Diskuze k článku

Cesta národní obnovy

Příspěvků 31

15.5.2009 0:31

To je bohužel všechno dost mimo.

Vodník 94.?.?.?

Víte, já mám v podstatě určité sympathie pro tyhle různé patrioty a národovce, pokud nesklouzávají do vysloveného nacismu. Jistě i proto, že jsou takovou pain in the ass politicky korrektnímu Systému. Sám se za takového soft patriota českého i slovenského (a posledních pár dekád i utrechtského) považuji. Ale je to jen moje osobní (kulturní) orientace a vůbec nehledám v nějakém oživení národa, krve, rasy atd. východisko.

Pojem "národ" nahradil v průběhu 18. a 19. stol. kategorii vyšší, kterou byla "víra". Nyní je "národ" nahrazen "občanstvím" nebo zcela prázdným "evropanstvím", popř. "světoobčanstvím". Nic proti občanství, pokud není naší nejvyšší hodnotou, naším hlavním identifikačním prostředkem. Totéž platí i pro národ. A proto nemám zájem se k tomuto pojmu upínat jako ke spásonosnému. Je to jako když jsme seběhli 20 kroků do propasti, zjistili jsme "aha, tudy ne", a chceme se vrátit - jen o jeden, dva kroky...

191188

15.5.2009 4:40

RE: To je bohužel všechno dost mimo.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 191188

>Je to jako když jsme seběhli 20 kroků do propasti, zjistili jsme "aha, tudy ne", a chceme se vrátit - jen o jeden, dva kroky...
Pokud se ovšem necítíte být v té propasti štasten, je pokus o návrat z ní - v dělání opravných kroků. Pan Lhoták implicitně zmiňuje, aspoň jak to v tom čtu já, těch kroků možná i víc než dvacet, explicitně se věnuje dvěma z nejpodstatnějších - rodině a národu.
Pan Lhoták správně orientuje obnovu (návrat z propasti) na kroky, které jsou přirozeným právem každého, nevyžadují vstupní kapitál - leda ideový.
Velmi důležité je, že národ, takto nově konstruovaný, není stavěn v opozici k národům jiným. Zato v rekonstrukci rodiny, se mohu ztotožnit pouze s majoritním patriarchálním uspořádáním. Tam kde "osud" nadělil jinou konstelaci schopností, je čirý nerozum vyžadovat, aby hlavou bylo břicho.

191196

15.5.2009 8:05

RE: To je bohužel všechno dost mimo.

Vodník 94.?.?.?

Reakce na 191196

Ano, s tou rodinou s ním souhlasím. Moje námitky se týkaly výhradně upnutosti (nejen Lhotákovy) k národu, na které, opakuji, do jisté míry nevidím nic špatného, ale rozhodně nic spásonosného.

191204

16.5.2009 14:46

RE: To je bohužel všechno dost mimo.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 191204

Ohledně národa se s Vámi shodnu. Je to sám o sobě neutrální pojem. Národ, ale je přirozená entita která skýta určitou potřebnou základnu pro komunikaci (domluvu). Pod rekonstrukcí národa čekám také nový obsah, už jen proto, že to předpokládá ideovou rekonstrukci nejdříve jednotlivce a potom rodiny... Myslím, že to je potřebná cesta i pro jiné národy. Cesta, která umožní vytvoření skutečné národní reprezentace s možností přímé domluvy s ostatními národy bez "dosazovaných tlumočníků", kteří ve svých funkcích dosud spíše hájí zájmy cizí a škodí skoro všem...

191293

15.5.2009 6:07

Krásně napsané, jen ,co je pravda,ale, jakobyste nás neznal

kozoroh 61.?.?.?

Vřele doporučuji čtenářům a dopisovatelům Zvědavce článek od pna Henry Makow Ph.D., jež je nadepsán "Men Must Champion Feminine Woben v jeho lince;
http;//www.henrzmakow.com/051201

Po přečtení jeho názoru na ženy si mnozí uvědomíme, co máme doma, Xantipu a nebo anděla, rovněž mnohé ženy si přehodnotí svůj život, do které kategorie spadají a ještě navíc, si mnohé uvědomí a nebo také ne, nakolik jsou ovládány feministickým hnutím a nakolik škod se nadělalo v rodině a ve vstahu k mužům.
Jen, bych dodal ze své osobní filosofie, že, když bude rodina spravně vedená a bude produkovat příští generaci v rámci moralky a zotpovědnosti, tak se možná změní i nynější ovzduší našich politiků a jejich činnosti, přestane se krást a započne se s budováním státu na nových=starých základech demokracie, ne propagační humbukem a kriminalitou samovyvolených, ale poctivou prací, každého z nás.
Ted je jenom otazka, zda tato"moderní " společnost je schopná se vůbec vrátit ke starým hodnotám rodinného života a zcela vzdát se svého, každého z nás , sobeckého postavení ve prospěch celku, k prospěchu celé příští generace.
Vzdát se lehké cesty, jež vede ke zkáze a raději nastoupit cestu těch, kteří ji šli mnohem dříve před námi a už vlasně nejsou mezi námi, ale nechali nám dědictví, životní zkušenost, cestu ke spokojenosti a štěstí, kde slovo rodina, něco znamenalo, kde žena měla svoje království.
===========
Jinak,jak říkám,krásně napsané,ale ze zkušenosti vím, že nikdy jsme to jako národ,pokud jsme měli možnost si sami vládnout, nedotáhli.Proto máme víc jak milion našich krajanů po celém světě,kteří už přestali věřit,že by to ČEŠI někam,někdy dotahli,koukněte kam jste strčili krk v tom evropském společenství,rakety ruské vystřídame za americké, z bláta do louže a vláda?
Ti dělají pro všechny ostatní na světě,jenom né pro český národ, ted, když některý z nich emigruje a nebo se přestěhuje,tak je to jen proto ,že si nakradl a ukradené odvezl pryč do bezpečí.Jak,říkám ,krásná myšlenka,krásně napsané.Smrt Palacha anebo kapitána Moravka,Klečky a jiných jsou dnes ,už jen pověsti,lidu to nic naprosto neříká, materialismus vyhrál,rabínský Marx měl pravdu, bohužel.

191198

15.5.2009 8:42

Nic nového pod sluncem,

Václav Semerád vsemerad (zavináč) volny (tečka) cz 194.?.?.?

ale pravda většinou zůstává.

Proč není ideálem parlamentní demokracie? Malý testík: zkuste si představit PRŮMĚRNÉHO VOLIČE. Máte to? A teď si uvědomte, že VĚTŠINA voličů (ta, co rozhoduje!) je ještě pitomější! Navíc si uvědomte, že naši vladaři - a nemyslím loutky jako je premiér, ale ty, pro které je výstižnější název VOLDEMORTI (podle knihy Harry Pottera Ti-jež-nesmíme-jmenovat) - ovládají média, takže zblbnou tu rozhodující většinu (a kdo něco ví o podprahovém ovlivňování, ten se na televizi raději ani nekouká). Hezky to vystihuje heslo jednoho mně neznámého sprejera:

Kdyby volby mohly něco změnit, už dávno by je zakázali!

Opravil bych velice nepřesnou větu:
...moderní právní stát představuje totalitní moc zákonů, jimiž jsou stanoveny rovnostářské podmínky života pro všechny lidi bez rozdílu...
To se ovšem netýká těch, kdo mají peníze (a moc), neboť nadřazená kasta Voldemortů na nějaké zákony zvysoka kašle. V USA sice neprošel návrh zákona, podle kterého by byl každý s majetkem nad 8 milionů dolarů automaticky absolutně beztrestný, ovšem zdůvodnění toho zákona je pozoruhodné a platí nezávisle na něm: za celou dobu existence USA nebyl odsouzen žádný vrah s tak velkým majetkem, takže soud je jen mrhání peněz (daňových poplatníků, ovšem!). Nač dávat do zákonů, co i beztak platí?

Jsem ale skeptický k názoru, že má smysl bránit se nakupováním dalšího a dalšího území, které by se dalo bránit před cizáky. Možná je to dobrá myšlenka, jenže přišla trochu pozdě. Přesněji - hodně pozdě. Dnes nám v naší zemi nepatří skoro nic, většinu nemovitostí vlastní cizáci (Trautenberkové i jiní), takže je opravdu těžké půdu koupit (vím o čem píšu: syn vlastní 10ha), spíš naopak. Vyvlastňování půdy se stále zjednodušuje. Nedávno byly vyvlastněné cesty, teď náš prodejný Parlament jedná o tom, aby měl zřizovatel kdejakého soukromého letiště pro Voldemorty mít právo nejen vyvlastnit příslušné pozemky, ale také zakázat na sousedních pozemcích všechny překážky - les, stavby... Mluví se o právu státu vyvlastnit půdu "ve veřejném zájmu(!)" pro cizí soukromé firmy - vzpomeňme si na hrubý nátlak včetně anonymního vyhrožování fyzickým násilím těm, kdo nechtěli prodat svou půdu pro Hyundai apod. a navíc nám Evropská Unie brzy zakáže pěstovat neschválené plodiny (schválené budou jen geneticky modifikované, aby byly neplodné a museli jste každoročně nakupovat nové předražené osivo). Indičtí zemědělci už dnes proto páchají sebevraždy, ale tam se to jen testuje, až to spadne na nás, bude pozdě, protože rozhodovací práva právě odevzdáváme Bruselu, odkud nás Voldemorti prostě a bez skrupulí převálcují.

Bible říká, že nám vládnou ďáblové. Já jim říkám Voldemorti. Ti-jež-nesmíme-jmenovat. To slovo doporučuji, zatím (!) není trestně stíhané.

191207

15.5.2009 8:43

Krásně napsané.......

Striga 85.?.?.?

Jen poněkud mimo. Uvažuju, kde by se pan Lhoták se svým vyjadřováním lépe uplatnil. Napadají mě básně, politika, některé minulé století.....

Jako obvykle líbivé téma, dostatečně nekonkrétně uchopené, aby samo nebylo chytitelné na jasném argumentu, silné výrazy, pompézní vyjadřování, styl připomínající hřímající politiky z tribun nebo emotivní buditele národního obrození. Něco jako Paroubek střihlý F. L. Věkem.

A oblíbené argumenty - ženy něco rozmělňují, co muži budují, naštěstí to ti chlapi nenechají rozložit úplně.... Anděl jim kufry za dveře nedá, taky nic jiného než úplnou mrchu nebo úplného anděla u Lhotáka nenajdeme....

Normální baby vymřely, zbyly jen houfy pomatených feministek a takové ježibaby, jako jsem já.

Zvědavě čekám,koho si na mušku vezme pan Lhoták příště. Celkem by mě zajímalo jeho zpracování tématu bezdětných, svobodných žen, honících kariéru. Samozřejmě s přihlédnutím ke hroucení světa, krizi hodnot, morálnímu úpadku, devastaci životního prostředí a duchovního života.

191208

15.5.2009 10:11

RE: Krásně napsané.......

Tsignotschka 89.?.?.?

Reakce na 191208

Já jsem si normální babu vzal. A jak to pan Lhoták píše, tak to nějak u nás funguje. Je to o lidech, někdo přemýšlí a většina ne, ale možnosti mají všichni stejné. Holt je jednodušší jít s manipulovaným davem než vlatní cestou. My se stěhujem do hor na samotu chovat zvířátka a včeličky. Jenom si člověk musí zvyknout na posměch a pohrdání okolí (Se mnou se už nikdo v práci nebaví, dokud jsem surfoval na zvědavci a oni na xmanu, super.cz atd, tak jsem byl jenom divný, teď už jsem prý úplný pošuk). Jsme z velkého města, pár let bydlíme na vesnici u malého města no a dospěli jsme k tomu, že příroda je naše životní cesta. A v dnešní době všemožných technických vymožeností i bydlení na samotě v horách může být kvalitní, pohododové a hlavně skoro zadarmo.

Bydlení je skoro zadarmo (vlastně jen net, elektřina, voda ze studánky, teplo ze dřeva z vlastního lesa), za jídlo dáme taky mnohem méně, neboť už teď máme skoro všechno domácí, kromě sýrů, rýže a těstovin. A navíc to domácí je jaksi mnohem sytnější a výživnější, jako kdyby ty kupované věci byly ředěné nějakým balastem či co, u mléčných výrobků to jde nejvíce poznat. Není nad jogurt, tvaroh, šlehačku, zmrzlinu, pribináček, termix atd. z dobrého domácího mléka. Jezdím pro 10 litrů mléka 1x týdně 20km a dotyčný prodejce má problémy s odbytem a přitom čerstvě nadojené mléko se ani po týdnu v ledniččce nezkazí a ta chuť hmmm (a vůbec nijak nesmrdí). Chce to jenom chtít, např. jsou obchůdky kde lopatu mají o polovinu levnější než v baumaxu v mega akci, chce to jenom chtít, hledat a najít. Lidé by měli následovat svoje sny za každou cenu (teda jestli neomezují někoho jiného) jenom potom budou opravdu šťastní a spokojení. I když sen většiny je asi mít co nejvíce peněz [pláč] a přitom jim při té hondbě za pěnezma uteče život a jeho smysl. K čemu jsou malé děti, když je vidíte třeba jen 15 min večer před spaním? Jaký budou mít potom k vám vztah až budou větší?

Základ všeho je v rodině, potom už půjde všechno samo.

191216

16.5.2009 9:45

RE: Krásně napsané.......

insider 78.?.?.?

Reakce na 191216

uff, kdepak je v čechách taková samota u lesa,kde se neparceluje orná puda pro odporné zbohatlické baroko,kde řvou sekačky na trávu,křovinořezy,pubertaci na motorkách,hamouni,co v sobotu a v neděli řežou na cirkuli dříví na zimu,kdepak to je? Pulka Prahy se tam odstěhuje a bude vše, viz výše. [oči v sloup]

191276

18.5.2009 9:54

RE: Krásně napsané.......

Tsignotschka 89.?.?.?

Reakce na 191276

je to velmi těžké, ja sám hledal 1/2 roku skoro po celé ČR. Ale občas se objeví levná nabídka, třeba když někdo umře a pozůstalí nechcou, aby ta nemovitost chátrala, nevidí hned za to velké zisky, tak ji prodají zalevno.
Nemovitosti na samotě jsou na Vysočině a směrem HK, prostě předěl Čechy/Morava. V ostatních regionech jsou velmi poskrovnu. Také záleží na ceně, já hledal maximálně do 2M s velkým pozemkem(min 1ha) a to už bývají i jen ruiny na zboření, ale třeba za 10M Vám najdu krásný penzión na samotě i s chovem koní.

My chtěli barák, aby se v něm dalo rovnou i bydlet (teď máme úplně luxusně udržovanou 70 let starou chaloupku ve vynikajícím stavu) a hlavně náročný na lokalitu (samota na doslech, na dohled, krásná krajina, hory) no a taky jsem to chtěl velmi zalevno.

Jestli po něčem takovém toužíte, tak musíte hledat, doporučuju si vyhlédnout třeba 10-20 velkých realitek a koukat každý den na novinky. Já tím zabil každý den minimálně hodinu. Když jsem si nějaký baráček vyhlídnul, tak jsem ho hned hledal na google earth a to řekne hodně o lokalitě. A neklesejte na mysli když nic nenajdete, ono se něco určitě objeví a když si něco vyhlédnete, tak třeba o to bojovat. Náš domeček už byl zarezervovaný (pár dní potom, co se objevil v nabídce), ale jsem pořád trval, že ho chceme a ti před námi na něj naštěstí nedostali hypotéku [velký smích]D

Na nemovitostech pěkně uvidíte jak jsou ty peníze relativní.

191373

16.5.2009 12:57

RE: Krásně napsané.......

Fred 84.?.?.?

Reakce na 191216

To je nádhera, jako Čech sehnat bábu ve Švýcarsku. Velmi romantické. Kěž by byly čvýcasrké báby jsko české.
Žít ve Švýcarsku znamená zapomenout na romantiku a na báby.

191289

18.5.2009 10:03

RE: Krásně napsané.......

Tsignotschka 89.?.?.?

Reakce na 191289

vůbec nechápu Váš komentář k mému příspěvku [překvapení]

191374

15.5.2009 9:16

Řešení?

Alexa 90.?.?.?

Jsem kapku v rozpacích. Pojímá Lhoták řešení v chování podobnému imigrantům? Zakládat komunity s vlastní hierarchii, vlastním územím a... vlastním genofondem?

Počátek článku mi příjde krásně idealistický - nic proti, sama se na podobných vlnách vezu. Ale řešení východisko vyplynuvší z článku je znovu pádem k "Lhotákokracii".

Svět podle Lhotáka už dnes existuje, není třeba ho vynalezát. Slyšeli jsme o něm nejspíš všichni - náboženské sekty, obvykle izolované od okolního světa a žijící v askezi. Ne, tím nechci očernit představu pana Lhotáka, nepřičítám mu, že chce vymývat mozky nebo důrazně izolovat své ovečky. Jen... je to sen pro některé, ne pro všechny. Ne každý dělá důrazné čáry mezi pohlavími a staví je do rolí, ve kterých třeba vůbec nechtějí být(ptá se Lhoták vůbec?), ne každý vidí řešení ve změně stáda a ne každý nalézá řešení ve vyvoření si svého malého světa, ve kterém bude bránit tomu okolnímu v jeho vlivu.

Třeba jsem Lhotáka špatně pochopila(jak ženské... ) a třeba to myslí úplně jinak a pro naše dobro(...).

191213

16.5.2009 12:03

RE: Řešení?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 191213

>Jsem kapku v rozpacích. Pojímá Lhoták řešení v chování podobnému imigrantům? Zakládat komunity s vlastní hierarchii, vlastním územím a... vlastním genofondem?
Ty rozpaky si ale působíte sama, těmi kostrbatými formulacemi. Takhle to vypadá mnohem lépe: V našem domě máme rozděleno, kdo se o co stará. Děti máme vlastní (aspoň doufám) a máme dokonce dvorek a zahradu. Mít kolem sousedy podobné ideové orientace tak by sme se mohli prohlásit za Lhotákovu komunitu.
Takový životní styl chápu jako možnou cestu k menší závislosti na systému, i uchování schopností se o sebe postarat v zhoršených životních podmínkách.
>Třeba jsem Lhotáka špatně pochopila(jak ženské... ) a třeba to myslí úplně jinak a pro naše dobro(...).
To,že cosi končí, a něco "staronového" přijde je více než jisté. Život zkoriguje všechny pokusy o nové cesty, ne každá asketická sekta je to pravé ořechové. Pan Lhoták hledá řešení a svými články ispiruje k zamyšlení. Myslím, že pro dobro všech.

191285

16.5.2009 19:27

RE: Řešení?

Alexa 90.?.?.?

Reakce na 191285

>To,že cosi končí, a něco "staronového" přijde je více než jisté.

V tom jsem s Vámi za jedno.

>Pan Lhoták hledá řešení a svými články ispiruje k zamyšlení. Myslím, že pro dobro všech.

A v tomto už ne.

O inspiraci je možné mluvit, ale víte... to konání pro mé/naše/Vaše dobro, to mi hořkne v ústech a mysli. Mudrcové - a tím výrazem nechci ironizovat - jako je pan Lhoták se rojí jako houby po dešti. Píší krásně, nápady mají zajímavé, ale obvykle dělají jednu chybu: jejich vysněný Eden má být pro všechny bez rozdílu. Chtějí však všichni?

Vycházím z názorové linie pana Lhotáka, zastánce patriarchátu a jeho vize se mi nelíbí, protože ze společenského hlediska shledává řešení v regresi o nějakých 100 či 200 let zpět. Když si pan Lhoták najde ženu, která bude spokojená v podřízené roli v partnerství, prosím. Ale není možné své představy o tom jaký by měl svět být a jak by ostatní měli žít podsouvat všem. Už minule jsem psala, že lhotákovský recept je výměna tyranů a tyranizovaných a to není řešení.

191302

19.5.2009 23:35

RE: Řešení?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 191302

>Mudrcové - a tím výrazem nechci ironizovat - jako je pan Lhoták se rojí jako houby po dešti.
Taky bych se rojil. Nemám ale na to dost času, a proto jsem rád, že někteří jiní, jako pan Lhoták, občas dají na papír(?) nápady o tom kudy dál.
>jejich vysněný Eden má být pro všechny bez rozdílu. Chtějí však všichni?
Asi zatím nechtějí. Ale tlak okolností může nedávat v budoucnu na výběr.
Jak píšete dále, jde o (ověřený) 100 až 200 let starý koncept. Vznikl v dobách před průmyslovou revolucí (energetickou bublinou), a své nové oprávnění opět nabude těžkou krizí při rozpadu stávajících mocenských struktur. Každá představa o nezahynutí v tak těžkých dobách, znamená přípravu na jistou nezávislost na kolabujícím systému. Takovou možnost přežití skýtají zemědělské usedlosti. Pan Lhoták nemohl dospět k jiným závěrům. Řád (zejména ve smyslu pořádek) je nezbytný jak pro armádu, tak i pro život v obtížných podmínkách. Je dobře, když každý zná své místo při boji ( i o chleba). Hospodář nebo velitel?
Takže žádné podsouvání ani tyranizování. Je to jen snaha naznačit, jak se přizpůsobit zhoršujícím podmínkám. Kéž by k takovému vývoji nedošlo, ale i tak by z hlediska obnovení fungování rodiny bylo potřebné, aby obě půlky člověka (muž i žena) byly pro tuto funkci podstatně lépe připraveny. Základem takové přípravy je zejména příklad funkční rodiny, v níž ti půlčlověci dospívají (škola života). Protože dnes existuje řada neúplných a hlavně polofunkčních až nefunkčních rodin, je situace taková jaká je. Těžko dnes k dané matici najít ten správný šroub a naopak! Tady je problém v tom, že co kus - to originál a to ve všech dimenzích. Nemáme ani dostatek emancipovaných mužů. Představa přijmutí určitého modelu jako majoritního, by řešila podstatné zvýšení pravděpodobnosti najít toho pravého (tu pravou) na celý život. Opět (nerad) upozorňuji na to, že nejjednodušší je použít systém, který byl již ověřen.
Možná bude ke kráse a lásce navíc opět potřeba kus pole a louky...

191497

15.5.2009 10:16

skvěle funkční národ je také utopie

mig 78.?.?.?

Pane Lhotáku, ačkoli napadáte naivní mírotvorce, jako řešení předkládáte další naivní ideu: národní stát, tvořený pokrevními vazbami, kde to všechno klape.

Jenže ono to neklape. V každé společnosti vždycky vznikne vůdce, kterému jde spíš o sebe než o ostatní a ostatních leda využije ve svůj prospěch. Z národa tvořeného pouze geneticky provázanými jedinci vůbec nevyplývá, že se taková "svině" nenarodí a nepřevezme vládu (k převzetí moci má totiž sklony).

Idea národní pospolitosti je jen jiný způsob kontroly lidu. "Národ" byl aplikován dříve, a to, kdykoli chtěli mocní postavit lidi proti sobě - národ proti jinému národu. Národ nikdy nemyslel sám za sebe, ale vždy byl jen nástrojem řízení v rukou jednotlivce (nebo pár příslušníků elity).

Mění se jen forma, obsah zůstává. Vyplývá to z lidské přirozenosti.

191217

15.5.2009 10:54

!!!

AlA777 ali (tečka) 3n777 (zavináč) gmail (tečka) com 90.?.?.?

Nic nez narod! Ja, Du ist mein führer! [překvapení]
Radsi se snazte objevit a pochopit spiritualitu, to je cesta evoluce. [mrknutí jedním okem]

191221

15.5.2009 11:23

RE: !!!

Tsignotschka 89.?.?.?

Reakce na 191221

však tak je to myšleno, vychovat uvědomnělé jedince, novou generaci a národ je tu sám od sebe, žádného führera netřeba, lidé jsou spjatí s krajinou. Já i moje žena jsme hned poznali, že se chceme stěhovat zrovna k těmhle kopcům, jsme se hned v těch končinách cítili oba úplně nádherně, jako doma. No a později jsme zjistili, že naši dědové odtud pocházejí. Tím krajem myslím 2-3 vesničky mezi kopci.
Ono všechno souvisí se vším.

191224

15.5.2009 11:33

důvody

Tsignotschka 89.?.?.?

Škoda, že každý hned hledá a najde milióny důvodů proč by něco nešlo a nemělo nefungovalo, místo toho aby se snažili hledat důvody a cesty aby to šlo. A s panem Lhotákem naprosto souhlasím, základ je rodina, potom vesnice, kraj, národ! jestli bude národů na světě milión nebo jeden je úplně jedno. Záleží jak daleko jsou různé skupiny lidi, z různých krajů schopny přehlédnout rozdělující prvky a stmelit se na těch společných, jít za společnými cíli a hodnotami. A když se nedomluví, tak se měli navzájem respektovat a uznávat. My jsme malá země, ale těch různých mentalit by se člověk nedopočítal, třeba vzít stan a spacák a projet naší krásnou zemičku a poznat lidi.

191226

15.5.2009 11:46

RE: důvody

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 191226

Souhlasím s vámi. Mám také za to, že by lidé měli svoji krajinu milovat, zušlechťovat ji a dělit se o ni. Je to naše největší dědictví od našich předků, pro které byla naše zem neoddělitelnou a nejdůležitější součástí jejich životů.

Česká zem je krásná, má svoji bohatou historii, kdyby nebylo siobolševiků, zůstalo pouto mezi ní a lidmi nepřerušeno.

Do této kotliny, do obrovské díry po meteoritu se scházeli různí lidé. A když se tady zabydleli, stali se z nich Bohémové - Češi. Je jedno, odkud pocházeli, v okamžiku, kdy se zde zabydleli, stal se tento kráter jejich domovem a oni se stali součástí českého národa.

Nyní se vyvolení snaží vytvořit rovnítko mezi národním uvědoměním a nacismem, kdokoliv dnes řekne slovo národ, už je z něj nebezpečný extremista. Je to smutné.

191228

15.5.2009 13:16

RE: důvody

Karel z Čech 88.?.?.?

Reakce na 191228

Jistě, s naprostou většinou toho, co je v článku, lze plně souhlasit. Nejsem si však jistý, zda Radim Lhoták skutečně svůj článek zamýšlel tak, jak jej pochopili národovci ve svých příspěvcích nahoře. Jako nezpochybnitelný návod pro činnost.

Co mi v článku nesedí, je usilování o svobodu člověka důrazem na vytváření hierarchického patriarchálního řádu. Lze mít buď jedno nebo druhé. Rovnost samozřejmě neznamená, že ženy budou dělat totéž, co muži. Feministka - babochlap, je odporné stvoření, ale v nerovné společnosti, kde osobní práva jsou podle nějakého kritéria odstupňovaná, není a nemůže být skutečná svoboda.

Že národní není nacistický snad pochopí každý normální člověk, pokud chce. Jen sionističtí rasisté vidí v ostatních národech pro sebe nebezpečí. Již ze samé podstaty věci nemohou uznat rovnost a rovnoprávnost mezi národy, nebot by tím přišli o své vyjímečné postavení vyvolených, kterým je dovoleno vše. Od vlády sionistů nelze čekat, že myšlenku národní obnovy podpoří nebo aspoň bude tolerovat.

191234

15.5.2009 18:25

RE: důvody

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 77.?.?.?

Reakce na 191234

"Co mi v článku nesedí, je usilování o svobodu člověka důrazem na vytváření hierarchického patriarchálního řádu. Lze mít buď jedno nebo druhé."

faktická hierarchie tu vždy byla, jen si to nechceme přiznat, naše liberalismem rozstonané bebíčko si to nedokáže připustit
co se týče patriarchality, nechal bych to na samotných společenstvích, každému vyhovuje něco jiného, a velké osobnosti lze najít jak mezi muži, tak ženami. A jsou to v podstatě dějiny samého lidstva které naznačují, že cestiček se dá nalézt celá řada.

"Feministka - babochlap, je odporné stvoření, ale v nerovné společnosti, kde osobní práva jsou podle nějakého kritéria odstupňovaná, není a nemůže být skutečná svoboda."

feministky-feminacistky bych neřešil. U nás jim daly útrum i obyčejné ženy, odmítající jed představ o přirozeně utlačitelském muži. Feministky jsou u nás na okraji společnosti, a ať tam i zůstanou.

My muži stojíme o skutečné ženy, a ženy stojí o skutečné muže.

Tím nastiňuji závazek pro obě pohlaví: Pracovat na sobě natolik, aby se dvě rovnocenné (záměrně nepíši rovnoprávné z důvodu rozdílnosti dané odlišnou přirozeností mužů a žen) lidské bytosti mohly potkat, spojit a vytvořily Člověka.(každý jsme jen jeho teoretickou polovinou)
A tento svazek nemusí odporovat ani patriarchátu ani matriarchátu. Vláda je totiž společenská funkce- zaměstnání, a někdo to dělat musí, jinak vzniká chaos. Takže se takový alfa pár například může dohodnout, že muž bude vládnout společenství, a žena bude mít pod palcem třeba ekonomii komunity, nebo šéfovat v jiné sféře, nebo si to můžou prohodit.

Ovšem, vždy je to o DOHODĚ. Dohodnout se tak dá v podstatě cokoliv, a to je obrovská výzva možné budoucnosti. Zároveň ovšem riziko, za které je nutné vzít odpovědnost. A v tom bych viděl hlavní příčinu současného stavu společnosti- rozkladné krize.

191245

16.5.2009 11:17

RE: důvody

INSIDER 78.?.?.?

Reakce na 191226

MILÝ TSIGNOTSCHSKU, jsem zástupce perfektní rodiny,nekuřáci, vegetariáni,rád bych občas přespal mimo PRAHU, na vašem krásném bydlení,mužeš nabídnout nocleh s sprchou,NIKOLIV za chamtivou cenu? Nabídku na alcyon12@gmail.com DÍKY

191282

16.5.2009 18:58

RE: důvody

Tsignotschka 88.?.?.?

Reakce na 191282

Dobrý den, tento rok budeme rádi, když se zbavíme džungle, připravíme domeček na zimu a věci pro zvířata. Když všechno půjde dobře, tak od příštího jara můžete přijet zarelaxovat s lamama. Cena je relativní. Ale počítám, že v tomhle tržním světě bude asi srandovní. Třeba budete moci za pobyt nabídnout nějaké naturálie, výpomoc, služby, knowhow či skvělou společnost nebo i ty peníze, když už to bez nich nejde [pláč]. Váš email si ukládám a rok uteče rychle [velký smích]

191299

17.5.2009 19:44

RE: důvody

Fred 84.?.?.?

Reakce na 191299

Milý Tsignotschku i já bych měl zájem o spolupráci a tedy ne za chamtivou cenu. Tady je má ad mareram@gmx.net. Já ovšem žiji trochu daleko ale to nevadí. Cesta začíná prvním krokem, podle čínského přísloví.

191331

18.5.2009 9:24

RE: důvody

Tsignotschka 89.?.?.?

Reakce na 191331

Já děkuji moc za podporu, je to vlastně zásluha zvědavce a Vás všech. Až objevení zvědavce před 3/4 rokem mi dodalo sebevědomí, že člověk má žít, tak jak to cítí, jak si to přeje, že má realizovat své sny a že nemusí být chycen ve světě peněz (hypotáka na králíkárnu na 30 let a už to fičí). Váš email si taktéž ukládám. A o cenu se nebojte, nebudeme to dělat komerčně pro peníze, chceme to dělat pro radost ze života. Kdyby nám šlo o peníze, tak bych nikdy nedal výpověď(ji dám do konce měsíce) v nejlepší firmě v oboru s rozjetou kariérou (fuj, kariéra křiví charakter nebo spíše ten tlak zkorumpovaného okolí). Jestli mi půjde práce od ruky, tak možná stihnu ještě letos rozšířit chlívek i pro kravičku. Příští rok budu mít pro hosty samostatný pokoj na spaní a jestli budeme mít takové štěstí(karma, anděl) jako doposud, tak by mohly být i 2 samostatné chatky.
Ono to všechno vypadá zatím pěkně, ale peníze máme tak na rok živobytí a do té doby budu muset vymyslet nějaký příjem, neboť nebudu mít ještě tolik vlny a medu, aby nás to uživilo. Přinejhorším půjdu zase do nějaké práce [velký smích] No a taky ten baráček ještě není úplně celý náš, ale to by musela být opravdu velká zlovůle, aby to už nevyšlo.
I když jak tak surfuju po německých webech, tak třeba lama trecking ci lama crossing jsou celkem žádané. Myslím, že to nějak zvládneme, jako zatím všechno doposud. Nejhorší ze všeho je to lítání po úřadech [pláč].

PS: Nechci nějak shazovat bydlení v paneláku, někomu to může naprosto vyhovovat. Já jen, že jsem v něm bydlel skoro celý život a pro mě to opravdu není. Ať si každý žije jak chce, kde chce, jen když nebude do života kecat, zasahovat ostatním. Svůj názor samozřejmě říci může.

191371

18.5.2009 15:33

RE: důvody

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 191371

>...Ať si každý žije jak chce, kde chce, jen když nebude do života kecat, zasahovat ostatním. Svůj názor samozřejmě říci může.
------
Přeji hodně životních úspěchů a úspěšné podnikání. Chytil jste to za správný konec. Více takových lidí, jako jste vy [smích] Pokud bude potřeba přiložit ruku k dílu, mohu nabídnout svoje služby. Jsem specialista na odhánění komárů. [mrknutí jedním okem] [smích]

191395

18.5.2009 8:56

Pán Lhoták /mám jeho články rád/ je niečo ako výkrik v konzumnej tme.

Gibi z Wilsonova 195.?.?.?

Je exhaltovaný, ale je to "kanárek v kleci", ktorý upozorňuje na
nebezpečie. Vážené dámy, ktoré ste prispeli do debaty, nič ste nevyriešili. Iba tak trocha demonštrovali svoj "zašitý" feminizmus. Možno by Vám hlavy napravil "maskulinizmus" ako protiváha. Vôbec nie ste ukrivdené a týrané, s radosťou to robíte aj Vy. Len ste "šikovnejšie" a Váše psychologické týranie muža je hodné obdivu. Vy si prosto stále neuvedomujete, že pohlavia sú odsúdené prírodou spolupracovať a nie bojovať. Bohužiaľ opak je pravdou. Už teraz sú z tejto nezvládnutej situácie úžasné škody a aj mŕtvi z jednej, či druhej strany.
Toto chcete? Ešte som na týchto stránkach nevidel podanú ruku, z hľadiska žien k spolupráci. Ony sú iba ukrivdené a to im stači k dobrému pocitu. "Trubec chlap ať zdechne!" Aké ste krásne [překvapení]

191368

18.5.2009 16:41

Ovšem Radime, tvůj názor na ženy je příčinou

amiourka kamio (zavináč) centrum (tečka) cz 85.?.?.?

špatného pracovního postavení spousty samoživitelek. Jdi s tím k čertu!
Mohl sis už dávno všimnout, jaké vágní produkty jsou důsledkem nezdravých kolektivů "samí muži" a "samé ženy". Nepovšiml? Divné! Zejména tady na Zvědavci začínají diskuze trpět nedostatkem žen. Už začínají být produktivnější i jiné diskuze - a je to jen proto, že tam jsou i ženy. Leckdy jako by nešlo a nešlo se dobrat kořene a popojet. Tak mi řekni, prosím, jak budou ti tvoji samí muži rokovat?
A Víš co? Přečti si www.kubata.nazory.cz - to tě mile rozptýlí.

191401

19.5.2009 21:30

Rodina - základ všeho?

korutan 81.?.?.?

Přes všechnu kritiku názorů v článku pana Lhotáka si myslím, že je v jeho argumentaci velká pravda. Podívejte se na hlavního Voldemorda. Jestli on není zářným příkladem právě takového, panem Lhotákem popsaného, rodinného klanu? Na začátku byl jeden zlatník s červeným vývěsním štítem a dnes je zde spřízněný klan, ovládající celý svět! Nebo skoro celý, záleží na autorovi životopisu.
Nebo si vezměte takovou mafii! I ona silně preferuje rodinu v principu řízenou jako patriarchát! S autoritou Kmotra, jako rodinou uznávanou hlavou rodu! Jedině na tomto základu, na principu rodinné soudržnosti, má šanci se prosadit ve světě korupce, svévole a blbosti!
Na soudržnosti rodiny lze opravdu stavět. Ale je to velký a velmi, velmi nerovný boj! Líbivá hesla masmedií, společenské podvědomí pěstované s mičurinskou vynalézavostí a důsledností právě Voldemordovými lokaji, zdegenerované neuvěřitelným způsobem!
Společnost, pod taktovkou Voldemordů, popírá, ale i potírá základní přírodní principy. Kdyby příroda chtěla, aby muž a žena byli naprosto stejní, myslíte si, že by nedokázala vyvinou tvora, který by se sám dokázal oplodnit a posléze vyprodukovat potomka? Vždyť jich už pár existuje! Na podstatně nižším stupni vývoje, no ale co? Jde to! Tak proč se tyto přirozené a přírodou nastavené rozdíly snažíme zlikvidovat!?
No a například feminizace? To je právě takové popírání přirozených rozdílů! Jenže výchova potomstva, naprosto nejdůležitější složka přirozené činnosti každého tvora této planety, současně se zajištěním potravy pro rodinu, je v rámci „vývoje společnosti“ postavena kamsi do suterénu společenského významu! Matka „pouze“ vychovávající děti, byla postavena už za komunistů prakticky do role příživníka. Dnes žena, nemající profesní kariéru je nahlížena jako méněcenná, defektní, či vyčůraná! Nechá se živit manželem! Považte! Jenže kolik manželů dnes vydělává tolik, aby uživilo rodinu za současných vynucených nároků! Mám na mysli vynucených reklamou a „společenskou normou úspěšnosti!!
V takovém prostředí, takové atmosféře se návody pana Lhotáka realizují velmi těžce. Přesto si myslím, že Rodina, silná a soudržná, je největší šance pro lidi a největší nebezpečí pro Voldemordy!

191493

Příspěvků: 31

15.05. 00:31 Vodník  To je bohužel všechno dost mimo.
15.05. 04:40  RE: To je bohužel všechno dost mimo.
15.05. 08:05 Vodník  RE: To je bohužel všechno dost mimo.
16.05. 14:46  RE: To je bohužel všechno dost mimo.
15.05. 06:07 kozoroh  Krásně napsané, jen ,co je pravda,ale, jakobyste nás neznal
15.05. 08:42 Václav Semerád  Nic nového pod sluncem,
15.05. 08:43 Striga  Krásně napsané.......
15.05. 10:11 Tsignotschka  RE: Krásně napsané.......
16.05. 09:45 insider  RE: Krásně napsané.......
18.05. 09:54 Tsignotschka  RE: Krásně napsané.......
16.05. 12:57 Fred  RE: Krásně napsané.......
18.05. 10:03 Tsignotschka  RE: Krásně napsané.......
15.05. 09:16 Alexa  Řešení?
16.05. 12:03  RE: Řešení?
16.05. 19:27 Alexa  RE: Řešení?
19.05. 23:35  RE: Řešení?
15.05. 10:16 mig  skvěle funkční národ je také utopie
15.05. 10:54 AlA777  !!!
15.05. 11:23 Tsignotschka  RE: !!!
15.05. 11:33 Tsignotschka  důvody
15.05. 11:46 hestroy  RE: důvody
15.05. 13:16 Karel z Čech  RE: důvody
15.05. 18:25 MedaBeda  RE: důvody
16.05. 11:17 INSIDER  RE: důvody
16.05. 18:58 Tsignotschka  RE: důvody
17.05. 19:44 Fred  RE: důvody
18.05. 09:24 Tsignotschka  RE: důvody
18.05. 15:33 Mirda  RE: důvody
18.05. 08:56 Gibi z Wilsonova  Pán Lhoták /mám jeho články rád/ je niečo ako výkrik v konzumnej tme.
18.05. 16:41 amiourka  Ovšem Radime, tvůj názor na ženy je příčinou
19.05. 21:30 korutan  Rodina - základ všeho?

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

19

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc duben přispělo 23 čtenářů částkou 6 531 korun, což je 19 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Bill Gates: “Bez očkování proti COVID-19 nikdo nesmí za hranice ani sehnat práci”07.04.20 07:56 USA 0

Někdo zaútočil na českou ambasádu v Moskvě. Petříček se zlobí: musíte nás ochránit!06.04.20 17:13 Rusko 5

Ropa ve Venezuele je nyní ve vlastnictví Ruska06.04.20 16:48 Venezuela 0

Na několika místech Velké Británie zapalují lidé vysílače 5G, podezírají je z podpory šíření koronaviru05.04.20 16:15 Británie 8

Staří bardi se probouzejí v zakrátko těžce zkoušené zemi05.04.20 13:02 USA 0

Vakcína ještě není, ale "odborníci" se už obávají reakce odmítáčů05.04.20 09:11 USA 6

Výroba ,,nezávadných, hygienických“ roušek05.04.20 07:58 Indie 7

Byl 15. březen 2020...04.04.20 19:59 Česká republika 5

Česká armáda odmítla pomoci českým lidem...04.04.20 12:10 Česká republika 3

Praha 6 přesouvá Koněva03.04.20 11:08 Česká republika 6

Hermafrodité a úchylové v Panamě mají problém. Málo respektu k jejich úchylce03.04.20 10:48 Panama 2

Člověk v tísni spustil pomoc Česku. A je zle.03.04.20 09:20 Česká republika 4

Proč jsou americké nemocnice klidné a prázdné?03.04.20 00:18 USA 8

Je podáno trestní oznámení na komisařku Jourovou za nenávist ke svobodě slova!02.04.20 19:22 Česká republika 3

Rockefellerova studie o "budoucí" epidemii02.04.20 08:56 Neurčeno 1

Už to začíná vypadat, jako by zemi vedli milionchvilkaři02.04.20 07:11 Česká republika 3

Podívejte se, kam přísná karanténa vede01.04.20 17:41 Itálie 5

Vláda: Zakážeme teplé počasí! Aby se lidi necourali venku01.04.20 13:10 Česká republika 3

Zákazy, zákazy, buzerace, zákazy: Několik mladých spáchalo zločiny. Opékali buřty v lese01.04.20 11:30 Česká republika 4

Policisté hlídají město v kostýmech v podobě koronaviru01.04.20 06:21 Bolivie 1

Měnové kurzy

USD
25,52 Kč
Euro
27,60 Kč
Libra
31,29 Kč
Kanadský dolar
18,09 Kč
Australský dolar
15,60 Kč
Švýcarský frank
26,13 Kč
100 japonských jenů
23,46 Kč
Čínský juan
3,60 Kč
Polský zloty
6,05 Kč
100 maď. forintů
7,58 Kč
Ukrajinská hřivna
0,94 Kč
100 rublů
33,62 Kč
1 unce (31,1g) zlata
42 353,19 Kč
1 unce stříbra
387,94 Kč
Bitcoin
186 997,12 Kč

Poslední aktualizace: 7.4.2020 06:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 5 014