Diskuze k článku

Hrdina, profesionál nebo spíše oběť?

Příspěvků 92

20.3.2008 2:46

hrdina?

karel4u 207.?.?.?

Pani Parkanova ma absolutni pravdu. Ten ubohy pan skutecne padl za "NE".
Skoda je jen, ze to co oni chteji a za co nevahaji obetovat nase deti, pribuzne, zkratka kohokoliv muzou pouzit, je tak rozdilne od toho co si prejeme a nebo potrebujeme "MY".

156834

20.3.2008 4:09

RE: hrdina?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 74.?.?.?

Reakce na 156834

Tak me napada, co kdyby pi Parkanova a ji podobni pro zmenu padli za "nas"... [oči v sloup]

156837

20.3.2008 20:18

RE: hrdina?

trodas trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?

Reakce na 156837

> co kdyby pi Parkanova a ji podobni pro zmenu padli za "nas"...

Tak to bzl opravdu, ale OPRAVDU uvital! A dost mozna ze bych k tomu i rad pomohl.

Muj nazor je jeste mnohem ostrejsi nez nazor pana Krale. Pro me jsou Cesti vojaci v Afghanistanu sprostymi okupanty a okupanti - ti musi byt zabiti. Nasi kluci ne nasi kluci, padni komu padni. Mrtvej okupant, dobrej okupant. A cim utrpneji je zabiji, tim lepe. Z okupaci nebylo nikdy nic dobreho a sli tam dobrovolne, zoldaci jedni...

Kuprikladu okupace Cerne Hory Rakousko-Uherskem a drze manevry rakouske armady pobliz srbskych hranic vedly k atentatu na Ferdinanda Josefa v Sarajevu a bylo to zneuzito (i kdyz jednoznacne vyprovokovano) k vyvolani WW1.
Okupace Palestiny, Golan a casti jizniho Libanonu take nevyvolava nic dobreho... Jake utrpeni prinesla milionum Iracanu okupace Iraku je take zname... Cirka 1,2 milionu mrtvych, cirka 4 - 5 milionu na uteku. O tom co prinesla okupace Tibetu mistnim (udajne 1 milion mrtvych jen v prvnich par letech cistek) je snad take dobre znamo, etc. Ono tohle videjko je vic nez vymluvne: http://youtube.com/watch?v=fE9N3U-0_e8

Hrdinou vojak bude, az odstreli nejake valecne zlocince z USA nebo nejlepe Parkanku samotnou. Zatim to musime nechat na tehle opravdovych hrdinech: http://youtube.com/watch?v=lz-8XR5Lf4U

156908

20.3.2008 3:35

Žádný hrdina ani oběť - chamtivý "zelený" dobrodruh.

Sapora 88.?.?.?

Do zahraničních misí se hlásí vojáci naší armády skoro výhradně kvůli penězům. Účast v misi je dobrovolná a zatím je vždy více zájemců,nechat se dobrovolně zabít kvůli penězům,takže do mise se dostane jenom ten, kdo je vybrán.Chtivost peněz je záhuba.
Možná že teď začne mít MO v naplnění misí problémy.
Najednou je první skutečná bojová smrt a potom platba
v dolarech při poklesu kurzu je nižší.
Otázka legality nasazení NATA v Afganistánu je velmi sporná.
RB OSN vydala sice rezoluci proti Talibanu, ale v tom případě
měl být utvořen kontingent OSN, jako při první válce v zálivu
proti Iráku a takový měl v Afganistánu operovat pod vlajkou OSN.
NATO bylo již po druhé zneužito - poprvé proti Jugoslávii
- známé "humanitární bombardování" trotla Havla a podruhé
nasazením v Afganistánu.
NATO je obranný pakt a nevím, co bráníme v Kábulu.
Možná velmi výnosný drogový obchod vedený CIA.
Příkladně Němci odmítli další vojáky do Afganistánu nasadit,
kde jako důvod právě poukazují na zneužití poslání NATA,
které má v preambuli obranné souručenství.
Merkelová to také omlouvá vnitřní politickou situací.
Jinak si myslím, že když si někdo nechá ustřelit palici
v Afganistánu , kvůli tomu , aby si mohl doma postavit velký barák,tak takového blba není škoda.
Ještě takové chamtivé zelené hovado dostane vyznamenání in memoriam.
Pokud jsou Češi nasazováni v rámci OSN - UNPROFOR, nebo v podobných operacích , nejsem proti tomu, tam je i vyznamenání na místě.
Nevidím, ale žádný důvod, abychom se zúčastňovali v nějakých
útočných "bušistických" operacích proti tzv. státům osy zla,
když v současně době jsou největším státem zla,právě USA!
Současný,nejagresivnější, nejzadluženější a nejmilitarizovanější stát světa je USA a bohužel v České republice je dnes u moci
vláda,která se podílí na zločinech USA jak v Iráku, tak v Afganistánu.Okupanti nejsou nikde vítáni.

156835

20.3.2008 9:00

RE: Žádný hrdina ani oběť - NEchamtivý

FUJ !!!! 84.?.?.?

Reakce na 156835

Takhle hnusný článek psát o mrtvém je fakt hnus. Nebudu rozebírat člověka, který se takhle ošklivě vyjadřuje o lidech, kteří mají rádi adrenalinovou práci a bohužel položí život. Každý člověk je jiný a podle toho si vybírá práci a každý má jinou dávku odvahy!!!!
Padlý voják měl odvahy spoustu, tuto práci dělal několik let a tato mise nebyla jeho první. Rozhodně peníze nebyly to hlavní, co by ho k této práci přimělo!!!!!
Ať si myslíte cokoliv, tak zachovávejte aspoň slušnost ve svém projevu!!!!! [pláč]

156848

20.3.2008 10:00

RE: Žádný hrdina ani oběť - NEchamtivý

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?

Reakce na 156848

Právě Amerika je tím, kdo vytrhl islámský fundamentalizmus z jeho uzavřených struktur, vycvičil jej, ozbrojil a pustil do našich a následně i do svých ulic. Dlouhé roky se USA a celý západ přátelily a intenzivně podporovaly nejzaostalejší druh islámského fundamentalizmu, wahábismus v Saudské Arábii, samozřejmě kvůli svým ekonomickým a politickým zájmům. A právě wahábistický fundamentalizmus byl a stále je hnízdem Bin Ladina, Talibanu, Al Kajdy a jim podobným.

Amerika a západ pevně podporovali fundamentální a totalitní režimy v arabském a muslimském světě, protože jim sloužily a bojovaly po jejich boku proti každé snaze o změnu a zlepšení poměrů. Na druhou stranu tytéž státy urputně bojovaly proti arabských národním režimům, které se pokoušely budovat nezávislé a prosperující státy.

Totéž udělali Američani s Talibanem: vytáhli ho z mešit a ze škol, vyškolili ho, vyzbrojili a pustili proti Rusům v Afghánistánu. Pak skončila válka v Afghánistánu, někteří bojovníci tam zůstali, ale ti z arabských zemí se vrátili domů. Neuměli nic jiného než bojovat a pak začali terorizovat i lidi ve svých zemích. Evropa a USA byly tehdy lhostejné, protože se jich to prý netýká. Potom se teroristi obrátili směrem k Evropě a USA. To je bumerang, který se vrátil původnímu majiteli.

Dnes Amerika křičí: „Pozor na islámský terorizmus!“ a vede proti němu světovou válku. Zapomněla a chce, abychom i my zapomněli, že právě ona tento terorizmus vytvořila, vyprodukovala a i dnes ho dennodenně tvoří a produkuje svou agresivní politikou v Iráku a v Palestině. Zloděj křičí chyťte zloděje. To je skutečně pokrytectví nejvyššího stupně.
[chechtot] [chechtot] [chechtot]

156856

20.3.2008 10:14

RE: Žádný hrdina ani oběť - NEchamtivý

Sam Ting Wong 213.?.?.?

Reakce na 156848

Jen doufám, že pokud tu nakonec bude radar i s US posádku, tak Vy a Vaše rodina nenarazíte na vojáka, co má rád adrenalinové sporty...

156857

20.3.2008 13:54

RE: Žádný hrdina ani oběť - NEchamtivý

FUJ !! 84.?.?.?

Reakce na 156857

Ani já nejsem zastancem US radaru. Ale ptal se nás na to nekdo? Jsou to věci, které rozhodují za nás politici a jestli se nám to líbí/nelíbí je nezajímá. Vyslání vojáků je taky jejich rozhodnutí. Nejde o vojáka, který by se nechal "naverbovat" extra pro tuhle misi. Ale nechápu, proc tolik zlosti proti 1 vojákovi, který zemřel? Plnil to, co "stát" mu nařídil a proč se má jeho jméno vláčet a být častováno nadávkama? Nebylo by lepší nadávat na ty "výš postavené" co si myslí, že stát je jejich a lidi v něm jsou jen loutky??

156877

20.3.2008 15:07

RE: Žádný hrdina ani oběť - NEchamtivý

karel4u 207.?.?.?

Reakce na 156877

V tom pripade, proc nevyhlasit, sice trochu pozde, den STB? Podle vaseho nazoru tito lide take jen delali to co jim bylo narizeno.
Pane, tato otazka byla zodpovezena "Norimberskym Procesem".
Ten pan je zodpovedny za to co dela. Penize nejsou omluvou.
Kdyby on padl na Sumave branice skolku pred cizimi vetrelci, ja bych tak brecel, ze bych si mohl oci vyplakat, poslal bych jeho rodicum, ci jeho vdove sve uspory.
On ale byl zabit lidmi kteri se zoufale branili pred okupanty kteri je zabiji a znasilnuji a kdyz vidi, ze prohravaji tak si zavolaji na pomoc sve vasaly, zoldaky, aby za ne delali tu nejhnusnejsi praci. A oni za par penez nevahaji. Kdovi, co tam delaji.
Podivejte se, jak se na zoldaky divaji v dejinach.
Co bude next? Poslou nase Ceske vojaky zabijet deti v Palestine po te, co Israel investuje na Morave?

156880

20.3.2008 11:23

Adrenalinová práce za peníze občanů, kteří si nepřejí účast vojáků v Afganistánu

Sapora 88.?.?.?

Reakce na 156848

Pokud máme demokracii, tak by se měla vláda zeptat občanů, zda oni chtějí,aby za peníze daňových poplatníků byly někam vysíláni čeští vojáci a hlavně kam!!!
V Německu se zdráhají do Afganistánu nějaké vojáky poslat, ale
bohužel naše vládní garnitura má jiné "cíle", než jsou zájmy
občanů vlastní země.
A když chce někdo dělat "adrenalinovou práci" v Afganistánu, tak ať si ji dělá,ale za svoje.
Vojáky nemám rád.I v profesionální armádě je šikana, vojáci kradou a armáda by měla mít jasně definované úkoly.
Není možné zneužívat naší armádu pro zájmy jiných - když si někdo
označí nějaký stát za "osu zla" a tento přepadne, tak u toho nemusíme asistovat. Armáda není levná záležitost a když už musí
být ,jako nějaké nutné zlo,tak má být k něčemu a to především
hájit národní zájmy občanů, kteří jí platí!!!

156867

23.3.2008 0:34

RE: Adrenalinová práce za peníze občanů, kteří si nepřejí účast vojáků v Afganistánu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 80.?.?.?

Reakce na 156867

A protože se vláda občanů neptá, nemáme demokracii!!!

157067

20.3.2008 12:09

Žádný hrdina ani oběť - žoldák

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 156848

Zdravím vás. Naprosto nechápu, proč se rozčilujete! Adrenalinovou práci dělají také lupiči, že? Přijedou se samopaly do banky a odvezou nějaké peníze. Jednoho při tom sejmou... Je to hrdina? Ne, je to zloděj. Před tím, než ho v přestřelce sejmuli, zabil černého šerifa. Protivníka z druhého tábora. Je to hrdina? Ne, je to vrah.

Zastanete se také tohoto lupiče a vraha? Vždyť už to dělal také spoustu let, měl spoustu odvahy, která je k tomu také zapotřebí... Co bylo to, co ho k jeho práci přimělo? Peníze? Nebo jen odvaha?

Ten vojáček neměl v Afghánistánu co dělat. Jel tam kvůli penězům. Možná byl tak hloupý, že uvěřil propagandě a myslel si, že tam jede někomu pomáhat. Myslím, že pravou skutečnost pochopil týden po příjezdu, kdy uviděl první mrtvolky dětí, obětí humanitárního bombardování.

Když viděl, jak se na něj obyvatelstvo dívá, asi pochopil, že není za hrdinu. Že je jen prachsprostý okupant. Žoldák. Člověk, který zabíjí pro peníze. Ne pro ušlechtilé zájmy. Ne při obraně vlasti. Ne. Jen pro peníze.

Až se budete příště zastávat někoho, jehož prací je zabíjet lidi a ještě to omlouvat touhou po adrenalinové zábavě (jelikož o tu zábavu při adrenalinu přeci jde, ne?), zamyslete se nad tím, jak by se mělo psát o jeho obětech. O těch lidech, které už zabil. A určitě někoho zabil, ne? K čemu by tam jinak byl? A proč by je jinak obyvatelstvo tak nenávidělo?

Až příště budete psát o žoldácích, o tom, jak milují svoji adrenalinovou práci, vzpoměňte si, že člověk si svoji práci skutečně může vybrat. Nemusí dobrovolně do války. A tahle válka není naše. My na ní jen platíme. Nic z ní nemáme. Jen jsme jak cvičené opičky používány k tomu, abychom posílali naše vojáky bojovat za cizí zájmy.

Ten voják věděl co riskuje. Že za trochu rizika dostane tučnou odměnu. Spousta lidí má rizikovou práci, ale málokdo má za ni tolik peněz. Být žoldákem se vyplatí. Do té doby, než se stane pracovní úraz. To k tomu patří.

Je škoda, že byl utracen další život zbytečně, ale není to tragédie. Je to jen výsledek jednoho obchodu. Ten obchod prostě nevyšel. Tragédie jsou ti mrtví, které tam po sobě zanechal. Byl to okupační voják, co bojoval s původním obyvatelstvem, které ho jako okupanta vnímalo.

Znám pár lidí, co jezdí na mise. Víte proč tam jezdí? Kvůli penězům. O tyhle mise je vždycky rvačka. Oni vědí, že jsou vždy víceméně v závětří, např. v Kosovu se při vypalování kostelů raději ztratí, ale o prémie nepřijdou. Nebuďte prosím naivní... Jde hlavně o peníze.

Toho vojáka mi líto není. Šel si vydělávat vražděním (nebránil vlast a to si myslím, že je jediný smysl vojska) a to, že ho přitom sejmuli je jeho věc. Ne moje. já ho tam neposlal. Byl to jen a jen jeho byznys. Nemusel tam chodit.

Ale je mi líto toho, že to financujeme 750.000.000 ročně...

156871

20.3.2008 15:53

RE: Žádný hrdina ani oběť - žoldák

FUJ !! 84.?.?.?

Reakce na 156871

Tenhle voják tam nebyl za účelem vyvraždit místní rebeli, ale za účelem ochrany osob. Děláte z něj krvelačnou a chamtivou bestii. Střílet ano, ale jen když dojde k napadení svěřené osoby. A ještě jsem neviděla člověka, pro kterého by peníze nabyly důležitý. Kdo pracuje, tak pracuje pro peníze. A každá práce má míň nebo víc rizika a za riziko se obousměrně platí!

156881

20.3.2008 15:27

RE: Žádný hrdina ani oběť - žoldák

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 66.?.?.?

Reakce na 156881

Za účelem ochrany osob.Vážený, díky radaru se možná zhorší situace ve Střední Evropě natolik, že budu rád, aby český voják chránil osoby a jejich životy v Česku.Obávám se, že už poněkolikáté naši vojáci umírají v cizině za naprosto cizí zájmy, které nemají s jejich národními zájmy nic společného.Vemte si například zkušenost z doby, kdy čeští letci a vojáci bojovali na západní frontě a po válce je sionisté ve spolupráci s bolševiky za tuto jejich odvahu naprosto zničili, protože vážně překáželi ve vyzbrojování sionistického státu Izrael.

156885

21.3.2008 9:08

RE: Žádný hrdina ani oběť - žoldák

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 217.?.?.?

Reakce na 156885

No pane ......Smekám před Vámi klobouk a křičím BINGO !!!! [velký smích]

156943

20.3.2008 15:49

RE: Žádný hrdina ani oběť - žoldák

karel4u 207.?.?.?

Reakce na 156881

Kdo pracuje, pracuje pro penize, jak pravdive.
Problem je ale v tom, ze vetsina ctenaru ma svuj moralni kompas zmateny velkymi slovy ktere se pouzivaji pro moralni obranu toho, co v mensim meritku by bylo nazyvano vrazdou, kradezi a znasilneni.
Predstavte si, ze se nekomu nelibite a on si najme vraha aby vas zabil. Prirozene, on to neudela zadarmo, mozna, ze potrebuje penize na leky pro sve dite, nebo je addiktovan na herny, to je jedno.
Jestlize ho chyti, nebo jestli obet ho zabije v konfliktu, tedy chcete rici, ze on byl ta obet?
Je dulezite (pro lid) obyvatelstvo si zacit uvedomovat rozdil mezi tim co slova znamenaji pro ty co je vyslovuji a mezi temi kdo jsou zneuzivani.
Predstavte si slavna slova Leninova " ucit se, ucit se, ucit se"
Tolikrat vyslovena ucitelkami k povzbuzeni jejich zacek k dukladnejsimu studiu ucetnicvi.
Ted si predstavte stejna slova vyslovena napriklad Kozenym po te co zjistil, ze lide prokoukli jeho magii s penezi.
Uplny rozdil, ne?

156887

22.3.2008 1:13

RE: Žádný hrdina ani oběť - NEchamtivý

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 156848

Plně s Tebou sohlasim a o to víc, že jsem ho osobně znal, byl to profík, bomba kluk a nikdy na něj nezapomenu.
Je mi zle jak jsou tu všichni chytří jelikož se jich to osobně nedotklo a schovávaj se za anonymitu internetu.

156989

23.3.2008 23:54

RE: Žádný hrdina ani oběť - NEchamtivý

pulper 77.?.?.?

Reakce na 156848

"Adrenalinová práce" - tenhle termín pro zabíjení ještě neznám. Zní to opravdu atraktivněji, možná i lákavě, předpokládám, že se začne objevovat častěji... [pláč]

157096

9.6.2008 22:31

RE: Žádný hrdina ani oběť - NEchamtivý

Tomm 85.?.?.?

Reakce na 156848

Absolutně s Tebou souhlasím, je nevhodné vést diskuzi o padlém, a ještě takovým stylem to je fakt hnus. Divím se všem, co takto hloupě píší, že jim neni ze sebe špatně. Čest jeho památce.... [pláč]

162881

20.3.2008 9:23

RE: Žádný hrdina ani oběť - chamtivý

seti 217.?.?.?

Reakce na 156835

Suhlasim s vami, ze pravdepodobny motiv ucasti boli peniaze a ucast bola dobrovolna. Aj ked sa najde zopar 'dobrodruhov' co sa chcu zahrat na Rambov. No nenazyval by som toho cloveka kvoli tomu blbom. Neviem aka je situacia v Cechach, ale napr. tu na Slovensku to chlapci v armade nemaju ruzove - myslim financne. A tak su casto medzi dvoma mlynskymi kameni - snaha finacne zabezpecit rodinu (aj za cenu takejto 'spinavosti'[mrknutí jedním okem] a snaha zostat nazive a byt s rodinou. Je mi jasne ze ich to nijako neospravedlnuje, ale urcite to pri rozhodovani nemaju lahke. Potom je to uz iba otazka svedomia a vnutorneho presvedcenia.

156852

20.3.2008 9:32

RE: Žádný hrdina ani oběť - chamtivý

seti 217.?.?.?

Reakce na 156852

sorry - ten smile tam nepatri - netusim ako sa tam dostal.

156853

20.3.2008 23:59

RE: Žádný hrdina ani oběť - chamtivý

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 156852

ze to u nas vojaci nemaju financne ruzove?Pche.Poznam par rotmajstrov co zarabaju viacako 30000 mesacne.To je malo? [zmaten] [zmaten]

156917

20.3.2008 10:17

RE: Žádný hrdina ani oběť - chamtivý

kornetko3 213.?.?.?

Reakce na 156835

vážený pán, vy snáď nechcete dom pre seba a svoju rodinu? nechcete ju finančne zabezpečiť? ako môžete nazývať vojaka, ktorý chce zlepšiť svoju finančnú situáciu chamtivcom? vy snáď žijete zo vzduchu?

156862

20.3.2008 17:33

RE: Žádný hrdina ani oběť - chamtivý

Blue litr (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 156862

Wow, já chci také zajistit svou rodinu a také to dělám a myslím že celkem dobře. Jen při tom nemusím mít kulomet v ruce... stačilo vystudovat a poctivě makat. A v tom to asi je, víme?

156891

21.3.2008 17:12

RE: Žádný hrdina ani oběť - chamtivý

2xs 85.?.?.?

Reakce na 156891

přesně tak - jsou profese ctnostné a profese pohrdání hodné. jedna z nich je být vojákem, tj. hlupákem, který nemá na nic jiného; jen fyzickou sílu a poslouchá rozkazy mocných. ve fyzické síle (posílené zbraní) se vyžívá, a učí se zabíjet (a také vraždí jiné lidi). za toto dostává peníze, to je to takzvané zabezpečení rodiny (z krve jiných, na úkor života jiných rodin, jiných otců... i matek). jinými slovy: výdělek je to nemravný, a divím se amorálnímu člověku, který jde do armády získávat takto prostředky na svůj chleba, natož člověku, který se DOBROVOLNĚ přihlási do války v zemi, kde nemá ČR žádný důvod ani právo zasahovat. a divím se i ženě takového člověka, že si tak neschopného "chlapáka"-vraha (minimálně potenciálního) vezme a má s ním děti.
ještě bych podotknul, že to je svévolná dobrodružná akce USA a jejich vazalů, říká se, že pod hlavičkou NATO. -jenže NATO je obranné souručenství, a ve své preambuli má, že nebude provádět ŽÁDNÉ útočné války - tedy ani ty dnešní prolhané... překrouceným jazykem tzv. "preventivně-obranné". ani nějaké "humanitární bombardování".
ten člověk věděl (nebo měl vědět, měl-li mozek), že tato válka je vylhaná a nespravedlivá, a že se vůbec netýká obrany ČR. pokud to nevěděl, jeho chyba. přesto šel, a váben zřejmě dobrodružstvím a penězi šel do akce, kde musel z dosavadních statistik vědět, že na X% může zemřít. přesto tam šel, jen pro své zájmy, a rodinu nechal za sebou... mnoho pro něj zřejmě neznamenala (když riskoval svůj život a klidně je nechal na bůhvíjak dlouho/napořád samotné). přišel tedy o rodinu i o život. zřejmě s tím všichni počítali, a ono se to stalo skutečností - tak co? tak nic! jaképak litování (za nemorálnost), jaképak hrdinství (spíše vraždění a spolupachatelství).
jen díky takovým dobrodružným a nemyslícím dacanům je možné provádět takovéto dobyvačné války pro zisk a výhodné území. nebýt takových, bylo by na světě líp... a TAMTI by se neměli o koho opírat pokud jde o brutální sílu.

156962

22.3.2008 6:11

RE: Žádný hrdina ani oběť - chamtivý

jean.laroux jean (tečka) laroux (zavináč) seznam (tečka) cz 80.?.?.?

Reakce na 156962

Vase nazory tady jsou vetsinou hodne jednostranne. Mince ma obvykle dve strany. Ve vasem svete je jen dobry kapitalismus a spatne to ostatni. Hloupy vojak jakozto pohrdanihodny vrazdici stroj a dobry pacifista. Neskodilo by nekdy se trochu vic zamyslet. Vasi rodinu napadne skupina ozbrojencu a vy mate na vyber. Vzit zbran a rodinu branit nebo utect a nechat rodinu svemu osudu. Co udelate? Pacifismus je druhe reseni. Armada je tu predevsim k obrane zeme. Je smutne, kdyz ji nekdo zneuzije ke spojeneckym operacim po boku agresora a neospravedlni to dokonce ani argumenty mluvici o humanitarnim poslani takove mise. Milana je mi lito a stejne je mi lito tech, kteri jej nazyvaji hrdinou a pritom mohou za jeho smrt. Snad jim fraze o mirovem poslani operace v Afganistanu pomohou vyrovnat se se svym svedomim.

157000

25.3.2008 21:51

RE: Žádný hrdina ani oběť - chamtivý

2xs 85.?.?.?

Reakce na 157000

Já ale nejsem pacifista! a nemám černobílé vidění věcí - to jen vy nechápete moje postoje v celé šíři (čemuž se po pár přečtených příspěvcích nelze ani divit). nejsem pro brutální "hodný" kapitalismus, ani pro socialistické přerozdělování a demotivaci lidí. nejsem pro války, ale ani proti obraně. toto je ale něco ZCELA jiného, pokud vám to vážený larouxi pořád ještě nedochází. zde nejde o válku obrannou, ale prdelkování u války útočné a dobyvačné (z čehož bude mít vláda ČR nanejvýš poplácání po ramenou od USA, a český občan nic, než naopak miliardové výdaje. Plus vyžrání si důsledků - v důsledku účasti na agresích USA dojde logicky i k zájmu teroristů o ČR. Opakuji: v důsledku! Dosud jsme jim nijak nevadili.
Jestliže je voják stroj na zabíjení, jednající podle pokynů politiků (což je), pak bych rád slyšel, jaká je ta druhá strana mince. a v tomto případě je věc o to horší, že NATO je definováno samotnými členy jako obranné souručenství. A my přece nejsme rasisti, kteří by tvrdili, že afghánský život je méně než český či americký, a že jejich svoboda a mír je méně, než totéž na naší straně - že ne?
Žoldák, který se nechal za prachy najat na toto dobrodružství, přičemž věděl, že jde do konfliktu, který se jej osobně ani po právní stránce netýká, takový ať si dle své vůle (či rizika) zemře. Nemůže mi být líto někoho, kdo pomáhá okupovat cizí zemi a mimo mrtvol tam pomáhá vytvářet opěrný bod USA pro další destabilizaci světa. Takový užitečný blb se skutečně zasloužil o možnou budoucí velkou válku. Podobně třeba i hlupáci, kteří (zkorumpováni) prosazují u nás radar té cizí velmoci, která se rozpíná po světě, aby mohla napadat a krást zdroje (ropu, plyn, atd.). Nebo snad je to jen náhoda, že se USA tlačí na Rusko a Čínu a na státy kolem Izraele? Není snad pravda, že jejich "obranné" síly se flákají po zemi, místo toho, aby se držely na americkém kontinentě? Dělá totéž Rusko? Nebo Francie?
Neexistuje žádné mírové poslání v Afghánistánu!!!
K pomahačům agresorů a imperialistů nemám sympatie. A to ani pokud jde o pomateného Čecha. Toto je věc zásadní. A zde není možný kompromis nebo nějaká druhá strana mince. Zde jde buď o právo - nebo o bezpráví. Buď o pravdu - nebo o lež.

157176

22.3.2008 10:34

RE: Žádný hrdina ani oběť - chamtivý

kornetko3 85.?.?.?

Reakce na 156962

každá minca má dve strany, vojaci tu nie su len na zabíjanie, ale majú aj úlohy, ktoré chránia mier a posilňujú obranu štátu. Nevedomosť ešte nemôžete považovať za hlúposť, vy sám predsa neviete všetko a určite sa nepovažujete za hlupáka. Iná vec je už to, že tam ČR nemá čo robiť, rovnako ako mnoho iných štátov,ale taká je už politika tohto sveta, rozhodujú iba tí najmocnejší bez ohľadu na cenu životov "malých" ľudí.
Tým že budete urážať vojaka, ktorý je mŕtvy, ktorý teda nedokáže povedať nič na svoju obranu, o ktorom nič neviete, neviete aké mal dôvody toho, aby vstúpil do armády a odišiel na misiu do zahraničia, neukážete nič iné, len to, že sa bojíte obviniť tých, ktorí nesú najväčšiu zodpovednosť za to, čo sa vo svete deje (alebo nechcete vidieť). Kto vám dal vlastne právo moralizovať tu?

157017

21.3.2008 15:56

RE: Žádný hrdina ani oběť - chamtivý

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 195.?.?.?

Reakce na 156835

k tomuto názoru nemám co dodat...jenom naprostý souhlas

156959

12.11.2008 22:52

RE: Žádný hrdina ani oběť - chamtivý

Lukáš Červenka lcervenka (zavináč) email (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 156835

RE: Žádný hrdina ani oběť - chamtivý nadpis tohodle clanku mi zveda zaludek ale clanek samotny nedovedu popsat svoje pocity ten chlap byl kurva hrdina!! [bliji]

175653

20.3.2008 8:06

Odpoved Kralovi

Vladimir Karasek 67.?.?.?

Richarde Krali,
rad bych odpovedel na vas zaverecny dotaz tykajici se opravnenosti zasahu v Afghanistanu.
Rezim Talibanu otevrene podporoval Al-Kajdu pomoci vycvikovych taboru na svem uzemi. Byl to pravdepodobne nejbrutalnejsi rezim ktery v moderni historii zname a jeho porusovani lidskych prav zejmena prav zen nema nikde jinde v soucasne dobe obdoby.
Na rozdil od sovetske okupace ma zasah proti Talibanu podporu vetsiny Afghancu, umoznil v zemi demokraticke volby a hlavne - byl proveden pod mandatem OSN.
Nerikejte me pane Krali, ze o techto skutecnostech nevite. A pokud nevite, nemel byste psat na dane tema clanky.

156846

20.3.2008 10:14

RE: Odpoved Kralovi

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?

Reakce na 156846

Al Kajda – kdo ji vytvořil, kdo ji založil? Ne snad Američani? Bin Ladin – kdo ho vytvořil, kdo ho vyškolil? Kdo vyškolil Taliban? Americká CIA!
A co ti teroristi dělají? Bojují proti okupaci! Podle OSN má okupovaný lid právo bojovat proti okupaci všemi prostředky.
Pojďme se dohodnout, co to je terorizmus. Když Evropané přišli do Ameriky a zlikvidovali Indiány, co to bylo? Když šli do Jižní Ameriky, dělali to s láskou? Když Belgie zničila Kongo, co dělala? Když Francie zabila milion a půl Alžířanů, a to je nedávno, když Američani zabili statisíce Vietnamců, to nebyl teror? A tak dál a tak dál. Takže se podívejme, co to je teror. [bliji]

156855

20.3.2008 10:23

RE: Odpoved Kralovi

Sam Ting Wong 213.?.?.?

Reakce na 156846

No já nevím, nevycvičili si Al-Kajdu američani? Jeden brutální režim znám - mučí tam vězně, zatýkají a zavírají lidi bez soudů - USA!

156858

20.3.2008 11:29

RE: Odpoved Kralovi

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 217.?.?.?

Reakce na 156846

No ?? Nyní jste mu to opravdu nandal !!!! [chechtot] Avšak -tak nějak se mi vkrádá otázka : "Nandal jste to opravdu pisateli a nebo sám sobě ?" Hovoříte o tom,že Taliban podporoval AllKejdu- víte o tom,že vlastně popisujete podporu USA-CIA..mudžahedýnům-kteří dle Vás podporovali AllKejdu,která je jen zástěrkou podpory USA-CIA v nátlaku na Evropu a USA !!! Zajisté budete operovat Bin Láďou ???....no to můžete,ale Láďa je již dle slov paní Benazir Bhůtové DEAD od roku 2002 a mimochodem byl veden zase jen a jen CIA !!! Takže podtrženo sečteno ... ten padnuvší trouba se nechal odprásknout v dobyvačné válce ,kde USA potřebují dostat pod kontrolu JihoAfghánské kmeny,které vždy byly proti jakékoliv přítomnosti cizáků na svém území a Vám to PR.US-Army v TV předkládá jako boj demokratů s Talibanem podporujícího AllKejdu !!! Co dělat ??? Komu není z hůry dáno..... v apatice nekoupí !!!! [mrknutí jedním okem]

156869

20.3.2008 12:32

RE: Odpoved Kralovi

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 156846

Pane Karásku, můžete mi prosím sdělit, kde jste k těmto informacím přišel? Vy jste tam byl? Nebo jen citujete oficiální propagandu? Pokud citujete propagandu, možná byste se měl zamyslet nad tím, komu ta propaganda slouží a proč nám tato propaganda líčí spoustu zemí jako ty nejhorší na světě... Víte pane, kdyby někdo chtěl rozjet negativní propagandu o České republice, stačí natočit pár záběrů v Chánově a při příležitosti, kdy by měla naše republika být nějak prezentována, použijou se jen tyhle záběry... Víte co tím myslím? Dokážete uvěřit tomu, že to co nám v televizi říkají prostě není pravda a když ano, tak je upravena tak, abyste si z toho odnesl to, co oni chtějí? Že neexistuje svoboda slova, demokracie a další podobně směšné termíny? Všiml jste si toho, jak rychle byla komunistická propaganda nahrazena propagandou sionistickou?

Víte co je to OSN? Myslíte, že je to nějaká organizace na ochranu zájmů všech lidí na Zemi? Jak víte, že měl zásah proti Talibanu podporu většiny Afghánců? Vy jste tam byl? Anebo jste to prostě uvěřil těm lidem z obrazovky? Jak víte, že tam proběhly demokratické volby? Myslíte, že někde můžou proběhnout demokratické volby, když před volební místností stojí tank? Víte co je to Al-Kájda? Nevíte? Tak se jmenuje složka CIA, ve které jsou údaje o Muhajedinech, kteří bojovali proti Rusům. Není vám divné, že CIA vycvičila tuto "organizaci", finančně ji podporovala, sama ji pojmenovala tímhle nesmyslným názvem a pak ji začala líčit jako nepřátelskou teroristivkou organizaci? Co si o tom myslíte?

Doporučoval bych vám také zjistit si něco o transferu vedení Talibanu těsně před započetím bombardování... Kdo ten transfer zajistil, by vás asi také překvapilo, stejně jako by vás překvapilo, kdo zařídil transfer rodiny Ládínů z USA. Severní společenství za své služby dostalo královsky zaplaceno, to nebyla nějaká dobrovolná osvobozovací armáda... Tam se řežou mezi sebou už dlouho a kdo lépe zaplatí, tomu kmeny poskytnou své bojovníky... Inu, je vidět, že se stále najde spousta lidí, kterým stačí vysvětlení na Nově... [oči v sloup]

156872

20.3.2008 12:55

RE: Odpoved Kralovi

voyta 85.?.?.?

Reakce na 156846

"Byl to pravdepodobne nejbrutalnejsi rezim ktery v moderni historii zname a jeho porusovani lidskych prav zejmena prav zen nema nikde jinde v soucasne dobe obdoby."
Nevím nevím, ale nezapomel jste treba na Čínu? To se snadno stane.
Vycvikový tábor jsou v podstate kasárna. Bude tedy v pořádku když třeba Rusko začne bombardovat Německo protože tam má americká armáda svoje kasárna?

156873

20.3.2008 17:22

RE: Odpoved Kralovi

Blue litr (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 156846

BTW, v Africe jsou dnes neskutečně kruté režimy s ještě brutálnějšími diktátory. Tam se porušují práva lidská všech, ne jen žen.
Bojuje někdo proti těmto režimům? Mluví se o tom? Ne, jen se tam posílají další a další zbraně.

156893

21.3.2008 7:47

RE: Odpoved Kralovi

jean.laroux jean (tečka) laroux (zavináč) seznam (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 156893

Specialista na Afriku ? [smích]

156938

20.3.2008 19:00

RE: Odpoved Kralovi

Vladimir Karasek 67.?.?.?

Reakce na 156846

Abych pravdu rekl, ocekaval jsem reakci samotneho Krale. Muj prispevek byl primou odpovedi na jeho primy dotaz a ted se zda, ze to nemyslel vazne.
Na podivna obvineni vznesena nekterymi ctenari proti vlade Spojeneych Statu snad nema ani cenu reagovat, ale aspon strucne:
ne, vlada Spojenych Statu ani CIA nezorganizovaly 9/11 ani nezalozily Al-Kajdu. Spojene Staty podporovaly vycvik a vyzbrojeni nejruznejsich skupin bojujicich proti sovetske okupaci. Vcetne treba Severni Aliance. Skupina Osamy Bin Ladina tu pomoc prilis nepotrebovala, protoze jeho rodina je jedna z nejbohatsich na svete. Kdyz se Osama dal pozdeji k teroristum, jeho rodina se ho zrekla.
Rozzlobenym diskutujicim bych doporucil nejakou cetbu o pokroku jaky dosahla za posledni roky demokraticky zvolena vlada Afghanistanu, jeho parlament Loya Jirga, prubehu voleb a podpore obyvatel. Ceska republika a NATO rozhodne stoji na spravne strane.

156900

20.3.2008 20:45

RE: Odpoved Kralovi

micha michaVej (zavináč) seznam (tečka) cz 77.?.?.?

Reakce na 156900

Spadnuls z jahody?Král v diskuzi nereaguje. [smích]

156907

21.3.2008 1:25

RE: Odpoved Kralovi

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Reakce na 156900

"Ceska republika a NATO rozhodne stoji na spravne strane."
a to je která strana.nebo spíš čí strana. jaká je agenda této správné strany? teror,propaganda a koncentrační tabory? tak to rozhodně není moje strana.

156920

21.3.2008 6:54

RE: Odpoved Kralovi

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 156900

Nevim jestli stoji CR na spravne strane, ale pokud by nahodou na bojisti videla destanika Noblhocha, tak by mela stat, tam kde bude von, protoze on ma cuch na viteznou stranu,coz je ve valce ta jedine spravna strana. V Afganistanu jsou Britove s Americany hlavne s geopolitickych duvodu. Z toho duvodu se prilis neangazuji Nemci, ponevadz z toho geopoliticky nic nemaji a uz vubec ne Chirakova Francie jako posledni gaullisty v politice. Ani Sarkozy na tom nic nezmeni, Francouzy jsou rychle v ulicich, uz lecos naznacili v komunalnich volbach.

Britove bez ohledu na lidska prava zahajili jednani s Talibanem, nacez starosta Kabulu vyhostil dva britske "diplomaty", ponevadz americka strana si jeste mysli, ze zvitezi pomoci laufu. Po volbach v Pakistanu vsak dochazi i za velkou louzi k obratu. Co z toho ma geopoliticky Ceska republika netusim. V NATO jsme se taky nezavazali k utocnym operacim mimo uzemi aliance. Mozna "odbornik" jako Parkanova nam to vysvetli, jaky narodni zajem haji ceska vojenska jednotka v Afganistanu. Chtelo by to dobry argument, protoze nase vojenska ucast smrdi porusovanim mezinarodniho prava. Velmocem to sice prochazi, ale malym zemim to prochazet nemusi.

156934

21.3.2008 11:31

RE: Odpoved Kralovi

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 156900

[velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] Pane Karásku, to je něco, jako kdybyste se nám tu za komunismu snažil vysvětlit, že pětiletku splníme na 200%, sovětští inženýři poručili větru dešti a sovětská vojska v Afghánistánu vyhrávají nad imperialistickými mocnostmi... Opravdu jste mě pobavil... Dejte prosím nějaké odkazy, kde se můžeme dočíst, jak Afghánistán pod okupací NATO vzkvétá a mění se ve vyspělou demokracii západního stylu... V těchto zatažených dnech bych se rád od srdce zasmál... [oči v sloup] A pokud nevíte o tom, že Al-Kájda je složka CIA o muhajedinech bojujících proti Rusům, tak to ještě neznamená, že to není pravda, víte? Nebo máte pocit, že víte vše nejlépe? Kde jste prosím k těm informacím tedy došel? Pokud můžete, odpovězte mi jen na tuto otázku: Myslíte si, že média mluví pravdu? Stačí ano nebo ne. Děkuji vám...

156952

24.3.2008 0:20

RE: Odpoved Kralovi

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 66.?.?.?

Reakce na 156846

Kolik jste tech vycvikovych taboru ve skutecnosti videl?Je udivujici, ze ty lzi porad opakujete dokola tim vehementneji, cim vice se ukazuje naprosta beznadejnost te vylhane mise.

157097

24.3.2008 2:35

RE: Odpoved Kralovi

Semerad semeradj (zavináč) yahoo (tečka) com 76.?.?.?

Reakce na 157097

>Kolik jste tech vycvikovych taboru ve skutecnosti videl?Je
>udivujici, ze ty lzi porad opakujete dokola tim vehementneji, cim
>vice se ukazuje naprosta beznadejnost te vylhane mise.

Na jeden v Dubi u Karlovych Var si pamatuji jeste dnes. Ovsem siti, kterou vybudoval Osama v Afganistanu, ktery chtel prebudovat na jeden veliky muslimsky fasisticky stat Islamabad se to rovnat nemuze.

157099

20.3.2008 8:35

Je mi líto jeho rodiny,

Sam Ting Wong 213.?.?.?

bohužel to nijak neospravedlňuje jeho účast na okupační misi, do které ČR nic není. Svojí službou v Afgánistánu podporoval (mimo jiné) zabíjení afgánských otců. Jsou snad afgánské rodiny něco méně než české nebo americké? Potřebují afgánské děti svoje rodiče méně než ty naše?
S velkou pravděpodobností se dá čekat velký teátr kolem úmrtí tohoto vojáka, který bude zneužitý k manipulaci veřejnosti a ospravedlnění nelegitimní a nelegální agrese vůči cizí zemi. Nebo snad "chlap s gulama" zase řekne něco, co má hlavu a patu?

156847

20.3.2008 9:45

žoldák

Vladimír Bílý vladimirbily (zavináč) post (tečka) cz 89.?.?.?

smrt je u žoldáků rizikem povolání, a tudíž přirozená. Dle mého tato smrt nemá nic společného z obyvatelstvem ČR,které nevede z žádnou zemí válku.Vláda ode mne nemá žádný mandát,který by jí opravňoval k vysílání vojáků mimo akce NATO,a tudíž jde o nelegitimní,neústavní a protispolečenskou akci naší vlády.Voják zemřel za to,že byl součástí vměšování a okupování. Zemřel za sebe,své peníze,libovůli vlády a cizí zájmy.Byl v blbý době na špatnym místě......Bude to znít hloupě,ale dobře mu tak...

156851

20.3.2008 10:54

RE: žoldák

herbert 83.?.?.?

Reakce na 156851

"Vláda ode mne nemá žádný mandát,který by jí opravňoval k vysílání vojáků mimo akce NATO,a tudíž jde o nelegitimní..."

Predpokladam, ze ste myslel OSN. "Vojna" v Afg. je akcia NATO. Bohuzial...

156863

20.3.2008 9:56

Kdo je vlastně oběť a kdo viník

Spytihněv 83.?.?.?

Nevím, zdali je možné hledat protiargumenty, které by obhájili afgánskou misi.

Spíš bych se ptal, proč ještě vůbec trpíme režim, který podporuje politiku agresora a jak dlouho se ještě chceme nechat manipulovat. A myslím, že je úplně jedno, kolik životů to stojí, neboť i cena jediného života je neměřitelná.

I my jsme viníci byť nepřímí. Máme režim, který zneužívá vůli lidí aktivně bránit bezpráví. Máme „zástupce“, kteří jednají proti vůli těch, kteří je vynesli k moci a stále je tam trpí. Máme vládu, která otevřeně podporuje politiku agrese.


Můžeme se cítit jako oběti, ale v prvé řadě neseme spoluvinu. Pokud si toto nepřiznáme, nic se nezmění. Dál budou umírat lidé daleko od domova, dál se bude humanitárně bombardovat a dál to všechno budeme platit (tedy spolupodílet se).

156860

20.3.2008 10:10

Odvolání Williama Fallona, summit Nato, "Ládinův" projev, plakáty v Brně, Svobodka v Praze, smrt Čecha v Afghánistánu,

HAVLŮV KRÁLOVSKÝ PRD 90.?.?.?

končící Bushovo volební období [bliji]
Moc náhod najednou. [překvapení] CIA nejspíš chystá fingovaný teroristický útok v ČR současně s napadením Íránu a Amíci to chcou stihnout ještě před summitem NATO 2.-4. dubna, kde se bude jednat o základně v ČR. [bliji] [bliji] [bliji]

156864

20.3.2008 17:11

RE: Odvolání Williama Fallona, summit Nato,

rataj 85.?.?.?

Reakce na 156864

To včerejší vylepování plakátů s prorokem Mohamedem s bombou na turbanu v Brně mi skutečně zavání značnou čertovinou. Kdopak může mít prospěch z takového záměrného provokování muslimů?, obyvatelé Brna zřejmě ne. Policie i brňáci by měli být značně všímaví, aby nedošlo k nějakému vážnému maléru.Pokud se týká padlého vojáka, osobně si případ netroufám hodnotit, je i docela možné, že měl trochu idealistickou představu o tom, co bude v Afghánistanu vykonávat, např. ostrahu letiště, určeného i pro civilní letadla. Konec konců i většinu vojáků je nutno ideologicky předem zpracovat tak, aby věřili tomu, že slouží dobrému účelu. Některý z nich pochopí, o co ve skutečnosti jde, až po osobních zkušenostech, některý to psychicky neunese, zešílí, nebo se zastřelí, jiný se po odchodu z armády zúčastňuje protiválečných demonstrací, jak je to vidět i v USA. Těžko lze hodnotit někoho, koho blíže neznáme.

156890

20.3.2008 18:09

RE: Odvolání Williama Fallona, summit Nato,

Pavel -Čert- Němec 195.?.?.?

Reakce na 156890

>To včerejší vylepování plakátů s prorokem Mohamedem s
>bombou na turbanu v Brně mi skutečně zavání značnou
>čertovinou.

To mate pravdu, ale mezi temi co si radi rypnou do arabu je tech skupin vice a nejen ti co basti Eretz. Ja bych to spis videl na tzv. neonacisty. [mrknutí jedním okem]

156897

20.3.2008 10:56

Oběť expanze moci

eda 194.?.?.?

Některé příspěvky jsou fakt drsné, nevím, jestli by si autoři stáli za svými slovy, kdyby šlo o někoho z rodiny nebo blízkého přítele.
Nějaká demokratrizační mise západního světa s podporou "brute force" se nekonala nikdy a nikde. Vždy šlo především o nevyřčené zájmy.
Afghánistán je ještě o něco horší případ. K invazi bylo nutné použít zinscenovanou událost - 11.září 2001. Tento fakt staví celý západní svět včetně nás, tzv. obyčejných lidí, do role barbarů. Stydím se za to, že lež o 911 nedokážeme jako společenství lidí zlomit ve veřejném životě a že jsme nuceni, jako otroci bez vlastní svobody, následovat všechny kroky moci navázané na ten grandiozní zločin.
Vyzývám vás všechny: zvedněme se ze židlí, dejme jasně najevo, že víme, že 911 bylo úplně jinak. Oni počítají s naší pasivitou a bohužel se nemýlí.
Kolik mrtvých potřebujeme, než nám konečně dojde, že kráčíme do pekel?

156865

20.3.2008 10:50

Proč tolik humbuku

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Byl to profesionální voják a součástí jeho práce bylo riziko, že bude zabit. Taky nikdo nedělá humbuk okolo toho, že například při dopravní nehodě zemřel řidič z povolání....prezident rodině nekondoluje a nedávaj mu vyznamenání atd... přitom je to naprosto stejná tragédie.....

156866

20.3.2008 11:48

Co je pravdivé a žádoucí.

Kropáč kropac20 (zavináč) seznam (tečka) cz 62.?.?.?

To je rozhodující pro hodnocení jak hrdinů, tak zabijáků. Tedy místo, účel a způsob nasazení profesionálních vojáků. Nebo chcete-li žoldáků. Argumentovat charakterovými vlastnostmi profesionálních vojáků nikam nevede. Komu vyhovuje "adrenalinové" zaměstnání, ten si jej najde i jako profesionální zabiják, nebo automobilový závodník, dříve se říkalo dobrodruh. V dobách masového nasazení žoldnéřských vojsk se dokonce říkalo, že voják není člověk. Podstatou adrenalinových sportů i zaměstnání je existence zvýšené možnosti újmy na zdraví či životě.
Co je pravdivé a žádoucí je určováno mocnými, v současné době na území ČR doktrinou USA a Izraele.

156868

20.3.2008 13:30

Logika

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

>A za koho Milan Štěrba tedy vlastně padl? Parkanová říká, že „za nás“. Koho tím myslí? Za mne Štěrba nepadl. Válka v Afghánistánu není moje válka. Padl za vás? Ani za vás ne.
---------------
A za koho budu muset už zase zaplatit daně? Kalousek říká, že "za sebe". Koho tím myslí? Za sebe žádnou potřebu platit necítím. Daně nejsou moje daně. Státní kasa není můj problém. Platím snad za vás? Ani za vás ne.

156874

20.3.2008 13:46

kecy, kecy, kecy

osg 88.?.?.?

Hodně z vás tu říká, že vojáci to dělají hlavně pro peníze a proto jsou morálně špatní. V čem je zásadní rozdíl mezi vojákem na zahraniční misi, programátorem, doktorem či třeba pekařem nebo prostitutkou?

Voják bojuje a zabíjí za peníze ve prospěch systému,
Programátor vyrobí programy ve prospěch systému,
Doktor se bude strat o ty, kteří se hodí systému,
Pekař upeče každý den chleba ve prospěch systému,
Prostitutka nabízí sex a tím přispěje k spokojenosti v systému.

Všichni z nich se za peníze prodávají, tak v čem je horší voják než ostatní? Ten programátor zapříčiní třeba, že se prodá víc Coca Coly a tím pádem třeba USÁci prásknou bombu do školy, doktor se postará o to, aby byli lidé schopni pracovat, ale jakmile se to nehodí (třeba je to drahé) tak se postará o to, aby člověk umřel (většina doktorů o tom asi neví) Pekař to samé, dokud je jídla dostatek člověk o něm nebude pochybovat, ale jakmile by mohlo sházet jídlo..., Prostitutka nádherně podporuje systém v tom, že by měli makat aby měli hodně prachů a vytváří domněnku, že vše se dá koupit nebo alespoň peníze jsou důležité.

Takže v čem je ten voják horší?

Jestli chcete zjistěte si jak vzniká pocit morálky, varuji, že to může být šokující zjištění a lidé to občas neberou dobře.

156875

20.3.2008 14:31

RE:To jsou tvoje kecy, kecy, kecy

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 83.?.?.?

Reakce na 156875

Rozdíl mezi současným vojákem z povolání a ostatními je především v tom, že on jde vraždit v zájmu vládnoucího režimu, tedy nevytváří nic jiného než bolest jiným.Býval jsem také kdysi vojákem z povolání,ale k takovéto práci bych se nepropůjčil za žádné peníze.Kdybych dostal takový rozkaz, raději bych se nechal zavřít, než bych jej splnil.Vždy existuje volba.Je to o osobní statečnosti a o životních prioritách.Tato armáda již neplní svojí funkci a měla by být ihnet zrušena.Je to jen tlupa dobře placených žoldáků, kteří jdou bezmyšlenkovitě tam kam je pošlou.Třeba vraždit do Afganistánu.Jen aby měli víc prachů. [bliji]

156878

20.3.2008 19:05

RE:To jsou tvoje kecy, kecy, kecy

Vladimir Karasek 67.?.?.?

Reakce na 156878

Nezlobte se #83, ale vy se tady vlastne priznavate k tomu, ze jste za komunistickeho rezimu coby dustojnik slouzil dobrovolne a za penize sovetske okupacni moci.
Nerikejte ze nevite, proc vas ten rezim platil.

156901

20.3.2008 14:16

RE: kecy, kecy, kecy

DavidZ zatrepalek (zavináč) ctechnet (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 156875

Já bych to maličko poopravil.

"Voják bojuje, zabíjí a umírá za peníze."

Toť vše. Není potřeba z toho dělat vědu. A zabíjet je vždy špatné (s výjimkou sebeobrany, ale cizí voják v cizí zemi, to asi nebude ten případ) a za peníze ještě horší. Také se té profesi říká námezdní vrah, pokud jaksi zrovna nemá smlouvu se státem, která ho zbaví trestní odpovědnosti. A kdo má doma námezdního vraha, nesmí se divit, když se jednou vrátí v pytli.

O tom, kdo ho platí či z toho má prospěch (a nemusí to být nutně tentýž subjekt) už bych se moc nerozebíral. Ostatně: "Čo také si predstavujete, osg, pod pojmom 'prospech systému'?"

156879

20.3.2008 15:27

RE: kecy, kecy, kecy

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 156879

Velmi dobře řečeno, pane Davide. Dodal bych jen maličkost. Ptal se někdo, jaký "výsledek práce" (čti kolik mrtvých Afghánců) za svůj žold onen voják "vyprodukoval"?

156882

20.3.2008 18:21

RE: kecy, kecy, kecy

karel4u 207.?.?.?

Reakce na 156879

Chtel bych se neceho dotknout, neceho zatim nepovsimnuteho.
Jak se zmenil pristup k valkam ve vedomi lidi od te doby, co neni povinna participace mezi lidmi.
Zatimco v obou Svetovych valkach, kde lide vlastne byli odvedeni se vzdy nasli ti, kteri byli kritiky techto. Byly napsany knihy spisovateli kteri participovali v techto valkach a dokazali prenest svuj nesouhlas k valkam vseobecne v dilech ktere zmenily nebo vysvetlili mezilidsky pristup.
At uz to byl Remarque, Moravia, Hemingway, Heller, atd.
Vzdy zobrazili valky jako neco nelidskeho.
S prichodem profesionalni armady tato kritika jakoby zmizela.
Za prve, takzvanou "dobrovolnosti". Tato omezuje vojaka v kritice, jakkoliv opravnene. Jen v opravdu mala casopises, napr.
Harper's v USA se toto objevuje. To je ale daleko od tech hlavnich.
Napr. v Cechach neni v soucasne dobe kompetentni autor, ktery ma schopnost analysovat situaci v ktere se soucasna Ceska spolecnost nachazi. Jeste tak mozna Valach, ktery se ovsem topi v nemoznosti empiricke analysy z duvodu hlubokeho infikovani dynamiky vzdelani z minuleho rezimu.

156896

20.3.2008 18:09

RE: kecy, kecy, kecy

jansmith1984 193.?.?.?

Reakce na 156875

(Jestli chcete zjistěte si jak vzniká pocit morálky, varuji, že to může být šokující zjištění a lidé to občas neberou dobře.)
---

Ano, souhlasím. V našem Světě je jen málo věcí takových, jak vypadají na první pohled. Na věci je třeba se dívat v širších souvislostech, nepřijímat předčasná, podjatá nebo emotivní stanoviska a stále se mít vnitřně na pozoru před podprahovým vlivem propagandy a manipulací, ať již pocházejí od kohokoli. Viz. myšlenky MUDr. Koukolíka a jeho práce o deprivantech apod.

Soudit motivy toho vojáka k účasti na misi, která je už svou podstatou v mnoha aspektech kontroverzní (911-WTC7???) nám nepřísluší, i když si je jistě dokážeme představit a některé tady zazněly.

Hrajeme si se slovíčky, stejně jako před mocnými za oponou k zemi ukloněný (tzv. nezávislý) mainstream a jediné co nás k tomu ospravedlňuje je fakt, že se doufám nesnažíme nikým manipulovat, ale upřímně hledat vysvětlení. Voják byl ve špatnou dobu na špatném místě a pokud nebereme v úvahu učení mystiků (toltéků apod.), tak měl jen velmi malou možnost okolnosti, které vedly k tragedii ovlivnit. Když pomineme vnější vlivy, tak se v jistém smyslu už doma "svobodně" rozhodl zúčastnit a riskovat a bohužel až pozdě pochopil, že důvody pro které tak učinil, narozdíl od tvrzení Systému, za to nestály.

Nezaslouží gloriolu hrdiny, stejně jako nezaslouží urážky nebo despekt. Podle mne zaslouží soucit a přání, aby se jeho smrt (i smrt jeho kolegů v patrole a dalších) nestala zbytečnou epizodou na šachovnici mocných tohoto světa, kterou jistě dobře propagandisticky zdůvodní a využijí a hlavně aby jako tragické memento pomohla ke změně předepraného myšlení nevědomých spoluobčanů, kterým podstata a souvislosti dění kolem nás, přes do oči bijící historická i současná fakta, nedocházejí.

156898

20.3.2008 15:29

Nebylo to nic jineho než

sysz3r0 sysz3r0 (zavináč) gmail (tečka) com 88.?.?.?

žoldák, nic vic nic min, nechapu proč bych ho mel litovat.

156883

20.3.2008 15:41

Hrdina!

Jan Grohmann 213.?.?.?

Autor tohoto článku mi přípominá člověka, který nadává topicímu se člověku:"Proč jsi lezl do hluboké vody!!!"
Nechci tady rozebírat důvody proč američané zautočily na Taliban v Aghanistánu. Jde o to, že se dnes alianční síly snaži tuhle zemi dat dohromady. Sanží se zlikvidovat poslední bojůvky Talibanu,nastolit mír a předat správu nad zemí, afghanské vládě. Nikdo tam nemá důvod zustávat (a umírat) déle než je to nutné.

Co by si ten autor článku asi představoval. Stáhnout se? Vykašlat se na Afghanistán. Ať se dostane znovu pod moc Talibanu?

Poslední co teď potřebujem je dalsí člověk, co říka:"Ja to říkal!!" Takových máme plno... [oči v sloup]

Jo a mimochodem. Nejvyším zájmem České republiky by mělo být pomáhat tam ,kde to je potřeba.

156886

20.3.2008 17:35

RE: Hrdina!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 75.?.?.?

Reakce na 156886

Jane, snazite se byt neutralni ale nepisete reseni, ktere podle vas muze situaci vyresit. Vykaslat se na Irak a Afganistan dopadne katastrofalne ale zase mi nerikejte, ze verite v nastoleni demokracie v zemi, kde se lide mezi sebou nesnasi.
Iran jiste vyuzije situace a globalni krize bude jeste horsi.
"Ja to říkal!!" Kolik myslite, ze se najde lidi, kteri byli proti valce v Iraku, jeste nez zacala? Ja byl jeden z nich a dnes se otevrene rika, ze byla zalozena na lzi.
Co se stane dal? Vzdy za to zaplati obycejni lide. Momentalne umiraji statisice lidi v Africe a v minulosti se tak stalo v byvale Jugoslavii, Vietnamu i jinde.
Co myslite, ze by bylo nejlepsi reseni? USA se sama potapi. Jak dlouho ma tohle divadlo trvat?

156894

20.3.2008 19:42

RE: Negativní Hrdina!

Karel z Čech 88.?.?.?

Reakce na 156886

Grohmanne, Grohmanne, že vy nesledujete, co se ve světě děje? Nebo jste se jen přepsal?
>Jde o to, že se dnes alianční síly
>snaži tuhle zemi dat dohromady. Sanží se zlikvidovat poslední
>bojůvky Talibanu,nastolit mír a předat správu nad zemí,
>afghanské vládě.

Ve skutečnosti Taliban se aktivizuje k likvidaci posledních bojůvek NATO, které v Afganistánu chrání drogový kšeft CIA.

No a že tam zhebnul nějaký žoldák z ČR? To je jen a jen jeho problém, naše pouze hanba. Proč leze tam, kam ho nikdo nezval, navíc s kvérem v ruce? A když tam leze s okupantama, musí počítat s tím, že s ním s jako okupantem bude zacházeno. V Afganistánu zabili okupanta - tedy můžeme jen afgáncům pogratulovat k úspěchu.

Hrdina by to byl, kdyby bránícího naše území ho afgánci zabili při vojenském vpádu do ČR. Že by afgánská armáda okupovala české území mi není známo. Dokonce jsem ani neslyšel o tom, že by afgánská armáda útočila na území nějakého členského státu NATO. Tedy nejde ani o plnění našeho závazku z členství v NATO k pomoci při napadení kteréhokoliv členského státu.

NATO v Afganistánu neplní žádný úkol, který tomuto paktu ze zakládací smlouvy náleží. Jen si tam zájemci jezdí vybít adrenalin a zastřílet si na živé terče - afgánce. Je to výhodné, protože kdyby si jeli zastřílet na slony do Afriky, museli by si cestu a pobyt zaplatit, když jedou do Afganistínu, mají cestu i pobyt zdarma a navíc ještě dostanou slušně zaplaceno, protože uvedeným pobytem realizují zájem jistého zámořského státu. Je to pro zájemce atraktivní a tak zájem převyšuje nabídku.

>Jo a mimochodem. Nejvyším zájmem České republiky by mělo
>být pomáhat tam ,kde to je potřeba.
To by naši vojáci museli jít pomáhat Afgáncům vyhnat z jejich země vetřelce. Jenže to by tak finančně atraktivní jistě nebylo.

156904

21.3.2008 7:13

RE: Negativní Hrdina!

Robocrep 62.?.?.?

Reakce na 156904

>Hrdina by to byl, kdyby bránícího naše území ho afgánci
>zabili při vojenském vpádu do ČR. Že by afgánská armáda
>okupovala české území mi není známo. Dokonce jsem ani
>neslyšel o tom, že by afgánská armáda útočila na území
>nějakého členského státu NATO. Tedy nejde ani o plnění
>našeho závazku z členství v NATO k pomoci při napadení
>kteréhokoliv členského státu.

Pokud se nepletu, tak NATO NIKDY v historii jeho existence takto nezafungovalo. Opravte mě, jestli znáte takový případ.
NATO mně připadá, spíš než obranný pakt, jako takový zájmový klub technicky vyspělých armád.

156937

20.3.2008 19:48

Nezvykol som sa

ferike 89.?.?.?

Vazeni. Nezvykol som sa aktivne zucastnovat tychto debat, len citam clanky a diskusie. Zhodou okolnosi dnes na Slovenskom Centru sa objavil clanok Pana Chmelara (analytik) "Slovensko bolo v Iraku v hanebnej koalicii"....Samozrejme druhy anylytik Samson kontruje a vsetko podla neho je OK a aj s medzinaodnym pravom. Aj z diskusie jasne vidiet delbu nazorov jednotlivych ludi. Tak isto ako tu. TA ista vec podla toho komu dotycny fandi je spravna, alebo nespravna. Moj nazor je, ze ten Irak z nasej strany nebola spravna volba a ani to hrdinstvo podla mna nie je hrdinstvo, ale profesionalny neuspech s cim treba pocitat ak som z povolania niekde idem a dobrovolne a samozrejme nie z vlasteneckeho nasadenia a nadsenia, ale za plat.

156903

20.3.2008 19:46

vrah

arafat 81.?.?.?

Moj nazor je ten ze kazdy profesionalny vojak je vrah!!! totvsjo... o jedneho vraha menej

156906

21.3.2008 7:37

RE: vrah

Robocrep 62.?.?.?

Reakce na 156906

Víte, výraz "profesionální armáda" je totiž poněkud zavádějící. Ta profesionalita spočívá ve stylu vedení války, poměrech mezi počty vojáků a techniky a v míře nákladů na výzbroj a výcvik jednotlivce.
Profesionální armáda není sama o sobě nic špatného, je to produkt moderní doby.

Ovšem to, že má takhle žoldnéřský charakter je ošklivý vedlejší efekt. Každý stát je potom tak trošku na pokraji občanské války. Kdo tohle vyřeší, měl by dostat Nobelovku za mír...

156939

21.3.2008 19:32

RE: vrah

habr 70.?.?.?

Reakce na 156906

Ted, kdyz jsi to vsechno tak hezky vysvetlil, tak nezbyva, nez ti poprat hezky velikonoce a prijemnou cestu zpatky do prdele odkud jsi prisel, hovado blby. Totvsjo. Aby se ostatni necitili ukrivdeny, tak moje velikonocni prani je urceno vsem kurvam podobnyho smysleni. A ze vas je na tomhle foru jako cmeliku.

156973

21.3.2008 0:49

Jak zoufale prolhane,

z.a.p 99.?.?.?

jak ztrestene... a prece se to deje. Lez ma navrh a zadne mnozstvi pravdy to nevyvrati. Tak jak se to vztahuje na Cesko, to plati stejne i pro Kanadu. Na nejakem nectitelnem platku jsem videl obrazek s "hrdiny...". Jsme ve vykalech po usi. Vzdal jsem doufani v pokrok nadobro. [pláč]

156918

21.3.2008 11:22

RE: Jak zoufale prolhane,

Kropáč kropac20 (zavináč) seznam (tečka) cz 62.?.?.?

Reakce na 156918

Prosím, abyste vlídně hodnotil krátkou recensi knihy Marné iluze, Gray, John: Globální kapitalismus ve své současné formě zosobňuje velice nestabilní uspořádání - nedisponuje samoregulační schopností. Globální světový trh navíc v žádném případě není nezpochybnitelným zákonem historického vývoje, ale pouhým politickým projektem - produktem silných centralizovaných vlád. Jedná se o pouhý utopický model, který musí být odsouzen ke krachu.

156950

21.3.2008 11:56

RE: Jak zoufale prolhane,

2xs 85.?.?.?

Reakce na 156950

Toto je podle mě naprostý nesmysl (ten úryvek). Kapitalismus totiž naopak JE přirozený řád, respektující fakta o lidských vlastnostech (jejich rozdílnosti) a MÁ samoregulační schopnosti (platí tam jasná a 100x ověřená pravidla: pán-otrok, práce mnohých-zisk pár chytrých, nabídka-poptávka, odpor-potlačení, revoluce=krádeže, zmatek, vraždy, úpadek=nikoliv řešení čehokoliv... jak? snad řáděním hloupé masy? experimenty, nerespektujícími povahu člověka?).
Autor možná spíše mínil, že dominantní hybatelé (páni) nejsou téměř ničím svázáni, regulováni... (tedy nanejvýš nepřesná formulace autora), a pak má pravdu - neomezenost roste stále více, s jejich rostoucím akumulovaným kapitálem, schopným už teď řídit hlavouny skoro celého světa pomocí peněz a laskavého ponechání moci (nebo jsou i jiné možnosti, jako nátlak, média a bomby).
Trh je prostě existující fakt, byl a vždy bude. Jestli mu dáme přívlastek "globální", pak uvažujeme v širších měřítkách, o celosvětovém trhu, ale i ten vlastně existuje (výměna zboží, peněz, služeb... mezi lidmi křížem krážem na celém světě). Tady nevidím absolutně NIC, co by mělo i tento druh trhu zpochybnit, když on vznikl a existuje, spontánně z potřeby kupců a zřejmě samoregulačně tak, že co je JAKSI výhodné pro obě strany obchodu, to se uskuteční (obchod se uskuteční).
Jediné, co je limitem (možná jen dočasným) jsou zásoby strategických surovin, "vybydlená", vysátá příroda. Ale zatím to, zdá se, není problém neřešitelný (páni vymyslí nějaké strategie, třeba války, a vyřeší své potřeby). A i příroda se dá určitými (pány vymyšlenými) postupy šetřit, regenerovat aspoň tak, aby si se zbytkem poradila sama. I to se zreguluje - když někde budou umírat pracovníci na produkované jedy, bude to problém zaměstnavatele (kterému budou chybět lidé), a bude se to muset nějak řešit... jinak nejde o vzrůst blahobytu pána, ale o pokles, a to ještě ve zhoršeném prostředí.
Problém tedy není v hranicích daných filosoficky, ani v lidech (ti vždy něco vymyslí, přizpůsobí se), ale problém může být nanejvýš v dostupných přírodních zdrojích a v populaci... že to tady nevratně vyplundrujeme. Ale to budou doprovázet války, a tím dojde k redukci lidí na světě, takže se možná (min. částečně) vyřeší i to. Zní to cynicky, ale v podstatě je to zákonité... musí k tomu jednou dojít.

156953

21.3.2008 17:33

RE: Jak zoufale prolhane,

Kropáč kropac20 (zavináč) seznam (tečka) cz 62.?.?.?

Reakce na 156953

Nepíši o kapitalismu v obecně chápané formě, ale o globálním kapitalismu. Řada lidí, a smyšlejících "pravicově", již pochopila, že liberální kapitalismus volné soutěže byl nahrazený globálním kapitalismem. Tedy snad abyste přeformuloval svoji argumentaci. Pokud chci nějakou myšlenku vyjádřit stručně nezbývá, než předpokládat stejné premisy u potenciálních diskutérů. Jestliže by se naše názory na kapitalismus lišily tak jak uvádíte, byla by plodná diskuse vyloučena.

156964

22.3.2008 3:42

RE: Jak zoufale prolhane,

z.a.p 99.?.?.?

Reakce na 156964

souhlasim s Vami plne: je to opravdu vse o TZV. kapitalismu na rozdil od PRAVEHO. Pravy a puvodni byl prehlasovan (globalnim) syndikalismem bandy nekolika proti vetsine. Je to diktatura, je to terror, je to vlastne statni komunismus. Ten kdo trochu cte kolem vidi paralelu. Prave a leve jiz neplati.

156992

26.3.2008 14:01

RE: Jak zoufale prolhane,

2xs 85.?.?.?

Reakce na 156964

Kapitalismus je v podstatě jeden. Přívlastky jako "liberální", "volné soutěže" nebo "globální", to jsou jen slova, mající zdůraznit nějaké souvislosti. Přece kapitalismus ve vyšším stádiu (globální =operující celosvětově, ne už jen v rámci jednoho státu) nepřestává býti kapitalismem, že ne? Funguje na stejných nebo velmi podobných principech.
Viz vývoj pánů a otroků od otrokářského a feudálního řádu až dodnes - podstata je stále stejná: majetný vs. chudý. šikovnější vs. méně schopný. mocný vs. manipulovaný. majitel výrobních prostředků vs. pracovník. vždy nějaký pán a nějaký podřízený. vždy někdo, kdo výrazně profituje, a jiný, na jehož úkor je profit dosažen.
Na tomto se nic nezměnilo po tisíciletí, a asi ani nezmění. Odpovídá to odvěkým vlastnostem člověka a přirozeným poměrům v přírodě.

157225

21.3.2008 18:02

RE: Jak zoufale prolhane,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 80.?.?.?

Reakce na 156953

Kapitalismus či "Trh" se samozřejmě v ideálním případě samoreguluje. Děje se tak za podmínky, kdy tržní podmínky nejsou ovládány mocenskou vojensko-politickou mafií, která v oblasti tzv. volného obchodu přisuzuje někomu naprostou volnost a jinému volnost bere. Víme, že v současnosti je realita uplně jiná a od ideálu se čím dál víc vzdaluje. Trh je ovládán.
..........................................................
V podstatě jsem optimista. Tenhle systém se zhroutí sám od sebe. Amerika, která ovládá planetu mocensky je sama o sobě uskupením mnoha národností zakládajících si na tzv. svobodě a toleranci. Pokud je udržován vysoký životní standard je to velké plus pro AMERIKU a soužití kultur (američanů) je takřka ideální .. pokud se však americká masa ze snu probudí (a ekonomický vývoj ukazuje, že se už budí) americký mnohonárodnostní spletenec se začne rozpadat. Lidé se začnou ptát proč je stále vyšší nezaměstanost, proč klasají příjmy a rostou výdaje. Začne se hledat viník. Vláda bude reagovat (už reaguje pár let) stejně jako reagoval starý Řím či jiné velké říše .. expanzí. V expanzi bude spatřována záchrana. Zvednout se na nohy z pomocí jiných .. zotročených zemí. Efekt bude ale přesně opačný .. tímto přístupem se systém zhroutí o to rychleji, jak tomu bylo v historii vždy. Nejde se "roztahat" po celém světě .. udržovat tam neudržitelné a pak fixovat narůstající chaos ve vlastní zemi. Možná, že s čerstvými spojenci, kterými má být i naše republika (Polsko, Kosovo atp.) to nakonec díky odporu obyvatelstva nebude také tak snadné.
........................................................
Zatím jsou američané ještě podělaní strachy pokud mají jen promluvit nahlas o sionistickém pozadí. V momentě kdy nebudou mít na splácení vily a bazénu je ten strach přejde. Bez toku peněz z USA se rozpadne rozpadne i Israel (což nejmenovaní dobře ví a proto jsou poslední dobou tolik hysteričtí a nebezpeční). Jo SAMOREGULACE [smích] [cool]

156965

22.3.2008 3:49

RE: Jak zoufale prolhane,

z.a.p 99.?.?.?

Reakce na 156965

Rozpad uz zacal protoze byla ztracena ta prirozena rovnovaha a samoregulace o ktere mluvite. To co popisujete je bud jen idealizovana predstava a nebo v lepsim pripade nejaka jiz prosla historie.

156993

22.3.2008 6:29

RE: Jak zoufale prolhane,

jean.laroux jean (tečka) laroux (zavináč) seznam (tečka) cz 80.?.?.?

Reakce na 156993

Ano je to po cela tisicileti se opakujici stejne schema historie. Dokonce bych se podvolil i akceptaci teorii a jiste matematicko-psychologicke zakonitosti v celem procesu. Neco podobneho rozvinul Asimov ve svem dile Nadace. Tahle Vase prosla historie se prave opakuje. Mozna ze si dalsi vyvoj ponekud idealizuji, kdo vi to ukaze cas. [mrknutí jedním okem]

157001

26.3.2008 14:11

RE: Jak zoufale prolhane,

2xs 85.?.?.?

Reakce na 156965

S tímto příspěvkem (21.03 18:02) se rád ztotožňuji.
Sice bych slovo "ovládány" nahradil "ovlivňovány", a slovo "vláda" slovy "loutkáři v pozadí = ti skutečně mocní". Ale to jsou detaily, a jistě to bylo takto myšleno.
I já doufám v samoregulaci (viz závěr) a snažím se býti opatrným optimistou. Nicméně bych radil být si vědom změněných podmínek - dosud v historii nikdy nedosažená koncentrace peněz a moci, dosud nebývalá vojenská síla (jaderné i jiné technologie způsobilé zničit svět) a dosud bezprecedentní provázanost světa skrze média a techniku (internet) - tyto výrazně jiné podmínky by mohly být důvodem jiných konců, než jak tomu bylo v dosavadní historii.

157226

21.3.2008 2:25

Co nebo kdo může pohnout situací v Afganistánu

Sapora 88.?.?.?

Když budu upřímný a zcela nestranný, budoucnost v Afganistánu
je mně velmi nejasná. V té zemi se zvítězit nedá.
Již britská vojska měla smůlu, 80 000 Sovětů s nejmodernější
výzbrojí utrpělo těžké ztráty a teď vojska NATO, která také dostávají jednu lekci za druhou,v zemi , kde každé horské údolí má jiného vládce a "vláda" v Kábulu je ve feudálním postavení.
Také mi není úplně jasné, co to je za hnutí - Taliban a co vlastně chce a jak je vnímán obyvateli Afganistánu.
Je opravdu těžké z Evropského pohledu pochopit zemi
a její mentalitu, kde je cca 80% analfabetů, vládnou nepsané feudální zákony a kde již po několik generací válčí každý s každým a země je pořád někým okupována.
Měl jsem možnost několik hodin hovořit s člověkem, který byl
v Afganistánu mnoho let a ani on si vůbec nedovede představit,
jak se situace v Afganistánu vyvine a přitom jde opravdu
o znalce poměrů v této zemi.
Průměrný Afgánec je " islámsky laděný vysokohorský beran",
který je přivyklý přežívat ve velmi nuzných podmínkách
a který má doma jako zcela běžnou věc Kalašnikova, RPG a dostatek
munice.Od pondělí do čtvrtka okopává políčko, nejlépe s mákem a od pátku do neděle je z něj "svatý" bojovník proti okupantům a je dost jedno, kteří to v současné době zrovna jsou, protože jde zcela jistě o "nevěřící psi" a ty je nutné vyhubit!
Možná, že se podaří poměry v Afganistánu změnit postupně
k lepšímu, ale nikoliv silou a bude to trvat hodně dlouho. Nad společností, která se z větší části nachází mentálně v 16. století, nelze vojensky zvítězit.Bušistánci se šeredně
mýlí a odejdou posléze, stejně jako jejich předchůdci.

156921

21.3.2008 4:28

RE: Co nebo kdo může pohnout situací v Afganistánu

z.a.p 99.?.?.?

Reakce na 156921

"Také mi není úplně jasné, co to je za hnutí - Taliban a co vlastně chce a jak je vnímán obyvateli Afganistánu."
--------------------------------------------------------------

Taliban byl jeden z politicko-nabozenskych smeru ktery vykrystalizoval a prisel k moci neuveritelnou brutalitou po obdobi boju nasledujicich po odchodu sovetske armady. Tedy, byly tam (tezko si predstavit, ze) jeste radikalnejsi smery, ale Taliban mel vice podpory a to nejen od obyvatelstva ale i od zapadnich zemi. Byl jeden cas povazovan za druh vlady s kterou bylo "mozno se dohovorit". Dohovorit se o cem? Inu o tom neslavne-slavnem plynovem potrubi ze stredni Asie. K dohode zrejme ale nedoslo. Pak nasledoval 9/11 a zbytek by bylo uz opakovani toho co zname.

156924

21.3.2008 9:33

RE: Co nebo kdo může pohnout situací v Afganistánu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 217.?.?.?

Reakce na 156924

Jen k Vám dodám,že s Talibanem se jednalo o potrubí,ale Taliban tehdy odmítl nabízenou částku za Ropo a Plynovody a požadoval mnohem více ! Proto byla jednání ukončena a nastalo mocenské řešení.

156945

21.3.2008 12:07

RE: Co nebo kdo může pohnout situací v Afganistánu

2xs 85.?.?.?

Reakce na 156924

>neuvěřitelnou brutalitou
---nedémonizujme tak někoho. je to prostě hnutí lidí někde jinde, v jejich zemi. bez většinové podpory by asi nevzniklo a neudrželo by se. je to politicko-náboženský směr, a oni mají právo žít si ve své zemi tak, jak uznají za vhodné. západ jim nemá co určovat, jaké náboženství či hnutí smějí mít, a jaké ne. měla by se respektovat suverenita států, dle základů mezinárodního práva. jenže zde se lže a vymýšlí si šílenosti, aby mohli válčit, a aby skrze toto došli ke svému zisku a zajištění zdrojů. což je sice pochopitelné, ale pokud by to mělo pokračovat (a nikdo moc proti nevystupuje), tak by to ohrozilo mír a život na této planetě.
neboli zlo (rozhodně větší zlo) jsou USA, a nikoliv Taliban! tohle je třeba si uvědomit! někdo tu loupí, a vymýšlí si jen zástupné důvody... záminky v podobě "blaha pro občany" těch států - ale afghánci i iráčané by mohli vyprávět... vlastně přes milion z nich už vyprávět nemůže. jsou mrtví. 4 miliony dalších jsou vyhnaní z domovů. toto má být ten kýžený pokrok od talibanu a od údajné diktatury? pak americký pokrok = zhoršení (a to rapidní). a to po více než pětiletém teroru bombardérů a vojsk USA.

156955

22.3.2008 4:09

RE: Co nebo kdo může pohnout situací v Afganistánu

z.a.p 99.?.?.?

Reakce na 156955

Jojojo pane, brutalit je na vsech stranach; v cem je rozdil je druh jejich maskovani a meritko. Tedy, Taliban jeste nemusel byt nezbytne tim nejhorsim (a jiste nebyl) jinak by nemohl nikdy prevazit.

My (ti konvencneji myslici) vidime 'nas' zapadni standard jako neco nej-nej a pritom nezvazujeme nase slabiny. Jako by nase spolecnost byla nejakym idealem. Sebechvala pachne - jak je znamo. Chvalit se ve stredu pochybnosti je reakce slabych. Sila je v sebekritice a hledani eticky opodstatnitelneho kompromisu.

156996

21.3.2008 9:28

nas.at na hrob

pikatchu 89.?.?.?

Je mi líto, jel do Afghanistanu zabíjet a mince se obrátila. Nic jiného si nezaslouží. Rodina bude zabezpečena namísto krví jím zabitých jeho vlastní, takže o nic nejde. Krev jako krev, pokaždé je červená.

156944

22.3.2008 16:46

Voják

veterán 81.?.?.?

nechápu proč tolik povyku,byl to voják,byl tam proto aby zabíjel a případně byl zabit,byl vybaven aby boj přežil - bohužel protivník byl lepší a nevyhrál ani jeden z nich.Vojáci byli,jsou a budou (umírat),a budou bojovat a umírat dokud je bude někdo platit - vše je otázka peněz.ten kluk si jich už neužije.

157033

22.3.2008 19:21

Temné podezření - názor čtenáře IHNED

Sapora 88.?.?.?

Reakce na 157033

Nerad bych se dožil toho, aby na tyto naše omaskáčované šulínky prasklo to, co přednedávnem na Poláky, kteří v Afghánistánu pod americkým komandem vypálili a částečně vyvraždili jednu vesnici.

157048

22.3.2008 23:52

Dovolil bych si nat'uknout

z.a.p 99.?.?.?

jeste jeden aspekt veci a tim je co s nimi. Doslova co s onemi vojiny "svobody a demogracie" co za nas tak statecne umiraji. Zkusenost z valky-chtivych Spojenych statu zretelne ukazuje na spolecenskou zkazu kterou tito muzni hrdinove navraceni zpet do sve zeme zpusobuji. Prinejmensim biji sve zeny, vetsinou konci jako drogove zavisle trosky.

Polozme si otazku: je to to, co chce ceska spolecnost ve svem stredu mit?? Hadam (mozna mylne) ze ne. Proto takovy afgansky rek je pro spolecnost daleko uzitecnejsi kdyz se uz - je mi lito to rict - nevrati. A kdyz pak radeji ve vlajkou ozdobene erarni rakvi. Je to jen mala obet, kterou musi danovy poplatnik udelat ve smyslu dobre uplatneneho pudu sebezachovy.

Takze konec koncu, vse je v poradku a brambory jsou v radku. Neni v tom zlomyslnost, jen realita.

157068

23.3.2008 1:37

Nechapu jednu vec

Kevin 78.?.?.?

Mel jsem kamarada, byvaleho spoluzaka. Po skole sel delat k CEZ jako servisak VVN vedeni.

Loni, kdyz opravoval vedeni po vetrne smrsti Kiril, tak z nej kvuli technicke chybe 220 kilovolt udelalo hromadku popela. Za jeho zenou nesel osobne premier a ministryne, nebyl na prvni strance novin. A ja ted uvazuju proc vlastne kdyz:

- taky delal svou praci
- taky si svuj job vybral dobrovolne kvuli penezum a adrenalinu
- taky u toho zahynul

A jeste na rozdil od toho chlapa v Afganistanu delal uzitecnou praci za kterou se nemusel stydet a lidem svou praci pomahal...

157071

Příspěvků: 92

20.03. 02:46 karel4u  hrdina?
20.03. 04:09  RE: hrdina?
20.03. 20:18 trodas  RE: hrdina?
20.03. 03:35 Sapora  Žádný hrdina ani oběť - chamtivý "zelený" dobrodruh.
20.03. 09:00 FUJ !!!!  RE: Žádný hrdina ani oběť - NEchamtivý
20.03. 10:00  RE: Žádný hrdina ani oběť - NEchamtivý
20.03. 10:14 Sam Ting Wong  RE: Žádný hrdina ani oběť - NEchamtivý
20.03. 13:54 FUJ !!  RE: Žádný hrdina ani oběť - NEchamtivý
20.03. 15:07 karel4u  RE: Žádný hrdina ani oběť - NEchamtivý
20.03. 11:23 Sapora  Adrenalinová práce za peníze občanů, kteří si nepřejí účast vojáků v Afganistánu
23.03. 00:34  RE: Adrenalinová práce za peníze občanů, kteří si nepřejí účast vojáků v Afganistánu
20.03. 12:09 hestroy  Žádný hrdina ani oběť - žoldák
20.03. 15:53 FUJ !!  RE: Žádný hrdina ani oběť - žoldák
20.03. 15:27  RE: Žádný hrdina ani oběť - žoldák
21.03. 09:08  RE: Žádný hrdina ani oběť - žoldák
20.03. 15:49 karel4u  RE: Žádný hrdina ani oběť - žoldák
22.03. 01:13  RE: Žádný hrdina ani oběť - NEchamtivý
23.03. 23:54 pulper  RE: Žádný hrdina ani oběť - NEchamtivý
09.06. 22:31 Tomm  RE: Žádný hrdina ani oběť - NEchamtivý
20.03. 09:23 seti  RE: Žádný hrdina ani oběť - chamtivý
20.03. 09:32 seti  RE: Žádný hrdina ani oběť - chamtivý
20.03. 23:59  RE: Žádný hrdina ani oběť - chamtivý
20.03. 10:17 kornetko3  RE: Žádný hrdina ani oběť - chamtivý
20.03. 17:33 Blue  RE: Žádný hrdina ani oběť - chamtivý
21.03. 17:12 2xs  RE: Žádný hrdina ani oběť - chamtivý
22.03. 06:11 jean.laroux  RE: Žádný hrdina ani oběť - chamtivý
25.03. 21:51 2xs  RE: Žádný hrdina ani oběť - chamtivý
22.03. 10:34 kornetko3  RE: Žádný hrdina ani oběť - chamtivý
21.03. 15:56  RE: Žádný hrdina ani oběť - chamtivý
12.11. 22:52 Lukáš Červenka  RE: Žádný hrdina ani oběť - chamtivý
20.03. 08:06 Vladimir Karasek  Odpoved Kralovi
20.03. 10:14  RE: Odpoved Kralovi
20.03. 10:23 Sam Ting Wong  RE: Odpoved Kralovi
20.03. 11:29  RE: Odpoved Kralovi
20.03. 12:32 hestroy  RE: Odpoved Kralovi
20.03. 12:55 voyta  RE: Odpoved Kralovi
20.03. 17:22 Blue  RE: Odpoved Kralovi
21.03. 07:47 jean.laroux  RE: Odpoved Kralovi
20.03. 19:00 Vladimir Karasek  RE: Odpoved Kralovi
20.03. 20:45 micha  RE: Odpoved Kralovi
21.03. 01:25  RE: Odpoved Kralovi
21.03. 06:54 Rene Bartosek  RE: Odpoved Kralovi
21.03. 11:31 hestroy  RE: Odpoved Kralovi
24.03. 00:20  RE: Odpoved Kralovi
24.03. 02:35 Semerad  RE: Odpoved Kralovi
20.03. 08:35 Sam Ting Wong  Je mi líto jeho rodiny,
20.03. 09:45 Vladimír Bílý  žoldák
20.03. 10:54 herbert  RE: žoldák
20.03. 09:56 Spytihněv  Kdo je vlastně oběť a kdo viník
20.03. 10:10 HAVLŮV KRÁLOVSKÝ PRD  Odvolání Williama Fallona, summit Nato, "Ládinův" projev, plakáty v Brně, Svobodka v Praze, smrt Čecha v Afghánistánu,
20.03. 17:11 rataj  RE: Odvolání Williama Fallona, summit Nato,
20.03. 18:09 Pavel -Čert- Němec  RE: Odvolání Williama Fallona, summit Nato,
20.03. 10:56 eda  Oběť expanze moci
20.03. 10:50  Proč tolik humbuku
20.03. 11:48 Kropáč  Co je pravdivé a žádoucí.
20.03. 13:30 Vojta49  Logika
20.03. 13:46 osg  kecy, kecy, kecy
20.03. 14:31  RE:To jsou tvoje kecy, kecy, kecy
20.03. 19:05 Vladimir Karasek  RE:To jsou tvoje kecy, kecy, kecy
20.03. 14:16 DavidZ  RE: kecy, kecy, kecy
20.03. 15:27 Vojta49  RE: kecy, kecy, kecy
20.03. 18:21 karel4u  RE: kecy, kecy, kecy
20.03. 18:09 jansmith1984  RE: kecy, kecy, kecy
20.03. 15:29 sysz3r0  Nebylo to nic jineho než
20.03. 15:41 Jan Grohmann  Hrdina!
20.03. 17:35  RE: Hrdina!
20.03. 19:42 Karel z Čech  RE: Negativní Hrdina!
21.03. 07:13 Robocrep  RE: Negativní Hrdina!
20.03. 19:48 ferike  Nezvykol som sa
20.03. 19:46 arafat  vrah
21.03. 07:37 Robocrep  RE: vrah
21.03. 19:32 habr  RE: vrah
21.03. 00:49 z.a.p  Jak zoufale prolhane,
21.03. 11:22 Kropáč  RE: Jak zoufale prolhane,
21.03. 11:56 2xs  RE: Jak zoufale prolhane,
21.03. 17:33 Kropáč  RE: Jak zoufale prolhane,
22.03. 03:42 z.a.p  RE: Jak zoufale prolhane,
26.03. 14:01 2xs  RE: Jak zoufale prolhane,
21.03. 18:02  RE: Jak zoufale prolhane,
22.03. 03:49 z.a.p  RE: Jak zoufale prolhane,
22.03. 06:29 jean.laroux  RE: Jak zoufale prolhane,
26.03. 14:11 2xs  RE: Jak zoufale prolhane,
21.03. 02:25 Sapora  Co nebo kdo může pohnout situací v Afganistánu
21.03. 04:28 z.a.p  RE: Co nebo kdo může pohnout situací v Afganistánu
21.03. 09:33  RE: Co nebo kdo může pohnout situací v Afganistánu
21.03. 12:07 2xs  RE: Co nebo kdo může pohnout situací v Afganistánu
22.03. 04:09 z.a.p  RE: Co nebo kdo může pohnout situací v Afganistánu
21.03. 09:28 pikatchu  nas.at na hrob
22.03. 16:46 veterán  Voják
22.03. 19:21 Sapora  Temné podezření - názor čtenáře IHNED
22.03. 23:52 z.a.p  Dovolil bych si nat'uknout
23.03. 01:37 Kevin  Nechapu jednu vec

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

49

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 101 čtenářů částkou 14 640 korun, což je 49 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Když dojdou argumenty: "Novinářka" z Deníku N dala facku redaktorovi Sputniku22.11.19 21:08 Česká republika 3

Němci chtějí odstranit Babiše přes Milion chvilek, protože překáží zrušení Benešových dekretů20.11.19 23:29 Česká republika 25

Babiš na Ukrajině odsoudil ruskou agresi a podpořil územní celistvost Ukrajiny19.11.19 22:52 Česká republika 3

Destiletý syn vdovy ISIS: "My vás zabijeme, vybijeme vás. My vás povraždíme."19.11.19 21:09 Sýrie 12

University and College Union (UCU): Bílí mohou být černí, pokud si to přejí18.11.19 23:27 Británie 4

Texas: Černošksá učitelka surově zbila bílou středoškolačku se speciálními potřebami18.11.19 22:45 USA 3

Bletchley: Gang snědých mladíků brutálně napadl bílou dívku18.11.19 22:28 Británie 0

Pravda a láska se vrhla na Klause jr. s dcerkou17.11.19 20:19 Česká republika 3

Co ČT1 neuvádí: Alternativa pro Švédsko nabízí imigrantům cestu domů17.11.19 18:44 Švédsko 1

Obří ikona Grety shlíží z fasády a přísně rentgenuje duše kolemjdoucích17.11.19 10:59 USA 6

Akademie věd ignorovala Němci zavražděné studenty17.11.19 00:30 Česká republika 2

Zajímavá analýza honu na čarodějnice v USA16.11.19 19:28 USA 1

Ve věci nápisu "Památník věnovaný historicky posledním pracujícím Romům na území ČR" se může Policie ČR přetrhnout...15.11.19 23:54 Česká republika 8

Další vítězství Big Pharma: V Německu schválili zákon o povinném očkování proti spalničkám15.11.19 02:51 Německo 15

17. listopad 198915.11.19 00:34 Česká republika 3

Oni se fakt zbláznili. Po nákupu vrtulníků budeme prodávat státní hmotné rezervy12.11.19 20:21 Česká republika 4

Islamizácia v priamom prenose: Moslim prvýkrát na čele veľkého nemeckého mesta12.11.19 16:16 Německo 2

Nač potřebujeme 12 vrtulníků za 14,6 miliardy?12.11.19 16:10 Česká republika 1

Skoro polovina obyvatel Bruselu nosí venku prostředek na sebeobranu. Multikulturní výkladní skříň EU v plné nahotě12.11.19 00:25 Nizozemsko 1

Na Slovensku končí Natural 95. Bude jen E10 s vyšším podílem biopaliv11.11.19 01:50 Slovensko 0

Měnové kurzy

USD
23,13 Kč
Euro
25,50 Kč
Libra
29,67 Kč
Kanadský dolar
17,40 Kč
Australský dolar
15,69 Kč
Švýcarský frank
23,20 Kč
100 japonských jenů
21,28 Kč
Čínský juan
3,29 Kč
Polský zloty
5,93 Kč
100 maď. forintů
7,63 Kč
Ukrajinská hřivna
0,96 Kč
100 rublů
36,21 Kč
1 unce (31,1g) zlata
33 846,85 Kč
1 unce stříbra
394,06 Kč
Bitcoin
165 120,73 Kč

Poslední aktualizace: 22.11.2019 19:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 8 874