Diskuze k článku

Finanční pomoc pro oběti tsunami použitá na propagaci politické korektnosti

Příspěvků 15

25.2.2008 7:17

Oxfam ma pravdu

Ajahn 118.?.?.?

Emancipace a vzdelani muslimskych zen v oblastech postizenych tsunami bude mit mnohem vetsi vyznam nez treba prima materialni pomoc. A neni na tom nic "levicoveho". Muslimske zeme ktere nevlastni ropna naleziste jsou chude predevsim z jednoho duvodu: nevyuzivaji mozkovou kapacitu poloviny sveho obyvatelstva tim, ze zachazi s zenami jako se zviraty.
Vsimnete si, ze v clanku neni ani zminka o budhisticke Sri Lance nebo Thajsku, kde maji zeny mnohem vic prav ne chudinky v zemich kde vladne stredoveky islam.

155111

25.2.2008 7:53

RE: Oxfam ma pravdu

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 155111

Jenomze jaksi nekdo vybral prachy ci poskytl z verejnych zdroju pomoc pro obeti tsunami. Pokud by nekdo otevrene vybiral penize pro emancipaci, pak to je v poradku. Avsak pouzit penize s jinym ucelem je nepripustne. Nemuzete prachy treba na vymenu strechy u baraku pouzit na vymenu oken. Ti co to financuji by treba "na okna" neposkytli vubec nic.

155114

25.2.2008 10:50

RE: Oxfam ma pravdu

Ajahn 118.?.?.?

Reakce na 155114

Ja sam jsem pomoc obetem tsunami poslal. Neposlal jsem to specificky ani na dvere, ani na okna. S jakymkoliv pouzitim ktere pomuze odstranit zostalost a utisk souhlasim. Verim take vic lidem kteri pracuji primo na miste a vi,kde jsou penize nejvic potreba. Kritizovat jejich praci nekde v suchu u pocitace dokaze kazdy pitomec.

155124

26.2.2008 5:41

RE: Oxfam ma pravdu

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 155124

To se mylite a hluboce. Tsunami ci jina prirodni katastrofa nema nic spolecneho se socialni strukturou dane spolecnosti. Prirodni katastrofy nemaji schopnost vytvaret nebo nicit socialni vztahy, aspon pokud nepusobi dlouhodobe. Ja muzu klido pido sedet hezky v suchu za klavesnici sveho PC a psat pitome nazory. [velký smích] [velký smích] Avsak pokud posilam penize na pomoc obetem katastrofy, tak to neni na socialni inzenyrstvi ani pro libovolnou potrebu mistniho potentata, ktery "nejlepe vi" na co jsou penize potreba.

Ono kazdy pitomec neumi definovat zaoastalost a utisk, ale kazdy mistni hlavoun umi, naordinovat nejlepci medicinu. Zajimave je, ze vetsina mistnich pohlavaru si mysli, ze pro spolecnsky pokrok jsou nejlepsi bajonety a kanony. Takze ja rozhodne nesouhlasim s jakymkoliv presouvanim prostredku na katastrofu k jinym uceleum ve jmenu toho pokroku. Kazdy pod tim pokrokem vidi totiz casto i neco diametralne jineho.

155149

27.2.2008 4:13

RE: Oxfam ma pravdu

Ajahn 61.?.?.?

Reakce na 155149

Prirodni katastrofa pane Barosek opravdu nema nic spolecneho se socialni strukturou dane spolecnosti. Chudoba ovsem ano.
Chudym lidem muzete davat jidlo, stavet baraky donekonecna a oni zustanou chudi. Mnohem lepsi je pricinu chudoby odstranit. Pomoci lidem aby si pomohli sami. A podrizene postaveni zen v muslimskych zemich pricinou chudoby bezesporu je.
Na pomoci lidem (i zeny jsou lide)neni nic "politicky korektniho" a uz vubec se nejedna o nejake socialni inzenyrstvi.
Podle toho jak pisete se nedomnivam, ze by dalsi diskuse s vami mela jakykoliv smysl. Pro me je totiz zena rovnocena lidska bytost. At zije kdekoliv, v jakekoliv kulture. S uslapnutou a nevzdelanou putickou kterou uz v detstvi obrezali aby nemela poteseni ze sexu bych se nudil.

155215

27.2.2008 6:29

RE: Oxfam ma pravdu

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 155215

Sergante, vase sexualni zazitky me pramalo zajimaji. Samozrejme, ze zmena socialni struktury zvenci, je socialni inzenyrstvi. Navic chtit to udelat zvenci a hlavne rychle nebude nikdy fungovat. Doporucuji si udelat malou studii treba o prijmani volebniho prava zen v zapadni spolecnosti. Zjistite, ze to trvalo desitky let a pokud by nam to nekdo kananonama ci "nezavislymi neziskovymi organizacemi" cpal zvenku trvalo by to mnohem dele. Akce vyvola odpovidajici reakci.

A pokud jde o vasi teorii odstraneni chudoby? V sedmedesatych letech byla zamestnana v USA asi jedna tretina zen. Dnes jsou to tretiny dve. V sedmdesatych letech slo z jednoho platu pro mnohem vetsi cast verejnosti utahnout dve auta, barak a deti na studiich. Neco tady s tou vasi teorii o odstraneneni chudoby vetsi zamaestnanosti zen neladi. Ja zastavam teorii o distribuci zdroju a bohatstvi. Jiste nemusi umirat miliony lidi rocne hlady nebo na nemoce, ktere umime lecit, ale miliony lidi rocne umiraji.

155225

28.2.2008 13:37

RE: Oxfam ma pravdu

hathor67 194.?.?.?

Reakce na 155225

Co je na tzv. západní kultuře tak skvělého, že ji musí neustále někdo ve svatém zápalu vyvážet a někde "pomáhat"? Všichni víme že u nás je cosi jako "krize rodiny". Tohle jim chceme exportovat?

155336

28.2.2008 18:11

RE: Oxfam ma pravdu

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 155336

Demokracie je v USA mnohem dele nez krize rodiny. Kdyz se podivate na fotky slecen z Iranu v archivu Zvedavce, tak zjistite, ze neco prebiraji pomalu a nenasilne i v odivani. Mimochodem ty satky na tech slecnach maji neco do sebe. I ideova policie polevila v potirani nekterych prestupsku v Iranu. Kultury se proste navzajem obohacuji, avsak zadna si nenecha neco silou vnucovat, protoze to chape jako poskozovani vlastni spolecenske integrity.

Mne osobne prijdou spolecenske zmeny jako pohybujici se ledovce. Pohybuji se sice pomalu, ale az s osudovou nevyhnutelnosti. Kdo muze zastavit ledovec nebo kdo ho muze nekam nasmerovat? Vemte takovy Taliban, spolecenske zmeny nemuze dokazat zastavit, absolutni izolace je nemozna, takze mezikulturni styk bude vzdy existovat. Stejne tak zapad nemuze prilis spolecenske trendy pri vymene ovlivnit a uz vubec jim nemuze dat zasadni smer, kam se budou ubirat.

Duvod je prosty, spolecenske zmeny zmeny probihaji individualne zezdola, kdy lidi pomalu a postupne meni sve zvyky, nazory, moralni hodnoceni.... Probiha to nezadrzitelne v jakemkoliv politickem systemu, ani diktatura to nedokaze porazit. Prave naopak i dikatatura se pri tom marnem boji vycerpa a zhrouti se zevnitr. Byl zajimavy clanek o rozsahlem pruzkumu v islamskych zemich, trvalo to 6 let a zucastnilo se 35 000 lidi. Bohuzel z archivu novinky.cz se stalo neuplne torzo, takze....Ted musim letet, ale pokusim se to najit vecer.

155359

25.2.2008 7:17

RE: Oxfam ma pravdu

Saša 74.?.?.?

Reakce na 155111

Všiml jste si v článku také věty: „Katolická skupina Charitas v provincii Aceh financuje islámské vzdělávací středisko propagující důležitost Koránu. To je vnímáno jako pochopení významu Islámu v provincii, která je známá dlouhým a krvavým bojem proti sekulárně orientované vládě.” ??
Pointa je, že dárci neměli tušení o zneužití pomoci za politickým cílem a chtěli pomoci materiálně.

René má pravdu a dovede to i lépe napsat [cool]

155117

25.2.2008 16:11

Zneužívání nevládních organizací je častý jev.

spravedlivý 88.?.?.?

Poukázal bych třeba na organizaci "Člověk v tísni" v Česku, která se tváří jako nezávislá nevládní organizace a přitom je zneužívána k ideologickým útokům v zemích, kde se angažuje
jako čistě pomocná organizace.
Zrovna tak, jako byly teď vyhoštěny některé pomocné organizace
z Ruska, protože se spíše staraly o politiku, než o pomoc chudým.
Je to škoda, protože tím se kazí podmínky dalším charitativním
organizacím, které opravdu pomáhají a nemají postraní úmysly.

155136

25.2.2008 23:15

Tohle je stejne jenom spicka ledovce

zalozak 202.?.?.?

Hlavnim poslanim vsech techto organizaci je zivit samy sebe a sve programy. Kdyz byl pred nekolika lety OXFAM donucen zverejnit naklady ukazalo se ze min 70% jde na "reziji" a skutecna materialni pomoc tvori mene nez 10% z vybrane castky.

"Humanitarni" pomoc je obrovsky business pro vsechny zucastnene. Krome "administrativnich a ridicich" pracovniku organizace je to zdroj neuveritelnych "vyvaru" pro dodavatele. Protoze z jejich hlediska je to doslova "trzni sen", podobne jako dodavky armade. Zbozi je objednano a zaplaceno, kvalita temer irelevantni... (Mimochodem za ziskani zakazek ze plati ruzne formy vsimneho - cti PR akce pro "spratelene charitativni managery" a toci se v tom slusne castky)

To ze se na tom pak prizivuji ruzne "emancipacni" spolky a socialni inzenyri je opravdu jen a jen spicka ledovce.

155144

26.2.2008 5:55

RE: Tohle je stejne jenom spicka ledovce

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 155144

Ano, audit ruznych nadaci je smutna zalezitost. Naklady techto organizaci jsou desive az na vzacne vyjimky a svedci o hyenismu a parazitismu hrubeho zrna na lidske solidarite. [pláč] [naštvaný] [naštvaný]

155150

26.2.2008 11:04

nadační fondy

moebius 195.?.?.?

Díky takovým "nadacím" je všeobecný názor na všechny charity a dobročinné organizace takový, že peníze které vyberou, jdou na luxusní domy a auta. Já se s tím ztotožňuji, protože v dnešní době nikdo pro nikoho nic zadarmo neudělá a myslím si, že větší část jde "zakladatelům" nadací a ta menší, aby se neřeklo, jde na nějaký sociální projekt, který se masivně zmedializuje, aby si lidé mysleli, že jejich peníze pomáhají.

155160

26.2.2008 22:04

RE: nadační fondy

pietroo 194.?.?.?

Reakce na 155160

Dobře ziskový kšeft je založit "neziskovou" organizaci. Námětem jsou třeba školení pro úředníky magistrátu a všech dalších úřadů, škol.... o nějakých nových euronormách, školení o čemkoliv... atd....všichni si na tom nahrabají a nemusí nic moc dělat. Šéf neziskovky se ukáže vždy při zahájení kurzu, všechny uvítá a pak když chce, má volno. Případně domluví nějaké školitele třeba z univerzity... Plat si stanoví sám sobě plus na reprezentaci, kam se příjmem hrabe normální podnikatel...Auto má nadační... Chce to jen mít známé na správných místech, jinak nedostanete nic. A pak mít chuť dělat tyto věci. No košer to není, přesněji řečeno košer to právě je... Takže radím, co vím, osobně bych to ale nedělal.

155195

28.2.2008 17:10

finanční dary

petr z jbc 85.?.?.?

se všema darama či dotacema je potíž, na jejich cestě k cíli stojí vždycky spousta "běžců". nevím kam běhají, ale apetit mají dost velkej. příklad - jeden můj známý dlouhodobě žijící v bělehradě mi kdysi vyprávěl o svým novým kšeftu, když po tý "humanitární" taškařici se naše vláda rozhodla pro dar jugoslávii. zjednodušme počty: cz vláda vydá nadaci 1 milión ale obratem se vrací zpět pro "anonymního dárce" 10%. nadace si odkrojí "na činnost" 5-10% a peníze (pořád se mluví o miliónu) vyveze. mezivládní zprostředkovatel chce býti z něčeho živ a odkrojí si sto papírů. peníze předá tamní vládě. další z běžců je právě i v ní a tak se suma krátí opět o 10% (z miliónu, jak jinak). no a tamní nadace chce taky žít a tak dále odkrajuje a protože z cizího krev neteče a na balkáně si z toho ksakru moc nedělaj, na procentech nešetřej. regionální distributor (obec či firma) přeci nebude pracovat zadarmo a tudíž dál krájí a pak jde nakoupit do obchodu potřebný věci, na který zůstalo tak maximálně 30-40% z původní sumy. a pak že milión není jako milión

155358

Příspěvků: 15

25.02. 07:17 Ajahn  Oxfam ma pravdu
25.02. 07:53 Rene Bartosek  RE: Oxfam ma pravdu
25.02. 10:50 Ajahn  RE: Oxfam ma pravdu
26.02. 05:41 Rene Bartosek  RE: Oxfam ma pravdu
27.02. 04:13 Ajahn  RE: Oxfam ma pravdu
27.02. 06:29 Rene Bartosek  RE: Oxfam ma pravdu
28.02. 13:37 hathor67  RE: Oxfam ma pravdu
28.02. 18:11 Rene Bartosek  RE: Oxfam ma pravdu
25.02. 07:17 Saša  RE: Oxfam ma pravdu
25.02. 16:11 spravedlivý  Zneužívání nevládních organizací je častý jev.
25.02. 23:15 zalozak  Tohle je stejne jenom spicka ledovce
26.02. 05:55 Rene Bartosek  RE: Tohle je stejne jenom spicka ledovce
26.02. 11:04 moebius  nadační fondy
26.02. 22:04 pietroo  RE: nadační fondy
28.02. 17:10 petr z jbc  finanční dary

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

22

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc prosinec přispělo 45 čtenářů částkou 6 716 korun, což je 22 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Konzervativci v Británii zvítězili. Drtivě. Brexit bude!13.12.19 10:53 Británie 2

Hidžábem to začíná12.12.19 11:38 Francie 1

Italské námořnictvo čelí Erdoganovi: Na Kypr dorazila italská fregata Federico Martinengo 10.12.19 21:50 Itálie 1

Turečtí vojáci vyvěsili tureckou vlajku na řeckém ostrově v řece Evros10.12.19 20:19 Řecko 1

Turecká letadla dnes 30x narušila vzdušný prostor Řecka v Egejském moři10.12.19 19:50 Řecko 2

Důkaz o "nezávislosti" průzkumů veřejného mínění10.12.19 14:14 Česká republika 6

Střelec v ostravské nemocnici zabil šest lidí. Neměl legální zbraň10.12.19 11:21 Česká republika 6

EU nařídila sledovat už od roku 2020 spotřebu každého řidiče, někteří na to doplatí10.12.19 11:10 Evropská unie 0

Poslanci chtějí zakázat domobranu10.12.19 11:06 Česká republika 2

Čína zakáže americkou technologii - začíná ná totální technologická válka 09.12.19 20:19 Čína 0

Cultural Enrichment #1309.12.19 19:39 USA 1

Belgie: Muslimský mob podpaluje vánoční strom na náměstí a řve "Allahu akbar"09.12.19 19:27 Belgie 1

Hihi. Chvilkaři se zlobí na Klause mladšího. Nemohou zneužit symbol trikolory09.12.19 17:51 Česká republika 2

Z dcery Angeliny Jolie a Brada Pitta se stává kluk09.12.19 11:20 USA 1

Chvilkaři proti Babišovi, Sardinky proti Salvinimu - stejný scénář, jak přes kopírák09.12.19 11:15 Itálie 1

Augsburg: Muslimové na vánočních trzích ubili hasiče09.12.19 11:11 Německo 0

V Jizerských horách místní obyvatelé obnovili nacistický památník padlým vojákům Wehrmachtu a oddílů SS 08.12.19 21:01 Česká republika 3

Istanbulská dohoda - čeští občané jsou záměrně podváděni08.12.19 20:02 Česká republika 1

Neschválení Istanbulské dohody je neakceptovatelné, řve feministka. Odhlasujeme, že k Istanbulské dohodě přistoupí EU jako celek, vyhrožuje EU komisař06.12.19 11:41 Evropská unie 5

Národná rada SR schválila Dodatkový protokol, zavádzajúci nové trestné činy za vyjadrenia rasovej a xenofóbnej povahy06.12.19 10:56 Slovensko 2

Měnové kurzy

USD
22,85 Kč
Euro
25,53 Kč
Libra
30,75 Kč
Kanadský dolar
17,36 Kč
Australský dolar
15,82 Kč
Švýcarský frank
23,19 Kč
100 japonských jenů
20,85 Kč
Čínský juan
3,28 Kč
Polský zloty
5,95 Kč
100 maď. forintů
7,75 Kč
Ukrajinská hřivna
0,97 Kč
100 rublů
36,44 Kč
1 unce (31,1g) zlata
33 529,22 Kč
1 unce stříbra
386,09 Kč
Bitcoin
165 054,48 Kč

Poslední aktualizace: 13.12.2019 07:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 4 767