Diskuze k článku

Už zase straší s nukleárním Íránem

Příspěvků 35

10.3.2009 12:09

No, je to tu zas

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 91.?.?.?

Obrezaný vyvolený (sionisti) a ich verný prisluhovači zase kvília a z toho vyplýva že zase budú ísť proti vlastným zájmom, tak ako to bolo s Irakom v 2003.
A obyčajný vojak naďalej bude veriť že bojuje a zomiera za svoju krajinu. [pláč]

186188

10.3.2009 13:05

Politickoekologická krize.

NAFTAK katfan (zavináč) seznam (tečka) cz 78.?.?.?

Chřadnou duby germánské i slovanské lípy,
"kůrovec" je jako hvězda, jen si mění cípy.
Je to brouček nebezpečný,nechci dělat povyk,
celý svět se léta těší na účinný postřik.
[velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích]

186191

10.3.2009 15:58

dobrý článek

Jiří Koubek 147.?.?.?

Musím tento článek pochválit. Logické argumenty, vše jasně vysvětleno.
Ještě bych mohl dodat toto - v případě že by ji Irán získal, nepoužil by svoji jedinou strategickou výhodu, Severní Korea dokazuje, že se dá spíše použít k vyjednávání o lepší pozici, použití zbraně by odradilo asi i ty nejvěrnější spojence Iránu.

186210

10.3.2009 16:28

RE: dobrý článek

sxgo 84.?.?.?

Reakce na 186210

Aj toto je "milé":
Jastraby na pláži: ruský generál vyzýva k úderu na Irán
http://www.tvina.sk/index.php?zobraz=newsarchiv&am...

186219

10.3.2009 18:04

RE: dobrý článek

l.leimas 90.?.?.?

Reakce na 186219

přečetl jsem si, ale nedivím se. prodejnost a hloupost většiny ruských a později sovětských generálů byla za posledních 200 let neskutečná a neuvěřitelná, zrazovali cary zrazovali bolševiky zrazovali Rusko většinou jim to prošlo a bylo jim odpuštěno. Četl jsem nedávno knihu velká vlastenecká katastrofa, vřele každému doporučuji, přestanete se divit veletočům ruské politiky a budete se divit jedinému. Jak je možné že ruský národ ještě žije, kde v sobě bere tu sílu, Nad tím se zamýšlejí i autoři knihy.

186231

11.3.2009 1:56

RE: dobrý článek

sxgo 84.?.?.?

Reakce na 186231

Neviem či poznáte:
http://www.klich.ru/
My vieme ....
http://afinabul.blog.cz/0810/hlas-generala-filatova
ale na pôvodnej:
http://www.youtube.com/watch?v=wVbuZrljERY&feature=channel_page

186259

12.3.2009 20:45

RE: dobrý článek

supino1 213.?.?.?

Reakce na 186219

tvina=čo? Tvoja vina alebo svina? Fakt zaujímavý článok, aj keď som nebol až taký hladný po takých drístoch. Vďaka, aspoň viem, čomu sa nemusím venovať.

186411

10.3.2009 16:28

"fosilního materiálu k postavení bomby"

pressburger z wilsonova 160.?.?.?

nakupuju uhlie o dusu [cool]
Nema zmysel mat tolko centrifug pre jeden komercny reaktor, ale tazko to vysvetlis tu...

186218

10.3.2009 21:30

RE:

CASE, co zapomel LOGIN 90.?.?.?

Reakce na 186218

Pan je odbornik na jaderne inzenyrstvi?Rad si prectu argumenaci opirajici se o jiste zname parametry iranskych odstredivek a strucne nastineni odhadu vykonu iranskeho obohacovaciho procesu...
Spis to vypada, ze pana naucili poznavat pismenka a on od te doby veri, ze cist znamena rozumet a nektere zdroje obsahuji pravdu a nic nez pravdu...
Musim si povzdechnout s autorem pres 700 let stareho cinskeho lekopisu:"Nez verit, ze vse, co je v knihach je pravdive, to je snad lepsi zadne knihy nevlastnit."

186242

12.3.2009 20:47

RE:

supino1 213.?.?.?

Reakce na 186218

máš aspoň minimálne znalosti o tom, čo píšeš? Dosť pochybujem.

186412

10.3.2009 18:36

take tu uz bolo

smiech 78.?.?.?

taketo uz tu kedysi bolo, vtedy islo o chemicke zbrane...a hla, po rokoch povedali "mylili sme sa, zbrane sa nenasli"...ako to bude ale teraz, ked rozputaju peklo na zemi?...aj potom povedia: "mylili sme sa..."?
bil bude asi riadny impotent, ked tu hiláry neudrzi doma a v klude...
[bliji]

186234

10.3.2009 21:53

Článek obsahuje pár naprosto zjevných nesmyslů:

A.S. Pergill 89.?.?.?

1. Celá kontraverze kolem Íránu spočívá na tom, že Írán odmítá do svých jaderných zařízení pouštět inspektory MAAE, takže prohlášení, že jeho centrifugy jsou "pod 24 hodinovým dohledem mezinárodních inspektorů" je naprostý blábol. Kdyby byly, tak by tato kontraverze vůbec nevznikla.
2. Obohacený uran mohu v těch samých centrifugách obohacovat dál, atd. atd., až dostanu uran obohacený na zbrojní úroveň. Přitom to obohacování vypadá naprosto stejně a pokud jsou nějaké (třeba i jen velice nepatrné) výpadky v dohledu, tak se to jen "inspekcí" určit nedá.
3. Z odpadu jaderných elektráren se vyrábí plutonium, výroba je v principu jednodušší než výroba obohaceného uranu, protože se jedná o oddělení odlišného prvku, nikoli izotopu. Je-li k dispozici dostatek zacvičitelných sil, které se spokojí s odchodem do alláhova ráje po pár dnech, dá se to dělat i v docela primitivních podmínkách.
4. Superpožadavky na techniku jaderné nálože se týkají nikoli toho, "aby to vůbec bouchlo", ale toho, "aby to bouchlo co nejúčinněji". Primitivní jadernou bombu lze setrojit velice jednoduše, pokud se smířím s tím, že ke stejné explozi budu potřebovat cca trojnásobek obohaceného uranu. I hirošomská jaderná bomba byla velice primitivní zařízení (až na sofistikované autodestrukční systémy, které měly zabránit, aby se nevybuchlá nedostala do rukou Japonců).
5. Jaderná bomba se může dostat do cíle i jinak než raketou (např. lodní náklad vezený sebevrahy), pak na ni nemusejí být kladeny zdaleka takové nároky (co do Hi Tech) než jaké se kladou na jadernou hlavici.
6. Vyznávání islámu Íránskou věrchuškou výrazně zvyšuje pravděpodobnost, že se mezi ní najde magor, který takové zařízení použije (vydá rozkaz k použití), přestože bude jasné, že odvetou bude přeměna Íránu na úhledné škvárové hřiště. Blábolení Íránského duchovenstva o příchodu Mahdího, schopného případnou jadernou odvetu vyřešit mávnutím ruky, v tomto směru vzbuzuje jen ty nejhorší obavy.

186243

10.3.2009 23:53

RE: Článek obsahuje pár naprosto zjevných nesmyslů:

CASE, co zapomel login 90.?.?.?

Reakce na 186243

Jen nekolik poznamek k jasne srozumitelnym, ale nepravdivym tvrzenim.
Zacneme odzadu.
6.Pouha dojmologie.Podle cinu se Iran jevi strizliveji a mirumilovneji nez nektere z tzv. "svobodnych" a "demokratickych" zemi.
4.,5. Je zrejme, ze pro laika pouceneho popularni literaturou, v lepsim pripade nekolika semestry zakladniho kursu fyziky, je konstrukce jaderne naloze v zasade trivialni.Bohuzel musim "mladeho nukleonika" zklamat.Zkonstruovat funkni jadernou naloz je mimoradne slozite, byt zakladni princip je vysvetlitelny leckomu.Je nutne dosahnout presneho casovani a to o nekolik radu vysse nez uvadi autor a mimoradne presneho rozlozeni vysokeho tlaku.V pripade chyby dojde jen k v zasade neskodnemu tepelnemu vybuchu.Obejit se to da, ale to je vzhledem k jeste komplikovanejsi technologii cesta smerem k miniaturizaci.
3.Chapu, ze pro laika spousta veci splyva, ale pak by udelal lepe, kdyby misto blaboleni peclive naslouchal.
Neni plutonium jako plutonium.Jeden, co chce bombu, touzi po plutoniu 239, ktere velmi snadno v reaktorovem prostoru prechazi na plutonium 240.Nejprve je nutne mit ten spravny reaktor a pak netrivialne vhodne odhadnout spravny okamzik.
Ovsem bylo-li Vase vysvetleni urceno pro Vaseho 3leteho vnuka, pak bez nejmensich namitek, v zasade to pravda je.
2.Opet v zasade pravda, ale zhruba stejne jako v predeslych pripadech.Psat material pro zacinajicho nuklearniho kutila, me prestava bavit.

186252

12.3.2009 21:10

RE: Článek obsahuje pár naprosto zjevných nesmyslů:

supino1 213.?.?.?

Reakce na 186252

Dobrá odpoveď, len by som doložil k bodu 2)to je niečo v štýle stredovekých alchymistov. (Nestačí vylepšovať jeden prvok stále k väčšej a väčšej čistote...na zmenu prvku treba použiť inú technológiu...a aj zariadenia)

186416

11.3.2009 0:00

RE: Článek obsahuje pár naprosto zjevných nesmyslů:

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 91.?.?.?

Reakce na 186243

Čo vám urobili muslimovia?
Veď kresťania pred 1000 asi rokmi boli oveľa fanatickejší-nehovoriac o ozbrojených konfliktoch medzi katolíkmi a Lutheránmi asi pred 400 rokmi.

186253

11.3.2009 1:03

RE: Článek obsahuje pár naprosto zjevných nesmyslů:

wilonix 213.?.?.?

Reakce na 186243

Ano - vyrobit jadernou bombu je velmi jednoduché - snad proto to do dneška zvládlo jen osm zemí [velký smích]
Možná že je výroba plutonia jednodušší než separace izotopu uranu ale na druhou stranu je plutoniová bomba v principu mnohem složitější na výrobu než klasická uranová.

186255

11.3.2009 11:08

RE: Článek obsahuje pár naprosto zjevných nesmyslů:

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 186255

dovolím si byť trošku malicherný - gbr, fra, rus, chn, prk, ind, pak, usa, isr, - to je 9

186282

11.3.2009 22:53

RE: Článek obsahuje pár naprosto zjevných nesmyslů:

wilonix 213.?.?.?

Reakce na 186282

No dobrá - Jar (Jihoafrická republika) a Isr vyvíjel bombu silou společnou.
Ostatně Pakistán a Indie dostali technologii výroby bomby "darem".
Pokud Jde o Koreu tak tam to není vůbec jisté.
Ale ano necháme 9 [velký smích]

186360

12.3.2009 21:05

RE: Článek obsahuje pár naprosto zjevných nesmyslů:

supino1 213.?.?.?

Reakce na 186282

prk je kto? Prkno? Alebo KĽDR, čiže Severná Kórea? Hm, koľko pokusných výbuchov, ale naozaj, zaregistrovali v okolitých štátoch? Jedine, že by práve tí severní Kórejci boli tí vyvolení, čo to dokážu aj bez neúspešných pokusov. Potom sa im musíme skloniť.

186415

11.3.2009 9:40

RE: Článek obsahuje pár naprosto zjevných nesmyslů:

John Dovany 78.?.?.?

Reakce na 186243

To A.S. Pergill: Jediná země, která kdy použila atomovou bombu na lidi je USA, a to dokonce dvakrát! Já se vás ptám z jakého titulu nyní USA určuje, kdo může A-bombu vlastnit a kdo ne? Asi jen z pozice síly, viďte? USA vedou souběžně několik válek po světě, ale vždy příjemně daleko od domova. Hanba jim, říkám vám, hanba jim!

186272

12.3.2009 21:28

RE: Článek obsahuje pár naprosto zjevných nesmyslů:

supino1 213.?.?.?

Reakce na 186272

Okrem pár, ale je ich dosť veľa, blbcov a primitívov (a veľa zmrdov, definovať budem inokedy)....väčšina ľudí s Vami súhlasí. A prečo je to tak? Odpoveď je dosť komplikovaná. Okrem toho, že vláda USA "musí poslúchať", tak ešte aj "musí poslúchať". Nielen tých, čo ju zvolili...nie, nemyslím tzv. "občanov", myslím tých, čo to zaplatili. Čakajú revanš. Občania USA si zas zvykli na neúmernú životnú úroveň (nemyslím tým všetkých) a nie sú ani v najmenšom ochotní sa niečoho zrieknuť.
USA vedú niekoľko vojen súčasne (no, Monroeova doktrína funguje...okrem pár výnimiek zo začiatku 20-teho storočia), ale stále je to málo. Po útoku na Irak, vymyslenom, sa spomínali dva ciele. Ak si aspoň niečo pamätám. Irán alebo Sýria. Tipoval som to skôr na Sýriu, síce nie tak fundamentalistický štát, ale menšia rozloha, menej obyvateľov...menej potenciálnych teroristov. Mýlil som sa. USA nejde o rýchlu vojnu, skôr o nekonečnú (z ich hľadiska) okupáciu. A nič na tom nemení ani domáca vláda, pod ich dozorom. Vyznie to asi hlúpo, ale tí Chomejního fanatici asi majú kus pravdy...USA=satan.

186417

11.3.2009 10:43

RE: Článek obsahuje pár naprosto zjevných nesmyslů:

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 186243

Nechte Pergila být. Je to pouhý provokatér 3. úrovně. Nechápu, proč na něj vůbec reagujete... [oči v sloup]

186280

11.3.2009 22:09

Pár odpovědí

A.S. Pergill 89.?.?.?

Reakce na 186243

to CASE:
Nekomentoval jste nejdůležitější
bod 1 - Írán znemožňuje účinné inspekce svých jaderných zařízení.
ad 2 - Izolováním vysoce čistých látek fyzikálně-chemickými procesy jsem se zabýval ve své profesi, takže si troufám o tom něco vědět.
ad 3 - Máte pravdu že na produkci štěpných izotopů Pu je nejlepší grafitem moderovaný reaktor. Protože platí bod 1, není pro Írán problém takový vyrobit
ad 4 - První US bomby supersložitou elektroniku neměly, jednoduše tehdy nebyla k dispozici. Jejich úspěšné nasazení vás usvědčuje z nemístného optimismu.
ad 5 - V souvislosti s tím grafitem moderovaným reaktorem mě napadlo jeho spuštění do neřízené reakce na lodi někde v přístavu - výsledek by byl prakticky stejný jako havárie v Černobylu, ale např. uprostřed New Yorku...
ad 6 - Vrchním šéfem Íránu je terorista; tč. oslavují výročí Chomejního, zrůdného zločince, který poslal na smrt statisíce nevinných lidí - opravdu střízliví a mírumilovní

to Orade:
Citujete islámskou propagandu, ve skutečnosti fanatická víra byla vždy vnímána podstatnou částí křesťanů jako cosi negativního (evropská tradice).

to wilonix:
Kdyby nebylo MAAE a jí organizovaných represí, tak by měl jaderné bomby kdejaký kroužek technické tvořivosti.

to John Dovany:
US měly informace, že se o AB pokoušejí Němci (že byli mimo, se dozvěděli až po válce, navíc jsou ve hře konspirační teorie, podle kterých byla bomba pro Nagasaki z trofejního materiálu). Druhou věcí je, že v té době nebyly obecně známy pozdní následky radioaktivního záření. Třetí věcí je, že v H + N zahynulo (včetně pozdních následků) odhadem o dva řády méně Japonců, než kolik by jich zahynulo při vylodění Spojenců a následném dobývání Japonska. Ten necelý milion vojáků, kteří by padli, Spojenců ani nezmiňuji.

186359

12.3.2009 0:43

RE: Pár odpovědí

Datel 216.?.?.?

Reakce na 186359

Iran ne ze muze mit atomovku . Iran by mel povinnost mit atomovky. Izrael je moc blizko . A ne Iran ale , ale Izrael nelegalne rozsiruje sve uzemi.

186361

12.3.2009 3:26

RE: Pár odpovědí

CASE, co zapomenul LOGIN 213.?.?.?

Reakce na 186359

Pro zatim (prilis malo casu)
K bodu 1
Pokud mi je znamo tak Iran s IAE spolupracoval a spolupracuje.
Drobne roztrzky lze brat jako soucast vyjednavani.
K bodu 2.
Vzhledem k Vasi byvale profesi je Vam potom jiste znamo, ze dosahnout koncentrace 20xC neznamena postavit 20Xvice odstredivek (zvlast vzhledem k pouzite metode separace).Je to podobny problem jako s dosazenim jiste koncentrace pomoci destilace, po urcitou hodnotu to problem neni, ale pak to jde hure a hure a ...
S rostouci koncentraci budete zaroven muset vzdorovat nebezpeci, ze se Vam nekde nahromadi prilis mnoho prilis obohaceneho uranu.
K bodu 3.
Grafitovy reaktor (nebo reaktor podobneho charakteru) je podminka nutna, ale nikoliv postacujici.
K bodu 4.
Nepadlo slovo o slozite elektronice, ale o mimoradne komplikovanem problemu.Ani velka vypocetni sila Vam prilis nepomuze...

Ten "napad" s grafitovym reaktorem snad ani nestoji za komentar.
Jestli Vam jeho neudrzitelnost neni jasna, rad Vam "drobna" uskali Vaseho prevratneho napadu osvetlim.

186367

12.3.2009 6:14

RE: Pár odpovědí

A.S. Pergill 89.?.?.?

Reakce na 186367

ad 1: S těmi "drobnými roztržkami" je to asi stejné, jako s hlídáním peněženky: Stačí minuta nepozornosti, a celá léta, co jste ji úspěšně hlídal, jsou znehodnocena.
ad 2: V tom s vámi souhlasím, že požadavky rostou v zásadě exponenciálně. Problém je, že Írán neustále zvyšuje počty odstředivek a je dávno za hodnotou, která by plně stačila pokrývat jeho potřeby. Navíc určitého "zvyšování hrubé síly" můžete dosáhnout i smířením se, že proces bude trvat déle. Předpokládám, že má Írán nakoupeny odborníky z bývalého SSSR (psalo se o tom ve více médiích), kteří tyto práce dělali a nehody s nahromaděním obohaceného uranu mají vychytané.
ad 3: Výše zmínění odborníci patrně zvládnou i tohle.
ad 4: Komplikovaný problém to je, ale USA ho zvládly v roce 1945, tedy před více než půl stoletím.
"Nápad" je jen nápad. Vyšel jsem z článku (jeho autor je jaderný fyzik), že se tohle mohlo stát Fermimu, když dávali dohromady první jaderný reaktor (na stadionu v Chicagu).

186369

12.3.2009 8:32

RE: Pár odpovědí

John Dovany 78.?.?.?

Reakce na 186359

To A.S. Pergill: Nechápu, jak můžete použití A bomby USA obhajovat. Proč tedy nemůže mít A-bombu Írán? S kolika zeměmi je Írán ve válce a s kolika USA? Copak to nevidíte, jací lidé v pozadí vedou celou planetu do totálního kolapsu? Umělý terorismus, věznění, mučení neviných, vykonstruovaná obvinění států z vlastnění ZHN, války, dekadentní společnost, boje o moc a energetické zdroje, násilí ve školách, totální chudoba miliónů lidí, geneticky zmutované potraviny, stále sofistikovanější sledování a špehování obyčejných lidí, nenápadné nastolování totalitního systému, ekotragédie . . . snad ani nemusím pokračovat. "My, lid USA, si nedáme vzít náš americký způsob života" - ale každý pohár jednou přeteče a v tomto případě už to nebude dlouho trvat. Celý ten jejich poživačný zpupný nenasytný systém zkolabuje sám a jejich nohsledi (bohužel i my) se svezou na dno s nimi. A až pár multi-hyper-mega boháčů bude vlastnit všechny peníze světa, zjistí, že si za ně nemají co koupit.

186374

12.3.2009 21:50

RE: Pár odpovědí

supino1 213.?.?.?

Reakce na 186374

Máte takú pravdu, že mi je až zle. To síce nič nerieši, len som povedal svoj názor. Ale jedno mi aj tak nedá, jednu otázku si neodpustím. Stojí asperkilko vôbec za odpoveď? On je predsa "presvedčený" o svojej pravde. Zrejme ani nevie, čo znamená slovo "diskusia" a nedajbože "tolerancia".

186420

12.3.2009 12:12

RE: Pár odpovědí

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 91.?.?.?

Reakce na 186359

Akože čo citujem? [zmaten]
Chlapče nie ste oboznámený s faktami.
Po prvé "invázia" Maurov bola vítaná v Andalúzií, pretože mestá boli na pokraji kolapsu. Priniesli nové poľnohospodárske techniky a plodiny, významne podieľali na zachovaní starovekých znalostí-ktoré tak rád ničili ranný kresťania-a tak podieľali na vzniku renesancie. Nestačí že ju zachovali ale aj k tomu pridali- Arbskí filozof a lekár Avicena, architektonický skvost-palác Alhambra, zavlažovacie kanáli. Nehovoriac o tom že Islam požaduje od svojich verných aby sa neustále učili a zlepšovali sa, a je to podstate mierumilovné náboženstvo.
Mierové spolunažívanie (kresťanskí vládcovia občas zapožičiavali svoje vojská muslimským/maurským vládcom a naopak proti spoločným nepriateľom!!!) skončilo keď fanatický pápež!!! vyhlásil svätú vojnu proti neveriacim vo Svätej zemi (pre slabších hovorím o križiackých výpravách), z toho vyplynulo že mnohí fanatický španieľskí vládcovia vyhlásili svätú vojnu muslimom- tí na svoju obranu povolali muslimských fanatikov.
Po druhé nazvať Chomejiního teroristom je taká istá blbosť, ako nazvať teroristom Žižku, či toho Washingtona-terajší Iránsky prezident je tak trochu blbí provokatér.
Pred tím než začnete písať nezmysli vy nedouk, profesný barbar a treťoradý provokatér mali by ste sa oboznámiť so základnými faktami. [cool]
Ad John Dovany: každému súdnemu vedcovi v programe Manhatten (a nielen im) bolo jasné že AB čo po sebe zanechá.

186388

12.3.2009 17:26

RE: Pár odpovědí

A.S. Pergill 89.?.?.?

Reakce na 186388

John Dovany v podstatě jen opakuje islamofašistickou propagandu. Jeho poslední věta ho usvědčuje z kázání nesmyslů: Copak je možné předpokládat, že cílem "mocných tohoto světa" je ten "svůj" svět totálně zhuntovat?

To Oracle:
Invaze Maurů byla vítaná asi stejně jako invaze Normanů do Anglie. Maurové byli civilizačně naprosto bezcenní loupežníci, co neudělali podmanění původní obyvatelé, to na Pyrenejském poloostrově nebylo (včetně té Alhambry, nebo velké mešity v Cordobě).
Muslimové zlikvidovali řádově desítky významných knihoven na půdě Byzance, kterou postupně dobývali. Jen knihami z alexandrijské knihovny vytápěli asi týden veřejné lázně. To, že se nějaké zlomky tohoto zničeného pokladu zachránily prostřednictvím velice mizerných překladů do arabsko - aramejsko - hebrejské hatmatilky (protože sama arabština postrádala a postrádá řadu slov pro základní kulturní pojmy), je proti tomu naprosto nezajímavé. Kdyby nebylo islámské invaze, měli bychom k dispozici dědictví antiky v podstatně lepším stavu (originální texty) a výrazně kompletnější.
"Mírové spolužití" muslimů a nemuslimů v Al Andalus není nic jiného než ryzí propaganda: Prakticky každou generaci propukalo významné protimuslimské povstání, přestože ta předchozí končila barbarskými represáliemi, plně srovnatelnými s nacistickým holokaustem. Bylo prostě lepší zemřít, než žít pod muslimy. Také v závěru existence Al Andalus tam bylo jen asi 20% nemuslimů (po invazi něco přes 80%), tedy většina civilizované populace byla vybita nebo se jí podařilo utéct. (To také přispělo k definitivní porážce Maurů, neměl na ně kdo otročit.)
Křížové výpravy s poměry v Al Andalus neměly nic společného, navíc šlo o (zpackaný) pokus navodit v Palestině poměry před islámským útokem (šlo tedy o strategickou defenzívu). Avicenna taktéž, byl Uzbek a žil ve Střední Asii.
Zmiňoval jsem Achmadinežáda, který se jako jeden ze studentských vůdců podílel na věznění diplomatů, což je bez nejmenších pochyb teroristický čin. Chomejního fatwa proti Rushdiemu byla teroristickým činem rovněž.
O účincích radioaktivního záření panovaly v době "Projektu Manhattan" jen velice naivní představy; v podstatě až analýza zdravotního stavu zasažených Japonců, sovětských pokusů s jaderným bombardováním vlastních vojáků (a obdobných pokusů v USA, ale v menším rozsahu) tyhle věci vyjasnily.

186404

14.3.2009 10:23

RE: Pár odpovědí

John Dovany 78.?.?.?

Reakce na 186404

Islamofašistickou propagandu určitě neopakuji. Ani jsem nepostřehl, že nějaká existuje. Propaganda, která nás denně masíruje je úplně jiného charakteru a z úplně jiných zdrojů. Zajímavé je, že ta vám nevadí. Možná ji i přijímáte a zakládáte na ní své názory. Ad: <<Copak je možné předpokládat, že cílem "mocných tohoto světa" je ten "svůj" svět totálně zhuntovat?>> - - - - Viry si také neuvědomují, že zabíjejí svého hostitele, což jim v konečném důsledku přinese rovněž smrt. Planetu vedou psychopati, jejichž jediným cílem je moc. Nikdy se nezastaví. Nevidíte to kolem sebe i v menším měřítku? Proč naši politici např. dopustí takové zamořování životního prostředí, když v něm sami žijí a budou v něm žít jejich děti?

186546

12.3.2009 22:20

RE: Pár odpovědí

supino1 supino1 (zavináč) azet (tečka) sk 213.?.?.?

Reakce na 186388

Mr. Oracle, nespomínajte, radšej, históriu. Určite nie ste v nej doma. Tiež nie som doma v stredoveku, ale moje základy tvrdia, že skresľujete, prekrúcate a vymýšľate históriu podľa seba...svojho názoru.
Neviem síce ako sa cítili obyvatelia Andalúzie po vpáde Arabov (Maurov), ale nemyslím, že sa tak dobre cítili Srbi po porážke na Kosovom poli. Hej, nie je to to isté, ale išlo o islam. Arabi boli v tom čase kultúrnejší. Len si nesmieme mýliť pojmy a dojmy....islam, ako náboženstvo, a jeho presadzovateľov, to sú len ľudia. Apropos, k Vášmu tvrdeniu z toho vyplynulo
"že mnohí fanatický španieľskí vládcovia vyhlásili svätú vojnu muslimom".
Odhliadnuc od gramatických chýb, koľkí španielski vládcovia to boli?...a ktorí?
Čakám odpoveď.
A nevolali niektorí, hlavne sedmohradskí veľmoži na pomoc Turkov??...Ale to bolo 500 rokov po krížových výpravách.
Islam je mierumilovné náboženstvo....a kresťanstvo nie?..
Každé náboženstvo je také, akým ho urobia ľudia! A punktum.
Vzhľadom na to, že terorizmus je americký vynález?...kto sa diví, že to aj používajú iní? Chomejní bol len fanatik, takých naozaj nemám rád, ale ten prepad US veľvyslanectva?...nemyslím, že to bol jeho nápad, nieto ešte príkaz.

186426

13.3.2009 2:36

RE: Pár odpovědí

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 91.?.?.?

Reakce na 186426

Podľa môjho názoru história je dosť subjektívna veda, síce je postavená na dostupných faktoch ale záleží na tom odborníku aký príbeh z nich poskladá.
Podľa niektorých historikov Maurov obyvatelia privítali ako záchrancov kvôli tomu že mestá boli na pokraji kolapsu, bola to invázia ktorá je vždy krvavá-neobišla bez potičiek.
Srbi mali prekvitajúce kráľovstvo do ktorého vtrhli Turci ako dobyvatelia s cieľom dobyť dané územie-politické odvodnenie toho bolo že šíria Islam (čo je v Koráne, ale nie je v ňom napísané že s násilnými metódami), to skôr vypovedá o ľuďoch a o vodcoch ako o Islame.
Španielsko vtedy bolo rozdelené na niekoľko kráľovstiev a kalifát/emirátov (neviem akou rozlohou), ako Kastília a Aragónia.
Predkovia aj Izabely Kastílskej začali vytláčať Maurov zo Španielska, nakoniec Izabela z Kastílie spolu s manželom Ferdinandom II (Aragónskym)dobyli ich poslednú pevnosť (AlHambra) v Granade v roku 1492 (aj kvôli tomu financovali cestu Kolumba do Indie-že pri tom objavil niečo iné je druhoradé).
Iste ale doba bola už iná.
A Islam a kresťanstvo sú v podstate mierumilovné náboženstvá.
A čo sa tíka Chomejíniho podľa niektorých náboženský fanatik podľa niektorých národní hrdina- ale bol inteligentným mužom.
PS:Môj príspevok iste obsahuje chyby-pre upresnenie použite Wikpediu(Al Andalus)-historický vývoj sa nedá zachitiť v rámci môjho príspevku.

186436

11.3.2009 3:46

Od doby vynálezu atomové bomby jsme strašni.

kozoroh 59.?.?.?

Žijeme celá desetiletí ve stínu této hrozby,za komunistů to byla,"atomová bomba ,zbran míru", v tak zvaném demokratickém světě se to stalo předmětem vyhrožování a nátlaku na ty státy ,co jí nemají,stala se politickým vydíráním.Už od roku 1948, tak zvaná atomová komise,dala najevo svou větou,"Bud bude světová vláda a nebo nic" hrozbu,jak bude atomové bomby použito, nemusím už ani psát ,kdo byli členové této komise,Oppenhauer, Leo Szilard ,Einstein,Feynman a jiní,v šak si vzpomenete i na manžele Rosenbergovi a jiné, proto i dodnes ,jak profesor ,tak rabbín prohlásili,že můžou zničit celou Evropu,což davá tušit jejich cestu mýšlení a použití této zbraně,"když nám nedáte co chceme, tak......"
Zatímco svět krmí propagandou,kdo je s atomovou bombou světu nebezpečný a proti komu bychom měli zakročit,preventivní uder, politika Bushe,má být tou další zárukou míru,když je zničíme,yatímco druhý je může mít a nemusí být ničen a v mediích se ani o něm nemluví.
Tak,Teherán ,udělal "americké propagandě" škrt přes rozpočet,ačkoliv to mu nebude nic platné,stejně mu budou vyhrožovat,protože chtějí. Takže ,Teheránské překvapení spočívá,že turistům otevřeli přístup do atomové elektrárny v Bushehr v období svátků Nowroutz,což je 21 Března. Irán touto dobou má zkušební provoz generátoru na 500 megawatů,takže,když mohou turisti,proč né členové světové atomové komise,to dá rozum, že ano?
http://www.metimes.com/Security/2009/03/09/iran_opens_bushehr_to_tourists/cceb/
Kolik, turistických israelců , pod všelijakými jmény a oblečení, se tam propašuje je otazkou, každopádně do Daimon elektrárny se turistická návštěva neuskuteční,nebot ani ta zmíněná komise , tam nikdy nebyla a ani se tam nikdy nedostane, na to vemte jed.
Jak, se s touto turistickou sezonou vyrovná " americký" propagační tisk, tak,jak při zbraních hromadného ničení za doby Saddam Hussejna , poslali mu tam přs UN žida=inspektora a i on,přes náklad 900 milionů dolarů,nic nenašel za 16 měsíců hledání,to je ted otazka do budoucnosti, ale ,nic moc si od toho neslibujme, tihle bubeníci války, jsou sami od svého bubnování hluší.V celkovém poměru ovzduší ve světě ,kde ,kdo zbrojí,Čína zvýšila o 15 procent svůj plán na zbrojení,zbrojí ,kde ,kdo.
Nakonec ,podívejte se samy,jak je doopravdy zájmem politiků,udržet mír ve světě.
http;//www.rense.com/general24WWIIIiscoming.htm
Lidstvo ve své "inteligentní" podstatě nedokázalo,od dob ukončení druhé světové války, jeden ,jediný den míru,aby se ve světě nestřílelo.
Kolik,generací lidí se narodilo v ovzduší atomové hrozby a tak není divu,že i Bulharská věštkyně předpověděla třetí světovou válku na rok 2010, což nemůže být nic těžkého,když se stále zbrojí,tak ,jednou k té válce musí dojít,znáte to s tím žbánem a jeho uchem, takže, Iran, Korea a nebo jiný stat, vše je otázkou času,ale , st...Automaticky kráceno

186260

11.3.2009 10:16

SS Onyx

mt-svk 91.?.?.?

Stačí nasmerovať raketu SS Onyx na jadrovú ponorku Izraela, prípadne na Izrael samotný a viac sa týmto štátikom nikto trápiť nemusí. A ak sa nemýlim, Rusi Iránu SS Onyx dodali.

Opravte ma ak sa mýlim.

186276

Příspěvků: 35

10.03. 12:09 Oracle  No, je to tu zas
10.03. 13:05 NAFTAK  Politickoekologická krize.
10.03. 15:58 Jiří Koubek  dobrý článek
10.03. 16:28 sxgo  RE: dobrý článek
10.03. 18:04 l.leimas  RE: dobrý článek
11.03. 01:56 sxgo  RE: dobrý článek
12.03. 20:45 supino1  RE: dobrý článek
10.03. 16:28 pressburger z wilsonova  "fosilního materiálu k postavení bomby"
10.03. 21:30 CASE, co zapomel LOGIN  RE:
12.03. 20:47 supino1  RE:
10.03. 18:36 smiech  take tu uz bolo
10.03. 21:53 A.S. Pergill  Článek obsahuje pár naprosto zjevných nesmyslů:
10.03. 23:53 CASE, co zapomel login  RE: Článek obsahuje pár naprosto zjevných nesmyslů:
12.03. 21:10 supino1  RE: Článek obsahuje pár naprosto zjevných nesmyslů:
11.03. 00:00 Oracle  RE: Článek obsahuje pár naprosto zjevných nesmyslů:
11.03. 01:03 wilonix  RE: Článek obsahuje pár naprosto zjevných nesmyslů:
11.03. 11:08  RE: Článek obsahuje pár naprosto zjevných nesmyslů:
11.03. 22:53 wilonix  RE: Článek obsahuje pár naprosto zjevných nesmyslů:
12.03. 21:05 supino1  RE: Článek obsahuje pár naprosto zjevných nesmyslů:
11.03. 09:40 John Dovany  RE: Článek obsahuje pár naprosto zjevných nesmyslů:
12.03. 21:28 supino1  RE: Článek obsahuje pár naprosto zjevných nesmyslů:
11.03. 10:43 hestroy  RE: Článek obsahuje pár naprosto zjevných nesmyslů:
11.03. 22:09 A.S. Pergill  Pár odpovědí
12.03. 00:43 Datel  RE: Pár odpovědí
12.03. 03:26 CASE, co zapomenul LOGIN  RE: Pár odpovědí
12.03. 06:14 A.S. Pergill  RE: Pár odpovědí
12.03. 08:32 John Dovany  RE: Pár odpovědí
12.03. 21:50 supino1  RE: Pár odpovědí
12.03. 12:12 Oracle  RE: Pár odpovědí
12.03. 17:26 A.S. Pergill  RE: Pár odpovědí
14.03. 10:23 John Dovany  RE: Pár odpovědí
12.03. 22:20 supino1  RE: Pár odpovědí
13.03. 02:36 Oracle  RE: Pár odpovědí
11.03. 03:46 kozoroh  Od doby vynálezu atomové bomby jsme strašni.
11.03. 10:16 mt-svk  SS Onyx

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Bankovní spojení: 2000368066/2010

IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Připomeňme si chřipku před 25 lety na kterou zemřelo 12000 lidí30.09.20 21:35 Česká republika 0

Prymula zakázal zpívat. Dobrá zpráva: dýchat zatím ještě můžeme30.09.20 10:58 Česká republika 5

Rouška neposkytuje žádnou ochranu proti virům a tedy ani COVID-1929.09.20 07:27 Neurčeno 13

Přidusit, povolit. Přidusit, povolit. Prymula si to užívá28.09.20 19:12 Česká republika 4

Cross Club bude mít otevřeno i po 22. hodině25.09.20 14:25 Česká republika 8

Prymula: Chci méně prostoru v médiích pro kritiky svých opatření25.09.20 11:09 Česká republika 3

Média stupňují hysterii strachu, opět šíří poplašné zprávy24.09.20 22:34 Česká republika 2

Dezorientováni Němci chtějí více afrických kobylek. Demonstrují s nápisy "My máme místo"22.09.20 18:59 Německo 9

Obchodní centrum Mercury, České Budějovice: Rouškové gestapo v akci21.09.20 16:29 Česká republika 3

Janek Ledecký: Zůstaňte negativní a buďte pozitivní!21.09.20 00:15 Česká republika 0

Rasistická černoška v letadle: Jsem královna Kalifornie20.09.20 23:33 Neurčeno 3

Arabská strana Švédska vyzývá k vysídlení těch obyvatel skandinávské země, kteří odmítají multi-kulti hodnoty a etnickou diverzitu18.09.20 19:00 Švédsko 6

Někdo zmlátil cyklisty v Rumburku. Byli to cikáni?17.09.20 17:26 Česká republika 2

Proč hynou statisíce ptáků? A proč se před smrtí chovají divně?17.09.20 11:21 USA 15

Až 90% testů v USA je chybně vyhodnoceno a přiznává to NewYork Times16.09.20 23:02 USA 3

Svědci Covidovi? Je jich 50 a mlátí lidi, kteří nemají náhubek16.09.20 22:14 Česká republika 8

Český COVID teror v metru15.09.20 21:31 Česká republika 9

Vládní pomoc firmám se ukazuje jako velká past15.09.20 09:55 Česká republika 1

Vládní semafor ukazuje nulové riziko - vláda nařídila plošně nosit náhubky12.09.20 12:45 Česká republika 4

Další důkaz funkčnosti švédského modelu při zvládání Covid12.09.20 12:22 Švédsko 7

Měnové kurzy

USD
23,08 Kč
Euro
27,06 Kč
Libra
29,82 Kč
Kanadský dolar
17,32 Kč
Australský dolar
16,53 Kč
Švýcarský frank
25,12 Kč
100 japonských jenů
21,86 Kč
Čínský juan
3,40 Kč
Polský zloty
5,97 Kč
100 maď. forintů
7,45 Kč
Ukrajinská hřivna
0,82 Kč
100 rublů
29,75 Kč
1 unce (31,1g) zlata
43 757,68 Kč
1 unce stříbra
549,25 Kč
Bitcoin
248 649,11 Kč

Poslední aktualizace: 30.9.2020 18:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 5 328