který tam vložil spoustu úplných hovadin ("výzkum" o chcíplých kravách kdesi v Indii apod.) Bílá kniha: http://www.bc.cas.cz/MOBITAG.html?White-Book-on-GMO Stanovisko AAEM: http://www.aaemonline.org/gmopost.html Lidi, nevěřte na spiknutí, myslete hlavou (pokud možno vlastní), sbírejte informace ze spolehlivých zdrojů a GM crops klidně baštěte, ony vás nekousnou. Vím, že to sem vlastně nemá cenu psát, protože vás to panikaření a konstruování pohádek vlastně baví, ale nedalo mi to. S hloupostí je třeba bojovat [smích]

193727

12.6.2009 21:47

RE: Nase Biologicke centrum AV CR ma vsak jiny poplatny nazor - je spravny ?

arid arid (zavináč) seznam (tečka) cz 88.?.?.?

Reakce na 193171

pokud uvěříme těm Vyšším výnosům (což zdaleka nemusí být pravda), je opravdu nutné zvyšovat výnosy z jednotky plochy ? V dnešní době ? Kdy mnoho polí leží ladem absolutně neobděláváno a zapleveleno ? O GM si myslím své a nikdo mi to nevyvrátí.

193205

12.6.2009 11:07

GM potraviny jsou přeci naprosto bezpečné

hestroy 77.?.?.?

To vám řekne každý správný sionista. Je zajímavé, že "lidi", kteří podporují koncentrační tábory, rasistický a nacistický stát Izrahell, a každou další prasárnu, kterou nám (j)elita připraví, podporují samozřejmě i GMO.

Zeptejte se například pana Koubka, který má hrozně vzdělané a slušné přátele na akademické půdě, jak to s těmi GMO je... Ihned vám vysvětlí, že je to zatím to nejlepší, co "lidé" vymysleli. Stejně jako DDT, PCB, fosforové granáty, Bin Ládin a další.

Pan Koubek je moudrý a vzdělaný tvor (stejně jako ostatní z klubu Nezvědavců), který VÍ, že GMO je poslední záchrana lidstva a proto je nutné je rozšířit po celém světě, aby původní (zastaralé a 100 let za opicema) rostliny a živočichové byly konečně vymýceny a nastal ráj na zemi, jeho veškeré zisky půjdou do kapes "lidí", kteří mají na zbrusu nové a mnohem dokonalejší GMO patent.

Teprve pak bude kontrola ovčanů dokonalá, pan Koubek by ještě patrně přidal povinné pravidelné očkování a čip, a tak se konečně bude moci zrušit tento extremistický a nacistický web, to vám jistě potvrdí i soudružka Týdlitátová a jistě i Mojžíšek.

193176

12.6.2009 21:52

RE: GM potraviny jsou přeci naprosto bezpečné

jansmith1984 192.?.?.?

Reakce na 193176

Nejen názor p.Koubka na tyto věci Jindro by mohl být zajímavý, ale mě osobně by zajímal i názor mého diskusního přítele Vojty49.

Názor Vojty/Van Gulda na válečné zločiny Izraele (IDF) v Gaze - ANO či NE? - už v podstatě známe, a tudíž chybí ještě doplnit postoj ke GMO. Snad Vojta přispěje i v této věci něco konkrétnějšího do placu a přidá i bližší zdůvodnění.

jansmith[smích]

193206

12.6.2009 13:16

GMO

adammmm 89.?.?.?

Čistě fakticky, v přírodě taky dochází ke křížení genomů různých i nepříbuzných rostlin. Děje se tak už mnohomiliónů let.
Takže víceméně nyní člověk nedělá nic nového, co by už sama příroda neprovozovala pěkně dlouhou dobu.
Tím bych rád trochu zklidnil paniku a hysterii, která se zde rozpoutala. Navíc nevím, jak GMO souvisí s Židy. To je jedna věc.
Druhá věc je ta, že osobně taky nekonzumuji GMO, ne že bych se toho panicky bál, ale proto že přece jen ctím zásadu opatrnosti. A je jasné, že seriósní studie, které mohou potvrdit/nebo vyvrátit negativní učinky na zdraví člověka bude trvat ještě mnoho desítek let. Stejně jako třeba prokázíní/vyvrácení vlivu elmag. záření z mobilů na zdraví člověka apod. Jen např. u kouření to trvalo více jak 100 let, a i PŘES TOTO se dnes najdou studie, které jsou schopné tvrdit, že kauzální souvislost mezi rakovinou a kouřením nebyla prokázána apod. BTW: vsadím se, že tady na zvědavci je celá řada příznivců kouření a kampaně proti kouření berou určitě jako židovský nástroj omezení svobod [smích]
Chce to trochu více uvažovat hlavou (hlavně ti, kteří mají vyšší IQ) a nenechat se strhnout jako ovce ve stádu ať už prožidovského nebo protižidovského. Málo co na světě je černobílé.

193184

15.6.2009 2:34

RE: GMO

Antiseptik 69.?.?.?

Reakce na 193184

Pokud uvažuju hlavou tak docházím k zcela jiným závěrům.
1. Srovnávat přírodní a náhodné genetické mutace, ke kterým může omezeně dojít s úmyslným genetickým křížením firmama, co mají pak ns tento nový plod patent a hodlají ho rozšířit všude, ne jenom tam kde to samovolně geneticky vzniklo, je jako srovnávat přirozenou radiaci ze země s atomovou pumou.
2. Právě zkušenosti z kouřením by nám měli ukázat jak nemožný je něco rušit když se to rozšíří a stojí za tím konceny co na tom bohatnou. Vždy je snažší něco rovnou nevymyslet, než to potom se snažit pokytat zpět do krabice, když už je to rozlezlý venku.
3. Pokud se nechcete dožít situace kdy vám náhodně vítr zavane na zahradu semeno, ono vyroste a pak Vám příjde účet za nelegální pěstování GMO semen od Monsanta, zamyslete se ještě jednou.
4. Mimochodem věda míchá genetiku nejen rostlin ale i rostlin ze živočichama, jako rajčata s myšima, to příroda nedělá.

193304

20.6.2009 14:59

RE: GMO

Ruprecht 89.?.?.?

Reakce na 193304

"Přírodní mutace"? Myslíte to ozařování a působení chemických látek, které se používá k vyvolání mutací při současných metodách šlechtění? Ach jo.

193728

12.6.2009 14:21

Dotaz

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 195.?.?.?

Prosím,
proč si vlastně platíme ta všechna ministerstva, úřady, ústavy atp. která by k tomu měla mít co říct? Je to moc smutné, i pro naše děti ... [oči v sloup]

193185

12.6.2009 15:33

Prochazka,tehdy jiz geneticky upraven.

insider 78.?.?.?

http://www.youtube.com/watch?v=ib7WhQKH91o [chechtot]

193189

13.6.2009 14:30

Restaurace, jídelny, hospody - používají to nejlevnější, už to v sobě máte

r.m. 86.?.?.?

taky doporučuju dát si nějaký hyperjogurt, úžasně levný a s celými kousky ovoce a bez tuku. Ovoce asi bude řepa a trocha mlíka, sójová emulze a je tam dokonce malým písmem napsáno GM
pche a kdoví, co cpou pekaři do rohlíků atd.

193234

13.6.2009 17:58

Je třeba sledovat serióznost pramenů

A.S. Pergill 89.?.?.?

Je dobré se podívat na institut, z něhož pochází tato zpráva (abychom zjistili, že je to PR agentura typu "Liberálního institutu" nebo "Institutu K. H. Borovského" v Česku, jejíž odborný potenciál je nulový), případně dohledat "světoznámé odborníky", třeba na Web of Science.
Potíže, které někteří přispěvovatelé uvádějí po "umělotinách" nemají naprosto žádný vztah ke GMO, ale k tovární přípravě tuků, při níž vznikají trans-nenasycené mastné kyseliny a další zdraví vysoce škodlivé chemikálie. Mimochodem, tuky typu "rostlinných másel" (dtto rostlinná šlehačka) se v naprosté většině případů připravují na bázi nejlevnějšího tuku - oleje z palmy olejové, jehož mastné kyseliny významně zvyšují hladinu cholesterolu v krvi a podporují jeho ukládání do tkání (mimo jiné). A žádné GM olejové palmy pochopitelně neexistují. Jsou to zcela přírodní, ani moc neprošlechtěné rostliny.
Žádná seriózní studie, která by nalezla rozdíl mezi GMO potravinami (a krmivy) a jejich non-GMO variantami neexistuje. Zde uváděné studie v naprosté většině případů nejsou dohledatelné, případně neříkají to, co se z nich cituje.
Problémem GMO může být alergie, ale do se dá vcelku rozumně vyřešit označením a neexistuje důvod, aby kvůli někomu, kdo má nějakou exotickou alergii a není schopen si to sledovat na obalech, musela být plošně zakázaná potravina, přinášející naprosté většině spotřebitelů značný benefit (viz např. rýže s beta-karotenem - v rozvojových zemích, kde je rýže hlavní obilninou, oslepne ročně několik milionů dětí na nedostatek A vitaminu, který je karotenem z GMO rýže zcela nahraditelný; většina z nich z toho důvodu nedožije dospělosti).
Za jedinou problematickou záležitost kolem GMO považuji jejich patentovatelnost. Produkty klasického šlechtění patentovatelné nejsou a jejich tvůrci hlady neumírají - a genetické manipulace byly zavedeny především proto, že jsou levnější než klasické šlechtění.

193242

15.6.2009 8:26

RE: Je třeba sledovat serióznost pramenů - jaká byla domluva s www.osel.cz

amiourka kamio (zavináč) centrum (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 193242

www.osel.cz co ho znám, dává přednost kvantitě před kvalitou, ač by redaktoři na serioznější práci měli, protože pracují v dumpingovém režimu jako my, dávají přednost pojetí práce jako zábavy. A já se s nimi od počátku hádám - zprvu nepokrytě podporovali GMO, pak zase HPV - a nikdy, přísahám nikdy mi na žádnou výtku nejsou ochotni odpovídat, zejména Jaroslav Petr, pod jehož patronátem se množí v takových těch rádoby popularizačních čřasopisech zprávičky, jako ta, že země se v minulosti již několiákrát přepolovala. Přitom je Jaroslav Petr autorem progresivní publikace o genetice a je schopen přiznat řadu věcví, které vybočují ze základního dogmatu. Ale já jsem z ablbce, neb jsem se jim pokoušela nacpat několik sociálně laděných článků, jako ten o devastaci potravinářžského průmyslu při přechodu na normy a jeden o možné korupci v Akademii v souvislosti s nákupem knihovního systému Web of Knowledge.
Inu ani tentokrát neodpověděl na zprávu o novém článku poznatku o GMO Jaroslav Petr nýbrž Josef Pazdera. A sice takto:
Katko,
American Academy of Environmental Medicine - tohle pro nas neni seriozni
zdroj informaci
David Schubert, personal communication to H. Penfound, Greenpeace Canada,
October 25, 2002.
......
nekomentuji.

Ale nebudu Ti vymlouvat čemu věřit a čemu ne. Kazdy mame jine představy kam
Osla tlačit. To je svoboda a tak by to mělo zustat.

josef

Obratem jsem mu musela sdělit, že budeme mít ještě kontroverzi okolo okmenových buněk, což je také ideová moda mezi genetiky (Jaroslav Petr pracuje ve Výzkumném ústavu živočišné výroby v Uhříněvsi a jistě nějakou genetiku dělá), protože americká příbuzná paní Ireny Ricci nedávno podstoupila léčbu kmenovými buňkami. Trpěla dost ošklivou chorobou - totiž pomalým rozpadáváním kostí, ale nějaký výhled na delší život měla. Jenže se bála, pochopitelně, že už by nebyl moc pohodlný - i podstoupila léčbu kmenovými buňkami a vzalo to velmi rychlý konec - je mrtvá. Budeme se pokoušet nějaké materiály z Ameriky dostat, ale zatím to naráží na to, že příbuzní jsou ve smutku a nechtějí se moc šířit a také, že američtí doktoři jistě jen tak nepustí z drápů doklady o svém pochybení.

193319

15.6.2009 11:55

hezky clanek

elerik elerik (zavináč) centrum (tečka) cz 82.?.?.?

Nejprve k jogurtum [smích] misto ovoce se dava brambora napustena syntetickou prichuti. To vim natuty a nikdo mi to nemusite argumentovat [velký smích] moje matka dela auditora a v jogurtarnach taky byla. Taky se divila kdyz prisla do skladu a misto "ovoce" nasla jen brmbory. Rekli ji na to ze tak se to uz davno nedela a ze to je moderni, bohuzel...skutecne to je moderni a soucastne smutne. Ty synteticky sajrajty nejsou dobry a slozeni neni psane na etiketach. na etiketach neni tolik informaci [velký smích]

A druha vec. Co nam brani si poridit vetsi pozemky a vypestovat si to jidlo ? S pritelkyni jsem si ted konecne koupili jeden a pul hektaru. A pokud si nekdo mysli ze jeden a pul hektaru neuzivy cloveka tak mu reknu, nehodlame to prodavat, hodlame to jist [smích] a semena si chceme dat z vlastni produkce [smích] neni to tak tezke uz v tom aj nejakou praxi mame. Tak az pak budete hledat negeneticky modifikovany okurky a rajcata tak pisnete a dam vam jich pytel [velký smích] mimochodem. Dnesni obilny "produkcni" klasy obili jsou 4rade. jisty SEpp holtzer ktery ma statek v 1500 metrech v a v tej vejce se mu podarilo vypestovat citrony a pomerance (plnohodnotne, bio atd) tak pestuje i velmi stare odrudy obily .. sjizdi se mu tam pulka sveta protoze tam ma klasy ktere maji i 12, 15, 18 rad [smích] mimochodem na tohoto osvetu start utoci ze vsech stran, hazou mu klacky pod nohy, protoze on by byl ze sveho statku schopen zaszasobit cele udoli, vsech vesnic a vsech restauraci, zakazli mu prodej jeho produktu, ktere jsou ciste eko, bez chemickych osetreni proste cisty jak lilie, zadny GMO, zakazli mu provadet exkurze verejnosti, ubytovani, a nedovoluji mu nakupovat pozemky. Mimochodem ma tam prasata ktery naucil ze si sami uklizi v chlivku. Prase je prirozene velmi cistotne. Kdyz uz tam chteji mit poradek tak vsechno vynosej ven, Sepp si pro to dojede traktorem a pred jezkyne (kde je chova) jim priveze cistou slamu, oni si to zase sami nanosi [smích] proste pohoda jazz. Myty o otrocine atd jsou jen myty. priroda umi mnohem vic veci nez si kdokoli z nas uvedomuje.
pro inspiraci pro ty kteri nechcete zrat GM plodiny (jinak se to neda napsat) doporucuji pro zacatek www.ekozahrady.com Mimochodem stravil jsem v USA pul roku v roce 2007. Od te doby mam problemy se zaludkem. Zil jsem v Sasn Franciscu. Bacha na vodu, je to uzitkova voda, neda se pit jen tak. A co se GM tyce tak to je jasny ne ? ale ono mi prislo ze tma nic jinyho nebylo. leda ze by clovek byl na vzdusne diete [velký smích]

193329

15.6.2009 12:02

RE: hezky clanek

elerik elerik (zavináč) centrum (tečka) cz 82.?.?.?

Reakce na 193329

jeste jedna vec
kdo z vas ma probleym s brichem a palenim zahy a nedoviranim zaludecni priklopky [smích] jak standartni nemoc dnes [bliji]
tak si dejte caj z medunky a levandule, vrele doporucuji, nicim nesladit a pit jak je. Chut takova nic moc, lehce horka, zrovna ted to piju [smích] cas od casu me to zlobi to bricho jak jsem psal o clanek vis. Ale tohle je jak pohlazeni, zklidni to bricho. Recept nekdy z 15teho stoleti [mrknutí jedním okem] (datovane, zkutecna historie, buh vi)
Ucinky prakticky okamzite ucitite. A jestli nemate bylinky tak si je vypestujte v kvetinaci na balkone [smích] jsou to i hezky trvalky. hezky fialova a syte zelena [smích] krasna kombinace. A ta vuuune. no jak rikam esteticky krasne a vnitrne velmi prijmne.
A pokud vam doktor predepsal Helicid tak to je docela [bliji] ze zkusenosti po chemotereapiich moc nezabiral, ale medunkolevanfulovy odvar zabral vzdy okamzite, nikdy me nezklamal.
Muzem pokracovat dal. salvej je taky nadherna bylina. Takovy zanete v puse cas od casu pozlobi, staci rano utrhnout list a rozvejkat ho. Je to humus ale zanet zmizi do dvou dnu [smích] a to i velmi silny. Taky vyzkouseno. A muzeme takhle pokracovat dlouho. Takze kecy nemaj cenu, staci trochu a muzete se lecit doma sami [smích] a proti GM si poridit vlastni pozemky [smích] good luck

193331

15.6.2009 12:51

RE: děkuji, ještě jedno riziko GMO

amiourka 85.?.?.?

Reakce na 193331

a to hlavní - pylový přenos. Tím se právě přenášejí ty modifikace - JEJICHŽ RIZIKO POPSÁNO ZDE ENVIROMENTÁLNÍ Akademií. No, ale jak někoho přimějete, že od toho má ustoupit a že i všichni v okolí musí na čas přestat pěstovat tuto plodinu a možná radši všechno GMO spálit? Nebo spíše použít to nejvhodněji - pro výrobu bioplynu, lihu coby paliva do motoru, pelet na ohřev atd.

193334

15.6.2009 15:17

RE: děkuji, ještě jedno riziko GMO

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 82.?.?.?

Reakce na 193334

ano s tim souhlasim toto znepokojuje i me a pritelkyni, bohuzel v tomhle ohledu jedine co muzeme delat je doufat. Pylo prenos je svinstvo.

193343

16.6.2009 0:02

RE: děkuji, ještě jedno riziko GMO

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 193334

Jak jste na tom s tim clankem? Uz se nej tesim.

193364

15.6.2009 12:09

RE: ty základní argumenty proti GMO zde byly od počátku

amiourka 85.?.?.?

Reakce na 193329

Totiž pedologie - potřebuje to superdryák, superpesticid - takže i zamoření vodstva, další argumenty včelovití - donesli uživatelé fora zvědavce. A poizor, iu kdybychom zachránili včely, čmeláci, kteří opylují jiné druhy pro svůj delší dosah (sosák či jazyk? jak ser tomu říká), nejdou chovat, ač se o to poušíme sto let. Další lekci nám dalo Monsanto, které si výdělek bere z něčeho jiného - popsáno zde, těžké sociální důsledky, za nimiž půjde rozvrat zemědělství a zdraví. Ale i původní monitor informací Biozri, pod záštitou Přirodovědecké fakulty tuším, tyto argumenty částečně měl, částečně je mohl nalézt či na ně příjít. Změnil fungování minulý týden jsem tam nalezla reklamu na GMO a minulý týden v pondělí také z pera Akademie vyšel v idnes nějaký článek oslavy na GMO. Pokud chcete být živí, bojujte. Jo a: myslím, že to je vláda ODS, kdo naplánoval nebo již to vstoupilo v platnost? Prodej pozemků zahraničním subjektům.

193332

16.6.2009 8:51

RE: ty základní argumenty proti GMO zde byly od počátku

Robocrep 217.?.?.?

Reakce na 193332

>A poizor, iu kdybychom
>zachránili včely, čmeláci, kteří opylují jiné druhy pro
>svůj delší dosah (sosák či jazyk? jak ser tomu říká),
>nejdou chovat, ač se o to poušíme sto let.

Asi tu větu nechápu... čmeláci se dají chovat. Běžně se nechovají proto, že z nich není med. Ale opylování zastanou dobře.

Jinak... celý ten problém kolem GMO podle mě vzniká ze současného přístupu k vědě. ( U nás se o to zasazuje nejvíc ODS, ale abych někomu nekřivdil - je to obecně věc reforem, ke kterým se hlásí snad celé spektrum.)

Prostě jde o to, aby vědecký výzkum měl co největší komerční využití a tím se sám ufinancoval a to i v případě, že není ukončený s uspokojivými výsledky!!!
Takže snaha "vytřískat" v současnosti na GMO co nejvíce je u politiků vítaná, vidí v tom šanci pro financování dalšího výzkumu a úlevu pro rozpočty.

Je to poněkud paradox, když to srovnáte například s projektem LHC. V tom se utopilo 8000000000 dolarů , komerční využití doposud bylo "0" a zdá se, že to nikomu nevadí.

193388

16.6.2009 23:22

Reakce

Jiří Koubek 147.?.?.?

Chtěli jste reakci, tak ji tady máte, byl jsem delší dobu mimo civilizaci bez možnosti přístupu na internet.
AAEM je zcela minoritní organizací, v Kalifornii, tedy nejlidnatějším státě sdružuje sotva padesát lékařů, jistě by se dalo najít desetinásobně více, co budou tvrdit opak.
Z vědeckého hlediska, se nedá prokázat neškodnost něčeho, vždy tedy budou zdůrazňovány ty případy, kde vlivem statistických chyb dochází k falešně pozitivním výsledkům.
Je výmluvné, že v prvních 9 letech po širokém zavedení GM osiva v roce 1996 se zdvojnásobil počet lidí, kteří mají 3 či více chronických onemocnění, ze 7% na 13%.(xxx)
Pokud se nemýlím, počet chronických onemocnění se zvedl i v zemích, kde GMO nejsou schválena, na co to tedy svést?
Další výhrady mám k samotnému zpracování dat
V jednom odkazovaném článku se píše:
The values are all significantly different.
Následně jsou uvedeny hodnoty:
0,69+-0,42 a 0,93+-0,22
V jakém vesmíru jsou tyto hodnoty odlišné (ještě k tomu významně)?
Některé "argumenty" vůbec do seriózní studie nepatří.
Jak se potom mám stavět k článku, který je vystavěn na takhle vratkých nohách?

193449

Příspěvků: 55

12.06. 01:16 in-ocean  Znaceni
12.06. 06:24  RE: Znaceni
12.06. 09:59  RE: Znaceni
14.06. 15:50  RE: Znaceni
12.06. 08:35  RE: Znaceni
12.06. 09:07 korutan  RE: Znaceni
12.06. 15:10 Jarmila  RE: Znaceni
12.06. 15:43 Mirda  RE: Znaceni
13.06. 03:20 amiourka  RE: Znaceni
13.06. 17:04 Mirda  RE: Znaceni
12.01. 22:48 125canwelaugh  RE: Znaceni
12.06. 18:53  RE: Znaceni
13.06. 15:56  RE: Znaceni
13.06. 18:29 Jarmila  RE: Znaceni
14.06. 13:48  RE: Znaceni
12.06. 03:35 Čechomil  česká řeč a chyba překladu
12.06. 07:45 Jarmila  RE: česká řeč a chyba překladu
12.06. 08:52 Vladimír Stwora  RE: česká řeč a chyba překladu
12.06. 10:54 cyp  RE: česká řeč a chyba překladu
12.06. 12:49 insider  RE: česká řeč a chyba překladu
12.06. 22:18 Montaznik  Olej za 17 korun v TESCU požehnání každého motoristy!!!!!
14.06. 04:07 Čechomil  RE: česká řeč a chyba překladu
14.06. 07:53 Saša  RE: česká řeč a chyba překladu
14.06. 14:05 Čechomil  RE: česká řeč a chyba překladu
14.06. 17:24 Jarmila  RE: česká řeč a chyba překladu
14.06. 18:56  RE: česká řeč a chyba překladu
14.06. 23:03 Montaznik  Česká řeč je dostatečně bohatá,aby přesně popsala jev,který se stal, bez míry citového zabarvení!
14.06. 17:42 mtk  RE: česká řeč a chyba překladu
14.06. 07:57 Mirda  RE: česká řeč a chyba překladu
12.06. 07:53 Maw  Dotaz?
12.06. 08:29 Občasný čtenář  Těch šmejdů ktreré otravují lidi se vyrábí spousty
12.06. 10:06  RE: Těch šmejdů ktreré otravují lidi se vyrábí spousty
12.06. 09:51 Zabak  Nase Biologicke centrum AV CR ma vsak jiny poplatny nazor - je spravny ?
12.06. 11:43 felix10  RE: Nase Biologicke centrum AV CR ma vsak jiny poplatny nazor - je spravny ?
12.06. 15:25 Mirda  RE: Nase Biologicke centrum AV CR ma vsak jiny poplatny nazor - je spravny ?
20.06. 14:49 Ruprecht  RE: Nase Biologicke centrum AV CR ma vsak jiny poplatny nazor - je spravny ?
12.06. 21:47 arid  RE: Nase Biologicke centrum AV CR ma vsak jiny poplatny nazor - je spravny ?
12.06. 11:07 hestroy  GM potraviny jsou přeci naprosto bezpečné
12.06. 21:52 jansmith1984  RE: GM potraviny jsou přeci naprosto bezpečné
12.06. 13:16 adammmm  GMO
15.06. 02:34 Antiseptik  RE: GMO
20.06. 14:59 Ruprecht  RE: GMO
12.06. 14:21  Dotaz
12.06. 15:33 insider  Prochazka,tehdy jiz geneticky upraven.
13.06. 14:30 r.m.  Restaurace, jídelny, hospody - používají to nejlevnější, už to v sobě máte
13.06. 17:58 A.S. Pergill  Je třeba sledovat serióznost pramenů
15.06. 08:26 amiourka  RE: Je třeba sledovat serióznost pramenů - jaká byla domluva s www.osel.cz
15.06. 11:55 elerik  hezky clanek
15.06. 12:02 elerik  RE: hezky clanek
15.06. 12:51 amiourka  RE: děkuji, ještě jedno riziko GMO
15.06. 15:17  RE: děkuji, ještě jedno riziko GMO
16.06. 00:02 Rene Bartosek  RE: děkuji, ještě jedno riziko GMO
15.06. 12:09 amiourka  RE: ty základní argumenty proti GMO zde byly od počátku
16.06. 08:51 Robocrep  RE: ty základní argumenty proti GMO zde byly od počátku
16.06. 23:22 Jiří Koubek  Reakce

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

66

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc srpen přispělo 99 čtenářů částkou 19 694 korun, což je 66 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Time: Zkouška nové americké rakety potvrdila obavy Moskvy!21.08.19 20:27 USA 0

Středočeský kraj zahltíme elektrosmogem za 1,4 milionu a budeme hledat, jak to využít21.08.19 20:14 Česká republika 0

Frontex natočil dronem, jak probíhá pašování okupantů do Evropy21.08.19 19:55 Evropská unie 1

Pravda o 17. listopadu vyjde v polovině září najevo21.08.19 11:51 Česká republika 0

Chorvatská diplomatka spáchala ideozločin a byla následně vaporizována20.08.19 16:42 Chorvatsko 3

To snad není možné! Prosím vás, řekněte, že se mi to zdá!19.08.19 09:09 Česká republika 18

Do Španělska kobylky nepovezeme, vzkázali pašeráci z lodi Open Arms19.08.19 08:37 Neurčeno 2

Radostné hýkání mainstreamu o 5G na stadionech, čtenáři vyjadřují spíše obavy16.08.19 20:02 Česká republika 5

Policie vláčí děti v poutech do pěstounské péče. Skandál? Ne. Běžná norská praxe16.08.19 16:12 Norsko 2

Ministerstvo podle Orwella 201916.08.19 02:05 Česká republika 4

Jak si drazí černouškové představují svůj život v Evropě15.08.19 17:44 Neurčeno 2

Chcete pastu bez fluoru? Zaplaťte!15.08.19 11:28 Česká republika 5

Jeffrey Epstein měl doma obraz Clintona v modrých šatech a červených lodičkách15.08.19 10:05 USA 0

Pašování okupantů do Evropy běží naplno14.08.19 11:20 Evropská unie 2

Za Soukupovu nevyváženost. TV Barrandov dostala pokutu 400 tisíc korun14.08.19 11:18 Česká republika 3

Polský premiér a moratorium na 5G sítě: Podepsal nebo nepodepsal?13.08.19 11:30 Polsko 0

Čtyři čluny za čtyři dny: Pašeráci zmnohonásobili transport okupantů do Evropy12.08.19 23:33 Neurčeno 1

Středočeský kraj dal na setkání vlastenců v Příčovech 50 tisíc, teď je chce zpět12.08.19 22:15 Česká republika 1

Neviditelný pes na straně konspirátorů? Epstein pracoval pro Mosad12.08.19 16:42 Česká republika 1

Rudý mor nahradil duhový. Občas má církev pravdu11.08.19 19:25 Polsko 2

Měnové kurzy

USD
23,27 Kč
Euro
25,80 Kč
Libra
28,22 Kč
Kanadský dolar
17,48 Kč
Australský dolar
15,74 Kč
Švýcarský frank
23,68 Kč
100 japonských jenů
21,86 Kč
Čínský juan
3,29 Kč
Polský zloty
5,93 Kč
100 maď. forintů
7,88 Kč
Ukrajinská hřivna
0,92 Kč
100 rublů
35,32 Kč
1 unce (31,1g) zlata
34 943,66 Kč
1 unce stříbra
397,12 Kč
Bitcoin
229 958,00 Kč

Poslední aktualizace: 22.8.2019 06:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 6 120