Diskuze k článku

Jde o ropu, bláhovci

Příspěvků 40

8.2.2008 9:09

jen o ropu?

0neR 83.?.?.?

Co takhle Stargate? .)

153674

8.2.2008 15:16

RE: jen o ropu?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 153674

Pokud jde o ropu, Američany a Araby a Izraelce a pod, doporučuju fakt jedno opravdu špičkový sci-fi: Wolfgang Jeschke "Poslední den stvoření" !!! Je to fakt těžký žrádlo!!! (základní info: Američani se pomocí stroje času vrací v čase, aby "šejkům odvedli ropu" do doby, kdy Středozemní moře ještě ani nebylo moře... průser je, že "šejci" už tam jsou a Židi taky... víc prozrazovat nebudu)

Krysa

153693

8.2.2008 16:51

RE: jen o ropu?

LaFox 85.?.?.?

Reakce na 153693

No jo, ale ta kniha vyšla naposled v roce 1989 [smích] A do knihovny nechodím....

153698

8.2.2008 17:12

RE: jen o ropu?

Kevin 78.?.?.?

Reakce na 153698

No, od roku 1989 uplynulo hodne casu a tak mne snad pani vydavatele nezazaluji.


Muj hard disk je v tomto ohledu skoro bezedny, sbirka E-knih uz presahuje 50 giga a tak, pokud si chcete tu knihu precist, stahujte zde.

Odkaz vede na soubor o velikosti cca 3MB ulozeny na Rapidshare. Soubor je ve formatu .zip a je v nem spakovana kniha ve formatu MS Word (.doc)o velikosti cca 7 MB.

Knizka skutecne stoji za precteni a je velice zajimavym pohledem na nektere paradoxy casu a na alternativni dejiny...

153704

8.2.2008 22:54

RE: jen o ropu?

micha michaVej (zavináč) seznam (tečka) cz 77.?.?.?

Reakce na 153704

Ta mazlavá sračka(ropa) je jen taková hračka.Někdo si ovšem hraje rád.Knížku jsem četl.Čas běží jinudy.Šejci budou žrát písek a Čína padne na hubu(to je mi obzvlášť líto,ale nedá se svítit).Kdo má oči(já ne),uvidí věci nevídané. [smích]

153730

28.3.2012 12:14

RE: jen o ropu?

Tada 195.?.?.?

Reakce na 153704

Zdravím, nemohl bys, prosím, ještě jednou uploadnout tu knihu od Jeschkeho, rád bych si ji přečetl, ale hledat to někde po knihovnách se mi nechce a na internetu nic najít nemůžu. Byl bych Ti velice vděčný a věřím, že Ti to nezabere dlouho. Popř. mi to můžeš poslat na mail (teddy11@email.cz), děkuji mnohokrát [smích]

266021

9.2.2008 17:10

RE: jen o ropu?

George23 85.?.?.?

Reakce na 153674

... anebo hra World War 3

153779

8.2.2008 11:26

Jde o ropu

xxxJirka 90.?.?.?

Současná ekonomika jakékoliv země se bez ropy neobejde. A okolo toho se vše točí. Bez ropy by USA nebyly nic. Princip je to jednoduchý a nemá cenu v tom hledat nějaké složitosti.
Rusko má své zdroje zajištěny, protože je má na svém území. Tam USA zatím nemohou. A tak se snaží zajistit si pro sebe co nejvíce jiných nalezišť.
V Iráku šlo nejen o získání irácké ropy, ale také o vybudování silného vojenského zázemí v oblasti bohaté na ropu. Celá tahle oblast bude stále více v moci USA. Po dobrém, nebo po zlém. Prostě bude.

153686

8.2.2008 16:46

RE: Jde o ropu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Reakce na 153686

Prostě USA je jen Rusko s klimatizací. Takové "Na věčné časy 2"
Jen pro vás jedna zažitá pravda - "na tomto světě by nikdo neměl nic považovat za difinitivní" [mrknutí jedním okem]

153702

9.2.2008 14:56

RE: Jde o ropu

0neR 83.?.?.?

Reakce na 153686

Ony by se ty ekonomiky bez ropy obešly, kdyby ti, co drží pod pokličkou alternativní pohony tyto pohony odtajnili a uvedli do praxe. Ale to pochopitelně neudělají, protože jsou pod vlivem těch, kteří si PŘEJÍ konflikty.

153774

9.2.2008 20:40

RE: Jde o ropu

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 153686

Bez politicke zmeny uvnitr USA je to nemozne. Bud budou muset jit USA na tvrde kompromisy s temi, co drzi nejakou realnou moc v Iraku. Nebo budou muset totalizovat svuj system a zlomit nebyvalou brutalitou, odpor v Iraku. To povazuju za nerealne, jak znam Americany, tak na neco takoveho nepristoupi. Dosavadni trend je neudrzitelny a nemuze skoncit jinak nez vnitrnim rozkladem psychicky vycerpanych jednotek v Iraku. Britove to moc dobre vedi, proto se stahli mimo, pokud by verili, ze to jde timhle zpusobem vyhrat byli by jeste v Iraku.

153796

8.2.2008 20:15

Dejme tomu, že

rickover 86.?.?.?

tedy ano, pracovní hypotéza:

Jde o ropu.

Já jsem Čech, Evropan a příslušník západní euroatlantské civilisace, tahle civilisace potřebuje ropu, Evropa, Češi i já potřebujeme ropu, neobejdeme se bez toho, je to skutečně strategická surovina, takže proč věčná politická ropná vydírání a embarga OPECu nenahradit spřátelenou arabskou vládou, která embargo vyhlašovat nikdy nebude a ropu nám bude prodávat stabilně, pravidelně a spolehlivě, bez politických ropných manipulací OPECu, a/nebo kombinace OPEC/Rusko.

Jde o ropu jako politickou zbraň používanou proti Západu již od 70.let, takže souhlasím s protiopatřením ve smyslu akce Irák i kdyby to měla být - jakože prokazatelně nebyla - ta jediná věc. Jde mi o prospěch civilisace, kde žiji, ne o prospěch jejich nepřátel.

153722

10.2.2008 1:18

RE: Dejme tomu, že

z.a.p 99.?.?.?

Reakce na 153722

Pane rick-over, proc rikate ze ropa je pouzivana jako "politicka zbran"? Co je to prosimvas za nesmysl? Olej (ropa) je obchodni komodita, tak jako treba obili nebo ruda ci cokoli jineho. Neni to tak? A jako takova je predmetem pohybu cen na zaklade poptavky a nabidky. Je to ten samy princip na kterem je zapadni (a pro ten ucel svetovy) kapitalismus postaven.

Tim ze by jste chtel pokryte ci jakkoliv jinak naznacovat, ze nekdo ma za 'povinnost' vam prodavat nejakou komoditu za jakkoukoli cenu (pripadne davat zdarma jako jsme my davali jeden cas uran) ktera bude vyhovovat pouze vam je nemyslitelne. To by hranicilo s vyderacstvim, nemyslite? Chtel by jste se pocitat coby clen spolecnosti ktera je vyderacska? Co by to reklo o vasem charakteru, p. rick-over? Byl by jste na sebe a takovou spolecnost hrdy? Ja ne.

153809

10.2.2008 13:06

RE: Dejme tomu, že

Pepaxy 86.?.?.?

Reakce na 153809

Ropa je komodita jako každá jiná, její cenu stanovují komoditní burzy a v tom je problém. Nabídka a poptávka po ropě není pro její cenu zcela rozhodující. Rozhodují spekulanti a ti mohou s cenou dělat co chtějí. Značný vliv na cenu má i to, že USA nakupují ropu za USD. Těch si mohou natisknout kolik chtějí. Odchýlky v nabídce a poptávce nejsou tak velké, aby mohly zůsobit takový růst ceny. Myslíte si, že kdyby cena ropy klesla např. na polovinu, že by výrazně stoupla poptávka, třeba na dvojnásobek? Domnívám se, že cena ropy v příštích letech poklesne.

153826

10.2.2008 14:17

RE: Dejme tomu, že

z.a.p 99.?.?.?

Reakce na 153826

Myslim, ze jste to nabral ze spravneho uhlu - ceny jsou skutecne vysledkem spekulace, nikoli hodnoty. Je to jasne videt tim co se deje na trhu komodit casto nasledkem i nevyznamnych udalosti. Ta cast kde hovorite o vlivu temer bezcenneho dollaru je take pravdiva. Jinak receno: jak se ma prodavat barel za US$ 30.- kdyz na to nema kupni silu? Myslim, ze ceny ropy jsou predevsim indikativni poklesu hodnoty dolaru, nez necim jinym. Zaostalci a zaspalci budou ale samorzejme tvrdit neco jineho.

Kdyz bych si chtel pustit trochu predstavivost na spacir, tak bych pripustil, ze cena ropy opet poklesne. To by ale bylo mozne jen kdyby byl dollar v celosvetovem meritku nahrazen nejakou hodnotnejsi menou zakotvenou ve vice prosperujici ekonomice. A k tomu udalosti take jak se zda speji.

153830

10.2.2008 19:18

RE: Dejme tomu, že

Kevin 78.?.?.?

Reakce na 153826

Naprosty souhlas. V poslednich letech se na cene ropy vice nez co jineho odrazi vliv poklesu USD. Pokud si vememe jinou komoditu, ktera ma tendenci drzet si svou hodnotu a propocitame pomoci ni cenu ropy, dojdeme k zajimavym cislum.

Jako priklad si vezmeme zlato. Tady jsem pro prehlednost sepsal ceny zlata a ropy za poslednich 10 let. Pouzil jsem prumerne hodnoty za jednotlive roky podle NYMEX a podle KITCO Metal market, jen za rok 2008 jsem napsal hodnotu z konce ledna. Za odchylky +- 5 procent mne nekamenujte, hodnoty jsem odecital z grafu a slo mi o zachyceni trendu, ne o absolutni cisla:

rok__________cena ropy________cena zlata__________pomer
____________USD/barel________USD/unce_______barelu za unci

2000____________30________________270______________9
2002____________39________________350_____________8,9
2004____________45________________430_____________9,5
2006____________70________________650_____________9,3
2008____________95________________880_____________9,2

Mne samotneho tyto cisla prekvapili. Pokud pocitame pres zlato, cena ropy se za poslednich 10 let prakticky nezmenila. Lepsi dukaz o skutecne hodnote zeleneho potisteneho papiru asi nenajdeme...

153845

10.2.2008 20:15

RE: Dejme tomu, že

z.a.p 99.?.?.?

Reakce na 153845

Musim Vam uprimne blahoprat k Vasemu dilu Kevine!

Sel jste na to exaktne a to je argument ktery plati. Mnoho z nas vcetne me se vyjadruje 'obrysove' a proto se zdame nekterym oponentum neverohodni. Nicmene, souhrn faktu je uz tak vseobecne znam a podvedome prijiman za skutecnost, ze uz i ti brabci si o tom stebetaji. A jak vime, brabci jsou perfektni globaliste.

A ty neverici Tomase nevinim. Chapu je. Oni totiz investovali sve zivoty do budoucnosti systemu, ktery se ukazal zakonite upadkovy. Jsou to takovi nadsenci-pionyri; je mi jich lito.

153859

10.2.2008 21:28

RE: Dejme tomu, že

Kevin 78.?.?.?

Reakce na 153859

Jeste na doplneni. Dal jsem si tu namahu, a vyhrabal jsem na netu data pro sve vypocty az do roku 1985. V letech osmdesatych za ropni krize byla cena ropy obdobna jako dnes. Kolem 10 barelu za unci zlata a kolisala jen nepatrne. Pak v letech devadesatych zlato zlevnilo, dolar se posilil a mezi lety 90 - 98 se za unci zlata dalo koupit az kolem 20 barelu ropy. Raketovy propad dolaru zacal pred prelomem tisicileti. Jako prvni reagovala ropa a cena se zvedla na dvojnasobek predchozich hodnot. Poslednich 10 let se potom cena ropy ve srovnani se zlatem skoro nemeni...

153873

11.2.2008 1:11

RE: Dejme tomu, že

Pepaxy 86.?.?.?

Reakce na 153873

Ten přepočet přes zlato byl dobrý nápad. Zlato nejlépe odráží realitu, zatímco USD je závislý na mnoha vlivech. Např. si myslím, že Vámi uváděný zlom dolaru v roce 2000 souvisí s bublinou technologických akcií. Pokud celý svět nakupoval tyto předražené akcie, potřeboval na ně dolary a kurz šel nahoru. V okamžiku splasknutí bubliny zájem o dolary opadl. Růst dolaru se proto zastavil a když se spekulanti začali akcií zbavovat, museli utržené dolary měnit do svých měn a dolar začal padat. Současně na konci roku 2000 začal Saddám Husajn prodávat ropu za Eura (což ho stálo život) a to pád dolaru urychlilo. Nyní hrozí Írán a jiní producenti ropy prodejem za jiné měny než USD a tak USA neví koho napadnout dřív. Tak nějak si vysvětluju vývoj dolaru.

153900

11.2.2008 12:01

RE: Dejme tomu, že

z.a.p 99.?.?.?

Reakce na 153900

"Např. si myslím, že Vámi uváděný zlom dolaru v roce 2000 souvisí s bublinou technologických akcií."
-------------------------------------------------------------

Ano, tzv. tech-stocks byl superpodvod. Vzpominam si jak nektere z nich mely "hodnotu" az pre 160 dolaru a najednou za par tydnu byly s bidou za 3 dolary. Hodne lidi muselo prijit o spoustu penez. Hruuuuza... ja jsem take nekdy v te dobe coby hlupak 'investoval' a prodelal 'jen' par tisic. Od te doby se te spiny nedotknu.

153944

11.2.2008 16:38

RE: Dejme tomu, že

Pepaxy 86.?.?.?

Reakce na 153944

Četl jsem, že tehdy lidé přišli o 5 000 000 000 000 USD. Nevím jaká byla tržní hodnota akcií na trhu Nasdaq, ale je to možné, index Nasdaq Composite spadl během cca dvou let ze svého maxima téměř o 80%.

153959

11.2.2008 17:12

RE: Dejme tomu, že

Zdenek S. svoboda (tečka) zdenek (zavináč) gmail (tečka) com 62.?.?.?

Reakce na 153944

Jen dotaz?
byl za tento podvod vůbec někdo potrestán a nebo to dopadlo jak s tím známým Enronem...
Také bylo ukončeno vyšetřování po tom slavném pádu WTC 7?

153961

10.2.2008 20:08

RE: Dejme tomu, že

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 153826

[cool]

153849

11.2.2008 18:23

RE: Dejme tomu, že

Zdenek S. svoboda (tečka) zdenek (zavináč) gmail (tečka) com 62.?.?.?

Reakce na 153809

Tu se pan "richard" - tu jako rickover ještě ve svých často vyhraněnných názorech až velmi mírnil [mrknutí jedním okem]!!
Pročtěte si informačně nekteré jeho starší komentáže tu i jinde a poznáte že tento katolický konzervativec... má někdy velmi progresivní názory.
Jeho texty obvykle pozním i s jiným nicname [velký smích]!
Klasikou je když Izraelcům, spojencům úřeje přesnou... mušku při potírání Palestinských... teroristů... [velký smích]
Názory jasné, kvalitní a vyhraněnné.
Jen mi tam schází [pláč] to o té lásce k blyžnému... které nám dával v hodinách o křesťanství můj pan farář v době mé základní školní docházky a to i za toho zpropadeného bolševika který měl tehdy vlastní desatero v podobě jiné filozofie Marxizmu - Leninizmu[mrknutí jedním okem].

153965

8.2.2008 21:31

Upřímný Američan

Pasacek 63.?.?.?

Mr. Alan Greenspan byl 18 let ředitelem Federální Rezervní Banky (tedy hlavním ekonomem USA), která určuje americkou ekonomickou a peněžní politiku. V září 2007 vyšla jeho kniha vzpomínek The Age of Turbulence: Adven-tures in a New World (Čas neklidu: dobrodružství v novém světě). V této knize mimo jiné napsal:

I’m saddened that it is politically inconvenient to acknowledge what everyone knows: The Iraq war is largely about oil. (Jsem zarmoucen, že je politicky nepohodlné přiznat to co každý ví: ve válce v Iráku jde hlavně o ropu). V rozhovoru s novináři listu Washington Post pak prohlásil, že agrese proti Iráku byla nezbytná pro zabezpečení svě-tových ropných zdrojů a pro rozvoj globální ekonomiky. Sám tuto agresi americké vládě doporučil. Ministr války Robert Gates to komentoval takto: Velmi si vážím Mr. Greenspana, ale nesouhlasím s ním. Nevěřím, že v Iráku jde o ropu. Napadli jsme Irák proto, aby byl Střední východ stabilní. Což se opravdu plně podařilo ........

Mr. Greenspan ve své knize také kritizuje prezidenta Bushe a Republikány v Kongresu za neodpovědnou finanční politiku, která způsobila enormní zadlužení USA. Státní dluh roste každou minutu o 1 milion dolarů. Mr. Green-span také předvídá, že euro může brzy nahradit dolar jako světovou měnu.

153726

8.2.2008 21:36

Přátelství USA - Irák

Pasáček koz ve Vermontu 63.?.?.?

Přátelství amerického a iráckého lidu se utužuje. V listopadu 2007 podepsal prezident Bush a irácký ministerský předseda Al-Maliki dohodu o trvalém pobytu amerických ozbrojených sil v Iráku (U.S.-Iraq Friendship and Cooperation Agreement). V prohlášení se konstatuje, že oba státy mají vzájemné a trvalé zájmy ve vojenské, ekonomické a politické oblasti. V Iráku zůstane asi 50,000 vojáků. Ti budou ochraňo-vat americké investice do iráckého ropného průmyslu, bojovat proti terorizmu a budou také hrází proti iránské rozpínavosti. Trvalá přítomnost americké armády bude stát 25 miliard dolarů ročně. Americký lid to jistě rád a s nadšením zaplatí na daních. Nic jiného mu ostatně nezbývá.

Americké vyslanectví v Iráku má být dokončeno v roce 2008 a bude největší na světě. Buduje se v Bagdadu uvnitř přísně střežené Zelené zóny, kde také sídlí irácká demokraticky zvolená loutková vláda. Na ploše 42 hektarů je 21 budov opevněných tak, aby vzdorovaly útoku minometů a raket. Má vlastní elektrárnu a vodárnu a další zařízení, takže je zcela nezávislé na vnějším prostředí. V areálu jsou také restaurace, společenské kluby a plavecký bazén. Všechny budovy jsou obehnány zdí s 5 opevněnými vchody. Kolem zdi je pásmo, do kterého je vstup zakázán. Vyslanectví bude mít 5,500 zaměstnanců, asi polovina z nich jsou bezpečnostní složky, vojáci a agenti FBI. Náklady na stavbu již převýšily miliardu do-larů. Pro konečné zdemokratizování Iráku je tedy vše připraveno.

Irácký lid je americkému lidu velice vděčný, vždyt´ za jeho svobodu padlo již více než 3,950 amerických vojáků. V minulém roce 2007 byly ztráty nejvyšší, 899 vojáků.

153727

9.2.2008 0:29

Vždy šlo o ropu

GHEORGHE 78.?.?.?

Již před II. světovou válkou požádal ministerský předseda Francie (Daladier) generální štáb, aby prostudoval možnosti, jak uchvátit ruskou naftu.

153737

9.2.2008 2:51

RE: Vždy šlo o ropu

vodnik007 71.?.?.?

Reakce na 153737

Neslo.
V skutecnosti jde o tok penez a vydelek z neho. Tim je take zahrnute vrtne zarizeni, doprava a rafinerie.
Sadam se chtel osamostatnit a proto doslova ztratil hlavu. Nyni mame problem s Venezuelou ale hlavne s Irakem, ktery se snazi zalozit olejovou bursu a obejit dolar.
Mnozi veri, ze valka s Iranem bude. Jen se musi nalezt duvod. Cena oleje stoupne a to se bude hodit i Rusku, ktere jeste nedavno Iran zastavalo.
Mezitim v Cine se mela stavet 100MW slunecni elektrarna v Dunhuang. Zatim zustava v planovacim stadiu.

153744

9.2.2008 2:21

Dobry clanek

z.a.p 99.?.?.?

ve vztahu k tematu i kdyz nemluvi o rope. Duvodu k americke agresivite ve svete je mnoho. Ropa je jen jeden z nich.

http://www.antiwar.com/blog/2008/02/08/what-do-shi...

Ted jeste neco k clanku. Je to vicemene z hlediska psychologie davu nez z pohledu ekonomickeho. Pripada mi neuveritelne, jak si americka vlada predstavuje, ze si dlouhodobe ochoci Iracany. Se Sovetskym svazem na vecne casy take nikdy nevzletlo prestoze jsme oba 'slovanske' narody a nakonec Rusko prispelo k nasemu osvobozeni. Cim v porovnani 'prispela' Iracanum Amerika? Milionem a tristatisici mrtvych a urazenim narodni hrdosti?

153743

9.2.2008 20:13

RE: Dobry clanek

vodnik007 71.?.?.?

Reakce na 153743

z.a.p. snad je nam jasne, ze tu spinavou politiku nedelaji americane. Chudaci ani nevi co se deje, ze se jim potapi dolar a ze ztratili svobodu.
Umiraji v Iraku a Izrael jim za to dekuje.
Jednodussi uz to nejde napsat.

153790

9.2.2008 23:46

RE: Dobry clanek

z.a.p 99.?.?.?

Reakce na 153790

Kdyz rikame "americane", koho tim mysle p. vodnik? Ja kdyz slysim ci reknu to jmeno mam na mysli jedny z nejlepsich lidi ktere jsem kdy poznal. Na druhou stranu a tragicky nestastne toto jmeno je zamenovano za nejzlocinejsi bandu lotru ktere tato zeme nesla. A je to veliky problem - pro Americany same. Tak se na to divam ja.

A to ze umiraji pro cizi zajmy je tez tragedie, ale je to zcela jejich vec. Jen oni tomu musi prijit na kloub a rict dost, chteji-li. Je jich cim dal vice, tech co prohledli celou to vsivarnu kterou s nimi jejich vlada dela. Verte tomu, jeden den se vse provali a pravda vyjde napovrch, se vsemi dusledky. Kazda trpelivost ma sve meze.

153808

10.2.2008 2:42

RE: Dobry clanek

JW 67.?.?.?

Reakce na 153808

z.a.p. - Mate pravdu, ja myslim ze vzhledem k tomu, ze jsou v CSR Americane pokladani za nepratele po cele generace, Cesi nadavaji Amikum uz z nostalgie. A co se tyce ropy, mnoho expertu si neuvedomuje, ze Hormuzkou uzinou v Perskem zalivu proudi 60% svetove ropy a ze pritomnost Americanu v tomto regionu zarucuje, ze je ropa za 90 dolaru/barel a ne za 250, jak si to preji panove Ahnmejedat, Putin a Chavez!

153813

10.2.2008 7:43

RE: Dobry clanek

Saša 74.?.?.?

Reakce na 153813

Pane JW, Vy na rozdíl od z.a.p., pravdu nemáte; za německé okupace a za „sovětů“ každý poslouchal s otevřenou hubou „Hlas Ameriky“, až teď když ho máme v TV a již jsme tu „Ameriku“ a její vládu trochu poznali a pro změnu máme tu jejich „svobodu“, tak se nám začíná chtít zvracet.

Ropu těží také Kanada, USA (a jiní), prodávají ji dráž a v nejlepším případě stejně draho jako kterýkoli z Vámi jmenovaných pánů. Vy si myslíte, že princip volného trhu platí jen pro některé státy? Vy si nemyslíte, že největší a nejbohatší ropné společnosti nechtějí prodávat veškerou ropu? Vy si opravdu myslíte, že vláda s rekordně největším zadlužením a současně s výdaji na zbrojení převyšujícími zbytek ostatního světa
nemá ambice na světovládu? Vložený obrázek

153816

10.2.2008 12:48

RE: Dobry clanek

Zdenek S. svoboda (tečka) zdenek (zavináč) gmail (tečka) com 62.?.?.?

Reakce na 153813

Pane JV, toto je jednostranně tendenční blábol.
Nárůst ceny ropy nastal hlavně po vojenských zásazích USA v dané oblasti a nepřimo ropa roste i díky poklesu hodnoty USD.
Kontrolu - zajištění to Hormuzskou úžinu může provádět vojenské lodě z více států než jen toho USA.
Jeho jednostranná kontrola povede k místní hegemonii v oblasti a ta je cílem mnohých mocenských (těžařských) skupin z USA min. od roku 1999.

153827

10.2.2008 14:26

RE: Dobry clanek

z.a.p 99.?.?.?

Reakce na 153813

Nepochopil(a) jste vubec nic z toho co jsem napsal. Vas vyrok je vyrokem hasterive domovnice. Je to skoda neb tim samym postupem (tuheho zaostaleho tupstvi) jsem jiz ztratil nekolik byvalych pratel z CR. Mysli si, ze stara sablona "Strycek Sam dobry - komunista v Kremlu spatny" stale jeste plati.

Ropu necham stranou, to vysvetlili pod vami jini. Znovu tedy o "americanech". Spojene staty jsou ve svete representovany zlotrilou a zamozvanou vladou volenou penezi, ne nazorem volicu ktera ani zdaleka neodrazi jejich povahu a prirozene sklony. Americany jako lidi mam rad, jejich vladu rozhodne ne.

153828

10.2.2008 19:52

RE: Dobry clanek

JW 67.?.?.?

Reakce na 153828

Kdyz si prectete posledni odstavec autora, tak take pise ze se neda dokazat, ze motivace svrhnout Sadama byla ropa (oil), ale doporucuje tomu verit. Co se tyce cen ropy, na to doplaci hlavne USA vzhledem k poklesu dolaru, jinak za barel oleje plati Americne 90 dolaru, kde EU plati jen 62 EUR a CR 1601 Kcs. Navic, vice jak tretina ropy do Evropy proudi z Ruska a na tu Americane vliv nemaji. Kanada vyvazi do USA 92% sve produkce ropy a druhym nejvetsim dovozcem je Venezuela a ze stredniho vychodu dovazi jen 12-15% celkoveho dovozu. Rusky Lukoil je vyvozcem oleje do USA take a navic uz vlastni vice jak 3000 benzinovych stanic a snazi se koupit jednu z peti rafinerii, ktere momentalne v USA vlastni Venezuela. http://www.russiablog.org/2006/09/post_1.php

153843

10.2.2008 19:58

RE: Dobry clanek

JW 67.?.?.?

Reakce na 153843

Pokracovani:
Co se tyce zbrojeni, tak se Americanum nedivim, protoze od sveho zalozeni, kdy se utrhli Britum, byli napadeny vsemi svetovymi velmocemi, pocinaje Anglicany, Francouzema, Spanelama, Japoncema, Nemcema a studenou valkou s Ruskem a Ceskem konce. Ja slouzil v socialisticke armade a hlavnim nasim nepritelem byl americky imperializmus a zapadonemecky revansismus. Jinak s vami souhlasim, ze by Americane uz meli z Evropy vypadnout, coz je paradox, protoze Americane si mysli, ze diky sve pritomnosti uz sedesat let Evropa mezi sebou nevalcila. A o nepratelstvi Evropanu k USA, zadne americke noviny neinformuji, to se musi vyhledat na internetu!

Co se tyce voleb, tak Americane maji na vybranou: volit Barak Obama, ktery chce skoncit valku okamzitym odchodem, Hillary Clinton(ovou), ktera chce odejit postupne a McCain(a), ktery chce demokratizaci Iraku a Afganistanu dokoncit. Takze podle toho, kdo vyhraje, podle toho se zase bude Americanum nadavat. Dalsim paradoxem je, ze Americane maji radi Ceskou republiku natolik, ze doporucuji, kdo chce videt Evropu, at jede do Prahy, protoze architektonicky je tam Evropa zastopena a je to soustredeno vsechno na jednom miste a nemusi se vlacet po Evrope! Plus nevidane mnozstvi kultury a nejlepsi pivo!

http://travel.nytimes.com/2007/03/25/travel/25hour...

153846

10.2.2008 20:20

RE: Dobry clanek

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 153846

Hmm a mohl bych vdet, kdo je za poslednich deset let vojenskym nebezpecim pro USA. Rusko ma pouze paritu, tj. plichta v pripadneme vojenskem konfliktu. Zbytek sveta jsou bud spojenci nebo Cina, ktera vojenskou paritu rozhodne nema. Mozna jsem nejake nepartele prehledl.

153851

10.2.2008 20:43

RE: Dobry clanek

z.a.p 99.?.?.?

Reakce na 153846

"Dalsim paradoxem je, ze Americane maji radi Ceskou republiku natolik, ze doporucuji, kdo chce videt Evropu, at jede do Prahy,..."
------------------------------------------------------------

A to jsou kteri z Americanu? Cestovni spolecnosti (aby vydelaly buck) a nebo planovaci Pentagonu aby postavili protirusky radar v Brdech? Musite mezi nimi (temi amiky) rozlisovat, vite. Jsou tam jeste dalsi a ti radi delaji v Cesku pornofilmy. A ti vsichni Cesko 'miluji'. Je jich mnoho a kazda skupina ma svuj specificky zamer.
[smích]

153865

10.2.2008 20:43

RE: Dobry clanek

z.a.p 99.?.?.?

Reakce na 153843

No vidite, jak mate informace k ruce... a to me nijak nevyvadi z miry prave naopak. Vede me to jen k utvrzeni toho co jiz vim. Je to s nami vsemi pekne naklonene - at na te ci one strane Atlantiku. Vese cisla jsou prehledna a srozumitelna.... a spravne rikate, ze nikdo neni milodarcem (ani byt nemuze, krome blaznive levicove Venezuely), takze platime za svoji hloupost vsichni jak mourovati.

Motivace utoku na "sadama"..... chachachaaaaa, vzdyt je to prece kazdemu jasne. Kdo by trpel schopny a samostatny arabsky stat pouhych 350km od sve vychodni brany? Vzdyt je to jen 15 minut starym zaprasenym scudem. Ropa? Aaaa, malichernost!

153864

Příspěvků: 40

08.02. 09:09 0neR  jen o ropu?
08.02. 15:16  RE: jen o ropu?
08.02. 16:51 LaFox  RE: jen o ropu?
08.02. 17:12 Kevin  RE: jen o ropu?
08.02. 22:54 micha  RE: jen o ropu?
28.03. 12:14 Tada  RE: jen o ropu?
09.02. 17:10 George23  RE: jen o ropu?
08.02. 11:26 xxxJirka  Jde o ropu
08.02. 16:46  RE: Jde o ropu
09.02. 14:56 0neR  RE: Jde o ropu
09.02. 20:40 Rene Bartosek  RE: Jde o ropu
08.02. 20:15 rickover  Dejme tomu, že
10.02. 01:18 z.a.p  RE: Dejme tomu, že
10.02. 13:06 Pepaxy  RE: Dejme tomu, že
10.02. 14:17 z.a.p  RE: Dejme tomu, že
10.02. 19:18 Kevin  RE: Dejme tomu, že
10.02. 20:15 z.a.p  RE: Dejme tomu, že
10.02. 21:28 Kevin  RE: Dejme tomu, že
11.02. 01:11 Pepaxy  RE: Dejme tomu, že
11.02. 12:01 z.a.p  RE: Dejme tomu, že
11.02. 16:38 Pepaxy  RE: Dejme tomu, že
11.02. 17:12 Zdenek S.  RE: Dejme tomu, že
10.02. 20:08 Rene Bartosek  RE: Dejme tomu, že
11.02. 18:23 Zdenek S.  RE: Dejme tomu, že
08.02. 21:31 Pasacek  Upřímný Američan
08.02. 21:36 Pasáček koz ve Vermontu  Přátelství USA - Irák
09.02. 00:29 GHEORGHE  Vždy šlo o ropu
09.02. 02:51 vodnik007  RE: Vždy šlo o ropu
09.02. 02:21 z.a.p  Dobry clanek
09.02. 20:13 vodnik007  RE: Dobry clanek
09.02. 23:46 z.a.p  RE: Dobry clanek
10.02. 02:42 JW  RE: Dobry clanek
10.02. 07:43 Saša  RE: Dobry clanek
10.02. 12:48 Zdenek S.  RE: Dobry clanek
10.02. 14:26 z.a.p  RE: Dobry clanek
10.02. 19:52 JW  RE: Dobry clanek
10.02. 19:58 JW  RE: Dobry clanek
10.02. 20:20 Rene Bartosek  RE: Dobry clanek
10.02. 20:43 z.a.p  RE: Dobry clanek
10.02. 20:43 z.a.p  RE: Dobry clanek

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

57

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc září přispělo 121 čtenářů částkou 20 084 korun, což je 57 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010

IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Cross Club bude mít otevřeno i po 22. hodině25.09.20 14:25 Česká republika 1

Prymula: Chci méně prostoru v médiích pro kritiky svých opatření25.09.20 11:09 Česká republika 2

Média stupňují hysterii strachu, opět šíří poplašné zprávy24.09.20 22:34 Česká republika 0

Dezorientováni Němci chtějí více afrických kobylek. Demonstrují s nápisy "My máme místo"22.09.20 18:59 Německo 8

Obchodní centrum Mercury, České Budějovice: Rouškové gestapo v akci21.09.20 16:29 Česká republika 3

Janek Ledecký: Zůstaňte negativní a buďte pozitivní!21.09.20 00:15 Česká republika 0

Rasistická černoška v letadle: Jsem královna Kalifornie20.09.20 23:33 Neurčeno 3

Arabská strana Švédska vyzývá k vysídlení těch obyvatel skandinávské země, kteří odmítají multi-kulti hodnoty a etnickou diverzitu18.09.20 19:00 Švédsko 6

Někdo zmlátil cyklisty v Rumburku. Byli to cikáni?17.09.20 17:26 Česká republika 2

Proč hynou statisíce ptáků? A proč se před smrtí chovají divně?17.09.20 11:21 USA 15

Až 90% testů v USA je chybně vyhodnoceno a přiznává to NewYork Times16.09.20 23:02 USA 3

Svědci Covidovi? Je jich 50 a mlátí lidi, kteří nemají náhubek16.09.20 22:14 Česká republika 8

Český COVID teror v metru15.09.20 21:31 Česká republika 9

Vládní pomoc firmám se ukazuje jako velká past15.09.20 09:55 Česká republika 1

Vládní semafor ukazuje nulové riziko - vláda nařídila plošně nosit náhubky12.09.20 12:45 Česká republika 4

Další důkaz funkčnosti švédského modelu při zvládání Covid12.09.20 12:22 Švédsko 7

Likvidace dopravy autem po Praze11.09.20 09:12 Česká republika 6

Nemáte homosexuály, ženy či menšiny? Zapomeňte na Oscara09.09.20 12:14 USA 4

Vakcína proti Covid-19 firmy Astrazeneca se ukazuje jako riziková09.09.20 11:11 Rusko 3

Dr. Hariri - Nová data z CDC ukazují, že na COVID-19 zemřelo jen 6% z původních 160 tisíc08.09.20 23:41 USA 1

Měnové kurzy

USD
23,35 Kč
Euro
27,13 Kč
Libra
29,67 Kč
Kanadský dolar
17,41 Kč
Australský dolar
16,37 Kč
Švýcarský frank
25,13 Kč
100 japonských jenů
22,11 Kč
Čínský juan
3,42 Kč
Polský zloty
5,96 Kč
100 maď. forintů
7,46 Kč
Ukrajinská hřivna
0,83 Kč
100 rublů
29,80 Kč
1 unce (31,1g) zlata
43 427,94 Kč
1 unce stříbra
534,75 Kč
Bitcoin
248 947,01 Kč

Poslední aktualizace: 25.9.2020 18:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 6 544