Diskuze k článku

Absurdistán se představil entropou

Příspěvků 76

27.1.2009 1:00

Nechápem...

Buly 92.?.?.?

Nejak mi v pamäti uviazol prípad ministerky zo švédska tuším, ktorá opustila svoj post len zato, že jej manžel nejak nezaplatil za nábytok, myslím, že bol problém so šekom. Zaplatila a išla lebo hanba jej nedovolila zotrvať v politike. A u nás sa veselo kradne, mafia a politici jedna ruka a nič sa nedeje. Ako vravievala moja babka s osratou metlou by ich mali hnať preč.

182201

27.1.2009 15:26

RE: Nechápem...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 82.?.?.?

Reakce na 182201

To jako na slovensku?

182254

28.1.2009 2:59

RE: Nechápem...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 64.?.?.?

Reakce na 182201

financne i jinak se obohacuji politici myslim asi ve vsech svetovych vladach,nekdo by mozna mohl namitnout ,ze svatozari osviceny Vatikan vyjima se temto lidskym neduham,ale bude tomu spis naopak

lide na Zapade maji myslim vybranejsi chovani a to se projevuje i v tzv. stylu sebeobohacovani,tady v Canade vyssi politicti urednici maji zrovna tak dlouhe prsty jako ti z Prahy ci Tirany,jen tu vice vsichni ti ministri a deputies mysli do predu a plan lupu probiha tudiz mnohem rafinovaneji a jen obcas to "praskne",no a kdyz se to potom provali,tak se zase vsichni ti opozicni nepratele hezky rychle srovnaji a jen tak na oko,aby se nereklo,zahraji v parlamentu vetsi ci mensi,ale primo shakespearovske drama

vzpomenme kuprikladu byvaleho kanadskeho premiera Mulroneyho a jeho partaka,nemeckeho obchodnika se zbrabnemi Schreibera,tito dva akteri roztocili multimilionovy podvod nakupem airbusu pro Air Canada,no a taky ty jejich kseftiky jednoho dne proste PRASKLy,pote se vse prosetrovalo ,hodne se psalo a dulezitie damy a panove vystupovali v mediich diskutovali o tom Brianovi donekonecna, a nakonec dlouhoprsteho Briana Mulroneyho portret vymalovali olejem na obrovske platno a tento obraz zavesen uz jest na stene ctenych prime ministeru v ottawskem parlamentu, pro mnohe obcany zustava tento gentleman jen slizkym jedincem co ma hodne dlouhe prsty

ve Svedsku udajne rezignovala jakasi politicka lady v afere s nabytkem? to zni skoro jako pribeh ze skutecne pohadkove zeme,tady u nas se kseftuje s duchodovym zabezpecenim danovych poplatniku a ekonomii tu v te nasi tzv. "free market economy" planuji banksters gangsters do predu na dalsich 5 - 10 let jako to delaval Husak s Breznevem,skoro presne na desetinu procenta vam dokazi vycislit ekonomicky narust do dalsiho pololeti a presne urci stav nezamestnanosti v tretim kvadratu,ale o te financni katastrofe do ktere nas privedli,o tom nam nerekli ani slova,ba naopak,jeste pred par mesici mistni vlada hlasala do sveta sladkou poesii o fantastickem stavu kanadskeho bankovnictvi a neohrozene ekonomii,dnes nas prostrednictvim statniho rozpoctu primo giganticky zadluzila a to neni vsemu konec

skoda jen,ze se v nasem pripade nejedna o pohadku

182298

27.1.2009 2:46

Perfektni rozbor.

Rene Bartosek 76.?.?.?

Hezke srovnani mezi pojetim dempokracie v Belgii a CR na uvod. Velmi vystizne srozumitelne a strucne vyjadreni v poslednich dvou odstavcich. Umeleckou tvorbu nelze vazat do nejakych mantinelu, umelec at si dela co mu je libo. Kritici a hlavne lidi si to umeni uz nejak preberou. Jak je ale mozne ze privatni subjekt financoval projekt a ke vsemu jediny projekt? K tomu je otazka, zda doslo k ovlivneni toho, co nakonec vzniklo? A dalsi otaznik na zpusobilosti clenu vlady v oboru diplomacie?

Dobry diplomat na takovou prezentaci necha vyhotovit vice projektu nezavisle na sobe, aby mel moznost volby. A pro dobreho diplomata je rozhodujici predevsim diplomaticke meritko, estetika a osobni polivcicky jsou az na vedlejsich kolejich. Vondra bohuzel opet prokazal sve kvality. Musim konstatovat, ze nastesti pro vsechny zucastnene plynovou krizi resil Topolanek. Nektere lidi by bylo nejlepe nezatezovat ve vlade cinosti ci nejakymi ukoly, ponevadz pak jsou obcanum nejvice uzitecni.

182204

27.1.2009 7:14

Analogie

Karkanos 213.?.?.?

Jakkoli jsem detailně nestudoval páně Černého výtvory, nemohu se ubránit pocitu určité analogie s nedávným případem jiného "uměleckého díla", kde jeho autor nechává močit na mapu České republiky.

Je historicky známo, z jaké skupiny se rekrutují tito "umělci" dekadence. Mám důvodné podezření na tvůrce a jeho původ, obzvláště je-li jeho kmotrem A. Vondra a podobní.

Toto extempore nevkusu a provokace lze také chápat: Národní státy v Evropě jsou špinavým přežitkem, vzhůru do sjednocené Evropy pod novým, centrálním vedením.

182208

27.1.2009 11:55

RE: Analogie

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 182208

Jestli to tak chápete vy... Já rozhodně ne. Pokud vy vidíte jen obraz někoho, kdo špiní naši zemi svou močí, zkuste se zamyslet nad stavem české společnosti.

Já to vidím např. takto. Dva vyčuránci v Čechách.

Víte, já chápu, že se vám líbí třeba oleje, kde je nějaké zátiší, nebo portrét. K čemu vás takový obraz vede? K zamyšlení nad čím? Nad hezkým zátiším?

K čemu vás vede pohled na dva čurající chlapy v Čechách?

Vás například k tomu, že umělec je žid. Zajímavé...

182237

27.1.2009 13:16

RE: Analogie

sxgo 84.?.?.?

Reakce na 182237

... ak sú dvaja čúrajúci v kaftanoch je to úplne jasné, ale tí predsa môžu čúrať kdekoľvek:
http://www.youtube.com/watch?v=ehyKHKTyaHE
a aj toto:
http://ema.blog.sk/detail-spat-do-jaskyne.html?a=0...
je umenie? Mne také robí bežne pleseň v kompóte.

182246

27.1.2009 8:08

Žádám odstoupení Vondry

Jarmila 83.?.?.?

Na celé věci je nejskandálnější to, že na nejvyšších politickým místech existuje sprostý klientelismus- já na bráchu, brácha na mě. Že tam neexistují vůbec žádná pravidla slušného chování. Výtvarník Černý dostal významnou státní zákazku nikoliv proto, že by byl tak nadaný a byl řádně vybrán komisí, ale proto, že jeho osobním kámošem je Vondra.

Máme tady v Česku stovky velmi nadaných výtvarníků, kteří mohli Česko důstojně reprezentovat, kteří se však k této zakázce nedostali, protože žádné vlivné známosti nemají. Kdyby bylo řádné výběrové řízení, mohl tu zakázku dostat skutečný umělec, který by kultivovaným způsobem světu ukázal, že jsme kultivovaný a vzdělaný národ. Místo toho vulgární sprosťák Černý nás předvedl v tom nejhorším světle. Teď se na české občany sypou nadávky ze všech světových stran, jací jsme to burani, ačkoliv jsme v tom absolutně nevinně, neboť s tímto soukromým kamarádšoftem nemá 10 milionů občanů vůbec nic spoelečného. Černý se ve světě ZADARMO zviditelnil, ale ostuda z jeho přiblblé plastiky padá na všechny občany Česka. Proto žádám, aby Vondra odstoupil a tu plastiku aby sundali. Octla se tam neoprávněně, tak tam nemá co dělat.

182211

27.1.2009 9:17

RE: Žádám odstoupení Vondry

Tom 24.?.?.?

Reakce na 182211

Říkáte, paní Jarmilo, že tentokrát v tom má prsty Vondra? Tak dobře, malého piňďourka ponecháme, přidáme vypasenou drštičku a ...
blejeme dál ... [velký smích]

Vložený obrázek

182216

27.1.2009 9:56

RE: Žádám odstoupení Vondry

Fernet 213.?.?.?

Reakce na 182216

Na svoji VLAST by si David Černý rozhodně ćůrat nedovolil.

182221

27.1.2009 10:30

RE: Žádám odstoupení Vondry

JayCee 212.?.?.?

Reakce na 182221

100% souhlas. Máme mít právo vědět, s kým máme tu čest.

182224

27.1.2009 11:41

RE: Žádám odstoupení Vondry

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 182224

Lidi neblázněte...

182229

19.2.2010 21:38

RE: Lidi neblázněte...?

vodnik007 71.?.?.?

Reakce na 182229

Jaky neblaznete?
Do Ceska se asi hodi kazdy odpad.

Vložený obrázek

Vložený obrázek

213028

27.1.2009 14:12

RE: Žádám odstoupení Vondry

Jarmila 83.?.?.?

Reakce na 182216

Tome, Vy nikdy nezklamete.[smích]Vy jste zde nejlepší karikaturista, výtvarník a umělec. Ale tomu Davidovi Černému jste ten úd mohl udělat až po kolena- když nadsázka tak pořádná.Tak jak to má ve zvyku on. [smích]

182250

27.1.2009 18:36

RE: Žádám odstoupení Vondry

pietroo 194.?.?.?

Reakce na 182250

Souhlas. Já myslel, že to je skutečné. [překvapení] [smích]

182264

27.1.2009 18:00

RE: Žádám odstoupení Vondry

pietroo 194.?.?.?

Reakce na 182216

Kde to je? Jakoby symbolicky je v pozadí snad Kafka? [chechtot]

182262

27.1.2009 19:17

RE: Žádám odstoupení Vondry

Aja 74.?.?.?

Reakce na 182262

>Kde to je? Jakoby symbolicky je v pozadí snad Kafka? [chechtot]

Original je na Kampe, kde stoji Tomovo dilo, nemam tuseni.
[smích]

182266

27.1.2009 9:52

RE: Žádám odstoupení Vondry

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 182211

A já říkám: plastiku nechat! Víte paní Jarmilo, to je něco podobného, jako když naprosto nechápete humor v článcích pana Lischky. Věřte tomu, že v mém okolí (parta velice inteligentních, vzdělaných a sečtělých intelektuálů vě věku kolem 35 let) je naprostá většina lidí, kterým se to líbí.

182219

27.1.2009 14:17

RE: Žádám odstoupení Vondry

Jarmila 83.?.?.?

Reakce na 182219

A já zas říkám: plastiku nenechat. [vyplazený jazyk] Ale kdeže, já humor chápu, ale prostě mám ráda jiný typ humoru. Spíš takový jadrný, otevřený, přímý, bez různých hádanek a přesmyček a nelogických obratů.

182251

27.1.2009 14:26

RE: Žádám odstoupení Vondry

RAVI 212.?.?.?

Reakce na 182219

To zni jako pruzkum STEMu ... nemam 35, ale povazuji dilo Cerneho za saskarnu, za kterou by se nemel zadny politik postavit, protoze cela skulptura pracuje vetsinou jen s jednim predsudkem te ci one zeme.Podle me se tomu muze smat jen podprumerne inteligentni jedinci, co je srandovniho na tom, zamerit se a upozornit na jeden problem, ktery EU jako rodina evropskych statu pracujici na "evropske integraci" stejne nevyresi a vytvorit dehonestujici plastiku ... podle me se nad tim inteligentni lidi povznesou, hloupi zasmejou, egoisti a vztahovacni jedinci nastvou ... proc si myslite, ze by meli vsichni politicti predstavitele zemi EU reagovat stejne? Pokud vezmeme v potaz Gaussovo rozdeleni, tak tech podprumerne inteligentnich je tu 50 procent(ti se budou smat a ostatni presvedcovat, ze je vse v poradku, kdyz se politik CR postavi za dilo zesmesnujici ostatni cleny EU, dokonce se za nej pri odhaleni omluvi) a u zbylych 50-ti procent to bude ruzne, nekteri to budou obhajovat jako svobodnou tvorbu, pricemz v nasi zemi nefunguje ani svoboda projevu, a nekteri se zamysli, nad tim, ze dane dilo bylo spojene se lhanim cele Evrope (dokonce vymyslena jmena umelcu patri skutecnym umelcum, kteri se ohradili), nedodrzenim statni zakazky, vyberem "umelce" bez verejne souteze, !?ctvrtou?! PR kampani ceskeho predsednictvi jez je placena ze statniho rozpoctu, ktery byl protlacen s jasotem se schodkem 38 miliard, pricemz jiz tehdy ministr finnanci lhal a nejspis lze i nyni (stejne jako v pripade prodeje statnich budov ci nakupu vojenskeho vybaveni) a jasnou snahou zesmesnit problemy ostatnich clenu EU ... proste ta "vec" nemela byt pro "chytre", protoze by to pochopila mensi cast spolecnosti, tak se zpracovali zazite a zprofanovane stereotypy. Takove ceske "CHACHA" podle vzoru Nelsona ze serialu Simpsonovi. Jako umelecke dilo je to v poradku, jako znak predsednictvi CR to diplomaticke zcela urcite neni ...

182252

27.1.2009 18:00

RE: Žádám odstoupení Vondry

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 182252

Ale umění by přeci mělo být nezávislé... Spojovat ho s naším předsednictvím a navíc to brát smrtelně vážně... Není to trochu šílené? [smích]

182261

27.1.2009 20:14

RE: Žádám odstoupení Vondry

RAVI 212.?.?.?

Reakce na 182261

Odhalovat plastikou, chvalit ji a zaroven se za ni omlouvat ... neni to trochu schizofrenni? Jestli spojitost mezi Entropou a ceskym predsednictvym EU nevidite, tak vysvetlovat "proc" bude nejspis zbytecne. Umeni at si je nezavisle, ale "statni umeni" ma vzdy trpkou pachut a tady se "kluci" vazne prekonali, spojili patos s ironii a slaboduchosti ... bohuzel i kdyz miluji umeni a uznavam, ze kazdy muze mit na vec jiny sujektivni nazor, nemohu souhlasit s prezentaci tohoto dila jako dila, ktere bylo zadano vladou, zaplaceno CR, tedy znaku jez bude viset na budove Rady EU v jen dobe ceskeho predsednictvi.

182268

27.1.2009 10:00

RE: Žádám odstoupení Vondry

voyta 85.?.?.?

Reakce na 182211

Řekl bych že pan Černý s nimi pěkně vyběhl. "Kdyby bylo řádné výběrové řízení, mohl tu zakázku dostat skutečný umělec" - se zkušenostmi s výběrovými řízeními v ČR si tím nejsem úplně jistý. A ještě jedna věc, kdybychom byly kultivovaný a vzdělaný národ, tak nikdo jako Vondra a jemu podobní, ve vládě není.

182222

27.1.2009 8:31

Černý nebo Havel ...

Tom 24.?.?.?

... slyším, vidím, bleju ...

Vložený obrázek

182212

27.1.2009 8:40

RE: Černý nebo Havel ...

IVAn 85.?.?.?

Reakce na 182212

... a teď si představme na místě mapy naší vlasti jistou ukradenou blízkovýchodní nudli - to by byl poprask ve sdělovacích prostředcích!!! [chechtot]

182213

27.1.2009 9:54

RE: Černý nebo Havel ...

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 182212

Chápe tu někdo, co je vlastně umění? Co je svoboda umění? Co je svoboda? [zmaten]

182220

27.1.2009 10:08

RE: Černý nebo Havel ...

JPG 85.?.?.?

Reakce na 182220

nemá-li svoboda etický, nebo společenský korektiv, může se brzy malformovat do svobody zabíjet, svobody lhát a svobody krást.
David Černý je jen takové kašpárkové zrcadlo nás všech. Havel, Vondra.. KlauN...a ostatní deprivanti. My jsme jim to dovolili, aby svobodně opruzovali ostatní.
Černý má navíc tu výhodu, že na tom ještě v rámci své "svobody" vydělá. Taky to je zrcadlo toho, jak zvrácená je dnešní společnost.

182223

27.1.2009 11:46

RE: Černý nebo Havel ...

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 182223

Čurání na zem není etické? Vy na zem nečuráte? Na svoji zem? Ale jděte...

Jakou spojitost má Černý s partou vyčuraných politiků? Že je ztvární ve svém díle?

Vy mu ty prachy závidíte?

182231

27.1.2009 11:39

RE: Černý nebo Havel ...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 194.?.?.?

Reakce na 182220

Chápete Vy chytráku jaký je rozdíl mezi svobodou uměleckého projevu a prezentací naší země v EU ? Pokud si Entropa bude viset někde na hlavním nádraží bude vše OK. Pokud jejím prostřednictvím vyjadřují naši zástupci arogantní neúctu k jiným zemím na půdě evropského parlamentu jde o DRZOST a OSTUDU. Dělají vizitku CELÉ naší zemi. Prezentují svůj názor tak jako by to byl názor všech čechů. To co proameričtí a prosionističtí "kryplové" jako Vondra, Schwarzenberg či Topolánek předváděli doteď v ČR nyní předvádí v Evropě. SLADÍ nám to jak slíbili. Potřebovali by ty jejich xichty vymáchat ve skutečném tureckém záchodě, plném produktů, které do současné doby stačili vyprodukovat.

182228

27.1.2009 11:48

RE: Černý nebo Havel ...

Robocrep 217.?.?.?

Reakce na 182220

>Chápe tu někdo, co je vlastně umění? Co je svoboda umění?
>Co je svoboda? [zmaten]

"Svoboda umění je stav, ve kterém je možné jako umění prezentovat to, co uměním není." [cool]

Ale jako jasně... chápu o co vám jde. Volnost pro umělce je dobrá věc, jinak by (přeháním) jenom dokola stavěli a bourali Sousoší na Letný.

Proti provokativnímu umění nic, mně se například hodně líbí tahle partička http://gumaguar.bloguje.cz/ - BLOODY HUMANIST je skvělý [vyplazený jazyk]

P.S.: Jinak samozřejmě mediální humbuk kolem Entropy je, ale většině lidí to je stejně jedno. Bakala si teďka určitě drbe hlavu jestli neměl solit jinde, aby zaujal potenciální voliče pro senát.

182235

27.1.2009 15:09

RE: Černý nebo Havel ...

Aja 74.?.?.?

Reakce na 182220

..ale znate to, hestroy, ze? Zadna svoboda neni absolutni, tedy ani ta umelcova.

Umeni muze obohatit (ted nemyslim na to, co shrabne umelec [smích] )
povznest, pobavit, provokovat, jit s casem i proti nemu, byt srozumitelne i jinotajne, hluboke i povrchni a...
...ale nikdy by nemelo urazet.

182253

27.1.2009 15:52

RE: Černý nebo Havel ...

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 182253

Nemá-li umění urážet, nezbývá paní Ájo, než vytvořit definici urážky. Obávám se, že Vám to dá zabrat. Vždyť co je pro jednoho úsměvnou karikaturou, může být pro druhého smrtelnou urážkou.

Tak s chutí do práce. [smích]

182257

27.1.2009 22:02

RE: Černý nebo Havel ...

Aja 74.?.?.?

Reakce na 182257

>Nemá-li umění urážet, nezbývá paní Ájo, než vytvořit
>definici urážky. Obávám se, že Vám to dá zabrat. Vždyť
>co je pro jednoho úsměvnou karikaturou, může být pro
>druhého smrtelnou urážkou.

>
>Tak s chutí do práce. [smích]

Ale Vojto, opravdu je potreba "definice urazky"?
Rozhodne se nejedna o "urazku malomestackeho vkusu" a pokud se Bulharsko citi dotceno, urazeno tureckym zachodem, docela ho chapu, nehlede na to, ze pan Cerny, at je to jak chce, umi, ale tahla placanina z plastu a papier machee, ci co to je, je NEVKUSNA.
..a ne ze po mne ted budete chtit definici vkusu, urazka i vkus jsou zalezitosti spis citove, nez rozumove.

182276

28.1.2009 3:07

RE: Černý nebo Havel ...

Rene Bartosek 76.?.?.?

Reakce na 182257

Cerny mi je ukradeny. To, ze Vondra je jako politik trouba na kvadrat by mi taky nevadilo, pokud by sedel pouze v senatu a nevoral to za celou CR. Cerny jako umelec si muze vytvorit, co chce, ale diplomat na verejnou prezentaci statu na evropske urovni si nevybira navrh podle emoci, znamosti, korupce...., ale na zaklade diplomacie. Aby vsak mohl byt nejaky vyber, tak by ponejprv musel aspon druhy umelecky navrh. Mozna se Vondra na volbu z vice jak jedne moznosti necitil. Zvlastni kdyz on patri k "elite", ktera ma vest nas tupce-obcany, zpusobile pouze hodit listek do volebni urny. [velký smích] [velký smích]

182300

27.1.2009 15:38

RE: Černý nebo Havel ...

vodnik007 71.?.?.?

Reakce na 182220

Co je svoboda?
Vsude musite mit jistou hranici, jinak prechazite v anarchii.
Sochy curajicich panu jiz prechazi hranici svobody umeni. Umelec tam uz klidne mohl mit i curajici zeny. Potom prijde dalsi "Umelec" a vytvori neco jeste odvaznejsiho. Tak nejak dopadla holywoodska kultura.

182256

27.1.2009 23:54

RE: Černý nebo Havel ...

Montaznik 88.?.?.?

Reakce na 182212

To vy ale nevíte, že toto sousoší je elektrifikováno a při močení se jim "ptáci" zdvíhají a klesají, takže nemočí pořád na stejné místo. Některé báby turistky na to koukají jako u vytržení a řvou u toho smíchy, třeba jsem tam viděl nějaké starší Italky a ty u plastiky vydrželi hodně dlouho a nemohli se nabažit!
Jinak Černý je magor, to se o něm v Praze ví a když se zde dohadujete,co je umění a co už ne, tak je jedno hledisko - umělecké dílo by nemělo ubližovat a vůbec působit nějakou křivdu a to v případě plastiky Černý nerespektoval! Turecký záchod je dobrá věc, především kvůli hygieně, ale aby to byl symbol Bulharska, to je hodně silná káva. To může za to ještě někde dostat Černý po držce,což se mu již kolikrát stalo. On je provokatér i v civilu, nejenom v umění a s ním jít do hospody je riziko, že něco provede.Jsou lidé různí a lidé od kumštu už takový jsou -a že je Černý pako, je všeobecně známá věc.Vinu nese ten, kdo mu práci zadal a neprovedl řádnou kontrolu odvedené práce. Umělce a to všechny, bych nechal v klidu, oni mají svůj zvláštní svět a jsou psychicky vyšinutí, vykloubení
z podstaty, stejně jako je doba a svět kolem nich.Třeba Knížák, ředitel Národní galerie neumí vůbec kreslit a školu udělal jenom hodně s odřenýma ušima a je ředitel NG, jenom proto, že se "přisral" za revoluce k těm správným kamarádíčkům! Opět objekt doby a mohl bych pokračovat!

182283

28.1.2009 1:43

RE: Černý nebo Havel ...

Nasredin 85.?.?.?

Reakce na 182283

"....třeba jsem tam viděl nějaké starší Italky a ty u plastiky vydrželi hodně dlouho a nemohli se nabažit!"

Možná myslely, že narazily na nové Lurdy?

182289

28.1.2009 5:17

RE: Černý nebo Havel ...

Montaznik 88.?.?.?

Reakce na 182289

Omlouvám se za gramatiku, nějak jsem ujel -
Italky vydržely a nemohly se nabažit. Doufám, že někdo nedostal
šedý zákal, když tam viděl ta měkká i - Italky opravdu vydržely!!!

182304

27.1.2009 9:50

Dobrá reakce

Fernet 213.?.?.?

Nejlépe na Entropu zareagoval angličan Ian Baker
Vložený obrázek
Holt aby člověk považoval výtvory D.Černého za umění musí mít alespoň 3 promile v krvi [chechtot] [chechtot] [chechtot]

182218

27.1.2009 11:48

RE: Dobrá reakce

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 182218

Zkuste definovat umění...

182234

27.1.2009 12:06

RE: Dobrá reakce

opr 195.?.?.?

Reakce na 182234

mne sa tá plastika páči ako umelecké dielo, problém je v tom, že asi nebol dodržaný pôvodný autorský zámer, a miera satiry na tú ktroú krajinu nie je vyvážená, napr. obdobou bulharských hajzlov by mohol byť napr. v taliansku zavraždený komisár catani, nie romantizujúci obraz futbalistov,

182240

27.1.2009 12:21

RE: Dobrá reakce

jansmith1984 193.?.?.?

Reakce na 182234

Už jsem někde tady psal, že David Černý není důvěryhodný, stejně jako není důvěryhodná garnitura, která mu umožnila za peníze daňových poplatníků a p.Bakaly zakázku Entropa zrealizovat. Za peníze, které musel nakonec s ostudou kajícně vracet. Pokud tito lidé nejsou důvěryhodní, jak může být potom důvěryhodná jejich provokativně myšlena mystifikace - Entropa???, ptám se.

Možná bych Jindro Černému věřil, že mu jeho dílem šlo o mystifikaci a upozornění na strnulé vnímání Evropy jako takové a že se vlastně jedná o jistý druh "moderního" umění, které konzervativně smýšlející lidé nechápou. Fakta ale hovoří poněkud jinak.[smích]


Legrační na tom celém je, že David Černý se sám usvědčil z pokrytectví a z toho, že není SÁM schopen přijmout mystifikace a nadsázky, kterých toleranci a pochopení automaticky předpokládá u ostatních.

Dobře ho odhalil šefrédaktor deníku MFDnes, který mu nachystal podobnou pastičku jakou on (Černý) uchystal lidem Entropou a pastička sklapla. Zkoušeli jsme jeho smysl pro humor, jako on zkoušel ten evropský, říká šéfredaktor MF DNES.[smích]


Co se stalo? MFDnes vytvořila stylem mystifikace s Černým fiktivní rozhovor a jak na něj Černý reagoval je možno si přečíst zde:

VIZ:
Nejste umělecké dílo, brání se Černý proti fiktivnímu rozhovoru MF DNES

http://zpravy.idnes.cz/nejste-umelecke-dilo-brani-se-cerny-proti-fiktivnimu-rozhovoru-mf-dnes-13t-/domaci.asp?c=A090124_174051_domaci_dp


Co je ale na tom zajímavé? Přístup mainstreamu, který tuto sebeodhalující reakci Davida Černého nenápadně ignoruje (nebo jsem si aspoň nikde ve správách ničeho nevšiml). Komentátoři za žold, kteří komentují kdeco jsou tak nějak potichu.

Ani tento článek se na serveru iDnes dlouho neohřál. Naproti tomu články proti Paroubkovi, Rathovi apod. tam obvykle vydrží neporovnatelně déle - některé exrémně dlouho.

Všimněme si, jak je mainstream aktivní ve věci výroku D. Ratha, který podle ODS údajně schvaloval zbrojní politiku A. Hitlera. Někomu (Langristům apod.) musí být Rath velmi nepohodlný, že?


Aby korporátní média podobným způsobem šlapala na pérka Vondrovi ve věci zpackané a arogantní Entropy, tak to ani náhodou.

Není pravda, že „Strom poznáte po ovoci“.


jansmith[smích]

182243

27.1.2009 18:22

RE: Dobrá reakce

pietroo 194.?.?.?

Reakce na 182234

Vše co je "umělé", zkonstruované, nebo co má nějaký tvar a formu. Když prohlásíme za umění i přírodu, tak je uměním vlastně vše. Uměním je i jakákoliv rovnice nebo fyzikální vzoreček.
Otázka co je dobré umění. Svého času i Michelangelo obdivoval různě tvarované fleky na zdi. Jednou jsem byl přítomen debaty s jedním studentem umění. Ten přišel a vykládal jak nějaký slavný umělec vzal pisoár, převrátil ho a dal k tomu cedulku "fontána". A tvrdil, že je to umění. Když se dozvěděl tuto mou definici umění a tedy že i vychcat se je umění, protože to má nějaký tvar atd. tak ho to rozladilo, nevěděl co má říct a odešel s tím, že nesouhlasí teď už ani sám se sebou, ani s touto mou formulací. Bylo to jasné, tento druh lidí se chce vlastně hádat a provokovat. A když mu vezmete takto elegantně možnost, tak se mu to vrátí a prostě skončil.

182263

27.1.2009 20:47

RE: Dobrá reakce

vodnik007 71.?.?.?

Reakce na 182263

Jsou "umelci", kteri tvori z hoven a mysli si kdovi co.

182270

30.1.2012 22:00

RE: Dobrá reakce

mtj 94.?.?.?

Reakce na 182263

Co vam na to ma kdo rikat, kdyz neznate Marcela Duchampa ((((: a jeho "fontanu" - prevracenej pisoar. Napred si nastudujte cele dejiny umeni, abyste se vubec mohl dostat k fontane "ready-made" a mozna soucasne tvorbe. Ano, chcat je take umeni, ale zalezi na tom v jakem kontextu..

261956

27.1.2009 11:47

Dílo Davida Černého je skutečně kontroverzní - underground

Nasredin 85.?.?.?

Osobně proti výtvoru Černého nic nemám. Každý člověk (umělec) vidí věci jinak. Kdyby tomu tak nebylo, byl by život fádní. Vždyť si stačí připomenout dobové kritiky impresionistů. Navíc, hodně umělců dojde uznání po smrti, neboť současníci nenalezli pochopení.

Mám také své ale. Kritizuji způsob zadání práce, lakotu umělce (mělo to být mezinárodní dílo 26 umělců) a nepřehledný způsob financování. Kdyby Černý prezentoval své undergroundové dílo, např. na výstavě v Berouně, tak nic proti tomu. Bez toho by nevznikla nikdy umělecká avantgarda, nebo nový umělecký směr a celá řada úspěšných, či neúspěšných výtvorů. Prostě, buď by byl ohlas, nebo nebyl. To co mi však vadí, že jde, dé facto, o oficiální postoj a přístup ČR k evropskému předsednictví a dílo Černého je jeho „vývěsným štítem“. Nakonec i hovno, zasazené do příslušného kontextu, může být uměním (pro někoho dekadencí, či nihilizmem). Ale už si nedokážu představit, jak by se ČSSR „vytáhla“ na výstavě Expo 58, kdyby se namísto moderního „stánku“, třeba prezentovala právě stánkem v podobě zmíněného hovna, a tak degradovala jinak velice úspěšnou prezentaci ČSSR. Jinými slovy, kdyby nešlo o vysoce oficiální a prestižní událost, šlo by opravdu jen o to hovno. Nakonec reakce světa má spíše srandu z ČR, a nikoliv z odkazu díla Černého. Nezapomínejme ani na rozdílnou mentalitu a historii jednotlivých, členských zemí (národů) EU. Co je pro jednoho veselé a ironické vidění nějaké země, může být pro tu zemi urážkou. Pro Čecha(?) Černého muže být, například, náramnou legrací vyobrazení kosovského Hashima Thaci jako Srbského prezidenta. Pro Srby však smrtelná urážka. V případě českého „emblému“, se mělo postupovat spíše cestou střízlivého a decentního uměleckého díla, po konkurzu. Pak by v Americe, i jinde, nepsali možná, o Topolánkově předsednictví, jako o kodrcavém, apod..

182233

27.1.2009 12:07

Burani

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?

Je to zvláštní kombinace buranství a arogance tohle 'dílo'
Černého. Patří k základní slušnosti neurážet jiné národy, na to nemusím být jeden diplomat. Je pravda, že na pověsti ČR v Evropě to asi už moc nezmění, ale přece jenom by stálo za to se zamyslet nad tím, zda by politická reprezentace této země neměla
mít cit pro minimální míru dobrého vkusu a obyčejné lidské slušnosti.
Evropa si asi odddychne, až se Vondrové a další provinční chachaři vrátí po uplynutí lhůty předsednictví na svůj hnojník zpět do Balíkova.
Z toho všeho mám pouze pocit studu a trapnosti.

182241

27.1.2009 12:44

Lidi neblaznete, jste jak male deti

Pavel -Čert- Němec 195.?.?.?

Prijde mi uplne zbytecne s tim ztracet cas. Kaslete na to co kde visi, nebo jestli je lepsi Sparta nebo Slavie a radsi se soustredte na podstatne zalezitosti... [oči v sloup]

182245

27.1.2009 13:52

umění????

E.T. 85.?.?.?

Reaguji na příspěvky Hestroye: Černý vyvolává rozhořčení!!!!Udělal podvod!!!! [bliji]

182249

27.1.2009 16:58

prosperita kapitalismu

dol 195.?.?.?

Bude rozšířen "nový" virus, který postihne hlavně pracující masy a chudé, ti bohatí budou mít vakcínu. A až zbyde 1/3 lidstva, tak pak zase začne prosperita kapitalismu!!!

182260

27.1.2009 21:30

Nevím jak Vy, ale já ...

Nasredin 85.?.?.?

... bych židovi Davidovi Černému pogratuloval ..., za bezpříkladně úspěsné rozeštvání dvou slovanských, původně křesťanských národů, které se do sebe pustily za jednu "umělecky" bezvýznamnou a nicotnou plastiku - Bulhaři oplácejí ČR Švejkem kálícím na Česko za turecký "bulharský" záchod vytvořený židovským "trojským koněm" českého národa - "umělcem" Davidem Černým, kterého moje neinformovaná kamarádka obvinila z toho (po vystoupení v televizi) - "jako by měl radost z toho, že je "Česku", kvůli němu spíláno ... !!!" Zlaté, čisté a naivní a bezelstné děvče, vůbec nic jí to nedochází ... ! To je dnes moc důležité - rozeštvat všechny Slovany a hlavně křesťany ... ! Čechy, Slováky, Ukrajince, Rusy, Srby a Řeky, atd ... ! Stará, dobrá a osvědčená římská zásada ... ! - "Rozděl a panuj !"

182273

27.1.2009 21:55

RE: Nevím jak Vy, ale já ...

piss 213.?.?.?

Reakce na 182273

(Oslovení vypuštěno. - Moderátor) netrpíš nějakým národnostním komplexem?...

182275

27.1.2009 22:14

RE: Nevím jak Vy, ale já ...

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 158.?.?.?

Reakce na 182273

konečně to někomu došlo

182277

27.1.2009 23:10

RE: Nevím jak Vy, ale já ...

Nasredin 85.?.?.?

Reakce na 182273

Mirdo, toto není můj příspěvek. Znáš můj první příspěvek i moje vyjadřovací schopnosti, posuď sám. Někdo vystupuje pod mým nickem!!! Využil k tomu dynamické IP adresy.

Prosím, a to důrazně, o nápravu! Můj e-mail má p. Stwora. Můžu, budeli to třeba, své příští příspěvky autorizovat e-mailem.

Nasredin

182280

29.1.2009 5:14

RE: Nevím jak Vy, ale já ...

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 182280

>Mirdo, toto není můj příspěvek.
--------------------------------
[chechtot] [chechtot] A proč to říkáš zrovna mně? Můj nick není "piss" a nikdy bych si takový nick nedal. Nasredine, domnívám se a také doufám, že došlo k nějakému nedorozumění. Jinak to jde s tebou s kopce. [chechtot] [chechtot] [chechtot] Příliš mnoho historie unavuje a i koně přizabije. [velký smích]

182391

28.1.2009 10:00

Politikův úmělec

Tom 24.?.?.?

Černého "úmělecké gigaúlety" ať už se jedná o

znovuvynalezení díry do prdele
Vložený obrázek
adop..... tak mu tu prdel vymazali .... tož se pokochejte tady

Vložený obrázek

obrácenou neonovou prdel na Hradě v podobě srdce

Vložený obrázek


a v neposlední řadě o dva pivní skauty močící na republiku, nepřekračují hranice ubohosti typicky českého, hospodského humoru.

Česká člověka tápe, neví a ptá se, jak na Černého gigahovadiny reagovat? Čeká. Čeká až co plácne nejsilnější huba v hospodě, co vypotí kolegium nadupaných intelektuálů, co uslintne tolik oblíbený humanitární politik či co tiskem vypustí Mladá fronta řiťdnes - rychle zkontroluje reakci okolí - a hned má Takysvůj názor.

Typickou ukázku znejistělého čecháčka předvedl na BL Ladislav Žák. cit:

>Bulharská odveta

>Musím říci, že jsem se u této plastiky již mnohokráte zastavil se svými zahraničními přáteli nebo prostě jen tak a poslouchal názory. Tedy pokud mi mé jazykové schopnosti stačí. Podstatná část hlasů říká v různých polohách to, že dvojitý panák čurající do prostoru ve tvaru jejich vlastních státních hranic by u nich doma neprošel. Podstatná část hlasů také zní v tom smyslu, že je to škoda.

>Jsem velmi rád, že žiji v zemi, kde to jde…


V zemi kde jde co?

V zemi, kde si lze beztrestně dělat prdel z lidí, sondovat - na zakázku těch jedině správných politiků - míru nablblosti národa, a schopnost absorpce tohoto národa následně vstřebat bez protestů politicky účelové, absurdní masáže včetně - boje proti terorismu?

Politikův úmělec.

David Černý:
Vypadalo to, že Saša může přijít o židli. Tak jsme se dohodli, že to vezmu všechno na sebe a omluvím se. Slíbil mi za to nějakou další spolupráci...

Na další gigahovno, vzešlé z nerozborné spolupráce této masvoblbující dvojice, se opravdu těším. Jak vy?

182314

28.1.2009 10:28

RE: Politikův úmělec

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 182314

>David Černý: Vypadalo to, že Saša může přijít o židli. Tak jsme se dohodli, že to vezmu všechno na sebe a omluvím se. Slíbil mi za to nějakou další spolupráci...

Je škoda, že málokdo dokáže pochopit tyhle srandičky. Zkuste si to přečíst znovu a pokuste se na to podívat z jiné perspektivy. Pak možná pochopíte, že si z Vondry dělá prdel. A to zcela beztrestně!

182318

28.1.2009 19:25

RE: Politikův úmělec

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 195.?.?.?

Reakce na 182318

hestroy ty si David Černy?? [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích]

182365

28.1.2009 11:41

RE: Politikův úmělec

jansmith1984 193.?.?.?

Reakce na 182314

K tomu, co jsi napsal Tome, bych ještě na závěr něco podotkl.


Za plastiku Entropa a jaký signál toto "umělecké dílo" vysílá do světa není v konečném důsledku podle mne odpovědný D. Černý. Černý je jen umělec, který dostal z "kamarádčovství" bez výběrového řízení státní zakázku. Trochu pomohl i uhlobaron Bakala a Černý tuto zakázku pojal stylem, který odráží jeho vlastní povahu, charakter a pojetí světa (schválně si zjistěte jak tento sponzor umění: p. Bakala "rožní" obyčejné -takřka bezbranné- lidi ve věci koupi bytů do osob. vlastnictví na severní Moravě, které vlastní jeho společnosti)

V plné míře je ale za signál, který Entropa vydává odpovědná česká vláda a lidé zodpovědní za PREZENTACI České republiky v Evropském parlamentu. Kromě ochotných úředníčků tedy v první řadě politické "elity" jako lobbysta AMI Comm. p. Alexandr Vondra nebo p.Topolánek apod.


A opět se dotýkáme jedné důležité okolnosti, kterou PŘESNĚ vyjádřila ve svém příspěvku paní Jarmila.

Pokud se od dotčených zemí vzhledem k necitlivé a nediplomatické plastice snášejí na český národ různé výtky a nebo nějaká bulharská skupina vytvoří stějně arogantní odpověď, tak se tak děje primárně z důvodu NEPOCHOPENÍ souvislostí.


Za plastikou Entropa (jak píše pí. Jarmila) NENÍ totiž 10mil českých občanů ani se s ní až na vyjímky 10mil nestotožňuje, ale je za ní jen jeden nedospělý umělec a s ním určitý počet zprofanovaných politiků.

Politiků, kteří dokazují svou aroganci moci vůči svým spoluobčanům (pramenící nejen z vlastní zakomplexovanosti) už delší dobu na politické scéně v ČR a nyní se stejně chovají i vůči evropským zemím. Bonmoty o "oslazení" jen odrážejí vlastní ramenatost a nedostatek sebedůvěry. Podobně se jako MALÝ psík na vodítku pod ochranou svého pána chovají naší politici vůči VELKÉMU, když s podporou USA ramenatě napadají Rusko.


Tedy NIKOLI ČEŠTÍ OBČANÉ, ale jen přesně vymezený počet lidí ve vysoké politice, kteří dlouhodobě zneužívají důvěru a moc občany jim svěřenou, zaslouží výtky. Pokud mají tedy někteří lidé v Bulharsku snahu ragovat, potom by "jejich" Švejk neměl kálet na mapu ČR, ale na hlavy umělce a představitelů, které jsem jmenoval.

Vidíte ten rozdíl přátelé? Dokud se lidská rasa nenaučí chápat co znamená princip KOLEKTIVNÍ VINY a jak snadno jej lze za určitých okolností někým (mocnými) zneužít pro vlastní zištné, sobecké cíle, do té doby se masy opratí a neschopnosti odolávat manipulaci nezbaví. Proto je důležité se v diskuzích přesně vyjadřovat a přesně formulovat i své myšlenky a názory a napomáhat tím nazývat věci PRAVÝMI jmény...

jansmith[smích]

182330

28.1.2009 15:37

RE: Politikův úmělec

Jarmila 83.?.?.?

Reakce na 182330

Přesně tak Jane, se vším co jste napsal souhlasím. Ještě se trochu zmíním o tom Bakalovi. Nechápu, z jakého důvodu je tak vůči Černému mecenášsky štědrý, že mu jen tak mírnyx týrnyx za nic a pro nic věnuje 13 milionů korun, když se vůči 47 000 rodinám na severní Moravě chová jako neskutečné hovado. Dusí je tam už kolik let kvůli bytům v trvalé nejistotě, a taky že musí investovat do cizího (jeho) majetku peníze, aniž by měli nějakou sebemenší naději, že si ty byty budou moci odkoupit, nebo co s nimi vlastně bude. Prostě miliardářské necitelné hovado, které ke svému majetku přišlo kdovíjakým způsobem.

182349

28.1.2009 16:53

RE: Politikův úmělec

jansmith1984 193.?.?.?

Reakce na 182349

Díky za doplnění. K Bakalovi jen, že ty obyčejné lidi možná dusí hlavně proto, že později jim bude moci ty byty LEGÁLNĚ prodat za tržní ceny.

Původně jim totiž SLÍBIL, že jim je prodá ks cca. za 40tis, tj. způsobem, jak to slušná městská zastupitelstva jinde běžně prováděla.

Ceny za bytovou jednotku si stanovovala samozřejmě podle mistních poměrů, ale až na Tábor (Sezimovo Ústí myslím), kde se také pokoušeli lidi oškubat nadsazenou cenou, byly ceny bytů pro původní nájemníky výhodné a hlavně dostupné. A proč ne, když ty domy, kde se byty prodávaly byly (stejně jako na té sev. Moravě) v dost špatném stavu, nezateplené apod.


Pokud vím, tak lidi od p.Bakaly tvrdí, že před prodejem do vlastnictví chtějí dát domy nejdříve do pořádku. Už ale nehovoří o ceně za bytovou jednotku, která se 40tisícům bude blížit velice těžko, spíše vyskočí na tzv. tržní. Jsem zvědavý, jak si vdovy po hornících budou brát výhodné hypotéky.[smích] Uvidíme, budu to sledovat.


Že jsou ti lidé roky ve stresu (někteří už investovali do rekonstrukce svých bytů) a pořád neví co se chystá, p. Bakalovi asi nevadí. Důležitější je sponzoring "umění" p. Černého a Alxandra Vondry.


jansmith[smích]

182354

28.1.2009 13:18

černého tvorba nutí k zamyšlení a dráždí zkostnatělé mozky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 182314

Černý je kontroverzní umělec.Jeho díla jsou málokdy líbivá, ale často pravdivá, zvlášť co se týče zobrazení některých typických českých švejkovských rysů nutí k zamyšlení.

Lození po žebříku do zadku vysoce postavených lidí je pro čechy jedna z nejtypičtějších vlastností (už Masarykem kritizované lokajství), vidím to kolem sebe dnes a denně.Ta vámi uvedená instalace není celá. Uvnitř torza byla televize, na které běželo video s Klausem, to by si nedovolil kdyby byl placený ODS.
Rovněž je u nás velmi oblíbené chlubení se, kdo koho kdy "přechcal".Jinde obvykle považované za morální poklesek.O tom je instalace čůrajících na ČR (a možná i o postoji našich politiků k obyvatelům naší země).
Mimo jiné natřel onenn pověstný pomník s tankem v roce 91 na růžovo.

Velmi půvabná byla instalace jeho lezoucích obřích mimin na žižkovský vysílač čnící nad prahou, zvlášť při pohledu z dálky:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c6/%C5%BDi%C5%BEkov_tv_tower.jpg
http://www.virtualtravel.cz/zizkovsky-vysilac/miminka.html

Mě se líbí, že se nebál udělat si legraci ze zkostnatělé zednářské myšlenky "spojených států evropských" jak jej prezentují proevropští patolízalové a evropští byrokrati.On vlastně ztvárnil kacířskou myšlenku, že EU je jen skládačka, nesourodý umělý (umělohmotný) slepenec národů. Kritizovat čecháčkovství umí kdekdo, ale troufnout si na posvátnou modlu evropanství, si žádný známý evropský umělec nedovolil.
Škoda jen, že nebyl drsnější na západní evropu, taková británie není o nic menší žumpa, než to pověstné bulharsko.Ztvárnění německa s dálnicemi ve tvaru hákového kříže či čísla 18 bylo ovšem mistrovským kouskem.Jen čech zvyklý číst mezi řádky pochopí narážku na holocaust industry a židovská media s jejich honbou na neexistující neonacisty. Ostatní si budou myslet, že je to kritika nacistické minulosti německa.
fotogalerie Entropy:
http://aktualne.centrum.cz/foto.phtml?gid=9306

www.davidcerny.cz

182341

28.1.2009 16:28

RE: černého tvorba nutí k zamyšlení a dráždí zkostnatělé mozky

jansmith1984 193.?.?.?

Reakce na 182341

Takže ještě jednou.[smích] Možna by se ti dalo věřit anonyme 89.?.?.? (stejně jako úmyslům kontroverzního D. Černému). Něco mi tady ale nehraje.

Svým popisem plastiky se podle mne jen pokoušíš o DODATEČNOU obhajobu a vysvětlování nečeho, co vyznělo nakonec úplně jinak a hlavně vyvolalo nečekaně odmítavou reakci.


A za druhé, tvé řádky anonyme 89.?.?.? přesně dokazují, jak je snadné ohýbat významy slov, měnit fakta k obrazu svému a pokoušet se zpětně rehabilitovat to, co se samo prve nevědomě zdiskvalifikovalo.


Kdybych chtěl parafrázovat tvou obhajobu (jak píšeš) "pravdivého díla", tak bych mohl použít větu: "Z lejna původní produkt zpětně nevytvoříš". Černý podobné výrazové prostředky (záchody, řitní otvory, topořící se penisy apod.) rád zobrazuje, což odpovídá i úrovni jeho vnitřního pohledu na svět.


Aby bylo ale mezi námi JASNO.[smích] Tady v diskuzi bylo opakovaně zdůrazněno, že umění p. Černého je většině lidí šumafuk. Ať si jeho díla obdivuje kdo chce jak chce, ať si tito lidé opěvují i samotného autora. Podstané je, že pokud nějaký autor reprezentuje svůj stát před ostatními státy (a dostane za to zaplaceno), měl by to brát v úvahu, měl by se zamyslet jestli tím pomáhá vytvářet lepší svět a nebo jen brnká na animální lidské pudy.

A pokud je pravda co píšeš, že je odvážným "umělecem" který se rozhodl na zakázku karikovat (jak píšeš) zkostnatělé zednářské myšlenky "spojených států evropských" jak jej prezentují proevropští patolízalové a evropští byrokrati, potom by tak měl učinit do důsledků a se VŠEMI důsledky a nikolivěk tak, jak se vše událo. Až tehdy by byl důvěryhodný anonyme.

Nejlepším příkladem je to, co jsi sám napsal: měl být drsnější na západní evropu. Samozřejmě. Velké země Británii, Francii, Itálii, Řecko dokonce i ČR nijak zvlášť nekarikoval. Dokonce i to Německo jen tak lehce polechtal. A to co píšeš o údajné narážce na holocaust industry židovských médií, tak to by mohla být pravda až potom, co by do těch dálnic zakomponoval třeba izraelskou vlajku nebo hexagram, když to tedy neměla být kritika minulosti Německa. Stalo se tak anonyme???


A pár dotazů na závěr. Můžeš mi odpovědět proč se vše událo jak se událo, jestliže je pravda, že mu šlo o vyjádření toho co VIZ: "přání je otcem myšlenky" popisuješ?

Proč musel lhát o spoluautorství ostatních tvůrců, k vůli kterému musel následně vracet honorář a proč se nakonec zbaběle omlouval???

Proč nedokázal unést fingovanou mystifikaci MFDnes? Proč světu ODVÁŽNĚ jako svobodný umělec nevysvětlil svůj úmysl karikovat židovská média a zkostnatělé myšlení Evropy??????

Pokud nejsi Černého PR anonyme[smích], tak sám musíš přiznat, že NIC z toho se NESTALO a tudíž tvé vysvětlování a obhajoba je pro mne jen alibismus a snaha obhájit neobhajitelné.



jansmith[smích]

182351

28.1.2009 18:31

RE: černého tvorba nutí k zamyšlení a dráždí zkostnatělé mozky

Nasredin 85.?.?.?

Reakce na 182351

Máte, pane Jane, naprostou pravdu. Anonym89 vkládá do plastiky Černého jakési jinotaje a divotvorné výklady, o kterých Černý, do napsání anonymova příspěvku, neměl nejmenšího tušení. Anonym89 mi připadá jako „osvícený“ a sveřepý evangelista, kterému nechce nikdo věřit, že Ježíš byl katolický farář.

Máte dobrý přístup a logiku. Díky.

182361

29.1.2009 17:58

RE: černého tvorba nutí k zamyšlení a dráždí zkostnatělé mozky

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 182361

Logiku? Jak chcete umění kombinovat s logikou, Nasredine? Každý si najde v plastice to své. Stejně jako je to s každým uměním, které předává nějaké poselství.

Vzpomeňte na inkvizici, která ničila díla, která jsou dnes považována za KLASIKU umění. Vzpomeňte na pálení knih, na to, jak se hodnotilo umění v nacistiickém Německu... Trkne vás to?

182431

29.1.2009 18:28

RE: černého tvorba nutí k zamyšlení a dráždí zkostnatělé mozky

Nasredin 85.?.?.?

Reakce na 182431

Hestroyi, reagoval jsem na kritiku zadávání práce, financování, vracení peněz státu, lhaní Černého o autorství, na negativní reakci jiných zemí k českému předsednictví, kterému dílo Černého nepřidalo (odkaz na paní Jarmilu), atd.

Uměleckou stránku jsem nehodnotil i proto připomínám svůj příspěvek z 27.1. (11.47), kde jsem doslova napsal, že: "Osobně proti výtvoru Černého nic nemám".
Zároveň jsem, jak ve svém příspěvku, tak i v reakci napsal, že mi vadí udevedný kontext i politický výsledek.

182434

29.1.2009 21:04

RE: černého tvorba nutí k zamyšlení a dráždí zkostnatělé mozky

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 182434

Je pravda, že se tu míchají dva pohledy na věc. Hodnocení umělecké stránky Entropy a blamáž okolo. A potom ten turecký záchod a salám a další věci...

Politický výsledek? Tím přesně myslíte co? Co je dle vás úkolem Čechů v EU?

182447

29.1.2009 23:22

RE: černého tvorba nutí k zamyšlení a dráždí zkostnatělé mozky

Nasredin 85.?.?.?

Reakce na 182447

Úkolem Čechů v EU není určitě urážet jiné. Nám připadá zpodobnění Slovenska, coby salámu v maďarské trikolóře, jako náramná bžunda. Slovákům až tak ne. Hornouherská diktatura přinesla, kromě potlačování národního uvědomění, slovenské kultury, emancipační touhy, apod., nezměrnou bídu a masovou emigraci Slováků do USA. V poměrně-národním měřítku, největší na světě. Slováci nejsou nacionalisté, ale jsou citliví ke své historii, mají historickou paměť národa. Jak říkám, pro někoho legrace, pro jiné urážka.

Společně s provokativními výroky některých politiků České vlády, na adresu EU, v souvislosti s českým předsednictvím, bohužel, dílo Černého zní unisono. Nabízí se otázka, zda jde o náhodu, či nikoliv. Jestliže země, jako např. Polsko, Slovensko, Dánsko a možná další, si vyjednali výjimky z LS a Češi ne, je zbytečné se teď zlobit a zlobit v EU, ironizovat ledacos, začít mít výhrady ke konstrukci EU až teď. Výroky typu: „EU je socialistická“, „EU je byrokratický moloch“, „nerozhodují volení politici“, „jde o pokus federalizovat Evropu“, pod jhem „velkých zemí“, atd. svědčí buď o nevyzrálosti, nebo neochotě být v takovém společenství. Ke konstruktivní kritice to má hodně daleko. Nezaznamenal jsem jinou zemi, která je navenek takovým mentorem EU jako ČR. Řešení? Jednoduché. Vypsat referendum, podpořit co nejrychlejší ratifikaci LS a vystoupit z EU, bude-li to vůlí většiny. Kritika vypadá jinak. Rozlišuji kritiku a nihilizmus. To co vychází z ČR je spíše to druhé.

p.s. můj názor na EU a LS není v příspěvku obsažen

182463

30.1.2009 7:43

RE: černého tvorba nutí k zamyšlení a dráždí zkostnatělé mozky

Jarmila 83.?.?.?

Reakce na 182447

Já bych to zhrnula ( i když nemám co [smích]) asi takto: umění lze rozdělit na dvě kategorie- na to, které v člověku vzbuzuje krásné pocity, kladné emoce a nabíjí ho kladným nábojem. A na umění, které člověka zneklidňuje, vzbuzuje v něm záporné emoce. Já osobně mám ráda umění, které ve mně vzbuzuje krásné pocity. Krásná melodická hudba, která mě uklidňuje, krásné obrazy, které ve mně vzbuzují libé představy, atd. Třeba Piccasova Guernika je umění, ale patří do kategorie zneklidňujících, záporných emocí, a tak bych si tento umělecký obraz ve svém bytě nevystavila. Záporných věcí je samo o sobě ve světě příliš mnoho, proto to nepotřebuji vnímat ještě v umění. Umělecky ztvárněný zelenožlutý chrchel, třesoucí se jak huspenina na černém podkladu, je jistě velké umění, ale mě stačí, když ty chrchle vidím v reálu po Praze, proto takový druh záporného umění nevyhledávám.

Pak existuje ještě takzvaný kýč, což je neumění, neumětelství a nevkus, převlečený za umění. To jsou všelijací ti jeleni troubící na paloučku a tak podobně.

Jenže kam zařadit různé ty objekty, které vídáme na různých výstavách moderního umění? Tak například v Národní galerii moderního umění ve Veletržním paláci jsme viděli vystavené jako umění kabinku výtahu. Když do té kabinky zvědavě turistky vešly, tak se za nimi zavřely dveře a ony tam ve tmě marně bušily na zdi, aby se vyprostily. Snažili jsme se jim s mužem pomoci, ale dveře se po několika minutách samy otevřely. Je toto umění? Já bych tyhle objekty nazvala spíš výstřednostmi, jejichž úkolem je šokovat lidi. Jiné objekty zase patří spíš do oblasti vtipu- jejich úkolem je lidi rozesmát. Co se týče Černého, tak jeho objekt bych zařadila do kategorie nevkusný vtip, na pomezí kýče. U někoho ty zobrazené státy vzbuzují škodolibý úsměv, zvláště když se nejedná o jeho vlastní zemi. Naši zem udělal poměrně neutrální, ale kdyby tam zobrazil Švejka, jak kálí na českou zem, tak by se to Čechům asi moc nelíbilo. Stejně jako asi vtip asi nepřipadalo Klepetkovi, když mu Bulhaři předali záchodovou mísu, zabalenou v české vlajce.

Zdemolovaný kus růžového tanku válící se u fontány rovněž nepovažuji za umění, ba za ani za vtip, ba ani výstřednost, ale za vandalství. Pokud jim ten tank vadil, tak ho měli dát do depozitáře vojenského muzea a ne ho rozbít a kus růžového tanku nechat potupně válet na trávníku.

182495

29.1.2009 7:31

RE: černého tvorba nutí k zamyšlení a dráždí zkostnatělé mozky

Jarmila 83.?.?.?

Reakce na 182351

Taky mi není jasný počin, proč byla část růžového tanku vržena zpět na Náměstí Kinských. Vedle krásné fontány se válí zdeformované, růžové torzo tanku a nikdo neví, jaký to má smysl. Já osobně si myslím, že to má smysl takový, že je to výsměch všem těm obyčejným vojákům, kteří byli proti své vůli odněkud z kolchozu nahnáni do války, aby umírali, a ani pořádně nevěděli za co. Představte si, že by někdo v Anglii udělal pomník českým anglickým letcům, že by tam stálo někde na náměstí letadlo z druhé světové války. A že by tam taky přikvačil nějaký ten „umělec“ a to letadlo natřel na růžovo a potom ho zdemoloval, a nakonec tam nechal válet jen jeho růžové torzo. Proč?

182392

29.1.2009 17:55

RE: černého tvorba nutí k zamyšlení a dráždí zkostnatělé mozky

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 182351

Jane, nechtěl bys dělat kunsthistorika? Je vidět, že umění rozumíš a dokážeš ho správně vykládat. Možná bys mohl být vedoucím Ústavu pro jediné správné, nikoho nepobuřující, politicky prověřené a výkladově jednoznačné umění... [chechtot]

Když tak matně vzpomínám, jak se v nacistickém Německu hodnotila kvalita umění, kvalita lidí, kvalita všeho, jak inkvizice ničila umění, které se neslučovalo s duchem doby, něco mi to připomíná...

182430

29.1.2009 19:35

RE: černého tvorba nutí k zamyšlení a dráždí zkostnatělé mozky

jansmith1984 193.?.?.?

Reakce na 182430

Pořád si nerozumíme Jindro. Podobně jak píše Nasredin i mě umění D. Černého (narozdíl od tebe) nechává v klidu.


Nijak jeho řitní otvory a penisy neprožívám a jalikož za umění může být prohlášeno cokoli (i z moduritu do spirály zatočené hovínko), tak netvrdím, že výsledky jeho snažení nejsou uměním.

Třeba mu naší potomci po jeho smrti postaví sochu a budou o něm skládat básně a písně jako o jiných velikánech umění. Všechno je možné a je mi to upřímně buřt.

Batolata na vysílači v nadživotní velikosti mě ve své době dokonce zaujala a bylo mi jedno jestli je autorem D. Černý nebo Michelangelo Buonarroti.[smích] Růžový tank a co se kolem toho dělo je už jiná písnička.


Rozpor, který ale dokola řešíme (a proč ne, o tom je diskuze) se netočí o schopnosti D. Černého uměním něco na soukromé úrovni sdělovat. Výtka, kterou ty jako výtku ani proti názorům důvěruhodných lidí, kteří nemívají "pomýlené" názory nevidíš spočívá v tom, že David Černý svým dílem neprezentoval SVÉ soukromé pojetí Evropy vloženého do Entropy, ale prezentoval tím názor a obraz českého národa (jak píše pí.Jarmila 10ti mil. českých občanů) jako předsedající země Evropského společenství.


Názor na Evropu jak jej prezentoval Entropou Černý možná zastává nějaká množina Čechů. Dost ale pochybuji, že jich je více jako v případě souhlasu s US "mírovým" radarem v Brdech tj. 30%. Podle srovnání reakcí zde ve fóru odhaduji, že je jich ještě méně.


Nemělo by zadání Entropy zohledňovat zmíněný poměr? Nemělo by dílo takového významu vysílat signály transparentnosti, férovosti a snahy o porozumění mezi národy, o které se paradoxně tady na Zvědavci většina diskutujících svými příspěvky upřimně snaží?

Není Entropa na sebe sama rálně ukazující popřením zásad, které tady hájíme Jindro?

Navíc je legrační jak své přesvědčení hájíš ironizujícím útokem vůči mně a pokoušíš se mě popisovat jako inkvizitora, který potírá svobodné umění a svobodný projev nezávislých autorů a dokonce do toho zapojuješ i přístup nacistického Německa.[smích][smích]


V klidu Jindro, neboj, neberu to osobně a jen dodám, že D. Černý tím, že přijal státní zakázku se své nezávislosti ve prospěch vyšších hodnot vzdal a pokud narazil, měl své úmysly i odpovídajícím způsobem přesvědčivě vysvětlit.

Je mi líto, nic takového se NESTALO. Jako v případě diskuze s Vojtou49 ve věci sionismu i v tomto případě již zazněly takřka všechny argumenty a už jen záleží na tom, zdali jsi ochoten je uznat nebo ne.


O nic nejde, předpokládám že nás tento rozpor nerozhádá[smích], ale stejně nemám v úmyslu v diskuzi s tebou postupovat jinak, než postupuji v diskuzi např. s Vojtou, tedy přátelsky, ale zároveň nekompromisně dle svého nejlepšího vědomí a svědomí.


S pozdravem, make love, not war,

tvůj jansmith[smích]

182441

28.1.2009 16:51

RE: černého tvorba nutí k zamyšlení a dráždí zkostnatělé mozky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Reakce na 182341

Jsem rád, že se konečně našel další člověk, který chápe, co je umění... Napsal jste to velmi dobře.

182353

28.1.2009 18:42

RE: černého tvorba nutí k zamyšlení a dráždí zkostnatělé mozky

jansmith1984 193.?.?.?

Reakce na 182353

V jiné diskuzi se probírá kvalita příspěvků některých "taky" Zvědavých diskutujících a tvůj počin anonyme 77.?.?.? přesně zapadá do diskutované kategorie těch, kteří nemají co říci a jen vlastně tzv. zaplavelují.

Nevadí, klidně pokračuj. Jen by ses možná měl zamyslit nad tím, že tím co jsi napsal nic podnětného neprezentuješ a pokud něco prezentuješ, tak jen souhlas s něčím, co bylo již mnohokrát mnohými lidmi a nejen zde na Zvědavci na faktech (nikoli pocitech nebo emocích) zpochybněno a v konečném důsledku ukazuješ i úroveň vlastní schopnosti diskutovat.

Mě osobně jsi ale svým počinem v souvislosti se zmiňovanou debatou o "plevelných rybách" na net četech rozesmál, za což ti děkuji. Smích prodlužuje údajně život.[smích]



A teď to zkus ještě jednou, prosím.

Přečti si znovu předchozí příspěvky, několikrát se zhluboka nadechni - ZAMYSLI se až POTOM, protože okysličení mozku podporuje pozitivně myšlenkové pochody a následně mi odpověz na VŠECHNY dotazy položené anonymovi 89.?.?.?. Pokud odpoví i ON, budete na to dva, bude vás víc, nebudete se musit bát vlka nic.[smích]

Je škoda, že jsi zmíněné otázky svým plácnutím a pouhým souhlasem s anonymem 89.?.?.? IGNOROVAL a byť máš jinou IP, docela bych se nedivil, kdybys byl jeho klonem.[smích] A poslední poznámka, pokud by ses (ihned při svém prvním pokusu) vybičoval k vyjádření vlastních argumentů, mohli jsme mít již nyní ve výměně názorů jasněji.


Takže čekám a těším se na tvé odpovědi. S pozdravem krok vpřed, zpátky ni krok,

tvůj jansmith[smích]

182363

28.1.2009 10:19

Idioté

Jirka M. 194.?.?.?

Omlouvám se za ten výraz. Kdyby ten autor udělal výtvarným dílem idioty z nás, tak bychom nebyli tací idioté. Takto, když se je snažil učinit idioty z druhých, stali jsme se jimi tuplovaně. Vedle našich silnic jsou stále (a zdá se stále další nové) billboardy "Evropaě to osladíme". Skutečně dobrá investice v obou případech, aby se občan v zahraničí styděl přiznat přiznat že je Čech. Ono, když se to tak vezme, tak tak vlastně oba ty případy jsou pravdivé a vypovídají správně o tom, co jsem zač, a aby si na nás druzí dávali bacha...

182316

28.1.2009 10:33

Co takhle dát si referendum?

Jirka M. 194.?.?.?

Dnešní OM: http://www.outsidermedia.cz/

182319

Příspěvků: 76

27.01. 01:00 Buly  Nechápem...
27.01. 15:26  RE: Nechápem...
28.01. 02:59  RE: Nechápem...
27.01. 02:46 Rene Bartosek  Perfektni rozbor.
27.01. 07:14 Karkanos  Analogie
27.01. 11:55 hestroy  RE: Analogie
27.01. 13:16 sxgo  RE: Analogie
27.01. 08:08 Jarmila  Žádám odstoupení Vondry
27.01. 09:17 Tom  RE: Žádám odstoupení Vondry
27.01. 09:56 Fernet  RE: Žádám odstoupení Vondry
27.01. 10:30 JayCee  RE: Žádám odstoupení Vondry
27.01. 11:41 hestroy  RE: Žádám odstoupení Vondry
19.02. 21:38 vodnik007  RE: Lidi neblázněte...?
27.01. 14:12 Jarmila  RE: Žádám odstoupení Vondry
27.01. 18:36 pietroo  RE: Žádám odstoupení Vondry
27.01. 18:00 pietroo  RE: Žádám odstoupení Vondry
27.01. 19:17 Aja  RE: Žádám odstoupení Vondry
27.01. 09:52 hestroy  RE: Žádám odstoupení Vondry
27.01. 14:17 Jarmila  RE: Žádám odstoupení Vondry
27.01. 14:26 RAVI  RE: Žádám odstoupení Vondry
27.01. 18:00 hestroy  RE: Žádám odstoupení Vondry
27.01. 20:14 RAVI  RE: Žádám odstoupení Vondry
27.01. 10:00 voyta  RE: Žádám odstoupení Vondry
27.01. 08:31 Tom  Černý nebo Havel ...
27.01. 08:40 IVAn  RE: Černý nebo Havel ...
27.01. 09:54 hestroy  RE: Černý nebo Havel ...
27.01. 10:08 JPG  RE: Černý nebo Havel ...
27.01. 11:46 hestroy  RE: Černý nebo Havel ...
27.01. 11:39  RE: Černý nebo Havel ...
27.01. 11:48 Robocrep  RE: Černý nebo Havel ...
27.01. 15:09 Aja  RE: Černý nebo Havel ...
27.01. 15:52 Vojta49  RE: Černý nebo Havel ...
27.01. 22:02 Aja  RE: Černý nebo Havel ...
28.01. 03:07 Rene Bartosek  RE: Černý nebo Havel ...
27.01. 15:38 vodnik007  RE: Černý nebo Havel ...
27.01. 23:54 Montaznik  RE: Černý nebo Havel ...
28.01. 01:43 Nasredin  RE: Černý nebo Havel ...
28.01. 05:17 Montaznik  RE: Černý nebo Havel ...
27.01. 09:50 Fernet  Dobrá reakce
27.01. 11:48 hestroy  RE: Dobrá reakce
27.01. 12:06 opr  RE: Dobrá reakce
27.01. 12:21 jansmith1984  RE: Dobrá reakce
27.01. 18:22 pietroo  RE: Dobrá reakce
27.01. 20:47 vodnik007  RE: Dobrá reakce
30.01. 22:00 mtj  RE: Dobrá reakce
27.01. 11:47 Nasredin  Dílo Davida Černého je skutečně kontroverzní - underground
27.01. 12:07  Burani
27.01. 12:44 Pavel -Čert- Němec  Lidi neblaznete, jste jak male deti
27.01. 13:52 E.T.  umění????
27.01. 16:58 dol  prosperita kapitalismu
27.01. 21:30 Nasredin  Nevím jak Vy, ale já ...
27.01. 21:55 piss  RE: Nevím jak Vy, ale já ...
27.01. 22:14 aristokrat  RE: Nevím jak Vy, ale já ...
27.01. 23:10 Nasredin  RE: Nevím jak Vy, ale já ...
29.01. 05:14 Mirda  RE: Nevím jak Vy, ale já ...
28.01. 10:00 Tom  Politikův úmělec
28.01. 10:28 hestroy  RE: Politikův úmělec
28.01. 19:25  RE: Politikův úmělec
28.01. 11:41 jansmith1984  RE: Politikův úmělec
28.01. 15:37 Jarmila  RE: Politikův úmělec
28.01. 16:53 jansmith1984  RE: Politikův úmělec
28.01. 13:18  černého tvorba nutí k zamyšlení a dráždí zkostnatělé mozky
28.01. 16:28 jansmith1984  RE: černého tvorba nutí k zamyšlení a dráždí zkostnatělé mozky
28.01. 18:31 Nasredin  RE: černého tvorba nutí k zamyšlení a dráždí zkostnatělé mozky
29.01. 17:58 hestroy  RE: černého tvorba nutí k zamyšlení a dráždí zkostnatělé mozky
29.01. 18:28 Nasredin  RE: černého tvorba nutí k zamyšlení a dráždí zkostnatělé mozky
29.01. 21:04 hestroy  RE: černého tvorba nutí k zamyšlení a dráždí zkostnatělé mozky
29.01. 23:22 Nasredin  RE: černého tvorba nutí k zamyšlení a dráždí zkostnatělé mozky
30.01. 07:43 Jarmila  RE: černého tvorba nutí k zamyšlení a dráždí zkostnatělé mozky
29.01. 07:31 Jarmila  RE: černého tvorba nutí k zamyšlení a dráždí zkostnatělé mozky
29.01. 17:55 hestroy  RE: černého tvorba nutí k zamyšlení a dráždí zkostnatělé mozky
29.01. 19:35 jansmith1984  RE: černého tvorba nutí k zamyšlení a dráždí zkostnatělé mozky
28.01. 16:51  RE: černého tvorba nutí k zamyšlení a dráždí zkostnatělé mozky
28.01. 18:42 jansmith1984  RE: černého tvorba nutí k zamyšlení a dráždí zkostnatělé mozky
28.01. 10:19 Jirka M.  Idioté
28.01. 10:33 Jirka M.  Co takhle dát si referendum?

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

34

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 68 čtenářů částkou 10 139 korun, což je 34 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Akademie věd ignorovala Němci zavražděné studenty17.11.19 00:30 Česká republika 2

Zajímavá analýza honu na čarodějnice v USA16.11.19 19:28 USA 1

Ve věci nápisu "Památník věnovaný historicky posledním pracujícím Romům na území ČR" se může Policie ČR přetrhnout...15.11.19 23:54 Česká republika 6

Další vítězství Big Pharma: V Německu schválili zákon o povinném očkování proti spalničkám15.11.19 02:51 Německo 15

17. listopad 198915.11.19 00:34 Česká republika 3

Oni se fakt zbláznili. Po nákupu vrtulníků budeme prodávat státní hmotné rezervy12.11.19 20:21 Česká republika 4

Islamizácia v priamom prenose: Moslim prvýkrát na čele veľkého nemeckého mesta12.11.19 16:16 Německo 2

Nač potřebujeme 12 vrtulníků za 14,6 miliardy?12.11.19 16:10 Česká republika 1

Skoro polovina obyvatel Bruselu nosí venku prostředek na sebeobranu. Multikulturní výkladní skříň EU v plné nahotě12.11.19 00:25 Nizozemsko 1

Na Slovensku končí Natural 95. Bude jen E10 s vyšším podílem biopaliv11.11.19 01:50 Slovensko 0

Muslimský imigrant prořízl ve Znojmě Markovi Petružálkovi hrdlo. Rodina potřebuje peníze10.11.19 01:33 Česká republika 2

V Libyi straší ruští žoldáci09.11.19 21:24 Libye 4

Geoinžinierstvo na webe ČT2409.11.19 20:47 Česká republika 1

Ženy se omlouvají mužům08.11.19 19:48 Česká republika 5

Slepice Zemanová06.11.19 16:01 Česká republika 5

Sudeťačka Válková: Neziskovky jsou potřeba, Istanbulskou úmluvu ratifikujeme06.11.19 01:55 Česká republika 0

Demonstrace proti fašismu u sochy maršála Koněva 06.11.19 01:27 Česká republika 1

Už se ví, kdo střílel na majdanu do lidí06.11.19 01:11 Ukrajina 5

Šok v Berlíně: „I oni jsou lidi!“ Černoch prodávající drogy má sochu v parku05.11.19 01:03 Německo 4

Norimberské jezulátko je přičmoudlé04.11.19 23:33 Německo 3

Měnové kurzy

USD
23,16 Kč
Euro
25,59 Kč
Libra
29,88 Kč
Kanadský dolar
17,51 Kč
Australský dolar
15,78 Kč
Švýcarský frank
23,40 Kč
100 japonských jenů
21,29 Kč
Čínský juan
3,30 Kč
Polský zloty
5,98 Kč
100 maď. forintů
7,65 Kč
Ukrajinská hřivna
0,96 Kč
100 rublů
36,32 Kč
1 unce (31,1g) zlata
33 957,99 Kč
1 unce stříbra
392,84 Kč
Bitcoin
196 316,89 Kč

Poslední aktualizace: 17.11.2019 07:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 14 256