Diskuze k článku

Kde se berou peníze?

Příspěvků 33

10.5.2008 16:10

To video je i tady

me 69.?.?.?

pokud je to to same co autor mysli.

http://video.google.com/videoplay?docid=-5235132603609670233

160807

11.5.2008 16:01

RE: To video je i tady

Gustav GustavPantofle (zavináč) seznam (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 160807

já tomu věřím. Docela me zaujala ta myslenka reformovani penez na jakesi hodiny prace. Bohuzel se opet dostaneme k tomu ze hodina nektereho reditele bude cennejsi nez hodina delnika a misto uroku jako takoveho vzniknou jakeci casove dluhy. myslim ze system neni na zmenu pripraven. urcite ne pokud by mel fungovat obchod se zahranicim ktere bude pouzivat penize jako dluh.

160865

11.5.2008 17:41

RE: To video je i tady

HB 80.?.?.?

Reakce na 160865

Alternatívne ekonomické systémy:

Prirodzená ekonómia a s ňou súvisiaci príbeh Joytópia, v ktorom je systém veľmi pekne vysvetlený
LETS: ekonomický systém daru
Časová banka


LETS systémy a časové banky sú zavádzané lokálne po celom svete. Viac sa o nich môžete dočítať na internetových stránkach Iná ekonomika, časť „Lokálne peniaze“. Prirodzená ekonómia by pritom mohla byť vodítkom ako zaviesť nový celosvetový ekonomický model.

Všetko, čo v súčasnosti potrebujeme k pozitívnej zmene, je už vymyslené. Ekonomické systémy aj zariadenia na voľnú energiu (viďte WM magazín, časť „Volná energie“, alebo Disidenti vědy a techniky, časť „Vynálezy a objevy“). Môžeme zdokonaliť to, čo už je, poučiť sa z vlastných chýb, alebo vymyslieť úplne niečo nové. Schopnosti na to máme. Máme aj vôľu???

160869

11.5.2008 17:57

RE: To video je i tady

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 80.?.?.?

Reakce na 160865

Ešte som ho síce nečítal, ale článok Bezúročná ekonomika – Alternatíva k súčasnému finančníctvu môže byť tiež zaujímavý.

„Rudolf Vaský emigroval v roku 1969 do Spojených štátov. V New Jersey a v Texase pracoval najprv v obchode s nehnuteľnosťami a potom desať rokov v oblasti hypotéčneho finančníctva. Po roku 1989 sa vrátil a je zástancom zavedenia bezúročnej ekonomiky na Slovensku“

160870

10.5.2008 17:52

Peníze ze slibu?

Jiří Koubek yuri1 (zavináč) seznam (tečka) cz 88.?.?.?

No to snad ne, takhle to ale opravdu nefunguje. Banka na poskytování úvěru používá jednak peníze, které do ni ukládají střadatelé, a jednak ty, které získává prodejem hypotéčních zástavních listů na peněžnám trhu, kterého se zase zúčastňují další subjekty finančního trhu jako OPF, drobní akcionáři, pojišťovny...

160810

10.5.2008 17:45

RE: Peníze ze slibu?

DavidZ zatrepalek (zavináč) ctechnet (tečka) cz 83.?.?.?

Reakce na 160810

Je to opravdu dlouhé a nezáživné čtení ale zkuste to. Banky půjčují MNOHEM víc, než to, co si tam kdo uložil a co kam prodaly.

http://www.paradigma.sk/redakcny_system/clanok.php...

A třeba zkuste i pohádku o zlatníkovi, je na tomtéž serveru a je stále na čele žebříčku top 10.

160812

10.5.2008 20:31

RE: Peníze ze slibu?

janko janko (zavináč) karao (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 160812

...tak tak. Pohádka o zlatníkovi není pohádkou, ale logickým vyústěním toho, co kdysi při vytváření našeho typu práce s číslicemi přinesl princip součtu. V dávné minulosti opravdu dvojjablka ani dvojhrušky neexistovaly. Součet ZDÁNLIVÝCH podobností v našem podvědomí začal modelovat dnešní paradigma. Vnímání VZÁJEMNÝCH POZIC jednotlivých číslic v různých typech symetrií - to byla dřívější matematika, kterou se asi budeme opět učit.

Princip dluhu a jeho "přidané hodnoty" = úvěru - to byl vklad etnika, které je zodpovědné za dnešní stav ve společnosti. Dnes jeho zástupce vnímáme v té nejhorší rovině, ale po pochopení vlastností okolního prostoru a úlohy dnešního člověka v "programu Člověk" změníme i naše smýšlení o komoditě prostoru, zvané "židovství".
Vytvoření globálního virtuálního dluhu je souběžně doprovázeno vytvářením globální formy vědomí a podvědomí - také nehmotné "komodity prostoru".
K překlopení - a tím i vytváření funkční podoby dvojice "dluh + podvědomí" dochází už v současnosti, jen si ale nedovedeme vědomě propojit události různých kosmických frekvenčních anomálií, které sleduje fyzika, s událostmi ve společnosti, v politice a přírodě.

Příroda i společnost nás vede k nastavení osobního směřování. Někoho k sobectví, jiného k toleranci a vstřícnosti. A podle osobního výběru z těch, kdo takový směr představují se odvíjí i programy pro každého jednotlivce. Část má ve své svobodné vůli, část mu naordinuje jeho vrstva globálního podvědomí.
Proto lze těžko předvídat, kdy se klíčové rovnováhy prostoru překlopí a na jakou stranu.
Peníze jsou hmotným zrcadlením důvěryhodnosti, bohužel či bohudík už je často vidět, že ne vždy mají peníze ti nedůvěryhodnější.
A to je ona klíčová rovnováha, kterou si musíme každý pěstovat. Zjistit, jak lze k penězům přijít v souladu se svým svědomím.
Proto mnoho lidí asi překvapí "náhody", které nejspíš naši vládci chystají. Čip na plastikové kartě se všemi osobními údaji je v pořádku, ale podobný, zabudovaný v těle - to v pořádku není.
Kdo ze zdejších tuší, že lze monitorovat (modelovat s velkou pravděpodobností) i události, které teprve uděláme? Jojo, rakovina fantazie by měla nahradit tu běžnou, která pramení ze stresu a nespokojenosti.

160818

11.5.2008 7:44

RE: Peníze ze slibu?

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 160818

Janko, vy nám tadu tu diskusi pokaždé prohýříte vesmírnými fyzikálními zákony, že z toho jde člověku hlava kolem.

>Vytvoření globálního virtuálního dluhu je souběžně doprovázeno vytvářením globální formy vědomí a podvědomí - také nehmotné "komodity prostoru".
>K překlopení - a tím i vytváření funkční podoby dvojice "dluh + podvědomí" dochází už v současnosti, jen si ale nedovedeme vědomě propojit události různých kosmických frekvenčních anomálií, které sleduje fyzika, s událostmi ve společnosti, v politice a přírodě.
---
V jedenadvacátém století nastalo období neslýchaných, až neskutečných změn nejen v lidské společnosti, ale i v přírodě a to především, co se týká změn fyzikálních zákonů. Proniknutím do tajů kvantové fyziky se nám nabízí nevyčerpatelné množství volné energie. Je všude kolem nás a stačí jen natáhnout ruku. Možnosti instantních (na zmáčknutí knoflíku) meziplanetárních a dokonce i mezigalaktických letů. Nechci však předbíhat dobu a zůstaňme prozatím při zemi. Některé markantní změny fyzikálních zákonů - tak jak je známe z učebnic - jsme mohli pozorovat již v počátcích tohoto století a to přesně dne 11. září 2001 v New Yorku. Další zcela určitě budou následovat.

160840

11.5.2008 20:29

RE: Peníze ze slibu?

janko janko (zavináč) karao (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 160840

...ono to s tím knoflíkem nebude asi tak horké (= tak brzy), nejdřív si musí hoši od peněz vypít svoji meducínu. Tu, o kterou si řekli shozením "dvojčat". A "sedmičky".
Fyzika se měnit nebude, jen budeme měnit obsah některých slov, jejich vazby k jiným slovům v popisu jevů okolo nás.
Čeká se jen na to, jestli chlapci od moci dostanou včas dost rozumu a pochopí, že by místo trvalé možnosti "koloběhu dat v prostoru" instalací ovládacích radarů a satelitů dovedli planetu k postupné degeneraci svých rodů. K vybydlení další planety.
Červený kšiltové prý své rodiny mají rádi - tak uvidíme. Je to jejich level. Dá se uhrát remíza, nástroje i scénáře pro jejich nenápadný ústup ze scény existují. Jsou ve vleku událostí podobně jako my.
Pro vrstvy vědomé a rozvinuté inteligence jsme jen "horkým bramborem", který má možná v sobě jadérko. To zatím brambory nemívaly. Tak nás nechávají uzrát. Nebo vyhnít. Jadérko neshnije, použije se jinde.

160880

11.5.2008 16:54

RE: Peníze ze slibu?

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 160810

Pane Koubku, podíval jste se na ten film, ještě než tu začnete předkládat oficiální propagandu? [překvapení]

160868

10.5.2008 20:12

"Ach, jak dobře, když lidem je utajeno..."

Josef Drazda 89.?.?.?

„Ach, jak dobře, když lidem je utajeno...“

„...že Rumpelstilzchen je mé pravé jméno!“ - Tak zní, jak známo, triumfální píseň domýšlivého, v ohni tančícího skřeta, jehož moc spočívala v anonymitě. Náhoda tomu chce, že právě v této bajce o Rumpelstilzchenovi je zlato „vyčarováváno“ ze slámy a že nikdo nezná skutečné jméno pidimužíka, který toto magické kouzlo dovede. Stejně tak ti, kteří už po staletí uměli vykouzlit z ničeho nepředstavitelné sumy peněz, se ďábelsky radují z toho, že „obyčejný muž z ulice“ nemá sebemenší tušení jak o jejich jménech, tak ani o neuvěřitelném rozsahu jejich vykořisťovatelského řádění. „Nejlépe střeženým tajemstvím lidských dějin,“ říká Ernst van Loen výstižně, „je vláda modly mamonu - nepřítele stvoření od prvopočátku - nad všemi říšemi a statky tohoto světa.“ - Avšak nejen „obyčejnému člověku“ se ani nesní o tom, jakým způsobem je prostřednictvím „moderního“ peněžního hospodářství ustavičně podváděn a postupně zotročován. Tak si například stěžuje Herbert Schweiger, že „téměř všichni inteligentní podnikatelé, obchodníci, technici a odborní pracovníci... nemají ani tušení, kdo vlastně vytváří peníze a za jakých podmínek proudí do hospodářství. Peníze jsou prostě tady, a sice tak tajemně, jako by se o to postaral milý Pán Bůh.“ A konečně třeba Karl Steinhauser podobně cituje rezignované prohlášení velkoprůmyslníka Henryho Forda z r. 1920: „Vlastně je to svým způsobem dobře, že lidé našemu americkému bankovnímu a měnovému systému nerozumějí. Kdyby mu totiž opravdu porozuměli, měli bychom zde už zítra ráno revoluci.“

160817

10.5.2008 22:31

Pohltí moře Texas?

HAVLŮV KRÁLOVSKÝ PRD 90.?.?.?

Před 250-ti miliony let byl Texas proláklinou ležící několik kilometrů pod úrovní oceánu uprostřed superkontinentu Pangea ( pozůstatek moře z předhercynského období ). Do této prolákliny byly splavovány sedimenty z širokého okolí a zde se měnily v roponosné bahno. Proláklina se ale bahnem zcela nezaplnila a její nadmořská "výška" nestoupla nad -1000 m. Když se před 220-ti miliony let Pangea začala rozpadat, mořská voda pomalu tekla příkopovou propadlinou do Texaské prolákliny. Zde se vypařovala, takže se v Texasu vytvořila 3 kilometry silná vrstva soli. Sůl byla překryta jílem, který ji 200 milionů let chránil před rozpuštěním.
Ve 20. století byl Texas hustě provrtán ve snaze získat ropu. V současnosti opuštěnými vrty protéká voda a rychle rozpouští vrstvu soli, na které Texas 200 milionů let stál, o čemž svědčí propadlina ve městě Daisetta ( 70 km východně od Houstonu ). Je možné, že se vrstva soli v dohledné době zcela rozpustí a z poloviny Texasu se stane moře.
!!!VIDEO!!!
Vložený obrázek

Pozn. S článkem to sice vůbec nesouvisí, ale je to natolik vážný problém, že by mělo cenu ho vydat jako samostatný článek.

160820

10.5.2008 22:49

Jura

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

To, že se peníze tvoří z dluhu, vede k inflační spirále. Z inflace mají vždy prospěch ti, kteří ji vytvářejí a v další řadě ti, kteří na změnu hodnoty peněz umějí rychle reagovat. Vždy na ni doplácejí nejchudší vrstvy společnosti které jednak neumějí, jednak ani nemohou rychle reagovat. Nejvíce na ni doplácejí důchodci, kterým je příjem zohledňován vždy s velkým zpožděním a nikdy ne zcela. Toto ale platí v rámci jednoho emitéra peněz, odmyslíme-li si převodní vztahy s jinými měnami. Co se však stane, když měna jen jednoho státu (USA) se používá k platbám za ropu? Nestalo by se nic, kdyby státy přijímající dolarové platby je utratily v USA. Bohužel pro ostatní svět dolary utrácejí hlavně jinde. To znamená, že dolary, které státy prodávající ropu použily pro nákup zboží a služeb jinde než v USA, nestojí americkou ekonomiku vůbec nic, jen náklady spojené s jejich vytištěním. Zhodnocení těchto dolarů provedou státy, v nichž si producenti ropy kupují zboží a služby. V souvislosti s touto tezí je zajímavé subjektivní zjištění, že na evropském trhu se vyskytuje velmi málo zboží pocházejícího z USA. Nevím jak jinde, ale v naší zemi se rozhodně s tovarem ze Spojených států člověk setká málokdy. Snahou USA je tedy hlavně to, aby se tyto dolary nedostaly zpátky domů . Pokud se jim to bude dařit, velká část světa vlastně pracuje zadarmo pro USA.

160823

11.5.2008 7:23

RE: Jura

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 160823

>...Snahou USA je tedy hlavně to, aby se tyto dolary nedostaly zpátky domů. Pokud se jim to bude dařit, velká část světa vlastně pracuje zadarmo pro USA.
---
První větu bych nepatrně doplnil - aby se dolary nedostaly zpátky domů najednou. Nastalá inflace by přitlačila Ameriku na kolena, ne-li posadila přímo na zadek. A to nehovořím o nebohých bankéřích, kteří se stanou skutečnými doplňovačí regálů a najednou zjistí, že už není peníze kam uskladňovat. Vydávání peněz na dluh je právě ta jejich obrovská služba společnosti, za kterou si zaslouží pořádný kusanec ze společného koláče (samozřejmě myšleno ironicky, říkejme tomu Vojtoviny). V případě, že by nastal obrovský příliv dolarů zpátky do země "vydání", ať už výměnou za zboží, nákupem nemovitostí, případně nákupen zlata, tak se finanční trh natolik zahltí, že se hodnota dolaru bude rovnat hodnotě toaletního papíru.

Nejsem finančním odborníkem a snad proto mi nesedí ta druhá věta:
"Pokud peníze zůstanou v oběhu v jiných zemích, velká část světa vlastně pracuje pro USA zadarmo". Prosím o objasnění.

160837

11.5.2008 14:21

RE: Mirda

google 84.?.?.?

Reakce na 160837

>"Pokud peníze zůstanou v oběhu v jiných zemích, velká část světa vlastně pracuje pro
>USA zadarmo". Prosím o objasnění.

Mirdo, ja sa pokusim.

ono to je v principe velmi jednoduche.
peniaz, teda hlavne jeho hodnota je zavisla od toho, kto a co je ochotny ti za ten peniaz dat.
dopokial boli Europania alebo Japonci ochotni svoje kvalitne vyrobky vymienat za zelene,
emericke papieriky - nazvime ich shities - dovtedy mali aj svoju hodnotu a emericania na tom profitovali,
bez toho aby niecim realnym do hodnoty shity-ho prispeli.
dopokial arabi bez problemov prijimali za ropu dolare, tak nemal nikto vo svete problem,
tie zelene shities povazovat za skutocne peniaze, pretoze sa za ne dali nakupit napriklad suroviny. realne produkty.
hovorilo sa, ze dolare su kryte ropou.
odkedy ale coraz menej statov (Chavez, Ahmadzenidad a hlavne izrael) nie su ochotni akceptovat platby v shities
a FRB zacalo odmietat podelit so zvyskom sveta s informaciou, kolko shities vobec natlacili a pustili do obehu,
stracaju shities podu pod nohami a vracaju sa na uroven svojej realnej hodnoty. nula, zéro, niente, nothing, nic, ничто.......
nevyhody imaginarneho financneho zonglovania strike back plnou silou rovno na plexus solaris emericanov.
ked uz za realne produkty tie shities takmer nikto nechce akceptovat, skusaju sio-emericania podopriet hodnotu shities svojou vojenskou silou.
chcu nam za ne ponuknut slobodu a bezpecnost pred teroristami.
profesionalni predavaci s bububu.
lenze, ked sa ukazalo, ze v afganskych horach rastu lepsi vojenski strategovia nez vo West Point,
ked vyslo najavo, ze vojenska sila je omnoho mensia nez bola emericka aj izraelska propaganda, (Irak, Libanon,...)
dostal shity dalsiu ranu pod pas a dalej stratil na hodnote.
no a cesta do doliny pokracuje.
drzme si klobuky, bude veselo.
hlavne v usraeli.

160859

11.5.2008 18:23

RE: Google...

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 160859

Ten pohyb tzv.shities výměnou za zboží chápu. I tak děkuji za objasnění, přestože tady teď vypadám jako Vojta a nebo anti-anti. Jednalo se mi především o pohyb/výměnu shities za zboží mimo území Spoj.států, kdy - podle výše uvedeného příspěvku, na který jsem reagoval - nastává nulová hodnota při směně a maximální hodnota pro "tiskárnu". Chápu, že tato hodnota se neustále snižuje úmyslnou a neustálou devalvací dolaru a Amerika takto získává ekonomickou výhodu. Vidím to sám v naší firmě na fakturách, kdy prodejem do USA, naše výrobky "Made in Canada" postupně ztrácejí svojí hodnotu. Jinými slovy - za stejnou práci, méně peněz. Změnou barvy těch shities ze zelené na hnědou, bude v peněženkách sice "napěchováno", ale současně i prázdno.

160876

11.5.2008 21:31

RE: Mirda...

google 84.?.?.?

Reakce na 160876

mne to je jasne, ze tomu principu rozumiete, len som to musel vziat trochu viac zosiroka,
aby sa nedajboze na mna zase nezavesil nejaky Vojto- Holofojtos.
chybalo tam snad len zaverecne vysvetlenie:

tym padom, ze sa vsetci tvarime, ze shities je skutocny peniaz a dodavame za neho realne tovary,
vznika samozrejme deficit, ktory potom musi niekto zaplatit skutocnym peniazom.
no a ten niekto, to su obcania kazdej krajiny mimo usraela, ktorych vlady umoznuju so shities obchodovat.
aby mohlo stat poctive nemecke BMW v usa 30 000 $hities, musi to iste stat v Europe aspon 50 000 €. [oči v sloup]

160884

12.5.2008 6:03

RE: Mirda...

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 160884

No proto...[velký smích], už jsem si myslel, že jste si mne spletl v Vojtinem.
Tady konečně hovoříme v reálu (ve skutečných hodnotách):

>...aby mohlo stat poctive nemecke BMW v usa 30 000 $hities,
>musi to iste stat v Europe aspon 50 000 €.
---
Když už jsme zavedli debatu na ceny vozů, není to náhodou obráceně? Před nějakým časem (cca 8 let) jsem se na to informoval. Musel bych setrvat v Evropě jeden rok a mohu si přivést vůz bez cla a i s dopravou (2kila $hities) by to přišlo zhruba na polovinu. Jsme sice v diskusi o penězích, ale další zajímavost by stála za zmínku. V Japonsku vyšel nový zákon, že vozy starší 5-8 let (podle typu), musí být vyřazeny z provozu. Důvod - "Kyoto protokol" - znečištění ovzduší. Proto nám tady do Kanady vozí z Japonska skutečně zachovalá žihadla a poměrně levná. Toyota MR2 6000,- $hities (známý si to koupil)... BMW řady 871 (100 tisíc kilometrů) - 8000,-...Méďa kabriolet (5 let starý) - 17000.- atd. Viděl jsem to...seděl jsem v tom. Jediná nevýhoda - má to řízení na pravé straně.

160904

13.5.2008 11:04

RE: Mirda...

google 84.?.?.?

Reakce na 160904

u novych aut skutocne tomu tak je.
nove nemecke auta stoja v usa 30-40% menej nez v Nemecku.

ja som motorkar a viem velmi presne cenove relacie v Europe a v usa.

BMW 1200 GS ktora stoji v Nemecku 15 500€, v Rakusku 18 000€, stoji v stejnej vybave v usa 9,500€. [naštvaný]

160984

14.5.2008 18:07

RE: Mirda...

seti 217.?.?.?

Reakce na 160984

Ono to neplati len pre auta, ale aj pre ine tovary - napr. elektroniku.
Apple (iMac) este donedavna stal skoro rovnako na US Apple Store a DE Apple Store - rozdiel bol len v pozitej mene - $ alebo EUR. Teraz to uz trosku 'upravili' takze napr. US Apple Store 1199$ a DE Apple Store EUR. Ale aj tak mi to nejako nesedi s kurzom -[smích]

161080

14.5.2008 18:03

RE: Mirda...

seti 217.?.?.?

Reakce na 161080

Sorry, zabudol som napisat cenu v DE Apple Store - 999 EUR.

161081

19.5.2008 18:31

RE: Mirda...

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 160984

>ja som motorkar a viem velmi presne cenove relacie v Europe a v usa.
----
pan google a pan seti...omlouvám se za pozdní reakci. Především v létě mám dosti daleko k počítači. Udělal jsem si vlastní průzkum a ten druhý google (váš kolega?)
potvrdil vaše tvrzení
. Zcela dole je uvedena cena 15.250,- US-shities, což představuje dnešních 9.840,- Euro, takže souhlas. Ten stroj BMW 1200 GS je ale úplně jiný šálek kávy. Já jsem začal diskutovat o šicích strojích a netušil jsem, že máte na mysli stíhačky BMW 1200 GS a osobně nemám přehled o cenách na německém trhu. Myslím si, že ceny na trhu určuje schopnost odbytu (prodej) výrobků a životní úroveň v Německu a ve Švýcarsku je podstatně vyšší než v US a to především poslední dobou. Proto ty nížší ceny. A co se týče elktroniky? Všechno je šmejd "Made in China". Ceny neuvěřitelně nízké, ale většinou - už po uplynutí záruky - výrobek putuje na odpadkovou skládku. Tohle je ten zázrak a skvělé vyhlídky naší obální společnosti.

161456

19.5.2008 19:44

RE: Mirda...

V. Sodek 89.?.?.?

Reakce na 161456

>A co se týče elktroniky? Všechno je šmejd....
Mirdo, nesouhlasim
Jedu 4roky , temer bez vypinani na Apple G4 laptop, nekolikrat mi spadl na zem ( i na asfalt z auta ),...jede. A jede dobre. Pravda ale je, ze kdybych nemel po ruce mistra genia, kamarada Pavla, tak by me drobre opravy a upravy staly moc. Ale celkove to je masina jak prase. Vydrzi snad vse. [smích]

161458

20.5.2008 5:47

RE: Mirda...

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 161458

Vláďo, záleží hodně na tom, kdo to vyrábí. Není náhodou Apple vyráběn ještě - jako za starých časů - v USA? Já mám Toshibu TV, "Made in USA" (je to na štítku). Model rok výroby 1985. Na trhu v té době ještě nebyla, tak jsem si ji vybral z katalogu. Jedna z prvních se stereo/audio/video vstupy a výstupy (3x). Video vstup na RGB, S-video. Zkrátka profesionální monitor/TV - top of the line a drahá jako prase. Potřeboval jsem ji pro podnikání, tak jsem ty prachy obětoval. Za stejnou částku bych dnes pořídil plazma TV. Teď příjde ta perlička. Televize stále jede jako řemen - 23 let. Tehdy, ještě v době podnikání i 16 hodin denně. Teď už podstatně méně. Nikdy neviděla šroubovák, pájku ani vysavač. Móda ve vzhledu se již několikrát vystřídala a stříbrná je zase IN, takže zase podle poslední módy. Tohle ti žádná nová telka nedokáže! Po třech až pěti letech se to vyhazuje na skládku. VCR, CD, DVD player sak-by-smet. Dělám do elektroniky, tak to vím. I světoznámé japonské značky jako SONY, Panasonic, JVC, NEC - všechno je to "Made in China" a kvalita tomu také odpovídá. Wal-Mart také dováží všechno z Číny, kvalita stojí zaprd, ale nic jiného nekoupíš. Podotýkám - na tomhle kontinentě. Možná snad firmy jako Grunding, Blaupunkt, Telefunken, Nagra (Švýcarsko), si udržely fabriky stále doma - to nevím. Tohle jsou mé osobní zkušenosti plus následující: E-machines počítač (Čína) - rok záruka a měsíc po záruce mi odešel zdroj a vyhořela mi mother board. Teď mám HP - zase "Made in China". Zatím tedy šlape. Vláďo...tohle je ta globalizace a globální společnost založena na plýtvání a chamtivosti.

161486

20.5.2008 8:33

RE: Mirda...

V. Sodek 89.?.?.?

Reakce na 161486

Mirdo
China to uz davno prebrala.Koupil jsem to nove, ...snad to je jen stesti, stejne jako zatracovany Renault Scenic,....devet let bez problemu,...snad to je jen stesti. Vis, co znamena jezdit bez problemu. Zato ale jsem nemel stesti u nakupu jineho zbozi z Ciny. Smutne prihlizim k nakupu vzorkovych dvou tun preklizky z brizy, zarucovana top kvalita, atesty atd....houby. Hit and run bussines,...pitomci. Ze jim to stalo za to. Pozadovane odbery byly mnohokrat vetsi. Takova je Cina. [zmaten]

161490

11.5.2008 14:29

Alespon je uz kazdemu jasne

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 208.?.?.?

proc zidovsti bankeri podporovali ruske bolseviky, v tricatych letech donutili pod hrozbou trestu odneti svobody americany, aby odevzdali vsechno svoje zlato a o par let pozdeji slavnostne odpiskali konec zlateho standartu.Pro zidovske lichvare bylo prece velmi jednoduche pujcovat na urok zlato, kdyz nebylo jejich.Jen si vzdycky pockali, az se o jeho stale se ztencujici mnozstvi v obehu gojimove radne pomlatili a jelo se klidne dal.Kdyz prevezli americany se zrizenim FEDu a jeho prvotnim uverem krytym zlatem, tak muselo byt mnoha informovanym lidem jasne, ze oni zlato nikdy tezit a pujcovat uz nebudou a odskacou to jenom gojimove.Podvod s papirem, je jasny a zretelny.V soucasnosti je papirovy dolar kryty jen holocaustem. [pláč]

160858

11.5.2008 15:49

Rok "Jubilea".

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Už za biblického období Izraelitů (pozn.č.1), si panovníci uvědomovali, že akumulování dluhu společnosti povede zákonitě k jejímu zničení. Hebrejský zákon
"Rok Jubilea"
(Jubilee, hebrejsky-radost,uvolnit,osvobodit pozn.č.2), měl tomuto zničení zabránit. Jak takový zákon pracoval? Půda byla považována za vlastnictví Boha, proto se nesměla prodat do soukromého vlastnictví a pozemky se pouze pronajímaly. Později byl tento náboženský předsudek pozměněn, ale ceny za pozemky byly nasazeny do takové výše, že vlastnictví pozemků bylo stejně nedostupné většinovému lidu a pozemky si mohly zakoupit pouze ti majetnější.

Každých padesát let nastávalo období odepsání dluhů. Otroci byly osvobozeni, vyvlastněna půda byla navrácena původním majitelům a dluhy zapomenuty. Nastal ekonomický "reset" a začínalo se nanovo a s čistým štítem. Rok "Jubilea" byl většinovými lidmi toužebně očekáván a jeho vyhlášení bylo provázeno radostnými výkřiky - "Hallelluah". Do dnešních dnů se toto zvolání uchovalo - Aleluja, ale přebralo již jiný význam.

Až teprve Římané zrušili "rok Jubilea", což způsobilo rozklad společnosti a současně také pád Římského impéria. Nebyl to tedy morální úpadek, jak některé prameny uvádějí, ale obyčejná lidská chamtivost. Jaké z toho plyne poučení? Jak zastavit vzrůstající se ekonomickou krizi vytvořenou dnešními mezinárodními bankéři? Stačí se poohlédnout do historie a poučit se od původních biblických Izraelitů. Zavést opět rok Jubilea......vymazat dluhy a jede se dál.

Poznámky:
č.1 - Izraelské impérium - úspěšně vzkvétající společenství
arabsko-židovských obyvatel semitského původu s kulturním, společenským a obchodním centrem v okolí Jerusalemu.

č.2 - zákon "Jubilee Year". Hebrejský Sabbatic (šábesový) rok má sedm křesťanských let. Sedm takovýchto postupně navazujících roků - neboli cyklů - vytváří počátek Jubilejního roku, což je následný rok po období 49-ti let. Metematicky: 7 x 7 = 49 + 1
(Alespoň tomu takhle já osobně rozumím a uvítám opravu, pokud jsem se zmýlil).

Podrobnosti tady: Starý zákon

160863

11.5.2008 18:35

RE: Rok

jansmith1984 193.?.?.?

Reakce na 160863

Díky Mirdo za zajímavé info. S těmito informacemi jsem se nikde jinde nesetkal.

160873

12.5.2008 6:39

RE: Rok

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 160873

Také to byla pro mne novinka a myslel jsem si, že by to mohlo lidi zajímat. Při studiu vývoje lidských společností jsem narazil přes odkazy v odkazech na ten rok Jubilea. Nepoučíme-li se z historie, můžeme se dočkat, že se historie bude opakovat a to se všemi důsledky.

160905

11.5.2008 20:25

HOSPODÁŘSKÁ KRIZE

bývalý antikomunista 213.?.?.?

Ono je to s penězi tak jak se v článku uvádí, peníze se samy vytvářejí proti slibu. Pomocí multiplikačního efektu v bankovnictví může banka půjčit desetkrát více, než má vkladu. To znamená vloží-li Honza do banky dolar může banka Frantovi okamžitě půjčit dolarů deset. Nesmí to být však více, u hypotečních úvěrů to bylo však překročeno.
Americká investiční banka Bear Stearns patřila k nejstarším a nejváženějším bankám na Wall Street, byla jedním z největších finančních ústavů Spojených států amerických. A nyní je poslední velkou obětí temní hypoteční krize. Od okamžiku, kdy přiznala, že má potíže s likviditou, byl její konec otázkou hodin. Akcie Bear Stearns spadly prakticky přes noc z padesáti na dva dolary. Ostatní banky jsou také nyní levné.
To, co obchází po Wall Street, je ta madam zubatá a prochází se s kosou. Hypoteční krize, pád cen nemovitostí, recese ve stavebnictví, krize v bankovním sektoru, rostoucí ceny ropy volný pád dolaru... Kde se zastaví dolar? Spotřební zboží v amerických obchodech je za hubičku. A také mnohé akcie. Kupujte levné nemovitosti, akcie, dolary... i když máte minusové kreditní karty, můžete si vždy pořídit nové karty a jimi platit dluhy na těch starých.....
USA si žijí nad poměry výkonnosti své ekonomiky a nyní dochází ke srovnání hladin. Pokud americké banky přiznají další rizikové úvěry lavinovitě padnou všechny...

160881

11.5.2008 22:54

Uloupené Kosovo

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx 91.?.?.?

Zakázaný dokument Čs. Televize
http://www.youtube.com/watch?v=j-zyolKf-c4
Tématicky to sem nepatří, ale je to aktuální.
Na YOUTUBE je to druhý den. Pokud už to čtenáři Zvědavce ví, tak se omlouvám.

160889

12.5.2008 20:26

RE: Uloupené Kosovo

bývalý antikomunista 213.?.?.?

Reakce na 160889

Tento zakázaný dokument Čs. Televize je také v dobré kvalitě na výměnné síti Direct Connect DC ++ pod názvem „Uloupené Kosovo“ jeho TTH je: 2CDYJWKIJQMVV5ACP6QBKYQWBISK7RXRISFOU5A, velikost 699,44 MB

160936

11.5.2008 23:24

omluva

Autor 82.?.?.?

Vím, že je to mimo téma, ale nedá mi se nepodělit o "zážitek" z nezvědavce.org.
Nesouhlasím se spoustou názorů jak dopisovatelů, tak diskutujících zde na "zvědavci". Zřejmě pro některé se tímto prohlášením stávám dobře zmanipulovaným ne-židem, ale to přežiji. Na fóru "nezvědavce"
(téma: Zvědavec-Nezvědavec) jsem položil zcela neškodnou otázku, kam to posléze vedlo a čím se projevili někteří přispěvovatelé, doporučuji k nahlédnutí tamtéž. Nepovažuji se za žádného Mirka Dušína, ale takovou sprostotu aby i u dlaždiče pohledal. Tímto zároveň omluva všem slušným dlaždičům. [smích]

160892

Příspěvků: 33

10.05. 16:10 me  To video je i tady
11.05. 16:01 Gustav  RE: To video je i tady
11.05. 17:41 HB  RE: To video je i tady
11.05. 17:57  RE: To video je i tady
10.05. 17:52 Jiří Koubek  Peníze ze slibu?
10.05. 17:45 DavidZ  RE: Peníze ze slibu?
10.05. 20:31 janko  RE: Peníze ze slibu?
11.05. 07:44 Mirda  RE: Peníze ze slibu?
11.05. 20:29 janko  RE: Peníze ze slibu?
11.05. 16:54 hestroy  RE: Peníze ze slibu?
10.05. 20:12 Josef Drazda  "Ach, jak dobře, když lidem je utajeno..."
10.05. 22:31 HAVLŮV KRÁLOVSKÝ PRD  Pohltí moře Texas?
10.05. 22:49  Jura
11.05. 07:23 Mirda  RE: Jura
11.05. 14:21 google  RE: Mirda
11.05. 18:23 Mirda  RE: Google...
11.05. 21:31 google  RE: Mirda...
12.05. 06:03 Mirda  RE: Mirda...
13.05. 11:04 google  RE: Mirda...
14.05. 18:07 seti  RE: Mirda...
14.05. 18:03 seti  RE: Mirda...
19.05. 18:31 Mirda  RE: Mirda...
19.05. 19:44 V. Sodek  RE: Mirda...
20.05. 05:47 Mirda  RE: Mirda...
20.05. 08:33 V. Sodek  RE: Mirda...
11.05. 14:29  Alespon je uz kazdemu jasne
11.05. 15:49 Mirda  Rok "Jubilea".
11.05. 18:35 jansmith1984  RE: Rok
12.05. 06:39 Mirda  RE: Rok
11.05. 20:25 bývalý antikomunista  HOSPODÁŘSKÁ KRIZE
11.05. 22:54 xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx  Uloupené Kosovo
12.05. 20:26 bývalý antikomunista  RE: Uloupené Kosovo
11.05. 23:24 Autor  omluva

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

59

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc leden přispělo 129 čtenářů částkou 20 541 korun, což je 59 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Milí čtenáři, nedisponujeme popularitou, jakou má Milion chvilek, ale o to důležitější je zachovat náš slabý hlas rozumu v tomto světě pokřivených hodnot. Do konce měsíce zbývají 2 dny a v pokladně je necelých 60 % potřebných prostředků. Prosím, uvažte případnou finanční pomoc. Děkujeme.

Ve zkratce

Ani Rusku se nevyhnul teror úchylů z LGBT29.01.20 10:47 Rusko 1

Kotlebovi hrozí až 8 let vězení za to, že daroval rodinám 1488 euro29.01.20 10:24 Slovensko 1

60 českých žoldnéřů do Afriky. Proč? Ohrožuje nás Mali, Niger či Čad?27.01.20 16:05 Česká republika 8

Muži nebudou mít žádný hlas v rozhodování soutěže Miss Germany26.01.20 10:44 Německo 2

Hymna Evropské unie25.01.20 20:10 Evropská unie 2

Česká firma umí zpracovat plasty na palivo25.01.20 08:11 Česká republika 6

Lauren Southern v australské no-go zóně23.01.20 20:13 Austrálie 5

Varuješ před mamografem? Na policii s tebou!23.01.20 17:41 Česká republika 1

Vánoční nákupy migrantů v Bruselu23.01.20 17:31 Belgie 2

Politruk Kartous bude kádrovat ředitele škol22.01.20 22:58 Česká republika 4

Glyfosat v medu22.01.20 20:27 Německo 1

Raketový úder Íránu přerušil ovládání amerických dronů v Iráku21.01.20 21:50 Írán 5

Co nabízí Tesco v Británii21.01.20 21:15 Británie 10

Po brexitu je třeba mít větší obavy o osud EU než Velké Británie 21.01.20 14:56 Evropská unie 3

Vladimír Putin odtajnil archivy SSSR o Mnichovské zradě21.01.20 09:52 Rusko 9

Večer rebelů v Řeporyjích20.01.20 21:58 Česká republika 1

Zemřel Jaroslav Kubera, politik, který nikomu nevadil20.01.20 16:36 Česká republika 2

Události v Říši18.01.20 23:17 Evropská unie 3

Praha 3 má nové logo. "Umělec" se chechtá a poplatníci pláčou18.01.20 11:13 Česká republika 13

Jakl dostal pokutu 1000 Kč za to, že byl napaden, znát trest druhého útočníka nesmí18.01.20 10:59 Česká republika 3

Měnové kurzy

USD
22,90 Kč
Euro
25,22 Kč
Libra
29,81 Kč
Kanadský dolar
17,40 Kč
Australský dolar
15,51 Kč
Švýcarský frank
23,51 Kč
100 japonských jenů
20,97 Kč
Čínský juan
3,30 Kč
Polský zloty
5,90 Kč
100 maď. forintů
7,46 Kč
Ukrajinská hřivna
0,93 Kč
100 rublů
36,78 Kč
1 unce (31,1g) zlata
35 849,85 Kč
1 unce stříbra
400,07 Kč
Bitcoin
213 676,80 Kč

Poslední aktualizace: 29.1.2020 07:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 7 465