Diskuze k článku

2,3 miliardy na válečné mise

Příspěvků 86

4.2.2009 0:18

Vyhozené peníze

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 82.?.?.?

O panu Hrnčířovi,pardon,Toepferovi jsem mel lepší mínění,vlezdoprdelismus je asi nakažlivý.V Afganistanu dostali na frak Anglani v 19tém století s nepořízenou odtáhli sověti a nejinak tomu bude s Amíkama a jejich přisluhovači

182973

4.2.2009 16:43

RE: Vyhozené peníze

dub 86.?.?.?

Reakce na 182973

toepfer není vlezdoprdelka, ale zarytý pravoverný.

183018

4.2.2009 8:27

Na neco prachy holt jsou

SEV 80.?.?.?

A na neco zas prachy nejsou ...
http://www.novinky.cz/clanek/160390-ctyri-a-pul-miliardy-korun-pro-ucitele-se-nekde-zasekly.html

182996

4.2.2009 8:43

A ted trochu kontextu

satai 213.?.?.?

Nově se budou čeští vojáci za naše peníze podílet na manévrech leteckých sil NATO v pobaltských zemích namířených proti Rusku.

Male pobaltske zeme nemaji nadzvukova letectva, clenske staty NATO se stridaji v tom, ze jim stridave vypomahaji. Letos prisla rada na nas. Vzhledem k poctum vysilanych stroju je ocividne, ze ty stihacky slouzi hlavne k pomoci neozyvajicim se letadlum a k vicemene formalnimu potvrzeni suverenity tech statu (coz neni zas tak malo). Ruske letectvo na tom zatim zas tak spatne neni, aby mohlo mit jakykoli pocit ohrozeni z nekolika Gripenu.

182997

4.2.2009 11:59

RE: A ted trochu kontextu

Robocrep 217.?.?.?

Reakce na 182997

>Ruske letectvo na tom zatim zas tak spatne neni, aby
>mohlo mit jakykoli pocit ohrozeni z nekolika Gripenu.

Takhle ale provokace nefungují... uvědomte si, že za těmi několika gripeny je celé NATO

183009

4.2.2009 17:20

RE: A ted trochu kontextu

satai 192.?.?.?

Reakce na 183009

Znamena to snad, ze pobaltske republiky nemaji narok na vlastni primerenou PVO (za kterou bude z definice vzdy cele NATO)? Chapal bych, ze by se Rusove meli desit, pokud by se jim na hranici objevila nejaka mohutna uderna sila, ale to vazne neni takovy pripad. Jedine podobne ohrozeni je ceka za par let ze strany Ciny. Neni to nekolik jednomotorovych stihacu s malym doletem, ktere navic nejsou ani schopne vest udery proti pozemnim cilum.

Podobna vypomoc v podobe nekolika stihacu na Baltu funguje uz leta a jediny rozdil proti situaci pred tim je to, ze letos tam jsou pul roku Gripeny misto F-16 nebo Tornad. (Ostatne o podobne variante kdysi uvazovalo i ceske letectvo, kdyz dosluhovaly Migy).

183021

5.2.2009 2:46

RE: A ted trochu kontextu

Rene Bartosek 76.?.?.?

Reakce na 183021

Ma to znamenat, ze Moskva je pro pobaltske staty vojenskou hrozbou? Silne pochybuju, ze Moskva by se vmesovala do uz tak velmi vybusne vnitrni situace, ktera panuje v pobalti. Zajimavy tah je s cenou plynu v Belorusku. Kreml se poucil od Zapadu, jak si zajitit svou bezpecnost na hranici. Nemci jsou jiste radi, ze nejsou hrabicni zemi vychodniho a zapadniho bloku.

Tudle jsem se docetl v ATM-on line, ze Svedsko snizi o tretinu stavy armady do roku 2015 na 12 500 muzu. Ma to sand byt v podani Svedu hloupost nebo rezignace na svou bezpecnost? Nechce se mi to hledat na BL, ale americky vojensky expert, rekl primo na tvrdo, ze pobaltske zeme jsou ciste z vojenskeho hlediska pro NATO konvencne neubranitelne ve skutecne valce. Jeho rada na obranu byla armada na zpusob Svycarska, kdy jednotlive lidi maji zbrane, vycvik a muzu zatopit guerilopvym zpusobem armade a pozdeji pripadnym okupacnim jednotkam. Takhle bojovali i Finove se Stalinem formou zaskodnicke valky. Zpusobili ztraty okolo 100 000 muzu behem tri mesicu.

Norove i Finove prezili vedle SSSR celou studenou valku. Pokud NATO skutecne mini uplatnit clanek 5, jak rika Vondra, tak vzajemne nuklearni odstraseni funguje. Moskva by si nenechala libit Saakasviliho provokaci, i kdyby Gruzie byla clenem NATO. Kreml by jinak ztratil tvar pred byvalymi stredoasijskymi republikami SSSR i muslimy uvnitr Ruska i zbytkem sveta, coz je naprosto neprijatelne. A co by udelal Bily dum? Zahajil by valku proti Rusku? [velký smích] [velký smích] [mrknutí jedním okem]

Chruscov velice dobre chapal, ze instalace raket na Kube je realne ohrozeni strategicke bezpecnosti USA. Americky velvyslanec pri OSN behem krize . Kricel "...Zorin nesundavejte si sluchatka!! ( na preklad ). Opakuju otazku jsou sovetske nuklearni rakety instalovany na Kube?..." Pred pul rokem, taky rusky velvyslanec rekl svemu americkemu protejskovi pri jistem proslovu v OSN, aby nesundaval sluchatka. Ten velmi dobre chapal tuhle diplomatickou pararelu, a svuj proslov okamzite ukoncil.

USA podle vseho aktivne pomahali Saaksvilimu ve valce, kterou tenhle pitomec zacal. Coz je eufemicky receno valecny akt a to proti Rusku. A v Moskve to vedi, a rekl bych, ze to v diplomatickcyh kanalech prosaklo i mezi spojence a dalsi dobre informovane mocenske elity na mezinarodni scene. Juscenko zkusil pokracovat v taktice tyty prstikem na Rusko a jak dopadl?
http://www.blisty.cz/art/32646.html

183060

5.2.2009 6:09

RE: A ted trochu kontextu

satai 213.?.?.?

Reakce na 183060

Nebudu tu debatovat o tom, zda je Rusko pro pobalti hrozbou (imho je, ale nyni nejspis ne vojensky, spis geopoliticky).
Jedine, co jsem tam napsal je, ze pobaltske staty maji pravo na PVO (je tu vazne nekdo, kdo by to chtel zpochybnit?). A ze jeji soucasna (nekolik let trvajici, to neni zadna novinka) podoba nemuze byt chapana jako hrozba Rusku. Srovnani s Kubou je irelevantni, nase Gripeny nemohou nest atomove zbrane a nejsou dokonce ani vybavene na utoky proti pozemnim cilum.

183071

5.2.2009 6:38

RE: A ted trochu kontextu

Rene Bartosek 76.?.?.?

Reakce na 183071

A co treba CR? Ta ma pravo na PVO? Chcete naznacit, ze pulka USAF by se s letadlovyma lodema presunula na Balt v ramci spojeneckych zavazku? Jakych konkretnich zavazku? Pobaltske republiky jsou snad s nekym ve valecnem stavu? To bych tomu potom rozumel, pomoc spojenci proti agresi. Kdepak srovanani s Kubou neni uplne irelavatni, navic se tykalo prikladu v Gruzii. Jste se zrejme nevsimnul. Jde furt o geopolitickou hru. Ty Gripeny v pobalti jsou geopoliticky tah a my jsme ani ne pesec na sachovnici. Pokud by byly pobaltske staty napadeny, tak tomu rozumim.

A to proc byla CR bez letctva bych radeji nevzpominal. Letka Mig-29 vymenena za polske vrtulniky. Jeste dneska by to hlidani vzdusneho prostoru CR bohate stacilo, obvzlast kdyz se clovek podiva na mapu a vidi s kym CR sousedi. Ale to by bylo po pronajmu Gripenu za nekolik desitek miliard. Tomu se rika holt cuch na "dobrej kseft". Takze taky mam otazku. Ma pobalti narok na PVO na ukor vyrazneho oslabeni PVO CR? Je tady vazne nekdo, kdo by chtel zpochybnit pravo CR na PVO? Krome vlady, parlamentu..., nekdo to odhlasovat musel to da rozum. I kdyz ja si nedokazu predstavit treba americky Kongres, ze by pulku letctva vyslal hlidkovat preventivne nad Balt. Pro neco takoveho by musely byt velmi vazne duvody.

183074

5.2.2009 7:16

RE: A ted trochu kontextu

satai 213.?.?.?

Reakce na 183074

Letadlovky nepatri pod USAF [mrknutí jedním okem]

Nemate miru, zkuste srovnat absolutni cisla. My neposilame nekam stovky letadel. V dane situaci (mir, mame za zadkem spojence Nemce, Polaky) nam staci 3/4 a v pobalti ta ctvrtka, protoze jeji vyznam je, jak uz jsem psal symbolicky a v reseni drobnych incidentu. Podobne pobalti pomahali uz i Britove, Nemci, Americani, Belgicani, Dani...
(nepresna analogie: mam jako zivnostnik na konte dveste tisic, na provoz mam penez dost. Dobry kamarad potrebuje provozni penize, na pul roku mu je poskytnu, jemu i mne na provoz staci 50k resp 150k. Zadna velka skoda se nestala. Znamena to, ze mam meditovat o tom, zda nas spolecny kamos, ktery vlastni banku, nemel poslat 50 miliard? Notabene kdyz pred rokem ve stejne situaci memu kamaradovu take penize poskytl?)

Ad Migy: Migy byly pro potrebu nasi armady pekne shity (skvele jako frontovy stihac do prvni linie Rude armady, ale spotreba a spolehlivost mizerna), dnes uz by toho asi moc nenalitaly, pokud bychom nezacvakali kopec refitu v Rusku. Na druhou stranu vymena za Sokoly nejspis moc dobry tah nebyla. Gripen je pro nase ucely technicky skvely stroj, ale jeho vyber smrdi na mile.

183077

5.2.2009 7:45

RE: A ted trochu kontextu

Rene Bartosek 76.?.?.?

Reakce na 183077

No, jo nepatri. Ale doufam, ze to co maji na palube se pocita k letadlum a ne treba k jezdectvu. Na Slovensku MiG-29 litaji, jestli to prislo a prijde Slovaky navic penez nez pronajem Gripenu, ktery zlehka zapacha to nevim?

Ale o tom cele neni. Souhlasim, ze pouzit procentualni primer je spatny pristup. Moskvy si jiste z nekolika hlidkovych ceskych Gripenu vrasky delat nebude, na rozdil od radaru s raketama. Pripadne dodavky zbrani do Gruzie nam osladi ekonomickymi sankcemi, v Afganistanu si muzeme pokracovat ve viteznem tazeni treba 100 let, v Rusku nam jeste pomuzou z logistikou, a kdyz bylaz zrusena zakladna v Kyrguzstanu, tak vdecnost zpadu jiste bude velka. Na popularite mezi muslimy nam urcite neprida, stejne jako podpora zverstev sionistu. Tam kde Evropa zavira oci, hyrime diplomatickou aktivitou.

Dobra mezinarodni pozice CR urcite neni postavena na sile armady, ale na respektu k mezinarodnimu pravu a diplomacii. A to je to, co povazuju za hlavni. A co mi na zahranicnich misich zveda krevni tlak vice nez nedostatek financi treba na platy ucitelu. Ty Gripeny v pobalti jsou zdaleka nejmene konflitni pripad, to uznavam.

183079

5.2.2009 7:57

RE: A ted trochu kontextu

satai 213.?.?.?

Reakce na 183079

Na palubach maji letadla, ale ta nepatri k USAF.
Na kolik to SR to prislo nevim. Vim jen, ze velka cast tech Migu travila dost casu "na spalcich". Coz je chyba tech stroju samozrejme jen napul, pri jejich poruchovosti je proste s dodavkami dilu nutno pocitat.

Aaaa, a uz je tu radar. Tak to ja pujdu pryc, toho nemam zapotrebi. Svou denni davku emoci mohu ziskat i jinde [velký smích]

183080

5.2.2009 8:30

RE: A ted trochu kontextu

Rene Bartosek 76.?.?.?

Reakce na 183080

http://www.blisty.cz/2009/2/5/art45164.html
Radar je mrtvola. Swarzenberg si sice pro jistotu zajel pro nove pokyny za Clintonovou, ale Moskva je ochotna jit i na masivni odzbrojeni, kde se asi nebudou pocitat jine nuklearni mocnosti, i kdyz ja byt Putinem, tak bych pocital. Penize se budou skrtat a firmam zucatnenych na PRO je ukradene jestli dostanou prachy za nova letadla nebo ponorku. Nektere projekty se budou muset zastavit obvzlast, ktere sazely na globalni hegemonii USA, coz se ukazalo jako utopicke nerealne ocekavani.

Kaca jau jau uz poskakuje podle noveho vetru. Na vanoce byla sice bez sebe, jak si nasi skvele vedou v Afganistanu, ale ted netrpelive ceka, ze Obama to odtroubi s radarem. Nasa Kaca projevi v parvy cas i nadseni, az v Afganistanu definitivne zvitezime, pogratulujeme Talibanu a bude se vitezoslavne tvarit a po tom velkem uspechu predali zpatky Afganistan Talibum. Preference zelenych jsou v ..., protoze lidi nejsou tak blbi, jak si mysli Havel s Bursikem a Swarzenbergem.

183085

5.2.2009 12:35

RE: A ted trochu kontextu

Nasredin 85.?.?.?

Reakce na 183077

No, do technického hodnocení letadel se radši nepouštějte. A propó, víte, že F-16 byly vyvinuty jako odpověď na Migy-29, neboť USA neměly odpovídající stíhačku, která by se mohla rovnat Migům? Stejně Mig-29 nedostihly. F-16 měly pouze kvalitnější elektroniku. Když USA zavedly do výzbroje F-16, v té době už byly Migy další generace. Toto téma radši opusťte. Přečtěte si o tom něco, např. v ATM. Nakonec, Slovensko, Polsko, Maďarsko, Rumunsko, Bulharsko má ty zastaralé Migy stále ve výzbroji. Upravili kompabilitu s NATO. Po sjednocení Německa se dostali do kokpitů Migů-29 piloti Bundeswehru a jejich hodnocení bylo více než výmluvné. Když Bundeswehr rušil z výzbroje Migy-29 (sjednocení výzbroje), byla vzpoura "Západních Němců" - pilotů, kteří požadovali nadále je ponechat ve výzbroji.

183101

5.2.2009 12:15

RE: A ted trochu kontextu

Nasredin 85.?.?.?

Reakce na 183060

Když jste vzpomenul ve svém příspěvku „Kubánskou krizi“, je zároveň třeba doplnit, že skutečným vítězem byl SSSR. Pravda, ustoupil americké námořní blokádě a nedostal na Kubu své rakety, ale toho ani dosáhnout nechtěl. Výsledkem toho velkého humbuku bylo, že USA demontovaly své rakety v Turecku a odvezly je pryč. Až po desetiletích vyšlo najevo, že Kennedy prosil Chruštěva, aby to utajil.

Nakonec, proč umisťovat zranitelné, stacionární palposty, když mám ponorky a lodě, vybavené požadovanou zbraní. Ty balistické, mezikontinentální by byly na Kubě k ničemu.

183099

4.2.2009 9:38

české letectvo

Skeptik1254 85.?.?.?

české letectvo ať jde do háje! vždyť má všehovšudy 14 nadzvukových letadel! Podzvuková L-159 nepočítám. Z toho vyplývý, že naše hrdinné letectvo se 14 letadly společně s vypařenou armádou by sotva ubránili tři okresy.

"28.říjen
* U příležitosti devadesátiletého výročí od vzniku Československa se v Praze koná vojenská přehlídka.[15] Necyklopedie důrazně protestuje proti této přehlídce. Uvědomuje si totiž, že téměř celá naše armáda čítající pár tisíc vojáků, pár vozidel a letadel se bude nacházet v Praze. A když nás zrovna jako na potvoru zítra při té přehlídce napadne nějaký stát, naši občané na hranicích budou muset nasazovat životy za svou vlast s pouhými vidlemi a klacky. Toto je jen další ukázka odsouzeníhodného pražského pragocentrismu!"

183000

4.2.2009 9:43

Otázka

Skeptik1254 85.?.?.?

Na wikipedii jsou počty kusů vojenské techniky jednotlivých armád. Považujete za normální, aby se veřejně oznamovalo celému světu, jak silné armády jsou? Za druhé světové a předtím bylo vše jinak. [smích] Teď už vlastně stačí případným agresorům před válkou jen spustit si Wikipedii a v teplíčku a klídku si vše vyhledat. [smích]

183001

4.2.2009 11:57

RE: Otázka

Robocrep 217.?.?.?

Reakce na 183001

Checht... a viděl jste už na netu CIA factbook? [mrknutí jedním okem]

183008

4.2.2009 11:48

ostrůvek klidu v rozbouřeném moři finanční krize

luzc 195.?.?.?

Pamatujete, jak na podzim říkali čeští politici a analytici, že "Česko je ostrůvkem klidu v rozbouřeném moři finanční krize"? Mysleli to následovně:

Ruzyně vykoupila od Penty pozemky pod novou dráhou
http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/domaci-ekonomika/clanek.phtml?id=625635

Ekonom: Penta prodala pozemky letišti tak, že nemusí platit daně
http://m.ihned.cz/c4-10072040-32368230-700000_pdadetail-ekonom-penta-prodala-pozemky-letisti-tak-ze-nemusi-platit-dane



Báli se jak kteří. Ti, co byli v tom řetězci postaveni hodně vysoko, se nebáli. Věděli totiž velmi dobře, že je zákony chrání. Že závěry, ke kterým já docházím, jsou sice pravdivé, na druhé straně se mi vlastně mohli vysmívat. Protože ty zákony, tak jak byly postaveny, nedovolily policii nikoho stíhat. Tvrdili mi dokonce, že moje práce směřuje proti zájmu tehdejšího vedení státu, který se touto formou snaží vytvořit novou vrstvu bohatých.

http://zpravy.idnes.cz/slusny-clovek-byl-a-je-za-hlupaka-rika-investigativni-novinarka-jana-lorencova-19o-/kavarna.asp?c=A080523_153646_kavarna_bos

183006

4.2.2009 11:54

Lepšie ako dať ich teroristom

Sid 84.?.?.?

Predsa len sú to asi lepšie využité peniaze, ako keby sa mali dávať palestínskym darmožráčom a teroristom.

Do udržiavania slobody a demokracie sa investovať oplatí. V bezpečnejšom svete sa tie investície vrátia. Či už formou surovín, alebo medzinárodného obchodu.

183007

4.2.2009 22:55

RE: Lepšie ako dať ich teroristom

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 183007

Pánko Sidko ...
Vietě radšej dám tým semitským palestincom,než jediný halier Khazarským - Ashkenáci [mrknutí jedním okem] Vietě [cool]

183048

5.2.2009 0:10

RE: Lepšie ako dať ich teroristom

Nasredin 85.?.?.?

Reakce na 183007

Co má, doprdele, Afganistán společného s Palestinou? Nemáte, pane Sidone, po ruce nějakou šťavnatejší, chazarskou ukolébavku, na způsob nějaké tamudistické oplzlosti, po které Sioňátka tak krásně usínají, zatímco gojimské děti, pokud by neumřely namístě, by skončily doživotně v psychiatrických ústavech?

183052

5.2.2009 8:07

RE: Lepšie ako dať ich teroristom

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 183007

Nejlepší je, když Chazárci zlobně kvíkají a šíří náboženskou a rasovou nenávist. To jim jde úplně nejlépe! [bliji] A co kdyby jste nás prostě nechali na pokoji a šli si válčit sam? To ne, že... Ať chcípou gojímové. Nejlepší je zabít několik much jednou ranou, že?

183083

4.2.2009 13:19

Jen doufám, že židé vědí, co dělají

hestroy 77.?.?.?

Když tak koukám, co dělají židé v naší vládě, v parlamentu a v senátu, jen doufám, že vědí, co činí. Jako vyvolený národ, jako nejinteligentnější lidé, kteří zažili na vlastní kůži hrůzy HOLOKAUSTU (TM), jsem si jistý, že takový Topfer nebo Parkanová to s Čechy myslí dobře a jen nechtějí, aby se strašlivý afghánský a kosovský terorismus šířil do naší krásné země. Co na tom, že miliardy létají. Z cizího se vždy bralo dobře.

183012

4.2.2009 13:50

RE: Jen doufám, že židé vědí, co dělají

Nasredin 85.?.?.?

Reakce na 183012

Přesně tak! Ty naše vládce ale musel řádně zaskočit plán Obamy: "President Obama will convene the most ambitious arms reduction talks with Russia for a generation, aiming to slash each country’s stockpile of nuclear weapons by 80 per cent.".

Vložený obrázek

Ta naše "rychlá rota" je k smíchu. Jak svým počtem, tak výzbrojí. Tato soldateska hrdlořezů nás "hrdinně brání" tisíce kilometrů od ČR a jediným výsledkem může být, jak správně poukazujete, "zavlečení bacila" do ČR. Pro děti a důchodce prý nemáme, pro ně, jen co hrdlo ráčí.

183015

4.2.2009 16:34

Nic nového

Hm 141.?.?.?

V každé velké krizi se zbrojilo a každá velká krize skončila velkou válkou. Háček je v tom, že tato krize teprve začíná a nebude mít konce. Takže s permanentním zbrojením budou i permanentní války. Velký finanční podvod trvající již skoro celé století dojel do své konečné. Tvůrci, kteří ho stvořili to očekávali, ale bylo to za horizontem jejich životů a životů jejich dětí. Další vývoj je nezajímal a my si to za ně vylížeme až do dna. Jen doufám, že po velkém civilizačním propadu vznikne něco nového, lepšího a dnešní hyenští mocipáni už nedostanou nikdy šanci.

183017

4.2.2009 17:27

RE: Nic nového

satai 192.?.?.?

Reakce na 183017

Skutecne? Projdete si historii krizi 19. stoleti, uvedomte si, ze trebas na prelomu 70/80 let minuleho stoleti byla ekonomicka situace podstatne horsi nez ted a pak si namalujte na casovou osu vetsi konflikty (mensi jsou skoro porad, takze za jejich pomoci muzete dokazat, ze za ekonomickeho rustu se valci a ze za krize se valci, dokonce ze i prestupnych letech se valci). Vidite tam korelaci?
Myslim, ze hned vase prvni veta je dobre testovatelna - a test ji prilis nepotvrzuje.

183022

4.2.2009 18:57

RE: Nic nového

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 183022

>uvedomte si, ze trebas na prelomu 70/80 let minuleho stoleti byla ekonomicka situace podstatne horsi nez ted

Tak k tomuto bych od vás rád slyšel nějaké vysvětlení... Např. Státní dluh USA v tom období, kurs USD atd.

V čem je současná krize menší? Měli se v 70/80 letech lidé na západě hůře nebo lépe než dnes?

183030

4.2.2009 22:46

RE: Nic nového

satai 213.?.?.?

Reakce na 183030

Dvojciferna inflace i nezamestnanost (oboji v procentech), pokles HDP po dobu dvou let. Nemohu dokazat, ze se toho za par mesicu nedockame, ale zatim to tak nevypada. (A prave sedmdesata a osmdesata leta ukazuji, ze i kdyz se to stane, tak to je neprijemne, ale ne strasliva tragedie na vecne casy.)
Kurs dolaru vuci cemu?

Ta posledni otazka je tezka, bude zaviset na tom, jakou miru zvolime. Pokud bychom uvazovali trebas ocekavanou dobu doziti (coz je popravde asi nejlepsi metrika, jaka mne ted napada), vybaveni domacnosti (vcetne veci typu "cista voda" ) nebo sanci na to zahynout nasilnou smrti, tak je na tom vetsina sveta (nejen zapad) lepe nez pred triceti lety. Ale nektera srovnani jsou dost obtizna, jak srovname to, ze dnes ma nekdo x% domacnosti Blu-RAY a tehdy y% domacnosti VHS? Ocividne neni lepsi snist vzdy a za vsech okolnosti vic kalorii v podobe veproveho, nebo vyprodukovat vic tun oceli. Ocividne nelze srovnavat nejake subjektivni pocity stesti protoze Nagano kvalitu zivota nedela. Rad bych znal trebas statistiku rozsireni dusevnich choroba a depresi obzvlast za poslednich 300 let, ale narazime na to, ze se jejich diagnostika naprosto meni kazdych par desitek let a nedostaneme srovnatelna cisla. A je tezke dlouhodobe srovnavat trebas prijem na hlavu ocisteny o inflaci.

183046

5.2.2009 0:56

RE: Nic nového

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 83.?.?.?

Reakce na 183046

Ono se s tou nezaměstnaností v USA trochu kouzlí, Clinton třeba zařídil, že nezaměstnaní déle než rok z evidence vypadávají - takže je dost dobře možné, že je dvouciferná už teď...

183055

5.2.2009 2:59

RE: Nic nového

Rene Bartosek 76.?.?.?

Reakce na 183046

Jo bylo tak fakt az na par detailu horsi, ale jak pro koho. USA byly v 80-tych letech nejvetsi veritel na svete, ted jsou nejvetsi dluznik na svete. Krome kanonu, vyvazeli spickovou civilni technologii, kterou vyrabeli primo v USA. Dolar byl zadana svetova obchodni mena, navic pevne svazany s ropou. Neexistovaly SIV derivaty, podvody s ratingem, USA nemeli nafouknuty zbrojni rozpocet v mire jako dnes, anericka ekonomika nebyla ze 70% tvorena sluzbami. Taky chybel zachrany balicke za 700 miliard kreditu pro nenazrance, kteri misto uvolneni uveru, ty prachy pouzili na neco jineho. Hlavne, ze HDP a statistika nezamestnnosti davaji ta spravna hausnumera. [velký smích] [velký smích]
http://zlomropy.blogspot.com/2008/12/pr-bod-ke-kri...

183061

5.2.2009 6:37

RE: Nic nového

satai 213.?.?.?

Reakce na 183061

Mate dojem, ze kdybyste otevrel tehdejsi noviny, tak byste nenasel naprosto podobne desivou sadu udaju, dokazujici, ze tohle bude krize vsech krizi? [mrknutí jedním okem] (Trebas dluh USA je mizerie, ale pokud je podle vsech proroku nesplatitelny, tak vazne chci videt, jak budou sve dluhy platit nektere evropske zeme.)
Tehdejsi analytik by urcite ekonomice US otloukl o hlavu zavislost na prumyslu. Ekonomika postavena na sluzbach v podani USA neni postavena na kadernicich a vazne si netroufnu soudit, ze trebas SaaS je podradnejsi zpusob profitu ve srovnani s vyrobou litinovych grilu (ktere se mimochodem v USA porad vyrabeji a doporucuji srovnat s temi z Ciny. Coz samozrejme nic nedokazuje, je to jen "anecdotal evidence", ale clovek ziska trosku hmatatelnou predstavu). Tenhle prispevek pisi na pocitaci "Designed by Apple in California". Opravdu je to pro Americany takova pohroma, ze byl v Infinite Loop jen navrzen a pro Vietnam (TW, Cinu, vazne netusim...) takova vyhra, ze byl fyzicky slozen tam?

Ve vsech metrikach, ktere jsem navrhl jsme na tom dnes asi v kvalite zivota lepe. Velka cast z nich se z duvodu, ktere jsem popsal, neda moc pouzit na srovnani tak vzdalenych obdobi. Vybral jsem par, ktere se zdaji byt vcelku pouzitelne, pokud mate duvod, proc je nepouzit, sem s nim. Nez se do toho pustite, tak podotykam, ze jsem, na rozdil od toho, co pisete, nesrovnaval HDP, ale pokles HDP. Ceny ale zmeny cen. Vicemene jako jedna z mala dobre pouzitelnych absolutnich mer mi prijde prave ta stredni nebo ocekavana doba zivota. (Proste dolar dnes neni dolar tehdy, ale to, ze vam z uspor zmizi za rok desetina, to uz je stejne. Pocet lidi ve vasem sousedstvi bez prace se srovnavat neda, ale jejich procento uz ano.)

Vazne nehodlam tvrdit, ze si USA trebas dluhem nezadelaly na problemy, ale pohrbivat je kvuli temhle problemum je spise prani-otec myslenky. Ta krize, ve ktere jsme, nam prijde tak monumentalni z velke casti protoze jsme uprostred. Ty ostatni jsou historie a tak si vetsina z nas pamatuje jen tu Velkou a to diky par novinovym fotkam.

183073

5.2.2009 7:15

RE: Nic nového

Rene Bartosek 76.?.?.?

Reakce na 183073

Uprostred? [velký smích] [velký smích] Pred pul rokem zadna krize oficialne nebyla a vsechno bylo v nejlepsim poradku. Momentalne zacinaji vadnout takove podradnejsi sluzby, ktere v USA delaji povetsinou imigranti. Jako uklidy, hlidani deti, na stavbe je dost mrtvo, kluci co jezdi kamiona na webech kde byvalo 3000 nakladu tedka registruji, tak 10%... Nerekl bych, ze se "stredni trida" v USA dala na domaci prace a deti vyzadovali mene casu potrebneho k hlidani. Pokud jsme nekde uprostred, tak druhy pulrok bude hodne zajimavy. Za pul roku, kdyz to bude mozne se na ten prostredek jeste preptam. [mrknutí jedním okem]

Kdyz jsme u procent, tak inflaci si na procenta asi nesrovname, protoze imdex M3 od FED je tajny uz nejaky ten rok. Stat "musel" znarodnit ztraty Fanie Mae a Feddie Mac nejakych 5 bilionu, a ponevazd trh s nemovitostma mel dvojnasobny narust, tak neni vsem dnum jeste konec. Do duchodu jdou silne povalecne rocniky, fiskalni situace je tragicka, obchodni bilance minusova...

Pomoct muze pouze zazrak. Obama by musel s minimem chyb za cenu dalsiho zadluzeni rychle nabidnout velke verejne projekty, ktere budou schopny absorbovat dostatecne mnozstvi lidi, kteri prijdou o praci. Ti lidi se budou muset rekvalifikovat. Ma to jeden hacek, a tim je casovy faktor plus duveryhodnost. Jakmile Obama nebude schopen splnit vysoka ocekavani a padne dolu duveryhodnost. Staci takova blbost, aby treba dlouha zima na severu USA prodlouzila ekonomicky mrtve obdobi a je po ptakach.

A navic by s tim musela souhlasit skutecna mocenske elita. Podle toho, co se deje s balickem 700 miliard si oligrachie, zatim s osudem lidi a nejakou elementarni stabilitou USA nic moc nedela hlavu. Obama nemuze jit proti vuli financi oligrachie, protoze nema zadnou alternativu za bankovnmi system. A skrze bankovni system lze kdykoliv vyvolat krach ekonomiky. Jenomze system fraktalnich rezerv je na pokraji kolapsu. Oligrachie ho bude drzet do posledni chvile a bude blokovat jakekoliv pokusy o revizi. Nic nez pad na hubu z toho vseho, aspon mne osobne nevychazi. Ledaze by se vlci nahore najednou stali altruiosty, ale pad Lehman's Brother's nejake zmene v psychice tech nahore nenasvedcuje. [velký smích] [velký smích]

183076

5.2.2009 7:30

RE: Nic nového

satai 213.?.?.?

Reakce na 183076

Pred pul rokem tezko mohla byt oficialne krize. Podivejte se na to, jak je krize definovana a pak pokracujte ve psani.

Uprostred jsem psal ve smyslu "uvnitr", za nepresnost se omlouvam.
Chvilka vesteni z kristalove koule (ekonomiku predpovidat neumime a kdo tvrdi opak je cvok nebo analytik) : tahle krize bude trvat celkem rok a pul az dva (v USA). Na jejim konci bude vyssi dluh USA, rozpoctove skrty v oblasti armady a socialnich vydaju, prakticky zanik tistenych novin, imerznivni virtualni realita, dvojciferny pokles HDP v Cine a 12% zastoupeni pocitacu a mobilu Apple na trhu. Na delku krize klidne vsadim lahev slusneho veltlinskeho (ne ze bych si tak veril, ale je to legrace).

Se zbytkem se da castecne souhlasit (seznam potizi), ale to neznamena, ze to je priznak nutne nadchazejici katastrofy. Podobne desivy seznam potizi se kupodivu da napsat pro kazde misto a kazdou dobu.

183078

5.2.2009 8:03

RE: Nic nového

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 183078

Přál bych si být takovým optimistou!

183081

5.2.2009 8:04

RE: Nic nového

satai 213.?.?.?

Reakce na 183081

Prijde mi docela statisticky nepravdepodobne, abych zrovna ja zazil ty nejzajimavejsi casy od padu Rima [mrknutí jedním okem]

183082

5.2.2009 8:08

RE: Nic nového

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 183082

Podívejte se, jak často byly v minulosti války a statisticky vám vyjde, že už je na nějakou hezkou pořádnou válku čas. Nakolik jsou války zajímavé nechám na vás...

183084

5.2.2009 8:31

RE: Nic nového

satai 213.?.?.?

Reakce na 183084

Vas myslenkovy postup nema se statistikou nic spolecneho. To je uvaha typu "kazdy paty clovek je Cinan" nebo "uz patnact let tu nebyla desetileta voda".

183086

5.2.2009 10:09

RE: Nic nového

hc 194.?.?.?

Reakce na 183086

Vaše definice zahrnují jen velmi malou oblast. I kdyby byla pravda, že současná krize za dva roky skončí, tak skončí nanejvýš ve smyslu vašich definic. Velká krize před osmdesáti lety také nakonec teoreticky odezněla, ale co vyprodukovala? V Evropě bezprostředně německý nacismus a tím i světovou válku, v Americe New Deal a světová válka pak další vnitřní reformy, ze samotné světové války vzešla změna geopolitických poměrů a z nich vnitropolitické změny na příklad ve střední Evropě atd. atd. atd. ... Chci tím říct, že i po papírovém odeznění této krize žádný návrat do uplynulých let nebude. Budou změny, otázka je jaké.

183091

5.2.2009 12:09

RE: Nic nového

mtk 80.?.?.?

Reakce na 183091

Já se vám divím, vždyť už se konečně nechte přesvědčit panem Satanem ...ehm ...pardon Sataiem: nic se neděje, zachovejte klid, vše se vrátí do starých dobrých "kapitalistických" kolejí, nikde se nekrade, krize nic moc, válka nebude, za problémy Ameriky mohou spotřebitelé, ne bankéři. A Antikrist taky ještě nepřijde, možná tak ještě děda Mráz. [chechtot]

183097

5.2.2009 13:05

RE: Nic nového

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 183097

Máte pravdu, je to moudrý člověk, to se hned pozná, jak mi byl hezky schopen vysvětlit můj názor. No, uvidíme, co bude povídat za dva roky, tedy jestli ještě budeme mít k dispozici internet. Byl jsem líný si projet jeho příspěvky, abych zjistil, odkud vítr fouká, ale už to vím.

Žádné spiknutí dle milého pana Sataie neexistuje. 9/11 bylo dílem Al Kájdy. GMO je v naprostém pořádku. Volný trh existuje. Krize se nekoná. Válčit je potřeba, neb to máme v genech a nic s tím nenaděláme.

Už to chápu. [chechtot]

183103

5.2.2009 16:25

RE: Nic nového

Nasredin 85.?.?.?

Reakce na 183103

Hestroyi, abyste to s tím internetem nepřivolal!

Dnešní zpráva:

"Novinky.cz chystají zásadní změnu systému přidávání čtenářských příspěvků pod články. Do připravovaného názorového fóra budou od března moci přispívat jen uživatelé, kteří projdou tzv. korespondenční registrací. Zároveň dojde k omezení anonymity, za kterou se stále častěji skrývají autoři nevhodných příspěvků."

Tak to většinou začíná ........

183131

6.2.2009 6:37

RE: Nic nového

Hm 212.?.?.?

Reakce na 183131

Novinky.cz jak je známo patří pod server Seznam.cz. Seznam.cz má takovou světovou "popularitu", že se dostal mezi stránky se škodlivým (sledovacím) obsahem, které jeden z nejznámějích programů Ad-Aware vyhodnocuje jako nebezpečné a nabízí jejich smazaní z oblíbených u Exploreru. On se jeho majitel Ivo Lukačovič, když byl před krachem a žádal finanční injekci, musel k něčemu zavázat. NA SEZNAM.CZ ZAVÍTEJTE JEN V NEJNUTNĚJŠÍM PŘÍPADĚ!!!

183203

5.2.2009 13:05

RE: Nic nového

satai 192.?.?.?

Reakce na 183097

Kde jsem rekl, ze se nekrade, ze nebude valka nebo za to mohou spotrebitele?

O kradeni jsem nemluvil. Krade se. To je zel bohu konstanta lidske spolecnosti (fakt, ze se krade, ne mira, samozrejeme).
Valka bude. Vzdycky nejaka bude. Jen jsem rikal, ze to, jak se vasi predrecnici snazili dokazat ze bude hned jako nasledek tehle krize, neni proargumentovano, je to jen jejich dojmologie.
O spotrebitelich jsem tu nerekl snad ani slovo. Bankeri podvadeli, jini nedohledli na konec svych nosu, statni urady tlacily bankere do pitomych pujcek, FED mel nevhodne urokove miry, US vlada zbytecne utracela, spotrebitele nakupovali nad sve moznosti, Cina drzela nesmyslne nizke kursy meny; mate dojem, ze tu najdeme jednoho jedineho vinika?

Az budete mit chut argumentovat s necim, co jsem tu nerikal, tak si ji nechte prejit. Podobne moresy patri leda do televizni debaty nasich politiku. A radobyoriginalni upravy prezdivek oponentu si pri te prilezitosti muzete nechat od cesty.

183104

5.2.2009 13:14

RE: Nic nového

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 183104

Jejky, tak FED měl nevhodné úrokové míry... Tak tady je ta chyba! Ne v tom, že nějaký FED vůbec existuje, ale v tom, že měl špatné úrokové míry... Teď už tomu naprosto rozumím. Krize nevznikla kvůli tomu, že peníze jsou zcela nekryté, ale kvůli špatným úrokovým sazbám!

Vlastně, ta krize vznikla proto, že Čína držela nízké kurzy měny! To mě nenapadlo. A já už myslel, že to bylo tím, že se někdo rozhodl ukrást, co se dá, stejně jako v případě předchozích krizí...

A spojovat války s ekonomickými krizemi je samozřejmě nesmysl, to ví každé malé dítě, to nám tady nemusíte vysvětlovat... Každý rozumný člověk ví, že války jsou na ekonomických krizích zcela nezávislé.

[chechtot] [chechtot]

183105

5.2.2009 13:26

RE: Nic nového

satai 192.?.?.?

Reakce na 183105

Tak dobre, rikate si o to. Tedy valky jsou na krizich zavisle. Dokazte. Zadna "uvaha" nebo "kazdy rozumny clovek preci vi", proste naformulujte hypotezu, vemte data a aplikujte statistiku.

183106

5.2.2009 13:52

RE: Nic nového

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 183106

Pane Satai, obávám se, že ze skupiny pánů, s nimiž diskutujete, žádnou racionálně formulovanou hypotézu nevyrazíte. Pánové jsou totiž "věřící". Tedy věřící toho typu, kteří namají čas studovat reálie a zabývat se statistikou. Oni jsou totiž zcela vytíženi hledáním argumentů, které podporují jejich "víru".

Používají svou oblíbenou strategii. Čím více argumentů pro mé tvrzení, tím více mám pravdy. Pojem "falsifikace hypotézy" je uráží, mají jej za nadávku. [chechtot]

183112

5.2.2009 14:34

RE: Nic nového

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 183112

Vrána k vráně sedá, rovný rovného si hledá. [chechtot]

183115

6.2.2009 12:29

RE: Nic nového

mtk 80.?.?.?

Reakce na 183115

Kdepak asi nechali monsieur Koubka? Kdo ví, kde ten v posledních časech má službu. Třeba ho převeleli na východní frontu... [chechtot]

183232

5.2.2009 14:38

RE: Nic nového

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 183106

O co vám jde? Já jsem pouze zopakoval vaše tvrzení, že války jsou na krizích nezávislé. Tak co ještě chcete? Svoji pravdu jste zde protlačil, já jsem ji po vás zopakoval, tak se nečertěte.

Takže znovu opakuji vaše tvrzení, že války jsou na krizích nezávislé! Souhlas? Nebo snad chcete popírat sám sebe?

183116

5.2.2009 14:59

RE: Nic nového

satai 192.?.?.?

Reakce na 183116

A vidite, to jsem tu nerikal. Rikal jsem, ze velka krize neimplikuje velkou valku (coz se da trivialne dokazat odkazem na japonskou "ztracenou dekadu" konce minuleho stoleti nebo na americkou krizi pocatku osmdesatych let. Takovemu vyvraceni se rika protipriklad, familierne tez kontrabeispiel). A ze tvrzeni o vyraznejsi korelaci valek a krizi bych radeji povazoval za nedokazane.
Jinymi slovy jsem se ohradil proti mistnimu redukcionismu a neochote pouzivat hlavu jako neco jineho nez beranidlo pro sve nazory.

183118

5.2.2009 15:33

RE: Nic nového

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 183118

Tou neochotou používat hlavu máte na mysli vaše tvrzení o tom, že krizi způsobila nízká úroková sazba FED a podhodnocená měna Číny?

Předpokládám, že si skutečně myslíte, že za 9/11 stojí parta fousáčů z jeskyní?

Předpokládám, že jste za počátek krize nepovažoval kauzy typu Enron, které byly tak krásně zameteny pod stůl, když účetnictví mnoha firem zmizelo spolu s WTC?

183120

5.2.2009 15:43

RE: Nic nového

satai 192.?.?.?

Reakce na 183120

Nevenujete prilis casu me osobe a prilis malo snahy nejake dalsi argumentaci? (argumentace neni deklamace, podotykam)

183122

5.2.2009 16:39

RE: Nic nového

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 183122

Dobře. Zde jsou nějaké mé argumenty.

Současná krize není způsobena nějakými "chybami", ale záměrně. Jde o obrovskou rozkrádačku peněz daňových poplatníků, které se přesunují do kapes několika mocipánů. Stejně jako v roce 1929, i nyní probíhá záměrná dezinformační kampaň a manipulace s peněžní zásobou, která má za úkol otřást důvěrou investorů, tím pádem poklesu cen akcií, případně rovnou krachu některých subjektů, které jsou pak za babku koupeny bankami, které patří stejným lidem, kterým patří FED.

FED nedělá nic pro stát, ale pro obohacení jeho majitelů. Koneckonců každý prezident či jiný politik, který chtěl FED odstavit, skončil pod drnem. FED není žádná státní banka, ale zločinecká organizace, která se nezastaví před ničím. Jejím úkolem je pomocí množství peněz na trhu postupně likvidovat konkurenční banky a jiné subjekty.

9/11 byl inside job, díky němuž se nejen vyřešily problémy s účetnictvím mnoha velkých firem, ale navíc se mohla roztočit rozkrádačka peněz daňových poplatníků, které přímo směřují do kapes zbrojních firem a úroky z těchto peněz bankám. Dále se díky tomu opětovně šíří atmosféra strachu (terorismus), takže je možné jednoduše zbavit lidi jejich posledních práv.

Následkem ožebračení střední vrstvy v USA dojde k masivním nepokojům a v konečném důsledku k občanské válce.

Krásným příkladem vztahu finanční krize a následné války je např. občanská válka v USA, případně WWII.

A za každou válkou stojí ti samí lidé, kteří na tom neuvěřitelně vydělávají.

Proto jsou argumenty typu podhodnocené měny Číny nebo nízké úrokové sazby FED jen zástupným problémem, skutečné problémy jsou úplně někde jinde. Volný trh jako takový už dlouhou dobu neexistuje.

183133

5.2.2009 17:03

RE: Nic nového

satai 192.?.?.?

Reakce na 183133

To nejsou argumenty, to je hypoteza. Hypoteza je testovatelna. Argument je bud fakt nebo fakt a retezec logickych dusledku. Nebo trebas dukaz sporem. To, co jste napsal ne. Ale jako hypotezy to neni spatne, zkuste trebas dodat, do kdy dojde k te obcanske valce, at si to muzeme napsat do kalendare a pak rici ano/ne.

Ad krize a valky. To opet neni poctivy argument. "Deda kouril a neumrel na rakovinu" neni argument pro to, ze koureni nezpusobuje rakovinu. "Deda kouril a umrel na rakovinu" neni argument pro opak. Prvni je leda tak argument pro to, ze koureni nezpusobuje rakovinu nutne.
(A jeste jinak - vyberete si malicky kousek sveta, v nem vidite nejake rady pricin a dusledku, a ziskate dojem zakonitosti. To neni apriori spatne, ale to, co mate jsou jenom hypotezy nebo presvedceni. To, co uz neudelate, je jejich proverovani. Coz je opruz, ale bez toho jste na urovni dogmatiky. Je to fain, vypada to logicky, ale chran vas ruka Pane zkouset to aplikovat v praxi. Pohorite. A pokud mi neverite, tak si zkuste to, co pisete prevest do nejakych testovatelnych hypotez, trebas v podobe "za pul roku bude kurs dolaru takovy a makovy" a vsadit na.)

183136

5.2.2009 17:36

RE: Nic nového

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 183136

Několik zajímavých grafů:

Stav peněžní zásoby:

Vložený obrázek

Zajímavé... Kde se ty peníze berou?

A co se týká růstu, inflace a nezaměstnanosti, nakolik můžeme věřit oficiálním datům, když jsou schopni lhát o čemkoliv jiném, např. ZHN v Iráku?

Vložený obrázek

Vložený obrázek
Vložený obrázek
Vložený obrázek

Ceny domů:

Vložený obrázek

vs inflace

Vložený obrázek

Jeslipak to nakonec s USA nebude jako s Enronem...

183141

5.2.2009 16:17

RE: Nic nového

hc 194.?.?.?

Reakce na 183118

Byla snad americká krize osmdesátých let krizí globální? Byly snad tehdejší globální politické a globální hospodářské vztahy shodné se současnými? S matematikou při odhadování budoucnosti mnoho nepořídíte, protože odpovídající rovnice zkrátka nedokážete sestavit. I když si to, k obecné škodě, asi myslíte.

183129

5.2.2009 17:42

RE: Nic nového

satai 192.?.?.?

Reakce na 183129

Globalni ne, trebas sovetsky blok mel svoji vlastni (coz prosim neberte uplne doslova, to nebyla krize ve smyslu pokles HDP, protoze kdyz mate moznost ocenit vse seshora, tak se ten pojem zacne malicko jinak). Ale ta americka mela i svou evropskou sestricku.

Ja si myslim pravy opak. Celou dobu se tu snazim argumentovat, ze veskere mistni pokusy "popisovat" a "predvidat" jsou dost smesne. Hlavne proto, ze realitu nechutne redukuji, trebas na vztah krize -> valka, ktery jiste neplati jako implikace, nejspis ani v podobe nejake zajimavejsi korelace. Je to, a opravte mne, pokud se pletu, mysleni na urovni "vic antioxidantu, vic zdravi" nebo "min bankeru a zidu, vic blahobytu". Kdyby to tak fungovalo, tak jsme vsichni stastni jako hrosici, protoze vsemu rozumime.

183143

5.2.2009 17:45

RE: Nic nového

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 183143

Vy snad nesouhlasíte s tvrzením, že více poctivých soudců znamená více spravedlnosti?

Že méně zlodějů znamená méně okradených? Opravdu se s tím nedá souhlasit?

183144

5.2.2009 17:53

RE: Nic nového

satai 192.?.?.?

Reakce na 183144

Neda. Trebas ti zlodeji jsou typicky priklad, v idealizovane podobe pouzivany na demonstraci ruznych veci v teorii her. Muze to fungovat trebas tak, ze mene zlodeju -> mensi investice do bezpecnosti -> zlodeji si prijdou vice na svoje (je jich malo, ale jsou efektivnejsi). Viz jestrabi a holubice, najdete o nich zminku v temer kazde ucebnici evoluce nebo teorie her. Pokracovanim tehle uvahy dojdete k tomu, ze zjistite, co je to zpetna vazba.

183145

5.2.2009 17:58

RE: Nic nového

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 183145

Takže jestli to dobře chápu, pak neplatí ani úměra: větší hlad -> větší chuť?

Případně čím rychleji jedu, tím větší mám spotřebu?

183147

5.2.2009 18:10

RE: Nic nového

satai 192.?.?.?

Reakce na 183147

Jak funguje to prvni, to netusim, nejsem medik (ale podle toho, oc jsem slysel o hladovkach, tak to asi plati nebude).
A to druhe netusim, protoze nejsem inzenyr (ale tipnul bych si, ze to obecne platit take nebude, pokud se zacnou pri obtekani trupu dit "divne veci", coz se pri vetsich rychlostech stava).

Ale neni dulezite, zda nejaka konkretni umera plati nebo neplati. Dulezite je, ze jich
1) hodne neplati. Svet se proto bude chovat nelinearne.
2) vetsina prikladu, co jste uvedl, je pritazena za vlasy. Trebas zlodeji nejsou nejaka promena, ktera jen tak pluje ve vzduchu, nikdo neni zlodej nebo nezlodej. Kazdy ma podminky, za kterych krade nebo nekrade. A ty podminky zavisi na spouste veci. A ty veci zase na tom, kolik je zlodeju... Takze ty jednoduche pravdy kterym, obavam se, verite, se ztrati v konfrontaci s realitou.

183148

6.2.2009 10:06

RE: Nic nového

hc 194.?.?.?

Reakce na 183148

Nevzpomínám si, kdo to řekl, ale někdo to řekl( [smích] ): "Vyberte ze všech existujících možností tu nejhorší, a ta se určitě stane." Je lepší počítat s nejhorší možností. Když na ní nedojde, pak se navíc méně špatná možnost i mnohem lépe snáší.

183216

6.2.2009 9:34

RE: Nic nového

Robocrep 217.?.?.?

Reakce na 183145

>Neda. Trebas ti zlodeji jsou typicky priklad, v idealizovane
>podobe pouzivany na demonstraci ruznych veci v teorii her. Muze
>to fungovat trebas tak, ze mene zlodeju -> mensi investice do
>bezpecnosti -> zlodeji si prijdou vice na svoje (je jich malo,
>ale jsou efektivnejsi). Viz jestrabi a holubice, najdete o nich
>zminku v temer kazde ucebnici evoluce nebo teorie her.
>Pokracovanim tehle uvahy dojdete k tomu, ze zjistite, co je to
>zpetna vazba.

Já bych měl teda radši málo efektivních zlodějů - alespoň by se zaměřili na vyšší vrstvu. To málo co mám si budu bránit s bouchačkou v ruce. Jestliže policie nechává malý ryby plavat v rámci nějaký teorie her, je to jenom důkaz toho že spravedlnost neexistuje a opravňuje mě to bránit se jak se mi zlíbí. [naštvaný]

183213

6.2.2009 10:46

RE: Nic nového

satai 192.?.?.?

Reakce na 183213

Kdo tu rikal, ze policie nechava plavat maly ryby v ramci teorie her? [překvapení]
S trochou snahy o porozumeni psanemu textu (ano, je to nekorektni, ofenzivni a ano, citim se opruzene) by vam mohlo dojit, ze jsem mluvil o skutecnosti, ze trivialni radobypravdy nefunguji. K demonstraci cehoz (to neni dukaz, ten si najdete jinde, pokud o nej stojite) jsem pouzil (idealizovany, zjednoduseny a vicemene ucebnicovy) priklad. V nem mohly misto zlodeju byt jestrabi ci jine ptactvo, o zlodejich tu sla rec ciste z toho duvodu, ze je jako priklad trivialni "pravdy" pouzil pan Hestroy.

183220

6.2.2009 11:26

RE: Nic nového

Robocrep 217.?.?.?

Reakce na 183220

>Kdo tu rikal, ze policie nechava plavat maly ryby v ramci >teorie
>her? [překvapení]

Vím že jste to neříkal, ale platí to. (Řada z nás to jistě poznala na vlastní kůži.)
Ten můj příspěvek byla jenom taková odbočka...

183224

6.2.2009 16:31

RE: Nic nového

Hm 141.?.?.?

Reakce na 183220

Teď to jen chce najít v rámci teorie her sedlový bod řešící dnešní světovou ekonomickou situaci. Věřím, že se nejrychlejší superpočítače ještě pěkně nadřou. Půjde o to zda sedlový bod bude pro nás plusový nebo minusový. V druhém případě to bude chtít pro určitou mocnost pořádně urychlit vývoj nahnat do toho sedlového bodu jiné a vzniklou odstředivou silou se mu vyhnou. Každá partie má však svou historii a záleží zda již není i pro ně pozdě. Příští partie se jistě bude hrát již s jinými pravidly.

183244

6.2.2009 17:50

RE: Nic nového

satai 192.?.?.?

Reakce na 183244

Nezapominejte, ze tu je jeste specialni hrac, rikejme mu trebas "priroda", ktery nam bude na nase sedlove body kaslat a "nahodne" do hry posilat tsunami, nadurody, infarkty pro jednotlive hrace a dalsi katastrofy.

183248

6.2.2009 22:25

RE: Nic nového

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 183104

člověče, otevřete oči, film Zeitgeist Addennum (na síti je už leckde) vám pomůže. Pachtíte se v informačních vrstvách, kde se události nepřipravují.

183259

7.2.2009 9:14

RE: Nic nového

satai 213.?.?.?

Reakce na 183259

A jeste jednou, pomalu a doufam, ze i s dostatecnou pruraznosti: vetsinu casu tu nehovorim o faktech, ale o tom, jak s nimi nakladame. A jeste jinak: mluvim tu o metode.
Vytvorit teorii a pak hledat fakta, ktera ji potvrzuji (coz je postup nejen Zeitgeistu) je spatne. Lide to podvedome delaji (a je to svudne, podivejte se trebas na diskusi oteplovacu a neoteplovacu, kazdy si s gustem najde ta spravna data a temi pak argumentuje). A dalsi symptom tehoz problemu je (nejen) mistni redukcionsimus. Min zidu, vic miru. Min Fedu, stabilnejsi ekonomika, vic antioxidantu, delsi zivot. Svudne, ale kdyby to bylo tak jednoduche, tak jsme vysmati jako leco.

Udelejte si takove cviceni. Prectete si rekneme knihu Bad Science (a nebo bude stacit i kapitola venujici se tomu, jak se lide myli a kapitoly venovana tomu, jak nekoho poplest) a pak se na Zeitgeisty podivejte znovu. A pak se v klidu zamyslete nad tim, jak kvalitni argumentace Zeitgeistu (nebo reklamy na vitaminy, projevy nasich politiku, clanky na Zvedavci, clanky v Tydnu...) je.

183276

7.2.2009 10:34

RE: Nic nového

Hm 141.?.?.?

Reakce na 183276

Jak vás tady delší dobu pozoruji, tak jste sám velký Pánbůh, protože jedině on rozumí všemu. I když všemocný nejste, nedokážete např. stvořit kámen, který by jste neuzvedl. I když zde stále vyzdvihujete Teorii her, tak tvrdíte, že je vlastně k ničemu, jelikož se nedá ani předvídat počet hráčů v ní obsazených. Takže vy snad uznáváte jen Teorii chaosu nebo naopak jediné dané cesty "Dnes nám patří dané území, zítra celý svět".

183279

7.2.2009 11:00

RE: Nic nového

satai 213.?.?.?

Reakce na 183279

A kde jsem tu napsal, ze jsem pambu? Nebo alespon Vaclav Klaus?

Zkusim to opet, trochu jinak a snad i pro vas: spatna uvaha se da poznat bez toho, abych toho moc vedel o jejim predmetu. Ma vlastnosti, ktere smrdi na dalku (nebo spise nema ty spravne vlastnosti). Kdyz nekdo napise, ze ockovani je spatne, protoze jeho dcera byla ockovana na zardenky a tyden po tom dostala chripku (vyrazku, nemoc silenych krav....), tak nemusim byt medik a cokoli tusit o dane ockovaci latce, abych vedel, ze to proste zadny dukaz skodlivosti ockovani neni. Kdyz nekdo napise, ze krize zpusobuje valku, tak nemusim byt obzvlast kovany v sociologii, staci mi vzpomenout si na minule stoleti a najit priklad, kdy to tak nebylo. Kdyz nekdo rekne, ze z A plyne A, tak vim, ze ma pravdu, ale ze vubec nevime, zda A plati.
A kdyz aplikuji teorii her na jeden ocividne nesmyslny predpoklad, tak tim nerikam nic o tom, ze je to metoda, ktera je vhodna na vse. Stejne jako aplikaci aspirinu na chripku netvrdim, ze to je lek na rakovinu. A kdyz pak reknu, ze aspirin nejspis neni lek na rakovinu, tak tim netvrdim nic o jeho uzitecnosti u chripky.

(a nejake podsouvani v duchu "dnes dane uzemi..." si nechte pro nekoho jineho, vazne na takove veci nejsem zvedavy; az budu chtit slyset neco urazliveho, tak zajdu nekam do ctyrky hospody, mrknu na novinky nebo si pustim zpravy ze snemovny)

183281

7.2.2009 11:42

RE: Nic nového

Hm 141.?.?.?

Reakce na 183281

Tak dobře souhlasím. Teorie pravděpodobnosti neplatí. Když pojedu po silnici, kde bude z deseti nepřehledných zatáček za osmi výmol. Tak pojedu stále na plné pecky, protože za jedenáctou může být již dálnice. Když v dějinách lidstva většinou za velkými krizemi následoval nějaký válečný konflikt, tak tvrdíte, že se může stát, že již nikdy v budoucnu možná žádný nebude. Píší: MOŽNÁ!!

183284

7.2.2009 12:26

RE: Nic nového

mtk 80.?.?.?

Reakce na 183281

7.2.2009 11:30. Report: Programy Satai, Vojta49, Van Guld v akci. Síla hlasu obhajoby systému = 37% zastoupení. Diskuze vyvážena. Mise splněna. Mr.Smith
[vyplazený jazyk]

183289

7.2.2009 11:54

RE: Nic nového

pietroo 194.?.?.?

Reakce na 183276

Čistě formálně máte jakoby pravdu. Pak ovšem musíme dodat, že ani statistika, kterou požadujete jako důkaz vlastně žádným důkazem není. Jen říká, že se něco tolikrát a tolikrát stalo. Je maximálně jakousi šipkou.
Když si z vás budu dělat srandu, jak dokážete vaši metodou, že si ji dělám? Není to logicky spíš hloupé nechat někoho ať se mnou oře ("FED"...), nechat mu vůbec takovou možnost (že může dejme tomu kdykoliv rozpoutat světovou válku...) a odvolávat se na falzifikaci, se kterou snad ani nikdy nemohu s jistotou prokázat, že si někdo ze mne dělá srandu a jaký cíl sleduje? Formálně logicky máte pravdu. Ale rozumné, přesněji řečeno moudré, v pravém slova smyslu logické, to podle mne není.
(Wittgenstein ve svých pozdějších knihách operuje "životní formou". Dítě se dotkne horkých kamen, proběhne "indukce"="životní forma" a příště se jich už nedotkne. Ano, čistě formálně i filozoficky nás takové řešení neuspokojuje, ale nějak tak to zřejmě bude fungovat.) [smích]

183285

7.2.2009 12:01

RE: Nic nového

satai 213.?.?.?

Reakce na 183285

A to, ze s vami FED ore vite, protoze to vite... To, ze krize zpusobuji valky vite, protoze to vite...

(Statistika samozrejme neni spasna, ale vetsinou ji pouzivame. Nepodava dukaz, ale minimalne rika, s jakou psti tvrzeni plati. Co budete delat s tvrzenim, ktere plati s pravdepodobnosti pul promile? Vas pristup je prikladani pijavic chudokrevnemu. Je s nim neco spatne a citite potrebu s tim neco udelat. A proto vite, ze vite.).

183286

7.2.2009 12:49

RE: Nic nového

pietroo 194.?.?.?

Reakce na 183286

"A to, ze s vami FED ore vite, protoze to vite... To, ze krize zpusobuji valky vite, protoze to vite..."
To jsem přece netvrdil. To byly příklady. (Jiná věc ale je co si myslím.) Prostě vidím v tomto vašem přístupu chybu. Moudrý člověk přece nenechá o sobě rozhodovat nějaké Rothschildy a politiky ne? A pak se bude odvolávat na falzifikaci, aby nám znemožnil prohlásit, že "politik" si dělá srandu.
A když jsme u té statistiky, tak co pravděpodobnost, že člověk židovského původu bude sionista a grázl je 80 procent, u ostatních třeba 20 procent... Ale říct, že Žid=grázl, sionista je logicky chybné. Jak si poradíte? Raději na statistiku a pravděpodobnost zapomenete? A řeknete, že se to rovná? A teď se bavím zase jen čistě formálně. [mrknutí jedním okem]

183292

7.2.2009 12:27

RE: Nic nového

pietroo 194.?.?.?

Reakce na 183276

A ještě zajímavější je zákon (svatého)Dunse Scota: "Z nepravdy plyne cokoliv tedy i pravda". (Nevíte náhodou kde a jak se o tom Scotus zmiňuje?) Tedy když testuji konjunkci hypotéz v experimentu, tak čistě formálně si mohu uchovat nepravdivou konjunkci...svým způsobem ji ani testovat nejde. Nakonec bude mít pravdu dialektika.

183290

4.2.2009 22:32

neví někdo o co go?

Libuška 85.?.?.?

http://www.detektorweb.cz/index.4me?s=show&lang=1&i=18806&mm=2&xb=2&vd=1

183044

4.2.2009 22:35

mno kdyz na to mame

Oldis 88.?.?.?

hlavne ze ucitele moc nemaji, ikdyz oni zas tak malo nemaji, hodne zalezi jake maji vzdelani, cim vyssi ti vic maji penez. Ale je pravda ze by to mohlo byt lepsi, hlavne na vysokych skolach. Mno ale neni nic lepsiho nez nechat vojaky projist a prostrilet 2,3 mld kc.

183045

5.2.2009 4:21

I takové jsou konce okupantů v Afganistánu! Soud za střelbu do civilistů

Montaznik 88.?.?.?

V polském hlavním městě včera začal proces se sedmi vojáky, kteří jsou obžalováni z toho, že v srpnu 2007 stříleli v Afghánistánu do civilistů.Na místě tehdy zemřelo šest osob a další dvě v nemocnici.
Případ otřásl polskou veřejností i samotnou armádou. Vojáci se k vině nepřiznali a dosud se hájili tím, že nevěděli, že střílejí do civilistů. Šesti obžalovaným hrozí doživotí, sedmý může být odsouzen až na 15 let vězení. Mezi zabitými byly i tři děti. O případu se veřejnost dozvěděla se zpožděním. Polské ministerstvo obrany nejprve připustilo, že polští vojáci působící v Afghánistánu v rámci sil NATO zabili několik afghánských civilistů. Podle první verze úřadů se polská hlídka stala terčem střelby neznámých útočníků a její odvetná palba zasáhla několik civilistů v místní vesnici.
Podle vojenské prokuratury ale Poláci zaútočili na afghánskou vesnici až několik hodin po nepřátelské střelbě přesto, že nebyli v místě zjištěni žádní nepřátelští bojovníci. S tragédií se těžce vypořádávají rodiny vojáků i samotná armáda. Střílení do civilistů v Afghánistánu bylo impulsem k přijetí předpisů, podle nichž může stát platit právní pomoc vojákům, kteří v souvislosti se služebními povinnostmi čelí trestní odpovědnosti. Byly také přijaty nové zásady užívání zbraní na misích. Polsko má nyní v Afghánistánu 1600 vojáků.

183066

5.2.2009 22:27

Nesmysly v článk..

Van Guld 213.?.?.?

Radiolokátor Arthur slouží především k lokaci raket a dělostřeleckých/minometných granátu. Dokáže také dle trajektorie letu určit přesné místo odpalu. Myslím, že to se celkem v dnešním afghanistánu hodí.

Ohledně provokace Ruska. Autor asi nesouhlasí s tím, aby si každá země hlídala svůj vzdušný prostor. Ono je totiž každému státu nemilé, pokud se stane něco takového: http://ihned.cz/1-10073040-16838450-000000_d-ac

Jinak k Afghanistánu. Autor by si měl uvědomit, že dokud jsme členy NATO tak máme i povinosti. Naše účast je projevem solidarity s ostatními státy NATO a EU. Nebo snad máme říct ostatním státum. Sorry, ale vyřešte si to sami.

183176

5.2.2009 22:54

RE: Nesmysly v článk..

Rene Bartosek 76.?.?.?

Reakce na 183176

Nase ucast mise v Afagnistanu je projevem blbosti. Jenom pitomec muze bojovat v konfliktu, ktery vojensky nelze vyhrat. Jeste nikomu se nepodarilo politicky rozmer nejakeho konflikt vyresit vojensky. A politicky rozmer v Afganistanu je o tom, ktera vnitrni frakce je natolik silna, aby byla schopna bez okupacnich jednotek drzet moc a kontrolu. Nemci maji aspon tolik rozumu, ze se drzi stranou na severu Afganistanu.

Spanele jsou v NATO dele nez my a z Iraku se stahli po atentatu v Madridu, protoze se nemini palit prsty za zajmy britsko-americke olejarske a zbrojni loby v Iraku. Vojenske zakladny v Afganistanu stoji na trase planovaneho plynovodu. Ukazte mi jediny clanek Washingtonske smlouvy, ktery v sobe zavazek clenu k vojenskym operacim mimo uzemi aliance. Ani slavny clanek 5 blize nsepecifikuje pri napadeni a to prosim clenske zeme NATO, zavazek vojenske pomoci ostatnich clenu. FBI nema zadne dukazy o spojitosti utoku na Dvojcata Osamou nebo al-Kajda. Zatykac na Osamu je na zaklade jineho utoku. Jaky je tedy pravni mandat na okupaci Afganistanu?

Takze USA mohou podle clanku 5 odpalit nuklearni rachejtle nebo hrat mrtveho brouka a hyrit diplomatickymi aktivitami. A clanek 5 je sepsan, takto volne protoze vlada USA chtela, aby byl formulovan takto nezavazne. O tom jestli USA vstoupi do nejakeho konfliktu nerozhoduje nejaky "spojenec" jako treba Gruzie, pobaltske republiky nebo CR, ale mocenska elita v USA. Jsou rovni a rovnejsi.
http://www.czechfp.cz/site/?p=5442
http://www.blisty.cz/art/32646.html

183180

6.2.2009 11:36

Kde peníze jsou služebníkem, ne pánem...

b\\\\db 195.?.?.?

Naďa Johanisová: Kde peníze jsou služebníkem, ne pánem...
http://www.thinktank.cz/index.php?id=290&tx_ttnews%5Btt_news%5D=259&tx_ttnews%5BbackPid%5D=269&cHash=0fb4eb4da6

http://www.socialni-ekonomika.cz/se-index.php?id=238


Četba z knihy N. Johanesové: Kde peníze jsou služebníkem nikoli pánem (Připravila Daniela Vrbová, Člověk a trh, ČRo 6)

DOWNLOAD
http://www.rozhlas.cz/cro6/audio/_audio/00860368.mp3

STREAM
http://www2.rozhlas.cz/stream/00860368.mp3

183226

8.2.2009 9:03

Czech Air Force

Krteček 85.?.?.?

Pánové než tu začnete drbat a plácat nesmysli o našem letectvu tak si prosím nejdřív zjistěte více informací.

http://211squadron.cz
http://www.czaf212sqn.ic.cz/news.php
http://afbcaslav.cz/

183332

Příspěvků: 86

04.02. 00:18  Vyhozené peníze
04.02. 16:43 dub  RE: Vyhozené peníze
04.02. 08:27 SEV  Na neco prachy holt jsou
04.02. 08:43 satai  A ted trochu kontextu
04.02. 11:59 Robocrep  RE: A ted trochu kontextu
04.02. 17:20 satai  RE: A ted trochu kontextu
05.02. 02:46 Rene Bartosek  RE: A ted trochu kontextu
05.02. 06:09 satai  RE: A ted trochu kontextu
05.02. 06:38 Rene Bartosek  RE: A ted trochu kontextu
05.02. 07:16 satai  RE: A ted trochu kontextu
05.02. 07:45 Rene Bartosek  RE: A ted trochu kontextu
05.02. 07:57 satai  RE: A ted trochu kontextu
05.02. 08:30 Rene Bartosek  RE: A ted trochu kontextu
05.02. 12:35 Nasredin  RE: A ted trochu kontextu
05.02. 12:15 Nasredin  RE: A ted trochu kontextu
04.02. 09:38 Skeptik1254  české letectvo
04.02. 09:43 Skeptik1254  Otázka
04.02. 11:57 Robocrep  RE: Otázka
04.02. 11:48 luzc  ostrůvek klidu v rozbouřeném moři finanční krize
04.02. 11:54 Sid  Lepšie ako dať ich teroristom
04.02. 22:55  RE: Lepšie ako dať ich teroristom
05.02. 00:10 Nasredin  RE: Lepšie ako dať ich teroristom
05.02. 08:07 hestroy  RE: Lepšie ako dať ich teroristom
04.02. 13:19 hestroy  Jen doufám, že židé vědí, co dělají
04.02. 13:50 Nasredin  RE: Jen doufám, že židé vědí, co dělají
04.02. 16:34 Hm  Nic nového
04.02. 17:27 satai  RE: Nic nového
04.02. 18:57 hestroy  RE: Nic nového
04.02. 22:46 satai  RE: Nic nového
05.02. 00:56  RE: Nic nového
05.02. 02:59 Rene Bartosek  RE: Nic nového
05.02. 06:37 satai  RE: Nic nového
05.02. 07:15 Rene Bartosek  RE: Nic nového
05.02. 07:30 satai  RE: Nic nového
05.02. 08:03 hestroy  RE: Nic nového
05.02. 08:04 satai  RE: Nic nového
05.02. 08:08 hestroy  RE: Nic nového
05.02. 08:31 satai  RE: Nic nového
05.02. 10:09 hc  RE: Nic nového
05.02. 12:09 mtk  RE: Nic nového
05.02. 13:05 hestroy  RE: Nic nového
05.02. 16:25 Nasredin  RE: Nic nového
06.02. 06:37 Hm  RE: Nic nového
05.02. 13:05 satai  RE: Nic nového
05.02. 13:14 hestroy  RE: Nic nového
05.02. 13:26 satai  RE: Nic nového
05.02. 13:52 Vojta49  RE: Nic nového
05.02. 14:34 hestroy  RE: Nic nového
06.02. 12:29 mtk  RE: Nic nového
05.02. 14:38 hestroy  RE: Nic nového
05.02. 14:59 satai  RE: Nic nového
05.02. 15:33 hestroy  RE: Nic nového
05.02. 15:43 satai  RE: Nic nového
05.02. 16:39 hestroy  RE: Nic nového
05.02. 17:03 satai  RE: Nic nového
05.02. 17:36 hestroy  RE: Nic nového
05.02. 16:17 hc  RE: Nic nového
05.02. 17:42 satai  RE: Nic nového
05.02. 17:45 hestroy  RE: Nic nového
05.02. 17:53 satai  RE: Nic nového
05.02. 17:58 hestroy  RE: Nic nového
05.02. 18:10 satai  RE: Nic nového
06.02. 10:06 hc  RE: Nic nového
06.02. 09:34 Robocrep  RE: Nic nového
06.02. 10:46 satai  RE: Nic nového
06.02. 11:26 Robocrep  RE: Nic nového
06.02. 16:31 Hm  RE: Nic nového
06.02. 17:50 satai  RE: Nic nového
06.02. 22:25  RE: Nic nového
07.02. 09:14 satai  RE: Nic nového
07.02. 10:34 Hm  RE: Nic nového
07.02. 11:00 satai  RE: Nic nového
07.02. 11:42 Hm  RE: Nic nového
07.02. 12:26 mtk  RE: Nic nového
07.02. 11:54 pietroo  RE: Nic nového
07.02. 12:01 satai  RE: Nic nového
07.02. 12:49 pietroo  RE: Nic nového
07.02. 12:27 pietroo  RE: Nic nového
04.02. 22:32 Libuška  neví někdo o co go?
04.02. 22:35 Oldis  mno kdyz na to mame
05.02. 04:21 Montaznik  I takové jsou konce okupantů v Afganistánu! Soud za střelbu do civilistů
05.02. 22:27 Van Guld  Nesmysly v článk..
05.02. 22:54 Rene Bartosek  RE: Nesmysly v článk..
06.02. 11:36 b\\\\db  Kde peníze jsou služebníkem, ne pánem...
08.02. 09:03 Krteček  Czech Air Force
08.02. 17:41 Rene Bartosek  RE: Czech Air Force

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

57

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc září přispělo 121 čtenářů částkou 20 084 korun, což je 57 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010

IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Vážení čtenáři,

stalo se už smutným pravidlem, že na konci měsíce musím uvřejňovat tenhle křiklavý rámeček s prosbou o pomoc. Do konce měsíce zbývají tři dny a my máme vybráno jen něco přes polovinu. Prosím uvažte, zda byste mohli přispět na provoz tohoto serveru. Děkuji.

Ve zkratce

Cross Club bude mít otevřeno i po 22. hodině25.09.20 14:25 Česká republika 6

Prymula: Chci méně prostoru v médiích pro kritiky svých opatření25.09.20 11:09 Česká republika 3

Média stupňují hysterii strachu, opět šíří poplašné zprávy24.09.20 22:34 Česká republika 1

Dezorientováni Němci chtějí více afrických kobylek. Demonstrují s nápisy "My máme místo"22.09.20 18:59 Německo 9

Obchodní centrum Mercury, České Budějovice: Rouškové gestapo v akci21.09.20 16:29 Česká republika 3

Janek Ledecký: Zůstaňte negativní a buďte pozitivní!21.09.20 00:15 Česká republika 0

Rasistická černoška v letadle: Jsem královna Kalifornie20.09.20 23:33 Neurčeno 3

Arabská strana Švédska vyzývá k vysídlení těch obyvatel skandinávské země, kteří odmítají multi-kulti hodnoty a etnickou diverzitu18.09.20 19:00 Švédsko 6

Někdo zmlátil cyklisty v Rumburku. Byli to cikáni?17.09.20 17:26 Česká republika 2

Proč hynou statisíce ptáků? A proč se před smrtí chovají divně?17.09.20 11:21 USA 15

Až 90% testů v USA je chybně vyhodnoceno a přiznává to NewYork Times16.09.20 23:02 USA 3

Svědci Covidovi? Je jich 50 a mlátí lidi, kteří nemají náhubek16.09.20 22:14 Česká republika 8

Český COVID teror v metru15.09.20 21:31 Česká republika 9

Vládní pomoc firmám se ukazuje jako velká past15.09.20 09:55 Česká republika 1

Vládní semafor ukazuje nulové riziko - vláda nařídila plošně nosit náhubky12.09.20 12:45 Česká republika 4

Další důkaz funkčnosti švédského modelu při zvládání Covid12.09.20 12:22 Švédsko 7

Likvidace dopravy autem po Praze11.09.20 09:12 Česká republika 6

Nemáte homosexuály, ženy či menšiny? Zapomeňte na Oscara09.09.20 12:14 USA 4

Vakcína proti Covid-19 firmy Astrazeneca se ukazuje jako riziková09.09.20 11:11 Rusko 3

Dr. Hariri - Nová data z CDC ukazují, že na COVID-19 zemřelo jen 6% z původních 160 tisíc08.09.20 23:41 USA 1

Měnové kurzy

USD
23,31 Kč
Euro
27,12 Kč
Libra
29,71 Kč
Kanadský dolar
17,41 Kč
Australský dolar
16,38 Kč
Švýcarský frank
25,09 Kč
100 japonských jenů
22,08 Kč
Čínský juan
3,42 Kč
Polský zloty
5,96 Kč
100 maď. forintů
7,46 Kč
Ukrajinská hřivna
0,82 Kč
100 rublů
29,83 Kč
1 unce (31,1g) zlata
43 391,53 Kč
1 unce stříbra
533,73 Kč
Bitcoin
250 607,41 Kč

Poslední aktualizace: 27.9.2020 18:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 6 858