Diskuze k článku

Vietnamci žerou psy

Příspěvků 79

24.7.2008 7:58

Ale jedli. A odjakziva.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 72.?.?.?

Mozna by se Vietnamci mohli od nas ucit. Rikalo se, ze se mu daji cesnekove knofliky. [chechtot] [chechtot]

165985

24.7.2008 8:15

Souhlasím s autorem článku

charon cmartin (zavináč) tiscali (tečka) cz 212.?.?.?

Nevidím podstatný rozdíl v tom který druh zvířete je zabíjen pro maso. Vynechávám teď druhy zvířat ohrožené vyhynutím a podobné případy.

Osobně jsem přesvědčen, že kdyby asiaté žijící kdekoli vybudovali jatka odpovídající místní legislativě a zabíjeli v nich zvířata opět odpovídající místní (zejména hygienické a veterinární) legislativě, nemohly by proti tomu úřady ani veřejnost nic namítat.

Problém Vietnamců v Čechách spočívá zcela zřejmě v tom, že se podobně jako kdysi se stánkovým prodejem snaží jít krátkou a prostou cestou, která je v rozporu se zákonem. Řada z nich se už dokázala poučit z důsledků předchozích represí (zejm. finančního úřadu a celní správy) a podniká v kamenných obchodech a způsobem, který je méně napadnutelný se strany státní správy. Nemyslím si, že všechno dělají dokonale legálně a souladu s věcnými záměry legislativy - to nedělá ani většina ostatních podnikatelů. Prakticky všichni se snaží najít cestu jak pro sebe získat maximální zisk a státu nedat nic. Je jen otázkou času, kdy budou v České republice vybudována oficiální psí, kočičí a nevímčí ještě jatka na kterých budou zabíjena zvířata, která projdou hygienickou kontrolou a budou úředně schválena jako potravina. Výstup bude drahý a poptávka, která je v současnosti značná zřejmě ještě stoupne (zvýší se o legální odběratele). Kontrolní činnost státní správy pak bude působit ve prospěch legálních jatek proti nelegálním. Veterinární správa, hygienická správa a veřejnost budou pochopitelně situaci sledovat ale pokud provozovatel legálních jatek nebo jeho dodavatelé neudělají chybu - nebudou moci říci ani "čičí".

Zajímavá je i situace velkých chovů. Docela dobře to shrnul vystudovaný a praktikující veterinář (věkem lehce přes šedesát let), který je současně majitelem chovu krav na mléko. Když jsem se ho ptal, proč se jeho krávy nepasou na louce a'la' Milka z reklamy ale jsou chovány v uzavřeném chovu, odpověděl "to záleží na tom, co chcete dělat". Postupně mi pak vysvětlil, že krávy se nejčastěji nakazí nemocemi na pastvě při kontaktu ze zvířaty jiných stád a hlavně při kontaktu s lidmi, kteří se pohybují na mnoha místech, kam krávy nechodí a posbírají tam nemoci, které by se jinak mezi zvířaty ani nešířily a dalším zvířatům je ochotně donesou. Proto se BSE tak dobře šíří v Británii ale ne už tak v Čechách. Rozhodně se přitom nejedná o člověka, který by chladně kalkuloval zisk - naopak, je to lékař u kterého jsem pozoroval úctu a obdiv ke zvířatům, která chová a léčí. Krávy z jeho chovu vypadají docela dobře, nevím nakolik jsou šťastné jsou ale zdravé.

S autorem článku se také shoduju v názoru na průmysl potravin a obchodní řetězce [pláč]

165986

24.7.2008 12:25

RE: Souhlasím s autorem článku

Robocrep 217.?.?.?

Reakce na 165986

Já Vietnamce bojkotuju. A bylo by dobře, kdyby to udělali všichni. Generace nelegálních stánkařů
se nám tady rozmnožila a v českých školách je čím dál víc Vietnamců. Lidi si říkají: "ti jsou slušní,
alespoň ty děti dávají do školy a ony se snaží." Ale houbeles, nesnaží se o nic víc ani míň než Češi, jsou vychcaný, vymlouvají se že nezvládají jazyk a učitelky vždycky přimhouří oko aby je náhodou někdo neobvynil z rasizmu.
Cikáni u nás žijou od nepaměti a -když už se není možný jich zbavit- dobře víme co od nich čekat.
Ale kvůli tomu, že jsme od 90. let nechali Vietnamce tady parazitovat, ještě bude dusno.

Co se týká toho pojídání psů, tak kdykoliv je otevřená diskuse, vždycky se objeví spousta lidí kterým
to přijde normální a kteří to taky dělají. Většinou to jsou Moraváci a já doufám, že to je jenom trapná provokace...

166002

25.9.2008 17:24

RE: Souhlasím s autorem článku

sid 194.?.?.?

Reakce na 166002

Proc by to meli schvalovat zrovna moravaci? Jsem prazak jak poleno a take na tom nevidim nic spatneho. Maso jako maso.

171603

24.7.2008 20:17

RE: Souhlasím s autorem článku

Pomeranč 62.?.?.?

Reakce na 165986

Souhlasím s Vámi. Podle mě problém celého toho psího chovu spočívá v tom, že se maso určitě dostává do asijských občerstvení jako jiné (netroufám si určit chuť, třeba dejme tomu jako vepřové).

Domnívám se, že jedním z důvodů, proč se v naší kultuře nejí psi, a budu rád, když mě z případného omylu vyvedete, je ten, že pes je dravec. To znamená, že se v jeho těle kumulují paraziti, již se do jeho těla dostanou z masa býložravců, kterými se oni živí.

Takovou tasemnici může zvíře dostat snadno na pastvě, kde pozře trávu. Nicméně svalovce, nepletu-li se, můžete dostat také ze špatně upraveného masa. A v této své úvaze rovněž ani neuvažuju, jak se různé škodliviny v psích tělech kumulují.

Toť krátká úvaha na čtvrteční večer.
S pozdravem ze „zdravých severních Čech“

166051

25.7.2008 7:48

RE: Souhlasím s autorem článku

Michal Přikryl 83.?.?.?

Reakce na 166051

Prosím vás, jací paraziti, proč se psi tak často nejedí vyplývá z ekonomie jejich chovu. Prase sežere restlinné odpadky, kráva trávu, ale pes žere maso, což je o hodně dražší. Kuře roste dva měsíce, prase rok, ale pes odhadem dva. Navíc psí maso poněkud čpí.

Chovat psy na maso prostě není výhodné a tak se pes klepne jen když se náhodou přimotá, to je celé.

Kdyby vietnamci a číňani měli v těch svých obchůdcích pochoutky ze psů, to byste se ještě oblizoval. Pes kung-pao.

Mimochodem, že nebyla řeč i o kočkách?

166076

25.7.2008 19:23

RE: Souhlasím s autorem článku

Saša 74.?.?.?

Reakce na 166076

Je známo, že člověk je ta nejhorší bestie, sežere i jeden druhého a to nejen obrazně. Nechápu, že existují i tací co se s tím dovedou ještě chlubit. Napadá mě, jestli anonym píšící pod jménem Michal Přikryl nechce udělat blbce z nějakého jeho nepřítele toho jména. Ještě nám napíše, aby nás oslnil, že sežral i svoji babičku, získal vzácné proteiny a ušetřil za kremaci. Normální člověk se snad nechlubí s kradením psů? Mimo jiné zcela jistě jsou i Vietnamci nebo Číňané, kteří nevidí psy a kočky jako „přirozenou“ potravu.

166111

26.7.2008 2:25

RE: Souhlasím s autorem článku

Tom 24.?.?.?

Reakce na 166111

>Je známo, že člověk je ta nejhorší bestie, sežere i jeden druhého a to nejen obrazně ...

... ale i doslova, a to někdy i vlastní maminku ...

Vložený obrázek

166119

26.7.2008 6:04

RE: Souhlasím s autorem článku

Semerad 76.?.?.?

Reakce na 166076

>Mimochodem, že nebyla řeč i o kočkách?

Máte na mysli střechového králíka? [chechtot]

166124

26.7.2008 9:29

RE: Souhlasím s autorem článku

Datel 75.?.?.?

Reakce na 166076

Zde se placa o tom sezrat - nesezrat. Ale delejme co chceme hlad je hlad. Proto se lide krmi tim co je dostupne.Hlavni je byt fer .

166129

26.7.2008 10:44

je to úplně jinak !!!

ZAJDANus 193.?.?.?

Reakce na 166076

zdravím Vás všechny,,,,
Vy jste nikdo snad neměli psa?......či kočku?
problém je úplně jinde,,,,PES je jako jediné zvíře, které ke svému pánu vetšinou lidskému dokáže přilnout natolik!, že je ochoten se obětovat!....pes se k Vám přitulí...dokáže si s Vámi hrát, ale především Vás bude bránit k roztrhání. Mimo toto podstatné má neuvěřitelnou intuici a telepatii k lidské mysli!...kůň je nádherné a mnou milované zvíře a inteligentní, ale není běžné, aby svou obrovskou sílu použil pro Vaši obranu při napadení. Jediná taková smýšlející zvířata jsou snad jen pes a delfín......

166132

24.7.2008 8:10

autorovi

ladaaa 195.?.?.?

pane Stwora,
vy uz jste se kanadske civilizaci prizpusobil?? asi tim, ze radite, jak se lide na druhem konci zemekoule maji chovat, co maji delat, ze.
kolik vietnamcu myslite, ze cte zvedavce? kolik vas poslechne?
prominte, ale... [velký smích] [velký smích]
ladA

165987

24.7.2008 17:25

RE: autorovi

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 165987

>vy uz jste se kanadske civilizaci prizpusobil??

To je dobrá otázka. Sám jsem emigrant. Tím, že jsem začal dobrovolně žít v Kanadě, musel jsem přijmout zvyky a normy této země, ať se mi líbily nebo ne. Například to, že i nejmenší děti na pláži nesmí být nahaté.

Ten stejný přístup čekám od jiných emigrantů, v tom případě Vietnamců v Čechách. Rozhodli se žít u nás, není možné, aby si udržovali vlastní uzavřené komunity s vlastními zvyky a zákony. Jakýsi stát ve státě. Což přesně dělají. A dělají to i tady. Jejich komunita v Kanadě (mluvím i o Číňanech a dalších přistěhovalcích) je uzavřená, mají celé čtvrtě, kde jsou i nápisy s názvy ulic psané písmem sypaného čaje, kde mají svoje obchody, svoje banky, svoje restaurace, své výrobny potravin.

Když už emigrace musí být, tak stylem Melting Pot. To se ale neděje. Naopak. V rámci multi-kulti sociálního inženýrství a promyšleného rozhlodání původního národa jsou tyto komunity doslova podporovány, aby udržovaly co nejvíc odstup. Je jim tolerována jejich kultura a zvyky až ad absurdum. Je to tak v Kanadě, vás to čeká také.

166023

24.7.2008 19:15

RE: autorovi

Kropáč kropac20 (zavináč) seznam (tečka) cz 62.?.?.?

Reakce na 166023

Kde je úředním jazykem franština, tam to je ještě dobré. Vietnamci rovněž tolik nemigrovali do doby, než ochutnali khouk. Ale asi budu muset být v těch věcech tolerantnější, aby mi naši semitští spoluobčané dovolili nadále pojídat vepřové.

166035

24.7.2008 18:47

RE: autorovi

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 166023

Jen bych poznamenal, že Číňané píší písmem obrázkovým a rozsypaným čajem Arabové - ti nepoužívají dokonce ani "arabské" číslice. Vietnamci oficiálně používají upravenou latinku, i když často ovládají i původní písmo podobné thajskému.
Dokud se mohli obyvatelé v rámci demokracie vyjadřovat k otázce přistěhovalectví, tak podobné multi-kulti excesy vzniknout nemohly...
Nehledě na to, že mi u svévolné vietnamské kolonizace naší kotlinky jejich stravovací návyky vadí nejméně - v USA toho prý už nechali, oni všechno možné baští hlavně proto, že cca 18 mil. u nich nemá co do huby - nu doufejme, že se tyto bědné masy k nám ještě vejdou...
A ten Melting Pot byla svým způsobem krycí kouřová clona nad jistou etnickou invazí - i když v případě Evropanů to v USA fungovalo..." Novodobí Židé - ptá se a varuje Petr Mátožný ve své úvaze nad osudem Vietnamců. "Existují proroctví sebenaplňující a proroctví sebeodvracející. Srovnání Vietnamců s Židy má být druhým z nich. Je třeba, aby se česká společnost připravila na vietnamský úspěch nikoli xenofobií a hledáním možných způsobů diskriminace, ale spíše otevřeností a schopností komunikovat." - (ultralevicový) Nový prostor, únor 2008

166037

27.7.2008 19:23

"asijští židé"

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 166037

Číňanům se někdy také říká "asijští židé" kvůli jejich promyšlené skupinové strategii a schopnosti utvořit v hostitelském národě soběstačný, cizorodý, neasimilovatelný sociální útvar (čínské čtvrti, úplné ovládnutí určitého sektoru hospodářství, mafiánské klany policií naprosto nepostižitelné, atd...). A Vietnamci jsou na tom, zdá se, velice podobně. Proto k nim naši Vyvolení tak lnou. Jsou totiž jejich pátou kolonou.
A vietnamské děti? Něco tak sebevědomého, namyšleného a arogantního se jen tak nevidí.Velký rozdíl oproti jejich usměvavým zdvořilým rodičům, kteří "neúmět čééšky".Asi k tomu mají důvod, zatím to vypadá tak, že ve druhé generaci už budou žít v luxusu, zatímco původní české obyvatelstvo jim bude dělat ponížené sluhy.

166186

24.7.2008 9:18

Pohled k úvaze

Jabu 90.?.?.?

Nevěřím v nějaký zákaz zabíjení psů,nezsahuje totiž do zájmů
jiné menšiny žijící u nás,možná jen pokud by začali zabíjet
košer. Viz celní represe proti jejich stánkařům, proto že
ohrožují obchod,ale hlavně zisky jiné zájmové skupiny. [smích]))))
Je to smutné,ale za vším jsou vždy až na prvním místě prachy
(hlavně u některých etnik). [zmaten]

165988

24.7.2008 10:40

"Normální" jatka a senzacechtivost novinářů

WoTaN 125.?.?.?

Velmi dobrý je příměr k "normálním" jatkám. Vidím to obdobně, jako autor - "psí jatka" jsou (jak Vladimír správně podotkl - zatím) pro novináře senzací. Proč ale nejsou senzací "normální" jatka? Proč nikoho nezajímá, co se děje při kosher porážkách?
[bliji]
Tohle je důvod, proč jsem se stal vegetariánem...

165994

24.7.2008 10:28

výzva předsedy česko-vietnamské společnosti

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 195.?.?.?

z 22. července 2008

PŘESTAŇTE ZABÍJET PSY A NEPRODÁVEJTE NEONACISTICKÁ TRIČKA V TRŽNICÍCH !

zajímavý je též článek (ač offtopic) Proč celníci klamou veřejnost? z téhož zdroje

165995

24.7.2008 10:19

nevim o jakych zvyklostech je rec

calypsol 85.?.?.?

NArodil jsem se a do svych 25 let jsem zil na vesnici a psi cabajky byly pomerne rozsirenou pochoutkou. Ja osobne jsem psi maso neochutnal, ale hodne lidi v mem okoli si je pochavalovalo, psim sadlem mi mama mazala prudusky pri zanetech. Pamatuju si jak jsem vzdycky u souseda po case vidali noveho psiho fesaka na vykrmeni a smali jsme se, jak si vesele postekaval aniz by tusil co ho za rok, az se poradne vypase ceka [velký smích]
Takze nejen vietnamci, ale i cesi zerou psy a co vic..psi jim mooooc chutnaji.
Co me daleko vic zarazi je fakt, co ze psu dela zmutovany, tzv. "clovek mestsky". Sdili svuj byt s timhle ne prilis cistym zviretem, vodi se s nim na provazku jako klaun se cvicenou opici, nekteri je dokonce oblikaji do smesnych oblecku..kam dali tihle lidi soudnost?? Tohle zvire zere co najde vcetne vykalu a zdechlin a panicek ci panicka se pak doma mazli s takovouhle spinou?

165996

24.7.2008 19:14

RE: nevim o jakych zvyklostech je rec

panelák obama 78.?.?.?

Reakce na 165996

odcizení mezilidských vztahu vede k panáčkování se psem, který je devotní až za hrob, takže kdejakému nelidovi náramně lichotí. Osobně ve svých 60 letech již 11 let nežeru žádné maso a moje vibrace pusobí na zvěř všeho druhu, že se ke mne přátelsky žene, ačkoliv páníček se momentálně dušuje a zároven DIVÍ, že mne ti lidojedi nezakousnou.Pravidelné chodím do Čínské restaurce na vegetarianskou píci, kde nalézam VELICE SLUŠNÉ ZACHÁZENÍ a přijatelné ceny,což se u Českých zlodějských moulu většinou NESTÁVÁ. [chechtot]

166038

24.7.2008 23:24

RE: nevim o jakych zvyklostech je rec

voyta 77.?.?.?

Reakce na 165996

Takže vzít si jak ti říkáš špinavýho psa který žere hovna do bytu je padlý na hlavu, ale to samý špinavý zvíře sníst je v pořádku?
Bravo! Já ti tleskám

166060

24.7.2008 11:31

Pravda.

MF 194.?.?.?

Autor má ve všem pravdu, jenom ne v tom, že košer zabíjení je obzvlášť kruté. Naopak. Košer zabíjení je ke zvířatům velmi šetrné ale je to na delší psaní.

166000

24.7.2008 12:34

O informovanosti pana autora lze s úspěchem pochybovat

J. Ryba 212.?.?.?

Pan autor je zřejmě vegetarián. Pro mne a za mne, ať se krmí naklíčenou pšenicí nebo konopným semínkem, jeho věc. Nevím, jakým právem bych mu v tom mohl bránit. Proč ovšem vykřikuje své nehoráznosti na adresu jatek (bez jediného důkazu), to nevím.
Číňané (nevím jak Vietnamci) jedí prý všechno, co má nohy (kromě stolů), všechno, co má křídla (kromě letadel) a všechno, co plave ve vodě (kromě lodí). Takže asi jedí i psy. Nevím, jakým právem bych jim v tom mohl bránit.
Pokud se pan autor domnívá, že Češi psy nejedí, tak je vedle jak ta jedle. Někdy v 80. letech se tady řešila aféra, že se v podnicích ztráceli (cvičení!) hlídací psi. Podle tehdejších zákonů se to řešilo jako rozkrádání. Tehdy byl takový cvičený pes bratru za 10 tisíc. Ti lidé, co to jedli považovali psí maso za pochoutku... Tak jaképk řeči o přistěhovalcích.

166001

24.7.2008 19:28

RE: O informovanosti pana autora lze s úspěchem pochybovat

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 166001

Porušují přinejmenším zákony proti týrání zvířat, nemluvě o speciálních praktikách předcházejících samotnému usmrcení zvířete.

166039

25.7.2008 8:31

RE: O informovanosti pana autora lze s úspěchem pochybovat

Michal Přikryl 83.?.?.?

Reakce na 166039

Že porušují zákony možná trápí policii, ale mne nechává naprosto klidným. Normální člověk v této zemi ráno vstane, protáhne se a už porušil přinejmenším pět zákonů. Stejně jako je mi šumafuk, že prodávají trička Abibas, ať si je to nezákoné, je mi úplně jedno, že jdou po psech.

Kdyby byli ti lidi z útulku rozumní, tak se s nimi domluví a odprodají jim ty psy, které po uplynutí lhůty sami zastřelí. Ještě na tom vydělají a budou mít víc peněz na provoz.

166075

24.7.2008 12:32

jiná kultura

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 80.?.?.?

Pokud chtějí Vietnamci žrát psy,je to jejich věc.Ale atˇ to dělají ve Vietnamu a ne u nás.¨Zavání to totiž multikulturalistickým svinstvem.

166004

24.7.2008 13:32

VN OK

Hugo Fogo 193.?.?.?

Mila bleda tvari Vladimire Stworo,

Vas Zvedavec patri k memu oblibenemu cteni, presto me uroven Vaseho dnesniho clanku ponekud zklamala.
Ac sam zijete trvale v zahranici, komentujete deni v CR z pozice nekoho mistniho. Z tohoto duvodu povazji take za pokrytectvi vzkazovat cizincum u nas, at se chovaji jako mistni populace. Uvedomujete si, ze napr. Vase soucasne pusobiste - Kanada - vznikla presne opacne, a to tak, ze puvodnimu obyvatelstvu resp. jeho casti, ktera po genocide bileho muze zbyla, byl nasilnym zpusobem vnucen zivotni styl pristehovalcu? Pokud ne, nevidite si na spicku nosu a jste jen dalsim zaujatym komentatorem, ktery se bohuzel blizi urovni citovaneho Blesku.
Co se konkretne Vietnamcu tyce, ti prvni se k nam dostali na zaklade vladniho programu – tj. byli k nam pozvani, coz asi nebyl Vas pripad pristehovani do Kanady…
Mysim, ze spise nez je poucovat o tom, co se slusi a co ne, bychom se od nich mohli naucit, jak ze sveho uzemi vystrnadit strycka Sama.

S pratelskym pozdravem

Hugo Fogo

166008

24.7.2008 19:35

RE: VN OK

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 166008

Vietnamce k nám nikdo nezve - vnutili se k nám v r.1973 a to pouze na výcvik, až v poslední době je k nám lifruje soudruh Žid Winter. Stáhli se k nám i z okolních zemí, např. Němci jim zaplatili jakési výpalné. Nebo se domníváte, že v 90. letech ČR dělala v Indočíně nábor stánkařů ?
Také by bylo na místě omezit to hlásání bílé viny, kdoví kdo žil původně v Americe - a kde jsou teď třeba původní obyvatelé jižního Středomoří, Arabové to nebyli...

166040

27.7.2008 13:17

RE: VN OK

honzaa 88.?.?.?

Reakce na 166040

díval jsem se na ty stránky - poměrně odpudivá banda xenofobních primitivů.

166175

25.7.2008 0:31

RE: VN OK

DancanVlk 68.?.?.?

Reakce na 166008

Mily priteli,zajedte napr do okoli Yellowknife v NWT,na Yukon a pak prestante plkat kraviny.Mimochodem,native indiani nebyli nikdy puvodni obyvatele Severni Ameriky,ale prisli pres Rusko do kanady a dnesnich USA zhruba pred 30 tisici lety.Pokud se nekdy dostanete do severni Alberty a zamirite nekam do Native reservs,tak pak neco piste o tom,jak Kanadani vnutil temto lidem evropsky zpusob zivota.Kdyz uz neco takoveho tvrdite,tak by bylo dobre dodat,ze se jedna o "cast native populace",ale rozhodne ne vsem!

166063

25.7.2008 11:00

RE: VN OK

Enki 217.?.?.?

Reakce na 166063

Přijde mi, že když už indiáni v Americe žili těch 30 tisíc let, tak už bychom je skoro mohli označit jako původní obyvatele, ne?...
Na druhou stranu v USA byl aspoň v sedmdesátých letech už dávno nemyslitelný legální odstřel původních obyvatel, na rozdíl třeba od Austrálie.

166088

24.7.2008 14:33

U nás se psi nejedí?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Nemám vůbec žádný problém jíst maso. Mám ho rád. Psa bych také klidně snědl (nebo alespoň ochutnal) ... opravdu v tom nevidím žádný problém.
A nesouhlasím s tvrzením, že u nás se psi nejedí. To prostě není pravda. Asi je to okrajová záležitost, ale už jsem hodněkrát slyšel o tom jak "v hospodě sežrali psa".
A je také otázkou zda vietnamci skutečně ty "naše" psi nakonec jedí (http://tranthu.blog.idnes.cz/c/31988/Fakta-o-pojidani-psu-Konecne-na-pravou-miru.html) ... kde to maso nakonec skončí [smích].
Ano, chovat se ke zvířatům (k živým tvorům obecně) s úctou a respektem, ale nepřehánět to.

166012

24.7.2008 14:27

film k tematu

SkoroLegal 194.?.?.?

http://video.google.com/videosearch?q=earthlings+c...

po shlednuti tohoto snimku jsem na pul roku prestal jist maso uplne, ted uz sice maso opet jim, ale spise jen ryby a kure a to jen minimalne...
...jeste upozornuji ze zabery ve filmu jsou jen pro silne povahy...musel jsem se opravdu premahat abych to vydrzel az do konce.

166015

24.7.2008 20:50

RE: film k tematu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Reakce na 166015

pozzrel som si ten film, a vnimam ho, ako prislusnik ludskeho rodu, ako neprijemny pohlad do zrkadla. to co ludstvo robi sebe navzajom rovnako, ak nie horsie, sposobuje zvieratam. co sme to za vrchol tvorstva [zmaten]

166052

24.7.2008 16:25

Košer zabíjení

Miroslav Yamato 62.?.?.?

Nebylo to původně tak, že košer zabíjení bylo naopak rychlé a bezbolestné a teprve přechod na velkozabíjení (čili vlastně to samé jako klasická velkojatka, jen košer) z toho udělal to, co je na videu? Mimo to oproti některým jatkám je to stále ještě selanka (bohužel jsem i přímo viděl, veškeré horory jsou oproti tomu komediemi). Prostě mi to připadá (nic ve zlém), že do židů rejete už jen tak "ze zásady", což mi připadá zbytečné a v konečném důsledku i kontraproduktivní...

166020

24.7.2008 16:28

RE: Košer zabíjení

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 166020

Také jsem slyšel, že původní košer zabíjení bylo rychlé a bezbolestné, ale upřímně řečeno, pochybuji o tom. Ta pravidla jsou stanovena už par tisíc let a dodržují se hodně úzkostlivě. Industriální rozměr porážky to ještě vystupňoval.

Pane Yamato, vážím si vaší ochoty pokoušet se vidět dál než na špičku nosu, ale faktem je, že košer porážka je chmurný, barbarský, necivilizovaný a nevkusný relikt starověku. Každý kolem toho chodí jako kolem horké kaše, protože poukázat na to je jasná kritika židů se všemi důsledky z toho vyplývajícími. [naštvaný]

Chtěl jsem o tom napsat samostatný článek, ale když jsem o tom začal sbírat materiály, zejména obrazovou dokumentaci, zjistil jsem, že to nejsem schopen sepsat. Prostě se mi dělalo špatně.

166021

24.7.2008 17:30

RE: Košer zabíjení uplatňují i muslimové.

HAVLŮV KRÁLOVSKÝ PRD 90.?.?.?

Reakce na 166021

Je to taková blízkovýchodní úchylka. Židé toho víceméně nechali, protože drtivá většina z nich se v posledních 60-ti letech hlásí k "civilizovanému západu".

166022

24.7.2008 17:33

RE: Košer zabíjení

Miroslav Yamato 62.?.?.?

Reakce na 166021

Mě spíš vadilo zrovna to vypíchnutí zrovna židů, zrovna v tomto článku dost zbytečné. Připomělo mi to články o radaru, kdy se nakonec vždy kopne do odpůrců, ať je to jinak o čemkoli. Promiňte, ale cítím to tak, že cpát židy do všech je podobné. Barbarské zvyky mají prakticky všechny národy atd. Jinak ano, i já to považuju za relikt minulosti, ale takových je...a kdyby tohle byl ten nehorší.

Ona prostě velkokonzumace masa a nějaké normální postupy porážky (jaké to jsou, jsou-li ?) asi prostě dohromady nejdou a jedno zda jde o židy, Čechy nebo Vietnamce.

Mimochodem, jaká je kultura porážky (no to je asi dost nevhodné spojební slov, já vím) u Arabů? Mají také nějaký postup nebo je jedno jak?

166026

24.7.2008 17:27

RE: Košer zabíjení

Vanguard 62.?.?.?

Reakce na 166026

Mají v podstatě stejný postup jako židé...ale protože jsou to Arabové, nehodí se to tady psát[smích]

http://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_and_Jewish_di...

166029

24.7.2008 17:54

RE: Košer zabíjení

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 166026

>Mě spíš vadilo zrovna to vypíchnutí zrovna židů, zrovna v
>tomto článku dost zbytečné.

Máte pravdu. To píchnutí tam v první verzi nebylo. Doplnil jsem to až těsně po publikování. A souhlasím, že asi bylo zbytečné. Přinejmenším tříští pozornost od původního tématu.

>Barbarské zvyky mají prakticky všechny
>národy atd.

No. Přijde na to, čeho se týkají. Pokud je s tím spojeno utrpení jiných živých bytostí, tak nějaké příklady by se našly, ale není jich tolik.

>Mimochodem, jaká je kultura porážky (no to je asi dost
>nevhodné spojební slov, já vím) u Arabů? Mají také
>nějaký postup nebo je jedno jak?

Ano. Podle toho, co jsem slyšel, je to podobné a také velmi kruté. Konečně je tam stejný původ, obývali stejnou oblast, a mají sdílené dějiny. Muslimové mají rovněž rituální porážku, říká se jí dhabihah. A zde je porovnání: Islamic and Jewish dietary laws compared Rozdíl je v tom, pokud jsem to pochopil, že muslim netrvá na tom, že může jíst jen maso připravené tímto způsobem tak striktně jako Žid. Opravte mě, jestli se mýlím.

166031

24.7.2008 17:50

RE: Košer zabíjení

Vanguard 62.?.?.?

Reakce na 166031

A kolik je ve světě ortodoxních židů a kolik fundamentalistických muslimů? Pokud srovnáme absolutní čísla, muslimové zřejmě takto krutě zabíjejí nesrovnatelně víc zvířat...

166032

24.7.2008 20:08

RE: Košer zabíjení

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 166032

Jistě. Ale pokud Židé chtějí tvrdit, že patří k moderní, západní kultuře, kdežto Arabové jsou temný středověk, jak velmi rádi poukazují, měli by si první zamést před vlastním prahem a vzdát se tohoto barbarského zvyku košer zabíjení. Jinak totiž je od tzv. "zaostalých" Arabů nic neodlišuje.

166044

24.7.2008 21:15

RE: Košer zabíjení

djb 194.?.?.?

Reakce na 166044

Osobne jsem mel zraneni castecne podobne koser porazce. Svuj stav bych popsal asi takto:
Rychla necekana ztrata velkeho mnozstvi krve -> skokove snizeni tlaku v krevnim recisti a mozku -> otupelost, ztrata citu, stav prakticky okamziteho vyrovnani se s osudem, temer naprosty klid.

Dale by pri spravne koser porazce mel byt pouzit velmi ostry nuz a pretnuty nervy davajici do mozku signal o bolesti.

Vubec netvrdim, ze tomu rozumim. Koser porazka je v kazdem priapade velmi hnusna, obzvlast pokud se navic dostavi automaticke stahy svalu, coz porad neznaci bolest jinou, nez pri standardni porazce.

Tez netvrdim, ze koser porazky jsou vrchol slusneho a citliveho zachazeni se zviraty.

Co jsem chtel zduraznit je fakt, ze toto je otazka pro biology a ne vegetarianske weby ci ruzne ochranarske spolky.
Koser porazka ma totiz velmi slusnou sanci byt pro zvirata prinejmensim srovnatelne bolestiva a traumatizujici jako nase bezne "kulturni" zapadni jatky, ale je velmi snadne ukazat nekolik odpudivych fotografii plnych krve proti predem vypulirovane mistnosti s elektrosoky a vyuzit prvniho okamziteho dojmu, ze to "krvave a hnusne" musi byt tez znacne bolestive.

Vi tu vubec nekdo jak to s tim je doopravdy? Tez by me to zajmalo, ackoliv koser nejim.

166054

24.7.2008 22:12

RE: Košer zabíjení

himlhergot 89.?.?.?

Reakce na 166026

Nemůžu si pomoct, ale pořádných píchanců do židů není nikdy dost. A radši to nebudu dál rozvádět neboť se akorát naseru. A tento článek není koneckonců o nich. Nicméně je zvláštní, že se k tomuto tématu - bez ohledu na obsah článku - dost často sklouzne... Zvláštní, že...

166059

25.7.2008 11:54

RE: Košer zabíjení

Miroslav Yamato 62.?.?.?

Reakce na 166059

Pokud dojde k inflaci "píchání" do židů, tak jediným výsledkem bude výsměch a ignorace, skoro nikdo to nebude brát vážně ani když půjde o oprávněné důvody kritiky. Což toto není, neb podobné způsoby mají, jak jsem zjistil, i Arabové. Asi místní zvyk z pradávna nesouvisející až zas tak s konkrétním národem či vírou. O Číňanech, Korejcích a dalších nemluvě. Jídlo z kočky umlácené v pytli a podobné laskominy [bliji]

166096

25.7.2008 21:44

RE: Košer zabíjení

pietroo 194.?.?.?

Reakce na 166096

Jestli to měli už předtím asi nikdo neví, ale souvisí to s vírou: zvíře je oběť za hříchy komunity. A je zakázáno jíst krev (protože symbolizuje život). Tak se to dělá tímhle stylem. Mohamed na to navazoval. Netvrdil, že založil nové náboženství, myslel, že ho jen vrací k původní podobě.
Dá se odvodit, že Ježíš pak jakoby sebe prohlašuje za to "obětní zvíře" a obětuje sebe. Jakoby ukáže jak se ta oběť má dělat.
Až Židé obnoví chrám (třetí v pořadí) tak tyto oběti asi zase zahájí (a oslaví tím dosažení své světovlády. Podřezáni budeme tedy vlastně my.) Oběti jsou přerušeny od roku 70 plus minus. Zajímavá synchronicita, že to nastalo krátce po tom co byl Ježíš. Dnes vlastně nesmí orthodoxní na Chrámovou horu vstoupit, je tam mešita a je to jakoby v jejich očích zneuctěno.

26 Také nebudete jíst žádnou krev, ať se usadíte kdekoli, ani krev ptactva ani dobytčat. 27 Kdokoli by jedl jakoukoli krev, bude vyobcován ze svého lidu.

Krev vylil ke spodku oltáře a posvětil jej k vykonávání smírčích obřadů...
10 Přivedeš býčka jako dar před stan setkávání a Áron se svými syny vloží ruce na jeho hlavu. 11 Býčka porazíš před Hospodinem u vchodu do stanu setkávání. 12 Vezmeš trochu krve z býčka a potřeš prstem rohy oltáře; všechnu ostatní krev vyleješ ke spodku oltáře. 13 Pak vezmeš všechen tuk pokrývající vnitřnosti, jaterní lalok, obě ledviny i s tukem, který je na nich, a obrátíš je na oltáři v obětní dým. 14 Maso býčka, jeho kůži a jeho výměty spálíš na ohni venku za táborem. To je oběť za hřích.
15 Potom vezmeš jednoho berana. Áron se svými syny vloží ruce na jeho hlavu. 16 Berana porazíš. Vezmeš trochu jeho krve a pokropíš oltář dokola. 17 Pak rozsekáš berana na díly. Omyješ jeho vnitřnosti a hnáty a přiložíš to k ostatním dílům a k hlavě. 18 Celého berana obrátíš na oltáři v obětní dým. To je zápalná oběť Hospodinu, libá vůně, ohnivá oběť pro Hospodina.
...Vezmeš trochu krve z oltáře a trochu oleje pomazání a postříkáš Árona i jeho roucha a s ním jeho syny i roucha jeho synů. Tím bude posvěcen Áron i jeho roucha a s ním jeho synové a roucha jeho synů.
.... 25 Potom to vezmeš z jejich rukou a obrátíš na oltáři v obětní dým nad zápalnou obětí (holocaust[smích]) jako libou vůni před Hospodinem. To je ohnivá oběť pro Hospodina. [oči v sloup]

166115

24.7.2008 17:22

RE: Košer zabíjení

Vanguard 62.?.?.?

Reakce na 166021

Máte předpokládám stejný názor ("chmurný, barbarským, necivilizovaný a nevkusný relikt starověku"[mrknutí jedním okem] i na tzv. halal porážky praktikované muslimy, které je s košer porážením prakticky shodné? A navíc, vzhledem k počtu muslimů ve srovnání s počtem židů podstatně rozšířenější...

166027

26.7.2008 21:30

RE: Košer zabíjení

Takyjeden 77.?.?.?

Reakce na 166027

Já bych nechal židy židmy a muslimy muslimy a zajel se kouknout v Česku někam na klasickou vesnickou zabíjačku.
A potom to všechno můžeme znovu probrat!

166151

27.7.2008 17:59

RE: Košer zabíjení

mtk 80.?.?.?

Reakce na 166151

Souhlas, akt smrti při vesnické zabijačce je podobný - rána do hlavy a podříznuté hrdlo. Potom boj řezníka se zmítajícím se zvířetem, všude plno krve. Jiný je přístup chovatele ke zvířatům (zpravdila) - zvíře prožije přeci jen jiný život než ve velkofarmě. Prasátko na vesnici není jen jedna z mnoha tisíc položek na zaříznutí. Ale to je asi jiná diskuze.

166182

28.7.2008 6:36

RE: Košer zabíjení

google 84.?.?.?

Reakce na 166182

>Souhlas, akt smrti při vesnické zabijačce je podobný - rána do hlavy a podříznuté
>hrdlo. Potom boj řezníka se zmítajícím se zvířetem, všude plno krve.

musim vam odporovat.
zucastnil som sa niekolkych zabijaciek aktivne (u starych rodicov)
a ked zviera dostalo Bolcom, tak sa uz ani nepohlo.
neviem ako presne sa to vola po slovensky, po nemecky sa to nazyva Bolzenschuß-Apparat.

Vložený obrázek

tam je smrt okamzita.

zazil som aj ked polovnik strelil prasatu do hlavy malorazkou a to behalo dalej po zahrade,
ale bolec sposobuje take skody v mozgu, ze smrt nastava takmer okamzite.

166223

28.7.2008 7:14

RE: Košer zabíjení

Semerad 76.?.?.?

Reakce na 166223

Cesti reznici pouzivaji pri domacich zabijackach jatecni pistole. Drive to byl jen valec se silnou pruzinou ktera vystrelila po uvolneni bodec ktery pronikl do mozku porazeneho zvirete. Smrt nastala okamzite. Pozdejsi modely pracovali jako vzduchovka na sifonovou bombicku. Dnes se pouzivaji nabojove jatecni pistole jako napr. tato:

http://www.lesanka.cz/index.php?kategorie=178

Zabijeni prasete palici je vicemene historii a preziva uz jen v radoby vtipnych historkach, kdy se prase po rane honilo po cele vsi. Pochybuji, ze nekdo neco takoveho zazil.

166229

28.7.2008 8:14

RE: Košer zabíjení

Takyjeden 77.?.?.?

Reakce na 166223

No,lidově - puška na prasata.Problém je,že se nepoužívá všude a vždy,neboť jejím použitím se prý "maso znehodnotí sraženou krví".
Několik chlapů pašíka strhne na zem a uvázanýmy lany podrží,řezník zaklekne na určité místo,nožem otevře krční tepnu ,nechá jej jednou přední nohou "pumpovat",aby "všechna krev vyšla ven" dokud nenastane smrt,což trvá několk minut.
Dnes se však i na té vesnici záhumenka a chov prasátka nevyplatí ,jsou místa ,kde to nedělá už nikdo,nicméně ,jako kluk si pamatuji dobu ,kdy v zimě o sobotních ránech se z mnoha stavení ozývával pravidelný nářek takto zabíjených zvířat.
Sorry,jestliže se mým co nejšetrnějšíém popisem reaality udělalo někomu špatně,ale tak tomu bývalo.

166233

28.7.2008 23:55

RE: Košer zabíjení

google 84.?.?.?

Reakce na 166233

>neboť jejím použitím se prý "maso znehodnotí sraženou krví..

to tiez nie je pravda.
priemyselne sa nepouziva z dovodu "neekonomickosti/neefektivnosti"

okrem toho, sa okamzite po strele, prasatu spusta krv.
viem, ze to su brutalne diskusie, ale bol som pri tom mnohokrat
takze mam vlastne skusenosti.

166286

29.7.2008 3:48

RE: Košer zabíjení

Semerad 76.?.?.?

Reakce na 166233

>No,lidově - puška na prasata.Problém je,že se nepoužívá všude a vždy,neboť jejím použitím se prý "maso znehodnotí sraženou krví".

Ty nabojove jatecni pistole prase omraci. Na zemi ho reznik podrizne a vypusti krev, ktera se musi michat, aby se nesrazila. Pokud ho usmrti trnem vstrelenym z mechanicke jatecni pistole {ty vetsina venkovskych rezniku dosud ma, protoze za totality se strelne zbrane a naboje prodavat nesmeli) je to to same. A o pusku se nejedna. Je to kratky valec asi 30 cm.

166302

29.7.2008 0:06

RE: Košer zabíjení

mtk 80.?.?.?

Reakce na 166223

No vidíte, u nás na dvoře taky dostalo zvíře Bolcom, ale okamzitou smrt jsem nepozoroval - a to dvě zabijačky po sobě. Na třetí pokus (ob 3-4 roky) jsem už neměl nervy, tak netuším, jak to dopadlo - chudák zvíře totiž při tranportu vypadlo z klece a zůstalo ležet na křižovatce s roztříštěnou stehenní kostí, to už na mě bylo moc ..... Možná záleží, jak kvalitní nástroj máte k dispozici, jak schopný je řezník - nevím. Moje paměť mi zanechala to, co jsem popsal. A na ten nástroj si velmi dobře pamatuju. A že se na vesnici na prase občas jde s brokovnicí, malorážkou (jak píšete Vy - což mi ale připadne na prase absurdní, to i s prakem dáte snad větší ránu), nebo i sekyrou, vím nesčetněkrát z druhé ruky. Nikdy jsem u toho nebyl a ani bych nechtěl. Zdravím.

166293

24.7.2008 17:25

U nás

Rudolf Bačík 86.?.?.?

díky milovníku zvířat a vegetariánovi Adolfu Hitlerovi byl pes škrtnut ze seznamu jatečných zířat 1940 i přesto si spousta Čechů na psině pochutná, že si pochutnají i Vietnamci je detail, Vietnamci jsou pracovití, podnikaví, jejich děti umí výborně česky a jsou premianty našich škol. Ne že bych je miloval, ale jsou neškodní.

Že jste si do nich účelově zaryl, stejně jako účelově ryjete do Židů (tzv. košer porážka je bezbolestný způsob usmrcení zvířete, pokud byste o tomhle něco věděl) je vaše věc, nevadí mi to, přesto dovolte otázku:

Na rozdíl od pracovitých šikmooček a Židů je tady jistá privilegovaná entita, která nepracuje, žije na našich sociálních dávkách, prodává drogy, vypaluje auta a školy, odpaluje bomby v metru a ve vlacích, hanobí kostely, znásilňuje naše ženy a vyhrožuje denodenně, že pokud se neobrátíme na jejich pouštní víru, že nám uřežou hlavy. Proč nezaryjete do nich, to se muslimové smějí takto chovat? To vám nevadí?

166024

24.7.2008 19:51

RE: U nás

jansmith1984 193.?.?.?

Reakce na 166024

Když už se tady diskutuje téma košér metod při porážce zvířat, tak tady se pane Bačíku můžete podívat jak vypadá košér beef.

Máte do dokonce barevně, abyste lépe viděl, jak si to zvíře v dokumentu z pohledu lidí bez srdce ten bezbolestný způsob porážky užívá.


Kosher Beef:
http://www.petatv.com/tvpopup/GetVideo.asp?video=kosher_beef

Tady máte celý archív a pod písmenem "K" zabíjení dalších zvířecích druhů na košér způsob:
http://www.petatv.com/tvpopup/archive.asp

Tady je domovská stránka organizace PETA:
http://www.peta.org/


Až na to kouknete, tak vám garantuji, že vám stejně jako p. Stworovi nebude dobře od žaludku a jen dodám, že házet všechny lidi, národy, etnika do jednoho pytle je nespravedlivé a účelově zavádějící. Jsem si jist, že i v Izraeli jsou organizace, které s košér zabíjením zvířat nesouhlasí.


Jen bych dodal, že i jiné způsoby porážky jatečních zvířat (ty tzv. civilizovanější), byť vypadají šetrněji, si v krutosti také nezadají. Možná bych všem náruživým jedlíkům masa doporučil, aby si zkusili představit situaci, kdy by planetu Zemi začala kolonizovat nějaká jiná vysoce technicky vyspělá civilizace a k nám lidskému druhu by přistupovala stejně jako to děláme my vůči zvířatům. Tedy jako k POTRAVĚ s tím, že bychom neměli účinné prostředky, jak se bránit (viz. situace našich hosp. zvířat) a byli bychom vydáni na milost a nemilost.

Zkuste si představit, že by tato bezcitná civilizace používala podobné továrny na smrt (jatka) jaké použiváme my a stejné koncentráky (velkochovy), protože bychom pro ně byli z jejich pohledu méněcenným živočišným druhem a garantuji vám, že byste svůj názor na pojídání masa velice rychle zrevidoval.


Asi je zbytečné v diskuzi s příznivci masného průmyslu připomínat, že dle spousty studií nezávislých odborníků, lékařů, vegetariánů, veganů apod. je mýtus o nutnosti živočišné bílkoviny/aminokyselin v potravě lidí (masa) nepravdivý a na zkušenostech bylo dokázáno, že je možno bez masa bez problémů prosperovat a dokonce i zdravěji a s menšími zdravotními problémy než je tomu opačně. Vše je o výchově a zvyku.

PS: Víte, který sval v lidském těle je údajně vzhledem ke své velikosti nejsilnější? Jazyk.[smích][smích]
Ne, tohle vtip není.
jansmith.

166043

24.7.2008 20:03

RE: U nás

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 166024

Tzv. "pracovitost" je projevem jiné, kolektivistické asijské kultury, která aktivitu jinou než směřující k obohacení a zvýšení osobního (a etnického) vlivu nezná - pokud se chcete východoasijskému ráji připodobnit, padejte před "neškodnými" (jen životní náklady krapet navyšujícími a možnost obživy místním beroucími) kolonisty na pozadí i nadále...
Ti muslimové se rozhodně u nás na sociálních dávkách masově nevyskytují, pokud tedy již nemyslíte "evropsky"...

166047

24.7.2008 17:24

Pes? A co?

Michal Přikryl 83.?.?.?

Co je to za řeči, nechápu proč kvílíte. Já psal jedl, a ne jednou. Je to úplně normální maso, když se dobře připraví. Na Valašsku je pes na pekáči tradiční posvícenské jídlo. Nejdřív to zkuste a pak žvaňte.

166025

24.7.2008 18:18

RE: Pes? A co?

Vratislav wratislav (zavináč) centrum (tečka) cz 213.?.?.?

Reakce na 166025

Co to kecáte......
Kde na Valašsku?

166033

25.7.2008 1:38

RE: Pes? A co?

DancanVlk 68.?.?.?

Reakce na 166025

Jsem narozen a zil jsem na valassku dlouha leta..a o takovouhle kupu vymyslenych blabolu jsem nikdy nezakopl.Jedinou pravdou je,ze jeste za prvni republiky byl beznou medicinou na prudusky a zapal plic,pis tuk,nicmene psat o tradici v podobe upraveneho psa na Valassku je vymyslena blbina!

166064

25.7.2008 7:58

RE: Pes? A co?

Michal Přikryl 83.?.?.?

Reakce na 166064

Není na tom vymyšleného zhola nic, však jsem tam sám byl, u kamaráda mezi Zubřem a Krhovou. To neznamená, že se to dělá ve všech rodinách, ale že v každé vesnici je taková rodina nebo dvě. Tak vy jste si třeba psa nepekli, budiž, nebo nechcete, aby se to o vás vědělo. Oni si ho pekli a říkali mi, že je to tam u nic tradice.

166073

25.7.2008 7:49

RE: Pes? A co?

Michal Přikryl 83.?.?.?

Reakce na 166064

V literatuře o tom hezky napsal Ivan Landsmann v románu Pestré vrstvy.

Psa si taky často pekli nebo připravovali jako guláš dělníci na stavbách, když jsem tam chodíval na brigádu, jedl jsem psí guláš několikrát.

Ve Francii jedí žáby, v Číně úplně všecko, a vy budete ze svých stravovacích návyků dělat vědu. Pcha. Skoro jsem zas dostal chuť na guláš, asi zavolám kámošovi a vyrazím na Valachy.

166074

26.7.2008 20:10

RE: Pes? A co?

mtk 85.?.?.?

Reakce na 166074

Na Moravě je pojídání psů dosud živé. Od jisté doby v laciných hospodách si nedávám guláše. Nikdy jsem nebyl svědkem přípravy psa k pokrmu, ale mnoho lidí se zde na Moravě nad tímto faktem nepozastavuje - pro některé je to dodnes normální, byť většinově odmítané. "Tradice" (nutno podotknout slabých duchů), není si co nalhávat. [pláč]

166146

26.7.2008 19:51

RE: Pes? A co?

Datel 75.?.?.?

Reakce na 166146

V Komorni Lhotce {nejsem si jisty nazvem )byla vyhlasena restaurace na dabelsky gulas . Prislo se na to ze byl ze psiho masa. Vedouci sel do basy . Gulas zacli varit z hoveziho - stratili zakazniky. Gulas nemel tu kvalitu.

166147

24.7.2008 17:20

Já jsem Bóóóbikááááá jedl a byl moc dobrej.

HAVLŮV KRÁLOVSKÝ PRD 90.?.?.?

Jeden známej ( mimochodem vypadal jako "Karadžič" ) dělal řidiče náklaďáku ( rozvážel uhlí ). Když se po silnici pohyboval pes, šikovně ho přejel ( aby ho moc nerozflákal ), rychle ho naložil a odjel. Když pak přijel domů, do hodiny začal vonět česnek.
Tento borec se bohužel před deseti lety uchlastal. Od té doby se psi v okolí strašně přemnožili.
Vložený obrázek

166028

24.7.2008 23:17

RE: Já jsem Bóóóbikááááá jedl a byl moc dobrej.

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 195.?.?.?

Reakce na 166028

Bóbika? [velký smích]

166061

24.7.2008 20:47

Netechnické, přírodní civilizace

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

>Líbí se mi (a teď nevím, který národ nebo náboženství to >praktikuje), když se člověk zvířeti před jeho zabitím omluví, zvíře >pohladí a zabití pak provede rychle, aby zvíře netrpělo.

Dnes už to dělají POUZE SNAD původní Aborigins v Austrálii - resp. jejich zbytky a vůbec hodně tzv. "přírodních" národů s jakousi primitivní jednoduchostí a chápavostí praktikují tento "koloběh" (tzv. primitivní ovšem pro intelektuální, ale pro přírodu blbé, odrodilé a zhýčkané nás ostatní, hlavně Evropany a Američany).

Je to dobré, nevzniká BALAST pitomého, nepraktického svědomí, sám dotyčný se připravuje na svoji smrt (součástí těch rituálků je připomenutí si toho, že ten právě požírající, bude jednoho dne také požrán a poslouží ostatním k životu) anebo opačně tupá, industriální NETEČNOST k běžným přírodním zákonitostem.

Jakási mírňoučká forma vyrovnání těchto dluhů je populární modlitba před jídlem - poděkování (snad)Nejvyššímu - žrout opět uhladí záhyby svědomí dle hloubky a míry "usebrání se" přesune dost "viny" za žití na "Universum".


A vegetariáni z důvodů nechuti požírat ostatní tvory? No, když jim to vydrží, jedině dobře pro ně. Připomínka - snad si ovšem uvědomují, že i pitomým ranním vyčistěním zubů zavraždí dost "tvorečků", kteří chtějí žít stejně jako všichni ostatní - to je pak rébus jinačího, delikátnějšího charakteru.

166057

25.7.2008 6:02

Autoruv PC dvojity standard

Soudce 70.?.?.?

Pane Stworo, ja Vam to reknu primo do oci: Vy jste Vietnamcobijec! Zatimco se presentujete coby nestranny a pouze zvedavy pozorovatel nespravedlnosti dejici se dnes po celem svete, to se nestydite nahazet vsechny Vietnamce do jednoho pytle? Snad mate jen to stesti, ze diky tomu kdo kontroluje $$$, zadny anti-asiatismus, anti-sikmoocismus, anti-zlutoismus, anti-gookoismus, neexistuje. Ostatne pochybuji, ze vyse vyjmenovani by se nad Vasim stereotypnim utokem vubec nejak vzrusili. Oni si to totiz soupaji tak jak jim to "vyvolenymi" bylo rozhodnuto. A kdo by se doopravdy vzrusoval, kdyby se do "nich" talo - vsak Vy moc dobre vite kdo asi to muze byt. I Vy by jste se vzrusil, jako radukrate v minulosti. Me vlastni pozorovani, - jen tak pro zajimavost.

166069

25.7.2008 9:28

Predátor

Jabu 90.?.?.?

Na co si to pořád všichni hrajete?Žrádlo a sex,ostatní jsou jen
přívlastky z nudy.Můžete řvát jak chcete,ale buďte hlavně sebekritičtí.A i ti hodní vegetariáni žerou živé tvory jen
neslyší jejich nářek,až se naučíme brát si energii přímo ze slunce nebo vesmíru(jestli je to vůbec možné)potom můžeme kritizovat a odsuzovat.

166083

26.7.2008 8:00

Nakupuj u odborniku

Semerad 76.?.?.?

Musi se nakupovat u odborniku, ve slusnem reznictvi a ne od Vietnamcu.

Vložený obrázek

166127

26.7.2008 16:28

Vietnamky jsou hezoucke

Bily Ho Chi Minh 58.?.?.?

Ze jedi psy mi tolik nevadi jako to, ze vietnamsky holky nechteji pichcit s nama, belochama. Pareji se jen mezi sebou. Proto bych doplnil vyzvu: Vietnamske divky, vice pichejte s nama bilejma. Tim se prizpusobite nejlip...

166141

27.7.2008 1:59

RE: Vietnamky jsou hezoucke

google 84.?.?.?

Reakce na 166141

>Ze jedi psy mi tolik nevadi jako to, ze vietnamsky holky nechteji pichcit s nama,
>belochama. Pareji se jen mezi sebou. Proto bych doplnil vyzvu: Vietnamske divky,
>vice pichejte s nama bilejma. Tim se prizpusobite nejlip...

pan Biely Ho Chi Minh, negeneralizovat na zaklade vlastnych skusenosti, prosim. [oči v sloup]

166164

26.7.2008 23:39

Dalsi vegetariansky vykrik

XRX 85.?.?.?

Niekolko sto psov je nic proti milionom krav a prasiat.Pokial to maju v krvi,nech si zeru co chcu.S tym sa aj tak nic neda robit.Spolocnost sa tvari akoby nic a je uplne jedno aky tvor skonci na tanieri.Pomaly si musime zvykat na ine "kultury" pretoze umelo chranime a nadradzujeme mensiny a deviantov oproti vacsine.

166157

27.7.2008 0:52

Doplneni Vietnamskeho jidelnicku.

Semerad 76.?.?.?

Vietnamci zerou i hady. A to tak, ze ve Vietnamu uz jim moc ve volne prirode neni. U nas se hadi jedli zrejme uz od pradavna. Psala o tom podle lidovych bachorek i Bozena Nemcova v pohadce Zlatovlaska. Nejlepsi polevka je z vrany a pecinka z jezka. Podle Felixe Holmana je dobry i papousek, kdyz je spravne nadivany. Chutna pry lepe nez kanarek. A vy tady delate, jako by to vsechno dobre jidlo bylo neco jedovateho.

166162

28.7.2008 23:20

pes jako jatecni zvire

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

a co treba to ze se pes vyskytoval na seznamu jatecnich zvirat az do protektoratu. Ceska literatura je protkana odkazy na to kterach se chudina zivi psim masem, prvorepublikove psi sadlo atd. to najednou neexistuje a pojidani psu ktery je tabu. Populacni vetsina sveta nevidi v psovi nic jineho nez dalsi hospodarske zvire ale my si tu budem sedet v cechach a zavirat oci nad nedavnou minulosti. Bravo

166284

29.7.2008 0:13

RE: pes jako jatecni zvire

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 166284

Nikdo tu oči nezavírá, jde hlavně o brutální metody uplatňované Asiaty před usmrcením zvířete a dále toto lze chápat i jako projev pohrdání zdejší kulturou, kde se psy živili opravdu jen lidé snížení (i mezi Cikány - tzv.degeši) a nyní je pes řadu desetiletí chápán jako společník a nikoli jako potrava. Něco podobného by bylo baštění selátka Čechy před mešitou nebo telátka u hinduistické svatyně, pak byste ovšem zajisté ryčel cosi o nutnosti respektu...

166289

23.9.2008 21:37

MICHAL VIETNAM AUTOR ČLÁNKU=PÍČUS A JINÉ VĚCI

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

JAK SI MYSLITE ZE ZEREME MY NEZEREME MI JIME JAKO OSTATNI LIDI A NEJSME NATOLIK BLBI.JO ZEREME PSY ACO.VY ZERETE KRALIKY A DISKRIMINUJEME VAS ZA TO?MAMEHROZNOU POVEST ALE PREDSTAV TESI ZE BYSTE BYLI VY VIETNAMCIJAK BY STE SE CITILI?JSEM Z MLADSI GENERACE A WIMJAKY TO JE.JA PSYNEJIM PRIJDE MI TO ODPORNY ALE ZNAM LIDI KTERI TO JI.JE MI TO JEDNO NESOUDIM LIDI PODLE TOHO COJI.PRIJDE MI ZE TYHLE NEPODSTATNY VECI RESITE JAKOBY STE PREMYSLELI NADNECIM CO JE OPRAVDU DULEZITE. [naštvaný] [naštvaný] [naštvaný] [naštvaný] [naštvaný] [naštvaný] [naštvaný] [naštvaný] [naštvaný] [naštvaný] [naštvaný] [naštvaný] [naštvaný] [naštvaný] [naštvaný] [naštvaný] [naštvaný]

171385

Příspěvků: 79

24.07. 07:58  Ale jedli. A odjakziva.
24.07. 08:15 charon  Souhlasím s autorem článku
24.07. 12:25 Robocrep  RE: Souhlasím s autorem článku
25.09. 17:24 sid  RE: Souhlasím s autorem článku
24.07. 20:17 Pomeranč  RE: Souhlasím s autorem článku
25.07. 07:48 Michal Přikryl  RE: Souhlasím s autorem článku
25.07. 19:23 Saša  RE: Souhlasím s autorem článku
26.07. 02:25 Tom  RE: Souhlasím s autorem článku
26.07. 06:04 Semerad  RE: Souhlasím s autorem článku
26.07. 09:29 Datel  RE: Souhlasím s autorem článku
26.07. 10:44 ZAJDANus  je to úplně jinak !!!
24.07. 08:10 ladaaa  autorovi
24.07. 17:25 Vladimír Stwora  RE: autorovi
24.07. 19:15 Kropáč  RE: autorovi
24.07. 18:47  RE: autorovi
27.07. 19:23  "asijští židé"
24.07. 09:18 Jabu  Pohled k úvaze
24.07. 10:40 WoTaN  "Normální" jatka a senzacechtivost novinářů
24.07. 10:28 MedaBeda  výzva předsedy česko-vietnamské společnosti
24.07. 10:19 calypsol  nevim o jakych zvyklostech je rec
24.07. 19:14 panelák obama  RE: nevim o jakych zvyklostech je rec
24.07. 23:24 voyta  RE: nevim o jakych zvyklostech je rec
24.07. 11:31 MF  Pravda.
24.07. 12:34 J. Ryba  O informovanosti pana autora lze s úspěchem pochybovat
24.07. 19:28  RE: O informovanosti pana autora lze s úspěchem pochybovat
25.07. 08:31 Michal Přikryl  RE: O informovanosti pana autora lze s úspěchem pochybovat
24.07. 12:32  jiná kultura
24.07. 13:32 Hugo Fogo  VN OK
24.07. 19:35  RE: VN OK
27.07. 13:17 honzaa  RE: VN OK
25.07. 00:31 DancanVlk  RE: VN OK
25.07. 11:00 Enki  RE: VN OK
24.07. 14:33  U nás se psi nejedí?
24.07. 14:27 SkoroLegal  film k tematu
24.07. 20:50  RE: film k tematu
24.07. 16:25 Miroslav Yamato  Košer zabíjení
24.07. 16:28 Vladimír Stwora  RE: Košer zabíjení
24.07. 17:30 HAVLŮV KRÁLOVSKÝ PRD  RE: Košer zabíjení uplatňují i muslimové.
24.07. 17:33 Miroslav Yamato  RE: Košer zabíjení
24.07. 17:27 Vanguard  RE: Košer zabíjení
24.07. 17:54 Vladimír Stwora  RE: Košer zabíjení
24.07. 17:50 Vanguard  RE: Košer zabíjení
24.07. 20:08 Vladimír Stwora  RE: Košer zabíjení
24.07. 21:15 djb  RE: Košer zabíjení
24.07. 22:12 himlhergot  RE: Košer zabíjení
25.07. 11:54 Miroslav Yamato  RE: Košer zabíjení
25.07. 21:44 pietroo  RE: Košer zabíjení
24.07. 17:22 Vanguard  RE: Košer zabíjení
26.07. 21:30 Takyjeden  RE: Košer zabíjení
27.07. 17:59 mtk  RE: Košer zabíjení
28.07. 06:36 google  RE: Košer zabíjení
28.07. 07:14 Semerad  RE: Košer zabíjení
28.07. 08:14 Takyjeden  RE: Košer zabíjení
28.07. 23:55 google  RE: Košer zabíjení
29.07. 03:48 Semerad  RE: Košer zabíjení
29.07. 00:06 mtk  RE: Košer zabíjení
24.07. 17:25 Rudolf Bačík  U nás
24.07. 19:51 jansmith1984  RE: U nás
24.07. 20:03  RE: U nás
24.07. 17:24 Michal Přikryl  Pes? A co?
24.07. 18:18 Vratislav  RE: Pes? A co?
25.07. 01:38 DancanVlk  RE: Pes? A co?
25.07. 07:58 Michal Přikryl  RE: Pes? A co?
25.07. 07:49 Michal Přikryl  RE: Pes? A co?
26.07. 20:10 mtk  RE: Pes? A co?
26.07. 19:51 Datel  RE: Pes? A co?
24.07. 17:20 HAVLŮV KRÁLOVSKÝ PRD  Já jsem Bóóóbikááááá jedl a byl moc dobrej.
24.07. 23:17 MedaBeda  RE: Já jsem Bóóóbikááááá jedl a byl moc dobrej.
24.07. 20:47  Netechnické, přírodní civilizace
25.07. 06:02 Soudce  Autoruv PC dvojity standard
25.07. 09:28 Jabu  Predátor
26.07. 08:00 Semerad  Nakupuj u odborniku
26.07. 16:28 Bily Ho Chi Minh  Vietnamky jsou hezoucke
27.07. 01:59 google  RE: Vietnamky jsou hezoucke
26.07. 23:39 XRX  Dalsi vegetariansky vykrik
27.07. 00:52 Semerad  Doplneni Vietnamskeho jidelnicku.
28.07. 23:20  pes jako jatecni zvire
29.07. 00:13  RE: pes jako jatecni zvire
23.09. 21:37  MICHAL VIETNAM AUTOR ČLÁNKU=PÍČUS A JINÉ VĚCI

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

63

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 130 čtenářů částkou 22 170 korun, což je 63 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010

IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Co nikdo neříká o lockdown29.11.20 23:02 Neurčeno 0

Seznamte se: Soudruh Vrábel, Vyvolený informátor29.11.20 17:01 USA 0

Policejní robocapové zastavili zločin28.11.20 11:19 Česká republika 6

Jak migranti "obohatili" Švédsko27.11.20 21:12 Švédsko 1

České nemocnice jsou motivovány umístit co nejvíc covidových pacientů na JIPce27.11.20 21:02 Česká republika 2

Vláda se chystá vymývat nám za naše peníze mozky. BigPharma se tetelí radostí27.11.20 17:07 Česká republika 1

Odporné. Jako by to ani nebyli živí tvorové27.11.20 16:50 Dánsko 3

V Georgii a Michiganu byl právě vypuštěn Kraken26.11.20 17:24 USA 0

Sčítání hlasů v USA zřejmě ovlivňuje Harry Potter26.11.20 17:00 USA 7

Virginie: Mezi 5:07-5:12 ráno po volební noci zmizelo 169.000 hlasů26.11.20 16:33 USA 0

Obama napadl Hispánce za masivní podporu Trumpa a následně to od Hispánců schytal 26.11.20 10:59 USA 0

Volební fact-checker Facebooku dal v roce 2017 cenu Bidenovi, zaměstnanci dotují demokraty26.11.20 10:11 USA 0

Nevadský soudce odsouhlasil, aby Trumpův tým předložil soudu své důkazy o volebních podvodech26.11.20 09:21 USA 0

Pensylvánská soudkyně pozastavila certifikaci výsledků voleb 26.11.20 09:05 USA 2

Sadistická vláda nám dovolí nadechnout se, než zase přiškrtí25.11.20 22:48 Česká republika 2

Vývoj náboženství ve světě 1946 - 201925.11.20 12:36 Neurčeno 2

Novinky.cz zase straší covidem v Polsku, skutečnost je zřejmě jiná25.11.20 11:07 Polsko 0

Neuvěřitelně otevřený článek o teroru politické korektnosti na Expres.cz23.11.20 18:31 Česká republika 3

Sidney Powell: It will be BIBLICAL - advokátka bez obalu odhaluje podvody ve volbách23.11.20 13:53 USA 3

Newsroom ČT24 má jasno: hurá, očkovat!22.11.20 11:13 Česká republika 8

Měnové kurzy

USD
21,90 Kč
Euro
26,20 Kč
Libra
29,14 Kč
Kanadský dolar
16,86 Kč
Australský dolar
16,17 Kč
Švýcarský frank
24,19 Kč
100 japonských jenů
21,03 Kč
Čínský juan
3,33 Kč
Polský zloty
5,84 Kč
100 maď. forintů
7,24 Kč
Ukrajinská hřivna
0,77 Kč
100 rublů
28,78 Kč
1 unce (31,1g) zlata
39 175,25 Kč
1 unce stříbra
496,96 Kč
Bitcoin
396 342,70 Kč

Poslední aktualizace: 29.11.2020 19:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 9 942