Diskuze k článku

Strasti švédskeho školstva

Příspěvků 59

8.12.2008 0:47

Je to obecná otázka vůbec , jak se má ke školství přistupovat.

Montaznik 88.?.?.?

Máte pravdu, švédské školství je proslulé, ale nebral bych jeho kritiku tak přísně. Jde o základní dotaz na účel školy.
Zdali má vychovat hodně "vzdělaného" žáka, anebo má vychovat člověka, ve smyslu člověka s velkým Č.
Pravda je někde uprostřed.Absolvent má mít ucelený počet znalostí, ale zároveň také by měl být plnohodnotnou lidskou bytostí a ne naprogramovaný robot na výrobu peněz, takže s co nejlepším uplatněním ve společnosti, ale ta je zdeformována úspěchem za každou cenu , přes mrtvoly.
Je těžké najít kompromis a Švédsko si uvědomuje,do které oblasti společnost degeneruje a chce svoje děti bránit. Je to hodně těžký zápas, třeba mladí Švédi se už nechtějí učit svůj národní jazyk a chtějí od mala mluvit pouze anglicky, protože stejně je všechno v angličtině - písničky, internet apod. Proč se mají učit švédsky? Jako kdyby se někdo zeptal a proč se máme učit česky, když je stejně všechno v angličtině?
Děkuji za sondu do švédského školství, ale já si myslím, že Švédsko se snaží, zachovat si tvář i ve školství a nenechat se semlít na prášek novým, především americkým způsobem života.
Není jednoduché se bránit, lákadla jsou veliká,ale skutečný harmonický člověk spíše vzniká v té švédské škole, než v tom americkém konzumním pojetí. Je to těžký soud,ale nic není jenom šedočerné!

177766

8.12.2008 1:23

RE: Je to obecná otázka vůbec , jak se má ke školství přistupovat.

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 177766

Nebrat to tak kriticky? Pokud to, co pise autor odpovida realite, tak to je katastrofa, ktera vybuchne v budoucnu. Zhoubnost jakekohokoliv ideologickeho pojeti na tak kreativni lidskou cinost jakou je vzdelavani, nepotrebuje dalsiho komentare. Uz ve stredoveku mely university privelegia, kdy svetska moc prilis nezasahovala do jejich chodu, aspon po formalni strance. Jestli nekdo chce cekat dale, k cemu vede korektnost adbsurdum, tak si muze pockat par let na kolaps Svedska.

Silne pochybuju, ze uzka skutecne vzdelana elita bude moct udrzet Svedsko na stavajici urovni. Zato nemam nejmensich pochybnosti o "harmonicnosti" hajzlika, ktery rozvine svuj "talent" diky vedomi sve beztrestnosti. Bez zpetne vazby a tou jsou jednoznacne nejake povinosti i disciplina v tom vzdelavacim procesu, neni mozny progres. A pokud povinosti a standarty jsou nastaveny benevolentne, tak to smeruje k tupounum na universitach. Alfred Nobel se musi obracet v hrobe.

177767

8.12.2008 7:26

kulturní levičáctví v praxi

baybee 83.?.?.?

Tenhle severský socialismus s akcentem na všechny levičácké nesmysly - feminismem počínaje a multikulturalismem konče - je zhoubný a bohužel ovládl už celou Skandinávii. Nejde jen o silně ideologickou výchovu dětí, ale všech - viz ta jejich alkoholová skoroprohibice. Vše dle premisy - lidi jsou ovce a stát je musí vést.

Když si člověk uvědomí, že správa těchhle zemí je pro mnoho českých levicových politiků vzorem, jde mu mráz po zádech.

177777

8.12.2008 7:47

RE: kulturní levičáctví v praxi

Saša 74.?.?.?

Reakce na 177777

Jsou to stejným dílem i pravičáci, se skoro-prohibicí převážně pravičáci. Podobně jako v dalším článku Vyplnilo vaše dítě dotazník CAF? Je to ve jménu tak zvaného „dobra“ a politik se zaleskne a nikdo není schopen „dobru“ odporovat, i když je to proti zdravému rozumu. Ve jménu dobra se napáchá nejvíce zla. Je to nemoc doby, snad kdyby politici byli odvolatelní, zdravý selský rozum by zvítězil.

177779

8.12.2008 8:13

RE: kulturní levičáctví v praxi

baybee 83.?.?.?

Reakce na 177779

Nejsem odborník na švédskou politiku, ale o vašem tvrzení dost pochybuji. Od třicátých let vládne ve Švédsku, s výjimkou osmi či devíti let, výhradně levice. Ostatně proto byla taková senzace, když před dvěma lety uspěla ve volbách i švédská pravice. A je-li levice u vlády, těžko bude pravice prosazovat zákony, že...

Prohibice má ve Švédsku dlouhou tradici, nicméně moderní "alkoholový zákon" určitě nebude starší než oněch sedmdesát let.

Navíc ten jejich systém monopolu na alkohol v podobě společnosti Systembolaget je typicky levicovým konstruktem.

177782

8.12.2008 8:47

RE: kulturní levičáctví v praxi

Saša 74.?.?.?

Reakce na 177782

V daném případě máte asi pravdu. Z mého pohledu a zkušenosti z „Ameriky“ to není výsadou „levice“. Konzervativci to mají nějak v programu. Ono to nálepkování s pravicí a levicí je zavádějící, zde neexistuje opravdová levice a zákonů ve jménu „morálky“, proti teroru, prostě toho svobod omezujícího „dobra“ přibývá jak hub po dešti..

177787

8.12.2008 10:39

RE: kulturní levičáctví v praxi

anellus anellus (zavináč) centrum (tečka) cz 195.?.?.?

Reakce na 177787

Obdobně deformované pojetí školství u nás není žádnou výsadou levice, naopak je to pravicový "přínos" národu Komenského. Socialistické školství (to bylo skutečně levicové) představovalo zatím absolutně nejvyšší úroveň českého školství. Až po převratu v r.89 do něj začaly pronikat popsané prvky, které autor článku, nevím proč, označuje za levicové. Což vedlo ke strmému poklesu kvality škol všech stupňů, k téměř úplné likvidaci učňovského školství, ke vzniku soukromých škol produkujících sebevědomé analfabety, atd, atd. Jinak, to že švédská mládež nepovažuje běloruský režim za diktaturu spíše svědčí o tom, že si přeze všecko zachovává zdravý rozum nebo je ve Švédsku menší míra mediální masáže v tomto směru.

177796

8.12.2008 17:23

RE: kulturní levičáctví v praxi

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 177782

Ve Svedsku se neuplatnuje v zasadnich vecech valcovaci politka nekolika prebehliku jak je zvykem v zemich ceskych. Vyzaduje se jednani a znacna shoda s opozici. Faktem je, ze skandidavske zeme poskytuji obyvatelstvu jeden z nejvyssich zivotnich standartu na teto planete, aniz by je to jako nejvice liberalizovane trhy privedlo ke kolapsu rychleji. Jak muzeme ted realne sledovat na vlastni oci.Co s tom ma delat politicka orientace svedskych vlad tezko rict, minimalne neskodi.

Chlast je v ruzne mire tolerovana droga ze stareho dobreho "chleb a hry" a ve forme dane si za to stat necha kralovsky platit. Jestli si k tomu vytvori nejakou firmu anebo to bere od vsech je pouze detail jakym zpusobem to placeni za "zabavu" probiha. To, ze daleko vice prachu se pak vyhodi za leceni je druha vec. Samozrejme v zemich s privatnim zdravotnictvim to statu nemusi zas tak vadit, pokud lidi budou krome "zabavy" i makat. Z toho duvodu treba tvrde drogy legalne povolit nejdou, protoze by to rychle zrusilo stabilitu spolecnosti. Jinak by jsem byli nauceni, byt masove zavisly davno na heraku, ktery na rozdil od chlastu min devastuje schranku telesnou.

177819

8.12.2008 23:12

RE: kulturní levičáctví v praxi

supino1 213.?.?.?

Reakce na 177819

Len jedna vec ma zaujíma...podľa Vašej teórie je to ako??...herák kontra alkáč...

177835

8.12.2008 23:42

RE: kulturní levičáctví v praxi

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 177835

Co je na tom konkretne nejasneho? V krame se prodavaji flasky se spiritusem. Ale padaj z nebe i letadla s bilym praskem smer tzv. civilizace. Bily prasek se s patricnou prirazkou a pro drobne prodejce i rizikem, prodava v omeznem mnozstvi. Vsichni na heraku byt nemuzou, kdo by chodil do rachoty?

Mate snad nejaky jiny napad, jak se z Afganistanu dostava 90% produkce, kdyz vyhravama a mame vse pod kontrolou? Stacilo by tech 8 000 tun rocni produkce koupit. Cena ve "zbranich a jinych potrebnych vecech" je zhruba miliardu babek v Afganistanu, na Zapade v ulicich to zhruba 100-nasobnou cenu. Miliarda babek a 90% produkce heraku z krku, dyt to je zadarmo.

Mame top technologii satelity a mak roste docela dlouho, takze jaka je vase teorie, ze v Afganistanu se produkuji 90% svetove produkce a ta se objevi povetsinou na Zapade? Ze by nase vlady byly tak neschopne? Mimochodem Taliban pred utokem srazil produkci na nejakych 200 tun, to mu museli byt pro lidi zavisle na fetu tezke casy. "Neschopny primitivni Taliban" bez technologie dokazal srazit produkci drog na zlomek toho co dokaze nase slavna zapadni civilizace. Zajimave, ze ano?

177838

8.12.2008 8:17

Ach to školstvo

ludovit8 195.?.?.?

Keby len základné školy... pozrite aký je stav vysokých škôl ako aj stav doktorandského štúdia [pláč]

http://web.sulik.sk/index.php?section=3&id=17

http://web.sulik.sk/index.php?section=17

Je to žalostné [pláč].
List druhý, o dokt. štúdiu som písal ja. Prvý - mne neznáma osoba. Závery sú rovnaké...

177783

8.12.2008 9:16

Drahí veriaci

felix10 147.?.?.?

Prepáčte, ale nebolo v mojich silách dočítať článok do konca. Ja to demagógia hrubého zrna - a miešať ideológiu s matematikou - to už je aj na mňa priveľa.

177790

8.12.2008 23:25

RE: Drahí veriaci

supino1 213.?.?.?

Reakce na 177790

Tuším aj niekto ....rozmýšľajúci...sa našiel. Dočítal som článok do konca, nič nové tam nebolo. Serie ma akurát jedna vec...z čoho všetkého sa dá spraviť politická agenda....(ľavicové Švédsko a pravicové USA....aký je tam rozdiel vo vzdelanosti???...je, ale minimálny...

177836

8.12.2008 23:29

RE: Drahí veriaci

DavidZ zatrepalek (zavináč) ctechnet (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 177836

A kde že je ta pravicovost USA? Máte snad na mysli sanaci krachujících bank a automobilek? Aha.

177837

8.12.2008 10:27

Podepisuji doplněk editora...

Vodník 94.?.?.?

...pro situaci v Holandsku. Někdy v r.1984(?) jsem mluvil s nějakým vysokým odborníkem z Ministerstva školství, se kterým jsem se náhodou seznámil, a ten mě informoval (nadšeně), že holandská školská reforma je založená právě na té švédské. Moje reakce, téměř doslovně shodná s editorovou, o naprosto zásadních neznalostech dětí, opouštějících základní školu, byla kvitována blahosklonným úsměvem nad zaostalostí ostblokového (něco jako "ruského" ) magora, ktertý tomu nemůže rozumět už proto, že se tady nenarodil a nevyrostl... [pláč]

177794

8.12.2008 13:30

trochu

Vašek 85.?.?.?

Není to trochu přehnané? Není ve švédském školství nic dobré? Docela by mne zajímalo, odkud autor čerpal své informace a také zda přímo nebo nepřímo. Příklad s brambory a sedlákem jsem četl před nějakou dobou a týkal se waldorfského školství; resp. 1) část byla na "normální" školu a 3) na waldorfskou.
Jinak kdyby byly všechny školy tak strašné, odkud by se vzalo tolik vcelku špičkových designerů, soft. inženýrů, lékařů atd.?
Takhle černé to snad může být jen na papíře. Za odpoveď, reakce, další informace děkuji. V.

177804

8.12.2008 16:35

Enviromentalismus ano či ne ?

jean.laroux jean (tečka) laroux (zavináč) seznam (tečka) cz 194.?.?.?

Hlavným pilierom švédskeho školstva je lamarckisticko-lysenkovská teória prostredia, ktorá tvrdí, že všetky deti sa rodia v podstate rovnako inteligentné a len prostredie v akom sa nachádzajú zapríčiňuje rozdiely v ich výkonnosti vo vzdelávacom procese. Táto scestná, vedeckými dôkazmi i každodennou skúsenosťou dávno spoľahlivo vyvrátená pseudoteória ostáva i dnes základnou tézou švédskeho školstva a jej dôsledná aplikácia, vyžadovaná úradmi, ho doviedla na hranicu kolapsu, kde takmer prestáva plniť svoju funkciu - poskytovať vedomosti na úrovni požiadaviek dnešnej doby..

Tato úvaha mi přijde naproto zcestná. Inteligenci ovlivňuje celá řada faktorů. Jednak vrozená dispozice, která může být dána jistou chemickou-biologickou charakteristikou specifickou pro určité etnikum. Ta je zapříčiněná opět prostředím. Jde o jisté generační dědictví etnika a nedotýká se přímo genetické výbavy. Dále jsou vrozené dispozice ovlivněné prenatálním vývojem. Jde např. o stravování matky, hormonální, psychický atp. stav matky, užívání drog atp. V případě vrozených dipozic lze také spekulovat v oblasti astrologie. Je docela pravděpodobné, že magnetismus vesmírných objektů či jiné energetické vlivy působící v době vývoje plodu tento ovlivňují. Pak má pochopitelně člověk narozený ve znamení vah jisté specifické vlastnosti. Jde jen o hypotézu ale proč si nedovolit úvahy i z tohoto úhlu ?!. Zde je patrné, že pojem "vrozené dispozice" ještě neznamená TRVALOU genetickou výbavu, která ovlivňuje NEMĚNNOU kvalitu té či oné rasy. Po narození je člověk opět ovlivňován. Především výchovou v rodině a komunitě. Ovlivňuje jej kvalita školství, kultura národa a milion dalších věcí. Tvrdit, že se lidé nerodí stejně inteligentní a že IQ a RASA spolu NEMĚNNĚ SOUVISÍ je naprosto nesmyslné. Měřit IQ v době zrození jaksi NEJDE !! V tomto případě se kloním k teoriím prostředí. Přesto uznávám fakt, že lidé se mohou rodit s rozdílnou (chemicko biologickou) charakteristikou mající podstatný vliv na pozdější rozvoj intelektu. Nejde však o nic co by nešlo změnit ZMĚNOU PROSTŘEDÍ. Jakákoliv rasa může změnou prostředí (množiny mnoha faktorů) získat dříve či později (i během pár generací) naprosto jiné předpoklady pro rozvoj intelektu. Je pochopitelně skoro nemožné naprojektovat změnu prostředí pro určité etnikum a docílit tak během pár generací pozitivního výsledku. Víme ja dopadly hokusy pokusy např. s romy. Podobným příkladem je systém Švédského školství. Měnit prostředí na úkor přirozené soutěživosti je nesmyslné. Klasickým příkladem nesmyslné změny prostředí cestou snahy o změnu přirozeného lidského jednání je model socialismu, který známe z dob nedávno minulých.

177812

8.12.2008 16:51

Kdyby se v clanku slovo "Svedsko" nahradilo "Norskem", taky by to sedelo

vit 85.?.?.?

Ucim v Norsku od r. 2003 a existuji tam naprosto vsechny ty neskutecne jevy, ktere clanek o Svedsku popisuje. Myslim, ze je timto "morem" zasazena cela Skandinavie, Finsko asi trochu mene, ale ty dve vyse zminene zeme asi nejvic. Tady v Norsku je stale u kormidla Arbeiderpartiet, cili komunisti pod jinym nazvem a vysledky jejich vladnuti (ci spise radeni) jsou straslive, totalni duchovni (i materialni) destrukce naroda.

177814

9.12.2008 0:05

RE: Kdyby se v clanku slovo

supino1 213.?.?.?

Reakce na 177814

Hele, šéfinko....prečo popisuješ realitu ako dôsledok socializmu???....tak neuč v Nórsku a leť do USA...Je to tam lepšie???...Pochybujem...(Celkovú a všeobecnú situáciu hádžeš výlučne na komunistov...smutné)

177840

9.12.2008 0:38

RE: Kdyby se v clanku slovo

Montaznik 88.?.?.?

Reakce na 177814

Já bych chtěl být také tak destruován duchovně a materiálně jako v Norsku!Pokud vím, Norsko má snad 3,5 milionů obyvatel a životní úroveň, o které se nám celkem může zdát.Sociální systém díky naftě a plynu v přebytku na 100 let dopředu.Ten příspěvek je totální blábol, asi jako když jsem se tady dočetl, jak v USA lidé trpí hlady. Třeba budou a sociální otřesy jsou na pořadu dne také, ale zatím je nutné mít reálný pohled.

177843

9.12.2008 23:56

RE: Kdyby se v clanku slovo

jaaan 67.?.?.?

Reakce na 177843

Zde se Montazniku muzete dozvedeti na udajich US Ministerstva Zemedelstvi kolik amiku trpi hlady:

http://www.ers.usda.gov/Briefing/FoodSecurity/

177892

8.12.2008 16:59

Poznámka k doplnění editora

jean.laroux jean (tečka) laroux (zavináč) seznam (tečka) cz 194.?.?.?

Většinou na mě kanadští pedagogové hleděli jako na otravného Marťana. Pokud se vůbec namáhali s odpovědí, bylo to vždycky něco v tom smyslu, že důležité je, aby děti věděly, kde hledat odpověď. Že ji nemusí znát. Bla, bla, bla.

Myslím Vladimíre, že jste se dotkl velmi zajímavého problému. Máme dvě cesty. Buď budeme ve školách dbát na kvalitu v tom směru, že dětěm "nalejeme" do hlav to co si myslíme, že je pravdou. Učiníme z nich tak vysoce "vzdělané" bytosti, které svou vzdělanost budou dokazovat citací těch či oněch klasiků. Jistě znáte z Amerických filmů scénky z různých rautů na kterých se tzv intelektuálové předhání v tom kdo z nich zná lépe doslovné citace z různých knih různých uznávaných autorit. Víte kam mířím ? To co nazýváme vzdělaností může být z jiného úhlu pohledu vnímáno jako "dokonalé naprogramování otroků systému". Ideální vzdělanci projektovaní pro NWO.

Jaká je tedy druhá alternativa ? Paradoxně tvrzení, že je mnohem důležitější naučit děti kde mají hledat odpovědi. Dát jim určitou množinu alternativních pohledů a pak jim dát návod jak a kde si mohou prohlubovat znalosti. Proč učit děti kreacionismu nebo darwinismu když je možné je naučit to podstatné z obou myšlenkových směrů a nechat je aby si dalším studiem vybrali k čemu se přikloní ? Nechme je přečíst si bibli a Darwinovy teorie jako povinnou četbu a v diskuzích pak nechme děti hledat rozdíly. Nechme je diskutovat. Nechme studenty přečíst knihy o holokaustu a hned vedle např. knihu Mein Kampf. Ať děti pochopí názory které zapříčinili vznik ideologie mající své následky. Nebo jim má stačit když jim řekneme "TAK TO PROSTĚ JE .. nesnažte se to pochopit a prostě VĚRTE !! že to tak je !! Brr .. z toho mě mrazí. Vždyť právě tak nás nutili komunističtí pohlaváři k podpisu anticharty a dnes nás další obdobní programátoři veřejného mínění nutí přejímat jejich verze popisu dění ve světě.

Pochopitelně je absurdní učit děti jen metodě hledání informací bez toho aby jim byla poskytnuta základní znalost sporných alternativ. Určitý objem informací si jistě do svých hlavenek "nalejt" musí. Jen by tam měli lít tak trochu od všeho kousek a učit se vybírat si. Vždyť svět není jen jeden úhel pohledu na realitu.

177815

8.12.2008 22:37

RE: Poznámka k doplnění editora

Emily 216.?.?.?

Reakce na 177815

Dulezity postreh , ale zrovna tak je neco na tom, ze v kanadskych skolach vychazeji "graduates" z 12te tridy, neumi spelovat, a o matematice, uf, procenta je vyssi matika a trojclenka??? Ta se snad uci az na mat/fyz universitni fakulte. Kdyz zacal chodit do skoly muj syn delo se presne to, co je v clanku. Jedine reseni v te dobe jsem videla v soukrome skole; single, malo penez i nechala jsem ho ve veku 9 let rychle pokrtit a sup s nim do te nejlacinejsi =katolicke skoly. Stejne curiculum jako ve statni skole, ale..Dokonala komunikace s rodici; kdyz se kluk neobjevil ve skole, vedela jsem o tom 15 minut po te, co skola zacala a mohla jsem jednat. Lumparny tam delali taky a jaky, ale reditel mi zavolal a mohli jsme se dohodnout, ze nez ho za trest suspendovat= nechat doma aby si za me nepritomnosti (pracovala jsem ) mohl hrat computer ganmes etc, tak bude skolu nadale navstevovat a pod dohledem bratra xyz sbirat papiry a delat ocistu na skolnim pozemku, pomahat v knihovne a pod. Prikladu by bylo..Na schuzkach s uciteli stacilo, aby rodic vyjadril, ze chce kvalitni vzdelani pro sveho potomka a dat uciteli "volnou ruku" a to slo to! Meli to skutecne vykoumane, jak zamezit ruznym problemum i.e. zapomel jsem domaci ukol doma... Po techto zkusenostech verim, ze diky soukrome skole to dotahl na universitu i kdyz se dokazal v uceni neuveritelne flakat. Dnes je sam ucitel, rika, ze ho zadne dite neoblafne, neb zna vsechny finty, ale neni mu to nic platne ve statnich skolach, praktikujicich "moderni skolstvi", kde ma svazane ruce, kdyz dojde na disciplinu. Tak uci v soukrome skole (alternative program) a maji dobre vysledky. Problem je , ze tato skola je chudicka a plati mizerne, ale zatim mu to stoji za to. Tim chci rict, ze zodpovednost rodicu pokracuje i do skolni dochazky, ze se nemohou spolehat na vladu co udela/jak vychova jejich potomka. Je to smutne, tezke, ale zatim nevidim alternativu. Jen dalsi zpusob, jak ovlivnit masy, udelat z nich ovcany ale na rozdil od jinych problemu v dnesnim svete, s timhle jeste muze jeden stale neco delat. Je na nas, jak to statni skolstvi ovlivnit, soukroma skola neni jedine, ci konecne reseni . Zda se ale, ze rodice musi vydelavat a nezbyva cas ani energie na vymysleni jak "ozdravit dnesni skolstvi". Kazda rada draha....

177834

9.12.2008 0:22

RE: Poznámka k doplnění editora

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 177815

Pracujete v roli užitečného idiota pro systém.

177842

9.12.2008 7:57

RE: Poznámka k doplnění editora

jean.laroux jean (tečka) laroux (zavináč) seznam (tečka) cz 194.?.?.?

Reakce na 177842

Kdo pro něj vlastně nepracuje ? [mrknutí jedním okem]

177854

9.12.2008 17:14

RE: Poznámka k doplnění editora

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 177854

>Kdo pro něj vlastně nepracuje ? [mrknutí jedním okem]

Ten, kdo používá vlastní hlavu a nepapouškuje líbivé klišé.

Když stavíte dům, dvě věci jsou důležité: dobré základy a pojivo. Bez těch dvou ani nejlepší následné stavební materiály neumožní postavit solidní dům.

Ve výuce jsou těmi základy základní znalosti a pojivem je paměť. Mozek potřebuje být stimulován tak i tak, aby byl schopen pracovat co nejlépe. Při učení se z paměti používáte jiné části mozku, než při analýze faktů a vyhledávání informací. Pokud stimulujete jen vyhledávání faktů, nebude to k ničemu, protože mozek je nedokáže zařadit a utřídit, nedokáže rozpoznat, co je důležité. Děti by měly cvičit paměť a to lze jedině tak, že se budou učit (z paměti) texty, které ne hned pochopí, že se budou učit věci, které jsou dnes, z pohledu tzv. "moderní" výuky zbytečné. Tedy spoustu informací, které lze lehce najít kliknutím myši.

To, co se děje dnes, se podobá stavbě domu, kdy se na hromadu snesou skvělé stavební materiály, ale chybí základ, na kterém by ten dům stál, a chybí pojivo, kterým ty dokonalé cihly spojíte k sobě.

Jezuité to věděli, stejně jako to vědí jistí nejmenovaní.

Ideální výuka dává stejný prostor biflování "zbytečných" věcí jako schopností analyzovat a vyhledávat. Dokonce bych řekl více prostoru pro biflování než vyhledávání, protože čím více se vycvičí mozek, tím lépe.

177872

9.12.2008 19:24

RE: Poznámka k doplnění editora

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 177872

Souhlasím s vámi, Vladimíre...

177879

9.12.2008 20:45

RE: Poznámka k doplnění editora

Prefect 193.?.?.?

Reakce na 177872

Precital som si rozne postrehy v tejto diskusii . Urobil som to preto ze clanok ma realne zaklady a poukazuje na upadok skolstva.
Myslim si ze je to sposobene konzumizmom v spolocnosti .Tento konzumizmus rozptyluje ludi aby sa sustredili na to co je v ich zivote podstatne.
To len tak na okraj. Ocenil by som ak by autor zverejnil odkazy na studie v skolstve ktore dali realne zaklad a podnet na zmenu v pristupe vyuky na Slovenksu resp v Cesku.
Viem ze niekde dole v diskuzii su odkazy na extremisticke stranky co ma nepresvedcuje. Dalej som tam videl odkazy na masove media ktore aby zvysili predajnost svojich produktov(novin) zverejnia akukolvek informaciu vytrhnutu z kontextu len aby zvysili naklad a zautocili na ten naprimitivnejsi pud a to je strach.
Viem ze v Cesku vznikla vyzva skupiny ucitelov z Benesova o upadku skoklskej vyuky rad by som sa dopatral k tejto vyzve ktoru urobili erudovani pedogogovia.
Verim tomu ze najprv musi byt drill a previdelne opakovanie a az potom sam moze stavat alebo podnecovat kreativita.

177882

9.12.2008 21:30

RE: Poznámka k doplnění editora

jean.laroux jean (tečka) laroux (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 177872

To já si na rozdíl od hestroye dovolím ne zcela souhlasit. Biflování bez pochopení vytváří stereotypy. Naše myšlenková struktura pak stojí na základech a zároveň ony základ nevidí. Naučíte se počítat integrály a víte co znamená sunusoida ale nevíte k čemu to je. Jak moc to zvýšilo vaši inteligenci ? Nijak ! Úroveň myšlení zvyšuje pochopení přijímaných informací a jejich následné kombinování. Vytváření nových myšlenkových vazeb a struktur. I tímto způsobem resp. zejména tímto způsobem může být mozek stimulován, aby pak pracoval co nejlépe. Mozek nabiflovaný a nechápající pak pracuje efektivně pro ty, kteří ho ovládají. Pokud něco nechápeme a jen to máme nabiflované automaticky věříme v někoho kdo to chápe (kdo si myslíme, že to chápe) a tento je pak pro nás autoritou. Zároveň s námi může manipulovat a to velmi snadno. Před okolím pak imitujeme, že věcem rozumíme .. okolí imituje totéž a nikdo nikomu neznalost nevyvrací - nemůže. Bojí se, že by byl odhalen. Víte Vladimíre já netvrdím, že nejsou potřeba základy. Právě naopak. Mozek potřebuje asimilovat kvantum informací. Já ale tvrdím, že ty informace by měl student pochopit (měl by vidět základy na nichž staví) a zároveň by měl mít širší záběr tzn. měl by být "naplněn" i dávkou alternativních informací aby dokázal selektovat. Vybírat si z různých informací a myšlenkových struktur to co se mu při jeho stavbě hodí. Ne přijímat hotový projekt v jehož stabilitu jen SLEPĚ VĚŘÍ ale neví jak vypadají jednotlivé cihly ani jak kvalitní je malta jež stavbu pojí. Docela důležitá je i jiná myšlenka zmíněná v diskuzi. Kolem nás je opravdu množství lidí, kteří jsou (dle autora) prostě hloupí. Nechtějí se učit, nebaví je to nebo nemají motivaci. Tito dobrovolně a rádi přijímají již hotové vzory, kterým pak SLEPĚ VĚŘÍ. JE TO POHODLNĚJŠÍ a nemá smysl jim to zazlívat. Oni vždy byli, jsou a budou. Soulasím s lidmi, kteří zde tvrdí, že vzdělávací systém by se těmto "jednodušším" mozkům neměl přizpůsobovat. V tom je asi podstata švédského modelu pokud jsem jej pochopil z líčení autora článku. Vzhledem k Vaší poslední větě usuzuji, že v podstatě hledíme na věc podobně jen každý z trochu jiné strany [smích]

177884

9.12.2008 23:19

RE: Poznámka k doplnění editora

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 177884

Moderní věda už ví, jak si lidský mozek osvojuje znalosti. V procesu učení se v mozku budují dvě odlišné struktury. Prvá z nich obsahuje znalosti deskriptivní. Jde o popis toho co jevy jsou. Tento typ znalostí lze skutečně získat biflováním. Jsou lidé, u nichž tento typ znalostí převažuje. Takoví lidé jsou chodícími encyklopediemi. Narazí-li však takovýto "učený blb" na nevzdělaného, leč prohnaného hokynáře, je obvykle ošizen.

Druhý typ znalostí jsou znalosti preskriptivní. Ty nám říkají, jaké by jevy a věci měly být, jak se máme chovat v různých situacích. Tento typ znalostí je obvykle považován za "zdravý selský rozum".

Škola by měla poskytovat harmonickou kombinaci znalostí obou typů. Ale hlavně. Dokázat z obou kategorií znalostí vybrat to nejdůležitější. To, co je pro lidský život skutečně podstatné. Soudím, že toho jsou schopni jen moudří pedagogové.

177886

9.12.2008 23:31

RE: Poznámka k doplnění editora

Montaznik 88.?.?.?

Reakce na 177886

Moderní věda právě tohle neví, to je největší tajemství mozku, jak ukládá a vybavuje informace z paměti a hlavně jak funguje jejich selekce a tím vlastně učení!
Kdybychom znali tyhle funkce, není potom již daleko do okamžiku
postavit "umělý" lidský mozek, který by mohl alespoň základní systémy lidského mozku napodobit a nahradit.
Nejobtížnější bude namodelovat selektor - to je zařízení v mozku, které tlumí všechny podněty a vybírá jenom ty pravé, které si chceme volním jednáním uvědomit! Tady je dodnes veškerá rozvinutá
kybernetika úplně mimo a je to asi dobře. Pánbíček si nenechá jenom tak sahat do zahrádky.

177888

9.12.2008 23:19

RE: Poznámka k doplnění editora

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 177872

Když stavíte dům, jsou podle mne nejdůležitější dvě věci - dobrý projekt (idea) a vědomí, pro koho a za jakým účelem ho stavíte (smysl).

I při výuce je důležité, PROČ, za jakým účelem se učíte, jaká je vaše motivace, a jak bude vaše nabyté vědění využito. Biflováním dokonale vycvičený mozek je jen nástroj, který může být dokonce i zneužit, pokud spolu se cvičením mozku necvičíme i jiné složky osobnosti, které rozhodují, k čemu má být takový vycvičený nástroj použit.

177887

10.12.2008 0:36

RE: Poznámka k doplnění editora

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 177887

To je nesmysl. Nač je vám skvělý projekt domu, když cihly (jakkoliv skvělé) lepíte k sobě blátem? A když stavíte dům na písku a bez základu?

A jak ten dům zpevní vědomí PROČ ho stavíte?

Každý vycvičený mozek může být zneužit. Každý vycvičený vědec může být zneužit. Dokonce i každý pes může být zneužit. Znamená to, že je přestaneme cvičit jaksi pro jistotu?

177893

10.12.2008 1:50

RE: Poznámka k doplnění editora

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 177893

Obávám se, pane Stworo, že stavba domu je poněkud nešťastnou paralelou k procesu výuky. Proč? Dům se vždy staví jen po omezenou dobu. Pak už je hotov a užíván. Je téměř vyloučeno přestavět hotovou chaloupku na luxusní vilu, byť by měla ty nejlepší základy a vynikající pojivo. Vila se obvykle na stavební pozemek chaloupky nevejde.

Na rozdíl od stavění domu se člověk učí a vyvíjí celý život. Jsou zdokumentovány příklady lidí, kterým se v mládí nedostalo nikterak významného vzdělání. Přesto se v dospělosti stali uznávanými a úspěšnými vědci, politiky, diplomaty, ...

Jednou z nejžádanějších lidských vlastností je moudrost. A ta je obvykle výsledkem celoživotního učení se. Za moudrého obvykle není považován člověk, který toho zná hodně, nýbrž ten, který ví, co je třeba. Tedy člověk, který je schopen z přívalu dat, informací a znalostí pro sebe vybrat právě ty, které jsou pro život skutečně důležité. Takoví lidé jsou ostatními velmi ceněni a pro své schopnosti vyhledáváni.

Soudím tedy, že škola by měla učit jednak pečlivě vybranému souboru znalostí a současně metodě, jak odlišit důležité vědomosti od nepodstatných.

177895

11.12.2008 19:18

RE: Poznámka k doplnění editora

Jarmila 83.?.?.?

Reakce na 177895

Ty brďo, a já začala věřit díky Vašemu věčnému poučování, že u lidí všechno rozhodují pouze jejich geny.

178000

10.12.2008 7:57

RE: Poznámka k doplnění editora

jean.laroux jean (tečka) laroux (zavináč) seznam (tečka) cz 194.?.?.?

Reakce na 177893

Já myslím, že se naše pohledy ani tak neliší. V čem si zřejmě nerozumíme je obsah pojmu "biflování". Vy mluvíte o trénování paměti. Paměť se trénuje tak, že se student učí opakovat. Básničky se zřejmě musí žáček naučit nazpaměť stejně tak jako různá znění fyzikálních zákonů. Má to svůj smysl .. znění zákonů je v podsatě vyjádřním podstaty např. fyzikálního principu co nejstručněji a zároveň nejobsažněji. Proti takovémuto typu "biflování" já osobně nic nemám a naopak ho považuji za přínosné. Vlastně o tomto typu učení neuvažuji jako o "biflování". To o čem mluvím je přejímání složitějších myšlenkových struktur, ideologií, náboženství, tlaku mainstreamu apod. bez pochopení. K pochopení může dojít člověk jen tak, že lidově řečeno .. přičichne i k názorům alternativním a porovnáváním dojde k určitým (relativně vlastním) závěrům. Ano je sice pravdou, že každý z nás je tak trochu orientován "někam" a tak automaticky hledíme na to co stojí proti nám skrz prsty. Bráníme se. Pokud hledáme proti své ideové opozici protiargumenty, hledáme a sbíráme jen ty které potvrzují naši verzi a stojí proti té nepřátelské. Je to přirozené ale a druhou stranu přiznejme si, že jde o jistou formu samoregulace (sebecenzury). Důkazem je zdejší polemika s přispěvatelem Filip S, který odkazuje na (sionistické?) zdroje a to některým zvědavcům silně hýbe žlučí. Vlastně zarytí zvědavci ani ony zdroje nečtou. Jejich vědomí to jednoduše odmítá. Chtělo by to se občas bránit zkostnatění myšlení. Znát důkladně názory oponenta je pro nás mnohem důležitější než se jen neustále utvrzovat ve vlastní pravdě. I naše jasně zašktulkovatelná inklinace k tomu či onomu může být zneužita. Např. pro sionismus a ty kteří se skrývají za judaismus je velmi přínosný nacismus a ti, které oni mohou snadno označit za nacisty. Mají svého nepřítele a to je pro jejich aktivity to nejdůležitější.

177903

10.12.2008 10:32

RE: Poznámka k doplnění editora

mtk 80.?.?.?

Reakce na 177903

>Důkazem je zdejší polemika s
>přispěvatelem Filip S, který odkazuje na (sionistické?)
>zdroje a to některým zvědavcům silně hýbe žlučí.
>Vlastně zarytí zvědavci ani ony zdroje nečtou. Jejich
>vědomí to jednoduše odmítá. Chtělo by to se občas bránit
>zkostnatění myšlení. Znát důkladně názory oponenta je pro
>nás mnohem důležitější než se jen neustále utvrzovat ve
>vlastní pravdě.

Jeane, a Vy jste ten článek četl z toho Filipova zdroje? To Vás totiž výhradně utvrdí ve vlastní pravdě, pokud odhalíte faleš toho textu. Z toho článku se nedozvíte názory oponenta, protože ty jsou tajeny a uveřejňovány jsou tyto překroucené "sračky". Jednoznačným cílem, jak naznačil editor, je vyvolat odpor a nenávist k muslimské komunitě. Má to svou logiku, podepřenou na realitě evropské multi-kulti, jenže logiku zvrácenou - je zde evidentní snaha odpoutat pozornost od skutečných viníků tohoto stavu a svalit nenávist na jedny z obětí: imigranty. Druhou obětí jsou pak bílí evropani. Vina leží výhradně na TĚCH ("jejichž jméno nesmíme vyslovit" a jejich přisluhovačů), kteří zdeformovali zákony a podporovali a připustili nekontrolovanou imigraci, avšak SAMI ve svém doupěti neskonalí jsou rasisté. Ti ze stejného hnízda nyní křičí "muslimové z Amsterdamu jsou fuj!!". Takovýto článek si přečtete jeden a máte mustr, jehož prizmatem zpravdila můžete nahlížet ostatní, nikoliv vždy, proto je vhodné si občas v těchto hnojech ledacos počíst. Nejedná se však o férovou výměnu informací a názorů. Ukazuje to na to stále stejné: oponent hraje falešnou hru. "Podvodník vždy ví, kdy podvádí, proto mlží a zatlouká, zatlouká".... anebo: "Zloděj křičí: chyťte zloděje!!". A spusta jiných metafor se dá jistě dohledat.

177920

10.12.2008 12:51

RE: Poznámka k doplnění editora

jean.laroux jean (tečka) laroux (zavináč) seznam (tečka) cz 194.?.?.?

Reakce na 177920

Trefil jste hlavičku na hřebíček mtk [smích] Jistě, že jsem ten článek četl tak jako pravidelně listuji na eretzu a podobných webech. Snažím se chvíli věřit oponentům a jejich názory posuzovat bez zaujetí. Sem tam se snažím vcítit do role různých sionistů, řadových židů, komunistů, islamistických radikálů, muslimů, křesťanů, tzv. neonacistů atp. To co vidíte Vy vidím také a to mne utvrzuje v mém přesvědčení. I proto nadále navštěvuji zvědavce. Zde je mnohem větší spektrum alternativ a názorů byť se z celkového pohledu jeví zvědavec také vyhraněně. Jinak to ale asi nejde. Vyhraněnost jako protiváha jiné vyhraněnosti zřejmě musí být jinak by protinázor v celospolečenském měřítku nebyl efektivní. Zejména pokud stojíme proti oponentovi majícímu mnohem sofistikovanější metody a prostředky k ovládání veřejného mínění.

177928

10.12.2008 16:50

RE: Poznámka k doplnění editora

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 177893

Netvrdil jsem, že pojivo atd. nejsou důležité. Jen z mého úhlu pohledu nejsou nejdůležitější. Dobrý dům nemá být jen pevný, konec konců nejpevnější je vězení. Takže vědomí proč, pro koho dům stavíme jej sice nezpevní, ale určí jeho velikost, dispozici, umístění atd. atd. Prostě určí jeho smysl, a tím i jeho podobu. A až teprve potom nastupuje "hmota" a tuto podobu zformuje - tak, pevnou, jak je potřeba.

Škola nemá vychovávat mozky, které lze zneužít, a dost mě překvapuje, že si to myslíte. Vycvičený vědec rozhodně nemůže být zneužit, pokud má od samého počátku jasno, proč, pro koho vědu dělá, jaký má jeho práce smysl atd. Ani dobře vycvičeného psa nelze zneužít proti jeho pánu - pokud má svého pána rád. A člověk se liší od psa právě tím, že nedělá věci mechanicky nebo pudově, nedělá je "podle nacvičeného programu", ale s vědomím toho, co a proč dělá. Pak zneužit být nemůže, a z toho plyne, že k vědomí smyslu je třeba člověka vychovávat. Právě představa lidských mozků, drilem vycvičených k univerzálnímu použití, je to, co mne děsí.

177944

8.12.2008 17:02

Kam až to dopracovali švédští neomarxisti, multikulturalisti a ostatní skupiny potrhlých liberálů?

Filip S 147.?.?.?

Nejdůležitější článek (ten třídílný) končí touto pasáží:

"Švédsko je již banánovou republikou, snad na své cestě stát se islámskou republikou. Švédská kultura mizí s udivující rychlostí před našima očima. Jestliže se tento trend nezastaví, švédský národ jednoduše přestane existovat v jakékoli smysluplné podobě, a to během první poloviny tohoto století. Země, která nám dala Bergmana, skupinu ABBA a automobil značky Volvo, by se mohla stát známou jako Bosna severní Evropy. "Švédský model" nebude již dále zmiňován v souvislosti se stabilním a mírumilovným státem s rozvinutou ekonomikou, ale jako eurabijský hororový příběh utopického multikulturalismu, socialistického rádobyřízení a imigrace uprchlíků. Švédsko bude mít v roce 2006 celonárodní volby. To bude jedna z posledních příležitostí, kdy bude moci země vyřešit své vysoko čnící vnitřní pnutí pokojným a civilizovanými způsobem. Trochu se bojím, že to již bude příliš pozdě."

Odkazy jsou zde:
http://tinyurl.com/3g34c3
http://tinyurl.com/5dq4dq
http://tinyurl.com/42pbeh
http://tinyurl.com/4g6g5q

Jestli si chcete přečíst něco ještě strašidelnějšího, tak si otevřte TOTO. Upozorňuji čtenáře Zvědavce, aby se nedopouštěli logické chyby argumentum ad hominem. Vím, že ten web je silně prožidovský, z toho ale nevyplývá, že VŠE, o čem píše, je lež. Správný a inteligentní čtenář Zvědavce si umí ze všech článlů vybírat, umí se dívat s nadhledem - odmítne přehnané prožidovské a prosionistické postoje, nad zbytkem se ale zamyslí a neodsuzuje ho jen kvůli tomu výše zmíněnému postoji. Mnohdy totiž platí, že pravda je někde uprostřed.

177816

9.12.2008 3:08

RE: Kam až to dopracovali švédští neomarxisti, multikulturalisti a ostatní skupiny potrhlých liberálů?

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 177816

Tak se mi zdá, že tady někdo promyšleně budí nenávist vůči Arabům. Ostatně ty servery, na které odkazujete, jsou svým nenávistným rasismem známy.

Ne, že by to, na co upozorňují, neexistovalo. Mně se tyto trendy také silně nelíbí. Ale (a) nejsou to jenom Arabové, kteří škodí (b) za radikalizaci muslimů poděkujme vládě sekerníků ve Washingtonu posledních 8 roků a jejím pánům: těm-které-nesmíme-jmenovat.

Za koho kopete, Filipe? Ani nemusíte odpovídat. Stačí, když si my sami položíme otázku, Qui bono? Koho přání je, aby lidi považovali Araby za nepřátelé?

177850

9.12.2008 3:41

RE: Kam až to dopracovali švédští neomarxisti, multikulturalisti a ostatní skupiny potrhlých liberálů?

Montaznik 88.?.?.?

Reakce na 177850

To je stará věc! My na západě si dokonce potenciální "teroristy" vyrábíme, pokud jsou to teroristé, jinak se také mohou nazývat
bojovníci za svobodu, partyzáni a jinak! Zoufalství a bezpráví žene Palestince k násilí a těm co se o nich nesmí mluvit, to vyhovuje! Nevím, kde jsem to četl, ale byl to příběh vysokoškolsky vzdělané Palestinky, které izraelská armáda postupně zavraždila otce a bratry a ona se ze zoufalství také opásala výbušninou a šla pomstít své příbuzné! Neschvaluji takové jednání, ale lidsky ho chápu a asi každý citlivý člověk bude mít podobný názor. Je nutné už konečně zastavit kolotoč násilí, ale to jistá část izraelské společnosti vůbec nechce!!! Oni si myslí, že zvítězí, že budou mít daleko více území, ale to je hodně nebezpečná teze a hlavně nebezpečná pro celý svět. Doufám, že nová administrativa v USA po zvolení Obamy bude mít jiný názor a také zohlední zájmy a přání druhé strany,nejenom Izraele!

177851

9.12.2008 15:39

RE: Kam až to dopracovali švédští neomarxisti, multikulturalisti a ostatní skupiny potrhlých liberálů?

Filip S 147.?.?.?

Reakce na 177850

Pane Stwora, já nejsem černobílý fanatik. Přečtěte si, co jsem napsal ve druhé polovině svého příspěvku. Z obou kultur a jejich etnik (židi x Arabové) si beru jen to dobré, nedívám se na ně černobíle. Na Arabech je problém, že nahlížení na vinu a trest mají téměř stejné jako v polovině 7.stol., stejně jako svou morálku. Židi formálně ne, formálně jejich zákony jsou téměř stejné jako naše (naše=křesťanských států), ale vnitřně, ve svých srdcích, mají postoje a nazírání jako v době Starého zákona, podle toho se taky chovají ke svým sousedům. Kdyby nebylo v Evropě 55 mil.muslimů, ani by nás to moc nezajímalo, jelikož ale v Evropě jsou, musíme před nimi hájit svou kulturu. A bohužel se nám to nedaří, protože právě muslimové v Evropě a následná občanská válka vzniklá z jejich přemnožení v Evropě je jedním z úmyslů všemocných architektů NWO. V tomto s Vámi souhlasím.

177869

9.12.2008 16:41

RE: Kam až to dopracovali švédští neomarxisti, multikulturalisti a ostatní skupiny potrhlých liberálů?

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 177869

Nenapsal jsem nikde, že jste fanatik. Jestliže muslimové v Evropě jsou problém, a to jsou, pak se snažím najít důvod, proč jsou problém, a ne je primitivně nenávidět. Když na mě někdo pošle psa a ten pes mě pokouše, nebudu soudit toho psa, ale toho, kdo ho na mě poslal.

Někomu moc záleží na tom, aby vznikla válka civilizací. Někdo, kdo nenávidí Araby, protože jim ukradl půdu a teď se bojí, že by za to mohl dostat po uších, se pokouší vštěpit svou nenávist ostatním nezúčastněným. Jednak to zamezí kritice jeho sama za tu krádež a následnou genocidu, kterou provádí, jednak mu to umožní bez vlastních nákladů smát se za rohem, jak se mezi sebou ti dva mlátí.

Pročpak jste, vy šikulko, ty odkazy na na euRabia.cz tak šikovně zakryl přesměrováním přes tinyurl.com? Abychom neviděli hned, kam vedou? Protože euArabia.cz je už proflákla?

177871

9.12.2008 19:04

RE: Kam až to dopracovali švédští neomarxisti, multikulturalisti a ostatní skupiny potrhlých liberálů?

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 177869

Nejste fanatik? Tak proč jste zde zveřejnil linky na nacistický server?

177877

10.12.2008 21:03

založme blacklist NWO stránek!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 76.?.?.?

Reakce na 177877

Možná by nebylo od věci vytvořit na Zvědavci takový malý blacklist sionistických/NWO/zednářských stránek. Některé z nich se totiž tváří tak seriózně, že by je člověk mohl začít považovat za použitelný zdroj informací. Eurabia je už profláknutá, ale takový EUPORTAL.CZ ještě ne. Kdyby si tam ti mamlasové nedali dvě miniaturní odkazové ikonky:
"standing together with Israel" a
"i support IDF" (Israel Defense Forces)
tak bych je ještě nějakou dobu považoval za web spřátelený a seriózní.Mám jisté pochybnosti i o OSUD.CZ či MATRIX2000.CZ z důvodu výskytu kvanta balastních (dez)informací sloužících spíš k dezorientaci čtenářů (na rozdíl od Zvědavce či Prop.sk), ale to už je věc k širší diskuzi.

177959

22.12.2008 11:25

RE: Kam až to dopracovali švédští neomarxisti, multikulturalisti a ostatní skupiny potrhlých liberálů?

Fipip S 85.?.?.?

Reakce na 177877

Neumíte číst a neumíte se na svět dívat jinak než černobíle! Napsal jsem, že když ve článku či na webu je část faktů, postojů a idejí odsouzeníhodných, neznamená to, že kvůli tomu musíme odsoudit i ten zbytek, který je pravdivý! Já věřím, že desítky milionů muslimů jsou v Evropě jen proto, protože si to přejí architekti NWO. Z toho důvodu ale do Evropy nechali přivandrovat právě netolerantní násilnické muslimy, a ne třeba mírumilovné budhisty. Závěr: Přestože v tom má prsty NWO, neznamená to, že muslimové nepředstavují problém!

178710

9.12.2008 3:04

Jsou dvě pedagogické koncepce

Montaznik 88.?.?.?

Přečetl jsem všechny příspěvky a nikdo se nedostal k jádru celého problému! Společnost lze rozdělit velmi hrubě na hloupé a chytré, přičemž těch hloupých je více cca 70% a 30% je žáků bez problémů rychle a kvalitně vzdělavatelných. Z těch 70% je možné ještě vydělit skupinu cca 20%, kteří jsou velkým pedagogickým problémem, protože tuto skupinu něco naučit je složité i pro obor
speciální pedagogika. Prostě hlupce učit je utrpení pro každého učitele.Tak a teď nastane veliké dilema, kterou koncepci zvolit.Buď zvolím systém,který bude vyhovovat 30% dobře chápajících a potom budu stresovat zbytek třídy 70% žáků a 20% žáků jsem vlastně vyřadil z výuky, kde dochází vůbec k poruchám docházky do školy a další neduhy - je snadné dokázat blbci , že je hlupák, ale nic ho nenaučíte, pouze z něj vychováte jedince psychologicky na okraji společnosti - drogy,kriminalita a další jevy!!!!
Nebo zvolím druhý model, kde se přizpůsobím 70% žáků a nebudu po nich chtít takové znalosti a i těch 20% nejslabších žáků mně zůstane v systému.
Vím, že je to veliký problém a pokud si školská správa zvolí druhý systém, dochází často k tomu, že se začne úplně podbízet těm nejhloupějším, což je popsáno ve strastech švédského školství.Nechci soudit,ale oba dva systému nastavení úrovně
vzdělání mají své pro a proti. Příkladně, co má říci rodič, který dá své dítě do školy, zjistí že děcko je prostě hodně hloupé a na nastavenou úroveň výuky nestačí a přitom má právo, aby jeho blbé dítě škola vzdělávala, dokonce docházka do školy je povinná a v tomto případě lze hovořit o "mučení" málo schopných dětí!!! Dochází k psychickým haváriím,až to také končí dětskými sebevražednými pokusy v době vysvědčení a není jich málo. Něco kritizovat je pěkné, ale zamyslet se , proč některé věci nejdou jenom tak prostě a jednoduše. Nejsme všichni lidé stejní a intelektu spíše ubývá - děti nečtou, také proč, když doma nejsou žádné knihy a je tam televize a PC na kterém se hrají hry! To ještě v Česku máme výhodu, že je zde tradice knih a jisté úcty k nim. Přijdete však do americké nebo jiné západní rodiny a tam žádnou slušnou knihu ani nenajdete! Problém značného a plošného poklesu vzdělanosti je velkou výzvou celé západní společnosti a jednoduché řešení není!!!

177849

9.12.2008 8:55

RE: Jsou dvě pedagogické koncepce

Sam Ting Wong 213.?.?.?

Reakce na 177849

To jsou všechno řešitelné problémy. Bohužel chybí vůle. Kdyby se tím vláda chtěla skutečně zabývat, může financovat výzkumy a najímat odborníky, kteří by připravili takový systém, v jehož rámci by se mohly vzdělávat děti na všech inteligenčních úrovních.
Myslím, že není tajemství, že o tohle nikdo nahoře nestojí. Inteligentní, vzdělaní a samostatně uvažující občané by mohli změnit celý současný systém, odstavit pašíky od koryt a to přeci nikdo z těch vyžírků nemůže dopustit.
Je potřeba rozlišovat mezi ideály, které se nám zdají poctivé a dobré a praxí, které elitám vyhovuje. Nás nakrmí ideály (jako třeba demokracií) a pak nám přímo pod nosem provádějí svoje čachry, které s ideálem nemají nic společného.

177857

9.12.2008 14:10

Jak je na tom

Aja 74.?.?.?

skolstvi v Ceske republice?

...a jak dopadli zaci ctvrtych rocniku zakladnich skol v mezinarodnim hodnoceni TIMSS testu.
Mizerne, s porovnanim vysledku v minulych letech.
Cim to, asi?

Ukazka TIMSS testu v matematice.

177863

9.12.2008 14:25

RE: Jak je na tom

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 177863

Vyborny odkaz. Takhle rychly propad je pro me sokujicim zjistenim. A to je dlouhodoby trend, vedle absolventu gymnazii z prvni republiky so pripadam jako naprosty nedouk. Ono i lidi o 10-20 let starsi meli podle vseho tvrdsi pozadavky na vzdelani behem realneho socialismu.

177865

9.12.2008 14:51

RE: Jak je na tom

Vodník 94.?.?.?

Reakce na 177865

>vedle absolventu gymnazii z
>prvni republiky so pripadam jako naprosty nedouk. Ono i lidi o
>10-20 let starsi meli podle vseho tvrdsi pozadavky na vzdelani
>behem realneho socialismu.
Ano, tatáž zkušenost. Ročníky '46 - '47 jsou dodnes oproti nám, o 10 let mladším, daleko vzdělanější a kulturnější; o prvorepublikových gymnasiích skutečně raději nemluvě... [pláč]

177867

9.12.2008 15:00

RE: Jak je na tom

Aja 74.?.?.?

Reakce na 177865

>Vyborny odkaz. Takhle rychly propad je pro me sokujicim
>zjistenim. A to je dlouhodoby trend, vedle absolventu gymnazii z
>prvni republiky so pripadam jako naprosty nedouk. Ono i lidi o
>10-20 let starsi meli podle vseho tvrdsi pozadavky na vzdelani
>behem realneho socialismu.

Do prumernosti se pada rychle, to jen zvednout se z ni vezme vic casu.
Je to, zda se, celosvetovy trend, vycnivaji pouze asiate, zatim.

177868

9.12.2008 15:51

RE: Jak je na tom

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 177868

>Je to, zda se, celosvetovy trend, vycnivaji pouze asiate, zatim.

Také Indové. A možná ještě někdo. Pamatuji si, jak můj bývalý šéf hovořil o škole, do které chodí jeho synové. Šlo o jejich školu v Torontě. Soutěživost byl základ, kladl se důraz i na cvičení paměti. Na kolik kecal, nedovedu posoudit.

177870

9.12.2008 19:01

RE: Jak je na tom

Montaznik 88.?.?.?

Reakce na 177870

No jo Indové, tam to mají v dějinách už vycvičené alespoň část obyvatelstva. Od nejstarších civilizací / Harapa, Mohendžo - dáro/ a Budhy / cca 640 před K./ neznali písmo a veškerou vzdělanost udržovala kasta Brahmánů, která dědila všechny informace z otce na syna a tím udržovala vzdělanost. Tito lidé byli chodící bible.Třeba Mhahabaráta má cca 100000 šlók, což je obdoba naší sloky a to se musel synek naučit od otce nazpaměť a ten to zase měl za povinnost naučit svého syna. To byla pane školka!! On ale takový člověk nic jiného na práci neměl. Společnost a panovník mu platili za jeho "bibli" v hlavě.
V Indii se písmo začalo používat až na počátku našeho letopočtu.

177876

9.12.2008 14:33

Ceske skoly produkuji negramotne blbce?

\\nb\\n 195.?.?.?

Ceske skoly produkuji negramotne blbce?

http://hedvicek.blog.cz/0812/ceske-skoly-produkuji-negramotne-blbce

177866

9.12.2008 21:11

Naco hadky?

canario447 canario447 (zavináč) centrum (tečka) sk 88.?.?.?

Nerozumiem na co sa hadate na nezmysloch. Ten clanok o urovni skolstva bude pravdivi, aj ked netusim ako to vyzera v krajine o ktorej sa pise, zato velmi dobre viem ako to vyzera v Spanielsku a je to do pismena to iste. Niekto tu obhajoval teoriu ze nieje dolezite sa nieco nabiflovat ale vediet kde to najst,co je sice pekne, ale bez faktickych zakladnych znalostri uplne na nic. Mohol by som uviest x prikladov,ale skusim jeden. Je pekne ak viem na ktorom CD mam graficky program aj to ze ten program mozem pouzit na kreslenie,no ak nemam ziadne vedomosti z matematiky, geometrie a pouzivani nejakeho programu na PC je mi prd platne ze viem kde to najdem. Maly priklad zo zivota. Ked moj brat prisiel za mnou do Spanieslka zacali jeho deti chodit do skoly. Ma ich 4 a nevedeli ani slovo po Spanielsky. Boli tu akurat prazdniny a po nich sup do skoly.Na prekvapenie velmi rychlo zvladli rec. Po pol roku mala jeho dcera polrocnu previerku ktora sa skladala z diktatu.Neskor bolo nieco ako nase rodicovske zdruzenie. Na nom vytiahla jej ucitelka diktat bratovej dcery a ukazalo ho ostatnym rodicom s tym,ze to dieta sa uci Spanielcinu pol roka ( rozumej 4 mesiace) a ma diktat s troma chybami ( nieco ako nasa dvojka) na rozdiel od miestnych ziakov ktory to mali do jedneho ako cervene more. Hmm,a viete co sa ozvalo od jednej miestnej matky zo zadnej lavice? Que hija de pera, mierda extranjera. Ak to prelozim presne je to nieco ako z kurvy syn ( dcera)zasraty cudzinci. Tak asi tak na uroven zapadneho skolstva. Syncek tejto podarenej maminky urcito dostal za polrocne vysvedco min. novy notebook.

177883

10.12.2008 4:27

Našel jsem na netu jeden příspěvek, který mne zaujal

Montaznik 88.?.?.?

Není to můj názor, ale některé myšlenky jsou zajímavé:

K ovládnutí národa je potřeba zbavit jej elit. K tomu je zapotřebí dodat elity zvenčí a současně zničit národní školství. Tohle dělal už Hitler. Od revoluce se v čele ministerstva školství střídali skutečně reprezentativní likvidátoři. Namátkou emigrant Gruša, který lezl do zádi německé tajné službě a sudeťákům, aby nemusel v lágru pucovat hajzly, exprostitutka Buzková s IQ tykve a současný uhrovitý katolík Liška s italskou manželkou. K tomu připočtěme likvidaci osnov, rušení jednotných maturit , zločinné experimenty typu obecná či Waldorfská škola a stálé snižování školských kapacit. Peníze na výuku českých dětí katolík Kalousek pochopitelně nedá. Neodmyslitelnou součástí je pochopitelně trvalá snaha vlády zavést školné na státních VŠ a tím definitivně likvidovat vidinu vzdělání pro děti z nízkopříjmových rodin. Již nyní udržet dítě na vysoké škole znamená pro rodinu obrovský finanční tlak. Cílovým stavem pro globalisty a satanské vizionáře centrální světové totality je dosáhnout v ČR úroveň hlouposti občanů USA, z nichž většina netuší, kde leží Evropa. K tomu pomáhá i současná, v USA uměle vyvolaná celosvětová krize. S chudými a blbými se ideálně manipuluje.

177897

10.12.2008 10:07

Podaril sa im krasny projekt

android 78.?.?.?

vieme kto a preco vymyslel socializmus a sposob degeneracie mozgov je tiez v ich plane. Pekne to vo svojej knizke napisal Karol Ondrias: Kecy a fakta o tzv. demokracii.

177917

Příspěvků: 59

08.12. 00:47 Montaznik  Je to obecná otázka vůbec , jak se má ke školství přistupovat.
08.12. 01:23 Rene Bartosek  RE: Je to obecná otázka vůbec , jak se má ke školství přistupovat.
08.12. 07:26 baybee  kulturní levičáctví v praxi
08.12. 07:47 Saša  RE: kulturní levičáctví v praxi
08.12. 08:13 baybee  RE: kulturní levičáctví v praxi
08.12. 08:47 Saša  RE: kulturní levičáctví v praxi
08.12. 10:39 anellus  RE: kulturní levičáctví v praxi
08.12. 17:23 Rene Bartosek  RE: kulturní levičáctví v praxi
08.12. 23:12 supino1  RE: kulturní levičáctví v praxi
08.12. 23:42 Rene Bartosek  RE: kulturní levičáctví v praxi
08.12. 08:17 ludovit8  Ach to školstvo
08.12. 09:16 felix10  Drahí veriaci
08.12. 23:25 supino1  RE: Drahí veriaci
08.12. 23:29 DavidZ  RE: Drahí veriaci
08.12. 10:27 Vodník  Podepisuji doplněk editora...
08.12. 13:30 Vašek  trochu
08.12. 16:35 jean.laroux  Enviromentalismus ano či ne ?
08.12. 16:51 vit  Kdyby se v clanku slovo "Svedsko" nahradilo "Norskem", taky by to sedelo
09.12. 00:05 supino1  RE: Kdyby se v clanku slovo
09.12. 00:38 Montaznik  RE: Kdyby se v clanku slovo
09.12. 23:56 jaaan  RE: Kdyby se v clanku slovo
08.12. 16:59 jean.laroux  Poznámka k doplnění editora
08.12. 22:37 Emily  RE: Poznámka k doplnění editora
09.12. 00:22 Vladimír Stwora  RE: Poznámka k doplnění editora
09.12. 07:57 jean.laroux  RE: Poznámka k doplnění editora
09.12. 17:14 Vladimír Stwora  RE: Poznámka k doplnění editora
09.12. 19:24 hestroy  RE: Poznámka k doplnění editora
09.12. 20:45 Prefect  RE: Poznámka k doplnění editora
09.12. 21:30 jean.laroux  RE: Poznámka k doplnění editora
09.12. 23:19 Vojta49  RE: Poznámka k doplnění editora
09.12. 23:31 Montaznik  RE: Poznámka k doplnění editora
09.12. 23:19  RE: Poznámka k doplnění editora
10.12. 00:36 Vladimír Stwora  RE: Poznámka k doplnění editora
10.12. 01:50 Vojta49  RE: Poznámka k doplnění editora
11.12. 19:18 Jarmila  RE: Poznámka k doplnění editora
10.12. 07:57 jean.laroux  RE: Poznámka k doplnění editora
10.12. 10:32 mtk  RE: Poznámka k doplnění editora
10.12. 12:51 jean.laroux  RE: Poznámka k doplnění editora
10.12. 16:50  RE: Poznámka k doplnění editora
08.12. 17:02 Filip S  Kam až to dopracovali švédští neomarxisti, multikulturalisti a ostatní skupiny potrhlých liberálů?
09.12. 03:08 Vladimír Stwora  RE: Kam až to dopracovali švédští neomarxisti, multikulturalisti a ostatní skupiny potrhlých liberálů?
09.12. 03:41 Montaznik  RE: Kam až to dopracovali švédští neomarxisti, multikulturalisti a ostatní skupiny potrhlých liberálů?
09.12. 15:39 Filip S  RE: Kam až to dopracovali švédští neomarxisti, multikulturalisti a ostatní skupiny potrhlých liberálů?
09.12. 16:41 Vladimír Stwora  RE: Kam až to dopracovali švédští neomarxisti, multikulturalisti a ostatní skupiny potrhlých liberálů?
09.12. 19:04 hestroy  RE: Kam až to dopracovali švédští neomarxisti, multikulturalisti a ostatní skupiny potrhlých liberálů?
10.12. 21:03  založme blacklist NWO stránek!
22.12. 11:25 Fipip S  RE: Kam až to dopracovali švédští neomarxisti, multikulturalisti a ostatní skupiny potrhlých liberálů?
09.12. 03:04 Montaznik  Jsou dvě pedagogické koncepce
09.12. 08:55 Sam Ting Wong  RE: Jsou dvě pedagogické koncepce
09.12. 14:10 Aja  Jak je na tom
09.12. 14:25 Rene Bartosek  RE: Jak je na tom
09.12. 14:51 Vodník  RE: Jak je na tom
09.12. 15:00 Aja  RE: Jak je na tom
09.12. 15:51 Vladimír Stwora  RE: Jak je na tom
09.12. 19:01 Montaznik  RE: Jak je na tom
09.12. 14:33 \\nb\\n  Ceske skoly produkuji negramotne blbce?
09.12. 21:11 canario447  Naco hadky?
10.12. 04:27 Montaznik  Našel jsem na netu jeden příspěvek, který mne zaujal
10.12. 10:07 android  Podaril sa im krasny projekt

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

46

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc září přispělo 95 čtenářů částkou 16 224 korun, což je 46 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010

IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Obchodní centrum Mercury, České Budějovice: Rouškové gestapo v akci21.09.20 16:29 Česká republika 1

Janek Ledecký: Zůstaňte negativní a buďte pozitivní!21.09.20 00:15 Česká republika 0

Rasistická černoška v letadle: Jsem královna Kalifornie20.09.20 23:33 Neurčeno 2

Arabská strana Švédska vyzývá k vysídlení těch obyvatel skandinávské země, kteří odmítají multi-kulti hodnoty a etnickou diverzitu18.09.20 19:00 Švédsko 5

Někdo zmlátil cyklisty v Rumburku. Byli to cikáni?17.09.20 17:26 Česká republika 2

Proč hynou statisíce ptáků? A proč se před smrtí chovají divně?17.09.20 11:21 USA 13

Až 90% testů v USA je chybně vyhodnoceno a přiznává to NewYork Times16.09.20 23:02 USA 3

Svědci Covidovi? Je jich 50 a mlátí lidi, kteří nemají náhubek16.09.20 22:14 Česká republika 6

Český COVID teror v metru15.09.20 21:31 Česká republika 9

Vládní pomoc firmám se ukazuje jako velká past15.09.20 09:55 Česká republika 1

Vládní semafor ukazuje nulové riziko - vláda nařídila plošně nosit náhubky12.09.20 12:45 Česká republika 4

Další důkaz funkčnosti švédského modelu při zvládání Covid12.09.20 12:22 Švédsko 7

Likvidace dopravy autem po Praze11.09.20 09:12 Česká republika 6

Nemáte homosexuály, ženy či menšiny? Zapomeňte na Oscara09.09.20 12:14 USA 4

Vakcína proti Covid-19 firmy Astrazeneca se ukazuje jako riziková09.09.20 11:11 Rusko 3

Dr. Hariri - Nová data z CDC ukazují, že na COVID-19 zemřelo jen 6% z původních 160 tisíc08.09.20 23:41 USA 1

Magor Novotný si přeje, aby Zeman a Babiš zemřeli08.09.20 22:29 Česká republika 11

Britský COVID teror v metru07.09.20 23:45 Británie 12

Žárovku vynalezl černoch, říká Biden07.09.20 23:12 USA 5

Policie zatkla těhotnou ženu za sdílení příspěvku na FB proti koronavirovým opatřením06.09.20 14:45 Austrálie 4

Měnové kurzy

USD
23,15 Kč
Euro
27,17 Kč
Libra
29,62 Kč
Kanadský dolar
17,41 Kč
Australský dolar
16,69 Kč
Švýcarský frank
25,26 Kč
100 japonských jenů
22,11 Kč
Čínský juan
3,40 Kč
Polský zloty
6,04 Kč
100 maď. forintů
7,49 Kč
Ukrajinská hřivna
0,82 Kč
100 rublů
30,30 Kč
1 unce (31,1g) zlata
43 970,63 Kč
1 unce stříbra
566,92 Kč
Bitcoin
241 167,76 Kč

Poslední aktualizace: 21.9.2020 18:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 6 756