Diskuze k článku

Gruzii bez Abcházie a Jižní Osetie nikdo na Západě nepotřebuje

Příspěvků 55

29.8.2008 5:39

Skvělá analýza

Hm 212.?.?.?

Teď konečně mám v této věci jasno. Je s podivem jak daleko může v naší diplomacii docházet k překrucování zkutečností. Konečně vím proč k mám byl nasazen náš kníže. Jsem zvědav k jakému výplachu mozků ještě u nás dojde.

169386

29.8.2008 9:19

RE: Skvělá analýza

Jan X. 78.?.?.?

Reakce na 169386

Jo, a když ho Klaus nechtěl, tak se mu všichni vysmívali.

169393

29.8.2008 14:41

RE: Skvělá analýza

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 169393

Tak jak to s tím Klausem vlastně je? [zmaten]

169423

29.8.2008 15:57

RE: Skvělá analýza

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 75.?.?.?

Reakce na 169423

>Tak jak to s tím Klausem vlastně je? [zmaten]
Jaky postoj k soucasnemu konfliktu by mel Klaus, kdyby prave nevychazel v Rusku ve velkem nakladu (penizky se pohrnou) preklad jeho nejnovejsi knihy?
Izak

169426

30.8.2008 3:53

RE: Skvělá analýza

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 169426

Mohl mit penize z USA, tam vystupoval ohledne svych nazoru na ekologii i zmeny klimatu i pred senatory a kongresmany. Tohle nebude duvod.

169448

30.8.2008 16:12

RE: Skvělá analýza

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 75.?.?.?

Reakce na 169448

>Mohl mit penize z USA, tam vystupoval ohledne svych nazoru na
>ekologii i zmeny klimatu i pred senatory a kongresmany. Tohle
>nebude duvod.
Myslim, ze jste ponekud odbocil od pointy ci ji nedomyslil. Ja jsem reagoval na otazku - Tak jak to s tím Klausem vlastně je? - otazkou poukazujici na to, ze Klaus je ted v Rusku soukrome zainteresovan vydanim sve knihy, kde ma moznost ziskat krome penez i uznani (o uznani jsem se nezminil, protoze jsem jej vnimal jako samozrejmost, ale ted podotknu, ze v jeho pripade hraje velkou roli). Proto tu otazku pokladam znovu a zretelneji. Byl by oficialni postoj presidenta CR v otazce dnesni Gruzie takovy, jaky je dnes, kdyby prave nebyl v Rusku soukrome zainteresovan vydanim prekladu sve knihy?
Izak

169473

30.8.2008 17:30

RE: Skvělá analýza

Aja 74.?.?.?

Reakce na 169473

Byl. [smích]

169475

31.8.2008 6:53

RE: Skvělá analýza

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 169473

Klaus bude mit uznani pokud ma ohledne klimatu pravdu. Pokud ji nema je naprosto bezpredmetne, kdo vsechno jeho nazory knizne vyda. Nemyslim, ze to ma co delat s tim prekladem do rustiny, to uz je spise neschopnost jeho oponentu, kteri se neodvazuji do vecne debaty s presidentem, takze nezbyva nez osobni utoky. Podle me to je stejne jako nazor na Kosovo. Proste Vaclav Klaus ma v politice format a uvedomuje si, ze mezinarodni pravo je pro zemi typu CR prioritou. Ono sazet na mezinarodni pravo pri dosazeni konecnosti zdroju je otazkou preziti civilizace.

Gruzie je podelana operace, kde se pravdepodobne chystal utok na Iran, nebo velka destabilizace na Kavkaze a stredni Asii. Kecy, ze to je privatni iniciativa Saakasviliho neobstoji, protoze Gruzinci meli pristup k TOP komunikacni technologii. Tak horkemu zbozi, ze dokonce Americane pozadali Rusko o navraceni, coz je diplomaticky natolik zoufale, ze to nepotrebuje komentare. Rusove si z toho, co nasli v Gruzii udelali pomerne presny obrazek a podle toho jak jsou nasrani, ten obrazek neni dvakrat nejkrasnejsi.

Vzhledem, ze CR dodavala nekolik let ( zacalo to uz za Paroubka ) kanony, raketomety... a vzhledem k tomu, ze u nas se vsechno rozkeca... President republiky ma dobre povedomi o situaci a je schopen narozdil od jinych odhadnout dusledky, protoze neni zatizen ideologii a dochazi ke svym zaverum na zaklade logiky a racionality.

Saakasvili se snazi politicky zakonzervovat v pozici, ten clovek zrejme nema pud sebezachovy. Zapad to potrebuje nejak urovnat, energeticka zavislost EU na Moskve je fatalni. Jestli bude Saaksvili prekazet, tak zrejme bude celit obvineni z valecnych zlocinu. Sadam nebyl prvni ani posledni nepohodlny diktator.

Rusko vstoupilo zpet do hry uz drive, ale nebylo to pochopeno. Na Zapade je momentalne u moci politicka skupina sazejici na silova reseni a nicemu jinemu nez natlaku nebo sile nerozumi a nejsou ochotni respektovat. Az pri uziti sily ze strany Moskvy nekomu udelalo v hlave teprve cvak. Lide jako president Klaus vsak vedeli nejaky cas pred konfliktem v Gruzii, ze je Rusko zpatky. Vicemen kazdy pragmaticky uvazujici diplomat to musel vedet. Diplomati s klackem k tomuto poznani teprve zacinaji dochazet.

169503

3.9.2008 5:41

RE: Skvělá analýza

p 125.?.?.?

Reakce na 169503

kdyz se Klaus /slysel jsem/omluvil Srbsku za Kosovo/neuveritelne/ ukazal na rozdil tridy mezi nim a Havlem.Srbove uznali nas stat 14.10.1918 tedy drive nez jsme my sami republiku vyhlasili a jako jedni z prvnich zarucili nasi ceskou EXISTENCI.Jak se cesti nynejsi vladni lokajove ukazali vuci nasim srbskym bratrim nemuzu slusne psat o tom...

169605

3.9.2008 23:48

RE: Skvělá analýza

supino1 213.?.?.?

Reakce na 169605

síce nemám v obľube p. Klausa, ale súhlasím s ním, v terajšej dobe. Ale pane, v r. 1918 bola naozaj reč o českej existencii?.. Ako sprostého Slováka ma to trošku zaujíma... Asi nevieš kto bol Jelačič..

169736

3.9.2008 5:09

RE: Skvělá analýza

p 125.?.?.?

Reakce na 169473

..je take mozne ze Klaus vzdy stal stranou az za Havlem a nyni chce ukazat jaky je rozdil mezi nim a hovadiny roztrusujicim Havlem...

169601

3.9.2008 23:39

RE: Skvělá analýza

supino1 213.?.?.?

Reakce na 169473

myslím, že nie..a nemám v láske p. Klausa...si spomínam ako odfajčil p. Komárka...

169733

29.8.2008 10:03

RE: Skvělá analýza

Jan M. 85.?.?.?

Reakce na 169386

Kníže Karel byl na sjezdu Bilderberg Group, což svědčí o všem - poslouchá jen příkazy. Nekope za nás, za ČR, nýbrž za cizí nadnárodní koncerny a sionisty. Ale to jistě víte.

Já chci především poznamenat, že tento rozhovor je krásná ukázka ruské národní povahy. Rusové jsou prostě jiní. Novináři v ČR i jinde na západě připomínají, že v Rusku není demokracie. A kdesi cosi. Částečně mají pravdu, protože Rusové mají takovou národní povahu, která vyžaduje nad nimi vládu pevné ruky. Jak to bylo za demokratického Jelcina všichni víme. Ve skutečnosti u nás je kvůli EU mnohem menší svoboda než u nich- a bude ještě hůř: viz http://www.euportal.cz/Articles/3126-lisabonska-sm...a
http://www.euportal.cz/Articles/3089-lisabonskou-s...
EU a její neomarxisté a zednáři jen dokazují, že jim jde o nastolení orwellovské totality je vidět ještě
http://www.euportal.cz/Articles/3178-zavedenim-rea...
Jejich plánem je kontrolovat naprosto všechno! Varování: Jen pro otrlé povahy!

Omlouvám se, že jsem ty odkazy nevložil lépe, jenže ono mi to nefungovalo.

169401

29.8.2008 9:49

RUSKO-ČESKÁ minulost a současnost

jean.laroux jean (tečka) laroux (zavináč) seznam (tečka) cz 217.?.?.?

Historie vztahů s Ruskem je proměnná. Pro naši republiku mají historické děje retrospektivně buď pozitivní či negativní dopad. Osvobození České republiky v roce 1945. Existence ČSSR ve sféře vlivu Sovětského svazu. Invaze vojsk Varšavské smlouvy pod taktovkou SSSR v roce 68 atd.. Nejcitelnější psychosomatický odpor vyvolává podvědomá spojitost RUSKO= KOMUNISMUS. Komunismus znamená pro lidi vyvlastnění (okradení), znemožnění podnikání, omezení osobních svobod apod. Ekonomický úpadek byl zapříčiněn neschopností centrálního hospodářství konkurovat tvrdém "volnému" trhu a tak máme stále před očima "šedý" obraz SOCIALISTICKÉ MINULOSTI do které se snad nikdo nechce vracet. To vše je MINULOST. Nejen pro ČR ale i pro současné RUSKO. I oni mají stejné zkušennosti s minulým systémem a vydali se jinou cestou. ANO součanost je jiná. RUSKO JIŽ NENÍ SOCIALISTICKÁ země a argumenty antikomunistů namířené proti Rusku,které se opírají o antikomunistickou rétoriku jsou TRAPNÉ a tak stupidní, že se jimi dnes může ohánět jen naprostý hlupák který ZAMRZL se svou antiruskou nenávistí někde v roce 68. Takové chudáky lituji. Dnešní Rusko je především země, která se opět staví na vlastní nohy a obnovuje své IMPÉRIUM. Není divu .. Při IMPERIÁLNÍ agresivitě USA, která je již zcela zjevná a neskrývaná musí i Ruské impérium udržet své zóny vlivu - hájit si své zájmy. Teď někdo namítne, že mám pravdu ale, že ČR je nucena si vybrat mezi USA a Ruskem do které zóny vlivu připadne. Pro mne osobně je nejpřijatelnější variantou zůstat neutrální a nestranní. Zrušit účast v NATO, zrušit výstavbu nové "Svobodné" evropy, zabránit výstavbě radaru a jakékoliv vojenskopolitické angažovanosti amerického agresora či podobné angažovanosti ruské, čínské a jiných velmocí v ČR. Zamezit ztrátě SUVERENITY za každou cenu a pokusit se vytvořit obranné a ekonomické dohody s jinými neutrálními státy. Z této pozice pak jednat se supervelmocemi. Je jasné, že OSN, NATO i EU jsou dnes již jednoznačně prodlouženou rukou imperiální politiky USA a proto roli jakéhosi neutrálního vyjednavače hrát nemohou. LIGA NEUTRÁNÍCH ZEMÍ. [smích] Už slyším kritiku v odkazu na mou NAIVITU .. ANO .. Vím, že jde možná o naivní představu. Pokud dlouhodobě sleduji agresivitu supervelmocí, porovnávám a mám se někam přiklonit vychází mi naproto jednoznačně. Bezpečnost naší země zaručí spíše přiklonění se k politice RUSKA ... Proto já osobně držím Rusku palce.

169396

29.8.2008 10:57

RE: RUSKO-ČESKÁ minulost a současnost

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 169396

Pane Laroux, kupodivu to vidím úplně stejně [smích]

169408

29.8.2008 12:23

RE: RUSKO-ČESKÁ minulost a současnost

Antiseptik 69.?.?.?

Reakce na 169396

Já to taky vidím stejně. Neutralita je jediný správný postoj pro ČR.

169413

29.8.2008 13:14

RE: RUSKO-ČESKÁ minulost a současnost

jansmith1984 193.?.?.?

Reakce na 169396

Souhlasím jean.larouxi a díky za dobrý příspěvek.

Jedině sebejistá a na mocenských hrách nezávislá země, která se nad nikým nepovyšuje a před nikým neponižuje může v klidu vycházet úplně s každým. A zvláště ty velikostí malé.


Jakékoli lokajství se vždy vymstí. Naším pánům a dámám nahoře to je jistě jasné, hloupí nebudou, ale bližší košile než kabát. Jejich sebedůležitost ega být co to dá na výsluní a nezanedbatelná možnost se po tu dobu dobře v rámci různých čachrů a známostí zabezpečit (p. Čunek, Benda, Kočárník, Dyba, Pitr, Kožený atd. atd. atd. by mohli vyprávět), a to do konce života hovoří za vše.

Že to je na úkor celku a pomáhají tím budovat kořistnický kapitalismus, kde peníze přece nesmrdí a etika a morálka pláče jim nevadí. Proč taky. Za socialismu se říkalo: kdo nekrade okrádá svoji rodinu. Tito lidé toto heslo bez uzardění přenesli do českého kapitalismu a vyčkávající masy běžných občanů, kteří po převratu čekali jaké klima nová demokracie přinese, na vlastním příkladu naučili, jak se to má dělat.

Důsledky a nevratné vidíme dodnes. Bohužel tento trend "rozkulačení" společných veřejných prostředků za vlády dnešní modré strany pokračuje. Navíc přibyla neuvěřitelná arogance a řekl bych, že bude akcelerovat. A místo aby to ovcím vadilo, tak to ještě brání a obdivují. [smích][smích]

Vpomeňme na plány p. Julínka. Pokud privatizátoři uspějí podle plánu viz. SiCKO, promluvíme si za nějakých 10 let o tom co zbylo ze solidárního zdravotního systému a jak na tom budou tzv. běžní lidé po této stránce bez peněz na julinkocikrtův nadstandard.

jansmith[smích]

169414

3.9.2008 5:34

RE: RUSKO-ČESKÁ minulost a současnost

p 125.?.?.?

Reakce na 169414

..vinil bychHavla,ktery neni schopny rozeznat dobro a zlo,dale selhal jako vudce naroda/hned si ukrad majetek a prodal ktery nebyl jeho a udelal se instant milionar/zatimco jsem u koryta/a dalsi nasledovali prikladu/kdyz president muze a dela to proc ne my/,/mysli si a rika ze Rusko je agresor a humanitarni bombardovani civilnich obyvatel povazuje za reseni,hleda zlo kde neni,jako intelektual zcela selhal,bojem proti jedne ideologii zacal se klanet te druhe imperialisticke/jiz Sartre prohlasil ze USA je nakazene vzteklinou,nechal zkorumpovat a moralne benkraptovat/pouniversite hospod a vinaren Stareho Mesta kde jsme se potkavali obcas/znate to kdyz neni misto muzem si prisednout/neni mozne takove selhani/neco se muselo stat..diky za pozornost

169604

4.9.2008 0:12

RE: RUSKO-ČESKÁ minulost a současnost

supino1 213.?.?.?

Reakce na 169604

omyl..p. Havel bol platený a hýčkaný niekým...on len splácal svoj dlh

169738

29.8.2008 13:54

RE: RUSKO-ČESKÁ minulost a současnost

mt-svk 213.?.?.?

Reakce na 169396

To isté sa týka Slovenska, nielen Čiech.

Mimochodom, pekný link:

http://www.ljplus.ru/img4/t/a/tapkin/c8ef807fb2451... [mrknutí jedním okem]

169416

29.8.2008 13:58

RE: RUSKO-ČESKÁ minulost a současnost

Fred 84.?.?.?

Reakce na 169396

Pane Laroux, mate pravdu. Model muze byt Svycarsko. Jedinne tak budou Cechy suverennim statem.

169417

29.8.2008 14:39

RE: RUSKO-ČESKÁ minulost a současnost

pje 194.?.?.?

Reakce na 169396

Nejste se svými názory sám. Pozice mezi supervelmocemi nicméně předpokládá vlastní národní suverenitu a silnou diplomatickou pozici, což vlastizrádci jako Vondra pečlivě a v mediálním stínu rozkládají a mění v nejen nerovné, ale zejména zcela vazalské pojetí smluvních vztahů s USA. Je třeba říci, že pokud by se měli v ČR objevit "dodavatelé" US army pro jejich radar ve stylu Blackwateru, musí jim být nepochybně sděleno, že při jakékoli nepravosti budou odstřeleni neznámými pachateli. Tak silná musí být vůle nenechat si plivat do tváře. Jinak tu imperiální ruskou pozici vnímá již dlouho a bylo mi pouze divné, že zjevně inteligentní lidé jí dávali ten extrémní a arogantní kabát. ČR se nemá co bát své silné pozice, zato se má proč obávat trvalého oslabování této pozice kreaturami, z nichž jsem jednu jmenoval. Vnucovat lidem, že život je obchod a úspěch že je dobrý obchod, se nesmí vyplatit. Není čas na defenestraci? [oči v sloup]

169421

29.8.2008 14:43

RE: RUSKO-ČESKÁ minulost a současnost

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 169421

Po dobrém to asi nepůjde... [naštvaný] Já bych ty kolaborantský svině typu Beneše rovnou pověsil!

169424

29.8.2008 15:05

RE: RUSKO-ČESKÁ minulost a současnost

jean.laroux jean (tečka) laroux (zavináč) seznam (tečka) cz 217.?.?.?

Reakce na 169424

Jednoduse neni. Bohuzel. Nestaci jen zlikvidovat zradce ve vlade a cekat ze vsechno bude ok. Musi byt silna alternativa kterou narod podpori a ktera bude vedet jak dal. Takova strana neexistuje a i kdyby se vytvorila nevidim zpusob jak by se mohla dostat bez financni a medialni podpory dostat do povedomi lidi. Nekdo by ji musel volebni kampan financovat. Kdo? Rusove ? [smích] Opravdu mam pocit, ze je vse k h.. . .

169425

29.8.2008 19:28

RE: RUSKO-ČESKÁ minulost a současnost

HKP 90.?.?.?

Reakce na 169425

Já už jsem o českém národě ztratil veškeré iluze. Národ, který si nechá v posledních 15-ti minutách nasázet od Turků tři góly, si nezaslouží nic jiného než makat u pásu za minimální mzdu. Český národ už může probrat z letargie akorát úder tektonickou zbraní.

169431

30.8.2008 13:29

RE: RUSKO-ČESKÁ minulost a současnost

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 195.?.?.?

Reakce na 169431

"Já už jsem o českém národě ztratil veškeré iluze. Národ, který si nechá v posledních 15-ti minutách nasázet od Turků tři góly,"

fanoušci Sparty však překvapili- na zápase s Mladou Boleslaví rozvinuli podobiznu Radovana Karadžiće a transparenty
Vložený obrázek
"Na jednom z transparentů bylo uvedeno Mladić, Karadžić, držte se!. Na dalším stálo Slovany nerozdělíte a na třetím Smrt EU"

Sparťanští fanoušci pobouřili Chorvaty

sice v tom asi není hlubší cítění, než klasický nacionalismus, ale i tak u mě zabodovali

[mrknutí jedním okem] [smích]

169465

4.9.2008 0:23

RE: RUSKO-ČESKÁ minulost a současnost

supino1 213.?.?.?

Reakce na 169465

nezaujíma ma nadšenie sparťanských fanúšikov...ale k veci, aké právne opdstatnenie má ten slávny haagsky tribunál?...pýtam sa, lebo neviem

169739

30.8.2008 10:20

RE: RUSKO-ČESKÁ minulost a současnost

jean.laroux jean (tečka) laroux (zavináč) seznam (tečka) cz 217.?.?.?

Reakce na 169424

Jednoduse neni. Bohuzel. Nestaci jen zlikvidovat zradce ve vlade a cekat ze vsechno bude ok. Musi byt silna alternativa kterou narod podpori a ktera bude vedet jak dal. Takova strana neexistuje a i kdyby se vytvorila nevidim zpusob jak by se mohla dostat bez financni a medialni podpory dostat do povedomi lidi. Nekdo by ji musel volebni kampan financovat. Kdo? Rusove ? [smích] Opravdu mam pocit, ze je vse k h.. . .

169454

31.8.2008 0:38

RE: RUSKO-ČESKÁ minulost a současnost

SPECZ 89.?.?.?

Reakce na 169454

Kdyby někdo dokázal zlikvidovat ( nejlépe fyzicky) současnou vládnoucí hrstku, potřeboval by ještě zablokovat funkci médií, alespoň dočasně. Znemožnit provoz všech velkých TV a radio vysílačů a zamezením distribuce tisku. Přinejmenším do doby než se zbaví těch proradných novinářských kurev které teď tak usilovně kopou za současný systém. Obsadit redakce a dosadit tam nejlépe nezávislé novináře. Jinak by se taky mohlo stát že by ti současní novináři dokázali vyvolat u dezinformované veřejnosti silný odpor k revoluci která by byla v její prospěch.
V současnosti jsme již ve stavu kdy se vládnoucího systému nelze zbavit jinak než silou. Dá se to přirovnat ke stavu kdy vás někdo chytá pod krkem a chystá se vás uškrtit, už začal mírně tlačit. Bohužel většina lidí je ve stavu kdy si říkají že se ještě nedusí, takže je vlastně všechno v pořádku. No a novinářská sebranka je schopná a ochotná lidi které právě někdo přestal škrtit přesvědčovat a přesvědčit o tom že je to špatně když je zrovna nikdo nedrží pod krkem. "Vždyť to držení pod vkrkem je pro vaše bezpečí, co kdyby se tu objevil nějaký terorista, musíme ho přece hned zadusit !!!" , prohlásili by "naši" novináři. Už by neřekli že tím teroristou bude někdo z nás ...
Další věcí která by byla velmi pozitivní na zablokování médií je i to že lidi by si po pár dnech začali informace schánět sami. Například vytvořením sítí lidí kteří by si informace mezi sebou předávali pomocí SMS nebo internetu, pomocí CB nebo radioamaterských stanic. To by lidi donutilo informace si aktivně vyhledávat, oveřovat a porovnávat různé zdroje, a ne se jen tupě spoléhat na novinky.cz a MF dnes.
A zrovna na příkladu bitvy o Osetii je velmi dobře vidět propojenost médií a vládnoucího systému.

169488

30.8.2008 1:00

RE: RUSKO-ČESKÁ minulost a současnost

Floyd 83.?.?.?

Reakce na 169396

Plně s Vámi souhlasím. Když jsem v listopadu 1989 mrzl na náměstí, mluvilo se o svobodě a NEUTRALITĚ ne o NATO.

169441

2.9.2008 20:40

RE: RUSKO-ČESKÁ minulost a současnost

bernardotte 86.?.?.?

Reakce na 169441

V listopadu 1989 jsem též byl na náměstích,pane kolego, nikde nemrzlo a mluvilo se jen o svobodě, o odchodu ruských vojsk a odchodu komunistů od moci. Nemluvilo se o NATO, to je pravda, ale nemluvilo se také o žádné neutralitě.

P:S: K článku: je to s prominutím šedá propaganda 1) Ústava SSSR na rozdíl například od Ústavy SFRJ neumožňovala odchod svazových republik - když jeden paragraf garantuje územní celistvost a nedotnutelnost federace a druhý právo na odchod svazové republiky neexistuje způsob, jak odejít, neboť každý možný právní krok svazové republiky - vládní dekret, zákon parlamentu, referendum je protiústavní, jde proti principu územní celistvosti, garantovaném federální ústavou. 2) Rozpad SSSR probíhal naprosto jinak - Poté, co provedl puč Vládní Výbor Pro Výjimečný Stav v čele s Janajevem a uvěznil Gorbačova, Jelcin v Moskvě (spekuluje se, že prý s pomocí CIA - možné, netvrdím to, ani nevylučuji) puč potlačil, obě klíčové jednotky pučistů Pskovská gardová výsadková a Tamanská gardová motostřelecká divise v úkolech, zadaným Janajevem nepokračovali, Jelcin ihned poté dekretem postavil mimo zákon KSSS a sešel se s presidenty svazových republik a dohodou po způsobu Klaus-Mečiar SSSR rozpustili, cynik by řekl pučisté potlačili pučisty a Ústava SSSR na běh událostí neměla vliv, rozhodlo uznání nového statutu mezinárodním společenstvím včetně pozdějšího přijetí nástupnických států do OSN. Žádná povinnost bývalých svazových republik pro jejich autonomie, jak tvrdí autorka, nebyla dána. Také když ruská autonomie Čečensko vyhlásilo nezávislost, Rusové to tvrdě potlačili (pravda až napodruhé) a argumentovali právě dohodou o zachování celistvosti bývalých svazových republik, nic dalšího podle dohod vzniknout nemělo a nesmělo. Toť vše, zmíněné údajné nároky Abcházie a Jižní Osetie jsou lživý konstrukt, obě republiky se mohou maximálně odvolávat na ruskými zbraněmi vyhranou válku za nezávislost a pokud nezískají uznání mezinárodního společenství zůstanou v posici Severokyperské turecké republiky, kdy krom jejich tvůrce (a zde možná Běloruska a Venezuely) je nikdo další neuzná - mimochodem logicky, spousta států má své provincie, co by se mohly s cizí pomocí také osamostatnit Čína Tibet, Indie Kašmír, Irán Kurdy a Beludžy, Bolívie východní departmenty...

169584

3.9.2008 6:18

RE: RUSKO-ČESKÁ minulost a současnost

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 169584

A co Kosovo muze fungovat jako precedens? Hloupa otazka ono funguje. Kdo krome vesmes 40-ti zapadnich zemi Kosovo uznal? Nelze jednou pouzit mezinarodni pravo jako hajzlpapir, a pak cary tohoto prava spinavych jeste od sracek, zacit mavat a mit pritom plnou hubu ucty k tomu mezinarodnimu pravu. Jaka je duveryhodnost Zapadu po vojenskych dobrodruzstvich v novem mileniu, mam na mysli ten zbytek sveta? Koneckoncu zapadni verejnost se taky nema prilis zatezovat myslenim a projevovanim nazoru, ale hlavne drzet hubu a fungovat. Kdyz jsme u povinosti autonomie, ktera neni dana Ustavou? Jak je vlastne platnost ustavy pri rozpadu federalniho statu? Bylo dle Ustavy CSFR mozne dojit k rozdeleni? Jaky melo Srbsko zavazek ke Kosovske autonomii nebo oddeleni, neberu-li v potaz argumenty typu humanitarni bombardovani pseudohumanisty-pseudodemokrata Havla? Maji pri rozpadu statniho utvaru pravo obyvatele tohoto utvaru mluvit do toho, jakym zpusobem bude tento rozpad probihat? Ptali se snad Gruzinci Osetincu nebo Abchazanu pri rozpadu SSSR na nazor?

169610

4.9.2008 0:46

RE: RUSKO-ČESKÁ minulost a současnost

supino1 213.?.?.?

Reakce na 169610

súhlasím, gratulujem...aj keď Ústavu ČSFR by som radšej nespomínal...žiadna Ústava nie je betónová, každá sa dá zmeniť, ak páni politici majú záujem... ale poďme ku Kosovu...staré zákony hovoria niečo o práve na sebaurčenie (vznik ČSR), ale hovoria aj o tom, každý národ má nárook na svoj štát..národný...
ale nikde sa nespomína, že jeden národ má nárok na viac štátov...a toto je problém Kosova, sic! a máme dva albánske štáty...ale len jeden slovensky, len jeden český, len jeden poľský.... hmm..ale albánske sú dva...o čom je právo národa na sebaurčenie?...(ozaj, prečo Kurdi nemajú svoj štát?)... stále len o peniažtekoch tých hore...

169744

4.9.2008 0:31

RE: RUSKO-ČESKÁ minulost a současnost

supino1 213.?.?.?

Reakce na 169584

ale mrzlo, pane...

169741

4.9.2008 0:35

RE: RUSKO-ČESKÁ minulost a současnost

supino1 supino1 (zavináč) azet (tečka) sk 213.?.?.?

Reakce na 169584

len malý dotaz...a čo je potom Kosovo??..(a o Číne by sa dalo písať aj viac)...Kosovo predsa uznali aj USA...a na základe čoho???

169743

4.9.2008 0:30

RE: RUSKO-ČESKÁ minulost a současnost

supino1 213.?.?.?

Reakce na 169441

áno aj...ale na Letenskej bolo dnes "Dubček na hrad" a zajtra "Havel na hrad"... nieže by bol Dubček pre mňa niečo extra....len som si tak nezaujato všimol zmenu názoru davu... xexe...médiá su fakt divotvorné...(a v najbližšom meste som bol na tej ideologickej prednáške....keď som hodinu počúval sľuby, bolo mi jasné, že sú to len kecy)

169740

3.9.2008 5:19

RE: RUSKO-ČESKÁ minulost a současnost

p 125.?.?.?

Reakce na 169396

...nas stat byl budovan jako MOST mezi vychoden azapadem,kdyz jsem se dozvedel o radaru a raketach moje prvni otazka byla proti komu,kdo je nas nepritel/my ovsem zadneho nechceme ani nepotrebujem/ a proto jak rikate napr.Polska nenavist je HISTORICKA a proto absurdni/porad by bojovali proti carskemu Rusku a nebo proti SSSR,v 39 kdy jsme se mohli spolecne branit polak sel po Tesinsku jako slepice po flusu, bylo mozne to vyresit az po vsem.......takovou prkotinu tihle zbozni svatouskove resili kdy6z jim sel Hitler po krku...

169602

4.9.2008 0:08

RE: RUSKO-ČESKÁ minulost a současnost

supino1 213.?.?.?

Reakce na 169396

malé štáty v okolí veľkých jednoducho nemôžu byť úplne nestranné... ale ak si dobre pamätám, Slovensko chcelo byť neutrálne..Rusko bolo ochotné garantovať neutralitu,...USA nie...
takže kto je zameraný primárne na vojnu?... Rusku vyčítam len jednu vec, nemalo dovoliť bombardovanie Srbska, vtedajšej Novej Juhoslávie... USA to pochopili asi tak, ste slabí a my rozhodujeme... aj o tom, ako blízko k hraniciam Ruska sa NATO (teda USA) natlačí...

169737

29.8.2008 10:20

Z té spousty protichůdných informací

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 194.?.?.?

mě tak nějak vyplývá, že na rozdíl od Západní Evropy se americký postoj ve vztahu k Rusku racionalizuje. Američané (vojáci) si, na rozdíl od dětinsky uražených evropských pimprlíků, uvědomují, že Rusové to teď myslí opravdu vážně a jsou ochotni jít až do nenavrátna.

169405

3.9.2008 5:47

RE: Z té spousty protichůdných informací

p 125.?.?.?

Reakce na 169405

..taky jak chcete valcit kdyzmate vetsinu armady v Iraku,Afganistanua kdekoliv jinde

169606

29.8.2008 23:18

Díky za tenhle text

Ika 84.?.?.?

Díky!

Pár drobných nepřesností v překladu. Vadí - nevadí?
- vraťme se ke kořenům této bídy - ne bídy, ale neštěstí.
- obrovské množství nezaměstnané mládeže, kterou je možno odvléci od problémů výlučně šovinistickými hesly - ne odvléci, ale odpoutat (rozptýlit)

---

"Jakmile došlo k rozpadu Sovětského svazu, začal boj o ruské nástupnictví. Vše bylo uvedeno do pohybu jako po tektonických otřesech.
Kolik se najednou objevilo ambicí! Svět nestrpí prázdnotu. Když Rusko, byť i jen dočasně, avšak samo se zřeklo svého geopolitického poslání, vyhrnuly se zde jiné síly."

Aha!!

Na kladbishe starom
Kde voskresali vragi
Ja koe-cto ponial
Vstav s levoj nogi...
(DDT, Rozhdennyj v CCCP[smích]

---

tři góly od Turků byla smůla, ale jak dlouho může trvat smůla?
Mimochodem Rusové proti Španělsku taktéž zažili tragédii.

---

Neutralita ano.

169438

30.8.2008 11:10

RE: Díky za tenhle text

-gr 79.?.?.?

Reakce na 169438

co se týče vad či nepřesností překladu, text originálu je velmi rozevlátý a nedá se překládat doslovně, ikdyž jsem se snažil o co nejpřesnější "souznění" s originálem, ne vždy to technicky šlo. Kdo překládá rozumí...

169458

30.8.2008 3:59

Hmmm,

Rene Bartosek 68.?.?.?

Takze diplomat a analytik takoveho kalibru sedi v nejake instituci v Parizi? [překvapení] [překvapení] Kdo je potom ministr zahranici Lavrov? Rusko se vraci na velmocenskou scenu ve velkem stylu a vzhledem k pozici na sachovnici moci, nikdo nez velmistr nemuze dale v partii pokracovat. Vetsina lidi si to vubec neuvedomujeme, ale tak blizko nuklearni propasti bylo, to cemu rikame civilizace pouze za kubanske krize.

169449

30.8.2008 8:48

Kto je vlastne kto a pre koho pracuje?

android 78.?.?.?

Prosim vas, co je na tomto clanku pravdive ?

169453

30.8.2008 10:31

RE: Kto je vlastne kto a pre koho pracuje?

Saša 74.?.?.?

Reakce na 169453

>tomto clanku pravdive ?

Článek na Vámi uvedeném směrníku zachází za hranici pravděpodobnosti, některá „zdůvodnění“ se zdají si vzájemně odporovat. Je to můj osobní názor a lépe by Vám odpověděl pan Bartošek nebo jiní čtenáři.

169455

30.8.2008 15:24

RE: Kto je vlastne kto a pre koho pracuje?

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 169453

Inu, Henry Makow má velice zajímavé informace a já bych tomu věřil... Už delší dobu si myslím, že v tom Putin jede s nimi...

169472

30.8.2008 20:29

RE: Kto je vlastne kto a pre koho pracuje?

mt-svk 213.?.?.?

Reakce na 169453

Na to niečo môže byť:

- ruská opozícia je impotentná, dovolím si tvrdiť, pro-forma. Témy, ktoré podporuje Rusov nezaujímajú a ak nie sú dementní, musia to vedieť.

- mnohými svojmi postojmi nielenže zobral vietor z plachiet ruským nacionalistom, ale mnohých si aj pripútal

- neviem, ako je to teraz, ale veľmi dlhú dobu Rusi vrážali peniaze do americkej ekonomiky (dlhopisy) napriek svojim politickým vyhláseniam

169483

4.9.2008 0:50

RE: Kto je vlastne kto a pre koho pracuje?

supino1 213.?.?.?

Reakce na 169453

uvažuj...sám pre seba a za seba...

169746

30.8.2008 20:21

nikdo na Západě nepotřebuje

vodnik007 71.?.?.?

Nebyt potrubi a kasaren Bondsteel, slysel by nekdo o Kosovu?
Myslim, ze by tam ani zadna valka nebyla.

169482

30.8.2008 23:06

RE: nikdo na Západě nepotřebuje

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 195.?.?.?

Reakce na 169482

"Nebyt potrubi a kasaren Bondsteel

a ještě mafií, které drogami a prostitucí rozkládají evropskou společnost zevnitř. Ne náhodou uznal Kosovo(dealery svých produktů) jako první Afghánistán a ne náhodou se ve věci silně angažovali Američané. Oni silnou Evropu nechtějí.

169486

4.9.2008 0:54

RE: nikdo na Západě nepotřebuje

supino1 supino1 (zavináč) azet (tečka) sk 213.?.?.?

Reakce na 169486

veľmi nerád, ale musím priznať, presne ste to vystihli...

169747

30.8.2008 21:55

Ctete ERETZ dozvite se vic nez na ZVEDAVCI

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 72.?.?.?

Autor: Gil Ronen, Hillel Fendel
Saturday, 30. 08. 2008
Izraelské vedení, v rámci strategických diskusí na nejvyšší úrovní, před třemi měsíci rozhodlo, že udělá vše možné, aby zabránilo Íránu získat jaderné bomby. Uvedly to v pátek na titulní stránce izraelské hebrejské noviny Maariv.

Zkušený politický reportér Maarivu Ben Caspit se vyhnul podrobnostem o řešení, které Izrael bude realizovat, aby ukončil íránský jaderný program, ale napsal: „Přípravy na izraelskou vojenskou variantu k zastavení íránského jaderného programu probíhají.“

Výsledky sérií diskusí na nejvyšší úrovni jsou jasné: „Debata mezi těmi, kdo věří v nutnost udělat vše, včetně vojenské operace, k zabránění Íránu získat jadernou bombu, a těmi, kdo mají za to, že můžeme žít s íránskými jadernými zbraněmi, byla vyřešena.“

Nejen to, ale „pokud režim ajatolláhů příští rok nepadne, pokud Američané vojensky neudeří a pokud mezinárodní sankce íránský jaderný program nepřeruší, Izrael bude muset důrazně jednat .“

Olmert: Územní obrana a vzdušné síly
Premiér Ehud Olmert významně naznačil izraelské úmysly, když minulý týden na uzavřeném fóru řekl, že izraelská armáda má dvě skutečně důležité složky: Územní obranu (Home Front Command) a vzdušné síly.

Caspit uvedl, že v současnosti USA odmítají s Izraelem spolupracovat na jeho plánu a nedají mu nezbytný souhlas a kódy nezbytné k přeletu Iráku při útoku na Írán. „Pomůžeme vám se bránit,“ říkají Američané, nabízející speciální radarový systém, „ale neumožníme vám útok.“

Bezpečnostní zdroj to vyložil takto: „Američané už akceptovali skutečnost, že Írán bude jadernou mocností a snaží se náš přimět, abychom to akceptovali také.“ Ale my to neakceptujeme, píše Caspit.

Shenův nekrvavý plán
Bývalý náměstek ministra obrany Efrajm Sne (Ephraim Sneh) navrhuje třetí možnost: Totální mezinárodní embargo na zbývající části íránského ropného průmyslu a úplný mezinárodní bojkot íránských bank.

Jiní - včetně vůdce izraelské parlamentní opozice Binjamina Netanjahua (Binyamin Netanyahu) a republikánského kandidáta na prezidenta USA Johna McCaina - vyzvali k ukončení investování a stažení již uskutečněných investic z Íránu a zemí, které s Íránem obchodují.

Sne zaslal McCainovi i jeho demokratickému soupeři Baracku Obamovi osmibodové memorandum, v němž načrtává plán, který podle něj bude „nejracionálnější a nejlevnější a nezpůsobí krveprolití.“ Pokud se USA podaří získat celou Evropu k zapojení do „skutečných“ sankcí, říká Sne, pak bude íránský režim svržen zevnitř. Čas k realizaci plánu je mezi 18 a 24 měsíci, jinak Sne varuje, že jedinou alternativou bude již jen izraelský vojenský úder.

Sne, který nedávno rezignoval na poslanecký mandát za Stranu práce, aby založil novou pol...Automaticky kráceno

169484

3.9.2008 6:02

RE: Ctete ERETZ dozvite se vic nez na ZVEDAVCI

p 125.?.?.?

Reakce na 169484

chtel bych jen podotknout ze valka/i docelamala valcicka je take revoluce/ a po ni je svet jiny..Po valce v Osetii nyni obycejny clovek vidi ze Rusko zabranilo masakrum obycejnych lidi/jako jsme my/coz mel udelat USRAEL,nebo prohlasuje ze to dela,nyni mame neocekavane velke sympatie k Rusku zvetsene po vyti smiseneho sboru sakalu pod taktovkou psychopata Sakalsviliho a hned za nimi sbor hyen medialnich pricinlive fnukajicich a medved se chova umirnene,rozsafne,logicky,trpelive vysvetluje hysterickym a histrionickym hyenam jak se veci maji

169607

3.9.2008 12:59

RE: Ctete ERETZ dozvite se vic nez na ZVEDAVCI

jansmith1984 85.?.?.?

Reakce na 169607

Libí se mi tvůj příspěvek, p 125.?.?.?. Dobře napsané.
jansmith[smích]

169651

3.9.2008 17:28

davaj pozor

elvis 213.?.?.?

nevšímajte si Klausa alebo Mickyho Mausa.Zamýšlajte sa nad tým aký pokritci nás vedú,čo nám o rusku predkladajú.Či a kto nás v roku89 nahodou neofajčil.čitajte historicke fakty veľkej politiki.To že ten povedal to a ten zas tohle,je uplne bokom od hlavného zámeru.Na ktorom sa už pracuje minimalne 200rokov. .http://www.europskenarody.info/Dejiny%20Domu%20Rothschildovcov.pdf

169677

Příspěvků: 55

29.08. 05:39 Hm  Skvělá analýza
29.08. 09:19 Jan X.  RE: Skvělá analýza
29.08. 14:41 hestroy  RE: Skvělá analýza
29.08. 15:57  RE: Skvělá analýza
30.08. 03:53 Rene Bartosek  RE: Skvělá analýza
30.08. 16:12  RE: Skvělá analýza
30.08. 17:30 Aja  RE: Skvělá analýza
31.08. 06:53 Rene Bartosek  RE: Skvělá analýza
03.09. 05:41 p  RE: Skvělá analýza
03.09. 23:48 supino1  RE: Skvělá analýza
03.09. 05:09 p  RE: Skvělá analýza
03.09. 23:39 supino1  RE: Skvělá analýza
29.08. 10:03 Jan M.  RE: Skvělá analýza
29.08. 09:49 jean.laroux  RUSKO-ČESKÁ minulost a současnost
29.08. 10:57 hestroy  RE: RUSKO-ČESKÁ minulost a současnost
29.08. 12:23 Antiseptik  RE: RUSKO-ČESKÁ minulost a současnost
29.08. 13:14 jansmith1984  RE: RUSKO-ČESKÁ minulost a současnost
03.09. 05:34 p  RE: RUSKO-ČESKÁ minulost a současnost
04.09. 00:12 supino1  RE: RUSKO-ČESKÁ minulost a současnost
29.08. 13:54 mt-svk  RE: RUSKO-ČESKÁ minulost a současnost
29.08. 13:58 Fred  RE: RUSKO-ČESKÁ minulost a současnost
29.08. 14:39 pje  RE: RUSKO-ČESKÁ minulost a současnost
29.08. 14:43 hestroy  RE: RUSKO-ČESKÁ minulost a současnost
29.08. 15:05 jean.laroux  RE: RUSKO-ČESKÁ minulost a současnost
29.08. 19:28 HKP  RE: RUSKO-ČESKÁ minulost a současnost
30.08. 13:29 MedaBeda  RE: RUSKO-ČESKÁ minulost a současnost
04.09. 00:23 supino1  RE: RUSKO-ČESKÁ minulost a současnost
30.08. 10:20 jean.laroux  RE: RUSKO-ČESKÁ minulost a současnost
31.08. 00:38 SPECZ  RE: RUSKO-ČESKÁ minulost a současnost
30.08. 01:00 Floyd  RE: RUSKO-ČESKÁ minulost a současnost
02.09. 20:40 bernardotte  RE: RUSKO-ČESKÁ minulost a současnost
03.09. 06:18 Rene Bartosek  RE: RUSKO-ČESKÁ minulost a současnost
04.09. 00:46 supino1  RE: RUSKO-ČESKÁ minulost a současnost
04.09. 00:31 supino1  RE: RUSKO-ČESKÁ minulost a současnost
04.09. 00:35 supino1  RE: RUSKO-ČESKÁ minulost a současnost
04.09. 00:30 supino1  RE: RUSKO-ČESKÁ minulost a současnost
03.09. 05:19 p  RE: RUSKO-ČESKÁ minulost a současnost
04.09. 00:08 supino1  RE: RUSKO-ČESKÁ minulost a současnost
29.08. 10:20  Z té spousty protichůdných informací
03.09. 05:47 p  RE: Z té spousty protichůdných informací
29.08. 23:18 Ika  Díky za tenhle text
30.08. 11:10 -gr  RE: Díky za tenhle text
30.08. 03:59 Rene Bartosek  Hmmm,
30.08. 08:48 android  Kto je vlastne kto a pre koho pracuje?
30.08. 10:31 Saša  RE: Kto je vlastne kto a pre koho pracuje?
30.08. 15:24 hestroy  RE: Kto je vlastne kto a pre koho pracuje?
30.08. 20:29 mt-svk  RE: Kto je vlastne kto a pre koho pracuje?
04.09. 00:50 supino1  RE: Kto je vlastne kto a pre koho pracuje?
30.08. 20:21 vodnik007  nikdo na Západě nepotřebuje
30.08. 23:06 MedaBeda  RE: nikdo na Západě nepotřebuje
04.09. 00:54 supino1  RE: nikdo na Západě nepotřebuje
30.08. 21:55  Ctete ERETZ dozvite se vic nez na ZVEDAVCI
03.09. 06:02 p  RE: Ctete ERETZ dozvite se vic nez na ZVEDAVCI
03.09. 12:59 jansmith1984  RE: Ctete ERETZ dozvite se vic nez na ZVEDAVCI
03.09. 17:28 elvis  davaj pozor

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

21

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 45 čtenářů částkou 6 301 korun, což je 21 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Oni se fakt zbláznili. Po nákupu vrtulníků budeme prodávat státní hmotné rezervy12.11.19 20:21 Česká republika 3

Islamizácia v priamom prenose: Moslim prvýkrát na čele veľkého nemeckého mesta12.11.19 16:16 Německo 1

Nač potřebujeme 12 vrtulníků za 14,6 miliardy?12.11.19 16:10 Česká republika 1

Skoro polovina obyvatel Bruselu nosí venku prostředek na sebeobranu. Multikulturní výkladní skříň EU v plné nahotě12.11.19 00:25 Nizozemsko 0

Na Slovensku končí Natural 95. Bude jen E10 s vyšším podílem biopaliv11.11.19 01:50 Slovensko 0

Muslimský imigrant prořízl ve Znojmě Markovi Petružálkovi hrdlo. Rodina potřebuje peníze10.11.19 01:33 Česká republika 2

V Libyi straší ruští žoldáci09.11.19 21:24 Libye 4

Geoinžinierstvo na webe ČT2409.11.19 20:47 Česká republika 1

Ženy se omlouvají mužům08.11.19 19:48 Česká republika 5

Slepice Zemanová06.11.19 16:01 Česká republika 5

Sudeťačka Válková: Neziskovky jsou potřeba, Istanbulskou úmluvu ratifikujeme06.11.19 01:55 Česká republika 0

Demonstrace proti fašismu u sochy maršála Koněva 06.11.19 01:27 Česká republika 1

Už se ví, kdo střílel na majdanu do lidí06.11.19 01:11 Ukrajina 5

Šok v Berlíně: „I oni jsou lidi!“ Černoch prodávající drogy má sochu v parku05.11.19 01:03 Německo 4

Norimberské jezulátko je přičmoudlé04.11.19 23:33 Německo 3

A jede se dál močálem černým kolem bílých skal: Odborná konference 5G: bezpečnost, prosperita04.11.19 16:31 Česká republika 5

E15: katolická církev spekuluje na burze a přišla již o 70 milionů korun04.11.19 13:15 Česká republika 2

Grázl Soros: Dělám to dobře03.11.19 21:07 Neurčeno 4

Švédské dívce se zachtělo se bránit. Naštěstí ji včas odhalili a po zásluze potrestali01.11.19 19:42 Švédsko 7

Reprezentant ČR získal zlato na MS v kickboxu. Hádejte, jakou vlajkou si zakryl záda...01.11.19 16:45 Česká republika 7

Měnové kurzy

USD
23,17 Kč
Euro
25,52 Kč
Libra
29,78 Kč
Kanadský dolar
17,52 Kč
Australský dolar
15,86 Kč
Švýcarský frank
23,33 Kč
100 japonských jenů
21,24 Kč
Čínský juan
3,31 Kč
Polský zloty
5,97 Kč
100 maď. forintů
7,63 Kč
Ukrajinská hřivna
0,95 Kč
100 rublů
36,06 Kč
1 unce (31,1g) zlata
33 685,23 Kč
1 unce stříbra
388,28 Kč
Bitcoin
201 711,18 Kč

Poslední aktualizace: 12.11.2019 19:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 7 273