Diskuze k článku

Hlavní otázka je proč vstoupila Kolumbie do Ekvádoru a proč se připojila i Venezuela?

Příspěvků 72

6.3.2008 8:42

FARCnie sú socialisti

Sid 78.?.?.?

Chávez (aj Correa) aspoň ukázal svoju pravú tvár, keď sa otvorene zastával boľševikov z FARC.

FARC majú ďaleko od nejakých idealistických socialistických revolucionárov. Okrem spomínaného obchodovania z drogami treba myslieť aj na to, že obete svojich únosov zadržiavajú mnoho rokov vo veľmi zlých podmienkach a neustále sa im vyhrážajú smrťou. Taktiež sa už hovorilo o ich spojenectve s teroristickými organizáciami.

Keď si Kolumbíjčania zvolili pravicového prezidenta, asi im na boji proti boľševikom záleží.

155827

6.3.2008 20:17

RE: FARCnie sú socialisti

Igor 89.?.?.?

Reakce na 155827

Na koho by si nadaval, vazeny, keby syn rabiho, Mordechai Levi, znamejsi pod askenazi-menom Karl Marx, nebol vymyslel tuto sionisticku ideologiu, zvanu bolsevizmus?

155855

6.3.2008 13:16

Pěkné formulace

Vanguard 62.?.?.?

Kolumbii řídí pravicový populista, kdežto Ekvádor mladý levicový ekonom a Venezuelu charismatický Hugo...to by jeden zaplakal.

155837

6.3.2008 14:12

RE: Pěkné formulace

Zdenek S. svoboda (tečka) zdenek (zavináč) gmail (tečka) com 62.?.?.?

Reakce na 155837

To záleží z jakého pohledu [mrknutí jedním okem]!

155845

6.3.2008 18:58

RE: Pěkné formulace

pje 213.?.?.?

Reakce na 155837

Pánové Side a Vanguarde,
kolik měsíců jste strávili v oněch třech zemích? Hovoříte španělsky? Pokud nic z toho, obávám se, že nemáte k tématu co říci nejen zde na zvědavci!

155854

6.3.2008 20:26

RE: Pěkné formulace

jožin z bažin 128.?.?.?

Reakce na 155854

Clovek nemusi byt slepice aby poznal dobrou nebo spatnou omeletu. Zvedavec je plny lidi, kteri nikdy nebyli v Izraeli, nemluvi arabsky natoz hebrejsky, a podivejte se na ty diskuze. Chavez vyvadi hovadiny a cert ho byl jizni Americe dluzen, at uz mluvi reci jakou chce.

155857

7.3.2008 11:37

RE: Pěkné formulace

IVAn 85.?.?.?

Reakce na 155857

Opravím vás, kolego -> Chávez vyvádí hovadiny (vrací zisk z ropy své zemi) a čert ho byl severní Americe dlužen. [smích]

155920

7.3.2008 16:47

RE: Pěkné formulace

jožin z bažin 128.?.?.?

Reakce na 155920

Mno, Chavez osadil vykonnou radu statni venezuelske ropne spolecnosti svymi pribuznymi a nejblizsimi plukovniky, to na nejake "vraceni" zisku nejake abstraktni zemi nevypada. Spis to vypada na privlastnovani si zisku z cizi prace ciste jen pro svuj nejblizsi okruh lidi.

Jestli dobre vidim, severni Amerika nema z Chaveze zadne skody--on pekne obchoduje a ropu dodava, protoze zisky plynou do jeho kapsy, a jine poradne zakazniky diky slozeni te ropy co ukradl nema. Zato jizni Amerika je ciste jeho zasluhou na pokraji uplne nesmyslne valky. Takze pro koho ten clovek znamena ujmu?

A jo, vymytil ve Venezuele analfabetismus tim, ze zaplatil lidem za to, aby si dosli pro stredoskolske diplomy. To jedine, to ho omlouva.

155947

7.3.2008 8:44

RE: Pěkné formulace

el magico 201.?.?.?

Reakce na 155854

ni yo no entiendo de donde el tipo quien escribio esta idiotes saco, que chaves es charismatico, porque el es el mismo tipo como vladimir meciar, desde su cara, hasta sus maneras - el imbecil canta en television sus odas para otros paises, quien son "esclavos" de los estados unidos broder, esto no hace politico pero enfermo de mente

155901

7.3.2008 13:23

RE: Pěkné formulace

jordi 85.?.?.?

Reakce na 155901

tío, según lo q has escrito no sabes nada de lo específíco de la política latinoamericana. no puedes comparar a chavez con meciar, es tonteria
Chavez sí q es el populista (q su comportamiento no es de acuerdo con tu vista del mundo), pero quien en latinoamerica no esta? el populismo es más q típico para la política de américa latina y da igual si se trata de la izquierda o la derecha, mamón!

155932

7.3.2008 18:49

RE: Pěkné formulace

el magico 201.?.?.?

Reakce na 155932

jenoom to shrnu do cestiny, at tomu rozumej

ja zhruba rikam, ze chavez je populista ... a par nadavek, a pripodobnuji ho k meciarovi - slo mi spise o chovani a zpusob projevu, ten clovek skutecne zpival v parlamente vlastni pisen o peru a exprezidentu toletovi, ktery vede zemi spatnym smerem atdatd. tohle jsem zazil jenom u meciara, kdyz vyklada prisprostle vtipy v parlamente

vy se mnou nesouhlasite v pripodobneni k meciarovi, co asi neni az tak dulezite, dulezite je, ze se shodujeme na jeho populismu, souhlasim takze, ze v LA je temer kazdy politik populista - absolutne souhlasim, vsichni jsou populiste, vcetne opozice

dalsi vtipna zalezitost je nabozensky souboj bush vs chavez, kde bush rika, ze mu radi buh a chavez tvrdi, ze bush je dabel [smích]

nicmene mi slo o reakci pekne formulace [mrknutí jedním okem] v clanku je napsana ona veta, ktera je jak vystrizena z rudeho prava pred rokem 89, rika nam, ze v ekvadoru vladne skvely levicovy vudce, v kolumbii prohnily pravicak a ve venezuele uzasny charismaticky vudce vedouci svoji zemi k socialsistickym svetlym zitrkum

pravda je takova, ze sami obyvatele venezuely snasi sveho charismatickeho vudce jen velmi spatne, mel jsem tri dny volno v caracasu a potloukal jsem se tam po vecerech po ulicich, shanel pivo a cigarety a hovoril s mistnimi, lide v caracasu maji strach obdobny nasemu dirvjesimu strachu z stb, boji se i neco rici nahlas, rikaji, ze lide mizi beze stopy a ze za tim stoji chavezovi lide

dalsi zkusenost je jedna venezuelska znama, kterou jsem potkal cestou co cuzca a pak s ni stravil vecer v rozhovoru .. vypadala na klasickou holku ze stredni tridy, vek odhaduji na 25-30, tady se to spatne odhaduje, rekla mi:
1. druhe volby byl zfalsovane a dokonce se nepocitaly nektere hlasy
2. chavezova politika nema v umyslu obohati chude, ale ochudit bohate
3. zdravotni politika se projevuje tak, ze chavez privezl do zeme stovky kubanskych doktoru, ktere plati primo ze statni kasy a venezuelsti doktori, kteri studovali na privatnich skolach anebo v zahranici tudiz prichazeji o praci, protoze tomu nejsou schopni konkurovat

rekl bych ze venezuela z venku pusobi velmi pekne a nadejne, ale z meho uhlu pohledu je uvnitr prohnilal je tam neuveritelna inflace, neuveritelna korupce a neuveritelna kriminalita

ackoliv maji velmi nadejne vychlidky, davam prednost peru a o venezuele zacnu premyslet az pote co usa odstrani chaveze, protoze socialismu tohoto smeru proste neverim

na druhou stranu uznavam, ze konkretne latinska amerika ma socialni politiku zapotrebi vice nez jakykoliv jiny kontinent, protoze situace je ve srovnani s evropou kriticka; to ovsem vyvolava otazku: kdo za to vsechno zaplati? lide a hdp toho nejsou schopni ... proto chavez slavi takove uspechy, protoze hodla "svou" ropou koupit spojenectvi sousedu proti usa

btw v latinske americe (ted mluvim jen za venezuelu a peru) bezne uvidite ve verejnopravni televizi statem placenou reklamu na soucasnou vladu a jeji uspechy .. neco podobneho si pamatuju zase jenom z let pred listopadem

155953

8.3.2008 4:26

RE: Pěkné formulace

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 155953

Fuj to mi spadl sutrak od srdce, uz jsem si myslel, ze jsem se omylem dostal nekde jinde. [velký smích] [velký smích]

155988

8.3.2008 3:49

RE: Pěkné formulace

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 155932

Eiik? [zmaten]

155987

8.3.2008 3:50

RE: Pěkné formulace

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 155901

Eeek? [překvapení]

155986

7.3.2008 11:32

RE: Pěkné formulace

Vanguard 62.?.?.?

Reakce na 155854

V čem je problém? Já jsem komentoval formulace z článku psaného česky, a česky umím vcelku dobře. Jinak, zcela souhlasím s jožinem z bažin, že člověk nemusí v zemi o níž píše strávit roky a ovládat její jazyk-to by se mohl Zvědavec zavřít.

155921

6.3.2008 16:55

Cerstvy novy scenar

jožin z bažin 128.?.?.?

Chavez se po zuby vyzbroji, pry na obranu proti vzdalenemu imperialistickemu agresorovi. Potom prohlasi ozbrojenou partyzanskou skupinu ve vedlejsi zemi za legitimni politickou silu. Pote jeho spojenec poskytne teto skupine pristresi...No to jsou mi veci, uplne cerstvy, novy, a necekany scenar, vsak taky pan Chavez je velky inovator.

Ja mam takovy pocit, ze Kolumbie se vmesuje do vnitrnich zalezitosti Venezuely, a ty tisice venezuelskych vojaku na hranici tam jsou aby prinesly oblasti mir [pláč]

155849

6.3.2008 23:44

Kdo za to muze?

pdmlynek 66.?.?.?

Když jsem o tomto slyšel před týdnem v rádiu, tak jsem se pousmál: jen jsem zvědavý za kolik dnů začnou na Zvědavci psát, že ten počítač Raula Reyese který dokazuje Venezuélskou podporu FARC vlastně tam byl šoupnutý agentama CIA, aby tam rozpoutali válku, a aby se do toho vangažovali Americké vojska. Tak co, je to jen spyknutí? Může za to zase CIA? [smích] [smích]

155860

7.3.2008 4:14

RE: Kdo za to muze?

Rastík 62.?.?.?

Reakce na 155860

No jasne... A Saddam mal ZHN aj ked sa ziadne nenasli a bol napojeny na Al-Quaidu... Ved ked to povedal Bush a Blair tak to musi byt zarucene pravda... A Srbi mali v Kosove koncentraky... ved v zarucene pravdivych mediach boli fotografie... A incident v Tonkinskom zalive sa naozaj stal... ved to tvrdila US armada...
A kto tvrdi nieco ine tak je hnusny komunista...
Ved nikto uz aj tak davno nevie rozoznat co je to vlastne pravda, ze... [oči v sloup]

155870

7.3.2008 1:07

Tuto staronovou prihodu

z.a.p 99.?.?.?

je treba videt v souvislosti. Spojene staty maji silne pozice v Kolumbii a to ne ciste jen nahodou. Je to zakladna pro jejich rejdy - dalo by se rici noha ve dverich. Jiste ze neni treba velke predstavivosti kdo za soucasnou provokaci stoji. Jizni Amerika se svym pokrokovym vyvojem je piskem v ocich washingtonskemu rezimu po dlouhou dobu. Ovsem smutnou skutecnosti zustva, ze to jsou opet lide jineho druhu a jinych narodnosti, kteri maji doplacet na zamery zpatecnickych lotru. Je takrka jiste, ze kdyby se zeme osocene kolumbijskymi vazaly mely branit, americka 'pomoc' do te zeme potece jako otevrenym stavidlem. Na valce je treba vydelat, ze. A to nejen politicky.

155865

7.3.2008 11:06

RE: Tuto staronovou prihodu

Vanguard 62.?.?.?

Reakce na 155865

Pán je komunista? Pokrokový vývoj, zpátečnický lotr...jako bych četl Kojzara. Mimochodem, co si mám představit pod záhadným pojmem "pokrok"?

155922

7.3.2008 13:23

RE: Tuto staronovou prihodu

z.a.p 99.?.?.?

Reakce na 155922

Socialni spravedlnost. Rovnou prilezitost pro vsechy. To jsou zakladni atributy tzv. demokracie.
Za Vase pleteni pojmu se necitim zodpovedny.

155930

7.3.2008 4:04

Nicaragua přerušila diplomatické styky s Kolumbií

Saša 74.?.?.?

Ve Venezuele je několik set tisíc utečenců z Kolumbie, kteří si stěžují na potlačování lidských práv v Kolumbii. http://uk.youtube.com/watch?v=gNdx7204M0M Kolumbie je pro Evropana jen těžko pochopitelná země, pro nepředstavitelné třídní rozdíly, kriminalitu, strach z armády a povstalců. Politická stabilita je udržovaná mocí. Po Venezuele a Ekvádoru také Nicaragua přerušila diplomatické styky s Kolumbií. http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/7282336.stm

155869

7.3.2008 5:40

RE: Nicaragua přerušila diplomatické styky s Kolumbií

z.a.p 99.?.?.?

Reakce na 155869

Videl jsem hodne reportazi (i kdyz, je to veci interpretace). Kolumbie skutecne vypadala jako zeme bezvychodnosti ovladana terorem drogove mafie a cizich zajmu. Proto si ji US vlada take vybrala za sveho chranence a vychozi bod. Protoze je to slaba zeme. To co by bylo treba ve Venezuele resitelne, v teto zemi asi resitelne neni. Proto je tam take FARC, zadny div. A velky Satanas tomu predseda. Nastolit spravedlnost a nejaky FARC nema sanci k preziti. Rozhodne NE socialni spravedlnost, rozhodne NE pro slusny a perspektivni zivot lidi v Kolumbii. To 'domokracie' z principu nezarucuje, ba dokonce nesnasi.

155881

7.3.2008 10:50

RE: Nicaragua přerušila diplomatické styky s Kolumbií

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 74.?.?.?

Reakce na 155881

V USA existuje nějaká „střední“ vrstva, tedy zaměstnaní, kteří ač mají sakra krátkou dovolenou, tak pokud jsou zdraví, mají se relativně dobře a v žádaných profesích dokonce velmi dobře. Můj dojem – nejsem expert na téma a byl jsem tam pouhé 3 týdny – je že USA zneužívá Kolumbii. Jako všude Američané jsou tam nenáviděni. V Kolumbii FARC, je chudými viděn jako Jánošík a protože je tam nelegální a ani nemůže nebo není schopen vyjádřit politickou agendu. Obyvatelé mají stejné obavy z vládní armády jako z FARC. Pochopitelně menšina těch zámožných se možná obává více FARC, hotely pro cizince jsou střeženy samopalníkem jak u vchodu z ulice, tak u východu na pláž. Podobně před bankou, v bance se podíváte vzhůru a tam na vás míří zase samopalník. Bylo mně tvrzeno, že pokud chci jet do Kolumbie autem, musím složit $1000 US na hranici jako jistinu, že auto opět vyvezu, ovšem to se prý málokomu podaří neb ho zcela jistě ukradnou. Jisté je, že to není zcela demokratický stát a vláda je udržována mocí s vydatnou podporou USA. Znovu, pouze můj dojem.

155913

7.3.2008 12:55

RE: Nicaragua přerušila diplomatické styky s Kolumbií

z.a.p 99.?.?.?

Reakce na 155913

Urcite nejste daleko od pravdy. Navic, Vase pozorovani se mi jevi jako kompletne nezaujate a o to ma vyssi hodnotu. Polarizace latinskoamerickych spolecnosti jiz patri k mistni atmosfere. Kdysi jsem videl v Mexiku levicove napisy (s kladivy a srpy) ktere vyskocily pres noc a pres den byly opet zamalovany. Pritom Mexiko te doby byla relativne (ve smyslu socialni vyvazenosti) solidni zeme. Tak to ovsem neni nezbytne dnes.

155931

7.3.2008 17:39

RE: Nicaragua přerušila diplomatické styky s Kolumbií

jožin z bažin 128.?.?.?

Reakce na 155869

Tez Venezuela, Ekvador, a Nikaragua se vyznacuji "nepredstavitelnymi" tridnimi rozdily, kriminalitou, a jejich politicka stabilita je udrzovana moci. Vite, ono se jenom takhle poznalo, koho meli lupici, vrazi, a teroristi z FARCu jako sponzory. No novina to zadna nejni.

A ne ze mi tu budete omilat nejake fraze o pokrokovych partyzanech. Zrovna v lednu unesli jednoho meho kolegu co jel z Bogota na vylet, nejni to zadnej exponent vladni moci, nic takovyho. Pocitam, ze mel asi moc pekny boty nebo hodinky.

155950

8.3.2008 0:37

RE: Nicaragua přerušila diplomatické styky s Kolumbií

el magico 201.?.?.?

Reakce na 155869

nejen kolumbie, je to temer kazda zeme, snad s vyjimkou chile a i v brazilii jsou tyto regiony

v latinske americe jsou mista, kam gringo proste nemuze, pokud se tam vyda, ma stesti odejde-li ve spodnim pradle

155970

8.3.2008 4:41

RE: Nicaragua přerušila diplomatické styky s Kolumbií

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 155970

Hmm a cim to, ze ma gringo tak uzasnou povest. Kdyz si ctu cestopis od Mikysky, ktery jel latinskou amerikou stopem, tak nemel nejake vazne problemy? Proc je v mezinarodnim pruzkumu verejneho mineni, tak negativni videni USA? Kolikrat intevenovali USA v latinske Americe vojensky? Obavam se, ze general Butler vedl vice valek, nez vestina zemi za poslednich 100 let.

155990

8.3.2008 7:57

RE: Nicaragua přerušila diplomatické styky s Kolumbií

el magico 201.?.?.?

Reakce na 155990

nejspis nelezl do slumu atp. - anebo cestoval ve spodnim pradle

tady se mistni v taxi zamykaji zevnitr, aby je nekdo nevytahl z auta anebo neokradl pri prujezdu chudsi ctvrti

znam cloveka co si vedl ve svych 50ti letech velmi dobrodruzne, spal na plazich autobusovych zatavkach, byl sam a nic se mu nestalo, az prijel k nam [smích] ve dve odpoledne se porchazel se svym batuzkem nejchudsim sousedstvim a byl prepaden ctryrmi mladiky; opodal obedvajici rodina se pobavene divala jak je premozen a okraden, nastesti se moc nebranil, tak mu nic neudelali a utekli, nikdo nehnul ani brvou - od te doby spi v hotelu a cestuje lepsimi autobusy

dalsi pripad, navstivili mne dva kamaradi, vylezli si na kopecek k jednomu z turisty velmi vyhledavanych kostelu (mene nez kilometr od domu, kde bydlim), tusim ze to je druhy nejstarsi na pobrezi pacifiku v jizni americe, netusice, ze jsou v nebezpecne zone zasli na hrbituvek cca 30 metru od vchodu kostela, prisli tri deti (12-15) a vytahly pistoli - fotoaparaty a videokameru v celkove cene urcite hodne pres 100tisic korun nechali byt a tvrdosijne chteli penize, odesli s 20ti dolary

ja sam jsem byl okraden v nocnim autobuse - servicio directo - domu, dementni autobusak zastavil na zabouchani uprostred pouste a muj soused vystoupil s mym batohem, notebookem, fotoaparatem a balikem dvdcek s daty - zrejme jsem nemel usnout v autobuse, ktery ma honosne jmeno: bus cama / bus postel [smích] na terminalu autobusu se mi zastupce spolecnosti samozrejme vysmal, vsechno pry poprou a nemam sanci, ztrata cca 2500 dolaru a prace na mesic dva
od te doby cestuji z mesta do mesta zasadne se spolecnostmi, ktere vyzaduji doklad, otisky prstu a snimaji vas pri vstupu videokamerou

jednou jsem projizdel kolem prepadeni autobusu MESTSKE HROMADNE DOPRAVY

nevim jestli jste nekdy byl v jizni americe, ale skutecne to neni prdel - kdyz se zda bezpecna, pak je to velke stesti

mimochodem, vetsina latinos nechape, ze gringo = yankee (myslim spise ty jizneji od mexika, mexicani to samozrejme chapou, protoze to slovo je mexicky vynalez) ... a hodne latinos ani nechape, ze v bilem svete jsou i jine jazyky, nez spanelstina a anglictina (kazdy druhy se me zepta, jestli se u nas mlubi spanelsky nebo anglicky, je mozne ze by se rozpomeli jeste na italstinu, portugalstinu, nemcinu a francouzstinu)

existuje tu prislovi: gringo plati [smích]

vite, ja o tech pruzkumech stale premyslim a snazim si je dat do souvislosti s faktem, ze nejoblibenejsim svetovym jazykem je americka anglictina a nejkonzumovanejsi kulturou sveta prave ta produkovana v usa - nemyslim penize, myslim finalni pocet konzumentu, vcetne tech co si porizuji piratske kopie

nedavno jsem nad usa a jeho politikou premyslel a dosel jsem k zaveru, ze misto usa jsme mohli mit za zadkem stale jeste CCCP a dalsi moznou variantou je cina; nebo kdyby ww2 vyhrala osa, to bysme se meli - jina alternativa me nenapada (nejakou "nezavislost" neutralitu atp samozrejme nepovazuji za realnou moznost) a jsem vdecny za usa

156001

8.3.2008 9:29

RE: Nicaragua přerušila diplomatické styky s Kolumbií

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 156001

A proč vycházíte z toho, že bychom museli mít někoho za zadkem? Kdyby určité skupině lidí, kteří na tom vydělávají, nezáleželo na generování válek, mohly by se ušetřené peníze věnovat do rozvoje místních infrastruktur, a místo nekonečné snahy o ovládání a vysávání jeden druhého bychom mohli spolupracovat... A jak pravil předřečník, spočítejte si, která země nejčastěji iniciuje převraty a válečné konflikty pod trapnou záminkou šíření demokracie...CCCP ani Čína to rozhodně nejsou...

156008

8.3.2008 14:29

RE: Nicaragua přerušila diplomatické styky s Kolumbií

el magico 201.?.?.?

Reakce na 156008

mate dojem, ze nas nechaji byt? uzemi ceske republiky je natolik strategicky vyznamne, ze budeme vzdy v necim podruci, leda bychom se stali supervelmoci

ja bych to taky chtel hezke, ale ono to neni tak snadne, proto preferuji mensi zlo

ja vim, ze usa jsou od vyhlaseni nezavislosti temer porad ve valce, vim, ze iniciuji prevraty a sve spinave agenty strkaji do kazde skviry, vim ze jejich vydaje na vojenstvi jsou vetsi nez zbytku sveta ani to me nepresvedcuje o tom, ze mame (CR) v soucasnosti (a minulosti) lepsi alternativu

bylo by uzasne venovat do mistnich infrastruktur, svetu vsak nevladnou zeme s nejlepsi infrastrukturou, ale zemen s nejvetsimi armadami; ovsem i diky jejich ochrane/nadvlade si mohou spojenci/vazalove tu infrastrukturu v relativnim bezpeci vybudovat

ackoliv v poslednich letech doslo a dochazi ke zmenam, a uvidime, jak to bude pokracovat po volbach, jsou to stale demokraticke staty, kde ma clovek nejvice prav a vlada je svazana verejnym minenim, muzete pet ody na rusko a cinu jak chcete, ale neverim, ze byste tam chteli zit (jako prumerny rus nebo prumerny cinan), lidi kteri chteji zit ve spojenych statech je na svete nejvic a je to jednak diky zivotni urovni a jednak diky velke svobode (ve srovnani se zbytkem sveta)

dalsi veci je korupce, nedokazu si predstavit, ze pujdu v usa na urad s flaskou (cz style) anebo budu cekat az me primo urednik navrhne, at zaplatim drobny priplatek za praci navic/urychleni (latino style - jedna se kolikrat o desitky korun)

156029

8.3.2008 20:43

RE: Nicaragua přerušila diplomatické styky s Kolumbií

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 156029

Ti lidé, co generují války, nás nenechají dobrovolně být nikdy, to máte pravdu. A je jedno, jestli to budou zrovna ti ze CCCP nebo USA - jsou to stále jedni a titíž, a hrají si do ruky. Jako el magico snad chápete, co myslím. Není skutečně snadné se vymanit, ale vyžaduje to především vnitřní změny v každém z nás, musíme se vyladit tak, aby to zlo nemělo moc nás do područí dostat. A v procesu toho vylaďování se je spíše na škodu žít v zemi, kde metoda "chléb a hry" (a do těch her patří i hra na "demokracii" ) je rozvinuta do té míry, že lidé otročí "dobrovolně", za trochu větší kus žvance a iluze "svobody", která je ovšem pouze svobodou vybrat si z více druhů závislostí..

156066

8.3.2008 15:18

RE: Nicaragua přerušila diplomatické styky s Kolumbií

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 156001

Ne s rozpoctem 1,5 dolaru na den nevypadate i s bilym ksichtem jako ten sptravny gringo genarala Zeleneho. Vyhoda spanelstiny je nezporna. Pamatuju jak znameho varovali tusim v Quitu pratele, ze k tomu kostelu se neda vyjit nahoru pesky a ma si vzit tago. No Jarda sel pesky. Prisli tri mladenci a chteli jeho fotak. Jarda makal na Kube, takze spustil perfektni spanelstinou, ze si z neho vytahne filmy, kdyz se o nej tahali. A pak teda zdrhnul i s fotakem. Paradoxne na te Kube je bezpecno i pro gringa, dokonce byt to je ponizujici pro domaci obyvatelstvo "gringo" ma prednost.

Kriminalita je bezesporu problem tretiho sveta, mnohem vetsi nez tzv. civilizovaneho. Je to dano obrovskou socialni bipolaritou, ktera nemuze byt stabilni. Z toho duvodu existuje "bezpecny" svet za ploty. A jiny svet, kde policajni jednou za deset let udelaji vypad i s tanky, jak se stalo za navstevy Bushe v Rio de Janeiro minuly rok.

USA jsou prvni zemi civilizovaneho sveta, kde tato socialni bipolarita zacina nabyvat na sile. Existuji ctvrti i tady v Chicagu, kde muzete prijit o boty, kdyz jdete z aukce aut, nic nekoumite a nemate prachy. Nevyplaci se chodit nekam jenom ze zvedavosti. Pravda trinactka bota se blbe shani a nedoslo primo kek kradezi, ale k vymennemu obchodu vyhodnemu pro jednu stranu. [velký smích] [velký smích] Otazka ohledne bezpecnosti v latinske Americe pri rozlisovani spanelstiny a anglictiny, tedy nestoji na politickem vnimani sveta, ale ma mnohem, prozaictejsi charakter-kriminalni.

156037

8.3.2008 16:50

RE: Nicaragua přerušila diplomatické styky s Kolumbií

el magico 201.?.?.?

Reakce na 156037

narozdil od vas tu ziju a s nevelkym rozpoctem, zebraka nezajima kolik mate na ucte, zebraka zajima, ze jste bilej

bohusel mi neni umozneno dale prispivat do teto diskuse, protoze nemam predplatne, proto se nadale omluvim

editora prosim o pusteni toho prispevku, diky

156042

11.3.2008 6:13

RE: Nicaragua přerušila diplomatické styky s Kolumbií

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 156042

A jak jste prisel na to, ze ja ziju s velkym rozpoctem ver srovnani s vami? Ten bilej Mikyska projel Jizni Ameriku za nekolik mesicu stopem z Patagonie nahoru, predpokladam, ze fotky musel necim za tech par mesicu nafotit.

156235

8.3.2008 19:38

RE: Nicaragua přerušila diplomatické styky s Kolumbií

jožin z bažin 68.?.?.?

Reakce na 155990

Gringo ma tu povest, ze ma trochu vic penez nez mistni a nevyzna se, proto jste zranitelny. Kriminalita v nekterych castech jizni Ameriky je proste rachot. Tesne pred mym prijezdem do Sao Paula si vedlejsi ulici vybral nejaky gang, celou ji uzavrel, a vsem hostum v mistnich lepsich restauracich vsechno sebral. Zkasirovani celeho vyskoveho domu? Zadny problem. Cele ilegalni ctvrti, ktere nikdy nevidely policii, s ilegalnim vysokonapetovym pripojenim, s ilegalni kanalizaci, s velkorysymi pastmi na policejni obrnene vozy (chytaji je jako pralidi mamuty) atd.

Od posledni intervence USA v jizni Americe uz uplynulo dost vody. Mohl byste se taky ptat, kolik tovaren, plantazi, pruplavu, zeleznic, ropnych poli aj. zalozili severoamericane. Napr. cely pomerancovy prumysl dluzi Brazilie USA, odrudy, postupy proti nemocem, metody sklizeni a skladovani; vysledek je ten, ze floridsky pomerancovy prumysl se hrouti pod horou lacineho a dobreho dovozu z Brazilie.

156060

8.3.2008 13:44

Dobra zprava: vypada to, ze se to uklidnilo

vladuna 86.?.?.?

http://zahranicni.ihned.cz/c1-23146460-krize-v-and...

156023

8.3.2008 17:49

RE: Dobra zprava: vypada to, ze se to uklidnilo

z.a.p 99.?.?.?

Reakce na 156023

Jo je to tak... jako svihnuti kouzelnym proutkem.

Deni za scenou to zrejme hodne ovlivnilo a zda se, ze existuje hodne latinskoamericke solidarity, ktera je prednejsi nez radobyvyhody prislibovane vychytralymi a proradnymi Gringy.

Latinska Amerika si asi tez (jako leckdo jiny ve svete) uvedomuje, ze zeleny papirek s pyramidou a okem uz nema tu platnost a silu a je soustavne nahrazovan Eurem, se vsemi dopady z toho plynoucimi.

Uz je na case, amigos Gringos - it is time to pack it up!

156049

8.3.2008 19:15

RE: Dobra zprava: vypada to, ze se to uklidnilo

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 201.?.?.?

Reakce na 156049

Zvlastni, ze kdyz se deje v kolumbii neco co je "spatne" stoji za tim USA, kdyz se deje neco "dobre" je to akce latinos [smích] myslite, ze to nekonzultovali se svym imperatorem?

156062

8.3.2008 20:56

RE: Dobra zprava: vypada to, ze se to uklidnilo

vladuna 86.?.?.?

Reakce na 156062

Otazka je: co je dobre a co spatne, resp. pro koho je to dobre a pro koho spatne.
USA nemaji (jejich vojensko-prumyslovy komplex) rozdodne zajem na mirovem spoluziti narodu. Viz Kosovo. Takovy BondSteel by se asi tezko stehoval nebo predaval Srbum. Namisto toho je lepsi udelat republiku Kosovo. A dalo by se pokracovat.

156064

9.3.2008 0:52

RE: Dobra zprava: vypada to, ze se to uklidnilo

z.a.p 99.?.?.?

Reakce na 156062

Myslim ze dobrou a prijatelnou normou je nevmesovani a respekt. To by ale nebyly Juesej aby se nevmesovaly; to je vzajeme se vylucujici predpoklad.

Mohla by jste mi vysvetlit smysl slova "imperator" krasna masko 201?

156081

9.3.2008 16:38

RE: Dobra zprava: vypada to, ze se to uklidnilo

el magico 201.?.?.?

Reakce na 156081

jen at se vmesuji [smích] dve svetove valky by dopadly jinak, bez jejich vmesovani a jako deti bychom se nemohli divat na uzasne filmy hair, mash a rambo

imperator, cezar je nejvyssi vladce, v soucasnosti je to ta parta, ktera dosazuje vladu v usa, jine soucasne imperium neznam

drzme palce spojenym statum, at jim politika vmesovani a kurveni (kriveni dle vlastnich predstav) jde od ruky, treba se dockame globalizovaneho multikulti sveta, kde sice nebude zadna kultura (ona neni uz ted, vsichni dobrovolne nosi dziny a piji kokakolu a koukaji na xenu), ale diky tomu snad skonci valka trvajici tisice let

ano skutecne verim, ze je lepe urychlit nez se zbytecne branit, multikulti mimojine znamena zrusit anebo sjednotit nabozenstvi, je to ukol velmi tezky, ale uz aby to bylo, nedokazu si predstavit nic horsiho nez politika argumentujiciho vyssi (nadprirozenou/nedokazanou) moci

jinak zdravim jasne citelneho uzivatele z.a.p 99, predpokladam, ze to je vase skutecne jmeno, prijmeni a adresa a mohu vam na ni poslat kvetiny [smích]

drzim palce pri psani odpovedi, protoze neverim, ze mi editor pusti dalsi prispeve, jak pisu vyse, nemam predplatne

pekne prosim pana vydavatele za pusteni tohoto prispevku, jiz nadale nebudu prispivat do teto diskuse, slibuji

156117

9.3.2008 18:48

RE: Dobra zprava: vypada to, ze se to uklidnilo

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 156117

Ach jo, ty protiválečné filmy, jak vidím, mají i vedlejší negativní účinky. Boj je základem této existence, jak věděli už staří Řekové. El magico - a neví takovou základní věc [oči v sloup]
Nejde o to vymýtit bo jako takový (tedy i třeba boj idejí - i náboženských), jde výlučně o to, převést ten boj do konstruktivní podoby. Boj nemusí být jen rozbíjení hlav klacky nebo bombami, boj může být zcela ušlechtilým způsobem, jak z těch hlav vykřesat nové a prospěšné nápady.

Představa zglajchšaltovaného globalizovaného světa, všichni v džínách a před TV, je bohužel horší než sprostá válka - znamenala by totiž naprostý konec evoluce - a co se nevyvíjí, to nevyhnutelně zanikne...

156126

9.3.2008 21:08

RE: Dobra zprava: vypada to, ze se to uklidnilo

el magico 201.?.?.?

Reakce na 156126

achjo, neda mi to ... mozna to tam ani nepoustejte pane stwora, nebudu se zlobit

drahy stary reku, nemame dobu bronzovou, nemluvim o boji/konkurenci/soutezi, ale o valce/vrazdeni/znasilnovani/rabovani v dusledku nenavisti mezi rasami/narody/etniky/virami, ktera vznika a udrzuje se, protoze to mocnym tohoto sveta vyhovuje

predpokladam, ze chapete, ze nejde o nenavist mezi krestanem a muslimem, ale o pisecky mocnych ... nikdy neuvidite sefa hamasu opasaneho vybusninami ani prezidenta usa v prvni linii, tohle tu bylo naposledy za alexandra velikeho

globalizace udela jedine, sjednoti mocne do jedne skupiny a nebude nadale vyuzivat rozdilu mezi etniky k valkam, boje budou probihat uvnits v ramci ruznych fakci, boj bude skryty, takze nebude treba napriklad bombardovani, bude stacit particka asasinu

nemyslim, ze je vhodne neco nekam prevadet, vyvoj se o to postara sam, neni potreba kresat o sebe hlavami, je treba vzdelavat (se)

s evoluci za cenu zivota meho, me rodiny, mych pratel anebo i cizich lidi jdete do prdele, ti mrtvi ji nemaji zapotrebi, proste s nimi nesukejte a az zemrou bez potomku bude ucineno evoluci zadost

globalizace nelze zastavit a ja se domnivam, ze se vyplati ji urychlit, protoze to bude stat mene obeti

kdyz uz pane vedce hovorite o evoluci, misenim ras dosahneme pozoruhodne kvalitnich jedincu - odtut ma sympatie pro multikulti, vsimate si doufam, ze mezi dulezitymi/slavnymi/bohatymi/obdivovanymi atp. lidmi je ohromne procento lidi, kteri maji rodice z ruznych etnik

vy skutecne verite, ze nekdo se bude za deset let divat na televizi? a vazne si myslite, ze druh latky a barva je tak dulezita? rad bych vas videl, az dostanete na vyber jit do valky anebo po zbytek zivota sedet u televize v dzinach, asi bych se necitil nejlepe, prtoze na televizi se divam jenom v hotelech pri cestovani, ale bral bych tu klidnejsi moznost, vsadim se ze vy take

multikulti uz probiha pekne dlouho, budoucnost patri virtualnim svetum, kde potkate kohokoliv a pocitacovym hram, u kterych neni treba sedet - vzpomente si na "skola hrou" a mate nadherny obraz vyvoje lidstva v budoucnosti - budoucnost patri novym mozkum, takze vam se tam temer urcite libit nebude

156136

9.3.2008 21:27

RE: Dobra zprava: vypada to, ze se to uklidnilo

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 156136

Globalizace jako vnějškový proces nemůže ze světa sprovodit nenávist, která primárně sídlí nejprve uvnitř každého z nás. Tím, že se otevřou hranice proto, aby mocní mohli lépe a radostněji kšeftovat, se nespřátelí kosovský Albánec s kosovským Srbem. Naopak, jim vnucená "globalizace" přiživila jejich nenávist na desítky let dopředu. Ta nenávist tu zůstane, i když se jejich děti posadí před počítač, nebo i když budou ve virtuálních světech.

A znovu opakuju, při všem odporu k válce ji vidím jako konstruktivnější a evolučně prospěšnější metodu "učení se" než to, co vidíte vy. Vaše budoucnost by učinila z lidí navždy jen infantilní, nezodpovědné závisláky, ale evoluce definitivně směřuje k dospělosti. Utrpení obětí válek je mi nesmírně líto, a jejich utrpení padniž na hlavu jejich viníků, ale na druhé straně - duše jde dál, a utrpením roste a dospívá....

Jinak - každému podle jeho víry, a přeju vám mnoho zábavy ve vašem způsobu budoucnosti [smích]

156140

10.3.2008 0:28

RE: Dobra zprava: vypada to, ze se to uklidnilo

vodnik007 71.?.?.?

Reakce na 156140

Globalizace slouzi ve prospech byznysu ale pro lid nenabizi mnoho vyhod. Naopak, z lidi se stavaji sluhove, kteri ani poradne nerozumi co se s nimi stava. Multikulturismus je dalsi pomucka, ktera pomaha nicit individualitu. Vrsek pyramidy, nejvyssi globaliste jiste sni o mase sluhu, kteri budou poslusne pracovat a nebudou mit zadny duvod na jakesi revoluce. Nebudou reptat a jednoduse si odslouzi svoji pracovni dobu a ve volnem case utrati veskery zbytek mzdy za predem pripravene svatky a ruzne jine ritualy, ve kterych jiz davno neexistuji tradice, ktere existovaly v dobe individualnich narodu. Casem lide zapomenou ze byli cesi, francouzi, polaci a kdokoliv jiny, protoze v kazde zemi bude zit kazdy z jineho kouta sveta. Jiz dnes se zakazuje kritizovat "ty druhe".
Predbiham, mozna o stoleti ale smer kterym se dnesni svet ubira, vypada prave tak.

156147

11.3.2008 19:43

RE: Dobra zprava: vypada to, ze se to uklidnilo

Muchomůrka červená 81.?.?.?

Reakce na 156140

>A znovu opakuju, při všem odporu k válce ji vidím jako
>konstruktivnější a evolučně prospěšnější metodu
>"učení se" než to, co vidíte vy. Vaše budoucnost by učinila
>z lidí navždy jen infantilní, nezodpovědné závisláky, ale
>evoluce definitivně směřuje k dospělosti. Utrpení obětí
>válek je mi nesmírně líto, a jejich utrpení padniž na hlavu
>jejich viníků, ale na druhé straně - duše jde dál, a
>utrpením roste a dospívá....

No já nevím, jestli tady neporovnáváte dva extrémy, které jsou ve výsledku jeden "lepší než druhý". Ono vždycky záleží na míře. Pokud války produkují především různé posttraumatické stresové poruchy, duši to evidentně příliš neprospěje. A jedou dál hlavně ti, kterých se to příliš nedotklo. Takže jediným z určitého hlediska pozitivním výsledkem válek může být leda tak redukce přemnožené populace. Žádné lepší řešení neznám, ale neznamená to, že neexistuje.

156293

11.3.2008 20:36

RE: Dobra zprava: vypada to, ze se to uklidnilo

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 156293

Nechci vám vnucovat svůj názor, jen se jej ještě jednou pokusím vysvětlit. Chápu lidstvo spíše jako vyvíjející se vědomí a jednotlivé lidi jako organické součásti tohoto celku. Samotného člověka chápu jako vtělenou duši, která se vyvíjí opakovanými inkarnacemi - vědomí tedy neumírá spolu s tělem, naopak, samo střídání života a smrti je jedním ze způsobů učení se a rozšiřování vědomí. Posttraumatický stres může být z z tohoto úhlu pohledu tedy třeba splátkou nějakého karmického dluhu a zároveň příležitostí, jak si uvědomit svou chybu a jak se z ní poučit. Člověk se jak známo učí nejvíce z chyb, nemoci jsou tu proto, abychom se jejich překonáním uzdravili, abychom na nich vyrostli a dospěli. Tímto způsobem nám "prospívají" více než cukrkandlově sladké, konzumní, závislé a infantilní nicnedělání, které vede ke stagnaci a tím ke smrti duše, která teprve je tou skutečnou smrtí.

To samozřejmě neznamená, že schvaluju války nebo nemoce. Také jsem neřekl, že jsou "lepší" než .... Řekl jsem pouze, že je považuji za konstruktivnější řešení, než... Kromě toho, ono to "funguje" bez ohledu na to, jestli to schvalujeme, asi jako "výchovná facka" osudu, pokud se neučíme a nevyvíjíme dobrovolně, pokud nehledáme, jak jste hezky řekla, tu správnou míru, pokud se vzdáme aktivního hledání smyslu a místo toho jen pasivně a závisle konzumujeme.

156297

11.3.2008 21:33

PS

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 156297

Koukám, že jsem v jiném příspěvku skutečně použil výraz "lepší než". Tak se omlouvám, že jsem to v tom ajfru popřel, a dodatečně to upřesňuji pouze na tu "konstruktivnější" verzi [smích]

156306

12.3.2008 19:28

RE: Dobra zprava: vypada to, ze se to uklidnilo

Muchomůrka červená 81.?.?.?

Reakce na 156297

Já s Vámi částečně souhlasím. Problém je ale podle mého v tom, že zobecňujeme pojem "člověk". Podle mě se takový člověk, který má předpoklady k tomu, aby se rozvíjel - duchovně, intelektuálně - bude s největší pravděpodobností rozvíjet za obou okolností - při válečné brutalitě (pokud ji přežije) i za bezbřehého konzumu. Naopak jedinci na opačném konci se nerozvinou nikdy. Jedná se tedy asi nejvíc o ten široký průměr s nejpočetnějším zastoupením. A je otázka, jestli není pro tu většinu lidí ten rádobyšťastný bezbřehý konzum lepší, než válečná jatka. Další věc je úhel pohledu, podle vás se dá utrpení vysvětlit karmickými vztahy, ale ne každý věří na karmu a reinkarnace. Osobně si myslím, že život sám a lidské vztahy přinášejí dost (využitelných) příležitostí k růstu, a souhlasím s vámi v tom, že taková "výchovná facka" může působit velmi pozitivně.

156393

12.3.2008 22:25

RE: Dobra zprava: vypada to, ze se to uklidnilo

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 156393

Mám osobní problém s učením determinace, které předpokládá, že někteří jsou "vyvoleni" k učení se a jiní "zatraceni" k věčné blbosti. Také bych měl problém s tím utrpením, které si jedinec v aktuálním životě nijak "nezasloužil" (třeba utrpení malých dětí atd.) Pro mne teorie reinkarnace nejlépe a nejlogičtěji vysvětluje vše, co kolem sebe pozoruju (nejen utrpení), a dává existenci logický i spravedlivý smysl. Od naší "moderní" civilizace mi připadá přinejmenším málo moudré myslet si, že všechny ty předchozí i dnešní, u kterých patří tato teorie (pro ně ovšem žitá skutečnost) k přirozenému obrazu světa, byly a jsou hloupější než my. Je otázkou, zda náš vědecký pohled na svět nám zajišťuje i vyšší míru smyslu a obyčejného štěstí než jim..

Ale chápu, že to nění každého šálek čaje, já se k "přijetí" této "víry" také dopracovával dost ztuha [smích]

156395

9.3.2008 21:55

RE: Dobra zprava: vypada to, ze se to uklidnilo

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 156136

PS
Měli jsme tu nedavno diskuzi pod článkem pana Stwory o prospěšnosti válek, které nadělají z chlapců chlapy - pane Stworo, promiňte to vulgární zjednodušení a zkreslení. Byl jsem tu jedním z těch, co nejhorlivěji protestovali, a byli zásadně proti tomu, považovat válku za přijatelné řešení konfliktu nebo problému.

A teď jen vyjadřuji jen svůj soukromý názor, že ji přesto považuji za lepší alternativu, než je degradace všeho, co dělá člověka člověkem. Ale rozhodně tím nemyslím křížení ras.

A to, že bychom si nezvolili utrpení dobrovolně, ještě neznamená, že nefunguje. Pokud chcete setrvat v infantilním klidu, obávám se, že vás to utrpení stejně jednou dostane, prostě ta naše současná virtualita je už tak naprogramovaná...

156141

10.3.2008 2:07

RE: Dobra zprava: vypada to, ze se to uklidnilo

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 201.?.?.?

Reakce na 156141

1. prispevek

myslite, ze budete nekoho nenavidet jenom proto, ze vam to rekl vas otec?
jsem presvedcen, ze bez ziveni nenavisti je mozne, ze v nekolika generacich se oslabi natolik, ze nakonec zmizi

deti, ktere si spolu hraji ve virtualnich svetech nezajima odkud jsou natolik, aby to byl problem, preferuji svoji narodnost, ale vyvoj ve hre je nezbytne dovede do mezinarodnich spolecenstvi; deti ve virtualnich svetech rozdeluji virtualni rasy, aliance a jazyky - cili boje a nenavisti maji dostatek

nejde o zadnou vnucenou globalizaci, nejde o zadny recept/navod/muj zpusob budoucnosti - prosim nepodsouvejte veci, ktere jsem nerekl

ja tvrdim, ze globalizace je nezadrzitelna - nikdo ji nebude nikomu vnucovat, ona tu proste je a pokracuje; svym zpusobem je prirozena a snazit se ji zabranit umele; kdyz nechate vse svemu osudu, proste se to stane, kdyz se tomu budete snazit zabranit, pak ji musite zabranit silou a hlavne globalne [velký smích]


2 prispevek

samozrejme nezastavam nazor, ze je treba delat z chlapcu chlapy, je to jejich vec a kdyz uz, tak by do valky meli jit chlapi a ne chlapci - valku jako takovu vidim jako vec velmi neprospesnou vetsine zucastnenych

zarazi me ta drzost socialniho inzenyra, se kterou tvrdite, ze jde o degradaci, ja si myslim, ze je to prirozeny vyvoj, pokud cloveka/lidske stado zahrnete takovym blahobytem jako mame k dispozici ted, nutne zlenivi, zacne se nudit a konzumovat - civilizace zanikaly prave v techto momentech a prave to je vyvoj

jiste to neni prijemna idea, ale mate nejaky napad jak tomu zabranit? co treba stradani a hladomory? anebo vite co? rozpoutame celosvetovou valku a nazenem do ni vsechny chlapce a vychovame z nich chlapy, protoze vitezna strana potahne mesty porazene strany a bude vychovavat z divek zeny - vzdyt je to ku prospechu lidstva

stale nemohu najit ten clanek o evoluci v lidske spolecnosti, ve kterem je tvrzeni, ze evoluce dnes probiha, diky spolecenskym tlakum a narokum, mnohem rychleji nez kdykoliv predtim

---

chapu:
ze se vam nelibi orwelovske vize
ze se bojite co se stane s vasi kulturni identitou

verim:
ze globalizace je nevyhnutelna
ze valka je horsi zlo nez konzum
ze se kultury a rasy samovolne smisi (nikde jsem nerekl, ze by se to melo delat cilene)
ze multikulturni spolecnost je schopna se oprostit od vzitych/skupinovych nenavisti

nechapu:
jak chcete zastavit nadnarodni korporace, kdyz neexistuje zadny stat (s vyjimkou severni korey, iranu, myanmaru a bhutanu), ktery by se jim branil; vzdy se jedna o podminkach, ale nikdy nechybi zajem

156155

10.3.2008 15:22

RE: Dobra zprava: vypada to, ze se to uklidnilo

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 156155

El magico, já jsem idealista. Tzn. jsem osobně přesvědčen, že ideje existují samy o sobě, a dokonce "před hmotou". To platí jak pro lásku, tak pro nenávist. A nenávist nemůžeme sprovodit ze světa tím, že na ni zapomeneme nebo ji vytěsníme. Můžeme ji jenom transformovat - tzn. projít si nenávistí a každý v sobě ji přeměnit na pochopení a lásku. Sama ze světa nezmizí, je jako černej mrak, který se vznáší třeba nad Kosovem, je přiživován každou nenávistnou myšlenkou každého obyvatele Kosova, a zmenšuje se jen - no jak už jsem řekl, tou láskou.

Aktuální globalizace, které se explicitně ve svých příspěvcích zastáváte (podporujete a vítáte americké strkání pazour do záležitostí světa a jejich export "demokracie" ) rozhodně vnucená je a jako taková je nutně kontraproduktivní. Jejím motivem je zisk a moc, jejím důsledkem nespravedlnost a nenávist. Ani já bych samozřejmě neměl pranic proti spontánní globalizaci, vzešlé z vnitřního pochopení a přesvědčení všech účastníků - právě naopak. Jen ať se rasy milují a kříží - ale dobrovolně !!

Nikde jsem se neprojevil jako sociální inženýr, nepléduju pro umělé urychlení globalizace jako vy. Prezentuju pouze svůj osobní názor, a snažím se jej prezentovat neagresivně vůči vašemu, i když s ním nesouhlasím.

Do mého idealistického přesvědčení patří názor, že evoluce je lidstvu imanentní, a že pokud by se zastavila, rovná se to zániku lidstva. Pouze proto mi válka, hladomor apod. - jako krajní reakce na zastavení evoluce - připadá jako přijatelnější alternativa než tupý a infantilní konzum, který podle mne už sám o sobě je "smrtí" . Stagnace zabíjí věčnou duši, která je skutečným nositelem života, ne smrtelné a dočasné tělo. Vlastně tu válku nevidím jako nějaké řešení, ke kterému bychom se mohli uchýlit vědomě a dobrovolně, je to podle mne nevyhnutelná a "naprogramovaná" pojistka právě proti zastavení evoluce a lenivé stagnaci.

O svou kulturní identitu se nebojím a vy o ni také strach nemějte, snad se mi podařilo vám vysvětlit, že je založena na jiných premisách než vaše.

Vzhledem k tomu, že nejsem sociální inženýr, nechci nijak zastavovat nadnárodní korporace, ani nechci nijak měnit vnější svět. Makám na tom, abych změnil sebe, protože to je jediná cesta, jak mohu něco změnit. Ovšem jsem toho názoru, že ty nadnárodní korporace budou zastaveny něčím, o mě, je i vás převyšuje (i když jsme toho součástí).

156181

10.3.2008 16:07

RE: Dobra zprava: vypada to, ze se to uklidnilo

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 201.?.?.?

Reakce na 156181

nenavist je idea, rozhodne spada spise do ideove, nez materialni casti ... pokud zapomenete ideu, zmizi - jak rikam, kdyz nebudete zivit nenavist, v nekolika generacich zanikne, ovsem ne tak xenofobie, tu zlikvidujete pouze unifikaci, ale to bude trvat jeste hodne dlouho

globalizace je spontanni a probiha tisice let, soucasny dravy kapitalismus ji jen trosku urychluje, ale myslim, ze i kdyby jsme meli jakekoliv jine zrizeni, sel by vyvoj podobnym smerem

spojenych statu se zastavam, protoze z meho uhlu pohledu je to mensi zlo, nez ktere jsme meli predtim a stale jeste neni vhodnejsi kandidat, spojene staty predstavuji velmi agresivni politiku vuci ostatnim zemim, ale ke svym obcanum se, spolu s eu, chovaji nejlepe, je uzasne kritizovat zakony omezujici svobodu v usa, ale i pres tato omezeni je to jedna z nejsvobodnejsich zemi sveta a jeji vlada je paralyzovana verejnym minenim

globalizace = evoluce (znate to ne? prvoci, kultury bakterii, jednoduche organismy ..... savci, clovek, kmenova spolecenstvi, mestske staty, kralovstvi, narodni staty, statni federace ... )

my dva spolu mozna mame spolecneho vice, nez bychom cekali, predpokladam, ze oba zijeme velmi nekonzumnim a, rekneme, odlisnym zpusobem zivota, nez masa ... ovsem myslim (nevim), ze na rozdil od vas vidim dobre i druhou stranu mince a to je zivot v zemich tretiho sveta

ano jsme odlisni v tom, ze ja na televizi nekoukam a jeji konzum toleruji a vy na ni tmeer urcite koukate alespon obden a stve vas to natolik, ze byste pres vsechnu svoji lasku k bliznimu strilel

vyssi moc? ach boze [smích] koncim diskusi, amen

156191

10.3.2008 17:45

RE: Dobra zprava: vypada to, ze se to uklidnilo

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 156191

..nenavist je idea, rozhodne spada spise do ideove, nez materialni casti ... pokud zapomenete ideu, zmizi - jak rikam, kdyz nebudete zivit nenavist, v nekolika generacich zanikne..

Ale no tak, o toto sociální inženýrství se pokusil třeba Tito, a několik generací Jugošů, jejichž nenávist nikdo neživil, žilo mírově vedle sebe.. pak to trochu účelově přiživily "temné síly", a nenávist vyrazila z kořenů, kde stále číhala, jak divá.. však si to přiznejte ..

Idea nepochází z hmoty, ale naopak ...

Jak jsem řekl, evoluce pro mne znamená pokrok především v té ideové (spirituální) oblasti...

Jo, máme hodně společného, oba jsme přesvědčeni o své pravdě a "myslíme to s tím druhým dobře"... vím, že na to nebudete slyšet, ale já chápu vaši stranu mince velmi dobře, protože tu svou jsem se naučil vidět až v pokročilém věku, do té doby jsem svět viděl jako vy...


[smích]

156195

10.3.2008 21:35

RE: Dobra zprava: vypada to, ze se to uklidnilo

Spytihněv 85.?.?.?

Reakce na 156191

>globalizace = evoluce (znate to ne? prvoci, kultury bakterii, jednoduche organismy ..... savci, clovek, kmenova spolecenstvi, mestske staty, kralovstvi, narodni staty, statni federace ... )
Někdy je opravdu udivující, jak nešetrně lze zacházet s pojmy.

Globalizace – globální může být cokoliv, co lze spojit se slovem „celosvětové“. (Může to být světovláda, platební karta či ničení pralesů) Tedy postup k celosvětovosti.
Evoluce – evoluční může být cokoliv, co si lze spojit se slovem „vývoj“. (Třeba nárůst velikosti mozku u savců, vymírání druhů, změna písma či ztráta čichu) Tedy postup změny.
To další se snad ani nedá rozebírat…
(Třeba království může být národní, náboženské, smíchané, imperiální, nebo i nebeské. Člověk je stále savec, ale nemusí tvořit vůbec žádná společenství, zatímco ptáci třeba hejno atd.)

Asi rozumím, co tím schématem mělo být naznačeno, ale prostě takhle se věci nemají a ani nefungují. Tak se jeví jenom díky nějakému chápání pojmenování a mnohdy slouží právě ke zkreslenému vnímání světa.

>globalizace nelze zastavit a ja se domnivam, ze se vyplati ji urychlit, protoze to bude stat mene obeti
Pokud jí neurychlujete Vy, počítáte s tím, že jí urychlí někdo jiný. S tím on počítá, a proto ve vlastním zájmu Vám jí představí jako „přirozený evoluční proces“.
Je Váš problém jestli to takto přijmete, ale je to pak mimo Vaší kontrolu, a pak vydáváte svůj osud do rukou někomu jinému. A to se Vám nemusí vyplatit. Ani počet obětí pak neovlivníte, protože vlastně nechcete.

156203

10.3.2008 23:08

RE: Dobra zprava: vypada to, ze se to uklidnilo

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 201.?.?.?

Reakce na 156203

tim prvnim jsem myslel, ze je shlukovani a vytvareni vetsich a vetsich skupin se obecne vyplaci, lide se rozhodne v historii nestepili, ale seskupovali a silnejsi uskupeni vitezila

cili dle meho nazoru mezinarodni integrace vede k posileni cloveka a spolecnosti

jaka ta spolecnost bude, zalezi na ni, samotna globalizace neni nic spatneho, je to jen vyvoj, ktery prichazi a zastavit nelze

156215

11.3.2008 7:41

RE: Dobra zprava: vypada to, ze se to uklidnilo

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 156215

>...samotna globalizace neni nic spatneho, je to jen vyvoj, ktery prichazi a zastavit nelze...
---
Svatá prostoto sladké nevědomosti!
Bolševismus, komunismus, fašismus, sionismus a globalismus jsou Rothschildovi parchanti, neboli pětihlavý drak satanášova hnízda. Jak vidím, tak vy už se dokonce i těšíte.

156243

11.3.2008 7:34

RE: Dobra zprava: vypada to, ze se to uklidnilo

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 156243

Tady jsem se seknul - globalismus. Vhodnější by bylo - globalizace.

156246

11.3.2008 11:33

RE: Dobra zprava: vypada to, ze se to uklidnilo

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 156215

Globalizace není nic špatného, ale umělé URYCHLOVÁNÍ globalizace (stejně jako umělé urychlování jakékoliv evoluce - a to čímkoliv) definitivně ano. Obrazně bývá zlo, symbolizované Luciferem, popisováno právě jako umělé urychlování vývoje, který je vnucován společnosti, jež na něj není duševně a duchovně připravena. Myslím, že francouzská a ruská revoluce jsou toho více než průkazným důkazem, a uměle urychlovaná globalizace půjde zákonitě v jejich stopách. On to ten Lucifer myslí dobře - nese nám přeci světlo (tak jako francouzská revoluce nám nesla "volnost, rovnost a bratrství" a ruská "spravedlnost pro všechny". Jenže příliš mnoho světla může nepřipraveného oslepit, a jediným výsledkem je naprostá profanace a degradace hlásaných ideálů. K ideálu nemůžeme ani jednotlivce, ani společnost donutit - a už vůbec ne gilotinováním, vražděním a humanitárním bombardováním. K ideálu se musí každý dohrabat sám v rámci zmíněné spirituální evoluce - a teprve až budeme všichni ideální, může taková být i společnost.

156261

11.3.2008 20:10

RE: Dobra zprava: vypada to, ze se to uklidnilo

V. Sodek 89.?.?.?

Reakce na 156261

gong
neplacena reklama

Kupte si bryle zn.BRIKO [cool],...... a mate po starosti s nejakym prebytecnym Luciferem.
V [smích]
world peace

156296

11.3.2008 21:19

RE: Dobra zprava: vypada to, ze se to uklidnilo

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 156296

Myslíte Luciferův patent "brýle mámení"? Na ty nemusíte dělat reklamu, ty jdou na odbyt už od dob Komenského... ve worldu není peace, tam je labyrint, peace a ráj je v srdci


[smích]

156299

12.3.2008 10:01

RE: Dobra zprava: vypada to, ze se to uklidnilo

V. Sodek 89.?.?.?

Reakce na 156299

Jako Všezvěd Všudybud radím : nejlépe růžové- čtyřstovky(nasadit trochu zkřiva).
Hodí se na West coast, jako že i Aspen sluníčko neuškodí.
Je krásně na Matičce Zemi,...hlavně pak na Jižní Moravě, kde král Burčák pevnou ruku má.
V [cool]

156345

11.3.2008 21:46

RE: Dobra zprava: vypada to, ze se to uklidnilo

Spytihněv 85.?.?.?

Reakce na 156215

Zkuste ten proces globalizace sledovat ze dvou pohledů.

Jako přirozený a věčně trvající proces, který sjednocuje a sbližuje svět jako takový. (Vedle toho zcela souběžně probíhá i deglobalizace, o které se ale nemluví).

A jako termín, za kterým se skrývá pouze touha ovládnout zdroje této planety jako celku několika jedinci za pomoci armády všehoschopných poskoků.

Jistě uznáte, že jde o dvě úplně odlišné věci. A to je to, oč dnes běží. A aby v tom měli všichni „jasno“, tak na to potřebujete dnešní „systém“.

156302

10.3.2008 15:10

PS

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 156155

Jo, a ten článek o evoluci kvůli mě nehledejte. Evidentně si pod tím pojmem představujeme něco diametrálně odlišného. Já myslím evolucí spíše rozšiřování vědomí (což se ovšem rozhodně NEROVNÁ zvyšujícímu se počtu informací či vývoji technologií !!) Nemyslím tou evolucí ani probíhající proměnu cítícího, živého člověka v pouhý zdroj energie pro umělou inteligenci - přesně toto jsem myslel degradací člověka a jeho zbavování samé podstaty lidství.

156182

10.3.2008 17:58

RE: PS

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 201.?.?.?

Reakce na 156182

jeslti mate dojem, ze dlabanim halucinogenu na sobe makate, tak drzim palce [smích]

http://en.wikipedia.org/wiki/Evolution
evoluce je terminus technicus

156194

10.3.2008 18:24

RE: PS

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 156194

Obsedantně nefetuju, nekouřím, nepiju [smích]

Trochu jsem z toho naopak podezíral vás (ten občas nervózní popudlivý styl by tomu napovídal), kromě toho ten nick - el magico .. ale možná jsem se pletl...

najděte si tam někde spirituální evoluci, jinak definice je věc konsensu

156196

10.3.2008 19:59

RE: PS

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 201.?.?.?

Reakce na 156196

halucinuji jednou za rok se shamanem v amazonii; popudlivy jsem; nick el magico jsem zvolil pro tuto diskusi, protoze do ni vstoupil se spanelskym prispevkem, a kdyz uz se jednalo o kolumbii, nabizel se pablo escobar

spiritualni evoluci jsem nasel ve spojeni s vetou:
"Tibetské nauky jsou zde vnímány jako vrchol spirituální evoluce lidstva."

nemam nic proti filosofii tibetanu a jejich naukam, je to velmi sympaticke, nicmene si dovolim podotknout, ze take diky predcasne spiritualni evoluci tibet prohral svuj boj v evoluci spolecenske

o slovicka nema smysl se hadat, ale je vhodne definovat upravy obecne zazitych terminu predem

156200

10.3.2008 20:37

RE: PS

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 156196

Odpovídám na Váš příspěvek, který je zatím pouze v Hádu Zvědavce [smích]

No, jednou za rok u šamana to může být spirituálně evoluční, ale já jsem v tomhle směru fakt srajda, asi jsem v minulých životech zažil v těchto souvislostech něco sakra nepříjemného.. pády duše jsou bolavější a nebezpečnější než pády těla...

Nechci se ve věci definic nechat vecpat do moc úzkých ohrádek - jak říká Bělohradský: "definujte, nebo budete definováni"...

To rozšiřování vědomí chápu jak individuálně, tak jako součet přínosů všech jednotlivců v konečné bilanci.. a do tohoto procesu patří kromě výher i prohry, vědomí se rozšiřuje kupředu všemi směry... a praktikuju prostě tak, že v normálním životě přemýšlím o tom, co se děje "uvnitř" mne, a jak se to obráží v tom, co mě potkává "zvenku". Je starou pravdou, že rozčiluje-li mě něco, co mě potkává, nad obvyklou míru, je to nějaká má vytěsněná blbost. Proto se nejvíce vzájemně prudí lidé, kteří mají hodně společného, zejména to, co si sami o sobě neradi přiznávají..

Nojo, už jsem moc OT, díky za pokec


[smích]

156201

10.3.2008 21:47

RE: PS

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 201.?.?.?

Reakce na 156201

ja na to prave neverim, snazil jsem se hledat, patrat ve vsech smerech, ale zadna nadprirozenost neprisla, k samanovi jezdim spise ze zdravotnich duvodu, halucinace jsou prijemny doprovod, kazdopadne se po par dnech v tom udoli citim ziv a zdrav

jojo, dostali jsme se kapku dal, nez byva zvykem, take diky

156209

9.3.2008 20:54

RE: Dobra zprava: vypada to, ze se to uklidnilo

V. Sodek 89.?.?.?

Reakce na 156049

>it is time to pack it up!
Z Prahy uz vypravuji charterove lety do America Central.
Kalouskum, Tupolankum a Buldozerum nasrat.
Ano,...je nacase.
En todas partes bién pero en casa mejor. [cool]

156138

Příspěvků: 72

06.03. 08:42 Sid  FARCnie sú socialisti
06.03. 20:17 Igor  RE: FARCnie sú socialisti
06.03. 13:16 Vanguard  Pěkné formulace
06.03. 14:12 Zdenek S.  RE: Pěkné formulace
06.03. 18:58 pje  RE: Pěkné formulace
06.03. 20:26 jožin z bažin  RE: Pěkné formulace
07.03. 11:37 IVAn  RE: Pěkné formulace
07.03. 16:47 jožin z bažin  RE: Pěkné formulace
07.03. 08:44 el magico  RE: Pěkné formulace
07.03. 13:23 jordi  RE: Pěkné formulace
07.03. 18:49 el magico  RE: Pěkné formulace
08.03. 04:26 Rene Bartosek  RE: Pěkné formulace
08.03. 03:49 Rene Bartosek  RE: Pěkné formulace
08.03. 03:50 Rene Bartosek  RE: Pěkné formulace
07.03. 11:32 Vanguard  RE: Pěkné formulace
06.03. 16:55 jožin z bažin  Cerstvy novy scenar
06.03. 23:44 pdmlynek  Kdo za to muze?
07.03. 04:14 Rastík  RE: Kdo za to muze?
07.03. 01:07 z.a.p  Tuto staronovou prihodu
07.03. 11:06 Vanguard  RE: Tuto staronovou prihodu
07.03. 13:23 z.a.p  RE: Tuto staronovou prihodu
07.03. 04:04 Saša  Nicaragua přerušila diplomatické styky s Kolumbií
07.03. 05:40 z.a.p  RE: Nicaragua přerušila diplomatické styky s Kolumbií
07.03. 10:50  RE: Nicaragua přerušila diplomatické styky s Kolumbií
07.03. 12:55 z.a.p  RE: Nicaragua přerušila diplomatické styky s Kolumbií
07.03. 17:39 jožin z bažin  RE: Nicaragua přerušila diplomatické styky s Kolumbií
08.03. 00:37 el magico  RE: Nicaragua přerušila diplomatické styky s Kolumbií
08.03. 04:41 Rene Bartosek  RE: Nicaragua přerušila diplomatické styky s Kolumbií
08.03. 07:57 el magico  RE: Nicaragua přerušila diplomatické styky s Kolumbií
08.03. 09:29  RE: Nicaragua přerušila diplomatické styky s Kolumbií
08.03. 14:29 el magico  RE: Nicaragua přerušila diplomatické styky s Kolumbií
08.03. 20:43  RE: Nicaragua přerušila diplomatické styky s Kolumbií
08.03. 15:18 Rene Bartosek  RE: Nicaragua přerušila diplomatické styky s Kolumbií
08.03. 16:50 el magico  RE: Nicaragua přerušila diplomatické styky s Kolumbií
11.03. 06:13 Rene Bartosek  RE: Nicaragua přerušila diplomatické styky s Kolumbií
08.03. 19:38 jožin z bažin  RE: Nicaragua přerušila diplomatické styky s Kolumbií
08.03. 13:44 vladuna  Dobra zprava: vypada to, ze se to uklidnilo
08.03. 17:49 z.a.p  RE: Dobra zprava: vypada to, ze se to uklidnilo
08.03. 19:15  RE: Dobra zprava: vypada to, ze se to uklidnilo
08.03. 20:56 vladuna  RE: Dobra zprava: vypada to, ze se to uklidnilo
09.03. 00:52 z.a.p  RE: Dobra zprava: vypada to, ze se to uklidnilo
09.03. 16:38 el magico  RE: Dobra zprava: vypada to, ze se to uklidnilo
09.03. 18:48  RE: Dobra zprava: vypada to, ze se to uklidnilo
09.03. 21:08 el magico  RE: Dobra zprava: vypada to, ze se to uklidnilo
09.03. 21:27  RE: Dobra zprava: vypada to, ze se to uklidnilo
10.03. 00:28 vodnik007  RE: Dobra zprava: vypada to, ze se to uklidnilo
11.03. 19:43 Muchomůrka červená  RE: Dobra zprava: vypada to, ze se to uklidnilo
11.03. 20:36  RE: Dobra zprava: vypada to, ze se to uklidnilo
11.03. 21:33  PS
12.03. 19:28 Muchomůrka červená  RE: Dobra zprava: vypada to, ze se to uklidnilo
12.03. 22:25  RE: Dobra zprava: vypada to, ze se to uklidnilo
09.03. 21:55  RE: Dobra zprava: vypada to, ze se to uklidnilo
10.03. 02:07  RE: Dobra zprava: vypada to, ze se to uklidnilo
10.03. 15:22  RE: Dobra zprava: vypada to, ze se to uklidnilo
10.03. 16:07  RE: Dobra zprava: vypada to, ze se to uklidnilo
10.03. 17:45  RE: Dobra zprava: vypada to, ze se to uklidnilo
10.03. 21:35 Spytihněv  RE: Dobra zprava: vypada to, ze se to uklidnilo
10.03. 23:08  RE: Dobra zprava: vypada to, ze se to uklidnilo
11.03. 07:41 Mirda  RE: Dobra zprava: vypada to, ze se to uklidnilo
11.03. 07:34 Mirda  RE: Dobra zprava: vypada to, ze se to uklidnilo
11.03. 11:33  RE: Dobra zprava: vypada to, ze se to uklidnilo
11.03. 20:10 V. Sodek  RE: Dobra zprava: vypada to, ze se to uklidnilo
11.03. 21:19  RE: Dobra zprava: vypada to, ze se to uklidnilo
12.03. 10:01 V. Sodek  RE: Dobra zprava: vypada to, ze se to uklidnilo
11.03. 21:46 Spytihněv  RE: Dobra zprava: vypada to, ze se to uklidnilo
10.03. 15:10  PS
10.03. 17:58  RE: PS
10.03. 18:24  RE: PS
10.03. 19:59  RE: PS
10.03. 20:37  RE: PS
10.03. 21:47  RE: PS
09.03. 20:54 V. Sodek  RE: Dobra zprava: vypada to, ze se to uklidnilo

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

27

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc duben přispělo 36 čtenářů částkou 9 294 korun, což je 27 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Feminacistky chtějí rovné zastoupení v NERV09.04.20 22:11 Česká republika 0

„Odevzdejte nám sochu maršála Koněva!“, žádá Rusko09.04.20 18:16 Rusko 4

Jean Paul Belmondo má dnes narozeniny09.04.20 17:43 Francie 1

Vláda po vzoru Lenina (NEP) schválila NERV - orgán, který bude radit, jak oživit ekonomiku09.04.20 14:06 Česká republika 2

Plánovaná panika09.04.20 11:40 Neurčeno 0

Zázračný americký lék na koronavirus09.04.20 08:46 USA 1

Nejnovější dezinformace....08.04.20 18:10 Česká republika 5

Hamáček chroptí blahem: asi se podaří prosadit 10 tisíc pokuty vybírané mestapem a policií08.04.20 17:36 Česká republika 10

Pandemie povzbudila plány na budování vysokorychlostních sítí 5G08.04.20 12:13 Neurčeno 0

Revoluce nese smrt?08.04.20 09:26 Neurčeno 4

Ve Španělsku se policie vymkla kontrole07.04.20 21:40 Španělsko 5

Zemřela novinářka Tereza Spencerová07.04.20 18:12 Česká republika 4

Trump potvrdil právo USA na těžbu přírodních zdrojů na Měsíci07.04.20 14:18 USA 4

Pokuta 25 tisíc korun za bezdůvodnou jízdu autem během epidemie?07.04.20 13:51 Austrálie 4

Bill Gates: “Bez očkování proti COVID-19 nikdo nesmí za hranice ani sehnat práci”07.04.20 07:56 USA 5

Někdo zaútočil na českou ambasádu v Moskvě. Petříček se zlobí: musíte nás ochránit!06.04.20 17:13 Rusko 5

Ropa ve Venezuele je nyní ve vlastnictví Ruska06.04.20 16:48 Venezuela 0

Na několika místech Velké Británie zapalují lidé vysílače 5G, podezírají je z podpory šíření koronaviru05.04.20 16:15 Británie 9

Staří bardi se probouzejí v zakrátko těžce zkoušené zemi05.04.20 13:02 USA 0

Vakcína ještě není, ale "odborníci" se už obávají reakce odmítáčů05.04.20 09:11 USA 8

Měnové kurzy

USD
24,68 Kč
Euro
26,98 Kč
Libra
30,74 Kč
Kanadský dolar
17,65 Kč
Australský dolar
15,57 Kč
Švýcarský frank
25,55 Kč
100 japonských jenů
22,78 Kč
Čínský juan
3,50 Kč
Polský zloty
5,93 Kč
100 maď. forintů
7,65 Kč
Ukrajinská hřivna
0,90 Kč
100 rublů
33,48 Kč
1 unce (31,1g) zlata
41 558,66 Kč
1 unce stříbra
379,11 Kč
Bitcoin
179 724,44 Kč

Poslední aktualizace: 9.4.2020 18:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 5 997