Diskuze k článku

Jak to celé funguje

Příspěvků 49

22.10.2008 6:30

Funguje to,ale né naší zásluhou, tak ,jak příkladně v Americe.

Nataša 61.?.?.?

http://www.jpost.com/servlet/Satellite?blobcol=url...

US Democratic presidential candidate Sen. Barack Obama, D-Ill., prays at the Western Wall, Judaism's holiest site, in Jerusalem's Old City.
Photo: APKaždý "americký polik se jde nejdříve představit do Israelu,zda vůbec může kandidovat na úřad presidenta v Bílém domě ,kde celý personal je "kosher".
V zásadě rychlá změna nevede k ničemu,"tak žábu neuvaříš,když však vodu pomalu přihříváš ,tak nevyskočí a jednoho dne je vařená".Tak ,je to s námi, v dnešních dnech ,jsme "vařený na jednu světovou vládu a je zcela jedno,kdo,jak osobně jsme na tom ,každý z nás.Američané to ted ,jako první pocíti sami na sobě a i Jackson se upískl v té volební komedii.
The "Zionists who have controlled American policy for decades" would lose much of their power if the Democratic presidential candidate entered the White House, Tuesday's New York Post quoted Jackson as saying.
http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1222017...
Ti jež jsou okrádaní zkončí v tom samém pytli,co okradli,nebot dle Talmud i nejlepší goyimové musí být utraceni.Už za vlady britskeho ministerského předsedy,Loyde George řekl doslova,slova ,že nejvice opovrhovaná a nenáviděná skupina lidstva, se stane v budoucnosti smetánkou světa.
Láska prochází žalůdkem a jak se vaří,tak se i daří,že ano, a tak se i pracuje.
Ann Amernick, probably the first Jewish woman to cook in the White House, was an assistant pastry chef for presidents Carter and Reagan. Amernick recalls the state dinners with multiple Kosher meals which started during the Carter administration.
Tak ,vůbec ,o čem se tu vlastně dohadujem,vše je předem dáno ,naplánováno.Ta kosher kuchyn v Bílém Domě dnes vaří pro celý svět, né jenom pro Američany a tady je ten hlavní problém.

173632

23.10.2008 5:13

RE: Funguje to,ale né naší zásluhou, tak ,jak příkladně v Americe.

Nataša 59.?.?.?

Reakce na 173632

Kdo , vlastně vlastní ten kolotoč na peněze v Americe?
Nakonec z amerického tisku si to můžem přečíst a zároven shlednout jejich názor na novodobé finanční otroctvi,kde ,dolarem,co by světové měny,chtějí kontrolovat svět.

Board of Governors of the Federal reserve bank. They are all Jewish, what a remarkable coincidence.

Bernanke
Kohn
Warsh
Kroszner
Mishkin

Now what are the chances of that, "all being equal"? Well if you estimate the Jewish population of the USA to be around 3% that means the chances roughly of there being just one Jew among these is around 6 or 7 to one, the chances of 2 around 54 to 1, the chances of 3 around 600 to one, the chances of 4, around 9,882 to one and the chances of all 5 about 326,128 to one.

Kdekoliv ve světě se používal dolar,tak z něj měli v Americe prospěch a tímto i vliv na ekonomiku jiných států.Ted ,však se vyskytl problém,muslimské země se nechtějí ,na rozdíl od křestanských zemí zotročit a tak muslimské banky vedou obchod bez úroků a to jim nemuže Israel nikdy odpustit,nebot takto jsou dveře pro lichváře zavřené,proto ten křik,že příští válka musí být mezi křestanstvem a muslimy.Takže výrok israelského generála o třetí světové válce má své pozadí.Druhou věcí je ,že muslimští vůdcové, v rámci jejich náboženstvi jsou nepodplatitelní. Zatímco Evropské státy zavrhli morálku,tak ,muslimové si ji drží a tak není divu,že Británie přijala čast muslimských zákonů do svéhozákonodárství a Skotsko o tom uvažuje,což je pro samovyvolence rána pod pas,nebot celá Evropa takto může změnit svůj postoj k ostatnímu světu,Amerika a president Bush přijali židovské zákony do svého zákonodarství.Ruled By Noahide Laws.

Katolický vliv v Evropě pomalu a jistě vyprchává vlivem morální korupce kostelů na celém světě, muslimové neuznávají homosexualitu a to je další rána,rovněž se neženou do obchodu s dragama,hasidiský rabbín byl zadržen s 20 KG DRAGAMA VE SVÉM KUFRU VE FRANCII, ale ,nikdy jsme nečetli,že by muslimský kněz pašoval dragy.Muslimské banky chtějí přejít na zlatý dinar a tak se oprostit od bezcených papírových peněz,takový to dinár bude mít svou hodnotu a nemůže zkrachovat.

V Americe ,vláda z peněz danových poplatníků zaplatí banky,které takto z kapes danových poplatníků,zase použije k půjčkám na vysoký úrok,to je zlodějna na zlodějnu.

George Bush, indicated in Public Law 102-14, 102nd Congress, that the United States of America was founded upon the Seven Universal Laws of Noah
Under the Talmud's counterfeit Noahide Laws, the worship of Jesus is forbidden under penalty of death, since such worship of Christ is condemned by Judaism as idolatry. Meanwhile various forms of incest are permitted under the Talmudic unders...

Automaticky kráceno

173687

23.10.2008 13:06

RE: Funguje to,ale né naší zásluhou, tak ,jak příkladně v Americe.

Montaznik 88.?.?.?

Reakce na 173687

Banky v islámském světě / ne všechny/ fungují opravdu spravedlivěji, protože podle islámu půjčovat na úrok je hříchem.
V praxi to vypadá tak, že banka zjistí bonitu subjektu,který si u ní chce otevřít úvěr, peníze půjčí, ale jde zároveň s dlužníkem do rizika. Když se půjčka osvědčí a podnikatelský projekt vydělá, banka také dostane odměnu - takže vydělá, ale když je podnikatelský záměr špatný, banka prodělá současně s podnikatelem.
U naší banky,se nejdříve musí zaplatit úrok - lichva a potom až teprve se začne splácet úvěr. Když není úvěr splácen, banka špatný úvěr odprodá, zapíše si ztrátu, kterou si může dát do daní /stát , potažmo daňový poplatník zaplatí/ a úrok má již zaplacen!!! To je všeobecná "židárna" jako noha.
Někteří naši podnikatelé, kteří se přes arabské kamarády dostali v Dubaji k čistě arabským bankám a tam si půjčili peníze, koukali jak z jara.Tam se prostě o úroku vůbec nesmělo mluvit, je to neslušné!!! Předpokládá se, že člověk , který si jde půjčit není zloduch, který si jde půjčit peníze, aby je potom nechtěl splatit. V tom je ten základní rozdíl!!!
A když se mu daří a půjčka mu přinese zisk, rád zaplatí bance, která mu půjčila!!!
Naše "židovské" lichvářské banky s námi nakládají od prvopočátku jako se zloději. Prostě gojíma je potřeba oholit, třeba už na poplatcích.
A když banka s cizími penězi hraje burzovní "kasino" a prodělá,
tak natáhne ruku , jako ten největší somrák a státe dej!!!
To je "židárna" jako noha a takzvaná demokracie, kde je právo jenom
pro bohaté, chudý je plánovitě holen. A tak to má být , říká
starý "Roubíček".
Tenhle "židovský" lichvářský systém by měl být změněn, zvláště teď, když jasně vidíme, že nefunguje.

173728

22.10.2008 6:34

No nevím

Dan Kučera 85.?.?.?

Revoluce většinou nebývají spontánní, jak naznačuje článek díky nějaké vybuchující agresivitě, kterou lidé prý neuvolní ve sportu. Agresivní sportovec není dnes nic neobvyklého, tím to tedy nebude. Sport je hra a jak zní jedna starověká poučka "chceš-li klidně vládnout, dej lidem chléb a hry" (přesnou citaci si teď nemohu vzpomenout). Podívám-li se zpětně na důležité změny v dějinách lidstva, nic spontánního tam nevidím. Každé divadlo má svého režiséra, své herce, své sponzory (donátory) a své diváky. Je-li divadelní představení kvalitně připravené, může diváky nadchnout a strhnout - a zblblé stádo vítej na světě.

Také nelze dle mého brát za pevné pravidlo, že Ti co mají se střídají za "oponou" s tím, jak se střídají ve vládě politické strany. To nejsou Ti co mají, to by ty volby vypadaly jinak.

Jsou Ti co mají (řídí běh světa), pak Ti co získají tím, že jsou spojeni s místními politiky (místní firmy na národní úrovni vysávající rozpočet státními zakázkami - u těch bych souhlasil, že částečně dochází ke střídání s jinými při změně národní vlády) a pak Ti nezákonní na národní i nadnárodní úrovni (tunelování, finanční machinace, daňové úniky, zbraně, drogy, prostituce), kteří ale mohou fungovat ve shodě s těmi předchozími dvěma skupinami. Je hloupost uvažovat směrem, že Ti co mají se jaksi po vzájemné dohodě záměrně rozdělili na ty zákonné a nezákonné.

173633

22.10.2008 15:51

RE: No nevím

RAVI 212.?.?.?

Reakce na 173633

No uvidime, co bude spolecnost delat, az jim postsocialisticko moloch pracujici podle zadani vlady vypne analogove vysilani ... minule jsem se hadal s jednim pravnikem, jelikoz podle me plny prechod na digitalni vysilani je zaplacen z koncesionarskych poplatku a vypnutim analogoveho vysilani dojde k poruseni antidiskriminacniho zakona bodu j) kde se uzakonuje svobodny pristup k verejnym sluzbam ... podle me by CT mela kazdemu koncesionari zaplatit novy prijimac ... ona rozsiruje svoje sluzby a zisky na ukor obyvatel.
Nj mozna se nic nestane jen proste 4 miliony domacnosti nabehnou do obchodu a nakoupi setopbox, ktery za rok ci dva vyhodi, aby si mohli koupit lepsi (v soucasne dobe skoro nedostupny), ktery podporuje HD vysilani a dal budou tupe zirat na velke mnozstvi demagogickych poradu a filmu ...

173664

22.10.2008 16:22

RE: No nevím

mtk 80.?.?.?

Reakce na 173664

Největší kouzlo je, že si občan takto s vynuceným nákupem setopboxu platí i vymývání mozků (což je ovšem v ceně). Ještě tak přesvědčit občany k nákupu domácích gilotin a v případě sociálních otřesů je na sobě aplikovat. [cool]

173666

23.10.2008 4:15

RE: No nevím

vodnik007 71.?.?.?

Reakce na 173666

Nejlepsi reseni bude v odpojeni televizniho prijimace od site a divat se jen na pujcene DVD. Zadne reklamy, vymyvani mozku synchronizovanym zpravodajstvim, zadne holywoodske kycoviny. Casem bude mnohem vice moznosti v pujcovnach ale take stahovanim ze site.
http://www.marketingshift.com/2008/10/net-flix-sig...

173685

23.10.2008 12:41

RE: No nevím

Grovik 212.?.?.?

Reakce na 173685

Toto aplikuji jiz nekolik let.
TV nemam uz vic jak 6 let [smích].
Filmy si poustim jake chci, reklamu nesleduju, kdyz prijedu k rodicum a vidim TV tak se nekdy i par minut smeju, jake blaboly jsou predkladany.

173724

23.10.2008 14:51

RE: No nevím

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 173724

Tak, tak...

173737

24.10.2008 12:07

RE: No nevím

Žoržo 213.?.?.?

Reakce na 173737

Seru jim na TV! [smích]

173820

24.10.2008 19:41

RE: No nevím

Pacák 85.?.?.?

Reakce na 173724

Souhlas, jak dlouho již nemám televizi ani nevím.

173856

23.10.2008 12:55

RE: No nevím

RamzesII 192.?.?.?

Reakce na 173664

blbost....
nikdo nikoho nenuti, aby na TV koukal.. Kdyz se ti to nelibi, tak to vypni a koukej do ohne. Nekup si televizi ani set top box. Kdyz zacala vysilat televize, nakupoval lidem nekdo prijimace? Nerikam, ze to je super vec, ze si musime kupovat nejake jine zarizeni, ale neni to az tak drahe a kdyz jsi schopnej nechat prachy v hospode za pivo a za koralku, protoze ti chutna , tak kdyz chces koukat na TV, tak to musis zaplatit taky.
PS: tenhle clanek je presne takova demagogie jako i cela soucastna politika a cely system. Cele to je zalozene na nejakych polopravdach a neuplnych jednostrannych informacich.

173727

24.10.2008 12:19

RE: No nevím

Žoržo 213.?.?.?

Reakce na 173727

Tak ještě jednou [smích]: na TV jim...se.u! [chechtot] Žádnou krabičku si kupovat nebudu, blbíka si mohu zahrát sám i hustit do sebe a svých bližních lži. Jistě, nikdo mě nenutí a jsem tomu rád. [smích]

173821

25.10.2008 6:21

RE: No nevím

mtk 80.?.?.?

Reakce na 173727

>PS: tenhle clanek je presne takova demagogie jako i cela
>soucastna politika a cely system. Cele to je zalozene na nejakych
>polopravdach a neuplnych jednostrannych informacich.


A na základě jakých informacích docházíte k tomuto soudu? Na základě úplných nebo neúplných informací? Máte-li k dispozici úplné informace a celopravdy, tak se podělte. Nemáte-li nic, tak sublimujte do ráje pravdy. (doporučeno) [mrknutí jedním okem]

173875

25.10.2008 14:08

RE: No nevím

RamzesII 78.?.?.?

Reakce na 173875

>>A na základě jakých informacích docházíte k tomuto soudu?
>Na základě úplných nebo neúplných informací? Máte-li k
>dispozici úplné informace a celopravdy, tak se podělte.
>Nemáte-li nic, tak sublimujte do ráje
>pravdy. (doporučeno) [mrknutí jedním okem]

ja samozrejme nerikam, ze znam tu stoprocentni pravdu, ale chybi mi tady i urcita konfrontace....
nebudu se vyjadrovat ke vsem vecem, co povazuju za polopravdy, ale aspon pro priklad...
"c) je podporován sport, protože pomáhá vybíjet přebytečnou (a negativní) energii, která by se mohla jinak obrátit nežádoucím směrem."
..to podle vas neni blbost a minimalne polopravda? Vubec nema podpora sportu nic se zdravim,s podporou kondice, s vycistenim hlavy a odreagovanim po praci..je to ciste jen pro oblbovani lidi??
je v tom clanku mnoho takovych ucelove jednostranne napsanych veci. Mimo jine take okradani ohledne dani... myslite, ze muze existovat stat, kde se neplati dane? Mozna tak Saudska arabie, kde nevedi co s penezma, ale stat ktery ma zaplatit bezplatne zdravotnictvi a skolstvi a x dalsich veci, musi nekde ty penize vzit. jestli to je spravedlive, nebo ne,o tom by se dalo polemizovat, vse se da vylepsovat, ale podle mne se to neda jednoznacne oznacit za zlodejinu, takze to je dalsi polopravda...
atd...
tim samozrejme nechci obhajovat soucastny system, ale nic neni cerne nebo bile, a chce to pohlad z vice stran.

173884

22.10.2008 8:15

.

cyp 195.?.?.?

Hezky napsáno..po krajských volbách jsem uznal, že český národ je hloupý a začal jsem být zastáncem NWO, neboť změna je nutná a NWO je momentálně jediná dostupná změna. Lidi chtějí ODS a ČSSD a jim podobné, tak ať si užijou otročení pod jedinou světovou vládou.

173635

22.10.2008 12:40

RE: .

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 173635

Inu, musím souhlasit, chca nechca. Také mám pocit, že lidé okolo mě jsou sobečtí, zahledení jen sami do sebe. Navíc jejich logika: vždyt my se máme proti ostatním dobře, tak co pořád máte, je naprosto zrůdná. Ano, máme se dobře. Ale to, že máme plná břicha, je vykoupeno tím, že každý den umírají malé děti jen proto, že nějaká svině se rozhodla, že chce nějaké území (třeba naleziště diamantů, zlata, ropy, uhlí) a vezme si je jakýmkoliv způsobem. Stačí si přečíst diskusi na Novinkách, kde je plno dobytků, kteří vykřikují, že je třeba pozabíjet všechny Iráčany, Íránce, Afghánce, zkrátka všechny muslimy, atd. Já vím, že je to tím, že jejich tupé hlavy ještě 20 let po pádu bolševismu nepochopily, že to, co říkají v televizi, je jen sprostá propaganda. Stejně tak většina lidí nepochopoila, že rozdíl mezi ODS a ČSSD je pouze a jen v jejich názvu, jinak jsou to ti samí bolševici. A že příkazy dostávají od stejného pána.

Občas si také říkám, že tahle sebranka, která si říká lidstvo, si snad ani nezaslouží žít. A když už, tak jako dobytek v kravíně. [pláč]

173651

22.10.2008 13:37

RE: .

Grovik 212.?.?.?

Reakce na 173651

Musim reagovat, protoze jim bastite tu samou propagandu s temi bolseviky.
Je to cele ucelove.
Je snaha aby si lide myslel ze kdyz uz nic nemaji na vyber. Male strany nemaji tolik prostoru protoze nemaji v zadech tolik silneho kapitalu. Jejich problem se tim zvetsuje.
Podivejte se na posledni volby doparlamentu kolik se dostalo podpory zelenym, ale stacilo jednou propagandu vynechat a sup jsou opet v haji.
Navic to vypada, ze to tem nahore nejak nesedne, financni krize komplikuje situaci a obcas neco utece. Je to znat, stejne jako na zacatku valky v Gruzii. Kdy cenzori nestihali a az po dvou dnech se sladili media vladni vykriky.

173655

22.10.2008 14:52

RE: .

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 173655

Teď vám moc nerozumím... Chcete snad říci, že v současných stranách (hlavně tam nahoře) nejsou hlavně bývalí bolševici a STBáci? [chechtot]

173659

22.10.2008 16:51

RE: .

Grovik 81.?.?.?

Reakce na 173659

Ne to nechci, nebo spis chci aby se veci nazivali pravym jmenem. Proto tyto "byvale" nazivam treba svne, nebo krvy. Proc to delam?
Protoze mame Bolseviky a Bolseviky. Jedni ti prvni jsou dnes v KSCM napriklad a priznam se pusoby celkem konzistetne a oproti jinym stranam ktere proti nim neustale bojuji velice vyrovnane. Nemam s nimi problem protoze to jsou ve smes lide kteri si zvolili v teto dobe tezky udel byt bolsevikem, komunistou nebo jak chcete a nestydi se za to. Tech lidi si muzu vazit a nemam s tim problem.
Pak existuji druzi "BOLSEVICI" jako je treba Topolanek. Nebo Klaus. Ti sou tak velci bojovnici proti komunismu az se jim u toho od hub prasi. Strasi lidi jakou si KSCCSSD nebo cim. Neustale opakuji ze nam hrozi jakysi rudy teror nebo co. Pripomina to plakaty z druhe svetove valky. Jenze sami v te strane byli a sami diky tomu vystudovali atd.

173670

22.10.2008 17:29

RE: .

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 173670

Přesně tyhle bolševiky mám na mysli. V KSČM jich moc nezbylo. [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot]

173671

22.10.2008 9:09

Mylné tvrzení

Gringo 83.?.?.?

Hezké, ale tento odstavec je špatně:
"Ti dole – to jsou všichni lidé ve státě, kteří nejsou aktivní v politice, nepodnikají ve velkém, nebo nestojí úplně mimo společnost. Typickým příkladem by mohl být dělník, malý úředník, lékař, učitelka, či řidič. Nemají žádné politické cíle, jsou tak zaneprázdněni každodenním životem, prací a svými problémy že nemají čas ani sílu přemýšlet o společnosti, v níž žijí. Také jim chybí informace a celkový pohled, protože vidí vždy jen kousek systému, ten, který jim Ti nahoře a Ti, co mají, dovolí vidět."
NENÍ PRAVDA, že jsou zaneprázděni - zaneprázdňují se sami bezduchou zábavou.
Dále NENÍ PRAVDA, že jim chybí informace - pokud jsem tento článek našel já, je schopen ho najít i kdokoliv další.
Neustálé opakování populární fráze "chybí jim informace" je už dávno únavné a demagogické - nejsme v polovině 90. let, kdy se internet teprve rozvíjel.
Správně by se mělo psát "nehledají informace", příp. "opovrhují informacemi", které jsou všude kolem volně dostupné - jsou to v pravém slova smyslu ovčané, kteří si dobrovolně a SAMI nasazují klapky na oči, aby mohli koukat jen jedním směrem - reality show je přece lepší, než nějaký článek na Zvědavci, není-liž pravda? [zmaten]

173640

22.10.2008 9:57

RE: Mylné tvrzení - Souhlasím !

Štěpán 193.?.?.?

Reakce na 173640

Souhlasím s Vámi.

Je každého věc jestli jde nebo nejde s davem.

Z dosavadní živtoní zkušenosti vím, že většina mým spoluobyvatelů planety Země, potřebuje pevnou ruku, cukr a bič a jasnou vizi kudy jít.
A to se násobí množstvím lidí na této planetě žijícím.

Autor tohoto článku by si měl vyvodit záměr..

Problém jsou lidé..ty je potřeba odstranit..zajít do lověny a prostřelit si palici..

Nebo se smířit s tím, že víc co se děje, proč se to děje..a že to nemůže změnit. Když sám začne stavět přehradu na potoce, potok pořád poteče..pouze si může trochu vody pro sebe zadržet..a když bude zase trochu poušťet..Ti dole si ani nevšimnou, že jim nějakou vodu vzal(a ta stejně nebyla jejich)

Bohužel není 6 miliard peněžních potoků.

Zásadní problém lidské společnosti je sebezbožňovací myšlenka boha, nesmrtelnosti...a jiné blbosti..viz příklad..proč je bůh zobrazován jako moudrý svalnatý stařec..a ne jako hubená
housenka? a vůbec..jakto, že není ženská[smích]
Uvědomme me si že pouze Evropa má i díky procesům u nás v 15 století trochu ateismu.

Všude jinde je to jasný..bůh všemohoucí..nazdar..jestli aláh nebo lojza či Mojžíš..prostě někdo vyšší kam nevidim[smích]

Kdyby tu někdo na plnou hubu konečně lidem řekl..hele máte jenom jednu šanci, jeden svět..tak třeba části dojde, že je lepší žít, než vypalovat svůj stín jasem své TV na vlastní kožené sedačce.

Vypnout bednu..a jít ven.

173644

22.10.2008 20:03

RE: Mylné tvrzení - Souhlasím !

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 173644

Ten kdo se to pokoušel lidem říct, vždy špatně skončil. Buď ho rozčtvrtili, nebo ukřižovali. Pak si to lidé už rozmysleli a vyměnili pravdu za konzumní realitu.

Neříkal bych přímo, že ti lidé dole jsou tak líní, aby sami aktivně hledali skutečnou pravdu, ne tu, kterou jim zprostředkovává systém. Nesmí se zapomínat na to, že vkládání STRACHU do lidské psychiky trvalo velmi, velmi dlouhou dobu. Ti, kteří tento proces řídili (dejme tomu, že to nejakých 2000 let řídí křesťanská CÍRKEV), vědeli, že to není běh na krátkou trať. Oni nepotřebovali rychlé, ale nejisté výsledky. Raději vsadili na jistotu desátku.

My už nevíme, že nad hlavami našich praprapředků visel meč a mohli si vybrat pouze ze dvou variant. Buď nás budeš posluchat, nebo tě zabijem. Jak by si asi vybrala většina lidí dnes? My už ten meč nevidíme. Ale ta hrozba trvá.

Ti lidé nejsou líní. Jen se bojí! Bojí se zjistit, jaká je pravda. Protože ten STRACH mají uložený v paměti několik tisíc let. [pláč]

173677

23.10.2008 13:57

RE: Mylné tvrzení

ermite 62.?.?.?

Reakce na 173640

clanek jako celek mi pripada vyborny, samozrejme nelze takhle kratce shrnout vse o fungovani lidske spolecnosti ale princpy jsou popsany na 90% dobre. Jenom to vyzniva dost pesimisticky, doufam ze prijde i pokracovani jak je slibovano na konci.

Gringo: castecne souhlasim, hlavni problem Tech dole je ze se neumi vymanit z toho soukoli prace a konzumu. Na druhou starnu jako jeden z Tech dole muzu rict ze i kdyz clanky na Zvedavci ctu a libi se mi tak stejne pak si oddru svych 9 hodin v praci abych zaplatil na deti, bydelni, jidlo, auto a alespon trosku slusnou dovolenou a na vic mi uz energie nezbyde tak jako vetsine. A tak to Ti co maji presne potrebujou, Ti dole se nesmi mit ani moc spatne aby nemeli pocit ze nemaji co stratit a ani moc dobre aby nemeli roupy [pláč]

173733

24.10.2008 2:18

RE: Mylné tvrzení

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 81.?.?.?

Reakce na 173733

Tak s timto se plne ztotoznuji.

173782

22.10.2008 9:51

Záver článku je chybný

oto 83.?.?.?

"... CO S TÍM?
Jaká je nejsprávnější strategie těch dole, kteří si svoji situaci uvědomí?
Jaké mají vůbec možnosti něco s tím dělat?
A je vůbec na místě, něco s tím dělat?
K těmto odpovědím však musíme mít k dispozici lepší hypotézu o povaze Těch co chtějí (bohů), než kterou máme k dispozici doposud.
----
Nesúhlasím s autorom, že nemáme k dispozícii "lepší hypotézu o povaze Těch co chtějí" o "mocichtivosti"
"o povaze Těch co chtějí" - vieme toho dosť, veď je to uvedené už v Biblii, v knihách Klimova, v prácach o ponorológii, v prácach o deprivantstve ...
A dnes to už nie sú len "hypotézy" z výskumov histórie mocichtivých, ale aj neuropatologicky dokázané vedecké fakty.
Ale treba tiež vedieť, že toto "poznanie", kľúče tohoto poznania budú pre mnohých " kľúče otrávené"!

173643

22.10.2008 10:52

Spíše nefunguje...

Spytihněv 83.?.?.?

>V materiálně zaměřené společnosti, což byly dosud všechny na Zemi (pokud je mi známo)
Společenské systémy, které prokázaly delší životnost, stály vždy na duchovní podstatě.
To, že materialistické školství (tedy naše současné) vymývá mozky jiným pojetím chodu světa, ještě neznamená, že to tak bylo, je a bude.
Věc se jeví ještě složitěji, neboť mezi hmotou a duchem neprochází zřetelná hranice. Naše bytí je ve své podstatě hra sil.
„Materiální zaměření“ by bylo dobré lépe vysvětlit. Je to něco jako „vzývání zlatého telete“? Ale i to má, dá se říci, duchovní podstatu.

Feudalismus? Kapitalismus? Socialismus? Demokracie? PP společnost? Vždyť tyto pojmové výplody jsou již jen součástí „hry na minulost“. Slouží jen k ospravedlnění toho co je nyní.

Například tzv. feudalismus.
Vždyť vládce (kníže, král, vévoda) byl hlava nejstaršího rodu, nejstaršího kmene (jádra národa) tedy potomek praotce, tedy přirozená hlava velké rodiny (národa). Území jako zdroj obživy dělil mezi své věrné (duchovně a pokrevně spřízněné) a oni dělali totéž. Tak byla zajištěna obživa jeho rodiny (potažmo národa) a zároveň i celistvost území (jeho obranyschopnost). Tedy každý hospodář byl „feudál“. Každý pak stělesňoval jednotu duchovní a výkonné síly, stejně jako vládce.
Daně, poplatky, robota atd. byly zavlečeny odjinud, aby se dnes tvářily jako normální součást tohoto systému.

A tak bychom mohli pokračovat dále odstavec po odstavci…. [smích]

173649

24.10.2008 13:21

RE: Spíše nefunguje...

micha michaVej (zavináč) seznam (tečka) cz 92.?.?.?

Reakce na 173649

Mohli bychom pokračovat ad absurdum,ale nebudeme.Článek byl dobrý,děkuji. [smích]

173827

22.10.2008 12:57

a ako to funguje ekonomicky?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?

1. Kedysi dávno v jednej dedinke v Indii jeden muž oznámil dedinčanom, že kúpi opice každú za $10 .
2. Dedinčania vedeli, že v okolí je mnoho opíc, odišli do lesa a začali ich chytať.
3, Muž kúpil tisíce opíc za sľúbenú cenu $10. Ako sa znížil počet opíc v prírode dedinčania nepokračovali v ich úsilí. Na to muž oznámil, že bude kupovať opice po $20. Toto znova vyburcovalo dedinčanov a opäť začali chytať opice.
4. Čoskoro na to sa výskyt opíc ešte znížil a ľudia sa vrátili späť na svoje farmy. Muž zvýšil ponuku na $25, ale aj tak bolo veľmi ťažké chytiť opicu.
5. Teraz muž oznámil, že bude kupovať opice za $50 za kus a pretože musí odísť do mesta bude ho zastupovať jeho asistent, ktorý bude v jeho mene nakupovať opice.
6. Keďže muž nebol prítomný asistent povedal dedinčanom: " Pozrite na všetky tieto opice v klietke, ktoré muž kúpil. Ja vám ich predám za $35 a keď sa muž vráti z mesta vy mu ich môžete predať späť za $50 ako včera muž oznámil.
7, Dedinčania dali dokopy všetky svoje úspory a kupili všetky opice.
8. Po tomto dedinčania už nikdy nestretli ani muža ani jeho asistenta, iba opice boli všade okolo ako na začiatku.

Vitajte na Wall Street !

173652

22.10.2008 16:37

RE: a ako to funguje ekonomicky?

Radek 27 old 195.?.?.?

Reakce na 173652

1. V Indii je 5 řemeslníků na výrobu hudebního nástroje.
2. Banka nabídne půjčku v hodnotě celé firmy jednomu z nich. Nelze odmítnout, možnost koupě nového vybavení a pozlátek pro manželku je neodolatelná.
3. Na trhu jde cena výrobku dolů.. jelikož půjčka vyhladí ztráty.
4. Ostatní řemeslníci se musí také zadlužit .. nebo nepřežijí.
5. Za pár let jsou v Indii jen 3 řemeslníci na výrobu hudebního nástroje a ani jeden nemá na vrácení půjčky .. jelikož si neustále konkurovali.
6. Banka bere celý bank, banku přebere jiná banka a Šedivák se směje.

Letenka do Londýna za 120 korun ... no nekupto?

Radek

173669

22.10.2008 14:08

Toz po dlouhe dobe dobrej clanek

Koumeles 83.?.?.?

souhlasim... stim snad ani nejde nesouhlasit

173657

22.10.2008 16:33

RE: Toz po dlouhe dobe dobrej clanek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 66.?.?.?

Reakce na 173657

Souhlas nesouhlas ,ac neplatic dovoluji si poznamenat ze je zajimave sledovat a cist nazory lidi ale zaroven si dovoluji upozornit ze ceho je prilis tak skodi . Cesi jak znamo maji prislovi na vse takze i na toto. Je to moc dlohe ,chceteli zbezne procist nazory jednotlivych prispevatelu musite na to venovat moc casu . Navrhuji aby se spisovatele snazili sve jiste skvele nazory a doporuceni zkracovat a kompresovat. Nemusi se zde psat hlubokosmyslne knihy a clanky, vse jde vyjadrit strucne a vystizne s pouzitim nekolika slov jak byvalo zvykem za dob blahoslavenneho p. Pelesky znameho to proutnika .Dekuji [chechtot] [chechtot] [chechtot] [vyplazený jazyk]
Jiste by to bylo ulehceni i pro censora bidne placeneho

173667

23.10.2008 0:18

RE: Toz po dlouhe dobe dobrej clanek

google 84.?.?.?

Reakce na 173667

Odpal!

173683

23.10.2008 6:34

RE: Toz po dlouhe dobe dobrej clanek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 66.?.?.?

Reakce na 173683

(Mimo mísu a pokus o hádku. – Moderátor) strucny a velice pekny coment . (Vypuštěno.) Bozkavam (Vypuštěno.)

173689

23.10.2008 11:01

RE: Toz po dlouhe dobe dobrej clanek

google 84.?.?.?

Reakce na 173689

> strucny a velice pekny coment.

dakujem. [chechtot] [chechtot] [chechtot]

173705

23.10.2008 12:39

RE: Toz po dlouhe dobe dobrej clanek

mtk 80.?.?.?

Reakce na 173683

>Odpal!

[velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] (omlouvám se za neplodný příspěvek, ale nemůžu psát .. [chechtot] [chechtot] ... bolí břicho [chechtot] [chechtot] )

173722

23.10.2008 13:11

RE: Toz po dlouhe dobe dobrej clanek

Montaznik 88.?.?.?

Reakce na 173683

Jedině správná reakce - odpal! - pro prolhanou pakáž, která zde nemá zájem diskutovat, nenávidí Zvědavce už jenom proto, že existuje a všemožně se snaží veškerou diskuzi zde otrávit a blbými příspěvky diskuzi zamezit. Dobré,krátké a jasné! ODPAL!!!

173730

23.10.2008 14:56

RE: Toz po dlouhe dobe dobrej clanek

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 173683

[chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] Ano, opravdu vtipné. Pán Google, opět bodujete [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot]

173739

24.10.2008 13:54

RE: Toz po dlouhe dobe dobrej clanek

sxg 78.?.?.?

Reakce na 173683

[chechtot] Zas neposlúchaš?
Vložený obrázek

173830

24.10.2008 13:55

RE: Toz po dlouhe dobe dobrej clanek

sxg 78.?.?.?

Reakce na 173830

http://img58.imageshack.us/my.php?image=mikulasuk3...

173831

23.10.2008 12:40

Platí to jen a jen pro kapitalismus

Novákneu 213.?.?.?

Je to sice hezky napsané, ale platí to jen pro kapitalistický svět. Socialismus se od něj v hlavním lišil jen málo a po revoluci největší komunisti jen odložili své červené masky a jen zintensivnili svou dosavadní činnost a jen změnili slovíčkaření ve svých kampaních. Co se vůbec nezmiňuje je to, že určití obyvatelé na Zemi říkají, že bílý muž si nikdy neviděl pořádně ani na špičku nosu, těžko rozuměl sám sobě a už vůbec ne jiným. A v tomto omezení je i článek. Amazonští indián mají k takové ignoranci svůj postoj, je tak hrubý, že ho sem ani nenapíšu, ale jde o jejich účinnou obranu, díky které přežili doposud. na Papue žili ještě před sto lety v společenském zřízení o kterém v článku není jediná zmínka. Dnes, po zásahu misií a nenechavců jsou z nich sociální případy. Broblémy se nevyřeší nikdy, dokud neprohlédnem ubohou logiku kapitalismu - mít stále víc a nezačnem si více všímat toho , že všichni máme zhruba stejné potřeby a že je dobré je každému jednotlivci pro štěstí celé společnosti splnit. Kapitalisticky smýšlející člověk nikdy nepochopí proč a jak to, že největší pracovní výkon člověk může podat, když se opravdově, svobodně nadchne pro svou práci. Historie je plná osobností , kteří umírali hlady , nebo žili v nepochopitelně mizerných podmínkách a přitom přinesli světu víc, než by jim vůbec mohl zaplatit. Nemusíme být všichni stejní, jak správně tvrdí článek, ale své potřeby má právo si splnit každý. Dokud toto právo bude potlačováno, vždy budou řečičky o svobodě jen ohlupující propagandou. Můžeme se každý klidně lišit v pracovním výkonu a ten výkonnější může získávat kladné hodnocení a prestiž , už jen tím si bude žít lépe, ale přesto není důvod zakazovat komukoliv splnit své potřeby.

173723

23.10.2008 13:09

RE: Platí to jen a jen pro kapitalismus

mtk 80.?.?.?

Reakce na 173723

Pane Warburg, splňte si svou potřebu - okradněte mě, zotročte mě. Až budete hotov, tak zase já naoplátku si splním svou potřebu - pověsím Vás na kravatě. Hezký svět splněných potřeb a přání, vivat svoboda! [oči v sloup]

173729

23.10.2008 16:34

RE: Platí to jen a jen pro kapitalismus

Novákneu 213.?.?.?

Reakce na 173729

Kapitalista do morku kosti nikdy nerozezná co je skutečná potřeba a co neskutečná sprosťárna. On neuspokojuje hlad on žere jako prase a zacáká a podělá vše kolem, on se neobléká aby mu nebyla zima on se předvádí v hadrech na kterých se jiní mohou udřít a ještě mu tito mají děkovat , že je zaměstnal, on nebydlí v někde aby mu nebyla zima , ale proto aby ukázal světu jaké paláce si může dovolit. On neuspokojuje sexuální pud , ale kupuje si děvky i manželky za prachy. Lásku jen těžko nachází protože všechno ze světa poznává přes moc a prachy.Svobodný život přímo nesnáší, protože vždy přesně ví co každý smí a musí , včetně jeho dědí, které plodí aby měl kdo dědit.Všechen ten hnus se snaží vyrovnat "úžasnou" zábavou, ale ta jen dokazuje jeho vnitřní ubohost, když zírá na krvavý filmy a zaplacený figurky , který ho mají trochu potěšit , protože je mu už samotnýmu ze sebe špatně a všechno to nazývá honosným názvem kultura. V kapitalismu je slovo svoboda, stejně významově neustále znásilňováno, jako všechno doposud uvedené. A to má ještě ohromnou potřebu tyto své hodnoty šířit po celém světě.

173748

24.10.2008 14:30

RE: Platí to jen a jen pro kapitalismus

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 173748

Tak, tak [oči v sloup]

173835

24.10.2008 1:59

Proč to tak je?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 81.?.?.?

Odpověď se možná dá zjednodušit dle následující úvahy. Většina lidí je nedostatečně schopných a také líných a potřebují někoho, kdo je bude řídit, aby se Společnost nerozpadla. Rozpad Společnosti je zcela jistě nežádoucí pro všechny (násilnosti, ztráta majetku, ztráta logistiky základních životních potřeb). Většina lidí pracuje jako zaměstnanci. Tedy nejsou schopni si zcela samostatně opatřit živobytí a vyhovuje jim, že větší či menší část těchto starostí mohou někomu přenechat. Pokud se posunete o stupínek výš, berete na sebe o něco víc zodpovědnosti a starostí a také za to o něco víc dostáváte. Takhle to funguje v komerční nestátní sféře. Teď si představte, že řídíte celou Společnost nebo její nezanedbatelnou část. Ať už to děláte lépe či hůře, budete to dělat za almužnu pár desítek tisíc korun měsíčně? Těžko. Nicméně i tu almužnu Vám většina těch dole bude závidět. A tak musíte přijít s něčím, co autor nazývá okrádáním Těch dole. Ten, kdo tuhle práci dělá, dělá ji pro svůj prospěch a za svou cenu, jako každý jiný. V podstatě žádné okrádání neexistuje. Jde o přerozdělování. V ideálním případě by šlo o to, udržet Společnost v chodu a přerozdělování nastavit co nejfunkčněji. Jenže ideální případy neexistují. I ten nejlepší vedoucí činitel bude chamtivý a tak přerozdělování posune směrem k menší funkčnosti a větší výhodnosti pro "spřátelené zájmové skupiny". Doporučuji Platonovo dílo "Republika".

Mám dojem, že na zásadní otázku autor narazil na úplném konci článku. Má se vůbec něco měnit? Určitě se něco měnit musí a bude, takový je přírodní zákon. Setrvalé stavy stochastických systémů neexistují. Spíš je otázka co se má měnit a jak. Lidé se nezmění. Biologická evoluce je pomalá. Není možné chtít mít na západě vysoký plat a přitom kupovat levné zboží a služby z východu. To je v podstatě koloniální model, který se dnes (opět) hroutí. Jednou ze základních myšlenek uvedených v článku je, že štěstí nelze nalézt na materialistických základech. Tímto směrem se však vydá naprostá menšina. Většina chtěla, chce a bude chtít pořád to samé - "chléb a hry".

Skvělý článek, děkuji za něj. Donutil mne k zamyšlení a poskytl mi možnost k této úvaze.

173781

26.10.2008 15:38

Proč se pod to nikdo nepodepsal?

Dramenbejs 85.?.?.?

Zatraceně proč se pod článek nikdo nepodepsal? [naštvaný]

To se ten člověk který se bojí, že ho za ten článek někdo odkrouhne?

Pane Stworo, nezveřejňujte anonymy nebo to jako anonym zřetelně označte. Jinak ten článek ztrácí váhu, když čtenář ani neví, komu má za to nadávat či koho si má nastudovat....

Ono je totiž mnohem důležitějši KDO to tvrdí, protože pokud to je zkopírováno z editorialu Ruperta Murdocha, tak do je roka na zemi ráj a polovina všech sraček, válek a otroctví na světě zmizí.

Pokud to bude ovšem tvrdit jen Ondřej Slačálek, tak ze světa zmizí jen ten Slačálek a možná i Stwora, který ho uveřejnil....

173945

26.10.2008 16:01

RE: Proč se pod to nikdo nepodepsal?

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 173945

S tím naprosto souhlasím... [smích]

173947

11.10.2013 15:43

pokračování článku

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 188.?.?.?

Ráda bych si přečetla pokračování - v návaznosti na větu v předposledním odstavci - "A nad povahou těchto bohů se zamyslíme někdy příště. Říkejme jim buď tradičně – bohové a nebo poněkud moderněji – Ti co chtějí". Kdy? Nebo už vyšlo pokračování?
A kdy myslíte, že přestane platit skutečnost, že peníze, moc a majetek jsou pro většinu lidí neodolatelným majetkem? Já to sice tuším, ale co myslíte vy?

297695

Příspěvků: 49

22.10. 06:30 Nataša  Funguje to,ale né naší zásluhou, tak ,jak příkladně v Americe.
23.10. 05:13 Nataša  RE: Funguje to,ale né naší zásluhou, tak ,jak příkladně v Americe.
23.10. 13:06 Montaznik  RE: Funguje to,ale né naší zásluhou, tak ,jak příkladně v Americe.
22.10. 06:34 Dan Kučera  No nevím
22.10. 15:51 RAVI  RE: No nevím
22.10. 16:22 mtk  RE: No nevím
23.10. 04:15 vodnik007  RE: No nevím
23.10. 12:41 Grovik  RE: No nevím
23.10. 14:51 hestroy  RE: No nevím
24.10. 12:07 Žoržo  RE: No nevím
24.10. 19:41 Pacák  RE: No nevím
23.10. 12:55 RamzesII  RE: No nevím
24.10. 12:19 Žoržo  RE: No nevím
25.10. 06:21 mtk  RE: No nevím
25.10. 14:08 RamzesII  RE: No nevím
22.10. 08:15 cyp  .
22.10. 12:40 hestroy  RE: .
22.10. 13:37 Grovik  RE: .
22.10. 14:52 hestroy  RE: .
22.10. 16:51 Grovik  RE: .
22.10. 17:29 hestroy  RE: .
22.10. 09:09 Gringo  Mylné tvrzení
22.10. 09:57 Štěpán  RE: Mylné tvrzení - Souhlasím !
22.10. 20:03 hestroy  RE: Mylné tvrzení - Souhlasím !
23.10. 13:57 ermite  RE: Mylné tvrzení
24.10. 02:18  RE: Mylné tvrzení
22.10. 09:51 oto  Záver článku je chybný
22.10. 10:52 Spytihněv  Spíše nefunguje...
24.10. 13:21 micha  RE: Spíše nefunguje...
22.10. 12:57  a ako to funguje ekonomicky?
22.10. 16:37 Radek 27 old  RE: a ako to funguje ekonomicky?
22.10. 14:08 Koumeles  Toz po dlouhe dobe dobrej clanek
22.10. 16:33  RE: Toz po dlouhe dobe dobrej clanek
23.10. 00:18 google  RE: Toz po dlouhe dobe dobrej clanek
23.10. 06:34  RE: Toz po dlouhe dobe dobrej clanek
23.10. 11:01 google  RE: Toz po dlouhe dobe dobrej clanek
23.10. 12:39 mtk  RE: Toz po dlouhe dobe dobrej clanek
23.10. 13:11 Montaznik  RE: Toz po dlouhe dobe dobrej clanek
23.10. 14:56 hestroy  RE: Toz po dlouhe dobe dobrej clanek
24.10. 13:54 sxg  RE: Toz po dlouhe dobe dobrej clanek
24.10. 13:55 sxg  RE: Toz po dlouhe dobe dobrej clanek
23.10. 12:40 Novákneu  Platí to jen a jen pro kapitalismus
23.10. 13:09 mtk  RE: Platí to jen a jen pro kapitalismus
23.10. 16:34 Novákneu  RE: Platí to jen a jen pro kapitalismus
24.10. 14:30 hestroy  RE: Platí to jen a jen pro kapitalismus
24.10. 01:59  Proč to tak je?
26.10. 15:38 Dramenbejs  Proč se pod to nikdo nepodepsal?
26.10. 16:01 hestroy  RE: Proč se pod to nikdo nepodepsal?
11.10. 15:43  pokračování článku

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

50

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc říjen přispělo 111 čtenářů částkou 17 636 korun, což je 50 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010

IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Poučme se, co způsobil totální lockdown v Izraeli26.10.20 00:42 Izrael 1

Jak u Prymulových hrabou a hrabou (pod sebe)24.10.20 18:21 Česká republika 5

Poskytovatelé hudby prý řeší nadřazenost bělochů. Písně čeká přísná kontrola24.10.20 10:04 Neurčeno 6

Soud dnes rozdal podmíněné tresty oběma autorům nápisu v Letech23.10.20 21:43 Česká republika 0

Vipná analýza Prymulova kiksu23.10.20 18:35 Česká republika 7

Prymulův konec? Neradujme se předčasně23.10.20 13:06 Česká republika 2

Sám Prymula náhubek neměl a chodí do restaurace i přes to, že je zavřel23.10.20 08:35 Česká republika 11

Na Slovensku testují "když budeš hodný, můžeš ven" - hlavní cíl hysterie kolem koronaviru22.10.20 21:22 Slovensko 2

Udavač volal linku 158 na chlapa bez náhubku22.10.20 21:14 Česká republika 4

AGENDA 2030 – TVŮRCI NYNÍ ZHODNOTILI SVÉ ZRŮDNÉ PLÁNY22.10.20 13:37 Neurčeno 0

Plánovaná demonstrace 28. října v Praze22.10.20 08:53 Česká republika 0

Bělorusko versus Česko21.10.20 20:43 Neurčeno 13

Česko žádá o pomoc21.10.20 13:25 Česká republika 9

Za polibek bez náhubků 400 euro20.10.20 17:33 Itálie 5

Soud v Německu rozhodl, že omezit zavírací dobu restaurací není opodstatněné19.10.20 21:32 Německo 4

Co je s panem prezidentem?17.10.20 09:47 Česká republika 7

Je třeba říci dost, burcuje Klaus. Nejsme ve válce, nestrašte mrazáky s mrtvolami14.10.20 11:11 Česká republika 3

Erouška je pochybná aplikace s placebo negativním efektem14.10.20 10:15 Česká republika 5

Ve stavu nebezpečí si schválí cokoli bez demokratické kontroly13.10.20 19:31 Česká republika 0

Maďarská poslankyně skartovala knihu dětškých pohádek plnou gayů a leseb, aktivisté ječí13.10.20 18:08 Maďarsko 3

Měnové kurzy

USD
23,08 Kč
Euro
27,29 Kč
Libra
30,06 Kč
Kanadský dolar
17,46 Kč
Australský dolar
16,43 Kč
Švýcarský frank
25,45 Kč
100 japonských jenů
22,01 Kč
Čínský juan
3,44 Kč
Polský zloty
5,96 Kč
100 maď. forintů
7,47 Kč
Ukrajinská hřivna
0,81 Kč
100 rublů
30,21 Kč
1 unce (31,1g) zlata
43 944,01 Kč
1 unce stříbra
562,76 Kč
Bitcoin
297 763,25 Kč

Poslední aktualizace: 26.10.2020 19:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 7 800