Diskuze k článku

Usnesení představenstva ČLK k tzv. reformním zákonům ministra zdravotnictví, k zákonům na likvidaci soukromých lékařů

Příspěvků 31

26.5.2008 1:47

kde je jádro pudla

osd 85.?.?.?

Souhlasím s tvrzením, že zavádění volného trhu na straně poskytování služeb bez zavedení obdobné volnosti pro spotřebitele, je velký problém. Nemyslím si, že by "zdravotnické supermarkety" byly samy o sobě špatné. Každé ZZ se snaží poskytnout službu tak, aby vyhovovalo kritériím jeho vedení. A ekonomické kritérium (za účelem tvorby zřízená ZZ) jistě není k zahození. Ale funguje jen za podmínky, že trh ovlivňuje i spotřebitel. Myslím si, že je nejvyšší čas na zrušení povinného zdravotního pojištění a jeho nahrazení třístupňovým systémem zdravotní péče:
(1) běžná péče - tu platíme všichni tak jako tak ve výši skutečné náklady + marže (vč. provozních nákladů) pojišťoven, tedy běžnou péči za hotové (pacient má přímý vliv na velikost útraty, kvalitu služeb, protože drží motivační faktor);
(2) nákladná péče (s dobrou vyhlídkou na rekonvalescenci) - v dané technologické úrovni odhadnutelné a tedy skutečně pojistitelné (byť povinně jako např. "povinné ručení" ).
(3) péče o nevyléčitelně/dlouhodobě nemocné: chceme-li takové lidi léčit či "udržovat" (já si myslím, že ano), jde o službu státu, tedy daňově hrazená sociální péče.
(4) nadstandardní péče by se automaticky stala součástí běžné péče, neboť by konečně byla možná diferenciace poskytovatelů (koneckonců, já si také raději zaplatím za kompozitní výplň na soukromé klinice než abych si došel pro amalgámovou "zadarmo" a za 10 let řešil amalgámem roztržený zub - to se mi stalo u dvou zubů)
Koneckonců, Evropa je ve způsobech financování zdravotní péče VELMI různorodá. Srovnejte si např. UK (zdarma ve strašné kvalitě), Francii (výborná kvalita, vysoká spoluúčast) a třeba Německo (pojištěnci vlastněné nemocniční pokladny).
Myslím si, že Julínek táhne správným směrem, bohužel ne komplexně a možná nikoliv bez postranních úmyslů. Možná mu křivdím, důkazy nemám.

161851

26.5.2008 9:07

RE: kde je jádro pudla

Koumeles 83.?.?.?

Reakce na 161851

souhlasim

161865

26.5.2008 9:37

RE: kde je jádro pudla

Saša 74.?.?.?

Reakce na 161851

Co se dá ještě vytunelovat? Pokud máte dobré styky a trochu peněz na „investici“ nechte si poradit kam do „zdravotnictví“ a jeho pojištění investovat.

Bezpochyby ministr zdravotnictví styky a znalosti má a i to se dá dobře prodat. Po vzoru velkého bratra s nejdražším a nejhorším zdravotnictví na světě, nechceme přeci žádný socialismus, teď se na tom dá zarobit a doktora většinou potřebujeme až ke konci života. Nebudu dál rozebírat úvahy mladého a dobře situovaného byznysmena a jeho optimistické vážení rizika a zisku.

Panem „osd“ jmenovaný model UK, má daleko lepší výsledky než Americký, každé zdravotnictví je a bude drahé a ve Francii ta spoluúčast je nesená státem (daní), ne tedy již nemocí postiženým jednotlivcem.

161867

26.5.2008 10:50

RE: kde je jádro pudla

zalozak 210.?.?.?

Reakce na 161867

Presne.

To co si mnozi neuvedomuji je ze sama podstata pokroku ve zdravotnictvi a peci vede k tomu ze je neustale nakladnejsi. A tim take znamena ze zdravotnictvi netvori zadnou rozumnou bazi pro stabilni vynost pojistoven v klasickem slova smyslu.

Naklady vzrustaji a budou vzrustat. Nejde vubec jen o pripadne platove naroky ale predevsim na to ze se stale zdokonaluji metody, leci se stale vice nemoci ci alespon se stale vice lidi udrzuje delsi dobu pri zivote.

Klasicky priklad muze by treba i relativni trivialita zlomena ruka - pred mnoha desetiletimi to byla otazka pro jednoho doktora, sestry, materialu a par kontrol. (cili desitek dolaru) Dnes je to bezne otazka pro 6-8 specialistu .Neni vyjimkou ze dnes zacnete u praktickeho lekare (ci spise na emergency - min 1 doktor + sestra), dalsi bude X ray (technik + diagnosticky lekar), sadrovna (min. sestra) a relabilitace (min 1 fysio terapeut) + veskery material. Casto k tomu take nahodi ultrazvuk (technik + diagnosticky lekar) a nezridka kdyz i MRI (technik + diagnosticky lekar). Cili naklady na "opravu" zlomeniny ktera nevyzaduje dalsi komplikaci mohou bez problemu vylezt do tisicu dolaru.

Jinymi slovy - ziskova zdravotni pojistovna doslova MUSI okradat pacienty jinak nema sanci si vydelat. Je min 50% (a spise vetsi) sance ze klient bude dohromady za svuj "pojisteny" zivot stat vice nez kolik na pojistnem zaplati. Princip "vzajemnosti" ktery funguje jinde zde v podstate plati pouze pri extremne vysokem poctu klientu.. a i tam casto "nula od nuly pojde".


Jinymi slovy jedina cesta jak ucinit stabilni profit pri neustale vzrustajicich nakladech a konstatne starnouci populaci klientu je jim "orezat" peci kde to jde. Navic je zde zpetny efekt "nemocnosti" na zbytku populace a prave proto se mnohe civilizovane zeme rozhodli k implementaci vice mene verejnych systemu pro vsechny (dokonce i v USA to tak do jiste miry fungovalo nez prisli s HMO)

Otazka pripadnych reforem by spise mela byt otazkou efektivity. Zbavit se zbytne administrativy, zavest nejakou rozumnou bazi rozhodovani o skutenych potrebach na nova zarizeni (ne kazda superhracka je nutne vzdy potrebna), byt schopen vycislit naklady na pacienta s tim ze je dotycny bude znat a podepise. Coz omezi rozkradani. (Neni nic spatneho kazdeho seznamit s tim co pece o nej stala ).
Privatni pojisteni by pak opravdu melo predevsim pokryvat ty kteri chteji bud lepsi podminky v nemocnici, nebo prednosti zakrok v veci neohrozujici zdravi a schopnosti (misto cekani v poradniku) a pod.. Naopak je dobre co nejvice lidi motivovat k tomu aby snizili naklady na obecny system tim ze budou mit extra pojisteni ... a stat u nich bude pouze vyrovnavat rozdil mezi "hrazenym" pojistovnou a fakturovanou castkou (coz je mimochodem Francouzky model!!)
Ale limitovane privatni pojisteni (a ono bude z principu vzdy omezene) by nemelo v zadnem pripade omezovat zda pece potrebna se pacientovi dostane ci nikoliv.

161875

26.5.2008 14:53

RE: kde je jádro pudla

Koumeles 83.?.?.?

Reakce na 161875

U nas je zlomena ruka jeste porad otazka jednoho doktora, sadry a jedne kontroly. [smích]

161891

26.5.2008 20:23

RE: kde je jádro pudla

Saša 74.?.?.?

Reakce na 161891

Koumeles, záleží na tom, jak jste si tu ruku zlomil stejně jako v té soukromé péči a v té Americe. Jó když máte peníze, můžete si tam připlatit na lepší sádru, MRI apod. Když je nemáte a nezaplatíte předem, budete čekat celé noci a nakonec na vás budou vymáhat peníze za mizerné ošetření. Zaplatil jsem v US $25000 za životně nutné ambulantní ošetření (asi 5 hodin v nemocnici) a to jsem byl pojištěn, ale na můj případ se pojistka nevztahovala hned snad ze třech důvodů. Těch 25K jsem musil zaplatit předem a nemocnice na mně dodatečně vymáhala dalších asi 25K, to prý byly jen náklady na lékaře. Vzal jsem si hypotéku na dům....

161912

26.5.2008 15:01

RE: kde je jádro pudla

Koumeles 83.?.?.?

Reakce na 161875

Jinak prave zdravotnicky pokrok vede ke zlevneni vetsiny zakroku. Nemluvim o nakladnych zakrocich, ktere tvori hodne malou cast celeho spektra operaci, mluvim o nachlazeni, chripkach atd....Problem Ceskeho zdravotnictvi je v plytvani...priklad: Clovek potrebuje vymalovat, hodi se marod, doktor mu to napise, prasky jdou do kose. Babky nemaj co delat zaberou od 6ti cekarnu, pokecaji, podrbou predepisou si prasky a na druhy den jsou k druhemu doktorovi(co kdyz ji napise lepsi)...Pak i priklad, kdy by stacilo pacienta poslat domu a nechat vylezet, s horkym cajem, jenze doktror musi predepsat prasky,ktete pujsou stejne do kose....atd, atd...jenze lid chce zdraovtnictvi zadarmo, jenze neuvedomuje si, ze ho stoji opravdu hodne penez....V ceskem zdravotnictvi se vyda rocne miliardy na nachlazeni, ale pak nejsou penize na rakovinu...

161893

26.5.2008 20:12

RE: kde je jádro pudla

Saša 74.?.?.?

Reakce na 161893

Oproti Julínkově modelu, je současné české zdravotnictví levné a skvělé. Kombinace soukromých pojišťoven a řízené péče je daleko dražší a srovnatelná s „modelem“ zdravotnictví US.

Zdravotní péče je v US nejdražší ze všech států světa a to, jak na osobu tak pro stát. Současně je téměř nejhorší z vyspělých států světa. Polovina osobních bankrapcí (zkrachování) je ze zdravotních důvodů.

To je ten Julínkův model řízené péče.

161913

27.5.2008 9:35

RE: kde je jádro pudla

Saša 74.?.?.?

Reakce na 161893

>Jinak prave zdravotnicky pokrok vede ke zlevneni vetsiny zakroku.
>Nemluvim o nakladnych zakrocich, ktere tvori hodne malou cast
>celeho spektra operaci, mluvim o nachlazeni, chripkach

"Pokrok" placení návštěvy lékaře zlevní léčení chřipky? Chcete říci neléčení zlevní zdravotnictví, no to je pravda [smích]

Pevně doufám, že nejste lékař, pane Koumeles. Sice existuje pár hypochondrů, ale nevěřím, že jsou čekárny tak útulné jako hospody pro chlapy. Prevence je levnější než zanedbaný problém. Co můžete těm babkám vyčítat je delší průměrný věk, ten se jim bez doktora zkrátí a pak budete spokojený.

161946

27.5.2008 6:00

RE: kde je jádro pudla

Saša 74.?.?.?

Reakce na 161875

>tomu aby snizili naklady na obecny system tim ze budou mit extra
>pojisteni ... a stat u nich bude pouze vyrovnavat rozdil mezi
>"hrazenym" pojistovnou a fakturovanou castkou (coz je mimochodem
>Francouzky model!!)

> by nemelo v zadnem pripade omezovat zda pece potrebna se
>pacientovi dostane ci nikoliv.

Mám více než smíšené pocity o privátním pojištění. V průmyslu jsou sice jiné soukromé společnosti efektivnější, pokud mají konkurenci snad i úspornější oproti státnímu nebo i jinému neziskovému podniku. Neplatí to však o pojišťovnách. Soukromá pojišťovna je závislá na maximálním zisku (jinak zanikne) a rovněž na reklamě. Konkurence mezi pojišťovnami vede až k lživé reklamě a zániku méně ziskových/neziskových pojišťoven. Příkladem může být i havarijní automobilové pojištění. Státní přijde kupodivu levněji! Samozřejmě soukromá pojišťovna bude tvrdit, že pokud je vám přes šedesát a neměli jste nehodu alespoň po 2 roky (což znamená nejezdíte) tak vás pojistí ještě nepatrně levněji – každý jiný však u soukromé pojišťovny zaplatí dvojnásobek. U zdravotního pojištění je to daleko horší, v řadě případů prostě nehradí nebo vyžaduje vysokou spoluúčast.

Připojištění vytvoří zdravotnictví prvé a druhé třídy, což není ideální, pokud by se to týkalo pouze něčeho, co se zdravím souvisí relativně málo, asi jako barva pyžama snad je to akceptovatelné. Žádná zdravotní pojišťovna by neměla být zisková z toho důvodu, že zájem soukromé/ziskové pojišťovny je v přímém rozporu se zájmem pojištěnce.

161930

27.5.2008 6:47

RE: kde je jádro pudla

Datel 75.?.?.?

Reakce na 161930

Saso , pokud vim pojistovny take investuji (nejsou zavisle jen od vyberu penez klientu ). Ale jinak soulasim .

161931

27.5.2008 9:09

RE: kde je jádro pudla

Saša 74.?.?.?

Reakce na 161931

Každá pojišťovna (včetně neziskové) musí udržovat značné peníze pro případ pojistné „katastrofy“, (např. záplav nebo jiného hromadného neštěstí) je to podobné jako s bankou. Tato „katastrofální“ hotovost (částka nějak složitě úměrná rozsahu pojištění) nesedí v tresoru, ale je investována. Není to primární příjem pojišťovny, pouze snaha udržet krok a nejlépe předhonit inflaci. Existence soukromé pojišťovny je závislá na zisku jejích akcionářů. Pokud zisk bude menší než konkurenční pojišťovny zanikne. Představa, že soukromá pojišťovna existuje ke krytí škod, je podobná představě, že kasina a herny jsou zde pro vyplácení výher. [velký smích]

161942

27.5.2008 9:03

RE: kde je jádro pudla

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 161942

S bankou?... [překvapení] Banky prece ve velkych prusvizich sanuje stat.

161944

27.5.2008 10:01

RE: kde je jádro pudla

Saša 74.?.?.?

Reakce na 161944

>S bankou?... [překvapení] Banky prece ve velkych prusvizich sanuje stat.

No to je pravda [smích] Byla to ode mne čistá teorie [smích]

161947

26.5.2008 18:30

RE: kde je jádro pudla

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 161851

Tady v USA neni povinost platit zdravotni pojisteni ze zakona, takze pres podminky pro pojistovny z duvodu ochrany spotrebitele a podvodu typu bankrotu, kdy zmizi s penezma klientu jsou tady na vysokem levlu daleko vice trzni podminky. I kdyz ziskat licenci k provozovani pojistovny neni jenom tak. Pokud jde o malou financni sumu ( treba do 10 000$ ), staci zdvorile napsat, ze nejste spokojeni se servisem pojistovny a budete si nuceni stezovat na Department of inssurence. Kontrolni organ nad pojistovnami, jak to funguje u velkych prusvihu nemam poneti.

Cerstvy konkertni pripad, kamos mel parkrat v minulosti prerazeny nos z toho plynouci problemy s dychanim. Jeho doktor ho poslal ke specialistovi, a ten z neho mermomoci pacil, zda i chrape. Nakonec pripustil, ze asi nekdy i chrape a doktor cile pise do papiru manzelka si stezuje na chrapani. Dalsi vysetreni mimo platbu jeho "rizene lekarske pece" pres pojistovnu, on s tim vysetrenim jenom za 200 babek samorejme nesouhlasi, ale... Bodejt velmi parvdepodobne po operaci za 4 000$ hotove nad rame "rizene lekarske pece", kdy mu nos srovnali, aby mohl dychat b y zrejme melo dojit ke korekci i toho charapani. A i kdyby ne ja taky chrapu a vubec nema v umyslu se kvuli tomu rezat chirurgama, i kdyby to bylo zadarmo.

Ono tady byli takove prusvihy, ze na jednu operaci padlo baleni rukovic, nejakych 100 kusu, ci prasklo, ze chlapum byli uctovany provedene tehoteske testy. To vite tady se kazda zena nejmenuje -ova. Na zaver jedna lahudka. Muj byvaly sef mel zarizenou operaci patere od jedne zidovske firmy, kde drive delal. Jedna z mala solidniho jednani v teto firme. A nahodne pred nim byli papiry o platbe pojisteni rodiny na nizkou sumu, kdyz se na to zeptal, ze ho to zajima, bylo mu receno, ze to nejsou podminky pro nej. Mimochodem jeden ze zamestnancu teto firmy mu soukrome sdelil, ze se stydi za jednani tech ostatnich, kteri se na nas nezidovske fachcenka makajici tema rucickami pod svym vedenim, privatne divali jako na zviratka.

A to mluvime o systemu, ktery neni napojeny na verejne finance. To jest lidi maji moznost korigovat finacni tok do pojistoven trzni, ze si sami vybiraji pojistovnu, ktera se jinak snazi ziskat podbne monopolni postaveni, jak usiluje ten Julinkuv "krok spravnym smerem". Ve chvili, kdy cely ten cirkus je financovany z verejnych rozpoctu neexistuje zadna efektivni mechanismus s pernametnim tlakem na finacni toky, ze o tom bude rozhodovat bestrane nejaky urad? [bliji] Celkova efektivita 15% oproti ceskym 7 % HDP. Kojenecka umrtnost a jine statisticke ukazatele kvalitni pece pro sirokou verejnost? Rad ty cisla porovnam.

161909

26.5.2008 18:21

RE: kde je jádro pudla

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 161851

dokonceni
Ja osobne transformaci k mene efektivnimu typu zdravotnictvi, i kdyby umysly Julinka aspol. byly ciste jako padly snih, povazuju za zhorseni a navic nevratneho typu. Transformace je jiste nutna, ale pohlidl bych se po jinych prikladech v zahranici s lepsi efektivitou nez stavajici system a zaroven srovnatelnou nebo lepsi zdravotni peci pro sirokou verejnost!!

A byl bych velmi opatrny pri zkouseni novych experimentu, hlavne pokud jsou nevratneho charakteru, kdyz nebudou fungovat dle predstav! Navic zlocine spolceni dokazat jiste nepujde, ale stret zajmu je do oci bijici. Jak je mozne, ze v demokracii tihle lidi davno nepisou sve rezignace? Politicka kultura je dana tim, co si vynuti verejne mineni. Pokud budeme remcat jenom u piva, budeme biti jako to zito. A ja dodavam dobre nam tak.

161910

26.5.2008 10:02

Proč chce Šulínek převést nemocnice na akcoivky.........a pak je privatizovat.

HAVLŮV KRÁLOVSKÝ PRD 90.?.?.?

Albánky serou parchanty a přebytek se rozprodává na orgány. Provádět transplantaci je ale něco jinýho, než orgány vykuchat. Transplantace se nedá dělat v garáži a dělat to načerno v nemocnici si nikdo nelajzne. Pokud Šulínek zprivatizuje nemocnice, tak se z nemocnic můžou stát transplantační centra pod ochranou CIA. Mezi základnou Bondsteel v Ko(k)sovu a základnou v Brdech by pendlovaly letadla CIA převážející orgány a v zprivatizovaných českých nemocnicích by se vesele transplantovalo.
[bliji] [bliji] [bliji]

161873

26.5.2008 21:32

RE: Proč chce Šulínek převést nemocnice na akcoivky.........a pak je privatizovat.

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 161873

Stále si zde čtu obavy, CO VŠECHNO BY SE MOHLO STÁT, provede-li současná vláda zdravotnickou reformu. Mnohdy jsou to hodně odvážné spekulace.

Na druhou stranu nikomu ani trošičku nevadí, že nám sociáldemokratické vlády za osm let svého "vládnutí" pořídily státní dluh ve výši 700 miliard Kč (těch 72 miliard škod po povodních jsem do tohoto dluhu nezapočítal). Že tu za tyto peníze nemáme ani dálnice, ani vlaky typu TGV, ani prosperující státní podniky, prostě nic, je zřejmě jedno. Stovky miliard nám nějak protekly do černých děr a naše děti to holt za nás jednou zaplatí.

Tato vláda se po dlouhé době konečně pokouší ucpat jednu z těch černých děr na peníze - státní zdravotnictví. Kéž se jí to podaří i za cenu, že kdosi z toho bude mít pár set milionů zisku. Jen když konečně přestanou utíkat stovky miliard do ...

161919

26.5.2008 22:41

RE: Proč chce Šulínek převést nemocnice na akcoivky.........a pak je privatizovat.

janko janko (zavináč) karao (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 161919

...obávám se, že se těžce mýlíte. Od doby, kdy místo peněz figurují jen číslíčka, o kterých se nemáme šanci dozvědět jejich historii, od té doby nemá smysl uvádět sumy. Při bedlivějším zkoumání je dluh "hausnumero", každá vláda si do něj zařadí, co chce.
Když kdysi padlo rozhodnutí o tom, že je třeba populaci řádově snížit (protokoly sionských mudrců, cca v r. 1912?), jsou k tomu vytvářeny potřebné prostředky. Nahrazování přírodních léků umělými vede k "vedlejším účinkúm", vhodným pro znásobení prosperity firem, vyrábějících léky a nemoci z nich. Tímhle samožravým systémem se pak lidi zahubí sami.
Ale protože by to dlouho trvalo, tak lze ještě výrobu "léků na léky" podpořit výrobou co nejdražších mašinek, které umožní výrobu dalších léků na léky z léků. Že se rakovina dá léčit i prostým podvazováním nebo dlouhodobým půstem - to zkrátka nesmí existovat.
Souhlasím s vámi, že je třeba chodit aspoň na demonstrace a otravovvat poslance, což činím, byť zatím s nulovým efektem.

161924

26.5.2008 20:34

Svoboda volby

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

To je to, oč tu běží.

Já si samozřejmě mohu říci už teď, že prdím na nějaké manipulační poplatky a bacila vyležím. Jenže on je bacil svině zákeřná a nechce se mu z těla ven. Vezmu si dovolenou, nejsem tak bohatá, abych si mohla dovolit válet se na nemocenské. V krku dvě boule jako tenisáky, no co by to tak mohlo být? (Že by zánět slepého střeva, pane doktore?)
Asi jsem arogantní debil, ale domnívám se, že poznám, kdy potřebuju antibiotika. Je to v momentě, kdy už ležím týden "na hadře" a stále žádné zlepšení. Brufíky, paraleny sežrané a já jsem pořád jako mátoha. A boule v krku začínají melounovatět.
Ale antibiotika si nekoupím, že ne, pane ministře. To se totiž nesmí. Já prostě musím jít za panem doktorem, zaplatit posraný poplatek i když nechci, říct mu "napište mi na tu angínu něco pořádnýho, však víte, že mi penicilín nezabírá" (nekamenujte mě, v Orlové existoval jistý dr. Marek, který psal AB na každé kýchnutí, tak není divu) a pan doktor napíše. Ví, že zpívám a nemůžu si dovolit mít na krku bambule jako melouny. Posledně mi napsal jakési ultrasvinstva, byly toho tři tablety, do dvou dnů byl bacil venku z těla. Žádné starosti, abych nezapomněla vzít tabletku, i když je mi už dobře... BTW - proč musí člověk žrát více než týden AB, ležet na hadře a nechlastat [vyplazený jazyk], když to jde i jinak?

To se ani neodvažuji říci tak kacířský názor jako proč si ty AB nemůžu normálně koupit v lékárně, že... řeknu magistrovi, či magistře, že mám angínu, ať mi něco doporučí...

baba Blažková

161917

26.5.2008 22:08

A ještě dodatek k té svobodě volby

baba_Blažková babaBlazkova (zavináč) atlas (tečka) cz 89.?.?.?

Děti, pokud onemocní, mohu ve škole omluvit jen na dva dny. Pak musím k doktorovi, jinak se vystavuju nebezpečí trestního postihu, že ohrožuju mravní výchovu mládeže. To máme šedesát ká za dva kousky, paní Trávníčková...

161922

27.5.2008 8:09

RE: A ještě dodatek k té svobodě volby

Vratislav wratislav (zavináč) centrum (tečka) cz 213.?.?.?

Reakce na 161922

A co Vám na tom vadí?
ČLK tvrdí, že ve zdravodtnictví je hrozivý deficit finančních prostředků. Někde se ale musej ty peníze vybrat. Jo, jó..... Vy chcete, aby je vybrali od někoho jiného, než od Vás.

161933

27.5.2008 8:52

RE: A ještě dodatek k té svobodě volby

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 161933

Jedna zenska zivi sebe a dve deti? Na socialce problem, protoze je to zrejme nemozne, aby to mohla dokazat. Aspon tady v USA nejsou tak blbi, aby nebyli radi, ze se o sebe dokaze postarat. Kdyby tu neplatila dane, nikdo si ji vsimat nebude, hl;avne ze se dokaze postarat. V tehle imperialni mocnosti maji treba takove kapitalisticke vymozenosti jako symbolicky dolar za jidlo a piti ve skole pro nejnizsi prijmove skupiny, lidi co na to maji plati plnou sumu. Pravda 40 milard babek na zaplaceni zdravotniho pojisteni pro 15 milionu nejchudsich deti president Bush vetoval jako nakladne opatreni. Mozna pri polovicnich nakladech jako v ceskem zdravotnictvi z hlediska podilu HDP by mel jiny nazor.

Pokud se takovy lidi o sebe nedokazi postarat, zrejme budou mit problem zajistit ekonomickou stranku vychovy deti, problemy s najmem, to se odrazi i v zamestnani. Kdo zamestna houmlese? Ve finisi lidi, co skonci na ulici at uz s detma nebo bez nich a pro spolecnost to vyjde zatracene draz i ekonomicky. O moralce zrejme nema smysl mluvit, ale penezum tomu rozumite, nebo ne? Praha to sice "resi" vyhlaskama o omezeni pobytu bezdomovcu, ale pouze tim presouva problem na jine mesta nebo obce.

Vymirame jako spolecnost egoitickych sobeckych hajzlu bez deti, vcetne me protoze deti nemam. O duvod vice, abych si Kateriny vazil a hluboce pred ni smeknul. Co sleduje "podporou baby boomu" tahle prasiva vlada to bych rad vedel. Vetsi prasivce, aby jeden pohledal. Nepamatuju za tech 20 let situaci, kdyby Vaclav Klaus v politice byl nucen otevrene rict, ze se stydi. Jak se stalo nedavno pred srbskym velvyslancem. Tim je president republiky jeden z mala, ktery aspon smyl trochu spiny, kterou na nas nakydala tato vsehoschopna a zaroven neschopna vlada.

161938

27.5.2008 12:01

RE: A ještě dodatek k té svobodě volby

baba_Blažková babaBlazkova (zavináč) atlas (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 161933

Ne, já chci mít možnost volby. K doktorům chodím minimálně, prostě proto, že když už něco kritizuju, tak se toho taky nezúčastňuju. I teď se snažím ty bambule v krku vyhnat svépomocí, je to moje volba.

Takže nejde o peníze (i když částečně ano - jen trochu jinak), ale především o princip. Stát ze mě dělá nesvéprávného jedince a to mi silně vadí.
Stát předpokládá, že bych nechala své děti chodit za školu, a proto ani nemám coby matka možnost je omluvit ve škole a nechat je vyležet bacila. To mi vadilo vždycky, ale teď když mě ještě nutí platit manipulační poplatek u lékaře, ke kterému vlastně jít nechci, a ani to není nezbytné, chřipku vyležet s mou asistencí děti zvládnou, ale přesto vlastně musím k tomu lékaři jít, protože mě k tomu stát nutí pod hrozbou trestního stíhání, tak to mě tedy, pane, vytáčí.

Stát rovněž předpokládá, že jsem imbecil, který nepozná, že má angínu, který neví, jak vyhnat bacila angíny, a pokud ví, tak stejně s tím nic nenadělá, stát nedovolí volný prodej antibiotik.

Já vlastně vpodstatě chci státní kasu šetřit, vy hlavo. Přemýšlejte trochu. Kdysi (když jsem ještě pracovala u HZP), tak pouhé konstatování "máte angínu" lékařem koštovalo cca sto padesát ká. Kolik je to dneska, netuším. Je mi jedno, kolik vybulím v lékárně za prášky. Stejně určitě víc, než kdybych je brala na recepis.

Myslíte, že třicet korun to vytrhne? Vy máte problémy s počty nebo se čtením nebo vám prostě nic neříká logika?

161954

27.5.2008 19:54

RE: A ještě dodatek k té svobodě volby

Vratislav wratislav (zavináč) centrum (tečka) cz 213.?.?.?

Reakce na 161954

Dyk těch 30 Kč, vydělá v ambulanci na uklízečku. To je málo?

161984

28.5.2008 8:34

RE: A ještě dodatek k té svobodě volby

Spytihněv 83.?.?.?

Reakce na 161984

>těch 30 Kč, vydělá…
30 Kč nic nevydělá. Leda že by vzalo koště a šlo zametat.
Vy-dělat, je od slova dělat. To znamená, že nějaká činnost, něco přinese. To je pak to Vy-dělat.
Zatímco poplatek je od po-platit. Znamená to tedy, že je někdo nucen něco platit. Je to jiné než vydělat. Důležitý je onen zpoplatńovací charakter. A je jedno, jestli je 5,- 10,- nebo 30,-, či X%. Je to symbolický význam, že je tu někdo zpoplatněn.

ándrstént?

162018

27.5.2008 10:57

vláda by se měla inspirovat Pol Potem a Turkmenbašim

pietroo 194.?.?.?

Nejlepší bude zrušit zdravotnictví úplně jako svého času v Kambodži. No a důchody vyplácet až od 85 let, tak to myslím bylo v Turkmenistánu a možná ještě je. (Manželka od diktátora Turkmenbašiho byla židovského původu, informuje nás wikipedia, takže kritizovat tento můj návrh je antisemitismem.) A samozřejmě by se to nazvalo "reformou". Pro ty nejvyšší vrstvy by to ale neplatilo. Co bychom si bez nich, bankéřů počali. Zemědělec by umřel hladem. A úplně nejnižší platy mají šičky oděvů. Celé počítání HDP je podvod, když největší podíl tvoří bankovní operace, co si půjčují banky navzájem. Proč se tam nezapočítává i to, co si lidi navzájem ukradnou?

161950

27.5.2008 13:03

RE: vláda by se měla inspirovat Pol Potem a Turkmenbašim

Spytihněv 83.?.?.?

Reakce na 161950

Snad bych jen dodal... HDP je měřeno měnou. Už to samo o sobě je sranda. Co se nesmění za peníze, jako by pro ekonomiku neexistovalo.
Naopak pokud prodám pytel vzduchu a ten překupník ho prodá dál s velikou přidanou "hodnotou", už nám utěšeně naskakuje HDP.
Při obchodování s pytli papíru (cennými papíry, nebo penězi) se jedná o totéž. Je ale důležité vždy někoho napálit (v tom je to kouzlo).
Pak je dobré se hodně zadlužit. Bez dluhů není dnešních peněz, bez peněz není HDP. A na co dluhy? No na nákup dreků, a co nejvíce dreků, neboť to nám utěšeně podpoří HDP. A nakynuté HDP znamená zpětně vhodné prostředí pro nasypání peněz, tedy dluhu.

Zemědělec, který smění křen s opravářem jeho rezivějícího Zetoru, je vlastně pro rostoucí HDP nepřítel, stejně jako ten montér.
Makléř, který prodá pytel slibů s velkou „přidanou hodnotou“ a pak vyhodí svůj rok starý laptop, koupí nový, rok starou dosluhující plazmu vyhodí a nahradí již potenciálně nevyhovujícím LCD, nabere několik vozů na leas pro své stage managery, je pro dynamickou a efektivní ekonomiku a její HDP skutečným přínosem.

A tak je to i se zdravotnictvím. Jako péče o nemocné nijak k HDP nepřispívá. Naopak jako šmelinářský podnik bude zdatně podporovat HDP.
Jestliže je ještě něco kde se dá něco sebrat, bude to sebráno (tedy reformováno). Vysátou oběť již nebude třeba reformovat a ta bude ponechána osudu, reformována bude znovu poté co se zmátoří.
Ať žije systém, hurá...

161956

27.5.2008 11:56

riesenie by nebolo az take tazke

google 84.?.?.?

len jednoducho by muselo byt zakonom osetrene, ze poistovne mozu mat najvyssi zisk 3% z obratu.
vtedy by nastala bitka o zakaznika, pretoze by platilo:
viac klientov=>väcsi obrat=>väcsi zisk.
a celkova situacia pre ludi by sa tiez zlepsila, pretoze ziskat si zakaznika, by logicky a nutne znamenalo
ponukat lepsie/viac sluzieb.

ako som uz vyssie spomenul, riesenie by nebolo tazke, ale dopokial budu media v rukach tych, v ktorych su
a politici zostanu tie iste vyzrate, tluste zombies, ktore sa musia bat len medii, ale uz nie hnevu ludu,
tak tomu tak nebude.
s tymi hovädami v oblekoch (nech mi to neme zviera odpusti to porovnanie) to bude skor tak, ze zakon bude urcovat, kde sa musis poistit
a to co budu smiet vyvadzat poistovne so zakaznikmi, bude plne prenechane ich svojvoli, bez akehokolvek zakonneho ramca.
a este vam ten korporacny fasizmus ti chcipaci zavedu zo zdovodnenim "volny trh".
holt, utrhni si kde mozes, najlepsie z mrtvoly, ta sa nebrani.
bohuzial.

161955

27.5.2008 13:55

RE: riesenie by nebolo az take tazke

Pavel -Čert- Němec 195.?.?.?

Reakce na 161955

To neni az tak jednoduche. Zisk = prijmy - naklady. Pokud by si napr. management dal milionove platy, poridily se drahe nemovitosti a do nakladu se zapocitaly miliony za reklamu, musely by se nejak ty prijmy vybrat aby alespon ty 3% zisku byly. V podstate by mohlo dochazet k obrovskemu plytvani, pripadne danovym podvodum, jen aby se ten nadmerny zisk nejak zmensil a pojistovna o tyto penize neprisla pri dalsim porcovani prasete...

161960

27.5.2008 19:22

RE: riesenie by nebolo az take tazke

google 84.?.?.?

Reakce na 161960

ano, ale keby nemali zakaznikov - vysledok dobrej ponuky - nemali by si z coho vyplacat tie milionove platy.
okrem toho jak na Slovensku, tak v Nemecku je statom regulovane, kolko % z obratu mozu robit naklady.
je to od 1,5% do 3,5% ked sa nemylim.

pan Cert, do konca osemdesiatych rokov v Nemecku nesmela ziadna poistovna (nielen zdravotne) robit väcsi zisk,
ako boli 3% z obratu a boli to zlate casy pre poistencov.
aspon to tvrdia vsetci moji znami.
ked som ja prisiel do Nemecka, tak sa pamätam, ze niektori Poliaci, ktori len cakali na vyjazd do Kanady alebo usa,
si dali kompletne zasanovat klapacky na ucet socialneho zdravotneho poistenia. vratanie zlata. nedoplacali ani pfening.
a kupodivu nemali vtedy zdravotne poistovne ziadne financne problemy na rozdiel k dnesku,
ked preplacaju uz len amalgam, antibiotika a vytrhnutie zuba.

bola to prave Helmut Kohl(Kohn), ktory toto pravidlo zrusil.
nech mu to v pekle spocitaju.

161988

Příspěvků: 31

26.05. 01:47 osd  kde je jádro pudla
26.05. 09:07 Koumeles  RE: kde je jádro pudla
26.05. 09:37 Saša  RE: kde je jádro pudla
26.05. 10:50 zalozak  RE: kde je jádro pudla
26.05. 14:53 Koumeles  RE: kde je jádro pudla
26.05. 20:23 Saša  RE: kde je jádro pudla
26.05. 15:01 Koumeles  RE: kde je jádro pudla
26.05. 20:12 Saša  RE: kde je jádro pudla
27.05. 09:35 Saša  RE: kde je jádro pudla
27.05. 06:00 Saša  RE: kde je jádro pudla
27.05. 06:47 Datel  RE: kde je jádro pudla
27.05. 09:09 Saša  RE: kde je jádro pudla
27.05. 09:03 Rene Bartosek  RE: kde je jádro pudla
27.05. 10:01 Saša  RE: kde je jádro pudla
26.05. 18:30 Rene Bartosek  RE: kde je jádro pudla
26.05. 18:21 Rene Bartosek  RE: kde je jádro pudla
26.05. 10:02 HAVLŮV KRÁLOVSKÝ PRD  Proč chce Šulínek převést nemocnice na akcoivky.........a pak je privatizovat.
26.05. 21:32 Vojta49  RE: Proč chce Šulínek převést nemocnice na akcoivky.........a pak je privatizovat.
26.05. 22:41 janko  RE: Proč chce Šulínek převést nemocnice na akcoivky.........a pak je privatizovat.
26.05. 20:34  Svoboda volby
26.05. 22:08 baba_Blažková  A ještě dodatek k té svobodě volby
27.05. 08:09 Vratislav  RE: A ještě dodatek k té svobodě volby
27.05. 08:52 Rene Bartosek  RE: A ještě dodatek k té svobodě volby
27.05. 12:01 baba_Blažková  RE: A ještě dodatek k té svobodě volby
27.05. 19:54 Vratislav  RE: A ještě dodatek k té svobodě volby
28.05. 08:34 Spytihněv  RE: A ještě dodatek k té svobodě volby
27.05. 10:57 pietroo  vláda by se měla inspirovat Pol Potem a Turkmenbašim
27.05. 13:03 Spytihněv  RE: vláda by se měla inspirovat Pol Potem a Turkmenbašim
27.05. 11:56 google  riesenie by nebolo az take tazke
27.05. 13:55 Pavel -Čert- Němec  RE: riesenie by nebolo az take tazke
27.05. 19:22 google  RE: riesenie by nebolo az take tazke

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

63

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 130 čtenářů částkou 22 170 korun, což je 63 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010

IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Policejní robocapové zastavili zločin28.11.20 11:19 Česká republika 2

Jak migranti "obohatili" Švédsko27.11.20 21:12 Švédsko 1

České nemocnice jsou motivovány umístit co nejvíc covidových pacientů na JIPce27.11.20 21:02 Česká republika 1

Vláda se chystá vymývat nám za naše peníze mozky. BigPharma se tetelí radostí27.11.20 17:07 Česká republika 1

Odporné. Jako by to ani nebyli živí tvorové27.11.20 16:50 Dánsko 1

V Georgii a Michiganu byl právě vypuštěn Kraken26.11.20 17:24 USA 0

Sčítání hlasů v USA zřejmě ovlivňuje Harry Potter26.11.20 17:00 USA 7

Virginie: Mezi 5:07-5:12 ráno po volební noci zmizelo 169.000 hlasů26.11.20 16:33 USA 0

Obama napadl Hispánce za masivní podporu Trumpa a následně to od Hispánců schytal 26.11.20 10:59 USA 0

Volební fact-checker Facebooku dal v roce 2017 cenu Bidenovi, zaměstnanci dotují demokraty26.11.20 10:11 USA 0

Nevadský soudce odsouhlasil, aby Trumpův tým předložil soudu své důkazy o volebních podvodech26.11.20 09:21 USA 0

Pensylvánská soudkyně pozastavila certifikaci výsledků voleb 26.11.20 09:05 USA 2

Sadistická vláda nám dovolí nadechnout se, než zase přiškrtí25.11.20 22:48 Česká republika 1

Vývoj náboženství ve světě 1946 - 201925.11.20 12:36 Neurčeno 2

Novinky.cz zase straší covidem v Polsku, skutečnost je zřejmě jiná25.11.20 11:07 Polsko 0

Neuvěřitelně otevřený článek o teroru politické korektnosti na Expres.cz23.11.20 18:31 Česká republika 3

Sidney Powell: It will be BIBLICAL - advokátka bez obalu odhaluje podvody ve volbách23.11.20 13:53 USA 3

Newsroom ČT24 má jasno: hurá, očkovat!22.11.20 11:13 Česká republika 8

Spacákova revoluce 2?20.11.20 13:08 Česká republika 3

Novináři používají agregát dýmu pro zdramatizování protestů20.11.20 12:25 Slovensko 5

Měnové kurzy

USD
21,90 Kč
Euro
26,20 Kč
Libra
29,14 Kč
Kanadský dolar
16,86 Kč
Australský dolar
16,17 Kč
Švýcarský frank
24,19 Kč
100 japonských jenů
21,03 Kč
Čínský juan
3,33 Kč
Polský zloty
5,84 Kč
100 maď. forintů
7,24 Kč
Ukrajinská hřivna
0,77 Kč
100 rublů
28,78 Kč
1 unce (31,1g) zlata
39 175,25 Kč
1 unce stříbra
496,96 Kč
Bitcoin
387 762,50 Kč

Poslední aktualizace: 28.11.2020 19:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 5 484