Diskuze k článku

Válka v cizině, chudoba doma

Příspěvků 52

28.5.2008 2:54

HNF

sxg 78.?.?.?

Právě teď se zoufalý Bushův režim snaží omezit výdaje na zdravotní péči pro chudé a bezmocné.
V tej Amerike to začína ako v Nemecku, zbaviť sa chorých, mrzákov, chudobných...
Do toho ešte "prášok" z neba a fluoridovaná voda. Proces depopulácie naberá obrátky.

162011

28.5.2008 8:59

Sila

orin 78.?.?.?

Amerika sa neda rozvratit zvonku, ona sa rozvrati sama. Stacilo sledovat v TV zaplavy v St. Franciscu co tam negri robili. Ked to zacne v L.A. a N.Y., narodna garda sa radsej zakope, akoby mala plnit narodny bezpecnostny program.
Stav je krehky ale Amici paradoxne veria, ze dolar bude posilovat [překvapení])))

162020

29.5.2008 0:47

RE: Sila

kikimor 78.?.?.?

Reakce na 162020

len mi tak napada, kedy bola v san franciscu zaplava. [zmaten] [překvapení]

162077

28.5.2008 12:05

V USA smí ještě nadávat - ODS to trpět nebude

Saša 74.?.?.?

Bývalý president Spojených Států Jimmy Carter na literárním festivalu v městečku Hay U.K. měl minulou neděli hodinovou přednášku pro 1300 platících účastníků. Nemohu najít jeho řeč celou, ale lze najít na Google mnoho často zděšených úryvků. Články nevyvrací známé skutečnosti, ale mají problém „vyváženě“ politicky korektně opakovat jeho slova. Nejčastější je „údiv“ jak to mohl vůbec říci, že zřejmě již za jeho vlády Izrael měl více než 150 atomových zbraní (je to poprvé co americký president přiznal to co víme již 20 let a za co Vanunu byl 18 let v izraelském kriminále a stále nesmí opustit Izrael) .. Carterův názor, že s Iránem by US měly obchodovat (i kdyby za několik let Irán skutečně atomovou zbraň vyrobil, nespáchá přece sebevraždu), Evropské vlády by se měly odklonit od US a odsoudit embargo Gazy, zacházení Izraele s Palestinci je jeden z největších zločinů lidských práv na zemi právě dnes. Jeden směrník jen na malé sousto v Guardian.

Nezávislý kandidát na amerického presidenta Ralf Nader označil (v Berkeley 12.května) současnou vládu USA za vládu fašistických korporací na samém konci demokracie.

Když si však poslechnete ideologii fašismu ODS, tak mám pocit, že v ČR je to dnes horší.

162029

29.5.2008 13:39

RE: V USA smí ještě nadávat - ODS to trpět nebude

rataj 85.?.?.?

Reakce na 162029

Určitá naděje na obrat k lepšímu světu tu vysvítá. Zdá se, že čím dál více lidí na špičkových pozicích i v USA si začíná uvědomovat, že pokračovat ve stávající linii by znamenalo cestu někam do pekel. Zato naši modří ptáci se cítí stále silnější v kramflecích, přiřazují se k herrenvolku a k vyvoleným, kteří pro své znamenité vůdcovské geny jsou předurčeni vládnout národu podle své "neomylné a jedině správné vůle" na věčné časy a nikdy jinak. Podle nich je tu třeba konečně zavést ten správný tvrdý kapitalismus ( snad takový, jaký byl v 19. století, kdy dělníci dělali 12 až 16 hodin denně za žebráckou mzdu a přespávali i u strojů).
Takových už tu na zemi bylo, a doufám, že jim to Bůh rovněž spravedlivě spočítá. Boží mlýny melou pomalu, ale jistě (to chápu tak, že Bůh pro svou neskonalou dobrotivost netrestá okamžitě, ale dává lidem dostatečnou možnost k prozření a nápravě z titulu jejich svobodné vůle). Obdobně tomu věří budhisté.Ateisté to jistě chápou jinak, ale jistě se shodneme v tom, že doposud žádný světovládný plán neobstál a s tzv vítězi to nedopadlo nijak moc dobře (např. Alexandr Veliký, Napoleon, Hitler).

162106

30.5.2008 13:28

RE: V USA smí ještě nadávat - ODS to trpět nebude

Miroslav Yamato 62.?.?.?

Reakce na 162029

Ideologie fašismu? IMHO je to hodně nafouklá bublina!

Jsem fašista?

Jiná věc je, že toto jsou spíše rétorická cvičení a praxe je jiná.

162157

30.5.2008 14:41

RE: V USA smí ještě nadávat - ODS to trpět nebude

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 162157

To je sice hezke pane Yamato, ale i vstup do do obcanskeho sdruzeni, do odboru, do modelarskyho krouzku, do Cerveneho krize... to vse jsou prece individualni volby, nebo ne? Chalupa mluvi o budovani kapitalismu? Ale ma na mysli neoliberarismus nejhrubsiho zrna. Jenomze v Nemecku nebo Japonsku, Svedsku jdou jinou cestou a to velmi z praktickeho hlediska funkcni cestou. Z projevu Chalupy neprimo plyne, ze pravo individualni volby se organizovat do vysich spolecenskych celku ma STRANA a zbytek ma existovat ve forme atomizovanych jedincu. Verim,ze by se tem, co zrejme buduji STRANU libilo, ale to se nestane. Zkuste se zamyslet na timhle a podivejte se znovu na projev Chalupy.Hitler i bolsevice mluvili taky velice hezky.

Mimochodem taky jsem kritikem statu a politiky bez autoregulacnich mechanismu, ale za reseni povazuju informovanou pluralitni obcanskou spolecnost s moznosti podilu na vlade zavedenim nekterych mechanismu prime demokracie ve stylu Svycarska, ale i USA. Tady se v referendech na ruznych urovnich resi i ty dane. A nikdo si je nezrusi, protoze ve verejne debate samozrejme padne, co bude zruseno zaroven s danemi.

162161

30.5.2008 15:20

RE: V USA smí ještě nadávat - ODS to trpět nebude

Miroslav Yamato 62.?.?.?

Reakce na 162161

Ano, ale odbory, modelářské kroužky či Červené kříže nemají právo mluvit za všechny.

Já tam to, co píšete, necítím, ale to už je hádání z kávové sedliny. Co si skutečně Chalupa myslí stejně ani jeden nevíme.

Švýcarský model by nebyl špatný, ale i tam je co vylepšovat.

Holt jsem asi fakt fašista [velký smích]

162163

30.5.2008 16:08

RE: V USA smí ještě nadávat - ODS to trpět nebude

google 84.?.?.?

Reakce na 162163

viete co to je korporacny fasizmus?
nemylte si to s nacionalnym socializmom.

pre korporacny fasizmus narody neexistuju.
len produktivne jednotky a zakaznici.
zvysok je odpad.

162166

30.5.2008 16:41

RE: V USA smí ještě nadávat - ODS to trpět nebude

google 84.?.?.?

Reakce na 162163

precitajte si tento clanok, ktory tu postoval Pavel Cert.

162167

30.5.2008 16:41

RE: V USA smí ještě nadávat - ODS to trpět nebude

Miroslav Yamato 62.?.?.?

Reakce na 162167

No...to je právě ta praxe [pláč]

Prostě jedna věc je co říkají a druhá co dělají. Ono je klidně i možné, že ODS je fašisující se strana, ale tvrdit to na základě zrovna toho videa je podle mě chybné. Ty principy, o kterých Chalupa mluví, ty jsou vcelku akceptovatelné skoro kýmkoli.

Ovšem uvědomil jsem si, že jednu věc nezmínil...možná proto, že ji považuje v dané souvislosti za samozřejmost, možná proto, že je to ten základní problém a rozpor mezi teorií a praxí...myslím úctu k zákonu. Bez ní to celé nefunguje, jak vidíme nejen u nás...

162168

30.5.2008 18:01

RE: V USA smí ještě nadávat - ODS to trpět nebude

Muchomůrka červená 81.?.?.?

Reakce na 162167

Krásná ukázka naší polistopadové "demokracie". Na ukázku dva odstavce z rozhovoru:

To se s tebou nebáli obchodníci s LTO, respektive s motorovou naftou, mluvit?
Jak kteří. Ti, co byli v tom řetězci postaveni hodně vysoko, se nebáli. Věděli totiž velmi dobře, že je zákony chrání. Že závěry, ke kterým já docházím, jsou sice pravdivé, na druhé straně se mi vlastně mohli vysmívat. Protože ty zákony, tak jak byly postaveny, nedovolily policii nikoho stíhat. Tvrdili mi dokonce, že moje práce směřuje proti zájmu tehdejšího vedení státu, který se touto formou snaží vytvořit novou vrstvu bohatých. Paradoxně mezi obchodníky byli už tenkrát policisté, a to v době, kdy ještě byli ve službě, byli mezi nimi i vojáci z povolání, důstojníci, ale i pekaři a úředníci, kteří pouhým škrtem pera vydělávali miliony. Byli mezi nimi i ti, kteří od začátku věděli o co jde a po listopadových změnách přešli na „druhou stranu“, i policisté, celníci, zaměstnanci finančních úřadů (FÚ), kteří viděli, co se děje, a stali se postupně zaměstnanci nebo partnery firem, které jely v olejích a které oni sami původně z titulu svého postavení vyšetřovali.
...
Tvá kniha má velký záběr. Jak ti při tom všem bylo, co jsi viděla, cítila, prožívala?
Ano, o tom všem jsou Krvavé oleje. Nevím, jestli si to umí někdo představit. Viděla jsem, že jsou z kapes lidí rozhodnutím státu vytahovány peníze a stát předstírá, že plynou do státní pokladny. Přitom jsem věděla a měla důkazy o tom, že nás občany tehdejší vláda sice zavázala ze zákona ty peníze platit, ale stejná vláda už tenkrát věděla, že ty peníze nikdy do státní pokladny nedoputují. Viděla jsem, že ministerstvo financí připravuje zákony, které dokonce v principu brání tomu, aby daně za naftu označenou jako LTO, státní pokladna vybírala. Byly to zákony, které bránily policii obvinit zloděje, protože oni vlastně zloději nejsou, neboť jednají v souladu se zákony. To už jsem pracovala v Českém deníku, jehož vydavatelem byl Josef Kudláček. Pro něj jsem tehdy napsala řadu reportáží. Vzpomínám si, že někdy v roce 1994 se jedna z těch celostránkových reportáží jmenovala: Organizovaný zločin dosáhl stadia dokonalosti: Platí si legislativu.
Odpovědí na takové výkřiky bylo mrtvé ticho. Ministra Kočárníka nevyvedl z míry ani článek, který vyšel o pár dnů později pod titulkem Kočárníkovo ministerstvo – kozel v roli zahradníka. Začala jsem žít s vědomím, že tak to prostě funguje, a že to je boj, zjednodušeně řečeno, proti všem, kteří mohli něco napravit. Zároveň jsem si začala uvědomovat, že nemám nejmenší šanci cokoli prosadit, protože ti silní jsou "oni“"a oni rozhodují a oni to nedovolí.

162169

31.5.2008 2:34

RE: V USA smí ještě nadávat - ODS to trpět nebude

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 162163

Tahle dama to formulovala z pozice historika.
http://www.blisty.cz/2008/5/30/art40914.html
Mohl bych to v kostce ukazat na treba postoje Julinkovi prave ruky Cikrta ke zdravotnictvi. Postavila se proti CLK, postavili se proti university vcetne prestizni Karlovi, nelibi se to verejnosti, opozici. A neexistuje verejna debata ze straby vlady nebo ministerstva. Proste se nastartoval "parni valec" pomoci dvou prebehliku a tim se valcuje ne asfalt, ale ceska verejnost a v nekterych aspektech bude neco zniceno bez cesty navratu.

Nelze cekat do dalsich voleb, reforma zacna byt zostra realizovana uz od roku 2009. V Holandsku, ktery se Julinek mimo jine ohani to trvalo 20 let verejne debaty! Ve Svycarsku rizena pece se to i pres ekonomicky efekt zaseklo, protoze je to na ukor nezavislosti lekaru i pacientu!! USA... cisla si prectete sam, mit zdravotni komlikace je tady problem nejste pro pojistovnu lukrativni zakaznik. Bud si muzete dovolit priplatit nebo hledejte jinou pojistovnu. Takze v tamci socialnihpo darwinismu ocekava Cikrt solidaritu verejnosti s darcovstvim treba krve nebo organu, ale ty budou pres privatni pojistvny poskytovamym v ramci rizene pece, a zadarmo ani Agel nehrabe. To je vsak pouze takovy bonus. Napojeni verejnych rozpoztu na soukrome korporace je nebezpecny jev, odstrasujici pripad je vojensko-prumyslovy komplex!!!

A otazecka na zaver. Kdo je to danovi poplatnik? Jsou to deti? Jsou to duchodci? Jsou to treba lidi zdravotne postizeni?... Jak to ma byt reseno v ramci toho kruteho sveta vitezu z pohledu optiky Chalupy. V Nemecku 30-tych let, toto uz kdysi jista strana "prakticky resila", eutahanisie je velmi nepopularni tema a Nemci se z toho velmi poucili. Jejich zeme je velmi stabilni ze socialniho hlediska. Z pozice naprosto rozdrcene zeme po valce, dokazali asimilovat miliony vyhnacu z CSR a Polska. Po padu zelezne opony dokazali absorbovat vychodni zeme a presto i s tretinovym poctem obyvatel vuci USA dosahuji stejny ekonomicky vykon!! Srovnat masove zivotni uroven, socilni jistoty, zdravotni peci... mezi USA a Nemeckem je srovnani prakticke uspesnosti dvou pristupu a to Nemce startovali z mnohem horsi pozice!!

Pokud chce Chalupa vyucovat EU tedy i Nemce ekonomii, tak tomu se muzu jenom smat. I kdyz to je spise k placi, nad zoufalym stavem, kde se nachazi ceska politicka pravice a to dokonce lidr liberarni vlady. Ted Chalupa zvani na kongresu, ale v minulem rezimu by recnil na stranickem sjezdu. Presne ten spravny material pro jakoukoliv ideostranu. [bliji]

162188

31.5.2008 2:15

RE: V USA smí ještě nadávat - ODS to trpět nebude

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 162188

Zapomel jsem jeden dulezity zdroj. [smích]
http://www.blisty.cz/art/40877.html

162189

31.5.2008 4:30

RE: V USA smí ještě nadávat - ODS to trpět nebude

Saša 74.?.?.?

Reakce na 162157

Omluvy panu Yamato. Snad v každé politické straně budou lidé, kteří „to myslili dobře“ a jsou čestní slušní lidé.

Pravděpodobně se politicky kloníme ke stranám, na kterých se nám něco zalíbilo, ve šťastnějších případech k politickému spektru skrývajícímu méně zla. Je to subjektivní a nechci tím vyzdvihovat nebo obviňovat určitou stranu ani směr smýšlení.

Přes to nebo proto se mně zdá znění a podání p. Chalupy fanaticky extrémní, ano fašistické. Vyzdvihovat absolutní kapitalismus s (několika) vítězi a poraženým davem je obscénní. Voliči jsou i ti poražení a nelze je „bolestně“ ve slovech pana Chalupy odepsat. Srovnání světa založeného na vítězi a poraženém není hodno člověka. Bezohlednost „jediné pravdy“ je typická fanatickým ideologiím a náboženstvím.

Nevím, jestli to najdu, ale tuším Life magazín měl seriál článků o „štěstí“, kde bylo zdůrazňováno, že za nejšťastnější se pokládají občané ve státech, kde jsou zajištěny sociální jistoty.

162198

31.5.2008 5:43

RE: V USA smí ještě nadávat - ODS to trpět nebude

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 162198

Jistota!! Vemte cloveku jistotu a je z neho bytost majici strach z budoucnosti. [mrknutí jedním okem]

162199

31.5.2008 19:17

RE: V USA smí ještě nadávat - ODS to trpět nebude

Miroslav Yamato 62.?.?.?

Reakce na 162199

Akorát že těch jistot je kolikrát až moc. Jsou dva extrémy, žádná jistota a jistota přehnaná, demotivující. A ani jedno není dobře.

162221

31.5.2008 20:51

RE: V USA smí ještě nadávat - ODS to trpět nebude

Antiseptik 65.?.?.?

Reakce na 162221

Jistoty jsou jenom dvě: daně a smrt. Vše ostatní je pofidérní. [smích]

162226

1.6.2008 6:53

RE: V USA smí ještě nadávat - ODS to trpět nebude

Saša 74.?.?.?

Reakce na 162221

>Akorát že těch jistot je kolikrát až moc. Jsou dva extrémy,
>žádná jistota a jistota přehnaná, demotivující. A ani
>jedno není dobře.

Přiznávám, že není lehké nastavit "laťku", a chápu Váš pohled, ale „demotivující jistota“ je v kapitalistické společnosti mýtus a báje. Lidé jsou schopni pro korunu nejen vraždit, jak se typicky říká, ale zabít i sebe, „ušoupat se“. Jsou samozřejmě charaktery, které vše zneužiji a možná i celé skupiny lidí, kteří nebudou dělat i kdyby měli chcípnout. Naštěstí většinová společnost patří do té krkavé kategorie a jistě lze omezovat ty, co systém zneužívají. Ta poslední kategorie, která by raději pochcípala, by neměla být zvýhodňována nebo omlouvána, ale z celé řady a nejen morálních důvodů ani tu nemůžete nechat vychcípat. Jak zde často z vlastní zkušenosti pomlouvám Spojené Státy tak podobný projev by si nedovolil žádný americký politik a minimální sociální zabezpečení i tam je. Na BL je další článek od Uwe Ladwig.

162237

31.5.2008 20:59

RE: V USA smí ještě nadávat - ODS to trpět nebude

Miroslav Yamato 62.?.?.?

Reakce na 162198

Já to vidím tak, že šlo o projev a ten musí být poněkud zkratkovitý, pokud to nemá být dlouhý, vše vysvětlující uspávající monolog. Čili to o "vítězích a poražených" nevidím tak, že by vítěz poražené měl "ukopat a zakopat".

Základní jistoty být samozřejmě musí, a ostatně ani program ODS toto nepopírá...ale musí být (dobře...měly by být) nastaveny tak, aby člověka motivovaly.

No a právě...program. Já, pravda, ODS volil, ale opravdu nikoli s nadšením...prostě politika ČSSD mě odpuzovala ještě krapet víc a ODS přišla aspoň s nějakým programem, což jsem u ČSSD už hodně dlouho neviděl (to, co označují jako program je výsměch tomu slovu). O to větší zklamaní z toho, co se děje po volbách...ani se nesnaží předstírat, sama velká část ODS kritisuje Topolánka a spol., že neplní program. Samozřejmě marně.


P.S. Kolikrát mám větší strach z těch, co to "myslí dobře".

162225

31.5.2008 21:37

RE: V USA smí ještě nadávat - ODS to trpět nebude

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 162225

A popira snad nekdo nutnost platit dane, omezit byrokracii, pravo majitele mit rozhodujici slovo, individualni volbu ...? Neni k tomu potreba ani rozpustit odbory, ani omezit doprovolnou chut lidi sdruzovat z jakychkoliv ucelu pri respektovani zakona... [mrknutí jedním okem]

162229

31.5.2008 21:31

RE: V USA smí ještě nadávat - ODS to trpět nebude

Miroslav Yamato 62.?.?.?

Reakce na 162229

"Neni k tomu potreba ani rozpustit odbory, ani omezit doprovolnou chut lidi sdruzovat z jakychkoliv ucelu pri respektovani zakona..."

Ale to on neříká...on říká, že tito nemají právo určovat život celku, pokud celek nereprezentují.

162232

31.5.2008 23:00

RE: V USA smí ještě nadávat - ODS to trpět nebude

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 162232

Opravdu a pokud treba odbory maji pravo tak akorat mlcet, tak k cemu vlastne jsou, aby jejich predaky serval a pourazel Topolanek? V Nemecku s nimi seriozne jednaji velkokapitani nemeckeho prumyslu. V Nemecku, ale povazuji socialni stabilitu spolecnosti za dulezitou. Rozumi tomu, ze clovek s virou v budoucnost potrebuje nejake jistoty. Tady mate pristup k jistotam treba ve zdravotnictvi na nemecky zpusob.
http://www.mwm.cz/-článek Poplatky ve zdravotnictví u nás a v SRN
A kdo reprezuntuje celek? Vladni koalice? Ale zdravotni reforma ala Julinek bude mit dopad na celek, bude se tykat vsech, bude tedy urcovat zivot v zasadni oblasti, kterou bezesporu zdravi je, celemu narodu. A to prosim bez siroke diskuse, tlacenana na zaklade mandatu dvou prebehliku a ke vsemu bez moznosti navratu, pokud tato reforma nebude fungovat. A vzhledem na srovanani nakladu a kvality zdravotni pece USA a CR pro sirokou verejnost, mam o jejim fungovani silne pochubnosti, i bez neuveritelneho stretu zajmu, ktere by muselo ve skutecne demokracii znamenat automatickou rezignaci.

162233

31.5.2008 21:27

RE: V USA smí ještě nadávat - ODS to trpět nebude

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 162225

A jeste jedna poznamka ke statickemu stavu demokracie. Treba volebni pravo zen se prosazovalo na zapade desitky let. Demokracie neni staticky mrtvy stav, demokracie je naopak dynamicky proces projevujici se obcanske spolecnosti. [smích]

162231

1.6.2008 6:55

RE: V USA smí ještě nadávat - ODS to trpět nebude

Saša 74.?.?.?

Reakce na 162225

>P.S. Kolikrát mám větší strach z těch, co to "myslí
>dobře".

Zcela Vás chápu, oni to myslí dobře sami se sebou. Pod povrchem nemusí být v těch stranách ani velký rozdíl. ODS si ale říká o facku a není to jen Chalupa s pokusem o politickou sebevraždu.

162238

28.5.2008 12:54

Další války jsou na spadnutí.

HAVLŮV KRÁLOVSKÝ PRD 90.?.?.?

Neocons nemůžou dopustit, aby životní úroveň většiny Američanů rapidně poklesla. Pak by se mohlo stát, že by lidi zvedli prdel od televize a posvítili si na daňové úniky, případně na to, kdo zbořil WTC. Pro neocons je tak životně důležitý přístup USA k ropě za výhodných podmínek.
Na Aljašce, v Kanadě a v Mexiku už náklady na těžbu ropy téměř odpovídají cenám a zbytek nemají USA pod vojenskou kontrolou. Venezuela masivně zbrojí a americké základny na blízkém východě leží v dosahu íránských raket, čehož Saudové využívají k tlačení ceny vzhůru. Irák Američanům nemůže stačit, protože Aljaška, Kanada a Mexiko teď s těžbou půjdou rapidně dolu. Neocons tak potřebují dostat celý blízký východ pod totální vojenskou kontrolu a jediný způsob je útok na Írán.
Írán je ale tvrdý oříšek. Protilodní střely Íránu spolehlivě zničí všechny lodě do 300 km od íránského pobřeží. Pozemní útok je prakticky nemožný kvůli inteligentní protitankové munici. Kvalitní PVO neumožňuje dlouhodobé letecké bombardování. Jediná možnost je zasypat Írán desetitisíci střel Tomahawk, částečně s bílým fosforem ( viz. Fallůdža ) a donutit ho tak k ústupkům.
Taková prasečina by ale vyvolala odvetu. Hizballáh by rozsekal Izrael a pokud by v Brdech vyrostl radar, není možné vyloučit chemický útok na Prahu.
[bliji] [bliji] [bliji]

162034

28.5.2008 19:37

RE: Další války jsou na spadnutí.

aurelius 85.?.?.?

Reakce na 162034

To jsou vskutku smělé hypotézy [smích]
A představa, že Hizballáh rozseká Izrael již inklinuje ke směšnosti. Sice by si to jistě zasloužil, ale Hizballáh je svýma silama schopný Izraeli maximálně škodit partyzánským stylem boje, pokud by si zase jednou chtěla IDF udělat výlet na sever. Stále je ve hře dost jaderných hlavic v izraelských silech na to, aby zničili široké okolí a oni jsou na takovou akci dostatečné šílení a arogantní natolik, aby ignorovali následnou nenávist celého světa.

162055

28.5.2008 20:57

RE: Další války jsou na spadnutí.

HAVLŮV KRÁLOVSKÝ PRD 90.?.?.?

Reakce na 162055

Hizballáh není banda ručníkářů, ale elitní jednotka obsluhující těžce vyzbrojenou raketovou základnu. Viděl jsem video z války a Hizballáh na mě působil profesionálním dojmem ( kevlarový přilby, neprůstřelný vesty...). Jižní Libanon je jeden velkej bunkr. V Libanonu údajně už 7 let působí
60 000 íránských horníků.
Linie Elat-Mrtvé moře-řeka Jordán-Galilejské jezero-údolí Biqá je pokračováním východoafrické příkopové propadliny. Jsou zde velké trhliny v zemi. Hizballáh některé z nich navrtal a sypal tam hlušinu. Výstavbu základny se tak podařilo utajit.
Ostřelování severního Izraele v roce 2006 bylo jen oťukávání soupeře. Úkolem Hizballáhu je provést odvetný úder, pokud by Amíci začali v Íránu masakrovat civilní obyvatelstvo.
Jinak Izrael má atomovky, ale v Libanonu je nemůže použít, protože radioakvita by se rozšířila i na Izrael.

162059

29.5.2008 4:47

RE: Další války jsou na spadnutí.

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 162034

Ja bych radeji prilis o utoku na Iran nemluvil. Za prve to smrdi konfliktem velmocenskych zajmu, staci se podivat, kdo je odberatleme iranske ropy. Za druhe pokud Iranci nejsou blbi a to nejsou, tak drasticky po utoku omezi moznost tezit v celem regionu ropu. Pravdepodobne v masovem meritku vycvici a vyzbroji tisice mudazahedinu modernimi pechotnimi zbranovymi systemy. Ne temi ze 70-tych let. Za druhe svoji cast zrejme nejlepe vycvicenych jednotek vrhnou do gerilovych boju.

Nemluve o radikalizaci situace v Afagnistanu, Iraku, ale spojenecu USA v muslimskem svete, obvzlast takovy Pakistan je lahudka, protoze vlastni nuklearni zbrane. Riziko, ze z toho vznikne svetovy konflikt, nam ve svete zmitaneho ekonomickym i politickym kolapsem vyrazne vzroste. Bohudik at pan ci kman nema v tehle posledni valce zadnou extra vyhodu, takze se do ni nikdo nepohrne. Jak uz bylo kdysi receno, zivy budou zavidet mrtvym.

162082

30.5.2008 4:41

RE: Další války jsou na spadnutí.

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 162082

Zapomel jsem jeste zablokovani Hormuzkeho prulivu pro tankery.

162133

30.5.2008 20:01

RE: Další války jsou na spadnutí.

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 195.?.?.?

Reakce na 162082

Íránci ještě mají ve hře dost drsnou kartu:
Special Unit of Martyr Seekers in the Revolutionary Guards, 40.000 dobrovolníků

to nejsou žádní amatéři z Palestiny, ale vojenští profesionálové, ochotní za svou věc položit život. Kombinace zoroastrismu s šíitským islámem, na persko-árijském podkladu, stvořila neskutečné válečníky, kteří půjdou přes všechny překážky.

Zní to trochu jako klišé z videoher, ale až Američan zaútočí, bude to nářez [překvapení] [překvapení] [překvapení] Nejen mezi okupačními jednotkami ale i v Izraeli, který se pak potopí jak Titanic.

162174

31.5.2008 1:52

RE: Další války jsou na spadnutí.

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 162174

Cely svet pujde ke dnu jako Titanik, takze ja bych osobne z toho takovou radost nemel. [pláč] [pláč]

162190

28.5.2008 12:59

ANO,ANO svědomí

Komodor vilhem (tečka) komodor (zavináč) gmail (tečka) com 89.?.?.?

I takoví lidé jako prezidenti USA mají svědomí a to je tíží stejně jako jiné lidi. Jenže oni toho museli napáchat tisíckráte více, než-li obyčjní lidé, kteří rozhodují pouze o vlastním životě. Carter prostě musel s trochou pravdy ven, aby si ulevil. A to je teprve začátek, čím dál tím více lidí z vládních sfér budou vycházet s částmi pravdy na veřejnost. To se ještě dozvíme věcí.

162036

28.5.2008 13:52

Není to pravda

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 80.?.?.?

Ropa nebyla hlavním důvodem, důvodem (v podstatě jediným) byla pomoc Israeli. A to bez ohledu na oběti.

162040

28.5.2008 21:32

RE: Není to pravda

DavidZ zatrepalek (zavináč) ctechnet (tečka) cz 83.?.?.?

Reakce na 162040

Ano. Udržet si tam předsunutou pozici, aby se mohlo bojovat o ropu.

162060

28.5.2008 21:24

RE: Není to pravda

HAVLŮV KRÁLOVSKÝ PRD 90.?.?.?

Reakce na 162060

Souhlas. Kauza "popírače Ahmadínežáda" je rafinovaná provokace CIA s cílem přimět Izraelce, aby souhlasili s útokem na Írán bez ohledu na případné ztráty. Mazanější a bohatší Izraelci si rychle schánějí teplá místečka v Praze, protože válka s Íránem bude hodně drsná. [naštvaný]

162061

29.5.2008 1:02

RE: Není to pravda

google 84.?.?.?

Reakce na 162061

nestalo to niekde v Sybile, ze ohnova gula pride z Vysehradu na mesto a Praha bude znicena?

162076

28.5.2008 22:34

RE: Není to pravda

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 78.?.?.?

Reakce na 162060

přesně tak. Londýn zneužil sionistickou tradici k vytvoření blízkovýchodního outpostu a Herzl na to skočil.(proto Izrael tak rád zdůrazňuje že je "demokracií západního typu", která je bližší Evropě než Orientu)
Ovšem pravda je poněkud jinde, vzhledem k starozákonní formě nepsané ústavy("Tu zemi nám dal bůh", "Bůh si vyvolil Izrael" "Bůh a Izrael jsou si rovni" ) a s tím spjaté indoktrinaci vojsk IDF fanatickými rabíny.
Vidím to spíše na VIP militantní teokracii s high-tech výbavou a celonárodním kultem holocaustu(který má své ovečky a chrámy i mezi jinými národy a v samém Izraeli je státním náboženstvím), včetně cílené výchovy v kontrastu silného traumatu spjatého s falešným pocitem výlučnosti.
Ovšem dle proroka Daniela dostala tato oldschool pevnůstka do vínku životnost 70 let, takže žádný strach, za cca 10 let ji muslimové demontují bez mrknutí oka. [cool]

162064

30.5.2008 17:40

RE: Není to pravda

vodnik007 71.?.?.?

Reakce na 162064

"("Tu zemi nám dal bůh", "Bůh si vyvolil Izrael" "Bůh a Izrael jsou si rovni" )"
Jenze v tom je prave ten hacek. Zionosticka politika neni zalozena na nabozenstvi.
Ovsem kdo dnes posloucha rabiny?
http://www.youtube.com/watch?v=6RjnvQHWyLE&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=lQVBbPqTLGk
Clovek si musi uvedomit nesmysl slova antisemitismus, kdyz porovna co znamena ortodoxni zidovska vira, zionismus a komunismus.
http://www.youtube.com/watch?v=rvMnoXfmCHo

162170

30.5.2008 18:39

RE: Není to pravda

pietroo 194.?.?.?

Reakce na 162170

Rabín Sidon na otázku, jestli židovské náboženství nějak řeší problém Palestinců odpověděl: "Výbojné války jsou dovoleny." A dále, že "není jasné, jestli židovství je národ nebo náboženství". Avšak z z dalších odpovědí vyplynulo, že národ: "Konvertita se stává součástí národa". (My víme, že konvertita nikoho v židovské obci nezajímá, je to maximálně užitečný idiot.)(srpen 2006, Holešov, týden židovské kultury)
Dále řekl, že "nepatří k těm rabínům, kteří se odvolávají na antisemitismus, když jim dojdou argumenty". Ovšem s jeho argumentací to bylo nula. Hrubý, arogantní člověk, který s obtížemi sestaví větu. Doporučuji navštívit někdy setkání s ním. Byl jsem tam se známým a ten mi na závěr řekl, myslím už jsem to psal: "Teprve dnes jsem poprvé pochopil, proč lidé ty Židy tak nenávidí."

162173

28.5.2008 14:11

Americky dolar

Koumeles 83.?.?.?

klesa kvuli hypotecni kryzi. Hypotecni kryze nevznikla kvuli valce v Iraku,ale kvuli tomu, ze banky dali hypo kde komu. Tito lide pri prvnim zmene fixace nemeli na splatky, chteli sve domy prodat...na trhu bylo ale moc nemovitosti, zacala klesat cena. Lide, banky a fondy(i duchodove fondy) zacali investovat sve penize misto do nemovitosti do komodit a do ropy, timto zacla cena stoupat...Dale -samotne mala cena dolaru neovlivni cenu ropy( Barel muze stat i 1000dolaru, kdyz bude mit uplne smesne malou cenu, ale to uz se asi nebude obchodovat za dolary, ze?)...Z tou chudobou to nebude zas,tak horke, staci se kouknout jak se ta chudoba pocita..je rozdil mezi chudym v USA, v EU a treba v Asii...ale to zas jindy.

162042

29.5.2008 9:27

RE: Americky dolar

soul01 78.?.?.?

Reakce na 162042

Hádam si nemyslíš, že sa priemerný Američan, pri pohľade na ázijské a juhoamerické prímestské slumy z vlnitého plechu a igelitu, dokáže stotožniť s ich obyvateľmi? Takže porovnávanie chudoby by som takto nevidel. Američania začnú zdešene kričať a štrajkovať oveľa skôr, než ich väčšina nebude môcť jazdiť každý deň do práce vlastným autom.

162088

29.5.2008 12:14

RE: Americky dolar

Koumeles 83.?.?.?

Reakce na 162088

To mas pravdu,ale myslel jsem zpusob, jakym se urcuje chudoba...pak z toho vyleze, ze na Kube je nejmensi chudoba

162101

28.5.2008 15:33

Boj o černé zlato

Petr.N 217.?.?.?

Je to v celku jasné o co vlastně v Bušově politice jde. Je to boj o černé zlato. Je fakt, že vlastně na toto doplácí celá společnost a vidí to snad každý kdo používá automobil jak nám ceny pěkně rostou nejenom u čerpacích stanic. Vím, že jednou u nás bude jako platidlo euro, jen tajně ale doufám, že to bude co nejpozději. Protože je to ale jedna ze světových měn, tak si myslím, že mají právě velký strach právě s toho, že to může jejich ekonomiku úplně položit.

162052

28.5.2008 22:27

RE: Boj o černé zlato

Max311 213.?.?.?

Reakce na 162052

Kedze nemaju svedomie je im uplne jedno ako zdevastuju americke hospodarstvo. Odskacu si to obycajni ludia. Urcite vedeli co sa stane s dolarom a je dost pravdepodobne ze financna elita si vytvorila euro ako nahradu. Im moze byt jedno cim zaplatia za matros. Je tu nova nahrada za dolar, elita vyskerena od ucha k uchu a ludia im to žeru. S fiat money si mozu bojovat aj 300 rokov. Papiera na tlacenie je dost a vzdy sa da vytlacit o trochu viacej.
Kedze nicia svoju vlastnu ekonomiku, nejde mi do hlavy k comu potrebuju ovladat zbytok ropy, aby pomohli ekonomike? Nejake čudne. Skor sa priklanam k moznosti že je to cesta k nastoleniu NWO. Skuste mi to niekto vysvetlit.

162063

29.5.2008 8:54

RE: Boj o černé zlato

soul01 78.?.?.?

Reakce na 162063

Je to veľmi jednoduché. Americké autá jazdia na benzín, nie na papierové doláre. A výplaty Američanov nerastú rovnako rýchlo, ako inflácia ich meny, takže si môžu dovoliť z výplaty nakúpiť čoraz menej benzínu a ostatných spotrebných tovarov.

162089

29.5.2008 13:23

RE: Boj o černé zlato

stanko74 195.?.?.?

Reakce na 162089

Tiež som dlho nechápal kto a aký osoh by mohol mať z prepadu dolára a zvyšujúcich sa cien ropy. Isté je však jedno, cena ropy je nafúknutá umelo a rovnako ani dolár sa neprepadol zo dňa na deň. Mainstream síce odhalil pôvodcu v "hypotekárnych bublinách", ale to by logicky muselo znamenať, že čelní americkí ekonómovia, kongres a vláda sú absolútni amatéri, ktorí sa od roku 2001 na pád meny pozerali s otvorenými hubami a nedokázali mu zabrániť. A nakoniec prišla čerešnička na torte, liekom vraj má byť napumpovanie ďalších 200 miliárd do systému [překvapení] .
Ak sa na to človek pozrie s triezvou hlavou, musí mu to pripomínať plánovanú a riadenú stratégiu, ktorej výsledkom môže byť jedine globálne obmedzenie príjmov a súčasné navýšenie cien všetkých komodít a to bez ohľadu na hranice. Dalo by sa povedať: umelo vyvolaná globálna hospodárska kríza. A všetci dobre vieme, že krízové stavy žiadajú krízové riešenia. Akým spôsobom sa dajú v takejto situácii prerozdeliť medzi ľudí napr. energie alebo potraviny, ktorých síce bude dostatok, ale nebudú cenovo dostupné? Jednou z možností je ich rozdávať pod cenu, ale to si vyžaduje evidenciu príjmov a výdajov a tiež garanciu, že sa tovar dostane k človeku, ktorý je takémuto systému prospešný aspoň odvedenou prácou, keď už nemá peniaze. Samozrejme ho kvôli evidencii treba nejako jednoznačne identifikovať, a určite tí neidentifikovaní budú robiť všetko preto aby sa stali identifikovanými...
Práve som si to po sebe prečítal a zdá sa, že som zrelý na lobotómiu. Blahoslavení duchom chudobní... [mrknutí jedním okem]

162107

29.5.2008 15:31

RE: Boj o černé zlato

coromoro 84.?.?.?

Reakce na 162107

Jinými slovy:

"Stojíme na pokraji celosvětové reorganizace. Všechno co potřebujeme je pořádná, všeobsáhlá krize a národy budou souhlasit s Novým světovým řádem."
David Rockefeller, 21. října 2001.

Takže tak.

Příklad nádherné psych. aplikace kolektivní lobotomie je zhrnut v tomto filmu: http://leadingtowar.com/watch_online.php

Velmi zajimavý soubor, sestřich prohlášení činitelů americké vlady nahánějící své ovečky do války. Zpětně zhlednuté to ukazuje na plnou profesionalitu, řízenost těchto procesů, ať se nám to zdá jak koliv nemožné, neuvěřitelné či nepřijatelné.

162112

29.5.2008 21:22

Ropa

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Pokud si spočítáme, kolik dolarů stála ropa před pěti lety v korunách a přepočet dnes, zjistíme, že cena se nijak dramaticky nezměnila. Vzhledem k tomu, že největší ropní magnáti jsou nějak vázáni s USA je otázka, zda vysoké ceny této komodity nefinancují válku. Jaký je váš názor? .ose.

162120

29.5.2008 22:17

RE: Ropa

semtex seemtx (zavináč) hotmail (tečka) com 192.?.?.?

Reakce na 162120

>Pokud si spočítáme, kolik dolarů stála ropa před pěti lety
>v korunách a přepočet dnes, zjistíme, že cena se nijak
>dramaticky nezměnila. Vzhledem k tomu, že největší ropní
>magnáti jsou nějak vázáni s USA je otázka, zda vysoké ceny
>této komodity nefinancují válku. Jaký je váš názor?
>.ose.

Muj nazor je ze vysoke ceny valku financuji. Bohati arabsti sejkove davaji pravidelne "zakat" na dobrocine ucely mesitam a mesity je davaji Hamasu, Al-Kajde, Hizbolahu a tak dale. Otazka je co s tim? Jezdit na neco musime. Obsadit arabske zeme? To by znamenalo globalni krizi. Asi se musime naucit zit s teroristy a nejak je uchlacholit ze nejsme tak zli jak si oni mysli.

162123

30.5.2008 10:26

RE: Ropa

stanko74 195.?.?.?

Reakce na 162123

Presne tak. Vysoké ceny ropy priniesli arabským šejkom obrovské zisky a prakticky umožnili rozpútať na blízkom východe "historicky najmasívnejšiu vlnu teroru", napriek prítomnosti "historicky najmasívnejšej prítomnosti mierových síl" v oblasti. Keďže za Saddáma bolo na irackú ropu embargo a na svetový trh sa dostala až po oslobodení krajiny, čím sa na trhu de facto zvýšila ponuka a spotreba nám dokonca klesá, podľa školských poučiek by cena mala klesať. Ale všetci vidíme, že to tak nieje.
Myslím, že je najvyšší čas, aby si Americká administratíva posvietila na všetkých, ktorí za týmto umelým zvyšovaním cien stoja a súdila ich tak, ako sa na podporovateľov terorizmu patrí. Veď títo špekulanti nepodporujú len teroristov, ale hlavne Rusko - najväčšiu hrozbu demokracie, pričom vlády protiteroristickej aliancie sú už nútené siahať na rezervy a dokonca si požičiavať finančné prostriedky, čím zadlžujú svojich občanov. Nechcem ani pomyslieť ako obrana demokracie dopadne, keď vidíme, na ktorej strane prostriedky zo dňa na deň pribúdajú a kde sa krátia.

162141

31.5.2008 2:18

RE: Ropa

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 162141

A taky vytvari tlak na premisteni vyroby do mista spotreby. Pokud toto byl neci promysleny zamer, pak to je rukopis skutecneho mistra na sachovnici moci. Samozrejme snaha o vybrednuti z velmi spatne pozice se neobejde beze strat, ale furt lepsi nez prohrat celou partii.
http://www.blisty.cz/2008/5/30/art40889.html

162191

Příspěvků: 52

28.05. 02:54 sxg  HNF
28.05. 08:59 orin  Sila
29.05. 00:47 kikimor  RE: Sila
28.05. 12:05 Saša  V USA smí ještě nadávat - ODS to trpět nebude
29.05. 13:39 rataj  RE: V USA smí ještě nadávat - ODS to trpět nebude
30.05. 13:28 Miroslav Yamato  RE: V USA smí ještě nadávat - ODS to trpět nebude
30.05. 14:41 Rene Bartosek  RE: V USA smí ještě nadávat - ODS to trpět nebude
30.05. 15:20 Miroslav Yamato  RE: V USA smí ještě nadávat - ODS to trpět nebude
30.05. 16:08 google  RE: V USA smí ještě nadávat - ODS to trpět nebude
30.05. 16:41 google  RE: V USA smí ještě nadávat - ODS to trpět nebude
30.05. 16:41 Miroslav Yamato  RE: V USA smí ještě nadávat - ODS to trpět nebude
30.05. 18:01 Muchomůrka červená  RE: V USA smí ještě nadávat - ODS to trpět nebude
31.05. 02:34 Rene Bartosek  RE: V USA smí ještě nadávat - ODS to trpět nebude
31.05. 02:15 Rene Bartosek  RE: V USA smí ještě nadávat - ODS to trpět nebude
31.05. 04:30 Saša  RE: V USA smí ještě nadávat - ODS to trpět nebude
31.05. 05:43 Rene Bartosek  RE: V USA smí ještě nadávat - ODS to trpět nebude
31.05. 19:17 Miroslav Yamato  RE: V USA smí ještě nadávat - ODS to trpět nebude
31.05. 20:51 Antiseptik  RE: V USA smí ještě nadávat - ODS to trpět nebude
01.06. 06:53 Saša  RE: V USA smí ještě nadávat - ODS to trpět nebude
31.05. 20:59 Miroslav Yamato  RE: V USA smí ještě nadávat - ODS to trpět nebude
31.05. 21:37 Rene Bartosek  RE: V USA smí ještě nadávat - ODS to trpět nebude
31.05. 21:31 Miroslav Yamato  RE: V USA smí ještě nadávat - ODS to trpět nebude
31.05. 23:00 Rene Bartosek  RE: V USA smí ještě nadávat - ODS to trpět nebude
31.05. 21:27 Rene Bartosek  RE: V USA smí ještě nadávat - ODS to trpět nebude
01.06. 06:55 Saša  RE: V USA smí ještě nadávat - ODS to trpět nebude
28.05. 12:54 HAVLŮV KRÁLOVSKÝ PRD  Další války jsou na spadnutí.
28.05. 19:37 aurelius  RE: Další války jsou na spadnutí.
28.05. 20:57 HAVLŮV KRÁLOVSKÝ PRD  RE: Další války jsou na spadnutí.
29.05. 04:47 Rene Bartosek  RE: Další války jsou na spadnutí.
30.05. 04:41 Rene Bartosek  RE: Další války jsou na spadnutí.
30.05. 20:01 MedaBeda  RE: Další války jsou na spadnutí.
31.05. 01:52 Rene Bartosek  RE: Další války jsou na spadnutí.
28.05. 12:59 Komodor  ANO,ANO svědomí
28.05. 13:52  Není to pravda
28.05. 21:32 DavidZ  RE: Není to pravda
28.05. 21:24 HAVLŮV KRÁLOVSKÝ PRD  RE: Není to pravda
29.05. 01:02 google  RE: Není to pravda
28.05. 22:34 MedaBeda  RE: Není to pravda
30.05. 17:40 vodnik007  RE: Není to pravda
30.05. 18:39 pietroo  RE: Není to pravda
28.05. 14:11 Koumeles  Americky dolar
29.05. 09:27 soul01  RE: Americky dolar
29.05. 12:14 Koumeles  RE: Americky dolar
28.05. 15:33 Petr.N  Boj o černé zlato
28.05. 22:27 Max311  RE: Boj o černé zlato
29.05. 08:54 soul01  RE: Boj o černé zlato
29.05. 13:23 stanko74  RE: Boj o černé zlato
29.05. 15:31 coromoro  RE: Boj o černé zlato
29.05. 21:22  Ropa
29.05. 22:17 semtex  RE: Ropa
30.05. 10:26 stanko74  RE: Ropa
31.05. 02:18 Rene Bartosek  RE: Ropa

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

22

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc srpen přispělo 51 čtenářů částkou 7 712 korun, což je 22 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Pokus o opakování ukrajinského Majdánu v Bělorusku - a naše média to opět žerou14.08.20 23:13 Belorusko 0

Turistka v muslimské zemi14.08.20 17:41 Neurčeno 3

Kupte si sperma na e-shopu14.08.20 12:34 Česká republika 3

Maskot banksterů nabádá ke „správnému“ konání13.08.20 11:45 Evropská unie 0

Testování roušek - Jejich nošení vede k toxickým hladinám CO212.08.20 09:40 USA 3

Podívejte se, kam mizí restituce církvím z rozpočtu celého národa11.08.20 06:02 Česká republika 0

Ideopolicie vyšetřuje rasistický článek o požáru bohumínského paneláku10.08.20 09:20 Česká republika 4

Proč má stát platit odškodné přeživším požáru v Bohumíně?09.08.20 20:55 Česká republika 2

Požár v Bohumíně založili cikáni - média cudně mlčí09.08.20 10:16 Česká republika 7

Petice za ukotvení manželství jako svazku muže a ženy08.08.20 11:04 Česká republika 0

Africké kobylky na cestě do Evropy zahazují do moře doklady08.08.20 10:31 Neurčeno 0

Už ne ženy, ale "osoby s děložním čípkem"07.08.20 16:23 Británie 1

Média se skřípěním zubů přiznávají, že švédská cesta funguje05.08.20 21:56 Švédsko 9

Matteo Salvini hovoří o tom, jak ho chtějí zavřít na 15 let za to, že jako ministr vnitra bojoval proti nelegální migraci05.08.20 10:08 Itálie 1

Praha dá Prague Pride velké peníze, přitom bude kvůli koroně online04.08.20 11:37 Česká republika 2

České feminacistky napadly autora Čtyřlístku04.08.20 11:31 Česká republika 1

Německá SPD vyloučila kritika migrace Sarrazina03.08.20 22:23 Německo 1

Po antisemitismu máme anticikanismus...02.08.20 16:24 Česká republika 4

Migranti do Čech! padlo na půdě německého parlamentu01.08.20 10:33 Česká republika 1

Google umožní černochům označit své firmy jako "black owned"01.08.20 10:08 USA 3

Měnové kurzy

USD
22,06 Kč
Euro
26,10 Kč
Libra
28,91 Kč
Kanadský dolar
16,64 Kč
Australský dolar
15,81 Kč
Švýcarský frank
24,26 Kč
100 japonských jenů
20,71 Kč
Čínský juan
3,17 Kč
Polský zloty
5,93 Kč
100 maď. forintů
7,54 Kč
Ukrajinská hřivna
0,81 Kč
100 rublů
30,29 Kč
1 unce (31,1g) zlata
42 867,67 Kč
1 unce stříbra
587,50 Kč
Bitcoin
259 135,33 Kč

Poslední aktualizace: 14.8.2020 18:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 6 602