Diskuze k článku

Rusko převzalo kontrolu turkmenského (světového?) plynu

Příspěvků 53

31.7.2008 7:18

Turkmenistán :D

Reach_ 88.?.?.?

Zajímavé, podle pana editora je nafta a plyn něco, vše ostatní nic.
Podle této logiky nemají technologie a vzdělání žádnou cenu.
Rusko je pořád desítky let za USA+Evropou, o Číně ani nemluvě. Chtěl by snad pan editor žít v Číně životem průměrného Čínána ??
Brr.
Takže závěr: Trp Medvěd si s Boratem Turkašvilim dohodli lokální obchod s plynem a na technologické, civilizační i ekonomické převaze euroatlantické civilzace to vůbec nic nemění.

166445

31.7.2008 9:34

RE: Turkmenistán :D

BlueSpirit 77.?.?.?

Reakce na 166445

Já se obávám že kdo má v rukou energie, má i moc. A s tím vzděláním bych Rusko nepodceňoval. Je tu všeobecný trend Rusko považovat za zaostalý národ se zaostalými technologiemi. Já bych jen řekl že se svými vymoženostmi příliš nechlubí, jako třeba Amerika.

166452

31.7.2008 14:17

RE: Turkmenistán :D

Frederik Schonthal 213.?.?.?

Reakce na 166452

oni se taky čím chlubit nemají.

166474

31.7.2008 22:06

RE: Turkmenistán :D

Blue litr (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 166474

Zdá se že nejste dobře informovaný. Přesně jak říkám, je tu tendence pohlížet na Rusko jako na zaostalou zemi. Omyl.
Kdyby na tom byli tak špatně, asi by si vůči nim USA dovolili podstatně více, nemyslíte? Nicméně Rusko má stále respekt. Protože se nemá čím chlubit? Ale jděte.

166507

1.8.2008 13:33

RE: Turkmenistán :D

ctenar 62.?.?.?

Reakce na 166474

Pripadate mi jako nekteri v internetovych diskuzich, kteri podcenuji vsechnu ruskou techniku. To ze nektere jejich zbrane jsou na svetove urovni (i vys nez americke, plati pro specializovane zbrojni systemy) tvrdi i Pentagon.
Myslim ze podcenovat Rusko (a to ho neberu uplne jako nepritele) se nevyplati.
My (tedy vlastne vy) se ho sice bojite, ale myslite si o nem ze jsou noumove.
Muzu Vam rict, ze byste mohl byt v budoucnu neprijemne prekvapen jejich technickou "zaostalosti".

166561

1.8.2008 0:21

RE: Turkmenistán :D

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 166452

Dovolim si citovat jednoho pana, pravepodobne bude obvinen z komunismu, i kdyz kdo si precte knihu, z ktere cituji, velmi pravdepodobne nennajde duvody proc s takovym obvimemim souhlasit. John Grey:Marne iluze str.172

"Ruske prirodni zdroje jsou ohromne. Z nekterych dalsich hledisek nejsou lidske zdroje Ruska o nic mene mimoradne. Rusove patri mezi nejvzdelanejsi lidi na svete, pricemz v urovni literarni a vedecke gramotnosti prevysuji Spojene staty a mnohe evropske zeme. Podle zpravy z roku 1996, ktera porovnova deti v Sankt Peterburgu a Sunderlandu existuje v Sankt Peterburgu silna vzdelavaci motivace. Ruske deti "meli sklon povazovat vzdelani za cil sam o sobe... Byt vzdelany a kulturni je tradicne vysoce cenene spolecnosti. Chteli byt vzdelani lide".

Navzdory rodici se identite Ruska jako euroasijskeho statu, Rusove lepe znaji a lepe chapou historii a kulturni kanon Evropy nez vetsina "jednoznacne evropskycj lidi.

Na rozdil od Rusu si britske deti ceni vzdelani predevsim jako prostredku k ziskani profesionalni kvalifikace. Pres tento pragmaticky pristup se zda, ze volba studijnich predmetu ze strany britskych deti je vedena spis averzi vuci intelektualnim tezkostem nez uzitkem, ktery by z nich mohli mit.

Podobne jako Singapur a Japonsko, ruske skolstvi odrazi tradice a hodnoty burzoazni Evropy 19.stoleti. I kdyz uroven skolstvi na venkove je v nekterych pripadech velmi nizka, Rusko jako celek zustava zemi zustava zemi v niz vzdelani je cenene kvuli nemu samemu."

K tomu neni moc, co dodat. Pravdepodbne lide jako Topolanek, ktery by nejradeji zrusili zakladni vyzkum, kulturu a jine primo nevydelecne intelektualni cinosti tomuto textu stezi porozumi a pochopi jej, ale rekl bych, ze na skutecnou intelektualni elitu to musi udelat silny dojem. Vzdelani cenene samo o sobe spolecnosti! Deti se neptaji k cemu mi bude tenhle poznatek v praxi, protoze vzdelani je dulezitejsi. Umoznuje videt realitu komplexne, z nadhledu a v sirokych souvislostech!! Jenom na zaver studie byla z roku 1996, kdy Rusko bylo v chaosu.

166516

1.8.2008 1:21

RE: Turkmenistán :D

google 84.?.?.?

Reakce na 166516

presne take su moje skusenosti s Rusmi, ktorych som stretol na studiach v Nemecku.
mimochodom, boli medzi nimi aj ruski zidia, ale vsetci mali presne tuto "charakterovu vadu" - videne ocami dnesnych mocnych - ze mali uzasny tah na branku. nevravim, ze nemecki studenti s nimi nestihali, ale Rusi im boli, napriek recovemu handicapu, vzdy rovnocennymi partnermi. hlavne preto, ze boli hladni po vzdelani.

mam k tomu jeden zaujimavy citat, neviem od koho presne pochadza, ale je velmi vystizny:

„Mocnosti tohoto světa chtěly člověka klamat, protože viděly, že má příbuznost s bytostně dobrým. Vzaly proto jméno dobrého a daly ho nedobrému, aby tak člověka klamaly skrze jméno a tak ho spoutaly nedobrým. A potom, když těmto mocnostem začali lidé prokazovat přízeň, podnítily je, aby se vzdálili od „nedobrého“ a usadili se u „dobrého“, které poznali, neboť mocnosti světa si přály, aby lidem byla odňata svoboda a aby se stali navěky jejich otroky.“

presne v tomto zmysle, by chceli votrelci na tomto fore, robit z blbcov geniov a naopak. niezeby ti shabes boyz boli tak inteligentni, ze vedia co robia, len su tak vymyti.

166523

1.8.2008 1:37

RE: Turkmenistán :D

mtk 80.?.?.?

Reakce na 166523

>presne v tomto zmysle, by chceli
>votrelci na tomto fore,
>robit z blbcov geniov a naopak. niezeby ti shabes boyz boli tak
>inteligentni, ze vedia co robia, len su tak vymyti.

Myslíte,že anti-anti je Mikin? [velký smích] [velký smích]

166525

1.8.2008 2:01

RE: Turkmenistán :D

google 84.?.?.?

Reakce na 166525

>Myslíte,že anti-anti je Mikin? [velký smích] [velký smích]

v principe to je jedno, ci to je miki bylina alebo ina burina,
ale som presvedceny, ze ten hombaci konik je z tej istej stajne.

166528

1.8.2008 19:45

RE: Turkmenistán :D

mtk 80.?.?.?

Reakce na 166528

Zrovna tak "Bruce the spruce" a "pressburger z wilsonova", jakoby to byla jedna osoba, stejná rétorika, podivné nicky ... ale třeba blouzním jako HKP. [chechtot] [chechtot]

166580

2.8.2008 3:13

RE: Turkmenistán :D

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 166523

Vzdyt Nemci patri take k nejvzdelanejsim narodum sveta. Pamatuju jak po padu zelezne opony, zacalo obrovske mnozstvi sachistu ze zemi byvaleho SSSR hrat nemeckou sachovou ligu. Nemci se stezovali na svazu a zadali omezeni poctu techto hracu. Sef sachove asociace jim bez obalu natvrdo vzkazal. "Hrajte lip!" [mrknutí jedním okem]

166587

1.8.2008 17:30

RE: Turkmenistán :D

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 195.?.?.?

Reakce na 166516

"Pravdepodbne lide jako Topolanek, ktery by nejradeji zrusili zakladni vyzkum, kulturu a jine primo nevydelecne intelektualni cinosti "

pan Topolánek se bavil s jedním mým známým a přímo mu sdělil, že nevěří ve vzdělavatelnost společnosti, tudíž že jsou školy (zejména vysoké) zbytečné či s okrajovým významem. [bliji]

166572

31.7.2008 10:35

RE: Turkmenistán

Saša 74.?.?.?

Reakce na 166445

Pane Reach, pokud žijete nebo byste žil v té Americe, tak byste věděl, že ta technologie je vždy z hovna skvost (jako střechy z térového papíru atp.). Ve Walmart nekoupíte zcela nic vyrobeného v USA, ale téměř vše z té Číny. Životní úroveň je parazitní a na dluh. Průměrné „vzdělání“ je stejně žalostné jako jejich zdravotnictví, což znamená, že existuje několik výjimečných institucí, ale většina postrádá základní vzdělání běžné v Asii a v Evropě. USA je velmoc, ale na spádu ze svého vrcholu. V US si můžete koupit diplom na internetu a dokonce s ním získat zaměstnání ve vládě. Prostě „země velikých možností“ – někdo řekl: vše dobré i špatné o US je pravdou, dodal bych to dobré je někdy propaganda a to špatné bývá smutnou pravdou. [oči v sloup]

166463

31.7.2008 10:31

RE: Turkmenistán :D

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 80.?.?.?

Reakce na 166445

Pane Reach.Je zajímavé,že za komunistů jsme si mohli přečíst navlas stejná vyjádření,jako je to vaše.Jenom s tím ,že Rusko bylo nejlepší a Amerika byla pozadu.Nepsal jste to náhodou vy?

166464

31.7.2008 22:05

RE: Turkmenistán :D

Svatyjan 89.?.?.?

Reakce na 166464

To byla podpasovka! Když dojdou argumenty, všechno je dobré…

166505

31.7.2008 15:22

RE: Turkmenistán :D

Antiseptik 208.?.?.?

Reakce na 166445

Technologie a vzdělání cenu mají pane Reach, ovšem trpí handicapem oproti strategickým surovinám. Dají se lehce získat, ať už doma snahou čí prostou krádeží. Jakmile technologii máte, máte jí napořád. To se nedá říct o plný nádrži v autě. Technologii prodáte jednou a suroviny prodáváte do nekonečna aniž by kupující vlastně měl někdy víc než tu chvilku plnou nádrž. V takové realitě je vám technologická, civilizační i ekonomická převaha na draka. Napřed jde ekonomická, pak technologická a nakonec civilizační převaha do pekel. Pomalu ale zato jistě.

166476

31.7.2008 17:11

RE: Turkmenistán :D

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 166445

Soudruhu Rýči, to je tak zajímavé číst vaše příspěvky... Sice nemají žádnou informační hodnotu a je to spíš opakonání propagandy, ale na druhou stranu, opakování - matka moudrosti, že? Třeba se tím nekonečným omýláním opravdu trapné propagandy také propracujete k vlastnímu názoru a jednou napíšete něco, co bude mít nějakou hodnotu. Jinak je to Rudé Právo v modrém... : Ale jinak máte samozřejmě pravdu, třeba v kosmickém výzkumu je Evropa desítky let před Ruskem a vzhledem ke značným zásobám nerostných surovin bude Evropa tento náskok dále zvyšovat... Je to tak správně, soudruhu Rýči? [zmaten]

166485

31.7.2008 16:54

RE: Turkmenistán :D

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 195.?.?.?

Reakce na 166485

"to spíš opakonání propagandy, "

promiň, ale já to četl napoprvé jako "onanování propagandy" [chechtot]

166486

31.7.2008 22:03

RE: Turkmenistán :D

Blue litr (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 166486

No ona to svým způsobem je taková onanie [chechtot]

166508

31.7.2008 20:26

RE: Turkmenistán :D

Aja 74.?.?.?

Reakce na 166445

>Podle této logiky nemají technologie a vzdělání žádnou
>cenu.

>Rusko je pořád desítky let za USA+Evropou, o Číně ani
>nemluvě. Chtěl by snad pan editor žít v Číně životem
>průměrného Čínána ??

Kanadska armada bude pronajimat ruske vrtulniky Mi-8 pro vojaky, kteri jsou v Afganistanu (ceka na dodavky americkych).
Spadnou, nespadnou, spadnou, nespadnou....

To nepopira vasi tezi o zpozdeni Ruska, ale take z nej nemuzete delat opici, prave slezlou ze stromu.
Podcenovani se casto nevyplaci.

166502

1.8.2008 1:40

RE: Turkmenistán :D

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 75.?.?.?

Reakce na 166502

>>Podle této logiky nemají technologie a vzdělání žádnou
>>cenu.
>
>>Rusko je pořád desítky let za USA+Evropou, o Číně ani
>>nemluvě. Chtěl by snad pan editor žít v Číně životem
>>průměrného Čínána ??
>
>Kanadska armada bude pronajimat ruske vrtulniky Mi-8 pro vojaky,
>kteri jsou v Afganistanu (ceka na dodavky americkych).

>Spadnou, nespadnou, spadnou, nespadnou....
>
>To nepopira vasi tezi o zpozdeni Ruska, ale take z nej nemuzete
>delat opici, prave slezlou ze stromu.

>Podcenovani se casto nevyplaci.

Pani Ajo, uz kratce po prvnim otevreni techto stranek me upoutalo Vase poeticke videni a zrovna takove vyjadreni. Umite vyhmatnout jadro veci a sdeleni neokazale opentlit lechtivymi slovicky. Obojim zde vycnivate. Tleskam Vam.

166527

1.8.2008 3:00

RE: Turkmenistán :D

Aja 74.?.?.?

Reakce na 166527

>
>Pani Ajo, uz kratce po prvnim otevreni techto stranek me upoutalo
>Vase poeticke videni a zrovna takove vyjadreni. Umite vyhmatnout
>jadro veci a sdeleni neokazale opentlit lechtivymi slovicky.
>Obojim zde vycnivate. Tleskam Vam.

...jsem to slupla, ani jsem se nezacervenala. Jen me nenechte moc vycnivat, abych si, eventuelne, neprerostla pres hlavu.
[smích]

166532

3.8.2008 22:14

RE: Turkmenistán :D

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 217.?.?.?

Reakce na 166502

>Kanadska armada bude pronajimat ruske vrtulniky Mi-8 pro vojaky,
>kteri jsou v Afganistanu (ceka na dodavky americkych).
Problém je trochu inde - ruské Mi-8/Mi-17 proste musia mať, ak sa chcú dostať tam, kam sa potrebujú v hornatom Afganistane dostať.

Trochu teórie: Vrtuľník má okrem výškového dostupu aj ďalší podstatný parameter - anglicky "Hover ceiling in ground effect" - voľne "výška vznášania sa s efektom zeme" a ten v podstate hovorí o tom, v akej nadmorskej výške je vrtuľník schopný pristáť alebo odštartovať.

No - a Mi-17(niektoré jeho verzie) je schopný pristávať vo výškach až okolo 3900 metrov, kým UH-60 len 2800 metrov a v horúcom vzduchu ani nie 2400 metrov.
A o tom to je. A preto majú ísť do afgánu aj český piloti a české vrtuľníky Mi-17.

166765

31.7.2008 21:38

iluze blahobytu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 166445

Jak se dříve stěhovali vědečtí pracovníci za blahobytem do USA, tak z vytunelovaných USA na kraji bankrotu budou prchat pryč. Kam? No přece tam, kde jim dobře zaplatí. A kdo jim dobře zaplatí? Ten kdo má hromady peněz z prodeje čím dál dražších energetických surovin.
Brobuďte se z téhle matrixovské iluze blahobytu. Vždyť tento blahobyt je budovaný na dluh. A jednoho dne přijde čas tento dluh splatit. V USA už nadešel, Evropa bude následovat. Za emisi peněz do ekonomiky pomocí zadlužení se u bank se tvrdě platí.

www.PARADIGMA.SK

166506

31.7.2008 7:50

hobson`s choice

zlvc 78.?.?.?

No choice at all - the only option being the one that is offered to you.

http://www.phrases.org.uk/meanings/183300.html

166446

31.7.2008 16:42

RE: hobson`s choice

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 166446

Aha. Díky. Opravím. [mrknutí jedním okem]

166482

31.7.2008 8:03

Tak mě po přečtení článku napadá,

Jezinka 85.?.?.?

že USA neznají to staré pořekadlo "kdo seje vítr, sklízí bouři".
[velký smích]

166448

31.7.2008 8:14

Vyborny clanok....

Peter20 213.?.?.?

Presne a korektne popisane fakty svetovej politiky.....

166449

31.7.2008 9:07

USA JE V POHO

panelák obama 78.?.?.?

nebot kluci z Bilderbergu si pro SVOU potřebu konečně sáhnou do trezoru ROPÁKU a vytasí se se skoro 70 let utajenými vynálezy, takže ROPY NETŘEBA. [chechtot] [chechtot] [chechtot]

166451

31.7.2008 9:18

Pro editora !

Minderbinder 212.?.?.?

http://en.wikipedia.org/wiki/Hobson%27s_choice

166456

31.7.2008 9:42

South Stream

pietroo 194.?.?.?

Nabucco jako projekt je na tom špatně. Rakušani na něj tlačili, ale Rusové postaví konkurenční South Stream do Itálie. Medvěděv to podepsal před rokem. V rakouském tisku od té doby totální deziluze. Protože Nabucco se tak stane druhořadým projektem. A Rakušani zase nemohou hrát tu absurdně komickou roli vůči východní Evropě, ale nepoučí se, i když tisk spekuloval, že Rusové jim to vlastně jen vrátili.
Rusové myslím museli přistoupit na turkmenské podmínky, protože doposud to bylo z jejich strany hodně nefér, svého druhu výpalné za ochranu. A Turkmeni myslím staví i plynovod do Číny. Rusové asi pochopili, že spoléhat jen na sympatii k bývalému SSSR už nemohou a Turkmeni by se domluvili s někým jiným.

166462

2.8.2008 3:33

RE: South Stream

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 166462

Pragmaticky pristup a neco pro obe strany, urcite lepsi nez jako slon v porcelane pouzivat armadu.

166588

31.7.2008 14:08

Môj pohľad, alebo shrnutie stavu sveta (prosím nejakú reakciu)

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 91.?.?.?

PODĽA MŇA SIONISTA NIE JE ŽID.
Súhlasím s pánom editorom (či pani editorkou) s tým, že by som chcel dodať niekoľko vecí.
Sionisti priviedli svet na pokraj katastrofi či na prah III. svetovej, nehovoriac o tom že prakticky rozbili spoločnosť so svojimy machináciami (rozpadnuté rodiny, morálka sa nenosí, agresívny feminizmus, politická korektnosť atď), a Rusi to vedia. Takže im chcú vypáliť rybník a urobili jednu logickú vec, začali viesť proti nim ekonomickú vojnu ( vlastne proti USA, pretože ona je ich hlavnou zbraňou).
Takže ak by som bol na mieste Rusov urobil by som toto: dohoda s ostatnými štátmi z brehu Kaspickáho mora a s Teheránom ohľadom prdaja ropy, plynu a ďalšia o atómovej energie (za ropu a plyn a/či uránovú rudu atómová elektráreň či palivové tiče) či vojenský pakt, prakticki by to pokrylo breh Kaspického mora dohoda so štátmi z Latinskej Ameriky (zadný dvor USA), ekonomicko-politicko-vojenská dohoda s Činou, Indiou, Brazíliou, Venezuelou atď.
Dopad: ekonomická závislosť USA od Ruska a Arabských emirátov- uzemnenie Sionistov v Izraeli(ekonomicky nevýhoná vojna s Iránom podporovaný Rusmi v takej či onakej forme [oči v sloup]- USA by to totálne položilo), USA a vo Veľkej Británií nehovvoriac a o to že EU by musela tak skákať ako Rusko píska (asi 60% energie získava Eu od Rusov-nech každý si domyslí čo chce).
Dúfam že saniekde nájde toľko rozumu aby III svetová nevypukla.
P.S. Nepodceňujte rozumové schopnosti Rusov lebo keď sa do niečoho vložia, tak je to poriadne spravené(desing síce nie je bohviečo viď Sputnik.

166473

31.7.2008 15:14

RE: Môj pohľad, alebo shrnutie stavu sveta (prosím nejakú reakciu)

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 195.?.?.?

Reakce na 166473

milý Oracle, ale toto všechno se už děje [mrknutí jedním okem]

Rusko rozehrálo královskou partii. Desítky, možná stovky strategických her. Má a bude mít v nich úspěch.

166478

3.8.2008 21:48

RE: Môj pohľad, alebo shrnutie stavu sveta (prosím nejakú reakciu)

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 217.?.?.?

Reakce na 166473

>P.S. Nepodceňujte rozumové schopnosti Rusov lebo keď sa do
>niečoho vložia, tak je to poriadne spravené(desing síce nie
>je bohviečo viď Sputnik.

Slovami jedného lampasáka: Američan vyrába zbrane na predaj, rus na zabíjanie.

166764

31.7.2008 15:56

Výborný článek

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 195.?.?.?

Jen více takových! [mrknutí jedním okem]

166481

31.7.2008 17:05

Editore, je jeden

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 86.?.?.?

obrovský problém[smích])) "USA dostali po hubě od Rusů" ale cenu zaplatí Evropa, USA nejsou životně závislé na ropě a plynu...

Takže co Evropo, komunismus, nebo islám[smích]))

166488

31.7.2008 18:00

RE: Editore, je jeden

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 195.?.?.?

Reakce na 166488

"Takže co Evropo, komunismus, nebo islám"

spíše ideologické ostrůvky neschopné dialogu, rvoucí se o každé sousto

166491

31.7.2008 19:02

RE: Editore, je jeden

mt-svk 213.?.?.?

Reakce na 166488

Možno nie som v obraze, ale v Rusku je na programe dňa komunizmus ? [cool]

Výborný článok.

166492

1.8.2008 16:40

RE: Editore, je jeden

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 195.?.?.?

Reakce na 166492

dle výsledků prezidentských voleb to s komunismem v Rusku není tak horké:

Putinova strana Jednotné Rusko 62,8% hlasů,
Komunistická strana Ruské federace 11, 5%,
Lidově-demokratická strana Vladimira Žirinovského 10,6 %

166569

31.7.2008 19:49

RE: Editore, je jeden

sxgo 78.?.?.?

Reakce na 166488

http://www.youtube.com/watch?v=I-eNC3jDsXg

166494

31.7.2008 20:39

RE: Editore, je jeden

pietroo 194.?.?.?

Reakce na 166488

Nejde o "životní závislost", ale o to, že kdo na tomto světě kontroluje všechny vstupy, bohužel kontroluje i svět. A to jde Americe (resp. Rockefellerovi atd.), ne o nějaký benzín pro jejich občany, ti je nezajímají.
Co se týká marxismu, i tam, jako všude, se najdou zajímavé myšlenky: Marx například říká, že surovina nemá žádnou cenu. (Jenom té práce.) Je vůbec absurdní, že někdo bohatne proto, že mu někde tryská nafta, že si někdo dělá nárok, že to je (jenom)"jeho". A pak si dělá s lidstvem co chce. Zaplatí si armádu mafiánů (=stát) a jde se na věc. Stát je největší mafián. To Rothschildi pochopili dobře, že normální podnikání je o ničem. Musíte pumpovat a mít pod kontrolou celý stát respektive státy. Kontrolovat všechny vstupy a pak centrální banky, měnu podložíte těmi vstupy... a lidé, kteří tvoří hodnoty jste proměnil jen v bezprávné otroky, které kdykoliv naženete do války, když vaše vstupy a zájmy jsou ohroženy.

166499

31.7.2008 23:44

RE: Editore, je jeden

Antiseptik 69.?.?.?

Reakce na 166488

Že USA nejsou životně závislé na ropě a plynu...? A to jste zjistil jak? Hádám že věříte na pohádky o netknutých zásobách na území USA. Podívejte se, USA jsou kapitalisti, odjakživa budují jen soukromé zisky ne dlouhodobou soběstačnost. Logicky proto napřed prodali svoje, je na tom větší zisk a teď se snaží prodávat cizí. Moc jim to ale poslední dobou nejde, svět prohlédl a vidí nahého císaře. Nechte si o zivotní nezávislosti USA zdát v noci, sem to netahejte. USA je nejen závislé na dovozu ropy, ale k tomu na ochotě číňanů jim na to půjčit. Pokud ovšem trváte na nezávislosti USA, měl bych pro vás nějaké lehce použitá vozidla typu Lincoln Navigator, Buick rendez-Vous atd. Zcela levně. [velký smích]

166512

31.7.2008 18:59

Perfektne reakcie na clanok su napr.

Igor 85.?.?.?

na informationclearinghouse.info

Dodatok editora je vyborny.

Netreba k tomu nic povedat

Europa pacha dobrovolne a hlupo samovrazdu a amerika je mi ukradnuta.

nastastie je Slovensko na pokraji zaujmu ciernych a mohamedanov,
tu by ich uslapali Indoslovaci, ktori sem dobehli v stredoveku.

166493

1.8.2008 1:20

na koho vsadzat?

pressburger z wilsonova 160.?.?.?

Zjavne je tu vacsina presvedcena, ze zavislost na rope je fatalna. Ano, bola by fatalna, keby sa s tym nic nerobilo. Lenze chrochtat nad tym, ze mam suroviny sa moze nevyplatit, lebo tieto veci sa daju nahradit - tazko, ale je tu viac a viac motivacie. Cize spat k otazke - na koho stavit? Na toho, kto vyvinie (vyvija/vyvinul) nove technologie, ktore daju zbohom sucasnemu stavu energetiky. Cize - India - tazko, Cina - tazko (mimochodom, Cina nevyraba veci, USA si ich vyrabaju v Cine, napr na jeden iPOD ostane v Cine cca 3-5 dollarov - but this is very different story). Cize kto ostava - Rusko - ich infrastktura je zufala. Do kelu, zeby zase USA????? Asi vas tu mnohych slak trafi, ale sorry vole... [smích]

166520

1.8.2008 10:10

RE: na koho vsadzat?

lojziik 91.?.?.?

Reakce na 166520

nahradit ropu? Vidíte to moc optimisticky.
95 procent veškerých potravin je pěstována za přispění ropy
95 procent dopravy zprostředkovávají ropné deriváty
95 procent veškerého vyráběného zboží potřebuje pro svou výrobu ropu
za každou kalorii běžně vyráběných potravin se skrývá 10 kalorií z ropy
* na výrobu jednoho typického počítače se spotřebuje ropa o množství desetinásobku jeho hmotnosti

Vstup ropy je prakticky neodmyslitelný u každé masové výroby, přepravy a pěstování zemědělské produkce. Bez herbicidů, pesticidů a hnojiv vyráběných z ropy si dnes není možno představit moderní zemědělství a produkci potravin, jak ji dnes známe.
Ropa i výrobky z ní jsou základním palivem pro dopravu a surovinou pro výrobu plastů. Vyrábějí se z ní i některé léky, hnojiva a pesticidy. Především chudší země používají ropné produkty také k výrobě elektřiny

Zdroj: wiki

166549

1.8.2008 10:24

RE: na koho vsadzat?

Robocrep 217.?.?.?

Reakce na 166520

>Cize spat k otazke - na koho stavit? Na toho, kto vyvinie
>(vyvija/vyvinul) nove technologie, ktore daju zbohom sucasnemu
>stavu energetiky.

Cože, kdo co vyvinul?? [chechtot] Asi jsem něco důležitého zaspal.
Jako že budou krmit letadla, lodě, ponorky, tanky vodíkovými články? Nebo máte na mysli nějaký jiný "převratný" vynález jako bionaftu? [chechtot]

I pokud byste věřil v tzv. volnou energii (já ne), tak její údajný průkopník je jistý RUSKÝ student [mrknutí jedním okem]

>Cize kto ostava - Rusko - ich infrastktura je zufala. Do
>kelu, zeby zase USA????? Asi vas tu mnohych slak trafi, ale sorry
>vole... [smích]


Nepoužívejte infrastrukturu jako modlu - když dojde na lámání chleba, sebelepší infrastruktura je zničená během pár dnů.

166550

1.8.2008 14:54

RE: na koho vsadzat?

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 166520

Nové technologie? Co tím máte přesně na mysli? Televize? Nevím, kolik se jich vyrábí v USA, ale Samsung, Sony a další nejsou tuším americké. Počítače? Ty jsou zatím doménou USA, ale společnost Lenovo je americká? iPod se sice prodává dobře, ale jaký je jeho podíl na trhu? Kdo je jeho největší konkurent? Čínské napodobeniny? Kolik USD zůstane v Číně za výrobu těchto napodobenin? Kolik v USA? Inu, jak říkáte, je tu mnoho otázek a občas je dobré se ptát více, než jste naznačil... Infrastruktura v USA? Nedávno tam tuším spadl nějaký most... Kdy se naposledy prováděly investice do infrastruktury? V posledních letech? Pochybuji. A poslední otázka, možná hloupá... Dluží Rusko USA, nebo USA Rusku? Jak říkám, samé otázky... [vyplazený jazyk]

166564

1.8.2008 15:33

RE: na koho vsadzat?

slonicek 217.?.?.?

Reakce na 166564

Nuž pekné otázky. Článok sa mi páčil pre jednu hlavnú vec. Popísal vecne danú situáciu. Najlepší bol záverečný komentár. Žiadne ideológie a keci o osi zla, nedemokratických silách a podobne.

166566

1.8.2008 18:48

RE: na koho vsadzat?

Bruce the Spruce 74.?.?.?

Reakce na 166520

Souhlasim Pressburgere. Rusko ma krome mizerne infrastruktury jeste problemy s diktatorskymi praktikami soucasneho rezimu a alkoholismem.
V Americe doslo stejne jako v celem zapadnim svete k utlumu ktery vsichni predpokladali a ktery podle odborniku z IMF skonci v prvnim nebo druhem kvartale pristiho roku. Statisticka cisla jeste porad nesplnuji podminku pro oznaceni soucasneho stavu za recesi a turistika s exportem zustavaji silne.
Souhlasim s editorem v tom, ze se teziste bude pozvolna presouvat do Asie, ale tohle stoleti bude jeste patrit Americe. Nepratele Ameriky jasaji hodne predcasne.

166575

1.8.2008 20:51

RE: na koho vsadzat?

Antiseptik 69.?.?.?

Reakce na 166575

Jasně, nesmíme zapomínat na skoro nekonečný zdroj energie, který vlastní většina američanů. Totiž jejich vlastní tuk, v tom je záchrana Ameriky, ne nadarmo se cpali hamburgerama. [chechtot]
Jinak kdyby to šlo bez oleje, nemyslíte že by se američani na střední východ vykašlali? nějak mi ta jejich zoufalá snaha ovládnout obchod s olejem nejde dohromady z jeho možným nahrazením. Půl trilionu dolarů v čudu jen v Iráku a nic zatím moc z toho, tak nevým nevým, pokud by to bez oleje šlo, asi by se to už dneska udělalo nemyslíte? Souhlasím akorát s Vámi v tom, že poslední co potřebujou je panika, proto taková snaha od IMF a jiných uklidnit dav: "Nic se neděje, benzín zase bude, rozejděte se, nedějete si žádný starosti."

166582

2.8.2008 1:09

RE: na koho vsadzat?

pressburger z wilsonova 160.?.?.?

Reakce na 166520

ale pani - velmi ste ma sklamali (od zvedavca az na par ludi netreba cakat vela, ale vy ste stuck v 20. storoci). Kde zacat:
1. ked sa bude postupovat na zaklade uhlovodikovej energie - da sa vyrobit lahko z uhlia (Hitler a SASOL [JAR pertoleum firma] to urobili davno) a US ma uhlia na cca 300-4000 rokov
2. ropa sa bude vyrabat biotechnolgiou, aj napr. Celera comp sa na to orientuje - tazko to pokryje beznu spotrebu ale na umele hmoty etc bude dost
3. USA caka v blizkej buducnosti elektricka revolucia - a jadrova energetika bude riesenie v prvej faze, lacna ropa koncom 1990s zabila elektricke auto, da sa to dohonit; tu su si v USA sami sebe nepriatelom, lebo zeleni nechcu jadro, ale moznosti nie je vela
4. hydrolyza vodika (opat najprv jadro) moze byt zaujimava, su aj ine PARADIGM SHIFTS
5. ked si USA neudrzia technologicku prevahu, bude problem. Odvovavat sa na veci ako napr. Lenovo - kupene od IBM - ja sa len spytam - ktory je to rok????

166584

3.8.2008 18:20

Editor zapomněl

Jan M. 85.?.?.?

Editotor zapomněl,že ruský demografický vývoj je na tom velmi špatně. A problémy s imigranty rozhodně má (s muslimskými)! A hodně velké! A bude mít ještě větší!! Podle některých myslitelů je jedno z největších nebezpečí pro současný svět hrozba, že by se ruští muslimové dostali k ruským atomovým zbraním. Ne bojem, ale dělohami svých žen... Stejně jako se to stalo v Kosovu (Srbové versus muslimští Kosovani). Veškeré relevantní údaje jsou zde: http://eurabia.cz/Articles/1995-demografie-ruska-u...

166739

Příspěvků: 53

31.07. 07:18 Reach_  Turkmenistán :D
31.07. 09:34 BlueSpirit  RE: Turkmenistán :D
31.07. 14:17 Frederik Schonthal  RE: Turkmenistán :D
31.07. 22:06 Blue  RE: Turkmenistán :D
01.08. 13:33 ctenar  RE: Turkmenistán :D
01.08. 00:21 Rene Bartosek  RE: Turkmenistán :D
01.08. 01:21 google  RE: Turkmenistán :D
01.08. 01:37 mtk  RE: Turkmenistán :D
01.08. 02:01 google  RE: Turkmenistán :D
01.08. 19:45 mtk  RE: Turkmenistán :D
02.08. 03:13 Rene Bartosek  RE: Turkmenistán :D
01.08. 17:30 MedaBeda  RE: Turkmenistán :D
31.07. 10:35 Saša  RE: Turkmenistán
31.07. 10:31  RE: Turkmenistán :D
31.07. 22:05 Svatyjan  RE: Turkmenistán :D
31.07. 15:22 Antiseptik  RE: Turkmenistán :D
31.07. 17:11 hestroy  RE: Turkmenistán :D
31.07. 16:54 MedaBeda  RE: Turkmenistán :D
31.07. 22:03 Blue  RE: Turkmenistán :D
31.07. 20:26 Aja  RE: Turkmenistán :D
01.08. 01:40  RE: Turkmenistán :D
01.08. 03:00 Aja  RE: Turkmenistán :D
03.08. 22:14  RE: Turkmenistán :D
31.07. 21:38  iluze blahobytu
31.07. 07:50 zlvc  hobson`s choice
31.07. 16:42 Vladimír Stwora  RE: hobson`s choice
31.07. 08:03 Jezinka  Tak mě po přečtení článku napadá,
31.07. 08:14 Peter20  Vyborny clanok....
31.07. 09:07 panelák obama  USA JE V POHO
31.07. 09:18 Minderbinder  Pro editora !
31.07. 09:42 pietroo  South Stream
02.08. 03:33 Rene Bartosek  RE: South Stream
31.07. 14:08 Oracle  Môj pohľad, alebo shrnutie stavu sveta (prosím nejakú reakciu)
31.07. 15:14 MedaBeda  RE: Môj pohľad, alebo shrnutie stavu sveta (prosím nejakú reakciu)
03.08. 21:48  RE: Môj pohľad, alebo shrnutie stavu sveta (prosím nejakú reakciu)
31.07. 15:56 MedaBeda  Výborný článek
31.07. 17:05  Editore, je jeden
31.07. 18:00 MedaBeda  RE: Editore, je jeden
31.07. 19:02 mt-svk  RE: Editore, je jeden
01.08. 16:40 MedaBeda  RE: Editore, je jeden
31.07. 19:49 sxgo  RE: Editore, je jeden
31.07. 20:39 pietroo  RE: Editore, je jeden
31.07. 23:44 Antiseptik  RE: Editore, je jeden
31.07. 18:59 Igor  Perfektne reakcie na clanok su napr.
01.08. 01:20 pressburger z wilsonova  na koho vsadzat?
01.08. 10:10 lojziik  RE: na koho vsadzat?
01.08. 10:24 Robocrep  RE: na koho vsadzat?
01.08. 14:54 hestroy  RE: na koho vsadzat?
01.08. 15:33 slonicek  RE: na koho vsadzat?
01.08. 18:48 Bruce the Spruce  RE: na koho vsadzat?
01.08. 20:51 Antiseptik  RE: na koho vsadzat?
02.08. 01:09 pressburger z wilsonova  RE: na koho vsadzat?
03.08. 18:20 Jan M.  Editor zapomněl

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

18

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 38 čtenářů částkou 5 502 korun, což je 18 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Skoro polovina obyvatel Bruselu nosí venku prostředek na sebeobranu. Multikulturní výkladní skříň EU v plné nahotě12.11.19 00:25 Nizozemsko 0

Na Slovensku končí Natural 95. Bude jen E10 s vyšším podílem biopaliv11.11.19 01:50 Slovensko 0

Muslimský imigrant prořízl ve Znojmě Markovi Petružálkovi hrdlo. Rodina potřebuje peníze10.11.19 01:33 Česká republika 2

V Libyi straší ruští žoldáci09.11.19 21:24 Libye 4

Geoinžinierstvo na webe ČT2409.11.19 20:47 Česká republika 1

Ženy se omlouvají mužům08.11.19 19:48 Česká republika 5

Slepice Zemanová06.11.19 16:01 Česká republika 5

Sudeťačka Válková: Neziskovky jsou potřeba, Istanbulskou úmluvu ratifikujeme06.11.19 01:55 Česká republika 0

Demonstrace proti fašismu u sochy maršála Koněva 06.11.19 01:27 Česká republika 1

Už se ví, kdo střílel na majdanu do lidí06.11.19 01:11 Ukrajina 5

Šok v Berlíně: „I oni jsou lidi!“ Černoch prodávající drogy má sochu v parku05.11.19 01:03 Německo 4

Norimberské jezulátko je přičmoudlé04.11.19 23:33 Německo 3

A jede se dál močálem černým kolem bílých skal: Odborná konference 5G: bezpečnost, prosperita04.11.19 16:31 Česká republika 5

E15: katolická církev spekuluje na burze a přišla již o 70 milionů korun04.11.19 13:15 Česká republika 2

Grázl Soros: Dělám to dobře03.11.19 21:07 Neurčeno 4

Švédské dívce se zachtělo se bránit. Naštěstí ji včas odhalili a po zásluze potrestali01.11.19 19:42 Švédsko 7

Reprezentant ČR získal zlato na MS v kickboxu. Hádejte, jakou vlajkou si zakryl záda...01.11.19 16:45 Česká republika 7

Čínští operátoři spustili 5G pro běžné uživatele01.11.19 15:25 Čína 3

V Berlíně strčili pod přijíždějící metro Íránce30.10.19 20:06 Německo 4

Demografická katastrofa na Slovensku.30.10.19 18:56 Slovensko 6

Měnové kurzy

USD
23,12 Kč
Euro
25,51 Kč
Libra
29,73 Kč
Kanadský dolar
17,46 Kč
Australský dolar
15,83 Kč
Švýcarský frank
23,25 Kč
100 japonských jenů
21,18 Kč
Čínský juan
3,30 Kč
Polský zloty
5,97 Kč
100 maď. forintů
7,64 Kč
Ukrajinská hřivna
0,94 Kč
100 rublů
36,15 Kč
1 unce (31,1g) zlata
33 665,45 Kč
1 unce stříbra
390,25 Kč
Bitcoin
201 961,90 Kč

Poslední aktualizace: 12.11.2019 07:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 6 949