Diskuze k článku

Dopady globalizace

Příspěvků 42

17.3.2009 4:52

Takovy svet.

Rene Bartosek 75.?.?.?

Je krajne nestabilni, vedouci ke stagnaci a upadku. Upadek stareho antickeho Rima je proti teto vize male skobrnuti. At se to korporacim nebo mocenske elite zamlouva ci nelibi, tak clovek je spolecensky tvor. Psychicky nemuze unest takovy hruzny atomizovany svet, aniz by pritom nezesilel. To uz je jednodusi nez klonovat lidi ve fabrice nebo je de facto vyrabet biologicky jak bezprizorni bytosti odsouzene k silenstvi, tak rovnou vladnout tem masinam. Navic mocenska pyramida potrebuje sirokou zakladnu, aby bylo komu vladnout. Jinak se mocenska elita pro nedostatek nize postavenych lidi bez milosti pozere navzajem.

186724

17.3.2009 14:16

RE: Takovy svet.

pietroo 194.?.?.?

Reakce na 186724

Přesně tak, budoucnost ukáže, že takový svět je krajně nestabilní, tedy méněcenný, a nakonec z toho vývoje nutně vyplyne, že libovolná zaměnitelnost naší přirozenosti je hloupost.

186756

17.3.2009 14:29

RE: Takovy svet.

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 186756

Slabsi lide se budou proti tem silnym i v sline atomizovane spolecnosti spojovat a rozbijou je pomoci skupinove strategie. Je to proces znamy z kazde skolni tridy, kde se zacne projevovat nejaky hajzlik se svaly nebo "inteligent" ( ten si nejakou masu svalu vzdycky najde )s psychopatickymi sklony. Skupinovou strategii, ktera nas drzi na pozici jedna na planete mame proste v krvi. A jeste bych si dovolil poznamku, ze itato ekonomicka a spolecnska krize ukazuje, ze ani nastoleni globalniho sveta neni mozne. Tezko vnucovat nejaky neocon pohled islamskemu svetu, Cine, Rusku, latinske Americe nebo Africe. Bajonetama to nejde a nuklearni rachejtle muzou, tak akorat vsechno znicit, ale pak tu byl ten globalni NWO. Sice na rozvalinach biosfery, ale konecne v jednom siku, zpatky ni krok. [smích] [mrknutí jedním okem]

186757

18.3.2009 18:50

RE: Takovy svet.

homo sapiens 78.?.?.?

Reakce na 186724

Jednoznacne suhlasim ze takyto svet nemoze byt stabilny. Ludia maju v sebe zakodovanu prirodzenu tuzbu po spravodlivosti pricom dokazu tolerovat ak moj zamestnavatel zarobi 50 a ja 10 pricom tych 10 mi staci na slusne zivobytie ale ak zamestnavatel zaraba 10 000 a ja len 5 pricom na to slusne zivobytie potrebujem 10 tak sa vzburia. Napriklad velka francuzska revolucia 1792, ruska revolucia 1917 Hitlerov nastup 1933 alebo rozne revolucie v Latinskej Amerike a nasledny vznik diktatur boli prave preto ze chudoba presiahla unosnu mieru a ludia uz nemali inu moznost ako volbu radsej nebyt ako byt otrokom. A to sa moze kedykolvek zopakovat. Dobry a poslusny zamestnanec aj obcan musi mat zaistene zakladne zivotne potreby a potom ho ziadny diktator a revolucia neoslovi.

186848

17.3.2009 7:22

nejake dukazy?

skepse 90.?.?.?

hezky clanek, mate nejake dukazy pro sva tvrzeni nebo si to cucate z prstu?

186731

17.3.2009 13:24

RE: nejake dukazy?

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 186731

Máte pravdu, že je to velmi dobrý článek. Důkazy? Nevím, co tím myslíte. Já jsem nenašel jedinou logickou chybu, článek vystihuje moje stanovisko.

Takže jaké důkazy? Pokud nejste schopný vnímat svět okolo sebe, pak je to nanejvýš smutné. Když vám někdo řekne, že pokud budete stát uprostřed jízdního pruhu, mohlo by vás něco zajet, případně že když vypijete litr kořalky, budete na hadr, atd., budete po něm vyžadovat důkazy? [oči v sloup]

186749

17.3.2009 22:42

RE: nejake dukazy?

janko janko (zavináč) karao (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 186749

Hestroyi, zklamal jsi mě, ten článek je k ničemu, používá logiku, která už nefunguje. Nevnímá existenci internetu a jeho možností. Nemám čas to tu rozebírat, jde o postupné propojování světa myšlenek se světem, kde myšlenky zapisujeme a posíláme do STEJNÉHO PROSTORU pomocí elektřiny, elektronických sítí.

Zkrátka se ten světský, materiálem podložený svět propojuje s tím, co mnozí znají jako "duchovní svět" = naše podvědomí.

186788

19.3.2009 16:25

RE: nejake dukazy?

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 186788

Janko, kdyby to bylo tak, jak říkáš ty, ani nevíš, jak bych byl šťastný...

Trochu se jen obávám, že předpokládáš, že VŠICHNI lidé přistupují k internetu stejně, že všichni hledají nové informace atd. Já osobně odhaduji počet lidí, kteří ho používají na něco jiného než vyhledávání jízdních řádů, posílání mailů a sledování porna, asi tak na 5%. Takže pokud se k internetu dostane cca 5% lidí celosvětově, je to naprosto zanedbatelné množství.

Dříve, pokud někdo napsal knihu, tak neposílal myšlenky do duchovního světa? Vysvětli mi prosím rozdíl mezi inkoustem na papíře a jedničkou a nulou v paměťové buňce...

Že by se konečně po tisících letech člověk stal zase člověkem a ne robotem zblblým propagandou? Jen díky internetu? Kdy myslíš, že se to asi stane, abych s tím počítal...

186879

19.3.2009 20:37

RE: nejake dukazy?

janko janko (zavináč) karao (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 186879

v historii se stává, že i malinká skupina je tou kapičkou, která překlopí běh světa. Je víc indicií, proč si myslím, že tou kapičkou jsou lidi, kteří myslí v češtině.
To, co lidi okolo Ježíše rozpoznali z latiny, to se díky latině (jazyku učenců) dostalo během staletí do vědomí (i podvědomí)všech evropských lidí. A "součtové informace" přináší kupodivu čeština.

Internet je vhodný proto, že se ve vzduchu mísí myšlenky šířené zvukem (nebo samotnýcm vědomím) s temi, které ťukáme do klávesnice, ty se šíří elektricky, přes různé wifiny. Jedná se o propojování chemicky a elektricky vytvořenými informacemi V JEDNOM PROSTORU, ve vrstvách atmosféry.
Asi ti tohle vysvětlení moc nepomůže, ale můžeš přijet na "blablavíkend" (17-19.4. ve Vlašimi, u nás), tady semeleme různé podivnosti o fenoménu, zvaném "ČLO/věk".

186893

17.3.2009 15:13

RE: nejake dukazy?

brekeke 85.?.?.?

Reakce na 186731

uhm..duh [oči v sloup]
look around

186758

17.3.2009 8:36

Globalizácia

metalista 195.?.?.?

Zo ságy Franka Herberta o planéte Duna (http://www.dune.cz/encyklopedie/Politick%C3%A9_dejiny_Imp%C3%A9ria):

Vlády, pokiaľ trvajú dlho, majú vždy stále silnejší sklon smerovať k aristokratickým formám. Nie je známa žiadna vláda v histórií, ktorá by sa tomu vyhla. A ako sa vyvíja aristokracia, majú vlády tendenciu stále viac a viac jednať výlučne v záujme vládnucej triedy - či už je tou triedou dedičný kráľovský rod, oligarchovia finančných ríš alebo pevne usadená byrokracia.
Politika ako opakujúci sa faktor, Benegesseritský manuál (DD)

Veľká populácia držaná na uzde malou, ale mocnou silou, to je v našom vesmíre bežná situácia. A poznáme aj podmienky, za ktorých sa táto populácia môže obrátiť proti svojim vládcom:
1. Keď nájdu vodcu. To je najprchavejšia hrozba mocným; musia si zachovať kontrolu nad vodcami.
2. Keď populácia rozpozná svoje putá. Udržujte obyvateľov slepých a nepochybujúcich.
3. Keď populácia vidí možnosť uniknúť z pút. Nikdy nesmú veriť, že je taký únik možný!
Ľudí je treba naučiť, že odpor je vždy potrestaný a pomoc vládcovi vždy odmenená. Imperiálne sily musia byť náhodne premiestňované. Totožnosť najdôležitejších pomocníkov imperiálnej moci musí byť utajená. Každá akcia, ktorou predíde možnému odporu, musí byť presne načasovaná, aby opozíciu vyviedla z rovnováhy.
Bene Gesserit (DD)

Myslím, že je to celkom výstižné.

186734

17.3.2009 11:10

RE: Globalizácia

IP 194.?.?.?

Reakce na 186734

Úvahy na téma nejvhodnějšího uspořádání státu se datují již od antického Řecka. Platón za nejvhodnější považoval osvícenou autokracii. Bohužel osvícený autokrat se rychle mění v autokrata bez přívlastků. Naopak Platón odmítal demokracii z důvodů např. dočasnosti mandátu zastupitelů a jejich snadné ovlivnitelnosti. Je-li demokratický systém pevně ukotven v tradicích dané společnosti, lze tuto nevýhodu do určité míry eliminovat. Naopak nevýhody dočasnosti mandátu a neexistenci (přesněji řečeno přetržky) demokratických tradic vidíme nejlépe na naší politické scéně.
Jinak věřím, že vlastnosti, které označujeme za lidské (soucit, solidarita, přátelství, láska, atd.) jsou inherentními vlastnostmi lidského druhu a jsou více či méně potlačovány vnějšími vlivy. Určitě se ale vždy objeví, jako když pramen prorazí skálu.

186738

17.3.2009 15:20

RE: Globalizácia

hc 194.?.?.?

Reakce na 186738

Churchill to formuloval ještě pregnantněji: "Nejlepším argumentem proti demokracii je několikaminutový rozhovor s voličem." [velký smích]

186759

17.3.2009 11:59

RE: Globalizácia

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 78.?.?.?

Reakce na 186734

No hej starý Frank bol génius (aspoň čo sa týka sociálnych vied).

186741

17.3.2009 10:02

Globalizácia

Bodliak 80.?.?.?

Článok pekne napísaný. Mne osobne sa to zle číta, alebo lepšie povedané pri čítani je mi z toho zle. Osobne si myslím, že k takýmto "múdrym" názorom, ktorých pravdivosti možno aj sám autor jasnovidec a prorok verí, môže dôjsť iba človek ktorý stráca stabilitu /vieru v Boha, ako stvoriteľa a tým i garanta stability/. Ak človek chce a je toho schopný, môže každý deň objavovať nové veci a poznatky a čím viac "kamienkov" získa do mozaiky poznania, tým jasnejšie môže uvidieť, že to, čo platilo včera už zajtra platiť nemusí.
Možno tento príspevok bude pre niekoho vyznievať ako propagácia náboženstva a slepej viery v Boha. O toto mi vôbec nejde. Myslím si však, že i napriek našim snahám o poznanie a potom využívajúc alebo zneužívajúc toto poznanie vo svoj prospech a na "riadenie" nášho sveta, vidíme, že čím viac svojich sebeckých nápadov a zásahov vkladáme do riadenia chodu sveta, tým je svet a systémy v ňom nestabilnejší. Svetu chýba pokora. Človek sa má a musí rozvíjať. Ale k tomu, čo mu pomôže objaviť "dušu" a duchovno v sebe, lebo tak bol naprogramovaný stvoriteľom. To, čo sa deje v dnešnej dobe je len úboha snaha ľudí, ktorým zachutila moc a myslia si, že bohatstvo, ktoré získali krádežou /ináč sa také bohatstvo získať nedá/ im dopomôže stať sa bohmi. Je to len epizóda na ceste vývoja človeka na tejto Zemi. Verme v dobro, priateľstvo, lásku, slobodu a čestnosť a svet sa stane lepším. Je to naša "zbraň", ktorou nakazíme aj tých, ktorí sa dočasne hrajú na bohov a postupne sa začnú tiež meniť. Jednoducho preto, lebo nás bude omnoho viac. [smích]

186735

17.3.2009 18:36

RE: Globalizácia

udo 89.?.?.?

Reakce na 186735

by som isiel dalej. nie vieru v boha, ale vieru bohu, ci vzhladom na terminologiu tohto clanku, hierarchicky najvyssiemu riadeniu v ramci systemov, ci supersystemov [smích]. pre mna to vyzera, akoby sa pan Lukes snazil nejak na prvy pohlad inteligentne a vedecky obhajit, ci legitimizovat, sucastny system. jeho clanok je seriou scasti bystrych postrehov, no chybnych uzaverov. ci cielene, alebo nie, to je ina otazka.. ano, tempo vyvoja spolocnosti a ludi samotnych sa aj vdaka technologiam neuveritelne zrychlilo. co sa kedysi prejavilo za desiatky, ci stovky rokov, sa dnes prejavi v podstate okamzite. ludia maju velky problem drzat krok. mnohe skusenosti a rady strasich generacii uz nie su pre tie nasledujuce pouzitelne, co je jedna z podstatnych pricin rozkladu socialnej struktury. dnes sa za jeden ludsky zivot svet zmeni niekolko krat. je to pre ludi a ich spolocenstva popri urcitych materialnych benefitoch obrovska zataz. nasledkom je atomizacia spolocnosti a jednotlivec s pretrhnutymi rodinnymi, kulturnymi a hodnotovymi vazbami sa lahko ovlada. relativizacia zakladnych ludskych moralnych principov je konecna zastavka. tam sa to lame na ludi, ktori hovoria (ci sa snazia dokazat), ze nieco take nie je a na tych, pre ktorych pravdepodobnost, ze to tu nema ziadny zmysel, alebo ciel, sa blizi limitne k nule. vsetko sa da spochybnit, ked sa chce. este by bolo zaujimave zistit, co si autor predstavoval pod pojmom "uspech" v jeho vyroku "jediná morální hodnota je úspěch". on uz ale nie je medzi nami.
pohlad na spolocnost a svet z pohladu riadenia ma toho myslim hodne spolocneho s realitou [smích]
dufam ze som pana Lukesa pochopil zle a on nebol taky, clovek, za akeho by sa dal na zaklade tohto clanku povazovat.

186771

17.3.2009 11:16

Drahí veriaci

felix10 147.?.?.?

Už naozaj nechápem, načo máme protimonopolné zákony ??? ( Obchádzajú sa, alebo sú príliš mäkké ? )

186739

17.3.2009 11:52

Drahí veriaci aj neveriaci

sxgo 95.?.?.?

Reakce na 186739

Práveže fungujú na 100%, skúste založiť nejaký monopol...

186740

17.3.2009 12:45

RE: Drahí veriaci

Cynik 62.?.?.?

Reakce na 186739

V USA získali monopoly v druhej polovici 19. storočia obrovskú moc. Lenže v USA žili vtedy ešte v drvivej vačšine nebojácni Američania, potomci európskych prisťahovalcov, preto si mohla vláda USA dovoliť moc monopolov rozbiť. Typická neohrozená postava tohto obdobia bol spisovateľ, žurnalista a reportér Ambrose G. Bierce, ktorý ako 70 ročný starec záhadne zmizol v roku 1917 v Mexiku.
Zo systémového poľadu má autor pravdu. Človek je však naozaj spoločenský tvor, pokiaľ bude atomizovaný a v neustálom strese, môže dôjsť k stavu kolektívneho šialenstva, ktoré žiadna sila nebude schopná ovládať.
Autor si nevšíma,alebo bagatelizuje fakt, že globalizácia a technika prináša stále viac etnických národnostných, náboženských a komunitných vymedzení, často ústiacich do konfliktov. Globalizáciu autor poníma výlučne z pohľadu Západného civilizačného okruhu, čo vylučuje všeobecnú platnosť jeho exaktne konštruovaných záverov. Autor si totiž neuvedomuje, že globalizáciu sme tu už mali a zničila ju 1. sve-tová vojna. Takže, globalizácia nie je niečo, čo nevyhnutne musí fungovať vo všetkých oblastiach života človeka a spoločnosti. Kolaps spoločnosti bude aj kolapsom globalizácie, čiže tendencia globalizácie je svoje vlastné sebazničenie.

186743

17.3.2009 12:50

RE: Drahí veriaci i toto patri k veci

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 189.?.?.?

Reakce na 186739

http://www.czechfp.cz/site/?p=6303

186744

17.3.2009 13:07

RE: Drahí veriaci

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 189.?.?.?

Reakce na 186739

jsou i dalsi moznosti. http://mundoacademico.unb.br/conteudos/?…

http://www.noveslovo.sk/clanok.asp?… [velký smích] [zmaten] [smích]

186748

17.3.2009 13:25

RE: Drahí veriaci

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 186739

To ještě existuje? [mrknutí jedním okem]

186751

17.3.2009 12:38

Autor ma naštval

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 78.?.?.?

Dôvodom je to že si pán Lukeš myslí že tento globálny systém čo popisoval je stabilný.
Totiž nejde o to či sú vládcovia a ovládaný (lebo každý trochu spoločenský má vládnucu a ovládanú vrstvu) ale z čoho vychádza moc vládcov-no a peniaze sú dosť pochybným zdrojom moci, totiž nevydržia dosť dlho-myslím sto- a tisícročia.
Druhým problémom je že psychický stav nižších kást, príkladom nech sú narastajúci počet samovrážd a ozbrojených útokov. Dôvodom je narastajúca miera jedincov postihnutých depresiou v spoločnosti (čo je dôvodom nechcem to rozvádzať) a nehovoriac o ďalších pridružených duševných poruchách na ktoré už pomaly (ale isto) nestačia ani tie najsilnejšie lieky.
Predpovedám že za týchto podmienok čo napísal pán Lukeš budeme mať na krku celosvetovú pandémiu masových vrážd a samovrážd.
Proste ľuďom začne zašibávať. [pláč]

186742

17.3.2009 13:49

Těžce depresivníčtení

skud 194.?.?.?

a v takovém šíleném bezútěšném světě superatomizovaných a osamocených bezmocných individuí nemám chut žít. Vždyt by to nebyl život na zemi, ale hotové peklo na zemi.

186754

17.3.2009 14:04

Dopady...

ELCID 90.?.?.?

Je to bezútěšné čtení, bez logické chyby. Bohužel. A to vše se děje za nadšeného hýkání davů.

186755

17.3.2009 17:47

S clankem nesouhlasim.

inn-ocean 80.?.?.?

Hned na zacatku priznavam, ze jsem ho nedocetl cely protoze uz z pocatku jsou pohledy se kterymi nesouhlasim a nechtel jsem si "spinit" mysl.
Uz ten zacatek.......nelze proti ní účinně bojovat, pouze se s ní smířit a případně využít. Jako by neexistovala neexistovala jina moznost.
Bojovat? To oslabuje - je lepsi se soustredit na nase eticke cile (a ty chranit) a ne na boj. At se bojem oslabi zastanci globalizace.
Smirit? Nikdy.
Vyuzit? To radeji nekomentuji.

Co takhle
- minimalne se na globalizaci podilet a minimalne byt zavysli (kdyz ji budu vyuzivat, v postate ji podporuji)
- stavet svou archu pro sve lidi a komunity.
- vzdelavat se a zlepsovat sve dovednosti nezavyslost na globalizaci

Chtel bych jeste rozebrat toto.......
Morálka je množina základních etických pravidel a norem, o nichž se nedebatuje (axiomy)......
S touto definici take nesouhlasim.
MORALKA je vztah mezi mou osobou a prostredi ve kterem ziji. Kdyz dodrzuji dana pravidla, zakony atd jsem moralni.
ETIKA je vztah mezi mou osobou a tim co ja jsem uznal, ze je spravne. Etika je osobni zalezitost.
Vysvetlim. Kdyz zakony napr. CR dodrzuji budu se chovat moralne, ale pritom mohu vedet, ze nejsou eticke. Pritom, kdyz se premistim do jine zeme a budu se chovat podle zakonu CR napr. Afghanistanu stanu se najednou nemoralnim i kdyz se ma etika nezmeni.
Takze moralka neni mnozinou etik.

186770

17.3.2009 23:00

RE: S clankem nesouhlasim.

Jura1 86.?.?.?

Reakce na 186770

Přidávám se k nesouhlasu. Taky jsem to málem nedočetl. Spousta logických chyb schovaná za zdánlivě logické konstrukce ....

Nemá smysl zde ani dávat nápady a návody co s tím udělat. To si nechám do diskuse k pozitivním článkům.

186789

17.3.2009 19:18

Asi ťažko, takto...

Kameh 213.?.?.?

Článok ako logická konštrukcia má svoje ideologické čaro.Autor svoje závery koncipuje na stanovisku prírodných vied.Podceňuje aktívnu úlohu osobností v dejinách a tým ideologicky nahráva globalistom. Nepochopil,že tu už nejde o klasickú hospodársku krízu,ani niektorú z odvetvových kríz (napríklad finančnú krízu). V našom prípade ide o krízu výrobného spôsobu, známeho aj pod pojmom tovarová výroba. A teda o nič menšie ako všeobecnú krízu v tej najhlbšej podstate kapitalistického systému. Systém už od 70 rokov 20. storočia nedokázal zabrániť tomu,aby peniaze prestali plniť úlohu osobitného tovaru. Dopustil, že sa tu okrem klasických tovarovo-peňažných vzťahov vytvoril imaginárny peňažný trh. Na burzách sa začalo obchodovať s víziami a snívaním. A práve spomínané dve entity boli spojené jedným technickým prostriedkom - znehodnotenými peniazmi. Hnacím motorom ekonomiky sa stal proces zadlžovania. Ak potom sledujeme politicko-právnu rovinu, ktorá je odrazom spomínaných ekonomických vzťahov zistíme, že nám politické režimy pomaly, ale iste hnedli.Na Zvedavcovi som sa dočítal o vývoji nedemokratického právneho systému USA, existencii koncentračných táborov v USA, o postavení úlohách inštitúcie Federal Emergency Management Agency, činnosti NSA, CIA a podobne. Komparáciou právneho vývoja v iných krajinách, ktorý tiež obsahuje uvedenú tendenciu, je môj záver o fašizácii štátov oprávnený. Autor sa nemýli v tom, že spoločenské procesy prebiehajú aj bez vedomia a vôle ľudí,ale... Ľudia vytvárajú systém a ľudia ho aj menia. Ako sa tento systém zrúti, alebo ako ho ľudia pochovajú a prečo, je už mimo obsahový rámec autorovho článku. Rozhodujúcu úlohu tu zohrá aj Internet. Prečo, na treba analyzovať priebeh pádu režimov Východnej Európy, kde takúto úlohu zohrávalo v tam čase faxové spojenie. Budúce prevraty sa udejú pod heslom: "Okradnutí všetkých krajín spojte sa ?" a verte mi že nebudú ani farebné ani textilné.

186772

17.3.2009 20:17

To je "hustý"

Maut 88.?.?.?

Těžké čtení, těžké se vymotat z té nabízené pavučiny beznaděje,či svěrací kazajky, která deklamuje : smiřte se zlem, přijměte zlo, udělejte si z života dobrovolně peklo a zajistěte si místo co nejdál od čertovských kotlů, kolaborace a nesvoboda Vás dovede k brnám pozemského naplnění! Přes řadu zajímavých postřehů se autor presentuje jako apologetik a propagátor Nového světového pořádku (vypadá to, že je mu tuze vyvoleně příjemný), akademický systémový inženýr bez chápání komplexnosti života na ulici a nesystémově iracionálního jednání společnosti lidí a dále sociální inženýr (kolik již už selhalo). Z historie si pro podporu svých hypotéz vybírá, co se mu hodí. Gándího hnutí položilo britskou globalizaci, národně-osvobozenecký boj v Jižní Americe či Africe ho míjí, význam americké revoluce nix, třídní boj jako reakce na neúnosné životní podmínky a vykořisťování nebyl a nemůže být. Tvrdím, že globalizace je extrémní formou kapitalismu s rasistickou neokoloniální podstatou - a teď ten strejda Marx - globalizace je svým hrobařem, protože jde proti přirozené kolektivistické (chcete-li stádní) nátuře homo sapiens,který se po tisíce let bouří proti vrchnosti, a jejímu násilí, proti přírodě, jejímž základním zákonem je "zákon zachování rovnováhy" a to i v sociální oblasti (není snad rozumná distribuce bohatství podmínkou sociálního smíru? Nebyly USA systémově nestabilnější v 60. letech minulého století, předtím, než Reagan a jeho parta doširoka rozevřeli nůžky mezi bohatými a chudými? nepřipravují se náhodou v USA dnes na bouře, občanskou válku i proto, že jen Rockeffer vlastní v USA přes 60% všeho, na co oko pohlédne, vládu, soudy i Kongres včetně? .. a mohl bych pokračovat.) Ta banda z Wall Streetu, co z kapitalismu-původně efektivního autoregulačního nástroje využívání zdrojů v závislosti na reálných potřebách a tvůrce užitných hodnot vytvořila kasino s označenými kartami, stojí na stejném myšlenkovém základě sociálního a systémového inženýrství, pohrdajícího Človekem obecně, gojimy obvzláště. Nějak se jim to vymyká z rukou. Poslední věc : to přesvědčení autora, že policie a armády zajistí stabilitu globalizovanému systému v tváří v tvář zcela zákonitému diskontentu (v podmínkách globalizace GLOBÁLNÍMU DISKONTENTU !!!) S generální stávkou si neporadí sebevětší armáda a sebevíc fízlů. Chleba neupečou. Občanská neposlušnost v globálním měřítku - co myslíte, pane Lukeš, co s tím papá Rothdchild bude dělat. Myslím, že neví, co bude dělat až lidé podlehnou panice a udělají "run", ne na jednu, ale všechny jeho banky. A až si lidé uvědomí, že když si založí vlastní banky na bázi peněžních družstev, do kterých přelijí svoje úspory, nebudou muset platit nesmyslné poplatky, dostanou vyšší úroky,resp. podíly na zisku, nebudou muset bát bankrotu, získ...Automaticky kráceno

186778

17.3.2009 21:10

Jako ve starém Římě.

baki 89.?.?.?

Autor popisuje skutečnosti, které se "vyvrbily" již před více než 2 000 lety ve starém Římě. Zřejmě lidská společnost v určité fázi svého vývoje musí dospět vždy do "stejného bodu" struktury společnosti. Stačí si prostudovat dějiny Říma. Jsou tam podvody, korupce, vraždy, války, ... tak jako dnes. Nelze proto ani očekávat jiný vývoj společnosti. [oči v sloup]

186784

17.3.2009 22:27

Globalizacia

nosko 78.?.?.?

Verim ze svet naozaj smeruje smerom popisanym v clanku,tiez verim ze ludia nie su az taki zli aby to dospelo do finalneho stadia.Podla mna cely problem spociva v tom, ze kazdy kope len za seba.Je jasne ze vsetci co dnes tahaju za nitky sveta,statov,korporacii atd..., sa dobrovolne nikdy nevzdaju svojich vyhod a cielene budu ostatnym okresavat ich prava pod roznymi zamienkami.
Ja osobne vidim dve moznosti,:1,viem len o dvoch skutocnych istotach v zivote.Ta jedna je ze vsetci raz umrieme a ta druha ze nic netrva vecne.Aj tie najvacsie a najsilnejsie narody a mocnosti zanikli uplne bez stopy.Nech to teraz dopadne akokolvek, ten stav nebude trvali.Raz zmena pride.
2, Druha moznost je este teraz mozna:este stale je stupen demokracie, ked mame relativnu slobodu prejavu a konania.Jedinou podmienkou je aby nas, co chcu zmenu, bolo vela.Ked sa bude burit jednotlivec, system ho pohlti,znici.Ked nas bude dostatocne vela,system bude musiet ustupit.Lenze pride okamzik ked system bude taky silny, ze uz nezmozeme NIC.Je naivne si nahovarat ,ze totalna strata slobody dnes uz nemoze nastat.Kazdy, aj ten najkrutejsi system(fasizmus,kambodza,Rvanda atd...) si nasiel dost podpory medzi obyvatelstvom(tym mam na mysli ze armada aj policia je vlastne tvorena z radou vykoristovanych).Plati tam totiz jednoduche meritko, :prezijem len stym kto je u moci...
Na zaver mi ostava len dufat ze to snad dopadne dobre...

186786

18.3.2009 0:46

Zlořečená globalizace je zkáza lidstva nebo pokrok?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 81.?.?.?

A co to vlastně je, ten pokrok? Byl otrokářský řád, feudalismus, průmyslová revoluce, ... pokrokem? Dnes se většina z nás shodne na tom, že tyto posuny společenských formací ve své době pokrokem byly.

Každý tento pokrok vždy obsahoval i stránky, hodnocené negativně. Tedy vývojové prvky, které bude nutno dále překonávat. Pokrok nemusí být uznán všemi. To, co jedni považují za krok vpřed, jiní považují za krok vzad. Nemusí být dokonce uznán nikým ze současníků. Pokrok, jakkoliv je subjektivně interpretován, je kategorií objektivní. Jeho kriteriem je společenská praxe. Žádný pokrok není absolutní, žádný není konečný. To, co bylo pokrokem včera, bude překonáno dalším pokrokem zítra.

Je jen na nás, zda dokážeme nalézt a využít dobré stránky globalizace, nebo zda se připojíme k řadám naivních proletářských hrdinů, kteří v čase průmyslové revoluce rozbíjeli stroje ve víře, že tím udrží staré osvědčené pořádky. A proto tedy, vzhůru proti globalizaci. [velký smích]

186793

18.3.2009 4:39

RE: Zlořečená globalizace je zkáza lidstva nebo pokrok?

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 186793

Jenomze industrialni revoluce se ukazala jako zivotaschopny koncept, ktere nevyzadoval vytvoreni uniformniho hezky zprumerovaneho svetoobcana. Svetoobcan globalizace ma s usmevem bastit fastfood ci jine synteticke sracky, byt multikulturaristou, korektni, uvedomelym konzumistancem, spokojeny s komercni zabavou, nema byt prilis vzdelany a nedej boze kriticky myslet. Nabozenstvi nezadouci, skutecna vira v Boha nebo nejake idealy neprijatelna, protoze neprijmou degradaci cloveka na chrochtajiciho tvora u koryta. Informace a svate pravdy ma cerpat z propagandisticky ladenych medii.

Neco jako humanitu jak ukazuje aspon clanek ma "osviceny globalismus" degradovat na hrubou zivocisnou uroven darwinismu spolu s dalsi virtualni koncepci pouze racionalniho cloveka bez emoci tzv. homo economikus. Uvidime nakolik je nas svetobcan realny a globalismus zivotaschopny a stabilni. Zatim je do jiste miry globalni pouze krach financich trhu a internet. Jeste se ukaze, zda je vubec mozne realizovat globalismus zhora jako nastroj pro globalni moc, protoze tento koncept bez souhlasu zdola bude potrebovat silu. Cim vetsi nesouhlas tim vice sily. Rim taky zkousel zachovat status qou ve forma pax romana silou. Zrejme rimskym cisarum chybel Newton a jeho slavny zakon akce a reakce.

186806

18.3.2009 4:46

RE: Zlořečená globalizace je zkáza lidstva nebo pokrok?

Novákneu 213.?.?.?

Reakce na 186793

To negativní v pokroku bych nazval jednoduše zneužití moci a těžko to lze považovat za samotný pokrok. Dál z toho vyplývá, trochu ideologicky, že konečný pokrok je, když už není co zlepšovat a není moci, která by byla zneužívána.

186807

18.3.2009 10:03

RE: Zlořečená globalizace je zkáza lidstva nebo pokrok?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 186793

. nebo zda se připojíme k řadám naivních proletářských hrdinů, kteří v čase průmyslové revoluce rozbíjeli stroje ve víře, že tím udrží staré osvědčené pořádky. ..

No, ještě nikdy jsme zřejmě nebyli v tom "pokroku" tak daleko, aby nám reálně hrozilo, že tentokrát stroje pro změnu rozbijí nás. To je zřejmě "vrcholem pokroku", na který se zmůže lidská civilizace. I když možná se mýlím, možná už nějaké předchozí civilizace takovéhoto vrcholu pokroku dosáhly mnohokrát před námi...

186820

18.3.2009 8:51

Zajímavý článek

Pierre 84.?.?.?

Pěkně se to čte a zdá se, že to logicky nemá chybu. Jenže tam chyby jsou. A obrovské. Ta prvá, která se nabízí již po prvém přečtení je v aplikaci teorie regulace s jednou dobou odezvy pro celý systém. To mohu použít u velmi jednoduchých systémů, kde existuje jasná závislost mezi vstupem a výstupem. Rozhodně to nejde použít na společenské děje. Pokud bych přesto chtěl pro společenské děje využít technických postupů, musel bych společenské děje rozdělit na jednotlivé procesy, nalézt jejich vzájemnou souvislost, jednotlivé procesy posoudit z hlediska řízení a provést sysntézu podle nalezených souvislostí a teprve na základě této syntézy pak mohu posoudit chování celku. To je pro jakpukoli, i velmi jednoduchou společnost a celý její vývoj prakticky nemožné. Druhá, ještě poměrně zřetelná chyba je v tom, že odhadujeme pohled na svět za 25 let. Tvrzení, že jediná morální hodnota je úspěch je asi pravdivé. Není ovšem pravda, že je nové. Toto pravidloo platí nejspíš od samého počátku lidstva. Co se mění, je měřítko úspěchu. Zatímco v dávných dobách to byla schopnost předvést svoji sílu, dostat se na vedoucí místo v tlupě a možnost výběru kvalitní samice s níž lze zplodit co nejvíce potomků, později už šlo o bohatství a ne tak zřetelně o výběr kvalitní samice. Dnes je tím měřítkem už převážně bohatství vyjádřené v penězích. Jak se bude toto měřítko měnit dál, lze jen těžko odhadnout, ale úspěch morální hodnotou byl a bude stále. Třetí chyba nás vrátí zpět k teorii regulace. Společnost jako taková se neřídí lineárními ději, ale teorií chaosu. To na co se vztahuje teorie chaosu, se nedá dost dobře ani předpovídat na několik týdnů (např. počasí) natož potom předpovídat či řídit na desítky let dopředu.

Ale článek se čte hezky. Jen je trochu depresivní.

186818

18.3.2009 13:23

Fatalizmus

crystalwind 213.?.?.?

Autor sa v mnohých prípadoch nemýli, ale už v úvode článku predstiera fatálne stanoviská a nemá dostatočne široký rozhľad v téme.
V časti, kde prirovnáva boj proti globalizácii k vode tečúcej do kopca, som sa musel zasmiať.
Ulrich Beck rozlišuje vo svojej analýze globalizácie medzi globalitou a globalizmom:
Globalizmus je zjednodušene povedané vidina sveta neoliberálnych ekonómov, v ktorom trh podľa veľmi obmedzených a mocenským pomerom prispôsobených predstáv predstavuje jediné možné a zdravé riešenie takmer všetkých problémov. Proti tomuto stavu sa DÁ účinne bojovať podstatne viacerými prostriedkami, než nám dogmaticky predsúva autor.
Globalita je reálny stav sveta, v ktorom sú takmer všetci ľudia, skupiny a subsystémy spoločnosti stále viac vzájomne prepojené a závislé. Tu by sa sčasti dalo hovoriť o danom a nemennom stave, aj keď aj to podľa mňa nie je stopercetné.

186840

18.3.2009 13:41

RE: Fatalizmus

crystalwind 213.?.?.?

Reakce na 186840

Samozrejme podotýkam že v prvom odstavci ani v závere sa autor podstatne nemýli, len som chcel poopraviť fatálne znejúce prirovnania k prírodným javom.
Prirovnávať systém, v ktorom kolonizovala ekonomická kváziracionalita všetky subsystémy spoločnosti, ktoré sa teraz podľa jej imperatívov riadnia, k prírodnej prirozdenosti, je jemne povedané chyba.

186841

18.3.2009 14:56

RE: Fatalizmus

Aja 74.?.?.?

Reakce na 186841

A mne se naopak zda, ze uz v prvnim odstavci je problem.

Autor prirovnava globalizaci k procesu starnuti, tedy nezvratnemu a tudiz fatalnimu, pricemz jednim dechem pripousti, ze globalizace je zmenitelna (nasilnymi prostredky, at uz lidskymi, ci prirodnimi).

186845

18.3.2009 13:50

Problém není globalizace, ale globalizátoři

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Nesouhlasím s autorem článku v několika bodech, ale zásadně ve dvou věcech.
Za prvé problém není v globalizaci jako takové, ale v globalizátorech, či přesněji komu a čemu tento způsob a pojetí globalizace má sloužit. Globalizaci jako takové v obecném smyslu slova asi není možno zabránit (vyloučíme-li totální katastrofy)a také není důvod, protože má i mnoho výhod pro lidstvo.
Za druhé zásadně nesouhlasím, že již není možno ji zabránit v tom pojetí a způsobu provedení a zejména jejích výsledcích, tedy přesněji toho, co by na této Zemi mělo díky ní nastat.

Neznám autora a tak bych nerad hodnotil, či dokonce odsuzoval, ale součástí cílené manipulace vědomím lidí všemi druhy médií je snaha, co nejvíce lidí přesvědčit, že již nemjí šanci cokoliv ovlivnit, tak aby nekladli žádný odpor. Takovýto článek tomuto účelu velmi dobře odpovídá. Doufám, že neúmyslně.

186842

19.3.2009 16:28

RE: Problém není globalizace, ale globalizátoři

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 186842

Tak... A co kdybyste navrhnul nějaké formy odporu... Půjdete k volbám? Koho budete volit?

186880

20.3.2009 6:27

Globalisace...

Rejpal 24.?.?.?

Otázka: Čo je to globalizácia?
Odpoveď: Smrť lady Diany.
Otázka: Na základe čoho ste tak usúdil?
Odpoveď:´Anglická princezná so svojím egyptským priateľom havarovala vo francúzskom tuneli, na nemeckom aute, v ktorom bručal holandský motor,ktorý šoféroval belgičan, čo slopal škótsku whisky, ktorého prenasledoval taliansky paparazzi na japonskej motorke. Následne sa ich snažil zachrániť americký doktor indickými liekmi. A toto všetko poslali tebe, Čechovi, kokotovi, ktorý oblečený vo vietnamských šatách čumíš do taiwanského monitoru a v ruke máš čínsku myš. A navyše si to čítaš v slovenčine....... [mrknutí jedním okem]

186908

Příspěvků: 42

17.03. 04:52 Rene Bartosek  Takovy svet.
17.03. 14:16 pietroo  RE: Takovy svet.
17.03. 14:29 Rene Bartosek  RE: Takovy svet.
18.03. 18:50 homo sapiens  RE: Takovy svet.
17.03. 07:22 skepse  nejake dukazy?
17.03. 13:24 hestroy  RE: nejake dukazy?
17.03. 22:42 janko  RE: nejake dukazy?
19.03. 16:25 hestroy  RE: nejake dukazy?
19.03. 20:37 janko  RE: nejake dukazy?
17.03. 15:13 brekeke  RE: nejake dukazy?
17.03. 08:36 metalista  Globalizácia
17.03. 11:10 IP  RE: Globalizácia
17.03. 15:20 hc  RE: Globalizácia
17.03. 11:59 Oracle  RE: Globalizácia
17.03. 10:02 Bodliak  Globalizácia
17.03. 18:36 udo  RE: Globalizácia
17.03. 11:16 felix10  Drahí veriaci
17.03. 11:52 sxgo  Drahí veriaci aj neveriaci
17.03. 12:45 Cynik  RE: Drahí veriaci
17.03. 12:50  RE: Drahí veriaci i toto patri k veci
17.03. 13:07  RE: Drahí veriaci
17.03. 13:25 hestroy  RE: Drahí veriaci
17.03. 12:38 Oracle  Autor ma naštval
17.03. 13:49 skud  Těžce depresivníčtení
17.03. 14:04 ELCID  Dopady...
17.03. 17:47 inn-ocean  S clankem nesouhlasim.
17.03. 23:00 Jura1  RE: S clankem nesouhlasim.
17.03. 19:18 Kameh  Asi ťažko, takto...
17.03. 20:17 Maut  To je "hustý"
17.03. 21:10 baki  Jako ve starém Římě.
17.03. 22:27 nosko  Globalizacia
18.03. 00:46  Zlořečená globalizace je zkáza lidstva nebo pokrok?
18.03. 04:39 Rene Bartosek  RE: Zlořečená globalizace je zkáza lidstva nebo pokrok?
18.03. 04:46 Novákneu  RE: Zlořečená globalizace je zkáza lidstva nebo pokrok?
18.03. 10:03  RE: Zlořečená globalizace je zkáza lidstva nebo pokrok?
18.03. 08:51 Pierre  Zajímavý článek
18.03. 13:23 crystalwind  Fatalizmus
18.03. 13:41 crystalwind  RE: Fatalizmus
18.03. 14:56 Aja  RE: Fatalizmus
18.03. 13:50  Problém není globalizace, ale globalizátoři
19.03. 16:28 hestroy  RE: Problém není globalizace, ale globalizátoři
20.03. 06:27 Rejpal  Globalisace...

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

27

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc duben přispělo 36 čtenářů částkou 9 294 korun, což je 27 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Feminacistky chtějí rovné zastoupení v NERV09.04.20 22:11 Česká republika 0

„Odevzdejte nám sochu maršála Koněva!“, žádá Rusko09.04.20 18:16 Rusko 4

Jean Paul Belmondo má dnes narozeniny09.04.20 17:43 Francie 1

Vláda po vzoru Lenina (NEP) schválila NERV - orgán, který bude radit, jak oživit ekonomiku09.04.20 14:06 Česká republika 2

Plánovaná panika09.04.20 11:40 Neurčeno 0

Zázračný americký lék na koronavirus09.04.20 08:46 USA 1

Nejnovější dezinformace....08.04.20 18:10 Česká republika 5

Hamáček chroptí blahem: asi se podaří prosadit 10 tisíc pokuty vybírané mestapem a policií08.04.20 17:36 Česká republika 10

Pandemie povzbudila plány na budování vysokorychlostních sítí 5G08.04.20 12:13 Neurčeno 0

Revoluce nese smrt?08.04.20 09:26 Neurčeno 4

Ve Španělsku se policie vymkla kontrole07.04.20 21:40 Španělsko 5

Zemřela novinářka Tereza Spencerová07.04.20 18:12 Česká republika 4

Trump potvrdil právo USA na těžbu přírodních zdrojů na Měsíci07.04.20 14:18 USA 4

Pokuta 25 tisíc korun za bezdůvodnou jízdu autem během epidemie?07.04.20 13:51 Austrálie 4

Bill Gates: “Bez očkování proti COVID-19 nikdo nesmí za hranice ani sehnat práci”07.04.20 07:56 USA 5

Někdo zaútočil na českou ambasádu v Moskvě. Petříček se zlobí: musíte nás ochránit!06.04.20 17:13 Rusko 5

Ropa ve Venezuele je nyní ve vlastnictví Ruska06.04.20 16:48 Venezuela 0

Na několika místech Velké Británie zapalují lidé vysílače 5G, podezírají je z podpory šíření koronaviru05.04.20 16:15 Británie 9

Staří bardi se probouzejí v zakrátko těžce zkoušené zemi05.04.20 13:02 USA 0

Vakcína ještě není, ale "odborníci" se už obávají reakce odmítáčů05.04.20 09:11 USA 8

Měnové kurzy

USD
24,68 Kč
Euro
26,98 Kč
Libra
30,74 Kč
Kanadský dolar
17,65 Kč
Australský dolar
15,57 Kč
Švýcarský frank
25,55 Kč
100 japonských jenů
22,78 Kč
Čínský juan
3,50 Kč
Polský zloty
5,93 Kč
100 maď. forintů
7,65 Kč
Ukrajinská hřivna
0,90 Kč
100 rublů
33,48 Kč
1 unce (31,1g) zlata
41 558,66 Kč
1 unce stříbra
379,11 Kč
Bitcoin
179 724,44 Kč

Poslední aktualizace: 9.4.2020 18:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 5 836